abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 21 februari 2008 @ 11:41:28 #151
7074 moussy
kuttekop
pi_56881011
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik snap niet wat mensen altijd hebben tegen verkleiningen van namen (en helemaal niet als ze het vervolgens zelf toch doen). Brent noem ik Brentie of Brentman als een soort van verkleining want Brentje bekt gewoon echt niet lekker.
Is toch lief, Cas is meestal Cassie en René is Reneetje... Cas noemt René heel vaak Neetje, vooral als ie wat nodig heeft
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:44:43 #152
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56881099
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:15 schreef Moonah het volgende:

[..]

Whehe, vriendin van mij had dat ook. Ze hebben hun zoon Ruben genoemd. En wat zeggen ze de hele tijd?
"Ruubje"....
En weet je wat er in het begin van "Eli" werd gemaakt?

Eeltje
beetje van het niveau likdoornpleister
Zijn ze inmiddels van teruggekomen. Doe je zo je best om een goede naam tee vinden waar je niets raars mee kan doen...

Maar ja, ik ben ook Davientje...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:44:49 #153
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56881103
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:41 schreef moussy het volgende:

[..]

Is toch lief, Cas is meestal Cassie en René is Reneetje... Cas noemt René heel vaak Neetje, vooral als ie wat nodig heeft
Vind ik ook En een volwassen kerel Jantje noemen doet toch niemand meer... da's echt vooroorlogs. (Ik heb altijd het idee dat mensen ergens iets gehoord hebben en het daarom zeggen)

Eeltje is ook wel geniaal gevonden
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_56881120
"Eeltje"....

Wij zeggen heel vaak Thiesje of Thieske of Thiesemans.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:46:34 #155
190853 RockabeIIa
pi_56881142
Brent noemt zichzelf Tentjuuuh dus zo noemen we hem ook wel es
Thieske is ook
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 februari 2008 @ 11:48:35 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56881176
Hier wordt het liefkozend Isabelletje of Belletje... Iets minder liefkozend Isa-ke! (phonetisch: Izaakuh)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † donderdag 21 februari 2008 @ 11:49:12 #157
7074 moussy
kuttekop
pi_56881186
Toch vind ik eeltje ook niet meteen likdoornachtig klinken Cas noem ik ook wel Osama Cas Laden, of anticasseptie
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:10:52 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56881667
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:44 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Vind ik ook En een volwassen kerel Jantje noemen doet toch niemand meer... da's echt vooroorlogs. (Ik heb altijd het idee dat mensen ergens iets gehoord hebben en het daarom zeggen)

Eeltje is ook wel geniaal gevonden
Nou... ik vind het soms ook echt gewoon heel stom klinken.
Om een voorbeeldje te nemen, Hestria hier, die noemt haar Michelle consequent Miesje... dat vind ik echt zonde van de naam dan.
Eens een keertje een koosnaampje ok, maar niet constant.
Mijn eigen naam is al een verkleinwoordje, daar kan je echt niks meer mee gelukkig, dat wil zeggen... ik haat het nog steeds als men er dus Jos van maakt.

Hier is het soms boeffie als in 'He boeffie, ben je wakker?' etc. etc. Of frutselke of wat dan ook, maar geen verbastering van zijn naam.
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:11:57 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_56881690
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:15 schreef Moonah het volgende:

[..]

Whehe, vriendin van mij had dat ook. Ze hebben hun zoon Ruben genoemd. En wat zeggen ze de hele tijd?
"Ruubje"....
Verschrikkelijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56881949
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:11 schreef Troel het volgende:

[..]

Verschrikkelijk
Ghehe, wacht maar af jij!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56883098
Hier is het soms wel eens Chrissie. Maar weinig mensen hebben hem Chrisje/Chrissie genoemt. En dan klinkt dat nog niet zo erg..
Maar Eeltje, of ruubje klinkt toch raar. Zou het zelf ook niet bedenken. Maar ben ook niet zo van het verkleinen..
Wijzelf gebruiken eigenlijk vaker dingen als muppet of apie,

Mijn eigen naam is dan wel weer verklein-proof.. Die eindigd al op -je
pi_56886320
Hier eigenlijk wel een naam die verklein-proof is, maar dat is meer onbewust. Ik heb er niet echt iets tegen om een naam te verkleinen. Dat is toch maar tijdelijk meestal.

Wij hadden deze naam al uitgekozen voor ik zwanger was, mijn man voor zowel een jongen als een meisje en ik alleen voor een meisje. Voor een jongen had ik een andere naam in gedachten, die ik er uiteindelijk wel door heb kunnen drukken. Maar bij een echo bleek al snel dat het een meisje was, dus hoefden we ons daar verder ook niet meer over te buigen. Wij vonden beiden de klank van de naam heel mooi en ook het schrift, het was de enige naam waarvan we allebei zoiets hadden van "JA", terwijl we deze gewoon bij toeval op een site tegenkwamen.

We hebben nog even over de schrijfwijze getwijfeld, met of zonder 'h' , wat allebei een authentieke schrijfwijze is. Uiteindelijk vonden we met 'h' toch iets beter bij een meisje passen. De betekenis 'mirre' vonden we ook allebei heel mooi, en heeft ook wel speciale betekenis voor ons. So wie so zat deze zwangerschap vol symboliek, dus dat pastte er goed bij.

Haar tweede naam is een vernoeming naar de gitarist van Led Zeppelin, Jimmy Page. Mijn man vond dat eerst té voor de hand liggend en twijfelde daarom. Maar hij vond Page toch wel gewoon een mooie naam en de combinatie heel mooi, dus toch gedaan.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 21 februari 2008 @ 16:27:49 #163
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56886784
Lena word hier weleens Leentje genoemd. Eigenlijk vind ik het geen mooie naam, maar wel ontzettend lief. De familie verbeterde zichzelf in het begin steeds omdat ze dachten dat ik Leentje heel stom zou vinden.
Luuke kun je niet verkleinen, maar ik noem haar vaak Luuk of Luuks (Lekker Luxe. ) Maar mensen kijken soms vreemd op van een meisje dat Luuk genoemd word dus ik probeer er wel op te letten.
Zelf heb ik een verkleinde naam. Past eigenlijk echt niet bij mijn grootte enzo. Maar ik krijg mezelf niet aangeleerd om gewoon Lies te zeggen.

Ruubje vind ik echt vreselijk. Zo jammer van de mooie naam.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 21 februari 2008 @ 16:46:23 #164
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56887153
Hier ook wel verkleiningen. Dani, basje (ik heb zooooooooooooooo'n hekel aan Bassie ) en Brammie.

die laatste is door de toen twee jarige bas bedacht toen Bram net geboren was. En dat klonk zo
* kijkt in wiegje naar huilende baby: stil maar Brammie, mama komt er aan

dus ja... Maar probeer er voor te waken. Helemaal nu Daan toch alweer op weg is naar 9. Is vast niet cool, een moeder die je Dani noemt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56888845
Kian wordt hier heel soms weleens "Da-kine-kine" genoemd. Dat komt omdat Ewen hem toen hij net geboren was zo noemde. Het was niet 'de baby', maar 'de kine-kine' ('Ki-jun' is blijkbaar wat lastig voor een tweejarige )
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_56889259
Mijn familie heeft er een houtje van om Jaantje te zeggen tegen Yana Hoevaak ik ze ook verbeter, ze leren het niet
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_56889499
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 18:34 schreef S_oepstengel het volgende:
Mijn familie heeft er een houtje van om Jaantje te zeggen tegen Yana Hoevaak ik ze ook verbeter, ze leren het niet
ik zou er eerder Yanie oid van maken

Ik betrapte m'n man er laatst op dat hij Ethan liefkozend ET (ietie dus..) noemt
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:42:35 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56890862
ET! Da's idd ook niet echt een handige verbastering!

En Jaantje zou ik ook niet echt blij mee zijn.
pi_56891042
Als Michel en ik het over Amber hebben dan noemen we d'r Toet. Soms zeg ik spookje tegen d'r of boeffie, maar verder heb ik geen afkoring voor d'r naam.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 februari 2008 @ 20:20:57 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56891694
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:42 schreef Brighteyes het volgende:
ET! Da's idd ook niet echt een handige verbastering!

En Jaantje zou ik ook niet echt blij mee zijn.
Nee, dan sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56894032
daarom zou ik mijn kind liever geen naam geven die eindigt op -ke. veel te bang dat ik er dan toch soms nog -tje achter zou plakken.
  donderdag 21 februari 2008 @ 21:56:59 #172
190853 RockabeIIa
pi_56894197
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:51 schreef Vicky het volgende:
Als Michel en ik het over Amber hebben dan noemen we d'r Toet.
Da's raar. Zo heet mijn rooie jeweetwelkater
pi_56894283
Ik hou ervan als mensen mijn naam op de 'goeie' manier verbasteren
En mijn kids heb ik ook Quintje en Frankje genoemd
De laatste soms nog, voor de grap dan....
  donderdag 21 februari 2008 @ 22:05:32 #174
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_56894467
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:49 schreef moussy het volgende:
Toch vind ik eeltje ook niet meteen likdoornachtig klinken Cas noem ik ook wel Osama Cas Laden, of anticasseptie

Deze dan: Casmanian Devil, wanneer hij weer eens een keertje zit te draken.

Cas noemt zijn zus overigens vaak Lizzy, vooral als ze niet direct op hem reageert. Zij laat dit uiteraard ja, we hebben terratoriumdrift in huis; het is echt afwegen en afmeten op het moment. Gelukkig zijn ze aan elkaar gewaagd. niet onbeantwoord en noemt hem dan Cassie. (Of:Cas, hou op! Ook duidelijk, toch?)

Wat te doen als je je zoon als een verkleining in de naam hebt gegeven als in Sammy. Gaat hij dit later rechttrekken en zichzelf Sam noemen? We wachten het af.
pi_56894797
Ik noem Amber en Iris vaak Truus en Miep
"Kom, Truus(je)!" "Schiet eens op, Miep"

Soms zegt Amber als ik haar heb aangesproken met Truus: "neehee, Iris is Truus, ik ben Miep" ik gebruik blijkbaar niet steeds een adnere naam, maar dat gaat dus niet bewust, heb het idee dat ik ze willekeurig gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')