abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62448147
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 13:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het een beetje gehad.

Heb zojuist de 3e afwijzing gehad dat ik zo slim en leuk en de ideale kanidate ben en twee goede gesprekken heb gevoerd en bla bla ben, maar dat er nét een kandidaat was met meer werkervaring die morgen kan beginnen. Als die er niet zouden zijn geweest, had ik al 3 banen kunnen hebben.

Heb het erg moeilijk om mezelf weer op te peppen elke keer voor gesprekken en om verder te gaan.
Een andere veelgebruikte 'smoes' is dat je niet in het team zou passen. Dit hoorde ik bij een van gesprekken die ik had toen ik aan het solliciteren was:

'Ja, je bent meest geschikte kandidaat voor de job, je cv ziet er prima uit en je hebt de meest relevante werkervaring, die perfect aansluit op onze vacature. Je spreekt ook nog eens een aardig woordje Engels wat ook nog eens van pas komt omdat we veel Engelse klanten hebben, en je bent goed in de omgang en stressbestendig. Ook je referenties waren lovend.'

Dus ik dacht: Yes! Kat-in-het-bakkie!

'Maarrrrrr (met extra rollende 'r').... we hebben besloten je toch niet aan te nemen. Na zorgvuldig overleg hebben we een kandidaat aangenomen die weliswaar niet zo'n indrukwekkend cv had zoals die van jou, en ook zijn talenkennis mag nog wat bijgespijkerd worden, maar die we beter in het huidige team vonden passen. Helaas, maar toch bedankt voor de drie gesprekken die we met je hebben gevoerd de laatste 2 weken!'

pi_62448326
tvp
pi_62448557
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:24 schreef PDOA het volgende:

[..]

Een andere veelgebruikte 'smoes' is dat je niet in het team zou passen. Dit hoorde ik bij een van gesprekken die ik had toen ik aan het solliciteren was:

'Ja, je bent meest geschikte kandidaat voor de job, je cv ziet er prima uit en je hebt de meest relevante werkervaring, die perfect aansluit op onze vacature. Je spreekt ook nog eens een aardig woordje Engels wat ook nog eens van pas komt omdat we veel Engelse klanten hebben, en je bent goed in de omgang en stressbestendig. Ook je referenties waren lovend.'

Dus ik dacht: Yes! Kat-in-het-bakkie!

'Maarrrrrr (met extra rollende 'r').... we hebben besloten je toch niet aan te nemen. Na zorgvuldig overleg hebben we een kandidaat aangenomen die weliswaar niet zo'n indrukwekkend cv had zoals die van jou, en ook zijn talenkennis mag nog wat bijgespijkerd worden, maar die we beter in het huidige team vonden passen. Helaas, maar toch bedankt voor de drie gesprekken die we met je hebben gevoerd de laatste 2 weken!'

Hoe vond je de sfeer daar zelf op kantoor? Misschien wilde je er zo ontzettend graag werken dat je daar onbewust niet op gelet had?
pi_62453139
Zometeen weer een sollicitatiegesprek. Is pas mijn tweede dus nog allemaal spannend, heb wat gelezen over het bedrijf en moet rekening houden met de punten die ik denk die bij het ander gesprek niet heel goed gingen. Ben benieuwd
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:08:40 #130
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62453619
Ik heb er vandaag om 12:00 ook weer een...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62453765
Ik zit geduldig op een telefoontje te wachten (raak je ook aan gewend)..

Wat ik vooral merk, ik heb nu een redelijk goeie en leuke baan, maar wil graag toch wat anders, maar dan heb ik gewoon een aantal voorkeuren qua bedrijven, en als die het niet worden dan pech, en blijf ik..
Ik zou graag op veel functies tegelijk willen solliciteren maar er zijn gewoon niet zoveel interessante functies..
pi_62456278
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:38 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hoe vond je de sfeer daar zelf op kantoor? Misschien wilde je er zo ontzettend graag werken dat je daar onbewust niet op gelet had?
Niks mis mee. Had op het laatste gesprek een meet & greet met 2 mensen van die afdeling, en dat ging best goed. We hadden allemaal wat wederzijdse interesses en we hebben zo'n anderhalf uur gebabbeld met elkaar over van alles en nog wat, dus waarom ik het niet ben geworden is me een compleet raadsel. Misschien durfden ze het niet aan omdat ik beter zou blijken te zijn dan de rest?

Waar ik nu werk heb ik ook een leuke functie, maar die baan paste echt perfect bij mijn ervaring en cv.
pi_62456462
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:57 schreef PDOA het volgende:

[..]

Niks mis mee. Had op het laatste gesprek een meet & greet met 2 mensen van die afdeling, en dat ging best goed. We hadden allemaal wat wederzijdse interesses en we hebben zo'n anderhalf uur gebabbeld met elkaar over van alles en nog wat, dus waarom ik het niet ben geworden is me een compleet raadsel. Misschien durfden ze het niet aan omdat ik beter zou blijken te zijn dan de rest?

Waar ik nu werk heb ik ook een leuke functie, maar die baan paste echt perfect bij mijn ervaring en cv.
Ja dan is het wel vervelend ja, maargoed je kunt er toch nooit een pijl op trekken..

Dinsdag ga ik mijn contract tekenen bij het bedrijf waar ik al mijn pijlen op gericht had !!
pi_62456613
Een kennis van me heeft eens als reden te horen gekregen dat ze vonden dat de kleur van zijn overhemd niet goed paste bij zijn stropdas. Dit zou dan over hem zeggen dat hij slordig zou zijn en dit zou weer te verhalen zijn op zijn werkhouding.

Je moet wat om het een beetje geloofwaardig te maken.
pi_62456798
. Ik ben tijd bezig geweest met een bepaald detacheringsbureau en alles ging goed, 3 gesprekken gehad en veel telefonisch contact tot ze op een gegeven moment zeggen "helaas kunnen we je geen contract aanbieden, we hadden je namelijk bij Fortis willen plaatsen, maar zoals je weet blabla financiele crisis..."

Echt te erg gewoon geloof er geen zak van
pi_62457042
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:09 schreef PDOA het volgende:
Een kennis van me heeft eens als reden te horen gekregen dat ze vonden dat de kleur van zijn overhemd niet goed paste bij zijn stropdas. Dit zou dan over hem zeggen dat hij slordig zou zijn en dit zou weer te verhalen zijn op zijn werkhouding.

Je moet wat om het een beetje geloofwaardig te maken.

Ben net terug van mijn sollicitatiegesprek. Over het algemeen positief, had de vacature iets anders begrepen dan hun, maar toch nog een aantrekkelijke functie. Volgende week word ik gebeld voor een 2e gesprek!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:30:19 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62458719
Mijn gesprek was eigenlijk wel vermakelijk Ik kwam voor een reguliere functie in Rotterdam, maar tijdens het gesprek hadden ze zoiets van: Ja, je past beter in de senior functie op het hoofdkantoor in Den Haag

Nu alleen nog even nadenken of ik dat ook wil
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62460348
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:13 schreef Berzerker het volgende:
Ik zit geduldig op een telefoontje te wachten (raak je ook aan gewend)...............................
Ehhh hoe doe jij dat precies, dat geduldig wachten op telefoon? Maandag heb ik een (volgens mij) erg
goed gesprek gehad voor een droomfunctie bij een prachtbedrijf. Ze zouden tegen het eind van deze week bellen of er al dan niet een tweede en beslissend gesprek (met de managing director) gaat komen.

En ik zit hier maar te stuiteren van ongeduld op mijn stoel........
Assumption is the mother of all f***-ups
pi_62461061
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:26 schreef FoxF1 het volgende:

[..]

Ehhh hoe doe jij dat precies, dat geduldig wachten op telefoon? Maandag heb ik een (volgens mij) erg
goed gesprek gehad voor een droomfunctie bij een prachtbedrijf. Ze zouden tegen het eind van deze week bellen of er al dan niet een tweede en beslissend gesprek (met de managing director) gaat komen.

Waarom bel je hun niet?
Staat geďnteresseerd, dus je maakt een goede indruk. Hoef je ook niet het hele weekend in onzekerheid te zitten.
*verwijderd door Admin*
pi_62461270
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:50 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Waarom bel je hun niet?
Staat geďnteresseerd, dus je maakt een goede indruk. Hoef je ook niet het hele weekend in onzekerheid te zitten.
Lijkt me beter van niet. Dan kom ik wel heel erg eager over terwijl de week nog niet voorbij is..... Ik neem op z'n vroegst maandagmiddag initiatief, eerder niet. In mijn vakgebied/functieniveau lopen de kandidaten de deur bepaald niet plat bij werkgevers dus ik hoef niet te laten blijken dat ik wel hééél erg graag wil.

Maar ik zit al op hete kolen sinds ongeveer woensdagmiddag hoor
pi_62461436
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:57 schreef FoxF1 het volgende:

[..]

Lijkt me beter van niet. Dan kom ik wel heel erg eager over terwijl de week nog niet voorbij is..... Ik neem op z'n vroegst maandagmiddag initiatief, eerder niet. In mijn vakgebied/functieniveau lopen de kandidaten de deur bepaald niet plat bij werkgevers dus ik hoef niet te laten blijken dat ik wel hééél erg graag wil.

Maar ik zit al op hete kolen sinds ongeveer woensdagmiddag hoor
Hoezo? je toont aan dat je mensen aan hun afspraak houdt....

Niks mis met interesse tonen lijkt mij, maar goed dat moet je zelf weten.
Heb laatst ook gewoon een bedrijf gebeld, en die nodigden me meteen uit voor een tweede gesprek.
Ben er uiteindelijk niet geweest omdat ik bij een ander ging tekenen maar toch.
*verwijderd door Admin*
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:07:02 #142
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62461552
Ik zou ook bellen. Eigen initiatief .

Als ze zeggen: je hoort deze week, dan vind ik dat je op vrijdagmiddag best kan bellen. Op dinsdagochtend bellen, dát vind ik "te eager". Ik zou ook niet het hele weekend af willen wachten .
pi_62461905
Hmmzz zit inderdaad wel wat in. Toch maar even nadenken of ik niet om
half vijf de telefoon moet gaan grijpen...........
pi_62462182
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:26 schreef FoxF1 het volgende:

[..]

Je moet dan even het hele verhaal lezen in deze topic, heb ondertussen 3 gesprekken gehad, ben al 2 keer aangenomen en zou al 15 keer zijn teruggebeld door dit bedrijf...

Op een gegeven moment wacht je gewoon rustig af, in jouw geval zeker bellen, heb dat de 1e 13 keer ook gedaan en werd zeer gewaardeert, gewoon doen. De 1e keer is nog makkelijk, ik heb iedere week moeten bellen terwijl ik teruggebeld zou worden.

Krijg zojuist van die vriend van me die bij dat bedrijf zit te horen, dat die man om 4 uur nog iemand moet bellen en erna mij belt,
*** telefoon gaat****

Haha werd dus terwijl ik dit typte gebeld en werd me verteld dat ik aangenomen ben, nu nog onderhandelen over loon.
Gaat dus niet via uzb maar via detachering, word nu doorgegeven aan het detacheringsbureau, en dan volgende week ergens loononderhandelingen..
De aanhouder wint, dus ochal heeft t allemaal lang geduurt, zal ik binnenkort dus een nieuwe baan hebben.

whoepie...
pi_62462245
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:32 schreef Berzerker het volgende:

Heel verhaal + whoepie...
Had het wel gelezen, echt een drama zeg! Je bent iig wel vasthoudend. In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Ga straks denk ik toch maar eens bellen. M'n gevoel zegt gewoon dat het goed zou moeten zitten en dat ik die baan kan pakken maar ja......

Anyways, jij in ieder geval een goed weekend gewenst en zo te horen gaat dat wel lukken!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:36:45 #146
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62462273
Ik heb vorige week een sollicitatiegesprek gehad bij een verzekeraar, gesprek wordt afgenomen door twee dames, een recruitstertje en de afdelingsleidster. Best wel wat kritische vragen waardoor ik mijn woorden goed aan het afmeten was om een juist antwoord op de vraag te geven. Blijkbaar kwam dat op hun over als een blijk van slechte communicatie.
Recruit-dame vroeg zich af hoe het komt: "Was jij vroeger misschien niet een laatbloeier? Je denkt wat langer na bij het formuleren van je antwoord, en het lijkt of je moeite hebt een en ander te formuleren".

Echt de eerste keer dat ik het woord laatbloeier gedurende een sollicitatiegesprek te horen heb gekregen. Volgens mij heeft de recruitment-dame een HBO-psychologie studie in haar vrije tijd gedaan ofzo, en probeerde ze de geleerde theorie uit haar studieboeken uit in de praktijk.

Is dat nou ongepast, op zo'n quasi-psychologische manier proberen iemands verleden in een sollicitatiegesprek te betrekken?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_62462620
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:36 schreef Detroit het volgende:
Ik heb vorige week een sollicitatiegesprek gehad bij een verzekeraar, gesprek wordt afgenomen door twee dames, een recruitstertje en de afdelingsleidster. Best wel wat kritische vragen waardoor ik mijn woorden goed aan het afmeten was om een juist antwoord op de vraag te geven. Blijkbaar kwam dat op hun over als een blijk van slechte communicatie.
Recruit-dame vroeg zich af hoe het komt: "Was jij vroeger misschien niet een laatbloeier? Je denkt wat langer na bij het formuleren van je antwoord, en het lijkt of je moeite hebt een en ander te formuleren".

Echt de eerste keer dat ik het woord laatbloeier gedurende een sollicitatiegesprek te horen heb gekregen. Volgens mij heeft de recruitment-dame een HBO-psychologie studie in haar vrije tijd gedaan ofzo, en probeerde ze de geleerde theorie uit haar studieboeken uit in de praktijk.

Is dat nou ongepast, op zo'n quasi-psychologische manier proberen iemands verleden in een sollicitatiegesprek te betrekken?
Is het een commerciele functie? (verzekeringsadviseur bijv). In dat geval moet je natuurlijk naar klanten ook vloeiend kunnen praten. Als het gewoon een kantoor functie is waarbij je weinig met klanten te maken hebt is het ook totaal niet relevant wat ze over communicatie.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:02:45 #148
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62462889
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:52 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Is het een commerciele functie? (verzekeringsadviseur bijv). In dat geval moet je natuurlijk naar klanten ook vloeiend kunnen praten. Als het gewoon een kantoor functie is waarbij je weinig met klanten te maken hebt is het ook totaal niet relevant wat ze over communicatie.
Nee, absoluut niet commercieël. Applicatiebeheer.
Er vindt uiteraard communicatie plaats met gebruikers, leveranciers van software en dergelijke, daarvan begrijp ik dat je goed moet communiceren. Maar dat vind ik an sich het probleem niet zo. Vooral dat ze over laatbloeier beginnen, dat gaat niet meer over capaciteit maar over persoonlijkheid, en ik hoor minder graag kritische kanttekeningen op dat vlak. Het is niet bepaald zakelijk, en me dunkt ook niet functioneel.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_62463148
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:36 schreef Detroit het volgende:

Grappig, het wordt namelijk als positief gezien als je eventjes de tijd neemt om je antwoord te formuleren bij sollicaties/intakes voor klanten. Dit betekent dat je luistert en je best doet om een goed antwoord te geven.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:15:30 #150
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62463240
Mijn huidige baas kan zich van mijn sollicitatiegesprek alleen nog herinneren dat ik een volgens hem ongestreken overhemd aan had.....

Ik ben nu weer aan het solliciteren. Eentje waar ik over 2 weken een 2de gesprek heb en 1 waarbij ik binnenkort voor een psychologische test wordt opgeroepen. En ik ben al een keer gestand op zo'n test dus daar verwacht ik niet al te veel van.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')