abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57235825

Het vorige deel: nummer 135

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de Lente in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 08-03-2008 09:31:39 (OP toegevoegd) ]
Ja doei.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 00:59:03 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_57235837
goed tijdstip
disclaimer
pi_57236068
Nou!
pi_57237955
Goedemorgen, ik ga ook weer terug naar bed
  Vis een optie? zaterdag 8 maart 2008 @ 06:59:48 #5
70532 loveli
N
pi_57238004
Ook goedemorgen! De komende week ben ik niet online, maar als het goed is krijg ik wel meer dan genoeg beweging. Frankrijk, here I come!
crap in = crap out
pi_57238133
Goedemorgen! Ben vandaag vroeg op want zometeen al naar de sportschool...les begint al om half 10
pi_57238147
Veel plezier in Frankrijk loveli!

Dat is fanatiek shinydiscoball veel plezier

Ik hoop trouwens wel dat de OP snel gemaakt word zo staat het ook een beetje zielig, dus MoBlo opstaan!
pi_57238294
En dan ga ik nu een stuk hardlopen!
pi_57238428
Ik zie lovli nooit zo veel posten of ligt dat aan mij

Vandaag winkelen zonder geld maar wel veelbeweging
  zaterdag 8 maart 2008 @ 09:19:36 #10
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_57238442
Deze week een operatie :/, dus 2 weken lang niet sporten. Is het dan geen optie om weinig te eten en dan toch nog af te vallen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_57238460
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:18 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik zie lovli nooit zo veel posten of ligt dat aan mij

Vandaag winkelen zonder geld maar wel veelbeweging
Toch wel afentoe?
Winkelen zonder geld dus je gaat alleen om te kijken?
Wel lekker weer om nu buiten te zijn
pi_57238462
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Deze week een operatie :/, dus 2 weken lang niet sporten. Is het dan geen optie om weinig te eten en dan toch nog af te vallen.
Als je minder sport dan normaal en dus minder verbrand hoef je ook minder te eten
pi_57238493
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:22 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Toch wel afentoe?
Winkelen zonder geld dus je gaat alleen om te kijken?
Wel lekker weer om nu buiten te zijn
Om gezellig iets te doen met een vriendin
we gaan ook naar een musea
pi_57238554
Naar één musea?

Dankjewel schatje voor de OP
pi_57238567
Goedemorgen Ik ben weer lekker aan de kruidenthee.
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Om gezellig iets te doen met een vriendin
we gaan ook naar een musea
Een musea? Hoeveel zijn dat er?

@Mr. J.Lo: Zoals miss-s ook al zegt heb je minder voeding nodig als je niet famatiek sport, terwijl je dat normaal doet. Ik zou er niet teveel op rekenen om nu af te vallen, maar aankomen is ook niet nodig.
pi_57238656
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:43 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ook! Sterrenmix deze keer.
quote:

@Mr. J.Lo: Zoals miss-s ook al zegt heb je minder voeding nodig als je niet famatiek sport, terwijl je dat normaal doet. Ik zou er niet teveel op rekenen om nu af te vallen, maar aankomen is ook niet nodig.
Vergeet alleen niet dat je niet voor niets geopereerd wordt en dat je lichaam ook energie nodig heeft om te herstellen!
pi_57238684
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:43 schreef freecell het volgende:
[..]

oh een museum twee musea
ben nog niet wakker
pi_57238709
Maar de vraag is, wel museum ga je bekijken?
pi_57238718
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:58 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik ook! Sterrenmix deze keer.
Idem
pi_57238790
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:06 schreef freecell het volgende:

[..]

Idem
GMTA!!!
Zo, dan ga ik nu even douchen. 5 km binnen het half uur gelopen (ondanks hoestbuien en benauwdheid) en moet nog een hele berg dingen doen voordat ik naar een kinderverjaardag ga en direct daarna eters krijg.
pi_57238853
Iemand suggesties? Ga naar Amsterdam
Denk die Afghanistan tentoonstelling als ie niet te duur is
pi_57238890
Ik vind Foam in Amsterdam altijd wel mooi, maar dat komt ook omdat ik van fotografie hou

Maar goed ik ga weer verder psychologie lezen
pi_57239059
PF, het Stedelijk Museum heeft vaak bijzondere exposities, misschien even kijken wat die nu hebben?

Zo, kijk eens:

Thumbs up voor minilotje! Hier was Mr. CF zo halverwege zijn salade En het was lekker! Had rosbieflapjes genomen en ze voor het grillen bestreken met de dressing
pi_57239402
Mogge!

PF, niet naar mij zoeken in A'dam hoor, want ik ben momenteel in la Belgique!!

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar de onsjes vliegen eraf. Helaas zit ik nu op m'n Belgische weegschaal en die weegt meer dan de Amsterdamse, dus helemaal precies weet ik het niet, maar op deze weeg ik nu nog minder dan aan het begin van de week op die andere Donderdag kan ik pas weer updaten, hopen dat het zich doorzet!

Die boerenkool gisteravond was verukkelijk!! Laatste keer dit seizoen, nu weer tijd voor lentedingetjes.

Die rosbiefsalade ziet er goed uit CF! (ik dacht eerst dat je een foto had gepost van een tijdelijke expositie in het Stedelijk )
pi_57239573
Veel plezier loveli!

Gisteravond voor het eerst sinds 2 weken weer getraind. Zo dat viel tegen! Mijn conditie is naar een dieptepunt gezakt, ik ben mijn lenigheid voor een groot deel kwijt en ik kan bijna geen kracht meer zetten (normaal zegt een trap "bang", de mijne deed "plof") ... zelfs na de zomervakantie, wat 2 maanden niet trainen is, was de terugval kleiner . Ik had het bij het warm worden en rekken al in de gaten, en waarschuwde mijn trainmaatje van gister. Hij kon zich niet voorstellen dat ik echt zo slap geworden was. Tot ie me zag trappen. Keek me verbaast aan: "je bent echt niets meer he?". Gelukkig zat het grootste deel tussen de oren en ging het na flink opgefokt te zijn weer wat beter ... ik moet minder gaan nadenken tijdens het trappen volgens hem

Maargoed, wel helemaal moe getraind . En mijn dikke enkel hield het heel goed, eigenlijk zou ik hem meer rust moeten geven .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_57239648
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:00 schreef conleche het volgende:

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar de onsjes vliegen eraf. Helaas zit ik nu op m'n Belgische weegschaal en die weegt meer dan de Amsterdamse, dus helemaal precies weet ik het niet, maar op deze weeg ik nu nog minder dan aan het begin van de week op die andere Donderdag kan ik pas weer updaten, hopen dat het zich doorzet!
Ik ben jaloers
Kwam er vandaag achter dat ik al 9 maanden stabiel ben, aan de ene kant wel iets om trots op te zijn omdat dat veel mensen ook niet lukt maar toch zal ik nog graag iets afvallen
pi_57239733
dank Schatje!

ben net pas uit bed Maar! Mijn nieuwe hippe telefoon is er !!!!!!!

woog nog steeds 78,3, dús, nog niets opgeschoten, maar dat komt door de pizza en de wraps deze week maar zorgen dat ik niet bij iemand anders eet, en alleen maar zelf kook.. maar het belangrijkste; ben niet aangekomen!!!! En dat is ook zó veel waard.. zit nog steeds onder de 80!

Ik ga nu even met mijn telefoon spelen!
Ja doei.
pi_57239811
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
dank Schatje!

ben net pas uit bed Maar! Mijn nieuwe hippe telefoon is er !!!!!!!

[ afbeelding ]

woog nog steeds 78,3, dús, nog niets opgeschoten, maar dat komt door de pizza en de wraps deze week maar zorgen dat ik niet bij iemand anders eet, en alleen maar zelf kook.. maar het belangrijkste; ben niet aangekomen!!!! En dat is ook zó veel waard.. zit nog steeds onder de 80!

Ik ga nu even met mijn telefoon spelen!
Afgelopen week woog je toch ook al in de 77 of heb ik me dat verbeeld?
pi_57239958
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:16 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik ben jaloers
Kwam er vandaag achter dat ik al 9 maanden stabiel ben, aan de ene kant wel iets om trots op te zijn omdat dat veel mensen ook niet lukt maar toch zal ik nog graag iets afvallen
En dan kan ik weer jaloers op jou zijn, want ik kom alleen maar aan op dit moment. Oorzaak is duidelijk: teveel vreten, maar ik heb de energie op dit moment niet om daar wat aan te doen. Teveel stress en ruzie en onzekerheid om me druk te maken over wat eten doet met mijn figuur . (en ondertussen steeds meer om vast te houden op mn heupen/middel, shit he)
pi_57239998
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:34 schreef Chicolate het volgende:

[..]

En dan kan ik weer jaloers op jou zijn, want ik kom alleen maar aan op dit moment. Oorzaak is duidelijk: teveel vreten, maar ik heb de energie op dit moment niet om daar wat aan te doen. Teveel stress en ruzie en onzekerheid om me druk te maken over wat eten doet met mijn figuur . (en ondertussen steeds meer om vast te houden op mn heupen/middel, shit he)
Ik hoop dat de stress, ruzie en onzekerheid snel minder worden
pi_57240101
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:37 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik hoop dat de stress, ruzie en onzekerheid snel minder worden
Dankje ... nog maar 2 weken en dan zullen de stress en onzekerheid voor het grootste deel voorbij zijn ... denk ik ... en in de tussentijd maar eens serieus met mijn ouders gaan praten, dan kan ik de ruzie ook weer van het lijstje schrappen ... (oftewel: ik ben zelf voor het grootste deel de oorzaak en moet er nu maar eens wat aan gaan doen)
pi_57240359
Net gelunched (erg vroeg maar was ook vroeg wakker) 2 volkoren pistoletjes met kaas, komkommer en tomaatjes
Blijft toch lekker
pi_57240543
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Afgelopen week woog je toch ook al in de 77 of heb ik me dat verbeeld?
dat was blijkbaar een uitschieter naar beneden, een schommelaartje

schommelen noem ik niet aankomen scructureel ineens weer 79,9 wegen wel

maar het was erg leuk om even die 77 te zien geeft de burger moed
Ja doei.
pi_57242575
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:00 schreef Miss_S het volgende:
Net gelunched (erg vroeg maar was ook vroeg wakker) 2 volkoren pistoletjes met kaas, komkommer en tomaatjes
Blijft toch lekker
Lekker inderdaad. Hier op mn werk lunchen we ook rond een uur of 12. inderdaad erg vroeg, dan duurt de middag ook zo lang!
pi_57242648
daarom lunch ik als ik moet werken altijd tussen 1 en half 2.. dan is de rest van de middag niet meer zo lang gelukkig mag dat ook, en vinden ze het wel makkelijk dat ik altijd de laatste pauze wil, omdat zij zelf altijd vroeg willen..

nu maar eens omkleden en boodschappen doen en daarna hardlopen, uiteraard, les 25! Kan niet geloven dat ik bijna klaar ben met Evy1
Ja doei.
pi_57243193
Met veel honger naar de supermarkt gaan is heel, heel slecht. Resultaat was gister een onnodige bak ijs... Vandaag maar naar de markt zodat ik weer wèl lekkere, gezonde dingen in huis heb.
Omearos: ga jij ook erheen (eels) dan? Ik ga naar utrecht.
Het mooi kotsende meisje.
pi_57243572
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:49 schreef freecell het volgende:

[..]

Lekker inderdaad. Hier op mn werk lunchen we ook rond een uur of 12. inderdaad erg vroeg, dan duurt de middag ook zo lang!
Mijn werk is lunchen met de kinderen maar meestal eet ik zelf dan nog niet mee
En op school hebben we niet echt pauze

Ik denk dat ik nog wel een tussendoortje neem over een paar uur
pi_57243757
Ik heb net gelunched met 125 gram grote garnalen, gedoopt in 20 gram light mayo (zure! vind ik zoveel lekkerder dan dat zoete spul uit Nederland!!) Garnalen hebben echt weinig cal! Deze portie was 115 cal. en dan nog 65 voor de mayo. Lunch van 180 cal.!!

Ik ga vanavond een voorgerecht maken van avocado in hele dunne plakjes gesneden, een sjalotje in heel dunne plakjes (met de kaasschaaf), een oranje zoet paprikaatje in heel dunne reepjes en een gepocheerd eitje. Dit alles op een beetje rucolasla.

Hoofdgerecht weet ik nog niet, maar ik denk een klein stukje vlees met wat groenten.......
pi_57244040
net nog het laatste hardloopjasje meegenomen bij de Aldi

een lichtblauwe, maat M Heb hem gepast en hij zit perfect.
Heb ook een heren M shirt meegenomen, want helaas hadden ze geen dames-shirts meer
máár, nu eindelijk wel een jasje, waarvan je de mouwen ook nog af kunt ritsen. Dat is wel zeer handig..

Boodschapjes zijn dus binnen, en twijfel nog of ik de hamburgers die ik heb gehaald in de vriezer zal gooien en van het gehakt dat ik heb gehaald zelf hamburgers te maken morgen.. maar daar denk ik wel over na tijdens het hardlopen.. dan denk ik in ieder geval niet 'hoe lang noooooooooooooooog?'
Ja doei.
pi_57244449
Waarom moet er zoveel kcal zitten in ander drinken dan water
pi_57244558
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:47 schreef Miss_S het volgende:
Waarom moet er zoveel kcal zitten in ander drinken dan water
Thee en koffie is ook calorieloos
Maar het is inderdaad wél irritant dat er erg veel in vruchtensap en dergelijke zit. Ook vervelend dat alcohol zoveel calorieën bevat (ik mag nu toch niet drinken, dat scheelt, maar normaal vind ik dat érg frustrerend, die loze calorieën in alcohol)
Ik ga voor rivella momenteel
pi_57244705
cola-light: heel weinig cal. (en af en toe een glas daarvan kan volgens mij weinig kwaad)

Zelf drink ik toch wel bijna dagelijks Fanta light, vind ik echt heerlijk, daar zit ook niet zoveel in, zo'n 6 cal. per glas.

Je hebt ook van die flessen met citronsiroop zonder toegevoegde suiker, dat is eigenlijk meer heel geconcentreerd citroensap; heel erg zuur. Maar aangelengd met water en natrena vloeibare zoetstof heb je toch een heel lekker en calorie-arm drankje (vooral in de zomer!)
pi_57244794
Ik heb vandaag een hele fles cola light gedronken. Dat zijn maar 5 glazen, maar alsnog is het eigenlijk veel teveel ... kan het kloppen dat ik er moe en suffig van word? (ja, cafeine piek gehad en daarna een dip, dit kan ik prima zelf beantwoorden eigenlijk) ... niet meer doen dus, moet nu álweer naar de wc rennen ...

Voor de rest voldoet thee bij mij heel goed: daar zijn zoveel smaakjes van (maar ik drink alsnog meestal de gewone english melange, bij keelpijn kamille, smaakjes vind ik vaak minder lekker).
pi_57244860
Ik heb niet zo heel vaak zin in iets anders dan water maar zoals nu heb ik 2 glazen dubbelfriss op
Niet gek dat ik zo zwaar ben geworden als ik daar vroeger makkelijk 3 liter per dag van dronk
Vanavond een feestje en heb nog geen idee wat ik ga drinken maar het zal geen water zijn maar daarbij komt dat ik geen stokbrood zal eten dus heb toch 1000kcal over die ik dan voor drank kan gebruiken
pi_57245151
Miss_S, je moet je sekse even veranderen

How come, 1000 kcal over? Dat klinkt een beetje alsof je niet veel hebt gegeten vandaag...

Conleche, ik wou nog zeggen: thanks voor je voorbeeld-playlistje. Ik heb nieuwe schoenen gekocht (wel goed, op zo'n loopfilmpje zie je dus idd dat mijn voeten een beetje gekanteld zijn - geen wonder dat ik last had van de binnenkant van mijn schenen!) en een veterlusding voor zo'n iPod-chipje. Klaar om weer hard aan de slag te gaan met rennen, dus!
pi_57245282
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:31 schreef ColdFeet het volgende:
Miss_S, je moet je sekse even veranderen
Motorbloempje ook
pi_57245333
whoei! Les 25 ging lekker

was 2 keer 15 en heb 2 minuten ervoor nog extra warm gelopen én twee minuten langer doorgelopen aan het eind ging écht heel fijn, en de nieuwe kleren bevallen ook goed

fotos:

Shirt

Jas (maat M!!!)

Nu nog maar 2 keer Evy, en dan is deel 1 voorbij..

CF: ga jij nog door met 5 tot 10km?
Ja doei.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 16:44:27 #48
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_57245370
Tjeumpie, gewoon een topic gemist hier vandaag tot nu toe nog geen 400 kcal op maar wel 7,5 uur gewerkt (4 uur lopen/fietsen)
Eergister was ik trouwens in de kroeg en ik werd gewoon keihard versierd, dat vind ik niet normaal ik moest er gewoon bijna van blozen maar jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik gewoon cool bleef
Bernie en ik zijn tof.
pi_57245412
Wat zie jij er ongelooflijk blij en gelukkig uit! (en kleren + lichaam zien er goed uit)

... eens even wat gaan rommelen met avondeten, niet zo'n trek in poffertjes dus ik ga maar tosti of gebakken ei ofzo maken ...
pi_57245564
Ik heb al een paar keer mijn sekse veranderd maar goed nog een keertje proberen dan
Net mijn kamer opgeruimd dus ook mijn beweging gehad kom er toch steeds achter als ik opgeruimd heb wat een mooie kamer ik toch heb

Zometeen lekker in een warm bad met een boekje erbij en dan mijn vriendje van het station halen en naar een feestje
pi_57245585
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:42 schreef motorbloempje het volgende:
whoei! Les 25 ging lekker

was 2 keer 15 en heb 2 minuten ervoor nog extra warm gelopen én twee minuten langer doorgelopen aan het eind ging écht heel fijn, en de nieuwe kleren bevallen ook goed

fotos:

Shirt
[ afbeelding ]

Jas (maat M!!!)
[ afbeelding ]

Nu nog maar 2 keer Evy, en dan is deel 1 voorbij..

CF: ga jij nog door met 5 tot 10km?
En toch zal ik dat soort sport kleding nooit mooi vinden, je lichaam komt er nooit mooi in uit
pi_57245586
Thx MoBlo, ben doordat je het noemde nog even naar de aldi gegaan nog. Heb een roze (tja) maat M shirtje, helaas geen sleutelzakje. ik twijfel nu of een S niet beter geweest was, maar dit was de laatste. Broek had ik ook wel gewild, maar helaas was die er alleen nog in XXXL ofzo. Zo ver is het niet meer met me. Morgen ga ik het shirt uitproberen. Vanavond ga ik een salade maken, ivm gister.
Het mooi kotsende meisje.
pi_57245617
sportkleding is er ook niet om 'je lichaam mooi in uit te laten komen' maar op te sporten duh
Ja doei.
pi_57245635
Zo net mn eerste snelweg ritje gemaakt: DH > LWD. Ging wel goed, blij dat mn vriend eerste keer ff naast me zat en morgen alleen terug, omdat ie nu echt naar Tenerife gaat ...
Qua eten, gister dus cruesli en een pizza ... en vdaag weer pizza ... gatver de gatver ... magoed, heb ff niets in te brengen geloof ik vandaag.

Wel blij met mn auto ...
pi_57245641
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
sportkleding is er ook niet om 'je lichaam mooi in uit te laten komen' maar op te sporten duh
En toch is er genoeg goede sportkleding die dat wel doen
Jazzpants met een leuk topje erop
pi_57245645
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:47 schreef Chicolate het volgende:
Wat zie jij er ongelooflijk blij en gelukkig uit! (en kleren + lichaam zien er goed uit)

... eens even wat gaan rommelen met avondeten, niet zo'n trek in poffertjes dus ik ga maar tosti of gebakken ei ofzo maken ...
dank je

de witte trainingsbroek is wel enkele maten te groot maar zoals veiligheidsspeldje al zei: ook hier lagen alleen nog maar (heren)broeken in maat XXL enzo maar die komen vast binnenkort bij de Lidl wel in de aanbieding, gok ik. En deze witte broek zit, mits ontzettend strak aangesnoerd, best lekker!
Ja doei.
pi_57245655
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:57 schreef Jeipod het volgende:
Zo net mn eerste snelweg ritje gemaakt: DH > LWD. Ging wel goed, blij dat mn vriend eerste keer ff naast me zat en morgen alleen terug, omdat ie nu echt naar Tenerife gaat ...
Qua eten, gister dus cruesli en een pizza ... en vdaag weer pizza ... gatver de gatver ... magoed, heb ff niets in te brengen geloof ik vandaag.

Wel blij met mn auto ...
En al te hard gereden?
pi_57245683
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En toch zal ik dat soort sport kleding nooit mooi vinden, je lichaam komt er nooit mooi in uit
En dan zeg je dat bij deze foto al Moet je mijn fat ass eens zien in jazzpants
Ik heb wel een coole hoodie, dat scheelt.
En MB, ik heb hetzelfde blauwe jasje, en een tight alleen voor als ik 's avonds ga rennen, geen gezicht is het
Ja, ik ga ook tot de 10 km proberen, maar ik weet niet zeker of ik dat met Evy ga doen. Ik ga eerst even proberen mijn 5 km sneller te krijgen.
pi_57245710
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

En dan zeg je dat bij deze foto al Moet je mijn fat ass eens zien in jazzpants
Ik heb wel een coole hoodie, dat scheelt.
En MB, ik heb hetzelfde blauwe jasje, en een tight alleen voor als ik 's avonds ga rennen, geen gezicht is het
Ja, ik ga ook tot de 10 km proberen, maar ik weet niet zeker of ik dat met Evy ga doen. Ik ga eerst even proberen mijn 5 km sneller te krijgen.
Post eens een foto dan volgens mij vind ik dat bijna altijd mooier of je moet inderdaad erg dik zijn maar dat ben je toch niet?
pi_57245744
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Post eens een foto dan volgens mij vind ik dat bijna altijd mooier of je moet inderdaad erg dik zijn maar dat ben je toch niet?
Hahaha, mooi niet
Als ik ooit foto's van mijzelf ga posten, is het in leuke gebloemde zommerrokjes, maar niet in jazzpants of tights
pi_57245776
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:02 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hahaha, mooi niet
Als ik ooit foto's van mijzelf ga posten, is het in leuke gebloemde zommerrokjes, maar niet in jazzpants of tights
Zomerrokjes mag ook
Maar nee van die sportbroeken en joggingbroeken ben ik nooit fan geweest
Zeker als je bent afgevallen mooi je lichaam laten zien in strakke sportkleding, beweegt ook lekkerder vind ik
pi_57245778
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En al te hard gereden?
een beetje 160 ... :p
pi_57245799
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:03 schreef Jeipod het volgende:

[..]

een beetje 160 ... :p
Dat is wel een beetje veel.......en je had nog nooit alleen op de snelweg gereden?
Als je harder gaat dan krijg je een punt
pi_57245815
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:04 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje veel.......en je had nog nooit alleen op de snelweg gereden?
Als je harder gaat dan krijg je een punt
nee nog nooit snelweg gereden, maar het was heerlijk rustig, dus ff kijken hoe snel die ging, maar bij 160 geloofde ik het wel eigenlijk ...
pi_57246080
160, één keer mijn gashendel open trekken en ik denk ' oeps! snel terug' [/patsermodus]

net lekker gedouched en zo even de sportzooi wassen zodat ik maandag weer kan hardlopen..

CF: ik ga ehm.. donderdag een les Pilates doen. Even kijken hoe het allemaal moet bij een instructeur ga voor die les nog even zelf met het boek aan de slag, en dan daar wat commentaar vragen Ben benieuwd naar de lessen, als het leuk is, dan geef ik me er elke week voor op
Ja doei.
pi_57246096
Ik vind het jasje helemaal niet lelijk, T-shirt wel en broek ook, maar ach, mijn hardloopbroek is ook helemaal niet mooi; het is een joggingbroek van de Hema met ritsjes om m'n iPod in te doen, maar die broek is intussen veel te groot, dus das ook geen gezicht. Maar ach, ik roetsj zo snel voorbij dat toch niemand me ziet

Naar de sportschool heb ik wel wat leukere sportkleding aan, want daar sta ik steeds zo'n beetje op dezelfde plek

CF: wat is dat dan zo'n veterlusding? Die van mij moet ik in m'n zool doen.....

Ik dacht dat ik vandaag wel weer kon rennen, had gister maar 6 km gedaan, maar na 4 km had ik er echt schoon genoeg van. Ben toen gaan wandelen maar was hartstikke ver van huis dus toen ben ik maar sprintjes gaan trekken. Iedere keer 100 meter. Met telkens een half minuutje ertussen ongeveer. Dat was wel weer leuk om te doen. Voortaan toch maar m'n dag rust nemen.......
pi_57246232
dás wel een goede, sprintjes trekken

het jasje vind ik écht geweldig (zowel leuk als lekker zittend) zelf, het shirt is gewoon puur functioneel, evenals de broek en bij mij gaat functionaliteit nu eenmaal boven 'mooi', want ja, ik ben een 'nepvrouw'

komt ook wel bij dat het shirt een heren-model is: de damesmodellen waren getailleerder, maargoed, díe hadden ze niet meer

Op de sportschool? Spinbroekje en een super oncharmant gaaf "I DO MY OWN STUNTS - MOTORFREAKS" t-shirt maar bij pilates zal het wel een strak topje en een lange sportbroek (strak) worden omdat dat lekkerder zit bij het op de grond liggen Dan is het bij mij: hoe minder hoe beter, zolang de rest zijn eetlust niet verliest
Ja doei.
pi_57246404
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:03 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Zomerrokjes mag ook
Maar nee van die sportbroeken en joggingbroeken ben ik nooit fan geweest
Zeker als je bent afgevallen mooi je lichaam laten zien in strakke sportkleding, beweegt ook lekkerder vind ik
Let me tell you: mijn lijf is een beetje zoals dat van MB alleen heb ik iets meer kont.
Loop jij wel hard in een tight dan? Ik vind dat echt he-le-maal niets, hoewel het wel lekker zit. Maar da's ook een beetje psychisch omdat die tight zo dun voelt alsof je in je panty loopt te rennen
pi_57246763
Over sportkleding gesproken... ik dacht dus dat een korte broek handig was bij pole fitness, maar je moet een lange broek aan. Donderdag even geshopt

Sportkleding is trouwens echt duur
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_57246876
uh huh..
Ja doei.
pi_57246908
Wat jullie ook aantrekken; het kan niet zo erg zijn als wat ik eind jaren 80, begin jaren '90 aanhad:

topje en oprolbroekje waren ook nog eens van glimmende stof en ik ging rustig met die grote creolen naar de sportschool. What was I thinking
pi_57247027
oei..

wel een kunstig plaatje.. dat wél...
Ja doei.
pi_57247197
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:56 schreef conleche het volgende:
Wat jullie ook aantrekken; het kan niet zo erg zijn als wat ik eind jaren 80, begin jaren '90 aanhad:

[ afbeelding ]

topje en oprolbroekje waren ook nog eens van glimmende stof en ik ging rustig met die grote creolen naar de sportschool. What was I thinking
Conleche Maar hip was je wel! Kan me nog wel foto's van mijn zus herinneren, die droeg dat toen ook
pi_57247211
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:32 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Let me tell you: mijn lijf is een beetje zoals dat van MB alleen heb ik iets meer kont.
Loop jij wel hard in een tight dan? Ik vind dat echt he-le-maal niets, hoewel het wel lekker zit. Maar da's ook een beetje psychisch omdat die tight zo dun voelt alsof je in je panty loopt te rennen
Ik heb altijd jazzpants aan bij alle sporten die ik doe

En conleche zelfs dat vind ik stiekem nog mooier
pi_57247303
Conleche!!! Generatiekloof
pi_57247438
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:15 schreef ColdFeet het volgende:
Conleche!!! Generatiekloof

Yeah baby, rub it in!!
pi_57247583
Conleche! Geniaal!

Ik ren altijd in een strakke joggingbroek die van onderen iets uitloopt. Zit geniaal en is ook goed te gebruiken voor wandklimmen en dergelijke. Jazzpants vind ik bij de meeste mensen niet echt mooi
pi_57247612
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:26 schreef freecell het volgende:
Conleche! Geniaal!

Ik ren altijd in een strakke joggingbroek die van onderen iets uitloopt. Zit geniaal en is ook goed te gebruiken voor wandklimmen en dergelijke. Jazzpants vind ik bij de meeste mensen niet echt mooi
Waarom niet?
Het zijn niet van die glimmende dingen he zijn hetzelfde als een strekke joggingbroek eigenlijk
pi_57247631
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Waarom niet?
Het zijn niet van die glimmende dingen he zijn hetzelfde als een strekke joggingbroek eigenlijk
Heb ik nu de verkeerde in mn hoofd?
Ik vind zowel leggingstof als taps toelopende pijpen heel eng
pi_57247684
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:28 schreef freecell het volgende:

[..]

Heb ik nu de verkeerde in mn hoofd?
Ik vind zowel leggingstof als taps toelopende pijpen heel eng
Jazzpants hebben rechte pijpen van een niet te dikke tricot. Meestal vrij strak om de bovenbenen.
Volgens mij is het bij veel vrouwen een relatief flatteus model.
pi_57247846
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:26 schreef freecell het volgende:
Conleche! Geniaal!

die heb ik ook, zit heerlijk alleen issie nu te groot (zit helaas geen touwtje oid in ) dus moet op zoek naar een soortgelijke.. vandaar nu die charmante witte broek
Ja doei.
pi_57248643
Conleche

Ik heb een heerlijke, iets dikkere joggingbroek ... gekocht voor de gymlessen, omdat ik dan toch grootste deel van de tijd stilstond en het anders zo koud kreeg ... maar echt een heerlijke broek, nu voor "het-regent-ik-ben-nat-en-nu-wil-ik-een-warme-makkelijke-broek" dagen ...
pi_57250967
Ik heb een legergroene jazzpants voor pole fitness Zit heerlijk

En ik heb een mooie outfit gezien van Nike, als ik strak genoeg ben mag ik 'm kopen van mezelf
pi_57252233
Ik loop gewoon lekker in een tight! Het ding blijft vooral goed op zn plek zitten en ik krijg dus geen geirriteerde huid van schuivende kleding. Werkt perfect.
Gister nog een nieuwe tight erbij gekocht bij de Aldi. Zo'n 7/8e ding. Staat ook erg leuk.

Ik vind wijde pijpen trouwens ontzettend irritant met hardlopen, die dingen zwiepen dan steeds tegen je benen aan. Niet mijn ding.

Geweldige aerobic outfit trouwens Conleche! Was dat dan ook nog zo'n string die je over je broek heen droeg?
pi_57252250
Ik vind je jasje leuk staan MoBlo

Ik hou zelf wel van strakke sportkleding, ik heb voor in de sportschool ook een zwarte broek gekocht van leggingstof zeg maar, tot aan mijn knieeen en dan met zo'n touwtje. Ook een in het blauw maar wat dikkere stof en een iets wijder model. Daarboven gewoon vaak een topje met spaghetti bandjes. Beweegt ook veel lekkerder vind ik.

Ik was net naar de kermis Iemand kreeg het geweldige idee om in dit ding te gaan zitten. 55 meter hoog, en gaat over de kop maar wat een uitzicht over Amsterdam, en het lijkt net of je vliegt Echt ongelofelijk...ik ga sowieso altijd wel alle attracties in, maar dit was echt geweldig

pi_57252324
Terugvindreactie.
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:35 schreef ColdFeet het volgende:

Thumbs up voor minilotje! Hier was Mr. CF zo halverwege zijn salade En het was lekker! Had rosbieflapjes genomen en ze voor het grillen bestreken met de dressing
Jaa, lekker hè? Ik had het zelf maar één keertje eerder gemaakt een tijdje geleden, dus ik was gisteren ook wel weer blij verrast door de smaak. Vooral de limoen maakt het zó lekker! Ik gebruik te weinig limoenen. Vaker doen! Gezond ook.

Oh, en ik heb Low Fat Chocolate Fudge Brownie van Ben & Jerry's gekocht. Ik koop niet zo vaak light dingen, maar ik was tóch wel erg benieuwd. Morgen maar eens als toetje gebruiken.
Hebben jullie 'm al wel eens op?

Oh, en ik heb voor hoopdance-les een grijze, wijd uitlopende joggingbroek met een bloemenborduursel.
Maar charmant vind ik 'm niet. Geen enkele sportbroek lijkt flatteus te zijn zo rond mijn achterwerk.
pi_57252417
Ik heb nog nooit uberhaupt Ben & Jerry's op ... omdat het godsgruwelijk duur is (en ik bang ben dat ik het té lekker vind en uiteindelijk iedere week een bak leegeet, dat kost teveel). Maar die klinkt ook wel erg lekker .

Laat je weten hoe hij was?
pi_57252473
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 22:27 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb nog nooit uberhaupt Ben & Jerry's op ... omdat het godsgruwelijk duur is (en ik bang ben dat ik het té lekker vind en uiteindelijk iedere week een bak leegeet, dat kost teveel). Maar die klinkt ook wel erg lekker .

Laat je weten hoe hij was?
Nou ja, ik koop hoogstens een keer of zes per jaar een bak ijs, dus áls ik dan eens ijs koop, dan kies ik graag voor BJ omdat ik die echt héééél lekker vind.
En zo vallen de kosten op jaarbasis nogal mee natuurlijk!
  zondag 9 maart 2008 @ 06:51:38 #89
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57257719
goedemorgen

ik ben natuurlijk de 1e, arme ik...... (moet werken zo).
ik heb gewoon normale trainingsbroeken, heb eentje die bij mijn trainingspak van volleybal hoort, maar die is nogal kort... dan heb ik nog een (te) grote Puma, maar die zit zoooo lekker, en dan nog een joggingbroek van Panzeri (italiaans volleybalmerk) en die zit lekker en verkrijgbaar in lengtematen

maar als ik echt ga sporten gaat die lange broek uit hoor en draag ik shorts.. veel makkelijker
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_57257860
Goedemorgen Slanksters Ik heb een aantal dagen niet bijgelezen, en kom er vandaag ook helemaal niet aan toe want vandaag is vriendlief jarig dus feest .

Ik ga vast koken want er blijven nogal wat mensen eten vanavond.. dingen die ik ga maken:

• Zelfgemaakte uiensoep
  • Zelfgemaakte tomatensoep
  • Brood uit de broodbakmachine
  • Pastasalade
  • Gewone salade
  • Frittata
  • Wraps
  • En een hele grote appelcrumble

Allemaal best heel gezond en lekker Dus nu gauw weer de laptop uit want er moet gekookt worden!
  • pi_57258266
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 17:24 schreef motorbloempje het volgende:

komt ook wel bij dat het shirt een heren-model is: de damesmodellen waren getailleerder, maargoed, díe hadden ze niet meer
    Ze hadden volgns mij nauwelijks vrouwenkleding ingekocht. Ik ben bij twee aldi's geweest en overal grote stapels mannenhardloopspul in XL-XXL. Ik heb 1 vrouwenshirtje weten te vinden, wel een fantastisch ding trouwens
    pi_57258344
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 22:23 schreef minilotje het volgende:

Oh, en ik heb Low Fat Chocolate Fudge Brownie van Ben & Jerry's gekocht. Ik koop niet zo vaak light dingen, maar ik was tóch wel erg benieuwd. Morgen maar eens als toetje gebruiken.
    Hebben jullie 'm al wel eens op?
    Ja, ik laatst! Ik vond hem wel erg lekker eigenlijk, merkte het "low fat" alleen een beetje in de structuur, niet in de smaak. En de structuur was niet storend. De browniestukken waren érg lekker.
    Ik heb de hele bak leeggegeten
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_57258450
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 10:05 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, ik laatst! Ik vond hem wel erg lekker eigenlijk, merkte het "low fat" alleen een beetje in de structuur, niet in de smaak. En de structuur was niet storend. De browniestukken waren érg lekker.
    Ik heb de hele bak leeggegeten
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Achgos (spoiler)! Wat zonde!
    Ik vond 'm trouwens helemaal niet zo lekker. Ik miste de volle, romige structuur nogal; ik vond het maar een waterige boel. Helemaal al dat geld niet waard. Nou ja, weet ik dat in elk geval.
    pi_57258590
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 10:16 schreef minilotje het volgende:

[..]

Achgos (spoiler)! Wat zonde!
    Ik vond 'm trouwens helemaal niet zo lekker. Ik miste de volle, romige structuur nogal; ik vond het maar een waterige boel. Helemaal al dat geld niet waard. Nou ja, weet ik dat in elk geval.
    Mja, het was bij mij nog heel bevroren, dan merk je niet zo erg dat hij wateriger is
    En aan de smaak kon ik het dus niet merken. Structuur idd wel een beetje.
    Ik zou hem best nog eens weer kopen. (voorlopig even niet trouwens )
    pi_57258637
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 10:33 schreef freecell het volgende:

[..]

Mja, het was bij mij nog heel bevroren, dan merk je niet zo erg dat hij wateriger is
    En aan de smaak kon ik het dus niet merken. Structuur idd wel een beetje.
    Ik zou hem best nog eens weer kopen. (voorlopig even niet trouwens )
    Mja, ik haal ijs altijd een kwartiertje voor inname uit de vriezer.
    Anders heb ik het idee dat ik het amper proef!
    Nee, de volgende keer (in mei ofzo ) maar weer gewoon een échte bak BJ!

Ik ben trouwens een halve kilo aangekomen. Ik drijf zoals verwacht dus nog steeds een beetje rond mijn streefgewicht, ondanks heel veel lichaamsbeweging momenteel. Eens kijken hoe het over een weekje is.
    pi_57258669
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 17:56 schreef conleche het volgende:

[ afbeelding ]

Haha, daar is anders niks mis mee!
    Een stuk vrolijker dan al die saaie tshirts en sportbroeken.
    pi_57259024
    Goeiemorgen

Gefeliciteerd met je vriend Razztwizzle

Hier weinig te melden, vrijdag risotto gegeten, gisteren biefstuk met champignons, ui, paprika en gefrituurde aardappelschijfjes ( Voor Peter een nieuwe frituurpan gekocht die uitgetest moest worden) en vanavond wordt het gado- gado.

Morgen weer lekker zwemmen, kan echt niet wachten, heb het echt wel gemist de afgelopen 2 weken

Nou maar eens even bijlezen

[ Bericht 8% gewijzigd door _Hestia_ op 09-03-2008 11:18:59 ]
      zondag 9 maart 2008 @ 11:18:52 #98
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_57259100
    Goeiemorgen deze morgen,
    Morgen begin ik op m'n nieuwe werk, zal wel weer van dat saaie rotwerk zijn (het is in een overslagbedrijf) maar goed, veel keuze heb ik niet Gisteren ook het rapport van de studiekeuzedinges aangekomen straks even goed doornemen en dan nog een keer langs om te kijken welke beroepen bij welke studie's aansluiten.
    Als ik harloop draag ik altijd zo'n joggingbroek en met een beetje oke weer van die waardeloze vakantieshirts van ik was hier en ik ben hier geweest
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_57259867
    goedemorgen

gezellig feestje gehad gisteravond en alleen maar water gedronken Wel een handje chips en een mini-snickers gegeten, maar ácht.. als ik zag wat de rest aan calorieën naar binnen werkte, heb ik het écht netjes gehouden.

nu zo hard aan het werk voor wat vakken en dan even langs de opa en oma van René en langs zijn ouders, gezellig (ik ben zó blij met mijn schoonfamilie )

Gisteren ook afgesproken met vrienden om vrijdag te gaan kaasfondue-en ben benieuwd, want dat heb ik nog nooit gedaan
    Ja doei.
      zondag 9 maart 2008 @ 12:27:11 #100
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_57260095
    Goeiemiddag ... ik ben ook weer thuis. Was vanmorgen weer zwaarder, vond het toch wel te gek worden en meteen besloten om dan nu maar op te houden met de gekkigheid. Gewoon mijn oude patroon zonder gebak en repen chocolade terug .

In de kerk was er feest, 25 jaar bestaan, en hadden ze natuurlijk vandaag enorme taarten . Van die heerlijke taarten waarvan je gaat kwijlen als je ze ziet staan ... tegen de tijd dat ze aangesneden werden (uur of 11) had ik echt al stevige honger. Maar ik heb me sterk gehouden en niets genomen (1 keer vingers aflikken na het laatste stuk gesneden te hebben, het was zo walgelijk zoet dat ik meteen genoeg had).

Nu buikpijn, ongesteld. Nog blijer dat ik niets genomen heb, ik reageer altijd heftig op marsepein (ouders vermoeden lichte amandelallergie) en extra buikpijn was niet welkom geweest .

@kaasfondue: heb ik 1x gedaan, en ik vond het zo ongelooflijk smerig . Hoop dat het jou wat beter smaakt.
    pi_57260984
    Zo, ik heb het huis al gestofzuigd en de was opgeruimd ( moet toch wat doen als Peter aan het voetballen is en ik thuis zit) en zometeen nog ff afwassen. Maar eerst ff lunchen, 1 snee brood met grillworst saté en 1 met philadelphia
    pi_57261559
    Ik heb om 12 uur gelunched met 2 broodjes mosterd en 20+ kaas. Verder een kop boillon en een sinaasappel.
    Maar de thee is hier op nu zit ik dus de hele middag zonder thee op mn werk.
    Dus nu ga ik maar water een roosvicee drinken

Zometeen eerst maar eens een appeltje. Ben benieuwd tot hoelaat ik vandaag moet werken. Officieel tot 6 uur, maar meestal laten ze me wel eerder los.
    pi_57261784
    Goedemiddag allemaal
    Mijn vriendje weer op de trein gezet moet ik hem weer een week missen
    pi_57262106
    Die avocado/gepocheerd ei-salade gisteren was erg lekker! Daarna hadden we een stukje gebakken kabeljauw en cherrytomaatjes uit de oven (met broodkruim, ansjovis, knoflook, ui, provençaalse kruiden, platte perselie en olijfolie). Als toetje had ik een suikervrije Magnum!

Daarnet gebruncht met een halfzacht gekookt eitje en een grote geroosterde snee brood (Belgisch brood is heel groot en dun gesneden) de ene helft belegd met 30+ kaas en de andere met ham. Het eitje had ik over de helften verdeeld! Erbij een glas vifit/jus en een kop chococappucino.

Geen sport vandaag: voel me bijna schuldig, zou ik verslaafd zijn?
    pi_57262228
    het schuldig voelen klinkt bekend

zodadelijk maar eens omkleden en richting Doetinchem
    Ja doei.
    pi_57262311
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 13:46 schreef freecell het volgende:
    Ik heb om 12 uur gelunched met 2 broodjes mosterd en 20+ kaas. Verder een kop boillon en een sinaasappel.
    Maar de thee is hier op nu zit ik dus de hele middag zonder thee op mn werk.
    Dus nu ga ik maar water een roosvicee drinken

Zometeen eerst maar eens een appeltje. Ben benieuwd tot hoelaat ik vandaag moet werken. Officieel tot 6 uur, maar meestal laten ze me wel eerder los.
    Wat deed jij ook alweer voor werk? In de zorg?
      zondag 9 maart 2008 @ 14:28:37 #107
    51398 MisterJ.Lo
    LL.M (Master of Laws).
    pi_57262426
    Wat doen jullie over het algemeen tegen het gevoel van honger hebben terwijl je net daarvoor gegeten hebt

Ik heb zin om te snacken maar zal er vast spijt van krijgen na dat alles op is, het gevoel dat alles voor niets is geweest terwijl ik bijna mijn doelstelling gehaald heb.

[ Bericht 24% gewijzigd door MisterJ.Lo op 09-03-2008 14:36:53 ]
    pi_57262516
    geen last van, dus ik doe er niet zoveel mee
    Ja doei.
    pi_57262545
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 14:28 schreef MisterJ.Lo het volgende:
    Wat doen jullie over het algemeen tegen het gevoel van honger hebben terwijl je net daarvoor gegeten hebt
    Dan heb je niet genoeg gegeten! Opvullen met fruit en groenten, zou ik zeggen. Vooral groente. Ik heb altijd wel tomaatjes, komkommers en sla en paprika's en dergelijke in huis om mijn buik tevreden mee te houden. Omscheppen met een beetje olijfollie en wat peper en kruiden en klaar!
    pi_57262565
    quote:

Ik heb zin om te snacken maar zal er vast spijt van krijgen na dat alles op is, het gevoel dat alles voor niets is geweest terwijl ik bijna bij mijn doelstelling gehaald heb.
    Herkenbaar! Ik ga meestal wat doen, zodat ik word afgeleid. Of ik ga m'n tanden is eens fijn uitgebreid poetsen, dan heb je daarna ook geen trek meer. Anderen lossen het op door liters thee te drinken, maar dat werkt bij mij niet zo......

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 09-03-2008 15:09:24 ]
    pi_57262644
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 14:33 schreef minilotje het volgende:

[..]

Dan heb je niet genoeg gegeten! Opvullen met fruit en groenten, zou ik zeggen. Vooral groente. Ik heb altijd wel tomaatjes, komkommers en sla en paprika's en dergelijke in huis om mijn buik tevreden mee te houden. Omscheppen met een beetje olijfollie en wat peper en kruiden en klaar!
    Das niet altijd waar, het kan ook met schommelingen in je suikerspiegel te maken hebben. Wel is het zo als je de dingen eet die jij opnoemt dus volkoren producten en groenten ed. minder last van schommelingen zal krijgen, door de langzame koolhydraten. Maar stel, ik eet een groot bord met Chinees eten tot ik propje vol zit: een uur daarna heb ik geheid weer honger. Ook als ik 's avonds zwaar heb getafeld, dan heb ik 's ochtends als ik opsta enorme honger, terwijl dat natuurlijk best vreemd is!
    pi_57262683
    Zo thuis. Vriendje uitegezwaaid naar Tenerife. Of ik achter ze aan wilde rijden (is toch zelfde kant) nee dankje, dat leid af.
    Ik even wachten, mams belle ... auto starten ... wilde het niet. Tig keer geprobeerd .. ik zat echt van GOD ben ik nou echt zo'n sukkol. Gelukkig had ik mobiel nr van buurjongen, dus die ff gebeld anders stond ik daar.
    Magoed, oudere auto's hebben gebruiksaanwijzing, ook verschil met benzine en diesel en hij starte m wel ff en uitgelegd hoe ik het beter kan doen
    En ten wask in een uur thuis ...

Voel me niet zoals ik me moet voelen, btje last van hoofdpijn en buikloopje, maar of dat komt omdat ik mn vriendje heb uitgezwaaid of dat het doorzet geenidee ... we zullen het morgen zien. Ik hoop dat het doorzet trouwens, heb wel ff zin om lkkr goed ziek te worden. Ff mn lichaam in de reiniging.
    Klinkt gek, magoed, ik denk dat ik het nodig heb.
      zondag 9 maart 2008 @ 14:41:11 #113
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_57262723
    quote:
    Dat heb ik nu ... Om 1 uur geluncht met een lekkere kaastosti (met chilisaus) en had op dat moment al 'trek' in nog een ... om 2 uur twee rijstwafels gegeten ... en nu nog steeds honger ... komt vast doordat ik de foto's van de taarten van daarstraks op mijn computer ging zetten .

Nu zit ik aan een glas cola light en ruim mijn bureau op om aan het werk te gaan: hoef ik niet aan eten (of de harde regen buiten) te denken. Gelukkig eten we waarschijnlijk om 4 uur al warm.

@Jeipod: veel succes zo zonder vriendje! Hoe lang blijft ie weg (of positief bekeken: wanneer komt ie weer terug?)
    pi_57262771
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 14:22 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat deed jij ook alweer voor werk? In de zorg?
    Ik werk als woonbegeleider in de volwassen psychiatrie
    pi_57262814
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 14:33 schreef minilotje het volgende:

[..]

Ik heb het heel vaak vlak na de luch en ik luch echt redelijk uitgebreid hoor!
    Ik zit dan ook echt wel vol, en tóch heb ik extreem veel zin in eten.
    Rare lijfreactie Ik negeer het meestal en ga iets afleidends doen. Meestal is eht dan na ongeveer een uurtje wel weer over.
    pi_57262852
    Ik zie hem weer even kijken ... 20 of 21 maart.
    Moet mn schooldag van morgen plannen met mn kleuters. ... ben echt helemaal leeg. We gaan het hebben over jonge dieren (lente) magoed ... meer weet ik dus ook niet ... ben echt leger dan leeg in mn hoofd ...
    pi_57262866
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 14:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Das niet altijd waar, het kan ook met schommelingen in je suikerspiegel te maken hebben. Wel is het zo als je de dingen eet die jij opnoemt dus volkoren producten en groenten ed. minder last van schommelingen zal krijgen, door de langzame koolhydraten.
    Da's ook zo, natuurlijk. In principe hoef je geen honger te hebben vlak nadat je gegeten hebt, maar dat hangt vooral af van wát je dan gegeten hebt. Als ik twee McDonaldshamburgers wegwerk dan lust ik een half uur later ook wel weer wat. Terwijl je met een bord volkoren pasta en een boel groenten makkelijk weer even uren vooruit kunt.

Ik hoor die tip trouwens vaker, tanden poetsen als je trek hebt. Ideaal gezien moet je natuurlijk gewoon de oorzaak van tussentijdse honger aanpakken, maar toch vind ik het wel een lollige tip. Sta je daar in de badkamer je gebit te schrobben terwijl je eigenlijk een zak chips zou willen!

Bleh, ik heb vandaag nogal een zittende dag. Ik moet een audio-opname van een interview van ruim drie uur letterlijk uittypen. Weinig beweging mogelijk dus.
    pi_57263081
    net eindelijk aangekleed maar wel meteen de was opgehangen, zodat ik morgen weer een droog hardloopshirt heb

ik schommel écht een kilo vandaag/gisteren, terwijl ik niets bijzonders heb gegeten, maar wel zitten mijn darmen weer lekker verstopt.. maar weer eens wat vezeltjes naar binnen werken denk ik.. dat scheelt

Nu maar eens moed verzamelen en op de motor springen...

fijne middag allemaal!!
    Ja doei.
      zondag 9 maart 2008 @ 14:59:20 #119
    51398 MisterJ.Lo
    LL.M (Master of Laws).
    pi_57263134
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 14:34 schreef conleche het volgende:

[..]

Herkenbaar! Ik ga meestal wat doen, zodat ik word afgeleid. Of ik ga m'n tanden is fijn uitgebreid poetsen, dan heb je daarna ook geen trek meer. Anderen lossen het op door liters thee te drinken, maar dat werkt bij mij niet zo......
    Hehe dit zou best kunnen werken thanks voor de tip.
      zondag 9 maart 2008 @ 15:22:08 #120
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_57263600
    Ik denk dat ik zo chagarijnig zou worden van tanden poetsen als ik honger heb ... want dan besluit je een uurtje later dat het nu wel tijd voor je tussendoortje is en smaakt alles alsnog naar tandpasta. Wil zelf kunnen bepalen of ik eet of niet, zelf sterk zijn. Als ik dan toch zwak besluit te zijn, moet het wel smaken .

Regent het bij jullie ook zo? Word er beetje chagarijnig van , zou naar vriendje gaan (al paar dagen niet meer gezien, en komende tijd geen momenten om met elkaar af te spreken door de toetsweek + slecht humeur daarvan) maar ik heb geen zin om nat te regenen. Is nu al verschoven van middag naar avond ... en dan voor het donker thuis zijn ... laat het stoppen met regenen .
    pi_57263641
    Hier ist inmiddels alweer tijdje gestopt.
    Hopelijk is het morgen te doen, wil de kleuters wel ff kunne luchten ... anders zijn ze weer zo druk
    Nog steeds geen programma voor morgen (en overmorgen)
    pi_57264017
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 15:22 schreef Chicolate het volgende:

Regent het bij jullie ook zo? Word er beetje chagarijnig van , zou naar vriendje gaan (al paar dagen niet meer gezien, en komende tijd geen momenten om met elkaar af te spreken door de toetsweek + slecht humeur daarvan) maar ik heb geen zin om nat te regenen. Is nu al verschoven van middag naar avond ... en dan voor het donker thuis zijn ... laat het stoppen met regenen .
    Hier is het absoluut klote-weer. Op weg naar mn werk natgeregend op de fiets en nu nog steeds druilerig rotweer buiten. Ik krijg dan altijd neiging meer comfort-food te gaan eten. Veel zoet en zout en koolhydraten.
    Gelukkig ben ik op m'n werk Tot nu toe tussendoor gesnackt: 2 salmiaklolly's (nu op) een appel en een sinaasappel. Dus dat valt nog te overzien.
      zondag 9 maart 2008 @ 15:41:13 #123
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_57264034
    Dip dient zich aan ... we zóuden om 4 uur eten, maar mijn vader had nog geen zin om het deeg voor de pizza te maken, dus dat wordt 5 uur. Tegen de tijd dat alles op is, half 6. Ik wilde nog naar mijn vriend gaan, maar moet half 7 thuis zijn, dan is het donker. Het is ongeveer 20 minuten fietsen. Oftewel, ik hou 10 minuten over.
    Laat het maar lekker doorregenen, ik hoef toch niet naar buiten .

(Bij Freecell mag het trouwens wel droog worden . Ik ga nu geen comfortfood eten, niet na die taart. Zou mn humeur helemaal verknallen)
    pi_57264475
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 10:20 schreef Miss_S het volgende:
    Ik vind Foam in Amsterdam altijd wel mooi, maar dat komt ook omdat ik van fotografie hou
    Afghanistan was 8 euro p.p. konden we helaas niet betalen..
    Verder ook niet naar iets anders geweest, lees jullie reacties nu pas..
    Ben ook niet naar conleche op zoek geweest by the way
      zondag 9 maart 2008 @ 16:03:47 #125
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_57264505
    Was het wel gezellig?
    pi_57264512
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 14:22 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
    Met veel honger naar de supermarkt gaan is heel, heel slecht. Resultaat was gister een onnodige bak ijs... Vandaag maar naar de markt zodat ik weer wèl lekkere, gezonde dingen in huis heb.
    Omearos: ga jij ook erheen (eels) dan? Ik ga naar utrecht.
    Waarschijnlijk niet, ben blut. Heb mezelf op budget gezet, maar zit wel steeds naar het aankondigingsbord te kijken en weer te twijfelen
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 10:38 schreef minilotje het volgende:
    Mja, ik haal ijs altijd een kwartiertje voor inname uit de vriezer.
    Anders heb ik het idee dat ik het amper proef!
    Nee, de volgende keer (in mei ofzo ) maar weer gewoon een échte bak BJ!
    Half Baked is geniaal lekker, als ik B&J's haal neem ik die. Combinatie van de brownie-versie en de cookie-dough-versie
    pi_57264570
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 14:46 schreef minilotje het volgende:

[..]

Da's ook zo, natuurlijk. In principe hoef je geen honger te hebben vlak nadat je gegeten hebt, maar dat hangt vooral af van wát je dan gegeten hebt. Als ik twee McDonaldshamburgers wegwerk dan lust ik een half uur later ook wel weer wat. Terwijl je met een bord volkoren pasta en een boel groenten makkelijk weer even uren vooruit kunt.

Ik hoor die tip trouwens vaker, tanden poetsen als je trek hebt. Ideaal gezien moet je natuurlijk gewoon de oorzaak van tussentijdse honger aanpakken, maar toch vind ik het wel een lollige tip. Sta je daar in de badkamer je gebit te schrobben terwijl je eigenlijk een zak chips zou willen!
    Bij mij zit de oplossing iig niet in meer eten. Als ik niet toegeef aan dat hongergevoel vlak na het eten, is het na een tijdje namelijk vanzelf weer weg en heb ik pas weer honger tegen etenstijd. Tandenpoetsen of afleiding helpt dan om dat uurtje door te komen
      zondag 9 maart 2008 @ 16:39:29 #128
    103930 Ewelina
    Ik ben ik
    pi_57265125
    Goedemiddag

Wat een kutweer hier... regen

Vanochtend een super uitgebreid ontbijt op, althans, mijn vriend: ik had voor hem pakketjes gemaakt van bladerdeeg met geitenkaas, honing en tijm uit de oven. Voor mijzelf ook een klein pakketje (bladerdeeg is enorm calorierijk! ) met banaan, kaneel en suiker Ook nog een smoothie op met banaan, aarbei en yoghurt Lunch waren 2 boterhammen met een gebakken ei.

Vanavond eten we hier kipspareribs met gepofte aardappel en nog iets van groente... heeft iemand nog suggesties?

En ik ben blut Deels omdat ik veel heb uitgegeven, deels omdat ik nog 300 euro terug moet krijgen van de verzekering. En daar baal ik van, want er komt weer een gala aan en ik moet natuurlijk nog shoppen

[ Bericht 4% gewijzigd door Ewelina op 09-03-2008 16:59:49 ]
    pi_57265468
    Vanmorgen gebrunched zoals altijd op zondag en als tussendoortje weer 3 glazen dubbelfris
    En zometeen eigen gemaakte nasi

Gister trouwens wel aardig wat malibu op, was begonnen met 1 passoa sinaasappelsap maar ik wou niet de hele avond sap drinken dus toen maar pure malibu
    pi_57265492
    Kheb vandaag nog weinig honger gehad.

Broodje ei vanmorgen
    Peer en 2 mandarijntjes vanmiddag met 4 kleine paaseitjes ....
    Vanavond bruine bonen soep vers van mn oma ...
    pi_57265620
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 16:56 schreef Miss_S het volgende:
    Gister trouwens wel aardig wat malibu op, was begonnen met 1 passoa sinaasappelsap maar ik wou niet de hele avond sap drinken dus toen maar pure malibu
    Eww, dat is vet vies man!

Ik wil hardlopen!! Maar het is echt kloteweer en mijn eten zit me nog net iets te hoog.... Late lunch
    pi_57265668
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 17:05 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Eww, dat is vet vies man!

Ik wil hardlopen!! Maar het is echt kloteweer en mijn eten zit me nog net iets te hoog.... Late lunch
    Je houd niet van kokos?
    pi_57265708
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 17:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Je houd niet van kokos?
    Oh ja, zeker wel. Vandaag nog soep met kokosmelk erdoor gegeten!
    Maar ik hou niet van Malibu
    pi_57265754
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 17:12 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh ja, zeker wel. Vandaag nog soep met kokosmelk erdoor gegeten!
    Maar ik hou niet van Malibu
    Ik vond en vind het altijd erg lekker

Net zoals de bonbons trouwens die ook op tafel stonden
    pi_57265794
    Nah, dat zal het zijn: ik hou vooral van het volle, romige van kokos in hartige combinaties. Lempers bijvoorbeeld Of thaise stoofgerechten.
      zondag 9 maart 2008 @ 17:32:39 #136
    103930 Ewelina
    Ik ben ik
    pi_57266046
    Kokos Ik lust Malibu wel, maar gek ben ik er niet op. Bovendien veroorzaakt dat spul nare katers.
    pi_57266073
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 17:32 schreef Ewelina het volgende:
    Kokos Ik lust Malibu wel, maar gek ben ik er niet op. Bovendien veroorzaakt dat spul nare katers.
    Geen last van gehad, maar ik heb dan ook nooit katers..........
      zondag 9 maart 2008 @ 17:36:35 #138
    103930 Ewelina
    Ik ben ik
    pi_57266132
    Ik had dan ook wel bijzonder veel op
    pi_57266143
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 17:18 schreef ColdFeet het volgende:
    Nah, dat zal het zijn: ik hou vooral van het volle, romige van kokos in hartige combinaties. Lempers bijvoorbeeld Of thaise stoofgerechten.

Jaaa! Thaise groene curry met geurige rijst en koriander. Das toch wel 1 van mijn lievelingskostjes!

Malibu heb ik nog nooit op, maar ik neem aan dat het zoet is? Van dat soort zoete likeurtjes vind ik het wel eens lekker om van te nippen, maar het staat me snel tegen. Weet je wat ik nu lekker vind? Een advocaatje! Dat ga ik morgen maar weer eens kopen, heb er nu al zin in
    pi_57266145
    Ik! Ga! Stoer! Zijn! En! Nu! Rennen! In! De! Regen!

Nou ja, erna lekker douchen, da's wel een fijn idee!
      zondag 9 maart 2008 @ 17:46:03 #141
    103930 Ewelina
    Ik ben ik
    pi_57266320
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 17:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Jaaa! Thaise groene curry met geurige rijst en koriander. Das toch wel 1 van mijn lievelingskostjes!

Malibu heb ik nog nooit op, maar ik neem aan dat het zoet is? Van dat soort zoete likeurtjes vind ik het wel eens lekker om van te nippen, maar het staat me snel tegen. Weet je wat ik nu lekker vind? Een advocaatje! Dat ga ik morgen maar weer eens kopen, heb er nu al zin in
    Ik hou ook niet zo van zoete drank. Met name Breezer vind ik bijzonder smerig Advocaat is best lekker.
    pi_57266582
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 17:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Malibu zou ik niet echt zoet noemen.....maar wat wel weet ik ook niet
    pi_57266888
    malibu is echt heel erg zoet
    pi_57266938
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 18:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
    malibu is echt heel erg zoet
    Maar toch niet zoals breezer
      zondag 9 maart 2008 @ 18:19:52 #145
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_57266942
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 17:18 schreef ColdFeet het volgende:
    Lempers ja Enak! Volgende week familiefeest van m'n moeders kant dus iedereen neemt eten mee en thuis hebben we al een hele vriezer vol met lempers, risolles, pasteitjes en derlijke
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_57266956
    Oh en las ik ergens lempur
    pi_57267121
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 18:19 schreef mordradead het volgende:

Lempers ja Enak! Volgende week familiefeest van m'n moeders kant dus iedereen neemt eten mee en thuis hebben we al een hele vriezer vol met lempers, risolles, pasteitjes en derlijke
    Ik heb gisteravond nog lempers gegeten gevuld met kip, echt lekker!

En malibu met chocolademelk, yummie!! (gewoon bounty met een tic dus ).
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_57267309
    Wat is Lemper?

Bounty vind ik al niet lekker, dus laat staan bounty-tic

Vanavond tortellini gehad en een bakje Toscane-ijs na. Was lekker

[ Bericht 12% gewijzigd door freecell op 09-03-2008 19:07:42 ]
    pi_57267899
    Ik heb vandaag ook een keer een klein toetje op
    pi_57268004
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 19:06 schreef Miss_S het volgende:
    Ik heb vandaag ook een keer een klein toetje op
    Wat heb je gehad? Lekker hè, toetjes? Ik probeer het heel erg tot max 1x per week te beperken.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      zondag 9 maart 2008 @ 19:18:29 #151
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_57268169
    Ik heb vandaag ook een lekker toetje op ... of eigenlijk twee ... na een stuk zelfgebakken pizza (erg lekker) en zo'n puddinkje van mona had ik nog steeds honger. We zaten film te kijken en daar had een meisje een bak ijs ... er was nog een restje stratiatellaijs (2 bolletjes ongeveer) en dat heb ik toen uit de bak opgelepeld ...

Nu heb ik geen honger meer, denk ik . Voor het eerst ook weer ingevoerd in caloriechecker, maar ik heb geen fláuw idee hoeveel die pizza was ... het was deeg (niet zoveel) met gehakt, verse ananas, paprika, tomaat, champignons en salami (laatste eraf geplukt en aan broertje opgevoerd) ... echt geen flauw idee, heb niet eens een vermoeden hoeveel kcal dat is ... dus caloriechecker meteen incompleet ... zonder de pizza zit ik op iets minder dan 1000 ...
    pi_57268278
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 19:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat heb je gehad? Lekker hè, toetjes? Ik probeer het heel erg tot max 1x per week te beperken.

Eén keer per week redden we hier ook niet denk ik We eten bijna nooit toetjes! We hebben wel eens wat in huis, (yoghurt oid) maar vergeten het dan weer. Dan eet ik het maar weer als ontbijt
    pi_57268512
    Ik eet bijna altijd een toetje. Soms ananas, soms vla/yoghurt, sorbetijs of lightvanille-ijs. Light cornetto's, Magnums, of soms ook eenvoudig een kopje koffie met een koekje, maar ik móet iets ter afsluiting, anders blijf ik onrustig, dat krijg ik er echt niet uit
    pi_57268578
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 19:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

karamelbavarois
    Wij eten ook eigenlijk maar 1x in de week een toetje (tenminste ik, mijn ouders elke dag) en dat is zaterdag ijs
      zondag 9 maart 2008 @ 19:42:27 #155
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_57268664
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 19:34 schreef conleche het volgende:
    Ik eet bijna altijd een toetje. Soms ananas, soms vla/yoghurt, sorbetijs of lightvanille-ijs. Light cornetto's, Magnums, of soms ook eenvoudig een kopje koffie met een koekje, maar ik móet iets ter afsluiting, anders blijf ik onrustig, dat krijg ik er echt niet uit
    Ik ook ... enige moment dat ik het écht oversla (wij hebben meestal vla of yoghurt trouwens, ijs/pudding/kwark ed zijn voor feestdagen en weekenden) is als ik die dag ook ga trainen. Schoppen op een maag waar een uur geleden zuivel in is gegaan, is bijzonder misselijkmakend en onprettig . Maar zonder toetje, of zonder sporten, blijf ik de rest van de avond trek houden als ik geen toetje heb gehad ...
      zondag 9 maart 2008 @ 19:54:22 #156
    103930 Ewelina
    Ik ben ik
    pi_57268911
    Ik eet regelmatig toetjes Vanavond gegratineerde appels met wijnsiroop en vanilleroomijs
    pi_57269139
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 19:54 schreef Ewelina het volgende:
    Ik eet regelmatig toetjes Vanavond gegratineerde appels met wijnsiroop en vanilleroomijs
    Klinkt lekker!!

Bij mij zitten er nu kleine kippetjes in de pan (alleen de bovenkant van de vleugeltjes) met honing, ketjap, knoflook en sambal badjak. Erbij doe ik wat gestoofde witlof.
    pi_57269800
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 17:37 schreef ColdFeet het volgende:
    Ik! Ga! Stoer! Zijn! En! Nu! Rennen! In! De! Regen!

Nou ja, erna lekker douchen, da's wel een fijn idee!
    BIkkel!!!

hier wat minder qua eten

we gingen dus naar mijn schoonouders om de auto te lenen om naar de opa en oma van René te gaan..
    Uiteindelijk waren we laat weg bij zijn ouders, en dus laat in Geesteren, én dus laat weer terug hier, in Doetinchem, waar we net Chinees ophebben..

Zijn ouders stonden erop dat we mee-aten, en René werkte ook niet echt mee qua weigeren
    Gelukkig heb ik het wel bij de Tjap Tjoy (groente met wat rundvlees zonder saus) en de nasi gehouden, met wat kleine loempiaatjes en een beetje rundvlees in saus..

balen.. alhoewel het wel lekker en gezellig was, dat wel

morgen maar flink wat doorlopen vind ik..
    al kreeg ik wel de complimenten van mn schoonmoeder dat ik er écht goed uitzag enzo

Nu even hier nog wat aan school doen, en dan rustig aan met de motor weer naar huis straks...
    Ja doei.
    pi_57269853
    Net nog een paar crackers met jam en slankie kaas op en dat was het dan weer voor vandaag

En net trouwens nieuwe zomerkleding besteld
    pi_57269983
    de score voor vandaag hier overigens:

2 minipistoletjes met kaas
    1 sultanakoekje
    1 bastognekoekje
    1 stukje kroepoek
    1 grote schep nasi met wat Tjap Tjoy en wat rundspul (heel weinig)
    1 grote schep nasi met wat Tjap Tjoy en wat kipspul (heel weinig)
    5 miniloempiaatjes

en verder 5 koppen thee, 2 glazen water en een paar slokjes cola (kregen we bij de chinees.. maar heb de helft aan René gegeven )

al met al aardig in balans denk ik, al is Chinees eten altijd vetter dan je denkt

Over toetjes: die eet ik echt nooit! We hebben ook nooit een toetje in huis eigenlijk.. ja, yoghurt, maar dat is mijn ontbijt

héél soms wel een een lekkere yoghurt, maar zelfs in een restaurant heb ik liever een lekkere kop thee
    wel makkelijk, dat ik dat gewoon bijna niet eet
    Ja doei.
    pi_57270128
    Echt te veel gegeten en nog steeds trek
    komt door de cola light denk ik (1-2 L)
    o.a.a 2 grote pita broodjes met light kaas (als lunch en als nacht anti kater snack)
    en 3 kleine met shoarma vlees en iets te veel knooflook saus
    en een hele hand salmiak snoepjes
    en 2 balisto's
    en chips
    en zoutjes
    en een rozijnen cakje
    en m&m's
    en heel veel koffie
    en een kaas tosti
    en een pistoletje kaas tomaat (oven)
    conclusie: ik kan maar beter helemaal geen snoep eten want dan blijf ik gewoon de hele dag door eten uit verveling
    niet dat ik na vandaag gelik 5kg aankom maar ik val er ook niet van af of zo.
    dus ga me eens slaan of zo, ben ook helemaal niet misselijk alleen mijn buik (huid) doet pijn omdat het zo strak staat
      zondag 9 maart 2008 @ 20:54:18 #162
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_57270219
    Dag schatten van me, hier ben ik weer .

Heb ik nog iets gemist? Een relletje ofzo? .

Ik heb een geweldig weekend gehad, veel gekletst, lekker buiten geweest, (te) veel gegeten, (te) veel gedronken (deze week dus een balansWEEK) en te weinig geslapen, dus ik ga vroeg op bed en hopelijk ben ik dan morgen weer de oude. Heb zelfs vanmiddag nog even een paar uurtjes op bed gelegen, want ik was niet echt gezellig meer . Op een gegeven moment ontstaan er natuurlijk ook kleine irritaties. Ik weet bijvoorbeeld weer waarom ik beter nog geen kinderen kan nemen. Ze zijn even leuk, maar als je er een heel weekend mee opgescheept zit, worden ze irritant. En eigenlijk erger ik me dan het meest aan mezelf, want ik zou vroeger precies hetzelfde gedaan hebben als zij nu doen. Dus wat word ik eigenlijk een oude, mopperende zuurpruim .

Oh, en mijn nichtje van 9 is echt hard op weg obesitas te ontwikkelen zeg. Vroeger wilde ze nooit eten en nu kan ze maar niet stoppen met eten. Mijn zus moest gisteren echt zeggen: "Nu is het klaar!". Ze bleef ook maar om patat vragen. Er was ook een gezette serveerster in het eettentje gisteren en daar zaten ze met z'n allen om te giebelen (bloedirritant en behoorlijk onbeleefd ook), maar als we een paar jaar verder zijn is mijn nichtje net zo, of nog erger. Ik snap niet dat mijn zus niet ingrijpt .

Anyway, eerst even wat mails typen en dan zal ik hier even bij lezen .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_57270328
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 20:54 schreef Viking84 het volgende:
    was je weg dan?

welkom terug
    Ja doei.
    pi_57270360
    quote:

Ik heb een geweldig weekend gehad, veel gekletst, lekker buiten geweest, (te) veel gegeten, (te) veel gedronken (deze week dus een balansWEEK) en te weinig geslapen, dus ik ga vroeg op bed en hopelijk ben ik dan morgen weer de oude. Heb zelfs vanmiddag nog even een paar uurtjes op bed gelegen, want ik was niet echt gezellig meer . Op een gegeven moment ontstaan er natuurlijk ook kleine irritaties. Ik weet bijvoorbeeld weer waarom ik beter nog geen kinderen kan nemen. Ze zijn even leuk, maar als je er een heel weekend mee opgescheept zit, worden ze irritant. En eigenlijk erger ik me dan het meest aan mezelf, want ik zou vroeger precies hetzelfde gedaan hebben als zij nu doen. Dus wat word ik eigenlijk een oude, mopperende zuurpruim .

Oh, en mijn nichtje van 9 is echt hard op weg obesitas te ontwikkelen zeg. Vroeger wilde ze nooit eten en nu kan ze maar niet stoppen met eten. Mijn zus moest gisteren echt zeggen: "Nu is het klaar!". Ze bleef ook maar om patat vragen. Er was ook een gezette serveerster in het eettentje gisteren en daar zaten ze met z'n allen om te giebelen (bloedirritant en behoorlijk onbeleefd ook), maar als we een paar jaar verder zijn is mijn nichtje net zo, of nog erger. Ik snap niet dat mijn zus niet ingrijpt .

Maar je zus grijpt toch wel in? Ze zei toch dat het genoeg was
    pi_57270365
    Zo 1 kop bruine bonensoep gehad .. toen werd ik misselijk van de kleur, dus heb het daarbij gelaten. Ook geen toetje, want dat doe ik eigenlijk nooit.
    De dag van morgen ook weer ingepland:

lente brainstorm, wat doen dieren etc.
    dieren memory gemaakt
    werkblad mama dier bij baby dier zoeken + namen stempelen
    iets met een groepje over kleur en vorm
    en lente kralenplanken ...

hopelijk komen we zo de dag door, aangezien het denk ik geen buitenspelen wordt.
    En nog vergadering ... wil echt klaar zijn met school zodat ik kan werken ... zit nu echt uren uren uren stage te lopen, doe alles (want dat moet) en ik krijg geen geld ... bah :p
    pi_57270370
    Oh MB ik denk dat die mini loempiatjes heel ongezond zijn, want gefrituurd en zo. maar ik kan het mis hebben. en eigenlijk moet ik niks zeggen.

gister:
    4 crackers hagelslag
    magere yoghurt met musli
    veel koffie + cola
    0.5 L wijn
    4-5-6 biertjes (ik tel dat soort dingen nooit.. )
    1.5 zakje kleine m&m's
    3 eierkoeken
    avond eten iets van noodles + kipfilet + veel groente dus dat was wel gezond
    1 klein yoghurtje (die van de reclame bifidus essences culturus of zo )
    meer koffie
    chips
    een half kruidenboter stokbrood
    o en vandaag nog 2-3 glazen melk en geen m&m's dat was gister

ik onthou nooit zo goed wat ik heb gegeten.. maar was wel lastig want ik sliep bij een vriendin die in een studentenhuis woont en chips/bier/wijn/ongezond vreten echt de normaalste zaak is dus ja dan gaat gezond eten toch wel wat lastiger aangezien ik mij dan niet genoeg realiseer van nee eet dit nou niet zo wordt je nooit dun etc.

o en ik voel mij ook helemaal niet schudlig of vies of zo. wat ik sommige mensen dan wel hoor zeggen van o ik voel me zo naar en vies en schuldig. dat heb ik dus niet
    aan de ene kant goed natuurlijk, gezonde relatie met eten
    maar aan de andere kant ook geen "engeltje" dat zegt hoe je moet eten en foei dat was slecht
    ik voel me alleen schuldig over eten als ik in mn eentje het hele pak balisto's eet terwijl het voor 4 personen is (dus 6 reepjes ipv 1.5 per persoon.. maar het is zo lekker )
    pi_57270445
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:00 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

o en ik voel mij ook helemaal niet schudlig of vies of zo. wat ik sommige mensen dan wel hoor zeggen van o ik voel me zo naar en vies en schuldig. dat heb ik dus niet
    Volgens mij is dat ook het beste hoor inderdaad een goede gezonde relatie met eten
    Je bent ook niet voor niets slank
      zondag 9 maart 2008 @ 21:04:03 #168
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_57270454
    Eerste dag dat het me lukt wat gezonder te eten en meteen neiging om hier een lijstje te dumpen ... en ik ga het doen ook ...

Ontbijt: 2 bruine boterhammen met becel light en halvajam
    Tussendoor: 3 dropjes (ipv stuk taart en stroopkoek/boterkoek)
    Lunch: 1 kaastosti met chilisaus
    Tussendoor: 2 rijstwafels
    Avondeten: zelfgemaakte pizza, anderhalf minipuddinkje van mona en 2 bolletjes stratiatellaijs
    Late-night snack: niets

En mijn buik doet zwanger ... echt zo'n bobbel bovenop mn buik, die je kan vasthouden en hopen dat er een kindje gaat trappen ... mn taille is opgevuld ... wat een verschil kan anderhalve kilo bij mij maken zeg ...
    pi_57270505
    quote:
    Oh MB ik denk dat die mini loempiatjes heel ongezond zijn, want gefrituurd en zo. maar ik kan het mis hebben. en eigenlijk moet ik niks zeggen.
    oh, ze zijn ook heel vet hoor maar als ik ook nog de babi pangang erbij had gegeten, dan was 't nóg erger geweest..

ik heb er iig wel van genoten (kon toch niet meer terug ) en ga morgen gewoon wat extra tempo achter 't hardlopen zetten.

Deze week wel weer een vol sportschema

maandag: hardlopen
    dinsdag: rust
    woensdag: spinnen en hardlopen
    donderdag: pilates en zwemmen
    vrijdag: rust
    zaterdag: city pier city
    zondag: rust
    Ja doei.
    pi_57270541
    het schijnt dat ze ALLES bij de chinees frituren
    pi_57270606
    quote:
    maar aan de andere kant ook geen "engeltje" dat zegt hoe je moet eten en foei dat was slecht
    ik voel me alleen schuldig over eten als ik in mn eentje het hele pak balisto's eet terwijl het voor 4 personen is (dus 6 reepjes ipv 1.5 per persoon.. maar het is zo lekker )
    Ik voel me niet echt schuldig, want ik weet dat 't naar verhouding allemaal wel prima is máár, liever zou ik gewoon gezond eten, een zelfgebakken hamburger met wat rösti en sla met tomaat stond eigenlijk op het programma (de patat was al geschrapt)

en dan baal ik soms wel, dat René daar wat makkelijker in is en ja, het scheelt ons geld als we hier eten, en ja, het was laat, enz. enz. maar toch..

juist nu ik de knop om heb naar regelmatig en vooral bijna alleen gezond eten, vind ik het naar als ik een keer ongezond eet ALS de planning anders was. We plannen soms ook wel echt een friet-dagje in heerlijk en dan voel ik me ook helemaal niet schuldig, zolang ik het zelf beslis en zelf de rest van mijn 'weekschema' heb om bij te komen

klinkt heel schuldig-voelend, ik weet het, maar ja.. ik wil niet weer in het patroon 'even wat makkelijks eten als het even niet uitkomt of LIJKT uit te komen' vallen, want dát was juist funest voor mijn kilo's
    Ja doei.
    pi_57270628
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:09 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
    het schijnt dat ze ALLES bij de chinees frituren
    gefrituurde lijst?
    Ja doei.
      zondag 9 maart 2008 @ 21:15:11 #173
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_57270671
    @Principessa: als ik jouw lijstje zo zie denk ik "ooooh wat veel" ... en dan denk ik even na over wat ik wel eens op een dag naar binnen stouw (als ik honger heb, en nergens op wil letten) ... opeens eet jij heel erg weinig ...

Ik voel me schuldig over eten, als ik er misselijk van ben geworden, ik dingen eet die ik helemaal niet lekker vond (maar at om maar te eten) en als er een soort strooptocht door het huis is uitgevoerd .

En hallo Viking (andermans kinderen zijn de reden dat ik niet van familiebezoekjes hou, grotendeels)
    pi_57270675
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik voel me niet echt schuldig, want ik weet dat 't naar verhouding allemaal wel prima is máár, liever zou ik gewoon gezond eten, een zelfgebakken hamburger met wat rösti en sla met tomaat stond eigenlijk op het programma (de patat was al geschrapt)

en dan baal ik soms wel, dat René daar wat makkelijker in is en ja, het scheelt ons geld als we hier eten, en ja, het was laat, enz. enz. maar toch..

juist nu ik de knop om heb naar regelmatig en vooral bijna alleen gezond eten, vind ik het naar als ik een keer ongezond eet ALS de planning anders was. We plannen soms ook wel echt een friet-dagje in heerlijk en dan voel ik me ook helemaal niet schuldig, zolang ik het zelf beslis en zelf de rest van mijn 'weekschema' heb om bij te komen

klinkt heel schuldig-voelend, ik weet het, maar ja.. ik wil niet weer in het patroon 'even wat makkelijks eten als het even niet uitkomt of LIJKT uit te komen' vallen, want dát was juist funest voor mijn kilo's
    Maar je voelt je wel schuldig als je niet sport, toch?
    pi_57270736
    hey maar.. jullie mogen mij ook best virtueel slaan hoor
    ik heb het idee (is alleen een idee hè) dat er op 4 kaiserbroodjes heel heftig wordt gereageerd maar elke keer als ik dan een elelange lijst post dat het afgedaan wordt met. o maar jij bent toch dun. dan denk ik. hoppa we moeten hier allemaaal gezond eten of het is mijn verbeelding.. dat kan ook
    pi_57270768
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
    ik heb het idee (is alleen een idee hè) dat er op 4 kaiserbroodjes heel heftig wordt gereageerd maar elke keer als ik dan een elelange lijst post dat het afgedaan wordt met. o maar jij bent toch dun. dan denk ik. hoppa we moeten hier allemaaal gezond eten of het is mijn verbeelding.. dat kan ook
    Denk ook dat er verschil in zit dat jij inderdaad niet bijna 10 kilo ben aangekomen sinds je hier bent begonnen, kennelijk kan je meer hebben
    Net zoals minilotje ook meer of anders kan eten dan de meeste hier
    pi_57270795
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

gefrituurde lijst?

Als je bij de Chinees een hele berg Tjap tjoi eet en wat rijst is er helemaal niets aan de hand! Maar kleine loempiaatjes kan ik ook maar moeilijk weerstaan.

Hier waren m'n kippetjes echt heel lekker. Ook niet echt mager of zo, want de honing met ketjap enzo was een soort stroop geworden en dat heb ik er een beetje overheen gedaan. Na ja, tis zondag
      zondag 9 maart 2008 @ 21:21:44 #178
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_57270821
    hallow dames

ik heb weer een productieve dag achter de rug.
    Tot 16 uur gewerkt en net nog even opgeruimd en schoongemaakt in huis, daar ga ik morgen nog ff mee verder.

eettechnisch ging het ook wel goed:

ontbijt:
    kellogs special K met vanille yoghurt

2 biscuitjes

lunch:
    2 kleine waldkornbolletjes met rookvlees en 20+kaas

vanavond:
    kip siam met extra spinazie erin was wel lekker

verder eigenlijk niets, alleen koffie, thee, cola-light, water etc
    ow ja en een paar stop-hoestjes ...

en morgen en di lekker weer volleyballen
    pi_57270828
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

Ja, maar bij jou denk ik eigenlijk diep binnenin: die is hartstikke slank, dus dan reageer je minder snel. Maar idd gezond is anders, dus:

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 09-03-2008 21:33:05 ]
    pi_57270853
    ik voel me schuldig als ik niet sport omdat ik daar dan 40 euro per maand voor betaal en dan bijv. 2 weken niet ga
    voor die 20 euro had ik ook 3 x naar de bios kunnen gaan bij wijze van spreken

en de link. o zonde ik heb nu voor niets gesport want ik eet iets ongezond bestaat niet in mijn hoofd. echt wtf heeft het er mee te maken sport is zoveel meer dan dunner worden. en als je NU sport en NU een taartje eet.. het heeft echt niet per direct invloed op je lichaam dus zo moet je het eigenlijk niet zien. gewoon je calorie inname gemiddeld per week/maand bekijken net als je energie verbruik
    en als je dan veel te veel eet.. ja dan is het wel zonde
      zondag 9 maart 2008 @ 21:22:59 #181
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_57270854
    ow ja en 150 ml boerenyoghurt
      zondag 9 maart 2008 @ 21:24:59 #182
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_57270889
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar je zus grijpt toch wel in? Ze zei toch dat het genoeg was
    Ja, maar dat kwam omdat iedereen klaar was met eten en zij ineens nog een beschuit met hagelslag wilde hebben. Anders was het m'n zus niet eens opgevallen en van de patat zei ze ook niets.
    Ik vond het echt niet normaal, hoor. En steeds maar zeuren over mijn cola light: "Bleh, cola light is vies" en zelf dan gewone cola drinken. Soms wilde ik bijna zeggen: "Over 5 jaar weeg jij 100 kg", maar dat vond ik dan ook weer zo kinderachtig en hard. Het is niet mijn verantwoordelijkheid, maar ook niet die van mijn nichtje. Mijn zus moet daar op letten, maar die is zelf ook weer aardig aangekomen de laatste tijd....

Zo, ik heb mail gehad van een vrouw die erg leuk klinkt. Zou ik dan alweer een date hebben binnenkort? .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_57270919
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:15 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar je voelt je wel schuldig als je niet sport, toch?
    als ik dat wel had kúnnen doen wel.. niet als ik een rustdag heb, maar dat komt omdat ik me van sporten WEL lekker ga voelen (ook als ik aanvankelijk geen zin heb) en van vet eten niet over het algemeen (opgestopte darmen enzo )

hmwah, ik spreek mezelf hier tegen

maar ik denk wel dat ik me schuldiger voel over niet sporten, dan over vet eten.. vooral omdat ik vind dat ik meer de hand heb in WEL sporten, dan in WEL vet eten.. (vandaag was het vette eten onvoorzien en onontkombaar, want nee, ik ga me niet in allerlei bochten wringen en mijn schoonouders tot last zijn omdat ik perse iets gezonds wil eten) en meestal is het vette eten dus niet de bedoeling en vaak 'noodzaak', en het sporten is dan vaak geen zin, of niet genoeg motivatie, en dáár kan ik wél wat aan doen..

snappen we het nog?
    Ja doei.
    pi_57270942
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, maar dat kwam omdat iedereen klaar was met eten en zij ineens nog een beschuit met hagelslag wilde hebben. Anders was het m'n zus niet eens opgevallen en van de patat zei ze ook niets.
    Ik vond het echt niet normaal, hoor. En steeds maar zeuren over mijn cola light: "Bleh, cola light is vies" en zelf dan gewone cola drinken. Soms wilde ik bijna zeggen: "Over 5 jaar weeg jij 100 kg", maar dat vond ik dan ook weer zo kinderachtig en hard. Het is niet mijn verantwoordelijkheid, maar ook niet die van mijn nichtje. Mijn zus moet daar op letten, maar die is zelf ook weer aardig aangekomen de laatste tijd....

Zo, ik heb mail gehad van een vrouw die erg leuk klinkt. Zou ik dan alweer een date hebben binnenkort? .
    Misschien met je zus er over praten, maar grote kans dat ze het niet wil horen
    Wel zielig

En een date is altijd leuk
    Trouwens het kasteel waar ik en mijn vriend naar toe gaan
    http://www.daelenbroeck.nl/nederlands/index.html
    pi_57271027
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:22 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, maar bij jou denk ik eigenlik diep binnenin: die is hartstikke slank, dus dan reageer je minder snel. Maar idd gezond is anders, dus:

als ik elke dag zo eet kom ik wel 10kg aan hoor. dus ook ik heb af en toe een schop nodig. maar aan de andere kant ik kan het ook wel vrij goed zelf bepalen. lastig
      zondag 9 maart 2008 @ 21:46:46 #186
    103930 Ewelina
    Ik ben ik
    pi_57271434
    quote:

Dat zie je volgens mij vaak... dikke ouders hebben ook vaak dikke(re) kinderen. Ik vind dat ouders daar echt meer op moeten letten. Oa met eten, maar zeker ook met sporten!

Alhoewel mijn moeder precies het tegenovergestelde deed... zeggen dat ik TE DIK was bij een gewicht van 45 (!!!) kg zei ze dat nog
    pi_57271495
    makkelijker gezegd denk ik:

slecht eten: doe ik uit mezelf nagenoeg nooit, of ik calculeer het in en dan voel ik me niet schuldig. Als ik dan wel ongezond eet, dan is dat meestal door ouders/schoonouders/overmacht, en voel ik me niet schuldig omdat het niet anders kon. Ik eis niet van mensen dat ze alsnog een pannetje gezond voor me koken, en ik ga ook niet 'niet mee-eten' en dan pas om 10 uur 's avonds een pannetje eten voor mezelf maken, want dat vind ik onbeschoft. Dat ik nu zo gezond wil leven (dwangmatig bijna ) zegt niet dat ik van iedereen in mijn omgeving kan verwachten dat ze ook op de achterkant van elk pak kijken en denken 'maar geen/minder vlees vandaag, want Gaby eet mee'

Niet sporten: Sporten is altijd wel overal in te passen, en als ik een keer niet sport, terwijl het wel had gekund (kutexcuses dus) dan voel ik me wel schuldig. Als ik namelijk tóch 's avonds nog een rondje wil rennen, val ik daar niemand mee lastig, en ben ik achteraf alleen maar blij dus als ik dan 's avonds zonder te hebben gesport in bed lig, dan voel ik me schuldig, want het had niemand pijn gedaan als ik toch had gecrunched (ok, alleen mijn diepliggende buikspieren die hadden wel pijn gehad) of toch nog een rondje was gaan lopen
    Ja doei.
    pi_57271553
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:46 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat zie je volgens mij vaak... dikke ouders hebben ook vaak dikke(re) kinderen. Ik vind dat ouders daar echt meer op moeten letten. Oa met eten, maar zeker ook met sporten!

Alhoewel mijn moeder precies het tegenovergestelde deed... zeggen dat ik TE DIK was bij een gewicht van 45 (!!!) kg zei ze dat nog
    Dat laatste is zeker ook niet goed voor kinderen
    Maar dat eerste ook helemaal niet
    pi_57271555
    en nu: taak bijna af, afsluiten en naar huis.

René rijdt, dus hoef alleen maar achterop te zitten en vast te houden

misschien tot straks, en anders: fijne avond, mooie dromen en morgen fris weer op
    Ja doei.
    pi_57271674
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:46 schreef Ewelina het volgende:

[..]

nog even een reactie op deze

mijn ouders zijn ook dik
    Ze houden van lekker eten, en er is altijd genoeg, en hmwah, ze weten ook niet echt van stoppen. Ze zitten allebei gok ik zo rond de 110 kilo?

Het feit dat ik veel gesport heb, maakt dat ik vrij doornsee was: niet heel slank, maar het veel en vet eten werd redelijk gecompenseerd. Bij mijn zusje was dit anders: die sportte een stuk minder, en was écht dik.. 90 kilo op haar 16e...

Toen zij hierna meer ging sporten is het helemaal goed gekomen, en ziet ze er nu best goed uit

En ik ben door studie toen minder gaan sporten, maar had wel die eetgewoontes meegekregen én ging het dus fout

Nu ik én weer meer beweeg en mijn levens- en eetstijl heb aangepast, gaat het helemaal geweldig..

Al met al neem ik het mijn ouders niet kwalijk: ze wilden ons niets tekort doen komen, al hoop ik wel dat ze binnenkort ook wat gezonder gaan eten, al zijn ze al een stapje in de goede richting: geen boter meer (veeel!!!!!) maar olijfolie
    Ja doei.
    pi_57271937
    M'n ouders hebben beide een bmi van 27 of zo, maar ik vind ze wel dik
    m'n broertje en ik waren altijd al scharminkels, no way dat we zo dik en vadsig wilden worden als onze ouders! Hij is nu heel gespierd en ik euh ja. ben ook wel tevreden Maar het kan altijd beter

Toen ik in twee maanden 10 kg aankwam zeiden m'n ouders er zeker wel wat van (Bmi van van 19 naar 23 of z
    o) en toen ik 5-10kg zwaarder woog dan nu zeiden ze wel van, pas je op, je begint nu wel echt een buikje te krijgen etc. (en volkomen terecht )

Ook toen ik een bmi tussen de 13-16 had gaven ze geen nare opmerkingen
    want als je jonger bent kun je nu eenmaal minder zwaar wegen, ik was echt heel erg ziek geweest (wel meer dan 1x) ik sporte 8 uur per week etc.

toch wel fijn zulke ouders
    pi_57272144
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nog even een reactie op deze

mijn ouders zijn ook dik
    Ze houden van lekker eten, en er is altijd genoeg, en hmwah, ze weten ook niet echt van stoppen. Ze zitten allebei gok ik zo rond de 110 kilo?

Het feit dat ik veel gesport heb, maakt dat ik vrij doornsee was: niet heel slank, maar het veel en vet eten werd redelijk gecompenseerd. Bij mijn zusje was dit anders: die sportte een stuk minder, en was écht dik.. 90 kilo op haar 16e...

Toen zij hierna meer ging sporten is het helemaal goed gekomen, en ziet ze er nu best goed uit

En ik ben door studie toen minder gaan sporten, maar had wel die eetgewoontes meegekregen én ging het dus fout

Nu ik én weer meer beweeg en mijn levens- en eetstijl heb aangepast, gaat het helemaal geweldig..

Al met al neem ik het mijn ouders niet kwalijk: ze wilden ons niets tekort doen komen, al hoop ik wel dat ze binnenkort ook wat gezonder gaan eten, al zijn ze al een stapje in de goede richting: geen boter meer (veeel!!!!!) maar olijfolie
    Neemt je zus je ouders ook niets kwalijk?
    Ik neem mijn ouders ook niet echt iets kwalijk (want alles is goed gekomen) maar het was wel hun schuld dat ik overgewicht had
    pi_57272265
    Mijn moeder is trouwens kleuterjuf, nou ja, soort van. Dus dan heb je er wel voor geleerd ook om je kinderen een goede basis mee te geven En dan zie je de resultaten van ongezond eten dagelijks in praktijk
      zondag 9 maart 2008 @ 22:34:23 #194
    171890 Chicolate
    Chemicals
    pi_57272688
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 22:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
    Toen ik in twee maanden 10 kg aankwam zeiden m'n ouders er zeker wel wat van (Bmi van van 19 naar 23 of zo) en toen ik 5-10kg zwaarder woog dan nu zeiden ze wel van, pas je op, je begint nu wel echt een buikje te krijgen etc. (en volkomen terecht )
    Klinkt wel een beetje als mijn ouders . Ze waarschuwen me (terecht) als ik te dik begin te worden, maar ondertussen ook als ze vinden dat ik teveel afval. Van dat laatste trek ik me dan weer minder aan, zolang het maar op de gezonde manier gaat .

Wat dit betreft heel erg blij met mijn ouders.
    pi_57274137
    MB, spinnen en hardlopen op een dag? Denk je wel om je benen? Misschien kun je beter alleen hardlopen met de CPC in het vooruitzicht?

[ Bericht 75% gewijzigd door ColdFeet op 09-03-2008 23:47:45 ]
    pi_57274267
    Ja lijkt me echt naar zulke ouders
    mijne hebben altijd gezegd dat ik heel mooi was en prachtig en er mocht zijn e.d.
    al geloofde ik daar toen helemaal niks van
    als ik nu in de spiegel kijk denk ik
    en ik heb ook helemaal geen bevestiging nodig van andere mensen/jongens
    aandacht met uitgaan is even leuk (volgens vrienden/vriendinnen ben ik echt een jongens magneet ben me er zelf niet zo bewust van ) maar het is zo oppervlakkig en het gaat er om dat je tevreden bent met jezelf en zelf denkt van o jeetje wat ben ik toch leuk ipv dat je elke keer iemand anders nodig hebt die dat kan bevestigen.
    En als je een goede basis hebt (ouders die je mooi vinden of iig niet negatief over je uiterlijk doen) helpt volgens mij al heel erg mee
    pi_57274374

[ Bericht 100% gewijzigd door ColdFeet op 09-03-2008 23:48:09 ]
    pi_57274392
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 22:13 schreef Miss_S het volgende:

Ik neem mijn ouders ook niet echt iets kwalijk (want alles is goed gekomen) maar het was wel hun schuld dat ik overgewicht had
    Ik neem mijn ouders ook niets kwalijk, ik denk dat ze gewoon niet beter wisten. Ik zie nu wel in dat ze het wel verkeerd hebben aangepakt wat mij & eten betreft. Als ik als kind niet al zoveel sportte was ik pas echt een tientonnertje geworden

En ik zie al dat ik niet de enige was die dit weekend nogal ongezond heeft gegeten Allemaal morgen gezond eten!
    pi_57274431
    Ik was van plan om met spinnen niet voluit te gaan. Helaas mag ik nog niet in de fitnessruimte (moet ik een introles voor volgen, en die krengen zitten tot half april al vol, kan me op 31 maart inschrijven als het meezit..) dus even rustig ergens anders opwarmen in de sportschool kan helaas niet..

Maar aangezien ik de hele dag college heb ervoor, en dus alleen maar zit en weg suf, wil ik voordat ik mijn laatste Evy doe wel wat energie opgedaan hebben dus ga ik ergens in een hoekje rustig meespinnen (is ook niet de intervaltraining) en dan als ik thuis kom mijn laatste Evy-les lopen precies optijd voor de CPC!

Als ik eenmaal die intro fitness heb gedaan kan ik ook gewoon rustig gaan cross-traineren enzo voordat ik ga hardlopen. Maar ik doe wel voorzichtig hoor wil blessures voorkomen, want helemaal niet sporten is 'geen optie'!

Hoorde op een feestje waar ik was gisteren (erg enthousiast staan praten met iemand daar over hardlopen ) dat er vanuit het sportcentrum inloop (:') ) uren zijn, waarbij je gewoon aan kan sluiten op de hardloopbaan, groepje A (beginners), B (iets meer gevorderd) en C (gevorderd) paar keer per week. Misschien eens kijken of dat wat is. In groepsverband hardlopen...
    Ja doei.
    pi_57274487
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 23:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik neem mijn ouders ook niets kwalijk, ik denk dat ze gewoon niet beter wisten. Ik zie nu wel in dat ze het wel verkeerd hebben aangepakt wat mij & eten betreft. Als ik als kind niet al zoveel sportte was ik pas echt een tientonnertje geworden

En ik zie al dat ik niet de enige was die dit weekend nogal ongezond heeft gegeten Allemaal morgen gezond eten!
    inderdaad dat heb ik dus ook
    ze hebben hun best gedaan, zich de kolere gewerkt, van me gehouden (doen ze nog steeds hoor ) en ja.. gelukkig beginnen ze wat meer besef te krijgen van hoe het zit, met eten, al wint het lekkere eten vaak nog wel van verstand Maar als ik daar nee zeg tegen een pak speculaasjes, dan dringen ze iig niet meer aan. Dat is fijn.
    Vroeger bleven ze maar zeuren dat ik toch wel iets moest nemen, want ze hadden het speciaal voor mij gehaald...... Nou ja.. nu dus niet meer!
    Ja doei.
    pi_57274496
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 23:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[ Bericht 18% gewijzigd door ColdFeet op 09-03-2008 23:49:14 ]
    pi_57274512
    Het is in idergeval belangrijk je gewaardeerd en mooi te voelen
    ook al ben je geen fotomodel of weet ik het

het is gewoon fijn als mensen je van binnen en buiten mooi vinden en je accepteren zoals je bent. Wat ik dan wel jammer vind is dat blijkbaar veel jongens vriendschappelijk kunnen doen omdat ze je buitenkant mooi vinden maar je persoonlijkheid hun verder niet zo veel boeit. (niet arrogant of verwaand bedoeld of weet ik het. gewoon een voor mij schokkende ontdekking dat dat soort mensen ook bestaan om maar even iets te noemen. dit tegen vriendinnen zeggen vind ik verwaand maar jullie weten lekker toch niet hoe ik er uit zie dus kan ik alles beweren )

[ Bericht 30% gewijzigd door Isabeau op 10-03-2008 00:12:42 ]
    pi_57274723
    mijn ouders hebben wel altijd gezegd dat ze me mooi vonden, en 'goed zoals ik was' en dat soort ongein.. en dan denk ik soms: "was maar wat eerlijker geweest juist" pas later kwam elke keer de zin "jeetje, je hebt wel een beetje een bolle kop weer!" Óók als ik juist weer was afgevallen

het is ook nóóit goed

Máár, het feit dat mijn schoonmoeder vandaag zei dat ze me echt slanker vond, en mijn moeder die zich rot schrok toen ik zei dat ik wéér was afgevallen 'je hebt toch geen anorexia hè ?' ("Nee mam, heb net nog 3 wraps op ") maar wel vond (een maand geleden) dat ik er al een stuk slanker uit zag (ben benieuwd wat ze vrijdag zeggen) , dat vind ik toch wel heel fijn heb nu zelf ook het idee dat ik er écht leuk uit begin te zien... iets wat ik de laatste jaren een beetje kwijt was
    Ja doei.
    pi_57274760
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 23:41 schreef ColdFeet het volgende:
    pi_57277779
    goodmorning
      maandag 10 maart 2008 @ 08:38:10 #206
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_57278005
    Ik net naar de wc, trek door... Er gebeurt niks. "Misschien is iemand anders net naar de wc geweest, zo nog maar eens proberen." Kijk ik op Nu.nl, lees ik dit: http://www.nu.nl/news/147(...)er_in_Groningen.html

. Hopelijk is dat snel opgelost .

Verder even op de weegschaal gestaan en inderdaad aangekomen, maar ik ga deze week lekker rustig aan doen en dan zal het meeste er wel weer af gaan .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_57278136
    Oei, da's niet fijn Viking! Mijn schoonfamilie woont ook in Groningen en Haren, en ik hoop voor ze dat ze na mijn zelfgemaakte uiensoep van gisteravond vandaag wel gewoon kunnen doorspoelen .

Ik was vanmorgen 74,5. Was te verwachten na een weekend vol leuke dingen en lekker eten, dus deze week weer lekker rustig aan doen. Moet ook wel, qua eten dan, want ik heb het weer smoordruk.
    pi_57278328
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 21:19 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Net zoals minilotje ook meer of anders kan eten dan de meeste hier
    Ik eet niet veeheeeel! Mijn lijstje van gisteren:

Brunch (laat uit bed) - Dubbele volkoren boterham met rosbief, komkommer, eikenbladsla, tomaat, waterkers en een toefje mosterdmayonaise. Verder een hand rozijnen en een trosje druiven
    Tussendoor - een appel en een peer
    Avondeten - Stoofpotje van kipfilet, rode ui, lente-ui, knoflook, paksoi, bleekselderij en witte wijn met daarnaast een schepje zilvervliesrijst. Een banaantje als toetje.

Wel heb ik gisteren echt amper bewogen, ik heb noodgedwongen bijna elf uur achter elkaar achter mijn computer gezeten. Toen ik uit bed kwam vanmorgen klonken mijn schouders als een zak knikkers.
    Vandaag maar even wat actiever zijn.

En speciaal voor PF: jeeeeeeeeeezus, wat heb jij beroerd gegeten! Slappeling!
    Zo goed?
    pi_57278345
    Goedemorgen allemaal
    Dat is ook vervelend Renske

Hier niet gewogen vandaag doe ik morgen misschien wel weer als ik het niet vergeet
    Hoef pas om 1 uur naar school en dan ook maar weer 1,5 uur.
    Daarna heb ik een interview met een jeugdige, altijd spannend en zal blij zijn als het klaar is
      maandag 10 maart 2008 @ 09:12:43 #210
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_57278451
    Het ziet er naar uit dat we weer water hebben . De wc kan weer doorgespoeld worden en ik kan dus douchen. We hadden nog wel flesjes water in de koelkast staan, dus ik had nog wel kunnen tandenpoetsen en m'n gezicht kunnen wassen, maar ik voel me toch maar vies als ik niet kan douchen.

Minilotje moet zich voortdurend verdedigen hè . Komt ook geen einde aan .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_57278572
    Mijn ouders hebben het me trouwens nooit moeilijk gemaakt om tamelijk slank te blijven toen ik nog thuis woonde. Mijn moeder kookte altijd hollandse pot en daar heb ik nooit zo van gehouden. En wat snoep en snacks betreft waren ze niet overdreven moeilijk, maar ik heb wel portion control meegekregen. Ik dacht er uberhaupt niet over om meer dan één koekje, meer dan een paar dropjes of meer dan een klein bakje chips te nemen. Een halve rol koekjes, een zak drop of een zak chips opeten was iets waar ik me echt niks bij voor kon stellen. Een Mars deelde ik altijd met m'n vader omdat ik een hele echt te groot vond.

Dat ben ik wel even een tijdje kwijt geweest toen ik op mezelf ging wonen en ik echt altijd alles kon eten dat ik lekker vond, maar ik ben blij dat ik het weer terug heb. Het is net als bij de Fransen: die hebben weliswaar een tamelijk rijke, vette cuisine, maar ze zijn prima in staat om er maar een paar hapjes van te nemen. Ik denk dat voor veel obese mensen de automatische neiging tot het supersizen van porties een veel groter probleem is dan wát ze precies eten. Zie Amerika.
    pi_57278586
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 09:04 schreef minilotje het volgende:

[..]

Ik eet niet veeheeeel! Mijn lijstje van gisteren:

Brunch (laat uit bed) - Dubbele volkoren boterham met rosbief, komkommer, eikenbladsla, tomaat, waterkers en een toefje mosterdmayonaise. Verder een hand rozijnen en een trosje druiven
    Tussendoor - een appel en een peer
    Avondeten - Stoofpotje van kipfilet, rode ui, lente-ui, knoflook, paksoi, bleekselderij en witte wijn met daarnaast een schepje zilvervliesrijst. Een banaantje als toetje.

Wel heb ik gisteren echt amper bewogen, ik heb noodgedwongen bijna elf uur achter elkaar achter mijn computer gezeten. Toen ik uit bed kwam vanmorgen klonken mijn schouders als een zak knikkers.
    Vandaag maar even wat actiever zijn.

En speciaal voor PF: jeeeeeeeeeezus, wat heb jij beroerd gegeten! Slappeling!
    Zo goed?
    Daarom zei ik ook veel/anders omdat veel inderdaad vaak niet klopt
      maandag 10 maart 2008 @ 09:20:57 #213
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_57278590
    Ik heb ook even bijgelezen trouwens .
    Ik eet ook nooit een toetje. Alleen als ik bij mijn ouders eet en als ik uit eten ga. Voor de rest eet ik, wat ik anders als toetje zou nemen, als ontbijt, nml. yoghurt met banaan of cruesli. Ik ging vrijdag met twee zakken cruesli weg en ben ook met twee zakken weer thuisgekomen. Niemand heeft het dus gehad.
    Ik zal even opschrijven wat ik allemaal heb gehad dit weekend:

2 keer een stukje oranjekoek (ik weet niet of jullie allemaal weten wat dat is?)
    4 of 5 glazen wijn over twee dagen
    Een paar glazen Dubbelfriss
    Vrijdagavond boerenkool
    Vrijdagmiddag chips (we zaten toen pas om 19:30 aan tafel, want m'n broer moest nog komen)
    Verder afbakbroodjes, croissantjes, suikerbrood, krentenwegge... allemaal van die lekkere ontbijtdingetjes dus . Nog meer nootjes (borrelnootjes, gezouten pinda's).
    Zaterdagavond spareribs met chilisaus en frietjes met mayo. Als toetje bananenboot (banaan met ijs, slagroom en caramelsaus en nog wat chocoladesaus van m'n zus haar Dame Blanche gehad).

Dus met name zaterdagavond slecht gegeten, maar ik had dit weekend even schijt aan de slanke lijn . Op feestjes weet ik me vrij goed in te houden, maar dit komt één keer per jaar voor en dan mag het wel eens een keer van mij . Voelde wel bevrijdend . Vanavond eten we waarschijnlijk een maaltijdsalade . Ga nu eerst maar even yoghurt eten .

Edit: shit zeg, ik word steeds een jongetje .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_57278605
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 09:12 schreef Viking84 het volgende:
    Het ziet er naar uit dat we weer water hebben . De wc kan weer doorgespoeld worden en ik kan dus douchen. We hadden nog wel flesjes water in de koelkast staan, dus ik had nog wel kunnen tandenpoetsen en m'n gezicht kunnen wassen, maar ik voel me toch maar vies als ik niet kan douchen.

Minilotje moet zich voortdurend verdedigen hè . Komt ook geen einde aan .
    Geeft niks hoor. Ik stoor me er niet aan ofzo.

Goed dat je weer water hebt! Een tijdje geleden was de hele waterafvoer hier in de flat verstopt, en dan merk je pas hoe handig het is als het gewoon wél werkt!
    pi_57278816
    Hier was ook geen water dus
    Maar het is weer terug. Alleen wel met kookadvies voorlopig.
    pi_57278918
    Tijd voor ontbijt
    pi_57278919
    en hier is geen wiebelwc meer en de meneer van de onderhoudsdienst kwam lekker vroeg, dus kan nog even wat aan school doen, ontbijten, en dan hardlopen voordat ik naar Nijmegen ga

78,6 hier het was te verwachten

maar deze week gaat dat er weer af, tot onder de 77, vind ik
    Niet meer ongezond eten deze week iig, daar ga ik zó van genieten!!
    Ja doei.
    pi_57279057
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
    en hier is geen wiebelwc meer en de meneer van de onderhoudsdienst kwam lekker vroeg, dus kan nog even wat aan school doen, ontbijten, en dan hardlopen voordat ik naar Nijmegen ga

78,6 hier het was te verwachten

maar deze week gaat dat er weer af, tot onder de 77, vind ik
    Niet meer ongezond eten deze week iig, daar ga ik zó van genieten!!
    Succes
    pi_57279065
    Fuck
    We hebben dus weer water, handig met douchen, plassen enzovoort, máár, er is nog wel een kookadvies van minimaal 2 minuten. Dat kookadvies houdt minstens nog 20 uur en volgens die Groningen-site en paar dágen aan.

Normaal zou ik denken: 'ok' en het koken en opdrinken, maar ik ben nu een risicogroep met mn zwangere buik en moet het eigenlijk niet drinken tot het kookadvies is opgeheven

En geen water meer te koop in heel Groningen. Tussen 8 en 8.15 zijn alle supermarkten volledig leeggehamsterd
    pi_57279099
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 09:52 schreef freecell het volgende:
    Fuck
    We hebben dus weer water, handig met douchen, plassen enzovoort, máár, er is nog wel een kookadvies van minimaal 2 minuten. Dat kookadvies houdt minstens nog 20 uur en volgens die Groningen-site en paar dágen aan.

Normaal zou ik denken: 'ok' en het koken en opdrinken, maar ik ben nu een risicogroep met mn zwangere buik en moet het eigenlijk niet drinken tot het kookadvies is opgeheven

En geen water meer te koop in heel Groningen. Tussen 8 en 8.15 zijn alle supermarkten volledig leeggehamsterd
    Dat is wel erg vervelend en de supermarkten iets verder weg zijn geen optie?

Wij hebben altijd zo'n 5 liter spablauw staan
    pi_57279201
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 09:52 schreef freecell het volgende:

Haha, ja. Beschaving is maar een dun laagje dat je zó kunt wegkrabben: voor je het weet beginnen mensen met elkaar op de vuist te gaan voor een kratje Bar-le-Duc!
    Sterkte in elk geval.

Iets geks trouwens.. Ik heb vanmorgen voor het eerst in mijn leven een hele kop koffie op. Ik lust namelijk geen koffie, maar dat vind ik hartstikke ongezellig en ik ben altijd jaloers als ik mijn lief 's morgens heel tevreden een kopje zie wegslobberen. En het ruikt ook zo lekker! Dus wil ik het onderhand maar eens leren drinken. Een hele mok vol, voor het eerst gelukt vanmorgen, en na een slok of tien trok mijn gezicht niet eens meer helemáál in een kramp vanwege de smaak.
    Enfin, ik wist wel dat koffie laxerend werkt, maar JEMIG! Ik moest net naar het toilet rennen. Mijn hemel! Ik hoop dat het toeval is, maar ik vrees van niet, ik heb verder niks geks gegeten of gedaan. De komende dagen maar weer proberen - en zorgen dat ik alleen koffie drink als ik in het half uur daarna nog thuis ben - en even zien hoe het gaat. Als dit elke morgen zo gaat dan denk ik dat ik die koffie maar laat zitten. Ik hoop dus maar dat het incidenteel was.
    pi_57279233
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 09:51 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Succes
    dank je wel
    al lees ik net dat ik zei 'onder de 77 ' ik bedoelde eigenlijk 'tot een getal onderin de 77 maar onder de 77 zou ik ook geen straf vinden
    Ja doei.
    pi_57279263
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 10:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dank je wel
    al lees ik net dat ik zei 'onder de 77 ' ik bedoelde eigenlijk 'tot een getal onderin de 77 maar onder de 77 zou ik ook geen straf vinden
    Lukt vast, het gaat je zó goed af de laatste tijd!
    Zeg, waar kan ik die Evy-lessen eigenlijk vinden? Niet dat ik ooit van mijn leven zou gaan hollen, maar ik ben wél nieuwsgierig naar hoe het klinkt!
    pi_57279275
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 09:53 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat is wel erg vervelend en de supermarkten iets verder weg zijn geen optie?
    Ik kwam een vriendin tegen bij de supermarkt die al een hele stapel bij langs was geweest (zocht water voor haar oma ) maar die zei dat de hele stad uitverkocht was.
    pi_57279297
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 10:04 schreef minilotje het volgende:

[..]

Lukt vast, het gaat je zó goed af de laatste tijd!
    Zeg, waar kan ik die Evy-lessen eigenlijk vinden? Niet dat ik ooit van mijn leven zou gaan hollen, maar ik ben wél nieuwsgierig naar hoe het klinkt!
    wie weet de motivatie is in ieder geval bijna éng veel aanwezig..

http://members.lycos.nl/siedje44/
    op deze site staan ze

de link doet het niet meer

@freecell: als je in de buurt woonde en / of als ik de tijd had was ik even wat naar je komen brengen... heb toch OV helaas zit ik met wat deadlines, maar ik hoop dat je snel nog wat water ergens vandaan kunt toveren
    Ja doei.
    pi_57279298
    Ik ga proberen deze week onder de 71,5 te komen
    Maar goed dat probeer ik al een tijdje, zolang het maar niet meer word is het goed
    pi_57279299
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 10:05 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik kwam een vriendin tegen bij de supermarkt die al een hele stapel bij langs was geweest (zocht water voor haar oma ) maar die zei dat de hele stad uitverkocht was.
    Zohee, ik zit het een beetje te lezen op Nu.nl
    Scholen dicht, ziekenhuizen die zondagsdiensten draaien. Het is me verdorie nogal wat!
    pi_57279390
    dan doe ik even een oproepje in beide topics:

Wie heeft voor mij een zipje met Evy2????

had ik ze nu toch maar alvast gedownload
    Ja doei.
    pi_57279444
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 09:21 schreef minilotje het volgende:

[..]

Geeft niks hoor. Ik stoor me er niet aan ofzo.

Goed dat je weer water hebt! Een tijdje geleden was de hele waterafvoer hier in de flat verstopt, en dan merk je pas hoe handig het is als het gewoon wél werkt!
    Ik eet trouwens ook het liefst "minilotje style"
    dan raak ik na een paar happen gewoon verzadigd door al het vet/eiwit en hoef ik niks meer te eten en voel ik me veel voller dan met allerlei fastfood/snelle koolhydraten

dus ik zal de laatste zijn die kritiek heeft
    pi_57279472
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
    dan doe ik even een oproepje in beide topics:

Wie heeft voor mij een zipje met Evy2????

had ik ze nu toch maar alvast gedownload
    Ik heb ze wel op mijn computer staan maar hoe je ze in een zip zet geen idee eerlijk gezegd.....
    pi_57279531
    Met winrar of winzip
    heel makkelijk
    pi_57279533
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 10:07 schreef minilotje het volgende:

[..]

Zohee, ik zit het een beetje te lezen op Nu.nl
    Scholen dicht, ziekenhuizen die zondagsdiensten draaien. Het is me verdorie nogal wat!
    Ja, het is wel hectisch in de stad Wel gezellig, iedereen gaat opeens met elkaar praten bij de supermarkt enzo

Ik heb trouwens mandarijntjes gekocht, waren héél goedkoop.
    Normaal eet ik die alleen in het seizoen (september/november), omdat ze daarbuiten vaak niet lekker zijn, maar deze zijn héérlijk!

[ Bericht 1% gewijzigd door freecell op 10-03-2008 10:29:19 ]
    pi_57279584
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 10:22 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
    Met winrar of winzip
    heel makkelijk
    Ik zie dat iemand in de dieetclub al helpt
    pi_57279699
    nou ja, even afwachten of dat lukt anders heb ik nog een torrent nu openstaan die te weinig seeds heeft
    Ja doei.
    pi_57279882
    ik heb gekeken in Winzip maar kan niet vinden hoe of wat
    pi_57279919
    het is een kwestie van even doorhebben de eerste keer dat ik wat ging zippen zat ik ook te staren naar het scherm

maar als het goed is krijg ik 't van Levi ga sowieso pas na de CPC beginnen met 5-10km, dus is niet per direct nodig

zo na 2 kopjes groene thee eens kijken of ik weer kan, voor de een na laatste les!
    Ja doei.
    pi_57280003
    Aww, wat klinkt die Evy gezellig Vlaams. En wat een heerlijk foute muziekkeuze! Ik zou er bijna van gaan hollen als ik niet zo'n hekel aan hollen had.

Vandaag, op mijn vrije dag, ga ik twee dingen doen die goed zijn voor mijn gewicht (mijn semi-klysma door de koffie laat ik maar even buiten beschouwing!)

1. Ik ga kruiden kweken op mijn keukentafel.
    Vorig jaar ook al eens gedaan, maar omdat ik lui en onoplettend was is mijn indoor kruidentuintje al gauw een verdorde, droge bende geworden. Tijd voor een nieuwe poging. Mijn keukentafel staat heel mooi en warm in het zonnetje de hele dag, en vanaf over een paar weken staan daar hopelijk weer bosjes basilicum, munt, tijm, peterselie, bieslook en kervel te groeien. Vanmiddag maar even lekker wroeten met potgrond en zaadjes.
    Waarom goed voor de lijn? Verse kruiden zitten tjokvol supergezonde stoffen en een keukentafel vol plantjes zorgen ervoor dat ik gezonder eet, omdat kruiden dan makkelijker én veel goedkoper voorhanden zijn. Verse muntthee (zonder suiker!), salades vol pittige blaadjes en takjes, gezonde broodjes met tien keer zoveel smaak... Calorievrij culinair genot!

2. Ik ga mezelf er eindelijk eens toe zetten om te leren met twee hoepels tegelijk te hoepelen.
    Daar ben ik nooit een ster in geweest, en het moet er maar eens van komen.
    De geweldige Hoopalicious bij America's Got Talent
    Vergeet ook het toffe jurycommentaar (David Hasselhoff! ) aan het einde niet te kijken.
    Waarom goed voor de lijn? Zie dat lichaam! Moet ik meer zeggen?
    Ik ben trouwens benieuwd hoeveel van jullie hoepels ik woensdag al meekrijg. Jullie horen het van me! Er ligt in elk geval al een mooi stapeltje geripte Hoopgirl-dvd's klaar.
    pi_57280063
    Ik ben ook benieuwd minilotje

Ik vraag me af of ik vandaag iets ga doen dat goed is voor mijn gewicht (behalve gewoon goed eten )
    pi_57280123
    Pierce
    Hij was ook geweldig bij Britain's Got Talent Paul Pots
    Ja doei.
    pi_57280434
    Ziet er leuk uit dat hoepelen maar ik twijfel nog steeds
    pi_57280466
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
    Ziet er leuk uit dat hoepelen maar ik twijfel nog steeds
    idem
    Ja doei.
    pi_57280481
    Goedemorgen! Wat een ramp daar in Groningen

Ik heb net een kom melk met muesli op, en ik ben nu misselijk maar heb nog wel honger
    pi_57280504
    Goeiemorgen

Gisteren waren we pas om half 8 weer van de voetbal terug, en toen had ik echt geen zin meer om te koken, en Peter was er niet meer toe in staat, dus toen maar de frituurpan aangezet en patat met frikadellen gegeten. Vandaag maar even een balansdagje. Nu rijstwafels, tussen de middag gewoon brood en dan vanavond kipfilet met een groentenschotel. En lekker zwemmen vanavond
    pi_57280569
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:11 schreef shinydiscoball het volgende:

Ik heb net een kom melk met muesli op, en ik ben nu misselijk maar heb nog wel honger
    Zwanger?
    pi_57280604
    oh ik ga sowieso wel touwtje springen.. wil het altijd nog eens met van die truucjes kunnen
    (en gelijk goed onderdeel voor mn boks conditie )
    pi_57280694
    Touwtje springen wil ik ook weer mee beginnen
    Maar dat vind ik vooral leuk in de zomer in de tuin

Net een schema uitgeprint voor mij en mijn moeder met alle fitnessapparaten die we thuis hebben zodat we steeds in kunnen vullen hoelang we iets doen.
    Vanavond de 1e keer
    pi_57280709
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:15 schreef freecell het volgende:

[..]

Zwanger?
    Nee aan de pil, dat geeft bij mij hetzelfde effect
    pi_57280723
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:22 schreef Miss_S het volgende:

Net een schema uitgeprint voor mij en mijn moeder met alle fitnessapparaten die we thuis hebben zodat we steeds in kunnen vullen hoelang we iets doen.
    Vanavond de 1e keer
    Wat voor apparaten hebben jullie thuis?
    pi_57280727
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
    oh ik ga sowieso wel touwtje springen.. wil het altijd nog eens met van die truucjes kunnen
    (en gelijk goed onderdeel voor mn boks conditie )
    er zijn bij ons op de sportschool dus echt touwtjespringlessen

zit er aan te denken om dat eens te proberen
    Ja doei.
    pi_57280790
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:24 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Wat voor apparaten hebben jullie thuis?

• Loopband
  • Hometrainer
  • Roeier
  • Stepper
  • Crosstrainer

Allemaal van Kettler, dus die stepper is ook echt zo'n groot apparaat en niet zo'n klein tell sell ding
  • pi_57280804
    Dat is idd een aardige verzameling apparaten zeg. Ik zou alleen de crosstrainer wel genoeg vinden
    pi_57280833
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:27 schreef Sylvana het volgende:
    Dat is idd een aardige verzameling apparaten zeg. Ik zou alleen de crosstrainer wel genoeg vinden
    Ik vind het erg fijn dat je kan afwisselen
    Al doe je alles maar 10 minuten ben je nog 50 minuten bezig geweest

En uiteindelijk is het zelf kopen veel goedkoper dan een paar jaar sportschool
    pi_57280876
    tja, ik sta dan liever 50 minuten op de crosstrainer, die andere apparaten vind ik niet echt leuk om te doen nl

maarja, ik hoef alleen een zwembad en dan ben ik al blij, alleen dat wordt wel erg lastig op mn dakterras
    pi_57280890
    Zo'n loopband in huis lijkt me idd wel fijn
    pi_57280916
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:31 schreef shinydiscoball het volgende:
    Zo'n loopband in huis lijkt me idd wel fijn
    Die word hier ook het meeste gebruikt

Ik ben trouwens begonnen met alleen een crosstrainer maar dat vond ik saai worden als je dan een uur wou sporten alleen dat te gebruiken
    pi_57281096
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 10:52 schreef Miss_S het volgende:

Ik vraag me af of ik vandaag iets ga doen dat goed is voor mijn gewicht (behalve gewoon goed eten )
    Ik probeer wel vaak iets te doen voor mijn lijf dat wat concreter is dan het algemene voornemen om gezond te eten of veel te bewegen.
    Zo van, vandaag ga ik:

(bijvoorbeeld)
    - een stevig rondje door mijn hele dorp lopen (duurt zo'n twee uur) en alles fotograferen dat me opvalt
    - kijken hoe ver ik mijn lijf allerlei kanten op kan strekken, en dan 's avonds nog eens, om te vergelijken
    - drie soorten onbekend fruit kopen bij een schimmig tokootje, en dat fruit ook echt opeten
    - een potje heel beroerd voetballen buiten met mijn lief, die er ook niks van kan
    - 's avonds een keer niks doen, niks lezen, geen tv kijken, niet computeren en heel vroeg naar bed
    - een uurtje of wat roeien of kanovaren in de Efteling (ik heb een Eftelingabonnement, dus dat is makkelijk)
    - vijf liter supergezonde soep koken en per halve liter invriezen
    - mijn lief een robuuste, langdurige massage geven (vermoeiend!)
    - een uur lang (per been) proberen om op één been te staan, want mijn evenwicht laat nogal te wensen over
    - bloot voor de spiegel staan en alles eens goed en objectief bekijken
    - minstens tien nieuwe vegetarische recepten zoeken om uit te proberen, want ik ben nog niet zo goed in vegetarisch koken
    - stiekem een proefles volgen van een sport waar ik nooit van mijn leven mee verder zou willen
    - allerlei verschillende meeneemmixzakjes maken met nootjes, gedroogd fruit en granen enzo voor in de auto en in onze tassen
    - ademhalings- en ontspanningsoefeningen uitvoeren op een dekentje in de huiskamer

Het lijkt misschien stom en kinderachtig, maar ik haal er echt veel lol uit om mezelf dat soort opdrachtjes te geven. Ik moet echt plezier hebben in een gezonde levensstijl, anders hou ik het niet vol. Ik vind het altijd heel knap als mensen de discipline hebben om dingen te doen die ze maar zo-zo vinden. Wat dat betreft ben ik jammer genoeg net een klein kind, ik vind het enorm lastig om iets vol te houden dat ik niet heel leuk vind. Gelukkig zijn er heel veel leuke dingen, en zodoende breng ik de dagen waarop ik niet werk eigenlijk een stuk gezonder en actiever door dan de dagen waarop ik wél werk.
    Herkennen jullie dat?
    Ik kan ook maar moeilijk begrijpen dat er mensen zijn die zich vervelen als ze om wat voor reden dan ook thuis zitten zonder iets om handen te hebben. Ik zal het wel van mijn moeder hebben, die is ook al dertig jaar zielsgelukkig als huisvrouwtje met overdreven veel vrije tijd. Dat zou mij ook wel liggen, maar je wordt er zo blut van!
    Maar er zijn blijkbaar ook heel veel mensen die er niet aan moeten denken om veel thuis te zijn, mensen die nerveus worden als hun vakantie langer dan twee weken duurt.

Hoe zijn jullie daar eigenlijk in?

[ Bericht 0% gewijzigd door minilotje op 10-03-2008 11:55:30 ]
    pi_57281230
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:40 schreef minilotje het volgende:

[..]

Ik probeer wel vaak iets te doen voor mijn lijf dat wat concreter is dan het algemene voornemen om gezond te eten of veel te bewegen.
    Zo van, vandaag ga ik:

(bijvoorbeeld)
    - een stevig rondje door mijn hele dorp lopen (duurt zo'n twee uur) en alles fotograferen dat me opvalt
    - kijken hoe ver ik mijn lijf allerlei kanten op kan strekken, en dan 's avonds nog eens, om te vergelijken
    - drie soorten onbekend fruit kopen bij een schimmig tokootje, en dat fruit ook echt opeten
    - een potje heel beroerd voetballen buiten met mijn lief, die er ook niks van kan
    - 's avonds een keer niks doen, niks lezen, geen tv kijken, niet computeren en heel vroeg naar bed
    - een uurtje of wat roeien of kanovaren in de Efteling (ik heb een Eftelingabonnement, dus dat is makkelijk)
    - vijf liter supergezonde soep koken en per halve liter invriezen
    - mijn lief een robuuste, langdurige massage te geven (vermoeiend!)
    - een uur lang (per been) proberen om op één been te staan, want mijn evenwicht laat nogal te wensen over
    - bloot voor de spiegel staan en alles eens goed en objectief bekijken
    - minstens tien nieuwe vegetarische recepten zoeken om uit te proberen, want ik ben nog niet zo goed in vegetarisch koken
    - stiekem een proefles volgen van een sport waar ik nooit van mijn leven mee verder zou willen
    - allerlei verschillende meeneemmixzakjes maken met nootjes, gedroogd fruit en granen enzo voor in de auto en in onze tassen
    - ademhalings- en ontspanningsoefeningen uitvoeren op een dekentje in de huiskamer

Het lijkt misschien stom en kinderachtig, maar ik haal er echt veel lol uit om mezelf dat soort opdrachtjes te geven. Ik moet echt plezier hebben in een gezonde levensstijl, anders hou ik het niet vol. Ik vind het altijd heel knap als mensen de discipline hebben om dingen te doen die ze maar zo-zo vinden. Wat dat betreft ben ik jammer genoeg net een klein kind, ik vind het enorm lastig om iets vol te houden dat ik niet heel leuk vind. Gelukkig zijn er heel veel leuke dingen, en zodoende breng ik de dagen waarop ik niet werk eigenlijk een stuk gezonder en actiever door dan de dagen waarop ik wél werk.
    Herkennen jullie dat?
    Ik kan ook maar moeilijk begrijpen dat er mensen zijn die zich vervelen als ze om wat voor reden dan ook thuis zitten zonder iets om handen te hebben. Ik zal het wel van mijn moeder hebben, die is ook al dertig jaar zielsgelukkig als huisvrouwtje met overdreven veel vrije tijd. Dat zou mij ook wel liggen, maar je wordt er zo blut van!
    Maar er zijn blijkbaar ook heel veel mensen die er niet aan moeten denken om veel thuis te zijn, mensen die nerveus worden als hun vakantie langer dan twee weken duurt.

Hoe zijn jullie daar eigenlijk in?
    Klinkt inderdaad kinderachtig maar niet op de verkeerde manier, lijkt me erg fijn als je zo leeft.
    Zelf heb ik dat niet, ik kan me goed aanzetten tot dingen die ik niet geweldig vind
    En voor mij zijn de gezondste dagen de dagen dat ik naar school ga en/of werk, in een ritme ben ik veel actiever
    pi_57281270
    Ik ben heel slecht om zelf leuke dingen te bedenken, maar ik doe wel heel graag mee.
    Thuis computer ik maar een beetje.. tv kijken vind ik echt te saai en niet gezellig zonder feedback dus dat doe ik eigenlijk ook nooit. Uitgebreid koken vind ik ook leuk maar dan wel samen of met mensen die het op kunnen eten Heel soms lees ik een boek, ik hou echt heel erg van lezen maar als ik mij dan verveel ben ik opeens vergeten wat voor dingen ik leuk vind en ga ik maar een beetje apathisch voor mij uitstaren of uren msnen.

Ik zou zelf echt een lijst moeten maken met dingen waarvan ik denk van hey dat is leuk zeg! En die dan ook doen want 90% van de tijd voor ik echt niks uit, heel saai en vermoeiend. En ik vind het ook vervelend dat ik iemand anders nodig lijk te hebben om het leuk te vinden..
    pi_57281288
    Ik vind lezen vooral heel leuk als ik samen met iemand lees. Dus ieder z'n eigen boek en dan gezellig zitten
    pi_57281366
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
    Ik zou zelf echt een lijst moeten maken met dingen waarvan ik denk van hey dat is leuk zeg! En die dan ook doen want 90% van de tijd voor ik echt niks uit, heel saai en vermoeiend. En ik vind het ook vervelend dat ik iemand anders nodig lijk te hebben om het leuk te vinden..
    Ach, aan de andere kant is het ook wel leuk om sociaal te zijn, toch? Ik kan het altijd prima met mensen vinden, maar omdat ik het in mijn eentje of gewoon met mijn lief prima naar mijn zin heb, ben ik een ramp op vriendschappelijk gebied. Ik vergeet afspraken, ik bel nooit en ik wil niet winkelen. Volgens mij ben jij een veel leuker iemand om bevriend mee te zijn!
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
    Ik vind lezen vooral heel leuk als ik samen met iemand lees. Dus ieder z'n eigen boek en dan gezellig zitten
    Maar dat *is* ook heel erg leuk!
    Ook leuk is trouwens samen hetzelfde boek lezen en elkaar om beurten voorlezen.
    pi_57281369
    Oh dat ik aan kickboksen doe is omdat m'n broertje dat ook deed en een vriend van hem. Dus toen wou ik wel gaan maar uiteindelijk stopte ze net op het moment dat ik er bij ging. Vind het nog steeds wel moeilijk om mijzelf te motiveren en er ook nog daadwerkelijk heen te gaan. Dat is niet omdat ik het niet leuk vind maar omdat ik er dan alleen heen moet, alleen die beslissing maken niemand die zegt van hey ga nou eens weer etc.

Eigenlijk wil ik ook leren zeilen, skiën, touwtje springen met trucjes, hoepelen , hardlopen, baantjes zwemmen, vrij zwemmen, yoga, pilates, Spaans leren etc. Maar ja iets weerhoud mij dan
    pi_57281373
    Dat is idd wel een leuke manier van gezond leven minilotje, dat soort dingen voor jezelf bedenken. Ik doe ook wel eens van die dingen, bijvoorbeeld dat ik gewoon naar een park ga en daar rondloop en foto's maak. Ik kan prima de hele dag thuis zitten, maar dan moet ik wel wat om handen hebben. Peter kan rustig de hele dag thuiszitten en ook echt niks anders doen dan op de bank liggen en tv kijken, maar dat trek ik echt niet. Dus als ik thuis ben dan maak ik altijd wel schoon, of ga ik bijvoorbeeld de stad in om wat rond te wandelen, zodat ik er toch ff uit ben. Alleen echt heel actief dingen gaan doen heb ik gewoon nog niet de puf voor vanwege mn gezondheid, maar als het weer wat lekkerder weer wordt en ik weer wat meer energie heb, dan ga ik waarschijnlijk ook wel weer mn rondje om de IJssel heen lopen enzo.
    pi_57281425
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:51 schreef minilotje het volgende:

[..]

Ach, aan de andere kant is het ook wel leuk om sociaal te zijn, toch? Ik kan het altijd prima met mensen vinden, maar omdat ik het in mijn eentje of gewoon met mijn lief prima naar mijn zin heb, ben ik een ramp op vriendschappelijk gebied. Ik vergeet afspraken, ik bel nooit en ik wil niet winkelen. Volgens mij ben jij een veel leuker iemand om bevriend mee te zijn!
    Sociaal zijn is ook wel vermoeiend. Ik ben niet super sociaal.. 1 op 1 contact ben ik het beste in en in grote groepen word ik heel stil en heb ik opeens moeite met verstaanbaar praten. Terwijl vrienden mij een grote aandachtstrekker/lawaaimaker etc vinden
    Ik vergeet eigenlijk nooit afspraken, bel zelf ook wel vaak en hou van winkelen Maar is wel vermoeiend als je dan niet meer helemaal jezelf bent maar je ongemerkt aangaat passen aan andere mensen. Lijkt mij veel fijner als je alleen aan jezelf genoeg hebt en niet steeds bevestiging in anderen hoeft te zoeken..
    pi_57281487
    O ik klink misschien als een heel saai persoon dat nooit iets weet om te doen maar ik vind het fijn als die andere persoon iets doet en het dan ook naar zijn/haar zin heeft..

Maar stel he. Je hebt een vrije dag. Je wordt wakker. Wat doe je dan?
    Ik: zet computer aan, kliert wat met broertje, eten, computeren, eten, o hey het is alweer avond :/
    Ik kom echt niet op het idee van ey swa.. ga wat doen dann
    pi_57281497
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Sociaal zijn is ook wel vermoeiend. Ik ben niet super sociaal.. 1 op 1 contact ben ik het beste in en in grote groepen word ik heel stil en heb ik opeens moeite met verstaanbaar praten. Terwijl vrienden mij een grote aandachtstrekker/lawaaimaker etc vinden
    Ik vergeet eigenlijk nooit afspraken, bel zelf ook wel vaak en hou van winkelen Maar is wel vermoeiend als je dan niet meer helemaal jezelf bent maar je ongemerkt aangaat passen aan andere mensen. Lijkt mij veel fijner als je alleen aan jezelf genoeg hebt en niet steeds bevestiging in anderen hoeft te zoeken..
    Ik ben in allebei wel goed. Ik ben best wel sociaal van mezelf, vind het helemaal niet erg om in grote groepen te rondhangen ofzo. Zoals bij Peters voetbalelftal, ik heb ze nu 2 keer gezien, maar voel me er al hartstikke thuis en zit dus rustig de hele middag en avond samen met ze in de kantine en dan hebben we de grootste lol. Maar alleen thuis vermaak ik me ook prima met een stapel tijdschriften of door in mn eentje te gaan winkelen ofzo ( dat doe ik wel het liefst in mn eentje, kan ik zelf beslissen naar welke winkels ik ga en hoe lang ik er blijf enzo)
    pi_57281580
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:22 schreef Miss_S het volgende:
    Ik moet alleen om de 5 sprongen steeds naar de wc das wel irritant
    pi_57281581
    Ik kan erg goed alleen zijn, maar merk wel dat dat steeds meer veranderd nu ik een vriendje heb
    Op vrije dagen is het heel verschillend hoe ik die door kom, soms de stad in en soms gewoon thuis aan school werken enzo
    pi_57281585
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Mja, als het inderdaad dáárin zit dan kan ik me voorstellen dat je daar wel een beetje van baalt. Het kan geen kwaad om zulke goede vriendjes met jezelf te worden dat je het op een onbewoond eiland wel naar je zin zou hebben, maar da's niet voor iedereen heel makkelijk denk ik.
    Een lijst maken is inderdaad wel een goed idee. Niet met 'Spaans leren' en 'skieën' erop, maar vooral met makkelijkere, kleine dingen. Waarschijnlijk kom je best vaak dingen tegen die je leuk vindt en je zou een manier kunnen bedenken om dat te onthouden voor de eerstvolgende keer dat je twee uur naar een MSN-venster zit te turen.
    pi_57281631
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

Maar stel he. Je hebt een vrije dag. Je wordt wakker. Wat doe je dan?
    Ik: zet computer aan, kliert wat met broertje, eten, computeren, eten, o hey het is alweer avond :/
    Ik kom echt niet op het idee van ey swa.. ga wat doen dann
    Tja, ligt er ook aan hoe ik me voel, maar ik ga bijvoorbeeld op een vrije dag rustig in mn eentje naar de sauna, of winkelen in een andere stad, of spontaan naar een vriend aan de andere kant van het land toe. Ik ben erg flexibel wat dat betreft. Als ik gewoon goed in me vel zit en niet teveel last van mn gezondheid heb, dan ben ik erg spontaan in dingen doen. Maar ook vaak zat dat ik net als jij de hele dag thuis achter de computer zit.
    pi_57281754
    Oh op m'n lijstje bij dingen die ik eigenlijk wel heel leuk vind
    - ooit eens een keertje op m'n piano/gitaar spelen

Ik krijg trouwens wel vaak het verwijt van, ja jij/je ouders hebben zoveel dingen/spullen etc. hoe kun je je nou vervelen als ik jou was wist ik het wel etc. Dan denk ik echt van. uh wat bedoel je dan en wat zou je dan gaan doen?

Oh nog 1 die is ook niet echt een groot ding:
    - eindelijk eens een film kijken op m'n nieuwe (inmiddels oude) dvd speler ook nog niet gedaan.

En eens een keertje touwtje springen. Heb niet voor niks een springtouw
    pi_57282395
    whieieieieieie

de een na laatste Evy les gelopen en het was een EITJE liep zelfs een beetje te huppelen, springen genoten!
    Alleen ben ik nu wat laat dus moet ik met de motor naar college (wat éigenlijk geen straf is )
    Ja doei.
    pi_57283130
    *grinnik* Ik vind net een oud filmpje van mij uit begin 2007, waarin ik nét begonnen was met hoepelen en (in pyjama) uitleg hoe je een hoepel om je middel draaiende kunt houden ter instructie van het broertje van mijn lief. Ik geloof wel dat ik toen minstens acht kilo meer woog, jemig! Een echt onderkinnetje en blubberheupjes. Binnenkort maar eens een nieuwe versie maken!
    Enfin, aangezien we tóch al bijna aan het einde van het topic zijn en jullie aanstormende hoepelaresjes binnenkort wel wat basiskennis kunnen gebruiken:

Filmpje op Youtube!

(Ennnn wég anonimiteit! Als ik het te genant vind worden haal ik 'm gewoon weer offline )
    pi_57283178
    minilotje

Wat geweldig dat filmpje, denk dat de hoepelaars hier idd wel wat aan hebben Aaaw, als ie op je teen valt is idd niet leuk nee

En je lichaam ziet er daar toch al uit vind ik hoor, dus dan nog 8 kg eraf is helemaal

* Sylvana wel een beetje jaloers is
    pi_57283259
    Whihihi, minilotje, leuk filmpje!! Maar je gezicht ziet er in je avatar idd smaller uit.

Miss_S, doe je geen krachttraining? Dat vond ik stiekem altijd het leukste, bij je sportschool.
    pi_57283328
    Minilotje! Ik vind je daar ook slank hoor
    pi_57283388
    Oh, maar echt dik ben ik ook nooit geweest, alleen een beetje blubberig hier en daar
    pi_57283667
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 13:44 schreef ColdFeet het volgende:

Miss_S, doe je geen krachttraining? Dat vond ik stiekem altijd het leukste, bij je sportschool.
    Nee nu ik thuis train niet meer, alleen afentoe dingen met kleine gewichtjes
      maandag 10 maart 2008 @ 14:22:24 #278
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_57283889
    Minilotje .
    Ik vind je er ook al supergoed uitzien daarzo, dus ik kan me er geen voorstelling van maken wat een stoot je nu dan wel niet moet zijn .

Ik wil thee drinken, maar dat is niet safe met de waterproblemen hier en melk hebben we ook al niet in huis . Misschien dat ik Mark straks nog naar de winkel krijg voor een paar boodschapjes . Net even gegeten en nu ga ik weer even aan de studie. Gesprek met prof ging goed en m'n onderzoeksmateriaal is bijna af. Ga het nu even perfectioneren . Volgende week hopelijk vragenlijsten verspreiden op scholen .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_57284404
    Thee drinken mag wel Gewoon het water in een pannetje minimaal 2 minuten goed doorkoken!
    pi_57284405
    Thee drinken mag wel Gewoon het water in een pannetje minimaal 2 minuten goed doorkoken!
      maandag 10 maart 2008 @ 14:58:06 #281
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_57284468
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 14:54 schreef freecell het volgende:
    Ja? .
    In een pannetje? Maar in een waterkoker kookt het water toch ook gewoon? Dan is het toch ook goed? .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_57284471
    Freecell, in jouw geval zou ik het nog maar iets langer koken! En ik heb er verstand van

Miss-S, kijk je wel TV onder het sporten?
    Ik deed bij de sportschool altijd eerst 40-60 minuten cardio en daarna een half uurtje krachttraining; vooral voor buik en borsten vind ik zware gewichten fijn.

Afijn, ik ga vandaag weer 80 banen zwemmen. Ik heb fijne clinique bodylotion gekocht om mezelf te verwennen; je huid droogt namelijk wel uit van zwemmen!
    pi_57284479
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 14:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja? .
    In een pannetje? Maar in een waterkoker kookt het water toch ook gewoon? Dan is het toch ook goed? .
    Viking, doorkoken is the magic word. En dat is lastig omdat de gemiddelde waterkoker afslaat als het water kookt.
    pi_57284647
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 13:37 schreef minilotje het volgende:
    Filmpje op Youtube!

(Ennnn wég anonimiteit! Als ik het te genant vind worden haal ik 'm gewoon weer offline )
    als je daar maar even mee wacht tot ik weer thuis ben

alhoewel, misschien kan ik het straks even op mijn nieuwe kekke mobieltje kijken

vandaag mocht ik wel het responsiecollege bijwonen. Had blijkbaar de opdrachten in ieder geval naar behoren gemaakt/geprobeerd. Helemaal blij Veel geleerd weer in ieder geval, da's fijn..

Net lekker twee bruine bolletjes op, een met kaas en een met knoflooksmeersel en probeer nog even een dagvoorraad water naar binnen te werken had dorst! Zo na het hardlopen!

Gelukkig heb ik dat vanmiddag gedaan, overigens, want het komt hier nu met bakken uit de hemel
    Ja doei.
    pi_57284698
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 14:58 schreef ColdFeet het volgende:
    Freecell, in jouw geval zou ik het nog maar iets langer koken! En ik heb er verstand van
    Ik heb gebeld met de mensen van de crisisdienst . Mij is aangeraden om het zeker 4 minuten te koken en dan nog maximaal een glas per dag te drinken.
    Hoog tijd dat ze dat kookadvies weer opheffen dus Maar waarschijnlijk duurt dat nog een paar dagen.

Maar Viking kan het gewoon doorkoken voor thee Ik zet thee van spa blauw.
    pi_57284728
    Zo, ik ben weer in Deventer. Hier nog eventjes de stad in zo en een beetje schoonmaken, dan eten en vanavond lekker zwemmen, heb het echt zo gemist. Ook al is het hartstikke kutweer nou, ik ga er gewoon doorheen om naar het zwembad te gaan, heb er echt weer zin in
    pi_57284742
    VIP-thee

lastig hoor freecell, al dat gedoe
    Ja doei.
    pi_57284930
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik heb gebeld met de mensen van de crisisdienst . Mij is aangeraden om het zeker 4 minuten te koken en dan nog maximaal een glas per dag te drinken.
    Hoog tijd dat ze dat kookadvies weer opheffen dus Maar waarschijnlijk duurt dat nog een paar dagen.

Maar Viking kan het gewoon doorkoken voor thee Ik zet thee van spa blauw.
    Ik heb hier toevallig nog een boek staan over overlevingstijden van allerhande viezigheden in water Wil wel even zoeken wat de knelpunten zijn

Heb je nog spa blauw weten te bemachtigen dan?
    Ik vind spa blauw eigenlijk helemaal niet lekker; ze adverteren met 'het zuiverste water', maar ik vind het dus echt smaken alsof je demi-water drinkt....

Ik heb lekkere thee! Rooibos-Orange/lemon/lime
    En heel zondig edoch smakelijk, een klein zelfgebakken sinaasappel-chocoladecakeje erbij
    pi_57285030
    Een vriendin kwam me net 3 liter spablauw brengen. Die had het uit een naburig dorp gehaald.
    En ik ga straks naar mijn ouders en neem wrs. wat water mee terug

Het komt allemaal wel voor elkaar, maar is wél lastig inderdaad.
    pi_57285082
    Niet-voorverpakt water blijft ook weer niet onbeperkt goed hè. Flessen uitspoelen met heet water scheelt wrs wel.

Gedoe
    pi_57285190
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 15:22 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik heb hier toevallig nog een boek staan over overlevingstijden van allerhande viezigheden in water Wil wel even zoeken wat de knelpunten zijn

Heb je nog spa blauw weten te bemachtigen dan?
    Ik vind spa blauw eigenlijk helemaal niet lekker; ze adverteren met 'het zuiverste water', maar ik vind het dus echt smaken alsof je demi-water drinkt....

Ik heb lekkere thee! Rooibos-Orange/lemon/lime
    En heel zondig edoch smakelijk, een klein zelfgebakken sinaasappel-chocoladecakeje erbij
    ik heb dus nog nooit demiwater gedronken, hoe smaakt dat dan?
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_57285267
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 15:35 schreef teigan het volgende:

[..]

ik heb dus nog nooit demiwater gedronken, hoe smaakt dat dan?
    Hahaha, echt niet?

Smaken, smaken... Is natuurlijk sowieso subjectief bij water. Maar je proeft bijvoorbeeld best verschil tussen hard en zacht. Of tussen Den Haag en Rotterdam Of tussen veel en weinig zuurstof.
    pi_57285596
    nee, er is bij mij teveel gehamerd op het feit dat alles wat je op de labzaal gebruikt niet is om te consumeren gok ik..
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      maandag 10 maart 2008 @ 16:11:22 #294
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_57285807
    haaai

ik ben dr ook weer, erg productieve dag, flink schoongemaakt in huis, 3 wassen gedraaid en gevouwen en booschappen gedaan vanavond nog lekker ff volleyballen heeeeerlijk

gewicht vanmorgen 91,2 kg, dus -6kg tot nu toe... op naar een getal beginnende met een 8
    pi_57285986
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 15:59 schreef teigan het volgende:
    nee, er is bij mij teveel gehamerd op het feit dat alles wat je op de labzaal gebruikt niet is om te consumeren gok ik..
    Ik ben net een klein kind wat dat betreft (nou ja, wel met een bescheiden dosis gezond verstand): als het geen kwaad kan, probeer ik het.
    pi_57286069
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 14:58 schreef ColdFeet het volgende:
    Miss-S, kijk je wel TV onder het sporten?
    Er staat geen tv bij maar neem wel soms mijn laptop mee
    Maar luister eigenlijk vooral naar de radio, het foute uur
      maandag 10 maart 2008 @ 16:26:36 #297
    103930 Ewelina
    Ik ben ik
    pi_57286093
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:40 schreef minilotje het volgende:

[..]

Zo van, vandaag ga ik:

(bijvoorbeeld)
    Welke sport?

Leuk filmpje trouwens!

Vandaag fijn tegen de wind en hagel in teruggefietst van college

Qua apparaten: ik heb een springtouw, fiets, sportschoenen,sportkleding en zwemkleding. En een mp3speler (ik dans vaak thuis). Misschien dat ik wel ooit een paal in mijn huis zou willen, ik kan niet wachten tot de volgende les is Vind het echt super

Viking en Freecell, sterkte met de watercrisis

Over de laxerende werking van koffie: ik kan er ook niet tegen, m'n darmen slaan dan op hol. Plus dat ik er ook nog eens heel hyper van word, dus ik drink het zelden
    pi_57286626
    Zo, ik ben klaar met mn klusjes Een kaart voor een vriend van me gekocht, geschreven en opgestuurd die morgen jarig is. Kaartjes voor Fields of Rock gekocht, bij de Blokker een prullenbak en Swiffer Duster gekocht, mn kamer gestoft en de afwas gedaan

Nu ff rustig zitten en dan zo eten, de vuilnis buiten zetten en dan lekker zwemmen
    pi_57286965
    Ik heb mijn avondeten alweer op andijviestamppot met een schnitzel erbij
    Om 6 uur fitnessen
    pi_57287147
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 17:12 schreef Miss_S het volgende:
    Ik heb mijn avondeten alweer op andijviestamppot met een schnitzel erbij
    Om 6 uur fitnessen
    Ik heb m'n lunch nog niet eens op, maar ik denk dat ik die vandaag oversla. Zit in een heel verkeerd ritme want heb vanacht tot 05h00 Desperate Housewives zitten liggen kijken. Iedere keer dacht ik; oké, nog eentje dan. En toen was het plots 5 uur (3e seizoen is véél leuker dan het 2e). Dus mijn ontbijt was nogal laat en bestond uit zo'n grote snee geroosterd brood met daarop: smurrie-smurrie. Dat ken ik nog van thuis: Men fruit wat uienringen; doet er wat in stukjes gesneden tomaat bij, na een minuut of 4/5 ook wat klein gesneden ham en wat platte peterselie, zout en peper en dan kluts je er nog 2 eitjes door. Niet te lang, want het ei moet smeuig blijven en niet te droog. Simpel doch lekker!

Ik vind de laxerende werking van koffie fijn. Zo kan ik het altijd regelen dat ik nog thuis kan gaan en niet ergens bij vreemden of op een publiek toilet. Daar heb ik een enorme hekel aan namelijk! Vroeger toen ik ook nog rookte was het helemaal geweldig. Dan was het klokslag 1 minuut na m'n 1e trekje en slok raak
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')