Jups zo voelt het indd, maja ik heb werk en hier begint het me ook steeds beter te bevallen, dusja ik wacht gewoon af, kijk dit bedrijf spreekt me gewoon ontzettend aan, en is ook een goeie werkgever, die ook nog eens 5 minuten op de fiets van mijn huis ligt. Momenteel rij ik iedere dag 1 tot 1,5 uur naar mijn werk dus dat irriteert me wel.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:37 schreef PDOA het volgende:
Nou, volgens mij word je gewoon aan het (telefoon)lijntje gehouden.
Ik kreeg in België de vraag of ik bij de padvinderij had gezeten.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:01 schreef Jack. het volgende:
Ook was hij de enige die vroeg naar mijn privesituatie (getrouwd, kinderen) en hij vond het interessant dat ik vrijgezel was en thuis woonde, terwijl ik dat een volstrekt irrelevant gegeven vind.
Hahaha ja, achja ik zie t als slecht functioneren van hrm kerel, je kunt t hele bedrijf niet afschrijven door het slecht functioneren van 1 persoon..quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:03 schreef PDOA het volgende:
Ik zei het toch...
Met bedrijven weet je het maar nooit. Ik spreek dan ook uit ervaring.
Dat je uberhaupt nog voor dat kutbedrijf wilt werken.
Zojuist gebel door de afdelingsmanager van die vriend, hij had contact opgenomen met die HRM kerel en ging t zsm regelen, ze staan behoorlijk te springen om mensen, dus kan misschien nog wel een leuk loontje eruit halen, het is dan alleen via uzb dat vind ik wel beetje jammer..quote:
Precies. Ik heb een tijdje terug gehad dat ik een gesprek had, en toen ze aangaven dat ze met me een 2e gespreksronde in wilden, en toen aangaf dat ik zoals ze wisten op dit moment X verdiende, en ik graag een groei van 10% wou maken, of dit een probleem was. Bleek dus dat het bedrijf (groot consultancy bedrijf) voor mijn functie / leeftijd een loonschaal had van bla bla waardoor ze na een hoop gedraai met de mededeling kwamen dat mijn looneins misschien toch een probleem werd. Toen heel vriendelijk gemeld dat ik erg geinteresseerd was in de baan, maar dat dit voor mij gewoon een blokkade was, en het graag zou horen als hier nog over te praten was. Heb dat gesprek uiteindelijk gebruikt om met m'n huidige werkgever te onderhandelen.quote:
Ja, precies, maar da's wat lastiger als je niet in de luxepositie van bijvoorbeeld een IT-er zit.quote:Op woensdag 24 september 2008 08:56 schreef exode het volgende:
Ik heb de afgelopen maanden heeeeel wat gesprekken achter de rug. Mijn houding is veranderd van 'neem me aan, neem me aan' in 'Eens kijken of er van beide kanten een klik is' . Ik stel geen zogenaamde slimme antwoorden, geef niet de juiste antwoorden. Ik blijf mezelf en sinds ik die omslag heb gemaakt gaat het veel beter.
Ik zou niet graag voor een belgische manager werken. Tijdje terug een project gedaan waarbij we een externe projectmanager inhuurden omdat we met capaciteitsproblemen zaten. Helaas een belg van in de 50. Die gast kan er niet mee omgaan dat een 'jong' iemand van 28 hem verteld dat iets wat hij in z'n hoofd heeft simpelweg niet mogelijk is. Flink aantal aanvaringen mee gehad, en een aantal van m'n collega's willen gewoon absoluut niet meer met hem samenwerken, nemen gewoon de telefoon niet op.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:52 schreef teamlead het volgende:
ik werd juist heel erg kriegel van mijn eerste gesprek met een Belgische manager. Al dat geneuzel zonder nou echt to the point te komen en te vragen wat je eigenlijk wilt weten..
ben bang dat het gewoon een cultuurverschilletje is
Gesprek van Maandag is verplaatst geworden naar Woensdag oftewel gister.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:12 schreef Berzerker het volgende:
[..]
Zojuist gebel door de afdelingsmanager van die vriend, hij had contact opgenomen met die HRM kerel en ging t zsm regelen, ze staan behoorlijk te springen om mensen, dus kan misschien nog wel een leuk loontje eruit halen, het is dan alleen via uzb dat vind ik wel beetje jammer..
Ik heb dus voor mandag een afspraak gepland met deze manager, dus ben eens benieuwd.
Vrijwilligerswerk erop zetten is altijd goed. Wel zorgen dat een beetje relevant is en maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft. 2x per week barman zijn bij de sportclub heeft niet veel nut, maar meehelpen bij een opvangsorganisatie daarintegen wel. Dat toont aan dat je zeer betrokken bent/kan zijn bij zaken.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:31 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb mijn vrijwilligerswerk op mijn CV gezet (vind ik altijd wel een goed beeld van mijn totale persoontje geven), kreeg ik deze week bij een gesprek de vraag wat kittens waren. Als in 'vrijwilligerswerk voor Redcat, zwerfkatten en kittens opvangen'.
Toen ik het had uitgelegd ging ze![]()
. En ik ben uitgenodigd voor de tweede ronde!
de maand waarin je opzegt moet je nog werken en die maand erna ook.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:42 schreef Berzerker het volgende:
[..]
Gesprek van Maandag is verplaatst geworden naar Woensdag oftewel gister.
Gister gesprek gehad, heel leuk informeel gesprek, geen moeilijke vragen, is wel op uitzendbasis dan, ze zouden deze week iets laten horen, ofwel vandaag of morgen, er werd gezegd we bespreken het, en kijken dan dat we je een goeie aanbieding kunnen doen...
Kwam allemaal heel positief over, dus ben eens benieuwd.
Bij de vraag 1 maand uitwerktermijn, hoe werkt dat? Vanaf moment ontslag 1 maan uitwerken, of de volgende kalendermaand?
Ik heb hem gezegd dat ik dacht de volgende kalendermaand uitwerken, kan iemand dit beamen?
In mijn contract staat gewoon uitwerktermijn van 1 maand.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:54 schreef Sport_Life het volgende:
Zijn jullie ook met meerdere opdrachtgevers/bedrijven tegelijk aan het solliciteren? Of doen jullie het 1 voor 1?
Zekerheid en minder lang wachten?quote:
Kan je toch ook gewoon zeggen? Zij praten toch ook met meer kandidaten?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:07 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zekerheid en minder lang wachten?. Moet wel zeggen dat het voornamelijk detacheerders zijn, maar het geeft mij wel meer ruimte. Nadeel is dan weer dat ik net gebeld werd om maandag ergens te beginnen, op zich wel een leuke functie, maar ik wilde nog even iets anders afwachten waar ik volgende week nog een gesprek mee heb (betere carrieremogelijkheden).
En ik heb niet de instelling dat ik ontzettend graag die baan wil hebben, maar meer dat ik elders ook nog dingen heb lopen en daar ben ik eerlijk om als ze het vragen (en dat doen ze).
Dit heb ik echt letterlijk 13 keer te horen gekregen...de 14e keer was het raak. Ze gingen voor mij als persoon in plaats van voor het schitterende CV van de anderquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het een beetje gehad.
Heb zojuist de 3e afwijzing gehad dat ik zo slim en leuk en de ideale kanidate ben en twee goede gesprekken heb gevoerd en bla bla ben, maar dat er nét een kandidaat was met meer werkervaring die morgen kan beginnen. Als die er niet zouden zijn geweest, had ik al 3 banen kunnen hebben.
Heb het erg moeilijk om mezelf weer op te peppen elke keer voor gesprekken en om verder te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |