Ik heb dat ook met een meisjesnaam. Als ik ooit een meisje krijg dan MOET ze gewoon zo gaan heten. Kan niet anders. Het is ook niet zo'n veel voorkomende naam, dus ik was nogal verrast toen er een tijd geleden een achternichtje is geboren dat die naam heeft gekregen. Argh! Op zich zien we hen niet zoveel, maar ik weet nog niet of ik nu nog wel die naam wil gebruiken. Maar komt tijd, komt raad. Eerst maar es zien of ik überhaupt ooit een meisje zal krijgen!quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:51 schreef Suuz_ het volgende:
Ik heb (nog) geen kinderen maar een ontzettende kinderwens, ik hoop dus niet dat het erg is dat ik hier ook reageer. Wat ontzettend leuk om al de verhalen te lezen. Vergeleken bij de verhalen is dat van mij erg saai. Ik weet al járen dat als ik een dochter krijg zij Sophie moet gaan heten. Vriendlief vind dit ook een schitterende naam gelukkig. Ik deel dit echter met niemand verder in mijn naaste omgeving, lijkt me gewoon niet handig. Ik ben er echt heel resoluut over het moet echt Sophie worden als we een meisje krijgen en als iemand in mijn naaste omgeving ook een meisje krijgt die Sophie of Sofie gaat eten zal dat een beetje zuur zijn maar dan nog houden we het bij deze naam, ik vind het gewoon volmaakt haha.
Als ik jullie verhalen zo lees is het zo gek nog niet om dit nu al zo zeker te weten, veel van jullie hadden de naam ook al lang in hun hoofd.
Hier ben ik het helemaal mee eens!!quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou... ik vind het soms ook echt gewoon heel stom klinken.
Om een voorbeeldje te nemen, Hestria hier, die noemt haar Michelle consequent Miesje... dat vind ik echt zonde van de naam dan.
Eens een keertje een koosnaampje ok, maar niet constant.
Mijn eigen naam is al een verkleinwoordje, daar kan je echt niks meer mee gelukkig, dat wil zeggen... ik haat het nog steeds als men er dus Jos van maakt.![]()
Hier is het soms boeffie als in 'He boeffie, ben je wakker?' etc. etc. Of frutselke of wat dan ook, maar geen verbastering van zijn naam.
Dit is mij dus letterlijk overkomen. Het moest en zou Sofie worden voor een meisje, maar schoonzus was eerder zwanger en kreeg een Sophie. *slik*quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:51 schreef Suuz_ het volgende:
Ik weet al járen dat als ik een dochter krijg zij Sophie moet gaan heten. Vriendlief vind dit ook een schitterende naam gelukkig. Ik deel dit echter met niemand verder in mijn naaste omgeving, lijkt me gewoon niet handig. Ik ben er echt heel resoluut over het moet echt Sophie worden als we een meisje krijgen en als iemand in mijn naaste omgeving ook een meisje krijgt die Sophie of Sofie gaat eten zal dat een beetje zuur zijn maar dan nog houden we het bij deze naam, ik vind het gewoon volmaakt haha.
Dat had ik met mijn schoonzus die bijna begon te huilen toen ik zei dat het Floris ging worden. Die naam had zij ook in gedachte voor haar kindje.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 03:15 schreef Webkim het volgende:
[..]
Dit is mij dus letterlijk overkomen. Het moest en zou Sofie worden voor een meisje, maar schoonzus was eerder zwanger en kreeg een Sophie. *slik*
Pas bij de 20 wkn. echo wisten we of we een meisjes- of jongensnaam moesten kiezen, maar Sofie was voor die tijd dus al definitief van de baan wegens te dichtbij al gebruikt.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 03:15 schreef Webkim het volgende:
[..]
Dit is mij dus letterlijk overkomen. Het moest en zou Sofie worden voor een meisje, maar schoonzus was eerder zwanger en kreeg een Sophie. *slik*
Pas bij de 20 wkn. echo wisten we of we een meisjes- of jongensnaam moesten kiezen, maar Sofie was voor die tijd dus al definitief van de baan wegens te dichtbij al gebruikt.
of... je kunt er SI voor zetten.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 03:02 schreef snoopy het volgende:
Mijn eigen naam kan je alleen maar afkorten en dat vind ik eigenlijk wel prima.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:24 schreef bixister het volgende:
[..]
of... je kunt er SI voor zetten.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
In ieder geval Geen dubbele naam.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:24 schreef bixister het volgende:
[..]
of... je kunt er SI voor zetten.![]()
![]()
Als in Jan-Willen, Gert-Jan, Anne-Marie?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
In ieder geval een dubbele naam.
Naasappelquote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:30 schreef lily het volgende:
en nu wil ik ook weten wat snoopy haar naam is
Dat werk. Lekker elitair.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als in Jan-Willen, Gert-Jan, Anne-Marie?
Of meer ongebruikelijk?
En waarom eigenlijk dubbel?
Nee, een " i "quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:34 schreef lily het volgende:
naasappeltje dan ...
het gaat toch om een S en een L?
En dat geldt voor de rest ook, behalve voor 5quote:
Och, ik vond Naasappel ook wel leuk hoor.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:03 schreef m@x het volgende:
Snoop, ik vind het een hele verbetering. Past mooi bij je
Wat is het dan?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:03 schreef m@x het volgende:
Alleen jammer dat diverse mensen er nog steeds Kaaaaaaaaaaaaaaaaaai van maken
Mja ik ken hier verder helemaal niemand dus dat is niet zo'n ramp.quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:33 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat je dat al vertelt!
Hier hetzelfde, we weten ook al namen, en ik ben ook verschrikkelijk ongeduldig en erg, maar namen zou ik echt niet gaan vertellen, dan is het ''spannende'' er toch een beetje af, vind ik dan.
Okayquote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:25 schreef m@x het volgende:
met een korte a
ik DENK ik ook niet, maar stel nou dat...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 21:43 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Mja ik ken hier verder helemaal niemand dus dat is niet zo'n ramp.
Jij evil heksquote:
Kai (korte a, duh!) heb ik ook lang in m'n hoofd gehad, om dezelfde redenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:03 schreef m@x het volgende:
Snoop, ik vind het een hele verbetering. Past mooi bij je
We hadden in eerste instantie een andere naam voor Kai in gedachten. Die naam hadden we aan één iemand toevertrouwd die het vervolgens weer aan iedereen heeft doorverteld. Op de naam zelf kwam toen al een hoop commentaar. Een week voor de geboorte kwamen we de naam "Kai" tegen op internet. M. vond het een mooie naam en ik vond de naam altijd al mooi (naam van de hoofdfiguur uit mijn favoriete sprookje "de sneeuwkoningin"). Toen moest het gewoon die naam worden. Alleen jammer dat diverse mensen er nog steeds Kaaaaaaaaaaaaaaaaaai van maken
Het mag altijd per PM hoor!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:05 schreef Poppejans het volgende:
[..]
ik DENK ik ook niet, maar stel nou dat...
al ben ik wel al zo lang nieuwsgierig wat anderen van ''onze'' jongensnaam vinden! Maar dan ben ik ook weer bang dat iemand anders hem hier inpikt voordat ik zelf een kindje zou krijgen
Ik ben al zo'n flapuit, maar kindernamen probeer ik toch maar niet te verklappen totdat er kinders geboren zullen zijn, dus nog effe geduldquote:
Waarom hebben jullie dan een andere naam gekozen?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ehh.... klik? Hij moest gewoon een naam hebben en deze voelde en voelt nog steeds goed.
Wij wilden eigenlijk Finn Mikael, maaruh...![]()
![]()
En toen werd hij ineens drie weken te vroeg geboren... hahaha!
We kwamen erachter dat die namen beide populair bleken. Dus kozen voor iets nóg leukersquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:48 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie dan een andere naam gekozen?
Mikael populair? Das het eerste wat ik hoorquote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
We kwamen erachter dat die namen beide populair bleken. Dus kozen voor iets nóg leukers
Laat me raden... iemand met een heel hoge stem?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:06 schreef owlet het volgende:
Ik denk dat ze bedoelt dat er in korte tijd voor Kendahls geboorte zowel een Finn als een Mikael geboren werdOverigens hoor ik Mika nu wel erg vaak. Mikael niet, maar Mika wel.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Laat me raden... iemand met een heel hoge stem?
Zeg, verschuil je niet achter je zgn hoge leeftijd.quote:
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:25 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zeg, verschuil je niet achter je zgn hoge leeftijd.
Ík kende Mika wel....
Lode in Nederlandquote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:50 schreef Webkim het volgende:
Ik hoorde de naam Lode voor het eerst bij die bakker in Groeten uit de Rimboe, want de naam komt in Nederland volgens mij niet voor. Dat was dus ook het eerste waar ik nu weer aan moest denken, maar los daarvan vind ik het een mooie en voor mij frisse naam!
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:42 schreef OooLizaooO het volgende:
Wij hebben ook de volledige naam (namen) voor ons zoontje!
Ben er blij mee, kan er echt van jompelen, maar ik wil het nog niet verklappen, dusssss
kom ik er even hier mee:
Het wordt
Ben
Maarten (afgeleid van grootmoeder Martine)
Lode (afgeleid van grootmoeder Claudine)
En dan de achternaam natuurlijk.
Nou, wat vinden jullie ervan?Mag eerlijk hoor, weet dat niet iedereen dezelfde smaak heeft
.
Hee, dat schreef je op 20 februari ook hier.quote:Op woensdag 25 juni 2008 08:09 schreef Bright het volgende:
Toen wij elkaar zo'n 1,5 maand kenden zijn we een weekendje weg geweest. Daar hebben we elkaar veel beter leren kennen (nee, dat niet- voornamelijk met praten
) en wisten we al namen voor onze toekomstige kinderen.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 08:19 schreef Sugar het volgende:
[..]
Hee, dat schreef je op 20 februari ook hier.
De naam die wij nu gekozen hebben moest wel een beetje in dezelfde lijn liggen als Myhron, vonden wij. In ieder geval dezelfde 'sfeer' hebben.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:05 schreef Igraine het volgende:
Wij hadden deze naam al uitgekozen voor ik zwanger was, mijn man voor zowel een jongen als een meisje en ik alleen voor een meisje. Voor een jongen had ik een andere naam in gedachten, die ik er uiteindelijk wel door heb kunnen drukken. Maar bij een echo bleek al snel dat het een meisje was, dus hoefden we ons daar verder ook niet meer over te buigen. Wij vonden beiden de klank van de naam heel mooi en ook het schrift, het was de enige naam waarvan we allebei zoiets hadden van "JA", terwijl we deze gewoon bij toeval op een site tegenkwamen.
We hebben nog even over de schrijfwijze getwijfeld, met of zonder 'h' , wat allebei een authentieke schrijfwijze is. Uiteindelijk vonden we met 'h' toch iets beter bij een meisje passen. De betekenis 'mirre' vonden we ook allebei heel mooi, en heeft ook wel speciale betekenis voor ons. So wie so zat deze zwangerschap vol symboliek, dus dat pastte er goed bij.
Haar tweede naam is een vernoeming naar de gitarist van Led Zeppelin, Jimmy Page. Mijn man vond dat eerst té voor de hand liggend en twijfelde daarom. Maar hij vond Page toch wel gewoon een mooie naam en de combinatie heel mooi, dus toch gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |