abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 januari 2008 @ 23:50:17 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_56423411
Het grote Edgar Davids Topic
Edgar Davids, terug op het oude nest. (deel II)

Volledige naam: Edgar Steven Davids
Bijnaam: De Pitbull
Geboortedatum: 13 maart 1973
Geboorteplaats: Paramaribo, Suriname
Spelend bij: AFC Ajax
Positie: Middenvelder
Contract tot: 2007-08

game on
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56423440
Hij gaat binnenkort om de tafel met Ajax, de uitkomst lijkt me al duidelijk..
pi_56423551
Kansloze zak, ik mag aannemen dat ie stopt.

Als aanvoerder dít voorbeeld geven, dan hoop ik dat je genoeg zelfkennis hebt en gewoon de eer aan jezelf houdt.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_56423563
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:31 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

.

Doe eens normaal, omdat ie 3 wedstrijden wat minder speelt?
Of hij goed of slecht speelde doet er wat mij betreft niet toe.
Het is gewoon walgelijk dat een speler, en al helemaal een speler met een dergelijke hoeveelheid ervaring, zich zo laat gaan.

Of hij voor Ajax, PSV, Feyenoord of welke club dan ook speelt heeft daar verder helemaal niets mee te maken
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_56423567
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:51 schreef Radegast het volgende:
Ja, hij blijft nog een jaar om zich te revancheren voor dit matige seizoen van hem.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56423593
Blijft een vreemde vogel.
  woensdag 30 januari 2008 @ 23:58:28 #7
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_56423597
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:56 schreef Eric_Cantona het volgende:
Kansloze zak, ik mag aannemen dat ie stopt.

Als aanvoerder dít voorbeeld geven, dan hoop ik dat je genoeg zelfkennis hebt en gewoon de eer aan jezelf houdt.
idd, aanvoerder hoort het goede voorbeeld te geven
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_56423647
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:57 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, hij blijft nog een jaar om zich te revancheren voor dit matige seizoen van hem.
Nee hoor.
  donderdag 31 januari 2008 @ 00:01:40 #9
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_56423678
Dom, dom, dom, Edgar...
  donderdag 31 januari 2008 @ 00:02:20 #10
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_56423694
Hij is bang voor Feyenoord...
pi_56423707
Iemand een gifje?
pi_56423717
Zoals ik in het wedstrijdtopic al zei:

Schokkend om te zien tot wat een zielig hoopje mens de grote Edgar Davids verworden is. De man is een persiflage op zichzelf.
pi_56423750
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:58 schreef DANILXL het volgende:

[..]

idd, aanvoerder hoort het goede voorbeeld te geven
't Mooie is dat ie 5 minuten daarvoor al laat zien waarom ie geen aanvoerder hoort te zijn.

Al liet ie dat voorgaande jaren al zien, maar goed. Die jongen wás 'n kuitenbijtertje en alles wat ie meer zou moeten zijn is natuurlijk kwatsj. Hij kan niet meer zijn dan dat.

Stoppen en nooit meer op 't voetbalveld laten zien, klaar. Hij moet maar gouwe kettingen gaan sparen o.i.d.
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2008 @ 00:07:16 #14
135486 Manu82
How you doin'?
pi_56423764
Hij viel me heel erg tegen vandaag
Some memories are best forgotten
Room 23
  donderdag 31 januari 2008 @ 00:10:43 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56423837
Leuk, al die kortzichtige op de laatste paar wedstrijden gebaseerde reakties hier.
Vorig jaar nog een held toen ie bij Ajax terugkeerde en nu alweer uitgekotst door de successupportertjes?
Alsof grootheden als Maldini of Seedorf niet ook eens zo'n periode hebben meegemaakt.
Davids heeft de klasse en de mentaliteit om er gewoon weer bovenop te komen en nog heel veel voor z'n club te kunnen betekenen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56423862
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:04 schreef De_Hypotheker het volgende:
Zoals ik in het wedstrijdtopic al zei:

Schokkend om te zien tot wat een zielig hoopje mens de grote Edgar Davids verworden is. De man is een persiflage op zichzelf.
ik heb het me uit laten leggen, hij kan niet meer mee, vandaar die achterbakse schoppen.
met als dat geld vind ik t vreemd stop gewoon als held. ga iets anders doen.
De Puta Madre
pi_56423933
Wat een domme reac
ties hier zeg

Het was een domme overtreding vanavond.
En het lijkt er inderdaad op dat Davids fors op zijn retour is maa
r om nou zo respecloos over hem te praten.
pi_56423973
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:10 schreef golfer het volgende:
Leuk, al die kortzichtige op de laatste paar wedstrijden gebaseerde reakties hier.
Vorig jaar nog een held toen ie bij Ajax terugkeerde en nu alweer uitgekotst door de successupportertjes?
Alsof grootheden als Maldini of Seedorf niet ook eens zo'n periode hebben meegemaakt.
Davids heeft de klasse en de mentaliteit om er gewoon weer bovenop te komen en nog heel veel voor z'n club te kunnen betekenen.
Maldini en Seedorf spelen anders nog wel op het hoogste niveau bij Milan, in tegenstelling tot Davids bij Ajax. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat hij destijds bij Barcelona is weggegaan toen hij daar verhuurd was, sinds hij daar weg is is het alleen maar bergafwaarts gegaan met Edgar.

Bij Barca paste hij in het team en speelde hij goed, in tegenstelling tot Inter. Maar ja, geld he...
pi_56424038
Kom op golfer, je ziet toch
wel dat het voor
bij is met Davids?
pi_56424049

Dit komt wel overeen met mijn gevoelens over zijn optreden van vandaag.
  donderdag 31 januari 2008 @ 00:22:25 #21
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_56424102
Wat een frusti die davids, die kan echt helemaal niks meer
Wat een vieze smerige speler zeg.
pi_56424198
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:06 schreef Eric_Cantona het volgende:

Al liet ie dat voorgaande jaren al zien, maar goed. Die jongen wás 'n kuitenbijtertje en alles wat ie meer zou moeten zijn is natuurlijk kwatsj. Hij kan niet meer zijn dan dat.
Als ie alleen een kuitenbijter was geweest was ie niet 5 jaar een dragende speler van Juventus geweest. Vraag anders ff aan zijn voormalig trainers Van Gaal, Lippi, Hiddink en Rijkaard en zijn medespelers Zidane, Nedved, Del Piero, Deschamps, Seedorf, Bergkamp etc. of ie alleen een 'kuitenbijtertje' was

Davids was technisch één van de beste middenvelders die Ajax of Nederland ooit gehad heeft, en als je dat niet hebt gezien snap je niks van voetbal.

Dat men hem nu op grond van een paar slechte wedstrijden (op zijn 34e!) en een domme actie uitkotst, zegt veel over Hollandse voetbalfans: rancuneuze, opportunistische ramptoeristen met extreem korte termijn geheugen Zie ook het plotselinge gejuich voor Seedorf na hem jarenlang uitgekotst te hebben, of hoe Gullit ooit in het Olympisch Stadion werd uitgefloten. Of: hoe een klein land inderdaad heel klein kan zijn.....
  donderdag 31 januari 2008 @ 00:27:17 #23
146874 DANILXL
pi_56424222
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:15 schreef SCH het volgende:
Wat een domme reac
ties hier zeg

Het was een domme overtreding vanavond.
En het lijkt er inderdaad op dat Davids fors op zijn retour is maa
r om nou zo respecloos over hem te praten.
ik vind dat hij respectloos met zn tegenstanders omgaat
pi_56424243
Davids is nog niet fit genoeg imo
pi_56424244
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:27 schreef DANILXL het volgende:

[..]

ik vind dat hij respectloos met zn tegenstanders omgaat
Vanavond wel ja.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2008 @ 00:29:34 #26
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56424280
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:19 schreef Cyberia18 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit komt wel overeen met mijn gevoelens over zijn optreden van vandaag.
dat gaat wel heel ver
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2008 @ 00:30:53 #27
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56424306
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:28 schreef Jasza het volgende:
Davids is nog niet fit genoeg imo
kan hij mooi een paar weken hard aan werken en dan kunnen we over 1,5 maand echt oordelen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56424340
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:10 schreef golfer het volgende:
Misschien moet je daarvoor hele wedstrijden zien ipv samenvattingen. De klasse van Davids is er al een jaar niet meer, misschien wel langer; want ook bij de Spurs speelde hij meer niet dan wel. Seedorf staat ondanks een mindere vorm wel altijd in de basis, terwijl Maldini altijd nog iets toevoegt.

Het enige wat Davids tot nu toe heeft toevoegd zijn onnodige overtredingen, talloze verloren duels en een hoop mislukte balcontacten, om maar niet te spreken van een volledig vrijstaande misgetimede kopbal en een frustratie volle tackle. Qua mentailiteit zal hij nog genoeg kunnen overbrengen aan jeugdige talenten, maar qua voetbal en duelkracht wordt hij echt voorbij gestreefd door de jongere garde.
  donderdag 31 januari 2008 @ 00:35:12 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56424395
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:26 schreef Soul79 het volgende:

Als ie alleen een kuitenbijter was geweest was ie niet 5 jaar een dragende speler van Juventus geweest. Vraag anders ff aan zijn voormalig trainers Van Gaal, Lippi, Hiddink en Rijkaard en zijn medespelers Zidane, Nedved, Del Piero, Deschamps, Seedorf, Bergkamp etc. of ie alleen een 'kuitenbijtertje' was

Davids was technisch één van de beste middenvelders die Ajax of Nederland ooit gehad heeft, en als je dat niet hebt gezien snap je niks van voetbal.

Dat men hem nu op grond van een paar slechte wedstrijden (op zijn 34e!) en een domme actie uitkotst, zegt veel over Hollandse voetbalfans: rancuneuze, opportunistische ramptoeristen met extreem korte termijn geheugen Zie ook het plotselinge gejuich voor Seedorf na hem jarenlang uitgekotst te hebben, of hoe Gullit ooit in het Olympisch Stadion werd uitgefloten. Of: hoe een klein land inderdaad heel klein kan zijn.....
Dank je, je verwoordt heel goed wat ik ook bedoelde.
Belachelijk hoe er hier in Nederland wordt omgegaan met zulke grote spelers/sporters.
Poef.....gone! ©golfer
pi_56424456
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Belachelijk hoe er hier in Nederland wordt omgegaan met zulke grote spelers/sporters.
Echte groten maken niet zo'n overtreding golfer.

Je hebt gelijk hoor maar ik vind je wel iets naief om hem met Maldini en Seedorf te vergelijken .
pi_56424628
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Belachelijk dat je niet over een grote speler mag zeggen dat ie kut voetbalt als ie een paar ouder is. Fantastisch hoe Davids bij Juventus was. Fantastisch hoe hij een halfjaar bij Barcelona heeft gevoetbald. Maar dat neemt niet weg dat hij nu slecht in vorm is, ondanks blessures of ritme. Dat neemt niet weg dat hij kinderlijk opzij werd gezet door Bakkal, Farfan en Simons, en amper een voetballende oplossing heeft gezocht of in ieder geval de verdediging niet in problemen heeft gebracht.

Tuurlijk is ie vorig jaar van meer waarde geweest, maar op dit moment is hij geen toegevoegde waarde. Heel sneu, heel triest, maar wel de werkelijkheid. Dan kan je wel veren in zijn reet blijven duwen voor de afgelopen 10 jaar, maar dan blijft dit seizoen toch echt een deceptie. Dat zegt verder niets over de Davids tussen '96 en '03.
pi_56424646
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Echte groten maken niet zo'n overtreding golfer.

Je hebt gelijk hoor maar ik vind je wel iets naief om hem met Maldini en Seedorf te vergelijken .
Van Basten maakte ook nare overtredingen (elleboogstoten!), Bergkamp ging eens op een tegenstander staan (WK '98 tegen Joegoslavië, vlak voor Davids de winnende er in knalde). Om over Zidane en Maradona maar te zwijgen..... Die overtredingen vergeef ik hem.

Ik sla Davids een stuk hoger aan dan Seedorf. Die heeft meer gewonnen, maar Davids was dominanter, drukte een zwaarder stempel op zijn teams en maakte veel meer verschil. En in het NL elftal heeft Seedorf nu eenmaal nooit echt gepresteerd, itt Davids.
  donderdag 31 januari 2008 @ 00:55:30 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56424736
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:47 schreef BliksemSchigt het volgende:

Tuurlijk is ie vorig jaar van meer waarde geweest, maar op dit moment is hij geen toegevoegde waarde. Heel sneu, heel triest, maar wel de werkelijkheid. Dan kan je wel veren in zijn reet blijven duwen voor de afgelopen 10 jaar, maar dan blijft dit seizoen toch echt een deceptie. Dat zegt verder niets over de Davids tussen '96 en '03.
Ik heb al gezegd dat ie dit seizoen ondermaats presteert, maar ik erger mij aan de manier waarop ie door kortzichtige successupportertjes nu helemaal wordt afgemaakt, zonder te herinneren hoe belangrijk hij is geweest en ook nog als ie weer in vorm komt nog kan zijn voor een elftal.

Het gaat mij niet eens zozeer om Davids. Het gaat mij vooral om de manier waarop wij in Nederland met grote sportmensen omgaan.
In landen als Italië of Engeland zou zoiets ondenkbaar zijn.
Poef.....gone! ©golfer
pi_56424796
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:47 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Belachelijk dat je niet over een grote speler mag zeggen dat ie kut voetbalt als ie een paar ouder is. Fantastisch hoe Davids bij Juventus was. Fantastisch hoe hij een halfjaar bij Barcelona heeft gevoetbald. Maar dat neemt niet weg dat hij nu slecht in vorm is, ondanks blessures of ritme. Dat neemt niet weg dat hij kinderlijk opzij werd gezet door Bakkal, Farfan en Simons, en amper een voetballende oplossing heeft gezocht of in ieder geval de verdediging niet in problemen heeft gebracht.

Het gaat niet om normale kritiek, die is op zich terecht. Het gaat om dat massale, rancuneuze, bijna triomfantelijke uitkotsen dat Nederlanders over het algemeen graag doen. (Niet alleen in het voetbal, de onderbuikhaat tegen de 'linkse kerk' e.d. werkt ook op die manier. "Als Nederlanders zich ergens tegen keren, dan doen ze dat massaal", zo verwoordde de Amerikaanse historicus James Kennedy die neiging. Maar ik dwaal af)

Maar goed, waar maak ik me druk om
pi_56425032
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat gaat wel heel ver
Het spijt me maar ik vond hem vandaag gewoon bedroevend spelen. Ik schrijf hem nu ook niet af maar zo'n matige optreden had ik niet verwacht.

Ik ben nog steeds overtuigd dat hij voor de rest van het seizoen nog voor grote waarde zal zijn, echter liet hij vandaag op zeer knullige wijze z'n medespelers in de steek.
pi_56425416
Niet zo'n gek slimme actie van je FOCKING AANVOERDER. En dat ie dan nog met applaus het veld afging, begreep ik al helemaal niet... Hoe kun je in de wedstrijd voor feyenoord je zo laten gaan...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_56425694
Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  donderdag 31 januari 2008 @ 03:18:13 #38
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56425731
Hoe was Edje vandaag, hoorde op de terugweg dat 'ie zich weer eens niet kon inhouden. Is z'n vrouw op vakantie ofzo.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_56426071
koster die hem ook niet durft aan te pakken
pi_56426186
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 06:39 schreef ASroma het volgende:
koster die hem ook niet durft aan te pakken
Inderdaad, bij RTL reageerde hij ook al als zo'n softie met zo'n dooddoener 'het is niet slim'.
  donderdag 31 januari 2008 @ 08:47:03 #41
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56426758
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:51 schreef Radegast het volgende:
Zonde van de tijd, dat om de tafel zitten. Denk dat Edgar Davids nu definitief verleden tijd is, zonde.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56426781
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:55 schreef golfer het volgende:
Het gaat mij niet eens zozeer om Davids. Het gaat mij vooral om de manier waarop wij in Nederland met grote sportmensen omgaan.
In landen als Italië of Engeland zou zoiets ondenkbaar zijn.
Gelukkig zijn we niet zoals in Engeland of Italie waar die heldenverering idiote proporties heeft. Hier slaan we misschien weer wat door naar de andere kant.

Maar het hoort ook wel een beetje bij (sommige) Ajaxsupporters denk ik. Snel een held en snel verguisd.
pi_56427265
Blijft een held voor mij.
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:32:53 #44
139407 jorienvdherik
pi_56427314
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 03:02 schreef mcyodogg het volgende:
Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
met zijn arrogante kop vorig seizoen, bakt er niets van dit jaar.
pi_56427328
Dag Edgar, beetje trieste aftocht zo. Maar een aanvoerder die zich zo laat gaan, hebben we ook niet nodig.
pi_56427360
Die acties van gisteren waren natuurlijk pure frustratie, aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant zou een speler met zo'n staat van dienst daar boven moeten staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door En1gma op 31-01-2008 09:57:41 ]
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:53:10 #47
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_56427546
Tjah, nadat ie bij die overtreding op Farfan goed wegkwam had hij toch beter moeten weten...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_56427773
Bij de Suriprofs zijn ze nog heel blij met m.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56427860
whaha wat een actie, die gast is écht dom
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 03:02 schreef mcyodogg het volgende:
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:15:37 #50
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_56427879

Edgar....
Ik vrees ervoor dat we gister hebben gezien dat het na Stam ook 'op' is voor deze grootse voetballer...
Hopelijk zit ik ernaast en laat hij na zijn schorsing zien dat hij nog wel mee kan, maar het was gister echt treurig om te zien dat hij in alle opzichten werd afgetroefd......
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:17:06 #51
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_56427912
Over The Hill
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_56427968
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 09:32 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

met zijn arrogante kop vorig seizoen, bakt er niets van dit jaar.
Haha, het zit diep bij jullie he

Eén droge opmerking van Edje en heel Rotterdam heeft het er een jaar later nog over
pi_56428395
de actie was tekenend voor onmacht bij alles van die joden !
Al 4 jaar lang
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:00:57 #54
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_56428781
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:43 schreef AminBen het volgende:
de actie was tekenend voor onmacht bij alles van die joden !
Al 4 10 jaar lang
Die 2 incidentele kampioenschapjes zeggen weinig, het is al jaren huilen met de pet op daar in de hoofdstad
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:08:08 #55
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56428954
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:00 schreef PyTh het volgende:

het is al jaren huilen met de pet op daar in de hoofdstad
Klopt, heb me dan ook voorgenomen om komende zondag eens een keer geen pet op te doen.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:10:18 #56
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_56429005
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:08 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klopt, heb me dan ook voorgenomen om komende zondag eens een keer geen pet op te doen.
Hehe, 2 grote kratten M0nty....
Gonna cost ya
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:16:02 #57
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56429134
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:10 schreef PyTh het volgende:

[..]

Hehe, 2 grote kratten M0nty....
Gonna cost ya
Komt goed.

Misschien als we nog wat dichterbij kruipen, ik nog wel een keer quitte of dubbel wil doen om het landskampioenschap, maar vooralsnog is dat niet echt iets wat haalbaar lijkt.
pi_56429689
quote:

[..]

Davids held. Ondanks gister
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_56429859
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:15 schreef BoNi het volgende:

Edgar....
Ik vrees ervoor dat we gister hebben gezien dat het na Stam ook 'op' is voor deze grootse voetballer...
Hopelijk zit ik ernaast en laat hij na zijn schorsing zien dat hij nog wel mee kan, maar het was gister echt treurig om te zien dat hij in alle opzichten werd afgetroefd......
Het beeld wat we van Rijkaard kregen toen ie terug kwam, is ook het beeld dat we van jongens als Stam en Davids verwachtten.. Maar kennelijk hebben die grote sterren ook een draaiend team om zich nodig als ze niet de echte leidereigenschappen hebben als Rijkaard (en een hoop talent om je heen uiteraard).
pi_56429987
Hij is voor 3 duels geschorst, waarvan 1 voorwaardelijk.

Belachelijk weinig.
pi_56430033
KNJB
pi_56430124
Het kan snel verkeren...vorig jaar was de algehele mening dat Davids een van de betere spelers van Ajax was....er gingen weer stemmen op om hem op te roepen voor Oranje....

Nu komt hij net terug van een zware blessure...duidelijk nog niet wedstrijdfit en wordt hij gelijk alweer afgeschreven...

BTW wel grappig dat iemand met een username als Eric Cantona begint over acties die aanvoederonwaardig zijn....blijkbaar die fantastische actie van Cantona vergeten
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:09:17 #63
146874 DANILXL
pi_56430187
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:06 schreef Pulu het volgende:
Het kan snel verkeren...vorig jaar was de algehele mening dat Davids een van de betere spelers van Ajax was....er gingen weer stemmen op om hem op te roepen voor Oranje....

Nu komt hij net terug van een zware blessure...duidelijk nog niet wedstrijdfit en wordt hij gelijk alweer afgeschreven...

BTW wel grappig dat iemand met een username als Eric Cantona begint over acties die aanvoederonwaardig zijn....blijkbaar die fantastische actie van Cantona vergeten
welke?
pi_56430280
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:54 schreef Flawless2006 het volgende:

[..]

Het beeld wat we van Rijkaard kregen toen ie terug kwam, is ook het beeld dat we van jongens als Stam en Davids verwachtten.. Maar kennelijk hebben die grote sterren ook een draaiend team om zich nodig als ze niet de echte leidereigenschappen hebben als Rijkaard (en een hoop talent om je heen uiteraard).
Vergeet niet dat Rijkaards 1e seizoen terug bij Ajax (93/94) helemaal niet geweldig was. Integendeel: met hem verloren we 4-1 van PSV, we werden overlopen door Parma, een wedstrijd waarin Rijkaard zo onthutsend zwak speelde dat hij gewisseld werd en hij kon niks doen aan de collectieve vormcrisis in februari/maart van dat seizoen.

Op het WK in Amerika was hij ook al niet bijzonder en klaagde juist iedereen over zijn grijze optreden, het leek hem allemaal niks te kunnen schelen. Hij leidde met sloom balverlies de 1-0 van Brazilië in en werd gewisseld door Advocaat, einde interlandcarierre.

Misschien heeft dat hem getriggerd in het 2e seizoen bij Ajax, toen hij fantastisch was. Maar laten we wel wezen: die ploeg, met al dat talent, was een gespreid bedje voor hem. In deze ploeg zou hij niet meer zo'n impact hebben.
pi_56430339
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:13 schreef Soul79 het volgende:

[..]

In deze ploeg zou hij niet meer zo'n impact hebben.
Dat is ook eigenlijk wat ik bedoel. Dit soort spelers stijgen boven zichzelf uit in een omgeving waarin dat mogelijk is. Een speler als Davids gecombineerd met een Stam en een Sneijder, enz kan potentie bieden in dit team maar eigenlijk alles wat opgebouwd moest worden is weer tenietgedaan sinds zijn blessure eigenlijk.
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:34:58 #66
139407 jorienvdherik
pi_56430714
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:17 schreef PyTh het volgende:
Over The Hill
zelfs the hills haves eyes is gevaarlijker dan davids

belachelijke lage straf
pi_56430715
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:06 schreef Pulu het volgende:

Je hebt 't over één karatetrap?

Davids heeft volgens mij wel vaker laten zien 'n slechte verliezer te zijn. Daarbij is Cantona altijd van waarde geweest als ie speelde en tenminste op z'n hoogtepunt gestopt. Had Edje ook moeten doen
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:39:57 #68
139407 jorienvdherik
pi_56430868
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:34 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Davids heeft volgens mij wel vaker laten zien 'n slechte verliezer te zijn. Daarbij is Cantona altijd van waarde geweest als ie speelde en tenminste op z'n hoogtepunt gestopt. Had Edje ook moeten doen
wanneer had die dat moeten doen dan ?
5 jaar geleden
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:42:29 #69
146874 DANILXL
pi_56430940
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:39 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

5 jaar geleden
toen inter hem kocht maar hij daar niet ging spelen
pi_56431032
schandalig lage straf, ongelofelijk.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 31 januari 2008 @ 12:45:49 #71
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56431043
3 duels komt hij goed mee weg
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:47:31 #72
146874 DANILXL
pi_56431092
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:45 schreef borisz het volgende:
3 duels komt hij goed mee weg
het zijn er twee, nog erger
pi_56431187
Een beetje meer respect zou menigeen hier sieren ondanks zijn belachelijke overtredingen gisteren is Davids nog steeds een levende legende van het nederlands voetbal en inderdaad hij had wellicht al moeten stoppen dit seizoen en deze Davids is een schim van zichzelf, toch is het hoogst bewonderendswaardig dat een speler van zijn kaliber in nederland weer bij Ajax komt voetballen puur om de liefde voor het spelletje en de club, iets waar iedere voetballiefhebber trots op mag zijn!
pi_56431624
Bestaat het eigenlijk in de 'echte wereld' dat recidivisten kunnen wegkomen met deels voorwaardelijke straffen? De tuchtcommissie zet zich in ieder geval flink voor lul hier, schandalig lage straf. Eigenlijk moet hij naar aanleiding van tv-beelden ook nog gestraft worden voor die andere overtreding.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_56431859
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:34 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

De aanslag van Davids was schandalig, maar je bagatalliseert dekung fu kick van Cantona wel heel erg....mijn probleem is dat heel veel mensen die negatief reageren vooringenomen zijn tegen Davids...ten eerste dat we in dit land iedereen altijd maar in een hokje moeten stoppen en daar kom je nauwelijks meer uit....ten tweede hebben een aantal mensen nog altijd dat kabel-verhaal in hun achterhoofd (er zijn nog steeds mongolen die niet snappen dat dat een financieel verhaal was)

En als jij denkt dat Cantona maar een lieverdje was dan heb je hem nooit live zien voetballen...los daarvan een fantastische voetballer

De Kick http://youtube.com/watch?v=IZxhZFMly5U
pi_56431896
We hoeven echt niet alles uit Engeland over te nemen, maar voor 'violent conduct' krijg je gewoon drie wedstrijden. Standaard.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_56431963
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:39 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

5 jaar geleden
Ik ben zelf ook een Feyenoord-fan maar jouw feyenoordliefde staat volgens mij jou niet in staat om een objectief oordeel te vellen
pi_56432426
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:14 schreef Pulu het volgende:

mijn probleem is dat heel veel mensen die negatief reageren vooringenomen zijn tegen Davids...
.ten tweede hebben een aantal mensen nog altijd dat kabel-verhaal in hun achterhoofd (er zijn nog steeds mongolen die niet snappen dat dat een financieel verhaal was)
Zo zit het precies.

Dat kabelverhaal is die Surinaamse spelers altijd nagedragen door het Hollandse gepeupel (stel je voor! Surinamers met kapsones! Dat is niet de bedoeling!). Terwijl het idd gewoon een financieel verhaal was, door die kruideniersmentaliteit van het Ajax bestuur.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:47:12 #79
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56432706
Belachelijk maar 2 potjes langs de kant en die aanslag op farfan nieteens bestraft... Eigenlijk moet zo'n minukel 2x4 potten geschorst worden.
pi_56432751
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:35 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Zo zit het precies.

Dat kabelverhaal is die Surinaamse spelers altijd nagedragen door het Hollandse gepeupel (stel je voor! Surinamers met kapsones! Dat is niet de bedoeling!). Terwijl het idd gewoon een financieel verhaal was, door die kruideniersmentaliteit van het Ajax bestuur.
Jupjup....een ander goed voorbeeld hiervan is Seedorf....los van het feit dat hij een zeer beschaafde man is en altijd de pers netjes te woord stond en staat.....straalde voor een groot deel van Nederland iets teveel zelfvertrouwen uit...en door verantwoordelijkheid te nemen (strafschop tegen Turkije) waar anderen dat niet durfden is hij lang voor arrogant versleten....filmsterrengedrag waar van Basten over klaagde, is alleen maar één speler toe te schrijven namelijk Patrick Kluivert.....

Pas toen Seedorf bij Voetbal Insite hij een onderdanig en dienstbaar interview gaf (in mijn ogen bijna slaafs), werd hij opnieuw in de armen gesloten....typisch
pi_56432781
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 08:50 schreef SCH het volgende:
Snel een held en snel verguisd.
Ho, voor vandaag en gisteren misschien even. Maar het blijft Edgar Davids .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_56433171
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:20 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Haha, het zit diep bij jullie he

Eén droge opmerking van Edje en heel Rotterdam heeft het er een jaar later nog over
prachtig, Davids misdraagt zich vele malen erger dan Buijs destijds en dan mag die opmerking er niet meer bijgehaald worden

en ja, het is elke week weer onderwerp van gesprek in De Kuip
pi_56433214
Weet iemand of Davids uberhaupt geschorst kan worden voor de overtreding op Farfan?
Wat gaf Wegereef daarna ook alweer? Een vrije trap of een ingooi?
http://i169.photobucket.c(...)orralla/claropy2.jpg
1942, 1944, 1947, 1971, 2002, 2004, 2008?
pi_56433366
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:06 schreef Baraja het volgende:
Weet iemand of Davids uberhaupt geschorst kan worden voor de overtreding op Farfan?
volgens mij kan dat, tenzij de scheidsrechter een kaart geeft
pi_56433377
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:06 schreef Baraja het volgende:
Volgens mij niet, omdat hij niet 2 keer een rode kaart kan krijgen in 1 wedstrijd...ze hadden het volgens mij wel kunnen meenemen in de strafmaat
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:16:17 #86
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56433466
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:12 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

ik dacht dat er wel een vrije trap werd gegeven, dus dat kan niet meer. wegereef vond het blijkbaar aanstellerij
pi_56433522
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:05 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

prachtig, Davids misdraagt zich vele malen erger dan Buijs destijds en dan mag die opmerking er niet meer bijgehaald worden

Het mag wel hoor, het zegt alleen iets over hoe men er kennelijk mee bezig is.

Oh en als Buijs 74 interlands op zijn naam heeft, vier Champions League finales heeft gespeeld en 5 jaar basisspeler van Juventus is geweest, dan mag ook Dennie Buijs zich van mij net zo misdragen

Ik denk dat Ed niet eens weet wie dat opgewonden kereltje van toen eigenlijk was
pi_56433524
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:05 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

Wat Davids zei over Buijs was niet nodig, maar de overspannen reacties daarop zijn wel weer typisch..als een andere speler het zou hebben gezegd dan zou er geen haai naar kraaien....daarnaast is Buijs zelf ook geen heilig boontje....ik heb hem vorig meermaals zien spelen in de Kuip en had bijna elke wedstrijd wel 3 rode kaarten kunnen hebben...komt duidelijk tekort voor het feyenoordniveau....
pi_56433630
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:12 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

Het gaat erom of de situatie beoordeeld is en ik weet niet of dat is gebeurd in dezen.
That's all folks!
pi_56433695
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:16 schreef Grulez het volgende:

[..]

ik dacht dat er wel een vrije trap werd gegeven, dus dat kan niet meer. wegereef vond het blijkbaar aanstellerij
Klopt op het moment van toekennen van een vrije trap is dat een straf op zich en kan de KNVB niets meer doen. Als hij door liet spelen was het een ander verhaal geweest.
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:26:08 #91
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_56433702
hehe ik heb 'm een applaus gegeven. In mijn ogen was het uiteraard zwaar onterecht dat hij er met rood af moest.
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:26:40 #92
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56433721
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:18 schreef Pulu het volgende:

[..]

Wat Davids zei over Buijs was niet nodig, maar de overspannen reacties daarop zijn wel weer typisch..als een andere speler het zou hebben gezegd dan zou er geen haai naar kraaien....daarnaast is Buijs zelf ook geen heilig boontje....ik heb hem vorig meermaals zien spelen in de Kuip en had bijna elke wedstrijd wel 3 rode kaarten kunnen hebben...komt duidelijk tekort voor het feyenoordniveau....
Wat zei hij dan.
kankelul.
pi_56433936
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:26 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Wat zei hij dan.
Volgens mij na de wedstrijd Ajax-Feyenoord werd opgemerkt dat hij met Buijs een paar flinke duels uitvocht op het veld....het was fel tegen fel....toen Davids hiernaar werd gevraagd, reageerde hij droog: dat er kleine jongetjes zijn met bewijzingsdrang en dat die op hun plaats moeten worden gezet......
pi_56434434
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:18 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Het mag wel hoor, het zegt alleen iets over hoe men er kennelijk mee bezig is.
kom op man, het wordt er 1 keer bijgehaald
quote:
Oh en als Buijs 74 interlands op zijn naam heeft, vier Champions League finales heeft gespeeld en 5 jaar basisspeler van Juventus is geweest, dan mag ook Dennie Buijs zich van mij net zo misdragen
heeft er toch niets mee te maken wat ie bereikt heeft?
snap trouwens niet dat je dergelijke overtredingen goed praat
quote:
Ik denk dat Ed niet eens weet wie dat opgewonden kereltje van toen eigenlijk was
door dat brilletje zal hij ongetwijfeld de naam op de shirts wat moeilijker kunnen lezen ja
misschien was dat gisteren de waas voor z'n ogen
of is ie gewoon dom?
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:18 schreef Pulu het volgende:
komt duidelijk tekort voor het eerste divisie niveau....
  donderdag 31 januari 2008 @ 15:02:35 #95
68638 Zwansen
pi_56434615
Davids is een goeie voor De Graafschap ofzo. Of misschien als ie fit is voor een club als Vitesse. De Nederlandse top kan ie helaas niet meer aan. Hebben we gister pijnlijk kunnen zien. Letterlijk en figuurlijk.
pi_56434659
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:02 schreef Zwansen het volgende:
Davids is een goeie voor De Graafschap ofzo. Of misschien als ie fit is voor een club als Vitesse. De Nederlandse top kan ie helaas niet meer aan. Hebben we gister pijnlijk kunnen zien. Letterlijk en figuurlijk.
ik bedoelde Buijs, of reageerde je niet op mij?
  donderdag 31 januari 2008 @ 15:06:47 #97
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56434704
Denk dat Edje vandaag maar eens een persconferentie moet gaan overleggen om aan te kondigen dat hij er mee stopt.
Want zeg nou eerlijk, Davids die zich laat wegspelen door:

• Bas Sibum
  • Remco v/d Schaaf
  • Danko Helazovic

Dan is zelfs Danny Buijs onze agressieve pitbullterrier de hele wedstrijd de baas.

• De nacht verandert iedereen,
    kankelul.
    pi_56434831
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 14:56 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

kom op man, het wordt er 1 keer bijgehaald
    [..]

heeft er toch niets mee te maken wat ie bereikt heeft?
    snap trouwens niet dat je dergelijke overtredingen goed praat
    [..]

door dat brilletje zal hij ongetwijfeld de naam op de shirts wat moeilijker kunnen lezen ja
    misschien was dat gisteren de waas voor z'n ogen
    of is ie gewoon dom?
    [..]
    Niet 1 keer, iedere Feyenoorder die ik hier zie begint erover en vindt het een soort poetic justice.

Oh en ik praat Davids actie niet goed (waar leid je dat uit af?), maar het maakt van hem geen minder groot speler, terwijl Buijs gewoon een kleintje is en zal blijven. Dat Davids daar destijds een droge opmerking over maakte hoort gewoon bij het hele spelletje.
      donderdag 31 januari 2008 @ 15:11:57 #99
    68638 Zwansen
    pi_56434843
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 15:04 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

ik bedoelde Buijs, of reageerde je niet op mij?
    Nee, ik reageerde niet op jou.
    pi_56434924
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 15:02 schreef Zwansen het volgende:
    pi_56434970
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 15:11 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Niet 1 keer, iedere Feyenoorder die ik hier zie begint erover en vindt het een soort poetic justice.
    nou dat heb ik ff gemist dan
    quote:
    Oh en ik praat Davids actie niet goed (waar leid je dat uit af?)
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 14:18 schreef Soul79 het volgende:
    quote:
    maar het maakt van hem geen minder groot speler, terwijl Buijs gewoon een kleintje is en zal blijven.
    ja, daar ben ik het met je eens
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 15:11 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nee, ik reageerde niet op jou.
    ok
    pi_56436287
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 12:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
    Een beetje meer respect zou menigeen hier sieren ondanks zijn belachelijke overtredingen gisteren is Davids nog steeds een levende legende van het nederlands voetbal en inderdaad hij had wellicht al moeten stoppen dit seizoen en deze Davids is een schim van zichzelf, toch is het hoogst bewonderendswaardig dat een speler van zijn kaliber in nederland weer bij Ajax komt voetballen puur om de liefde voor het spelletje en de club, iets waar iedere voetballiefhebber trots op mag zijn!
    Zo en nu een biertje voor jou
      donderdag 31 januari 2008 @ 16:08:52 #103
    68638 Zwansen
    pi_56436385
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 16:04 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Zo en nu een biertje voor jou
    En een toetsenbord met een punt.
      donderdag 31 januari 2008 @ 20:52:31 #104
    200994 Kriegel
    Ik ben overrated
    pi_56442792
    Heheh, die Ajacieden ook, het is en blijft een reactief volkje...

Ja, Davids speelde compleet kut, hij werd overlopen en kon die frustratie niet de baas en ging dus schandalig in de rondte trappen, dat is allemaal waar. Had ie niet moeten doen. Maar maakt dat 'm meteen een schlemiel die permanent te zwak is voor zelfs amateurniveau ofzo? Wat een bullshit weer. Kom op, laten we even de 'mening van de dag' erbijhalen.

.
    quote:
    Vóór de blessure van Davids schreven tig jeauden het volgende:

Ja man, Davids je weet, dragende speler, commandeert het middenveld blah blah... zorgt dat het hele team loopt blah blah... zonder Davids zijn we niks blah zwam bladieblah... wat een geluk dat we Davids hebben blah blah blah... *klaarkomt*
    quote:
    Toen Davids zich dom blesseerde schreven tig jeauden het volgende:

Godverdomme niet Davids, kutzooi, die hebben we nodig lalalalablablala...
    quote:
    Tijdens de blessure van Davids schreven tig jeauden het volgende:

*Emomuziek* OMFG, nu worden we uit de CL gekickt door Slavia, boehoehoe, Kopenhagen all over again! Oh shit, wacht, nu worden we zelfs gekontneukt door fucking Dynamo Kiev! Blah blah blah en het loopt zo kut en dat komt omdat we dragende spelers als Davids missen en jankjankiejank!
    quote:
    Toen Davids terugkwam en (nog) totaal uit vorm bleek te zijn schreven tig jeauden na anderhalve wedstrijd het volgende:

Waaaaah!!11! Davids is kilometers over de top, een schim van zichzelf, een parodie! Hij moet vandaag nog stoppen wtf wtf1!1!!1rwrqwqWdsffhkq
    Zien jullie zelf niet hoe verschrikkelijk scheef dat is?
    Maximaal 4 regels
    Maximaal 250 tekens
    (te kort? neem een abonnement)
    pi_56445317
    2 wedstrijden valt mee, maar dat was ook voor de tweede overtreding. Die wedstrijd voorwaardelijk is ook binnen lijkt me dankzij zijn eerdere overtreding op Farfan en dan doe er nog maar eens 2 bij.
    Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
    Winnaar Serie A-toto 2008-2009
    Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
    En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2008 @ 22:49:50 #106
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_56445831
    ik denk dat het een grotere straf was geweest om hem te laten spelen in deze vorm
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_56446752

vrijdag 1 februari 2008 @ 10:04:36 #108
    53851 BoNi
    pi_56452338
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 20:52 schreef Kriegel het volgende:
    Heheh, die Ajacieden ook, het is en blijft een reactief volkje...

Ja, Davids speelde compleet kut, hij werd overlopen en kon die frustratie niet de baas en ging dus schandalig in de rondte trappen, dat is allemaal waar. Had ie niet moeten doen. Maar maakt dat 'm meteen een schlemiel die permanent te zwak is voor zelfs amateurniveau ofzo? Wat een bullshit weer. Kom op, laten we even de 'mening van de dag' erbijhalen.

.
    [..]

[..]

[..]

[..]

Zien jullie zelf niet hoe verschrikkelijk scheef dat is?
    Naast feit dat je nogal generaliseert zie ik evengoed niet waarom dit verschrikkelijk scheef is.....
    Want vorig seizoen wás Davids ontzettend belangrijk en dragend op het middenveld en het wás ongelofelijk kut dat hij geblesseerd raakte en de kans ís zeker niet te verwaarlozen dat we mét Davids op het middenveld wél langer Europees hadden gespeeld en gezien de blessure, de duur van het herstel en de leeftijd van Davids ís het zeker niet uit te sluiten dat dit ervoor gezorgd heeft dat deze blessure Davids de das om heeft gedaan.......

Neemt niet weg dat ik wel verwacht dat Davids absoluut nog van waarde gaat zijn voor Ajax dit seizoen.
    Schitterend!
    pi_56461226
    Davids is passé. Heb je niets meer aan. Zet Lindgren maar op zijn plek.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 19:06:24 #110
    125053 stefmans
    Ze winnen nooit van de Joden.
    pi_56464454
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 16:25 schreef Beschouw het volgende:
    Geef de man ook een eerlijke kans, hij is nog totaal niet fit
    ''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
    pi_56465305
    quote:
    Davids is passé. Heb je niets meer aan.
    pi_56465511
    quote:
    pi_56953251
    quote:
    Davids: "Volgend seizoen niet meer bij Ajax"
    24 februari 2008

Edgar Davids is bezig aan zijn laatste seizoen bij Ajax. De middenvelder liet zondag tegenover RTL weten dat hij volgend seizoen niet meer in Amsterdamse dienst zal zijn. Mogelijk hangt hij zijn schoenen zelfs helemaal aan de wilgen. "Aan alles komt een eind", liet de 34-jarige middenvelder nuchter weten.

Davids speelt pas sinds januari 2007 voor Ajax, dat hem destijds overnam van het Engelse Tottenham Hotspur. In zijn eerste half jaar was de middenvelder enorm belangrijk voor de Amsterdamse ploeg, maar dit seizoen is zijn bijdrage, mede door een scheenbeenbreuk, zeer beperkt. Eerder speelde hij voor Juventus, AC Milan en FC Barcelona. Zijn grootste successen boekte hij in 1995, toen hij met Ajax zowel de Champions League als de wereldbeker won.

Met het Nederlands elftal bereikte Davids in 1998 de halve finale van het WK. De laatste jaren werd hij door coach Marco van Basten, die eerder deze week bekend maakte dat hij volgend seizoen trainer van Ajax is, amper gebruikt.
      zondag 24 februari 2008 @ 19:41:37 #114
    34834 MarkNMGN
    F E Y E N O O R D
    pi_56953315
    Verstandige keuze, heeft zijn beste tijd duidelijk gehad.
    Werd vanmiddag maar weer eens zichtbaar, ondanks een mooie assist.
    kankelul.
      zondag 24 februari 2008 @ 19:53:04 #115
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_56953548
    Verstandig besluit, hoewel ik z'n gedrevenheid wel zal missen.
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_56953586
    Zal wel naar Qatar gaan.
    pi_56953605
    Ik sluit me aan bij de vorige twee sprekers. Hij heeft een mooie loopbaan gehad, was een uniek karakter.
    That's all folks!
    pi_56953616
    Hij was er vrij duidelijk over
      Moderator / Redactie Sport zondag 24 februari 2008 @ 19:56:43 #119
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_56953641
    Ik zou als ik Davids was nog een jaartje cashen in het middenoosten, al is zijn bankrekening goed gevuld
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
    pi_56953682
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 19:55 schreef -Vaduz- het volgende:
    Ik sluit me aan bij de vorige twee sprekers. Hij heeft een mooie loopbaan gehad, was een uniek karakter.
    Yep. Geweldige speler. Jammer van deze afsluiter, een beetje een miscasting.
    pi_56953821
    Ik hoop dat hij naar PSV gaat, daar geroemd wordt om zijn verleden, passie en techniek en prijzen wint als aanvoerder daar en als een held vertrekt!
      zondag 24 februari 2008 @ 21:04:43 #122
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_56955094
    Hij kan dit niveau niet meer aan en trekt een verstandige conclusie voor ie een parodie op zichzelf wordt. Neemt niet weg dat ie in Turkmenistan of nog verder weg nog prima wat jaartjes voetballes tegen geruime betaling kan verzorgen.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_56955208
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 21:04 schreef Adelante het volgende:
    Hij kan dit niveau niet meer aan en trekt een verstandige conclusie voor ie een parodie op zichzelf wordt. Neemt niet weg dat ie in Turkmenistan of nog verder weg nog prima wat jaartjes voetballes tegen geruime betaling kan verzorgen.
    Eigenlijk denk ik dat hij veel te wijs is om zoiets te doen. Dat is toch echt meer iets voor De Boertjes en mensen met een vergelijjkbaar aantal hersencellen. Davids is een grootheid en kan volgens mij een grootheid blijven door niet alleen voor het geld te gaan maar zijn faam en status voor betere doelen aan te wenden.
    pi_56955272
    Ik zie Edgar nog wel een avontuur aangaan in de MLS.
    LA Galaxy.
    pi_56955555
    Lijkt me ook wel een goede optie ja, USA.
    Is toch een wat lager niveau geloof ik, maar nog wel lekker ballen
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
      zondag 24 februari 2008 @ 22:46:40 #126
    131729 jna
    Je lul hangt uit je broek
    pi_56957793
    Voor het geld doet ie het niet meer, hij geeft de laatste paar seizoenen z'n salaris al aan goede doelen. Deed ie bij Tottenham al en bij Ajax ook
    Jawel, je keek.
    pi_56960871
    En hoe weet jij dat?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 25 februari 2008 @ 02:25:46 #128
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56960891
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 21:12 schreef Radegast het volgende:
    LA Galaxy.
    Die zitten al tegen hun salary cap aan nu Babayaro er ook bij is gekomen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_56960946
    Hij kan per definitie niet zelf beslissen waar hij wil spelen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_56984976
    quote:
    Davids' geest wil nog, maar het lijf protesteert

PROFIEL, Charles Bromet
    gepubliceerd op 26 februari 2008 02:46, bijgewerkt op 26 februari 2008 07:53

AMSTERDAM - De Ajacied overweegt zijn carrière na dit seizoen te beëindigen. Die ontboezeming komt niet als een verrassing.

‘Aan alles komt een einde.’ Vijf simpele woorden die droefenis en berusting zouden kunnen suggereren, kwamen even kalm als vanzelfsprekend over de lippen van Edgar Davids. Hij had het over zijn eigen voetbalcarrière. Die zou na dit seizoen wel eens voorgoed voorbij kunnen zijn.

In de catacomben van het Rat Verlegh Stadion in Breda, waar Ajax met 3-2 had gewonnen van NAC, deed Davids zondag iets wat hij normaal gesproken nooit doet: hij gaf, voor de camera van RTL, antwoord op een vraag die geen betrekking had op de zojuist gespeelde wedstrijd. Voorts zei hij: ‘Het kan zomaar zijn dat dit mijn laatste seizoen is.’

Technisch directeur Martin van Geel was maandag nog niet op de hoogte van de ontboezeming van Davids. ‘Woensdag heb ik een afspraak met Edgar en dan gaan we eens rustig kijken naar hoe en wat. Ik wil niet op de zaken vooruitlopen. Als ik hem zie voetballen, zie ik in elk geval 100 procent gedrevenheid. Maar hij is degene die zijn lichaam dagelijks voelt.’

Opmerkelijk kunnen de uitspraken van Davids in elk geval niet worden genoemd. Want zijn terugkeer bij Ajax – eind januari vorig jaar kwam de middenvelder over van Tottenham Hotspur – is vooralsnog niet geworden wat hij ervan had gehoopt.

In de tweede helft van het vorige seizoen vormde hij met Wesley Sneijder en Gabri nog een uitstekend middenveld, dat Ajax net niet naar de landstitel kon leiden.

‘Dankzij de aanwezigheid van Davids had Ajax veel meer power op het middenveld. Hij zweepte het publiek op en vervulde een voortrekkersrol’, zegt Bryan Roy. Begin jaren negentig nam Davids de plaats in van Roy, nadat die was vertrokken naar Foggia. ‘De roep om Davids was vorig seizoen groot en hij stelde het team niet teleur.’

Dit seizoen was voor Davids al verpest, voordat het goed en wel van start was gegaan. In een oefenwedstrijd tegen Go Ahead Eagles was hij nalatig door geen scheenbeschermers te dragen. Hij brak zijn been, voor de tweede keer in zijn carrière, en had maanden nodig om te revalideren.

Scheidsrechter Dick Jol leidde de bewuste wedstrijd in Deventer en had moeite te geloven dat Davids zo onverstandig was zijn scheenbeschermers achterwege te laten. ‘Hij heeft ze waarschijnlijk afgedaan in de spelerstunnel, nadat hij al was gecontroleerd. Het maximale dat je dan kan gebeuren, is dat je je poot breekt.’

Op 13 januari maakte Davids zijn rentree, in de met 6-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen AZ. ‘Er werd toen van hem verwacht dat hij er gelijk stond, maar dat gaat niet’, weet Roy uit ervaring.

‘Het zijn ook niet de jaren die nu vat op hem krijgen. Paolo Maldini is 39 jaar en doet nog gewoon mee. Het heeft puur te maken met die blessure. Edgar is een op en top professional. Als je dan net terugkomt van een blessure, en je kunt het even niet belopen, ben je in Nederland gelijk oud en versleten. Totale onzin!’

Ajax-teammanager David Endt: ‘Edgar zoekt naar zijn vorm. Daarbij zal hij zelf ook verbaasd zijn dat het lichaam niet meer allemaal uitvoert wat de geest wil.’

De wedstrijd van zondag in Breda telde twee voor Davids karakteristieke momenten. Eerst was er de kinderlijke blijdschap, nadat hij met zijn zwakke rechterbeen Huntelaar in staat had gesteld de openingstreffer achter NAC-doelman Ten Rouwelaar te koppen.

Pijnlijk was het vervolgens te zien hoe Davids een tegenstander wilde passeren met een schaarbeweging. De technisch hoogbegaafde middenvelder van voorheen oogde zelden zo stroef en schilderde daarmee een droevig zelfportret van een artiest op zijn retour.

‘Mij krijg je niet mee in dat geschreeuw dat de jaren voor Davids zijn gaan tellen’, stelt Roy. ‘Hij heeft het zichzelf opgelegd om nog één keer terug te komen op niveau en dat is alleen maar te prijzen. Geef hem wat tijd, zou ik zeggen.’ Het is echter de vraag of Davids, van wie het contract afloopt, zichzelf die tijd gunt. Onder de nieuwe Ajax-coach Van Basten verwacht hij niet meer te spelen.

Jol: ‘Ik denk dat Edgar zich te veel heeft geërgerd dit seizoen. Dat bleek bijvoorbeeld in die wedstrijd tegen PSV, toen hij tot twee keer toe een tegenstander onderuit schopte. Je krijgt hem emotioneel moeilijk terug op aarde. Hij zit snel aan zijn plafond. Ik denk dat het nu wel klaar is voor Edgar.

‘Het zou ook zonde zijn als hij een mooie carrière omlaaghaalt door nu een potje te kutkammen. Jammer blijft het wel: eerst Jaap Stam weg en nu dan Davids.’

Endt: ‘Letterlijk heeft Edgar gelijk, dat aan alles een einde komt. Maar aan de gloed die ik in zijn ziel zie, denk ik niet dat dat eindpunt al bereikt hoeft te zijn.’
      dinsdag 26 februari 2008 @ 13:44:07 #131
    118145 Trancelocator
    A.TRANCY.STATE.OF.MIND
    pi_56985580
    Telegraaf vandaag.
    quote:

Edgar Davids stapt in Amsterdamse horeca

AMSTERDAM, dinsdag
    Ajacied Edgar Davids zal zijn loopbaan hoogstwaarschijnlijk in de horeca voortzetten. De voetballer, die heeft aangekondigd na dit seizoen te willen stoppen, heeft zijn oog laten vallen op restaurant annex cocktailbar Vuong in Amsterdam.

De oude eigenaar Tau Lounge bv, van topondernemer en oprichter van club Jimmy Woo Casper Reinders, heeft bevestigd dat de horecagelegenheid in de Korte Leidse Dwarsstraat per 1 januari is verkocht.

Vuong is momenteel gesloten en medewerkers van Tau Lounge bevestigen dat Davids’ zaakwaarnemer en advocaat mr. R.D. Geerlings de tent heeft overgenomen. Het lijkt waarschijnlijk dat hij dit heeft gedaan in opdracht van Davids, die volgens het personeel van Tau Lounge niet wil dat zijn naam wordt genoemd als nieuwe eigenaar.

Horeca-etablissementen zijn steeds vaker in trek bij voetballers. Meest bekende uitbater is Patrick Kluivert die in Barcelona eigenaar is van lounge club Carpe Diem. Verder kocht Marc Overmars een eetcafé in Epe, schafte Willy van de Kerhof een restaurant in Leende aan en is voormalig Roda JC-aanvaller Max Huiberts sinds 1998 verbonden aan Grand café Max in Zwolle.
    pi_56989298
    Over een paar jaar dus failliet waarschijnlijk
      dinsdag 26 februari 2008 @ 16:22:42 #133
    131729 jna
    pi_56989398
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 02:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    En hoe weet jij dat?
    heeft ie in een tv interview verteld
    Jawel, je keek.
    pi_56989455
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 21:12 schreef Radegast het volgende:
    LA Galaxy.
    Lijkt me niks voor hem.

Die halfbakken soccer cultuur daar zal hem niet aanstaan, en de sterrencultus rond figuren als Beckham verafschuwt hij. En hij is er ook niet de man naar om het puur om het cashen te doen.
      dinsdag 26 februari 2008 @ 16:26:05 #135
    131729 jna
    pi_56989495
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 16:24 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Lijkt me niks voor hem.

Die halfbakken soccer cultuur daar zal hem niet aanstaan, en de sterrencultus rond figuren als Beckham verafschuwt hij. En hij is er ook niet de man naar om het puur om het cashen te doen.
    Hij heeft wel een paar keer gezegd dat ie Amerika helemaal te gek vindt dus het zou mij ook niet verbazen
    Jawel, je keek.
    pi_56989690
    De sportcultuur in het algemeen zal hem wel bevallen (hij revalideerde vorig jaar ook in Miami), maar niet de soccercultuur.
    pi_56989767
    Mensen die zelf vertellen dat ze veel geld aan goede doelen geven :´)
      dinsdag 26 februari 2008 @ 16:42:34 #138
    131729 jna
    pi_56989900
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 16:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Dit was juist de eerste keer dat ie het in het openbaar vertelde veel geld aan goede doelen te geven en je kon ook zien dat hij zo snel mogelijk van onderwerp wou veranderen in het gesprek omdat ie er niet mee wilt patsen. Hij doet trouwens al jaren veel voor goede doelen zonder het openbaar te maken.
    Jawel, je keek.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 16:46:02 #139
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_56989991
    quote:

[..]

Prima stukkie.

Alleen dat Gullit uitgefloten werd in het Olympisch is natuurlijk dan weer niet zo raar ...
    OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
    Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
    pi_56990023
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 16:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Mensen die snel en ondoordacht conclusies trekken, gebaseerd op geruchten en vooroordelen

Als hij zichzelf op de borst zou willen kloppen zou hij wel aanschuiven bij ouwehoerprogramma's als Studio Voetbal, of interviews geven aan flauwekulbladen. Een van de redenen dat ik Edgar zo waardeer is dat hij dat niet doet.
    pi_56990113
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 16:46 schreef Doc het volgende:

Alleen dat Gullit uitgefloten werd in het Olympisch is natuurlijk dan weer niet zo raar ...
    Raar was het niet, infantiel was het wel.

Zes jaar eerder was hij de held van het EK en als hij zo vriendelijk was geweest om Nederland eerder dat jaar naar de wereldtitel te leiden, was hij toegejuicht. Hij bedankte voor de eer en hoon was zijn deel. Erg triest.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 17:00:39 #142
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_56990363
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 16:50 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Raar was het niet, infantiel was het wel.

Zes jaar eerder was hij de held van het EK en als hij zo vriendelijk was geweest om Nederland eerder dat jaar naar de wereldtitel te leiden, was hij toegejuicht. Hij bedankte voor de eer en hoon was zijn deel. Erg triest.
    Je kan de academische discussie aangaan of uitfluiten van welke speler dan ook infantiel is of niet, maar goed. Hij werd uitgefloten in een wedstrijd van Milan tegen Ajax. Supporters van ajax hebben weinig te maken met wat Gullit voor Oranje betekende (voor de meeste Ajax supporters was het EK van 88 meer het EK van MvB dan van RG). Daar speelde meer dat hij ex-F'noord en ex-PSV is ...
    pi_56990445
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 17:00 schreef Doc het volgende:

[..]

Je kan de academische discussie aangaan of uitfluiten van welke speler dan ook infantiel is of niet, maar goed. Hij werd uitgefloten in een wedstrijd van Milan tegen Ajax. Supporters van ajax hebben weinig te maken met wat Gullit voor Oranje betekende (voor de meeste Ajax supporters was het EK van 88 meer het EK van MvB dan van RG). Daar speelde meer dat hij ex-F'noord en ex-PSV is ...
    Maar eerder zeg je dat 'het weer niet zo raar is' dat hij uitgefloten werd. Wat is er dan logisch aan?
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 17:04:24 #144
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_56990468
    Overigens moet ik zeggen dat het moment dat ik Davids het meest kwalijk nam, het moment was dat hij zonder scheenbbeschermers het veld op kwam ...

DAT was echt onprofessioneel en onverantwoord.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 17:05:09 #145
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_56990487
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 17:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar eerder zeg je dat 'het weer niet zo raar is' dat hij uitgefloten werd. Wat is er dan logisch aan?
    Dat Gullit ex-F'noord (en ex-PSV) is. En dat ligt niet echt lekker in Amsterdam.

Of hij dan in Oranje ook een belangrijke rol speelde is voor Ajax-supporters op zich minder interessant. Ik dacht dat ik dat in de post die je quote uitleg, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg.
    pi_56990562
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 17:04 schreef Doc het volgende:
    Overigens moet ik zeggen dat het moment dat ik Davids het meest kwalijk nam, het moment was dat hij zonder scheenbbeschermers het veld op kwam ...

DAT was echt onprofessioneel en onverantwoord.
    Dat was inderdaad de enige fout waar ik hem op kan betrappen. Dat ie iemand frusti een trap geeft is jammer, dat hoort erbij. Het is gewoon fokking jammer dat een icoon en all-round held als Davids vrij roemloos stopt, had een mooier eind bij gehoord vind ik
    A king in the making, and the throne is for the taking
    So I climb the mountain top and put my stake in
    Got the weight of the world on my shoulder
    Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
    pi_56990891
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 17:00 schreef Doc het volgende:

[..]

Even terug naar hoe het ging: het werd Gullit enorm kwalijk genomen dat hij voor het WK bedankt had. Bovendien gaf hij naderhand een interview waarin hij zei dat 4 spitsen van Oranje op het WK geen knikker hadden geraakt, waaronder dus Ajax spitsen. Gullit was verder geen voorstander van het (in zijn ogen te naïef-aanvallende) Ajax-systeem. Vandaar dat gefluit. Voorheen werd hij niet uitgefloten, ook al is hij idd meer PSV en Feyenoord dan Ajax. Daarmee had het niet zoveel te maken.
    pi_56991075
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 17:05 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat Gullit ex-F'noord (en ex-PSV) is. En dat ligt niet echt lekker in Amsterdam.

Of hij dan in Oranje ook een belangrijke rol speelde is voor Ajax-supporters op zich minder interessant. Ik dacht dat ik dat in de post die je quote uitleg, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg.
    Oh okay, ik was me er niet zo van bewust dat ex-Feyenoord en ex-PSV een reden is voor uitfluiten maar ik ben dan ook supporter van club met een fanschare die uit louter watjes bestaat
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 17:42:14 #149
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_56991477
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 17:19 schreef Soul79 het volgende:

ook al is hij idd meer PSV en Feyenoord dan Ajax. Daarmee had het niet zoveel te maken.
    Hoezo had het daar niet mee te maken? Heb je poll gehouden in het stadion? Het was de enige thuis wedstrijd die ik die CL campagne gemist heb dus je had het mij niet kunnen vragen.

Of Gullit al dan niet op WK zou spelen boeide mij bijzonder weinig, en dat gold ook voor de Ajaxsupporters die ik ken - en die wel bij de wedstrijd waren. Gullit was toen imho op z'n retour en ik heb hem geen minuut gemist. Onder de mij bekenden was dat geen reden om hem toendertijd uit te fluiten.
    pi_56991920
    Mensen die Davids typeren als kuitenbijtertje hebben geen verstand van voetbal....
    pi_56991936
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 17:42 schreef Doc het volgende:

[..]

Hoezo had het daar niet mee te maken? Heb je poll gehouden in het stadion? Het was de enige thuis wedstrijd die ik die CL campagne gemist heb dus je had het mij niet kunnen vragen.

Of Gullit al dan niet op WK zou spelen boeide mij bijzonder weinig, en dat gold ook voor de Ajaxsupporters die ik ken - en die wel bij de wedstrijd waren. Gullit was toen imho op z'n retour en ik heb hem geen minuut gemist.
    Even los van de hele discussie: Gullit toen op zn retour? Hij had net een geweldig seizoen bij Sampdoria achter de rug, itt Rijkaard en Bergkamp die een zwak jaar hadden gehad bij resp. Ajax en Inter. Die opmerking 'ik heb hem geen minuut gemist' vind ik onvoorstelbaar denigrerend, gegeven hoe zwak Oranje dat WK was in aanvallend opzicht.

Anyway, ik weet nog heel goed de stemming in die weken en die was, na het WK, zeer anti-Gullit en dat had alles daarmee te maken. Het zal overigens best dat veel fans niet eens wisten waarom ze hem eigenlijk uitfloten. Ze deden gewoon gezellig mee met de hype, zoals dat zo vaak gaat in Nederland
    pi_56992040
    Cocktail drinken bij Edje
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 18:27:17 #153
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_56992413
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 18:02 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Even los van de hele discussie: Gullit toen op zn retour? Hij had net een geweldig seizoen bij Sampdoria achter de rug, itt Rijkaard en Bergkamp die een zwak jaar hadden gehad bij resp. Ajax en Inter. Die opmerking 'ik heb hem geen minuut gemist' vind ik onvoorstelbaar denigrerend, gegeven hoe zwak Oranje dat WK was in aanvallend opzicht.
    Sorry, maar gedurende het hele WK heb ik geen minuut gehad " fuck, ik wou dat Gullit erbij was geweest". Als dat denigrerend is ...
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 18:02 schreef Soul79 het volgende:

Anyway, ik weet nog heel goed de stemming in die weken en die was, na het WK, zeer anti-Gullit en dat had alles daarmee te maken. Het zal overigens best dat veel fans niet eens wisten waarom ze hem eigenlijk uitfloten. Ze deden gewoon gezellig mee met de hype, zoals dat zo vaak gaat in Nederland
    Waar haal de wijsheid vandaan dat zaken omtrent Oranje DE reden van DE Ajaxsupporters was oom hem uit te fluiten? En helemaal dat als ze dat niet bewust als reden hadden ze Gullit alleen maar uitfloten om met een hype mee te lopen? Echt, op de tribunes en in Amsterdam onder supporters met wie ik omging speelde dat absoluut niet. Dat hij ex-F'noord (en ex-PSV) was speelde daar echt als rol (of jij me geloven wil of niet)- net zoals de reden waarom VPersie als hij met AFC op bezoek komt uitgefloten wordt.
    pi_56993065
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 18:27 schreef Doc het volgende:

[..]

Sorry, maar gedurende het hele WK heb ik geen minuut gehad " fuck, ik wou dat Gullit erbij was geweest". Als dat denigrerend is ...
    Dan heb je weinig kritisch gekeken
    quote:
    [..]

Waar haal de wijsheid vandaan dat zaken omtrent Oranje DE reden van DE Ajaxsupporters was oom hem uit te fluiten? En helemaal dat als ze dat niet bewust als reden hadden ze Gullit alleen maar uitfloten om met een hype mee te lopen? Echt, op de tribunes en in Amsterdam onder supporters met wie ik omging speelde dat absoluut niet. Dat hij ex-F'noord (en ex-PSV) was speelde daar echt als rol (of jij me geloven wil of niet)- net zoals de reden waarom VPersie als hij met AFC op bezoek komt uitgefloten wordt.
    Als Van Persie deze zomer Oranje Europees kampioen maakt, dan wordt hij bij een denkbeeldige Ajax-Arsenal dit najaar echt niet uitgefloten. Laat staan bij een Ajax-Arsenal in pak 'em beet 2015.

En als dat wel zou gebeuren zou dat net zo infantiel zijn als Gullit uitfluiten vanwege een verleden bij Feyenoord (9 jaar daarvoor) en PSV (7 jaar daarvoor)

Overigens heeft het gegeven dat Gullit geen Ajacied is geweest, sterker nog, zich als Amsterdammer altijd nogal heeft afgekeerd van Ajax, er natuurlijk wel mee te maken. Van Basten, Bergkamp of Rijkaard zou zoiets nooit overkomen, hoe negatief ze ook over Ajax zouden praten.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 19:22:32 #155
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_56994031
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 18:51 schreef Soul79 het volgende:

Dan heb je weinig kritisch gekeken
    Gut gut - als iemand het niet met je eens is, kijkt-ie niet goed ... Denk jij altijd dat je meningen feiten zijn?
    quote:

Als Van Persie deze zomer Oranje Europees kampioen maakt, dan wordt hij bij een denkbeeldige Ajax-Arsenal dit najaar echt niet uitgefloten. Laat staan bij een Ajax-Arsenal in pak 'em beet 2015.

En als dat wel zou gebeuren zou dat net zo infantiel zijn als Gullit uitfluiten vanwege een verleden bij Feyenoord (9 jaar daarvoor) en PSV (7 jaar daarvoor)
    Volgens mij overschat je de rol van Oranje voor de belevenis op de tribune bij Ajax. Wat er met Oranje gebeurt boeit volgens mij minimaal voor clubsupporters. MvB is ook nooit populair geworden bij F'noord - ook niet na het EK 88. Die zien eerder die 8-2 als je aan MvB denken...
    quote:

Overigens heeft het gegeven dat Gullit geen Ajacied is geweest, sterker nog, zich als Amsterdammer altijd nogal heeft afgekeerd van Ajax, er natuurlijk wel mee te maken. Van Basten, Bergkamp of Rijkaard zou zoiets nooit overkomen, hoe negatief ze ook over Ajax zouden praten.
    Uiteraard. Dat sluit ook aan op het punt dat ik wilde maken.
    pi_56994645
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 19:22 schreef Doc het volgende:

[..]

Gut gut - als iemand het niet met je eens is, kijkt-ie niet goed ... Denk jij altijd dat je meningen feiten zijn?
    Stel je niet aan De opmerking 'Ik heb hem geen minuut gemist' klonk venijniger dan kennelijk door jou bedoeld. En ik kan me serieus moeilijk voorstellen dat je, toen Oranje de grootste moeite had van Saoedi-Arabië te winnen, niet even dacht, goh, met Gullit hadden we voorin toch ff wat meer routine/dynamiek/dreiging gehad.
    quote:
    [..]

Volgens mij overschat je de rol van Oranje voor de belevenis op de tribune bij Ajax. Wat er met Oranje gebeurt boeit volgens mij minimaal voor clubsupporters. MvB is ook nooit populair geworden bij F'noord - ook niet na het EK 88. Die zien eerder die 8-2 als je aan MvB denken...
    Tja, ik spreek voor mezelf maar Ajax-fans zijn doorgaans niet zo rancuneus als Feyenoordfans. (PSV fans zijn het andere uiterste, die juichten zelfs voor Kluivert ) Ik vind mezelf al tamelijk erg want ik gun vooral PSV geen enkel succes, ook niet Europees (1988 is nog steeds trauma voor me).
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 20:33:04 #157
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_56996038
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 19:41 schreef Soul79 het volgende:

Stel je niet aan De opmerking 'Ik heb hem geen minuut gemist' klonk venijniger dan kennelijk door jou bedoeld. En ik kan me serieus moeilijk voorstellen dat je, toen Oranje de grootste moeite had van Saoedi-Arabië te winnen, niet even dacht, goh, met Gullit hadden we voorin toch ff wat meer routine/dynamiek/dreiging gehad.
    Nope - niet echt. Ik vond het toen meer jammer dat MvB niet meeging. Daar was toen heel even sprake van (incl personferentie als iik het me goed herinner ), maar dat duurde niet lang.

Ik kan me die wedstrijden nog allemaal erg goed herinneren, waar ik ze zag en met wie en wat ik daarvoor en daarna deed. Leuk dat zo'n topic als dit me dit nu allemaal herinner (twee van de wedstrijden heb ik toen in de USA gezien).
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 19:41 schreef Soul79 het volgende:

Tja, ik spreek voor mezelf maar Ajax-fans zijn doorgaans niet zo rancuneus als Feyenoordfans. (PSV fans zijn het andere uiterste, die juichten zelfs voor Kluivert ) Ik vind mezelf al tamelijk erg want ik gun vooral PSV geen enkel succes, ook niet Europees (1988 is nog steeds trauma voor me).
    Qua fanatisme/rancune krijg ik van een paar F'noord supporters die ik persoonlijk ken nog wel eens te horen dat ik volgens hen eigenlijk een F'noord supporter die in de verkeerde stad geboren is - Iets wat ik uiteraard volledig ontken

Maar goed het zal er vanaf hangen met welke Ajax supporters je om gaat. Ik stond zelf vroeger - dat is weer 20 a 25 jaar geleden - nogal eens op F en een deel van de vrienden heeft daar langer gestaan. Daar leeft dat wellicht meer (voor die tijd - meer als kind- zette ik in de Panini boekjes altijd een zwart kruis dwars over de twee paginaas van F'noord en verscheurde plaatjes van F'noorders; het zat er al jong in ...)

Maar goed - genoeg jeugd en studenten herinneringen. Over naar DAVIDS (de held )

heeft hij op deze foto nou een kaballa armbanje om???

[ Bericht 2% gewijzigd door Doc op 26-02-2008 20:41:42 ]
    pi_57416976
    Toch ook weer vandaag aan alle kanten voorbijgelopen op het middenveld. Sprintduels verliezen van Boutahar, Messoudi en Poepon; toch ook niet de meest fanatieke sprinters.

Ondanks zijn staat van dienst hoop ik dat Lindgren woensdag kan spelen, maar waarschijnlijk zal ook Davids spelen omdat Gabri en De Jong ook geblesseerd zijn.

Doodzonde zo'n laatste seizoen.
    pi_57426327
    quote:
    'Red Bull Salzburg aast op Ajacied Edgar Davids'
    Datum: 17-mrt-2008 08:37

Ajacied Edgar Davids (foto, rechts) staat in de belangstelling van Red Bull Salzburg, berichten diverse Oostenrijkse media. Volgens de televisiezender LAOLA1 zoekt de nieuwe werkgever van Co Adriaanse nog een ervaren kracht om volgend seizoen te landen in de Champions League. Red Bull strandde in 2006 en 2007 in de laatste voorronde. Davids brak begin jaren negentig door bij Ajax toen Adriaanse er de functie van hoofdopleidingen bekleedde. Zijn contract bij Ajax loopt eind juni af. (MA)
      maandag 17 maart 2008 @ 10:05:17 #160
    146874 DANILXL
    pi_57427224
    ik geloof er niks van
    pi_57437858
    Volgens mij heeft Davids niks maar dan ook niks met Adriaanse, dus lijkt me sterk eigenlijk.
    ASWH, de trots van de regio
    www.thuisuiteten.nl
    pi_57437948
    Ik denk vooral andersom

Al is het wel fun om Davids het trainingsregime van Co te laten ondergaan, dan gooit hij vanzelf de handdoek in de ring
    pi_57438397
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Ik denk vooral andersom

Al is het wel fun om Davids het trainingsregime van Co te laten ondergaan, dan gooit hij vanzelf de handdoek in de ring
    Als iemand graag veel en vaak traint is het Edje wel
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    pi_57438603
    Het gaat vooral om de prestaties op de trainingen

Maar als hij lekker nog een jaartje achteraan wil sjokken moet ie dat lekker doen
    pi_57439300
    Ik gun die man een goed afscheid. Waardige afsluiting. En ik kijk met lede ogen aan hoe hij op het veld geklopt wordt telkens op zijn kwaliteiten. Misschien tijdelijk maar zijn huidige spel is alles behalve Davids.
    pi_57439394
    gister was hij absoluut niet goed, maar de wedstrijden ervoor was hij gewoon ruim voldoende, waar was je toen DAM?

Aan het rondbellen voor je talentjes?
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
      maandag 17 maart 2008 @ 21:26:34 #167
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_57439970
    Ruim voldoende is wel erg overdreven, magere voldoendes waren dat. Een stap naar Oostenrijk is misschien wel een goede. Spelers als Kovac, Zickler.. allang niet meer de snelste blinken er ook uit. De VS lijkt me overigens meers iet voor davids.
    pi_57455179
    Ik hoop dat hij zich morgen beter in toom kan houden als in de vorige wedstrijd tegen PSV, mocht de wedstrijd niet verlopen naar zijn zin.
    pi_57455488
    Hopelijk begint Ibi met een panna, dan wil hij revanche nemen en gaat hij een op een spelen tegen Ibi
    pi_57455521
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 16:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Hopelijk begint Ibi met een panna, dan wil hij revanche nemen en gaat hij een op een spelen tegen Ibi
    bibi doet niet eens mee omdat hij een trefbal tegen z'n enkeltje kreeg
    pi_57455653
    Heeft Davids even geluk
    pi_57464624
    quote:
    Op maandag 17 maart 2008 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Ik denk vooral andersom

Je weet echt helemaal niets van Edgar Davids he?

Davids is het grootste trainingsbeest ooit en het zal prima klikken tussen hem en Adriaanse. Allebei winnaars die graag met winnaars omgaan.
    pi_57465479
    Was geen antwoord

Davids kan het gewoon allemaal niet meer volgen, hij moet lekker stoppen en gaan investeren. Dikke kans dat hij dan over een paar jaar in de goot ligt.
    pi_57465547
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Was geen antwoord

Davids kan het gewoon allemaal niet meer volgen, hij moet lekker stoppen en gaan investeren. Dikke kans dat hij dan over een paar jaar in de goot ligt.
    Geef dan eens een keer antwoord.

Ook op de vraag waarom David over een paar jaar in de goot ligt.
    pi_57465734
    Omdat bijna alle voetballers van Surinaamse afkomst met veel geld zo eindigen

Dikke kans dat het Davids ook gebeurt, zeker omdat hij ook niet bepaald de slimste thuis is
    pi_57465918
    Probeer het eens?

Maar slim zou zijn om zijn verdiende geld op de bank voor 10 jaar vast te zetten en te leven van zijn CFK pensioen

Sommige mensen moeten gewoon niet in zaken gaan
    pi_57465928
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 23:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Omdat bijna alle voetballers van Surinaamse afkomst met veel geld zo eindigen

Dikke kans dat het Davids ook gebeurt, zeker omdat hij ook niet bepaald de slimste thuis is
    Ik herhaal het nog maar eens: je kent Davids echt niet he? (nu zonder smiley!!!!) Serieus: waar baseer je, los van je vooroordelen, nu eigenlijk op dat Davids dom is?

Davids is een intelligente, bedachtzame jongen die zelden meer zegt dan hij nodig vindt. Totaal anders dan losbol Kluivert, kletsmajoor Seedorf of grootheidswaanzinnige Bogarde. Hij is niet geletterd, zoals zoveel voetballers, maar dat is iets anders. Zaken laat hij dus over aan zijn advocaat.

Het feit dat Davids uit principe niet aanschuift bij oeverloze ouwehoerprogramma's als Studio Voetbal vind ik al iets waar meer voetballers een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
      dinsdag 18 maart 2008 @ 23:43:45 #178
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_57465982
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 23:42 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik herhaal het nog maar eens: je kent Davids echt niet he? (nu zonder smiley!!!!) Serieus: waar baseer je, los van je vooroordelen, nu eigenlijk op dat Davids dom is?

Davids is een intelligente
    Toen ben ik gestopt met lezen. Mss komt hij dommer over dan hij in werkelijkheid is, maar intelligent is toch echt iets anders.
    pi_57466041
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 23:42 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Davids is een intelligente, bedachtzame jongen die zelden meer zegt dan hij nodig vindt. Totaal anders dan losbol Kluivert, kletsmajoor Seedorf of grootheidswaanzinnige Bogarde. Hij is niet geletterd, zoals zoveel voetballers, maar dat is iets anders. Zaken laat hij dus over aan zijn advocaat.

Het feit dat Davids uit principe niet aanschuift bij oeverloze ouwehoerprogramma's als Studio Voetbal vind ik al iets waar meer voetballers een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
    Seedorf en Reiziger zijn een van de weinige redelijk stabiele voetballers van Surinaamse afkomst

Maar jij mag best vinden dat Davids slim is
    pi_57466190
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 23:43 schreef Grulez het volgende:

[..]

Toen ben ik gestopt met lezen. Mss komt hij dommer over dan hij in werkelijkheid is, maar intelligent is toch echt iets anders.
    Nogmaals: waar baseer je dat op? Op die interviewtjes die hij na de wedstrijd geeft?

Dat hij intelligent is blijkt alleen al uit het feit dat het hem niks kan schelen hoe hij overkomt bij Jan Publiek. Een minder intelligent figuur - zoals Seedorf - zou daar enorm over inzitten en mediatrainers in de arm nemen en zijn best doen goed over te komen. Davids niet, die staat daar boven.
      woensdag 19 maart 2008 @ 00:01:52 #181
    172247 djnospinzone
    wolfheaded conjurer
    pi_57466439
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 23:52 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Dat hij intelligent is blijkt alleen al uit het feit dat het hem niks kan schelen hoe hij overkomt bij Jan Publiek. Een minder intelligent figuur - zoals Seedorf - zou daar enorm over inzitten en mediatrainers in de arm nemen en zijn best doen goed over te komen. Davids niet, die staat daar boven.
    Dat heeft niets te maken met intelligentie, maar meer met ego en autisme. Intelligentie kan je inderdaad niet inschatten aan de hand van interviews, maar we zijn het er toch hopelijk over eens dat Seedorf zowel eloquenter als sociaal meer vaardig overkomt dan Davids.
    they ain't proud colours, but they're true
    colours of my home
    pi_57466457
    Zullen we gewoon weer een normale discussie voeren en op elkaar zijn argumenten ingaan?
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
      woensdag 19 maart 2008 @ 00:05:00 #183
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_57466485
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 23:52 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Nogmaals: waar baseer je dat op? Op die interviewtjes die hij na de wedstrijd geeft?

De link die jij legt tussen intelligentie en het niet kunnen schelen wat anderen denken, kan je natuurlijk aan allerlei andere factoren toewijzen. Zelfverzekerdheid en arrogantie bijvoorbeeld hebben weinig met intelligentie te maken. Ik vind eerder dat je als publiek figuur en aanvoerder juist meer met je presentatie mag bezighouden. Als hij zo'n intelligente jongeman is, moet dat natuurlijk geen probleem zijn. De keren dat ik Davids op tv zie, komt hij zeker niet dom over, alleen ook niet intelligent.
    pi_57466519
    Je zou zomaar in een gekke bui kunnen denken dat een voetballer zijn marktwaarde mede en voor sommige vooral wordt bepaalt hoe iemand overkomt in de pers en dat het bij zijn werk hoort
    pi_57466563
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Was geen antwoord

Davids heeft al goed geinvesteerd hoor
    pi_57466603
    Is niet te hopen voor hem
    pi_57466615
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Is niet te hopen voor hem
    Is toch echt zo
    pi_57466646
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:01 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met intelligentie, maar meer met ego en autisme. Intelligentie kan je inderdaad niet inschatten aan de hand van interviews, maar we zijn het er toch hopelijk over eens dat Seedorf zowel eloquenter als sociaal meer vaardig overkomt dan Davids.
    Zo komt Seedorf over ja. Ik vind het van intelligentie getuigen dat Davids er niet mee zit hoe hij over komt. Dat 'autisme' noemen slaat nergens op, het is gewoon een bewuste keuze van hem. En van een groot ego heeft Davids ook geen last. Hoe kom je daarbij?

Heel af en toe geeft Davids een uitgebreid interview. Lees die eens een keer ipv maar wat te roepen. Het zal je verbazen hoe gepassioneerd Davids over sport kan spreken. Stukken overtuigender iig dan die vaak holle frasen van Seedorf.
      woensdag 19 maart 2008 @ 00:14:20 #189
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_57466687
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:12 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Zo komt Seedorf over ja. Ik vind het van intelligentie getuigen dat Davids er niet mee zit hoe hij over komt. Dat 'autisme' noemen slaat nergens op, het is gewoon een bewuste keuze van hem. En van een groot ego heeft Davids ook geen last. Hoe kom je daarbij?

Heel af en toe geeft Davids een uitgebreid interview. Lees die eens een keer ipv maar wat te roepen. Het zal je verbazen hoe gepassioneerd Davids over sport kan spreken. Stukken overtuigender iig dan die vaak holle frasen van Seedorf.
    Allemaal mooi en aardig wat je zegt, alleen de link met intelligentie zie ik niet.
      woensdag 19 maart 2008 @ 00:15:02 #190
    172247 djnospinzone
    wolfheaded conjurer
    pi_57466710
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:12 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Waarom vind je dat van intelligentie getuigen? Dat heeft toch nauwelijks iets met het verstandelijke vermogen van de man te maken?
    colours of my home
    pi_57466724
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:05 schreef Grulez het volgende:

[..]

De link die jij legt tussen intelligentie en het niet kunnen schelen wat anderen denken, kan je natuurlijk aan allerlei andere factoren toewijzen. Zelfverzekerdheid en arrogantie bijvoorbeeld hebben weinig met intelligentie te maken. Ik vind eerder dat je als publiek figuur en aanvoerder juist meer met je presentatie mag bezighouden. Als hij zo'n intelligente jongeman is, moet dat natuurlijk geen probleem zijn. De keren dat ik Davids op tv zie, komt hij zeker niet dom over, alleen ook niet intelligent.
    Heel soms geeft hij uitgebreidere interviews. En waarom? Als hem duidelijk is dat de interviewer een serieus gesprek wil over zijn beleving van sport, ipv die lege routinegesprekjes na de wedstrijd of sensatiebeluste massamedia.

En als je díe interviews leest, zul je Davids ook nooit meer arrogant noemen, want dat is hij totaal niet.
      woensdag 19 maart 2008 @ 00:16:54 #192
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_57466758
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:15 schreef Soul79 het volgende:

[..]

En als je díe interviews leest, zul je Davids ook nooit meer arrogant noemen, want dat is hij totaal niet.
    Dat zeg ik ook nergens.
    pi_57466796
    Ik vind het zelf als geweldig van Davids dat hij zoveel aan goede doelen geeft, volgens mij de laatste jaren zelfs zijn salaris. Tuurlijk doen meer voetballers, maar die lopen er zo mee te koop, maar van Davids wist ik het nooit.
    pi_57466876
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:15 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Waarom vind je dat van intelligentie getuigen? Dat heeft toch nauwelijks iets met het verstandelijke vermogen van de man te maken?
    Intelligentie zie ik onder meer als het vermogen om hoofd- en bijzaken te kunnen onderscheiden. Dus: presteren op het veld en verder niks. Dat brengt Davids in praktijk en dat zouden meer sporters moeten doen.

Overigens wordt hiermee de bewijslast omgedraaid: waaruit zou dan blijken dat hij dom is?
      woensdag 19 maart 2008 @ 00:24:06 #195
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_57466939
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:21 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Intelligentie zie ik onder meer als het vermogen om hoofd- en bijzaken te kunnen onderscheiden. Dus: presteren op het veld en verder niks. Dat brengt Davids in praktijk en dat zouden meer sporters moeten doen.

Overigens wordt hiermee de bewijslast omgedraaid: waaruit zou dan blijken dat hij dom is?
    Dom en niet-intelligent zijn twee verschillende dingen he.
      woensdag 19 maart 2008 @ 00:24:18 #196
    172247 djnospinzone
    wolfheaded conjurer
    pi_57466943
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:21 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval een vrij unieke definitie van intelligentie. Sowieso niet een die breed gedragen wordt in de maatschappij.

Ik vind persoonlijk dat een aanvoerder zijn verantwoordelijkheid richting de media en de supporters moet nemen. Vooral de laatste heeft recht op uitleg.
    colours of my home
    pi_57466950
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 23:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Denk ik niet
    Ik doelde hier op:
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Seedorf en Reiziger zijn een van de weinige redelijk stabiele voetballers van Surinaamse afkomst
    Seedorf en Reiziger zijn twee voetballers, niet één. Zo'n telfout heb ik Davids nooit horen maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door -Vaduz- op 19-03-2008 00:47:36 (hou het ontopic, speel t niet op de man) ]
      woensdag 19 maart 2008 @ 00:26:22 #198
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_57466990
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:24 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik doelde hier op:
    [..]

Seedorf en Reiziger zijn twee voetballers, niet één. Zo'n telfout heb ik Davids nooit horen maken. Hoe dan ook ben jij nou niet echt de uitgelezen persoon om Davids dom te noemen.
    Mooie drogreden
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_57467068
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:24 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval een vrij unieke definitie van intelligentie. Sowieso niet een die breed gedragen wordt in de maatschappij.

Ik vind persoonlijk dat een aanvoerder zijn verantwoordelijkheid richting de media en de supporters moet nemen. Vooral de laatste heeft recht op uitleg.
    Hoofd- en bijzaken onderscheiden wordt in onze samenleving niet belangrijk gevonden? Nou nou.

Wat je bedoelt is dat jij het belangrijk vindt dat een aanvoerder verantwoording aflegt. Maar 1) juist dát heeft niets met intelligentie te maken, 2) Davids legt verantwoording af, zij het in korte tv-interviews en niet bij riooljournalisten als Hugo Borst en 3) dat hij dát niet doet, doet hij om weloverwogen redenen en iets wel overwegen getuigt van intelligentie, toch? Dat jij het er niet mee eens bent is weer wat anders.

Overigens vind ik dit een tamelijk onzinnige discussie. Ik dacht net zo over Davids als jullie, tot ik eens wat uitgebreide interviews met hem las en leerde door zijn imago en alle vooroordelen heen te prikken. Ik kan het je aanraden.
      woensdag 19 maart 2008 @ 00:31:35 #200
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_57467085
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:30 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Hoofd- en bijzaken onderscheiden wordt in onze samenleving niet belangrijk gevonden? Nou nou.
    Lezen: jouw definitie van intelligentie wordt niet breed gedragen.
    pi_57467090
    Tuurlijk heeft Davids zijn makken, dat is duidelijk, maar we kennen hem niet zoals de mensen waarmee hij bevriend is hem kennen. Ik vond de anekdote in Holland Sport wel mooi, dat hij iemand met autopech had geholpen en er niet aan voorbij ging als bekend persoon.
    That's all folks!
      woensdag 19 maart 2008 @ 00:33:43 #202
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_57467124
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:31 schreef -Vaduz- het volgende:
    Tuurlijk heeft Davids zijn makken, dat is duidelijk, maar we kennen hem niet zoals de mensen waarmee hij bevriend is hem kennen. Ik vond de anekdote in Holland Sport wel mooi, dat hij iemand met autopech had geholpen en er niet aan voorbij ging als bekend persoon.
    Het is vast een goed mens.
    pi_57467167
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe heet die ziekte ook alweer als je dingen ziet staan die er niet staan?
    DAM, kappen met deze manier van posten. Je bevordert zo niet de discussie of de gespreksstof die daarvoor door moet gaan.
    That's all folks!
    pi_57467198
    Iemand die zegt dat ik iemand dom noem, terwijl dat er niet staat ook niet

Maar bedankt voor je onpartijdige manier van moderaten
      woensdag 19 maart 2008 @ 00:39:20 #205
    172247 djnospinzone
    wolfheaded conjurer
    pi_57467238
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:30 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Wat je bedoelt is dat jij het belangrijk vindt dat een aanvoerder verantwoording aflegt. Maar 1) juist dát heeft niets met intelligentie te maken, 2) Davids legt verantwoording af, zij het in korte tv-interviews en niet bij riooljournalisten als Hugo Borst en 3) dat hij dát niet doet, doet hij om weloverwogen redenen en iets wel overwegen getuigt van intelligentie, toch? Dat jij het er niet mee eens bent is weer wat anders.

Overigens vind ik dit een tamelijk onzinnige discussie. Ik dacht net zo over Davids als jullie, tot ik eens wat uitgebreide interviews met hem las en leerde door zijn imago en alle vooroordelen heen te prikken. Ik kan het je aanraden.
    Je maakt nogal vreemde aannames. Ten eerste vervang je nu het woord intelligent door belangrijk, ten tweede suggereer je dat ik heb gezegd dat ik intelligentie gelijkstel aan verantwoording afleggen. Ook opvallend dat je Hugo Borst een riooljournalist noemt- het is misschien geen Reve maar ook echt geen Wilma Nanninga. Iets overwegen heeft trouwens ook niets te maken met intelligentie, maar simpelweg met karakter.

Daarbij heb ik Davids ook nooit dom genoemd.
    colours of my home
    pi_57467253
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Iemand die zeg dat ik iemand dom noem, als dat er niet staat ook niet
    Inderdaad, je zei dat Davids 'niet bepaald de slimste is'.

Excuus.
    pi_57467287
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Iemand die zegt dat ik iemand dom noem, terwijl dat er niet staat ook niet

Maar bedankt voor je onpartijdige manier van moderaten
    Maar waarom moet je die dan weer belachelijk maken, is niet nodig toch?
    That's all folks!
    pi_57467323
    Heb ik niet gedaan, maar ik zou effe de posting van 0.24 nalezen
    pi_57467351
    Okee, was ook niet netjes, is me ontschoten. Blijf er in ieder geval redelijk op reageren.
    That's all folks!
    pi_57467364
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:39 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Je maakt nogal vreemde aannames. Ten eerste vervang je nu het woord intelligent door belangrijk, ten tweede suggereer je dat ik heb gezegd dat ik intelligentie gelijkstel aan verantwoording afleggen. Ook opvallend dat je Hugo Borst een riooljournalist noemt- het is misschien geen Reve maar ook echt geen Wilma Nanninga. Iets overwegen heeft trouwens ook niets te maken met intelligentie, maar simpelweg met karakter.

Daarbij heb ik Davids ook nooit dom genoemd.
    Je zei dat ik er een vreemde definitie van 'intelligentie' op na houdt. Terwijl het vermogen om hoofd- en bijzaken toch echt op intelligentie duidt. Vervolgens schakel je over op zijn plicht om verantwoording af te leggen. Gezien het onderwerp leek het mij dat je over intelligentie praatte, maar anyway. Iets overwegen duidt imo overigens wel degelijk op intelligentie.

Wat Hugo Borst betreft: ik doelde op een aanval van hem op Davids van een paar weken terug in het AD. Dat was niet als serieus stuk bedoeld, maar puur een poging om Davids, door zo minachtend mogelijk over hem te praten, uit de tent te lokken. Riooljournalistiek dus. Davids toont zich overigens ook intelligenter dan Hugo Borst door niet op zo'n provocatie in te gaan.
    pi_57467426
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:45 schreef -Vaduz- het volgende:
    Okee, was ook niet netjes, is me ontschoten. Blijf er in ieder geval redelijk op reageren.
    'Niet bepaald de slimste thuis' is toch hetzelfde als 'dom'?

Dat ik dan even wijs op een domme tel/taalfout van DAM lijkt me niet meer dan logisch en was overigens ludiek bedoeld. Wie in zulke onbeholpen bewoordingen als DAM iemand ervan beschuldigd 'niet de slimste' te zijn, vraagt daarom.
      woensdag 19 maart 2008 @ 00:53:58 #212
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_57467458
    Maar het komt gewoon hier op neer: Davids is een fijne knul, maar intelligentie rijkt verder dan het eigengereid zijn.
    pi_57467492
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:46 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Je zei dat ik er een vreemde definitie van 'intelligentie' op na houdt. Terwijl het vermogen om hoofd- en bijzaken toch echt op intelligentie duidt. Vervolgens schakel je over op zijn plicht om verantwoording af te leggen. Gezien het onderwerp leek het mij dat je over intelligentie praatte, maar anyway. Iets overwegen duidt imo overigens wel degelijk op intelligentie.

Wat Hugo Borst betreft: ik doelde op een aanval van hem op Davids van een paar weken terug in het AD. Dat was niet als serieus stuk bedoeld, maar puur een poging om Davids, door zo minachtend mogelijk over hem te praten, uit de tent te lokken. Riooljournalistiek dus. Davids toont zich overigens ook intelligenter dan Hugo Borst door niet op zo'n provocatie in te gaan.
    Van Bommel, zijn vrouw en Keane kunnen erover mee praten hoe hij eerst reageerde dus wat dat betreft is het een hele verbetering
      woensdag 19 maart 2008 @ 00:58:32 #214
    172247 djnospinzone
    wolfheaded conjurer
    pi_57467523
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:46 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Je zei dat ik er een vreemde definitie van 'intelligentie' op na houdt. Terwijl het vermogen om hoofd- en bijzaken toch echt op intelligentie een vermogen om hoofd- en bijzaken te scheiden duidt. Vervolgens schakel je over op zijn plicht om verantwoording af te leggen. Gezien het onderwerp leek het mij dat je over intelligentie praatte, maar anyway. Iets overwegen duidt imo overigens wel degelijk op intelligentie bedachtzaamheid.

Wat Hugo Borst betreft: ik doelde op een aanval van hem op Davids van een paar weken terug in het AD. Dat was niet als serieus stuk bedoeld, maar puur een poging om Davids, door zo minachtend mogelijk over hem te praten, uit de tent te lokken. Riooljournalistiek dus. Davids toont zich overigens ook intelligenter kalm/verstandig/etc dan Hugo Borst door niet op zo'n provocatie in te gaan.
    Ik geef het op, je definitie van intelligentie is te bizar voor woorden en te breed voor een duidelijke discussie.
    colours of my home
      woensdag 19 maart 2008 @ 01:01:56 #215
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_57467575
    pi_57467603
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Van Bommel, zijn vrouw en Keane kunnen erover mee praten hoe hij eerst reageerde dus wat dat betreft is het een hele verbetering
    Oh, de lijst is nog veel langer, al is dat met zijn ex-vrouw nooit komen vast te staan (en ik ken haar persoonlijk, leuk en intelligent meisje overigens). Maar dáár staat de voetballerij bol van: Van Basten die elleboogstoten uitdeelt, Bergkamp die op een tegenstander gaat staan, Zidane met allerlei fratsen, om over nota bene Van Bommel en Keane maar te zwijgen.
    pi_57467624
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 00:58 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Ik geef het op, je definitie van intelligentie is te bizar voor woorden en te breed voor een duidelijke discussie.
    Bedachtzaam, kalm, verstandig.

Heb ik potverdikkie iemand zo ver gekregen dat ie dat soort termen over Davids gebruikt. Zie, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    pi_57467636
    Normaal gedrag inderdaad om met je teamgenoten op de vuist gaan en ook heel goed te vergelijken met iemand die op een tegenstander gaat staan

Dat de aanklacht is ingetrokken wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt is. Ik schat de kans vrij groot in dat hij wel zijn handjes heeft laten wapperen
      woensdag 19 maart 2008 @ 01:09:52 #219
    172247 djnospinzone
    wolfheaded conjurer
    pi_57467677
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:05 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Bedachtzaam, kalm, verstandig.

Heb ik potverdikkie iemand zo ver gekregen dat ie dat soort termen over Davids gebruikt. Zie, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Nee hoor, ik ben een fan van Edje. Ik heb een zwak voor alle Surinamers. Ik vind hem wel een heethoofd, en in dat opzicht is het een verstandige beslisisng van hem geweest om z'n interviews sterk af te kaderen want zelfbeheersing is niet zijn sterkste punt.
    colours of my home
    pi_57467716
    D E T E L E G R A A F B I N N E N L A N D

Aangifte mishandeling tegen Davids

AMSTERDAM - Justitie in Amsterdam start een strafrechtelijk onderzoek tegen international Edgar Davids wegens bedreiging en zware mishandeling van zijn (ex-)vriendin. Aanleiding tot het onderzoek is een aanklacht van het 23-jarige Amsterdamse fotomodel Sarah H., die jarenlang samenwoonde met Davids en een tweejarig kindje van hem heeft.

De vrouw zegt dat zij de afgelopen jaren in Italië en Nederland vele malen ernstig is mishandeld en bedreigd door de Juventus-voetballer.

Sarah H. heeft gisteren in bijzijn van haar advocaat mr. A. Moszkowicz officieel aangifte gedaan bij de recherche van politiebureau IJ-tunnel in Amsterdam-Oost.

De Amsterdamse politie en advocaat Moszkowicz hebben dit gisteren tegenover deze krant bevestigd.

De mishandelingen door Davids zouden volgens de aanklacht al zijn begonnen kort nadat hij in '98 een relatie met het Amsterdamse model kreeg. Vooral in periodes dat Davids geblesseerd was, had hij volgens zijn vriendin talloze driftaanvallen en koelde hij zijn woede op haar.

Zeven tot acht keer werd Sarah H., dochter van een gerenommeerd arts, door Davids finaal in elkaar geslagen. Het letsel was soms zo ernstig dat zij weken niet als model kon werken. Ook kneep Davids zijn slachtoffer een keer zo langdurig de keel dicht, dat ze dacht te worden vermoord, zo heeft H. gisteren tegenover de politie verklaard.

De agressie bij Davids nam volgens het slachtoffer toe toen de profvoetballer afgelopen zomer betrokken raakte bij het nandrolon-schandaal, waardoor hij een schorsing opliep.

Sarah H. werd tijdens een woede-uitbarsting van haar vriend door een raam geduwd, waardoor ze een diepe snijwond aan haar arm opliep. Daarna kreeg ze nog een keiharde vuistslag van Davids in haar gezicht.

De clubarts van Juventus behandelde de verwondingen maar zou hebben geweigerd een medische verklaring over de aard van het letsel op te stellen.

Volgens bronnen uit de omgeving van de slachtoffer zou de laatste mishandeling dateren van vorige week maandag. Davids, die in Nederland was in verband met de interland van Oranje tegen Engeland, zou zijn vriendin toen hebben aangevallen in Diemen en hebben geroepen dat hij haar iets heel ergs zou aandoen als ze naar de politie zou stappen.

Volgens Moszkowicz heeft zijn cliënte lang getwijfeld over de aangifte. "Het ligt natuurlijk emotioneel moeilijk om zoiets tegen de vader van je kind te moeten doen", aldus de advocaat, die zegt alle vertrouwen in het politieonderzoek te hebben.

De aangifte van gisteren, die wordt ondersteund door gedetailleerde medische verklaringen en foto's van een ernstig toegetakelde Sarah, kan verstrekkende gevolgen hebben voor de middenvelder van Oranje.

De recherche van bureau IJ-tunnel begint vandaag een uitgebreid onderzoek, waarbij ook de voetballer zal worden verhoord. Politie en justitie nemen mishandelingen in de relatiesfeer hoog op en zijn vorig jaar zelfs een speciaal project gestart om geweld in huiselijke kring terug te dringen.

Een van de maatregelen is dat aangiftes van mishandeling in de relatiesfeer niet meer kunnen worden ingetrokken. Dit om te voorkomen dat de dader zijn slachtoffer zo onder druk zet, dat deze de zaak niet doorzet.

Mocht Davids door het openbaar ministerie worden gedagvaard, dan hangt de international een pittige straf boven het hoofd. Profbokser Regilio Tuur werd vorig jaar wegens mishandeling van zijn vriendin veroordeeld tot 310 uur dienstverlening, vijf maanden voorwaardelijke gevangenisstraf en een verplichte psychologische behandeling.

Het is niet voor het eerst dat Davids met justitie in aanraking komt. In Milaan raakte hij zes jaar geleden betrokken bij een vechtpartij op straat. Twee mannen en een vrouw kregen ruzie met de middenvelder, omdat die zijn auto dubbel parkeerde en daarmee de auto van de drie klem zette. Bij het handgemeen ging Davids het drietal te lijf met een met metaal versierde handschoen, waarvoor hij later werd aangeklaagd door justitie. De zaak werd later geschikt door betaling van ruim 20.000 euro door Davids aan de slachtoffers.

De middenvelder, die gisteren in Turijn was in verband met de Champions League-wedstrijd Juventus-Deportivo La Coruna, was niet voor commentaar bereikbaar.

zoek naar gerelateerde artikelen

wo 20 februari 2002

© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
    pi_57467738
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Normaal gedrag inderdaad om met je teamgenoten op de vuist gaan
    Is Davids ooit met teamgenoten op de vuist gegaan dan? Was je erbij?
    quote:
    en ook heel goed te vergelijken met iemand die op een tegenstander gaat staan
    Inderdaad. Of vind jij van niet?
    quote:
    Dat de aanklacht is ingetrokken wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt is. Ik schat de kans vrij groot in dat hij wel zijn handjes heeft laten wapperen
    Ontken ik toch ook niet? Het zou best gebeurd kunnen zijn. Maar nu het niet vast staat past het beter er over te zwijgen en niet af te gaan op hoe groot jij de kans in schat dat het wel gebeurd is.
    pi_57467764
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:14 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Is Davids ooit met teamgenoten op de vuist gegaan dan? Was je erbij?
    [..]

Ja, nee

Inderdaad. Of vind jij van niet?
    [..]

Nee

Ontken ik toch ook niet? Het zou best gebeurd kunnen zijn. Maar nu het niet vast staat past het beter er over te zwijgen en niet af te gaan op hoe groot jij de kans in schat dat het wel gebeurd is.

Dan heb ik het wel over die keer dat hij veroordeeld is voor openbare geweldpleging in Italie
    pi_57467792
    Mensen te lijf gaan met een boksbeugel getuigt naast een asociaal en laf karakter ook op het snel verliezen van de zelfbeheersing vindt je niet?
    pi_57467804
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:09 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben een fan van Edje. Ik heb een zwak voor alle Surinamers. Ik vind hem wel een heethoofd, en in dat opzicht is het een verstandige beslisisng van hem geweest om z'n interviews sterk af te kaderen want zelfbeheersing is niet zijn sterkste punt.
    Hij heeft nooit veel interviews gegeven, ook niet voor 1996, dus daar heeft het niks mee te maken.

Die opmerking toen was een groteske misser. Maar het is veelzeggend dat Hiddink nu geen kwaad woord meer over hem zal zeggen en dat respect is wederzijds.

Zelfbeheersing is idd niet Davids sterkste punt. Maar het beeld van domme aap dat bij veel mensen leeft, is gewoon onterecht en zal trouwens door geen enkele (oud)trainer of (oud) medespeler worden onderschreven.
      woensdag 19 maart 2008 @ 01:23:55 #225
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_57467842
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Mensen te lijf gaan met een boksbeugel getuigt naast een asociaal en laf karakter ook op het snel verliezen van de zelfbeheersing vindt je niet?
    Ik ken mensen die dat doen, die ontzettend lief en zachtaardig zijn.
    pi_57467859
    En hebben die ook een asociaal en laf karakter?
    pi_57467865
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Wat was er in Italië aan de hand dan met boksbeugels want het zegt mij even niks.

Overigens kan hij best een driftkikker zijn. Of zijn geweest, wat ik eerder denk.
    pi_57467910
    Moet je dat artikel effe lezen

Misschien moet je Ajax - PSV nog effe nakijken, kun je ook meteen kijken of ie daar in het veld intelligent overkomt
      woensdag 19 maart 2008 @ 01:29:39 #229
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_57467917
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    En hebben die ook een asociaal en laf karakter?
    Sommige gaan op zondag 2 keer naar de kerk.
    pi_57467963
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Moet je dat artikel effe lezen
    Het staat in de Telegraaf dus het is waar?
    quote:
    Misschien moet je Ajax - PSV nog effe nakijken, kun je ook meteen kijken of ie daar in het veld intelligent overkomt
    Dat is in het veld hé. Er wordt gevoetbald, er staat wat op het spel. Anders ga je lekker korfballen. Of op je tegenstander staan.

Weet je, als je zou zeggen dat ie jou met een boksbeugel te lijf is gegaan zou ik je wél meteen geloven.
    pi_57468078
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:34 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Het staat in de Telegraaf dus het is waar?
    [..]

Ja, of je moet de Telegraaf aanklagen

Dat is in het veld hé. Er wordt gevoetbald, er staat wat op het spel. Anders ga je lekker korfballen. Of op je tegenstander staan.

Het was bij zowel Keane en Van Bommel geen wedstrijd

Weet je, als je zou zeggen dat ie jou met een boksbeugel te lijf is gegaan zou ik je wél meteen geloven.

Hij slaat liever vrouwen
    pi_57468983
    Toch wel jammer dat mensen over iemands karakter kunnen oordelen zonder iemand te kennen. Dat men hem dom nomet (of hoe je het ook wil horen) terwijl ze nog nooit wat met hem te maken hebben.

Ed zal genoeg misdaan hebben, maar het moment waar jullie het nu over hebben (Het mishandelen van zijn ex vrouw) is 1 van de dingen waarvan later gebleken is dat het niet waar is. Ze heeft haar aanklacht ingetrokken en je hebt er nooit meer wat over gelezen.

Edgar is gesloten richting de pers ja, gek? Nee, alles wat hij zegt komt anders in de pers als dat hij zei. Ken je Edgar privé dan is het een schat van een jongen, gek op kinderen. Al is het druk bij een training en hij heeft nog niet iedereen een handtekening kunnen geven, dan haalt hij ze naar binnen toe. Hij heeft al ontelbare dingen voor mij gedaan die ik hier niet ga opnoemen, maar Edgar niet sociaal noemen?

DAM, na zijn loopbaan in de goot raken? Die jongen kan overal werken, NIKE etc. Hij is nog steeds een enorm marketing doel..
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    pi_57469020
    Rijkaard kon aan de slag als assistent bij Hiddink anders was hij gewoon failliet gegaan.

Je overschat zijn waarde, zeker na een jaar of 5 na het eind van zijn carriere.

Maar ik ben blij dat ik nu weet dat wanneer een aanklacht wordt ingetrokken het niet waar is. Wat zou het lekker leven zijn zo

[ Bericht 2% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 19-03-2008 07:34:22 ]
    pi_57469036
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 07:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Rijkaard kon aan de slag als assistent bij Van Gaal anders was hij gewoon failliet gegaan.

Je overschat zijn waarde, zeker na een jaar of 5 na het eind van zijn carriere.

Maar ik ben blij dat ik nu weet dat wanneer een aanklacht wordt ingetrokken het niet waar is. Wat zou het lekker leven zijn zo
    Rijkaar failliet? Dacht het niet hoor.. Edgar heeft ook miljoenen, zijn vrouw heeft een goeie baan. Hij is nooit iemand geweest die alles meteen gaat uitgeven..

En dat over die aanklacht, dat zeg ik omdat ik er even wat meer van afweet dan jij
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    pi_57469058
    Blijkt niet uit je posting. Anders zou je geweten hebben dat een ingetrokken verklaring geen reden is tot een seponering

Rijkaard was na zijn onderbroeken verhaal gewoon bijna failliet. Zijn assistentschap heeft hem toen gered. Echt opvallend is het natuurlijk niet dat iemand die voor een stereotoren een contract tekent failliet gaat
    pi_57469093
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 07:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Blijkt niet uit je posting. Anders zou je geweten hebben dat een ingetrokken verklaring geen reden is tot een seponering
    En een aanklacht is geen reden om er van uit te gaan dat alles waar is
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    pi_57469138
    Nee, een vrouw dient voor haar lol een aanklacht in tegen de vader van haar kinderen

Als Davids nu zowel in als buiten het veld een Litmanen zou zijn geweest zou je nog twijfels kunen hebben
    pi_57469158
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 07:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Nee, een vrouw dient voor haar lol een aanklacht in tegen de vader van haar kinderen

Als Davids nu zowel in als buiten het veld een Litmanen zou zijn geweest zou je nog twijfels kunen hebben
    Als mijn moeder nu pissig is op mijn vader, en aangifte doet, dan is het waar?

Dat ze hem weer heeft ingetrokken zegt wel genoeg denk ik
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    pi_57469169
    Schokkend politiedossier: Davids schopt vriendin half uur lang

AMSTER- DAM - Een maand geleden deed Sarah H. (23) aangifte tegen Juventus-voetballer Edgar Davids wegens zware mishandeling en bedreiging met de dood. De jonge vrouw, die inmiddels wordt bijgestaan door advocaat mr. A. Moszkowicz, vertelde bij de politie van bureau IJ-tunnel in Amsterdam gedetailleerd over hoe haar in '98 begonnen relatie met de vice-aanvoerder van Oranje uiteindelijk uitmondde in uitspattingen van huiselijk geweld.

Inmiddels steken roddels de kop op, als zou Sarah vooral naar de politie zijn gestapt om Davids geld af te troggelen. De vrouw ontkent dit met klem en ook uit het politiedossier blijkt niets over eventuele financiële motieven. Wel verloopt het strafrechtelijk onderzoek tegen Davids moeizaam, vooral omdat de mishandelingen volgens Sarah meestal plaatsvonden als er geen getuigen bij waren. De afranselingen zouden zich wel een paar keer voor de ogen van het tweejarige zoontje van Edgar Davids en Sarah hebben afgespeeld, maar daar kan de politie bewijstechnisch niets mee.

Aan de hand van doktersverklaringen, foto's en zogeheten 'de-auditu-getuigen' (bijvoorbeeld mensen die iets kunnen zeggen over de lichamelijke en geestelijke toestand van Sarah H. kort na de veronderstelde mishandelingen) probeerde de recherche de afgelopen weken tot een reconstructie te komen. In het onderzoek zoekt de politie vooral naar bewijzen van in totaal acht door de aangeefster beschreven geweldsincidenten die in één jaar tijd zouden hebben plaatsgevonden.

Woedeaanval
    Volgens Sarah H. - een fotomodel, dat de afgelopen jaren diverse keren op covers van lifestylebladen was te zien - kreeg zij eind '98 een relatie met Davids, die toen al in Italië voetbalde. Vanaf juni '99 begonnen volgens haar de problemen. Edgar en Sarah verbleven in die periode op vakantie in Miami, toen Davids plotseling een woedeaanval kreeg en zijn op dat moment drie maanden zwangere vriendin trakteerde op een bombardement van schoppen en slagen. Sarah vertelde bij de politie dat zij de enorme pijn een week na mishandeling nog voelde.

Omstreeks september was er volgens haar een incident in het appartement van het stel aan de Via Vincenzo Vella in Turijn, gevolgd door nog een aantal zware mishandelingen in de periode tussen februari en mei 2000. Volgens Sarah gaat het in totaal om vijf of zes mishandelingen in Italië. In sommige gevallen zou haar (ex-)vriend een half uur lang op haar hebben ingeschopt. Bij de politie heeft de vrouw verklaard dat Davids na de klappen steeds haar paspoort en portemonnee afpakte, zodat ze niet naar Nederland kon.

In juli 2000 was er een ruzie in het huis van de international in Diemen over een reis naar Los Angeles. Sarah had te kennen gegeven dat zij niet mee wilde, waarna ze volgens eigen zeggen opnieuw een reeks schoppen en slagen kreeg te incasseren. Davids kneep haar keel dicht, zolang dat ze het gevoel kreeg te stikken, verklaarde Sarah bij de politie. Kleding werd van haar lijf gerukt en Edgar zou letterlijk hebben gezegd: "Niemand verlaat mij, kankerhoer. Ik vermoord je als je de politie waarschuwt en ik neem je zoon mee."

Toen Sarah naar beneden wilde lopen (de huiskamer bevindt zich in de woning in Diemen op de eerste verdieping), kreeg ze aan de bovenkant van de trap een enorme zet van Davids, waardoor ze over twintig houten treden naar beneden viel. Zonder zich om zijn vriendin - die bont en blauw onder aan de trap lag - te bekommeren, draaide de Juventus-ster alle deuren op slot, verstopte weer paspoort en portemonnee en ging slapen, aldus het relaas van Sarah bij de politie.

Gebalde vuist
    Op 29 april 2001 vond in het huis van Davids in Turijn, waar op dat moment ook een broer van de voetballer en zijn vriendin logeerden, volgens de aangeefster een van de ergste mishandelingen plaats. In de badkamer ontstond een worsteling waarbij Sarah een harde duw kreeg, waardoor zij met haar rechterarm door het ruitje van de badkamerdeur viel. Vervolgens kreeg ze nog met gebalde vuist een klap tegen de rechterkant van haar gezicht, zo heeft ze bij de politie verklaard. De spelersarts van Juventus werd gewaarschuwd, die op een scooter naar het huis van Davids kwam. De arm werd gehecht, maar de arts weigerde een letselbriefje op te maken. Begin mei is Sarah naar een arts in Diemen gegaan om de hechtingen te laten verwijderen. Deze doktersverklaring alsmede foto's van de mishandeling zijn inmiddels in handen van de politie.

De laatste mishandeling dateert volgens Sarah van 11 februari 2002. De relatie was toen al beëindigd, maar het stel bleef elkaar zien, voornamelijk vanwege de omgang met hun zoontje. In de auto ontstond ruzie, omdat Sarah haar ex verweet te weinig tijd voor zijn kind vrij te maken. Toen de auto voor de woning in Diemen stilstond, zou Davids hebben geweigerd de autosleutels aan Sarah te overhandigen. Hij zou zijn uitgestapt en Sarah, die op de passagiersstoel zat, met zijn zware Timberland-schoenen keihard tegen de zijkant van haar hoofd en in het gezicht hebben geschopt, waardoor ze onder meer een gescheurde lip opliep. "Als je de politie erbij haalt, vermoord ik je", kreeg Sarah volgens haar zeggen nog te horen. Ook van dit letsel is door een arts van het Gezondheidscentrum Diemen-Noord een rapport opgemaakt, dat aan de politie is overhandigd.

"We zijn nu nog volop bezig met het horen van getuigen om zo het dossier zo compleet mogelijk te maken", zegt mr. Robert Meulenbroek, woordvoerder van het Amsterdamse parket. "Pas daarna zal de verdachte worden opgeroepen om hem met de informatie te confronteren." De voetballer zelf ontkent nog steeds alle beschuldigingen. Via zijn advocaat mr. Gerard Spong laat hij weten geen commentaar te willen geven.

zoek naar gerelateerde artikelen

wo 20 maart 2002

© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden
    pi_57469180
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 07:53 schreef denthemen het volgende:

[..]

Als mijn moeder nu pissig is op mijn vader, en aangifte doet, dan is het waar?

Dat ze hem weer heeft ingetrokken zegt wel genoeg denk ik
    Ik zou zeggen dat je eerst eens moet gaan lezen, om te beginnen met de posting onder die van jou en dan het andere artikel

Maar je weet inderdaad meer van, dat blijkt helemaal uit je postings
    pi_57469195
    Zoiets veroordeel je ook niet
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    pi_57469212
    Edgar Davids weer betrokken bij vechtpartij
    Gepost door Peter (oldenzaaltjuh) - Bron: Algemeen Dagblad
    Gepubliceerd: dinsdag 12 juli 2005 @ 18:50
    Nyrem had ons via de nieuws-submit te melden:

Edgar Davids is in het Braziliaanse Rio de Janeiro slaags geraakt met zijn tegenstanders tijdens een vriendschappelijk duel. De wedstrijd ging tussen een Nederlands gelegenheidselftal en Brazilianen uit de wijk Barra da Tijuca in het kader van een documentaire over straatvoetbal in Brazilie.

Volgens de Italiaanse sportkrant la Gazzetta dello Sport werd een tegenstander van Davids in het gezicht gespuugd door hem. Toen hij daarvoor een grove tackle terug ontving, brak er een groot gevecht uit. Na de ruzie werden alle camera's van het aanwezige televisiestation afgepakt door Davids en zijn ploeggenoten. Ze werden pas terug gegeven nadat beloofd was dat er niks mee gedaan zou worden. Eén fotograaf werd over het hoofd gezien.

Het is niet de eerste keer dat Davids bij een gevecht betrokken raakte. In 1996 viel hij in Milaan al twee mensen met een boksbeugel aan en in 2000 werd hij door zijn ex-vrouw aangeklaagd wegens mishandeling. Twee jaar geleden was hij samen met Jerrel Hasselbaink en Mario Melchiot ook betrokken bij een vechtpartij in Londen.

Voor meer sportnieuws kun je terecht bij sport.fok.nl

Verder nog een bijna gevecht(voor hem gelukkig) met Van Bommel, een vechtpartij op de training bij Inter en een mat partij met Keane(die ongeveer net zo´n klein is als zijn ex-vrouw)

Gaat lekker met Edgar
      woensdag 19 maart 2008 @ 08:23:08 #243
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_57469386
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 08:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Edgar Davids weer betrokken bij vechtpartij
    Gepost door Peter (oldenzaaltjuh) - Bron: Algemeen Dagblad
    Nyrem had ons via de nieuws-submit te melden:

Edgar Davids is in het Braziliaanse Rio de Janeiro slaags geraakt met zijn tegenstanders tijdens een vriendschappelijk duel. De wedstrijd ging tussen een Nederlands gelegenheidselftal en Brazilianen uit de wijk Barra da Tijuca in het kader van een documentaire over straatvoetbal in Brazilie.

Volgens de Italiaanse sportkrant la Gazzetta dello Sport werd een tegenstander van Davids in het gezicht gespuugd door hem. Toen hij daarvoor een grove tackle terug ontving, brak er een groot gevecht uit. Na de ruzie werden alle camera's van het aanwezige televisiestation afgepakt door Davids en zijn ploeggenoten. Ze werden pas terug gegeven nadat beloofd was dat er niks mee gedaan zou worden. Eén fotograaf werd over het hoofd gezien.

Het is niet de eerste keer dat Davids bij een gevecht betrokken raakte. In 1996 viel hij in Milaan al twee mensen met een boksbeugel aan en in 2000 werd hij door zijn ex-vrouw aangeklaagd wegens mishandeling. Twee jaar geleden was hij samen met Jerrel Hasselbaink en Mario Melchiot ook betrokken bij een vechtpartij in Londen.

Voor meer sportnieuws kun je terecht bij sport.fok.nl

Verder nog een bijna gevecht(voor hem gelukkig) met Van Bommel, een vechtpartij op de training bij Inter en een mat partij met Keane(die ongeveer net zo´n klein is als zijn ex-vrouw)

Gaat lekker met Edgar

pi_57478228
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 07:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]
    Maar je weet inderdaad meer van, dat blijkt helemaal uit je postings
    Jongen je zou eens moeten weten
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    pi_57479537
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:01 schreef Grulez het volgende:
    [ afbeelding ]
    Lief
    Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
      woensdag 19 maart 2008 @ 22:45:24 #246
    172247 djnospinzone
    wolfheaded conjurer
    pi_57488874
    Goede pot van Davids.
    colours of my home
    pi_57489159
    Speelde een foutloze partij vandaag. Dit zie ik graag vaker

Voor mij blijft het nog altijd een held ondanks zijn mindere wedstrijden in januari/februari.
      donderdag 20 maart 2008 @ 00:18:13 #248
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_57491409
    Het was dan ook een vechtwedstrijd met veel slordigheden en matig voetbal. Ideaal voor Davids. Zijn eerste ruime voldoende(7) dit seizoen.
      donderdag 20 maart 2008 @ 00:20:04 #249
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_57491441
    Speelde inderdaad vandaag een prima degelijke partij, maar kon niet, zoals hij in het verleden wel deed, de boel echt aanjagen.
    Vooral controlerend en verdedigend vandaag goed.
    Poef.....gone! ©golfer
      donderdag 20 maart 2008 @ 09:29:44 #250
    53851 BoNi
    pi_57494255
    Respect voor Davids dat hij zich wist in te houden.
    Verder een degelijke wedstrijd gespeeld, maar helaas heeft hij niet de rol kunnen spelen die hij vorige jaar speelde tegen PSV.
    Schitterend!
    pi_57495462
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 09:29 schreef BoNi het volgende:
    Respect voor Davids dat hij zich wist in te houden.
    Verder een degelijke wedstrijd gespeeld, maar helaas heeft hij niet de rol kunnen spelen die hij vorige jaar speelde tegen PSV.
    Davids speelde prima.

Jammer dat hij niet de rol had van eerder dit seizoen...
    What we do in life echoes in eternity
    Just relax - It's what Jesus would do
    Wat een vrouw!
    spits!
    pi_57518770
    Topic opgeschoond.
    pi_58001761
    quote:
    ‘Een fitte Davids is een aanwinst voor Ajax'
    Datum: 11-apr-2008 15:14

Of Edgar Davids (foto) ook komend seizoen de clubkleuren van Ajax verdedigt, is nog onduidelijk. De 35-jarige oud-international is met Ajax in gesprek over een contractverlenging. Als het aan de huidige Ajax-trainer Adrie Koster ligt, speelt Davids ook volgend jaar in Amsterdam. ‘Een fitte Davids is een aanwinst voor de ploeg. Maar uiteindelijk moeten Ajax en Marco van Basten bekijken wat ze met hem willen. Ik ben positief over de inbreng van Edgar dit seizoen,’ aldus Koster vrijdag. (HM)
    quote:
    Edgar Davids wellicht terug naar Italië
    Datum: 12-apr-2008 13:22

Edgar Davids (foto) keert na dit seizoen wellicht terug naar de Italiaanse Serie A. Dat zegt de Ajax-speler op zaterdag in een gesprek met Sky Italia. Davids mag in de zomer transfervrij vertrekken bij de Amsterdammers. De voetballer vertelt in het interview dat hij met goede gevoelens terug kijkt op zijn voetbaljaren in Italië. Vooral bij Juventus had de voormalig international het naar zijn zin.

In 1996 vertrok Davids van Ajax naar AC Milaan, maar in december 1997 verkaste hij naar Juventus. Met die club won de middenvelder drie maal de Italiaanse landstitel. In 2004 werd Davids verhuurd aan Barcelona. De Catalanen wilden hem inlijven, maar het kwam nooit tot een akkoord. Via omzwervingen bij Internazionale en Tottenham Hotspur keerde hij in 2006 terug op het oude Ajax-nest in Amsterdam. Met Ajax won de speler vorig jaar de beker. Davids is inmiddels 35 jaar. (JZ)
    pi_58011563
    Jammer als hij weer terug gaat naar Italië. Wel begrijpelijk, daar heeft hij zijn beste jaren gehad en hij zal ook wel van het land houden, maar echt niet dat een club als Juventus, Milan, Inter of Roma hem wil hebben. De rest is vergeleken met Ajax allemaal een degradatie, zal dan wel een subtopper worden als Fiorentina of Udinese.
    pi_58012069
    Fiorentina staat in de halve finale van de UEFA Cup, Ajax niet. Dus dat is momenteel geen degradatie.
    Het verschil is alleen dat ie dan niet meedoet om de titel.
    pi_58012194
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2008 22:35 schreef Gordon_Shumway het volgende:
    Fiorentina staat in de halve finale van de UEFA Cup, Ajax niet. Dus dat is momenteel geen degradatie.
    Het verschil is alleen dat ie dan niet meedoet om de titel.
    Fiorentina kun je inderdaad nog wel tot de toppers rekenen, maar ik vind wel dat Davids bij een club hoort te spelen die kampioen kan worden. Clubs als Palermo, Napoli, Atalanta etc moet-ie gewoon niet doen.
    pi_58012396
    M'n gevoel zegt dat het een vreemde stap is om weer naar Italië te gaan. Vooral omdat ik hem niet meer zie vlammen bij een van de topclubs daar.
    pi_58013380
    Geruchten zijn er altijd, hij zou in 2002 al terug naar Ajax gaan

Ik heb niks over Italie of wat dan ook gehoord, ga er voorlopig nog vanuit dat het niks is
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    pi_58186048
    quote:
    Davids stopt vrijwel zeker na play-offs
    20 april 2008

Edgar Davids beëindigt na de play-offs zo goed als zeker zijn loopbaan. Dat heeft de middenvelder zondag laten weten aan Tele2. "Dat is voor 98 procent zeker", sprak hij na afloop van het duel met Heracles (5-1).

Mocht de ex-international alsnog zijn carrière vervolgen, dan gebeurt dat sowieso niet bij Ajax.
    Er werd echter geen afscheid van hem genomen vandaag .
      zondag 20 april 2008 @ 19:59:30 #260
    142495 vitessezuid113
    voetbaljunkie
    pi_58186217
    Wellicht krijgt ie dat nog ?

Zou wel erg jammer zijn als Davids besluit te stoppen.
    pi_58186400
    Ach, hij heeft een mooie loopbaan gehad.

Om vast te speculeren over wat ie hierna gaat doen: zou ie trainer worden?
    pi_58186431
    Edje
    pi_58187217
    Edgar . 1 van mijn favoriete Nederlandse spelers allertijden.
      † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 20:40:02 #264
    212838 markdeajaxfan
    ajax ajax ajax
    pi_58187255
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 20:06 schreef Gordon_Shumway het volgende:
    Ach, hij heeft een mooie loopbaan gehad.

Om vast te speculeren over wat ie hierna gaat doen: zou ie trainer worden?
    edgar davids
    Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
    › De winnaars zijn: markdeajaxfan!
    pi_58248890
    quote:
    Davids staat open voor 'sportieve uitdaging'
    23 april 2008

Edgar Davids wil best nog een jaartje doorgaan met voetballen. Na de wedstrijd tegen Heracles Almelo zei hij dat het voor '98 procent' zeker was dat hij zou stoppen, maar dat bedoelde hij anders. "Ik doelde toen op Ajax, het in 98 procent dat ik daar weg ga. Daar zat het misverstand. Ik heb nog geen beslissing genomen over wat ik na de zomer ga doen", zegt de mddenvelder in Voetbal International.

Davids, die eerder uitkwam voor AC Milan, Juventus, Barcelona, Inter en Tottenham Hotspur, ziet het best zitten om nog een keer van club te wisselen. "Ik houd alle opties open. Stoppen met voetbal is een mogelijkheid, maar als er een interessante aanbieding komt zal ik daarover nadenken. Dan heb ik het niet over een club uit Qatar of zo. Mocht ik doorgaan, dan gaat het me om de sportieve uitdaging."

De 35-jarige Davids speelde dit seizoen slechts veertien duels voor Ajax. Dat kwam vooral omdat hij de eerste seizoenshelft miste door een beenbreuk.
    pi_58248936
    dat wordt dus AZ
    pi_58249102
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 11:15 schreef MaxPower het volgende:
    dat wordt dus AZ
    Ruilen tegen De Zeeuw
    pi_58249504
    quote:
    "Stoppen met voetbal is een mogelijkheid, maar als er een interessante aanbieding komt zal ik daarover nadenken. Dan heb ik het niet over een club uit Qatar of zo. Mocht ik doorgaan, dan gaat het me om de sportieve uitdaging."
    pi_58375053
    quote:
    'Instelling een van de grote problemen van huidig Ajax'

28/04/2008 23:00

Edgar Davids beslist na de play-offs over zijn nabije toekomst. Stoppen of toch nog doorgaan. En daarna trainer worden? 'Dat zou best kunnen.'

Vraaggesprekken met Edgar Davids zijn een zeldzaamheid. De nieuwe Voetbal International bevat een zeer uitgebreid interview met de Ajacied. Acht pagina's lang komt de 74-voudig international aan het woord over onder meer zijn clubs, loopbaan en het verschil tussen goed voetballen en topvoetbal spelen.

Davids vindt dat Italië het land is dat het vaakst komt bovendrijven in de golfbewegingen die de krachtsverhoudingen bepalen: 'Mensen kunnen zeuren wat ze willen over catenaccio, het blijkt de meest effectieve manier van voetballen. Kijk maar hoe PSV in de strijd om de UEFA Cup door Fiorentina werd uitgeschakeld. Die duels vond ik niet enerverend om te zien, maar zeker in de return was het krachtsverschil gigantisch.'

Hij blijkt grote waarde te hechten aan teamgeest: 'Inter heeft een veel betere en bredere selectie, maar ik geloof niet dat het ze veel geholpen heeft tegen Liverpool. Die hebben een écht team. Dat aspect wordt nog steeds onderbelicht in het topvoetbal. Of dacht je dat FC Porto een paar jaar geleden de beste voetballers van Europa had toen ze de Champions League wonnen?'

Davids zegt zijn stimulans van nature te bezitten: 'Het maakt mij niet uit of ik tegen Real Madrid of FC Zwolle speel. Ik ga met dezelfde instelling de wedstrijd in. Ik denk dat dat ook een van de grote problemen is bij de selectie van Ajax. Sommige spelers hebben wat moeite om ook tegen kleinere clubs het allerbeste te geven.'
    pi_58376460
    Staan al een aantal prima uitspraken in het stukje hierboven. Morgen maar de nieuew Voetbal International halen, lijkt mij een interessant interview. Edgar .
    pi_58382426
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 11:00 schreef RayMania het volgende:
    Staan al een aantal prima uitspraken in het stukje hierboven. Morgen maar de nieuew Voetbal International halen, lijkt mij een interessant interview. Edgar .
    De man heeft een goed verhaal. Klasse van verslaggever Zwartkruis dat hij die teksten uit Davids heeft weten te halen.
      dinsdag 29 april 2008 @ 16:12:24 #272
    118145 Trancelocator
    A.TRANCY.STATE.OF.MIND
    pi_58382602
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 16:06 schreef Beschouw het volgende:

[..]

De man heeft een goed verhaal. Klasse van verslaggever Zwartkruis dat hij die teksten uit Davids heeft weten te halen.
    Inderdaad. En het interview telt maar liefst acht pagina's als ik het goed heb.
    pi_58383980
    Heel mooi stuk met Edje! Net helemaal doorgelezen...
    pi_58396323
    Prima interview idd en een aanrader voor iedereen die nog altijd denkt dat Davids een voetballende aap is.

Wat me bij hem altijd opvalt is zijn grote interesse in en kennis van andere clubs en spelers en zelfs andere sporters. Zie ik bij weinig andere voetballers terug.
    pi_58397102
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 11:56 schreef Soul79 het volgende:
    Prima interview idd en een aanrader voor iedereen die nog altijd denkt dat Davids een voetballende aap is.

Wat me bij hem altijd opvalt is zijn grote interesse in en kennis van andere clubs en spelers en zelfs andere sporters. Zie ik bij weinig andere voetballers terug.
    De meeste mensen die een negatief oordeel hebben over Davids hebben na het zogenaamde 'kabelincident' eenmaal een mening gevormd en zijn daar vervolgens nooit meer vanaf te krijgen....(nigger gotta know his place)
    pi_58398147
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 12:54 schreef Pulu het volgende:

[..]

De meeste mensen die een negatief oordeel hebben over Davids hebben na het zogenaamde 'kabelincident' eenmaal een mening gevormd en zijn daar vervolgens nooit meer vanaf te krijgen....(nigger gotta know his place)
    Dat zie je toch overal? Mensen die Van Gaal arrogant vinden etc. Maar dat zijn ook mensen die niet zien hoeveel die mannen voor goede doelen doen etc.
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    pi_58400013
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 17:23 schreef Pulu het volgende:
    Heel mooi stuk met Edje! Net helemaal doorgelezen...
    Ook net gelezen. Uitstekend verhaal, Davids heeft wel verstand van het spelletje.
    pi_58400436
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 16:45 schreef RayMania het volgende:

[..]

Ook net gelezen. Uitstekend verhaal, Davids heeft wel verstand van het spelletje.
    Scan enzo
    pi_58432414
    Hij zou naar Sampdoria of Salzburg gaan volgens Sky Italia.
      vrijdag 2 mei 2008 @ 13:11:02 #280
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_58434559
    Jammer dat hij geblesseerd is .
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
    pi_58456746
    quote:
    Blessure Davids valt mee, hoopt nog op finale playoffs
    Edgar Davids heeft goede hoop dat hij dit seizoen nog voor Ajax in actie kan komen, zo meldt De Telegraaf. Een MRI-scan in het ziekenhuis wees zaterdag uit dat de aanvoerder van Ajax slechts een verrekking in de linkerlies heeft. Davids bekijkt de komende dagen samen met de medische staf van Ajax hoe hij herstelt. Het duel van maandag lijkt te vroeg te komen voor Davids.
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
      zaterdag 3 mei 2008 @ 17:58:50 #282
    166976 DuvelDuvel
    Altijd heet en altijd hype
    pi_58457167
    Heel mooi. Zou wel erg zijn als hij zijn laatste wedstrijd had gespeeld. Nu kunnen we hopelijk nog in stijl afscheid nemen. Al snap ik nog steeds niet dat hij weg wil.
    #FreeHat
    pi_58597350
    quote:
    Ook de ontmoeting van Cvitanich met Edgar Davids was indrukwekkend. "Hij kwam naar me toe om me te feliciteren met mijn transfer en me welkom te heten. Hij spreekt Spaans en we hebben gepraat over het Argentijnse voetbal. Hij kent Verón en Simeone persoonlijk. Dat moment met Davids was heel speciaal. Ik kon nauwelijks geloven dat hij naar me toekwam voor een praatje."
    Zulke dingen zie je allemaal niet van buitenaf. Leuk om te lezen.
    pi_58602803
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 18:39 schreef RayMania het volgende:

[..]

Buiten het veld is hij sowieso een heel ander mens
    pi_58604737
    quote:
    Op zaterdag 10 mei 2008 18:39 schreef RayMania het volgende:

[..]

Davids Wat een ervaring heeft hij ook. Hij heeft met bijna alle wereldspelers samen gespeeld.
    pi_58604989
    quote:
    Edgar Davids naar SDVB?
    Bestuur eersteklasser reageert enthousiast

BARNEVELD Hij speelde voor AC Milan, FC Barcelona en Juventus. Nu Edgar Davids in de herfst van zijn loopbaan is beland, heeft hij nog één wens: voetballen voor SDV Barneveld.
    Dat zegt hij in een interview met Voetbal International, een gerenommeerd voetbaltijdschrift.

Davids wil voor SDV Barneveld spelen omdat zijn beste vriend, Dick Schreuder, daar trainer is.

Binnen de geledingen van Sterk Door Vriendschap Barneveld (SDVB), dat uitkomt in de eerste klasse zaterdag, is enthousiast gereageerd. Bestuurssecretaris Ton Lam zegt op de website van SDVB dat ‘vast wel een sponsor' gaat worden gevonden voor de transfer van Davids. Hoeveel geld met zijn eventuele komst gemoeid gaat, is onbekend.

Verder zeggen kringen rond het bestuur volgens de website dat voor een speler van het statuur-Davids ‘uiteraard' ruimte wordt vrijgemaakt. Ook Alfred Schreuder, trainer bij SDVB en oud-topvoetballer, is verheugd.

Davids, 35 jaar, maakte bij Ajax dit jaar zijn laatste seizoen als betaald voetballer mee. De laatste twee jaar speelde hij voor de Amsterdamse club, waar hij in 1991 zijn debuut maakte.

Een succesvolle loopbaan leverde een indrukwekkend palmares op; Davids kwam in actie voor Tottenham Hotspur, Internazionale, FC Barcelona, Juventus en AC Milan. Hij speelde 74 interlands en scoorde 6 keer.
    AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
    pi_58606642
    Zou wel een ongelooflijke stunt zijn.
    pi_58606657
    Newcastle heeft ook een oogje op Davids
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_58606705
    Dat van Barneveld heeft hij altijd puur als grap gezien, -J-D-, wat is je bron? Leuke club natuurlijk
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    pi_58606717
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 11:01 schreef denthemen het volgende:
    Dat van Barneveld heeft hij altijd puur als grap gezien, -J-D-, wat is je bron? Leuke club natuurlijk
    Newcastle een leuke club?
    Het is de meest saaie club van Engeland samen met Bolton
    pi_58606732
    The People
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_58607075
    Dat over Barneveld was natuurlijk een grapje van Davids.

Maar dan nog, sinds wanneer is Dick Schreuder de 'beste vriend' van Davids? Hoe kennen die twee elkaar überhaupt? Surinaamse Ajacied Davids uit Amsterdam-Noord en de niet doorgebroken PSV-er Schreuder uit biblebelt-dorp Barneveld
      zondag 11 mei 2008 @ 11:44:20 #293
    139407 jorienvdherik
    pi_58607202
    quote:
    Op zondag 11 mei 2008 11:01 schreef denthemen het volgende:
    Hier Dennis, je bron

http://www.ajaxshowtime.com/index.php?msg=17003&page=1
    pi_58781769
    quote:
    Edgar Davids en Ajax gaan uit elkaar. De Amsterdamse club heeft laten weten dat het contract van de 35-jarige Davids niet wordt verlengd. Davids had eerder al aangegeven dat hij aan zijn laatste seizoen bij Ajax bezig was, al beweren ingewijden dat de middenvelder de mogelijkheid tot verlenging van zijn contract open hield.

Davids kwam halverwege het seizoen 2006-2007 terug bij Ajax na een lang verblijf in het buitenland. In totaal speelde hij 184 wedstrijden voor Ajax, waarin hij 36 doelpunten maakte. Davids maakte deel uit van de ploeg waarmee Ajax de Champions League won in 1995.

"Aan de ene kant vind ik het jammer dat we uit elkaar gaan, want ik ben Amsterdammer en Ajacied. Maar het is ook niet zo dat ik ten koste van alles bij Ajax kan blijven," was het commentaar van Davids op zijn vertrek.

pi_58781901
    Ajax legend
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 mei 2008 @ 20:16:29 #296
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_58787681
    Hij had ook niet langer door moeten gaan!

Hij blijft wel een icoon!
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_58788116
    Binnenlandse clubs zouden interesse hebben, maar ik kan me Davids eerlijk gezegd niet bij een andere club dan Ajax voorstellen in Nederland...
      dinsdag 20 mei 2008 @ 20:53:46 #298
    206804 _Mike_
    A.F.C.A.
    pi_58788402
    Lijkt mij niet dat hij bijvoorbeeld naar AZ zou gaan.
    ,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
    pi_58788618
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2008 20:53 schreef _Mike_ het volgende:
    Lijkt mij niet dat hij bijvoorbeeld naar AZ zou gaan.
    Dat lijkt me wel de enige mogelijke club
    pi_58789031
    AZ is absoluut een optie, Van Gaal hé.. Maar of er interesse is weet ik niet, maar hij is hélemaal gek van Van Gaal
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
      dinsdag 20 mei 2008 @ 21:34:28 #301
    139407 jorienvdherik
    pi_58789368
    Mooi dat die weg is bij ajax, nu nog stoppen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: