quote:Op zondag 9 maart 2008 19:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat heb je gehad? Lekker hè, toetjes?Ik probeer het heel erg tot max 1x per week te beperken.
karamelbavaroisquote:Op zondag 9 maart 2008 19:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat heb je gehad? Lekker hè, toetjes?Ik probeer het heel erg tot max 1x per week te beperken.
Ik ook ... enige moment dat ik het écht oversla (wij hebben meestal vla of yoghurt trouwens, ijs/pudding/kwark ed zijn voor feestdagen en weekenden) is als ik die dag ook ga trainen. Schoppen op een maag waar een uur geleden zuivel in is gegaan, is bijzonder misselijkmakend en onprettigquote:Op zondag 9 maart 2008 19:34 schreef conleche het volgende:
Ik eet bijna altijd een toetje. Soms ananas, soms vla/yoghurt, sorbetijs of lightvanille-ijs. Light cornetto's, Magnums, of soms ook eenvoudig een kopje koffie met een koekje, maar ik móet iets ter afsluiting, anders blijf ik onrustig, dat krijg ik er echt niet uit
Klinkt lekker!!quote:Op zondag 9 maart 2008 19:54 schreef Ewelina het volgende:
Ik eet regelmatig toetjesVanavond gegratineerde appels met wijnsiroop en vanilleroomijs
BIkkel!!!quote:Op zondag 9 maart 2008 17:37 schreef ColdFeet het volgende:
Ik! Ga! Stoer! Zijn! En! Nu! Rennen! In! De! Regen!
Nou ja, erna lekker douchen, da's wel een fijn idee!
Maar je zus grijpt toch wel in? Ze zei toch dat het genoeg wasquote:Op zondag 9 maart 2008 20:54 schreef Viking84 het volgende:
Dag schatten van me, hier ben ik weer.
Heb ik nog iets gemist? Een relletje ofzo?![]()
.
Ik heb een geweldig weekend gehad, veel gekletst, lekker buiten geweest, (te) veel gegeten, (te) veel gedronken (deze week dus een balansWEEK) en te weinig geslapen, dus ik ga vroeg op bed en hopelijk ben ik dan morgen weer de oude. Heb zelfs vanmiddag nog even een paar uurtjes op bed gelegen, want ik was niet echt gezellig meer. Op een gegeven moment ontstaan er natuurlijk ook kleine irritaties. Ik weet bijvoorbeeld weer waarom ik beter nog geen kinderen kan nemen. Ze zijn even leuk, maar als je er een heel weekend mee opgescheept zit, worden ze irritant. En eigenlijk erger ik me dan het meest aan mezelf, want ik zou vroeger precies hetzelfde gedaan hebben als zij nu doen. Dus wat word ik eigenlijk een oude, mopperende zuurpruim
.
Oh, en mijn nichtje van 9 is echt hard op weg obesitas te ontwikkelen zeg. Vroeger wilde ze nooit eten en nu kan ze maar niet stoppen met eten. Mijn zus moest gisteren echt zeggen: "Nu is het klaar!". Ze bleef ook maar om patat vragen. Er was ook een gezette serveerster in het eettentje gisteren en daar zaten ze met z'n allen om te giebelen (bloedirritant en behoorlijk onbeleefd ook), maar als we een paar jaar verder zijn is mijn nichtje net zo, of nog erger. Ik snap niet dat mijn zus niet ingrijpt.
Anyway, eerst even wat mails typen en dan zal ik hier even bij lezen.
Volgens mij is dat ook het beste hoorquote:Op zondag 9 maart 2008 21:00 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
o en ik voel mij ook helemaal niet schudlig of vies of zo. wat ik sommige mensen dan wel hoor zeggen van o ik voel me zo naar en vies en schuldig. dat heb ik dus niet
aan de ene kant goed natuurlijk, gezonde relatie met eten
oh, ze zijn ook heel vet hoorquote:Op zondag 9 maart 2008 21:00 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Oh MB ik denk dat die mini loempiatjes heel ongezond zijn, want gefrituurd en zo. maar ik kan het mis hebben. en eigenlijk moet ik niks zeggen.
Ik voel me niet echt schuldig, want ik weet dat 't naar verhouding allemaal wel prima isquote:Op zondag 9 maart 2008 21:00 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
o en ik voel mij ook helemaal niet schudlig of vies of zo. wat ik sommige mensen dan wel hoor zeggen van o ik voel me zo naar en vies en schuldig. dat heb ik dus niet
aan de ene kant goed natuurlijk, gezonde relatie met eten
maar aan de andere kant ook geen "engeltje" dat zegt hoe je moet eten en foei dat was slecht
ik voel me alleen schuldig over eten als ik in mn eentje het hele pak balisto's eet terwijl het voor 4 personen is (dus 6 reepjes ipv 1.5 per persoon.. maar het is zo lekker)
gefrituurde lijst?quote:Op zondag 9 maart 2008 21:09 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
het schijnt dat ze ALLES bij de chinees frituren![]()
Maar je voelt je wel schuldig als je niet sport, toch?quote:Op zondag 9 maart 2008 21:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik voel me niet echt schuldig, want ik weet dat 't naar verhouding allemaal wel prima ismáár, liever zou ik gewoon gezond eten, een zelfgebakken hamburger met wat rösti en sla met tomaat stond eigenlijk op het programma (de patat was al geschrapt)
en dan baal ik soms wel, dat René daar wat makkelijker in isen ja, het scheelt ons geld als we hier eten, en ja, het was laat, enz. enz. maar toch..
juist nu ik de knop om heb naar regelmatig en vooral bijna alleen gezond eten, vind ik het naar als ik een keer ongezond eet ALS de planning anders was. We plannen soms ook wel echt een friet-dagje inheerlijk
en dan voel ik me ook helemaal niet schuldig, zolang ik het zelf beslis en zelf de rest van mijn 'weekschema' heb om bij te komen
klinkt heel schuldig-voelend, ik weet het, maar ja.. ik wil niet weer in het patroon 'even wat makkelijks eten als het even niet uitkomt of LIJKT uit te komen' vallen, want dát was juist funest voor mijn kilo's
Denk ook dat er verschil in zit dat jij inderdaad niet bijna 10 kilo ben aangekomen sinds je hier bent begonnen, kennelijk kan je meer hebbenquote:Op zondag 9 maart 2008 21:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
hey maar.. jullie mogen mij ook best virtueel slaan hoor
ik heb het idee (is alleen een idee hè) dat er op 4 kaiserbroodjes heel heftig wordt gereageerd maar elke keer als ik dan een elelange lijst post dat het afgedaan wordt met. o maar jij bent toch dun. dan denk ik. hoppa we moeten hier allemaaal gezond etenof het is mijn verbeelding.. dat kan ook
quote:
quote:Op zondag 9 maart 2008 21:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
hey maar.. jullie mogen mij ook best virtueel slaan hoor
ik heb het idee (is alleen een idee hè) dat er op 4 kaiserbroodjes heel heftig wordt gereageerd maar elke keer als ik dan een elelange lijst post dat het afgedaan wordt met. o maar jij bent toch dun. dan denk ik. hoppa we moeten hier allemaaal gezond etenof het is mijn verbeelding.. dat kan ook
Ja, maar dat kwam omdat iedereen klaar was met eten en zij ineens nog een beschuit met hagelslag wilde hebben. Anders was het m'n zus niet eens opgevallen en van de patat zei ze ook niets.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar je zus grijpt toch wel in? Ze zei toch dat het genoeg was
als ik dat wel had kúnnen doen wel.. niet als ik een rustdag heb, maar dat komt omdat ik me van sporten WEL lekker ga voelen (ook als ik aanvankelijk geen zin heb) en van vet eten niet over het algemeen (opgestopte darmen enzoquote:Op zondag 9 maart 2008 21:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar je voelt je wel schuldig als je niet sport, toch?
Misschien met je zus er over praten, maar grote kans dat ze het niet wil horenquote:Op zondag 9 maart 2008 21:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, maar dat kwam omdat iedereen klaar was met eten en zij ineens nog een beschuit met hagelslag wilde hebben. Anders was het m'n zus niet eens opgevallen en van de patat zei ze ook niets.
Ik vond het echt niet normaal, hoor. En steeds maar zeuren over mijn cola light: "Bleh, cola light is vies" en zelf dan gewone cola drinken. Soms wilde ik bijna zeggen: "Over 5 jaar weeg jij 100 kg", maar dat vond ik dan ook weer zo kinderachtig en hard. Het is niet mijn verantwoordelijkheid, maar ook niet die van mijn nichtje. Mijn zus moet daar op letten, maar die is zelf ook weer aardig aangekomen de laatste tijd....
Zo, ik heb mail gehad van een vrouw die erg leuk klinkt. Zou ik dan alweer een date hebben binnenkort?.
quote:Op zondag 9 maart 2008 21:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, maar bij jou denk ik eigenlik diep binnenin: die is hartstikke slank, dus dan reageer je minder snel. Maar idd gezond is anders, dus:![]()
![]()
Dat zie je volgens mij vaak... dikke ouders hebben ook vaak dikke(re) kinderen. Ik vind dat ouders daar echt meer op moeten letten. Oa met eten, maar zeker ook met sporten!quote:Op zondag 9 maart 2008 20:54 schreef Viking84 het volgende:
Dag schatten van me, hier ben ik weer.
Heb ik nog iets gemist? Een relletje ofzo?![]()
.
Ik heb een geweldig weekend gehad, veel gekletst, lekker buiten geweest, (te) veel gegeten, (te) veel gedronken (deze week dus een balansWEEK) en te weinig geslapen, dus ik ga vroeg op bed en hopelijk ben ik dan morgen weer de oude. Heb zelfs vanmiddag nog even een paar uurtjes op bed gelegen, want ik was niet echt gezellig meer. Op een gegeven moment ontstaan er natuurlijk ook kleine irritaties. Ik weet bijvoorbeeld weer waarom ik beter nog geen kinderen kan nemen. Ze zijn even leuk, maar als je er een heel weekend mee opgescheept zit, worden ze irritant. En eigenlijk erger ik me dan het meest aan mezelf, want ik zou vroeger precies hetzelfde gedaan hebben als zij nu doen. Dus wat word ik eigenlijk een oude, mopperende zuurpruim
.
Oh, en mijn nichtje van 9 is echt hard op weg obesitas te ontwikkelen zeg. Vroeger wilde ze nooit eten en nu kan ze maar niet stoppen met eten. Mijn zus moest gisteren echt zeggen: "Nu is het klaar!". Ze bleef ook maar om patat vragen. Er was ook een gezette serveerster in het eettentje gisteren en daar zaten ze met z'n allen om te giebelen (bloedirritant en behoorlijk onbeleefd ook), maar als we een paar jaar verder zijn is mijn nichtje net zo, of nog erger. Ik snap niet dat mijn zus niet ingrijpt.
Anyway, eerst even wat mails typen en dan zal ik hier even bij lezen.
Dat laatste is zeker ook niet goed voor kinderenquote:Op zondag 9 maart 2008 21:46 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat zie je volgens mij vaak... dikke ouders hebben ook vaak dikke(re) kinderen. Ik vind dat ouders daar echt meer op moeten letten. Oa met eten, maar zeker ook met sporten!
Alhoewel mijn moeder precies het tegenovergestelde deed... zeggen dat ik TE DIK wasbij een gewicht van 45 (!!!) kg zei ze dat nog
nog even een reactie op dezequote:Op zondag 9 maart 2008 21:46 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat zie je volgens mij vaak... dikke ouders hebben ook vaak dikke(re) kinderen. Ik vind dat ouders daar echt meer op moeten letten. Oa met eten, maar zeker ook met sporten!
Alhoewel mijn moeder precies het tegenovergestelde deed... zeggen dat ik TE DIK wasbij een gewicht van 45 (!!!) kg zei ze dat nog
Neemt je zus je ouders ook niets kwalijk?quote:Op zondag 9 maart 2008 21:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nog even een reactie op deze
mijn ouders zijn ook dik![]()
Ze houden van lekker eten, en er is altijd genoeg, en hmwah, ze weten ook niet echt van stoppen. Ze zitten allebei gok ik zo rond de 110 kilo?
Het feit dat ik veel gesport heb, maakt dat ik vrij doornsee was: niet heel slank, maar het veel en vet eten werd redelijk gecompenseerd. Bij mijn zusje was dit anders: die sportte een stuk minder, en was écht dik.. 90 kilo op haar 16e...
Toen zij hierna meer ging sporten is het helemaal goed gekomen, en ziet ze er nu best goed uit![]()
En ik ben door studie toen minder gaan sporten, maar had wel die eetgewoontes meegekregen én ging het dus fout
Nu ik én weer meer beweeg en mijn levens- en eetstijl heb aangepast, gaat het helemaal geweldig..
Al met al neem ik het mijn ouders niet kwalijk: ze wilden ons niets tekort doen komen, al hoop ik wel dat ze binnenkort ook wat gezonder gaan eten, al zijn ze al een stapje in de goede richting: geen boter meer (veeel!!!!!) maar olijfolie
Klinkt wel een beetje als mijn oudersquote:Op zondag 9 maart 2008 22:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Toen ik in twee maanden 10 kg aankwam zeiden m'n ouders er zeker wel wat van (Bmi van van 19 naar 23 of zo) en toen ik 5-10kg zwaarder woog dan nu zeiden ze wel van, pas je op, je begint nu wel echt een buikje te krijgen etc. (en volkomen terecht)
Ik neem mijn ouders ook niets kwalijk, ik denk dat ze gewoon niet beter wisten. Ik zie nu wel in dat ze het wel verkeerd hebben aangepakt wat mij & eten betreft. Als ik als kind niet al zoveel sportte was ik pas echt een tientonnertje gewordenquote:Op zondag 9 maart 2008 22:13 schreef Miss_S het volgende:
Ik neem mijn ouders ook niet echt iets kwalijk (want alles is goed gekomen) maar het was wel hun schuld dat ik overgewicht had
inderdaadquote:Op zondag 9 maart 2008 23:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik neem mijn ouders ook niets kwalijk, ik denk dat ze gewoon niet beter wisten. Ik zie nu wel in dat ze het wel verkeerd hebben aangepakt wat mij & eten betreft. Als ik als kind niet al zoveel sportte was ik pas echt een tientonnertje geworden![]()
En ik zie al dat ik niet de enige was die dit weekend nogal ongezond heeft gegetenAllemaal morgen gezond eten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |