abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56701034
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:54 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik heb twee Mikaels
Ikke ook. Eentje lopend en eentje waar mijn pc op staat
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56701199
Een broer van de vriend van mijn zwager jaja erg vaag die heet Maarten.
We hebben totaal geen kontakt met hem en heb hem ooit jaren terug een keer gezien.
Ineens dacht ik aan die naam en ik vond hem krachtig, stoer en vooral simpel.
We wilden een naam die makkelijk was en als ze je naam vragen dat je hem niet hoeft te spellen omdat het voor zich spreekt hoe je hem schrijft.

Ook is hij zo ver wij weten de aller 1ste Maarten in de familie en dat vinden wij ook leuk.
Ook geen 2de naam gewoon simpel Maarten
Zeggen ze Maarten dan weet de familie meteen dat dat onze zoon is
pi_56701209
Ik heb met mn vrouw eerst en paar wekenlang ruzie gehad over haar idee voor een jongensnaam, onze voorkeur op dat punt, alhoewel we beide graag een korte eenlettergrepige naam hadden liepen enorm uit elkaar...

Toen de stemming wrkelijk beide geweldadig begon te worden kregen we de uitslag van de vruchtwaterpunctie waaruit bleek dat het een meisje zou worden, godzijdank...
kort ervoor hadden we 'Tea with Mussolini' gezien waarin Judi Dench een van de hoofdrollen speelde en die naam in de aftiteling was mn vrouw opgevallen en eigenlijk vanaf het moment dat ze hem als mogelijke naam noemde een voltreffer.

Mn eerste dochter heet dus Judi (enkel spreken we het wel eerder 'frans' uit, dus met een zachte 'j', en niet zo'n lelijk engelse 'dj')

Mn tweede dochter heet Camille, eigenlijk van en veelvoud van personen, zowel Camille Saint-Saens (van wie we kort voor de geboorte Carnivaux des Animaux gezien hadden) en Camille Claudel (een beeldhouwster, geliefde van Rodin, met een enigszins tragische levensloop)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:38:11 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_56701384
Uitgesproken als Camiejje of als Kamille?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56701673
Erg leuk om al die verhalen te lezen!

Ooit eind jaren 70 werkte ik als gezinsverzorgende in veel gezinnen, en kwam veel leuke namen tegen.
Maar bij eentje had ik een echte 'klik'. Het was dan ook een erg leuk jongetje
Bij de eerste zwangerschap stond die gewoon als enige met stip bovenaan.
Quint (geboren april '84)
Nu moest ik nog mijn toekomstige man zien te overtuigen, maar dat is eigenlijk nooit een issue geweest, die vond de naam ook meteen leuk
Voor een meisje had ik Bonnie, en nu denk ik wel eens qua naam, gelukkig is het een Quint geworden

2e zwangerschap had ik voor een jongetje én voor een meisje dezelfde naam ; Jamie, gewoon ergens een keer gehoord in een film geloof ik en het werd een meisje... (aug '85)

Bij de 3e zw.schap was het weer lastig hoor, meisjesnamen die engels klinken vonden we erg leuk, dus we hadden Kady (iers) bovenaan staan. De jongensnaam wilde maar niet komen
Tot we met Quint sesamstraat keken, en we ineens allebei de naam Frank naar boven kregen..
En zo werd in feb '87 Frank geboren

2e namen hebben we het nooit echt over gehad, ik vind het geen meerwaarde geven of zo, je gebruikt hem toch niet is mijn ervaring

Leuk topic Vivi
pi_56701677
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Huh? Er staat me bij dat het je zus was? Of is je zus ook een goede vriendin van je
Het is m'n halfzus eigenlijk, maar ik zie haar dus meer als goede vriendin Ik dacht dat ik haar op het forum als goede vriendin had beschreven, maar blijkbaar heb ik toch zus gezegd. Lekker verwarrend. Nouja.. iniedergeval, ze staat te dichtbij
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_56701741
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:38 schreef Troel het volgende:
Uitgesproken als Camiejje of als Kamille?
ligt eraan of ik dr knuffel (dan camieje) of dr boos terugroep (dan een luid 'Kamiel!)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:02:07 #58
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56701850
2e namen hebben ze trouwens ook, de oudste is vernoemd naar mijn zusje, de jongste naar mmijn moeder.

Ik heb gevraagd of mijn vriend ze niet wilde vernoemen naar zijn ouders ofzo, maar hij zag daar de meerwaarde niet van.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:07:16 #59
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56701945
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:53 schreef Bluezz het volgende:
Erg leuk om al die verhalen te lezen!

Ooit eind jaren 70 werkte ik als gezinsverzorgende in veel gezinnen, en kwam veel leuke namen tegen.
Maar bij eentje had ik een echte 'klik'. Het was dan ook een erg leuk jongetje
Bij de eerste zwangerschap stond die gewoon als enige met stip bovenaan.
Quint (geboren april '84)

Leuk topic Vivi
Mocht hier oooooooit nog een broertje komen dan staat Quinn of Quint ook momenteel op 1 als naam . Erg leuke en krachtige naam vind ik, en het combineert ook goed met "Dean" .

Oh, en dit topic moet eigenlijk een vaste stop worden na "Z&G" "bevallingsverhalen" en de verplichte gang naar het stadhuis
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56701946
Zo lang heb ik geroepen: als ik ooit een meisje krijg noem ik haar Iris....
vind ik zo'n mooie naam.....
maar waar een kindje wordt geknutseld zijn 2 mensen aanwezig....(meestal dan)
en mijn vriend vond Iris geen leuke naam, hij vond het maar een naam voor een oma

Op een gegeven moment was ik dus zwanger, en las ik een tijdschrift, daarin kwam de naam Meike voor. Ik vond het meteen een mooie naam, en mijn vriend vond het ook een geweldige naam.
Op het eind twijfelde ik weer.... is Britt niet mooier???
Gelukkig was mijn vriend heel resoluut.....Meike moest het zijn!

En dat is ze geworden, Meike, ons kleine prinsesje
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † woensdag 13 februari 2008 @ 13:09:56 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_56701994
Ik weet nog dat dutch het vertelde van de naam Cas. Was best bijzonder, iemand die de naam Cas net zo leuk vond zoals wij het vonden

Van René liepen wij er toevallig al jaren mee, beide al vanaf onze kindertijd, dus dat was gewoon simpel. De tweede naam vonden we er gewoon leuk bij en mijn moeder, oma en ik hebben als tweede naam een A-naam (ik heb 4 namen trouwens) dus hebben we er Anne achteraan geplakt

Toen kwam er nog 1... dat werd toch even moeilijker. In eerste instantie hadden we Daan als het een jongen zou worden. Maar alle Daan-jongetje die ik om me heen zag hadden iets 'zieligs' en van ons DNA-tje wisten we al dat ie sowieso zielig zou zijn. Op een gegeven moment kwam Peet thuis van zijn werk en vertelde iets met naam. Die naam is bij mij heel erg blijven hangen en ik ben gaan zoeken naar de betekenis; sterkte en kracht. Toen waren we er uit, het moest een Mink worden, sterkte en kracht, want dat had ie nodig en de naam vond ik ook echt geweldig.

Voor nummero 3 kwamen we er niet echt uit, we hadden de leukste namen al gehad.. Toen we uit het VU naar huis reden, waar we net te horen hadden gekregen dat alles er op en er aan zat én dat het een jongetje was hoorden we de naam Cas op de radio, dat is het dus ook geworden, we hebben geen moment meer getwijfeld.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:58:16 #62
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_56703209
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 08:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, mijn neef is Engels (met een Ierse moeder, vandaar de naam waarschijnlijk). De familie van m'n vrouw heeft een andere naam.
Hehe, hoewel ik gelijk aan Highlander moet denken vind ik Connor wel een leuke naam hoor.

Ik heb zelf trouwens een Nederlandse achternaam en een Hongaarse voornaam, krijg je wel vaak vragen over hoe dat nou zit. Talen mixen is dus zoals je zegt toch op zijn minst opvallend.
[KNE]-Mod
  woensdag 13 februari 2008 @ 14:06:55 #63
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56703397
Leuk om al die verhalen te lezen!

Bij ons stond eigenlijk al lang voordat we met kinderen bezig waren vast dat een meisje Anna moest gaan heten. Mijn oma heette zo en ik heb (nog altijd) veel verdriet dat ze er niet meer is. Handige bijkomstigheid is dat ons beider vaders Johan (Hans) heten en mijn man ook. Dus lag Johanna (roepnaam Anna) wel errug voor de hand. Tweede naam Antonia naar mijn moeder, derde naam Maria naar mijn schoonmoeder.

Verder een voor ons mooi emotioneel feitje: Anna is een Romeinse naam en was de naam van de dochter van Koningin Dido, koningin van Carthago (wat nu Tunesie is). Toen mijn schoonouders naar Tunesie gingen om mijn man te adopteren verbleven ze in het Reine Didon hotel. Vond ik een mooi cirkeltje dat weer rond is. Oja en de officiële naam van onze hond is ook Dido, maar da's toeval (en we noemen haar Luna - lang verhaal en niet voor hier).

Voor wat betreft een jongensnaam had ik graag Ian of Sean gehad (respectievelijk Iers en Schots voor Johan), maar dat vond mijn man niets. Hugo heeft ook op het lijstje gestaan. Nu hebben we een naam voor als er ooit een tweede komt, maar ik heb nog mijn twijfels omdat het wel een naam is die je niet vaak hoort en waar een hoop discussie over kan komen. Tja, zo zit ik dan weer in elkaar...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56703474
Oja, hier bleek een maand of 2 terug dat Chris een naam is die heel erg vroeg in de familie van mijn vriend al gebruikt werd en later dus niet meer. Dus heel toevallig is nu de naam Chris+familienaam weer bijeen.. Vond ik ook wel bijzonder..
pi_56703662
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:07 schreef Vivi het volgende:

Mocht hier oooooooit nog een broertje komen dan staat Quinn of Quint ook momenteel op 1 als naam . Erg leuke en krachtige naam vind ik, en het combineert ook goed met "Dean" .
Dean is ook erg leuk, ons neefje heet zo
Even een detail over Quint en namen.... sinds hij in Australië woont, werkt en schoolt, heeft ie zich laten dopen en gaat nu als Elia (genoemd naar een profeet) door het leven.
Zijtak voor dit topic, want hoe lastig is dát, als ze later om wat voor reden dan ook, toch anders willen gaan heten?
  woensdag 13 februari 2008 @ 14:55:10 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56704354
Dat laatste was dus voor mij een reden voor een 2e naam. Als hij de eerste echt helemaal niks vind kan hij nog kijke of hij uit Alexander nog wat maken kan. Dat geeft toch weer 3 opties.
Mijn moeder is ooit zelf ook over gegaan op haar 2e naam en mss zijn haar kleinkinderen wel net zo eigenwijs.
pi_56706170
Wij vonden allebei Mirte al een tjid voor de zwangerschap een erg mooie naam, we hadden al besloten dat als we ooit een meisje zouden krijgen, ze Mirte zou gaan heten.
We hebben nog wel even gestoeid met de schrijfwijze. Of het Myrthe of Mirte moest worden.
Schrijftechnisch hadden we misschien meter voor Myrthe kunnen kiezen, want men schrijft het vaak automatisch al zo dus je blijft toch aan het uitleggen hoe je het schrijft .
Maar op haar groep op t KDV zitten 2 Myrthe's, dus dan is Mirte toch wel handig .
Fake it till you make it...
pi_56706771
Ik vind korte jongensnamen mooi
Als de papa niet had meegekozen, had ie Job geheten
Maar dat vond hij niet mooi, dus heb ik daarna Max gezegd en dat vond ie wel mooi.
Verder vond ik Sem, Sam, Alex Cas enzovoorts ook allemaal mooi.

meisjesnaam zou sterre geweest zijn.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_56706883
quote:
...
Tot we met Quint sesamstraat keken, en we ineens allebei de naam Frank naar boven kregen..
En zo werd in feb '87 Frank geboren
Mooie naam... je zal maar zo heten
♥ K, N, R en F ♥
pi_56707681
pi_56708488
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 09:29 schreef Ireth het volgende:
Wij wilden geen 'naam van nu'. Geen Fleur, geen Roos, geen Emma of Sophie.
<knip>
Op mijn lijstje stond al snel Susannah, Mariska, Saskia, Chantal, Claudia, maar de voorkeur lag bij Jessica.
Grappig! In 'mijn tijd' waren juist de namen die je op je lijstje had staan superpopulair, en was 'Roos' nogal uniek.
quote:

2e zwangerschap had ik voor een jongetje én voor een meisje dezelfde naam ; Jamie, gewoon ergens een keer gehoord in een film geloof ik en het werd een meisje... (aug '85)
Ik vind Jamie zó'n leuke naam he... Lief en stoer.
Maar Bonnie... Bluezz...

Mijn vader is overleden toen ik 3 jaar was. Ik wilde mijn kind heel graag naar hem vernoemen. J was het daarmee eens. Toen we wisten dat het een jongetje werd waren we er zó over uit. Mijn familie wist van de vernoeming en dacht dat het Geert, Gerard of Gerrit zou worden! Maar we hebben niet naar de voornaam, maar naar de achternaam vernoemd. Even hebben we over 'Thijs' gedacht. Ik heb ooit een Thijs in de klas gehad en die noemde ik altijd liefkozend 'Thieske'. Binnen twee minuten waren we erover uit. Thies. Stoer, maar ook lief. De tweede naam is naar J's vader (familienaam) en de derde naam naar een oom van me die me heel dierbaar is.

Als Thies een meid was, had hij Isabel geheten. Ik vind dat zo'n geweldige naam! Al heel lang. J vond het gelukkig ook een mooie naam (het deed hem denken aan 'rebels', dat sprak hem aan ).
Heel vroeger wilde ik een dochter Gerda noemen, daarna werd José favoriet, toen is het een hele poos Rachel geweest en daarna dus Isabel. Tja, smaak kan blijkbaar ernstig fluctueren.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56708577
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:23 schreef Moonah het volgende:

Heel vroeger wilde ik een dochter Gerda noemen, daarna werd José favoriet, toen is het een hele poos Rachel geweest en daarna dus Isabel. Tja, smaak kan blijkbaar ernstig fluctueren.
pi_56708832
Aron Marick waren we al toen we zwanger probeerden te worden uit.
De opa's heten Alfons en Ronnie dus hebben we de letters van die namen gecombineert vandaar ook de enkele A aan het begin.

Marick was een grapje ... Mijn man heet Patrick en mijn achternaam begint met Ma en ik heb altijd gezegt de eerste zoon wil ik of vernoemen naar de vader.. of hij krijgt mijn achternaam ... nou ja ik heb nu een beetje van alle twee
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:47:09 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56708878
Mijn pop heette vroeger Lieke, prachtige naam vond ik dat.
Pas veel later legde ik de link met mijn Tante Liek. Zo gek dat ik dat als kind als 2 verschillende namen zag.
pi_56708900
Ik heb 2 voornamen en ik gebruik er maar 1. En elke keer als mijn moeder mij maar een naam hoort gebruiken zegt ze altijd: "zo heb ik je niet genoemd!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')