Wasabi? Die japanse mosterd? Is die zo lekker dan?quote:Op zondag 30 maart 2008 18:42 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
* SeaOfLove morgen naar de Xenos rent om wasabi in te slaan
Yepzz en onmisbaar in de Japanse keuken.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:45 schreef Haijo het volgende:
[..]
Wasabi? Die japanse mosterd? Is die zo lekker dan?
Ik weet niet of iedere Xenos het heeft! Ik ben eens in één week bij drie verschillende filialen geweest, en ze hadden allemaal een ander assortiment.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:42 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
* SeaOfLove morgen naar de Xenos rent om wasabi in te slaan
I know, ik probeer het gewoon even, moet er sowieso even heen om mijn dagelijkse servies uit te breiden met 2 ontbijtbordjesquote:Op zondag 30 maart 2008 19:01 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik weet niet of iedere Xenos het heeft! Ik ben eens in één week bij drie verschillende filialen geweest, en ze hadden allemaal een ander assortiment.
Hier is het recept. Ikzelf heb ze dus dit weekend tweemaal gemaakt (quote:Op zondag 30 maart 2008 21:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Vanavond nieuwe aardappelen en knoflook uit de Römertopf en bloemkool met kerrie-kaassaus.
Gister overheerlijke gegratineerde pastinaak en aardappel, door vriendje gemaakt.
Heeft iemand een linkje naar het recept van die courgettekoekjes voor me?
Knoflook lijkt me een prima aanvulling.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:26 schreef Tezz het volgende:
Hier is het recept. Ikzelf heb ze dus dit weekend tweemaal gemaakt () en ik had er ook knoflook bijgedaan.
Heb je een recept voor de stamppot bruine bonen?quote:Op maandag 31 maart 2008 19:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wij hadden stampot bruine bonen met een speklap en verse worst
Ja hoi!quote:
quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:27 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja hoi!
Die bruine bonen stamppot van jou, wat houdt dat nou precies in? Is dat gewoon bruine bonen met aardappelpuree door elkaar geroerd of is het iets exotischer?
Hier overigens net een vies vet klef kaasbroodje.
Ok. Het klinkt nou niet echt aanlokkelijk ofzo.quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:39 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Dat is inderdaad gewoon bruine bonen met kleine aardappelblokjes, voor het stampen beetje melk er door en stampen maarHeeerlijk vind ik dat!
Zoutquote:Op dinsdag 1 april 2008 14:50 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ok. Het klinkt nou niet echt aanlokkelijk ofzo.
Is het echt alleen bonen en aardappels of doe je er nog meer doorheen? Het klinkt zo .... saai.
Hiero hollands pannetje met broccoliquote:Op dinsdag 1 april 2008 16:14 schreef Riann het volgende:
het word vanavond hollands pannetje met sperzieboontjes
Die hebben ze hier bij de albert hein niet grrrrquote:
quote:Kip-groenten wrap met honing-mosterd
(voor 6 wraps)
500 kipfilet, gebakken of gekookt en in blokjes gesneden
200 g broccoli, gekookt en in stukjes200 g champignons, in plakjes en gebakken
1 ui, gesnipperd en gefruit
150 g geraspte kaas
2 el honing mosterd
1 b. crème fraiche
dragon (vers of gedroogd)
ijsbergsla, gesneden
zout en peper naar smaak
6 tortilla's (groot)
Verwarm oven (200 graden) of grill voor.
Doe de crème fraiche in een schaal. Voeg de gare kipblokjes, roosjes broccoli, champignons, gefruite ui, 100 g geraspte kaas, honing-mosterd en dragon toe. Mix alles door elkaar. Breng eventueel op smaak met peper en zout.
Leg de wraps op een platte ondergrond. Leg wat de blaadjes sla op wraps. Verdeel het kip-groentenmengsel daarover. Vouw de uiteinden dubbel en rol ze stevig op. Leg ze in een ovenschaal. Strooi de resterende 50 g geraspte kaas erover en laat even bruin worden in de oven (10 min).
Dat ziet er echtquote:Op dinsdag 1 april 2008 16:34 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag eten we :
Oe, nog bedankt voor het cheeseburger recept (was van jou toch???), ik heb het zojuist gegeten!quote:
Kijk, die is opgeslagenquote:Op dinsdag 1 april 2008 16:34 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag eten we :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Vantevoren nog een glaasje rode wijn ingeschonken, en toen aan tafelquote:Op dinsdag 1 april 2008 18:11 schreef LastRequest het volgende:
Ik heb ook de spullen voor het hollands pannetje met broccoli gekocht nav deze topic![]()
Helaas is zusterlief pas half 9 thuis van werk, dus ik moet nog even wachten met koken...
Het was heerlijk.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:34 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag eten we :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jus bij de boerenkool? Nee, ik ken het juist alleen maar met een kuiltje azijn.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:14 schreef freecell het volgende:
Zometeen eerst even een bak thee en wat fruit (net wakker)
Vanavond sowieso stampot boerenkoolDaar had ik opeens zin in!
Ik at stampot boerenkool vroeger vaak met jus of met een klontje boter (tegenwoordig eet ik het gewoon met een augurkje en worst en geen jus oid meer).
Maar TARA eet zijn boerenkool al sinds hij klein is met een kuiltje azijnWie kent dat fenomeen? Van mij mag hij hoor, ik zet dus ook braaf de azijnfles op tafel vanavond, maar ík vind het niet lekker
Yep, mijn man doet dat ook. Ik vind het een vreselijke gewoonte, wie gooit er nu een plens azijn over mijn met smaak klaargemaakte boerenkool???quote:Op woensdag 2 april 2008 10:14 schreef freecell het volgende:
Zometeen eerst even een bak thee en wat fruit (net wakker)
Vanavond sowieso stampot boerenkoolDaar had ik opeens zin in!
Ik at stampot boerenkool vroeger vaak met jus of met een klontje boter (tegenwoordig eet ik het gewoon met een augurkje en worst en geen jus oid meer).
Maar TARA eet zijn boerenkool al sinds hij klein is met een kuiltje azijnWie kent dat fenomeen? Van mij mag hij hoor, ik zet dus ook braaf de azijnfles op tafel vanavond, maar ík vind het niet lekker
Valt opzich wel mee, de kaas ok, maar van de sour creme eet je maar een beetje als dipquote:Op woensdag 2 april 2008 11:53 schreef freecell het volgende:
Klinkt héél lekker!![]()
En ook net zo ongezond als lekker trouwens
Nog even over de boerenkool: ik doe er wel altijd een lading mosterd overheenOok niet helemaal culinair verantwoord, maar wel érg lekker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |