bronquote:Sportende vrouw is positiever over zichzelf
HILVERSUM - Ook al houden vooral Engelse vrouwen niet van sporten omdat ze dan te veel zweten, de meeste Europese vrouwen zeggen door sport een positiever zelfbeeld te krijgen. Driekwart van de Nederlandse vrouwen zegt zelfs dat sporten ze emotioneel sterker maakt.
Dat blijkt uit onderzoek van TNS NIPO onder meer dan 10.000 vrouwen tussen de 16 en 30 jaar. Zeker 3.500 vrouwen vinden dat sporten grote invloed kan hebben op succes in het leven. "Het versterkt de trots en eigenwaarde", stellen de vrouwen. Toch is de allerbelangrijkste reden om te sporten de algehele gezondheid.
Succesvol
"Afgezet tegen jonge vrouwen die niet bewegen, hebben vrouwen die dat wel doen beduidend vaker het gevoel succesvol te zijn (77 procent) en dat ze de wereld kunnen veroveren (41 procent). Daarbij heeft de groep sportende jonge vrouwen veel meer zelfvertrouwen (77 procent) en gevoel van eigenwaarde en zijn de vrouwen vaker trots op wie ze zijn.
Daarbij beweert twee derde van deze vrouwen dat sport van grote invloed kan zijn op hun succes in het leven, bijvoorbeeld op hun carrière (68 procent)", constateren de onderzoekers.
Duitse dames
De helft van alle vrouwen die aan de enquête, die in opdracht van Nike is uitgevoerd, meedeed zegt te sporten. In Nederland is dat 57 procent. De Duitse dames zijn met 67 procent het meest sportief, de Turkse met 41 procent het minst. De meest populaire disciplines zijn aerobics, daarna fitness en zwemmen. In Nederland wordt de top drie aangevoerd door fitness, zwemmen en fietsen.
Ondanks de positieve gedachten over sporten zijn er ook vrouwen die sporten associëren met minder positieve zaken, zagen de onderzoekers.
"Zo is een behoorlijk deel van de jonge vrouwen uit Rusland en Groot-Brittannië die aan het onderzoek meededen bang hun vrouwelijkheid te verliezen door sport. In Turkije, Italië en Rusland zijn de onderzochte jonge sportvrouwen vooral bang dat sporten hen te gespierd maakt. Bovendien zijn het vooral de Engelse meiden die niet sporten omdat sporten hen te veel doet zweten."
Dankje Troel.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:07 schreef Troel het volgende:
Ik heb je meteen gekoppeld Soempie!
Dank je!quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:52 schreef ColdFeet het volgende:voor MoBlo!!
Levi, idd succes. Ik ben al heel erg fier op je dat je t zo goed doet met hardlopen (ik was gisteren echt doooooood na les 21, hoor).
Ow Teigan, wat een fijne opstekerquote:Op woensdag 20 februari 2008 12:05 schreef teigan het volgende:
Ik kreeg vanmorgen van een paar leerlingen te horen dat ik zo mooi was afgevallen..
Ik ben trouwens ook dol op Maaike Hartjes... Ken je dat stripje over dieten met Dr Phil?quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:07 schreef Soempie het volgende:
Dat is altijd leuk om te horen.Ik ben vorig jaar behoorlijk wat afgevallen, maar sinds ik een nieuw vriendje heb schiet het sporten en het gezond eten er weer wat meer bij in.
Tijd om in te grijpen dus.
Ik merk dat sporten ook goed is voor mijn zelfdiscipline.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
Dat soort dingen, idd. Dat je eigenlijk dood bent, maar toch doorgaat.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:17 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik merk dat sporten ook goed is voor mijn zelfdiscipline.![]()
Ik wil niet heel erg op dieet, maar m'n leven weer aanpassen. Op zo'n manier dat ik het ook vol kan houden. Dus, af en toe chocolade, chips, etc mag ik van mezelf best.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:09 schreef ColdFeet het volgende:
Soempie, welkom! Hoe wil je gaan afvallen?
Nee? En volgens mij heb ik alle boekjes?quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben trouwens ook dol op Maaike Hartjes... Ken je dat stripje over dieten met Dr Phil?
Dat dusquote:Op woensdag 20 februari 2008 11:34 schreef Levitation het volgende:
Ik zat ook al te F5-en tot er een nieuw topic was.![]()
Denk dat jojo niet gezien heeft dat ze de laatste was.
quote:
Zou het helpen om een wandeling te gaan maken? Het is mooi weer, even naar buiten, even luchten, je hoofd leegmaken? Als ik me zo voel helpt dat meestal goed...quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:38 schreef Zeeltje het volgende:
ja daarom eet ik grapefruit.. of iets gezonds maar of en toe is die drang zo enorm dat het me niks uitmaakt wat ik ook eet. Thuis hebben we niks ongezonds. Maar zelfs als ik zie dat er dessert chocolade blokken zijn ( die zo echt niet te eten zijn ) ga ik die smelten en eet ik een pan leeg...
Nou heb ik dat wel steeds meer onder controle maar af en toe verlies ik die controle
geweldig! Dit is precies wat die man zei tegen mij. Dat ik moest gaan wandelen. En opzich weet ik het stiekem ook wel. Maar meot het inderdaad meer doen. Ik moest ook samen met mijn moeder s'avonds wandelen..quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:42 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zou het helpen om een wandeling te gaan maken? Het is mooi weer, even naar buiten, even luchten, je hoofd leegmaken? Als ik me zo voel helpt dat meestal goed...
Dietist én huisarts.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Wat heb je in godsnaam voor een dietist als hij de woorden ontslakken in de mond neemt
Nee, dit was niet de huisartsquote:
En ik denk dat het serieus geen dietist isquote:Op woensdag 20 februari 2008 16:21 schreef freecell het volgende:
Dat is maar goed ook
Ik zou op zoek gaan naar een andere diëtist, serieus!
Mwah, vind je 20 jaar lang?quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:32 schreef freecell het volgende:
@Rewimo: duurt zo'n ontsteking bij jou altijd lang? Balen joh!
Elk dieet waarbij je minder kcal binnenkrijgt dan je verbruikt werktquote:Op woensdag 20 februari 2008 16:36 schreef Zeeltje het volgende:
na het lezen geloof ik het nog steeds niet zo.
Maar goed ik hoop dat het wel lukt voor je!
Echo's zijn gaafquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:25 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben helemaal blij want volgens de echo zit er echt een minimensje in m'n buik.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Echo's zijn gaafIs de uitgerekende datum nog bijgesteld?
Niks mis mee. Ik zag alleen pas na het posten dat die nee smiley heel negatief kijkt ipv alleen maar ontkennend nee te schudden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:41 schreef Zeeltje het volgende:
niet leuk dan 19 september?
Klopt, ja... er is niet echt een gewone "nee" smiley...quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:16 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Niks mis mee. Ik zag alleen pas na het posten dat die nee smiley heel negatief kijkt ipv alleen maar ontkennend nee te schudden.
Niet met paint, maar ik soep er zo wel even 1, eerst boodschappen doenquote:Op woensdag 20 februari 2008 19:17 schreef Levitation het volgende:
[..]
Klopt, ja... er is niet echt een gewone "nee" smiley...![]()
(iemand handig met paint?)
ok, ik heb ook nog ergens zo'n gif-editor, maar ben er niet echt handig mee of geduldig genoeg voor.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Niet met paint, maar ik soep er zo wel even 1, eerst boodschappen doen
Die is cool als basis, hij is me alleen iets te hyper, dus ik pas 'm ff aanquote:Op woensdag 20 februari 2008 19:32 schreef Rewimo het volgende:
Wij hebben deze op FFF: [ afbeelding ]
Ik gebruik Abobe Photoshop en voor de GIF-jes Adobe Imageready, maar als je daar helemaal geen kneiter verstand van hebt is het wel extreem lastig om mee te werkenquote:Op woensdag 20 februari 2008 20:42 schreef omearos het volgende:
Ik haal veel smilies van deze site, en bij de y staan ook een paar versies van ja- en nee-schuddende smilies
Welk programma gebruik je sq? het lijkt mij namelijk wel gaaf om zoiets zelf te kunnen maken.
Tuuk, ik kijk er z.s.m. even naar, ga nu dierentuinen in Arnhemquote:Op donderdag 21 februari 2008 10:13 schreef Troel het volgende:
Oew SQ, kun jij dan toevallig ook een gifje maken met de combi van de Troelavatar en de Prukavatar?
Vreemd, ik was in de veronderstelling dat jullie naar Den Haag gingen...quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tuuk, ik kijk er z.s.m. even naar, ga nu dierentuinen in Arnhem
Ik heb aardig wat ervaring met Photoshop, Imageready ken ik niet, maar zal eens gaan klooien.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik gebruik Abobe Photoshop en voor de GIF-jes Adobe Imageready, maar als je daar helemaal geen kneiter verstand van hebt is het wel extreem lastig om mee te werken
Sterktequote:Op donderdag 21 februari 2008 11:29 schreef ymme het volgende:
Het afscheid was mooi.
Dinsdag avond een avondwake in de kerk.
Woensdag een mis in de kerk, die heel mooi was.
Ik had nog iets geschreven voor Mart (schoonvader), deze werd netjes voorgelezen.
Daarna crimatieplechtigheid in Doetinchem.
Nu alles regelen met notaris en dergelijke. Bah
Vind het moeilijk allemaal. Nu komt alles pas. Dit huis waar wij in zitten is van Mart. En of wij hier kunnen blijven en dergelijke is allemaal afwachten.
als je dit topic zo graag mee wilt blijven lezen, had je dan niet even iets meer kunnen posten, door bv. ymme ook even sterkte te wensen heb je ook je tvp te pakken, en dat komt net wat vriendelijker over..quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:47 schreef Miss_S het volgende:
tvp
Waarom?quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:47 schreef Miss_S het volgende:
tvp
Er word zo vaak een tvp hier geplaatst maar toch altijd grappig dat er over de mijne moeilijk word gedaanquote:Op donderdag 21 februari 2008 11:56 schreef teigan het volgende:
[..]
als je dit topic zo graag mee wilt blijven lezen, had je dan niet even iets meer kunnen posten, door bv. ymme ook even sterkte te wensen heb je ook je tvp te pakken, en dat komt net wat vriendelijker over..
word is met dt.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Er word zo vaak een tvp hier geplaatst maar toch altijd grappig dat er over de mijne moeilijk word gedaan
Eten? Goed idee!quote:
Nee je had het niet na ieder persoon gedaan en dat is terug te vinden in vorige topics waar zelfs tvp op nog latere pagina's gewoon genegeerd wordenquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:05 schreef teigan het volgende:
als je na bijna 100 posts nog een keer een tvp komt plaatsen, net na zo'n bericht als dat van ymme, ja dan vind ik dat nogal raar overkomen..
en het was gewoon even een vriendelijk verzoek, wat ik naar ieder persoon had gedaan die op dat punt nog een tvp komt plaatsen..
eet smakelijk, ik ga zo ook maar even een lunchje fabriceren, ik heb nog een heleboel tomaten liggen, daar is vast wel een lekker soepje van te brouwen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:07 schreef Levitation het volgende:
[..]
Eten? Goed idee!Ben lunchen, tot zo!
Ik hield van eierkoeken, tot Sonja zich er mee ging bemoeien.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:20 schreef freecell het volgende:
Eierkoeken vind ik dus écht niet lekker
Maar goed dat ik geen Sonja Bakker doe
Jaquote:Op donderdag 21 februari 2008 14:36 schreef octopussy het volgende:
Mijn neus gaat altijd jeuken als ik met mijn handen in het sop sta
Ken ik!quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:46 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja
En ik ben blij dat ik nu niet meer de enige ben die hier over klaagt
Het was in het Greenpark hotel in Leidschendam, schijnt zelfs een michelinster te hebben!quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:54 schreef ColdFeet het volgende:
Lianne, het klinkt echt als een pauperlunch. Ik vind gebraden gehakt (gelukkig) heel vies, dus ik geloof dat ik die lunch uberhaupt zou hebben overgeslagen met een smoesje
Ik had een maand terug ofzo een sollicitatiegesprek tijdes de lunch, toen hadden ze ook van dat soort broodjes. Maar gelukkig ook rosbief, met wat tomaat en tuinkers. Voor rosbief mag je me echt midden in de nacht wakkermaken
(Freecell, dit is dus zo'n fraai voorbeeld dat jouw theorie een beetje ontkracht)
Ken ik ookquote:Op donderdag 21 februari 2008 14:46 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ken ik!Gelukkig hebben we een vaatwasser.
Zachte kussens op je bed doen een boelquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:01 schreef Isabeau het volgende:
Straks mijn tas pakken en dan fijn logeren bij mijn favoriete logeeradresje
Geitenkaas is toch ook niet mager?quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:47 schreef Liejannuh het volgende:
Fijn dat het een mooie uitvaart was Ymme.
Mag ik hier even heel verbaasd en semi-gefrustreerd doen? Ik had net een workshop buiten de deur en daar was dus een lunch bij. Gewoon broodjes met beleg. In theorie. Heb je witte en bruine broodjes. Ik wil graag een bruin broodje. Hebben ze alleen maar bruine broodjes met gebraden gehakt erop. En dan niet 1 plakje, nee, 2 van die vieze dikke vette plakken gebraden gehakt. Owja, en ze hadden ook nog kaasbroodjes enzo.
Waarom moet dat beleg er zo dik op? Ik heb er nu gewoon 1 plak van af gehaald en werd door mijn collega's een beetje vreemd bekeken, maar had veel liever gewoon een meergranenbroodje met kipfilet of rosbief of kaas of whatever gehad. Als het maar enigszins mager is.
Gelukkig had ik vanochetnd nog een dubbele boterham met geitenkaas meegenomen en die heb ik nu lekker op.![]()
En ik ben even het winkelcentrum ingelopen en heb nu een bosje koriander, een bosje peterselie en een bosje verse munt op mijn bureau liggen.Dus ik ga zo lekker verse muntthee maken.
Fannetje, gefeliciteerd!![]()
Ach, het is op z'n minst heel erg lekker. En dat kun je van van die kledderbroodjes niet zeggenquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Geitenkaas is toch ook niet mager?
Dat zekerquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ach, het is op z'n minst heel erg lekker. En dat kun je van van die kledderbroodjes niet zeggen
Volgens mij klaagt ze dat het beleg er zo dik opzat. Lezen, meidquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat zeker
Maar omdat er zo mooi werd geklaagd dat er geen mager beleg was
"Als het maar enigszins mager is."quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Volgens mij klaagt ze dat het beleg er zo dik opzat. Lezen, meid
Mager is ook niet vetvrijquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
enigszins.. dat betekent niet vetvrij![]()
de clou is, begrijpend lezen ftw, dat ze/men liever smakelijke geitenkaas heeft die ook niet zo ontzettend mager is (jij je zin) dan kleffe broodjes met nóg vetter 5dubbeldik gebraden gehakt
en nu weer gezellig![]()
Ik ben er niet echt dol op, maar ik denk dat dat komt omdat ik het nog weinig heb gegeten... Welke kaas zou je aanraden?quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
geitenkaas![]()
dat bewaren wij voor de weekends, want het is zo duuuuuuuuuuuuuuuuuuuur
maar het liefst elke dag in de slalade, paar kleine brokkeltjes, met honing-azijndressing.. jum..
deze?quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ach, het is op z'n minst heel erg lekker. En dat kun je van van die kledderbroodjes niet zeggen
Ik ga een bevrijdende onthulling doen, dames.
Ik heb geen flikker zin om te gaan sporten, voel me moe en heb spierpijn. Dus ik ga AFLAFFEN!!! RANZEN!!! INKAKKEN!!!Als ik zometeen thuiskom ga ik lekker lui een dutje doen!!!
HA!!!! Evy kan m'n rug op!!!!
![]()
![]()
Ik ga morgenochtend wel, OK?En ik heb vanaf zondag elke dag al gesport enzo
Als wij het halen hebben we ehm...quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben er niet echt dol op, maar ik denk dat dat komt omdat ik het nog weinig heb gegeten... Welke kaas zou je aanraden?
Jaquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
deze?
GOOD FOR YOU!Vive la /Viva la/Vihupplde puppel lale Revoluçion!
maar dan morgen wél gaan hè?anders wordt Evy boos
![]()
Wrijf het er nog maar eens inquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:59 schreef motorbloempje het volgende:
herkenbaar
zat net ook flink te twijfelen.. zat lekker binnen.. de buienradar begon er blauwer uit te zien (staat op m'n desktop) en ik had een (gelukkig bedwingbaar) verlangen naar een grote puntzak friet met mayo en pindasaus...
en toen dacht ik. mèh.. als ik nu loop, mag ik vanavond een stukje vlaai op de verjaardag van schoonpaps..
Zondigen is soms zo fijn.. en een paar uur later kut
Maar het raakt je ook niet als die ander weer aankomt en bij jezelf welquote:Op donderdag 21 februari 2008 17:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wrijf het er nog maar eens in
Joh, ik moet allang trots op mezelf zijn dat ik zo dapper ben doorgegaan met sporten in tijden van stress. Maar het is altijd lastig om dat soort dingen tegenover jezelf te excuseren. Gek hè. Terwijl als iemand anders een keertje overslaat, je al snel zegt: 'ah joh, volgende keer beter'...
Dress to impress hoeft niet bij Fok! Idols?quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:29 schreef motorbloempje het volgende:
spam!!!
FOK!Idols: Wie wordt FOK!'s eigen Raffaëla?
mijn stem impresst al genoeg zou ik zo zeggenquote:Op donderdag 21 februari 2008 17:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dress to impress hoeft niet bij Fok! Idols?
lianne, die slager in de ah is weg. (of gaat weg, ze waren in ieder geval bezig met verbouwen en de slager ging er dan uit, stomste zet ooit want iedereen ging daar alleen heen voor de slagerquote:Op donderdag 21 februari 2008 14:48 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Het was in het Greenpark hotel in Leidschendam, schijnt zelfs een michelinster te hebben!Nou, dus duidelijk niet voor de broodjes.
Maar afijn, ik vind het gewoon vervelend dat er alleen maar calorieenbommen worden neergezet. Als snack (was wel nodig, het was een sessie van 10 tot 12) hadden ze ook alleen maar van die bladerdeeg-dingen. Zet dan een mand met fruit neer ofzo!
Owja, en ik had geen zin in witbrood.![]()
CF, bij de AH in Hoek van Holland zit een slager en die heeft geweldig zelfgemaakt gehakt. Heb daar ook helemaal niet het gevoel bij dat het heel vet is ofzo. Lekker gekruid ook.
De peterselie en koriander worden morgen gebruikt in de couscous salade teigan.Of misschien ga ik wel iets doen met een blikje linzen en koriander vanavond.
Thats the spiritquote:Op donderdag 21 februari 2008 18:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
mijn stem impresst al genoeg zou ik zo zeggen![]()
![]()
en waarom zou ik me anders voor doen dan ik ben, al ik altijd dit soort truien draag?
dus sorry als ik niet aan jouw ideaalbeeld van SBS6 eendagsvliegjes voldoeik zal het maar niet als een 'gemeende belediging' maar als 'slechts pure interesse' zien Miss_S
![]()
Ik zing omdat ik het leuk vind, en als mensen mijn muziek/zang niet mooi vinden, omdat ze mijn trui niet leuk vinden, dan hebben zij een probleem (lees: jij) en niet ikMaar, begrijpend luisteren zit blijkbaar ook niet in je vakkenpakket, want aan het begin van het filmpje zeg ik heel duidelijk: "Ik hoop dat jullie het leuk vinden, en anders.. nou ja, dan hebben jullie mooi pech"
![]()
Bah, dat is vervelend.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 07:40 schreef motorbloempje het volgende:
mogge.. spannende dag hier: wel of geen baan meer![]()
8 uur, of nietsik hoor het allemaal vandaag
![]()
brrrr..
Is dat een BATA-motor-trui?quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
![]()
en waarom zou ik me anders voor doen dan ik ben, al ik altijd dit soort truien draag?
dus sorry als ik niet aan jouw ideaalbeeld van SBS6 eendagsvliegjes voldoeik zal het maar niet als een 'gemeende belediging' maar als 'slechts pure interesse' zien Miss_S
![]()
Ik zing omdat ik het leuk vind, en als mensen mijn muziek/zang niet mooi vinden, omdat ze mijn trui niet leuk vinden, dan hebben zij een probleem (lees: jij) en niet ikMaar, begrijpend luisteren zit blijkbaar ook niet in je vakkenpakket, want aan het begin van het filmpje zeg ik heel duidelijk: "Ik hoop dat jullie het leuk vinden, en anders.. nou ja, dan hebben jullie mooi pech"
![]()
Dan moet je inderdaad niet met de echte Idols mee doenquote:Op donderdag 21 februari 2008 18:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
yup, dat is een BATA-motor-truiquote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:54 schreef omearos het volgende:
[..]
Is dat een BATA-motor-trui?Verder moet ik het filmpje nog een keer op de uni kijken, ik vergeet steeds dat mijn thuis-comp niet snel genoeg is voor vloeiende youtube-filmpjes
Dikke knuf! Komt allemaal wel weer op z'n pootjes terecht!quote:
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:20 schreef Troel het volgende:RENT!!!
Supermusical, maar de NL versie vind ik mooier
Ik moet UIHUIT vannacht
Ik zwem op maandag en woensdag, want dan zijn de alleen-voor-volwassenen-baantjestrekken-uren... Want ik vind het heel erg irritant als er te weinig zwemruimte is door spelende kinders.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:58 schreef Faithy het volgende:
zwemmen?
Belangrijkste is geloof ik dat je in ieder geval ANDERE spieren gebruikt, als je de dag erna ook sport..
Ik zal er maar niet te serieus op inhaken met de mededeling dat de hoeveelheid eierkoeken die je bij SB eet ernstig wordt overschat?quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik hield van eierkoeken, tot Sonja zich er mee ging bemoeien.Heb in geen tijden een eierkoek op.
Niet doen, schatquote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zal er maar niet te serieus op inhaken met de mededeling dat de hoeveelheid eierkoeken die je bij SB eet ernstig wordt overschat?![]()
quote:Op donderdag 21 februari 2008 21:09 schreef Liejannuh het volgende:
Nog leuke cadeautjes gekregen voor je verjaardag Fannetje?
Alle kids hebben een sudoku-puzzelboekje met pen gehad. En ook nog wat snoepjes natuurlijk. Het was een gezellig feestjequote:En wat ga je morgen uitdelen?
Deze?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 10:41 schreef Zeeltje het volgende:
trouwens waarom is er geen smiley met een weegschaal uitdrukking
Hoe kom je nou opeens 3 KG lichter?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:42 schreef ColdFeet het volgende:
Ik was vanmorgen drie kilo lichter
Vanavond lekkere zelfgemaakte pizza
Mijn weegschaal heeft last van weekend-dips. Echt heel stom. Geeft in het weekend gewoon 3-4 kilo minder aan.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Hoe kom je nou opeens 3 KG lichter?
En als ik me 's ochtends niet weeg, gaan mijn statistieken eraan, dus ik moet wel
2 uit de 6 afgevallen, ik voel een wetenschappelijk artikel over banoffee pie en afslanken opborrelenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:33 schreef YPPY het volgende:Ik ben ook afgevallen ColfFeet, een halve kilo.
Misschien had ik wel gewoon op de weegschaal moeten gaan staanquote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:33 schreef YPPY het volgende:Ik ben ook afgevallen ColfFeet, een halve kilo.
Way to go jojo!quote:Op zondag 24 februari 2008 00:20 schreef Jojogirl het volgende:
Het lopen ging lekker vanochtendNiet dat ik nou hard of ver liep, maar het ging gewoon goed.
En vanavond ben ik metnaar de schouwburg geweest, erg gelachen
![]()
Oja, ik was weer lichter dan halverwege de week (hier ook altijd een weekenddip), nog steeds maar een pond aangekomen.
Die bij je huis. Dan kan je ook lekker in het weekend als je zin hebt, of in je vakantie. En hoeveel duurder kan het nu zijn, hoogstens een tientje per maand toch?quote:Op zondag 24 februari 2008 13:44 schreef Liejannuh het volgende:
Het begint hier nu gewoon op te helderen en ik lijk zonlicht te zien!
Toch maar een rondje gaan rennen.
Wat zouden jullie trouwens doen:
- een sportschool op 2 minuten lopen van je huis
- een sportschool vlakbij je werk
Ze hebben allebei voor- en nadelen. Die bij mn werk is mooier en goedkoper (werk sponsort een deel), maar dat gaat me wel veel meer tijd kosten. Vooral omdat ik dan na het sporten nog een uur naar huis moet fietsen (of een half uur met de auto) en die is natuurlijk niet handig als ik vrij ben.
Die vlakbij mn huis is zo lekker dichtibij en ze hebben leuke lessen (als het goed is), maar is vast weer duurder. Maar wel lekker dichtbij.
Wat eet je 's ochtends dan ipv brood? Yoghurt? Kwark? Dat soort dingen?quote:Op zondag 24 februari 2008 15:43 schreef Liejannuh het volgende:
South Beach werkt als een idioot! Ooit 10 kilo mee afgevallen in no-time!![]()
Beetje jammer dat zodra je weer brood en pasta en rijst gaat eten, die 10 kilo er ook in no time weer aanzitten.
Wat een stuk beter werkt (vooral voor de lange termijn) is goed op je voeding letten en lekker veel bewegen.Kun je een stuk langer volhouden ook.
Owja, conleche, de sportschool bij mn werk is belachelijk goedkoop. Ik krijg dan nl niet alleen personeelskorting, maar ook nog eens extra korting (of sponsering van mn werk, hoe je het ook wilt noemen) omdat ik BHV'er ben.Om de keus eens wat moeilijker te maken.
Maar ik ga gewoon bij beide kijken.
In mijn South Beach periode stond ik 's ochtends om 6 uur eieren met spek te bakken. Om die vervolgens pas op mijn werk op te eten.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:46 schreef rosaatje het volgende:
[..]
Wat eet je 's ochtends dan ipv brood? Yoghurt? Kwark? Dat soort dingen?
Ik heb trouwens de ervaring dat als ik na mijn werk (ben rond vijf uur klaar) en ik ga gelijk door naar de sportschool, ik dan rond zes uur enorme trek krijg en dan trillend de sportschool verlaat.
Ik eet graag van te voren, en ga daarna sporten.
Ik vind het nu al smerig klinken.quote:Op zondag 24 februari 2008 17:07 schreef Jojogirl het volgende:
Kan je dan geen koolhydraatarm brood eten? Dat zag ik laatst in de supermarkt liggen, had echt geen idee dat dat bestond.
Jojo, noem mij een voedselpurist, maar producten waar zulke kunstgrepen mee zijn uitgehaald, vind ik verdachtquote:Op zondag 24 februari 2008 17:07 schreef Jojogirl het volgende:
Kan je dan geen koolhydraatarm brood eten? Dat zag ik laatst in de supermarkt liggen, had echt geen idee dat dat bestond.
Dat ze eerst zo fel was om onder de 70 te gaan wegen maar nu zegt als haar lichaam dat wil dat het goed isquote:Op zondag 24 februari 2008 19:37 schreef Jojogirl het volgende:
Stookolie-eiland.
Wat is er nou onduidelijk aan de post van MoBlo? Ze is gewoon tevreden met haar huidige eet/leef/sportpatroon en het maakt haar niet uit welk eindgeweicht haar dat op zal leveren. Moeilijk hè, lezen...
Dát schrijft ze nu net.quote:Op zondag 24 februari 2008 19:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat ze eerst zo fel was om onder de 70 te gaan wegen maar nu zegt als haar lichaam dat wil dat het goed is
En heeft niets met stoken te maken, alleen vragen hoe ze er nu echt over denkt
Ik hoor het dinsdagquote:Op zondag 24 februari 2008 20:15 schreef Liejannuh het volgende:
Regelmaat doet wonderen Stormqueen.![]()
Wanneer begin je? 1 maart?
Wat is verder je plan?quote:Op zondag 24 februari 2008 23:37 schreef glimworm het volgende:
Hallo allemaal!
Ik heb me net ook (weer) aangemeld. Ben -even denken- in de zomer van 2004 afgevalen van 98kg naar 82kg.. En dat binnen een week of 8.. Opeens had ik geen zin meer in letten op mijn eten en gestaag at ik mezelf weer naar 88kg. Daar ongeveer toch nog vrij lang (2 jaar denk ik) op blijven hangen en vanmorgen was ik opeens 102 kg.. Heb nu besloten om er weer goed voor te gaan en hoop dat ik hier weer een beetje mee kan babbelen.. Ben weer begonnen met hardlopen want het sporten is er helemaal bij ingeschoten de laatste tijd. Nou, dit was het wel voor nu denk ik.
Je zou naar Best kunnen fietsen en daar vandaan de trein nemen. Is een km of 12 fietsen.quote:Op zondag 24 februari 2008 20:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik hoor het dinsdag
Jammer dat Tilburg te ver fietsen is
dan doe ik er anderhalf uur overquote:Op maandag 25 februari 2008 09:21 schreef Levitation het volgende:
[..]
Je zou naar Best kunnen fietsen en daar vandaan de trein nemen. Is een km of 12 fietsen.
En terugquote:Op maandag 25 februari 2008 09:32 schreef Rewimo het volgende:
Anderhalf uur sporten per dag, prima toch?
En Rewimo, wat sport jij tegenwoordig allemaal?quote:Op maandag 25 februari 2008 09:32 schreef Rewimo het volgende:
Anderhalf uur sporten per dag, prima toch?
Ik denk dat ik mijn salary increase maar in een sportschoolabonnement investeerquote:Op maandag 25 februari 2008 09:39 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En Rewimo, wat sport jij tegenwoordig allemaal?
SQ, misschien moet je maar een hawaiian chair aanvragen voor op je werk.![]()
En Isa had nog iets gevonden met een loopband voor achter je bureau. Ze heeft vast het linkje nog wel.
lijkt me wel wat, hijgend en hardlopend voro de klas....quote:Op maandag 25 februari 2008 09:39 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
SQ, misschien moet je maar een hawaiian chair aanvragen voor op je werk.![]()
En Isa had nog iets gevonden met een loopband voor achter je bureau. Ze heeft vast het linkje nog wel.
Eh...quote:Op maandag 25 februari 2008 09:39 schreef Liejannuh het volgende:
poepenquote:Op maandag 25 februari 2008 15:17 schreef Zeeltje het volgende:
ai ai ai.. gister niet zo goed gegaan met eten en drinken.. Opzich eten wel maar drinken niet echt.. word deze week stuk minder.. en heeeel veel water en groene thee en fruit om mijn lichaam te zuiveren..
iemand nog een goed idee om te zuiveren
Komt goed! Morgen hoor je wanneer je leven weer regelmaat krijgt.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
lekker geshopt
Ben weer terug bij af; minimizer-BH's in 90E![]()
Voldoende bewegen, blijft je spijsvertering goed op gang.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:26 schreef Zeeltje het volgende:
[..]
ja dat komt vanzelf welandere methode waar ik iets aan kan doen?
Mja, ik frot wel even een grapefruit naar binnenquote:Op maandag 25 februari 2008 15:23 schreef Levitation het volgende:
[..]
Komt goed! Morgen hoor je wanneer je leven weer regelmaat krijgt.
Zuiveren en "ontslakken" enzo is best wel onzinquote:Op maandag 25 februari 2008 15:17 schreef Zeeltje het volgende:
ai ai ai.. gister niet zo goed gegaan met eten en drinken.. Opzich eten wel maar drinken niet echt.. word deze week stuk minder.. en heeeel veel water en groene thee en fruit om mijn lichaam te zuiveren..
iemand nog een goed idee om te zuiveren
Groene thee is ook wel góed, het is alleen gewoon thee. Zonder medische of bijzondere eigenschappen.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:53 schreef Zeeltje het volgende:
nja voel me gewoon nogal vol.. terwijl ik niet veel door mijn keel kan krijgen..
ik dacht dat groene thee wel goed was
Nou...groene thee heeft wel degelijk medische en bijzondere eigenschappen! Maar dat heeft zwarte thee ookquote:Op maandag 25 februari 2008 16:03 schreef freecell het volgende:
Groene thee is ook wel góed, het is alleen gewoon thee. Zonder medische of bijzondere eigenschappen.
Wat dat betreft drink ik liever rooibos. Zit geen caffeïne en looizuur in
Groene thee is gewone thee, maar minder gefermenteerd, dus er zit gewoon caffeïne in, net zoals in zwarte thee.quote:Op maandag 25 februari 2008 16:10 schreef teigan het volgende:
en groene thee bevatte toch geen theïne oid?
pu ehr zou ook afslankend werken en dergelijke, maar daarom heb ik het niet gekocht.. En als ik dan zie dat de winkel waar ik thee koop afslankthee verkoopt die gewoon iets van 5 euro per 50 gram duurder is dan alle andere soorten thee... Dan denk ik toch aan een verkooppraatje...
Een drank die gemaakt wordt door de bladeren van de theeplant ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Theeplant ) te fermenteren en daarna onder te dompelen in kokend waterquote:Op maandag 25 februari 2008 16:19 schreef Zeeltje het volgende:
uh.. ben ik nu zo dom.. maar wat is dan zwarte thee..?
Ik heb niet eens kleding maat 38.quote:Op maandag 25 februari 2008 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben heel dapper al mijn maatjes 38 uit mijn kast aan het trekken
klein lichtpuntje is dat ik nu wel teringveel ruimte heb
Ga je ze weggooien of bewaren voor straks?quote:Op maandag 25 februari 2008 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben heel dapper al mijn maatjes 38 uit mijn kast aan het trekken
klein lichtpuntje is dat ik nu wel teringveel ruimte heb
Ik heb wél maat 8 en die kon ik net sinds november soepel aanquote:Op maandag 25 februari 2008 16:38 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb niet eens kleding maat 38.Ik denk dat ik in de 1ste van de middelbare school zat toen ik die maat had.
Nee, het merendeel is nog hartstikke mooi, ik ga ze bewaren in een hele grote kist, sorteer ze op maat, grootste boven en kleinste onder, en dan maar hopen dat ik de bodem weer bereik ooitquote:Op maandag 25 februari 2008 16:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ga je ze weggooien of bewaren voor straks?
Ik moet mijn kasten ook echt weer opnieuw inrichten, zitten veelste vol
Ik heb heel veel kleren en ik kan er geen combinaties mee maken, da's ook sneuquote:Op maandag 25 februari 2008 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb bij het verhuizen alle kleren die te klein of te groot waren 'in de zak van max' gedaan![]()
koop wel weer nieuwe leuke kleren als ik 't weer aankan.. heb ook eigenlijk helemaal niet zoveel klerenben echt een nep-vrouw
soms
dank!! ja, ik weiger ze ook weg te gooien, want ik zou ze zo graag weer aan willen! Zitten echt nog leuke dingen tussen. Nu is het zo irritant dat een broek niet eens fatsoenlijk dicht wil zonder dat er iets uitpuilt...bah...zit zo echt niet lekker in mn vel...quote:Op maandag 25 februari 2008 17:12 schreef Zeeltje het volgende:
veel succes rosaatje!
Ik heb ook kleren met maat 34 in mijn kast waar ik ooit in pastte.. maar wil ze niet weggooien omdat ik dan kan zien of het dichterbij kom!
Pff nu zit ik vol met water en thee.. en grapefruit
in eerste klas had ik al maat 44quote:Op maandag 25 februari 2008 16:38 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb niet eens kleding maat 38.Ik denk dat ik in de 1ste van de middelbare school zat toen ik die maat had.
heb je maat 164, of krijg je jezelf in maat 164 gewrongen?quote:Op maandag 25 februari 2008 18:33 schreef Miss_S het volgende:
In de eerste klas hier ook 44 en nu bij de H&M 164omgekeerde wereld
Die zit los, maar of je dat geloofd moet je natuurlijk zelf wetenquote:Op maandag 25 februari 2008 18:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
heb je maat 164, of krijg je jezelf in maat 164 gewrongen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |