quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:29 schreef HeerGilles het volgende:
[..]
+ kleuren van de kat komen mooi naar voren in deze foto. Je hebt haar op een mooi 'chill' moment op de korrel genomen.
- Ik mis iets van de omgeving om de foto echt interessant te maken. Ook jammer dat alleen de snuit van de poes echt scherp is. Heb je ook nog een foto vaar de kat in zijn geheel op te zien is?
Hier mijn eerste foto op het forum.
In Rotterdam geschoten. Ik zou de kleuren er in de nabewerking nog iets meer uit kunnen laten spatten.. Maar vond hem zo wel prettig. Wat vinden jullie ervan?
hij lag een heel stuk lager, maar meer naar beneden ging helaas niet, iets met vloerquote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:23 schreef ElizabethR het volgende:
Ynske
+ Mooi onderwerp, ik hou van tijgers, ben zelf een tijger als Chinees sterrenbeeld. De crop vind ik prima, de kleuren zijn mooi
- Hij is inderdaad wat overbelicht, en ik vind hem iets teveel vanaf boven genomen. Kon je niet door je hurken??
Mijne, we hadden weer spektakel in de lucht. Bij dit soort luchten zeg ik altijd: 'Als er een god bestaat, woont ie in Ierland, en laat ie zich nu zien'
[ afbeelding ]
Had qua bewerking die film '300' in gedachten. Keihard contrast en net niet te donker. Is nu ook een hele abri serie in die stijl van Bjorn Borg. aanraderquote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:40 schreef Tha_Erik het volgende:
De sfeer is echt heel tof, Freud, en inderdaad jammer van die schaduw.
+ Mooie bloemquote:Op zondag 2 maart 2008 11:30 schreef Bubble8 het volgende:
+ De persoon is goed scherp gesteld en het is duidelijk waar ie zich bevind
- Ik vind het een beetje een niets zeggende foto, waarom zou iemand met een zak over zijn hoofd op het station eindhoven gaan staan.
Mijn bijdrage:
[ afbeelding ]
+ Leuk model!quote:Op zondag 2 maart 2008 11:54 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
+ Mooie bloem
- Kleur van de bloem is net wat te fel, bijna uitgebeten lijkt het, hoewel de achtergrond mooi 'blurry' is, leidt het toch nog teveel af van de bloem zelf
Vond deze wel aardig gelukt @ Mardi grass, sydney
Geschoten met mijn 50 mm. 1.8 maar had vaak toch net niet genoeg licht vandaar dat deze foto dan ook niet 100 % scherp is
[ afbeelding ]
Ik denk dat jouw scherm prima in orde is, maar het was gewoon een grijze dag vandaag met regen, hagel, natte sneeuw en zonnenschijn in diverse varianten. Je ziet allemaal nevel boven die cliffen hangen.quote:Op maandag 3 maart 2008 01:59 schreef Cokin het volgende:
Mooie foto. Beetje te grijs, maar dat kan aan m'n scherm liggen.
Die vogel doet het 'm. Het geeft mooi de eenzaamheid weer in de sombere setting...quote:Op maandag 3 maart 2008 00:31 schreef ElizabethR het volgende:
tonja
+ Het is in ieder geval een portret dat niet zo overgeposeerd is. De uitdrukking is leuk. Je vraagt je af waarom hij de ogen ten hemel opslaat. Het waasje rook om zijn hoofd maakt de foto levendig.
- Ik vind hem niet zo mooi belicht, komt nu nogal sombertjes over
Mijne, wij zijn vandaag naar Achill Island geweest, en het was daar werkelijk spectaculair!!
[ afbeelding ]
Echt goed dat je zelfs met zulk weer van die mooie landschapsfoto's weet te maken! Enige minpunt dat ik kan bedenken is dat de achtergrond wat mistig is, maarja ...quote:Op maandag 3 maart 2008 02:05 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw scherm prima in orde is, maar het was gewoon een grijze dag vandaag met regen, hagel, natte sneeuw en zonnenschijn in diverse varianten. Je ziet allemaal nevel boven die cliffen hangen.
Dat was idd perfect geweestquote:[b]Op dinsdag 4 maart 2008 01:17 schreef
- de hond had eigenlijk even vertwijfeld om moeten kijken
Excuses, dat zal ik dan maar even doen..quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:56 schreef tonja het volgende:
Je moet commentaar geven op de foto voor je. Lees de OP.
Thanxquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:37 schreef Cokin het volgende:
Mooie foto, Dennis!
Hoe heb je dat zo lekker symmetrisch gedaan? Als je een lange sluitertijd hanteerde, zouden de mannetjes eronder moeten bewegen.
Hmm klopt maar vind het bovenste stuk (bomen) na een tijdje kijken toch nog steeds veel te druk/onrustig/verstorend, onderste deel is mooi (scherp) maar erg jammer van die 'rare' schaduwen. Maar wil ook niet te negatief zijn want de leegte tussen het bovenste en onderste stuk maakt de foto toch ook wel weer erg aantrekkelijk, beetje dubbel gevoel bij deze fotoquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:20 schreef Cokin het volgende:
Leuke foto! Maar dit is een foto waar je eerst even goed moet kijken en nadenken
Sluitertijd van 1/40 met zo'n tegenlicht foto heeft nog stilstaande mensenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:37 schreef Cokin het volgende:
Mooie foto, Dennis!
Hoe heb je dat zo lekker symmetrisch gedaan? Als je een lange sluitertijd hanteerde, zouden de mannetjes eronder moeten bewegen.
Erg mooie foto!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:29 schreef k_man het volgende:
Hey, ER, had ik niet een keer als tip gegeven dat je 'ns moest proberen de compositie van je (overigens vaan prachtige) landschappen wat spannender te maken?Volgens mij is dat hier utstekend gelukt!
Mijne:
[ afbeelding ]
Toffe foto zeg!quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:53 schreef Orealo het volgende:
[..]
Erg mooie foto!
Het onderwerp staat erg centraal en door de lijnen wordt de aandacht er nog eens extra op gevestigd.
Ik kan er eerlijk gezegd niks negatiefs over kwijt, echt een supermooie foto!
Dan de mijne:
[ afbeelding ]
Nette plaat zeg!quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:39 schreef MarkG het volgende:
+ Leuk onderwerp en mooi belicht;
- Compositorisch zou t mooier zijn als de achtergrond zwart is, want die leidt een beetje af nu, en links van de kat iets meer ruimte
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Origineel
http://aycu08.webshots.com/image/45687/2005213077102299217_rs.jpg
vind 'm best wel tof, mooi dat de brug niet in 't midden staat, vind alleen de lucht een beetje grauwquote:Op woensdag 5 maart 2008 22:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nette plaat zeg!
+ Contrast van mailbox is mooi
+ "KRANT" staat leuk (Nederlands woord vrij prominent op een Amerikaans product)
- Ik had meer gebruik gemaakt van scherptediepte en de bomen wat onscherper gelaten
Mijn foto van vandaag is een eerste poging met HDR te werken. Heb het subtiel gehouden... durf nog niet zo goed![]()
[ afbeelding ]
Thx! Zou jij mij ook kunnen vertellen hoe ik met die scherptediepte kan spelen? Heb geen spiegelreflex maar een Canon G9..quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nette plaat zeg!
+ Contrast van mailbox is mooi
+ "KRANT" staat leuk (Nederlands woord vrij prominent op een Amerikaans product)
- Ik had meer gebruik gemaakt van scherptediepte en de bomen wat onscherper gelaten
Mijn foto van vandaag is een eerste poging met HDR te werken. Heb het subtiel gehouden... durf nog niet zo goed![]()
[ afbeelding ]
Lagere diafragma instellen!quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:11 schreef MarkG het volgende:
[..]
Thx! Zou jij mij ook kunnen vertellen hoe ik met die scherptediepte kan spelen? Heb geen spiegelreflex maar een Canon G9..
Wat Orealo zegt,... lagere F-waarde... Je hoeft geen spiegelreflex camera te hebben... die G9 van jou kan dat ook prima. Op dpreview.com staat een mooi voorbeeld hiervan, gemaakt met een G9 *klik*quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:11 schreef MarkG het volgende:
[..]
Thx! Zou jij mij ook kunnen vertellen hoe ik met die scherptediepte kan spelen? Heb geen spiegelreflex maar een Canon G9..
+ Mooi gebouw, mooie positie!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:43 schreef k_man het volgende:
Goh, moet ik weer een foto van ER beoordelen? Gisteren ook al.
Nou goed, ik vind deze wel mooi, maar minder dan die van gisteren. Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken; alles is nogal druk. Ik denk dat je van deze plek een mooiere foto had kunnen maken door meer in te zoomen.
[ afbeelding ]
EN de jouwe beoordeel ik niet aangezien je je niet aan de spelregels in het topic houdt. Dat je newbee bent op fotogebied is helemaal niet erg!! Iedereen is als newbee begonnen. Maar je kunt toch wel een topic lezen? Als je de OP eens even goed doorneemt, en de FAQ in het foto forum, dan lees je ook ondermeer dat je foto's maar 610 pixels breed mogen zijn om binnen de lay-out van het forum te passen, de jouwe is veel te grootquote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Dan ik nog maar eentje... ( moet wel vertellen dat ik gisteren mn camera gekocht heb. Nikon D40 en dat ik nog newer dan newbee ben op foto gebied)
Doe dan die van Sugar maar.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:58 schreef mrSPLIFFY het volgende:
kijk dat resizen heb je helemaal gelijk in, ff vergeten...
maar om zo panisch te reageren dat ik geen commentaar geef op een foto
van K-man waar al 3/4 reacties op geweest zijn... beetje ERG kinderachtig....
gaat t al een beetje???
+ mooie foto, mooi onderwerp....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:16 schreef Sugar het volgende:
k_man: knappe bewerking, het ziet er haast surrealistisch uit nu.
Jammer vind ik de gebouwen aan weerszijden, ik denk dat ik het mooier (want abstracter) zou vinden zonder die erbij.
Die van mij van vanochtend:
[ afbeelding ]
tja... wie begon er eigenlijkquote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:09 schreef Erasmo het volgende:
Ja met zo'n attitude zul je geen reacties krijgen hier...
u invaded poland!quote:
Happily marriedquote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:51 schreef mrSPLIFFY het volgende:
zeg es eerlijk? geen vriend zeker thuis??
Je ziet het verkeerd. Voor jou is het 'overal zo snel een punt van maken' omdat je net in dit topic zit, oftewel de eerste keer dat je hiermee geconfronteerd wordt. Voor mij is het user nummer 67 in dit topic die zich weer niet aan de OP houdt. Oftewel de 67e keer dat ik hiermee geconfronteerd wordt. Wacht maar tot jij ook voor de 67e keer meemaakt dat iemand hier post zonder de OP te lezen, daar word je echt moe van.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 01:44 schreef mrSPLIFFY het volgende:
sorry hoor.... net als jij daar niet goed van wordt, heb ik dat met mensen op (heel) fok die overal zo snel een punt van maken... ach ja... verkeerde moment, tijden bla bla bla
maar goed je had gelijk!
dikke X en we gaan weer vrolijk verder!!
ja wel ff bij de les blijven dan he!!!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 06:02 schreef Sugar het volgende:
Tsk, zowel MrSpliffy als ElizabethR hadden míjn foto motten beoordelen. Dus hup, hele discussie overnieuw graag.
Verdere discussie mag in [FOT FB] spui hier je gal of zeg het ff tegen een fotmod :Pquote:Op woensdag 27 februari 2008 22:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Algemene mededeling voor dit topic.
Ik hoop dat iedereen snapt hoe dit topic werkt. De bedoeling van dit topic is dat iedereen wat commentaar op zijn of haar foto krijgt. Dat principe werkt alleen als je hier aan meewerkt. Dat wil dus zeggen dat dit GEEN fotodump is, je moet zelf de moeite nemen die jij ook van anderen verlangt, namelijk even kritisch naar de foto van je voorganger kijken.
Excuses als "ik ben nog maar net begonnen met fotografie dus ik kán geen commentaar geven" zijn kul. Iedereen kan een mening vormen. Kijk naar wat je mooi vindt en nog belangrijker, waarom je het mooi vindt. Kijk wat je lelijker vindt, en (u raadt het al) waarom je het lelijker vindt. Hiermee help je niet alleen de poster voor je, maar je kan jezelf ook aanleren om kritisch naar foto's te kijken, en daar worden je eigen platen alleen maar beter van.
Steek een beetje moeite in je post, zo veel werk is het niet.
Als kattenfotograaf wilde ik ff kwijt dat ik dit echt een plaatje vindquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:53 schreef Orealo het volgende:
[..]
Erg mooie foto!
Het onderwerp staat erg centraal en door de lijnen wordt de aandacht er nog eens extra op gevestigd.
Ik kan er eerlijk gezegd niks negatiefs over kwijt, echt een supermooie foto!
Dan de mijne:
[ afbeelding ]
+ het gras is scherp.Kleurenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:13 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ is dat je net als ik een nikon d40 heb gekocht ( ik ook net een paar dagen).. aan de foto zie ik eerlijk gezegd geen pluspunten
- vindt ik persoonlijk de foto te blauw, gebouw boeit me niet echt en dat hek maakt t helemaal lelijk
vandaag heb ik deze gemaakt...
[ afbeelding ]
Hee alle begin is lastig (hoewel ik niet begrijp waarom je meteen zo'n 'dure' camera koopt) en vooral met fotografie in het beginquote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:16 schreef Flatus het volgende:
ElizabethR
+ Schilderachtig mooi, leuk dat die mensen daar op die positie staan.
- Eigenlijk weet ik niet wat ik er niet mooi aan vind. Alleen de foto zou je zo als poster kunnen maken maar dan eigenlijk weer net zonder die 2 mensen.??
Vlaardingen, Geen zwembadWas eigenlijk mijn eerste keer op pad met mijn d40 want ik kreeg mijn crumpler tas vandaag binnen. dus dit is echt een van de eerste foto's Deze vond ik zeer leuk door het opvallen gebouw. ben er niet tevreden over want al mijn foto;s zijn een beetje blauw nu ga ik volgende week wat meer met de auto functie proberen en ik moet nog veel leren
[ afbeelding ]
+ Mooie wolkenlucht, jammer van de donkere wolkquote:Op zaterdag 8 maart 2008 22:50 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ het gras is scherp.Kleuren
- ehhh, wat is de bedoeling van deze foto? ik zie eigenlijk niks waar op ik mijn aandacht moet vestigen(of het moet wel die auto zijn die storend op de achtergrond staat) ..
Mijn foto dit keer:
[ afbeelding ]
Vloog met knetterhad geluid vanmorgen over mijn huis, kon nog net mijn bed uitrollen en snel de camera pakken om een shotje te maken..
gut is dat een museumquote:Op zondag 9 maart 2008 10:30 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
+ Mooie wolkenlucht, jammer van de donkere wolk
- Helikopter is zwaar donker, iets lichter zou ik mooier vinden (of helemaal in silouhet)
De mijne. Ik heb nu een weekje de 400D voor een keuzevak op school. Nog nooit eerder gefotografeerd. Het is het Huygensmuseum Hofwijck in Voorburg. Ik heb er nog meer, misschien de moeite waard voor een showcase?
[ link | afbeelding ]
Calatravaquote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:43 schreef k_man het volgende:
Goh, moet ik weer een foto van ER beoordelen? Gisteren ook al.
Nou goed, ik vind deze wel mooi, maar minder dan die van gisteren. Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken; alles is nogal druk. Ik denk dat je van deze plek een mooiere foto had kunnen maken door meer in te zoomen.
[ afbeelding ]
Dat heeft een heel andere reden, namelijk dat ze versleten zijnquote:Op zondag 9 maart 2008 10:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
gut is dat een museum
bijna iedere dag langsgekomen om naar t werk te reizen, altijd leuk uit vinden zien, maar wist niet dat het een museum was
mooie foto, ben benieuwd naar de rest
jammer dat door de fellere lucht de tekeningen op t gebouw wat minder naar buiten komen
quote:Op zondag 9 maart 2008 09:23 schreef Pr0-n00b het volgende:
@ Spliffy, change your attitude dude, beetje de stoere gozer uithangen op FOT gaat je echt niet verder helpen en al helemaal niet door iemands foto af te kraken terwijl je eigen foto zelf ook vrij kansloos is ...
Willen de dames Pr0-n00b en mrSPLIFFY hun beider haantjes gedrag eens minderen?quote:Op zondag 9 maart 2008 09:59 schreef mrSPLIFFY het volgende:
is toch de bedoeling om commentaar te geven op foto's??
zowel plus als negatief? ik zie jouw ook niet direct een pluspunt geven op die blauwe foto, dus je doet hetzelfde als ik...
en zo stoer doe ik niet, heb al paar keer aangegeven dat ik ook newbee ben op foto gebied, en ik ook moet leren..
dus ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt pik...
maar ach jullie zijn allemaal vrij snel op je pikkie getrapt hier geloof ik
vanwaar komt dat eigenlijk??
dat weg klonen is dat niet een beetje vreemd?? zo'n aandacht trekt t niet toch? tot dat jij erover begon was t me niet eens opgevallen.... kwa scherpte vind ik dat je wel gelijk hebtquote:Op zondag 9 maart 2008 16:02 schreef ElizabethR het volgende:
Sugar:
+ Leuke compositie! Hij komt echt het beeld inlopen.
- Jammer dat is scherp is op de nekveren en minder op de ogen/snavel. Verder zou ik het dingeltje wat ter hoogte van de snavelpunt op de grond ligt (veertje???) even wegklonen, dat trekt enorm mijn aandacht en haalt diezelfde aandacht dus weg bij het onderwerp.
Mijne, mooie zandlagen
[ afbeelding ]
Ik vind het niet echt een mooie foto. De structuur van de zandlagen is wel mooi, maar ik had die misschien wat abstracter in beeld proberen te brengen.quote:Op zondag 9 maart 2008 16:02 schreef ElizabethR het volgende:
Sugar:
- Jammer dat is scherp is op de nekveren en minder op de ogen/snavel. Verder zou ik het dingeltje wat ter hoogte van de snavelpunt op de grond ligt (veertje???) even wegklonen, dat trekt enorm mijn aandacht en haalt diezelfde aandacht dus weg bij het onderwerp.
Mijne, mooie zandlagen
[ afbeelding ]
Vindt em wel mooi eigenlijk... Al die lagen is wel apart...quote:Op zondag 9 maart 2008 16:02 schreef ElizabethR het volgende:
Sugar:
Mijne, mooie zandlagen
[ afbeelding ]
ik zou als ik jou was eens je foto's door photoshop halen en je kleurbalans aanpassenquote:Op zondag 9 maart 2008 20:29 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Vindt em wel mooi eigenlijk... Al die lagen is wel apart...
Alleen vraag ik me af of die korrel echt zo grof is kwa zand of kwa opnamen??
+ Mooie foto dus, mooi onderwerp...
- te grove korrel, lijkt daardoor onscherp ofzo ( maar ik kan er naast zitten.. just trying)
nu mijne maar weer....
"Angel"
[ afbeelding ]
En dan de levels nog omhoog...quote:Op zondag 9 maart 2008 21:17 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja dat heb ik al gedaan met een andere, maar ik vond em persoonlijk wel wat hebben met dat blauwe...
je bedoelt zoiets?
KLIK
Hoi mrSPLIFFY,quote:Op zondag 9 maart 2008 21:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
lol ik ben echt leek op foto,- en shop gebied...
wat bedoel je met levels omhoog?
zoietsss????
ER for modquote:Op zondag 9 maart 2008 23:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hoi mrSPLIFFY,
Ik had eigenlijk een verzoekje, jij gaat echt op elk commentaar helemaal in en post dan vrolijk weer een linkje naar een aangepaste foto met de vraag of het zo beter is, anders gezegd, je post dit hele topic bijna in je eentje vol terwijl het beslist niet bedoeld is als slowchattopic. Als je probeerseltjes van je foto's wilt laten zien en het over tips wilt hebben en laten beoordelen is [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #6 het daarvoor bedoelde topic. Je kunt uiteraard een post van dit topic naar daar kopieeren en je probeersels in photoshop dan daar onder de loep laten nemen. Dus misschien kun je beter daarheen verkassen met al die vragen en linkjes en gewoon, net zoals de rest in dit topic doet, één foto per dag hier posten en de voorgaande foto even beoordelen??
Met dank!!
zolang je dan wel naar dt topic gaat : [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #6quote:Op zondag 9 maart 2008 23:15 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ok ben al weg!
Lievquote:Op maandag 10 maart 2008 16:14 schreef Maneki.Neko het volgende:
kvdv
+ mooi in zwart/wit
- hij spreekt me niet aan, eerlijk gezegd
Hele kleine voetjes
[ afbeelding ]
ok ok ik ben er al!! voordat ik met dequote:Op zondag 9 maart 2008 23:17 schreef prupke het volgende:
[..]
zolang je dan wel naar dt topic gaat : [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #6
en niet wegblijven!!
otherwise i will hunt you down
+ lekkere plaat, tof bootje, lekkere weerspiegelingquote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:55 schreef ElizabethR het volgende:
Maneki.Neko
+ OnderwerpLeuke compositie zo
- Ik vind het geheel wat donker, vooral de voetzooltjes. Je ziet weinig tekening
Mijne
[ afbeelding ]
Tja, als je de symmetrie wilt benadrukken kun je moeilijk andersquote:
+ Goede poging!! Netjes scherp op de kop.quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ynske;
deze vandaag genomen, de zon was al onder en beest wilde eigenlijk niet stilstaan met al dat leuke zand en water
[ afbeelding ]
En hele natte voetenquote:Op donderdag 13 maart 2008 12:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gaaf, als je 'm iets meer naar onder had genomen / iets meer lucht had weggecropped, en het land in de verte achter het riet had geplaatst had je 2 keer dezelfde foto
Lekker luchtjequote:
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:45 schreef ElizabethR het volgende:
Crisis!!! Ik verlies mijn oog ervoor!! Ik had hem toch rechtgezet in PS met de measure tool, maar de laatste tijd lijk ik wel scheel!!! Ik ga hem thuis wel opnieuw doen
Jaquote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:45 schreef ElizabethR het volgende:
Crisis!!! Ik verlies mijn oog ervoor!! Ik had hem toch rechtgezet in PS met de measure tool, maar de laatste tijd lijk ik wel scheel!!! Ik ga hem thuis wel opnieuw doen
+Mooie kleuren/luchtquote:Op woensdag 12 maart 2008 21:31 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
+ Goede poging!! Netjes scherp op de kop.
- Je bent niet (genoeg) door je knieen gegaan om op ooghoogte te komen met de hond
Probeer dat de volgende keer eens, echt, je zult zien dat een foto van een beest die je op ooghoogte van het beest hebt genomen veel en veel sterker overkomt. En bij een hond is dat relatief eenvoudig. Je kunt dan ook veel beter scherpstellen op die ogen. De foto is wat aan de donkere kant, misschien kun je dat nog ietsje bijwerken, en verder is het jammer dat de hond er niet met zijn kont en poten opstaat. Ik vind eigenlijk dat je een dier óf inzoomt op de kop en schouderpartij alleen, of volledig op de foto zet. De achtergrond is ook wat rommelig met die halve hond in de verte.
En je hebt je foto niet geresized
![]()
Mijne
[ afbeelding ]
+ Orgineel. Mooie kleuren, het komt 'warm over'quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:23 schreef zquing het volgende:
[..]
+Mooie kleuren/lucht
-Beetje scheef en dat dunne lijntje water tussen 't riet en de achtergrond aan de linkerkant
[ link | afbeelding ]
Da's echt een heel lekker luchtje zegquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:25 schreef ThinAir het volgende:
[..]
+ Orgineel. Mooie kleuren, het komt 'warm over'
- Been rechts is niet mooi gecropt.
[ afbeelding ]
ik doe niet aan croppenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:25 schreef ThinAir het volgende:
[..]
+ Orgineel. Mooie kleuren, het komt 'warm over'
- Been rechts is niet mooi gecropt.
[ afbeelding ]
quote:
Nee, een polarizer gebruiktquote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Thin-Air
Potverdomme wat een lelijke achtergrond! Welke eikels hebben bedacht dat er achter deze pracht molen een industrieterrein moest komen??
Verder heb je een gradient erdoorheen gegooid denk ik?? Voor de lucht?
ik zou hem nog iets croppen links en rechts .quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
echt mooie lucht idd...
maar damn wat een lelijke achtergrond, maakt van een 9 een 6 wat mij betreft!
( maar goed, ik ben een newbee dus daar kom je ook wel overheen he!!)
[ afbeelding ]
das knap...... hier in Delft denken we daar toch anders overquote:
Dat is idd een bummerquote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
echt mooie lucht idd...
maar damn wat een lelijke achtergrond, maakt van een 9 een 6 wat mij betreft!
Hij is iets schuinquote:
Geef onze poort terug. En onze toren.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:31 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
das knap...... hier in Delft denken we daar toch anders over
Juist sfeergrotend vind ik! Zonder die industriele dingen zou het echt een ansichtkaart zijn, nu is het meer een kunstwerk met achterliggende gedachte.. zo van ehh molen en groot contrast door die industriele gebouwen op de achtergrond. Ik vind m mooi! Misschien iets minder verder inzoomen want nu is de vertekening behoorlijk..quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:43 schreef ThinAir het volgende:
[..]
Nee, een polarizer gebruikt
Ja, dat achtergrond is echt idd sfeerverpestend.
Bedankt voor je reply! Als het morgen nog mooi weer is, dan maar weer bij die molen langsgaan.. het is nog geen 50m van mn tijdelijke huisquote:Op vrijdag 14 maart 2008 23:58 schreef MarkG het volgende:
[..]
Juist sfeergrotend vind ik! Zonder die industriele dingen zou het echt een ansichtkaart zijn, nu is het meer een kunstwerk met achterliggende gedachte.. zo van ehh molen en groot contrast door die industriele gebouwen op de achtergrond. Ik vind m mooi! Misschien iets minder verder inzoomen want nu is de vertekening behoorlijk..
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:31 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
das knap...... hier in Delft denken we daar toch anders over
Die had niet zo donker gehoeven volgens mij maar wie ben ik Het onderwerp ontgaat me eigenlijk een beetjequote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:45 schreef ChatChewbacca het volgende:
[ link | afbeelding ]
klik voor groter (want groter is beter, waarom is fok toch zo klein).. express zo donker. Foto is in Aigues Mortes genomen.
Ik vind het wel een fijne foto, lekker sfeertje en de donkerheid vind ik ook mooi. De mensen lopen nog net goed door het laatste zonlicht van de dag heen (toch?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:45 schreef ChatChewbacca het volgende:
mrSpliffy, ik vind 't beetje drukke plaat, het sfeervolle wat je door de plaat ziet komt er niet heel sterk uit. Licht is verder goed.
[ link | afbeelding ]
klik voor groter (want groter is beter, waarom is fok toch zo klein).. express zo donker. Foto is in Aigues Mortes genomen.
Onze toren is sowieso hoger, en mooierquote:
klopt precies, prachtig stadje..quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:43 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind het wel een fijne foto, lekker sfeertje en de donkerheid vind ik ook mooi. De mensen lopen nog net goed door het laatste zonlicht van de dag heen (toch?).
mooi contrast en de kleuren zijn in orde, misschien kan het thema nog wat sterker. Dit door b.v. meerdere rode onderwerpen in een serie te plaatsenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:08 schreef prupke het volgende:
@sugar :
de kleuren vind ik mooi, het vrouwtje steekt mooi af tegen de achtergrond
(kan niet echt iets negatiefs vinden)
de mijne
[ afbeelding ]
Das t oor mensquote:Op zondag 16 maart 2008 18:36 schreef ElizabethR het volgende:
SPLIFFY
+ keuze voor B/W, Scherpte onderwerp
- ik vind de achtergrond ronduit lelijk, die trekt meer mijn aandacht dan je onderwerp. De belichting klopt ergens niet, en wat zit er nou tegen die wang van dat beeld???
Aan de linkerkant van het hoofdquote:
Nou, dan kom je toch???quote:trouwens die van jou is echt weer een plaatje
ik wil oohooooook!!!
aah aan die kant?quote:Op zondag 16 maart 2008 18:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Aan de linkerkant van het hoofdHet lijkt wel een enorme staaf ijs ofzo, maar toch geen oor
[..]
quote:Nou, dan kom je toch???
O ja, nu zie ik het!! Deze foto vind ik mooier dan die in je post trouwens. Mooi verstild, met dat kanaaltje erachter.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Staaf ijs??? hmmm misschien is t op deze duidelijker...
maar tis dus hand wat je bedoelt volgens mij....
Sja, ik kan het niet helpen. Het is nu eenmaal Ierland, en Ierland noemen ze niet voor niets 'the Emerald Isle'quote:maar misschien iets té groen?
grrrr ik post ook altijd de verkeerde...quote:Op zondag 16 maart 2008 19:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
O ja, nu zie ik het!! Deze foto vind ik mooier dan die in je post trouwens. Mooi verstild, met dat kanaaltje erachter.
[..]
Sja, ik kan het niet helpen. Het is nu eenmaal Ierland, en Ierland noemen ze niet voor niets 'the Emerald Isle'
Errug prettigquote:Op zondag 16 maart 2008 18:36 schreef ElizabethR het volgende:
SPLIFFY
+ keuze voor B/W, Scherpte onderwerp
- ik vind de achtergrond ronduit lelijk, die trekt meer mijn aandacht dan je onderwerp. De belichting klopt ergens niet, en wat zit er nou tegen die wang van dat beeld???
Mijne, overzichtsfoto Lough Corrib, op een een van mijn favoriete plekkies
Grote versie
[ afbeelding ]
Ik vind hem errug lekker zoquote:Op zondag 16 maart 2008 20:38 schreef psy_icon het volgende:
+ De wolken en het muurtje dat je door de foto leidt
- eh ik heb er werkelijk niets op aan te merken, mooie foto
[ afbeelding ]
Klassiek plaatjequote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:08 schreef prupke het volgende:
@sugar :
de kleuren vind ik mooi, het vrouwtje steekt mooi af tegen de achtergrond
(kan niet echt iets negatiefs vinden)
de mijne
[ afbeelding ]
+ Kleurenquote:Op maandag 17 maart 2008 13:34 schreef GabberKut het volgende:
[ link | afbeelding ]
k heb m ff snel een beetje schaduwloos gemaakt..
dat wordt dan 12000 euro
Wat wil je precies met dit plaatje zeggen? Wat is het onderwerp? Ik vind het nogal rommelig overkomen, en de foto moet het eigenlijk van de bewerking (donkerder/minder kleur bovenin) hebben, heb ik het idee.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:58 schreef IkVind het volgende:
+ Mooie compositie
- Valt eigenlijk niets op aan te merken mede doordat er niet heel veel gebeurt op de foto!
Ja gewoon een boom![]()
[ afbeelding ]
Ik snap wat je bedoelt! het onderwerp is de boom die kwam helemaal naar me toe maar dat zie je nietquote:Op maandag 17 maart 2008 22:06 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wat wil je precies met dit plaatje zeggen? Wat is het onderwerp? Ik vind het nogal rommelig overkomen, en de foto moet het eigenlijk van de bewerking (donkerder/minder kleur bovenin) hebben, heb ik het idee.
Dat naar je toe komen kun je dan misschien duidelijker benadrukken door een kleinere scherptediepte te gebruiken, zodat niet alles scherp is.quote:Op maandag 17 maart 2008 22:13 schreef IkVind het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt! het onderwerp is de boom die kwam helemaal naar me toe maar dat zie je nietEn inderdaad door de bewerking vond ik het een mooi geheel worden!
Mooie achtergrondsonscherpte, beetje perspectief is nooit weg. Alleen vind ik persoonlijk foto's van standbeelden altijd zo kaal, 't is lastig te omschrijven maar ik vind ze altijd zo leeg. Ik vind 'm ook een beetje donker nu ik toch bezig ben..quote:Op maandag 17 maart 2008 22:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ kleuren zijn gaaf, en aardig dat de aandacht naar t midden wordt getrokken...
- is idd dat t een beetje rommelig is en het donkere gedeelte wat groot is...
nu dan waar Prupke t over had, waarvan ik zelf vindt mn beste tot nu toe
( doe dit pas een week he)
[ afbeelding ]
Ik doelde op de foto van Delftquote:Op maandag 17 maart 2008 22:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk, dit is al wat beter, je gaat vooruit..quote:Op maandag 17 maart 2008 22:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[ afbeelding ]
Dude, die foto heb je meerdere malen in verschillende varianten gepost, naast die foto van de grafsteenquote:Op maandag 17 maart 2008 22:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
En deze zou ik aan de muur willen!! Heerlijke plaat!!! Alles klopt!! Mag ik hem in het groot???
Elizabeth die foto's van jou blijven me verbazen echt altijd even mooi! Ik stop altijd even met scrollen bij de foto's van jou haha!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
En deze zou ik aan de muur willen!! Heerlijke plaat!!! Alles klopt!! Mag ik hem in het groot???
ThinAir, je hoeft niet zo verveeld te reageren, reageer dan niet!! mrSPLIFFY zwakt heus wel af in het posten van de hoeveelheid foto's. Dat gebeurt met iedereen. Vooralsnog is het heel leuk zo'n enthousiasteling bezig te zien
Dork:
+ Compositie, B/W keuze, grappige foto, sterke gezichtsuitdrukking
- ik erger me aan die zwarte streep over de muur en ik vind hier en daar het gezicht wat te donker
Mijn, Connemara ponies, in weer en wind. Lieve beesten zijn het, zelfs al zijn ze zogenaamd 'wild'.
[ afbeelding ]
Met wat voor camera heb je dit gemaakt? het lijkt wel een kwik wat daar valt.. Ik vind de compositie wel aardig, erg mooi lijnenspel ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:42 schreef IkVind het volgende:
[..]
Elizabeth die foto's van jou blijven me verbazen echt altijd even mooi! Ik stop altijd even met scrollen bij de foto's van jou haha!
+ De compositie is weer super, paarden staan er mooi op!
- Ja ik kan hier gewoon niks negatiefs over melden! hoe graag ik ook zo willen! Ik ga er heel de dag naar kijkenen dan vind ik misschien iets!
Mijn foto dan iets minder perfect!
[ afbeelding ]
is coole actiefoto de enige positieve feedback die je kan geven?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:47 schreef ElizabethR het volgende:
Dankjewel IkVInd![]()
Dan Dork22: Coole actiefoto!! Jammer dat er absoluut geen lucht te zien is, maar alleen een wit vlak, en dat het onderwerp nogal aan de donkere kant is. Ik had dat ene roze ding aan de linkerkant eraf gecropped/weggekloond als ik jou was, om het geheel no strakker te maken dan het al is. Zo ook het puntje schaduw aan de rechteronderkant en de 'deuken' in het roze van het veld.
Zeikerdquote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:16 schreef dork22 het volgende:
[..]
is coole actiefoto de enige positieve feedback die je kan geven?
Je kust haar kont ook met genoegen of niet??quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:22 schreef ThinAir het volgende:
[..]
Zeikerd
Zelf lees ik de reply's van ElisabethR altijd met genoegen, omdat ze een scherp oog voor dit soort dingen heeft.
Wow!! mooie actiefoto! Zeer scherp ook nog. Heel goed gelukt. Alleen helaas ben ik het met Elizabeth eens. iets te donkere, de kleding van de persoon en helaas kan je alleen maar wit zien in de lucht.quote:
Dat maakt je mening niet meer of minder goed hoorquote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:35 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Sluit me volledig aan bij de reactie hierboven, nuff said zo denk ik.. of moet ik allebei de reacties volledig over gaan typen om een nieuwe pic te mogen plaatsen...
even toevoeg dat de pony pic echt super is ( heerlijk ff een kus op de bips)
maar dat ik iets meer groen en iets minder lucht mooier had gevonden, maar ach wie ben ik.. een NEWBEE!!! yeehaa!
Leuke fotoquote:[ afbeelding ]
Thnx voor het commentaar!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:41 schreef dork22 het volgende:
[..]
Met wat voor camera heb je dit gemaakt? het lijkt wel een kwik wat daar valt.. Ik vind de compositie wel aardig, erg mooi lijnenspel ook.
Jammer vind ik dat randje, dat voegt niet veel toe imho, 't lijkt ook wel of je de zijkanten een beetje zwart hebt gemaakt (vooral onder) met photoshop, klopt dat?
[ afbeelding ]
Hij is een tikkie te fel belicht denk ik. Probeer eens een witte achtergrond btw en dan hele softe belichting zodat je een hele softe foto krijgt. Ik denk dat dat wel mooi isquote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:22 schreef prupke het volgende:
@spliffie De kleuren zijn weer netjes, maar weer jammer dat je net het dakpuntje er niet op het staan.
de mijne :
[ afbeelding ]
ik zla zorgen dat ik blommetjes heb als je er bentquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hij is een tikkie te fel belicht denk ik. Probeer eens een witte achtergrond btw en dan hele softe belichting zodat je een hele softe foto krijgt. Ik denk dat dat wel mooi is
Ik ben gewoon voor dat we een workshop krijgen bij mevr thuisquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:55 schreef k_man het volgende:
Ik ben hier tegen ER. Zou je die foto weg willen halen? Zo gaat de lol er voor anderen namelijk snel af. Hier kan toch niemand tegenop?
Hij komt wel een beetje onnatuurlijk over - heb je er (veel) aan gesoept?
Een van je mooiere, ERquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:41 schreef ElizabethR het volgende:
tonja
+ mooi intens portret, mooie handen en practig hoe die rook zweeft
- als de linkerachtergrond iets lichter was geweest was het gezicht beter uitgekomen denk ik. Bovendien vind ik de gehele toning wat donker
Mijne, ik was op weg naar huis, en dit is een ondergelopen weiland. Ik had mazzel met de mooie lucht en de zwaantjes
[ afbeelding ]
Ja. da's wel het minste.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:58 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik ben gewoon voor dat we een workshop krijgen bij mevr thuis
Mensch ...doe niet zo panischquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:00 schreef ElizabethR het volgende:
k_man, ik heb inderdaad de kleuren nogal aangezet. Is het teveel??
Het is nog lang geen HDR toch???
Verder bedankt voor de feedback
Oke, okequote:Op woensdag 19 maart 2008 00:09 schreef prupke het volgende:
[..]
Mensch ...doe niet zo panisch
de foto is wederom (@k-man ) prachtig.... het landschap
en wanneer krijgen we de workshop??
i'm in and mie boy tooquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:19 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oke, oke
Je organiseert het maar. Ik heb twee grote slaapkamers over met elk een tweepersoons bed, en een kleintje. En een enorme tuin waar best een aantal tenten kunnen. Verder zijn er 4 badkamers, dus faciliteiten genoeg. Ik wil ook best koken enzo. Maar ik ga niks organiseren. Laat staan een workshop geven. Dat mag lekker iemand anders doen. Maar het zou wel leuk zijn als er eens wat mensen (niet teveel hoor, mannetje of 10) zouden kunnen kennismaken met de natuur waar ik elke dag van geniet.
Nou, ik ken het origineel natuurlijk niet, maar ik kan me voorstellen dat het nog mooier zou kunnen door net iets minder bewerking.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:00 schreef ElizabethR het volgende:
k_man, ik heb inderdaad de kleuren nogal aangezet. Is het teveel??
Het is nog lang geen HDR toch???
Verder bedankt voor de feedback
je bent je haakjes vergetenquote:Op woensdag 19 maart 2008 20:45 schreef psy_icon het volgende:
+ close up en de sigaar met rook
- de telefoon. had ook wel wat ruimer uitgesneden mogen worden.
De pasen komt er aan:
als je op de foto klikt dan is t wat minder, maar t waaide zó hard dat heel die brug op en neer ging...quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:08 schreef Flatus het volgende:
Heb je een statief? of leun je hem ergens tegenaan?
Herinner ik me nog, vooral tijdens satisfaction. Toen zwalkte het stadion op en neerquote:Op donderdag 20 maart 2008 22:43 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
als je op de foto klikt dan is t wat minder, maar t waaide zó hard dat heel die brug op en neer ging...
ik had dat zelfs zo erg nog nooit meegemaakt...
wel es in de kuip geweest? toe ik ooit bij de Stones was ging heel die ring op en neer, zo voelde die brug ook... dus dan valt die foto achteraf nog best mee... ik gebruikte wel en statief trouwens
+ Goede scherpte en DOFquote:Op donderdag 20 maart 2008 22:35 schreef pauld het volgende:
+ kleuren
+ je blik wordt van links naar echts getrokken (goed gebruikt gemaakt dus van de lijnen)
- wat overbelicht bovenin en rechtsonderin (vind het niet erg storend)
[ afbeelding ]
In het groot
Ik vind dit eigenlijk een hele gave foto. Het licht is mooi, haast Vermeer's (komt misschien ook door haar kapjequote:Op donderdag 20 maart 2008 19:35 schreef psy_icon het volgende:
Deze vrouw speelt regelmatig poppenspellen voor basisscholen. het was lastig om een neutrale achtergrond te vinden, daarom heb ik de zwarte binnenkant van mijn jas gebruikt. Probleem was ik hierdoor wel weinig ruimte had voor de foto.
psstquote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:15 schreef chimpansees het volgende:
niet helemaal eerlijk maar vond deze wel het posten waard. Gister gemaakt in milaan
[ afbeelding ]
Hoe kan dat nou dat ik deze post helemaal niet zag toen ik reageerde op Tony???? Geen idee. Uiteraard mag jij dat, ik stuur je wel een PM met een linkje naar de grote versie.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:20 schreef dutchie het volgende:
ER, hij is zoooo mooi.
Ik zoek naar minpuntjes, maar ik vind 'm denk ik het mooist van alles wat ik tot nu toe van je gezien heb. En dat is heel wat.("you had me at hello")
Hij is leeg, maar zo veelzeggend tegelijk.
Ik ben fan.
Of had ik dat al eens gezegd?
Mag ik 'm als achtergrond, pleeeeeezzz??
-edit: 1 minpuntje: deze foto heeft dat lijstje niet nodig-
Delftse Hout of Abtwoudse Park? Lekker plaatjequote:Op maandag 24 maart 2008 12:32 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ mooie kleuren, en leuk dat hij niet standaard kijkt zeg maar ( ipv recht in de lens)
- jammer van de snottebel hahaha en handje is niet echt heel scherp of ligt dat aan mij?
Vandaag vroeg op stap gegaan ( ondanks kater van het stappen) en heb dit plaatje geschoten;
[ afbeelding ]
+ Leuke compositie, mooi het moment gevangen, de kleuren contrasteren lekker met elkaar!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:56 schreef Sugar het volgende:
@ CMNiKoN: lekker scherp en lekker abstract! Mooi gezien dus en mooi genomen.![]()
Minpunt? Van mij had er toch echt een stukje van de onderkant vanaf.
Die van mij:
[ afbeelding ]
+ Mooie kleuren van lucht en wolkendekquote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:27 schreef Elefes het volgende:
[..]
+ Leuke compositie, mooi het moment gevangen, de kleuren contrasteren lekker met elkaar!
- Hij is helemaal niet scherp... en er zou (als hij dat wel was) mss wat meer contrast bij mogen, zodat de takjes nog wat meer afsteken tegen de lucht.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:53 schreef kvdv het volgende:
@sanger:
+ DoF, uitsnede.
- Linkeroog (voor ons rechter) is rood. Wit aan de rechterkant kon wat contrastrijker (gaat detail verloren nu)
grappig al die moeite voor een pica!quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:53 schreef kvdv het volgende:
@sanger:
+ DoF, uitsnede.
- Linkeroog (voor ons rechter) is rood. Wit aan de rechterkant kon wat contrastrijker (gaat detail verloren nu)
Deze is geschoten met mijn Yashica Electro 35 GX, 's avonds (f/1.7). De film (Kodak Tri-X 400 ASA) heb ik zelf ontwikkeld (1e keer) en is daarna bij de Hema ingescanned:
[ afbeelding ]
Niets aan ge/vershopped.
Al die moeite voor 24 pica'squote:Op woensdag 26 maart 2008 20:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
grappig al die moeite voor een pica!
Mooi landschapquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
grappig al die moeite voor een pica!
+wel mooi zwart wit, en leuk met diepte gespeeld...
- is toch wel t vrij saaie onderwerp...
[ afbeelding ]
+ Dat weet je dan prima verborgen te houdenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:33 schreef ElizabethR het volgende:
Mijne, ik vind het erg moeilijk om vogels te fotograferen
[ afbeelding ]
Jammer dat ze je gespot hebben, ze kijken je recht aan.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:59 schreef Ouwesok het volgende:
Vanmiddag maar eens gekeken of ik ook edelherten met een compactcamera kan pakken
[ afbeelding ]
met de S3IS
Oef ER, die is mooi!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:33 schreef ElizabethR het volgende:
Mijne, ik vind het erg moeilijk om vogels te fotograferen
mooie lucht! wasda voor een bouwwerk trouwens?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:35 schreef Boiler het volgende:
[..]
Jammer dat ze je gespot hebben, ze kijken je recht aan.
Plaatje vanaf mijn balkon, niet van vandaag, het is nog geen avond en ik ben niet zo'n regelmatige plaatjesknipper.
[ afbeelding ]
hij mag er wezenquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:02 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ok jullie hebben gelijk!
ik zal t niet meer doen ( slecht resizen)
ff recht gemaakt enzo....
zo beter?????????????????
Beter dan de eerste, maar hij lijkt me nu nog niet helemaal recht te staan. Misschien toch nog eventjes nakijken tijdens het bewerken. Ook vind ik 'm nog steeds wel redelijk groenig, kijk eens naar de wolken?quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:02 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ok jullie hebben gelijk!
ik zal t niet meer doen ( slecht resizen)
ff recht gemaakt enzo....
zo beter?????????????????
[ afbeelding ]
+ de kleuren van de lucht zijn erg mooiquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:35 schreef Boiler het volgende:
[..]
Jammer dat ze je gespot hebben, ze kijken je recht aan.
Plaatje vanaf mijn balkon, niet van vandaag, het is nog geen avond en ik ben niet zo'n regelmatige plaatjesknipper.
[ afbeelding ]
Jij heerscht.....quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:14 schreef Chanty het volgende:
Niet echt van vandaag, maar had vandaag pas voor het eerst tijd om wat foto's uit de Berlijnse dierentuin te bewerken. Showcase volgt over een aantal weken, maar deze wilde ik toch alvast kwijt
[ afbeelding ]
Smiley?? Euhmmmm... ik heb zitten zoeken maar ik vind noch een smiley, noch reflectie, die zie ik zelfs niet op het origineelquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:54 schreef tony_clifton- het volgende:
Chanty - nice (kleur, licht enz).
Eén kleine opmerking, ongeveer ter hoogte van die smiley (rechts van die kwal dus) zie je een klein beetje reflectie ofzo, met spot remove of iets dergelijks kan je dat gemakkelijk onzichtbaar wegwerken.
Elizabeth: goede lichtinval over heel de DOF, technisch weer een uitstekende foto. Al bij al frisse kleuren voor wat (denk ik) een beetje een grauwere dag was?
- Niet zo mijn ding qua landschap, de rotsen met mos op zijn zeker leuk en speciaal maar 't donkergroen van de bomen geeft een beetje een troostelozere plaat dan bv. de kleuren van je vorige foto.
Ook eentje, weer uit de reeks 'onscherp' helaas...
[ afbeelding ]
Hoofdkantoor van Sabic in Sittard.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:49 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
mooie lucht! wasda voor een bouwwerk trouwens?
Een heus sprookjesbosquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |