abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:07:02 #201
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62748748
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het was ook niet de bedoeling, maar de referenties werden zo plotseling gevraagd dat ik eigenlijk weinig tijd meer had om ze in te lichten. Ik stuurde het lijstje 's ochtends in en dezelfde dag nog zijn al die mensen afgebeld.
Ik las ergens op de website van het bedrijf waar ik solliciteer dat ze referenties (vrijwel) altijd bellen. Bij mijn sollicitatie (via de website) werd er niet om gevraagd, maar ik heb ze er nu wel bij staan. Ik had dus ook alle tijd om even te checken of het ok was. Voorheen deed ik dat vaak al voordat ik daadwerkelijk ging solliciteren, gewoon om een situatie waarin jij terecht kwam te voorkomen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:10:10 #202
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62748831
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik las ergens op de website van het bedrijf waar ik solliciteer dat ze referenties (vrijwel) altijd bellen. Bij mijn sollicitatie (via de website) werd er niet om gevraagd, maar ik heb ze er nu wel bij staan. Ik had dus ook alle tijd om even te checken of het ok was. Voorheen deed ik dat vaak al voordat ik daadwerkelijk ging solliciteren, gewoon om een situatie waarin jij terecht kwam te voorkomen.
Onderaan mijn cv staat zoiets als "Een lijst van referenties wordt op verzoek geleverd" Dit zodat ik kan zorgen dat de referenties die ik op geef passen bij de baan waar ik evt op solliciteer. Ik heb er dus geen standaardlijstje met namen staan. Die moet ik dan bovendien om de zoveel tijd controleren op juistheid.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:32:11 #203
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62749538
Ik heb niet zo veel keuze na tot nu toe 1 stage en een jaartje een bijbaan waar ik relevante werkervaring heb opgedaan. Voor mij is het dus niet veel werk om het een beetje bij te houden. Een bijbaan die ik al voor mijn stage had zou er nog bij kunnen, maar dat vind ik zelf eigenlijk niet relevant, ook heb ik er niet veel gewerkt. Dus ik vond de 2 namen die ik nu heb wel genoeg.
pi_62751143
Ben vanmorgen op gesprek geweest en zullen me binnen een dag terug bellen. Maar ben zo stom geweest om vergeten te zeggen dat ik heb beloofd een ander bedrijf vandaag nog te bellen wat mijn beslissing zal zijn (wel of niet daar werken).

Moet ik hun dan alsnog opbellen en vragen of ze al een beslissing hebben gemaakt zodat ik dat andere bedrijf kan informeren. Volgens mij komt dat zo zenuwachtig over Of tegen dat andere bedrijf zeggen dat ik mijn beslissing uitstel tot morgen (ze hebben best veel haast om die functie te vullen)?
pi_62751268
Nee, je kunt het andere bedrijf ook gewoon bellen en zeggen dat je er nog niet uit bent? Dat klopt toch? Als ze je echt graag willen, kunnen ze nog een dag wachten.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_62751869
Denk dat ik dat inderdaad maar doe. Ik heb mijn keuze al wel gemaakt. Als ze me willen ga ik voor die baan, maar ja, kan niet het risico lopen om die andere baan nu af te bellen en dat ik zometeen wordt gebeld dat ik het toch niet geworden ben. Sta je met lege handen, dus moet ze nog maar even aan het lijntje houden.

Ik was daar ook de enige kandidaat voel me nou best schuldig om daar evt af te gaan bellen
pi_62752010
Absoluut even bellen dat je nog minimaal 1 dag langer wilt wachten. Houd hier even een marge aan, voor het geval je gebeld wordt dat je nog een gesprek moet bijv...
pi_62752583
Hmm ik ben dus ook aangenomen, met een ontzettend leuk loon, alleen dan wel eerste halfhaar via detachering..
Maja daar doe ik t voor, het moeilijkste komt nu, ontslag nemen, heb zojuist gebeld en gemaild om een afspraak te maken morgen, want ik moet deze week opzeggen..

Had ontslag nemen me toch makkelijker voorgesteld, krijg zelfs beetje twijfels, terwijl ik eerst zo supergraag wegwilde.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:10:46 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62752654
Gefeliciteerd voor de mensen die wat hebben gevonden

Ik heb morgen een gesprek voor een Hele Leuke Baan, dus hoop echt nu dat het geluk nu aan mijn zijde is!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62752677
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:08 schreef Berzerker het volgende:
Hmm ik ben dus ook aangenomen, met een ontzettend leuk loon, alleen dan wel eerste halfhaar via detachering..
Maja daar doe ik t voor, het moeilijkste komt nu, ontslag nemen, heb zojuist gebeld en gemaild om een afspraak te maken morgen, want ik moet deze week opzeggen..

Had ontslag nemen me toch makkelijker voorgesteld, krijg zelfs beetje twijfels, terwijl ik eerst zo supergraag wegwilde.
Hoezo is dat moeilijk, en waarom een afspraak maken. Je kan volstaan met het inleveren van je ontslagbrief aan je manager!
pi_62752761
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gefeliciteerd voor de mensen die wat hebben gevonden

Ik heb morgen een gesprek voor een Hele Leuke Baan, dus hoop echt nu dat het geluk nu aan mijn zijde is!
Veel succes!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:18:55 #212
152789 karr-1
pi_62752937
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:08 schreef Berzerker het volgende:

Ik vind het ook eng om te doen hoor. Als ik deze nieuwe baan krijg, geef ik een vast contract op en ga ik weg bij een baas waar ik al 8 jaar werk. In ruil daarvoor krijg ik weer een jaarcontract met vooruitzicht op vast.

Verder heb ik per 1 juni jl een nieuwe functie, die me dus absoluut niet bevalt. Dat is ook 1 van de redenen dat ik weg wil. Praten met de baas levert niets op, dus dan moet het maar zo.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:25:57 #213
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_62753139
Je kunt gerust een slechte eigenschap noemen die je niet positief kunt interpreteren. Iedereen weet dat iedereen negatieve eigenschappen heeft en daar moet je ook gewoon eerlijk over zijn. Eventueel kun je bij de negatieve eigenschappen opmerken dat je je er bewust van bent en dat je er voor open staat om er aan te werken. Als je al je negatieve eigenschappen die je noemt probeert positief uit te leggen, dan komt dat ongeloofwaardig over. Als ik een sollicitatie-interview afneem, dan waardeer ik het zeer wanneer mensen zelfbewust zijn en daar ook niet krampachtig omheen draaien.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:29:10 #214
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_62753236
Even TVP, ga vrijdag op 2e gesprek bij CapGemini. Eerste gesprek verliep erg lekker en meteen 's middags belden ze al dat ze graag met me door wilden terwijl ze eigenlijk gezegd hadden dat ze me na het weekend (gesprek was op vrijdagmorgen) iets zouden laten weten. Volgende gesprek gaat onder andere over mijn salaris. Ze hebben me gevraagd wat ik nu verdien en daar ben ik (stom van me, maar kan zo slecht liegen) volledig eerlijk in geweest. Nu is mijn huidig salaris wel aan de bedroevend lage kant, maar ik heb er wel bij gezegd dat ik het laag vind en dat ik momenteel wel heel veel vrije dagen heb. Dus ben benieuwd met welk voorstel zij komen waarna er nog een assessment volgt, daar zie ik nog wel een beetje tegenop...
Don't let my username fool you...
pi_62753625
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:11 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Hoezo is dat moeilijk, en waarom een afspraak maken. Je kan volstaan met het inleveren van je ontslagbrief aan je manager!
Ten 1e zit ik via detachering dus ik zit niet op dezelfde locatie of bedrijf als mijn werkgever...

Ten 2de vind ik die manier wat jij aangeeft goed voor een bijbaan, maar niet voor een vaste baan, je wilt die mensen toch als referentie houden, en ze zijn nooit slecht voor me geweest dus vind ik t ook jammer als zij hierdoor in de problemen komen.
pi_62757215
Ben ook aangenomen bij het andere bedrijf, dus mijn keuze is gemaakt Deze week nog wat papierwerk in orde maken en dan kan ik maandag beginnnen!

