Vers van het vwo, 19 jaar oud, ¤10,38 bruto per uur voor een contract van 40 uur per week. Is dat veel voor een tijdelijke baan tot max. september?quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:53 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een functie 'medewerker gegevensbeheer', dit is via het uizendbureau geregeld en het is een tijdelijke functie, wat voor vragen kan ik daar nou verwachten, ik ben er maar tijdelijk en ik zal dus niet gaan doorgroeien of iets dergelijks..
Vind ik hartstikke netjes hoor, gezien je leeftijd en opleiding mag je hier niet over klagen!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:41 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Vers van het vwo, 19 jaar oud, ¤10,38 bruto per uur voor een contract van 40 uur per week. Is dat veel voor een tijdelijke baan tot max. september?
Op tweakers in de werk en inkomen forum onderdeel staan topics per werkgever , E&Y staat er ook tussen, waardevol topic qua betalingen arbeidsvoorwaarden cultuur en gevoel.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:18 schreef Animal-Lover het volgende:
Ik loop nogal achter merk ikBedankt voor alle tips, ga dat topic wat Arcee aankaartte maar eens ff flink doorspitten, want er zit een gesprek aan te komen bij Ernst & Young. Iemand tips m.b.t. deze organisatie zodra ik daar op gesprek ga?
Check ff de website van ze zodat je daar kan vertellen wat ze doen als ze vragen wat je weet over het bedrijf..quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:18 schreef Animal-Lover het volgende:
Ik loop nogal achter merk ikBedankt voor alle tips, ga dat topic wat Arcee aankaartte maar eens ff flink doorspitten, want er zit een gesprek aan te komen bij Ernst & Young. Iemand tips m.b.t. deze organisatie zodra ik daar op gesprek ga?
Dank! Heb je misschien een linkje voor me? Deze muts kan het zo 1-2-3 niet vinden op dat Tweakers forum...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:25 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Op tweakers in de werk en inkomen forum onderdeel staan topics per werkgever , E&Y staat er ook tussen, waardevol topic qua betalingen arbeidsvoorwaarden cultuur en gevoel.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1244320quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:38 schreef Animal-Lover het volgende:
[..]
Dank! Heb je misschien een linkje voor me? Deze muts kan het zo 1-2-3 niet vinden op dat Tweakers forum...K
Waarom denk je dat ze iets willen horen dat ook als positief te interpreteren is? Wees gewoon eerlijk. Ieder mens heeft minder leuke kanten. En zolang het niet 'jonge katjes in de brand steken' of iets anders extreems is, vond ik het bij de gesprekken waarbij ik vanuit de wervings kant wel verfrissend als iemand gewoon toegaf dat hij/zij van nature lui is.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:55 schreef Animal-Lover het volgende:
Binnenkort heb ik weer een sollicitatiegesprek en er zijn enkele vragen waar ik over blijf struikelen. Graag hoor ik jullie ideeën qua mogelijke antwoorden.
- wat zijn je minder sterke eigenschappen? (weet er maar eentje te verzinnen die je ook positief kunt interpreteren... )
Nou ik ben <naam>, in de afgelopen <x> jaar heb ik <dat en dat> gedaan. Daarnaast ben ik hobbymatig veel bezig met <zus en zo>, dus vandaar mijn interesse in deze functie.quote:- vertel eens iets over jezelf? (verwacht men nu een heel levensverhaal van A tot Z qua opleidingen, werkervaring, jeugd... wat wil men nu horen op zo'n soort vraag???)
Je HOEFT geen vragen te hebben.quote:- heb je nog vragen? (verzin maar eens een goede vraag als je alles al is verteld over het bedrijf qua toekomstvisie, bedrijfscultuur etc).
Ja die heeft een PO of HR medewerker nog NOOIT gehoord. De slechte eigenschappen zijn altijd 'eigenwijs' of 'ik kan geen nee zeggen' of 'ik zeg graag waar het op staat', etc etcquote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:41 schreef Cyclonist het volgende:
mindere eigenschap 'eigenwijs' is altijd een mooie, want die kan ook heel positief zijn
En daarom doen steeds meer bedrijven de sollicitaties weer intern.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom denk je dat ze iets willen horen dat ook als positief te interpreteren is? Wees gewoon eerlijk. Ieder mens heeft minder leuke kanten. En zolang het niet 'jonge katjes in de brand steken' of iets anders extreems is, vond ik het bij de gesprekken waarbij ik vanuit de wervings kant wel verfrissend als iemand gewoon toegaf dat hij/zij van nature lui is.
Deze week afwachten, vrijdag bellen. En waarom zou het not done zijn? Zij hebben je toch gezegd dat ze je vandaag zouden inlichten. Als dat om welke reden dan ook niet gebeurt is mag je 3 dagen later best wel om opheldering vragen. Overigens ben je het dan hoogstwaarschijnlijk niet geworden.quote:Op maandag 22 september 2008 20:14 schreef Ryouko het volgende:
Even een kick, geen zin om een nieuw topic hiervoor te openen![]()
Afgelopen dinsdag eerste sollicitatie gesprek gehad voor een functie in de research. Gesprek zelf ging naar mijn mening zeer aardig, wist alle vragen goed en helder te beantwoorden en ze vonden mij zeer enthousiast en gemotiveerd. Twee keer de vraag gehad of ik, indien niet voor deze funcite werd aangenomen, intresse had in een andere functie op dezelfde afdeling (hadden in totaal vier functies open staan). Na het gesprek korte rondleiding gehad en moest ik en zou ik nog kennis maken met iemand uit dezelfde werkgroep want die wist nog wat intressante dingen te vertellen. Tot zover het goede gevoel wat ik er over had![]()
Zou vandaag worden gebeld of ik al dan niet door zou gaan naar de volgende ronde, maar gezien de kick van dit topic; Na een dag gewacht te hebben, helemaal niets gehoord.
Dus wat is nu wijsheid, morgen zelf maar gaan bellen, volgende week, of is het not done om uberhaupt te bellen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |