Hier eigenlijk wel een naam die verklein-proof is, maar dat is meer onbewust. Ik heb er niet echt iets tegen om een naam te verkleinen. Dat is toch maar tijdelijk meestal.
Wij hadden deze naam al uitgekozen voor ik zwanger was, mijn man voor zowel een jongen als een meisje en ik alleen voor een meisje. Voor een jongen had ik een andere naam in gedachten, die ik er uiteindelijk wel door heb kunnen drukken. Maar bij een echo bleek al snel dat het een meisje was, dus hoefden we ons daar verder ook niet meer over te buigen. Wij vonden beiden de klank van de naam heel mooi en ook het schrift, het was de enige naam waarvan we allebei zoiets hadden van "JA", terwijl we deze gewoon bij toeval op een site tegenkwamen.
We hebben nog even over de schrijfwijze getwijfeld, met of zonder 'h' , wat allebei een authentieke schrijfwijze is. Uiteindelijk vonden we met 'h' toch iets beter bij een meisje passen. De betekenis 'mirre' vonden we ook allebei heel mooi, en heeft ook wel speciale betekenis voor ons. So wie so zat deze zwangerschap vol symboliek, dus dat pastte er goed bij.
Haar tweede naam is een vernoeming naar de gitarist van Led Zeppelin, Jimmy Page. Mijn man vond dat eerst té voor de hand liggend en twijfelde daarom. Maar hij vond Page toch wel gewoon een mooie naam en de combinatie heel mooi, dus toch gedaan.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!