abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56972345
Binnenkort heb ik weer een sollicitatiegesprek en er zijn enkele vragen waar ik over blijf struikelen. Graag hoor ik jullie ideeën qua mogelijke antwoorden.

- wat zijn je minder sterke eigenschappen? (weet er maar eentje te verzinnen die je ook positief kunt interpreteren... )
- vertel eens iets over jezelf? (verwacht men nu een heel levensverhaal van A tot Z qua opleidingen, werkervaring, jeugd... wat wil men nu horen op zo'n soort vraag???)
- heb je nog vragen? (verzin maar eens een goede vraag als je alles al is verteld over het bedrijf qua toekomstvisie, bedrijfscultuur etc).

Groeten, R.
  maandag 25 februari 2008 @ 20:57:54 #2
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_56972404
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:55 schreef Animal-Lover het volgende:
- wat zijn je minder sterke eigenschappen?
'ik kan erg slecht omgaan met mensen die domme vragen stellen'
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:19:22 #3
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_56972862
quote:
Binnenkort heb ik weer een sollicitatiegesprek en er zijn enkele vragen waar ik over blijf struikelen. Graag hoor ik jullie ideeën qua mogelijke antwoorden.

- wat zijn je minder sterke eigenschappen? (weet er maar eentje te verzinnen die je ook positief kunt interpreteren... )
- vertel eens iets over jezelf? (verwacht men nu een heel levensverhaal van A tot Z qua opleidingen, werkervaring, jeugd... wat wil men nu horen op zo'n soort vraag???)
- heb je nog vragen? (verzin maar eens een goede vraag als je alles al is verteld over het bedrijf qua toekomstvisie, bedrijfscultuur etc).

Groeten, R.
Ik stel al mijn vragen in de tussentijd altijd al, zodat er op het end nooit vragen zijn..
Vaak omdat de meeste onderwerpen gaande het gesprek wel aan bod komen..
pi_56972974
Voor een overzichtje van eigenschappen met positieve en negatieve kanten, bij welke baan het past en met voorbeelden van hoe je zo'n eigenschap kunt laten zien, kun je wel kijken op carrieretijger. Ik kwam deze site van de week zelf tegen met zoeken en ik vond het heel handig en overzichtelijk.
Sanity is (not) statistical
pi_56973600
quote:

- wat zijn je minder sterke eigenschappen? weet er maar eentje te verzinnen die je ook positief kunt interpreteren... )

Groeten, R.
Eerste kan lastig zijn, noem je er een dan is het vast van "waarom?" misschien kun je wat humor toepassen en daarmee het ijs breken?
Tweede gewoon verhaaltje wie je bent, wat je hebt gedaan, wat je wil en wat je graag in je vrije tijd doet ofzo. Jij doet je verhaal en geeft zelf de grenzen aan.
Derde, is er vast wel iets wat je wil weten? hoe gaat de procedure verder? hoeveel kandidaten zijn er?
Waarom zou je juist bij hun gaan werken? draai het eens om zegmaar.
Verder je proberen je verhaal 100% positief en to the point te houden.
En het belangrijkste, probeer jezelf te blijven voor mij een lastige, word zenuwachtig, ga snel praten..
Zelf wel veel gesolliciteerd en bovenstaand is zo'n beetje wat ik heb geleerd door ervaring en een cursus.
pi_56974530
tvp
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_56974746
Hier is al eens een bijzonder goed topic over geweest. Niet zo heel lang geleden.
pi_56974888
Standaard "slechte eigenschappen" die wel goed gevonden worden:

ik kan niet tegen mijn verlies (kenmerkt doorzetter, willen winnen enzo)
ik ben eigenwijs (niet van stuk te brengen, eigen ideeen)
ik val op omaatjes in lingerie die zichzelf plezieren met komkommers en winterpenen (is logisch)
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 februari 2008 @ 23:03:37 #9
862 Arcee
Look closer
pi_56975672
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_56997192
Het andere topic is inmiddels vol. De laatste posts daar:
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 00:24 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik heb dus voor een recruitmentbedrijf een hele vragenlijst moeten invullen met dit soort zinloze standaardvragen. Wat zijn je sterke punten? Wat zijn je zwakke punten? Hoe zouden je collega's je in drie woorden omschrijven? Hoe zou je werkgever je in drie woorden omschrijven? Hoe zou je jezelf in drie woorden omschrijven?

De ergste vind ik: waar zie je jezelf over vijf jaar. Verder dan 'weet ik veel, zie ik dan wel' of 'liefst in een bungalow in Zuid-Frankrijk' kom ik eerlijkgezegd niet. Dat kun je natuurlijk niet zeggen/op papier zetten.

Op papier zetten is aan een kant makkelijk, je kunt er rustig over nadenken, je kunt het voorbereiden en je hoeft het niet meer te bedenken tijdens het gesprek (ik ben dan zo zenuwachtig dat ik het antwoord op 'wat is je lievelingskleur' nog niet zou kunnen bedenken). Aan de andere kant, het staat er, je weet niet hoe de lezer erop reageert, je kunt er niets meer aan toevoegen.
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 05:23 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Ik vind dat ook altijd zo'n klote vraag. De laatste keer heb ik simpelweg geantwoord: "Ik ben een ambitieus persoon en de vacature adverteerde met doorgroeimogelijkheden, het lijkt me dus niet onredelijk om te concluderen dat het waarschijnlijk niet op de positie zal zijn waarover we nu spreken".

Als ze zich daarin niet kunnen vinden dan zit ik waarschijnlijk toch op de verkeerde plek
Wat voor antwoord geven jullie op de vraag "waar zie je jezelf over vijf jaar" / "waar wil je over vijf jaar zijn"?
pi_56997266
Ik denk dat dat nogal ligt aan welke functie je voor aan het solliciteren bent.
Zal bij een manager een andere vraag zijn dan bij een verkoper, marketeer, it-er of whatever.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_56997479
Ik neem aan dat dat ook geldt voor sterke en zwakke punten, toch? Bij een administratieve functie leg ik meer de nadruk op orde, discipline, accuratesse en bij een managementbaan op communicatie, leiderschap en klantgerichtheid.
pi_56998439
ja inderdaad. Alhoewel die zwakke punten van mij eerder genoemd altijd wel kunnen. Als ik P&O dude was zou ik alleen hier niet intrappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PrincePolly op 26-02-2008 22:15:25 (spelvaut) ]
pi_57000152
Als je P&O dude was zou je niet weten of je erin zou trappen; als je dat wel deed geloofde je het namelijk gewoon.

Daarnaast vind ik eht niet echt verkeerd. Sowieso kun je in meer dan drie dingen goed zijn, daarnaast vragen ze er wel een beetje om met een sollicitatiegesprek. Als je denkt iemands manier van werken te kunnen beoordelen door zijn manier van praten, verdien je het ook gewoon om belazerd te worden. Overigens lieg ik niet, ik verschuif alleen de nadruk. Ik zou wel dom zijn om bij een functie die vraagt om eigenschappen A en B te gaan zitten vertellen hoe goed ik ben in C en D. Als je ergens om vraagt, kun je het wat mij betreft altijd krijgen.

Op papier dan, irl ben ik zo zenuwachtig dat ik het altijd verknal, tenzij het een baan is die ik eigenlijk niet zo leuk vind, dan gaat het gesprek opeens geweldig
  woensdag 27 februari 2008 @ 12:00:07 #15
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_57007720
Ik heb bij alle gesprekken die ik ooit gedaan heb (over een periode van 5 jaar) nog maar 1x de vraag gehad om mijn sterke/zwakke punten op te sommen. Daar was ik toen niet echt op voorbereid en heb daar toen ook niet echt een antwoord op gegeven (iets in het genre van dat ik dat niet kon zeggen van mezelf, dat andere dat beter kunnen), en zonder problemen een voorstel gekregen van die firma dus die vraag heeft niet in mijn nadeel gewerkt toen.
Alle andere gesprekken heb ik die vraag nooit gehad (is ook zo'n bullshit vraag alsof je echt je slechte punten gaat zeggen).

Vraag om over jezelf te praten heb ik wel elke keer gehad en dan is het niet de bedoeling dat je heel je levensverhaal gaat vertellen. Je vertelt gewoon over jezelf in de context van de functie waarvoor je solliciteert. Als je bv zoals ik in webdevelopment zit en daarvoor solliciteert dan schets je kort wanneer je ermee begonnen bent en hoe je erin geevolueerd bent (projecten die je gedaan hebt tijdens school, bij huidige werkgever, opleidingen etc)

Heb je nog vragen is een standaard vraag op het einde van het gesprek. Is geen vraag om jouw antwoord te checken ofzo, puur informatief uit beleefdheid om het gesprek af te ronden. Ik stel al m'n vragen tijdens het gesprek zelf ipv ze op te sparen tot na het gesprek (actief deelnemen aan een gesprek is beter dan afwachten tot alles gezegd is om vervolgens eventueel vragen te gaan stellen), dus op het einde van het gesprek heb ik veelal geen vragen meer en zeg ik ook dat alles voorlopig duidelijk is en ik dus geen vragen meer heb.
pi_57014375
Net weer een gesprek gehad en het ging best redelijk. Echter weer die vervelende vraag "waar zie je jezelf over vijf jaar?". Tja. Verder werd er gezegd dat ik terughoudend was en dat ik weinig 'pit' liet zien. Ik heb wel gezegd dat dat komt door de zenuwen, dat ik me niet op m'n gemak voel bij sollicitatiegesprekken omdat je nooit weet waar je precies op beoordeeld wordt, maar ook toegegeven dat ik in het begin altijd wel de kat uit de boom kijk en dat dat vrij snel overgaat. Dat antwoord leek wel geaccepteerd te worden. Ook kwam ik rechtlijnig over, maar dat is wel iets wat ik vaker hoor. Gezegd dat dat deels wel zo is, maar dat ik ook heb geleerd om af en toe een stapje terug te doen en de situatie goed te bekijken voor ik ergens vol in ga.

Nou goed, ze gaan me voorstellen ibj een bedrijf waar de kans erg groot is dat ik op gesprek kan komen (zelfde functie als nu alleen met uitzicht op hogere functie binnen een jaar - meer leren en meer leidinggevende ervaring). Verder heb ik maandag nog een orienterend gesprek voor assistent manager in een groothandel (volledige afdeling managen, incl. personeelszaken), alleen degene waar ik mee sprak was verschrikkelijk gehaast, nog nooit iemand zo snel een telefoongesprek af horen raffelen... Woensdag nog een gesprek voor een administratieve functie waarbij je ook contact moet onderhouden met vestigingen, die man klonk heel rustig en vriendelijk. Ik ben alleen bang dat het niet voldoende betaalt, maar het is niet zo ver en wat meer sollicitatieervaring is altijd mooi meegenomen, dus op gesprek ga ik sowieso. Mocht het meevallen met het salaris, dan is het het overwegen wel waard. Het is geen droombaan, maar wel gewoon lekker rustig, past wel bij me, en agz financiele administratie nieuw voor me is verveel ik me de eerste tijd toch niet. Het is best wel weer zinnige ervaring eigenlijk, agz ik ooit mijn eigen bedrijf zou willen beginnen, dan is verstand van loonadministratie en facturen mooi meegenomen. En je weet ook maar nooit welke mogelijkheden je intern hebt - het is wel een groot bedrijf. Momenteel is het prioriteit dat ik weg kom waar ik nu werk, want het hangt me de keel uit daar, en dan solliciteer ik desnoods wel verder, mocht het allemaal tegenvallen.

Ik heb wel even gevraagd of die meneer ook gezien had dat ik weinig ervaring met financiële administratie heb, zodat ik niet voor niets op gesprek ga. Ik heb al eens een afspraak gehad waarbij de inquisitie (daar leek het op) een uur lang strikvragen stelde en me vervolgens afbrandde omdat ik geen ervaring had in de financiele administratie, terwijl hij natuurlijk ook gewoon even m'n cv had kunnen bekijken.

Trouwens, misschien een gekke vraag, hebben jullie ook een voorkeur voor een gesprek met een man of met een vrouw, of maakt het jullie niet uit? Ik praat over het algemeen makkelijker met oudere mannen, die zijn vaak wat rustiger, realistischer en vergevingsgezinder (als in: als je iets niet kan of weet, kun je het nog best leren; ze verwachten niet dat je kant en klaar ingewerkt aanklopt op je 21e, net afgestudeerd bent maar tegelijkertijd ook minimaal vijf jaar werkervaring hebt en minimaal drie talen vloeiend spreekt).
pi_57014424
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:00 schreef Jack. het volgende:
Heb je nog vragen is een standaard vraag op het einde van het gesprek. Is geen vraag om jouw antwoord te checken ofzo, puur informatief uit beleefdheid om het gesprek af te ronden. Ik stel al m'n vragen tijdens het gesprek zelf ipv ze op te sparen tot na het gesprek (actief deelnemen aan een gesprek is beter dan afwachten tot alles gezegd is om vervolgens eventueel vragen te gaan stellen), dus op het einde van het gesprek heb ik veelal geen vragen meer en zeg ik ook dat alles voorlopig duidelijk is en ik dus geen vragen meer heb.
Op allerlei carriereadviessites staat dat je altijd gebruik moet maken van de gelegenheid, zodat je geinteresseerd overkomt. Je mag alleen geen feitelijke vragen stellen over het bedrijf (wekt de indruk dat je je niet voorbereid hebt), geen vragen stellen uit onzekerheid of vragen over geld. Veel sites raden aan om als laatste te vragen naar de verdere procedure, wanneer je iets hoort, wie er contact met je opneemt en hoe, dat soort dingen.
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:07:46 #18
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_57016823
Bij mijn laatste sollicitatiegesprek had ik een gesprek met degene die mijn naaste collega zou worden en een dame van PZ.

Op de vraag hoe ik mezelf over 5 jaar zag, heb ik (eerlijk) geantwoord dat ik nooit zover in de toekomst kijk omdat je nooit weet wat er op je pad komt. En dat schrok ze niet af .

Mijn vragen waren: hoeveel klanten het bedrijf heeft (stond niet op de website), soort klanten (stond niet op de website) en aan mijn aanstaande directe collega vroeg ik of hij mij wilde vertellen hoe zijn werkdag van de dag ervoor eruit had gezien. Deze stelde ik niet allemaal aan het eind van het gesprek maar gewoon tussendoor. Dan kun je aan het eind rustig zeggen: nee, alle vragen die ik wilde stellen heb ik al gesteld.

Het gesprek verliep heel positief, een paar dagen later had ik een tweede gesprek en direct daarna te horen gekregen dat ik was aangenomen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 28 februari 2008 @ 10:08:10 #19
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_57029121
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:11 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Op allerlei carriereadviessites staat dat je altijd gebruik moet maken van de gelegenheid, zodat je geinteresseerd overkomt. Je mag alleen geen feitelijke vragen stellen over het bedrijf (wekt de indruk dat je je niet voorbereid hebt), geen vragen stellen uit onzekerheid of vragen over geld. Veel sites raden aan om als laatste te vragen naar de verdere procedure, wanneer je iets hoort, wie er contact met je opneemt en hoe, dat soort dingen.
Als je tijdens het gesprek actief deelneemt door je vragen op het moment zelf te stellen, dan kom je ook geinteresseerd over. Op het einde vragen naar wat de verdere planning is etc doe ik ook wel maar dat beschouw ik niet meer als vraag ivm het gesprek zelf (dan denk ik eerder aan vragen over het bedrijf, over de functie).

Op de vraag waar ik mezelf over 5 jaar zie, antwoord ik nooit concreet. Ik geef wel een antwoord in algemene lijnen, dat ik dmv opleidingen, groeimogelijkheden verder wil staan in m'n carriere maar ook op financieel vlak. Nooit negatieve opmerking op gekregen, dus ik denk dat dit laat blijken dat je gemotiveerd bent om opleidingen te volgen om zo je zelfvoldoening te onderhouden en financieel vooruit te gaan. Ik denk dat deze vraag vooral belangrijk is om te polsen of ze iem voor zich hebben die gewoon z'n functie wil uitvoeren en verder geen enkele motiviatie heeft (typische 9-5 werkmentaliteit) of iem die zich ook wil inzetten voor het bedrijf om er ook zelf beter van te worden (hogere functies, meer loon).

* Jack. heeft momenteel gesprekken lopen bij 3 bedrijven, van eentje krijg ik volgende week al voorstel
pi_57037407
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een functie 'medewerker gegevensbeheer', dit is via het uizendbureau geregeld en het is een tijdelijke functie, wat voor vragen kan ik daar nou verwachten, ik ben er maar tijdelijk en ik zal dus niet gaan doorgroeien of iets dergelijks..
pi_57037731
Of je het erg vindt om 8 uur lang in een hokje te staan (archief)
Of je een beetje sterk bent (mappen sjouwen)
Of je geen last van astma e.d hebt (stoffig)

Dat soort shit. Wel mooi omschreven trouwens: medewerker gegevensbeheer
pi_57040238
Het kan ook op de computer zijn, neem ik aan.
pi_57042543
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:09 schreef Maeghan het volgende:

Trouwens, misschien een gekke vraag, hebben jullie ook een voorkeur voor een gesprek met een man of met een vrouw, of maakt het jullie niet uit? Ik praat over het algemeen makkelijker met oudere mannen, die zijn vaak wat rustiger, realistischer en vergevingsgezinder (als in: als je iets niet kan of weet, kun je het nog best leren; ze verwachten niet dat je kant en klaar ingewerkt aanklopt op je 21e, net afgestudeerd bent maar tegelijkertijd ook minimaal vijf jaar werkervaring hebt en minimaal drie talen vloeiend spreekt).
Idd liever mannen van 45+, ik herken me precies in wat je zegt. Vrouwen zijn in mijn ervaring (en die van 2 vriendinnen) een stuk terughoudender en harder bij het beoordelen (iig richting andere vrouwen) valt me op. Een vriendin van me (mooi meisje) werd echt gewoon regelmatig weggekeken door een vrouwelijke PO-er. Terwijl je met wat oudere mannen veel sneller een leuk inhoudelijk gesprek krijgt waar je met een lekker gevoel wegloopt.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_57047473
Hm, de gesprekken die ik heb gehad met vrouwen gingen ook best aardig, alhoewel niet écht soepel, maar ik tref juist vaak van die jonge, commerciele zakenballetjes die je gelijk helemaal niets vinden als je bijv. een gat in je kennis hebt of als je niet heeeeeeelemaal op je stoel zit te stuiteren van enthousiasme. En dan bedoel ik niet dat je de functie interessant moet vinden, maar dat je erover moet praten alsof je voor Tell Sell werkt. Zo praten ze zelf dan ook vaak. De onechtheid druipt er vanaf. En dat ze nou willen dat je heel erg open, expressief en commercieel bent voor een verkoopfunctie kan ik begrijpen, maar ze schijnen het onderscheid niet te kunnen maken tussen wat voor mensen ze willen hebben voor verschillende functies. Sterker nog, soms vraag ik me af of die mannetjes niet gewoon een leuke date of een vriend voor in de kroeg zoeken in plaats van een administratief medewerker of iets dergelijks.

Aan de andere kant, die man van boven de 45 heeft een keerzijde, namelijk de ouderwetse man-in-grijs-pak, het type dat niet van vrouwen in de organisatie houdt, laat staan van vrouwen die hoger opgeleid zijn dan hij, 'want dat hoorde niet in 1830'. Die man heb ik helaas ook al eens mogen ontmoeten, al was dat voor een opleidingstraject bij mijn huidige werkgever.
pi_57049545
tvp
pi_57062912
er goed uitzien heeft al veeeeel voordelen
^^
pi_57067749
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:53 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een functie 'medewerker gegevensbeheer', dit is via het uizendbureau geregeld en het is een tijdelijke functie, wat voor vragen kan ik daar nou verwachten, ik ben er maar tijdelijk en ik zal dus niet gaan doorgroeien of iets dergelijks..
Vers van het vwo, 19 jaar oud, ¤10,38 bruto per uur voor een contract van 40 uur per week. Is dat veel voor een tijdelijke baan tot max. september?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 19:52:36 #28
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_57068047
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 19:41 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Vers van het vwo, 19 jaar oud, ¤10,38 bruto per uur voor een contract van 40 uur per week. Is dat veel voor een tijdelijke baan tot max. september?
Vind ik hartstikke netjes hoor, gezien je leeftijd en opleiding mag je hier niet over klagen!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_57068476
inderdaad 10 euro is zeker netjes zonder hbo/wo opleiding
pi_57071321
Op je negentiende is dat een aardig salaris, er zijn er zat van die leeftijd die voor een eurootje of zes werken.

Nou, ik had een smsje van een recruitmentbureau dat ik op gesprek mag bij het bedrijf waar ik ben voorgesteld. Ben benieuwd.
  maandag 3 maart 2008 @ 11:01:58 #31
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_57122314
In het verlengde van de vraag of je liever een man of een vrouw hebt voor het gesprek:
Ik had vrijdag een gesprek met een Nederlandse manager en dit vond ik wel een immens verschil met de managers die ik voordien ontmoet heb (allemaal Belgen). Deze manager hanteerde een heel andere manier om het eerste gesprek te doen. Hij stelde echt heel zakelijk gerichte vragen, terwijl dit bij de Belgische managers meer gericht was op persoonlijkheid. Hij vroeg ook of ik ook pornowebsites maakte (ben webdeveloper nu) dus ik had al zoiets wtf Ook was hij de enige die vroeg naar mijn privesituatie (getrouwd, kinderen) en hij vond het interessant dat ik vrijgezel was en thuis woonde, terwijl ik dat een volstrekt irrelevant gegeven vind. Ik leef niet voor m'n werk, ongeacht m'n situatie. Dat ik vrijgezel ben en thuis woon betekent niet dat ik alle tijd van de wereld heb voor m'n werk, ik heb genoeg activiteiten die ik na de werkuren doe, die ik echt niet ga laten omdat ik nu eenmaal vrijgezel ben en per definitie tijd heb.

Dus als je mij vraagt of ik liever een Belgische manager of een Nederlandse heb, dan liever een Belgische.
Is wel gebaseerd op 1 ervaring met Nederlandse manager, dus kan ook gewoon een alleenstaand geval geweest zijn natuurlijk.
pi_57217688
Ik loop nogal achter merk ik Bedankt voor alle tips, ga dat topic wat Arcee aankaartte maar eens ff flink doorspitten, want er zit een gesprek aan te komen bij Ernst & Young. Iemand tips m.b.t. deze organisatie zodra ik daar op gesprek ga?
pi_57217831
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:18 schreef Animal-Lover het volgende:
Ik loop nogal achter merk ik Bedankt voor alle tips, ga dat topic wat Arcee aankaartte maar eens ff flink doorspitten, want er zit een gesprek aan te komen bij Ernst & Young. Iemand tips m.b.t. deze organisatie zodra ik daar op gesprek ga?
Op tweakers in de werk en inkomen forum onderdeel staan topics per werkgever , E&Y staat er ook tussen, waardevol topic qua betalingen arbeidsvoorwaarden cultuur en gevoel.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 11:25:53 #34
63192 ursel
pi_57217847
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:18 schreef Animal-Lover het volgende:
Check ff de website van ze zodat je daar kan vertellen wat ze doen als ze vragen wat je weet over het bedrijf..
pi_57218116
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:25 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Op tweakers in de werk en inkomen forum onderdeel staan topics per werkgever , E&Y staat er ook tussen, waardevol topic qua betalingen arbeidsvoorwaarden cultuur en gevoel.
Dank! Heb je misschien een linkje voor me? Deze muts kan het zo 1-2-3 niet vinden op dat Tweakers forum... K
  vrijdag 7 maart 2008 @ 14:21:04 #36
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_57221379
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:38 schreef Animal-Lover het volgende:

[..]

Dank! Heb je misschien een linkje voor me? Deze muts kan het zo 1-2-3 niet vinden op dat Tweakers forum... K
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1244320
pi_57226759
mindere eigenschap 'eigenwijs' is altijd een mooie, want die kan ook heel positief zijn
pi_57231175
Vandaag een gesprek gehad, ging wel aardig. Voor mijn doen ging het gewoon goed, niet al te zenuwachtig, normale antwoorden gegeven. In het hele gesprek misschien twee dingetjes waarvan ik achteraf denk, dat had ik anders willen zeggen. Functie is leuk, nu nog afwachten wat ze van mij vinden. *bibber*
  vrijdag 7 maart 2008 @ 21:48:00 #39
195784 tzja
anonymous
pi_57231254
sterke eigenschappen:
-pro actief (daar geilen ze altijd op)
-communicatie (doet het ook altijd goed)
In Dutch the term lol translates to "fun" and the term "Lul" is slang for dick. So when the two forms are combined it must be having fun whilst being a dick...truly the lulz have existed long before interweb...
http://encyclopediadramatica.com/
  vrijdag 7 maart 2008 @ 22:10:23 #40
90641 Uiteraard
mooi hè ? alles.....
pi_57231768
Op het eind, als ze vragen of je nog vragen hebt :

Ik wil wel graag iets over mijzelf vertellen.

Zo kan je al je missers of gemiste/verprutste kansen nog goedmaken
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 maart 2008 @ 22:15:25 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57231875
quote:

Waarom denk je dat ze iets willen horen dat ook als positief te interpreteren is? Wees gewoon eerlijk. Ieder mens heeft minder leuke kanten. En zolang het niet 'jonge katjes in de brand steken' of iets anders extreems is, vond ik het bij de gesprekken waarbij ik vanuit de wervings kant wel verfrissend als iemand gewoon toegaf dat hij/zij van nature lui is.
quote:
Nou ik ben <naam>, in de afgelopen <x> jaar heb ik <dat en dat> gedaan. Daarnaast ben ik hobbymatig veel bezig met <zus en zo>, dus vandaar mijn interesse in deze functie.
quote:
Je HOEFT geen vragen te hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 maart 2008 @ 22:16:49 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57231910
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 18:41 schreef Cyclonist het volgende:
mindere eigenschap 'eigenwijs' is altijd een mooie, want die kan ook heel positief zijn
Ja die heeft een PO of HR medewerker nog NOOIT gehoord. De slechte eigenschappen zijn altijd 'eigenwijs' of 'ik kan geen nee zeggen' of 'ik zeg graag waar het op staat', etc etc
pi_57232212
positieve eigenschap: doorzetter
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:22:53 #44
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57253458
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom denk je dat ze iets willen horen dat ook als positief te interpreteren is? Wees gewoon eerlijk. Ieder mens heeft minder leuke kanten. En zolang het niet 'jonge katjes in de brand steken' of iets anders extreems is, vond ik het bij de gesprekken waarbij ik vanuit de wervings kant wel verfrissend als iemand gewoon toegaf dat hij/zij van nature lui is.
En daarom doen steeds meer bedrijven de sollicitaties weer intern.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_61833952
Even een kick, geen zin om een nieuw topic hiervoor te openen

Afgelopen dinsdag eerste sollicitatie gesprek gehad voor een functie in de research. Gesprek zelf ging naar mijn mening zeer aardig, wist alle vragen goed en helder te beantwoorden en ze vonden mij zeer enthousiast en gemotiveerd. Twee keer de vraag gehad of ik, indien niet voor deze funcite werd aangenomen, intresse had in een andere functie op dezelfde afdeling (hadden in totaal vier functies open staan). Na het gesprek korte rondleiding gehad en moest ik en zou ik nog kennis maken met iemand uit dezelfde werkgroep want die wist nog wat intressante dingen te vertellen. Tot zover het goede gevoel wat ik er over had

Zou vandaag worden gebeld of ik al dan niet door zou gaan naar de volgende ronde, maar gezien de kick van dit topic; Na een dag gewacht te hebben, helemaal niets gehoord.

Dus wat is nu wijsheid, morgen zelf maar gaan bellen, volgende week, of is het not done om uberhaupt te bellen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 september 2008 @ 20:47:52 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61834895
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:14 schreef Ryouko het volgende:
Even een kick, geen zin om een nieuw topic hiervoor te openen

Afgelopen dinsdag eerste sollicitatie gesprek gehad voor een functie in de research. Gesprek zelf ging naar mijn mening zeer aardig, wist alle vragen goed en helder te beantwoorden en ze vonden mij zeer enthousiast en gemotiveerd. Twee keer de vraag gehad of ik, indien niet voor deze funcite werd aangenomen, intresse had in een andere functie op dezelfde afdeling (hadden in totaal vier functies open staan). Na het gesprek korte rondleiding gehad en moest ik en zou ik nog kennis maken met iemand uit dezelfde werkgroep want die wist nog wat intressante dingen te vertellen. Tot zover het goede gevoel wat ik er over had

Zou vandaag worden gebeld of ik al dan niet door zou gaan naar de volgende ronde, maar gezien de kick van dit topic; Na een dag gewacht te hebben, helemaal niets gehoord.

Dus wat is nu wijsheid, morgen zelf maar gaan bellen, volgende week, of is het not done om uberhaupt te bellen?
Deze week afwachten, vrijdag bellen. En waarom zou het not done zijn? Zij hebben je toch gezegd dat ze je vandaag zouden inlichten. Als dat om welke reden dan ook niet gebeurt is mag je 3 dagen later best wel om opheldering vragen. Overigens ben je het dan hoogstwaarschijnlijk niet geworden.

Maar he... de PZ manager kan wel ziek zijn geworden ofzo. Dus waarschijnlijk bellen ze gewoon morgen.
pi_61837126
Gewoon morgen bellen. Als zij beloven vandaag uitslag te geven, dan moeten ze dat ook doen.

Eigenlijk kan je in deze 'markt' nu al zeggen 'nou zak er maar lekker in, voor jou 16 anderen'
pi_61839521
tvp
pi_61843694
Ik zou morgen (vandaag dus) bellen.
Er is een afspraak gemaakt met je en om één of andere reden zijn zij die niet nagekomen. Dan mag je nu best informeren hoe de stand van zaken is. Wie weet is de PZ manager ziek en is er nog geen beslissing genomen. Maar ook dan was het netjes geweest als ze jou daarover hadden geïnformeerd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 23 september 2008 @ 09:51:02 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_61844316
Even een tvp, heb deze week 5 gesprekken staan

Ik ben nooit zo zenuwachtig voor gesprekken, ga daar altijd heen met een instelling van: ík moet het ook leuk vinden en als ik twee zouteloze zakken tegenover me heb zitten die zelf ook een ongeïnteresseerde indruk maken, dan ben ik er ook snel klaar mee.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_61846490
Ik had dus 2de gesprek gehad, ging wel aardig zou dezelfde dag (vrijdag) of maandag iets horen.

Vrijdag en maandag niks gehoord, ga je alweer denken dat t niks geworden is. Dinsdag en woensdag nog steeds niks, dus ik woensdag gebeld, werd me verteld dat t positief ervaren was en ze mij en nog 1 andere kandidaat allebei wilden, moesten alleen nog ff bespreken binnen welke constructie traineeship/jaarcontract, en vanwege de financiele crisis liet dat even op zich wachten.

Werd me gezegd vrijdag krijg je conceptcontract en maandag hoor je meer, nu is het alweer dinsdag en heb nog steeds geen concept contract of iets gehoord...

Wat moet ik nu doen? Weer bellen of rustig afwachten? Wordt er een beetje moedeloos van

[ Bericht 40% gewijzigd door Berzerker op 23-09-2008 12:09:35 ]
pi_61846515
quote:

Ik word agressief van mensen die vragen naar mijn minder sterke eigenschappen
quote:

Groeten, R.
Salaris?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_61846749
Even een update

Over het bedrijf, ze hebben daar geen personeelszaken, sollicitatie gesprek is afgenomen door de groepsleidster zelf. Heb haar dan net ook even gebeld.

Helaas zat ze in een bespreking, daarom maar even de vraag gesteld aan degene die in het zelfde kantoor zat. Volgens die persoon zijn ze gister tot laat bezig geweest met de tweede ronde en is mevrouw nu nog bezig met een bespreking. Het was allemaal nog zeer 'vers' en zou worden doorgegeven dat er even contact moest worden opgenomen..

Dus wel een 'reden' waarom ze niet hebben gebeld, al heb ik het gevoel dat het gewoon een kut smoes is Ga maar gewoon weer verder zoeken.

Update 2: Net terug gebeld, door naar de volgende ronde!!

[ Bericht 9% gewijzigd door Ryouko op 23-09-2008 13:11:17 ]
pi_61849036
Gefeliciteerd!!, ik zit nog steeds te wachten
pi_61856263
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:29 schreef Berzerker het volgende:
Gefeliciteerd!!, ik zit nog steeds te wachten
Tja, heb je opties? Ik zou daar een broertje dood aan hebben.

Bel anders dat je het fijn vindt om te weten waar je aan toe bent en dat je liever hoort dat ze over een week bellen en het dan ook doen, dan dat ze zeggen 'overmorgen' en dan niet bellen. Dat is kut.
pi_61869477
TVP

Zit middenin 2 sollicitatieprocedures (eigenlijk 3, maar van die 3e weet ik zeker dat ik niet door ben).

Ik heb ook de gesprekken aan de andere kant gevoerd, dus ik moest mensen aannemen. Als mensen geen vragen stellen ga ik ervan uit dat er niet voldoende interesse is. Ik stel zelf vrij veel vragen in het gesprek zelf. Niet omdat ik dit verstandig vind maar omdat ik de antwoorden echt wil weten.

Ik heb de afgelopen maanden heeeeel wat gesprekken achter de rug. Mijn houding is veranderd van 'neem me aan, neem me aan' in 'Eens kijken of er van beide kanten een klik is' . Ik stel geen zogenaamde slimme antwoorden, geef niet de juiste antwoorden. Ik blijf mezelf en sinds ik die omslag heb gemaakt gaat het veel beter.

Gisteren tweede gesprek gehad voor een erg leuke functie. Ik was om half 5 weg en zou volgende week wat horen. Om half 6 al een mail binnen of ik maandag weer op gesprek kan komen Moet vrijdag een concept congres af hebben en deze mailen. De functie is overigens congres ontwikkelaar bij een congres bedrijf. Deze opdracht vind ik geweldig zo kan ik meteen testen of ik het echt leuk vind om te doen en of ik er feeling voor heb. Kortom....ik ga aan de slag!
pi_61872899
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 18:48 schreef JvS het volgende:

[..]

Tja, heb je opties? Ik zou daar een broertje dood aan hebben.

Bel anders dat je het fijn vindt om te weten waar je aan toe bent en dat je liever hoort dat ze over een week bellen en het dan ook doen, dan dat ze zeggen 'overmorgen' en dan niet bellen. Dat is kut.
Ja snap het ook niet, het is ook geen onprofessioneel klein bedrijf, maar een gigantische organisatie, die al vaker prijzen gewonnen heeft voor beste werkgever..
Maja heb dus al 1 keer gebeld omdat ik niks hoorde, als je er toch al 2 keer voor moet bellen is het ook goed waardeloos, bel denk ik deze week maar weer eens..

Goh wat hebben ze je hard nodig
pi_61874774
Wat adviseren jullie, een mail schrijven of weer bellen, mij lijkt een mail schrijven minder opdringerg en beter over te komen, ik heb die man zijn persoonlijk mail adres...
pi_61874803
Bellen.
pi_61874917
En wanneer? vandaag nog of nog even afwachten? Snap ook niet welk excuus ze nu weer kunnen hebben waarom ze niet gebeld hebben, aan het lijntje houden lijkt het wel. Ik vind t niet erg als ze nog meer mensen interviewen of als het langer gaat duren maar laat dan even wat weten..
pi_61875009
Nou eh, nu? Je wacht tenslotte al een week. Moeten ze maar geen dingen beloven die ze niet waar kunnen maken. Beetje initiatief tonen!
pi_61875216
Ja ok, vorige week ook al gebeld vanwege niet nakomen afspraak, dat vond ik initiatief tonen..

Nu vind ik het bijna erg dat ik weer moet bellen...

Maar indd zometeen evaluatiegesprek en dan bel ik weer eens..
pi_61875991
Ik heb gister ook een gesprek gehad en verwacht vandaag ook nog te horen of ik door ben naar ronde 2. Ben benieuwd of zij wél bellen
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_61880039
Ik heb zojuist gebeld, hij zei meteen vanaf maandag weet ik meer, ohwja zegt ie dat kon ook laatste maandag zijn, bedoelde ik ook eigenlijk, maar dat wordt volgende week. Ze waren er druk mee bezig, sowieso vanwege de kredietcrisis moesten nu alle afdelingen hun jaarcontractanten doorlopen om te kijken hoe ze zitten met hun budgetten (oftewel wie hebben ze nodig, wie niet). HIj zei ook dat ze me hadden gevraagd voor traineeship, en nu als jaarcontractant wilde plaatsen, en trainees waren bovenformatief (dus bovenop normale bezetting) en nu als jaarcontractant moesten ze kijken of ergens plaats was in het budget. De persoon waaronder ik zou komen te werken kwam vrijdag terug van vakantie dus die was ook belangrijk natuurlijk. Ik nog 10 keer gezegd dus dat er nog niet zoveel zekerheid was, nou ik lag bovenaan de stapel was niet vergeten blabla. Dusja maandag zou ik meer horen..

Oftewel ze willen wel, nu kijken of er plaats is, en waarom deze goede man niet terugbelt is mij een groot raadsel... Geen excuses niks, eerder beetje overdonderd dat ik weer belde.
pi_61880158
Lekker dan... Dat begrijp je toch niet, zoiets?

Hier trouwens ook nog geen bericht Zou het een nieuwe trend zijn?
pi_61884957
Ik ben ook niet meer gebeld
  woensdag 24 september 2008 @ 19:52:28 #67
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61885143
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:01 schreef Jack. het volgende:
In het verlengde van de vraag of je liever een man of een vrouw hebt voor het gesprek:
Ik had vrijdag een gesprek met een Nederlandse manager en dit vond ik wel een immens verschil met de managers die ik voordien ontmoet heb (allemaal Belgen). Deze manager hanteerde een heel andere manier om het eerste gesprek te doen. Hij stelde echt heel zakelijk gerichte vragen, terwijl dit bij de Belgische managers meer gericht was op persoonlijkheid. Hij vroeg ook of ik ook pornowebsites maakte (ben webdeveloper nu) dus ik had al zoiets wtf Ook was hij de enige die vroeg naar mijn privesituatie (getrouwd, kinderen) en hij vond het interessant dat ik vrijgezel was en thuis woonde, terwijl ik dat een volstrekt irrelevant gegeven vind. Ik leef niet voor m'n werk, ongeacht m'n situatie. Dat ik vrijgezel ben en thuis woon betekent niet dat ik alle tijd van de wereld heb voor m'n werk, ik heb genoeg activiteiten die ik na de werkuren doe, die ik echt niet ga laten omdat ik nu eenmaal vrijgezel ben en per definitie tijd heb.

Dus als je mij vraagt of ik liever een Belgische manager of een Nederlandse heb, dan liever een Belgische.
Is wel gebaseerd op 1 ervaring met Nederlandse manager, dus kan ook gewoon een alleenstaand geval geweest zijn natuurlijk.
ik werd juist heel erg kriegel van mijn eerste gesprek met een Belgische manager. Al dat geneuzel zonder nou echt to the point te komen en te vragen wat je eigenlijk wilt weten..

ben bang dat het gewoon een cultuurverschilletje is

Vrijdag voor het eerst sinds tijden weer eens aan de andere kant van de tafel.. eens kijken hoe zij het gesprek voeren
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61891044
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:29 schreef Berzerker het volgende:
Ik heb zojuist gebeld,
Goedzo
quote:
nou ik lag bovenaan de stapel was niet vergeten blabla. Dusja maandag zou ik meer horen..

Oftewel ze willen wel, nu kijken of er plaats is, en waarom deze goede man niet terugbelt is mij een groot raadsel... Geen excuses niks, eerder beetje overdonderd dat ik weer belde.
hhhm, klinkt niet echt goed.

Zoals ik al zei: heb je opties? Je bent als trainee aan de slag gegaan. Beste werkgever. Dat kunnen er 100 zijn (er zijn zoveel lijstjes ). Hoe voel je je hier nu bij? Zet dan anders gewoon op papier en zie er vanaf als je dit niet wilt...
pi_61894700
* Sport_Life is ook bezig een "echte" baan te zoeken .

Morgen 2e sollicitatiegesprek deze week, ben benieuwd . Het bedrijf had geen vacatures open maar nav mijn cv wilde ze wel een orrienterend gesprek aangaan. Vind ik wel prima . Vrijdag ook nog 1 maar daar verwacht ik niet zoveel van eigenlijk, communicatie zoals die nu geweest is staat me niet zo aan..

Heb verder nog bij uitzendbureau's dingen lopen, maar dat is meer voor nood, als ik niet zelfs iets leuks kan vinden

[ Bericht 41% gewijzigd door Sport_Life op 25-09-2008 00:58:31 ]
pi_61897064
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:45 schreef JvS het volgende:

[..]

Goedzo
[..]

hhhm, klinkt niet echt goed.

Zoals ik al zei: heb je opties? Je bent als trainee aan de slag gegaan. Beste werkgever. Dat kunnen er 100 zijn (er zijn zoveel lijstjes ). Hoe voel je je hier nu bij? Zet dan anders gewoon op papier en zie er vanaf als je dit niet wilt...
Wat bedoel je met heb je opties? Andere lopende sollicitaties? Nou ik word platgebeld en gemaild door detacheringsbureaus maar daar begin ik liever niet aan. Ik heb een open sollicitatiebrief gestuurd en zij hebben interesse getoond, dus zo vreemd vind ik het niet dat het zo loopt, vanwege de financiele crisis zitten zij nu een beetje in de problemen, als ik 2 weken eerder daar geweest was er niks aan de hand geweest. Ik wil die baan wel graag, ofja ik wil iig weg waar ik nu zit, en opstartroblemen neem ik dan wel voor lief. Dus ik wacht maar weer gewoon af..
pi_61917023
Ik kom altijd een kwartier te vroeg

Heeft me wel de laatste 2 banen opgeleverd. Of het toeval is weet ik niet, maar het werd me wel verteld dat ze dat erg waardeerde. Verder ook nog nooit ergens afgewezen en vaak na 1e gesprek al aangenomen/aanbieding contract gekregen. Jezelf zijn, duidelijk wezen waar je goed in bent, goed kunnen communiceren en representatief eruit zien werkt voor mij!

Nu weer bezig met een soort van sollicitatie(zelfde werkgever, maar niet intern) en heb gister mijn contract binnen gehad. Dit was niet wat ik had verwacht(salaris uiteraard) dus vandaag gelijk gemaild en had binnen 10 minuten antwoord terug. Gemaild met toekomstige manager en die ging er direct werk van maken alleen is de directeur waar ik gesprek mee had tot maandag buiten het bedrijf dus dinsdag weet ik meer. Ze had er vertrouwen in dat het goed ging komen omdat ze me graag willen daar.
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:37:34 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_61925831
Poit, dat is mijn ervaring ook Zorgen dat je ongeveer 15/10 minuten van tevoren aanwezig bent, even een praatje maken met de receptioniste en dan rustig je omgeving observeren tot je wordt opgehaald. Representatief eruit zien, zelf vragen stellen en gewoon eerlijk zijn, werkt vaak het beste.

Ben uiteindelijk nog teruggebeld door het bedrijf van het gesprek van dinsdag, ik mag inderdaad door. Weet alleen nog niet of ik dat wil. Vanochtend gesprek gehad, was superleuk en zeker een klik, maar er is nog een kandidaat. Vanmiddag ook nog een gesprek, dat wordt wel een pittige, maar is een zéér uitdagende functie .

Eigenlijk ben ik ook nooit zo zenuwachtig voor een gesprek. Meer de gezonde spanning. Maar ik weet wie ik ben en wat ik te bieden heb. Hebben ze daar geen interesse in, nou prima. Ik zie het echt als een gesprek waarin er van beide kanten een klik moet zijn.
pi_61931046
Vanochtend weer een bijzonder...uhm saai sollicitatiegesprek gehad...het was een tweede gesprek waar we meer de diepte in zouden gaan en waarin ik praktijksituaties voorgelegd zou krijgen. Nou de diepte was ver te zoeken en de praktijksituatie ging over boodschappen doen bij de Lidl.

de functie? congresassistente!

de vragen waren reuze creatief: wat heb je ons te bieden, waar ben je slecht in, heb je een 9 tot 5 instelling, heb je een eigen auto en dat ging zo een half uur door.

1 van mijn gesprekspartners was de huidige congresassistente die 3 weken geleden is begonnen. Ik zou als extra aangenomen worden. Zij was echt zo ontzettend arrogant...echt zo van: ik ben lekker al congresassistente en als ik jou niet leuk vind word je niet aangenomen.

Gelukkig nog een andere sollicitatie lopen waarvoor ik net een concept congres heb ingeleverd...ben benieuwd!
pi_61933871
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Poit, dat is mijn ervaring ook Zorgen dat je ongeveer 15/10 minuten van tevoren aanwezig bent, even een praatje maken met de receptioniste en dan rustig je omgeving observeren tot je wordt opgehaald. Representatief eruit zien, zelf vragen stellen en gewoon eerlijk zijn, werkt vaak het beste.

Ben uiteindelijk nog teruggebeld door het bedrijf van het gesprek van dinsdag, ik mag inderdaad door. Weet alleen nog niet of ik dat wil. Vanochtend gesprek gehad, was superleuk en zeker een klik, maar er is nog een kandidaat. Vanmiddag ook nog een gesprek, dat wordt wel een pittige, maar is een zéér uitdagende functie .

Eigenlijk ben ik ook nooit zo zenuwachtig voor een gesprek. Meer de gezonde spanning. Maar ik weet wie ik ben en wat ik te bieden heb. Hebben ze daar geen interesse in, nou prima. Ik zie het echt als een gesprek waarin er van beide kanten een klik moet zijn.
Zenuwen heb ik nooit echt, wel soms voordat ik ga slapen dat ik er nog ff aan denk wat ik ongeveer ga zeggen en vragen. Gezonde spanning wel natuurlijk, tis toch altijd weer een uitdaging om die ene leuke baan te krijgen en zeker als er nog meer kandidaten zijn
Gesprek van vanmiddag goed verlopen?
  vrijdag 26 september 2008 @ 17:48:32 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_61936319
Gesprek vanmiddag is goed gegaan Ze vonden me een leuke kandidaat en zagen zeker potentie in me. Ik heb helaas alleen weinig ervaring met het vakgebied waar zij zich mee bezig houden en de bal ligt nu bij hen of ze in me willen/kunnen investeren of niet. Alle lof verder van hen qua persoonlijkheid en motivatie, maar ja, ik kan geen ervaring met bestuurlijke besluitprocessen uit mijn hoge hoed toveren .

Afwachten dus!
pi_61936581
ZO mijn tweede ronde ook weer gehad. In 2 uur tijd met zo een vier mensen gesproken.

Om te beginnen met het unit hoofd; aardige man en gesprek verliep wel aardig. Meer over algemen dingen gepraat en gelukkig geen cliche vragen als wat zijn je zwakke en sterke punten en dergelijke. Gesprek loopt ten einde en de beste man vraagt nog even of hij mijn cijferlijst mag inzien. Natuurlijk geen probleem, heb redelijk goede cijfers gehaald op het HBO dus kat in de zak!
quote:
Veel zesjes en een paar zevens maar, lijkt niet echt een gemotiveerd iemand

*Ziet middelbare school diploma (waar ik weinig voor het uitgevoerd) tussen Hbo papieren

Gelijk maar gezged dat ik op mijn Hbo toch een stuk serieuzer was dan op mijn middelbare school en dat dat zeker wel aan mijn cijfers te zien was, daar was de beste man gelukkig wel mee eens.

Tweede gesrpek met het afdelingshoofd, vond alles leuk wat ik zei en had volgens mij meer zoiets van "ik heb je even gezien en vind het verder allemaal wel goed (of helemaal niet ) . Wilde nog even kopietjes hebben van mijn diploma's;
quote:
Daar staat het apparaat en ik neem aan dat je weet hoe zo een ding werkt

Daarna nog twee gesprekken met mensen uit het projectgroep, allebei zo een drie kwartier mee gesproken. Waren zeer leuke/spontane mensen en na wat inhoudelijke vragen van beide kanten nog over van alles en nog wat gepraat. Totaal geen formele sfeer daar op de afdeling zelf, lijkt me ook echt een leuke groep op mee te werken!

Maandag of dinsdag het verlossende telefoontje of ik ben aangenomen. Nu weekend vieren
pi_61949980
Ik hoor maandag of dinsdag of ik word uitgenodigd voor een gesprek voor een nieuwe functie, paar schalen hoger .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_61991647
Net gebeld en:

Aangenomen

Ze hebben eveneens een parttime iemand aangenomen dus functie is iets wat veranderd. Per 1 November beginnen

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryouko op 29-09-2008 11:29:44 ]
  maandag 29 september 2008 @ 11:15:40 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_61991725
Gefeliciteerd Ryouko!
  maandag 29 september 2008 @ 11:20:33 #81
63192 ursel
pi_61991821
Ik heb een keer tijdens een 2e sollicitatie ronde het verzoek gehad om een presentatie te geven over een vakgebied waar het bedrijf actief in was.

Er was naast mij nog een andere kandidaat aan wie ze dat gevraagd hadden en een van ons zou die baan krijgen.

Ik had daar nog nooit eerder van gehoord dat je dat tijdens een sollicitatie periode moet doen. Gelukkig wel aangenomen toen (en nu er weer weg, maar goed) Uiteindelijk wel iets van 15 uur erin gestoken, en je zou maar niet uitgekozen worden..

Iemand anders ook wel eens zoiets moeten doen?
pi_61991836
Bij mij wordt het verhaal steeds vreemder..

Voordat ik de open sollicitatiebrief gestuurd heb, heb ik ook een uitzendbureau gecontacteerd, via dit uzb is een vriend van mij ook aan een baan bij dit bedrijf gekomen. Die contactpersoon heeft mij toen teruggestuurd dat ze op dat moment geen functies hadden openstaan.

Ik zou dus van het bedrijf vanaf vandaag meer horen, waar ze me gingen inzetten.

Word ik dus zojuist gebeld door het uzb dat ik een tijd geleden gevraagd had voor functies binnen dit bedrijf en dat ze nu net 2 functies hadden binnengekregen, hbo++ goed engels, communicatief, kortom precies zoals ik ben en ook mezelf gepresenteerd heb tijdens het sollicitatiegesprek. Ik dus die jongen uitgelegd, dat ik al in een vergevorderd stadium zit bij hun maar nog steeds niet meer te horen krijg. Dusja vandaag is dat dus besloten voor die 2 functies, dus ik neem aan dat ik zometeen ook een telefoontje krijg met uitsluitsel en anders ik het toch zwaar waardeloos vind van die HRM manager.

Ik heb het uzb gezegd dat ik vandaag even afwacht, (het is zojuist besloten dusja man heeft misschien nog niet de tijd gehad, maja echt vertrouwen in hem heb ik niet meer) en morgenvroeg het bedrijf bel.

Is dus leuk als je zit af te wachten en door 2 gesprekken heengekomen bent, en dat je moet afwachten waar ze je gaan plaatsen, en j dan via het uzb eerder iets te horen krijgt over openstaande functies dan door de HRM manager zelf.

we wachten maar weer af
pi_61997327
Als je nu nog niks hebt gehoord zou ik maar alvast wat anders gaan zoeken. Het is trouwens altijd goed om bedrijven te laten weten (mits ze daar om vragen) dat je bij meerdere bedrijven iets hebt lopen. Betekent dat je goed in de markt ligt en dat ze niet te lang moeten wachten.
pi_61997835
Nou er is me gezegd dat ze me willen hebben alleen kijken welke afdeling, en nu krijg ik via uzb te horen dat er 2 functies bij hun zijn binnen gekomen van dit bedrijf, (van een afdeling waar ik dus goed zou passen).
Ofwel dit is buiten die HRM manager gegaan, of die HRM manager is met andere dingen bezig, de HRM manager is langzaam, of ik wil te snel, of hij liegt tegen me, en durft niet te zeggen dat ze niet geinteresseerd zijn maja dat laatste lijkt me sterk.

Krijg er langzaamaan echt de schijt van..
pi_61998674
Nou ja, dat één iemand is geinteresseerd wil nog niet zeggen dat je er automatisch van uit kan gaan dat je al bent aangenomen. Ze gaan natuurlijk eerst een vergelijking maken met de andere kandidaten. Die HRM Manager heeft natuurlijk ook weer iemand boven hem. Ik zou tot morgen afwachten en dan nog maar eens bellen. Ik zou in ieder geval niet blijven wachten want het zou net zo goed kunnen dat ze besluiten om met iemand anders in zee te gaan.
pi_61999174
Nou ik heb met 4 mensen daar een gesprek gehad, eerst met een afdelingsmanager en iemand van het traineeship (waren beide heel enthiousiast)

En 2de gesprek met die HRM manager, en de general manager, en die waren ook positief.

Hij heeft me reeds aantal keer aan de telefoon gezegd dat ze me sowieso willen hebben, alleen kijken op welke positie, als hij gezegd had we willen eerst nog andere mensen bekijken, had ie dat moeten zeggen, lijkt me niet waarschijnlijk dat zo iemand daarover gaat liegen, alhoewel het er wel steeds meer op gaat lijken.

Het is een behoorlijke werkgever, dus kunnen altijd wel mensen gebruiken en neem niet aan dat ze zich zoveel moeite voor iemand doen en vervolgens gewoon afschepen. De man onder de general manager zou moeten kijken waar hij mensen kon plaatsen en hiermee zou die HRM manager vandaag een afspraak hebben om te bespreken waar hij nog mensen nodig had/ kon gebruiken, en die heeft vervolgens die 2 banen uitgezet naar het uzb. Pff vind t allemaal maar raar.
pi_61999253
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:14 schreef PDOA het volgende:
Als je nu nog niks hebt gehoord zou ik maar alvast wat anders gaan zoeken. Het is trouwens altijd goed om bedrijven te laten weten (mits ze daar om vragen) dat je bij meerdere bedrijven iets hebt lopen. Betekent dat je goed in de markt ligt en dat ze niet te lang moeten wachten.
Ik heb daar mijn twijfels over. Het kan ook overkomen alsof je je niet 100% stort op die ene vacature en met minder ook genoegen hebt.
Bij mijn sollicitatie vroegen ze daar ook naar en ik heb eerlijk gezegd dat ik nog 3 interessante jobs via het uitzendbureau heb lopen, eentje bij de gemeente (wachten op reactie sollicitaitebrief) en bij een ander groot bedrijf naar aanleiding van een open sollicitatie. Haar reactie was een beetje alsof ze zich beledigd voelde:P.
Desondanks wel uitgenodigd voor het tweede gesprek, morgen
pi_62010532
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:20 schreef ursel het volgende:
Ik heb een keer tijdens een 2e sollicitatie ronde het verzoek gehad om een presentatie te geven over een vakgebied waar het bedrijf actief in was.

Er was naast mij nog een andere kandidaat aan wie ze dat gevraagd hadden en een van ons zou die baan krijgen.

Ik had daar nog nooit eerder van gehoord dat je dat tijdens een sollicitatie periode moet doen. Gelukkig wel aangenomen toen (en nu er weer weg, maar goed) Uiteindelijk wel iets van 15 uur erin gestoken, en je zou maar niet uitgekozen worden..

Uhm redelijk vaak ondertussen:
- Presentatie over mezelf moeten houden
- Event in elkaar moeten zetten en moeten presenteren
- Actueel HR thema uitzoeken en daar een concept congres over opzetten inclusief wervende tekst

1e werd vol lof ontvangen, niet aangenomen. 2e is nog mooier, mijn event was verassend en precies waar ze naar op zoek waren maar toch niet aangenomen...te weinig ervaring. Laatste heb ik vandaag verdedigd en geen idee wat ze ervan vonden. Vrij weinig feedback, donderdag hoor ik meer.

Bij alle3 behoorlijk wat tijd ingestoken, het hoort erbij...en in het vakgebied waarin ik solliciteer misschien wat gangbaarder (events en congressen organiseren)
  maandag 29 september 2008 @ 22:42:40 #89
63192 ursel
pi_62010924
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:31 schreef exode het volgende:

[..]

Uhm redelijk vaak ondertussen:
- Presentatie over mezelf moeten houden
- Event in elkaar moeten zetten en moeten presenteren
- Actueel HR thema uitzoeken en daar een concept congres over opzetten inclusief wervende tekst

1e werd vol lof ontvangen, niet aangenomen. 2e is nog mooier, mijn event was verassend en precies waar ze naar op zoek waren maar toch niet aangenomen...te weinig ervaring. Laatste heb ik vandaag verdedigd en geen idee wat ze ervan vonden. Vrij weinig feedback, donderdag hoor ik meer.

Bij alle3 behoorlijk wat tijd ingestoken, het hoort erbij...en in het vakgebied waarin ik solliciteer misschien wat gangbaarder (events en congressen organiseren)
Mja, dat misshien wel ja. Lijkt me in ieder geval zwaar klote na zoveel inspanning afgewezen te worden.
Mijn vakgebied was toendertijd voor een laboratorium functie, dus niet gek hoog, (oud-)collega's hadden er in ieder geval allen nog nooit eerder van gehoord op dit vakgebied.
pi_62045614
Nou Berzerker, al iets gehoord van die koekebakkers?
pi_62045692
Gister nog eens gebeld, kreeg de voicemail, daarop ingesproken of hij contact met me wilde nemen..
Vandaag van een vriend die bij dat bedrijf werkt gehoord dat de manager die zou beslissen waar mensen ingezet zouden worden weer op kantoor is, dus de HRM manager zou contact met hem kunnen hebben..

Dus vandaag zal ik maar weer eens bellen, ondertussen loonsverhoging en autootje van de zaak gekregen bij huidige werkgever, dus dan ga je alweer twijfelen..

maja ik hou nog wel even vol..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 oktober 2008 @ 11:11:50 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62045772
Ondertussen hadden ze m'n rug op gemogen als ik jou was.
pi_62045993
Ja ene kant wel, andere kant is het wel een bedrijf waar ik graag voor wil werken, en misschien ligt het wel gewoon aan een imcapabele HRM manager? Tenminste daar gooi ik t op..
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:38:54 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62046380
Ik ben helaas afgewezen voor de leuke functie waar ik vrijdagochtend op gesprek ben geweest. De reden: te pienter / overqualified voor de functie. Ik moet me toch wat dommer voor gaan doen, want dit is al de 3e keer dat ik om die reden niet word aangenomen en dat is toch wel frustrerend.

Vanmiddag nieuwe ronde, nieuwe kansen; om 16:30 weer een gesprek!
pi_62046410
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:29 schreef Berzerker het volgende:

[..]

Ja snap het ook niet, het is ook geen onprofessioneel klein bedrijf, maar een gigantische organisatie, die al vaker prijzen gewonnen heeft voor beste werkgever..
Maja heb dus al 1 keer gebeld omdat ik niks hoorde, als je er toch al 2 keer voor moet bellen is het ook goed waardeloos, bel denk ik deze week maar weer eens..

Goh wat hebben ze je hard nodig
Vreemd, ik heb dat een keer meegemaakt dat ik niet teruggebeld had door het bedrijf waar ik gesolliciteerd had. Terwijl het een erg goed gesprek was waarin al werd geprakkizeerd over bij welke klus ik het beste weggezet kon worden. Daar ga ik dan ook niet achteraan.

Ik heb het ook een keer gehad dat ik tijdens een sollicitatiegesprek ging bij een bedrijf in Rotterdam. Het bedrijf was berucht bij het recruitment bureau aangezien ze iedereen afwezen. Ik werd uitgenodigd voor een tweede gesprek, wat een wonder op zich was. Tijdens dit gesprek meldde het hoofd van de afdeling automatisering dat mijn technische kennis van de programmeertaal waar ze mensen voor zochten, op een schaal van 0 tot 5 op een 1 stond (had er toen 6 jaar ervaring mee, en meneer heeft me om precies te zijn 1 vage vraag gesteld).
Ik heb heel netjes het gesprek afgemaakt en nog een rondleiding door het bedrijf gekregen ook. Toen ik daar wegging belde het recruitment bureau me op om te zeggen dat het gesprek hartstikke goed ging en dat ze me terug wilde hebben voor een arbeidsvoorwaarde gesprek, waarop ik dus antwoordde dat ik nog nooit zo beledigd was tijdens een sollicitatiegesprek (reactie van Recruitment bedrijf "dat is humor") en ze hun functie op een bepaalde plek konden stoppen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_62046974
De managers waar ik gesprekken mee gehad hebben, waren heel aardig en verliep ook heel goed, die hrm manager was ook wel ok, maar volgens mij heeft hij t of te druk, of hij is gewoon echt slecht in zijn werk..
Achja ben sowieso te nieuwsgierig om het nu te laten lopen..
pi_62050067
Nouja dus zojuist weer gebeld, kreeg de desbetreffende HRM manager weer aan de lijn, hij had t druk maar had wel een baan/project voor me gevonden waar hij mij wel zag zitten, had dat ook met die manager besproken en die vond het goed. Nu moest hij dat nog bespreken met de hoogste manager (waarmee ik ook gesprek had) of hij dat ook wel bij mij vind passen.
Ik verteld over uzb en dat die me ook benadert hebben voor een baan, hij zegt ja maar daarvoor zoeken we puur uitzendkrachten, maar als je dat heel interessant vind kun je daar ook op reageren, maja zegt ie ik zou je liever onder een jaarcontract bij ons hebben dan kun je je ook invreten en voor vast contract gaan.
Komende dagen waren managementdagen ofzoiets en dinsdag zou hij weer meer weten (hoor ik al een tijdje).
Hij vond het iig fijn dat ik zelf erachteraan ging en moest ik vooral blijven doen, want hij had t behoorlijk druk..

Oftewel we wachten maar weer af tot dinsdag..
pi_62050368
Nou, volgens mij word je gewoon aan het (telefoon)lijntje gehouden.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:38:17 #99
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62050388
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:20 schreef ursel het volgende:

Ja , ook een keer moeten doen. Was geen probleem, moest alleen mezelf de avond ervoor wel even leren werken met PPT. maar waar het omging was of je een verhaal kon vertellen waarbij je contact blijfft houden met de mensen, kunt inspelen op de omstandigheden en niet aan het einde iedereen aan het slapen hebt .

Heb de baan toen aangeboden gekregen maar het aanbod afgewezen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:44:40 #100
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62050571
Vragen stellen over de marktsituatie of welke externe factoren dan ook die waarschijnlijk direct van invloed zijn op de bedrijfsvoering.

Vragen over de interne organisatie. Maar dan dus stellen vanuit een idee/stelling/whatever.

Geeft weer dat je er met je kop bij bent, en na hebt gedacht over het bedrijf en wat ze doen.

Maar uiteindelijk zijn er geen goeie en foute antwoorden. De beste sollicitatie ter wereld kan teniet worden gedaan door een interviewer die denkt 'mensenkennis' te hebben.

Dus wees gewoon jezelf en solliciteer naar functies die je echt leuk lijken/waar je wat van weet. Dan zou het nagenoeg vanzelf moeten gaan.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62050882
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:37 schreef PDOA het volgende:
Nou, volgens mij word je gewoon aan het (telefoon)lijntje gehouden.
Jups zo voelt het indd, maja ik heb werk en hier begint het me ook steeds beter te bevallen, dusja ik wacht gewoon af, kijk dit bedrijf spreekt me gewoon ontzettend aan, en is ook een goeie werkgever, die ook nog eens 5 minuten op de fiets van mijn huis ligt. Momenteel rij ik iedere dag 1 tot 1,5 uur naar mijn werk dus dat irriteert me wel.

Dus ik zit redelijk goed, maar als het uiteindelijke aanbod van deze werkgever beter is dan ga ik daarvoor, blijkt het uiteindelijk nergens op uit te lopen tjah pech gehad.Ik hou jullie op de hoogte..
  donderdag 2 oktober 2008 @ 21:04:21 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62088326
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:01 schreef Jack. het volgende:
Ook was hij de enige die vroeg naar mijn privesituatie (getrouwd, kinderen) en hij vond het interessant dat ik vrijgezel was en thuis woonde, terwijl ik dat een volstrekt irrelevant gegeven vind.
Ik kreeg in België de vraag of ik bij de padvinderij had gezeten.
pi_62089416
Ik heb mijn vrijwilligerswerk op mijn CV gezet (vind ik altijd wel een goed beeld van mijn totale persoontje geven), kreeg ik deze week bij een gesprek de vraag wat kittens waren. Als in 'vrijwilligerswerk voor Redcat, zwerfkatten en kittens opvangen'.

Toen ik het had uitgelegd ging ze . En ik ben uitgenodigd voor de tweede ronde!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62099173
Joepie, ik ben aangenomen!! congres niet voor niets helemaal in elkaar gezet.

Ben al een jaar aan het solliciteren om een carrière switch te kunnen maken en het lijkt zowaar eindelijk te lukken. Maandag arbeidsvoorwaardengesprek. Geen idee wat een beetje standaard is voor deze functie dus ga maar eens zoeken.
pi_62202266
En vandaag is het Dinsdag, zojuist gebeld en indd, een hop gebakken lucht, die functie die ie voor me had wilden ze liever meer ervaren mensen inzetten, dus hij moest verder gaan zoeken...

Pfff waardeloos figuur heb gezegd dat ik nu wel t via het uzb zou proberen, maja aangezien ze nu al HRM kosten aan mij gemaakt hebben, ze misschien zo iets konden regelen? Maja snapte ie niet helemaal geloof ik..

Godtering wat een waardeloos incompetent figuur, 8 weken aan het lijntje houden, en dan nog niks..

Hij zei het zelfs ook toen ik over uzb begon, ja dan (oneerbiedig gezegd) hou ik je liever zelf nog even aan het lijntje.. Ik heb hem gezegd er niet op te gaan wachten, als ie nog wat tegenkom kon ie me bellen, maar ik ging verder kijken..
pi_62234831
Ik zei het toch...

Met bedrijven weet je het maar nooit. Ik spreek dan ook uit ervaring.

Dat je uberhaupt nog voor dat kutbedrijf wilt werken.
pi_62241734
was vandaag ergens waar ze een foto van mij wilde maken. Niet dat ik daar een probleem mee heb, maar ik voel me wel een nummertje zegmaar.. Gaat het dus ook niet worden (detachering)
pi_62260431
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:03 schreef PDOA het volgende:
Ik zei het toch...

Met bedrijven weet je het maar nooit. Ik spreek dan ook uit ervaring.

Dat je uberhaupt nog voor dat kutbedrijf wilt werken.
Hahaha ja, achja ik zie t als slecht functioneren van hrm kerel, je kunt t hele bedrijf niet afschrijven door het slecht functioneren van 1 persoon..

Nu weer een andere ingang gevonden, die vriend die er werkt gevraagd het zijn manager voor te leggen, die manager was meteen enthiousiast, staat te springen om mensen, heeft contact opgenomen met die hrm kerel, hoe het precies zit.

En heeft zojuist mijn telefoonnummer gekregen van die vriend en ik verwacht dus nu wel een telefoontje..
Achja ik geef niet zo snel op, en als ik dalijk 7/800 euro meer per maand kan verdienen met werk dat ik leuker vind, en dat maar 5 minuten (ipv 1 uur) rijden van mijn huis ligt, dan kan die hrm manager veel doen voordat ik ervanaf zie..

dus weer een vervolg...
pi_62274833
Nu niet weer 8 weken gaan afwachten he?
pi_62279453
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:21 schreef PDOA het volgende:
Nu niet weer 8 weken gaan afwachten he?
Zojuist gebel door de afdelingsmanager van die vriend, hij had contact opgenomen met die HRM kerel en ging t zsm regelen, ze staan behoorlijk te springen om mensen, dus kan misschien nog wel een leuk loontje eruit halen, het is dan alleen via uzb dat vind ik wel beetje jammer..
Ik heb dus voor mandag een afspraak gepland met deze manager, dus ben eens benieuwd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Berzerker op 10-10-2008 10:49:41 ]
pi_62347616
Zojuist sollicitatiegesprek gehad, 3 kwartier gezeten.... ook de vraag over goede en slechte eigenschappen
Alles geprobeerd zoveel mogelijk naar de functie te vertalen, heb me er volgens mij redelijk uit weten te redden.... Nu afwachten, krijg nog deze week bericht of ik langs kan komen voor een 2e gesprek.
A mind with a heart of it's own
  maandag 13 oktober 2008 @ 14:25:22 #112
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_62350799
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:34 schreef Metro2005 het volgende:
Salaris?
Precies. Ik heb een tijdje terug gehad dat ik een gesprek had, en toen ze aangaven dat ze met me een 2e gespreksronde in wilden, en toen aangaf dat ik zoals ze wisten op dit moment X verdiende, en ik graag een groei van 10% wou maken, of dit een probleem was. Bleek dus dat het bedrijf (groot consultancy bedrijf) voor mijn functie / leeftijd een loonschaal had van bla bla waardoor ze na een hoop gedraai met de mededeling kwamen dat mijn looneins misschien toch een probleem werd. Toen heel vriendelijk gemeld dat ik erg geinteresseerd was in de baan, maar dat dit voor mij gewoon een blokkade was, en het graag zou horen als hier nog over te praten was. Heb dat gesprek uiteindelijk gebruikt om met m'n huidige werkgever te onderhandelen.
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:56 schreef exode het volgende:
Ik heb de afgelopen maanden heeeeel wat gesprekken achter de rug. Mijn houding is veranderd van 'neem me aan, neem me aan' in 'Eens kijken of er van beide kanten een klik is' . Ik stel geen zogenaamde slimme antwoorden, geef niet de juiste antwoorden. Ik blijf mezelf en sinds ik die omslag heb gemaakt gaat het veel beter.
Ja, precies, maar da's wat lastiger als je niet in de luxepositie van bijvoorbeeld een IT-er zit.
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:52 schreef teamlead het volgende:
ik werd juist heel erg kriegel van mijn eerste gesprek met een Belgische manager. Al dat geneuzel zonder nou echt to the point te komen en te vragen wat je eigenlijk wilt weten..

ben bang dat het gewoon een cultuurverschilletje is
Ik zou niet graag voor een belgische manager werken. Tijdje terug een project gedaan waarbij we een externe projectmanager inhuurden omdat we met capaciteitsproblemen zaten. Helaas een belg van in de 50. Die gast kan er niet mee omgaan dat een 'jong' iemand van 28 hem verteld dat iets wat hij in z'n hoofd heeft simpelweg niet mogelijk is. Flink aantal aanvaringen mee gehad, en een aantal van m'n collega's willen gewoon absoluut niet meer met hem samenwerken, nemen gewoon de telefoon niet op.

Verder ook betere ervaringen met vooral jongere belgen gehad hoor, maar ik ben blij dat dat project eindelijk afgelopen is.

[ Bericht 26% gewijzigd door Catbert op 13-10-2008 14:34:32 ]
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 16 oktober 2008 @ 13:19:06 #113
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62432411
Ik heb het een beetje gehad.

Heb zojuist de 3e afwijzing gehad dat ik zo slim en leuk en de ideale kanidate ben en twee goede gesprekken heb gevoerd en bla bla ben, maar dat er nét een kandidaat was met meer werkervaring die morgen kan beginnen. Als die er niet zouden zijn geweest, had ik al 3 banen kunnen hebben.

Heb het erg moeilijk om mezelf weer op te peppen elke keer voor gesprekken en om verder te gaan.
pi_62432993
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:12 schreef Berzerker het volgende:

[..]

Zojuist gebel door de afdelingsmanager van die vriend, hij had contact opgenomen met die HRM kerel en ging t zsm regelen, ze staan behoorlijk te springen om mensen, dus kan misschien nog wel een leuk loontje eruit halen, het is dan alleen via uzb dat vind ik wel beetje jammer..
Ik heb dus voor mandag een afspraak gepland met deze manager, dus ben eens benieuwd.
Gesprek van Maandag is verplaatst geworden naar Woensdag oftewel gister.

Gister gesprek gehad, heel leuk informeel gesprek, geen moeilijke vragen, is wel op uitzendbasis dan, ze zouden deze week iets laten horen, ofwel vandaag of morgen, er werd gezegd we bespreken het, en kijken dan dat we je een goeie aanbieding kunnen doen...

Kwam allemaal heel positief over, dus ben eens benieuwd.
Bij de vraag 1 maand uitwerktermijn, hoe werkt dat? Vanaf moment ontslag 1 maan uitwerken, of de volgende kalendermaand?

Ik heb hem gezegd dat ik dacht de volgende kalendermaand uitwerken, kan iemand dit beamen?
In mijn contract staat gewoon uitwerktermijn van 1 maand.
pi_62433718
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:31 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb mijn vrijwilligerswerk op mijn CV gezet (vind ik altijd wel een goed beeld van mijn totale persoontje geven), kreeg ik deze week bij een gesprek de vraag wat kittens waren. Als in 'vrijwilligerswerk voor Redcat, zwerfkatten en kittens opvangen'.

Toen ik het had uitgelegd ging ze . En ik ben uitgenodigd voor de tweede ronde!
Vrijwilligerswerk erop zetten is altijd goed. Wel zorgen dat een beetje relevant is en maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft. 2x per week barman zijn bij de sportclub heeft niet veel nut, maar meehelpen bij een opvangsorganisatie daarintegen wel. Dat toont aan dat je zeer betrokken bent/kan zijn bij zaken.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_62433749
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 13:42 schreef Berzerker het volgende:

[..]

Gesprek van Maandag is verplaatst geworden naar Woensdag oftewel gister.

Gister gesprek gehad, heel leuk informeel gesprek, geen moeilijke vragen, is wel op uitzendbasis dan, ze zouden deze week iets laten horen, ofwel vandaag of morgen, er werd gezegd we bespreken het, en kijken dan dat we je een goeie aanbieding kunnen doen...

Kwam allemaal heel positief over, dus ben eens benieuwd.
Bij de vraag 1 maand uitwerktermijn, hoe werkt dat? Vanaf moment ontslag 1 maan uitwerken, of de volgende kalendermaand?

Ik heb hem gezegd dat ik dacht de volgende kalendermaand uitwerken, kan iemand dit beamen?
In mijn contract staat gewoon uitwerktermijn van 1 maand.
de maand waarin je opzegt moet je nog werken en die maand erna ook.
*verwijderd door Admin*
pi_62435012
Zijn jullie ook met meerdere opdrachtgevers/bedrijven tegelijk aan het solliciteren? Of doen jullie het 1 voor 1?
pi_62435231
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 14:54 schreef Sport_Life het volgende:
Zijn jullie ook met meerdere opdrachtgevers/bedrijven tegelijk aan het solliciteren? Of doen jullie het 1 voor 1?

meer tegelijk, hoezo?
*verwijderd door Admin*
pi_62435331
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 15:03 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

meer tegelijk, hoezo?
Zekerheid en minder lang wachten? . Moet wel zeggen dat het voornamelijk detacheerders zijn, maar het geeft mij wel meer ruimte. Nadeel is dan weer dat ik net gebeld werd om maandag ergens te beginnen, op zich wel een leuke functie, maar ik wilde nog even iets anders afwachten waar ik volgende week nog een gesprek mee heb (betere carrieremogelijkheden).

En ik heb niet de instelling dat ik ontzettend graag die baan wil hebben, maar meer dat ik elders ook nog dingen heb lopen en daar ben ik eerlijk om als ze het vragen (en dat doen ze).
pi_62435960
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 15:07 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Zekerheid en minder lang wachten? . Moet wel zeggen dat het voornamelijk detacheerders zijn, maar het geeft mij wel meer ruimte. Nadeel is dan weer dat ik net gebeld werd om maandag ergens te beginnen, op zich wel een leuke functie, maar ik wilde nog even iets anders afwachten waar ik volgende week nog een gesprek mee heb (betere carrieremogelijkheden).

En ik heb niet de instelling dat ik ontzettend graag die baan wil hebben, maar meer dat ik elders ook nog dingen heb lopen en daar ben ik eerlijk om als ze het vragen (en dat doen ze).
Kan je toch ook gewoon zeggen? Zij praten toch ook met meer kandidaten?

En gewoon zeggen dat je het andere voorstel af wil wachten. Heb laatst ook een werkgever 1,5 week laten wachten. Alles eerlijk gespeeld, hij wist dat ik meer had lopen, geen punt. uiteindelijk toch bij hem getekend....
*verwijderd door Admin*
pi_62438388
Jij kan ook vragen of ze nog meer kandidaten hebben hoor. Altijd goed om het niet bij één sollicitatie te houden. Weten die lui tenminste ook gelijk dat je niet op je gat blijft zitten afwachten.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:18:00 #122
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62438950
Ik wed ook niet op één paard, maar het is wel frustrerend als er drie favoriete paarden aan je neus voorbij racen.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:21:00 #123
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_62439040
Balen XcUZ_Me . Het lijkt mij ook vreselijk frustrerend om tot drie keer toe tot de laatste twee te komen...

Ik had destijds ook meerdere sollicitaties lopen. Toen ze me er bij mijn sollicitatiegesprek naar vroegen, heb ik eerlijk gezegd dat ik ook elders op gesprek uitgenodigd was.
En bedrijven hebben inderdaad ook meerdere kandidaten. Op de functie die ik nu heb, hadden 20 mensen gesolliciteerd, hoorde ik achteraf
pi_62439231
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 13:19 schreef XcUZ_Me het volgende:

Heb zojuist de 3e afwijzing gehad dat ik zo slim en leuk en de ideale kanidate ben en twee goede gesprekken heb gevoerd en bla bla ben, maar dat er nét een kandidaat was met meer werkervaring die morgen kan beginnen. Als die er niet zouden zijn geweest, had ik al 3 banen kunnen hebben.

Heb het erg moeilijk om mezelf weer op te peppen elke keer voor gesprekken en om verder te gaan.
Dit heb ik echt letterlijk 13 keer te horen gekregen...de 14e keer was het raak. Ze gingen voor mij als persoon in plaats van voor het schitterende CV van de ander Beetje makkelijk maar voor mij oh zo waar: Blijf enthousiast doorgaan. Mijn enthousiasme gaf de doorslag kreeg ik achteraf te horen.

Wat ik mezelf steeds vertelde (hoe moeilijk het soms ook was): Het is jammer, zeker voor hun. Er zijn genoeg leuke banen dus hup (en ik ging weer monsterboard, google etc etc af)
pi_62446931
haha ik ben de afgelopen maand zeker met 8 verschillende bedrijven bezig geweest (waarvan de helft eigenlijk bij voorbaat al kansloos was ivm tekort aan relevante werkervaring), en nog wat open sollicitaties. Ik dacht dat ik daarin vrij zeldzaam was, maar blijkbaar doet iedereen het zo . Heb vandaag nog gebeld met het bedrijf waar ik maandag kon beginnen, en ze wilde me zo graag hebben dat ze me aan de telefoon gelijk een salarisverhoging gaven (is overigens de overheid, dus eigenlijk ben ik dan dief van mn eigen portemonnee ) maargoed ik gezegd dat ik nog 2 weken af wil wachten, vonden ze prima.
Ander bedrijf (waar ik super graag wil werken!!!) heb ik volgende week nog een 2e gesprek met een directielid
pi_62448147
quote:

Een andere veelgebruikte 'smoes' is dat je niet in het team zou passen. Dit hoorde ik bij een van gesprekken die ik had toen ik aan het solliciteren was:

'Ja, je bent meest geschikte kandidaat voor de job, je cv ziet er prima uit en je hebt de meest relevante werkervaring, die perfect aansluit op onze vacature. Je spreekt ook nog eens een aardig woordje Engels wat ook nog eens van pas komt omdat we veel Engelse klanten hebben, en je bent goed in de omgang en stressbestendig. Ook je referenties waren lovend.'

Dus ik dacht: Yes! Kat-in-het-bakkie!

'Maarrrrrr (met extra rollende 'r').... we hebben besloten je toch niet aan te nemen. Na zorgvuldig overleg hebben we een kandidaat aangenomen die weliswaar niet zo'n indrukwekkend cv had zoals die van jou, en ook zijn talenkennis mag nog wat bijgespijkerd worden, maar die we beter in het huidige team vonden passen. Helaas, maar toch bedankt voor de drie gesprekken die we met je hebben gevoerd de laatste 2 weken!'

pi_62448326
tvp
pi_62448557
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:24 schreef PDOA het volgende:

[..]

Een andere veelgebruikte 'smoes' is dat je niet in het team zou passen. Dit hoorde ik bij een van gesprekken die ik had toen ik aan het solliciteren was:

'Ja, je bent meest geschikte kandidaat voor de job, je cv ziet er prima uit en je hebt de meest relevante werkervaring, die perfect aansluit op onze vacature. Je spreekt ook nog eens een aardig woordje Engels wat ook nog eens van pas komt omdat we veel Engelse klanten hebben, en je bent goed in de omgang en stressbestendig. Ook je referenties waren lovend.'

Dus ik dacht: Yes! Kat-in-het-bakkie!

'Maarrrrrr (met extra rollende 'r').... we hebben besloten je toch niet aan te nemen. Na zorgvuldig overleg hebben we een kandidaat aangenomen die weliswaar niet zo'n indrukwekkend cv had zoals die van jou, en ook zijn talenkennis mag nog wat bijgespijkerd worden, maar die we beter in het huidige team vonden passen. Helaas, maar toch bedankt voor de drie gesprekken die we met je hebben gevoerd de laatste 2 weken!'

Hoe vond je de sfeer daar zelf op kantoor? Misschien wilde je er zo ontzettend graag werken dat je daar onbewust niet op gelet had?
pi_62453139
Zometeen weer een sollicitatiegesprek. Is pas mijn tweede dus nog allemaal spannend, heb wat gelezen over het bedrijf en moet rekening houden met de punten die ik denk die bij het ander gesprek niet heel goed gingen. Ben benieuwd
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:08:40 #130
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62453619
Ik heb er vandaag om 12:00 ook weer een...
pi_62453765
Ik zit geduldig op een telefoontje te wachten (raak je ook aan gewend)..

Wat ik vooral merk, ik heb nu een redelijk goeie en leuke baan, maar wil graag toch wat anders, maar dan heb ik gewoon een aantal voorkeuren qua bedrijven, en als die het niet worden dan pech, en blijf ik..
Ik zou graag op veel functies tegelijk willen solliciteren maar er zijn gewoon niet zoveel interessante functies..
pi_62456278
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:38 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hoe vond je de sfeer daar zelf op kantoor? Misschien wilde je er zo ontzettend graag werken dat je daar onbewust niet op gelet had?
Niks mis mee. Had op het laatste gesprek een meet & greet met 2 mensen van die afdeling, en dat ging best goed. We hadden allemaal wat wederzijdse interesses en we hebben zo'n anderhalf uur gebabbeld met elkaar over van alles en nog wat, dus waarom ik het niet ben geworden is me een compleet raadsel. Misschien durfden ze het niet aan omdat ik beter zou blijken te zijn dan de rest?

Waar ik nu werk heb ik ook een leuke functie, maar die baan paste echt perfect bij mijn ervaring en cv.
pi_62456462
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:57 schreef PDOA het volgende:

[..]

Niks mis mee. Had op het laatste gesprek een meet & greet met 2 mensen van die afdeling, en dat ging best goed. We hadden allemaal wat wederzijdse interesses en we hebben zo'n anderhalf uur gebabbeld met elkaar over van alles en nog wat, dus waarom ik het niet ben geworden is me een compleet raadsel. Misschien durfden ze het niet aan omdat ik beter zou blijken te zijn dan de rest?

Waar ik nu werk heb ik ook een leuke functie, maar die baan paste echt perfect bij mijn ervaring en cv.
Ja dan is het wel vervelend ja, maargoed je kunt er toch nooit een pijl op trekken..

Dinsdag ga ik mijn contract tekenen bij het bedrijf waar ik al mijn pijlen op gericht had !!
pi_62456613
Een kennis van me heeft eens als reden te horen gekregen dat ze vonden dat de kleur van zijn overhemd niet goed paste bij zijn stropdas. Dit zou dan over hem zeggen dat hij slordig zou zijn en dit zou weer te verhalen zijn op zijn werkhouding.

Je moet wat om het een beetje geloofwaardig te maken.
pi_62456798
. Ik ben tijd bezig geweest met een bepaald detacheringsbureau en alles ging goed, 3 gesprekken gehad en veel telefonisch contact tot ze op een gegeven moment zeggen "helaas kunnen we je geen contract aanbieden, we hadden je namelijk bij Fortis willen plaatsen, maar zoals je weet blabla financiele crisis..."

Echt te erg gewoon geloof er geen zak van
pi_62457042
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:09 schreef PDOA het volgende:
Een kennis van me heeft eens als reden te horen gekregen dat ze vonden dat de kleur van zijn overhemd niet goed paste bij zijn stropdas. Dit zou dan over hem zeggen dat hij slordig zou zijn en dit zou weer te verhalen zijn op zijn werkhouding.

Je moet wat om het een beetje geloofwaardig te maken.

Ben net terug van mijn sollicitatiegesprek. Over het algemeen positief, had de vacature iets anders begrepen dan hun, maar toch nog een aantrekkelijke functie. Volgende week word ik gebeld voor een 2e gesprek!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:30:19 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62458719
Mijn gesprek was eigenlijk wel vermakelijk Ik kwam voor een reguliere functie in Rotterdam, maar tijdens het gesprek hadden ze zoiets van: Ja, je past beter in de senior functie op het hoofdkantoor in Den Haag

Nu alleen nog even nadenken of ik dat ook wil
pi_62460348
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:13 schreef Berzerker het volgende:
Ik zit geduldig op een telefoontje te wachten (raak je ook aan gewend)...............................
Ehhh hoe doe jij dat precies, dat geduldig wachten op telefoon? Maandag heb ik een (volgens mij) erg
goed gesprek gehad voor een droomfunctie bij een prachtbedrijf. Ze zouden tegen het eind van deze week bellen of er al dan niet een tweede en beslissend gesprek (met de managing director) gaat komen.

En ik zit hier maar te stuiteren van ongeduld op mijn stoel........
Assumption is the mother of all f***-ups
pi_62461061
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:26 schreef FoxF1 het volgende:

[..]

Ehhh hoe doe jij dat precies, dat geduldig wachten op telefoon? Maandag heb ik een (volgens mij) erg
goed gesprek gehad voor een droomfunctie bij een prachtbedrijf. Ze zouden tegen het eind van deze week bellen of er al dan niet een tweede en beslissend gesprek (met de managing director) gaat komen.

Waarom bel je hun niet?
Staat geïnteresseerd, dus je maakt een goede indruk. Hoef je ook niet het hele weekend in onzekerheid te zitten.
*verwijderd door Admin*
pi_62461270
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:50 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Waarom bel je hun niet?
Staat geïnteresseerd, dus je maakt een goede indruk. Hoef je ook niet het hele weekend in onzekerheid te zitten.
Lijkt me beter van niet. Dan kom ik wel heel erg eager over terwijl de week nog niet voorbij is..... Ik neem op z'n vroegst maandagmiddag initiatief, eerder niet. In mijn vakgebied/functieniveau lopen de kandidaten de deur bepaald niet plat bij werkgevers dus ik hoef niet te laten blijken dat ik wel hééél erg graag wil.

Maar ik zit al op hete kolen sinds ongeveer woensdagmiddag hoor
pi_62461436
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:57 schreef FoxF1 het volgende:

[..]

Lijkt me beter van niet. Dan kom ik wel heel erg eager over terwijl de week nog niet voorbij is..... Ik neem op z'n vroegst maandagmiddag initiatief, eerder niet. In mijn vakgebied/functieniveau lopen de kandidaten de deur bepaald niet plat bij werkgevers dus ik hoef niet te laten blijken dat ik wel hééél erg graag wil.

Maar ik zit al op hete kolen sinds ongeveer woensdagmiddag hoor
Hoezo? je toont aan dat je mensen aan hun afspraak houdt....

Niks mis met interesse tonen lijkt mij, maar goed dat moet je zelf weten.
Heb laatst ook gewoon een bedrijf gebeld, en die nodigden me meteen uit voor een tweede gesprek.
Ben er uiteindelijk niet geweest omdat ik bij een ander ging tekenen maar toch.
*verwijderd door Admin*
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:07:02 #142
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62461552
Ik zou ook bellen. Eigen initiatief .

Als ze zeggen: je hoort deze week, dan vind ik dat je op vrijdagmiddag best kan bellen. Op dinsdagochtend bellen, dát vind ik "te eager". Ik zou ook niet het hele weekend af willen wachten .
pi_62461905
Hmmzz zit inderdaad wel wat in. Toch maar even nadenken of ik niet om
half vijf de telefoon moet gaan grijpen...........
pi_62462182
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:26 schreef FoxF1 het volgende:

[..]

Je moet dan even het hele verhaal lezen in deze topic, heb ondertussen 3 gesprekken gehad, ben al 2 keer aangenomen en zou al 15 keer zijn teruggebeld door dit bedrijf...

Op een gegeven moment wacht je gewoon rustig af, in jouw geval zeker bellen, heb dat de 1e 13 keer ook gedaan en werd zeer gewaardeert, gewoon doen. De 1e keer is nog makkelijk, ik heb iedere week moeten bellen terwijl ik teruggebeld zou worden.

Krijg zojuist van die vriend van me die bij dat bedrijf zit te horen, dat die man om 4 uur nog iemand moet bellen en erna mij belt,
*** telefoon gaat****

Haha werd dus terwijl ik dit typte gebeld en werd me verteld dat ik aangenomen ben, nu nog onderhandelen over loon.
Gaat dus niet via uzb maar via detachering, word nu doorgegeven aan het detacheringsbureau, en dan volgende week ergens loononderhandelingen..
De aanhouder wint, dus ochal heeft t allemaal lang geduurt, zal ik binnenkort dus een nieuwe baan hebben.

whoepie...
pi_62462245
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:32 schreef Berzerker het volgende:

Heel verhaal + whoepie...
Had het wel gelezen, echt een drama zeg! Je bent iig wel vasthoudend. In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Ga straks denk ik toch maar eens bellen. M'n gevoel zegt gewoon dat het goed zou moeten zitten en dat ik die baan kan pakken maar ja......

Anyways, jij in ieder geval een goed weekend gewenst en zo te horen gaat dat wel lukken!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:36:45 #146
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62462273
Ik heb vorige week een sollicitatiegesprek gehad bij een verzekeraar, gesprek wordt afgenomen door twee dames, een recruitstertje en de afdelingsleidster. Best wel wat kritische vragen waardoor ik mijn woorden goed aan het afmeten was om een juist antwoord op de vraag te geven. Blijkbaar kwam dat op hun over als een blijk van slechte communicatie.
Recruit-dame vroeg zich af hoe het komt: "Was jij vroeger misschien niet een laatbloeier? Je denkt wat langer na bij het formuleren van je antwoord, en het lijkt of je moeite hebt een en ander te formuleren".

Echt de eerste keer dat ik het woord laatbloeier gedurende een sollicitatiegesprek te horen heb gekregen. Volgens mij heeft de recruitment-dame een HBO-psychologie studie in haar vrije tijd gedaan ofzo, en probeerde ze de geleerde theorie uit haar studieboeken uit in de praktijk.

Is dat nou ongepast, op zo'n quasi-psychologische manier proberen iemands verleden in een sollicitatiegesprek te betrekken?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_62462620
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:36 schreef Detroit het volgende:
Ik heb vorige week een sollicitatiegesprek gehad bij een verzekeraar, gesprek wordt afgenomen door twee dames, een recruitstertje en de afdelingsleidster. Best wel wat kritische vragen waardoor ik mijn woorden goed aan het afmeten was om een juist antwoord op de vraag te geven. Blijkbaar kwam dat op hun over als een blijk van slechte communicatie.
Recruit-dame vroeg zich af hoe het komt: "Was jij vroeger misschien niet een laatbloeier? Je denkt wat langer na bij het formuleren van je antwoord, en het lijkt of je moeite hebt een en ander te formuleren".

Echt de eerste keer dat ik het woord laatbloeier gedurende een sollicitatiegesprek te horen heb gekregen. Volgens mij heeft de recruitment-dame een HBO-psychologie studie in haar vrije tijd gedaan ofzo, en probeerde ze de geleerde theorie uit haar studieboeken uit in de praktijk.

Is dat nou ongepast, op zo'n quasi-psychologische manier proberen iemands verleden in een sollicitatiegesprek te betrekken?
Is het een commerciele functie? (verzekeringsadviseur bijv). In dat geval moet je natuurlijk naar klanten ook vloeiend kunnen praten. Als het gewoon een kantoor functie is waarbij je weinig met klanten te maken hebt is het ook totaal niet relevant wat ze over communicatie.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:02:45 #148
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62462889
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:52 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Is het een commerciele functie? (verzekeringsadviseur bijv). In dat geval moet je natuurlijk naar klanten ook vloeiend kunnen praten. Als het gewoon een kantoor functie is waarbij je weinig met klanten te maken hebt is het ook totaal niet relevant wat ze over communicatie.
Nee, absoluut niet commercieël. Applicatiebeheer.
Er vindt uiteraard communicatie plaats met gebruikers, leveranciers van software en dergelijke, daarvan begrijp ik dat je goed moet communiceren. Maar dat vind ik an sich het probleem niet zo. Vooral dat ze over laatbloeier beginnen, dat gaat niet meer over capaciteit maar over persoonlijkheid, en ik hoor minder graag kritische kanttekeningen op dat vlak. Het is niet bepaald zakelijk, en me dunkt ook niet functioneel.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_62463148
quote:

Grappig, het wordt namelijk als positief gezien als je eventjes de tijd neemt om je antwoord te formuleren bij sollicaties/intakes voor klanten. Dit betekent dat je luistert en je best doet om een goed antwoord te geven.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:15:30 #150
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62463240
Mijn huidige baas kan zich van mijn sollicitatiegesprek alleen nog herinneren dat ik een volgens hem ongestreken overhemd aan had.....

Ik ben nu weer aan het solliciteren. Eentje waar ik over 2 weken een 2de gesprek heb en 1 waarbij ik binnenkort voor een psychologische test wordt opgeroepen. En ik ben al een keer gestand op zo'n test dus daar verwacht ik niet al te veel van.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:20:33 #151
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62492155
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 16:11 schreef existenz het volgende:

[..]

Grappig, het wordt namelijk als positief gezien als je eventjes de tijd neemt om je antwoord te formuleren bij sollicaties/intakes voor klanten. Dit betekent dat je luistert en je best doet om een goed antwoord te geven.
Laten we het er dan maar op houden dat er daar dan afwijkende mores gehanteerd werden.

Ik vroeg trouwens nog tijdens het gesprek wat de reden was dat de vacature open stond, blijkbaar lag er veel werk op de plank dat maar niet uitgevoerd kon worden vanwege onderbemanning, ook waren ze al 2 jaar op zoek naar iemand op deze positie. Dan kan ik me wel voorstellen dat ze die niet vinden ook. .
pi_62492326
eventjes tvp-en
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_62492474
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 21:20 schreef Detroit het volgende:

[..]

Laten we het er dan maar op houden dat er daar dan afwijkende mores gehanteerd werden.

Ik vroeg trouwens nog tijdens het gesprek wat de reden was dat de vacature open stond, blijkbaar lag er veel werk op de plank dat maar niet uitgevoerd kon worden vanwege onderbemanning, ook waren ze al 2 jaar op zoek naar iemand op deze positie. Dan kan ik me wel voorstellen dat ze die niet vinden ook. .
Ja inderdaad. Ik ken het hele bedrijf en de personen niet en hun werksfeer/etiketten al helemaal niet . Maar het zegt waarschijnlijk genoeg dat ze in 2 jaar niemand (het schaap met de 5 poten) kunnen vinden terwijl ze blijkbaar zo erg omhoog zitten.
pi_62500392
Wat zijn slimme vragen om te stellen tijdens/na afloop van een gesprek bij een internationaal IT-bedrijf zoals bijv. Atos Origin, Logica, IBM, etc?

Veel gegevens zijn al van hun site te halen zoals het soort klanten, aantal medewerkers enzovoort. Je zal dus iets moeten vragen wat niet is terug te vinden op hun websites zodat je niet naar de bekende weg vraagt maar wel geïnteresseerd overkomt.

Ik heb het in dit geval over een development / consultancy functie.
pi_62500704
Waarom zou je wat willen vragen? Het is niet verplicht of zo? Maar dat ligt aan in welke fase je van je sollicitatie zit. Je kunt vragen stellen over type klanten in jouw woonregio, werksfeer, social events etc... bij een eerste gesprek. Dingen die niet direct gerelateerd zijn aan de primaire/secundaire voorwaarden. Die zou ik persoonlijk pas stellen bij/na een 2e gesprek. Meestal wordt dit dan namelijk ook al deels toegelicht.

Persoonlijk stel ik eigenlijk nooit echt vragen achteraf, alleen als ik echt iets heb, maar niet vragen om te vragen....
pi_62523559
Ik zeg gewoon nou momenteel is me alles heel duidelijk, (je bent toch altijd wat overdonderd) het is heus niet slecht als je geen vragen hebt..
pi_62526049
Het is altijd goed om vragen te stellen, maakt niet uit in welke fase je zit. Sowieso laat het zien dat je geinteresseerd bent in de functie, en dat je op hebt zitten letten toen diegene je wat vertelde over het bedrijf en de functie. Je zou van te voren eigenlijk al een paar standaardvragen moeten hebben in je hoofd. Vandie vragen die je op elk gesprek wel kunt verwachten: hoe is de afdeling ingericht, veel of weinig mensen, werktijden, etc.
pi_62526234
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 12:50 schreef PDOA het volgende:
Het is altijd goed om vragen te stellen, maakt niet uit in welke fase je zit. Sowieso laat het zien dat je geinteresseerd bent in de functie, en dat je op hebt zitten letten toen diegene je wat vertelde over het bedrijf en de functie. Je zou van te voren eigenlijk al een paar standaardvragen moeten hebben in je hoofd. Vandie vragen die je op elk gesprek wel kunt verwachten: hoe is de afdeling ingericht, veel of weinig mensen, werktijden, etc.
Ja klopt, maar niet vragen om te vragen. Daar schiet niemand wat mee op. Kun je beter paar dagen na gesprek terugkoppeling vragen of iets dergelijks. Dan toon je nog steeds je interesse en heb je er ook daadwerkelijk nog wat aan.
pi_62526304
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 12:59 schreef existenz het volgende:

[..]

Ja klopt, maar niet vragen om te vragen. Daar schiet niemand wat mee op. Kun je beter paar dagen na gesprek terugkoppeling vragen of iets dergelijks. Dan toon je nog steeds je interesse en heb je er ook daadwerkelijk nog wat aan.
Je kan er op af worden gerekend. Heb zelf nl. ook wel eens te horen gekregen dat ik niks vroeg. Ligt er natuurlijk helemaal aan waar je op solliciteert, maar bij kantoorfuncties zou ik wel je gep opentrekken tijdens het gesprek, ook al is alles duidelijk.
pi_62526329
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:02 schreef PDOA het volgende:

[..]

Je kan er op af worden gerekend. Heb zelf nl. ook wel eens te horen gekregen dat ik niks vroeg. Ligt er natuurlijk helemaal aan waar je op solliciteert, maar bij kantoorfuncties zou ik wel je gep opentrekken tijdens het gesprek, ook al is alles duidelijk.
Ligt inderdaad ook aan de functie.
pi_62529472
Net gebeld door iemand van het detacheringsbureau, bij het bedrijf minimale looneis neergelegd van 2500 (ok minimaal is raar maar floepte eruit). (vriend van mij bij dat bedrijf verdient 2800 (precies dezelfde opleiding en leeftijd/baan)
Nu vroeg die persoon van het detacheringsbureau mij ook een looneis, ik zo: Rond de 2750 bruto, ohw zegt hij heb je dat nu ook? of heb je nu bijv. 2650 en dat wil je er minimaal bij?
Ik zou nou dat 2de alleen heb ik geen 2650 maar ik wil hier liever ook in persoon over onderhandelen, en niet via de telefoon. Dat kon hij begrijpen, maar nu kon hij alvast de loonkosten doorberekenen en doorsturen naar de tussenpersoon (bedrijf heeft afspraak met ander bedrijf (bank) en die regelen het weer met detacheringsbureau (leuke constructie) )
Heb ik hier nu slim aan gedaan ofniet? Ik ben volkomen eerlijk geweest heb niet gelogen maar nu wel andere looneis neergelegd als eerst, maja die was "minimaal" en zou me nu bedacht kunnen hebben, vanwege de onzekere situatie, en ik heb ook bij mijn eigen werkgever opslag gekregen (wel al ietsje eerder maar is pas 2 weken geleden).

Dom of slim aan gedaan?
pi_62529733
Weet de werkgever waar je nu zit wel dat je wegwil/gaat? Ik zou een medewerker geen opslag geven als ik wist dat hij toch zou vertrekken binnenkort.
pi_62529870
Nee dat weet hij niet, zit via detachering, traineeship constructie en na iedere opdracht krijg je opslag.
Ik vertel het hem ook pas als ik een contract getekend heb, en niet eerder. En ik heb rekening gehouden met mijn uitwerktermijn.

Maar het is toch mogenlijk om die looneis ietsje omhoog te schroeven toch? Het is iig niet iets dat Not-done is..
pi_62530900
quote:

Laat me raden: REAAL?
*verwijderd door Admin*
pi_62530920
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:35 schreef FoxF1 het volgende:

[..]

Had het wel gelezen, echt een drama zeg! Je bent iig wel vasthoudend. In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Ga straks denk ik toch maar eens bellen. M'n gevoel zegt gewoon dat het goed zou moeten zitten en dat ik die baan kan pakken maar ja......

Anyways, jij in ieder geval een goed weekend gewenst en zo te horen gaat dat wel lukken!
Nog gebeld / iets gehoord?
*verwijderd door Admin*
pi_62565247
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:05 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Nog gebeld / iets gehoord?
Ja inderdaad, en ze waren net van plan mij na 5 uur te gaan bellen. Anyways tweede gesprek wilden
ze heel graag (en ik ook) maar ze hikten tegen mijn salarisindicatie aan....... Eerst maar aangegeven dat
één en ander bespreekbaar was en ook compenseerbaar middels secundaire voorwaarden die zij wel
hebben en mijn huidige werkgever niet.
Maar het kan nog wel een moeilijk verhaal worden om arbeidsvoorwaardelijk tot elkaar te komen vrees ik.... Ik wil best voor een half jaar een ietsje inleveren om daarna weer voorbij mijn huidige salaris te stijgen maar ook echt niet meer dan een beetje.

Gelukkig heb ik nog meerdere ijzers in het vuur, maar deze functie heeft inhoudelijk gezien zwaar mijn voorkeur.
pi_62576381
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:19 schreef FoxF1 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, en ze waren net van plan mij na 5 uur te gaan bellen. Anyways tweede gesprek wilden
ze heel graag (en ik ook) maar ze hikten tegen mijn salarisindicatie aan....... Eerst maar aangegeven dat
één en ander bespreekbaar was en ook compenseerbaar middels secundaire voorwaarden die zij wel
hebben en mijn huidige werkgever niet.
Maar het kan nog wel een moeilijk verhaal worden om arbeidsvoorwaardelijk tot elkaar te komen vrees ik.... Ik wil best voor een half jaar een ietsje inleveren om daarna weer voorbij mijn huidige salaris te stijgen maar ook echt niet meer dan een beetje.

Gelukkig heb ik nog meerdere ijzers in het vuur, maar deze functie heeft inhoudelijk gezien zwaar mijn voorkeur.
Handige onderhandelaar bij dat bedrijf.

Vergeet niet dat hun eerste bod ook niet hun uiterste is. Succes
*verwijderd door Admin*
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:41:37 #168
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62577536
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:05 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Laat me raden: REAAL?
Nee. Toevallig niet. Een dochterbedrijf van een grote verzekeraar in Amsterdam. Ze hebben geen bancaire functie zoals Reaal.

Zijn ze bij Reaal ook kritisch dan? Daar ben ik namelijk eveneens aan het kijken voor een baan.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:45:25 #169
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62577660
Gisteren trouwens nog een sollicitatiegesprek gehad dat goed verliep. Ik mag door naar de tweede ronde, das fijn!
Als eerste een capaciteitentest moeten doen die ik gehaald heb. Eerder al eens bij Sogeti zo'n test gehaald waar ik zwaar voor zakte, dus ik was er ietwat huiverig voor. .

Het was trouwens die PiMedia Connector test. 8 subtests, waaronder een aantal figuratief, rekenopdrachten en taalopdrachten. Ik vond hem best goed te doen. Wel goed op de tijd letten die je beschikbaar hebt, schijnbaar is de test zo gemaakt dat je de opdrachten niet in het geheel af kunt krijgen.
Dus mocht iemand die test krijgen in de toekomst: doe je voordeel met deze info
pi_62580578
Krijg ik net een telefoontje, oproep gemist dus voicemail, van een bedrijf waar ik 2 weken geleden een gesprek had. Of ik een vervolgafspraak wilde maken voor een 2e gesprek. Maar ik heb niet echt het idee dat ik daar heel graag zou willen werken

Nu heb ik volgende week al een 2e afspraak bij een bedrijf wat heel erg positief over het gesprek en mijn persoontje was en het zou raar moeten lopen wil ik dat baantje niet krijgen, maar ja niets is zeker. Ik wil daar ook zelf heel graag werken. Goede doorgroeimogelijkheden enzo.

Zit een beetje in dilemma om bij dat eerste bedrijf een afspraak te maken of gewoon te zeggen dat er al iets anders is en dus geen 2e afspraak nodig is. Ik ben bang dat ik op dat evt. gesprek echt heel ongemotiveerd zal overkomen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:31:30 #171
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62580766
Zij hebben jou 2 weken laten wachten, dus ik zou gewoon een afspraak maken ruim ná je 2e gesprek bij dat leuke bedrijf. Dan kan je altijd nog afbellen maar je gooit ze ook nog niet down the drain.
pi_62582007
Ik ben ook druk aan het solliciteren. Heb jaren in de ICT gewerkt en wil nu een juridische functie (studeer nu rechten in de avonduren). Ik merk dat het best lastig is om met een goed verhaal te komen (waarom die omslag?) maar weet meestal wel te overtuigen. De laatste sollicitatie ging mis, omdat bij het tweede gesprek, nota bene een borrel, er 2 mensen 'tegen' stemden: ze vonden me te gereserveerd, te serieus. Vreemd, maar het is in ieder geval geen afwijzing vanwege mijn capaciteiten! Men denkt blijkbaar wel dat ik de werkzaamheden kan uitvoeren, ook al heb ik daarin 0,0 ervaring.

Ook lastig: salaris. Ik ben 30 en heb 7 jaar werkervaring, maar 0,0 werkervaring in het door mij gewenste vakgebied. Daarom zal ik omlaag moeten in salariseis, maar ja, ik kan ook weer niet té laag gaan.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:22:40 #173
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62583909
Je zou in de juridische sector juist verwachten dat je er enigszins serieus moet zijn. Beetje jammere manier van afwijzen, niet echt iets waar je wat mee kunt.

Sowieso niet te laag gaan, want dan denkt men misschien dat het met jouw talenten tegenvalt als je jezelf weggeeft bij een pakje boter bij wijze van.

Waarom ben je eigenlijk uit de ICT gegaan als ik vragen mag?
pi_62585058
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zij hebben jou 2 weken laten wachten, dus ik zou gewoon een afspraak maken ruim ná je 2e gesprek bij dat leuke bedrijf. Dan kan je altijd nog afbellen maar je gooit ze ook nog niet down the drain.
Ik denk dat ik dat inderdaad maar doe, maar dan wel 1 dag voor het andere gesprek. Ik zeg gewoon dat ik nog een gesprek heb lopen.
pi_62585848
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:15 schreef cinnamongirl het volgende:

Ook lastig: salaris. Ik ben 30 en heb 7 jaar werkervaring, maar 0,0 werkervaring in het door mij gewenste vakgebied. Daarom zal ik omlaag moeten in salariseis, maar ja, ik kan ook weer niet té laag gaan.
Dat vraag ik me nou ook af. Hoe bepaal je je salariseis? Aan de hand van je vorige salaris, leeftijd of wat? Heb de afgelopen 6 jaar in Defensie gewerkt en het salaris was voor mijn leeftijd best goed, maar nu ga ik dus heel ander werk doen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:27:39 #176
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62585987
Ik mag volgende week weer een sollicitatiegesprek voeren. Dit topic nog maar even doorkijken voor nuttige tips. Over het algemeen vind ik gesprekken bij mij altijd wel goed gaan. De laatste keren waren er dan ook meestal andere oorzaken als ik niet werd aangenomen (of het waren smoesjes, maar dat idee heb ik niet). Over het algemeen is men goed over me te spreken.

Ik moet ook zeggen dat ik geen hekel heb aan sollicitaties en er daarom altijd erg op mijn gemak zit.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_62588608
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:22 schreef Detroit het volgende:

Waarom ben je eigenlijk uit de ICT gegaan als ik vragen mag?
Ik ben destijds de IT ingerold omdat ik er een bijbaan in had. Ik vond het erg leuk, maar kan er niet helemaal mijn ei in kwijt. Ik mis het 'intermenselijke aspect' zal ik maar zeggen. En het recht heeft me ook altijd erg geboeid. Mijn doel is dan ook de advocatuur ingegaan met as specialisatie ICT en recht!
pi_62606364
Ik zit te wachten op 2 telefoontjes.

Eentje van een functie waar ik 3 weken geleden voor gesolliciteerd heb, tweede ronde heb gehaald, daar 2 weken geleden gesprek voor gehad heb maar waar ze het tweede gesprek met de andere kandidaat nog niet hebben gevoerd. Voor zover ik weet dus, vandaar dat ik vandaag iemand aan de lijn hoop te krijgen die me kan vertellen hoe ver de prodedure staat (betreffende persoon was er net niet). Want als het erg lang gaat duren ben ik bang dat ze mijn gesprek alweer vergeten zijn. Dat kan in mijn nadeel werken, maar evt. ook in mijn voordeel natuurlijk.
En het tweede telefoontje gaat over een functie waar ik dit weekend op heb geschreven. Daar hebben ze hard iemand nodig, want de sluitingsdatum was gisteren en vandaag en morgen zijn de gesprekken. Maar ik heb nog niks gehoord. Vind ik steeds minder gunstig worden. Vanmorgen dus toch maar even gebeld om naar de stand van zaken te informeren, het afdelingshoofd belt me terug.
*gaat verder met nagels bijten*
pi_62644685
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:41 schreef Detroit het volgende:

[..]

Nee. Toevallig niet. Een dochterbedrijf van een grote verzekeraar in Amsterdam. Ze hebben geen bancaire functie zoals Reaal.

Zijn ze bij Reaal ook kritisch dan? Daar ben ik namelijk eveneens aan het kijken voor een baan.
Ik heb geen hoge pet op van de recruiters nee. Het gesprek wat ik daar had verliep ook waardeloos. 2 mensen die elkaar probeerden af te troeven qua interessante vragen.
Zegt niet dat dat bij alle gesprekken zo gaat uiteraard natuurlijk...
*verwijderd door Admin*
pi_62645067
Ben aangenomen, en ze zouden dinsdag het contract opsturen (dus woendag/donderdag in huis). Heb het nu nog niet in huis, ff bellen of gewoon even afwachten??
pi_62645370
Bellen natuurlijk. Kan nog net voor het weekend op de post
*verwijderd door Admin*
pi_62649589
heb idd vanmiddag gebeld, en het is gisteren verstuurd
pi_62710023
Zometeen een tweede gesprek en morgen ergens anders een tweede gesprek, ben benieuwd
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:59:06 #184
152789 karr-1
pi_62710931
Ik heb aankomende woensdag mijn 2de gesprek voor een functie die ik echt heel graag wil hebben, dus ik blijf hoop houden.
pi_62717630
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:58 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Handige onderhandelaar bij dat bedrijf.

Vergeet niet dat hun eerste bod ook niet hun uiterste is. Succes
Woensdag (afsluitend?) gesprek met de managing director en de PZ-miep.......We zullen zien.
pi_62717720
Ik ben in de race voor een management traineeship van de NS, ben al door twee rondes heen. Eerst moest ik m'n CV en brief opsturen, daarna 5 digitale assessments maken en nu op naar de derde ronde, gesprek met een manager. Daarna moet ik nog een dag een business case maken met een groepje en een rollenspel doen voor de directie. Spannend .
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:07:33 #187
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62717937
Morgen arbeidsvoorwaarden gesprek

hoop alleen dat mijn salariswens realistisch was
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:25:35 #188
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62718458
Overmorgen sollicitatiegesprek.

Maar even wat handige informatie bij elkaar zoeken en uitprinten. Cv, referenties, diploma en cijferlijst. Werd in het verleden vaak wel op prijs gesteld. Net als een toelichting op de cijferlijst, want anders snapt men er niks van. Nog even de site goed bekijken en me inlezen. Wat vragen op papier zetten. En dan ben ik er wel klaar voor.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:29:29 #189
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62718615
Een goede voorbereiding is het halve werk .

Het staat altijd netjes als je een mapje bij je hebt met de uitgedraaide uitnodiging, functie en info over het bedrijf. Ook je eigen cv, dat voorkomt "ondersteboven" meelezen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 14:41:42 #190
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62718981
Ik heb alles in drievoud mee. Mijn cv hebben ze natuurlijk al, maar zo hebben ze alles bij elkaar. De referenties staan niet in mijn cv en de rest heb ik ook niet meegestuurd bij mijn sollicitatie. Dus even alles bij elkaar, nietje erin, komt goed voorbereid over. De vacature inderdaad ook even uitdraaien voor mezelf.
pi_62730950
Heb vandaag een gesprek gehad en als ik wil kan ik woensdag beginnen, morgen nog een ander gesprek. Hopen dat het ook goed afloopt en dan even goed nadenken en afwegen!
pi_62731056
Ik heb ook vandaag een gesprek gehad, ging lekker. Vorige week ook eentje gehad, en daarvan hoorde ik vandaag van het bureau dat men erg enthousiast over me is en dat ik op een tweede gesprek mag.
Referenties zijn me helemaal niet gevraagd. Gelukkig maar, want ik zou niet weten wie op te geven bij mijn huidige baan (vage organisatie, en de directeur weet niets van mijn functioneren) en wat betreft mijn banen hiervoor: niemand die wat over mij kan vertellen werkt daar nog.
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:12:01 #193
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62731935
Ik heb van mijn vorige stage een goede referentie. Ik ben daarna ook in dienst gebleven en heb nu een aantal maanden een andere leidinggevende. Die laatste geef ik ook op. Beiden zijn erg over me te spreken, dus ik zou ook gek zijn als ik ze niet zou opgeven.

Vragen jullie altijd mensen of ze er bezwaar tegen hebben als je ze opgeeft als referentie? Ik vind het wel zo netjes om het te doen, en doe het dus ook altijd. Maar er zijn nogal eens mensen die er raar van opkijken en het als vanzelfsprekend zien dat mensen er geen bezwaar tegen hebben.
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:10:22 #194
152789 karr-1
pi_62734314
Ik heb mijn vorige chef als referentie opgegeven omdat mijn huidige chef me pas 2 maanden kent of zo. Verder iemand met wie ik heel veel samenwerk in teams enzo. Beide personen had ik niet van tevoren ingelicht maar ze vonden het geen van beiden een probleem en hebben alle gevraagde informatie gegeven.
pi_62748463
Als iemand mij niet van te voren inlicht dat ik referentie ben dan zeg ik dat ik blij ben dat ik bijna van ze af ben
*verwijderd door Admin*
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:00:02 #196
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62748517
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:07 schreef teamlead het volgende:
Morgen arbeidsvoorwaarden gesprek

hoop alleen dat mijn salariswens realistisch was

ik ben aangenomen

En hun salarisbod lag nog 300,- hoger dan mijn (in mijn ogen al asociale) salariswens
pi_62748633
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:00 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik ben aangenomen

En hun salarisbod lag nog 300,- hoger dan mijn (in mijn ogen al asociale) salariswens
wat ga je doen voor hoe veel en vooral waar??
als ze belachelijk betalen zoeken ze mij ook
*verwijderd door Admin*
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:03:30 #198
152789 karr-1
pi_62748634
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:00 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik ben aangenomen

Gefeliciteerd !!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:04:31 #199
152789 karr-1
pi_62748671
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:58 schreef JanJanJan het volgende:
Als iemand mij niet van te voren inlicht dat ik referentie ben dan zeg ik dat ik blij ben dat ik bijna van ze af ben
Het was ook niet de bedoeling, maar de referenties werden zo plotseling gevraagd dat ik eigenlijk weinig tijd meer had om ze in te lichten. Ik stuurde het lijstje 's ochtends in en dezelfde dag nog zijn al die mensen afgebeld.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:06:22 #200
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62748725
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:03 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

wat ga je doen voor hoe veel en vooral waar??
als ze belachelijk betalen zoeken ze mij ook
ik ga als interimmanager aan de slag bij een vrij nieuwe club (noem nog ff geen naam, collega's lezen mee )

Ik had op mijn huidige salaris al 500,- gelogen . Gaan ze daar gewoon nog vet vet boven zitten

ik ga zo dronken worden vanavond
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:07:02 #201
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62748748
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het was ook niet de bedoeling, maar de referenties werden zo plotseling gevraagd dat ik eigenlijk weinig tijd meer had om ze in te lichten. Ik stuurde het lijstje 's ochtends in en dezelfde dag nog zijn al die mensen afgebeld.
Ik las ergens op de website van het bedrijf waar ik solliciteer dat ze referenties (vrijwel) altijd bellen. Bij mijn sollicitatie (via de website) werd er niet om gevraagd, maar ik heb ze er nu wel bij staan. Ik had dus ook alle tijd om even te checken of het ok was. Voorheen deed ik dat vaak al voordat ik daadwerkelijk ging solliciteren, gewoon om een situatie waarin jij terecht kwam te voorkomen.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:10:10 #202
152789 karr-1
pi_62748831
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik las ergens op de website van het bedrijf waar ik solliciteer dat ze referenties (vrijwel) altijd bellen. Bij mijn sollicitatie (via de website) werd er niet om gevraagd, maar ik heb ze er nu wel bij staan. Ik had dus ook alle tijd om even te checken of het ok was. Voorheen deed ik dat vaak al voordat ik daadwerkelijk ging solliciteren, gewoon om een situatie waarin jij terecht kwam te voorkomen.
Onderaan mijn cv staat zoiets als "Een lijst van referenties wordt op verzoek geleverd" Dit zodat ik kan zorgen dat de referenties die ik op geef passen bij de baan waar ik evt op solliciteer. Ik heb er dus geen standaardlijstje met namen staan. Die moet ik dan bovendien om de zoveel tijd controleren op juistheid.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:32:11 #203
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62749538
Ik heb niet zo veel keuze na tot nu toe 1 stage en een jaartje een bijbaan waar ik relevante werkervaring heb opgedaan. Voor mij is het dus niet veel werk om het een beetje bij te houden. Een bijbaan die ik al voor mijn stage had zou er nog bij kunnen, maar dat vind ik zelf eigenlijk niet relevant, ook heb ik er niet veel gewerkt. Dus ik vond de 2 namen die ik nu heb wel genoeg.
pi_62751143
Ben vanmorgen op gesprek geweest en zullen me binnen een dag terug bellen. Maar ben zo stom geweest om vergeten te zeggen dat ik heb beloofd een ander bedrijf vandaag nog te bellen wat mijn beslissing zal zijn (wel of niet daar werken).

Moet ik hun dan alsnog opbellen en vragen of ze al een beslissing hebben gemaakt zodat ik dat andere bedrijf kan informeren. Volgens mij komt dat zo zenuwachtig over Of tegen dat andere bedrijf zeggen dat ik mijn beslissing uitstel tot morgen (ze hebben best veel haast om die functie te vullen)?
pi_62751268
Nee, je kunt het andere bedrijf ook gewoon bellen en zeggen dat je er nog niet uit bent? Dat klopt toch? Als ze je echt graag willen, kunnen ze nog een dag wachten.
pi_62751869
Denk dat ik dat inderdaad maar doe. Ik heb mijn keuze al wel gemaakt. Als ze me willen ga ik voor die baan, maar ja, kan niet het risico lopen om die andere baan nu af te bellen en dat ik zometeen wordt gebeld dat ik het toch niet geworden ben. Sta je met lege handen, dus moet ze nog maar even aan het lijntje houden.

Ik was daar ook de enige kandidaat voel me nou best schuldig om daar evt af te gaan bellen
pi_62752010
Absoluut even bellen dat je nog minimaal 1 dag langer wilt wachten. Houd hier even een marge aan, voor het geval je gebeld wordt dat je nog een gesprek moet bijv...
pi_62752583
Hmm ik ben dus ook aangenomen, met een ontzettend leuk loon, alleen dan wel eerste halfhaar via detachering..
Maja daar doe ik t voor, het moeilijkste komt nu, ontslag nemen, heb zojuist gebeld en gemaild om een afspraak te maken morgen, want ik moet deze week opzeggen..

Had ontslag nemen me toch makkelijker voorgesteld, krijg zelfs beetje twijfels, terwijl ik eerst zo supergraag wegwilde.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:10:46 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62752654
Gefeliciteerd voor de mensen die wat hebben gevonden

Ik heb morgen een gesprek voor een Hele Leuke Baan, dus hoop echt nu dat het geluk nu aan mijn zijde is!
pi_62752677
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:08 schreef Berzerker het volgende:
Hmm ik ben dus ook aangenomen, met een ontzettend leuk loon, alleen dan wel eerste halfhaar via detachering..
Maja daar doe ik t voor, het moeilijkste komt nu, ontslag nemen, heb zojuist gebeld en gemaild om een afspraak te maken morgen, want ik moet deze week opzeggen..

Had ontslag nemen me toch makkelijker voorgesteld, krijg zelfs beetje twijfels, terwijl ik eerst zo supergraag wegwilde.
Hoezo is dat moeilijk, en waarom een afspraak maken. Je kan volstaan met het inleveren van je ontslagbrief aan je manager!
pi_62752761
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gefeliciteerd voor de mensen die wat hebben gevonden

Ik heb morgen een gesprek voor een Hele Leuke Baan, dus hoop echt nu dat het geluk nu aan mijn zijde is!
Veel succes!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:18:55 #212
152789 karr-1
pi_62752937
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:08 schreef Berzerker het volgende:

Ik vind het ook eng om te doen hoor. Als ik deze nieuwe baan krijg, geef ik een vast contract op en ga ik weg bij een baas waar ik al 8 jaar werk. In ruil daarvoor krijg ik weer een jaarcontract met vooruitzicht op vast.

Verder heb ik per 1 juni jl een nieuwe functie, die me dus absoluut niet bevalt. Dat is ook 1 van de redenen dat ik weg wil. Praten met de baas levert niets op, dus dan moet het maar zo.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:25:57 #213
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_62753139
Je kunt gerust een slechte eigenschap noemen die je niet positief kunt interpreteren. Iedereen weet dat iedereen negatieve eigenschappen heeft en daar moet je ook gewoon eerlijk over zijn. Eventueel kun je bij de negatieve eigenschappen opmerken dat je je er bewust van bent en dat je er voor open staat om er aan te werken. Als je al je negatieve eigenschappen die je noemt probeert positief uit te leggen, dan komt dat ongeloofwaardig over. Als ik een sollicitatie-interview afneem, dan waardeer ik het zeer wanneer mensen zelfbewust zijn en daar ook niet krampachtig omheen draaien.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:29:10 #214
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_62753236
Even TVP, ga vrijdag op 2e gesprek bij CapGemini. Eerste gesprek verliep erg lekker en meteen 's middags belden ze al dat ze graag met me door wilden terwijl ze eigenlijk gezegd hadden dat ze me na het weekend (gesprek was op vrijdagmorgen) iets zouden laten weten. Volgende gesprek gaat onder andere over mijn salaris. Ze hebben me gevraagd wat ik nu verdien en daar ben ik (stom van me, maar kan zo slecht liegen) volledig eerlijk in geweest. Nu is mijn huidig salaris wel aan de bedroevend lage kant, maar ik heb er wel bij gezegd dat ik het laag vind en dat ik momenteel wel heel veel vrije dagen heb. Dus ben benieuwd met welk voorstel zij komen waarna er nog een assessment volgt, daar zie ik nog wel een beetje tegenop...
Don't let my username fool you...
pi_62753625
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:11 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Hoezo is dat moeilijk, en waarom een afspraak maken. Je kan volstaan met het inleveren van je ontslagbrief aan je manager!
Ten 1e zit ik via detachering dus ik zit niet op dezelfde locatie of bedrijf als mijn werkgever...

Ten 2de vind ik die manier wat jij aangeeft goed voor een bijbaan, maar niet voor een vaste baan, je wilt die mensen toch als referentie houden, en ze zijn nooit slecht voor me geweest dus vind ik t ook jammer als zij hierdoor in de problemen komen.
pi_62757215
Ben ook aangenomen bij het andere bedrijf, dus mijn keuze is gemaakt Deze week nog wat papierwerk in orde maken en dan kan ik maandag beginnnen!

Morgen even dat andere bedrijf afbellen
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:21:23 #217
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62782086
Sollicitatiegesprek ging goed. De opdrachtgever wilde als het kon ook vandaag gelijk bepalen of we met elkaar in zee gaan of niet en dus krijg ik als alles goed gaat binnenkort een stagecontract thuisgestuurd.

Nu alleen nog met school kortsluiten dat de opdracht aan de eisen voldoet. Ook word ik nog gescreend omdat het een financieel dienstverlener betreft, maar wat dat betreft voorzie ik geen problemen. Dus ik ga maar even met mijn stagecoördinator mailen, enkele bedrijven bedanken voor de interesse en een formuliertje afwachten en ingevuld terugsturen.

Zo makkelijk en vooral snel is het tot nu toe nooit gegaan.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:24:16 #218
152789 karr-1
pi_62782150
2de gesprek is net geweest. Er was ineens een derde persoon bij die niet op de uitnodiging stond. Maar aangezien deze persoon een soortgelijke functie heeft als die ik zou krijgen had ik er geen problemen mee.

Ging verder wel prima volgens mij, goed gesproken, leuk gesprek gehad. Nu maar afwachten.....
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:18:35 #219
152789 karr-1
pi_62787288
Nog geen 10 minuten na bovenstaand verhaal kreeg ik een mailbericht dat ik afgewezen was en dat ik wel wist waarom omdat dat al mondeling toegelicht was? Nou ik wist van niets en dat heb ik ze ook gemeld. Bleek dus dat iemand mij al had moeten bellen, wat dus niet gebeurd is.

Uiteindelijk heb ik om half 5 zelf maar gebeld om nu te horen wat er aan de hand was. En uiteraard werd het weer gegooid op het aloude gebrek aan ervaring, er is een kandidaat die sterker was dan jij etc. Om daarna nog even toe te voegen dat ik wel een twijfelgeval was, maar ze durfden het toch niet aan. Wat heb ik daar nou weer aan?

Nou ja, dan maar verder zoeken, er moet toch ergens iets te vinden zijn.
pi_62803577
Whoei bij mij de kogel door de kerk en gister ontslag genomen, werd vrij goed opgevat, alleen is er nog niks gezegd over vakantiedagen/geld en andere zaken zoals opleidingskosten..
Hoop niet dat ze daarover moeilijk gaan doen, vandaag maar eens over mailen, hoe we dat gaan doen..
pi_62809563
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:57 schreef FoxF1 het volgende:

[..]

Woensdag (afsluitend?) gesprek met de managing director en de PZ-miep.......We zullen zien.
Nou, gistermiddag gesprek gehad. Ten eerste kreeg ik 's ochtends nog even een mailtje dat er een test (???) afgenomen zou worden. Ik hoefde niet eerder te verschijnen volgens de recruitment-dame. Kwam ik daar tien min. te vroeg want ik wil altijd mooi op tijd zijn, ga zitten, test maken. Al met al begon het gesprek pas twintig minuten na de afgesproken aanvangtijd.
MD begint vragen te stellen over mijn opleiding in te trant van: Er zitten hier niet veel met jouw opleding/vakgebied, wil je dat wel?? Verder steggelen over dat ik weinig ervaring had (duh, dat weet je toch als je me uitnodigt??).

Toen werd dan de test-uitslag besproken......Inmiddels was er gemeld dat de volgende sollicitant zat te wachten en dat er (erg vlot) afgerond moest gaan worden. Snel door de test heen, uitslag suggereerde twee zwakke punten waar ik mij totaal niet in terugvond. Slechts kort weerwoord kunnen geven, ik vond de test ook erg zwart-wit qua stellingen en daar wilde ik wel heel graag diep(er) op ingaan om mijn gemaakte keuzes tijdens deze test toe te lichten.
Afsluitend had de MD het gevoel nog niet klaar met mij te zijn en nog een gesprek te willen. Hij wilde wat meer vragen van mijn kant horen in het volgende gesprek en dat was dat, ik kon weer vertrekken en wel met een behoorlijk onbevredigd gevoel.

Daar sta je dan, je neemt een halve snipperdag voor een gesprek dat niet langer dan één uur mocht duren en waarin ook een test werd afgenomen en besproken moest worden. Voel me al met al niet zo serieus genomen door die (beursgenoteerde) toko........

Ik zit sterk te overwegen niet eens met ze verder te gaan. Als ze bellen ga ik mijn ongenoegen nog wel even kenbaar maken
pi_62809674
Je verhaal klinkt me heel bekend in de oren, Ik kreeg ook te horen in mijn 1e gesprek dat ze me heel graag wilden, en dat ik de nieuwe kandidaat zou zijn, en dat de bal bij mij lag of ik het wilde.

Ik dus ja gezegd, ohw mooi dan krijg je alleen nog een gesprek met de general manager, die wilt alle trainees persoonlijk spreken (informaliteit), en iemand van HR zal je een aanbod doen..
Pff was gewoon superzwaar 2de gesprek, uiteindelijk ngo 6 weken door die HRM manager aan het lijntje gehouden, hij belde nooit als hij zou bellen maar ik moest hem dan bellen..
pi_62809848
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:36 schreef Berzerker het volgende:
Je verhaal klinkt me heel bekend in de oren, Ik kreeg ook te horen in mijn 1e gesprek dat ze me heel graag wilden, en dat ik de nieuwe kandidaat zou zijn, en dat de bal bij mij lag of ik het wilde.

Ik dus ja gezegd, ohw mooi dan krijg je alleen nog een gesprek met de general manager, die wilt alle trainees persoonlijk spreken (informaliteit), en iemand van HR zal je een aanbod doen..
Pff was gewoon superzwaar 2de gesprek, uiteindelijk ngo 6 weken door die HRM manager aan het lijntje gehouden, hij belde nooit als hij zou bellen maar ik moest hem dan bellen..
Geluk bij een ongeluk iig dat de arbeidsmarkt zo is als die is op het moment. Wergevers struikelen haast over elkaar heen voor hoger technisch personeel. Gelukkig kan ik mezelf makkelijk veroorloven om nee te zeggen omdat ik meerdere (en betere) aanbiedingen heb liggen, echter wel verder reizen...

(Maar dit bedrijf lijkt (leek??) me zooo mooi......)

[ Bericht 2% gewijzigd door FoxF1 op 30-10-2008 14:32:24 ]
pi_62810064
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:25 schreef servus_universitas het volgende:
Je kunt gerust een slechte eigenschap noemen die je niet positief kunt interpreteren. Iedereen weet dat iedereen negatieve eigenschappen heeft en daar moet je ook gewoon eerlijk over zijn. Eventueel kun je bij de negatieve eigenschappen opmerken dat je je er bewust van bent en dat je er voor open staat om er aan te werken. Als je al je negatieve eigenschappen die je noemt probeert positief uit te leggen, dan komt dat ongeloofwaardig over. Als ik een sollicitatie-interview afneem, dan waardeer ik het zeer wanneer mensen zelfbewust zijn en daar ook niet krampachtig omheen draaien.
Iedere slechte eigenschap heeft ook wel een positieve tegenhanger. Dus daar mag je best ook wel iets over zeggen. Ik merk vaak dat het werkt om te beginnen met de goede eigenschap, en dan van daaruit te vertellen wat het nadeel (tegenhanger) van die eigenschap is.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 30 oktober 2008 @ 17:25:45 #225
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_62816277
quote:

Ik ken het. Helaas loopt mijn huidige contract toch echt af op 31 december en heb een hypotheek en vrijwel geen reserves. Ik moet dus wel door

Sinds augustus bezig en al drie keer afgewezen op 2e gesprek:
1 keer omdat zij mij wel wilden, maar toch beseften dat zij niet waren wat ik zocht (soort van prima dus)
1 keer met een hele berg kutsmoesjes (vent mocht me gewoon niet, met de directe 'collega's ' klikte het enorm) Ik werk dus NIET voor Berk
1 keer omdat er 3 hele goede kandidaten waren en ze maar 1 aan konden nemen (en dat was niet ik )

Maar goed: volgende week 2e gesprek bij de OOOOOverheid, hopelijk lukt het nu wel

[ Bericht 15% gewijzigd door Ienepien op 30-10-2008 17:44:44 ]
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  donderdag 30 oktober 2008 @ 18:16:06 #226
152789 karr-1
pi_62817347
Morgen een assessment, zal ook wel niets worden, ik ben heel slecht in die dingen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:15:35 #227
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62820511
Houd vertrouwen! Voor hetzelfde geld gaat het wel goed! Ik had ook niet verwacht dat ik ooit een capaciteitentest zou halen en het is me toch gelukt. .
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:48:50 #228
152789 karr-1
pi_62822941
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:15 schreef Detroit het volgende:
Houd vertrouwen! Voor hetzelfde geld gaat het wel goed! Ik had ook niet verwacht dat ik ooit een capaciteitentest zou halen en het is me toch gelukt. .
Och ik zie het wel, ik ga er naar toe, maak er het beste van en dan hoor ik de uitslag vanzelf wel.
pi_62823050
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:16 schreef karr-1 het volgende:
Morgen een assessment, zal ook wel niets worden, ik ben heel slecht in die dingen.
Da's de juiste instelling!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:19:51 #230
152789 karr-1
pi_62849033
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:53 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Da's de juiste instelling!
Het is niet de eerste keer dus ik heb ervaring. Ik weet waar mijn zwakke punten liggen.
  zaterdag 1 november 2008 @ 10:04:26 #231
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_62856788
Gisteren heb ik 2e gesprek gehad, ging erg lekker. Konden gewoon in Limburgs dialect lullen en heb goed kunnen praten met die 2 mensen. Ze gaan nu een salarisaanbod doen en dan volgt nog een assessment, maar ik ga er vanuit dat ik dat wel kan halen.
pi_62856799
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 10:04 schreef Metalfreak het volgende:
Gisteren heb ik 2e gesprek gehad, ging erg lekker. Konden gewoon in Limburgs dialect lullen en heb goed kunnen praten met die 2 mensen. Ze gaan nu een salarisaanbod doen en dan volgt nog een assessment, maar ik ga er vanuit dat ik dat wel kan halen.
Assessments ... het toonbeeld van de verrobotisering van de mens.
pi_62858292
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:25 schreef Ienepien het volgende:

[..]

Maar goed: volgende week 2e gesprek bij de OOOOOverheid, hopelijk lukt het nu wel
Tip: Neem een kan koffie mee, succes gegarandeerd!
pi_62860738
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:25 schreef Ienepien het volgende:

[..]

Ik ken het. Helaas loopt mijn huidige contract toch echt af op 31 december en heb een hypotheek en vrijwel geen reserves. Ik moet dus wel door

Sinds augustus bezig en al drie keer afgewezen op 2e gesprek:
1 keer omdat zij mij wel wilden, maar toch beseften dat zij niet waren wat ik zocht (soort van prima dus)
1 keer met een hele berg kutsmoesjes (vent mocht me gewoon niet, met de directe 'collega's ' klikte het enorm) Ik werk dus NIET voor Berk
1 keer omdat er 3 hele goede kandidaten waren en ze maar 1 aan konden nemen (en dat was niet ik )

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. (gelukkig wel wat reserves)
En word nu al 4 weken aan het lijntje gehouden door een werkgever waar ik best zou willen werken. Interessant werk, weer meer in de richting die mij toch het beste ligt en op loopafstand van mijn huis (woon/werk is nu 40 kilometer).

Eerste gesprek gehad, door naar de -ingelaste- 2e ronde met één andere kandidaat, paar dagen daarna gesprek... en da's nu 4 weken geleden. Verschillende keren gebeld, contactpersoon nooit aanwezig en men wist mij niet meer te vertellen dan dat er een tweede ronde was. Do'h! Daar zit ik in, ben al op gesprek geweest! Iedere keer gevraagd of hij me kon terugbellen, nooit gebeurd.
Nu de laatste keer iemand aan de lijn die er iets meer van wist, door vakantie en ziekte was het gesprek met kandidaat 2 nog niet geweest. Misschien deze (afgelopen) week, maar het kon ook komende week worden voordat de beslissing genomen werd.
Ik ben eind september op het eerste gesprek geweest, vier dagen later op het tweede gesprek en inmiddels is het begin november voor ik weet of ik al dan niet aangenomen word! En ik heb geen idee of dat voor of tegen me werkt. Blijkbaar vinden ze die andere kandidaat zo belangrijk dat ze daarop willen wachten en tegelijkertijd vervaagt de indruk die ik heb gemaakt steeds meer.
Niet terugbellen vind ik erg slordig. Maar toch zou ik erg blij zijn als ik deze functie krijg, want zoveel banen zijn er niet in mijn vakgebied, ik heb inmiddels veel tijd en energie in deze sollicitatie gestoken en 31 december komt akelig dichtbij.....
pi_62860867
Wat naar, Cat22 en ienepien. Gelukkig heb ik nog een partner die als het nodig is, de kar wel eventjes alleen kan trekken. Toch heb ik nog nooit een dag zonder werk gezeten, ook niet nu ik niet meer alleen ben. Het idee dat ik financieel van iemand afhankelijk ben, staat me absoluut niet aan.

Ik heb gisteren te horen gekregen (van bureau) dat ik ergens voor een tweede gesprek ben uitgenodigd. Ook hoorde ik dat ik de enige kandidaat ben (er waren er 5).
Ik neem dus aan dat het gewoon afstemming is over o.a. arbeidsvoorwaarden dan.
Maar ik durf nog niet te juichen, en gisteren was het 31 oktober, de laatste dag om per 1 dec. op te zeggen en dat heb ik nog maar niet gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 01-11-2008 14:27:10 ]
  zondag 2 november 2008 @ 12:52:15 #236
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_62879796
Succes Cinnamongirl! Het is inderdaad niet fijn om financieel afhankelijk te zijn van een ander, ik zou daar ook niet voor kiezen, maar het was nu wel even een rustgevende gedachte geweest. En ach, anders ga ik wel een maandje ergens de telefoon opnemen.
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 14:12 schreef Cat22 het volgende:

[..] Verhaal van Cat22
Oh wat een eikels! Misschien moet je je afvragen of je daar nog wel wilt werken... Ben je ondertussen verder aan het zoeken?
  zondag 2 november 2008 @ 12:53:27 #237
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_62879814
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 11:47 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Moet zeggen dat de zooi die ik op het eerste gesprek kreeg niet heel denderend was. hmmm misschien nog koekjes bakken
pi_62879938
Hahaha ik zou je aannemen Ienepien (mits behalve mijn maag de rest er ook gelukkig van wordt dan hé)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_62880189
quote:

[..]

Of een doos onbespoten appeltjes
  zondag 2 november 2008 @ 13:18:58 #240
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_62880348
quote:

[..]

Mij vroegen ze vrijdag of ik een pilsje wilde
pi_62880528
Whaha een pilsje?? En wat heb je gezegd?
  zondag 2 november 2008 @ 13:29:44 #242
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_62880645
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:59 schreef Ml-etje het volgende:
Hahaha ik zou je aannemen Ienepien (mits behalve mijn maag de rest er ook gelukkig van wordt dan hé)
Heb gister nog met groot succes pompoenmuffins gebakken, dus dat zit wel goed
pi_62901614
Gisteravond en vanmorgen telefoontjes gehad/gepleegd. Donderdag derde gesprek bij het bedrijf uit mijn
eerdere postings, nu met de beide hoge jopen van het bedrijf. PZ-dame nog wel even duidelijk mijn
onvrede over het laatste gesprek laten blijken.

Verder begin volgende week nog een beslissend (?) gesprek bij een andere (grote) werkgever waar
ik het ook wel zie zitten. Benieuwd hoe het balletje gaat rollen
  maandag 3 november 2008 @ 15:30:51 #244
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_62909338
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:25 schreef Ml-etje het volgende:
Whaha een pilsje?? En wat heb je gezegd?
Dat ik toch maar gewoon voor het glaasje water ging Dat het bier die avond wel goed ging komen
pi_62909565
Hmzz...nog een afwijzing gehad. Reden: niet enthousiast genoeg.
De reden van de andere afwijzing was, na een tweede gesprek dat uit een borrel bestond: te serieus, te gereserveerd.

Wat moet ik daar nou weer mee. Ja, ik ben serieus, en ja ik kijk de kat uit de boom en nee, het zit niet in mijn karakter om tijdens een sollicitatiegesprek uitgebreid te verklaren hoe eeeeenig me die baan wel niet lijkt.
Prive hou ik echter wel van gezelligheid en wordt er regelmatig gelachen. Maar in een zakelijke omgeving hou ik toch wat meer afstand. Vind het erg lastig om hier iets mee te doen. Of misschien moet ik zelf niet veranderen, maar pasten deze werkgevers niet bij mij?
pi_62910392
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:39 schreef cinnamongirl het volgende:
De reden van de andere afwijzing was, na een tweede gesprek dat uit een borrel bestond: te serieus, te gereserveerd.

Wat moet ik daar nou weer mee. Ja, ik ben serieus, en ja ik kijk de kat uit de boom en nee, het zit niet in mijn karakter om tijdens een sollicitatiegesprek uitgebreid te verklaren hoe eeeeenig me die baan wel niet lijkt.
Prive hou ik echter wel van gezelligheid en wordt er regelmatig gelachen. Maar in een zakelijke omgeving hou ik toch wat meer afstand. Vind het erg lastig om hier iets mee te doen. Of misschien moet ik zelf niet veranderen, maar pasten deze werkgevers niet bij mij?
Dat is idd mooi ruk voor je. Ik kan me voorstellen dat je het een redenatie van niks vindt. Sowieso een borrel als sollicitatiegesprek?????
  maandag 3 november 2008 @ 16:16:04 #247
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_62910602
quote:

Hmmm, ik denk inderdaad eerder dat laatste. Beetje vreemde manier van een sollicitatiegesprek houden ja. Ik houd werk en privé ook goed gescheiden en ben op het werk serieuzer dan in mijn privéleven. Ik vind bijvoorbeeld ook dat collega's niet alles van me hoeven te weten. Het lijkt me inderdaad wel logisch dat je een beetje terughoudend blijft, je hebt die baan immers nog niet.
pi_62910780
quote:

Inderdaad toch iets andere bedrijven gaan bezoeken dan maar
pi_62911146
nou ben wel aangenomen (detachering) en zit nu al een week te wachten op een telefoontje om te beginnen . Vorige week wel een keer gebeld, ze waren er nog mee bezig .
Krijg wel uitbetaald vanaf vandaag, maar ik wil aan het werk!
  maandag 3 november 2008 @ 16:39:14 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62911253
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

Hoe is je gesprek afgelopen? .

Sorry dat ik ineens binnen kom walsen. Zag dit topic ineens staan. Ik ben 2 maanden geleden afgestudeerd en ik ben momenteel ook op zoek naar werk. Afgelopen woensdag een gesprek gehad, maar dat liep niet zo lekker. Er was geen klik, waardoor ik nerveus bleef en het gesprek nogal stijfjes verliep... Ik hoor deze week meer, maar ik verwacht er weinig van.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 3 november 2008 @ 16:41:09 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62911319
quote:

Zijn die afwijzingen van die banen die je in het Slanktopic had gepost? Dat is dan wel erg zeg .

Wat je vaak hoort, is dat je jezelf moet blijven bij een gesprek. Als ze kritiek hebben op jouw houding, dan kun je je idd afvragen of jij wel bij hen past. Niet meteen de schuld bij jezelf zoeken iig .
Niet meer actief op Fok!
pi_62911793
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Zijn die afwijzingen van die banen die je in het Slanktopic had gepost? Dat is dan wel erg zeg .

Wat je vaak hoort, is dat je jezelf moet blijven bij een gesprek. Als ze kritiek hebben op jouw houding, dan kun je je idd afvragen of jij wel bij hen past. Niet meteen de schuld bij jezelf zoeken iig .
Het gaat om 1 van die banen. De leukste baan, die staat nog open.
Daar heb ik morgen een tweede gesprek! En inderdaad, ik ben mezelf en ik wil me niet anders voordoen. Als ze dat niet bevalt, jammer dan. Bij mijn huidige baan -en tig banen ervoor- ben ik ook ooit aangenomen, dat moet toch nog weleens lukken!
  maandag 3 november 2008 @ 19:40:08 #253
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62915889
Naar wat voor functies solliciteer je cinnamon?
pi_62916020
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Naar wat voor functies solliciteer je cinnamon?
Secretaresse/paralegal bij advocatenkantoren (als springplank naar advocatuur).
Het is al heel wat dat ik word uitgenodigd, want ik heb een ICT-achtergrond (ben pas later rechten gaan studeren in deeltijd). Maar totnutoe ben ik niet om mijn skills afgewezen!
En dat maakt het des te irritanter.
  maandag 3 november 2008 @ 19:49:19 #255
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62916129
De aanhouder wint he? En een borrel als 2e gesprek vind ik maar raar
  maandag 3 november 2008 @ 19:53:02 #256
331 Merel
Be here now.
pi_62916236
Hoe doen jullie dat met vrij nemen / smoezen verzinnen bij je huidige werkgever? Het is natuurlijk anders als je een contract hebt dat afloopt, maar ik heb een vast contract en wil niet laten merken dat ik ondertussen op zoek ben naar iets anders. Maar telkens halve dagjes vrijnemen omdat je een gesprek hebt gaat zo opvallen! En mijn collega's vragen dan heel geïnteresseerd waarom ik vrij neem, gewoon vriendelijk bedoeld, maar ik ben op een gegeven moment door m'n smoezen heen. En als iemand zegt "Lekker een dagje vrij, ga je iets leuks doen?" ga je ook niet antwoorden "Gaat je niks aan!" M'n werkgever vertrouwt het natuurlijk ook niet als ik opeens naar de tandarts, de dokter en de fysio moet, de loodgieter langs moet komen en er een wasmachine wordt bezorgd. Ik hou niet van liegen, maar ik heb toch echt wat betere smoezen nodig want er zitten weer wat gesprekken aan te komen..
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62916332
Merel: ik werk 32 uur, kan dus schuiven en zit nu op een klus binnen een andere organisatie, én ik werk ook weleens thuis
Genoeg manieren om mijn afwezigheid niet te doen laten opvallen!
Maarre, wel lastig hoor. Het feit dat je er vrij voor neemt, maakt de smoes van een medisch probleem al onmogelijk.
Het zal vrees ik toch zodanig gaan opvallen dat je het niet meer kunt verbergen. Maar is dat eigenlijk wel zo erg?

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 03-11-2008 20:09:37 ]
pi_62916353
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
De aanhouder wint he? En een borrel als 2e gesprek vind ik maar raar
Ik hoop het, ik zal wel zien morgen!
Ja, ik vind dat ook raar, borrelen als tweede gesprek. De advocaten gingen allemaal aan de wijn, ik niet. Misschien vonden ze me daarom wel niet 'gezellig'
  maandag 3 november 2008 @ 20:01:19 #259
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62916443
Mijn werkgever weet ervan, gaat allemaal in goed overleg, dus ik hoef goddank niet geheimzinnig te doen
  maandag 3 november 2008 @ 20:07:59 #260
331 Merel
Be here now.
pi_62916592
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:56 schreef cinnamongirl het volgende:

Maarre, wel lastig hoor. Het feit dat je er vrij voor neemt, neemt de smoes van een medisch probleem al onmogelijk.
Het zal vrees ik toch zodanig gaan opvallen dat je het niet meer kunt verbergen. Maar is dat eigenlijk wel zo erg?
Maar als ik een medisch probleem verzin kost het me geen vrije dagen, nog mooier! Nee dat is dus precies wat ik niet wil, ik wil niet nog meer liegen dan nodig is. Maar zolang ik niet al wat verder in een sollicitatieprocedure zit wil ik gewoon nog niet dat ze het weten, want als ik dan nergens word aangenomen verzwakt dat m'n onderhandelingspositie bij m'n huidige werkgever. Ik kan moeilijk een keer roepen "Als jullie me niet méér betalen stap ik op!" als duidelijk is dat ik helemaal niet zo makkelijk een andere baan vind

XcUZ_Me, zijn je werkgever en jij het erover eens dat je daar gaat stoppen? Ik bedoel, heb je zelf aangegeven dat je weg wil? En hoe reageerden ze daarop? En als het nu een tijd gaat duren voordat je een nieuwe baan vindt (ik hoop het niet hoor!), levert dat dan geen lastige situatie op?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 3 november 2008 @ 20:17:58 #261
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62916832
Ja, ik ben daar uit mijn jasje gegroeid. Maar de verstandhouding is gewoon prima. Zolang ik m'n werk gewoon goed blijf doen, is er geen probleem en hoef ik pas op te zeggen als ik wat anders heb gevonden.

Ik heb vorige week woensdag eerste gesprek gehad voor een ontzettend leuke baan en ik ben vandaag gebeld dat ze graag met me verder willen, maar nog wel een tweede gesprek (waar ik als enige voor ben uitgenodigd ). Ze vroegen ook of vast wilde nadenken over een salarisindicatie en bij mijn manager wilde informeren wanneer ik weg zou kunnen. De tekenen zijn dus gunstig Hoop heel erg dat dat gaat lukken, het is namelijk helemaal wat ik zoek!

Wat zouden jullie aandoen naar een "2e" gesprek bij een vrij informele organisatie? Ik denk dat ik overdressed ben als ik weer in pak ga...
pi_62916989
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

Ik heb vorige week woensdag eerste gesprek gehad voor een ontzettend leuke baan en ik ben vandaag gebeld dat ze graag met me verder willen, maar nog wel een tweede gesprek (waar ik als enige voor ben uitgenodigd ). Ze vroegen ook of vast wilde nadenken over een salarisindicatie en bij mijn manager wilde informeren wanneer ik weg zou kunnen. De tekenen zijn dus gunstig Hoop heel erg dat dat gaat lukken, het is namelijk helemaal wat ik zoek!

Wat zouden jullie aandoen naar een "2e" gesprek bij een vrij informele organisatie? Ik denk dat ik overdressed ben als ik weer in pak ga...
Ik zit in een vergelijkbare situatie, morgen tweede gesprek ergens, waar ik dus de enige overgebleven kandidaat ben. Lastig, ik weet niet wat ik moet verwachten...

Ik doe een mooi zwart vestje aan van kasjmier, mooi hemdje eronder en een zwarte nette pantalon en mooie pumps of laarzen. Ik voel me daarin véél fijner dan in een 'pak'.
  maandag 3 november 2008 @ 20:24:51 #263
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62917050
Ja, aan zoiets zit ik ook te denken, nette broek met een vestje of blousje en pumps.
  maandag 3 november 2008 @ 20:31:19 #264
331 Merel
Be here now.
pi_62917226
Inderdaad, broek en schoenen nog steeds netjes en dan gewoon een leuk truitje, maar het jasje mag thuisblijven op een tweede gesprek. Zo doe ik het tenminste altijd. Of een net jurkje ofzo, zit ook precies tussen informeel en netjes in.

Ik hoop dat jullie tweede gesprekken goed gaan!

Ik wil zelf de optie houden om gewoon bij m'n huidige werkgever te blijven als die sollicitaties niks worden. In principe zoek ik dus iets nieuws, maar ik houd het ook nog wel een tijdje uit zoals het nu is. Dus ik wil niet de sfeer verpesten door ze te laten weten dat ik overweeg om weg te gaan. Lastig!
  maandag 3 november 2008 @ 20:33:50 #265
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62917293
De sfeer is niet verpest doordat ik heb aangekondigd naar wat anders uit te kijken hoor De sfeer was minder goed toen ik zichtbaar niet lekker in m'n vel zat daar achter m'n bureautje.
pi_62917306
Mja laten weten dat je om je heen kijkt maar dat je het nog wel fijn hebt werkt goed hoor

Nette broek en blouse is altijd goed
pi_62917363
Nou, ik wil ook niet dat men het weet op mijn werk. Ze weten dan ook meteen dat ik me niet meer 100% inzet, en dat mijn hart niet meer bij het bedrijf en de werkzaamheden ligt. Ik heb niet de illusie dat het zo werkt dat ze me een beter salaris bieden...(ik heb weleens van iemand gehoord dat het 'per ongeluk' achterlaten van het CV in de printer heeft geleid tot fikse opslag).

Succes binnenkort met je gesprek XcUZ_Me! En jij met je sollicitaties, Merel!
  maandag 3 november 2008 @ 20:40:31 #268
152789 karr-1
pi_62917423
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:31 schreef Merel het volgende:
Ik wil zelf de optie houden om gewoon bij m'n huidige werkgever te blijven als die sollicitaties niks worden. In principe zoek ik dus iets nieuws, maar ik houd het ook nog wel een tijdje uit zoals het nu is. Dus ik wil niet de sfeer verpesten door ze te laten weten dat ik overweeg om weg te gaan. Lastig!
Ik wil eigenlijk ook bij mijn huidige werkgever weg. Geen ruzie gehad of zo, maar de baan die ik sinds een paar maanden heb is toch anders als dat ze aan me voorgesteld hebben en enkele gesprekken hebben daar geen verbetering in gebracht. Verder ben ik na bijna 8 jaar wel een keer uitgekeken hier.

Heb nog wat dingen lopen, dus ik wacht het wel af. Tot die tijd hou ik het nog wel even vol.
  maandag 3 november 2008 @ 20:41:55 #269
331 Merel
Be here now.
pi_62917457
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
De sfeer is niet verpest doordat ik heb aangekondigd naar wat anders uit te kijken hoor De sfeer was minder goed toen ik zichtbaar niet lekker in m'n vel zat daar achter m'n bureautje.
Oh ik bedoelde ook niet dat de sfeer bij jóú verpest is hoor, maar dat ik vrees dat dat bij mij gebeurt
  maandag 3 november 2008 @ 20:42:36 #270
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62917474
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:38 schreef cinnamongirl het volgende:
Nou, ik wil ook niet dat men het weet op mijn werk. Ze weten dan ook meteen dat ik me niet meer 100% inzet, en dat mijn hart niet meer bij het bedrijf en de werkzaamheden ligt. Ik heb niet de illusie dat het zo werkt dat ze me een beter salaris bieden...(ik heb weleens van iemand gehoord dat het 'per ongeluk' achterlaten van het CV in de printer heeft geleid tot fikse opslag).

Succes binnenkort met je gesprek XcUZ_Me! En jij met je sollicitaties, Merel!
Maar het gaat jou toch ook meer om de werkzaamheden? Je gaat toch een andere kant op dan wat je nu doet?

Wel leuk trouwens dat je richting advocatuur wilt gaan. Ik ben momenteel bezig met het laatste jaar bedrijfseconomie en hoewel ik het over het algemeen een interessante opleiding vind, denk ik ook dat ik in de toekomst nog eens aan rechten wil beginnen. Tot nu toe vind ik de vakken en projecten waarin recht een rol speelde erg leuk en interessant.
pi_62918369
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Maar het gaat jou toch ook meer om de werkzaamheden? Je gaat toch een andere kant op dan wat je nu doet?

Wel leuk trouwens dat je richting advocatuur wilt gaan. Ik ben momenteel bezig met het laatste jaar bedrijfseconomie en hoewel ik het over het algemeen een interessante opleiding vind, denk ik ook dat ik in de toekomst nog eens aan rechten wil beginnen. Tot nu toe vind ik de vakken en projecten waarin recht een rol speelde erg leuk en interessant.
Ik heb altijd in de ICT gewerkt, en pas 2 jaar terug met rechten begonnen (ben nu 30). Mijn doel is nu om in het juridische wereldje binnen te komen, en als dat betekent dat ik een tijd als secretaresse/paralegal moet werken, dan is dat okee. Ik zie en hoor dan veel en kan er evt. ook afstuderen! Voor méér kan ik voorlopig toch niet gaan (ben immers nog niet afgestudeerd).
  maandag 3 november 2008 @ 22:33:38 #272
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_62921231
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:53 schreef Merel het volgende:
Hoe doen jullie dat met vrij nemen / smoezen verzinnen bij je huidige werkgever? Het is natuurlijk anders als je een contract hebt dat afloopt, maar ik heb een vast contract en wil niet laten merken dat ik ondertussen op zoek ben naar iets anders. Maar telkens halve dagjes vrijnemen omdat je een gesprek hebt gaat zo opvallen! En mijn collega's vragen dan heel geïnteresseerd waarom ik vrij neem, gewoon vriendelijk bedoeld, maar ik ben op een gegeven moment door m'n smoezen heen. En als iemand zegt "Lekker een dagje vrij, ga je iets leuks doen?" ga je ook niet antwoorden "Gaat je niks aan!" M'n werkgever vertrouwt het natuurlijk ook niet als ik opeens naar de tandarts, de dokter en de fysio moet, de loodgieter langs moet komen en er een wasmachine wordt bezorgd. Ik hou niet van liegen, maar ik heb toch echt wat betere smoezen nodig want er zitten weer wat gesprekken aan te komen..
Ja, dat vroeg ik me ook al af. Afgelopen vrijdag kon ik met een goede smoes nog 's middags vrij krijgen "een vriend van me heeft de sleutels van zijn nieuwe huis gekregen en vroeg of ik kon helpen" en dan heb ik nog niet eens gelogen, want na het sollicitatiegesprek ben ik mee gaan klussen... Kwam het tenminste ook geloofwaardig over, kan namelijk totaal niet liegen. Maar de tandarts moet ik toevallig komende tijd al een keer naartoe (en 2 weken geleden ook al geweest) dus die kan ik niet meer als smoes opvoeren. Vooral ook dat die gesprekken op korte termijn gepland moeten worden is lastig, aangezien we normaal minimaal 2 weken van tevoren vrij moeten vragen... Ik heb me dit jaar wel nog niet ziek gemeld, maar heb nu al een paar dagen een beetje het idee dat ik ziek aan het worden ben, dus zul je zometeen zien dat ik écht ziek ben
pi_62929984
Ik ben dus 2 keer naar de tandarts geweest, 1 keer aangifte gaan doen bij Politie, 1 keer dat ik mijn vriendin naar het werk moest brengen omdat haar auto het niet deed, en nog n paar keer dat niemand merkte dat ik ietsje later was..

Probeer de afspraken ook zo laat of vroeg mogelijk te plannen, hebben die mensen vaak begrip voor..

Ik begin dus 1 december aan mijn nieuwe baan, heb vorige week woensdag ontslag genomen bij mijn huidige werkgever, die vatte dat goed op, alleen ben ik gedetacheerd dus moest ik op mijn werkplek nog zeggen dat ik ontslag genomen had, en dat is een beetje fout gegaan..

Ik heb hier vorige week donderdag mijn nieuwe contract gekopieerd, en toen bleef het kopieerapparaat steken, dus ik aan de zijkant uit een klep het formulier getrokken en nog eens geprobeert, bleef weer hangen en weer het formulier er maar uitgetrokken..

Ik denk laat maar zitten voordat het goed blijft hangen...

En toen heb ik de vrijdag vrij gepakt en maandag op mijn werk gekomen, en zegt een collega:"jij hebt een blunder gemaakt, er is een blaadje blijven liggen van je nieuwe contract dus nu weten ze dat je weggaat (die collega wist het al)"

Maja werd leuk opgevat en ik werd gefeliciteerd dus geen probleem, wel leuk verhaal..
pi_62933067
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:58 schreef Berzerker het volgende:
Verhaal van Berzerker
Wel een beetje lullig voor je dat die copier dwars gaat liggen als je je contract aan het kopieren bent!! In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Midden volgende week zal de definitieve beslissing voor mij vallen verwacht ik.......
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:18:56 #275
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_62939722
Dilemma!
Heb dus vandaag een nieuwe baan aangeboden gekregen. Ze willen dat ik 17 november begin en eigenlijk dat ik vandaag al beslissing nam. Nu is het hele proces heel snel gegaan, d.w.z. gisteren gebeld voor gesprek, vandaag gesprek gehad en eigenlijk direct aangenomen. Het loopt als detacheringsopdracht via een bureau. Wat is nu het probleem, zou je zeggen. Nou:

1. Het salaris is nog niet helemaal duidelijk, dus moet nog horen of ik voldoende krijg om ronde te komen (baan is nu 32 uur)
2. Het is vooralsnog tijdelijk tot juni 2009. Er is wel een optie op een verlenging, maar dat hangt met vele factoren samen
3. De job is bij overheid, maar ik ben in dienst van de detacheerder, waardoor ik mindere arbeidsvoorwaarden heb (25 vakantiedagen, geen 13e maand, etc) en dat terwijl ik morgen nog een 2e gesprek heb waar dat misschien wel bij zit.

Voordelen:
1. ehm ja mij huidige contract loopt 31 december af, klokje tikt dus
2. het is wel een hele leuke baan.

Dus ik zit met de onzekerheid, inkomen en met eventuele opties op iets 'vasters' of ' beters', maar tegelijkertijd een deadline. Heb nu gezegd dat ik eerst het gesprek morgen doe en dat ik wil weten wat het salaris wordt. Ik kan er zo slecht tegen als ik snel moet kiezen...
pi_62941898
Ik zou op 2 paarden wedden. Als je voor 17 november weet of die tweede baan wat wordt, kun je altijd nog last-minute kiezen!

[ Bericht 1% gewijzigd door cinnamongirl op 04-11-2008 19:31:07 ]
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:58:48 #277
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62942038
Ik heb sinds gisteren ook van school bericht dat ik mag gaan beginnen aan mijn stageopdracht, die waar ik dus vorige week naar gesolliciteerd heb. Plan van aanpak maken enzo, dat moet nu al voor aanvang, vorige keer deed ik het tijdens de stage. Nou ja, ook goed. De opdrachtgever heeft al aangeboden om me daarbij waar nodig te helpen.

Ik krijg er steeds meer zin in.
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:05:01 #278
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_62950423
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zou op 2 paarden wedden. Als je voor 17 november weet of die tweede baan wat wordt, kun je altijd nog last-minute kiezen!
Ik vind eigenlijk niet dat ik dit kan maken, zo hou je mensen aan de lijn die zelf anders in de problemen komen. Ik ga gewoon proberen morgen meer info en duidelijkheid te krijgen over die andere baan. Heb tevens het calculatiesommetje gedaan: mochten ze echt bieden wat ik heb gevraagd, dan ga ik in baan 1 200,- netto meer verdienen en 8 uur per week minder werken. Ook niet slecht Eigenlijk is mijn beslissing dus vooral salarisafhankelijk
pi_62950737
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:05 schreef Ienepien het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk niet dat ik dit kan maken, zo hou je mensen aan de lijn die zelf anders in de problemen komen.
Dat is heel lief van je maar jij hebt een groter probleem als je geen baan hebt voordat je huidige contract afloopt! Dat bedrijf daarentegen gaat heus niet de vernieling in om dat ze iets langer met 2 handjes minder moeten zitten! Vind dat gehaast van hen ook maar niets; als ze je echt willen dan kunnen ze heus wel wachten tot 1 december!

@Angel_of_Dth: klinkt allemaal goed, je hebt het lekker voor elkaar!
pi_62950950
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:05 schreef Ienepien het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk niet dat ik dit kan maken, zo hou je mensen aan de lijn die zelf anders in de problemen komen. Ik ga gewoon proberen morgen meer info en duidelijkheid te krijgen over die andere baan. Heb tevens het calculatiesommetje gedaan: mochten ze echt bieden wat ik heb gevraagd, dan ga ik in baan 1 200,- netto meer verdienen en 8 uur per week minder werken. Ook niet slecht Eigenlijk is mijn beslissing dus vooral salarisafhankelijk
Zolang je ze het eerlijk verteld dat je bij meerdere bedrijven aan het solliciteren bent, is er niets aan het handje...
pi_62952021
quote:

Ik ben zelf ook iemand die in het begin de kat uit de boom kijkt. Ik heb dit dan ook tijdens mijn sollicitatiegesprek gemeld. Wellicht zou je wat je hier nu zegt kunnen meenemen in je volgende sollcitatiegesprek.

Werkgevers (de meesten iig) willen geen zwijgende stille mensen, maar werknemers die open zijn en hun mond open durven trekken. En ja, werkgevers kunnen het verkeerd opvatten als je terughoudend reageert op de functie. Maar dat ligt toch echt aan jezelf. Als je de baan echt wilt hebben moet je er ook wat voor doen, dus in dit geval iets enthousiaster reageren doet (soms) wonderen.
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:18 schreef Ienepien het volgende:
Dilemma!
Heb dus vandaag een nieuwe baan aangeboden gekregen. Ze willen dat ik 17 november begin en eigenlijk dat ik vandaag al beslissing nam. Nu is het hele proces heel snel gegaan, d.w.z. gisteren gebeld voor gesprek, vandaag gesprek gehad en eigenlijk direct aangenomen. Het loopt als detacheringsopdracht via een bureau. Wat is nu het probleem, zou je zeggen. Nou:

1. Het salaris is nog niet helemaal duidelijk, dus moet nog horen of ik voldoende krijg om ronde te komen (baan is nu 32 uur)
2. Het is vooralsnog tijdelijk tot juni 2009. Er is wel een optie op een verlenging, maar dat hangt met vele factoren samen
3. De job is bij overheid, maar ik ben in dienst van de detacheerder, waardoor ik mindere arbeidsvoorwaarden heb (25 vakantiedagen, geen 13e maand, etc) en dat terwijl ik morgen nog een 2e gesprek heb waar dat misschien wel bij zit.

Voordelen:
1. ehm ja mij huidige contract loopt 31 december af, klokje tikt dus
2. het is wel een hele leuke baan.

Dus ik zit met de onzekerheid, inkomen en met eventuele opties op iets 'vasters' of ' beters', maar tegelijkertijd een deadline. Heb nu gezegd dat ik eerst het gesprek morgen doe en dat ik wil weten wat het salaris wordt. Ik kan er zo slecht tegen als ik snel moet kiezen...
Gewoon zeggen dat je dat gesprek wilt afwachten. Niet moeilijk over doen. Als dat bedrijf of detacheringsbureau moeilijk gaat doen moet je je bedenken of je uberhaupt wel voor die gasten wilt werken. Ik bedoel: jij moet er wel beter van worden. Je moet niet iets aannemen waar je later spijt van krijgt of omdat een detacheringsbureau of bedrijf druk op de ketel zet. Zo werkt het niet.

[ Bericht 21% gewijzigd door PDOA op 04-11-2008 23:53:49 ]
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:51:51 #282
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62952162
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:12 schreef cinnamongirl het volgende:
@Angel_of_Dth: klinkt allemaal goed, je hebt het lekker voor elkaar!
Het klinkt soms bijna te goed om waar te zijn, zeker vergeleken met de vorige keer dat ik op zoek ging naar een stage. Ik hoop snel de papieren van HRM van het bedrijf te ontvangen, dan kan ik alles tekenen en is alles ook definitief te maken.

Op school werd nog wel een beetje getwijfeld aan de haalbaarheid van de opdracht, maar daar maak ik me niet zo druk om eigenlijk. Hopelijk heb ik gelijk. Maar ja, ik houd wel van een uitdaging.
pi_62952543
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, dat vroeg ik me ook al af. Afgelopen vrijdag kon ik met een goede smoes nog 's middags vrij krijgen "een vriend van me heeft de sleutels van zijn nieuwe huis gekregen en vroeg of ik kon helpen" en dan heb ik nog niet eens gelogen, want na het sollicitatiegesprek ben ik mee gaan klussen... Kwam het tenminste ook geloofwaardig over, kan namelijk totaal niet liegen. Maar de tandarts moet ik toevallig komende tijd al een keer naartoe (en 2 weken geleden ook al geweest) dus die kan ik niet meer als smoes opvoeren. Vooral ook dat die gesprekken op korte termijn gepland moeten worden is lastig, aangezien we normaal minimaal 2 weken van tevoren vrij moeten vragen... Ik heb me dit jaar wel nog niet ziek gemeld, maar heb nu al een paar dagen een beetje het idee dat ik ziek aan het worden ben, dus zul je zometeen zien dat ik écht ziek ben
Ik vind het een beetje triest dat je moet liegen tegen je werkgever.

Ben je bang dat je gelijk de laan uitgeschopt wordt omdat je een andere baan aan het zoeken bent? Het is voor de werkgever ook handig om te weten dat je weg wilt. Wellicht dat ze er iets aan kunnen doen (betere arbeidsvoorwaarden) of alvast gaan kijken naar een vervanger.

Ik ben nu manager van een afdeling en ik heb graag dat mensen eerlijk tegen me zijn. Een reden hoef je niet op te geven als je dat niet wilt, maar het is wel fijn om te horen of een werknemer ergens mee zit en of hij/zij het naar z'n/haar zin heeft.
  woensdag 5 november 2008 @ 12:55:23 #284
152789 karr-1
pi_62966662
Ik ben ook voor zover ik kan eerlijk, ik hou er ook niet van als mensen tegen me liegen. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Als je bij elk sollicitatiegesprek iedereen er op voorbereid dat je misschien weg gaat en dan wordt het toch weer niets, dat stimuleert ook niet echt denk ik.
  woensdag 5 november 2008 @ 13:26:16 #285
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62967583
Ik ben aangenomen

Kwam voor 2e gesprek, maar het contract lag al klaar

Ben echt ontzettend blij!
  woensdag 5 november 2008 @ 13:29:08 #286
152789 karr-1
pi_62967666
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben aangenomen

Kwam voor 2e gesprek, maar het contract lag al klaar

Ben echt ontzettend blij!
Gefeliciteerd !!!! Ik moet vanmiddag bellen voor de uitslag van een of ander onderzoek en daar hangt het wel of niet doorgaan vanaf.
pi_62968332
Gefeliciteerd! Ook ik ben aangenomen hoor ik net!

Dit is precies wat ik wil: bij een klein kantoor, superveel leren, er afstuderen...precies op het gebied dat ik wil (intellectuele eigendom). Verder is de baan flexibel, en betaalt het goed! Ik ben dus ook erg blij!
pi_62968394
tvp, staan handige dingen tussen!
  woensdag 5 november 2008 @ 13:54:14 #289
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62968403
Beiden gefeliciteerd.

Intellectueel eigendom, daar ga ik me ook nog mee bezighouden in een minor, als alles goed gaat.
pi_62968448
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Beiden gefeliciteerd.

Intellectueel eigendom, daar ga ik me ook nog mee bezighouden in een minor, als alles goed gaat.
Ik vind het enorm interessant. Vooral icm met de nieuwe technologie, en vooral op gebied van Auteursrecht.
  woensdag 5 november 2008 @ 13:57:08 #291
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62968497
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:55 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik vind het enorm interessant. Vooral icm met de nieuwe technologie, en vooral op gebied van Auteursrecht.
Ik weet niet hoe ver ik erin duik. Maar het is zeker interessant. Wij gaan ons veel focussen op juridische aspecten van e-commerce en behandelen het hele traject van de rechtspraak. Maar volgens mij begint de minor komende week en ik krijg maar geen respons van de docent (niet op mail, telefonisch niet bereikbaar, nooit aanwezig als ik langs zijn kantoor loop).

Nou ja, komt wel goed.
  woensdag 5 november 2008 @ 14:02:22 #292
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62968678
Cinnamongirl: het is een mooie dag
  woensdag 5 november 2008 @ 14:05:53 #293
331 Merel
Be here now.
pi_62968787
Wauw meiden, gefeliciteerd!
  woensdag 5 november 2008 @ 14:06:14 #294
331 Merel
Be here now.
pi_62968798
Oh en XcUZ-ME, kun je een tipje van de sluier oplichten van wat je nu gaat doen?
  woensdag 5 november 2008 @ 14:14:47 #295
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62969068
Haha jazeker!

Ik word per 1/1/09 verantwoordelijk voor de communicatie, marketing & voorlichting voor de organisatie die alle bibliotheken in Nederland voorziet van materiaal voor mensen met een leeshandicap .

Het is een nieuwe functie, dus deels nog te vormen en te kneden
  woensdag 5 november 2008 @ 14:33:22 #296
331 Merel
Be here now.
pi_62969622
Klinkt leuk!
pi_62969639
Goed joh Cinnamongirl en XcUZ_Me!!

Leuke functie ook!! En juist leuker dat je het zlef mag inrichten

Ben wel benieuwd naar de contracten..jaarcontracten of??
  woensdag 5 november 2008 @ 14:35:30 #298
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62969681
Jaarcontract ja
pi_62969932
Aha dat vind ik altijd risicovol maarja ik ben dan ook niet zo van de risico's vind het nog steeds eng een vast contract op te geven voor een jaarcontract.. (wil jou niet de put in praten hoor).
Heb nu na mijn afstuderen bij mijn bijbaan (was voor 7 maanden bijbaan van eerst 2, toen 3 en vervolgens 4/5 dagen p week) meteen een vast contract los gekregen.
Maar ook ik wil groeien over een tijdje dus verder kijken (heb het vaste contract nu pas 2 maanden hoor).
Eerst bergen leren al heb ik wel het idee dat ik over een half jaar wel klaar ben en dat roepen mijn collega's ook al.
  woensdag 5 november 2008 @ 14:52:25 #300
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62970284
Ik vind het te zonde om maar bij een baan te blijven waar je uit bent gegroeid, alleen omdat je een vast contract hebt. En ik zou als werkgever ook NOOIT gelijk een vast contract aanbieden .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')