abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56711961
Beaudine, ken ik wel in de vorm van Boudina of Boudien. Zit bij ons 2 x in de familie. Maar verder heb ik die namen nog nergens anders gehoord.. Wel bouwien uit GTST, maar met de D vind ik het mooier klinken.
pi_56712068
hihi
ik zag net de naam mirte langskomen
en toen ik het zo las dacht ik: goh! ilse en mirte !
best leuk zo samen!
Helaas vindt V het niets...

Lis en Leslie vallen ook af

en gelukkig wil ik niet alle letters er in hoor
maar beeeetje bij elkaar passen zou wel leuk zijn
pi_56712214
Ilse en Lisa....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56712444
hmmmm
dat lijkt weer te veel op elkaar
pi_56712649
Leuk topic Viev!!

Hier eigenlijk ook niets spannends. Mijn vriend vond Amber altijd al een mooie naam maar ik zat nog in dubio. Ik had wat andere namen die ik mooi vond maar die vond hij verschikkelijk . Heb toen 2 lijsten uitgedraaid met meiden en jongens namen en toen zijn we gaan aanvinken wat we leuk vonden. Uiteindelijk bleven er 7 jongens en 8 meidennamen over geloof ik. Toen werd het duidelijk dat we een meisje zouden krijgen en konden we ons dus op de meidennamen gaan focussen. Uiteindelijk bleven Amber en Sophie over. Sophie Amber vond ik niet zo klinken vandaar Amber Sophie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_56712743
marit, vind je ze pas bij elkaar passen als ze een overlap van letters hebben? wat een apart criterium. ik zou juist bang zijn dat 't dan te dicht op elkaar zit.
  woensdag 13 februari 2008 @ 21:10:05 #107
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56712762
Owjah en de meisjesnaam. Ik vond Amy een leuke naam. Maar aangezien ik eigenlijk geen Engelse naam wilde, werd het of Emmy of Emma. Emmy vond ik niet zo, dus werd het Emma. Micha had ook al Emma in gedachten. Maar tegen de tijd dat we de pret echo kregen, en we het geslacht zouden weten, had ik al mijn twijfels. Het was voor mij toch niet echt dé naam. In dat opzicht was ik dus blij dat het een jongetje werd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 13 februari 2008 @ 21:11:33 #108
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56712795
Dames, zullen we de namendiscussies in het andere topic doen?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Jubileum moderator woensdag 13 februari 2008 @ 21:13:40 #109
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56712854
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:11 schreef Vivi het volgende:
Dames, zullen we de namendiscussies in het andere topic doen?
Vivi for mod
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56713130
Als wij een meisje hadden gekregen had ze nu waarschijnlijk nog geen naam gehad
Ik vond niks leuk. Kevin die had wel een naam: Gaby. Ik vond hem leuk maar meer ook niet. Toen kwam er Sophie die was ook leuk maar ook weer meer ook niet. Gelukkig kregen we een jongen. Als Mikael toch perongeluk een meisje was geweest dan had ik niet geweten wat ik had gemoeten
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 13 februari 2008 @ 21:23:59 #111
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56713147
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:13 schreef Lois het volgende:

[..]

Vivi for mod
Ik bewaak mijn terittorium gewoon

pi_56713859
je teri watte?

(maar je hebt gelijk hoor, dat hoorde meer in 't andere topic thuis).
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:23:58 #113
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56714948
OK, ik biecht op .

Wij kwamen er niet uit. Leuke namen zat, vond ik, alleen dacht mijn man daar anders over, maar wist zelf geen leukere namen te produceren dan Ellen, en Sjoerd.
Ten einde raad heb ik op gegeven moment een namenboek op de wc gelegd. Als ie daar toch zo lang zat, kon ie net zo goed maar gaan namen zoeken, toch?

Uiteindelijk liep ik op een dag binnen, en zei, wat dacht je eigenlijk van Freek? Hij keek op van zijn boek, en zei "Ja, dat is eigenlijk wel leuk, ja". Ik heb op de OK nog wel geprobeerd mijn favoriet erdoor te drukken , maar die vlieger ging niet op . Freek heeft die naam wel als tweede naam meegekregen.

En Peuter was nog erger, toen de weeen begonnen waren we er nog niet uit, dus uiteindelijk was het in de auto dat we zeiden, "Nou laten we ******* maar doen dan".
Wonderlijk genoeg past de naam precies bij het kind .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:25:24 #114
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56714991
Fuck, nou ben ik helemáál benieuwd naar Peuternaam Leah.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56715577
ik wéét 'm.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:47:14 #116
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56715723
Ha, de naam moet bij jou goed liggen toch?
pi_56715855
pziez! (sorry viev!)
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:56:52 #118
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_56716067
Ik heb nog inspiratie genoeg voor een heel weeshuis aan kindertjes. Zo leuk, namen bedenken.

Gezien het feit dat er hier twee kinderen ineens werden geboren, betekende dat we koppeltjes moesten gaan bedenken. Neuroot die ik ben, moest het natuurlijk wel matchen. Toen we hoorden dat we een zoon kregen, vond ik het geweldig dat mijn man met de naam Cas kwam. Gewoon het idee dat mijn liefste vader werd, maakte me al zo trots. Dat werd 'em. Dat was één. Cas's zijn tweede en derde naam zijn vernoemingen naar mijn overleden schoonvader & mijn opa en mijn broer. Zou Cas een broertje krijgen zou hij één vernoeming af moeten staan aan Jim.
Onze dochter bleef mysterieus tot aan de bevalling (en eigenlijk nog steeds wel; eigengereid portretje) over haar sekse. Maar een meisje zou Liz heten en kwam uit mijn koker. Kort en daardoor ook goed matchend, goed uit te spreken, ook door een evenoud broertje en ik merk dat ik het eigenlijk haast niet in woorden uit kan leggen. Het is een mooie naam, vind ik. Haar tweede naam is Victoria. Dit omdat de komst van onze kinderen een overwinning op zich was. Overigens heb ik hetzelfde gevoel bij Lizzy, zoals ze vaak door ons genoemd wordt. Want ook dat is ze.

Omdat onze zoon vanaf week 18 ook iedere keer aangeduid werd als jongentje, gingen we ervan uit dat er minstens 1 jongen bij zou zitten. We verzonnen dus slechts 3 namen (2 jongensnamen en 1 meisjesnaam). Cas lag het dichtste bij de uitgang zou als eerste geboren worden. Na het gebruikelijke gesnotter bij de geboorte van een nieuw kindje, schoot het ineens door ons heen: "Heei een meisje. Een meisje? Het jongentje zou toch eerst komen? Straks heeft iedereen zich vergist en komt er nog een meisje. Een meisje waar we geen naam voor hebben." De gynaecoloog had de oplossing; er was een voornamenboek voorradig op de verlosafdeling.
Maar niet nodig; Cas had zijn zus voor laten gaan. Of Liz heeft voorrang genomen, gezien het blauwe oog waarmee Cas ter wereld kwam.

Hun voornamen zijn dus door ons verzonnen, gewoon omdat we ze mooi vonden. Hun tweede (en derde naam) zijn wel namen met een verhaal.
pi_56716171
dat blauwe oog van Cas!
en ik vind 't ook nog steeds een leuk stel namen!
pi_56716546
Pas na de 20 weken echo, toen ik met eigen ogen zag dat er inderdaad een baby in mijn buik zat met alles erop en eraan, inclusief piemeltje, zijn we een lijstje gaan bijhouden van namen die we tegenkwamen die we leuk vonden voor onze toekomstige zoon.
Omdat mijn familie in het buitenland woont (merendeels Israel, VS, Duitsland) vond ik het belangrijk dat de naam ook in het Hebreeuws en Engels makkelijk kon worden uitegsproken en niks `raars` zou betekenen in die talen. Mijn naam (Efrat) moet ik altijd en eeuwig spellen en mijn man is Marc-met-n-cee, dus onze kleine kon ook best een naam krijgen die hij zou moeten spellen vonden we.
Om de paar dagen haalden we het lijstje tevoorschijn en gingen we bijschrijven en vaker nog schrappen. Uiteindelijk hebben we nog lang getwijfeld tussen 2 namen. We hadden 1 naam die we vonden passen bij een roodharige en aangezien de (groot)ouders van manlief allebei rood zijn was de kans op een rooie best groot. Voor een donkerharige hadden we `Devin` bedacht, maar bij nader inzien vonden we de rode naam niet leuk meer en vanaf dat moment had ik geen Snosje, maar een Devin in mijn buik.
Pas veel later kwamen we erachter dat een muzikant die we bewonderen ook Devin (Townsend) heet. Totaal niet bij stilgestaan toen we de naam uitzochten, kleintje is dan ook niet vernoemd.
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 13 februari 2008 @ 23:11:06 #121
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56716554
En wat een leuke gyn, dat is nou nog eens meedenken
  woensdag 13 februari 2008 @ 23:18:22 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56716746
Smirre, ik herken idd dat wat jij zegt over de papa. Ik vond het zo stoer dat F. met die naam aan kwam zetten destijds al, dat ik hem alleen daarom al leuk vond. (Hoewel ik vast minder enthousiast geweest zou zijn als hij met een voor mij minder leuke naam aangekomen was hoor! )

Ik zeg ook heel trots steeds als ze vragen hoe we aan de naam komen dat F. die verzonnen heeft.

[ Bericht 17% gewijzigd door BE op 13-02-2008 23:27:15 ]
  Jubileum moderator donderdag 14 februari 2008 @ 09:26:30 #123
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56721083
Wij wilden perse korte voornamen omdat we een dubbele achternaam hebben. Een lange voornaam zoals bijvoorbeeld Lieselotje (niet serieus overwogen ) zou zo'n mondvol worden.
We hebben allerlei namen geprobeerd, gewoon hardop gezegd en geroepen " lisa kom je eeeeeeten?" om te kijken of er een klik was. Heel veel namen vielen af omdat mijn man iemand kende met de naam die hij maar zozo vond, of ik juist weer.
Uiteindelijk bleven er 2 over Eva en Sophie. Allebei vonden we ze geweldig en uiteindelijk besloten we het kindje dan maar Eva Sophie te noemen, met roepnaam Eva.

Bij de 2e werd het een stuk moeilijker. Eigenlijk vielen we nog steeds op Sophie, maar die hadden we al gebruikt bij Eva
Na veel heen en weer gepraat bleven we bij 2 namen uitkomen, Iris en Julia. De volgorde was tot het laatst toe een probleem, roepnaam Iris of roepnaam Julia, we konden niet kiezen.
Goaxing gemaild, dat wij ook Iris overwogen. Ik kreeg een ongelooflijk lief mailtje terug dat ze hoopte dat onze Iris net zo'n zonnetje en geluksbrenger zou zijn als haar Iris.
Iris Julia werd het, met roepnaam Iris.

Tijdens de zwangerschap van de 1e hadden we als jongensnaam Daan, Gijs of Jaap, met als 2e naam Frank (naar Jeroens overleden broer).
Bij de 2e zwangerschap wisten we al vrij snel dat het een meisje werd, dus jongensnamen hadden we niet in overweging genomen.
Op de OK, tijdens het plaatsen van de doeken en jodium e.d. voor de keizersnede vroeg de anesthesist ineens " en wat als het nu een jongetje is?" Dikke paniek bij Jeroen en mij, jongensnamen hadden we niet besproken. Eh...... Jeroen vroeg snel alle namen van de aanwezige mannen. De kinderarts heette Harm en dat vonden we gelijk geweldig, we zaten immers in tijdnood. Snel afgesproken dat het dan Harm Frank zou worden, en toen moest ik onder narcose.
Ik was toch wel erg blij dat het toch een meisje bleek te zijn
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56721237
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:26 schreef Lois het volgende:
De kinderarts heette Harm en dat vonden we gelijk geweldig, we zaten immers in tijdnood.
Leuk verhaal Lois

Ik ken trouwens een heel schattig meisje dat Beaudine heet (Jolie van Luchtbel doet me altijd heel erg aan haar denken, zowel qua uiterlijk als 'praatjes' ), mooie naam idd
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:22:04 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56721999
Al voor ik zwanger raakte vond ik Thomas dé naam. Toen ik echter zwanger werd paste het niet bij het kind in mijn buik. Verder had ik me nooit verdiept in namen en in onze omgeving was er niemand zwanger. Kwestie van het naamwoordenboek dan maar. Bij de verloskundige kaartjes lezen. Veel Jordi, Jeffrey en Wesley en nog meer friese namen. Niet iets wat mij aansprak. Tot we op Daan stuitten. Dat was het. Die klopte... (las ergens verderop over dat Daans vaak een beetje "zielig"zijn. Nou is onze Daan niet zielig, maar wel serieus en kwetsbaar. ik snapte wel meteen wat er bedoeld werd ) Als tweede naam hadden we al Ruben gekozen. Maar ja, initialen D.R?? Dat viel eigenlijk af.Moet ie zelf zijn best maar voor doen Tot ik in de serie Party of 5 Owen hoorde. Gelijk verliefd! Dus Daan Owen was een feit. (D.O als voorletters besefte ik me pas later) Meisjesnamen hebben we wel gekozen, alhoewel ik gevoelsmatig zeker wist dat het een jongen zou zijn. Britt Zoë
Zoon twee moest passen bij zoon 1. Mijn gevoel zei een meisje. Daar moest ik aan wennen.... Zag mijzelf toch meer als jongensmoeder. Wat een geworstel! Uiteindelijk was het Roosmarijn. Voor een jongen was het makkelijk. Het enige wat paste bij Forse Buik was Bas. Manlief nog geprobeerd met Hugo en Joost, zelf nog geworsteld met Magnus maar Bas bleef staan. Dan een tweede naam. Door Owen inmiddels een hele wereld aan prachtige namen ontdekt. Maar niet iets wat lekker paste bij Bas. Tot het ineens in mijn gedachten schoot: Joshua! Reactie man: verzin je dit ter plekke?? Maar dit was het voor ons beide helemaal. Tot op de dag van vandaag blij dat het geen meisje was. Wat een zijige naam... nog leuke anekdote: Ging voor een groeiecho omdat ik echt uit mijn voegen dreigde te knappen. Leuke gyneacoloog die vertelde dat mijn gevoel niet klopte. Het was een jongen. En hij wist het zo zeker, hij schreef het zelfs op en dat deed hij anders nooit. Deed dit ook en na de bevalling kwam de notitie weer tevoorschijn bij andere gyneacoloog. die moest al grinniken, want naam van eerste gyn is Bas. Kwam hij speciaal nog even langs. Was erg leuk!
Dan derde kind. Ik was vastbesloten mijn eerste keus aan meisjesnamen (Sophie en Julia) door te drukken. De eerdere namen waren toch compromissen en na het Roosmarijndebacle wilde ik iets waar ik écht achter stond. Dus Julia werd het. Maar wat voor een zoon? Finn en Morris stonden erg hoog op mijn lijstje, maar lief vond het niks. Of niet passend bij Daan en Bas. Koen valt af vanwege korte achternaam met K. Bram stond ook op ons beider lijstje. Maar kan dat? twee B's in een gezin. Na veel wikken was dit toch de leukste en best passende naam. (ook door Bram Bakker en Bram Moskowitz, twee eigenzinnige Brammen)Maar Graham wat als tweede naam al vaststond is niet te doen met Bram. En gezien de fantastische uitspraak die wij bij Joooosuwa al getroffen hadden.....
Iets anders. Nou, Nigel dus... Alhoewel James ook lang op de lijst stond. Pas later ontdekte ik dat we hele erge top tien namen hebben. In de omgeving waar wij wonen zijn de namen echt redelijk uniek gelukkig. Maar had ik dit vantevoren geweten was ik denk ik meer op Ian, Liam en Levi uitgekomen Unieker en met dezelfde "feel". Toch passen de namen geweldig!

pff sorry, lang verhaal zo...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56722347
Leuk topic
Straks thuis alle verhalen eens lezen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56722466
Nadat wij op 9 november 2007 uit schocktoestand waren bijgekomen kregen wij de opdracht om 2 namen te verzinnen. In eerste instantie was ik ervan overtuigd dat het de echo van de vorige mensen was dat ik op het scherm zag, maar nu is het met geen pen te beschrijven hoe blij wij zijn met onze flensjes.

Na ongeveer 14 weken wisten wij dat er op zijn minst 1 meisje bij zou zitten. Ook wisten we dat het een 2 - eiige 2- ling zou zijn, dus het kon nog alle kanten op gaan. Bij de echo van wk 16 zei de mevr : " Tjonge jonge, ik kan het niet zien van de 2e". Mijn vriend in jubbel stemming : " Een jongen ??? Een jongen !!!! Een meisje en een jongen !!! "....

"Nee, meneer..ik zei tjonge jonge, maar euh...het is een meisje", hahahaha

Twee meisjesnamen. We hebben het niet eens echt veel over gehad. Ik heb een super leuke Floor in de klas en ik hoop dat mijn Floor ook zo'n ontzettend leuk kind mag worden. Dus ik riep gewoon tegen Manny : "Wat vind je van Floor ?" Dat was 1 !

Pien was vrij snel daarna ook gevonden. Nichtje van Manny heet Pauline en wordt wel eens Pien genoemd. Dodelijk simpel eigenlijk, maar wel een leuke combi. Pien en Floor.

2 jongens ? Jan en Kees !
pi_56722969
Inderdaad leuk topic!

Wij hebben ook alle leuke namen opgeschreven en afgevinkt.
We twijfelden tussen Kirsten en Kim. En Kim past er gewoon goed bij!
2e naam Jessie, vernoeming naar de overleden moeder van Djeez. Eisje. Letters door elkaar gehusseld, 's' erbij en je hebt Jessie.
Voor een jongen zou 2e naam Jesse zijn geweest. Jongensnaam zeg ik niet. Hopelijk horen jullie die nog eens.
pi_56724467
pff ff denken hoor hoe het ook al weer was. Al lang voor ik zwanger was had ik favoriete namen. Een daarvan was Nomin, volgens Tolkien elfs voor wijsheid. Die is het niet geworden

Tijdens de zwangerschap heb ik verschillende lijstjes gemaakt en tijdens wandelingen of 's avonds in bed liepen we samen de lijstjes langs of riepen we namen over en weer. De namen mochten niet beginnen met onze beginletter en niet met de eerste letter van onze achternaam (L de L ) Ook moest het een naam zijn waar geen twijfel over de schrijfwijze was omdat we bij onze achternaam al moeten roepen : "met een G niet met ch! "
Meisjesnamen op mijn lijstje waren Elise, Annemijn,Nienke en Sophie. Met een maand of 5 waren we het eens over Nienke Sophie. Tot we met vakantie gingen en het nog eens over de namen hadden. We vonden Nienke mooi maar wat stug en hard klinken. Nienke werd Emma en Sophie bleef. Hoe we precies op Emma kwamen weet ik niet meer, ik kende wel een heel lief-stoere Emma van mijn werk.
Dat Emma en Sophie achteraf in de top 10 stonden vond ik wel jammer maarja wij vonden het mooie namen. We horen vaak dat men vind dat ze koninklijke namen heeft

Voor een jongen had ik al jaren Bastiaan of Sebastiaan in mijn hoofd. Ook Jesper vond ik mooi, ooit gehoord op het werk. We hebben het nog gehad over Seb of Bas. Het is uiteindelijk wat anders geworden. Wat vertel ik niet want de naam staat nog steeds voor een eventuele zoon. Ik heb de naam hier in OUD wel al langs zien komen en het is een héél mooi jongentje

En het zijn twee voornamen omdat onze achternaam vrij kort is.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56725561
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 12:21 schreef Jelief het volgende:
. Ik heb de naam hier in OUD wel al langs zien komen en het is een héél mooi jongentje
Goh dank je dat vind ik nou lief
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:18:12 #131
58268 paulcobben
Amateurfotograaf
pi_56725729
De namen van onze kinderen zijn Senna en Indy.
Hier hebben we niet lang over na hoeven te denken.
Deze namen hebben we gekozen omdat we houden van snelle sporten zoals Formule 1.

Senna komt van Ayrton Senna. (Helaas overleden Formule 1 coureur)
Indy komt van Indy 500 (Belangrijke race bij de Indy cars)

Groetjes,
Paul
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 februari 2008 @ 13:39:58 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56726218
Het verhaal hoe Isa aan haar naam komt, is al eens beschreven op Fok!. Maar ik ben er nog steeds trots op, dus vertel het lekker nog een keertje

In 2000 is de moeder van vriend overleden... Haar doopnaam bestond oa uit Elisabeth Isabel etc. Op dat moment had ik voor mezelf besloten dat we als we ooit een meisje zouden krijgen, we iets met die namen zouden doen. Vriend had zich dat ook bedacht, zonder dat ik het wist

Toen ik zwanger raakte, besloten we dat een meisje de naam 'Isabel' zou krijgen, met als roepnaam Isa Een jongensnaam was moeilijker... Tegen dat mijn vliezen braken, wisten we het nog niet zeker. We hadden drie of vier mogelijke namen, maar echt zeker wisten we het niet. Uiteindelijk de knoop maar doorgehakt, een jongen zou 'Lucas' worden, met eventueel als roepnaam Luc. Overigens ben ik erg blij dat Isa een meisje bleek te zijn En de naam Lucas zouden we nu niet meer kiezen waarschijnlijk...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56727480
Sara vonden wij beiden een prachtige naam, niet te moeilijk, klinkt gewoon lief.
Runé is een vernoeming van mijn schoonvader. Mijn schoonvader heet Ruud, mijn schoonzus heeft een verbastering van die naam als naam (ga ik niet neerzetten hier, want ik denk dat zij de enige in NL is die zo heet, nogal herkenbaar dan). Die naam vonden wij niet mooi, dus werd het Runé.
Catharina, zo heet mijn zusje. Bij een jongetje was 1 van de middelnamen Alexander geweest, zo heet mijn broertje.
Voluit heet ze dus: Sara Runé Catharina.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_56762849
Wij hadden voor een jongen meteen een naam klaar die hadden we al heel lang in ons hoofd en dat is de naam van een oom van mijn man, een echt brabantse naam en precies wat wij mooi vinden voor een jongen.
Dat was dus eenvoudig maar een meisje nooit bij stilgestaan dat we misschien een dochter zouden krijgen.

De tijd net voor en net na ons trouwen hebben we een vervelende periode meegemaakt mbt mijn ouders.
Mijn nichtje (een enorme schat) heeft me echt dagelijks gebeld kwam op visite gaf me enorme steun en ik kon mijn ei bij haar kwijt. Haar naar is Isabelle (we noemen haar altijd Isa), en die naam roept dus goede gevoelens bij mij op.
Dus werd het na kort beraad tijdens mijn zwangerschap de naam voor een meisje.
Ben nog enorm blij dat we die naam hebben gekozen, en mijn nichtje was natuurlijk enorm verast.
Mama van Isa en Ties
  Redactie Frontpage zondag 17 februari 2008 @ 17:42:47 #135
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_56795328
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 07:09 schreef lily het volgende:

David is vernoemd naar een muzikant die wij bewonderen (David Eugene Edwards).
16 Horsepower! Helaas is die band al enige tijd te ziele
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_56802757
mijn kinderen hebben geen "doopnamen " alleen een voornaam en is ook de roepnaam , verder niets, plots zit je met een ING in huis met een titel zonder een hoop voornamen. hij vind t goed zo, t werk is er niet minder om ,
ik ook, 6 afkortingen voor je naam maakt je beroep niet meer als wat t is, werken voor je kostje.
De Puta Madre
  maandag 18 februari 2008 @ 08:37:06 #137
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56808333
Heeft toch niets met voornamen te maken, zo'n titel? Ik vind dat geen overweging. Ik heb het zelf altijd leuk gevonden twee namen te hebben als kind, en (bijna) al mijn broers en zussen hadden ook twee namen, dus dat was leuk natuurlijk.
Mijn kinderen dus ook ...

Oudste: de naam Noa zag mijn man ergens, ik had hem nog nooit gehoord voor een meisje, moest erg wennen aan de naam maar vond hem wel heel mooi. Dat werd 'm dus. De tweede naam was niet moeilijk...die naam had ik al eerder geopperd, maar vonden we beiden een te lange naam als roepnaam. Het werd dus Noa Deborah.
(bleek Noa later een top-tien naam te zijn! wist ik veel!)

Bij nummer 2 was het HEEL ERG moeilijk om een naam te verzinnen (ik zag dat dat bij meer mensen zo was, dat de tweede moeilijker is!) en we vonden het nog lastiger omdat ze niet wilde verklappen wat voor geslacht ze was (de echografist heeft het niet kunnen zien) maar uiteindelijk waren we eruit: het werd Emma! Mijn man vond Salome een mooie naam, ik ook wel, maar niet als roepnaam. Past niet echt bij Noa, en is ook te lang en statig vind ik.

Nummer drie was ook moeilijk, we wilden natuurlijk geen kwik-kwek-kwak namen en ook weer niet een geheel andere soort naam, dus het moest erbij passen. Heel lang gezocht, heel veel getwijfeld en op een gegeven moment Julia gekozen. Klassieke naam, eigenlijk net als Noa en Emma, en past mooi bij de andere twee vonden wij. Tweede naam Rebecca hadden we snel beslist, want die stond al veel langer op het lijstje. We wilden Emma zelfs eerst Rebecca noemen (maar toch te lang).
pi_56838608
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:23 schreef Killer_Mom het volgende:
mijn kinderen hebben geen "doopnamen " alleen een voornaam en is ook de roepnaam , verder niets, plots zit je met een ING in huis met een titel zonder een hoop voornamen. hij vind t goed zo, t werk is er niet minder om ,
ik ook, 6 afkortingen voor je naam maakt je beroep niet meer als wat t is, werken voor je kostje.
Hier snap ik echt helemaaaaal niets van!

Wij hebben onze namen ook al vast staan. We hadden eerst een jongensnaam, al heel lang (op ons derde afspraakje ofzo al vastgezet, heeeeel lang geleden ). Tijdends mijn vorige zwangerschap, die helaas fout afliep, wilde ik op de dag voor de echo toch echt een andere naam, onze 2e keus zeg maar. Die staat nu nog steeds. Voor een meisje hadden we mooie naam, lijkend op de naam van de oma's (met wat fantasie) maar dat is nu echt een top tien naam, en dat willen we niet.
Ik kan niet wachten tot ik de naam bekend kan maken! Nog 22 weken
pi_56839160
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:23 schreef Killer_Mom het volgende:
killing !
  dinsdag 19 februari 2008 @ 19:08:20 #140
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_56842320
Oliver

We wilden een klassieke naam, een naam die niet al te veel voorkomt en toch makkelijk in beide landen uit te spreken is zonder rare veranderingen in de klank.
Beetje de boekenkast doorkijken en Oliver van "Oliver Twist" (Charles Dickens) bleef hangen voor ons beiden.
Zijn 2e naam (Darwin) is een vernoeming naar Charles Darwin. Daar kwam ik mee en werd meteen door manlief geadopteerd als de beste 2e naam ooit.

Mijn opa heet Tammo en mijn man vond dat eigenlijk ook wel een mooie naam, ik ben blij dat ik hem zijn zin niet heb gegeven
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_56842593
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:18 schreef paulcobben het volgende:
De namen van onze kinderen zijn Senna en Indy.
Hier hebben we niet lang over na hoeven te denken.
Deze namen hebben we gekozen omdat we houden van snelle sporten zoals Formule 1.

Senna komt van Ayrton Senna. (Helaas overleden Formule 1 coureur)
Indy komt van Indy 500 (Belangrijke race bij de Indy cars)
Indy is een érg leuke naam.. jammer dat ik die bij Frank niet in mijn hoofd had, anders had die het zéker geworden
  dinsdag 19 februari 2008 @ 20:20:31 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56843983
Wij hebben dezelfde smaak Bluezz.. het is nu officieel

Hoewel ik Indy echt een meisjesnaam vind.
pi_56852284
Nee, juist bij een jongen is ie op zijn leukst
Net als Sasha bijvoorbeeld, of een Renée of Robin voor een meisje.
Oh en ik heb ook spijt dat ik Jimmy ten tijde van Frank niet op tijd heb bedacht
Arme Frank Maar die is wél erg blij met zijn naam
pi_56853404
Da's toch het belangrijkste Bluezz? als je kinderen maar happy zijn met hun naam uiteindelijk.
Een broer van mij heeft zijn naam twee keer veranderd, dus dat was wel duidelijk: hij had liever een andere naam gehad. Da's wel sneu hoor.
pi_56857884
We waren 1,5 maand nadat we elkaar hadden leren kennen een weekendje weg en we hebben toen heel veel gepraat, over wat ons bezig houdt, kinderen, opvoeding, geloof, werk, ed. en zo kwamen we al heel snel op Elise en een jongensnaam.
Mocht de aanstaande een jongen worden, dan is het geen probleem, dat is nog steeds zo. Maar een meisjesnaam is toch wat moeilijker...
Dus, ja, we hebben wel echt wat met die namen. En nog steeds erg blij met beiden. (Hopelijk worden ze ook beiden gebruikt!)
pi_56874292
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 15:49 schreef peterfan het volgende:

[..]

Hier snap ik echt helemaaaaal niets van!

Wij hebben onze namen ook al vast staan. We hadden eerst een jongensnaam, al heel lang (op ons derde afspraakje ofzo al vastgezet, heeeeel lang geleden ). Tijdends mijn vorige zwangerschap, die helaas fout afliep, wilde ik op de dag voor de echo toch echt een andere naam, onze 2e keus zeg maar. Die staat nu nog steeds. Voor een meisje hadden we mooie naam, lijkend op de naam van de oma's (met wat fantasie) maar dat is nu echt een top tien naam, en dat willen we niet.
Ik kan niet wachten tot ik de naam bekend kan maken! Nog 22 weken
misschien iets onduidelijk, wij hebben de kinderen geen doopnamen of zo gegeven, onze kinderen zijn gedoopt omdat onze ouders van beide kanten er op stonden, net zo als dat ze wilden dat wij trouwden voor "de kerk " geen probleem, ons trouwfeest duurde drie heerlijke bezopen dagen en de doopfeesten tot half 6 in de morgen.

wat namen betreft wilde ik geen naam die je kunt afkorten, of verkleinen. en geen heilige namen, of namen van mijn oerouders , laat staan van opa of oerouder die die feestjes niet betaald. zo is t goed.
De Puta Madre
pi_56878263
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 23:32 schreef Killer_Mom het volgende:
wat namen betreft wilde ik geen naam die je kunt afkorten, of verkleinen.
Whehe, vriendin van mij had dat ook. Ze hebben hun zoon Ruben genoemd. En wat zeggen ze de hele tijd?
"Ruubje"....
pi_56879963
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:15 schreef Moonah het volgende:

[..]

Whehe, vriendin van mij had dat ook. Ze hebben hun zoon Ruben genoemd. En wat zeggen ze de hele tijd?
"Ruubje"....
Nee, we zeggen nooit 'Liesje' of zo... "Wel eens poepje', daar moet ze ook zo om lachen, dan reageert ze met een scherpe lollige stem: 'Poepje? Dat is gek?!'
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:23:57 #149
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56880639
Ik snap niet wat mensen altijd hebben tegen verkleiningen van namen (en helemaal niet als ze het vervolgens zelf toch doen). Brent noem ik Brentie of Brentman als een soort van verkleining want Brentje bekt gewoon echt niet lekker.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:36:18 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56880890
we hadden eerst voor een meisje eerst kelsey en later chiara toen we wisten dat het een meisje zou worden.
3 dagen voor de bruiloft kwam darkmanta ineens aan wat vind je van arwen.
beiden vinden we lotr een geweldige film en het karakter arwen is een sterke liefdevolle vrouw die altijd hoop en veel liefde heeft.

Als ik kijk naar haar gedoe allemaal, en hoe goed ze er mee omgaat denk ik dat het precies de juiste naam voor het juiste meisje is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † donderdag 21 februari 2008 @ 11:41:28 #151
7074 moussy
kuttekop
pi_56881011
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik snap niet wat mensen altijd hebben tegen verkleiningen van namen (en helemaal niet als ze het vervolgens zelf toch doen). Brent noem ik Brentie of Brentman als een soort van verkleining want Brentje bekt gewoon echt niet lekker.
Is toch lief, Cas is meestal Cassie en René is Reneetje... Cas noemt René heel vaak Neetje, vooral als ie wat nodig heeft
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:44:43 #152
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56881099
quote:

[..]

"Ruubje"....
En weet je wat er in het begin van "Eli" werd gemaakt?

Eeltje
beetje van het niveau likdoornpleister
Zijn ze inmiddels van teruggekomen. Doe je zo je best om een goede naam tee vinden waar je niets raars mee kan doen...

Maar ja, ik ben ook Davientje...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:44:49 #153
190853 RockabeIIa
pi_56881103
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:41 schreef moussy het volgende:

[..]

Is toch lief, Cas is meestal Cassie en René is Reneetje... Cas noemt René heel vaak Neetje, vooral als ie wat nodig heeft
Vind ik ook En een volwassen kerel Jantje noemen doet toch niemand meer... da's echt vooroorlogs. (Ik heb altijd het idee dat mensen ergens iets gehoord hebben en het daarom zeggen)

Eeltje is ook wel geniaal gevonden
pi_56881120
"Eeltje"....

Wij zeggen heel vaak Thiesje of Thieske of Thiesemans.
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:46:34 #155
190853 RockabeIIa
pi_56881142
Brent noemt zichzelf Tentjuuuh dus zo noemen we hem ook wel es
Thieske is ook
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 februari 2008 @ 11:48:35 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56881176
Hier wordt het liefkozend Isabelletje of Belletje... Iets minder liefkozend Isa-ke! (phonetisch: Izaakuh)
  † In Memoriam † donderdag 21 februari 2008 @ 11:49:12 #157
7074 moussy
kuttekop
pi_56881186
Toch vind ik eeltje ook niet meteen likdoornachtig klinken Cas noem ik ook wel Osama Cas Laden, of anticasseptie
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:10:52 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56881667
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:44 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Vind ik ook En een volwassen kerel Jantje noemen doet toch niemand meer... da's echt vooroorlogs. (Ik heb altijd het idee dat mensen ergens iets gehoord hebben en het daarom zeggen)

Eeltje is ook wel geniaal gevonden
Nou... ik vind het soms ook echt gewoon heel stom klinken.
Om een voorbeeldje te nemen, Hestria hier, die noemt haar Michelle consequent Miesje... dat vind ik echt zonde van de naam dan.
Eens een keertje een koosnaampje ok, maar niet constant.
Mijn eigen naam is al een verkleinwoordje, daar kan je echt niks meer mee gelukkig, dat wil zeggen... ik haat het nog steeds als men er dus Jos van maakt.

Hier is het soms boeffie als in 'He boeffie, ben je wakker?' etc. etc. Of frutselke of wat dan ook, maar geen verbastering van zijn naam.
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:11:57 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_56881690
quote:

[..]

"Ruubje"....
Verschrikkelijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56881949
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:11 schreef Troel het volgende:

[..]

Verschrikkelijk
Ghehe, wacht maar af jij!
pi_56883098
Hier is het soms wel eens Chrissie. Maar weinig mensen hebben hem Chrisje/Chrissie genoemt. En dan klinkt dat nog niet zo erg..
Maar Eeltje, of ruubje klinkt toch raar. Zou het zelf ook niet bedenken. Maar ben ook niet zo van het verkleinen..
Wijzelf gebruiken eigenlijk vaker dingen als muppet of apie,

Mijn eigen naam is dan wel weer verklein-proof.. Die eindigd al op -je
pi_56886320
Hier eigenlijk wel een naam die verklein-proof is, maar dat is meer onbewust. Ik heb er niet echt iets tegen om een naam te verkleinen. Dat is toch maar tijdelijk meestal.

Wij hadden deze naam al uitgekozen voor ik zwanger was, mijn man voor zowel een jongen als een meisje en ik alleen voor een meisje. Voor een jongen had ik een andere naam in gedachten, die ik er uiteindelijk wel door heb kunnen drukken. Maar bij een echo bleek al snel dat het een meisje was, dus hoefden we ons daar verder ook niet meer over te buigen. Wij vonden beiden de klank van de naam heel mooi en ook het schrift, het was de enige naam waarvan we allebei zoiets hadden van "JA", terwijl we deze gewoon bij toeval op een site tegenkwamen.

We hebben nog even over de schrijfwijze getwijfeld, met of zonder 'h' , wat allebei een authentieke schrijfwijze is. Uiteindelijk vonden we met 'h' toch iets beter bij een meisje passen. De betekenis 'mirre' vonden we ook allebei heel mooi, en heeft ook wel speciale betekenis voor ons. So wie so zat deze zwangerschap vol symboliek, dus dat pastte er goed bij.

Haar tweede naam is een vernoeming naar de gitarist van Led Zeppelin, Jimmy Page. Mijn man vond dat eerst té voor de hand liggend en twijfelde daarom. Maar hij vond Page toch wel gewoon een mooie naam en de combinatie heel mooi, dus toch gedaan.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 21 februari 2008 @ 16:27:49 #163
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56886784
Lena word hier weleens Leentje genoemd. Eigenlijk vind ik het geen mooie naam, maar wel ontzettend lief. De familie verbeterde zichzelf in het begin steeds omdat ze dachten dat ik Leentje heel stom zou vinden.
Luuke kun je niet verkleinen, maar ik noem haar vaak Luuk of Luuks (Lekker Luxe. ) Maar mensen kijken soms vreemd op van een meisje dat Luuk genoemd word dus ik probeer er wel op te letten.
Zelf heb ik een verkleinde naam. Past eigenlijk echt niet bij mijn grootte enzo. Maar ik krijg mezelf niet aangeleerd om gewoon Lies te zeggen.

Ruubje vind ik echt vreselijk. Zo jammer van de mooie naam.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 21 februari 2008 @ 16:46:23 #164
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56887153
Hier ook wel verkleiningen. Dani, basje (ik heb zooooooooooooooo'n hekel aan Bassie ) en Brammie.

die laatste is door de toen twee jarige bas bedacht toen Bram net geboren was. En dat klonk zo
* kijkt in wiegje naar huilende baby: stil maar Brammie, mama komt er aan

dus ja... Maar probeer er voor te waken. Helemaal nu Daan toch alweer op weg is naar 9. Is vast niet cool, een moeder die je Dani noemt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56888845
Kian wordt hier heel soms weleens "Da-kine-kine" genoemd. Dat komt omdat Ewen hem toen hij net geboren was zo noemde. Het was niet 'de baby', maar 'de kine-kine' ('Ki-jun' is blijkbaar wat lastig voor een tweejarige )
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_56889259
Mijn familie heeft er een houtje van om Jaantje te zeggen tegen Yana Hoevaak ik ze ook verbeter, ze leren het niet
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_56889499
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 18:34 schreef S_oepstengel het volgende:
Mijn familie heeft er een houtje van om Jaantje te zeggen tegen Yana Hoevaak ik ze ook verbeter, ze leren het niet
ik zou er eerder Yanie oid van maken

Ik betrapte m'n man er laatst op dat hij Ethan liefkozend ET (ietie dus..) noemt
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:42:35 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56890862
ET! Da's idd ook niet echt een handige verbastering!

En Jaantje zou ik ook niet echt blij mee zijn.
pi_56891042
Als Michel en ik het over Amber hebben dan noemen we d'r Toet. Soms zeg ik spookje tegen d'r of boeffie, maar verder heb ik geen afkoring voor d'r naam.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 februari 2008 @ 20:20:57 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56891694
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:42 schreef Brighteyes het volgende:
ET! Da's idd ook niet echt een handige verbastering!

En Jaantje zou ik ook niet echt blij mee zijn.
Nee, dan sjeen
pi_56894032
daarom zou ik mijn kind liever geen naam geven die eindigt op -ke. veel te bang dat ik er dan toch soms nog -tje achter zou plakken.
  donderdag 21 februari 2008 @ 21:56:59 #172
190853 RockabeIIa
pi_56894197
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:51 schreef Vicky het volgende:
Als Michel en ik het over Amber hebben dan noemen we d'r Toet.
Da's raar. Zo heet mijn rooie jeweetwelkater
pi_56894283
Ik hou ervan als mensen mijn naam op de 'goeie' manier verbasteren
En mijn kids heb ik ook Quintje en Frankje genoemd
De laatste soms nog, voor de grap dan....
  donderdag 21 februari 2008 @ 22:05:32 #174
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_56894467
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:49 schreef moussy het volgende:
Toch vind ik eeltje ook niet meteen likdoornachtig klinken Cas noem ik ook wel Osama Cas Laden, of anticasseptie

Deze dan: Casmanian Devil, wanneer hij weer eens een keertje zit te draken.

Cas noemt zijn zus overigens vaak Lizzy, vooral als ze niet direct op hem reageert. Zij laat dit uiteraard ja, we hebben terratoriumdrift in huis; het is echt afwegen en afmeten op het moment. Gelukkig zijn ze aan elkaar gewaagd. niet onbeantwoord en noemt hem dan Cassie. (Of:Cas, hou op! Ook duidelijk, toch?)

Wat te doen als je je zoon als een verkleining in de naam hebt gegeven als in Sammy. Gaat hij dit later rechttrekken en zichzelf Sam noemen? We wachten het af.
  donderdag 21 februari 2008 @ 22:15:35 #175
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56894797
Ik noem Amber en Iris vaak Truus en Miep
"Kom, Truus(je)!" "Schiet eens op, Miep"

Soms zegt Amber als ik haar heb aangesproken met Truus: "neehee, Iris is Truus, ik ben Miep" ik gebruik blijkbaar niet steeds een adnere naam, maar dat gaat dus niet bewust, heb het idee dat ik ze willekeurig gebruik
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_56894879
wij zeggen ook hele foute dingen als 'pieterman', 'pieterbaas', 'annie', 'annapanna'.
  donderdag 21 februari 2008 @ 22:20:27 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56894942
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 21:51 schreef bixister het volgende:
daarom zou ik mijn kind liever geen naam geven die eindigt op -ke. veel te bang dat ik er dan toch soms nog -tje achter zou plakken.
Dat gebeurd inderdaad of de -ke uitgang in -kie veranderen.
Storend!
pi_56894954
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:15 schreef LadyS het volgende:
Ik noem Amber en Iris vaak Truus en Miep
"Kom, Truus(je)!" "Schiet eens op, Miep"

Soms zegt Amber als ik haar heb aangesproken met Truus: "neehee, Iris is Truus, ik ben Miep" ik gebruik blijkbaar niet steeds een adnere naam, maar dat gaat dus niet bewust, heb het idee dat ik ze willekeurig gebruik
Aaah! Da's leuk, dat ze dat zo zegt!
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 21:51 schreef bixister het volgende:
Zo dacht Copycat laatst dat ik Thies 'Apenkutje' noemde...
Terwijl ik gewoon 'Apenkindje' zei, wat weer een verbastering van zijn oorspronkelijke bijnaam 'Aapje' is...

Maar dit wordt wel érg offtopic geloof ik!
pi_56895144
hahaha apenkutje. copycat heeft gewoon dirty ears.
pi_56895165
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:20 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat gebeurd inderdaad of de -ke uitgang in -kie veranderen.
Storend!
sorry buurvrouwkie!
pi_56895180
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:27 schreef bixister het volgende:
hahaha apenkutje. copycat heeft gewoon dirty ears.
Ik las 'dirty aars'...
pi_56895230
hihi 't is ook al veel te donker voor die zonnebril moonah.
  donderdag 21 februari 2008 @ 22:31:34 #183
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_56895248
Tristan wordt door m'n man en mij wel eens Bobbie genoemd. Sterre noem ik soms Sterretje. En Wouter wordt af en toe Wout (nooit Woutertje). Maar meestal gewoon Tristan, Sterre en Wouter.
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 februari 2008 @ 22:34:34 #184
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56895337
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:18 schreef bixister het volgende:
wij zeggen ook hele foute dingen als 'pieterman', 'pieterbaas', 'annie', 'annapanna'.
Hier ook een IsaPisa nou ja, papa doet dat dus...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 februari 2008 @ 22:37:24 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56895421
Saskia is hier Hutsemefluts en Papa's meissie. Sasia wordt niet afgekort. Tijn is wel Tijntje en natuurlijk knul, soms gozert...

Tja, ik blijf rotterdammer
pi_56895435
Kim wordt hier kimmie, kimmetje, of kimsie genoemd. Maar meestal gewoon Kim. En weleens boefie.
pi_56895441
we hebben nog veeeel gekkere koosnaampjes maar die noem ik hier lekker niet, die zijn van ons.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 februari 2008 @ 22:40:15 #188
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56895518
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:38 schreef bixister het volgende:
we hebben nog veeeel gekkere koosnaampjes maar die noem ik hier lekker niet, die zijn van ons.
Niet voor de kinderen maar voor elkaar zeker
pi_56895580
neu, die vallen wel mee eigenlijk. (piet zegt heel soms ook al bix... ).
pi_56895800
Ik heb (nog) geen kinderen maar een ontzettende kinderwens, ik hoop dus niet dat het erg is dat ik hier ook reageer. Wat ontzettend leuk om al de verhalen te lezen. Vergeleken bij de verhalen is dat van mij erg saai. Ik weet al járen dat als ik een dochter krijg zij Sophie moet gaan heten. Vriendlief vind dit ook een schitterende naam gelukkig. Ik deel dit echter met niemand verder in mijn naaste omgeving, lijkt me gewoon niet handig. Ik ben er echt heel resoluut over het moet echt Sophie worden als we een meisje krijgen en als iemand in mijn naaste omgeving ook een meisje krijgt die Sophie of Sofie gaat eten zal dat een beetje zuur zijn maar dan nog houden we het bij deze naam, ik vind het gewoon volmaakt haha.

Als ik jullie verhalen zo lees is het zo gek nog niet om dit nu al zo zeker te weten, veel van jullie hadden de naam ook al lang in hun hoofd.
  donderdag 21 februari 2008 @ 23:21:29 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56896525
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim wordt hier kimmie, kimmetje, of kimsie genoemd. Maar meestal gewoon Kim. En weleens boefie.
Hihi, ik moet gelijk denken aan BB, was het de 2e ofzo? Kimmiebimmiebamischijf.
  donderdag 21 februari 2008 @ 23:26:45 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56896647
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hier ook een IsaPisa nou ja, papa doet dat dus...
Mijn nichtje is ook soms Kyra-de-pira.
Maar volgens mij kwam dat toen ze wat ouder werd, ze doet het zelf namelijk ook als grapje bij anderen.
pi_56896723
ik ken een Kyra die door een vriendinnetje steevast Kiertje werd genoemd. (tot groot ongenoegen van d'r moeder.)
pi_56896768
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:51 schreef Suuz_ het volgende:
Ik heb (nog) geen kinderen maar een ontzettende kinderwens, ik hoop dus niet dat het erg is dat ik hier ook reageer. Wat ontzettend leuk om al de verhalen te lezen. Vergeleken bij de verhalen is dat van mij erg saai. Ik weet al járen dat als ik een dochter krijg zij Sophie moet gaan heten. Vriendlief vind dit ook een schitterende naam gelukkig. Ik deel dit echter met niemand verder in mijn naaste omgeving, lijkt me gewoon niet handig. Ik ben er echt heel resoluut over het moet echt Sophie worden als we een meisje krijgen en als iemand in mijn naaste omgeving ook een meisje krijgt die Sophie of Sofie gaat eten zal dat een beetje zuur zijn maar dan nog houden we het bij deze naam, ik vind het gewoon volmaakt haha.

Als ik jullie verhalen zo lees is het zo gek nog niet om dit nu al zo zeker te weten, veel van jullie hadden de naam ook al lang in hun hoofd.
Dat je dat al vertelt!
Hier hetzelfde, we weten ook al namen, en ik ben ook verschrikkelijk ongeduldig en erg, maar namen zou ik echt niet gaan vertellen, dan is het ''spannende'' er toch een beetje af, vind ik dan.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_56896926
Ik heb hier een Sjakie en een Tinus.
Echte afkortingen kun je van hun naam niet maken en er is dus eigenlijk ook nooit iemand die dat probeert
Saartje
pi_56897064
Naamgeintjes doen wij trouwens niet aan. Dat horen ze bij anderen ook niet te doen, dus dat is hier vrij vlot de kop ingedrukt. (Ewen de Poewun, Connor Komkommer en dat soort naam'grapjes')
  donderdag 21 februari 2008 @ 23:50:47 #197
190853 RockabeIIa
pi_56897080
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Naamgeintjes doen wij trouwens niet aan. Dat horen ze bij anderen ook niet te doen, dus dat is hier vrij vlot de kop ingedrukt. (Ewen de Poewun, Connor Komkommer en dat soort naam'grapjes')
pi_56897207
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Saskia is hier Hutsemefluts en Papa's meissie. Sasia wordt niet afgekort. Tijn is wel Tijntje en natuurlijk knul, soms gozert...

Tja, ik blijf rotterdammer
Binkie
pi_56897227
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:50 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Mja, dat ligt al snel dicht bij pesten en ik vind het vrij dom klinken.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 00:07:12 #200
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56897306
Noah werd hier in het begin Nootje Nu eigenlijk nooit meer, behalve als grapje, maar dan wel vaak Nootje Mallootje/Kadootje/Idiootje Mijn zus wordt dan Maartje Paardje Appeltaartje, en ik wordt Mama Vlieland of Mama Terschelling

De naam herhalen met een P als begin-letter doet Noah tegenwoordig ook. Mama-de-Pamma Volgens mij doen andere alle dat, ik kan me herinneren dat dat vroeger op school ook vaak gebeurde. Maar hoe ze erop komen? Of wordt dat al die jaren nog steeds elke keer overgenomen door kinderen van elkaar?

Noah zegt nu ook vak "Mam" (of als ik niet snel genoeg reageer: "Ma-ham!") en dan zeg ik "No".

Noah vindt het (nog) erg geestig allemaal

Wat eigenlijk wel krom is, namen met meer lettergrepen worden vaak afgekort (ik heb er hekel aan als ik Tess word genoemd). Ik lees in het namentopic weleens dat dit een reden is voor mensen om een naam met maar één lettergreep te kiezen. Maar dan komt er vaak -tje of iets anders achteraan waardoor het alsnog 2 lettergrepen heeft. Eigenlijk is het dus nooit goed
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')