abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56722347
Leuk topic
Straks thuis alle verhalen eens lezen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56722466
Nadat wij op 9 november 2007 uit schocktoestand waren bijgekomen kregen wij de opdracht om 2 namen te verzinnen. In eerste instantie was ik ervan overtuigd dat het de echo van de vorige mensen was dat ik op het scherm zag, maar nu is het met geen pen te beschrijven hoe blij wij zijn met onze flensjes.

Na ongeveer 14 weken wisten wij dat er op zijn minst 1 meisje bij zou zitten. Ook wisten we dat het een 2 - eiige 2- ling zou zijn, dus het kon nog alle kanten op gaan. Bij de echo van wk 16 zei de mevr : " Tjonge jonge, ik kan het niet zien van de 2e". Mijn vriend in jubbel stemming : " Een jongen ??? Een jongen !!!! Een meisje en een jongen !!! "....

"Nee, meneer..ik zei tjonge jonge, maar euh...het is een meisje", hahahaha

Twee meisjesnamen. We hebben het niet eens echt veel over gehad. Ik heb een super leuke Floor in de klas en ik hoop dat mijn Floor ook zo'n ontzettend leuk kind mag worden. Dus ik riep gewoon tegen Manny : "Wat vind je van Floor ?" Dat was 1 !

Pien was vrij snel daarna ook gevonden. Nichtje van Manny heet Pauline en wordt wel eens Pien genoemd. Dodelijk simpel eigenlijk, maar wel een leuke combi. Pien en Floor.

2 jongens ? Jan en Kees !
pi_56722969
Inderdaad leuk topic!

Wij hebben ook alle leuke namen opgeschreven en afgevinkt.
We twijfelden tussen Kirsten en Kim. En Kim past er gewoon goed bij!
2e naam Jessie, vernoeming naar de overleden moeder van Djeez. Eisje. Letters door elkaar gehusseld, 's' erbij en je hebt Jessie.
Voor een jongen zou 2e naam Jesse zijn geweest. Jongensnaam zeg ik niet. Hopelijk horen jullie die nog eens.
pi_56724467
pff ff denken hoor hoe het ook al weer was. Al lang voor ik zwanger was had ik favoriete namen. Een daarvan was Nomin, volgens Tolkien elfs voor wijsheid. Die is het niet geworden

Tijdens de zwangerschap heb ik verschillende lijstjes gemaakt en tijdens wandelingen of 's avonds in bed liepen we samen de lijstjes langs of riepen we namen over en weer. De namen mochten niet beginnen met onze beginletter en niet met de eerste letter van onze achternaam (L de L ) Ook moest het een naam zijn waar geen twijfel over de schrijfwijze was omdat we bij onze achternaam al moeten roepen : "met een G niet met ch! "
Meisjesnamen op mijn lijstje waren Elise, Annemijn,Nienke en Sophie. Met een maand of 5 waren we het eens over Nienke Sophie. Tot we met vakantie gingen en het nog eens over de namen hadden. We vonden Nienke mooi maar wat stug en hard klinken. Nienke werd Emma en Sophie bleef. Hoe we precies op Emma kwamen weet ik niet meer, ik kende wel een heel lief-stoere Emma van mijn werk.
Dat Emma en Sophie achteraf in de top 10 stonden vond ik wel jammer maarja wij vonden het mooie namen. We horen vaak dat men vind dat ze koninklijke namen heeft

Voor een jongen had ik al jaren Bastiaan of Sebastiaan in mijn hoofd. Ook Jesper vond ik mooi, ooit gehoord op het werk. We hebben het nog gehad over Seb of Bas. Het is uiteindelijk wat anders geworden. Wat vertel ik niet want de naam staat nog steeds voor een eventuele zoon. Ik heb de naam hier in OUD wel al langs zien komen en het is een héél mooi jongentje

En het zijn twee voornamen omdat onze achternaam vrij kort is.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56725561
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 12:21 schreef Jelief het volgende:
. Ik heb de naam hier in OUD wel al langs zien komen en het is een héél mooi jongentje
Goh dank je dat vind ik nou lief
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:18:12 #131
58268 paulcobben
Amateurfotograaf
pi_56725729
De namen van onze kinderen zijn Senna en Indy.
Hier hebben we niet lang over na hoeven te denken.
Deze namen hebben we gekozen omdat we houden van snelle sporten zoals Formule 1.

Senna komt van Ayrton Senna. (Helaas overleden Formule 1 coureur)
Indy komt van Indy 500 (Belangrijke race bij de Indy cars)

Groetjes,
Paul
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 februari 2008 @ 13:39:58 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56726218
Het verhaal hoe Isa aan haar naam komt, is al eens beschreven op Fok!. Maar ik ben er nog steeds trots op, dus vertel het lekker nog een keertje

In 2000 is de moeder van vriend overleden... Haar doopnaam bestond oa uit Elisabeth Isabel etc. Op dat moment had ik voor mezelf besloten dat we als we ooit een meisje zouden krijgen, we iets met die namen zouden doen. Vriend had zich dat ook bedacht, zonder dat ik het wist

Toen ik zwanger raakte, besloten we dat een meisje de naam 'Isabel' zou krijgen, met als roepnaam Isa Een jongensnaam was moeilijker... Tegen dat mijn vliezen braken, wisten we het nog niet zeker. We hadden drie of vier mogelijke namen, maar echt zeker wisten we het niet. Uiteindelijk de knoop maar doorgehakt, een jongen zou 'Lucas' worden, met eventueel als roepnaam Luc. Overigens ben ik erg blij dat Isa een meisje bleek te zijn En de naam Lucas zouden we nu niet meer kiezen waarschijnlijk...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56727480
Sara vonden wij beiden een prachtige naam, niet te moeilijk, klinkt gewoon lief.
Runé is een vernoeming van mijn schoonvader. Mijn schoonvader heet Ruud, mijn schoonzus heeft een verbastering van die naam als naam (ga ik niet neerzetten hier, want ik denk dat zij de enige in NL is die zo heet, nogal herkenbaar dan). Die naam vonden wij niet mooi, dus werd het Runé.
Catharina, zo heet mijn zusje. Bij een jongetje was 1 van de middelnamen Alexander geweest, zo heet mijn broertje.
Voluit heet ze dus: Sara Runé Catharina.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_56762849
Wij hadden voor een jongen meteen een naam klaar die hadden we al heel lang in ons hoofd en dat is de naam van een oom van mijn man, een echt brabantse naam en precies wat wij mooi vinden voor een jongen.
Dat was dus eenvoudig maar een meisje nooit bij stilgestaan dat we misschien een dochter zouden krijgen.

De tijd net voor en net na ons trouwen hebben we een vervelende periode meegemaakt mbt mijn ouders.
Mijn nichtje (een enorme schat) heeft me echt dagelijks gebeld kwam op visite gaf me enorme steun en ik kon mijn ei bij haar kwijt. Haar naar is Isabelle (we noemen haar altijd Isa), en die naam roept dus goede gevoelens bij mij op.
Dus werd het na kort beraad tijdens mijn zwangerschap de naam voor een meisje.
Ben nog enorm blij dat we die naam hebben gekozen, en mijn nichtje was natuurlijk enorm verast.
Mama van Isa en Ties
  Redactie Frontpage zondag 17 februari 2008 @ 17:42:47 #135
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_56795328
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 07:09 schreef lily het volgende:

David is vernoemd naar een muzikant die wij bewonderen (David Eugene Edwards).
16 Horsepower! Helaas is die band al enige tijd te ziele
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_56802757
mijn kinderen hebben geen "doopnamen " alleen een voornaam en is ook de roepnaam , verder niets, plots zit je met een ING in huis met een titel zonder een hoop voornamen. hij vind t goed zo, t werk is er niet minder om ,
ik ook, 6 afkortingen voor je naam maakt je beroep niet meer als wat t is, werken voor je kostje.
De Puta Madre
  maandag 18 februari 2008 @ 08:37:06 #137
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56808333
Heeft toch niets met voornamen te maken, zo'n titel? Ik vind dat geen overweging. Ik heb het zelf altijd leuk gevonden twee namen te hebben als kind, en (bijna) al mijn broers en zussen hadden ook twee namen, dus dat was leuk natuurlijk.
Mijn kinderen dus ook ...

Oudste: de naam Noa zag mijn man ergens, ik had hem nog nooit gehoord voor een meisje, moest erg wennen aan de naam maar vond hem wel heel mooi. Dat werd 'm dus. De tweede naam was niet moeilijk...die naam had ik al eerder geopperd, maar vonden we beiden een te lange naam als roepnaam. Het werd dus Noa Deborah.
(bleek Noa later een top-tien naam te zijn! wist ik veel!)

Bij nummer 2 was het HEEL ERG moeilijk om een naam te verzinnen (ik zag dat dat bij meer mensen zo was, dat de tweede moeilijker is!) en we vonden het nog lastiger omdat ze niet wilde verklappen wat voor geslacht ze was (de echografist heeft het niet kunnen zien) maar uiteindelijk waren we eruit: het werd Emma! Mijn man vond Salome een mooie naam, ik ook wel, maar niet als roepnaam. Past niet echt bij Noa, en is ook te lang en statig vind ik.

Nummer drie was ook moeilijk, we wilden natuurlijk geen kwik-kwek-kwak namen en ook weer niet een geheel andere soort naam, dus het moest erbij passen. Heel lang gezocht, heel veel getwijfeld en op een gegeven moment Julia gekozen. Klassieke naam, eigenlijk net als Noa en Emma, en past mooi bij de andere twee vonden wij. Tweede naam Rebecca hadden we snel beslist, want die stond al veel langer op het lijstje. We wilden Emma zelfs eerst Rebecca noemen (maar toch te lang).
pi_56838608
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:23 schreef Killer_Mom het volgende:
mijn kinderen hebben geen "doopnamen " alleen een voornaam en is ook de roepnaam , verder niets, plots zit je met een ING in huis met een titel zonder een hoop voornamen. hij vind t goed zo, t werk is er niet minder om ,
ik ook, 6 afkortingen voor je naam maakt je beroep niet meer als wat t is, werken voor je kostje.
Hier snap ik echt helemaaaaal niets van!

Wij hebben onze namen ook al vast staan. We hadden eerst een jongensnaam, al heel lang (op ons derde afspraakje ofzo al vastgezet, heeeeel lang geleden ). Tijdends mijn vorige zwangerschap, die helaas fout afliep, wilde ik op de dag voor de echo toch echt een andere naam, onze 2e keus zeg maar. Die staat nu nog steeds. Voor een meisje hadden we mooie naam, lijkend op de naam van de oma's (met wat fantasie) maar dat is nu echt een top tien naam, en dat willen we niet.
Ik kan niet wachten tot ik de naam bekend kan maken! Nog 22 weken
pi_56839160
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:23 schreef Killer_Mom het volgende:
killing !
  dinsdag 19 februari 2008 @ 19:08:20 #140
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_56842320
Oliver

We wilden een klassieke naam, een naam die niet al te veel voorkomt en toch makkelijk in beide landen uit te spreken is zonder rare veranderingen in de klank.
Beetje de boekenkast doorkijken en Oliver van "Oliver Twist" (Charles Dickens) bleef hangen voor ons beiden.
Zijn 2e naam (Darwin) is een vernoeming naar Charles Darwin. Daar kwam ik mee en werd meteen door manlief geadopteerd als de beste 2e naam ooit.

Mijn opa heet Tammo en mijn man vond dat eigenlijk ook wel een mooie naam, ik ben blij dat ik hem zijn zin niet heb gegeven
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_56842593
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:18 schreef paulcobben het volgende:
De namen van onze kinderen zijn Senna en Indy.
Hier hebben we niet lang over na hoeven te denken.
Deze namen hebben we gekozen omdat we houden van snelle sporten zoals Formule 1.

Senna komt van Ayrton Senna. (Helaas overleden Formule 1 coureur)
Indy komt van Indy 500 (Belangrijke race bij de Indy cars)
Indy is een érg leuke naam.. jammer dat ik die bij Frank niet in mijn hoofd had, anders had die het zéker geworden
  dinsdag 19 februari 2008 @ 20:20:31 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56843983
Wij hebben dezelfde smaak Bluezz.. het is nu officieel

Hoewel ik Indy echt een meisjesnaam vind.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56852284
Nee, juist bij een jongen is ie op zijn leukst
Net als Sasha bijvoorbeeld, of een Renée of Robin voor een meisje.
Oh en ik heb ook spijt dat ik Jimmy ten tijde van Frank niet op tijd heb bedacht
Arme Frank Maar die is wél erg blij met zijn naam
pi_56853404
Da's toch het belangrijkste Bluezz? als je kinderen maar happy zijn met hun naam uiteindelijk.
Een broer van mij heeft zijn naam twee keer veranderd, dus dat was wel duidelijk: hij had liever een andere naam gehad. Da's wel sneu hoor.
pi_56857884
We waren 1,5 maand nadat we elkaar hadden leren kennen een weekendje weg en we hebben toen heel veel gepraat, over wat ons bezig houdt, kinderen, opvoeding, geloof, werk, ed. en zo kwamen we al heel snel op Elise en een jongensnaam.
Mocht de aanstaande een jongen worden, dan is het geen probleem, dat is nog steeds zo. Maar een meisjesnaam is toch wat moeilijker...
Dus, ja, we hebben wel echt wat met die namen. En nog steeds erg blij met beiden. (Hopelijk worden ze ook beiden gebruikt!)
pi_56874292
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 15:49 schreef peterfan het volgende:

[..]

Hier snap ik echt helemaaaaal niets van!

Wij hebben onze namen ook al vast staan. We hadden eerst een jongensnaam, al heel lang (op ons derde afspraakje ofzo al vastgezet, heeeeel lang geleden ). Tijdends mijn vorige zwangerschap, die helaas fout afliep, wilde ik op de dag voor de echo toch echt een andere naam, onze 2e keus zeg maar. Die staat nu nog steeds. Voor een meisje hadden we mooie naam, lijkend op de naam van de oma's (met wat fantasie) maar dat is nu echt een top tien naam, en dat willen we niet.
Ik kan niet wachten tot ik de naam bekend kan maken! Nog 22 weken
misschien iets onduidelijk, wij hebben de kinderen geen doopnamen of zo gegeven, onze kinderen zijn gedoopt omdat onze ouders van beide kanten er op stonden, net zo als dat ze wilden dat wij trouwden voor "de kerk " geen probleem, ons trouwfeest duurde drie heerlijke bezopen dagen en de doopfeesten tot half 6 in de morgen.

wat namen betreft wilde ik geen naam die je kunt afkorten, of verkleinen. en geen heilige namen, of namen van mijn oerouders , laat staan van opa of oerouder die die feestjes niet betaald. zo is t goed.
De Puta Madre
pi_56878263
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 23:32 schreef Killer_Mom het volgende:
wat namen betreft wilde ik geen naam die je kunt afkorten, of verkleinen.
Whehe, vriendin van mij had dat ook. Ze hebben hun zoon Ruben genoemd. En wat zeggen ze de hele tijd?
"Ruubje"....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56879963
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:15 schreef Moonah het volgende:

[..]

Whehe, vriendin van mij had dat ook. Ze hebben hun zoon Ruben genoemd. En wat zeggen ze de hele tijd?
"Ruubje"....
Nee, we zeggen nooit 'Liesje' of zo... "Wel eens poepje', daar moet ze ook zo om lachen, dan reageert ze met een scherpe lollige stem: 'Poepje? Dat is gek?!'
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:23:57 #149
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56880639
Ik snap niet wat mensen altijd hebben tegen verkleiningen van namen (en helemaal niet als ze het vervolgens zelf toch doen). Brent noem ik Brentie of Brentman als een soort van verkleining want Brentje bekt gewoon echt niet lekker.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:36:18 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56880890
we hadden eerst voor een meisje eerst kelsey en later chiara toen we wisten dat het een meisje zou worden.
3 dagen voor de bruiloft kwam darkmanta ineens aan wat vind je van arwen.
beiden vinden we lotr een geweldige film en het karakter arwen is een sterke liefdevolle vrouw die altijd hoop en veel liefde heeft.

Als ik kijk naar haar gedoe allemaal, en hoe goed ze er mee omgaat denk ik dat het precies de juiste naam voor het juiste meisje is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')