Idd, wel het topic sluiten met een nutteloos bericht, maar geen nieuwe openenquote:Op donderdag 7 februari 2008 18:41 schreef lienelien het volgende:
luie LMK.
quote:Jack Johnson komt deze zomer naar Nederland. De singer-songwriter uit Hawaï geeft op 13 juli een concert in het Zuiderpark in Den Haag. Dat heeft concertpromotor The Alternative dinsdag bekendgemaakt.
Vorige week verscheen het derde album 'Sleep trough the statics' van de 32-jarige zanger, bekend van nummers als 'Better together' en 'Upside down'. In maart 2006 was Johnson voor het laatst in Nederland. Hij gaf toen een concert in de Amsterdamse Heineken Music Hall.
Gelukkig weet jij nog dat het leuk was, ik kan me niet zo gek veel meer herinneren...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:47 schreef MaJo het volgende:
Gister C-Mon & Kypski gezienEn LMK met een baard
En zijn broertje
Was een leuke avond
quote:GORKI
Datum: woensdag 23 april 2008
Voorverkoop vanaf: zaterdag 9 februari 2008
kleine zaal: 20.30 uurzaal open: 19.30 uur
entree: 15,- excl. lidmaatschap (3,- p.m. / 18,- p.j.)
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:41 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij nog dat het leuk was, ik kan me niet zo gek veel meer herinneren...
Maar dat betekent vaak wel dat het een leuke avond was ja
jamaarnatuurlijkquote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:53 schreef MaJo het volgende:
[..]Herinneren kan ik het me allemaal wel ja, alleen de kater is wat minder
Het is zo erg dat ik een volle collegezaal uitgegaan ben omdat ik bang was dat ik moest kotsen
Maar het was zeker tof ja![]()
Kan je mij nog wel herinneren dan?
Wie of wat houd je tegen?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:39 schreef -skippybal- het volgende:
Ik wil in een parkje liggen met biertjes en ouwehoeren terwijl er indie uit de boxjes komt. MAar dat kan niet![]()
![]()
Gelukkig maarquote:
Die dingen bestaan nog? Ik dacht dat tegenwoordig iedereen met mp3-spelers rondliep, al dan niet met speciale externe boxjes.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ghettoblaster met batterijen jeweets.
jaaa. binnen één nummer van links, halverwege de zaal, naar midden vooraan tegen het hek aan gepletquote:Op zondag 10 februari 2008 01:09 schreef SnowCockroach het volgende:
Aah je was bij hun concert in de HMH!jaloers jaloers*
Oeh, jaaaa?? oooohquote:Er komt toch weer een nieuw album aan? dus ook weer een tour, me dunkt.
Denk dat die niet in de wiki ge-edit isquote:Op zondag 10 februari 2008 01:35 schreef Thijsssss het volgende:
Wat is er trouwens gebeurd met Uffie de OP?!
Yup. En dan gaat 'ie touren en dan waarschijnlijk gaan ze nog voor het einde van het jaar beginnen met hun nieuwe album.quote:Op zondag 10 februari 2008 01:35 schreef Thijsssss het volgende:
Gitarist zou toch eerst zijn tweede solo-album uitbrengen?
Ja zeg, is zeker mijn schuld?quote:Op zondag 10 februari 2008 15:46 schreef jakkop het volgende:
Ik dacht al een hele tijd: wat is het stil op indie-gebied. Maar ik had nog niet getvp't omdat LMK zo sloom was.
Nee man, dat vond ik na de eerste keer luisteren ook maar ik vind het nu wel meevallen. Heb jij al een cover gevonden??quote:Op zondag 10 februari 2008 21:01 schreef KneiterS het volgende:
Wat vinden jullie van de Foals? Ik vind dat ze op Antidote de demo's verkracht hebben!
Je hebt wel superweer uitgekozen! Vind het een belachelijk bedrag voor zo'n bandJE.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:01 schreef El_jefe07 het volgende:
Morgen naar Los Campesinos! in Dublin
jepquote:Op maandag 11 februari 2008 11:51 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Ja zeg, is zeker mijn schuld?
Leuk zendertje wel. La Roccaquote:Op maandag 11 februari 2008 13:21 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Dit is trouwens de playlist van het radiostation waar ik momenteel verslaafd aan ben: Phantom 105.2
Dat is wel een leuk radiostation inderdaadquote:Op maandag 11 februari 2008 13:21 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Je hebt wel superweer uitgekozen! Vind het een belachelijk bedrag voor zo'n bandJE.![]()
Ik ga over een week oid naar Frightened Rabbit, dat is tenminste nog betaalbaar.
Edit: Oh en voor de WAS-fans onder jullie: ik hoor hier steeds een nieuw nummer van hen, en na wat zoeken ben ik er achter hoe het heet: After Hours.
Sowieso veel leuke en (voor mij) nieuwe muziek hier! The Ting Tings, The Kinetics, Ham Sandwich, leuk! Dit is trouwens de playlist van het radiostation waar ik momenteel verslaafd aan ben: Phantom 105.2
Ja hoor, ik ben er zeker bijquote:Op dinsdag 12 februari 2008 01:20 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja
Ben je d'r ook bij?
ikmoestjounogevenmailentrouwens![]()
na 10 seconden klikte ik 'm weg want ik vond het een beetje een vervelende jankstemquote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:56 schreef Nibbit-Rings het volgende:
mening over dit bandje uit Den Haag? klik! check vooral het nummer jump.
ja dit is schamteloze reclame, en nee ik speel er zelf niet in.
Oh, dat heb ik altijd bij Radioheadquote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:16 schreef lienelien het volgende:
[..]
na 10 seconden klikte ik 'm weg want ik vond het een beetje een vervelende jankstem
jarustigmaar..dlradres,emiadres,pm,hyves,postduif,rooksignaal?kiesmaarhoorquote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:23 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik altijd bij Radiohead
jazegkomtdiemailnogofhoezitdat?
Weberquote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:26 schreef Love Mae King het volgende:
Ik zit trouwens sinds weken weer eens naar de OP te kijken. Van mij mag cafe Weber in Amsterdam er ook in. Relaxte kroeg die doordeweeks ook om 3 uur pas sluit, en alleen maar indie draait (terwijl het publiek een redelijke mix is van indie en mainstream) (alsof indie geen mainstream is) (maar dat doet er even niet toe) (want dan blijf je aan de gang)
dus
(sorry)
hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:30 schreef -skippybal- het volgende:
Wat zonde soms dat er hier fusilatie staat op het spreken over het woord indie
graag een rokende dlr postduif die een pm op mn emihyves achterlaat...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:26 schreef lienelien het volgende:
[..]
jarustigmaar..dlradres,emiadres,pm,hyves,postduif,rooksignaal?kiesmaarhoor
konjekaartjeevennietmeervinden, ziepmquote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:35 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
graag een rokende dlr postduif die een pm op mn emihyves achterlaat...
emi is goed
ligtienietgewoonopjenachtkastjezoalsaltijd?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:46 schreef lienelien het volgende:
[..]
konjekaartjeevennietmeervinden, ziepm
nee, sorryquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:40 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
ligtienietgewoonopjenachtkastjezoalsaltijd?
leuk, leuk maar ¤25?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:47 schreef Love Mae King het volgende:
WOO FAKKING HOO!!!!!!!!!
25 euroquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:47 schreef Love Mae King het volgende:
WOO FAKKING HOO!!!!!!!!!
http://www.melkweg.nl/artikelpagina.jsp?language=nederlands&batchno=10&offset=108&artikelid=69513&disciplineid=muziek&agendaitemid=69512
stelletje zeurpieten! ja ¤25 ja, heb ik toch ook niet bedacht? Ga je toch niet?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:51 schreef lienelien het volgende:
[..]
nee, sorry![]()
[..]
leuk, leuk maar ¤25?Wanneer komt Konk eigenlijk uit? Of is die al uit?
![]()
Heb je niet weer zoals vorig jaar gastenlijstplekjes over?
relaaaaxquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:57 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
stelletje zeurpieten! ja ¤25 ja, heb ik toch ook niet bedacht? Ga je toch niet?
Konk komt de 11e uit hier. En nee geen gastenlijstplekjes over...
Oh het nieuwe album is zooooo gaaf, echt.... ben bevooroordeeld, maar ik heb de plaat al dagen non-stop op repeat staan...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:02 schreef lienelien het volgende:
[..]
relaaaax![]()
Vind ze wel leuk, maar niet (meer) super. Maj wilde dacht ik wel gaan
Ik dacht: "the beatles in the max? Animals? J.S. Bach?" Maar nee, het zijn fucking the kooks.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:47 schreef Love Mae King het volgende:
WOO FAKKING HOO!!!!!!!!!
http://www.melkweg.nl/artikelpagina.jsp?language=nederlands&batchno=10&offset=108&artikelid=69513&disciplineid=muziek&agendaitemid=69512
Jammer alleen dat we nog gewoon een jaar moeten wachten op een nieuwe plaat.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:49 schreef -skippybal- het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sonic Youth a preparing to write a brand new album, which the band aim to release early next year.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jahquote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:08 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Jammer alleen dat we nog gewoon een jaar moeten wachten op een nieuwe plaat.
Als de Lowlands organisatie ze nu gewoon 15 minuten langer had gegeven voor hun optreden, dan hadden we die al een keer mee kunnen maken.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:45 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
JahMaar ik hoop dat ze tussendoor die Sonic Youth Plays Daydream Nation Live tour ook nog even naar Europa airliften
Het complete album in een kwartiertje?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Als de Lowlands organisatie ze nu gewoon 15 minuten langer had gegeven voor hun optreden, dan hadden we die al een keer mee kunnen maken.
Misschien komt het doordat ik aangeschoten ben, maar ik moest lachenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:50 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
@ Lienelien; die EP kan je vast bij het optreden halen. Weet je tenminste ook zeker dat het geld rechtstreeks bij de betere drugdealer komt.
Nou, het album duurt 5 kwartier, en ze hebben eigenlijk hun hele tour die zomer overal 'Daydream Nation' integraal gespeeld. Maar op Lowlands kregen ze maar een uur speeltijd, waar ook absoluut niet aan te tornen viel. Het resultaat was een set die losjes op 'Rather Ripped' was gebaseerd. Op zich ook wel tof, maar toch een gemiste kans uiteindelijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:50 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Het complete album in een kwartiertje?MAar inderdaad, zou tof zijn op RP Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren...
Er zat wel een covertje bij bij mij, maar voor de officiële is het nog even wachten denk ik. Ik vind het ook geen slechte CD hoor, alleen van bijvoorbeeld The French Open, vind ik de demo versie gewoon vetter.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:15 schreef Leeee het volgende:
[..]
Nee man, dat vond ik na de eerste keer luisteren ook maar ik vind het nu wel meevallen. Heb jij al een cover gevonden??
Last van een slaaptekort of ligt jouw lat wat vermaak betreft gewoon errug hoog? Wat een gegaap!quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:42 schreef -skippybal- het volgende:
Pinkpop dus:
VRIJDAG 30 MEI: 16.00-23.00 UUR
METALLICA ---> Live supervet
INCUBUS ---> Leuk, mits ook ouder werk waar alle 16-jarige huppelkutjes van weg moeten rennen
FLOGGING MOLLY ---> Tofferdetof
ALTER BRIDGE ---> Leuk
SAT2D ---> Gaap
PORCUPINE TREE --->![]()
![]()
ZATERDAG 31 MEI: 13.00-23.00 UUR
FOO FIGHTERS ---> Mja, aan te horen houden we het maar bij.
KAISER CHIEFS ---> Gaap
EDITORS ---> Gaap
KT TUNSTALL ---> Ooordoppen & verrekijker act
MOKE ---> Gaap
THE VERVE ---> Gaap
NOVASTAR ---> Tof, maar te vaak al gezien
BAD RELIGION --->
GROOVE ARMADA ---> Gaap
JUSTICE ---> Tof, mits laat.
ZONDAG 1 JUNI: 12.00-23.00 UUR
RAGE AGAINST THE MACHINE ---> Niet mijn ding
QUEENS OF THE STONE AGE --->
RACOON ---> Gaap
GAVIN DEGRAW ---> Gaap
FICTION PLANE ---> Klinkt als Sting ---> Gaap
COUNTING CROWS ---> Gaap
SERJ TANKIAN ---> Leuk
THE HIVES ---> Kan leuk zijn. Kan....
CAVALERA CONSPIRACY ---> Brrrr
THE WOMBATS ---> Leuk
ROISIN MURPHY ---> Leuk
SAYBIA ---> Gaap
PETE MURRAY ---> Gaap
KATE NASH ---> Zie KT Tunstall
PATRICK WATSON ---> Tofheid!
Mja...
Jawohl, met een leuke gezellige single! Ik had niet verwacht dat jij het leuk zou vinden, dus misschien zijn ze een andere laan ingeslagen met dit album? Ik vind het soms zelfs wat te radioproof en gepolijst... Maar hee, men mag hier niet kieskeurig zijn met die prijzen...quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:48 schreef -skippybal- het volgende:
Heeft La Rocca een nieuw album ofzo? Eerste album kreeg echt iets van 0,0001 aandacht. Zonde, aangezien alle C-bandjes van de eilanden toendertijd meer aandacht kregen dan Joran nu terwijl La Rocca veuuuuull beter is.
Slaaptekort altijd en dat ze zulke saaie dingen boeken kan ik ook niks aan doen. Ik bedoel, bij de gemiddelde jamsessie of singer-songwriter ronde kom je (veel) meer inspiratie tegen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:47 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Last van een slaaptekort of ligt jouw lat wat vermaak betreft gewoon errug hoog? Wat een gegaap!
Eerste album was vrolijkheid ten top met af en toe wat niet-standaard instrumenten en electro deuntjes. Zal binnenkort het nieuwe album eens regelenquote:Op woensdag 13 februari 2008 13:51 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Jawohl, met een leuke gezellige single! Ik had niet verwacht dat jij het leuk zou vinden, dus misschien zijn ze een andere laan ingeslagen met dit album? Ik vind het soms zelfs wat te radioproof en gepolijst... Maar hee, men mag hier niet kieskeurig zijn met die prijzen...
Die zal ik eens zoeken dan, ben benieuwd! Euhm poepduur, tsja, voor een momenteel nog baanloze student als ik wel ja. Al helemaal als je gewend bent om toffe dingen te zien voor belacheloos weinig geld (Wombats voor 7,- bijvoorbeeld)...quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Eerste album was vrolijkheid ten top met af en toe wat niet-standaard instrumenten en electro deuntjes. Zal binnenkort het nieuwe album eens regelen
En is het daar echt zo poepduur dan?
Ik verheug me, zoals altijd maar weer, gewoon op Pinkpop dit jaar.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:55 schreef Grobbel het volgende:
Ik sla Pinkpop zoals altijd maar weer gewoon over.
Lijkt me we wel heel gaaf, met zo'n orkest erbijquote:Het Concertgebouw van Amsterdam mag dit jaar weer rekenen op een lijstje mooie namen die heel wat zieltjes zullen lokken. Zo speelt daar morgen bijvoorbeeld The Australian Pink Floy Show, waarbij Podiuminfo ook aanwezig zal zijn.
Andere koek is de popformatie CocoRosie. Bizarre freakfolk van een hoog niveau. Deze act zal 29 april te gast zijn in het Concertgebouw Amsterdam. Bianca en Sierra Casady zullen deze avond begeleid worden door symfonische strofen van het Koninklijk Concertgebouw Orkest.
De aanvang van dit bijzondere concert zal wel pas om 22:30 zijn, probeer dus rekening te houden met vervoer. De kosten bedragen ¤27,50 en voor CJP kaarthouders en/of bezoekers onder de 27 jaar ¤25. Entréeleden betalen ¤22,50.
Dank jullie wel lieve politici! Wat nemen jullie toch altijd puike en belangrijke beslissingenquote:Valkhofaffaire moet eerder stoppen
NIJMEGEN - De Valkhof Affaire moet tijdens de Vierdaagsefeesten twee uur eerder stoppen. Dit heeft het stadsbestuur van Nijmegen vandaag besloten.
De Valkhof affaire mocht als alternatieve poot van de Vierdaagsefeesten altijd twee uur langer door gaan dan de andere vierdaagsefeesten. De gemeente Nijmegen wil geen uitzondering meer maken.
Volgens de directeur van de Valhof Affaire is dit de doodsteek voor het feest. Hij zou hierdoor 40 procent minder inkomsten binnen krijgen.
http://3voor12lokaal.vpro.nl/magazines/news/index.jsp?portals=18019&magazines=18020&news=915718quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:36 schreef Grobbel het volgende:
Later vandaag zal er nog een artikel verschijnen op 3VOOR12/Arnhem-Nijmegen, met reacties van de gemeente, programmeur en directeur; daar wordt nu nog aan gewerkt.
Ik ook. Tenzij Franz Ferdinand erbij komt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:55 schreef Grobbel het volgende:
Ik sla Pinkpop zoals altijd maar weer gewoon over.
Die zouden mij nog erg aan het twijfelen kunnen brengen ja.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:34 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik ook. Tenzij Franz Ferdinand erbij komt.
Meeste heb ik al gezien, behalve Incubus maar die dag is kut dus daar ga ik een 69 euro aan verspillen.
Ik was bijna vergeten dat ze bestondenquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:34 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik ook. Tenzij Franz Ferdinand erbij komt.
Er gaat een gerucht dat ze deze zomer in juli op een portugees festival staan. Dus ik verwacht een nieuw album voor die tijdquote:Op woensdag 13 februari 2008 23:18 schreef JeroenV het volgende:
Ach, dat album wordt al tijden een paar maanden meer uitgesteld. Dus ik heb er eigenlijk totaal geen verwachtingen van, hoewel ik wel erg benieuwd naar ben.
Oud nieuwsquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:47 schreef Love Mae King het volgende:
WOO FAKKING HOO!!!!!!!!!
Ha. Thom de Graaf in het nauw, altijd leuk.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
http://3voor12lokaal.vpro.nl/magazines/news/index.jsp?portals=18019&magazines=18020&news=915718
Nu maar hopen dat die motie van Groen Links nog iets voor elkaar gaat krijgen. Want anders voorzie ik straks een Affaire met dezelfde meuk die nu op de Waalkade staat. De Van Dik Houts, Mokes en Krezips van deze wereld, zeg maar.
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik gisteren het lijstje zag. Ik acht de kans nog best groot eigenlijk dat ze erbij komen. Hoop het!quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:38 schreef Love Mae King het volgende:
ik mis opersoonlijk Voicst nog in het Pinkpop lijstje... er komen nog 8 acts, wie missen jullie?
Die komen niet, Smeets heeft namelijk gezegd dat er geen NL bands meer bij het programma komen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:27 schreef NevermindMe het volgende:
[..]
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik gisteren het lijstje zag. Ik acht de kans nog best groot eigenlijk dat ze erbij komen. Hoop het!
Ach, wat weet die Jan Smeets er nou van?quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:25 schreef AMDB het volgende:
[..]
Die komen niet, Smeets heeft namelijk gezegd dat er geen NL bands meer bij het programma komen.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:12 schreef lienelien het volgende:
Collega vanmiddag (bij de computer om muziek aan te zetten) 'eef, welke soort muziek vind jij eigenlijk leuk? ' Dus ik: 'oh, indie en britpop ed' Krijg ik eerst een rare blik, vervolgens: 'Ohh, hip hop, ja 50 cent oid staat er wel op, wil je dat horen?'
omdat ik was uitgelogd.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:16 schreef MaJo het volgende:
[..]![]()
![]()
Waarom negeer je me op de gmail chat?
Ah okquote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:23 schreef lienelien het volgende:
[..]
omdat ik was uitgelogd.En nu reageer jij niet
Maar goed, zaterdag Rascal!
50 Cent hiphop noemenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:12 schreef lienelien het volgende:
Collega vanmiddag (bij de computer om muziek aan te zetten) 'eef, welke soort muziek vind jij eigenlijk leuk? ' Dus ik: 'oh, indie en britpop ed' Krijg ik eerst een rare blik, vervolgens: 'Ohh, hip hop, ja 50 cent oid staat er wel op, wil je dat horen?'
Pfff die mensen zijn ook niet erg creatief, aantal artiesten waren er vorig jaar ook al en hebben in de tussentijd niet eens een nieuw album uitgebracht of gemaakt. Maf.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:37 schreef -skippybal- het volgende:
Nieuwe namen voor Werchter:
R.E.M.
dEUS
Lenny Kravitz
The Chemical Brothers
Mika
Sigur Ros
Kaiser Chiefs
Nightwish
Ben Harper & The Innocent Criminals
Counting Crows
Editors
Roisin Murphy
The Hives
Chris Cornell
The Kooks
Air Traffic
Justice
Digitalism
KT Tunstall
The Gossip
John Butler Trio
Band Of Horses
En dan waren Radiohead en Beirut al bevestigd.
Ook leuk om weer eens heen te gaan. Keuzes, keuzes, keuzes
Echt hequote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:40 schreef Grobbel het volgende:
En staan Editors nu werkelijk op elk festival tegenwoordig?
Bronnetjequote:Liefde voor muziek
Ter Bogt deed ook onderzoek naar de fascinatie voor muziek, en komt tot de conclusie dat de liefde voor een bepaald type muziek stabiel is. De fascinatie voor artiesten kan komen en gaan, en het meelopen op een hype mag langere of kortere tijd duren. Toch vallen mensen altijd weer terug op een aantal basale preferenties voor typen muziek die verankerd zijn in hun persoonlijkheid. Er is ook een verband tussen muziekvoorkeur en persoonlijkheid. Zo zijn jongeren die van hitparademuziek of hip-hop/R&B houden extraverter en aardiger. Rockliefhebbers zijn eerder minder extravert, slordiger, maar wel opener voor nieuwe ervaringen. Liefhebbers van klassiek zijn aardiger, nauwkeuriger, opener voor nieuwe ervaringen en wat minder emotioneel stabiel.
Hmm, ik hou normaal niet van stereotypes, maar hierin herken ik mezelf toch welquote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:49 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Bronnetje
Nou, is dat waar?
* Kijkt om zich heen en ziet blikjes, flesjes, snoeppapiertjes, banenenschillen, een ranzig volle asbak en stapels ongelabelde cd's liggen
Mmmm...
Kings of Leon headline op Glastonbury, dus wel een kansje dat ze naar LL komen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:44 schreef SnowCockroach het volgende:
Herken mezelf ook wel.Is er een kans dat ik deze zomer Interpol of Kings of Leon nog ergens kan zien? Ik wil dit jaar ook naar Lowlands, met de line-up van 2007
. Waar ik niet bij was.
![]()
Hé, jij gaat toch ook naar de school v journalistiek (las ik in dat topic dacht ik), ga je naar Utrecht of Zwolle?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:23 schreef jakkop het volgende:
Een combinatie van de factoren prijs, geld dat ik volgend jaar nodig heb en een maatje die toch niet gaat.
waarom niet Tilburg dan? Had zelf het liefst Utrecht willen doen (als ik niet mijn huidige opleiding was gaan doen) maar Zwolle staat echt op plaats 3 voor mij. In Tilburg heb je ook geen toelatingstest. De eerst weetikveelhoeveel worden daar gewoon aangenomen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:14 schreef jakkop het volgende:
Ja klopt ja. Ik heb me aangemeld voor Utrecht, maar als ik de toelatingstest niet haal dan ga ik voor zwolle. iets te kleine kans om er met loting in utrecht in te komen. Jij zit in Zwollywood isn't it?
Liever Tilburg dan Zwolle.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 02:28 schreef -skippybal- het volgende:
Tilburg sucks ass!! Echt de kutste stad van Nederland (ja, het bestaat, nog erger dan Den Haag.)
heb je al een lijstje toevallig? ZIe op de site alleen Iron Maiden staanquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:16 schreef -skippybal- het volgende:
Vandaag worden de eerste grote namen (naast Iron Maiden dan) bekend gemaakt voor Sziget
heb hier al 2 tickets liggen, ga iig met mn broertje maar misschien met meerquote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:21 schreef -skippybal- het volgende:
R.E.M. op Sziget
Wie uit dit topic was nou ook van plan om dit jaar te gaan?
2 uur met de trein vind ik toch iets te veel van het goeie slechte.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 02:03 schreef lienelien het volgende:
[..]
waarom niet Tilburg dan? Had zelf het liefst Utrecht willen doen (als ik niet mijn huidige opleiding was gaan doen) maar Zwolle staat echt op plaats 3 voor mij. In Tilburg heb je ook geen toelatingstest. De eerst weetikveelhoeveel worden daar gewoon aangenomen.
Nog niet meer bekend helaas. Zal wel langzaam komen binnendruppelen via de officiele wegen en bandsites.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:55 schreef TomR het volgende:
[..]
heb je al een lijstje toevallig? ZIe op de site alleen Iron Maiden staan![]()
[..]
heb hier al 2 tickets liggen, ga iig met mn broertje maar misschien met meer
Hé, vriendinnetje van mij heeft zo'n onderzoek uitgevoerd voor de UU, maar bij haar kwam er juist niks uit, geen verband tussen muzieksmaak en persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:49 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Bronnetje
Nou, is dat waar?
* Kijkt om zich heen en ziet blikjes, flesjes, snoeppapiertjes, banenenschillen, een ranzig volle asbak en stapels ongelabelde cd's liggen
Mmmm...
watte?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:31 schreef jakkop het volgende:
[..]
2 uur met de trein vind ik toch iets te veel van het goeie slechte.
En ik bedoel, Tilburg, ga dan meteen naar de hogeschool van Bloemkoolstronksteradeel.
Ik vind het ook een beetje vaag onderzoekje. Vooral omdat er uitkomt dat mensen die haar top-40 en hiphop (ik neem aan dat ze het over urban hebben, aangezien het in een adem wordt genoemd met top-40) aardiger zijn. Hmmm, daar zitten volgens mij toch meer kutfiguren bij dan in het alternatieve wereldje. Die vinden iedereen in eerste instantie lievquote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:54 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Hé, vriendinnetje van mij heeft zo'n onderzoek uitgevoerd voor de UU, maar bij haar kwam er juist niks uit, geen verband tussen muzieksmaak en persoonlijkheid.![]()
Bovendien vind ik het een beetje omgekeerde wereld, kan je niet beter zeggen: nette en nauwkeurige mensen houden eerder van klassieke muziek en slordige mensen eerder van rockmuziek omdat het beter bij hun persoonlijkheid en karaktertrekken past? Dat het elkaar andersom bepaalt, of klinkt dit nou alsof het gewoon hetzelfde is voor jullie?Oehhh filosofisch...
*insert willekeurige naam van een plaats ver buiten de beschaving.*quote:
Generaliseren, hoi hoi hoi!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:08 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik vind het ook een beetje vaag onderzoekje. Vooral omdat er uitkomt dat mensen die haar top-40 en hiphop (ik neem aan dat ze het over urban hebben, aangezien het in een adem wordt genoemd met top-40) aardiger zijn. Hmmm, daar zitten volgens mij toch meer kutfiguren bij dan in het alternatieve wereldje. Die vinden iedereen in eerste instantie liev
Hey, ik ben ook maar mensquote:
Omdat tsja, Zwolle zou goedkoper zijn qua kamers. Niet dus, betaal alsnog 350. Wel relaxt flatje hoor, maar alsnog duur. Daarbij dacht ik dat het uitgaansleven wel te pruimen was, maar niet lang daarna ontdekte ik Amsterdam als uitgaansstad en tsja Zwolle is wel erg saai en kut als je gaat vergelijkenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:44 schreef jakkop het volgende:
@f-s: waarom ben je dan naar zwolle gegaan, als je nu al naar utrecht over wil stappen?![]()
(I bet indie muteert trouwens wel langzaam in een Journalistiek centraal)
(of zullen we het gewoon de gebruikelijke slowchat noemen?)
Ik ben ook gewoon ingeloot in Utrecht dus dat komt wel goed johquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:14 schreef jakkop het volgende:
Ja klopt ja. Ik heb me aangemeld voor Utrecht, maar als ik de toelatingstest niet haal dan ga ik voor zwolle. iets te kleine kans om er met loting in utrecht in te komen. Jij zit in Zwollywood isn't it?
Watquote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:14 schreef -skippybal- het volgende:
The Kooks in een half uur uitverkocht
Ik wist echt niet dat die zó populair zijn.
Oei, dan heb ik het idee dat ik er niet in kom, want ik heb nog steeds niet een 2de reactie.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:00 schreef MaJo het volgende:
Oh en ik ga voor 3voor12/Utrecht schrijven
quote:DEERHUNTER
Datum: donderdag 12 juni 2008
Voorverkoop vanaf: zaterdag 16 februari 2008
kleine zaal: 22.30 uurz
aal open: 22.00 uur
entree: 9,- excl. lidmaatschap (3,- p.m./18,- p.j.)
Ongelooflijk. Had het wel verwacht, gezien het hoge jonge meisjes fans-gehalte. Niets mis mee, hoor. Ik stond vanmorgen op met de bedoeling kaarten aan te schaffen. Maar terwijl ik moest wachten en wachten op verbinding voor de TicketService, dacht ik: "Waarom zou ik eigenlijk 40 euro uitgeven aan zo'n middelmatige band die natuurlijk wederom op alle festivals staat?" en ben ik verder geslapenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:14 schreef -skippybal- het volgende:
The Kooks in een half uur uitverkocht
Ik wist echt niet dat die zó populair zijn.
Hmmm dat is wel vreemd... Nog een mailtje sturen?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:50 schreef jakkop het volgende:
[..]
Oei, dan heb ik het idee dat ik er niet in kom, want ik heb nog steeds niet een 2de reactie.
Ik had precies het zelfdequote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
WatWist niet dat het al in de vvk ging en heb nu dus geen kaartje
![]()
Haha, ja. Gelukkig maakt de muziek veel goed. Hun eerste speelfilm (A Hard Day's Night uit 1964) is wel tien keer beter, trouwens.quote:Op zondag 17 februari 2008 17:13 schreef jakkop het volgende:
Dernet Help! (die film met the beatles) gekeken. Wat een stom einde zeg.![]()
Maar wel lekker droge film.
Ja bizarquote:Op zondag 17 februari 2008 15:09 schreef Aisumasen het volgende:
Geen Babyshambles-topic, geen Libertines-topic, zelfs geen Pete Doherty-topic. Ik ben ook erg benieuwd naar morgenavond. Ze zijn bij alle optredens in hun tournee gewoon op komen dagen. Maar in welke toestand...
Moet ik zeker weer zo'n verdomde uitgebreide openingspost in elkaar sleutelen. Geen tijd voorquote:Op zondag 17 februari 2008 18:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja bizarKun jij niet een mooi topic openen
Maar je gaat dus ook morgen?
Nee hoor iets in de trant van "wie kent drughead Pete Doherty niet" will doquote:Op zondag 17 februari 2008 18:56 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Moet ik zeker weer zo'n verdomde uitgebreide openingspost in elkaar sleutelen. Geen tijd voor. Maar inderdaad, natuurlijk ga ik ook!
![]()
quote:Op zondag 17 februari 2008 18:20 schreef El_jefe07 het volgende:
Haha
[ afbeelding ]
http://www.myspace.com/doesitoffendyou
Ja kzag het een tijdje geleden. vette shit![]()
quote:
Nee die is op bij mijn oudersquote:
Jaaaaquote:Op maandag 18 februari 2008 14:39 schreef lienelien het volgende:
Babyshambles, Babyshambles, Babyshambles
8 uur ofzo?quote:Op maandag 18 februari 2008 14:43 schreef lienelien het volgende:
paradiso is trouwens vanaf 19u30 open, en om 21u hoort babyshambles te beginnen. Hoe laat wil jij er zijn maj?
Jazeker, het lijkt nu echt te gaan gebeuren. Pete is al gesignaleerd op het Leidseplein.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jaaaa![]()
Het ziet er zelfs naar uit dat het doorgaat
En helaas, heb morgen 3v12-vergadering.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:38 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand morgen nog naar Yeasayer?
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:55 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ben een keer bij de Brabanthallen (volgens mij bij Slayer) dat er zelfs mensen gingen crowdsurfen bij de garderobe
Je hebt aan z'n haar gerokenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:54 schreef MaJo het volgende:
Babyshambles was tofPete was minder de weg kwijt dan verwacht
Hij had zelfs zijn haar gewassen
Maar het klonk goed
Nee maar het was zo pluizigquote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:00 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Je hebt aan z'n haar geroken?
Uhuhquote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:05 schreef Grobbel het volgende:
Ik ben blij dat jij wel een leuke avond had, MaJo.Het is al heel wat dat het zomaar door ging.
Dat is echt té ergquote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh en ik heb zijn sigaretoverblijfsel geconfisceerd![]()
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:08 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat is echt té erg![]()
Wat rookt 'ie?
Nee ze heeft 'm van het podium af gepluktquote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:15 schreef -skippybal- het volgende:
Maar hij gaf jou een opgerookte peuk ofzo? Of schoot 'ie 'm uit in je gezicht ofzo?
En was die schattige drumster er?
Naturally...quote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:20 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee ze heeft 'm van het podium af geplukt
Sünd. PD verpruts al het goeds in z'n levenquote:En nee, het was een (beetje enge) man
Er waren drie huisvrouwen om voor 7000 man de jassen te halen en 10 man security om te zorgen dat er niemand overheen klom.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:51 schreef Grobbel het volgende:
Ze hadden vandaag wat verstrooide huisvrouwen bij de garderobe staan, die een spectaculair moyenne onderhielden van 3 minuten per jas. En dan overdrijf ik nog niet eens.![]()
Op een gegeven moment kwamen de bezoekers dan ook in een heuse opstand. Tientallen mensen die gewoon over de tafel van de garderobe heen sprongen en besloten om maar gewoon hun eigen jas te gaan zoeken.Ja, en toen stond de boel binnen no time vol met security-kleerkasten. Dan zijn ze ineens wel heel effectief bij de Brabanthallen.
Wat gebeurde er aan het eind waardoor die gitarist zo kwaad werd? Werd er iets van het balkon gegooid ofzo? Ik stond nog ergens vooraan bij te komen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:20 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee ze heeft 'm van het podium af geplukt
En nee, het was een (beetje enge) man
Dat vroeg ik me ook al af, zag opeens iedereen met middelvingers naar het balkon wijzen haha. En wie was die gast die jarig was? Een roadie?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:23 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Wat gebeurde er aan het eind waardoor die gitarist zo kwaad werd? Werd er iets van het balkon gegooid ofzo? Ik stond nog ergens vooraan bij te komen.
ja volgens mij zag ik wat bekertjes vallen oidquote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:23 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Wat gebeurde er aan het eind waardoor die gitarist zo kwaad werd? Werd er iets van het balkon gegooid ofzo? Ik stond nog ergens vooraan bij te komen.
Niks beter dan mijn compleet witte kamer, met helemaal niks aan de murenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:43 schreef frame-saw het volgende:
Oooo tof. Maar nothing beats my brand-new indie-wall. The Wombats, tweemaal Alex Turner, Justice en duizend flyers en concertkaartjes. Zucht.
Ik slaap alleen in m'n kamer, verder kom ik er nooitquote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:17 schreef jakkop het volgende:
Ik heb nu 1 muur vol met muziekzooi (flyers, kaartjes, stickers), 1 met die white stripes poster, en 1 met de vetste (band)poster ooit.
![]()
Ik vind witte muren echt booooring.
Ik ga binnenkort even een huge (lees: 20 a4tjes) beatles iets printen, en dan is mn kamer eindelijk niet meer boring.
Tis ook mn woonkamer.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:30 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik slaap alleen in m'n kamer, verder kom ik er nooitWoonkamer hier ftw. Voordeel van met vrienden op kamers
Hier in de woonkamer hangt heel indie een roze spons konijn, en een groen washandje met evil gezichtje.quote:
Ja, ik wilde bijna typen: "Let niet op het belabberde interview". Maar dan denk ik altijd aan die mensen die ook hun best doen enzo.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:28 schreef lienelien het volgende:
Lekker wazig weer in dat filmpje..
En wat een ongelofelijk slecht filmpje ook..
belabberde interview, belabberde presentatie, belabberde beeldkeuze&montage, jaquote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:34 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, ik wilde bijna typen: "Let niet op het belabberde interview". Maar dan denk ik altijd aan die mensen die ook hun best doen enzo.
Ja, je hebt ook gelijk hoor. Vind het vooral genant dat je wel 5 keer hoort: "Turn the camera off, please", en dat ze dat gewoon in de montage hebben laten zitten.quote:Op woensdag 20 februari 2008 00:00 schreef lienelien het volgende:
[..]
belabberde interview, belabberde presentatie, belabberde beeldkeuze&montage, ja
Maar Babyshambles op London Calling?
de auto's op de achtergrond zijn ook zo tof.quote:Op woensdag 20 februari 2008 00:06 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, je hebt ook gelijk hoor. Vind het vooral genant dat je wel 5 keer hoort: "Turn the camera off, please", en dat ze dat gewoon in de montage hebben laten zitten.
Ik denk dat London Calling over Blood Red Shoes gaat.
zet er maar in!quote:Op woensdag 20 februari 2008 00:09 schreef -skippybal- het volgende:
MagAmy Macdonald
in de volgende OP?
[ afbeelding ]!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |