abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56697624
Hier had ik vroeger ook al zo'n idee van "dat wordt de meisjesnaam"… die overigens wel een paar keer veranderd is. Gitte vond ik dan toch dat niet meer en Sterre is even Stella geworden (mooie naam, al kan je dat weer beter niet doen in België waar één van de populairste pilsjes Stella Artois is )

Toen ik zwanger was gingen we op zoek naar een meisjesnaam…ik heb een voorkeur voor meisjesnamen die eindigen op –a, vriendlief niet. Hij kwam dan ook met de naam die ze nu draagt. Die had hij ooit ergens gehoord en erg mooi gevonden voor een dochter later. Ik vond hem ook wel mooi maar ik zou mezelf niet zijn als ik niet zou getwijfeld hebben tussen Linde, Lianne en Liande

Voor een jongen stond de naam al voor de zwangerschap vast. Daar ligt mijn voorkeur bij namen die eindigen op –as, dus ik suggereerde een paar namen aan mijn vriend. Hij vond Jonas wel leuk, en toen beseften we dat we dan een “traditie” verder zetten. Zowel de naam van mijn vriend, als die van zijn vader, als die van zijn grootvader beginnen met “jo-“. Sommigen zouden dat afgrijselijk vinden, wij vinden het eerder een soort vernoemen naar.

Een tweede meisjesnaam ligt ook al ‘vast’ (maar ja, dat dacht ik vroeger ook over Gitte en Sterre natuurlijk), daar was gewoon een klik mee toen ik hem tegenkwam.
pi_56697634
Ik ben al zo lang als ik me kan herinneren verliefd op Scandinavië dus de namen die voorbij kwamen waren eigenlijk bijna allemaal Scandinavisch(achtig). Een van de oppaskindjes toen ik 18 was heet Ronja en dit was zo'n draakje met een (leuk) eigen willetje dat ik meteen om was toen mijn zus de naam Ronja voorstelde.
De tweede naam Megan is de naam die mijn moeder aan al haar dochters heeft willen geven maar die ze nooit heeft genomen uit angst voor verkeerd uitspreken. Camille is een vernoeming naar mijn zus.

Voor een jongen hadden we in het begin van de zwangerschap Mika, maar toen we op verschillende echo's heel duidelijk hadden gezien dat het een meisje was hebben we niet verder gezocht. Als het toch een jongetje was geweest dan was het geen Mika geworden maar wat het dan wel zou zijn geweest.... Geen idee!
pi_56697856
Ik weet nog precies hoe wij aan de naam Damian gekomen zijn.

Het was vrij vroeg in de zwangerschap en wij waren nog helemaal niet bezig met de namen, nog nergens naar gezocht. Op een gegeven moment kregen we het dan toch over namen, maar op dat moment waren we eigenlijk meer aan het grappen over namen die het duidelijk niet zouden worden. Toen ineens kwam DE naam, Damian, voorbij in mijn hoofd en blijkbaar ook bij mijn vriend, want het was deze naam die we min of meer op hetzelfde moment naar elkaar uitspraken. (En deze was als enige dus wél serieus bedoeld.) Voor ons dus een speciaal moment en deze naam is dan ook nooit meer veranderd.
  woensdag 13 februari 2008 @ 09:29:52 #29
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_56698047
Wij wilden geen 'naam van nu'. Geen Fleur, geen Roos, geen Emma of Sophie. Geen Daan, geen Luuk, geen Mees. Wat we wel wilden wisten we nog niet. Zijn dus allebei met een namenboek en een kladblok gaan zitten schrijven. Uiteindelijk bleek dat we allebei de voorkeur gaven aan de 'jaren 80' namen. Onze generatie dus.

Vanaf daar zijn we verder gaan zoeken. Op mijn lijstje stond al snel Susannah, Mariska, Saskia, Chantal, Claudia, maar de voorkeur lag bij Jessica. Echter heeft mijn schoonzusje een zoontje genaamd Jesse. Dat vonden we te treffend. Na Jessica stond Susannah bovenaan. Bij manlief bleef er eigenlijk steeds maar 1 naam op zijn lijstje hangen. Suzanne. De 'z' vond ik te hard, mijn 'nah' vond hij te overdreven, dus kwamen we op Susanne.

Als proefdruk op het kaartje hadden we 2 namen laten drukken. We wilden haar 2 namen meegeven, maar over die 2e naam waren we het nog niet helemaal eens. Om toch een idee te krijgen hoe het er op het kaartje uit zou zien hebben we de 2e naam uit mijn rijtje er tijdelijk achter geplakt. Toen de proefdruk kwam vonden we het eigenlijk nog wel erg leuk staan ook samen. En zo was daar Susanne Chantal.

Voor een jongen had ik al eeuwen Tommie (ja idd zo voluit geschreven) in mijn hoofd. Officieel zou het op papier Thomas Daniël worden, maar roepnaam zou Tommie zijn. De associatie met Sesamstraat had ik er niet echt mee. Mocht er nu een zoontje komen hiero dan valt Tommie denk ik wel af. Suus heeft namelijk wél nu die sesamstraat associatie
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_56698789
Wij hebben echt hele lijsten namen doorgewerkt. Op de meisjes lijst stonden al snel 4 namen die allemaal wel goed voelden. En waar we beide iets mee hadden. Het jongenslijstje is lang leeg gebleven, al stond Chris er al wel op met een vraagteken. Toen we met de 20weken echo hoorden dat het een jongetjes werd, moesten we opeens aan het andere lijstje gaan werken. Vernoemen leek ons leuk, maar niet als roepnaam. En Chris bleef ook nog steeds hangen. Chris John vonden we wat raar klinken, dus is het Christiaan John geworden. En Chris past ook gewoon goed bij de kleine.
We hebben ook gelet om het passen bij de achternaam, rare inititalen, niet uit te spreken voor het kind, en wat meer van die kleine dingetjes..
We hebben nog wel even getwijfeld omdat een vriend (die we niet zovaak zien) ook Kris heet, en voluit Christiaan johannes.
Maar hoe vaker wij de naam zeiden, hoe meer duidelijk werd dat dit DE naam was.
pi_56698943
Ik had al jaren de naam Mika in mijn hoofd. Vroeger was dat een naam die je bijna niet hoorde. Maar toen ik zwanger werd hoorden we die naam steeds meer. En dat vond ik dan weer niet leuk maar de naam Mika bleef wel steeds terug keren. Ik had ook al eens aan Mikael gedacht (broertje van mijn beste vriendin van vroeger heet zo) maar die naam was me eigenlijk te lang. Maar na een paar maand zei Kevin die naam nog ene keer en vond ik hem toch wel heel leuk. Mikale zijn tweede naam is Harm. Dat is omdat het aan de Kevins kant en mijn kant van de familie een tweede naam is. Dus was het een beetje vanzelf sprekend dat Mikael die naam ook mee zou krijgen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56699037
Ik wilde al jarenlang een Emma. Echt al zo'n 15 jaar. Maar omdat het nu een hele populaire naam is ben ik uiteindelijk afgehaakt al blijft het echt een hele mooie naam. We hebben toen ik zwanger was ook besloten dat we geen naam op de top 10 zouden nemen. Gewoon om een wat originelere naam te hebben. Daardoor vielen al veel namen af die ik erg mooi vind: Sophie, Anna, Emma, Lucas

Uiteindelijk hebben we DE naam gevonden terwijl naar de tv zaten te kijken. Ik was nog niet zwanger en we waren er zelfs nog niet eens mee bezig om echt zwanger te worden toen er tijdens het zappen een Linde voorbij kwam in volgens mij Lingo (al zegt mijn vriend dat het in Baantjer was) . Mijn vriend was meteen verkocht, bij mij duurde het nog eventjes omdat ik twijfelde of het niet te 'hippie' was (zoiets als Bloem en Vlinder zeg maar). Maar achteraf ben ik er nog steeds heel blij mee!

Als jongensnaam hadden we eerst Jesper (Vernoeming naar de opa van mijn vriend die Jasper heette) maar daar zijn we later ook weer van teruggekomen omdat we 'm wel wat vergezocht vonden. We gaan 'm nu sowieso niet meer gebruiken want Linde en Jesper klinkt samen alsof je ze bij Ikea kunt kopen

De jongens naam die we wel hadden ga ik niet verklappen want je weet maar nooit
pi_56699135
Bij de eerst hebben we ook hele lijsten en boeken met namen doorgespit. Ik heb tijdens mijn zwangerschap een A4-tje neergelegd en daar schreven we allebei namen op die we leuk vonden. Een rijtje jongens- en meisjesnamen. En als we iets niet mooi vonden mocht je dat ook weer wegstrepen.
Uiteindelijk kwamen we op Morris Buck voor een jongen (vroegere vrienden van ons hebben een zoon die Buck heet en dat vonden we een leuke stoere tweede naam, passend bij Morris ) en Charley Mae voor een meisje. Niet wetende dat Morris en Charlie (?) in GTST voorkomen. Daar werd ik later op gewezen door LB

Dus voor een 2e was de naam Charley/Charlie geen optie meer.
Een jongen was waarschijnlijk iets met Dean geworden. En ik vond Liz heeeel erg leuk voor een meisje. Mijn vriend vond het uiteindelijk ook leuk maar wilde er wel een eigen draai aan geven en stelde voor om de Z in een S te veranderen. Lis dus. De 2e naam hebben we wel overgenomen van de eerste keer. Die vonden we allebei heel erg mooi maar niet als eerste naam.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † woensdag 13 februari 2008 @ 10:38:20 #34
43556 miss_dynastie
pi_56699165
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 07:38 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik had jaren Yaël in mijn hoofd, tot vlak voor de bevalling een hele goede vriendin van ons die naam koos voor haar dochtertje.
Vriendin? Ik dacht je zus
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 08:40 schreef Sugar het volgende:
Voor een meisje hadden we Stella. 'Stella Morre' klinkt mooi en Maria en Stella horen van oorsprong ook wel bij elkaar (stella maris enzovoorts). Hoewel we dat niet eens een echt belangrijke overweging vonden.
Da's ook heel mooi
pi_56699171
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:30 schreef Stiemie het volgende:

bij Ikea kunt kopen
Mikael kan je ook bij de IKEA kopen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56699193
De naam van mijn dochter is n.a.v. een vermiste Duitse moeder en haar dochter Nora
Zelf had ik de naam Norah wel eens gezien en die vond ik net iets mooier en specialer.
Ikzelf ben namelijk tegen namen als Thomas en (S)Anne, enz. Daarvan zitter er straks al 5 in één klas

Goed Norah is het gebleven en ook geworden. Jongensnaam hadden we ook nl. Quinten. Aangezien de relatie al een tijdje over is ga ik die naam ook niet meer gebruiken. Ik en mijn nieuwe partner hebben al wel een aantal mooie namen gezien voor de toekomst.
♥ K, N, R en F ♥
  woensdag 13 februari 2008 @ 10:43:49 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_56699265
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 07:38 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik had jaren Yaël in mijn hoofd, tot vlak voor de bevalling een hele goede vriendin van ons die naam koos voor haar dochtertje. Stel op sprong moesten we nog een andere naam gaan zoeken want dezelfde naam vonden we maar stom. Uiteindelijk is het door een ingeving van BE (die Yara opperde) Yana geworden Uiteindelijk zijn we daar ook heel blij mee, maar Yaël blijft toch knagen..
Huh? Er staat me bij dat het je zus was? Of is je zus ook een goede vriendin van je
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56699304
Ik denk dat Joran op dit moment iets minder populair is.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 13 februari 2008 @ 10:49:29 #39
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56699374
Wij hebben best moeilijk moeten doen, want we waren het steeds niet eens.

De naam van onze eerste komt uit een stripboekenserie en is een elf, onze tweede dochter moest qua naam bij haar passen en dat werd ook een sprookjesfiguur, uit een film die we allebei heel mooi vonden.
Hoewel ze niet perse naar die figuren vernoemd zijn.

Verder wilden we namen die niet te lang waren, of te zoet klonken, een beetje stoer zeg maar.

Jongensnamen was helemaal een ramp, daar waren we bij de bevalling eigenlijk nog niet eens uit
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_56699404
Ik heb jaren geleden gedroomd over de naam voor een dochtertje, en gisteren is gebleken op de echo dat het waarschijnlijk ook een meisje is.
Maar ik zeg er ook steeds bij, niets is zeker, ik weet dat een naam gevoelsmatig bij een kindje/mens moet passen, het moet kloppen, en als die kleine dan eindelijk daar is kan ik me voorstellen dat je ineens aan een heel andere naam denkt.

Zelf ben ik iig tevreden over mijn eigen naam; op de basisschool een keer moeten uitzoeken wat je naam betekend, hebreeuws; de dappere vrouwe, en ja, als ik naar mezelf kijk en de dingen die ik heb overwonnen in m'n leventje, die naam past bij me (En m'n gekozen nick ben ik ook tevree mee )
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 13 februari 2008 @ 10:53:54 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_56699443
Ruben stond al jaren op mijn lijstje, Bert heeft de derde naam erbij gezocht (toen nog tweede) en toen wilden we er na verloop van tijd nog een derde naam bij. Die kwam tussenin te staan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 februari 2008 @ 10:54:12 #42
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56699446
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:30 schreef Stiemie het volgende:
Ik wilde al jarenlang een Emma. Echt al zo'n 15 jaar. Maar omdat het nu een hele populaire naam is ben ik uiteindelijk afgehaakt al blijft het echt een hele mooie naam. We hebben toen ik zwanger was ook besloten dat we geen naam op de top 10 zouden nemen. Gewoon om een wat originelere naam te hebben. Daardoor vielen al veel namen af die ik erg mooi vind: Sophie, Anna, Emma, Lucas
Ik vind Emma ook heel mooi, ik had altijd in mijn achterhoofd, als ik nog een meisje krijg, ooit, wordt het een Emma, maar aangezien mijn vriend geen kinderen meer wil, heb ik dat gewoon verteld tegen iedereen. Nu heet het dochtertje van mijn beste vriendin Emma, ook wel leuk, zij zei dat ze, toen ik de naam noemde eigenlijk gelijk wist dat ze hem zou gaan gebruiken als het een meisje was.
  woensdag 13 februari 2008 @ 11:19:31 #43
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56699966
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:49 schreef JamesBrownie het volgende:
Wij hebben best moeilijk moeten doen, want we waren het steeds niet eens.

De naam van onze eerste komt uit een stripboekenserie en is een elf, onze tweede dochter moest qua naam bij haar passen en dat werd ook een sprookjesfiguur, uit een film die we allebei heel mooi vonden.
Hoewel ze niet perse naar die figuren vernoemd zijn.

Verder wilden we namen die niet te lang waren, of te zoet klonken, een beetje stoer zeg maar.

Jongensnamen was helemaal een ramp, daar waren we bij de bevalling eigenlijk nog niet eens uit
Eh..het is misschien handig om de namen erbij te vermelden

Wat een leuk topic is dit geworden, enorm leuk om al die verhalen te lezen, en ook zo grappig dat de moeders van de kindjes wiens namen ik heel leuk vind ook andere namen op hun lijstje noemen die ook weer op mijn lijstje voorkwamen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56700265
G zei al vroeg 'als ik ooit een zoon krijg wordt 't een Piet' (naar z'n overleden vader). ik moest eerst nogal aan 't idee wennen maar begon 't een steeds leukere naam te vinden. toen hij dan inderdaad geboren was, was ik telkens apetrots als ik de naam kon zeggen, ook al zag ik soms aan de reactie dat mensen 't maar een gekke naam vonden voor een baby. "gewoon Piet, P-I-E-T Piet??!" de andere opa vond 't ook leuk dat hij in de tweede naam ook vernoemd werd. Voor de meisjesnaam werd 't toen logisch om ook te vernoemen, dus dat bakende onze keuze aardig af. het werd Anna, naar mijn moeder, en de tweede naam naar de andere oma. Iedereen blij. en ik ben nog steeds heel tevreden met deze namen.
  woensdag 13 februari 2008 @ 11:35:03 #45
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56700285
Leuk om te lezen dit allemaal.^O^

Léon ontstond toen ik in de auto onderweg was naar mijn werk. Evers staat/stond op en die had het over Leontien van Moorsel. Hij zei "ons Leon". En dat vond ik zo leuk klinken. Manlief gesms-ed en ik kreeg een kort en bondig 'dat is het' terug. Het streepje op de e hebben we nog wel toegevoegd voor de klank. 2e naam heeft bij hem altijd vast gestaan. Mijn eerste zoon zou vernoemd worden naar mijn overleden vader. Dat was de 2e naam dus. Maar we vonden het wel weer sneu dat mijn schoonvader dan niet vernoemd zou worden. Alsof hij niet meetelde ofzo. Dus zo ontstond de 3e naam.

Cas was manliefs favoriete naam. Ik was zelf helemaal gecharmeerd van Chris. En ik had er toch ook een heeeel klein beetje moeite mee, dat er hier op fok al een Cas rondliep. Maar Moussy heeft dat gevoel wel weggenomen. Maar nog neigde ik naar Chris. Daar had ik een beeld van een donkerharig (eentje die wel op zijn mama leek )jongentje voor me, een beetje frans. Maar mijn jongentje was een blakende oerhollandse baby en vanaf moment 1 wist ik dat dit Cas was. Dus pas toen hij echt geboren was is de naam gekozen. Zijn 2e naam is een samenvoegsel van de namen van de oma's. En zo hebben we dus een Léon Peter Manuel en een Cas Anthony.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_56700558
Leuk om te lezen.
Bij ons hangt er niet echt een verhaal aan vast. Die naam kwam gewoon al vrij snel nadat we een paar namen overliepen.
Ik vind namen leuk die eigenlijk heel gewoon zijn, maar desondanks niet veel voorkomen. En ik vond het ook belangrijk om me zowel een kindje als een volwassen man bij die naam voor te kunnen stellen.
pi_56700611
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:38 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Mikael kan je ook bij de IKEA kopen
Ik heb twee Mikaels
  woensdag 13 februari 2008 @ 11:58:29 #48
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56700681
Ik hou van korte namen, niet te apart, kind moet zelf naam ook kunnen spellen.
Mijn man en ik hebben toen ik zwanger was beide een lijstje gemakt met een top 5 van namen en bij beide stond Demi op nummer een, makkelijke keuze dus.
En het moest ook bij de achternaam passen, Dat is Denis ( spreek je uit als Dee-nis).
Demi Denis, dat klinkt wel lekker.

Voor de zwangerschap heb ik nooit echt 1 naam in mijn hoofd gehad omdat ik er nooit echt zo mee bezig was.

[ Bericht 10% gewijzigd door KD-fotografie op 13-02-2008 12:05:53 ]
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:08:14 #49
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56700817
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:19 schreef Vivi het volgende:

[..]

Eh..het is misschien handig om de namen erbij te vermelden

Wat een leuk topic is dit geworden, enorm leuk om al die verhalen te lezen, en ook zo grappig dat de moeders van de kindjes wiens namen ik heel leuk vind ook andere namen op hun lijstje noemen die ook weer op mijn lijstje voorkwamen
Nee, dat doe ik bewust niet.

Maar het maakt natuurlijk voor het verhaal ook niet zoveel uit.
pi_56701009
Leuk topic Vivi!

Al sinds de middeleeuwen verkondigde ik dat mijn zoon Gabriel zou gaan heten, maar toen ik eindelijk zwanger was vond ik de naam opeens te plechtig, te 'bijbels' op de een of andere manier. Aangezien ikzelf nooit echt van Nederlandse namen heb gehouden en mijn man Amerikaans is was het gelijk wel duidelijk dat we het in de Engels/Amerikaanse hoek zouden zoeken.

Colin, Liam, Leon, Ryan en Sean passeerden de revue, maar we konden het niet helemaal eens worden, het was het allemaal net niet. Ik wilde Ryan, maar dat was te populair volgens manlief en hij wilde Sean, wat ik weer niet wilde omdat dat in Nederland "sjon" zou worden. Wel wisten we dat Gabriel toch echt de 2e naam moest worden en eigenlijk paste daar vanaf het begin voor ons gevoel maar 1 naam bij: Ethan (de sterke/krachtige)

2 oorspronkelijk Hebreeuwse namen en alhoewel wij niet gelovig zijn, voelde die combinatie gewoon heel erg goed, ook vanwege de positieve achtergrond/betekenis van beide namen (Ik weet hoe zweverig het klinkt en zo ben ik eigenlijk normaal nooit, maar ik had/heb er echt een emo-klik bij )

En nu ben ik nog steeds heel erg blij met de namen, ook al hebben sommige mensen er een handje van om vrolijk Ee-tan Gaa-briejel te blijven zeggen. Ach ja.. can't win 'em all
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')