Vriendin? Ik dacht je zusquote:Op woensdag 13 februari 2008 07:38 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik had jaren Yaël in mijn hoofd, tot vlak voor de bevalling een hele goede vriendin van ons die naam koos voor haar dochtertje.![]()
![]()
quote:Op woensdag 13 februari 2008 08:40 schreef Sugar het volgende:
Voor een meisje hadden we Stella. 'Stella Morre' klinkt mooi en Maria en Stella horen van oorsprong ook wel bij elkaar (stella maris enzovoorts). Hoewel we dat niet eens een echt belangrijke overweging vonden.
Huh? Er staat me bij dat het je zus was? Of is je zus ook een goede vriendin van jequote:Op woensdag 13 februari 2008 07:38 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik had jaren Yaël in mijn hoofd, tot vlak voor de bevalling een hele goede vriendin van ons die naam koos voor haar dochtertje.![]()
Stel op sprong moesten we nog een andere naam gaan zoeken want dezelfde naam vonden we maar stom. Uiteindelijk is het door een ingeving van BE
(die Yara opperde) Yana geworden
Uiteindelijk zijn we daar ook heel blij mee, maar Yaël blijft toch knagen..
Ik vind Emma ook heel mooi, ik had altijd in mijn achterhoofd, als ik nog een meisje krijg, ooit, wordt het een Emma, maar aangezien mijn vriend geen kinderen meer wil, heb ik dat gewoon verteld tegen iedereen. Nu heet het dochtertje van mijn beste vriendin Emma, ook wel leuk, zij zei dat ze, toen ik de naam noemde eigenlijk gelijk wist dat ze hem zou gaan gebruiken als het een meisje was.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:30 schreef Stiemie het volgende:
Ik wilde al jarenlang een Emma. Echt al zo'n 15 jaar. Maar omdat het nu een hele populaire naam is ben ik uiteindelijk afgehaakt al blijft het echt een hele mooie naam. We hebben toen ik zwanger was ook besloten dat we geen naam op de top 10 zouden nemen. Gewoon om een wat originelere naam te hebben. Daardoor vielen al veel namen af die ik erg mooi vind: Sophie, Anna, Emma, Lucas
Eh..het is misschien handig om de namen erbij te vermeldenquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:49 schreef JamesBrownie het volgende:
Wij hebben best moeilijk moeten doen, want we waren het steeds niet eens.
De naam van onze eerste komt uit een stripboekenserie en is een elf, onze tweede dochter moest qua naam bij haar passen en dat werd ook een sprookjesfiguur, uit een film die we allebei heel mooi vonden.
Hoewel ze niet perse naar die figuren vernoemd zijn.
Verder wilden we namen die niet te lang waren, of te zoet klonken, een beetje stoer zeg maar.
Jongensnamen was helemaal een ramp, daar waren we bij de bevalling eigenlijk nog niet eens uit
Ik heb twee Mikaelsquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:38 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Mikael kan je ook bij de IKEA kopen
Nee, dat doe ik bewust niet.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:19 schreef Vivi het volgende:
[..]
Eh..het is misschien handig om de namen erbij te vermelden
Wat een leuk topic is dit geworden, enorm leuk om al die verhalen te lezen, en ook zo grappig dat de moeders van de kindjes wiens namen ik heel leuk vind ook andere namen op hun lijstje noemen die ook weer op mijn lijstje voorkwamen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |