quote:Op zondag 9 maart 2008 23:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik neem mijn ouders ook niets kwalijk, ik denk dat ze gewoon niet beter wisten. Ik zie nu wel in dat ze het wel verkeerd hebben aangepakt wat mij & eten betreft. Als ik als kind niet al zoveel sportte was ik pas echt een tientonnertje geworden![]()
quote:Op zondag 9 maart 2008 23:41 schreef ColdFeet het volgende:
Ik eet niet veeheeeel!quote:Op zondag 9 maart 2008 21:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Net zoals minilotje ook meer of anders kan eten dan de meeste hier
Daarom zei ik ook veel/anders omdat veel inderdaad vaak niet kloptquote:Op maandag 10 maart 2008 09:04 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ik eet niet veeheeeel!Mijn lijstje van gisteren:
Brunch (laat uit bed) - Dubbele volkoren boterham met rosbief, komkommer, eikenbladsla, tomaat, waterkers en een toefje mosterdmayonaise. Verder een hand rozijnen en een trosje druiven
Tussendoor - een appel en een peer
Avondeten - Stoofpotje van kipfilet, rode ui, lente-ui, knoflook, paksoi, bleekselderij en witte wijn met daarnaast een schepje zilvervliesrijst. Een banaantje als toetje.
Wel heb ik gisteren echt amper bewogen, ik heb noodgedwongen bijna elf uur achter elkaar achter mijn computer gezeten. Toen ik uit bed kwam vanmorgen klonken mijn schouders als een zak knikkers.
Vandaag maar even wat actiever zijn.
En speciaal voor PF: jeeeeeeeeeezus, wat heb jij beroerd gegeten! Slappeling!![]()
Zo goed?
Geeft niks hoor.quote:Op maandag 10 maart 2008 09:12 schreef Viking84 het volgende:
Het ziet er naar uit dat we weer water hebben. De wc kan weer doorgespoeld worden en ik kan dus douchen. We hadden nog wel flesjes water in de koelkast staan, dus ik had nog wel kunnen tandenpoetsen en m'n gezicht kunnen wassen, maar ik voel me toch maar vies als ik niet kan douchen.
Minilotje moet zich voortdurend verdedigen hè. Komt ook geen einde aan
.
Succesquote:Op maandag 10 maart 2008 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
en hier is geen wiebelwc meer![]()
en de meneer van de onderhoudsdienst kwam lekker vroeg, dus kan nog even wat aan school doen, ontbijten, en dan hardlopen voordat ik naar Nijmegen ga
![]()
78,6 hierhet was te verwachten
maar deze week gaat dat er weer af, tot onder de 77, vind ik
Niet meer ongezond eten deze week iig, daar ga ik zó van genieten!!
Dat is wel erg vervelendquote:Op maandag 10 maart 2008 09:52 schreef freecell het volgende:
Fuck
We hebben dus weer water, handig met douchen, plassen enzovoort, máár, er is nog wel een kookadvies van minimaal 2 minuten. Dat kookadvies houdt minstens nog 20 uur en volgens die Groningen-site en paar dágen aan.
Normaal zou ik denken: 'ok' en het koken en opdrinken, maar ik ben nu een risicogroep met mn zwangere buik en moet het eigenlijk niet drinken tot het kookadvies is opgeheven
En geen water meer te koop in heel Groningen. Tussen 8 en 8.15 zijn alle supermarkten volledig leeggehamsterd
Haha, ja. Beschaving is maar een dun laagje dat je zó kunt wegkrabben: voor je het weet beginnen mensen met elkaar op de vuist te gaan voor een kratje Bar-le-Duc!quote:Op maandag 10 maart 2008 09:52 schreef freecell het volgende:
En geen water meer te koop in heel Groningen. Tussen 8 en 8.15 zijn alle supermarkten volledig leeggehamsterd
dank je welquote:
Lukt vast, het gaat je zó goed af de laatste tijd!quote:Op maandag 10 maart 2008 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dank je wel
al lees ik net dat ik zei 'onder de 77' ik bedoelde eigenlijk 'tot een getal onderin de 77
maar onder de 77 zou ik ook geen straf vinden
Ik kwam een vriendin tegen bij de supermarkt die al een hele stapel bij langs was geweest (zocht water voor haar omaquote:Op maandag 10 maart 2008 09:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat is wel erg vervelenden de supermarkten iets verder weg zijn geen optie?
wie weetquote:Op maandag 10 maart 2008 10:04 schreef minilotje het volgende:
[..]
Lukt vast, het gaat je zó goed af de laatste tijd!
Zeg, waar kan ik die Evy-lessen eigenlijk vinden? Niet dat ik ooit van mijn leven zou gaan hollen, maar ik ben wél nieuwsgierig naar hoe het klinkt!
Zohee, ik zit het een beetje te lezen op Nu.nlquote:Op maandag 10 maart 2008 10:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik kwam een vriendin tegen bij de supermarkt die al een hele stapel bij langs was geweest (zocht water voor haar oma) maar die zei dat de hele stad uitverkocht was.
Ik eet trouwens ook het liefst "minilotje style"quote:Op maandag 10 maart 2008 09:21 schreef minilotje het volgende:
[..]
Geeft niks hoor.Ik stoor me er niet aan ofzo.
Goed dat je weer water hebt!Een tijdje geleden was de hele waterafvoer hier in de flat verstopt, en dan merk je pas hoe handig het is als het gewoon wél werkt!
Ik heb ze wel op mijn computer staan maar hoe je ze in een zip zet geen idee eerlijk gezegd.....quote:Op maandag 10 maart 2008 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
dan doe ik even een oproepje in beide topics:
Wie heeft voor mij een zipje met Evy2????had ik ze nu toch maar alvast gedownload
Ja, het is wel hectisch in de stadquote:Op maandag 10 maart 2008 10:07 schreef minilotje het volgende:
[..]
Zohee, ik zit het een beetje te lezen op Nu.nl
Scholen dicht, ziekenhuizen die zondagsdiensten draaien. Het is me verdorie nogal wat!
Ik zie dat iemand in de dieetclub al helptquote:Op maandag 10 maart 2008 10:22 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Met winrar of winzip
heel makkelijk
idemquote:Op maandag 10 maart 2008 11:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ziet er leuk uit dat hoepelen maar ik twijfel nog steeds
Zwanger?quote:Op maandag 10 maart 2008 11:11 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb net een kom melk met muesli op, en ik ben nu misselijk maar heb nog wel honger
Wat voor apparaten hebben jullie thuis?quote:Op maandag 10 maart 2008 11:22 schreef Miss_S het volgende:
Touwtje springen wil ik ook weer mee beginnen
Maar dat vind ik vooral leuk in de zomer in de tuin
Net een schema uitgeprint voor mij en mijn moeder met alle fitnessapparaten die we thuis hebben zodat we steeds in kunnen vullen hoelang we iets doen.
Vanavond de 1e keer
er zijn bij ons op de sportschool dus echt touwtjespringlessenquote:Op maandag 10 maart 2008 11:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
oh ik ga sowieso wel touwtje springen.. wil het altijd nog eens met van die truucjes kunnen
(en gelijk goed onderdeel voor mn boks conditie)
quote:Op maandag 10 maart 2008 11:24 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Wat voor apparaten hebben jullie thuis?
Ik vind het erg fijn dat je kan afwisselenquote:Op maandag 10 maart 2008 11:27 schreef Sylvana het volgende:
Dat is idd een aardige verzameling apparaten zeg. Ik zou alleen de crosstrainer wel genoeg vinden
Die word hier ook het meeste gebruiktquote:Op maandag 10 maart 2008 11:31 schreef shinydiscoball het volgende:
Zo'n loopband in huis lijkt me idd wel fijn
Ik probeer wel vaak iets te doen voor mijn lijf dat wat concreter is dan het algemene voornemen om gezond te eten of veel te bewegen.quote:Op maandag 10 maart 2008 10:52 schreef Miss_S het volgende:
Ik vraag me af of ik vandaag iets ga doen dat goed is voor mijn gewicht (behalve gewoon goed eten)
Klinkt inderdaad kinderachtig maar niet op de verkeerde manier, lijkt me erg fijn als je zo leeft.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:40 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ik probeer wel vaak iets te doen voor mijn lijf dat wat concreter is dan het algemene voornemen om gezond te eten of veel te bewegen.
Zo van, vandaag ga ik:
(bijvoorbeeld)
- een stevig rondje door mijn hele dorp lopen (duurt zo'n twee uur) en alles fotograferen dat me opvalt
- kijken hoe ver ik mijn lijf allerlei kanten op kan strekken, en dan 's avonds nog eens, om te vergelijken
- drie soorten onbekend fruit kopen bij een schimmig tokootje, en dat fruit ook echt opeten
- een potje heel beroerd voetballen buiten met mijn lief, die er ook niks van kan
- 's avonds een keer niks doen, niks lezen, geen tv kijken, niet computeren en heel vroeg naar bed
- een uurtje of wat roeien of kanovaren in de Efteling (ik heb een Eftelingabonnement, dus dat is makkelijk)
- vijf liter supergezonde soep koken en per halve liter invriezen
- mijn lief een robuuste, langdurige massage te geven (vermoeiend!)
- een uur lang (per been) proberen om op één been te staan, want mijn evenwicht laat nogal te wensen over
- bloot voor de spiegel staan en alles eens goed en objectief bekijken
- minstens tien nieuwe vegetarische recepten zoeken om uit te proberen, want ik ben nog niet zo goed in vegetarisch koken
- stiekem een proefles volgen van een sport waar ik nooit van mijn leven mee verder zou willen![]()
- allerlei verschillende meeneemmixzakjes maken met nootjes, gedroogd fruit en granen enzo voor in de auto en in onze tassen
- ademhalings- en ontspanningsoefeningen uitvoeren op een dekentje in de huiskamer
Het lijkt misschien stom en kinderachtig, maar ik haal er echt veel lol uit om mezelf dat soort opdrachtjes te geven. Ik moet echt plezier hebben in een gezonde levensstijl, anders hou ik het niet vol. Ik vind het altijd heel knap als mensen de discipline hebben om dingen te doen die ze maar zo-zo vinden. Wat dat betreft ben ik jammer genoeg net een klein kind, ik vind het enorm lastig om iets vol te houden dat ik niet heel leuk vind. Gelukkig zijn er heel veel leuke dingen, en zodoende breng ik de dagen waarop ik niet werk eigenlijk een stuk gezonder en actiever door dan de dagen waarop ik wél werk.
Herkennen jullie dat?
Ik kan ook maar moeilijk begrijpen dat er mensen zijn die zich vervelen als ze om wat voor reden dan ook thuis zitten zonder iets om handen te hebben. Ik zal het wel van mijn moeder hebben, die is ook al dertig jaar zielsgelukkig als huisvrouwtje met overdreven veel vrije tijd. Dat zou mij ook wel liggen, maar je wordt er zo blut van!![]()
Maar er zijn blijkbaar ook heel veel mensen die er niet aan moeten denken om veel thuis te zijn, mensen die nerveus worden als hun vakantie langer dan twee weken duurt.
Hoe zijn jullie daar eigenlijk in?
Ach, aan de andere kant is het ook wel leuk om sociaal te zijn, toch? Ik kan het altijd prima met mensen vinden, maar omdat ik het in mijn eentje of gewoon met mijn lief prima naar mijn zin heb, ben ik een ramp op vriendschappelijk gebied. Ik vergeet afspraken, ik bel nooit en ik wil niet winkelen.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik zou zelf echt een lijst moeten maken met dingen waarvan ik denk van hey dat is leuk zeg! En die dan ook doen want 90% van de tijd voor ik echt niks uit, heel saai en vermoeiend. En ik vind het ook vervelend dat ik iemand anders nodig lijk te hebben om het leuk te vinden..
Maar dat *is* ook heel erg leuk!quote:Op maandag 10 maart 2008 11:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik vind lezen vooral heel leuk als ik samen met iemand lees. Dus ieder z'n eigen boek en dan gezellig zitten
Sociaal zijn is ook wel vermoeiend. Ik ben niet super sociaal.. 1 op 1 contact ben ik het beste in en in grote groepen word ik heel stil en heb ik opeens moeite met verstaanbaar praten. Terwijl vrienden mij een grote aandachtstrekker/lawaaimaker etc vindenquote:Op maandag 10 maart 2008 11:51 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ach, aan de andere kant is het ook wel leuk om sociaal te zijn, toch? Ik kan het altijd prima met mensen vinden, maar omdat ik het in mijn eentje of gewoon met mijn lief prima naar mijn zin heb, ben ik een ramp op vriendschappelijk gebied. Ik vergeet afspraken, ik bel nooit en ik wil niet winkelen.Volgens mij ben jij een veel leuker iemand om bevriend mee te zijn!
Ik ben in allebei wel goed. Ik ben best wel sociaal van mezelf, vind het helemaal niet erg om in grote groepen te rondhangen ofzo. Zoals bij Peters voetbalelftal, ik heb ze nu 2 keer gezien, maar voel me er al hartstikke thuis en zit dus rustig de hele middag en avond samen met ze in de kantine en dan hebben we de grootste lol. Maar alleen thuis vermaak ik me ook prima met een stapel tijdschriften of door in mn eentje te gaan winkelen ofzo ( dat doe ik wel het liefst in mn eentje, kan ik zelf beslissen naar welke winkels ik ga en hoe lang ik er blijf enzo)quote:Op maandag 10 maart 2008 11:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Sociaal zijn is ook wel vermoeiend. Ik ben niet super sociaal.. 1 op 1 contact ben ik het beste in en in grote groepen word ik heel stil en heb ik opeens moeite met verstaanbaar praten. Terwijl vrienden mij een grote aandachtstrekker/lawaaimaker etc vinden
Ik vergeet eigenlijk nooit afspraken, bel zelf ook wel vaak en hou van winkelenMaar is wel vermoeiend als je dan niet meer helemaal jezelf bent maar je ongemerkt aangaat passen aan andere mensen. Lijkt mij veel fijner als je alleen aan jezelf genoeg hebt en niet steeds bevestiging in anderen hoeft te zoeken..
Ik moet alleen om de 5 sprongen steeds naar de wc das wel irritantquote:Op maandag 10 maart 2008 11:22 schreef Miss_S het volgende:
Touwtje springen wil ik ook weer mee beginnen
Maar dat vind ik vooral leuk in de zomer in de tuin
Mja, als het inderdaad dáárin zit dan kan ik me voorstellen dat je daar wel een beetje van baalt. Het kan geen kwaad om zulke goede vriendjes met jezelf te worden dat je het op een onbewoond eiland wel naar je zin zou hebben, maar da's niet voor iedereen heel makkelijk denk ik.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik vergeet eigenlijk nooit afspraken, bel zelf ook wel vaak en hou van winkelenMaar is wel vermoeiend als je dan niet meer helemaal jezelf bent maar je ongemerkt aangaat passen aan andere mensen. Lijkt mij veel fijner als je alleen aan jezelf genoeg hebt en niet steeds bevestiging in anderen hoeft te zoeken..
Tja, ligt er ook aan hoe ik me voel, maar ik ga bijvoorbeeld op een vrije dag rustig in mn eentje naar de sauna, of winkelen in een andere stad, of spontaan naar een vriend aan de andere kant van het land toe. Ik ben erg flexibel wat dat betreft. Als ik gewoon goed in me vel zit en niet teveel last van mn gezondheid heb, dan ben ik erg spontaan in dingen doen. Maar ook vaak zat dat ik net als jij de hele dag thuis achter de computer zit.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Maar stel he. Je hebt een vrije dag. Je wordt wakker. Wat doe je dan?
Ik: zet computer aan, kliert wat met broertje, eten, computeren, eten, o hey het is alweer avond :/
Ik kom echt niet op het idee van ey swa.. ga wat doen dann
Nee nu ik thuis train niet meer, alleen afentoe dingen met kleine gewichtjesquote:Op maandag 10 maart 2008 13:44 schreef ColdFeet het volgende:
Miss_S, doe je geen krachttraining? Dat vond ik stiekem altijd het leukste, bij je sportschool.
Ja?quote:Op maandag 10 maart 2008 14:54 schreef freecell het volgende:
Thee drinken mag welGewoon het water in een pannetje minimaal 2 minuten goed doorkoken!
Viking, doorkoken is the magic word. En dat is lastig omdat de gemiddelde waterkoker afslaat als het water kookt.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja?.
In een pannetje? Maar in een waterkoker kookt het water toch ook gewoon? Dan is het toch ook goed?.
als je daar maar even mee wacht tot ik weer thuis benquote:Op maandag 10 maart 2008 13:37 schreef minilotje het volgende:
Filmpje op Youtube!
(Ennnn wég anonimiteit! Als ik het te genant vind worden haal ik 'm gewoon weer offline)
Ik heb gebeld met de mensen van de crisisdienstquote:Op maandag 10 maart 2008 14:58 schreef ColdFeet het volgende:
Freecell, in jouw geval zou ik het nog maar iets langer koken! En ik heb er verstand van
Ik heb hier toevallig nog een boek staan over overlevingstijden van allerhande viezigheden in waterquote:Op maandag 10 maart 2008 15:12 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb gebeld met de mensen van de crisisdienst. Mij is aangeraden om het zeker 4 minuten te koken en dan nog maximaal een glas per dag te drinken.
Hoog tijd dat ze dat kookadvies weer opheffen dusMaar waarschijnlijk duurt dat nog een paar dagen.
Maar Viking kan het gewoon doorkoken voor theeIk zet thee van spa blauw.
ik heb dus nog nooit demiwater gedronken, hoe smaakt dat dan?quote:Op maandag 10 maart 2008 15:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb hier toevallig nog een boek staan over overlevingstijden van allerhande viezigheden in waterWil wel even zoeken wat de knelpunten zijn
Heb je nog spa blauw weten te bemachtigen dan?
Ik vind spa blauw eigenlijk helemaal niet lekker; ze adverteren met 'het zuiverste water', maar ik vind het dus echt smaken alsof je demi-water drinkt....![]()
Ik heb lekkere thee! Rooibos-Orange/lemon/lime![]()
En heel zondig edoch smakelijk, een klein zelfgebakken sinaasappel-chocoladecakeje erbij
Hahaha, echt niet?quote:Op maandag 10 maart 2008 15:35 schreef teigan het volgende:
[..]
ik heb dus nog nooit demiwater gedronken, hoe smaakt dat dan?
Ik ben net een klein kind wat dat betreft (nou ja, wel met een bescheiden dosis gezond verstand): als het geen kwaad kan, probeer ik het.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:59 schreef teigan het volgende:
nee, er is bij mij teveel gehamerd op het feit dat alles wat je op de labzaal gebruikt niet is om te consumeren gok ik..
Er staat geen tv bij maar neem wel soms mijn laptop meequote:Op maandag 10 maart 2008 14:58 schreef ColdFeet het volgende:
Miss-S, kijk je wel TV onder het sporten?
Welke sport?quote:Op maandag 10 maart 2008 11:40 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ik probeer wel vaak iets te doen voor mijn lijf dat wat concreter is dan het algemene voornemen om gezond te eten of veel te bewegen.
Zo van, vandaag ga ik:
(bijvoorbeeld)
- stiekem een proefles volgen van een sport waar ik nooit van mijn leven mee verder zou willen![]()
Ik heb m'n lunch nog niet eens op, maar ik denk dat ik die vandaag oversla. Zit in een heel verkeerd ritme want heb vanacht tot 05h00 Desperate Housewives zitten liggen kijken.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:12 schreef Miss_S het volgende:
Ik heb mijn avondeten alweer op andijviestamppot met een schnitzel erbij
Om 6 uur fitnessen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |