bronquote:Sportende vrouw is positiever over zichzelf
HILVERSUM - Ook al houden vooral Engelse vrouwen niet van sporten omdat ze dan te veel zweten, de meeste Europese vrouwen zeggen door sport een positiever zelfbeeld te krijgen. Driekwart van de Nederlandse vrouwen zegt zelfs dat sporten ze emotioneel sterker maakt.
Dat blijkt uit onderzoek van TNS NIPO onder meer dan 10.000 vrouwen tussen de 16 en 30 jaar. Zeker 3.500 vrouwen vinden dat sporten grote invloed kan hebben op succes in het leven. "Het versterkt de trots en eigenwaarde", stellen de vrouwen. Toch is de allerbelangrijkste reden om te sporten de algehele gezondheid.
Succesvol
"Afgezet tegen jonge vrouwen die niet bewegen, hebben vrouwen die dat wel doen beduidend vaker het gevoel succesvol te zijn (77 procent) en dat ze de wereld kunnen veroveren (41 procent). Daarbij heeft de groep sportende jonge vrouwen veel meer zelfvertrouwen (77 procent) en gevoel van eigenwaarde en zijn de vrouwen vaker trots op wie ze zijn.
Daarbij beweert twee derde van deze vrouwen dat sport van grote invloed kan zijn op hun succes in het leven, bijvoorbeeld op hun carrière (68 procent)", constateren de onderzoekers.
Duitse dames
De helft van alle vrouwen die aan de enquête, die in opdracht van Nike is uitgevoerd, meedeed zegt te sporten. In Nederland is dat 57 procent. De Duitse dames zijn met 67 procent het meest sportief, de Turkse met 41 procent het minst. De meest populaire disciplines zijn aerobics, daarna fitness en zwemmen. In Nederland wordt de top drie aangevoerd door fitness, zwemmen en fietsen.
Ondanks de positieve gedachten over sporten zijn er ook vrouwen die sporten associëren met minder positieve zaken, zagen de onderzoekers.
"Zo is een behoorlijk deel van de jonge vrouwen uit Rusland en Groot-Brittannië die aan het onderzoek meededen bang hun vrouwelijkheid te verliezen door sport. In Turkije, Italië en Rusland zijn de onderzochte jonge sportvrouwen vooral bang dat sporten hen te gespierd maakt. Bovendien zijn het vooral de Engelse meiden die niet sporten omdat sporten hen te veel doet zweten."
Dankje Troel.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:07 schreef Troel het volgende:
Ik heb je meteen gekoppeld Soempie!
Dank je!quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:52 schreef ColdFeet het volgende:voor MoBlo!!
Levi, idd succes. Ik ben al heel erg fier op je dat je t zo goed doet met hardlopen (ik was gisteren echt doooooood na les 21, hoor).
Ow Teigan, wat een fijne opstekerquote:Op woensdag 20 februari 2008 12:05 schreef teigan het volgende:
Ik kreeg vanmorgen van een paar leerlingen te horen dat ik zo mooi was afgevallen..
Ik ben trouwens ook dol op Maaike Hartjes... Ken je dat stripje over dieten met Dr Phil?quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:07 schreef Soempie het volgende:
Dat is altijd leuk om te horen.Ik ben vorig jaar behoorlijk wat afgevallen, maar sinds ik een nieuw vriendje heb schiet het sporten en het gezond eten er weer wat meer bij in.
Tijd om in te grijpen dus.
Ik merk dat sporten ook goed is voor mijn zelfdiscipline.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
Dat soort dingen, idd. Dat je eigenlijk dood bent, maar toch doorgaat.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:17 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik merk dat sporten ook goed is voor mijn zelfdiscipline.![]()
Ik wil niet heel erg op dieet, maar m'n leven weer aanpassen. Op zo'n manier dat ik het ook vol kan houden. Dus, af en toe chocolade, chips, etc mag ik van mezelf best.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:09 schreef ColdFeet het volgende:
Soempie, welkom! Hoe wil je gaan afvallen?
Nee? En volgens mij heb ik alle boekjes?quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben trouwens ook dol op Maaike Hartjes... Ken je dat stripje over dieten met Dr Phil?
Dat dusquote:Op woensdag 20 februari 2008 11:34 schreef Levitation het volgende:
Ik zat ook al te F5-en tot er een nieuw topic was.![]()
Denk dat jojo niet gezien heeft dat ze de laatste was.
quote:
Zou het helpen om een wandeling te gaan maken? Het is mooi weer, even naar buiten, even luchten, je hoofd leegmaken? Als ik me zo voel helpt dat meestal goed...quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:38 schreef Zeeltje het volgende:
ja daarom eet ik grapefruit.. of iets gezonds maar of en toe is die drang zo enorm dat het me niks uitmaakt wat ik ook eet. Thuis hebben we niks ongezonds. Maar zelfs als ik zie dat er dessert chocolade blokken zijn ( die zo echt niet te eten zijn ) ga ik die smelten en eet ik een pan leeg...
Nou heb ik dat wel steeds meer onder controle maar af en toe verlies ik die controle
geweldig! Dit is precies wat die man zei tegen mij. Dat ik moest gaan wandelen. En opzich weet ik het stiekem ook wel. Maar meot het inderdaad meer doen. Ik moest ook samen met mijn moeder s'avonds wandelen..quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:42 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zou het helpen om een wandeling te gaan maken? Het is mooi weer, even naar buiten, even luchten, je hoofd leegmaken? Als ik me zo voel helpt dat meestal goed...
Dietist én huisarts.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Wat heb je in godsnaam voor een dietist als hij de woorden ontslakken in de mond neemt
Nee, dit was niet de huisartsquote:
En ik denk dat het serieus geen dietist isquote:Op woensdag 20 februari 2008 16:21 schreef freecell het volgende:
Dat is maar goed ook
Ik zou op zoek gaan naar een andere diëtist, serieus!
Mwah, vind je 20 jaar lang?quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:32 schreef freecell het volgende:
@Rewimo: duurt zo'n ontsteking bij jou altijd lang? Balen joh!
Elk dieet waarbij je minder kcal binnenkrijgt dan je verbruikt werktquote:Op woensdag 20 februari 2008 16:36 schreef Zeeltje het volgende:
na het lezen geloof ik het nog steeds niet zo.
Maar goed ik hoop dat het wel lukt voor je!
Echo's zijn gaafquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:25 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben helemaal blij want volgens de echo zit er echt een minimensje in m'n buik.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Echo's zijn gaafIs de uitgerekende datum nog bijgesteld?
Niks mis mee. Ik zag alleen pas na het posten dat die nee smiley heel negatief kijkt ipv alleen maar ontkennend nee te schudden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:41 schreef Zeeltje het volgende:
niet leuk dan 19 september?
Klopt, ja... er is niet echt een gewone "nee" smiley...quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:16 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Niks mis mee. Ik zag alleen pas na het posten dat die nee smiley heel negatief kijkt ipv alleen maar ontkennend nee te schudden.
Niet met paint, maar ik soep er zo wel even 1, eerst boodschappen doenquote:Op woensdag 20 februari 2008 19:17 schreef Levitation het volgende:
[..]
Klopt, ja... er is niet echt een gewone "nee" smiley...![]()
(iemand handig met paint?)
ok, ik heb ook nog ergens zo'n gif-editor, maar ben er niet echt handig mee of geduldig genoeg voor.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Niet met paint, maar ik soep er zo wel even 1, eerst boodschappen doen
Die is cool als basis, hij is me alleen iets te hyper, dus ik pas 'm ff aanquote:Op woensdag 20 februari 2008 19:32 schreef Rewimo het volgende:
Wij hebben deze op FFF: [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |