abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 maart 2008 @ 19:18:29 #151
171890 Chicolate
Chemicals
pi_57268169
Ik heb vandaag ook een lekker toetje op ... of eigenlijk twee ... na een stuk zelfgebakken pizza (erg lekker) en zo'n puddinkje van mona had ik nog steeds honger. We zaten film te kijken en daar had een meisje een bak ijs ... er was nog een restje stratiatellaijs (2 bolletjes ongeveer) en dat heb ik toen uit de bak opgelepeld ...

Nu heb ik geen honger meer, denk ik . Voor het eerst ook weer ingevoerd in caloriechecker, maar ik heb geen fláuw idee hoeveel die pizza was ... het was deeg (niet zoveel) met gehakt, verse ananas, paprika, tomaat, champignons en salami (laatste eraf geplukt en aan broertje opgevoerd) ... echt geen flauw idee, heb niet eens een vermoeden hoeveel kcal dat is ... dus caloriechecker meteen incompleet ... zonder de pizza zit ik op iets minder dan 1000 ...
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_57268278
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat heb je gehad? Lekker hè, toetjes? Ik probeer het heel erg tot max 1x per week te beperken.

Eén keer per week redden we hier ook niet denk ik We eten bijna nooit toetjes! We hebben wel eens wat in huis, (yoghurt oid) maar vergeten het dan weer. Dan eet ik het maar weer als ontbijt
pi_57268512
Ik eet bijna altijd een toetje. Soms ananas, soms vla/yoghurt, sorbetijs of lightvanille-ijs. Light cornetto's, Magnums, of soms ook eenvoudig een kopje koffie met een koekje, maar ik móet iets ter afsluiting, anders blijf ik onrustig, dat krijg ik er echt niet uit
pi_57268578
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat heb je gehad? Lekker hè, toetjes? Ik probeer het heel erg tot max 1x per week te beperken.
karamelbavarois
Wij eten ook eigenlijk maar 1x in de week een toetje (tenminste ik, mijn ouders elke dag) en dat is zaterdag ijs
  zondag 9 maart 2008 @ 19:42:27 #155
171890 Chicolate
Chemicals
pi_57268664
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:34 schreef conleche het volgende:
Ik eet bijna altijd een toetje. Soms ananas, soms vla/yoghurt, sorbetijs of lightvanille-ijs. Light cornetto's, Magnums, of soms ook eenvoudig een kopje koffie met een koekje, maar ik móet iets ter afsluiting, anders blijf ik onrustig, dat krijg ik er echt niet uit
Ik ook ... enige moment dat ik het écht oversla (wij hebben meestal vla of yoghurt trouwens, ijs/pudding/kwark ed zijn voor feestdagen en weekenden) is als ik die dag ook ga trainen. Schoppen op een maag waar een uur geleden zuivel in is gegaan, is bijzonder misselijkmakend en onprettig . Maar zonder toetje, of zonder sporten, blijf ik de rest van de avond trek houden als ik geen toetje heb gehad ...
  zondag 9 maart 2008 @ 19:54:22 #156
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_57268911
Ik eet regelmatig toetjes Vanavond gegratineerde appels met wijnsiroop en vanilleroomijs
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_57269139
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:54 schreef Ewelina het volgende:
Ik eet regelmatig toetjes Vanavond gegratineerde appels met wijnsiroop en vanilleroomijs
Klinkt lekker!!

Bij mij zitten er nu kleine kippetjes in de pan (alleen de bovenkant van de vleugeltjes) met honing, ketjap, knoflook en sambal badjak. Erbij doe ik wat gestoofde witlof.
pi_57269800
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:37 schreef ColdFeet het volgende:
Ik! Ga! Stoer! Zijn! En! Nu! Rennen! In! De! Regen!

Nou ja, erna lekker douchen, da's wel een fijn idee!
BIkkel!!!

hier wat minder qua eten

we gingen dus naar mijn schoonouders om de auto te lenen om naar de opa en oma van René te gaan..
Uiteindelijk waren we laat weg bij zijn ouders, en dus laat in Geesteren, én dus laat weer terug hier, in Doetinchem, waar we net Chinees ophebben..

Zijn ouders stonden erop dat we mee-aten, en René werkte ook niet echt mee qua weigeren
Gelukkig heb ik het wel bij de Tjap Tjoy (groente met wat rundvlees zonder saus) en de nasi gehouden, met wat kleine loempiaatjes en een beetje rundvlees in saus..

balen.. alhoewel het wel lekker en gezellig was, dat wel

morgen maar flink wat doorlopen vind ik..
al kreeg ik wel de complimenten van mn schoonmoeder dat ik er écht goed uitzag enzo

Nu even hier nog wat aan school doen, en dan rustig aan met de motor weer naar huis straks...
Ja doei.
pi_57269853
Net nog een paar crackers met jam en slankie kaas op en dat was het dan weer voor vandaag

En net trouwens nieuwe zomerkleding besteld
pi_57269983
de score voor vandaag hier overigens:

2 minipistoletjes met kaas
1 sultanakoekje
1 bastognekoekje
1 stukje kroepoek
1 grote schep nasi met wat Tjap Tjoy en wat rundspul (heel weinig)
1 grote schep nasi met wat Tjap Tjoy en wat kipspul (heel weinig)
5 miniloempiaatjes

en verder 5 koppen thee, 2 glazen water en een paar slokjes cola (kregen we bij de chinees.. maar heb de helft aan René gegeven )

al met al aardig in balans denk ik, al is Chinees eten altijd vetter dan je denkt

Over toetjes: die eet ik echt nooit! We hebben ook nooit een toetje in huis eigenlijk.. ja, yoghurt, maar dat is mijn ontbijt

héél soms wel een een lekkere yoghurt, maar zelfs in een restaurant heb ik liever een lekkere kop thee
wel makkelijk, dat ik dat gewoon bijna niet eet
Ja doei.
pi_57270128
Echt te veel gegeten en nog steeds trek
komt door de cola light denk ik (1-2 L)
o.a.a 2 grote pita broodjes met light kaas (als lunch en als nacht anti kater snack)
en 3 kleine met shoarma vlees en iets te veel knooflook saus
en een hele hand salmiak snoepjes
en 2 balisto's
en chips
en zoutjes
en een rozijnen cakje
en m&m's
en heel veel koffie
en een kaas tosti
en een pistoletje kaas tomaat (oven)
conclusie: ik kan maar beter helemaal geen snoep eten want dan blijf ik gewoon de hele dag door eten uit verveling
niet dat ik na vandaag gelik 5kg aankom maar ik val er ook niet van af of zo.
dus ga me eens slaan of zo, ben ook helemaal niet misselijk alleen mijn buik (huid) doet pijn omdat het zo strak staat
  zondag 9 maart 2008 @ 20:54:18 #162
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57270219
Dag schatten van me, hier ben ik weer .

Heb ik nog iets gemist? Een relletje ofzo? .

Ik heb een geweldig weekend gehad, veel gekletst, lekker buiten geweest, (te) veel gegeten, (te) veel gedronken (deze week dus een balansWEEK) en te weinig geslapen, dus ik ga vroeg op bed en hopelijk ben ik dan morgen weer de oude. Heb zelfs vanmiddag nog even een paar uurtjes op bed gelegen, want ik was niet echt gezellig meer . Op een gegeven moment ontstaan er natuurlijk ook kleine irritaties. Ik weet bijvoorbeeld weer waarom ik beter nog geen kinderen kan nemen. Ze zijn even leuk, maar als je er een heel weekend mee opgescheept zit, worden ze irritant. En eigenlijk erger ik me dan het meest aan mezelf, want ik zou vroeger precies hetzelfde gedaan hebben als zij nu doen. Dus wat word ik eigenlijk een oude, mopperende zuurpruim .

Oh, en mijn nichtje van 9 is echt hard op weg obesitas te ontwikkelen zeg. Vroeger wilde ze nooit eten en nu kan ze maar niet stoppen met eten. Mijn zus moest gisteren echt zeggen: "Nu is het klaar!". Ze bleef ook maar om patat vragen. Er was ook een gezette serveerster in het eettentje gisteren en daar zaten ze met z'n allen om te giebelen (bloedirritant en behoorlijk onbeleefd ook), maar als we een paar jaar verder zijn is mijn nichtje net zo, of nog erger. Ik snap niet dat mijn zus niet ingrijpt .

Anyway, eerst even wat mails typen en dan zal ik hier even bij lezen .
Niet meer actief op Fok!
pi_57270328
quote:
Op zondag 9 maart 2008 20:54 schreef Viking84 het volgende:
was je weg dan?

welkom terug
Ja doei.
pi_57270360
quote:

Ik heb een geweldig weekend gehad, veel gekletst, lekker buiten geweest, (te) veel gegeten, (te) veel gedronken (deze week dus een balansWEEK) en te weinig geslapen, dus ik ga vroeg op bed en hopelijk ben ik dan morgen weer de oude. Heb zelfs vanmiddag nog even een paar uurtjes op bed gelegen, want ik was niet echt gezellig meer . Op een gegeven moment ontstaan er natuurlijk ook kleine irritaties. Ik weet bijvoorbeeld weer waarom ik beter nog geen kinderen kan nemen. Ze zijn even leuk, maar als je er een heel weekend mee opgescheept zit, worden ze irritant. En eigenlijk erger ik me dan het meest aan mezelf, want ik zou vroeger precies hetzelfde gedaan hebben als zij nu doen. Dus wat word ik eigenlijk een oude, mopperende zuurpruim .

Oh, en mijn nichtje van 9 is echt hard op weg obesitas te ontwikkelen zeg. Vroeger wilde ze nooit eten en nu kan ze maar niet stoppen met eten. Mijn zus moest gisteren echt zeggen: "Nu is het klaar!". Ze bleef ook maar om patat vragen. Er was ook een gezette serveerster in het eettentje gisteren en daar zaten ze met z'n allen om te giebelen (bloedirritant en behoorlijk onbeleefd ook), maar als we een paar jaar verder zijn is mijn nichtje net zo, of nog erger. Ik snap niet dat mijn zus niet ingrijpt .

Maar je zus grijpt toch wel in? Ze zei toch dat het genoeg was
pi_57270365
Zo 1 kop bruine bonensoep gehad .. toen werd ik misselijk van de kleur, dus heb het daarbij gelaten. Ook geen toetje, want dat doe ik eigenlijk nooit.
De dag van morgen ook weer ingepland:

lente brainstorm, wat doen dieren etc.
dieren memory gemaakt
werkblad mama dier bij baby dier zoeken + namen stempelen
iets met een groepje over kleur en vorm
en lente kralenplanken ...

hopelijk komen we zo de dag door, aangezien het denk ik geen buitenspelen wordt.
En nog vergadering ... wil echt klaar zijn met school zodat ik kan werken ... zit nu echt uren uren uren stage te lopen, doe alles (want dat moet) en ik krijg geen geld ... bah :p
pi_57270370
Oh MB ik denk dat die mini loempiatjes heel ongezond zijn, want gefrituurd en zo. maar ik kan het mis hebben. en eigenlijk moet ik niks zeggen.

gister:
4 crackers hagelslag
magere yoghurt met musli
veel koffie + cola
0.5 L wijn
4-5-6 biertjes (ik tel dat soort dingen nooit.. )
1.5 zakje kleine m&m's
3 eierkoeken
avond eten iets van noodles + kipfilet + veel groente dus dat was wel gezond
1 klein yoghurtje (die van de reclame bifidus essences culturus of zo )
meer koffie
chips
een half kruidenboter stokbrood
o en vandaag nog 2-3 glazen melk en geen m&m's dat was gister

ik onthou nooit zo goed wat ik heb gegeten.. maar was wel lastig want ik sliep bij een vriendin die in een studentenhuis woont en chips/bier/wijn/ongezond vreten echt de normaalste zaak is dus ja dan gaat gezond eten toch wel wat lastiger aangezien ik mij dan niet genoeg realiseer van nee eet dit nou niet zo wordt je nooit dun etc.

o en ik voel mij ook helemaal niet schudlig of vies of zo. wat ik sommige mensen dan wel hoor zeggen van o ik voel me zo naar en vies en schuldig. dat heb ik dus niet
aan de ene kant goed natuurlijk, gezonde relatie met eten
maar aan de andere kant ook geen "engeltje" dat zegt hoe je moet eten en foei dat was slecht
ik voel me alleen schuldig over eten als ik in mn eentje het hele pak balisto's eet terwijl het voor 4 personen is (dus 6 reepjes ipv 1.5 per persoon.. maar het is zo lekker )
pi_57270445
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:00 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

o en ik voel mij ook helemaal niet schudlig of vies of zo. wat ik sommige mensen dan wel hoor zeggen van o ik voel me zo naar en vies en schuldig. dat heb ik dus niet
Volgens mij is dat ook het beste hoor inderdaad een goede gezonde relatie met eten
Je bent ook niet voor niets slank
  zondag 9 maart 2008 @ 21:04:03 #168
171890 Chicolate
Chemicals
pi_57270454
Eerste dag dat het me lukt wat gezonder te eten en meteen neiging om hier een lijstje te dumpen ... en ik ga het doen ook ...

Ontbijt: 2 bruine boterhammen met becel light en halvajam
Tussendoor: 3 dropjes (ipv stuk taart en stroopkoek/boterkoek)
Lunch: 1 kaastosti met chilisaus
Tussendoor: 2 rijstwafels
Avondeten: zelfgemaakte pizza, anderhalf minipuddinkje van mona en 2 bolletjes stratiatellaijs
Late-night snack: niets

En mijn buik doet zwanger ... echt zo'n bobbel bovenop mn buik, die je kan vasthouden en hopen dat er een kindje gaat trappen ... mn taille is opgevuld ... wat een verschil kan anderhalve kilo bij mij maken zeg ...
pi_57270505
quote:
Oh MB ik denk dat die mini loempiatjes heel ongezond zijn, want gefrituurd en zo. maar ik kan het mis hebben. en eigenlijk moet ik niks zeggen.
oh, ze zijn ook heel vet hoor maar als ik ook nog de babi pangang erbij had gegeten, dan was 't nóg erger geweest..

ik heb er iig wel van genoten (kon toch niet meer terug ) en ga morgen gewoon wat extra tempo achter 't hardlopen zetten.

Deze week wel weer een vol sportschema

maandag: hardlopen
dinsdag: rust
woensdag: spinnen en hardlopen
donderdag: pilates en zwemmen
vrijdag: rust
zaterdag: city pier city
zondag: rust
Ja doei.
pi_57270541
het schijnt dat ze ALLES bij de chinees frituren
pi_57270606
quote:
maar aan de andere kant ook geen "engeltje" dat zegt hoe je moet eten en foei dat was slecht
ik voel me alleen schuldig over eten als ik in mn eentje het hele pak balisto's eet terwijl het voor 4 personen is (dus 6 reepjes ipv 1.5 per persoon.. maar het is zo lekker )
Ik voel me niet echt schuldig, want ik weet dat 't naar verhouding allemaal wel prima is máár, liever zou ik gewoon gezond eten, een zelfgebakken hamburger met wat rösti en sla met tomaat stond eigenlijk op het programma (de patat was al geschrapt)

en dan baal ik soms wel, dat René daar wat makkelijker in is en ja, het scheelt ons geld als we hier eten, en ja, het was laat, enz. enz. maar toch..

juist nu ik de knop om heb naar regelmatig en vooral bijna alleen gezond eten, vind ik het naar als ik een keer ongezond eet ALS de planning anders was. We plannen soms ook wel echt een friet-dagje in heerlijk en dan voel ik me ook helemaal niet schuldig, zolang ik het zelf beslis en zelf de rest van mijn 'weekschema' heb om bij te komen

klinkt heel schuldig-voelend, ik weet het, maar ja.. ik wil niet weer in het patroon 'even wat makkelijks eten als het even niet uitkomt of LIJKT uit te komen' vallen, want dát was juist funest voor mijn kilo's
Ja doei.
pi_57270628
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:09 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
het schijnt dat ze ALLES bij de chinees frituren
gefrituurde lijst?
Ja doei.
  zondag 9 maart 2008 @ 21:15:11 #173
171890 Chicolate
Chemicals
pi_57270671
@Principessa: als ik jouw lijstje zo zie denk ik "ooooh wat veel" ... en dan denk ik even na over wat ik wel eens op een dag naar binnen stouw (als ik honger heb, en nergens op wil letten) ... opeens eet jij heel erg weinig ...

Ik voel me schuldig over eten, als ik er misselijk van ben geworden, ik dingen eet die ik helemaal niet lekker vond (maar at om maar te eten) en als er een soort strooptocht door het huis is uitgevoerd .

En hallo Viking (andermans kinderen zijn de reden dat ik niet van familiebezoekjes hou, grotendeels)
pi_57270675
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik voel me niet echt schuldig, want ik weet dat 't naar verhouding allemaal wel prima is máár, liever zou ik gewoon gezond eten, een zelfgebakken hamburger met wat rösti en sla met tomaat stond eigenlijk op het programma (de patat was al geschrapt)

en dan baal ik soms wel, dat René daar wat makkelijker in is en ja, het scheelt ons geld als we hier eten, en ja, het was laat, enz. enz. maar toch..

juist nu ik de knop om heb naar regelmatig en vooral bijna alleen gezond eten, vind ik het naar als ik een keer ongezond eet ALS de planning anders was. We plannen soms ook wel echt een friet-dagje in heerlijk en dan voel ik me ook helemaal niet schuldig, zolang ik het zelf beslis en zelf de rest van mijn 'weekschema' heb om bij te komen

klinkt heel schuldig-voelend, ik weet het, maar ja.. ik wil niet weer in het patroon 'even wat makkelijks eten als het even niet uitkomt of LIJKT uit te komen' vallen, want dát was juist funest voor mijn kilo's
Maar je voelt je wel schuldig als je niet sport, toch?
pi_57270736
hey maar.. jullie mogen mij ook best virtueel slaan hoor
ik heb het idee (is alleen een idee hè) dat er op 4 kaiserbroodjes heel heftig wordt gereageerd maar elke keer als ik dan een elelange lijst post dat het afgedaan wordt met. o maar jij bent toch dun. dan denk ik. hoppa we moeten hier allemaaal gezond eten of het is mijn verbeelding.. dat kan ook
pi_57270768
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik heb het idee (is alleen een idee hè) dat er op 4 kaiserbroodjes heel heftig wordt gereageerd maar elke keer als ik dan een elelange lijst post dat het afgedaan wordt met. o maar jij bent toch dun. dan denk ik. hoppa we moeten hier allemaaal gezond eten of het is mijn verbeelding.. dat kan ook
Denk ook dat er verschil in zit dat jij inderdaad niet bijna 10 kilo ben aangekomen sinds je hier bent begonnen, kennelijk kan je meer hebben
Net zoals minilotje ook meer of anders kan eten dan de meeste hier
pi_57270795
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

gefrituurde lijst?

Als je bij de Chinees een hele berg Tjap tjoi eet en wat rijst is er helemaal niets aan de hand! Maar kleine loempiaatjes kan ik ook maar moeilijk weerstaan.

Hier waren m'n kippetjes echt heel lekker. Ook niet echt mager of zo, want de honing met ketjap enzo was een soort stroop geworden en dat heb ik er een beetje overheen gedaan. Na ja, tis zondag
  zondag 9 maart 2008 @ 21:21:44 #178
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57270821
hallow dames

ik heb weer een productieve dag achter de rug.
Tot 16 uur gewerkt en net nog even opgeruimd en schoongemaakt in huis, daar ga ik morgen nog ff mee verder.

eettechnisch ging het ook wel goed:

ontbijt:
kellogs special K met vanille yoghurt

2 biscuitjes

lunch:
2 kleine waldkornbolletjes met rookvlees en 20+kaas

vanavond:
kip siam met extra spinazie erin was wel lekker

verder eigenlijk niets, alleen koffie, thee, cola-light, water etc
ow ja en een paar stop-hoestjes ...

en morgen en di lekker weer volleyballen
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_57270828
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

Ja, maar bij jou denk ik eigenlijk diep binnenin: die is hartstikke slank, dus dan reageer je minder snel. Maar idd gezond is anders, dus:

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 09-03-2008 21:33:05 ]
pi_57270853
ik voel me schuldig als ik niet sport omdat ik daar dan 40 euro per maand voor betaal en dan bijv. 2 weken niet ga
voor die 20 euro had ik ook 3 x naar de bios kunnen gaan bij wijze van spreken

en de link. o zonde ik heb nu voor niets gesport want ik eet iets ongezond bestaat niet in mijn hoofd. echt wtf heeft het er mee te maken sport is zoveel meer dan dunner worden. en als je NU sport en NU een taartje eet.. het heeft echt niet per direct invloed op je lichaam dus zo moet je het eigenlijk niet zien. gewoon je calorie inname gemiddeld per week/maand bekijken net als je energie verbruik
en als je dan veel te veel eet.. ja dan is het wel zonde
  zondag 9 maart 2008 @ 21:22:59 #181
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57270854
ow ja en 150 ml boerenyoghurt
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 9 maart 2008 @ 21:24:59 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57270889
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar je zus grijpt toch wel in? Ze zei toch dat het genoeg was
Ja, maar dat kwam omdat iedereen klaar was met eten en zij ineens nog een beschuit met hagelslag wilde hebben. Anders was het m'n zus niet eens opgevallen en van de patat zei ze ook niets.
Ik vond het echt niet normaal, hoor. En steeds maar zeuren over mijn cola light: "Bleh, cola light is vies" en zelf dan gewone cola drinken. Soms wilde ik bijna zeggen: "Over 5 jaar weeg jij 100 kg", maar dat vond ik dan ook weer zo kinderachtig en hard. Het is niet mijn verantwoordelijkheid, maar ook niet die van mijn nichtje. Mijn zus moet daar op letten, maar die is zelf ook weer aardig aangekomen de laatste tijd....

Zo, ik heb mail gehad van een vrouw die erg leuk klinkt. Zou ik dan alweer een date hebben binnenkort? .
Niet meer actief op Fok!
pi_57270919
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:15 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar je voelt je wel schuldig als je niet sport, toch?
als ik dat wel had kúnnen doen wel.. niet als ik een rustdag heb, maar dat komt omdat ik me van sporten WEL lekker ga voelen (ook als ik aanvankelijk geen zin heb) en van vet eten niet over het algemeen (opgestopte darmen enzo )

hmwah, ik spreek mezelf hier tegen

maar ik denk wel dat ik me schuldiger voel over niet sporten, dan over vet eten.. vooral omdat ik vind dat ik meer de hand heb in WEL sporten, dan in WEL vet eten.. (vandaag was het vette eten onvoorzien en onontkombaar, want nee, ik ga me niet in allerlei bochten wringen en mijn schoonouders tot last zijn omdat ik perse iets gezonds wil eten) en meestal is het vette eten dus niet de bedoeling en vaak 'noodzaak', en het sporten is dan vaak geen zin, of niet genoeg motivatie, en dáár kan ik wél wat aan doen..

snappen we het nog?
Ja doei.
pi_57270942
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, maar dat kwam omdat iedereen klaar was met eten en zij ineens nog een beschuit met hagelslag wilde hebben. Anders was het m'n zus niet eens opgevallen en van de patat zei ze ook niets.
Ik vond het echt niet normaal, hoor. En steeds maar zeuren over mijn cola light: "Bleh, cola light is vies" en zelf dan gewone cola drinken. Soms wilde ik bijna zeggen: "Over 5 jaar weeg jij 100 kg", maar dat vond ik dan ook weer zo kinderachtig en hard. Het is niet mijn verantwoordelijkheid, maar ook niet die van mijn nichtje. Mijn zus moet daar op letten, maar die is zelf ook weer aardig aangekomen de laatste tijd....

Zo, ik heb mail gehad van een vrouw die erg leuk klinkt. Zou ik dan alweer een date hebben binnenkort? .
Misschien met je zus er over praten, maar grote kans dat ze het niet wil horen
Wel zielig

En een date is altijd leuk
Trouwens het kasteel waar ik en mijn vriend naar toe gaan
http://www.daelenbroeck.nl/nederlands/index.html
pi_57271027
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:22 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, maar bij jou denk ik eigenlik diep binnenin: die is hartstikke slank, dus dan reageer je minder snel. Maar idd gezond is anders, dus:

als ik elke dag zo eet kom ik wel 10kg aan hoor. dus ook ik heb af en toe een schop nodig. maar aan de andere kant ik kan het ook wel vrij goed zelf bepalen. lastig
  zondag 9 maart 2008 @ 21:46:46 #186
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_57271434
quote:

Dat zie je volgens mij vaak... dikke ouders hebben ook vaak dikke(re) kinderen. Ik vind dat ouders daar echt meer op moeten letten. Oa met eten, maar zeker ook met sporten!

Alhoewel mijn moeder precies het tegenovergestelde deed... zeggen dat ik TE DIK was bij een gewicht van 45 (!!!) kg zei ze dat nog
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_57271495
makkelijker gezegd denk ik:

slecht eten: doe ik uit mezelf nagenoeg nooit, of ik calculeer het in en dan voel ik me niet schuldig. Als ik dan wel ongezond eet, dan is dat meestal door ouders/schoonouders/overmacht, en voel ik me niet schuldig omdat het niet anders kon. Ik eis niet van mensen dat ze alsnog een pannetje gezond voor me koken, en ik ga ook niet 'niet mee-eten' en dan pas om 10 uur 's avonds een pannetje eten voor mezelf maken, want dat vind ik onbeschoft. Dat ik nu zo gezond wil leven (dwangmatig bijna ) zegt niet dat ik van iedereen in mijn omgeving kan verwachten dat ze ook op de achterkant van elk pak kijken en denken 'maar geen/minder vlees vandaag, want Gaby eet mee'

Niet sporten: Sporten is altijd wel overal in te passen, en als ik een keer niet sport, terwijl het wel had gekund (kutexcuses dus) dan voel ik me wel schuldig. Als ik namelijk tóch 's avonds nog een rondje wil rennen, val ik daar niemand mee lastig, en ben ik achteraf alleen maar blij dus als ik dan 's avonds zonder te hebben gesport in bed lig, dan voel ik me schuldig, want het had niemand pijn gedaan als ik toch had gecrunched (ok, alleen mijn diepliggende buikspieren die hadden wel pijn gehad) of toch nog een rondje was gaan lopen
Ja doei.
pi_57271553
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:46 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat zie je volgens mij vaak... dikke ouders hebben ook vaak dikke(re) kinderen. Ik vind dat ouders daar echt meer op moeten letten. Oa met eten, maar zeker ook met sporten!

Alhoewel mijn moeder precies het tegenovergestelde deed... zeggen dat ik TE DIK was bij een gewicht van 45 (!!!) kg zei ze dat nog
Dat laatste is zeker ook niet goed voor kinderen
Maar dat eerste ook helemaal niet
pi_57271555
en nu: taak bijna af, afsluiten en naar huis.

René rijdt, dus hoef alleen maar achterop te zitten en vast te houden

misschien tot straks, en anders: fijne avond, mooie dromen en morgen fris weer op
Ja doei.
pi_57271674
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:46 schreef Ewelina het volgende:

[..]

nog even een reactie op deze

mijn ouders zijn ook dik
Ze houden van lekker eten, en er is altijd genoeg, en hmwah, ze weten ook niet echt van stoppen. Ze zitten allebei gok ik zo rond de 110 kilo?

Het feit dat ik veel gesport heb, maakt dat ik vrij doornsee was: niet heel slank, maar het veel en vet eten werd redelijk gecompenseerd. Bij mijn zusje was dit anders: die sportte een stuk minder, en was écht dik.. 90 kilo op haar 16e...

Toen zij hierna meer ging sporten is het helemaal goed gekomen, en ziet ze er nu best goed uit

En ik ben door studie toen minder gaan sporten, maar had wel die eetgewoontes meegekregen én ging het dus fout

Nu ik én weer meer beweeg en mijn levens- en eetstijl heb aangepast, gaat het helemaal geweldig..

Al met al neem ik het mijn ouders niet kwalijk: ze wilden ons niets tekort doen komen, al hoop ik wel dat ze binnenkort ook wat gezonder gaan eten, al zijn ze al een stapje in de goede richting: geen boter meer (veeel!!!!!) maar olijfolie
Ja doei.
pi_57271937
M'n ouders hebben beide een bmi van 27 of zo, maar ik vind ze wel dik
m'n broertje en ik waren altijd al scharminkels, no way dat we zo dik en vadsig wilden worden als onze ouders! Hij is nu heel gespierd en ik euh ja. ben ook wel tevreden Maar het kan altijd beter

Toen ik in twee maanden 10 kg aankwam zeiden m'n ouders er zeker wel wat van (Bmi van van 19 naar 23 of z
o) en toen ik 5-10kg zwaarder woog dan nu zeiden ze wel van, pas je op, je begint nu wel echt een buikje te krijgen etc. (en volkomen terecht )

Ook toen ik een bmi tussen de 13-16 had gaven ze geen nare opmerkingen
want als je jonger bent kun je nu eenmaal minder zwaar wegen, ik was echt heel erg ziek geweest (wel meer dan 1x) ik sporte 8 uur per week etc.

toch wel fijn zulke ouders
pi_57272144
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nog even een reactie op deze

mijn ouders zijn ook dik
Ze houden van lekker eten, en er is altijd genoeg, en hmwah, ze weten ook niet echt van stoppen. Ze zitten allebei gok ik zo rond de 110 kilo?

Het feit dat ik veel gesport heb, maakt dat ik vrij doornsee was: niet heel slank, maar het veel en vet eten werd redelijk gecompenseerd. Bij mijn zusje was dit anders: die sportte een stuk minder, en was écht dik.. 90 kilo op haar 16e...

Toen zij hierna meer ging sporten is het helemaal goed gekomen, en ziet ze er nu best goed uit

En ik ben door studie toen minder gaan sporten, maar had wel die eetgewoontes meegekregen én ging het dus fout

Nu ik én weer meer beweeg en mijn levens- en eetstijl heb aangepast, gaat het helemaal geweldig..

Al met al neem ik het mijn ouders niet kwalijk: ze wilden ons niets tekort doen komen, al hoop ik wel dat ze binnenkort ook wat gezonder gaan eten, al zijn ze al een stapje in de goede richting: geen boter meer (veeel!!!!!) maar olijfolie
Neemt je zus je ouders ook niets kwalijk?
Ik neem mijn ouders ook niet echt iets kwalijk (want alles is goed gekomen) maar het was wel hun schuld dat ik overgewicht had
pi_57272265
Mijn moeder is trouwens kleuterjuf, nou ja, soort van. Dus dan heb je er wel voor geleerd ook om je kinderen een goede basis mee te geven En dan zie je de resultaten van ongezond eten dagelijks in praktijk
  zondag 9 maart 2008 @ 22:34:23 #194
171890 Chicolate
Chemicals
pi_57272688
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Toen ik in twee maanden 10 kg aankwam zeiden m'n ouders er zeker wel wat van (Bmi van van 19 naar 23 of zo) en toen ik 5-10kg zwaarder woog dan nu zeiden ze wel van, pas je op, je begint nu wel echt een buikje te krijgen etc. (en volkomen terecht )
Klinkt wel een beetje als mijn ouders . Ze waarschuwen me (terecht) als ik te dik begin te worden, maar ondertussen ook als ze vinden dat ik teveel afval. Van dat laatste trek ik me dan weer minder aan, zolang het maar op de gezonde manier gaat .

Wat dit betreft heel erg blij met mijn ouders.
pi_57274137
MB, spinnen en hardlopen op een dag? Denk je wel om je benen? Misschien kun je beter alleen hardlopen met de CPC in het vooruitzicht?

[ Bericht 75% gewijzigd door ColdFeet op 09-03-2008 23:47:45 ]
pi_57274267
Ja lijkt me echt naar zulke ouders
mijne hebben altijd gezegd dat ik heel mooi was en prachtig en er mocht zijn e.d.
al geloofde ik daar toen helemaal niks van
als ik nu in de spiegel kijk denk ik
en ik heb ook helemaal geen bevestiging nodig van andere mensen/jongens
aandacht met uitgaan is even leuk (volgens vrienden/vriendinnen ben ik echt een jongens magneet ben me er zelf niet zo bewust van ) maar het is zo oppervlakkig en het gaat er om dat je tevreden bent met jezelf en zelf denkt van o jeetje wat ben ik toch leuk ipv dat je elke keer iemand anders nodig hebt die dat kan bevestigen.
En als je een goede basis hebt (ouders die je mooi vinden of iig niet negatief over je uiterlijk doen) helpt volgens mij al heel erg mee
pi_57274374

[ Bericht 100% gewijzigd door ColdFeet op 09-03-2008 23:48:09 ]
pi_57274392
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:13 schreef Miss_S het volgende:

Ik neem mijn ouders ook niet echt iets kwalijk (want alles is goed gekomen) maar het was wel hun schuld dat ik overgewicht had
Ik neem mijn ouders ook niets kwalijk, ik denk dat ze gewoon niet beter wisten. Ik zie nu wel in dat ze het wel verkeerd hebben aangepakt wat mij & eten betreft. Als ik als kind niet al zoveel sportte was ik pas echt een tientonnertje geworden

En ik zie al dat ik niet de enige was die dit weekend nogal ongezond heeft gegeten Allemaal morgen gezond eten!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_57274431
Ik was van plan om met spinnen niet voluit te gaan. Helaas mag ik nog niet in de fitnessruimte (moet ik een introles voor volgen, en die krengen zitten tot half april al vol, kan me op 31 maart inschrijven als het meezit..) dus even rustig ergens anders opwarmen in de sportschool kan helaas niet..

Maar aangezien ik de hele dag college heb ervoor, en dus alleen maar zit en weg suf, wil ik voordat ik mijn laatste Evy doe wel wat energie opgedaan hebben dus ga ik ergens in een hoekje rustig meespinnen (is ook niet de intervaltraining) en dan als ik thuis kom mijn laatste Evy-les lopen precies optijd voor de CPC!

Als ik eenmaal die intro fitness heb gedaan kan ik ook gewoon rustig gaan cross-traineren enzo voordat ik ga hardlopen. Maar ik doe wel voorzichtig hoor wil blessures voorkomen, want helemaal niet sporten is 'geen optie'!

Hoorde op een feestje waar ik was gisteren (erg enthousiast staan praten met iemand daar over hardlopen ) dat er vanuit het sportcentrum inloop (:') ) uren zijn, waarbij je gewoon aan kan sluiten op de hardloopbaan, groepje A (beginners), B (iets meer gevorderd) en C (gevorderd) paar keer per week. Misschien eens kijken of dat wat is. In groepsverband hardlopen...
Ja doei.
pi_57274487
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik neem mijn ouders ook niets kwalijk, ik denk dat ze gewoon niet beter wisten. Ik zie nu wel in dat ze het wel verkeerd hebben aangepakt wat mij & eten betreft. Als ik als kind niet al zoveel sportte was ik pas echt een tientonnertje geworden

En ik zie al dat ik niet de enige was die dit weekend nogal ongezond heeft gegeten Allemaal morgen gezond eten!
inderdaad dat heb ik dus ook
ze hebben hun best gedaan, zich de kolere gewerkt, van me gehouden (doen ze nog steeds hoor ) en ja.. gelukkig beginnen ze wat meer besef te krijgen van hoe het zit, met eten, al wint het lekkere eten vaak nog wel van verstand Maar als ik daar nee zeg tegen een pak speculaasjes, dan dringen ze iig niet meer aan. Dat is fijn.
Vroeger bleven ze maar zeuren dat ik toch wel iets moest nemen, want ze hadden het speciaal voor mij gehaald...... Nou ja.. nu dus niet meer!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')