Morgen even dat andere bedrijf afbellen
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:21:23 #217
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62782086
Sollicitatiegesprek ging goed. De opdrachtgever wilde als het kon ook vandaag gelijk bepalen of we met elkaar in zee gaan of niet en dus krijg ik als alles goed gaat binnenkort een stagecontract thuisgestuurd.

Nu alleen nog met school kortsluiten dat de opdracht aan de eisen voldoet. Ook word ik nog gescreend omdat het een financieel dienstverlener betreft, maar wat dat betreft voorzie ik geen problemen. Dus ik ga maar even met mijn stagecoördinator mailen, enkele bedrijven bedanken voor de interesse en een formuliertje afwachten en ingevuld terugsturen.

Zo makkelijk en vooral snel is het tot nu toe nooit gegaan.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:24:16 #218
152789 karr-1
pi_62782150
2de gesprek is net geweest. Er was ineens een derde persoon bij die niet op de uitnodiging stond. Maar aangezien deze persoon een soortgelijke functie heeft als die ik zou krijgen had ik er geen problemen mee.

Ging verder wel prima volgens mij, goed gesproken, leuk gesprek gehad. Nu maar afwachten.....
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:18:35 #219
152789 karr-1
pi_62787288
Nog geen 10 minuten na bovenstaand verhaal kreeg ik een mailbericht dat ik afgewezen was en dat ik wel wist waarom omdat dat al mondeling toegelicht was? Nou ik wist van niets en dat heb ik ze ook gemeld. Bleek dus dat iemand mij al had moeten bellen, wat dus niet gebeurd is.

Uiteindelijk heb ik om half 5 zelf maar gebeld om nu te horen wat er aan de hand was. En uiteraard werd het weer gegooid op het aloude gebrek aan ervaring, er is een kandidaat die sterker was dan jij etc. Om daarna nog even toe te voegen dat ik wel een twijfelgeval was, maar ze durfden het toch niet aan. Wat heb ik daar nou weer aan?

Nou ja, dan maar verder zoeken, er moet toch ergens iets te vinden zijn.
pi_62803577
Whoei bij mij de kogel door de kerk en gister ontslag genomen, werd vrij goed opgevat, alleen is er nog niks gezegd over vakantiedagen/geld en andere zaken zoals opleidingskosten..
Hoop niet dat ze daarover moeilijk gaan doen, vandaag maar eens over mailen, hoe we dat gaan doen..
pi_62809563
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:57 schreef FoxF1 het volgende:

[..]

Woensdag (afsluitend?) gesprek met de managing director en de PZ-miep.......We zullen zien.
Nou, gistermiddag gesprek gehad. Ten eerste kreeg ik 's ochtends nog even een mailtje dat er een test (???) afgenomen zou worden. Ik hoefde niet eerder te verschijnen volgens de recruitment-dame. Kwam ik daar tien min. te vroeg want ik wil altijd mooi op tijd zijn, ga zitten, test maken. Al met al begon het gesprek pas twintig minuten na de afgesproken aanvangtijd.
MD begint vragen te stellen over mijn opleiding in te trant van: Er zitten hier niet veel met jouw opleding/vakgebied, wil je dat wel?? Verder steggelen over dat ik weinig ervaring had (duh, dat weet je toch als je me uitnodigt??).

Toen werd dan de test-uitslag besproken......Inmiddels was er gemeld dat de volgende sollicitant zat te wachten en dat er (erg vlot) afgerond moest gaan worden. Snel door de test heen, uitslag suggereerde twee zwakke punten waar ik mij totaal niet in terugvond. Slechts kort weerwoord kunnen geven, ik vond de test ook erg zwart-wit qua stellingen en daar wilde ik wel heel graag diep(er) op ingaan om mijn gemaakte keuzes tijdens deze test toe te lichten.
Afsluitend had de MD het gevoel nog niet klaar met mij te zijn en nog een gesprek te willen. Hij wilde wat meer vragen van mijn kant horen in het volgende gesprek en dat was dat, ik kon weer vertrekken en wel met een behoorlijk onbevredigd gevoel.

Daar sta je dan, je neemt een halve snipperdag voor een gesprek dat niet langer dan één uur mocht duren en waarin ook een test werd afgenomen en besproken moest worden. Voel me al met al niet zo serieus genomen door die (beursgenoteerde) toko........

Ik zit sterk te overwegen niet eens met ze verder te gaan. Als ze bellen ga ik mijn ongenoegen nog wel even kenbaar maken
Assumption is the mother of all f***-ups
pi_62809674
Je verhaal klinkt me heel bekend in de oren, Ik kreeg ook te horen in mijn 1e gesprek dat ze me heel graag wilden, en dat ik de nieuwe kandidaat zou zijn, en dat de bal bij mij lag of ik het wilde.

Ik dus ja gezegd, ohw mooi dan krijg je alleen nog een gesprek met de general manager, die wilt alle trainees persoonlijk spreken (informaliteit), en iemand van HR zal je een aanbod doen..
Pff was gewoon superzwaar 2de gesprek, uiteindelijk ngo 6 weken door die HRM manager aan het lijntje gehouden, hij belde nooit als hij zou bellen maar ik moest hem dan bellen..
pi_62809848
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:36 schreef Berzerker het volgende:
Je verhaal klinkt me heel bekend in de oren, Ik kreeg ook te horen in mijn 1e gesprek dat ze me heel graag wilden, en dat ik de nieuwe kandidaat zou zijn, en dat de bal bij mij lag of ik het wilde.

Ik dus ja gezegd, ohw mooi dan krijg je alleen nog een gesprek met de general manager, die wilt alle trainees persoonlijk spreken (informaliteit), en iemand van HR zal je een aanbod doen..
Pff was gewoon superzwaar 2de gesprek, uiteindelijk ngo 6 weken door die HRM manager aan het lijntje gehouden, hij belde nooit als hij zou bellen maar ik moest hem dan bellen..
Geluk bij een ongeluk iig dat de arbeidsmarkt zo is als die is op het moment. Wergevers struikelen haast over elkaar heen voor hoger technisch personeel. Gelukkig kan ik mezelf makkelijk veroorloven om nee te zeggen omdat ik meerdere (en betere) aanbiedingen heb liggen, echter wel verder reizen...

(Maar dit bedrijf lijkt (leek??) me zooo mooi......)

[ Bericht 2% gewijzigd door FoxF1 op 30-10-2008 14:32:24 ]
pi_62810064
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:25 schreef servus_universitas het volgende:
Je kunt gerust een slechte eigenschap noemen die je niet positief kunt interpreteren. Iedereen weet dat iedereen negatieve eigenschappen heeft en daar moet je ook gewoon eerlijk over zijn. Eventueel kun je bij de negatieve eigenschappen opmerken dat je je er bewust van bent en dat je er voor open staat om er aan te werken. Als je al je negatieve eigenschappen die je noemt probeert positief uit te leggen, dan komt dat ongeloofwaardig over. Als ik een sollicitatie-interview afneem, dan waardeer ik het zeer wanneer mensen zelfbewust zijn en daar ook niet krampachtig omheen draaien.
Iedere slechte eigenschap heeft ook wel een positieve tegenhanger. Dus daar mag je best ook wel iets over zeggen. Ik merk vaak dat het werkt om te beginnen met de goede eigenschap, en dan van daaruit te vertellen wat het nadeel (tegenhanger) van die eigenschap is.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 30 oktober 2008 @ 17:25:45 #225
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_62816277
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 13:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het een beetje gehad.

Heb zojuist de 3e afwijzing gehad dat ik zo slim en leuk en de ideale kanidate ben en twee goede gesprekken heb gevoerd en bla bla ben, maar dat er nét een kandidaat was met meer werkervaring die morgen kan beginnen. Als die er niet zouden zijn geweest, had ik al 3 banen kunnen hebben.

Heb het erg moeilijk om mezelf weer op te peppen elke keer voor gesprekken en om verder te gaan.
Ik ken het. Helaas loopt mijn huidige contract toch echt af op 31 december en heb een hypotheek en vrijwel geen reserves. Ik moet dus wel door

Sinds augustus bezig en al drie keer afgewezen op 2e gesprek:
1 keer omdat zij mij wel wilden, maar toch beseften dat zij niet waren wat ik zocht (soort van prima dus)
1 keer met een hele berg kutsmoesjes (vent mocht me gewoon niet, met de directe 'collega's ' klikte het enorm) Ik werk dus NIET voor Berk
1 keer omdat er 3 hele goede kandidaten waren en ze maar 1 aan konden nemen (en dat was niet ik )

Maar goed: volgende week 2e gesprek bij de OOOOOverheid, hopelijk lukt het nu wel

[ Bericht 15% gewijzigd door Ienepien op 30-10-2008 17:44:44 ]
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  donderdag 30 oktober 2008 @ 18:16:06 #226
152789 karr-1
pi_62817347
Morgen een assessment, zal ook wel niets worden, ik ben heel slecht in die dingen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:15:35 #227
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62820511
Houd vertrouwen! Voor hetzelfde geld gaat het wel goed! Ik had ook niet verwacht dat ik ooit een capaciteitentest zou halen en het is me toch gelukt. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:48:50 #228
152789 karr-1
pi_62822941
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:15 schreef Detroit het volgende:
Houd vertrouwen! Voor hetzelfde geld gaat het wel goed! Ik had ook niet verwacht dat ik ooit een capaciteitentest zou halen en het is me toch gelukt. .
Och ik zie het wel, ik ga er naar toe, maak er het beste van en dan hoor ik de uitslag vanzelf wel.
pi_62823050
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:16 schreef karr-1 het volgende:
Morgen een assessment, zal ook wel niets worden, ik ben heel slecht in die dingen.
Da's de juiste instelling!
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:19:51 #230
152789 karr-1
pi_62849033
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:53 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Da's de juiste instelling!
Het is niet de eerste keer dus ik heb ervaring. Ik weet waar mijn zwakke punten liggen.
  zaterdag 1 november 2008 @ 10:04:26 #231
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_62856788
Gisteren heb ik 2e gesprek gehad, ging erg lekker. Konden gewoon in Limburgs dialect lullen en heb goed kunnen praten met die 2 mensen. Ze gaan nu een salarisaanbod doen en dan volgt nog een assessment, maar ik ga er vanuit dat ik dat wel kan halen.
pi_62856799
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 10:04 schreef Metalfreak het volgende:
Gisteren heb ik 2e gesprek gehad, ging erg lekker. Konden gewoon in Limburgs dialect lullen en heb goed kunnen praten met die 2 mensen. Ze gaan nu een salarisaanbod doen en dan volgt nog een assessment, maar ik ga er vanuit dat ik dat wel kan halen.
Assessments ... het toonbeeld van de verrobotisering van de mens.
pi_62858292
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:25 schreef Ienepien het volgende:

[..]

Maar goed: volgende week 2e gesprek bij de OOOOOverheid, hopelijk lukt het nu wel
Tip: Neem een kan koffie mee, succes gegarandeerd!
pi_62860738
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:25 schreef Ienepien het volgende:

[..]

Ik ken het. Helaas loopt mijn huidige contract toch echt af op 31 december en heb een hypotheek en vrijwel geen reserves. Ik moet dus wel door

Sinds augustus bezig en al drie keer afgewezen op 2e gesprek:
1 keer omdat zij mij wel wilden, maar toch beseften dat zij niet waren wat ik zocht (soort van prima dus)
1 keer met een hele berg kutsmoesjes (vent mocht me gewoon niet, met de directe 'collega's ' klikte het enorm) Ik werk dus NIET voor Berk
1 keer omdat er 3 hele goede kandidaten waren en ze maar 1 aan konden nemen (en dat was niet ik )

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. (gelukkig wel wat reserves)
En word nu al 4 weken aan het lijntje gehouden door een werkgever waar ik best zou willen werken. Interessant werk, weer meer in de richting die mij toch het beste ligt en op loopafstand van mijn huis (woon/werk is nu 40 kilometer).

Eerste gesprek gehad, door naar de -ingelaste- 2e ronde met één andere kandidaat, paar dagen daarna gesprek... en da's nu 4 weken geleden. Verschillende keren gebeld, contactpersoon nooit aanwezig en men wist mij niet meer te vertellen dan dat er een tweede ronde was. Do'h! Daar zit ik in, ben al op gesprek geweest! Iedere keer gevraagd of hij me kon terugbellen, nooit gebeurd.
Nu de laatste keer iemand aan de lijn die er iets meer van wist, door vakantie en ziekte was het gesprek met kandidaat 2 nog niet geweest. Misschien deze (afgelopen) week, maar het kon ook komende week worden voordat de beslissing genomen werd.
Ik ben eind september op het eerste gesprek geweest, vier dagen later op het tweede gesprek en inmiddels is het begin november voor ik weet of ik al dan niet aangenomen word! En ik heb geen idee of dat voor of tegen me werkt. Blijkbaar vinden ze die andere kandidaat zo belangrijk dat ze daarop willen wachten en tegelijkertijd vervaagt de indruk die ik heb gemaakt steeds meer.
Niet terugbellen vind ik erg slordig. Maar toch zou ik erg blij zijn als ik deze functie krijg, want zoveel banen zijn er niet in mijn vakgebied, ik heb inmiddels veel tijd en energie in deze sollicitatie gestoken en 31 december komt akelig dichtbij.....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62860867
Wat naar, Cat22 en ienepien. Gelukkig heb ik nog een partner die als het nodig is, de kar wel eventjes alleen kan trekken. Toch heb ik nog nooit een dag zonder werk gezeten, ook niet nu ik niet meer alleen ben. Het idee dat ik financieel van iemand afhankelijk ben, staat me absoluut niet aan.

Ik heb gisteren te horen gekregen (van bureau) dat ik ergens voor een tweede gesprek ben uitgenodigd. Ook hoorde ik dat ik de enige kandidaat ben (er waren er 5).
Ik neem dus aan dat het gewoon afstemming is over o.a. arbeidsvoorwaarden dan.
Maar ik durf nog niet te juichen, en gisteren was het 31 oktober, de laatste dag om per 1 dec. op te zeggen en dat heb ik nog maar niet gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 01-11-2008 14:27:10 ]
  zondag 2 november 2008 @ 12:52:15 #236
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_62879796
Succes Cinnamongirl! Het is inderdaad niet fijn om financieel afhankelijk te zijn van een ander, ik zou daar ook niet voor kiezen, maar het was nu wel even een rustgevende gedachte geweest. En ach, anders ga ik wel een maandje ergens de telefoon opnemen.
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 14:12 schreef Cat22 het volgende:

[..] Verhaal van Cat22
Oh wat een eikels! Misschien moet je je afvragen of je daar nog wel wilt werken... Ben je ondertussen verder aan het zoeken?
  zondag 2 november 2008 @ 12:53:27 #237
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_62879814
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 11:47 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Moet zeggen dat de zooi die ik op het eerste gesprek kreeg niet heel denderend was. hmmm misschien nog koekjes bakken
pi_62879938
Hahaha ik zou je aannemen Ienepien (mits behalve mijn maag de rest er ook gelukkig van wordt dan hé)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_62880189
quote:

[..]

Of een doos onbespoten appeltjes
  zondag 2 november 2008 @ 13:18:58 #240
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_62880348
quote:

[..]

Mij vroegen ze vrijdag of ik een pilsje wilde
pi_62880528
Whaha een pilsje?? En wat heb je gezegd?
  zondag 2 november 2008 @ 13:29:44 #242
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_62880645
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:59 schreef Ml-etje het volgende:
Hahaha ik zou je aannemen Ienepien (mits behalve mijn maag de rest er ook gelukkig van wordt dan hé)
Heb gister nog met groot succes pompoenmuffins gebakken, dus dat zit wel goed
pi_62901614
Gisteravond en vanmorgen telefoontjes gehad/gepleegd. Donderdag derde gesprek bij het bedrijf uit mijn
eerdere postings, nu met de beide hoge jopen van het bedrijf. PZ-dame nog wel even duidelijk mijn
onvrede over het laatste gesprek laten blijken.

Verder begin volgende week nog een beslissend (?) gesprek bij een andere (grote) werkgever waar
ik het ook wel zie zitten. Benieuwd hoe het balletje gaat rollen
  maandag 3 november 2008 @ 15:30:51 #244
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_62909338
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:25 schreef Ml-etje het volgende:
Whaha een pilsje?? En wat heb je gezegd?
Dat ik toch maar gewoon voor het glaasje water ging Dat het bier die avond wel goed ging komen
pi_62909565
Hmzz...nog een afwijzing gehad. Reden: niet enthousiast genoeg.
De reden van de andere afwijzing was, na een tweede gesprek dat uit een borrel bestond: te serieus, te gereserveerd.

Wat moet ik daar nou weer mee. Ja, ik ben serieus, en ja ik kijk de kat uit de boom en nee, het zit niet in mijn karakter om tijdens een sollicitatiegesprek uitgebreid te verklaren hoe eeeeenig me die baan wel niet lijkt.
Prive hou ik echter wel van gezelligheid en wordt er regelmatig gelachen. Maar in een zakelijke omgeving hou ik toch wat meer afstand. Vind het erg lastig om hier iets mee te doen. Of misschien moet ik zelf niet veranderen, maar pasten deze werkgevers niet bij mij?
pi_62910392
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:39 schreef cinnamongirl het volgende:
De reden van de andere afwijzing was, na een tweede gesprek dat uit een borrel bestond: te serieus, te gereserveerd.

Wat moet ik daar nou weer mee. Ja, ik ben serieus, en ja ik kijk de kat uit de boom en nee, het zit niet in mijn karakter om tijdens een sollicitatiegesprek uitgebreid te verklaren hoe eeeeenig me die baan wel niet lijkt.
Prive hou ik echter wel van gezelligheid en wordt er regelmatig gelachen. Maar in een zakelijke omgeving hou ik toch wat meer afstand. Vind het erg lastig om hier iets mee te doen. Of misschien moet ik zelf niet veranderen, maar pasten deze werkgevers niet bij mij?
Dat is idd mooi ruk voor je. Ik kan me voorstellen dat je het een redenatie van niks vindt. Sowieso een borrel als sollicitatiegesprek?????
  maandag 3 november 2008 @ 16:16:04 #247
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_62910602
quote:

Hmmm, ik denk inderdaad eerder dat laatste. Beetje vreemde manier van een sollicitatiegesprek houden ja. Ik houd werk en privé ook goed gescheiden en ben op het werk serieuzer dan in mijn privéleven. Ik vind bijvoorbeeld ook dat collega's niet alles van me hoeven te weten. Het lijkt me inderdaad wel logisch dat je een beetje terughoudend blijft, je hebt die baan immers nog niet.
pi_62910780
quote:

Inderdaad toch iets andere bedrijven gaan bezoeken dan maar
pi_62911146
nou ben wel aangenomen (detachering) en zit nu al een week te wachten op een telefoontje om te beginnen . Vorige week wel een keer gebeld, ze waren er nog mee bezig .
Krijg wel uitbetaald vanaf vandaag, maar ik wil aan het werk!
  maandag 3 november 2008 @ 16:39:14 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62911253
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

Hoe is je gesprek afgelopen? .

Sorry dat ik ineens binnen kom walsen. Zag dit topic ineens staan. Ik ben 2 maanden geleden afgestudeerd en ik ben momenteel ook op zoek naar werk. Afgelopen woensdag een gesprek gehad, maar dat liep niet zo lekker. Er was geen klik, waardoor ik nerveus bleef en het gesprek nogal stijfjes verliep... Ik hoor deze week meer, maar ik verwacht er weinig van.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')