Laatste reactie:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:41 schreef LadyS het volgende:
Het hondje van mijn schoonmoeder logeert hier....
Is deze foto wat?
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:55 schreef The_Frog het volgende:
[..]
Tsja, is het wat.... Ik krijg nou niet direct een wow gevoel erbij. Portretje van de hond is nogal dichtbij genomen met flits recht van voren. Vooral de flits in de ogen is niet mooi. Net of ie wat last van staar heeft.
Probeer is een andere flitsrichting (bounce) of als dat niet kan een andere lichtbron erbij van iets opzij.
Er mag ook wel iets meer ruimte om het portret. Nu is het wel erg krap.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:40 schreef jojomen4 het volgende:
Leuk topic, eens kijken hoeveel ik kan leren.
geinig, ik heb 'm ook! Wat voor lenzen heb je?quote:Op zondag 20 januari 2008 10:19 schreef Typmuts het volgende:
Ik ga dit topic ook zeker in de gaten houden. Heb net de Canon EOS 400D gekocht (vorige was de Canon Powershot A80), dus ik heb nog veel te leren!!
leuke foto... heb je toevallig photoshop? wanneer je de curve bij de levels (image > adjustment > levels) aanpast zodat de pijltjes bij het begin en eind van de curve staan, krijg je veek meer kleur in je fotoquote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:39 schreef becky27 het volgende:
laat ik nu eens mee posten, hoop dat ie niet te groot is:
[ afbeelding ]
had je in jpg of in raw geschoten?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:43 schreef becky27 het volgende:
ik had de foto met de verkeerde witbalans geschoten, hij was al veel blauwer dus heb er al wat aan gedaan.... beter kreeg ik het niet maar ook daarin ben ik aan het oefenen.
zoom kun je ook postenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:06 schreef becky27 het volgende:
JPG helaas, ben nu meer aan het fotograferen in RAW,
Zo is ie zeker mooier, bij mij lukte het niet om de achtergrond groen te houden zeg maar.
Ik weet niet hoe deze erop komst via mijn zoomalbum in photobucket geplaatst (kan je ook vanuit zoom hier plaatsen??)
leuk kinderportretje, goed het kindje geïsoleerd van de achtergrond. Probeer in het vervolg iets meer te letten op vingertjes ed die net buiten de rand van de foto vallen. Gebeurt het toch, dan kun je de foto vaak nog wel verbeteren door m achteraf iets krapper af te snijden. Vaak is geen handje mooier dan een half handjequote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:06 schreef becky27 het volgende:
JPG helaas, ben nu meer aan het fotograferen in RAW,
Zo is ie zeker mooier, bij mij lukte het niet om de achtergrond groen te houden zeg maar.
Ik weet niet hoe deze erop komst via mijn zoomalbum in photobucket geplaatst (kan je ook vanuit zoom hier plaatsen??)
[ afbeelding ]
Dieren zijn sowieso meestal lastig op de foto te krijgen, maar het is je aardig gelukt.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:49 schreef Sjengdanny het volgende:
Was nog vrij moeilijk om deze eend goed erop te krijgen:
Ben geen expert, maar heb wel een mening.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:52 schreef becky27 het volgende:
wat vinden de experts van deze foto? Ik heb hem niet bewerkt of zo, misschien zou ik dat nog moeten doen:
De kleurcombinatie met dat rood en donkerblauw is inderdaad erg mooi.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:34 schreef becky27 het volgende:
ja die tak dat kan ik me voorstellen, ik vond het wel een bijzondere klimop/plant en de kleurcombinatie ook wel eigenlijk. maar thanx voor het commentaar.
Helaas kon ik niet lager met mijn camera omdat voor me een hek stond, anders kwan die indd beter tot zijn recht.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:22 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Dieren zijn sowieso meestal lastig op de foto te krijgen, maar het is je aardig gelukt.
Wel is het vaak mooier als je een lager standpunt aanneemt (door te hurken of zelfs te gaan liggen).
Hierdoor krijg je meestal een mooiere achtergrond.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |