Zijn die afwijzingen van die banen die je in het Slanktopic had gepost? Dat is dan wel ergquote:Op maandag 3 november 2008 15:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Hmzz...nog een afwijzing gehad. Reden: niet enthousiast genoeg.
De reden van de andere afwijzing was, na een tweede gesprek dat uit een borrel bestond: te serieus, te gereserveerd.
Wat moet ik daar nou weer mee. Ja, ik ben serieus, en ja ik kijk de kat uit de boom en nee, het zit niet in mijn karakter om tijdens een sollicitatiegesprek uitgebreid te verklaren hoe eeeeenig me die baan wel niet lijkt.
Prive hou ik echter wel van gezelligheid en wordt er regelmatig gelachen. Maar in een zakelijke omgeving hou ik toch wat meer afstand. Vind het erg lastig om hier iets mee te doen. Of misschien moet ik zelf niet veranderen, maar pasten deze werkgevers niet bij mij?
Het gaat om 1 van die banen. De leukste baan, die staat nog open.quote:Op maandag 3 november 2008 16:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zijn die afwijzingen van die banen die je in het Slanktopic had gepost? Dat is dan wel ergzeg
.
Wat je vaak hoort, is dat je jezelf moet blijven bij een gesprek. Als ze kritiek hebben op jouw houding, dan kun je je idd afvragen of jij wel bij hen past. Niet meteen de schuld bij jezelf zoeken iig.
Secretaresse/paralegal bij advocatenkantoren (als springplank naar advocatuur).quote:Op maandag 3 november 2008 19:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Naar wat voor functies solliciteer je cinnamon?
Ik hoop het, ik zal wel zien morgen!quote:Op maandag 3 november 2008 19:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
De aanhouder wint he? En een borrel als 2e gesprek vind ik maar raar
Maar als ik een medisch probleem verzin kost het me geen vrije dagen, nog mooier!quote:Op maandag 3 november 2008 19:56 schreef cinnamongirl het volgende:
Maarre, wel lastig hoor. Het feit dat je er vrij voor neemt, neemt de smoes van een medisch probleem al onmogelijk.
Het zal vrees ik toch zodanig gaan opvallen dat je het niet meer kunt verbergen. Maar is dat eigenlijk wel zo erg?
Ik zit in een vergelijkbare situatie, morgen tweede gesprek ergens, waar ik dus de enige overgebleven kandidaat ben. Lastig, ik weet niet wat ik moet verwachten...quote:Op maandag 3 november 2008 20:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb vorige week woensdag eerste gesprek gehad voor een ontzettend leuke baan en ik ben vandaag gebeld dat ze graag met me verder willen, maar nog wel een tweede gesprek (waar ik als enige voor ben uitgenodigd). Ze vroegen ook of vast wilde nadenken over een salarisindicatie en bij mijn manager wilde informeren wanneer ik weg zou kunnen. De tekenen zijn dus gunstig
Hoop heel erg dat dat gaat lukken, het is namelijk helemaal wat ik zoek!
Wat zouden jullie aandoen naar een "2e" gesprek bij een vrij informele organisatie? Ik denk dat ik overdressed ben als ik weer in pak ga...
Ik wil eigenlijk ook bij mijn huidige werkgever weg. Geen ruzie gehad of zo, maar de baan die ik sinds een paar maanden heb is toch anders als dat ze aan me voorgesteld hebben en enkele gesprekken hebben daar geen verbetering in gebracht. Verder ben ik na bijna 8 jaar wel een keer uitgekeken hier.quote:Op maandag 3 november 2008 20:31 schreef Merel het volgende:
Ik wil zelf de optie houden om gewoon bij m'n huidige werkgever te blijven als die sollicitaties niks worden. In principe zoek ik dus iets nieuws, maar ik houd het ook nog wel een tijdje uit zoals het nu is. Dus ik wil niet de sfeer verpesten door ze te laten weten dat ik overweeg om weg te gaan. Lastig!
Oh ik bedoelde ook niet dat de sfeer bij jóú verpest is hoor, maar dat ik vrees dat dat bij mij gebeurtquote:Op maandag 3 november 2008 20:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
De sfeer is niet verpest doordat ik heb aangekondigd naar wat anders uit te kijken hoorDe sfeer was minder goed toen ik zichtbaar niet lekker in m'n vel zat daar achter m'n bureautje.
Maar het gaat jou toch ook meer om de werkzaamheden? Je gaat toch een andere kant op dan wat je nu doet?quote:Op maandag 3 november 2008 20:38 schreef cinnamongirl het volgende:
Nou, ik wil ook niet dat men het weet op mijn werk. Ze weten dan ook meteen dat ik me niet meer 100% inzet, en dat mijn hart niet meer bij het bedrijf en de werkzaamheden ligt. Ik heb niet de illusie dat het zo werkt dat ze me een beter salaris bieden...(ik heb weleens van iemand gehoord dat het 'per ongeluk' achterlaten van het CV in de printer heeft geleid tot fikse opslag).
Succes binnenkort met je gesprek XcUZ_Me! En jij met je sollicitaties, Merel!
Ik heb altijd in de ICT gewerkt, en pas 2 jaar terug met rechten begonnen (ben nu 30). Mijn doel is nu om in het juridische wereldje binnen te komen, en als dat betekent dat ik een tijd als secretaresse/paralegal moet werken, dan is dat okee. Ik zie en hoor dan veel en kan er evt. ook afstuderen! Voor méér kan ik voorlopig toch niet gaan (ben immers nog niet afgestudeerd).quote:Op maandag 3 november 2008 20:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Maar het gaat jou toch ook meer om de werkzaamheden? Je gaat toch een andere kant op dan wat je nu doet?
Wel leuk trouwens dat je richting advocatuur wilt gaan. Ik ben momenteel bezig met het laatste jaar bedrijfseconomie en hoewel ik het over het algemeen een interessante opleiding vind, denk ik ook dat ik in de toekomst nog eens aan rechten wil beginnen. Tot nu toe vind ik de vakken en projecten waarin recht een rol speelde erg leuk en interessant.
Ja, dat vroeg ik me ook al af. Afgelopen vrijdag kon ik met een goede smoes nog 's middags vrij krijgen "een vriend van me heeft de sleutels van zijn nieuwe huis gekregen en vroeg of ik kon helpen" en dan heb ik nog niet eens gelogen, want na het sollicitatiegesprek ben ik mee gaan klussen... Kwam het tenminste ook geloofwaardig over, kan namelijk totaal niet liegen. Maar de tandarts moet ik toevallig komende tijd al een keer naartoe (en 2 weken geleden ook al geweest) dus die kan ik niet meer als smoes opvoeren. Vooral ook dat die gesprekken op korte termijn gepland moeten worden is lastig, aangezien we normaal minimaal 2 weken van tevoren vrij moeten vragen... Ik heb me dit jaar wel nog niet ziek gemeld, maar heb nu al een paar dagen een beetje het idee dat ik ziek aan het worden ben, dus zul je zometeen zien dat ik écht ziek benquote:Op maandag 3 november 2008 19:53 schreef Merel het volgende:
Hoe doen jullie dat met vrij nemen / smoezen verzinnen bij je huidige werkgever? Het is natuurlijk anders als je een contract hebt dat afloopt, maar ik heb een vast contract en wil niet laten merken dat ik ondertussen op zoek ben naar iets anders. Maar telkens halve dagjes vrijnemen omdat je een gesprek hebt gaat zo opvallen! En mijn collega's vragen dan heel geïnteresseerd waarom ik vrij neem, gewoon vriendelijk bedoeld, maar ik ben op een gegeven moment door m'n smoezen heen. En als iemand zegt "Lekker een dagje vrij, ga je iets leuks doen?" ga je ook niet antwoorden "Gaat je niks aan!" M'n werkgever vertrouwt het natuurlijk ook niet als ik opeens naar de tandarts, de dokter en de fysio moet, de loodgieter langs moet komen en er een wasmachine wordt bezorgd. Ik hou niet van liegen, maar ik heb toch echt wat betere smoezen nodig want er zitten weer wat gesprekken aan te komen..
Wel een beetje lullig voor je dat die copier dwars gaat liggen als je je contract aan het kopieren bent!! In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe baan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |