quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:11 schreef Vivi het volgende:
Dames, zullen we de namendiscussies in het andere topic doen?
Leuk verhaal Loisquote:Op donderdag 14 februari 2008 09:26 schreef Lois het volgende:
De kinderarts heette Harm en dat vonden we gelijk geweldig, we zaten immers in tijdnood.
Goh dank je dat vind ik nou liefquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:21 schreef Jelief het volgende:
. Ik heb de naam hier in OUD wel al langs zien komen en het is een héél mooi jongentje![]()
16 Horsepower!quote:Op woensdag 13 februari 2008 07:09 schreef lily het volgende:
David is vernoemd naar een muzikant die wij bewonderen (David Eugene Edwards).
Hier snap ik echt helemaaaaal niets van!quote:Op zondag 17 februari 2008 22:23 schreef Killer_Mom het volgende:
mijn kinderen hebben geen "doopnamen " alleen een voornaam en is ook de roepnaam , verder niets, plots zit je met een ING in huis met een titel zonder een hoop voornamen. hij vind t goed zo, t werk is er niet minder om ,
ik ook, 6 afkortingen voor je naam maakt je beroep niet meer als wat t is, werken voor je kostje.
killing !quote:Op zondag 17 februari 2008 22:23 schreef Killer_Mom het volgende:
mijn kinderen hebben geen "doopnamen " alleen een voornaam en is ook de roepnaam , verder niets, plots zit je met een ING in huis met een titel zonder een hoop voornamen. hij vind t goed zo, t werk is er niet minder om ,
ik ook, 6 afkortingen voor je naam maakt je beroep niet meer als wat t is, werken voor je kostje.
Indy is een érg leuke naam.. jammer dat ik die bij Frank niet in mijn hoofd had, anders had die het zéker gewordenquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:18 schreef paulcobben het volgende:
De namen van onze kinderen zijn Senna en Indy.
Hier hebben we niet lang over na hoeven te denken.
Deze namen hebben we gekozen omdat we houden van snelle sporten zoals Formule 1.
Senna komt van Ayrton Senna. (Helaas overleden Formule 1 coureur)
Indy komt van Indy 500 (Belangrijke race bij de Indy cars)
misschien iets onduidelijk, wij hebben de kinderen geen doopnamen of zo gegeven, onze kinderen zijn gedoopt omdat onze ouders van beide kanten er op stonden, net zo als dat ze wilden dat wij trouwden voor "de kerk " geen probleem, ons trouwfeest duurde drie heerlijke bezopen dagen en de doopfeesten tot half 6 in de morgen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:49 schreef peterfan het volgende:
[..]
Hier snap ik echt helemaaaaal niets van!![]()
![]()
Wij hebben onze namen ook al vast staan. We hadden eerst een jongensnaam, al heel lang (op ons derde afspraakje ofzo al vastgezet, heeeeel lang geleden). Tijdends mijn vorige zwangerschap, die helaas fout afliep, wilde ik op de dag voor de echo toch echt een andere naam, onze 2e keus zeg maar. Die staat nu nog steeds. Voor een meisje hadden we mooie naam, lijkend op de naam van de oma's (met wat fantasie) maar dat is nu echt een top tien naam, en dat willen we niet.
Ik kan niet wachten tot ik de naam bekend kan maken! Nog 22 weken
Whehe, vriendin van mij had dat ook. Ze hebben hun zoon Ruben genoemd. En wat zeggen ze de hele tijd?quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:32 schreef Killer_Mom het volgende:
wat namen betreft wilde ik geen naam die je kunt afkorten, of verkleinen.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Whehe, vriendin van mij had dat ook. Ze hebben hun zoon Ruben genoemd. En wat zeggen ze de hele tijd?
"Ruubje"....
Is toch lief, Cas is meestal Cassie en René is Reneetje... Cas noemt René heel vaak Neetje, vooral als ie wat nodig heeftquote:Op donderdag 21 februari 2008 11:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik snap niet wat mensen altijd hebben tegen verkleiningen van namen (en helemaal niet als ze het vervolgens zelf toch doen). Brent noem ik Brentie of Brentman als een soort van verkleining want Brentje bekt gewoon echt niet lekker.
En weet je wat er in het begin van "Eli" werd gemaakt?quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Whehe, vriendin van mij had dat ook. Ze hebben hun zoon Ruben genoemd. En wat zeggen ze de hele tijd?
"Ruubje"....
Vind ik ookquote:Op donderdag 21 februari 2008 11:41 schreef moussy het volgende:
[..]
Is toch lief, Cas is meestal Cassie en René is Reneetje... Cas noemt René heel vaak Neetje, vooral als ie wat nodig heeft
Nou... ik vind het soms ook echt gewoon heel stom klinken.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:44 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Vind ik ookEn een volwassen kerel Jantje noemen doet toch niemand meer... da's echt vooroorlogs. (Ik heb altijd het idee dat mensen ergens iets gehoord hebben en het daarom zeggen)
Eeltje is ook wel geniaal gevonden![]()
Verschrikkelijkquote:Op donderdag 21 februari 2008 09:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
"Ruubje"....
quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:34 schreef S_oepstengel het volgende:
Mijn familie heeft er een houtje van om Jaantje te zeggen tegen YanaHoevaak ik ze ook verbeter, ze leren het niet
Nee, dan sjeenquote:Op donderdag 21 februari 2008 19:42 schreef Brighteyes het volgende:
ET!![]()
Da's idd ook niet echt een handige verbastering!
En Jaantje zou ik ook niet echt blij mee zijn.
Da's raar. Zo heet mijn rooie jeweetwelkaterquote:Op donderdag 21 februari 2008 19:51 schreef Vicky het volgende:
Als Michel en ik het over Amber hebben dan noemen we d'r Toet.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:49 schreef moussy het volgende:
Toch vind ik eeltje ook niet meteen likdoornachtig klinkenCas noem ik ook wel Osama Cas Laden, of anticasseptie
Dat gebeurd inderdaadquote:Op donderdag 21 februari 2008 21:51 schreef bixister het volgende:
daarom zou ik mijn kind liever geen naam geven die eindigt op -ke. veel te bang dat ik er dan toch soms nog -tje achter zou plakken.
Aaah!quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:15 schreef LadyS het volgende:
Ik noem Amber en Iris vaak Truus en Miep
"Kom, Truus(je)!" "Schiet eens op, Miep"
Soms zegt Amber als ik haar heb aangesproken met Truus: "neehee, Iris is Truus, ik ben Miep" ik gebruik blijkbaar niet steeds een adnere naam, maar dat gaat dus niet bewust, heb het idee dat ik ze willekeurig gebruik
Zo dacht Copycat laatst dat ik Thies 'Apenkutje' noemde...quote:Op donderdag 21 februari 2008 21:51 schreef bixister het volgende:
daarom zou ik mijn kind liever geen naam geven die eindigt op -ke. veel te bang dat ik er dan toch soms nog -tje achter zou plakken.
sorry buurvrouwkie!quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:20 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat gebeurd inderdaadof de -ke uitgang in -kie veranderen.
Storend!
Ik las 'dirty aars'...quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:27 schreef bixister het volgende:
hahaha apenkutje.![]()
copycat heeft gewoon dirty ears.
Hier ook een IsaPisaquote:Op donderdag 21 februari 2008 22:18 schreef bixister het volgende:
wij zeggen ook hele foute dingen als 'pieterman', 'pieterbaas', 'annie', 'annapanna'.
Niet voor de kinderen maar voor elkaar zekerquote:Op donderdag 21 februari 2008 22:38 schreef bixister het volgende:
we hebben nog veeeel gekkere koosnaampjes maar die noem ik hier lekker niet, die zijn van ons.
Hihi, ik moet gelijk denken aan BB, was het de 2e ofzo? Kimmiebimmiebamischijf.quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim wordt hier kimmie, kimmetje, of kimsie genoemd. Maar meestal gewoon Kim. En weleens boefie.
Mijn nichtje is ook soms Kyra-de-pira.quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier ook een IsaPisanou ja, papa doet dat dus...
Dat je dat al vertelt!quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:51 schreef Suuz_ het volgende:
Ik heb (nog) geen kinderen maar een ontzettende kinderwens, ik hoop dus niet dat het erg is dat ik hier ook reageer. Wat ontzettend leuk om al de verhalen te lezen. Vergeleken bij de verhalen is dat van mij erg saai. Ik weet al járen dat als ik een dochter krijg zij Sophie moet gaan heten. Vriendlief vind dit ook een schitterende naam gelukkig. Ik deel dit echter met niemand verder in mijn naaste omgeving, lijkt me gewoon niet handig. Ik ben er echt heel resoluut over het moet echt Sophie worden als we een meisje krijgen en als iemand in mijn naaste omgeving ook een meisje krijgt die Sophie of Sofie gaat eten zal dat een beetje zuur zijn maar dan nog houden we het bij deze naam, ik vind het gewoon volmaakt haha.
Als ik jullie verhalen zo lees is het zo gek nog niet om dit nu al zo zeker te weten, veel van jullie hadden de naam ook al lang in hun hoofd.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Naamgeintjes doen wij trouwens niet aan. Dat horen ze bij anderen ook niet te doen, dus dat is hier vrij vlot de kop ingedrukt. (Ewen de Poewun, Connor Komkommer en dat soort naam'grapjes')
Binkiequote:Op donderdag 21 februari 2008 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Saskia is hier Hutsemefluts en Papa's meissie. Sasia wordt niet afgekort. Tijn is wel Tijntje en natuurlijk knul, soms gozert...
Tja, ik blijf rotterdammer
Mja, dat ligt al snel dicht bij pesten en ik vind het vrij dom klinken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |