Maar waarom heb je van de honderden simpele leuke namen dan juist voor deze gekozenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Simpel, leuk, klaar.
Omdat we die niet leuk vondenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:20 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar waarom heb je van de honderden simpele leuke namen dan juist voor deze gekozen?
Yael is die lelijke uit America's next top modelquote:Op woensdag 13 februari 2008 07:38 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik had jaren Yaël in mijn hoofd, tot vlak voor de bevalling een hele goede vriendin van ons die naam koos voor haar dochtertje.![]()
Stel op sprong moesten we nog een andere naam gaan zoeken want dezelfde naam vonden we maar stom. Uiteindelijk is het door een ingeving van BE
(die Yara opperde) Yana geworden
Uiteindelijk zijn we daar ook heel blij mee, maar Yaël blijft toch knagen..
Nee, mijn neef is Engels (met een Ierse moeder, vandaar de naam waarschijnlijk). De familie van m'n vrouw heeft een andere naam.quote:Op woensdag 13 februari 2008 08:34 schreef ThE_ED het volgende:
Connor McLeod of the clan McLeod?
lijtk me trouwens moeilijk iets te verzinnen waar je geen associatie bij hebt
Vriendin? Ik dacht je zusquote:Op woensdag 13 februari 2008 07:38 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik had jaren Yaël in mijn hoofd, tot vlak voor de bevalling een hele goede vriendin van ons die naam koos voor haar dochtertje.![]()
![]()
quote:Op woensdag 13 februari 2008 08:40 schreef Sugar het volgende:
Voor een meisje hadden we Stella. 'Stella Morre' klinkt mooi en Maria en Stella horen van oorsprong ook wel bij elkaar (stella maris enzovoorts). Hoewel we dat niet eens een echt belangrijke overweging vonden.
Huh? Er staat me bij dat het je zus was? Of is je zus ook een goede vriendin van jequote:Op woensdag 13 februari 2008 07:38 schreef S_oepstengel het volgende:
Stel op sprong moesten we nog een andere naam gaan zoeken want dezelfde naam vonden we maar stom. Uiteindelijk is het door een ingeving van BE
(die Yara opperde) Yana geworden
Uiteindelijk zijn we daar ook heel blij mee, maar Yaël blijft toch knagen..
Ik vind Emma ook heel mooi, ik had altijd in mijn achterhoofd, als ik nog een meisje krijg, ooit, wordt het een Emma, maar aangezien mijn vriend geen kinderen meer wil, heb ik dat gewoon verteld tegen iedereen. Nu heet het dochtertje van mijn beste vriendin Emma, ook wel leuk, zij zei dat ze, toen ik de naam noemde eigenlijk gelijk wist dat ze hem zou gaan gebruiken als het een meisje was.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:30 schreef Stiemie het volgende:
Ik wilde al jarenlang een Emma. Echt al zo'n 15 jaar. Maar omdat het nu een hele populaire naam is ben ik uiteindelijk afgehaakt al blijft het echt een hele mooie naam. We hebben toen ik zwanger was ook besloten dat we geen naam op de top 10 zouden nemen. Gewoon om een wat originelere naam te hebben. Daardoor vielen al veel namen af die ik erg mooi vind: Sophie, Anna, Emma, Lucas
Eh..het is misschien handig om de namen erbij te vermeldenquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:49 schreef JamesBrownie het volgende:
Wij hebben best moeilijk moeten doen, want we waren het steeds niet eens.
De naam van onze eerste komt uit een stripboekenserie en is een elf, onze tweede dochter moest qua naam bij haar passen en dat werd ook een sprookjesfiguur, uit een film die we allebei heel mooi vonden.
Hoewel ze niet perse naar die figuren vernoemd zijn.
Verder wilden we namen die niet te lang waren, of te zoet klonken, een beetje stoer zeg maar.
Jongensnamen was helemaal een ramp, daar waren we bij de bevalling eigenlijk nog niet eens uit
Ik heb twee Mikaelsquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:38 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Mikael kan je ook bij de IKEA kopen
Nee, dat doe ik bewust niet.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:19 schreef Vivi het volgende:
[..]
Eh..het is misschien handig om de namen erbij te vermelden
Wat een leuk topic is dit geworden, enorm leuk om al die verhalen te lezen, en ook zo grappig dat de moeders van de kindjes wiens namen ik heel leuk vind ook andere namen op hun lijstje noemen die ook weer op mijn lijstje voorkwamen
Ikke ook. Eentje lopend en eentje waar mijn pc op staatquote:
Het is m'n halfzus eigenlijk, maar ik zie haar dus meer als goede vriendinquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Huh? Er staat me bij dat het je zus was? Of is je zus ook een goede vriendin van je
ligt eraan of ik dr knuffel (dan camieje) of dr boos terugroep (dan een luid 'Kamiel!)quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:38 schreef Troel het volgende:
Uitgesproken als Camiejje of als Kamille?
Mocht hier oooooooit nog een broertje komen dan staat Quinn of Quint ook momenteel op 1 als naamquote:Op woensdag 13 februari 2008 12:53 schreef Bluezz het volgende:
Erg leuk om al die verhalen te lezen!
Ooit eind jaren 70 werkte ik als gezinsverzorgende in veel gezinnen, en kwam veel leuke namen tegen.
Maar bij eentje had ik een echte 'klik'. Het was dan ook een erg leuk jongetje
Bij de eerste zwangerschap stond die gewoon als enige met stip bovenaan.
Quint (geboren april '84)
Leuk topic Vivi
Hehe, hoewel ik gelijk aan Highlander moet denken vind ik Connor wel een leuke naam hoor.quote:Op woensdag 13 februari 2008 08:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, mijn neef is Engels (met een Ierse moeder, vandaar de naam waarschijnlijk). De familie van m'n vrouw heeft een andere naam.
Dean is ook erg leuk, ons neefje heet zoquote:Op woensdag 13 februari 2008 13:07 schreef Vivi het volgende:
Mocht hier oooooooit nog een broertje komen dan staat Quinn of Quint ook momenteel op 1 als naam. Erg leuke en krachtige naam vind ik, en het combineert ook goed met "Dean"
.
Mooie naam... je zal maar zo hetenquote:Op woensdag 13 februari 2008 12:53 schreef Bluezz het volgende:
...
Tot we met Quint sesamstraat keken, en we ineens allebei de naam Frank naar boven kregen..
En zo werd in feb '87 Frank geboren
Grappig! In 'mijn tijd' waren juist de namen die je op je lijstje had staan superpopulair, en was 'Roos' nogal uniek.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:29 schreef Ireth het volgende:
Wij wilden geen 'naam van nu'. Geen Fleur, geen Roos, geen Emma of Sophie.
<knip>
Op mijn lijstje stond al snel Susannah, Mariska, Saskia, Chantal, Claudia, maar de voorkeur lag bij Jessica.
Ik vind Jamie zó'n leuke naam he...quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:53 schreef Bluezz het volgende:
2e zwangerschap had ik voor een jongetje én voor een meisje dezelfde naam ; Jamie, gewoon ergens een keer gehoord in een film geloof iken het werd een meisje... (aug '85)
quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:23 schreef Moonah het volgende:
Heel vroeger wilde ik een dochter Gerda noemen, daarna werd José favoriet, toen is het een hele poos Rachel geweest en daarna dus Isabel. Tja, smaak kan blijkbaar ernstig fluctueren.![]()
Ja, dat begrijp ik, was eigenlijk meer bedoeld als aanvulling omdat veel mensen al verwachten dat hun Michael, Mike genoemd gaat worden vangen ze dat zo op. In Spanje zijn dubbele voornamen volgens mij sowieso wel gebruikelijker?quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:05 schreef amaranta het volgende:
Ja maar het zijn geen doopnamen, het is wat BE zei, eendubbele voornaam.
Eli vind ik een prachtige naam. Net als "Levi".quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:15 schreef DaviniaHR het volgende:
Eli is vernoemd naar mijn (overleden) moeder. Haar naam was Marion Elisabeth. Nu hadden we ook iets kunnen gaan kunstelen met marion => mario, ramon, ron (niet eens aan gedacht), maar dat vonden we allemaal niet leuk. En omdat we een redelijk onmogelijke achternaam hebben, wilde ik een korte voornaam. Ik moet me altijd drie keer voorstellen, en dat wil ik mijn kind niet aandoen. We hadden een tweede naam (jedidja) eigenlijk uit het woordenboek, omdat het een mooie naam is. PR wilde deze eigenlijk al eerste naam, maar ik heb hem kunnen overtuigen dat eli praktischer is. en de derde naam is een verwijzing naar een overleden oom.
En idd, ik vind ook dat men van Z&G ook hier moet melden voordat ze naar het babietjesstopic gaan![]()
Daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op woensdag 13 februari 2008 18:23 schreef Moonah het volgende:
Als Thies een meid was, had hij Isabel geheten. Ik vind dat zo'n geweldige naam!
daarom heet eva gewoon alleen evaquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:10 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik, was eigenlijk meer bedoeld als aanvulling omdat veel mensen al verwachten dat hun Michael, Mike genoemd gaat worden vangen ze dat zo op. In Spanje zijn dubbele voornamen volgens mij sowieso wel gebruikelijker?
Bij dubbele voornamen heb je natuurlijk heel gauw dat er maar een naam gebruikt gaat worden. (Of de bekende afkortingen bij jongens, GJ, JP, etc.) Maar volgens mij wordt bijna elke naam langer dan 1 of 2 lettergrepen wel afgekort in het gebruik.
Die heb je pas nog verteld hoorquote:Op woensdag 13 februari 2008 20:32 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, ik dacht ik laat mijn lijstje 'oudere' namen maar voor wat het is... Anders gaat niemand me ooit nog serieus nemen!
Ja al dat negatieve media gedoe rondom Joran vind ik wel jammer, want eigenlijk vind ik het wel een mooie naamquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:45 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat Joran op dit moment iets minder populair is.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:11 schreef Vivi het volgende:
Dames, zullen we de namendiscussies in het andere topic doen?
Leuk verhaal Loisquote:Op donderdag 14 februari 2008 09:26 schreef Lois het volgende:
De kinderarts heette Harm en dat vonden we gelijk geweldig, we zaten immers in tijdnood.
Goh dank je dat vind ik nou liefquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:21 schreef Jelief het volgende:
. Ik heb de naam hier in OUD wel al langs zien komen en het is een héél mooi jongentje![]()
16 Horsepower!quote:Op woensdag 13 februari 2008 07:09 schreef lily het volgende:
David is vernoemd naar een muzikant die wij bewonderen (David Eugene Edwards).
Hier snap ik echt helemaaaaal niets van!quote:Op zondag 17 februari 2008 22:23 schreef Killer_Mom het volgende:
mijn kinderen hebben geen "doopnamen " alleen een voornaam en is ook de roepnaam , verder niets, plots zit je met een ING in huis met een titel zonder een hoop voornamen. hij vind t goed zo, t werk is er niet minder om ,
ik ook, 6 afkortingen voor je naam maakt je beroep niet meer als wat t is, werken voor je kostje.
killing !quote:Op zondag 17 februari 2008 22:23 schreef Killer_Mom het volgende:
mijn kinderen hebben geen "doopnamen " alleen een voornaam en is ook de roepnaam , verder niets, plots zit je met een ING in huis met een titel zonder een hoop voornamen. hij vind t goed zo, t werk is er niet minder om ,
ik ook, 6 afkortingen voor je naam maakt je beroep niet meer als wat t is, werken voor je kostje.
Indy is een érg leuke naam.. jammer dat ik die bij Frank niet in mijn hoofd had, anders had die het zéker gewordenquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:18 schreef paulcobben het volgende:
De namen van onze kinderen zijn Senna en Indy.
Hier hebben we niet lang over na hoeven te denken.
Deze namen hebben we gekozen omdat we houden van snelle sporten zoals Formule 1.
Senna komt van Ayrton Senna. (Helaas overleden Formule 1 coureur)
Indy komt van Indy 500 (Belangrijke race bij de Indy cars)
misschien iets onduidelijk, wij hebben de kinderen geen doopnamen of zo gegeven, onze kinderen zijn gedoopt omdat onze ouders van beide kanten er op stonden, net zo als dat ze wilden dat wij trouwden voor "de kerk " geen probleem, ons trouwfeest duurde drie heerlijke bezopen dagen en de doopfeesten tot half 6 in de morgen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:49 schreef peterfan het volgende:
[..]
Hier snap ik echt helemaaaaal niets van!![]()
![]()
Wij hebben onze namen ook al vast staan. We hadden eerst een jongensnaam, al heel lang (op ons derde afspraakje ofzo al vastgezet, heeeeel lang geleden). Tijdends mijn vorige zwangerschap, die helaas fout afliep, wilde ik op de dag voor de echo toch echt een andere naam, onze 2e keus zeg maar. Die staat nu nog steeds. Voor een meisje hadden we mooie naam, lijkend op de naam van de oma's (met wat fantasie) maar dat is nu echt een top tien naam, en dat willen we niet.
Ik kan niet wachten tot ik de naam bekend kan maken! Nog 22 weken
Whehe, vriendin van mij had dat ook. Ze hebben hun zoon Ruben genoemd. En wat zeggen ze de hele tijd?quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:32 schreef Killer_Mom het volgende:
wat namen betreft wilde ik geen naam die je kunt afkorten, of verkleinen.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Whehe, vriendin van mij had dat ook. Ze hebben hun zoon Ruben genoemd. En wat zeggen ze de hele tijd?
"Ruubje"....
Is toch lief, Cas is meestal Cassie en René is Reneetje... Cas noemt René heel vaak Neetje, vooral als ie wat nodig heeftquote:Op donderdag 21 februari 2008 11:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik snap niet wat mensen altijd hebben tegen verkleiningen van namen (en helemaal niet als ze het vervolgens zelf toch doen). Brent noem ik Brentie of Brentman als een soort van verkleining want Brentje bekt gewoon echt niet lekker.
En weet je wat er in het begin van "Eli" werd gemaakt?quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Whehe, vriendin van mij had dat ook. Ze hebben hun zoon Ruben genoemd. En wat zeggen ze de hele tijd?
"Ruubje"....
Vind ik ookquote:Op donderdag 21 februari 2008 11:41 schreef moussy het volgende:
[..]
Is toch lief, Cas is meestal Cassie en René is Reneetje... Cas noemt René heel vaak Neetje, vooral als ie wat nodig heeft
Nou... ik vind het soms ook echt gewoon heel stom klinken.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:44 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Vind ik ookEn een volwassen kerel Jantje noemen doet toch niemand meer... da's echt vooroorlogs. (Ik heb altijd het idee dat mensen ergens iets gehoord hebben en het daarom zeggen)
Eeltje is ook wel geniaal gevonden![]()
Verschrikkelijkquote:Op donderdag 21 februari 2008 09:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
"Ruubje"....
quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:34 schreef S_oepstengel het volgende:
Mijn familie heeft er een houtje van om Jaantje te zeggen tegen YanaHoevaak ik ze ook verbeter, ze leren het niet
Nee, dan sjeenquote:Op donderdag 21 februari 2008 19:42 schreef Brighteyes het volgende:
ET!![]()
Da's idd ook niet echt een handige verbastering!
En Jaantje zou ik ook niet echt blij mee zijn.
Da's raar. Zo heet mijn rooie jeweetwelkaterquote:Op donderdag 21 februari 2008 19:51 schreef Vicky het volgende:
Als Michel en ik het over Amber hebben dan noemen we d'r Toet.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:49 schreef moussy het volgende:
Toch vind ik eeltje ook niet meteen likdoornachtig klinkenCas noem ik ook wel Osama Cas Laden, of anticasseptie
Dat gebeurd inderdaadquote:Op donderdag 21 februari 2008 21:51 schreef bixister het volgende:
daarom zou ik mijn kind liever geen naam geven die eindigt op -ke. veel te bang dat ik er dan toch soms nog -tje achter zou plakken.
Aaah!quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:15 schreef LadyS het volgende:
Ik noem Amber en Iris vaak Truus en Miep
"Kom, Truus(je)!" "Schiet eens op, Miep"
Soms zegt Amber als ik haar heb aangesproken met Truus: "neehee, Iris is Truus, ik ben Miep" ik gebruik blijkbaar niet steeds een adnere naam, maar dat gaat dus niet bewust, heb het idee dat ik ze willekeurig gebruik
Zo dacht Copycat laatst dat ik Thies 'Apenkutje' noemde...quote:Op donderdag 21 februari 2008 21:51 schreef bixister het volgende:
daarom zou ik mijn kind liever geen naam geven die eindigt op -ke. veel te bang dat ik er dan toch soms nog -tje achter zou plakken.
sorry buurvrouwkie!quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:20 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat gebeurd inderdaadof de -ke uitgang in -kie veranderen.
Storend!
Ik las 'dirty aars'...quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:27 schreef bixister het volgende:
hahaha apenkutje.![]()
copycat heeft gewoon dirty ears.
Hier ook een IsaPisaquote:Op donderdag 21 februari 2008 22:18 schreef bixister het volgende:
wij zeggen ook hele foute dingen als 'pieterman', 'pieterbaas', 'annie', 'annapanna'.
Niet voor de kinderen maar voor elkaar zekerquote:Op donderdag 21 februari 2008 22:38 schreef bixister het volgende:
we hebben nog veeeel gekkere koosnaampjes maar die noem ik hier lekker niet, die zijn van ons.
Hihi, ik moet gelijk denken aan BB, was het de 2e ofzo? Kimmiebimmiebamischijf.quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim wordt hier kimmie, kimmetje, of kimsie genoemd. Maar meestal gewoon Kim. En weleens boefie.
Mijn nichtje is ook soms Kyra-de-pira.quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier ook een IsaPisanou ja, papa doet dat dus...
Dat je dat al vertelt!quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:51 schreef Suuz_ het volgende:
Ik heb (nog) geen kinderen maar een ontzettende kinderwens, ik hoop dus niet dat het erg is dat ik hier ook reageer. Wat ontzettend leuk om al de verhalen te lezen. Vergeleken bij de verhalen is dat van mij erg saai. Ik weet al járen dat als ik een dochter krijg zij Sophie moet gaan heten. Vriendlief vind dit ook een schitterende naam gelukkig. Ik deel dit echter met niemand verder in mijn naaste omgeving, lijkt me gewoon niet handig. Ik ben er echt heel resoluut over het moet echt Sophie worden als we een meisje krijgen en als iemand in mijn naaste omgeving ook een meisje krijgt die Sophie of Sofie gaat eten zal dat een beetje zuur zijn maar dan nog houden we het bij deze naam, ik vind het gewoon volmaakt haha.
Als ik jullie verhalen zo lees is het zo gek nog niet om dit nu al zo zeker te weten, veel van jullie hadden de naam ook al lang in hun hoofd.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Naamgeintjes doen wij trouwens niet aan. Dat horen ze bij anderen ook niet te doen, dus dat is hier vrij vlot de kop ingedrukt. (Ewen de Poewun, Connor Komkommer en dat soort naam'grapjes')
Binkiequote:Op donderdag 21 februari 2008 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Saskia is hier Hutsemefluts en Papa's meissie. Sasia wordt niet afgekort. Tijn is wel Tijntje en natuurlijk knul, soms gozert...
Tja, ik blijf rotterdammer
Mja, dat ligt al snel dicht bij pesten en ik vind het vrij dom klinken.quote:
Ik heb dat ook met een meisjesnaam. Als ik ooit een meisje krijg dan MOET ze gewoon zo gaan heten. Kan niet anders. Het is ook niet zo'n veel voorkomende naam, dus ik was nogal verrast toen er een tijd geleden een achternichtje is geboren dat die naam heeft gekregen. Argh! Op zich zien we hen niet zoveel, maar ik weet nog niet of ik nu nog wel die naam wil gebruiken. Maar komt tijd, komt raad. Eerst maar es zien of ik überhaupt ooit een meisje zal krijgen!quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:51 schreef Suuz_ het volgende:
Ik heb (nog) geen kinderen maar een ontzettende kinderwens, ik hoop dus niet dat het erg is dat ik hier ook reageer. Wat ontzettend leuk om al de verhalen te lezen. Vergeleken bij de verhalen is dat van mij erg saai. Ik weet al járen dat als ik een dochter krijg zij Sophie moet gaan heten. Vriendlief vind dit ook een schitterende naam gelukkig. Ik deel dit echter met niemand verder in mijn naaste omgeving, lijkt me gewoon niet handig. Ik ben er echt heel resoluut over het moet echt Sophie worden als we een meisje krijgen en als iemand in mijn naaste omgeving ook een meisje krijgt die Sophie of Sofie gaat eten zal dat een beetje zuur zijn maar dan nog houden we het bij deze naam, ik vind het gewoon volmaakt haha.
Als ik jullie verhalen zo lees is het zo gek nog niet om dit nu al zo zeker te weten, veel van jullie hadden de naam ook al lang in hun hoofd.
Hier ben ik het helemaal mee eens!!quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou... ik vind het soms ook echt gewoon heel stom klinken.
Om een voorbeeldje te nemen, Hestria hier, die noemt haar Michelle consequent Miesje... dat vind ik echt zonde van de naam dan.
Eens een keertje een koosnaampje ok, maar niet constant.
Mijn eigen naam is al een verkleinwoordje, daar kan je echt niks meer mee gelukkig, dat wil zeggen... ik haat het nog steeds als men er dus Jos van maakt.![]()
Hier is het soms boeffie als in 'He boeffie, ben je wakker?' etc. etc. Of frutselke of wat dan ook, maar geen verbastering van zijn naam.
Dit is mij dus letterlijk overkomen. Het moest en zou Sofie worden voor een meisje, maar schoonzus was eerder zwanger en kreeg een Sophie. *slik*quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:51 schreef Suuz_ het volgende:
Ik weet al járen dat als ik een dochter krijg zij Sophie moet gaan heten. Vriendlief vind dit ook een schitterende naam gelukkig. Ik deel dit echter met niemand verder in mijn naaste omgeving, lijkt me gewoon niet handig. Ik ben er echt heel resoluut over het moet echt Sophie worden als we een meisje krijgen en als iemand in mijn naaste omgeving ook een meisje krijgt die Sophie of Sofie gaat eten zal dat een beetje zuur zijn maar dan nog houden we het bij deze naam, ik vind het gewoon volmaakt haha.
Dat had ik met mijn schoonzus die bijna begon te huilen toen ik zei dat het Floris ging worden. Die naam had zij ook in gedachte voor haar kindje.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 03:15 schreef Webkim het volgende:
[..]
Dit is mij dus letterlijk overkomen. Het moest en zou Sofie worden voor een meisje, maar schoonzus was eerder zwanger en kreeg een Sophie. *slik*
Pas bij de 20 wkn. echo wisten we of we een meisjes- of jongensnaam moesten kiezen, maar Sofie was voor die tijd dus al definitief van de baan wegens te dichtbij al gebruikt.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 03:15 schreef Webkim het volgende:
[..]
Dit is mij dus letterlijk overkomen. Het moest en zou Sofie worden voor een meisje, maar schoonzus was eerder zwanger en kreeg een Sophie. *slik*
Pas bij de 20 wkn. echo wisten we of we een meisjes- of jongensnaam moesten kiezen, maar Sofie was voor die tijd dus al definitief van de baan wegens te dichtbij al gebruikt.
of... je kunt er SI voor zetten.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 03:02 schreef snoopy het volgende:
Mijn eigen naam kan je alleen maar afkorten en dat vind ik eigenlijk wel prima.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:24 schreef bixister het volgende:
[..]
of... je kunt er SI voor zetten.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
In ieder geval Geen dubbele naam.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:24 schreef bixister het volgende:
[..]
of... je kunt er SI voor zetten.![]()
![]()
Als in Jan-Willen, Gert-Jan, Anne-Marie?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
In ieder geval een dubbele naam.
Naasappelquote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:30 schreef lily het volgende:
en nu wil ik ook weten wat snoopy haar naam is
Dat werk. Lekker elitair.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als in Jan-Willen, Gert-Jan, Anne-Marie?
Of meer ongebruikelijk?
En waarom eigenlijk dubbel?
Nee, een " i "quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:34 schreef lily het volgende:
naasappeltje dan ...
het gaat toch om een S en een L?
En dat geldt voor de rest ook, behalve voor 5quote:
Och, ik vond Naasappel ook wel leuk hoor.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:03 schreef m@x het volgende:
Snoop, ik vind het een hele verbetering. Past mooi bij je
Wat is het dan?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:03 schreef m@x het volgende:
Alleen jammer dat diverse mensen er nog steeds Kaaaaaaaaaaaaaaaaaai van maken
Mja ik ken hier verder helemaal niemand dus dat is niet zo'n ramp.quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:33 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat je dat al vertelt!
Hier hetzelfde, we weten ook al namen, en ik ben ook verschrikkelijk ongeduldig en erg, maar namen zou ik echt niet gaan vertellen, dan is het ''spannende'' er toch een beetje af, vind ik dan.
Okayquote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:25 schreef m@x het volgende:
met een korte a
ik DENK ik ook niet, maar stel nou dat...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 21:43 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Mja ik ken hier verder helemaal niemand dus dat is niet zo'n ramp.
Jij evil heksquote:
Kai (korte a, duh!) heb ik ook lang in m'n hoofd gehad, om dezelfde redenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:03 schreef m@x het volgende:
Snoop, ik vind het een hele verbetering. Past mooi bij je
We hadden in eerste instantie een andere naam voor Kai in gedachten. Die naam hadden we aan één iemand toevertrouwd die het vervolgens weer aan iedereen heeft doorverteld. Op de naam zelf kwam toen al een hoop commentaar. Een week voor de geboorte kwamen we de naam "Kai" tegen op internet. M. vond het een mooie naam en ik vond de naam altijd al mooi (naam van de hoofdfiguur uit mijn favoriete sprookje "de sneeuwkoningin"). Toen moest het gewoon die naam worden. Alleen jammer dat diverse mensen er nog steeds Kaaaaaaaaaaaaaaaaaai van maken
Het mag altijd per PM hoor!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:05 schreef Poppejans het volgende:
[..]
ik DENK ik ook niet, maar stel nou dat...
al ben ik wel al zo lang nieuwsgierig wat anderen van ''onze'' jongensnaam vinden! Maar dan ben ik ook weer bang dat iemand anders hem hier inpikt voordat ik zelf een kindje zou krijgen
Ik ben al zo'n flapuit, maar kindernamen probeer ik toch maar niet te verklappen totdat er kinders geboren zullen zijn, dus nog effe geduldquote:
Waarom hebben jullie dan een andere naam gekozen?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ehh.... klik? Hij moest gewoon een naam hebben en deze voelde en voelt nog steeds goed.
Wij wilden eigenlijk Finn Mikael, maaruh...![]()
![]()
En toen werd hij ineens drie weken te vroeg geboren... hahaha!
We kwamen erachter dat die namen beide populair bleken. Dus kozen voor iets nóg leukersquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:48 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie dan een andere naam gekozen?
Mikael populair? Das het eerste wat ik hoorquote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
We kwamen erachter dat die namen beide populair bleken. Dus kozen voor iets nóg leukers
Laat me raden... iemand met een heel hoge stem?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:06 schreef owlet het volgende:
Ik denk dat ze bedoelt dat er in korte tijd voor Kendahls geboorte zowel een Finn als een Mikael geboren werdOverigens hoor ik Mika nu wel erg vaak. Mikael niet, maar Mika wel.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Laat me raden... iemand met een heel hoge stem?
Zeg, verschuil je niet achter je zgn hoge leeftijd.quote:
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:25 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zeg, verschuil je niet achter je zgn hoge leeftijd.
Ík kende Mika wel....
Lode in Nederlandquote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:50 schreef Webkim het volgende:
Ik hoorde de naam Lode voor het eerst bij die bakker in Groeten uit de Rimboe, want de naam komt in Nederland volgens mij niet voor. Dat was dus ook het eerste waar ik nu weer aan moest denken, maar los daarvan vind ik het een mooie en voor mij frisse naam!
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:42 schreef OooLizaooO het volgende:
Wij hebben ook de volledige naam (namen) voor ons zoontje!
Ben er blij mee, kan er echt van jompelen, maar ik wil het nog niet verklappen, dusssss
kom ik er even hier mee:
Het wordt
Ben
Maarten (afgeleid van grootmoeder Martine)
Lode (afgeleid van grootmoeder Claudine)
En dan de achternaam natuurlijk.
Nou, wat vinden jullie ervan?Mag eerlijk hoor, weet dat niet iedereen dezelfde smaak heeft
.
Hee, dat schreef je op 20 februari ook hier.quote:Op woensdag 25 juni 2008 08:09 schreef Bright het volgende:
Toen wij elkaar zo'n 1,5 maand kenden zijn we een weekendje weg geweest. Daar hebben we elkaar veel beter leren kennen (nee, dat niet- voornamelijk met praten
) en wisten we al namen voor onze toekomstige kinderen.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 08:19 schreef Sugar het volgende:
[..]
Hee, dat schreef je op 20 februari ook hier.
De naam die wij nu gekozen hebben moest wel een beetje in dezelfde lijn liggen als Myhron, vonden wij. In ieder geval dezelfde 'sfeer' hebben.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:05 schreef Igraine het volgende:
Wij hadden deze naam al uitgekozen voor ik zwanger was, mijn man voor zowel een jongen als een meisje en ik alleen voor een meisje. Voor een jongen had ik een andere naam in gedachten, die ik er uiteindelijk wel door heb kunnen drukken. Maar bij een echo bleek al snel dat het een meisje was, dus hoefden we ons daar verder ook niet meer over te buigen. Wij vonden beiden de klank van de naam heel mooi en ook het schrift, het was de enige naam waarvan we allebei zoiets hadden van "JA", terwijl we deze gewoon bij toeval op een site tegenkwamen.
We hebben nog even over de schrijfwijze getwijfeld, met of zonder 'h' , wat allebei een authentieke schrijfwijze is. Uiteindelijk vonden we met 'h' toch iets beter bij een meisje passen. De betekenis 'mirre' vonden we ook allebei heel mooi, en heeft ook wel speciale betekenis voor ons. So wie so zat deze zwangerschap vol symboliek, dus dat pastte er goed bij.
Haar tweede naam is een vernoeming naar de gitarist van Led Zeppelin, Jimmy Page. Mijn man vond dat eerst té voor de hand liggend en twijfelde daarom. Maar hij vond Page toch wel gewoon een mooie naam en de combinatie heel mooi, dus toch gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |