abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 februari 2008 @ 11:33:44 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_56856511
Fok! Dieetclub deel 228

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je 1 keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal 1 update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56856533
Ik zat ook al te F5-en tot er een nieuw topic was.
Denk dat jojo niet gezien heeft dat ze de laatste was.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_56856561
Hoi
  † In Memoriam † woensdag 20 februari 2008 @ 11:42:31 #4
43556 miss_dynastie
pi_56856687
Ja, hoi en nog van harte SQ
pi_56856722

moblo, gefeliciteerd met die mijlpaal
Levitation, succes met het ontsuikeren, it sucks..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56856876
voor MoBlo!!

Levi, idd succes. Ik ben al heel erg fier op je dat je t zo goed doet met hardlopen (ik was gisteren echt doooooood na les 21, hoor ).
pi_56856888
Moblo onder de 80 geweldig meid
pi_56856988
Hallo mensen. Ik heb me zojuist ook aangemeld.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_56857041
quote:
Sportende vrouw is positiever over zichzelf

HILVERSUM - Ook al houden vooral Engelse vrouwen niet van sporten omdat ze dan te veel zweten, de meeste Europese vrouwen zeggen door sport een positiever zelfbeeld te krijgen. Driekwart van de Nederlandse vrouwen zegt zelfs dat sporten ze emotioneel sterker maakt.

Dat blijkt uit onderzoek van TNS NIPO onder meer dan 10.000 vrouwen tussen de 16 en 30 jaar. Zeker 3.500 vrouwen vinden dat sporten grote invloed kan hebben op succes in het leven. "Het versterkt de trots en eigenwaarde", stellen de vrouwen. Toch is de allerbelangrijkste reden om te sporten de algehele gezondheid.

Succesvol

"Afgezet tegen jonge vrouwen die niet bewegen, hebben vrouwen die dat wel doen beduidend vaker het gevoel succesvol te zijn (77 procent) en dat ze de wereld kunnen veroveren (41 procent). Daarbij heeft de groep sportende jonge vrouwen veel meer zelfvertrouwen (77 procent) en gevoel van eigenwaarde en zijn de vrouwen vaker trots op wie ze zijn.

Daarbij beweert twee derde van deze vrouwen dat sport van grote invloed kan zijn op hun succes in het leven, bijvoorbeeld op hun carrière (68 procent)", constateren de onderzoekers.

Duitse dames

De helft van alle vrouwen die aan de enquête, die in opdracht van Nike is uitgevoerd, meedeed zegt te sporten. In Nederland is dat 57 procent. De Duitse dames zijn met 67 procent het meest sportief, de Turkse met 41 procent het minst. De meest populaire disciplines zijn aerobics, daarna fitness en zwemmen. In Nederland wordt de top drie aangevoerd door fitness, zwemmen en fietsen.

Ondanks de positieve gedachten over sporten zijn er ook vrouwen die sporten associëren met minder positieve zaken, zagen de onderzoekers.

"Zo is een behoorlijk deel van de jonge vrouwen uit Rusland en Groot-Brittannië die aan het onderzoek meededen bang hun vrouwelijkheid te verliezen door sport. In Turkije, Italië en Rusland zijn de onderzochte jonge sportvrouwen vooral bang dat sporten hen te gespierd maakt. Bovendien zijn het vooral de Engelse meiden die niet sporten omdat sporten hen te veel doet zweten."
bron
pi_56857096
Wat zijn veel mensen hier veel afgevallen, knap hoor.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_56857124
Ik kreeg vanmorgen van een paar leerlingen te horen dat ik zo mooi was afgevallen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 20 februari 2008 @ 12:07:29 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_56857155
Ik heb je meteen gekoppeld Soempie!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56857163
Dat is altijd leuk om te horen. Ik ben vorig jaar behoorlijk wat afgevallen, maar sinds ik een nieuw vriendje heb schiet het sporten en het gezond eten er weer wat meer bij in. Tijd om in te grijpen dus.
pi_56857167
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 12:07 schreef Troel het volgende:
Ik heb je meteen gekoppeld Soempie!
Dankje Troel.
pi_56857173
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:52 schreef ColdFeet het volgende:
voor MoBlo!!

Levi, idd succes. Ik ben al heel erg fier op je dat je t zo goed doet met hardlopen (ik was gisteren echt doooooood na les 21, hoor ).
Dank je! Moet zeggen dat ik ook heel vaak bij jou dacht "zo, die pakt dat hardlopen makkelijk op!". Dan was ik helemaal verrot na een les en vertelde jij dat je nog een stuk extra had gelopen.
Ik loop blijkbaar het beste met hoofdpijn.
***Levi was here***
pi_56857189
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 12:05 schreef teigan het volgende:
Ik kreeg vanmorgen van een paar leerlingen te horen dat ik zo mooi was afgevallen..
Ow Teigan, wat een fijne opsteker Echt tof èn dat je bent afgevallen, en dat die leerlingen jou blijkbaar zo goed in de gaten houden en zich vrij voelen om dat te zeggen

Lianne, dat lijkt me logisch. Ik vind het niet verrassend, iig

Soempie, welkom! Hoe wil je gaan afvallen?
pi_56857222
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 12:07 schreef Soempie het volgende:
Dat is altijd leuk om te horen. Ik ben vorig jaar behoorlijk wat afgevallen, maar sinds ik een nieuw vriendje heb schiet het sporten en het gezond eten er weer wat meer bij in. Tijd om in te grijpen dus.
Ik ben trouwens ook dol op Maaike Hartjes... Ken je dat stripje over dieten met Dr Phil?
pi_56857333
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 12:00 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

bron
Ik merk dat sporten ook goed is voor mijn zelfdiscipline.
Verhaal mét details:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Levi was here***
pi_56857375
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 12:17 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik merk dat sporten ook goed is voor mijn zelfdiscipline.
Dat soort dingen, idd. Dat je eigenlijk dood bent, maar toch doorgaat.
Ik heb nu trouwens wel echt zere benen. Vanavond lekker zwemmen
pi_56857389
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 12:09 schreef ColdFeet het volgende:

Soempie, welkom! Hoe wil je gaan afvallen?
Ik wil niet heel erg op dieet, maar m'n leven weer aanpassen. Op zo'n manier dat ik het ook vol kan houden. Dus, af en toe chocolade, chips, etc mag ik van mezelf best.

Vorig jaar ben ik begonnen met zwemmen en hardlopen. 3 keer een uur in de week baantjes trekken en 2 keer in de week een half uur rennen. Dat wil ik weer oppakken. Verder in het weekend bij mooi weer lekker skaten in het park met m'n vriend.

Verder kleine veranderingen, zoals dat ik 's morgens voor college al boodschappen doe of direct erna naar de supermarkt loop. Als ik 's avonds thuis kom en dan nog eens moet gaan nadenken over het eten en nog naar de supermarkt moet, dat gaat mis. Dan beland ik vaak genoeg met een pizza ofzo op de bank.

En gewoon weer drie keer per dag eten. Nu skip ik vaak lunch en dan eet ik 's avonds weer veel te veel.

Vorig jaar hield ik op de site van het voedingscentrum het eetdagboek bij en dat werkt echt heel goed. Dan ben ik veel bewuster bezig met wat ik naar binnen werk en daardoor pas ik ook beter op. Daar dus ook weer mee beginnen.
pi_56857418
Dat klinkt echt héél erg goed en verstandig, Soempie!!! Way to go
pi_56857433
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 12:10 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ben trouwens ook dol op Maaike Hartjes... Ken je dat stripje over dieten met Dr Phil?
Nee? En volgens mij heb ik alle boekjes? Maaike Hartjes is zo leuk Heel herkenbaar.

Maar die met Dr Phil is dan vast na haar laatste boekje in de Viva verschenen? Of ik kan hem me niet meer herinneren?
pi_56857695
welkom soempie
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_56858109
tvp
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:16:13 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_56858423
TVP, iedereen bedankt voor de feli's, om het te vieren ben ik tot 12:30 in bed blijven liggen (nu heb ik weer een baan, dus nu voel ik me er niet meer schuldig over ).
Soempie welkom, en een aanmoediging voor MoBlo, onder de 80 komen is tof
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 februari 2008 @ 13:32:42 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56858801
SQ, hier nog een feli

En eentje voor MoBlo

Ik heb momenteel heel veel last van peesschedeontsteking in mijn pols. Daar sukkel ik al 20 jaar mee maar momenteel is het weer helemaal mis. Heb nu een verwijzing gekregen voor een Duitse orthopeed. Misschien kunnen die er wat mee Zelfs mijn brace helpt nu niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56858999
zo voor iedereen hier, er is nieuws op het chocoforum
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_56859503
Gefeliciteerd MoBlo Goed gedaan
  woensdag 20 februari 2008 @ 14:32:29 #29
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_56860180
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:34 schreef Levitation het volgende:
Ik zat ook al te F5-en tot er een nieuw topic was.
Denk dat jojo niet gezien heeft dat ze de laatste was.
Dat dus Sowwy
pi_56860263
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:32 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Dat dus Sowwy
Zou mij ook gemakkelijk gebeuren.
***Levi was here***
  woensdag 20 februari 2008 @ 14:51:59 #31
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_56860659
Hallo iedereen!

Zo gisteren wat te veel gedronken was naar een concert gegaan.
Vandaag wil het ook niet echt lukken.. nogal vreetbuien ( bijna een hele gekookte worst op en daarna iets heel verkeers gedaan )

Ben nu maar aan de rode grapefruit..

Ik weet dat ik niet de schuld naar huis moet doen maar ik ben echt een emotioneel eter.
The girl that lost her mind
pi_56860796
Waar ben je dan emotioneel over Zeeltje?
Pas je een beetje op jezelf meisje? Liever een Zeeltje met overgewicht dan een Zeeltje met boulimia en depressie
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:12:29 #33
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_56861138
dankje octopussy!

vanaf kleins af aan eet ik als ik me ellendig voel. En thuis gaat het heel slecht. Mijn moeder heeft de scheiding eindelijk aangevraagd maar nu is het echt bijna niet te doen. Partner van mijn moeder probeerd haar mentaal in de war te maken door te zeggen dat ze slecht is ect. En dit heb ik al een keer eerder mee gemaakt met de andere partner van mijn moeder maar die deed mentaal en fysiek..

Wel raar ik heb de weegschaal nu al een tijdje op 1 plaats staan. Ik ga drie keer op dezelfde weegschaal en 3 keer verschillende getallen. 77,9 , 78,8 en 79,4.. Ga ik op mijn analoog staat 3 keer. 3 keer 75 kilo.. Pff weet niet welke ik moet vertrouwen..
pi_56861238
Zeeltje: sterkte! Wat een rot situatie, zeg!
Kunnen jullie niet (tijdelijk) ergens anders terecht? Geestelijke mishandeling is ook mishandeling.
***Levi was here***
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:29:06 #35
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_56861500
Dankje Levitation
Ja ik ben al een tijdje bij mijn vriend blijven wonen. Als mijn moeder weg gaat dan worden de sloten verandert. En de vorige keer zijn wij uit huis gehaald letterlijk door vrienden van mama omdat daar echt hard aan toe ging qua mishandeling en dat is nu nog niet ter sprake..
Maar ik vind het wel fijn dat ik weet waarom ik vaak eet. Dat is het voordeel van wat er nu gebeurd. Alsof het een bevestiging is. Moet alleen zie mee om te gaan...
pi_56861579
Pfff, zeeltje, niet prettig.... subtiel gezegd.
Kan je niet iets gezonds halen om in te snacken misschien? OF werkt dat niet voor jou?

@Rewimo: duurt zo'n ontsteking bij jou altijd lang? Balen joh!

* freecell heeft snackworteltjes gekocht en zit nu heel tevreden het zakje leeg te kauwen.
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:38:19 #37
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_56861702
ja daarom eet ik grapefruit.. of iets gezonds maar of en toe is die drang zo enorm dat het me niks uitmaakt wat ik ook eet. Thuis hebben we niks ongezonds. Maar zelfs als ik zie dat er dessert chocolade blokken zijn ( die zo echt niet te eten zijn ) ga ik die smelten en eet ik een pan leeg...
Nou heb ik dat wel steeds meer onder controle maar af en toe verlies ik die controle
pi_56861750
Zeeltje, zorg je goed voor jezelf en let je een beetje op je moeder? *dikke knuffel* Sterkte.

Rewimo ook veel sterkte met je arm, kan een langdurig iets zijn voor het beter wordt, maar dat hoef ik je niet te vertellen. Vervelend dat die brace niet eens meer helpt.

MoBlo: wat een mooie dag voor je
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56861778
Goed dat je dan nu een grapefruit hebt joh
pi_56861799
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:38 schreef Zeeltje het volgende:
ja daarom eet ik grapefruit.. of iets gezonds maar of en toe is die drang zo enorm dat het me niks uitmaakt wat ik ook eet. Thuis hebben we niks ongezonds. Maar zelfs als ik zie dat er dessert chocolade blokken zijn ( die zo echt niet te eten zijn ) ga ik die smelten en eet ik een pan leeg...
Nou heb ik dat wel steeds meer onder controle maar af en toe verlies ik die controle
Zou het helpen om een wandeling te gaan maken? Het is mooi weer, even naar buiten, even luchten, je hoofd leegmaken? Als ik me zo voel helpt dat meestal goed...
***Levi was here***
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:48:53 #41
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_56861927
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:42 schreef Levitation het volgende:

[..]

Zou het helpen om een wandeling te gaan maken? Het is mooi weer, even naar buiten, even luchten, je hoofd leegmaken? Als ik me zo voel helpt dat meestal goed...
geweldig! Dit is precies wat die man zei tegen mij. Dat ik moest gaan wandelen. En opzich weet ik het stiekem ook wel. Maar meot het inderdaad meer doen. Ik moest ook samen met mijn moeder s'avonds wandelen..
  woensdag 20 februari 2008 @ 16:06:16 #42
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_56862376
Ik ben trouwens maandag weer naar de dieetist geweest voor het biamed dieet dat ik ga volgen. Het ziet er opzich wel goed uit, ik moet eerst als ik ga beginnen gedurende 2 dagen elke 3 uur een shake nemen en dat 5 keer per dag. Dat is dan om te ontslakken en vocht kwijt te raken, want ik blijk dat ik veel vocht vasthoud. Verder mag ik dan geen vast voedsel die 2 hele dagen en moet ik thee water of koffie drinken. Nou, dan ga ik de 3de dag 2 maaltijden vervangen door een shake, en dan mag ik in de avond wel eten, maar dat moet dan weer flink zijn. Zoals aardappelen, daar moet ik er dan 7 van eten. Laat ik 1 aardappel staan, dan moet ik daar weer een vervanging voor nemen zoals een bakje yoghurt o.i.d.. Ik mag verder ook wel frisdrank drinken, maar dan wel weer light en tot 1 liter op een dag.

Ik hoop in elk geval dat het hiermee gaat lukken ik begin vanaf morgen, aangezien ik dan op kantoor zit en dan toch al thee of water of koffie drink.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_56862448
Wat heb je in godsnaam voor een dietist als hij het woord ontslakken in de mond neemt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56862474
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Wat heb je in godsnaam voor een dietist als hij de woorden ontslakken in de mond neemt
Dietist én huisarts.
***Levi was here***
pi_56862546
Vraag die man eens naar zijn diploma's en BIG-registratie
  woensdag 20 februari 2008 @ 16:15:40 #46
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_56862604
Dit klinkt niet goed!
  woensdag 20 februari 2008 @ 16:16:14 #47
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_56862619
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:10 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dietist én huisarts.
Nee, dit was niet de huisarts
pi_56862649
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:16 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

ah!
***Levi was here***
pi_56862783
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:16 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dat is maar goed ook
Ik zou op zoek gaan naar een andere diëtist, serieus!
  woensdag 20 februari 2008 @ 16:21:50 #50
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_56862784
Maar enniehoe, dit is een linkje waar het allemaal beschreven staat http://86.82.217.138/BiamedWeb/BIAmed/index.htm zo te zien is het ook in Spanje http://www.biamed.es/

Maar ik zie wel aan het einde hoeveel effect het heeft gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')