abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57467090
Tuurlijk heeft Davids zijn makken, dat is duidelijk, maar we kennen hem niet zoals de mensen waarmee hij bevriend is hem kennen. Ik vond de anekdote in Holland Sport wel mooi, dat hij iemand met autopech had geholpen en er niet aan voorbij ging als bekend persoon.
That's all folks!
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:33:43 #202
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57467124
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Tuurlijk heeft Davids zijn makken, dat is duidelijk, maar we kennen hem niet zoals de mensen waarmee hij bevriend is hem kennen. Ik vond de anekdote in Holland Sport wel mooi, dat hij iemand met autopech had geholpen en er niet aan voorbij ging als bekend persoon.
Het is vast een goed mens.
pi_57467167
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe heet die ziekte ook alweer als je dingen ziet staan die er niet staan?
DAM, kappen met deze manier van posten. Je bevordert zo niet de discussie of de gespreksstof die daarvoor door moet gaan.
That's all folks!
pi_57467198
Iemand die zegt dat ik iemand dom noem, terwijl dat er niet staat ook niet

Maar bedankt voor je onpartijdige manier van moderaten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:39:20 #205
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57467238
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:30 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Hoofd- en bijzaken onderscheiden wordt in onze samenleving niet belangrijk gevonden? Nou nou.

Wat je bedoelt is dat jij het belangrijk vindt dat een aanvoerder verantwoording aflegt. Maar 1) juist dát heeft niets met intelligentie te maken, 2) Davids legt verantwoording af, zij het in korte tv-interviews en niet bij riooljournalisten als Hugo Borst en 3) dat hij dát niet doet, doet hij om weloverwogen redenen en iets wel overwegen getuigt van intelligentie, toch? Dat jij het er niet mee eens bent is weer wat anders.

Overigens vind ik dit een tamelijk onzinnige discussie. Ik dacht net zo over Davids als jullie, tot ik eens wat uitgebreide interviews met hem las en leerde door zijn imago en alle vooroordelen heen te prikken. Ik kan het je aanraden.
Je maakt nogal vreemde aannames. Ten eerste vervang je nu het woord intelligent door belangrijk, ten tweede suggereer je dat ik heb gezegd dat ik intelligentie gelijkstel aan verantwoording afleggen. Ook opvallend dat je Hugo Borst een riooljournalist noemt- het is misschien geen Reve maar ook echt geen Wilma Nanninga. Iets overwegen heeft trouwens ook niets te maken met intelligentie, maar simpelweg met karakter.

Daarbij heb ik Davids ook nooit dom genoemd.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_57467253
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die zeg dat ik iemand dom noem, als dat er niet staat ook niet
Inderdaad, je zei dat Davids 'niet bepaald de slimste is'.

Excuus.
pi_57467287
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die zegt dat ik iemand dom noem, terwijl dat er niet staat ook niet

Maar bedankt voor je onpartijdige manier van moderaten
Maar waarom moet je die dan weer belachelijk maken, is niet nodig toch?
That's all folks!
pi_57467323
Heb ik niet gedaan, maar ik zou effe de posting van 0.24 nalezen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57467351
Okee, was ook niet netjes, is me ontschoten. Blijf er in ieder geval redelijk op reageren.
That's all folks!
pi_57467364
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:39 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Je maakt nogal vreemde aannames. Ten eerste vervang je nu het woord intelligent door belangrijk, ten tweede suggereer je dat ik heb gezegd dat ik intelligentie gelijkstel aan verantwoording afleggen. Ook opvallend dat je Hugo Borst een riooljournalist noemt- het is misschien geen Reve maar ook echt geen Wilma Nanninga. Iets overwegen heeft trouwens ook niets te maken met intelligentie, maar simpelweg met karakter.

Daarbij heb ik Davids ook nooit dom genoemd.
Je zei dat ik er een vreemde definitie van 'intelligentie' op na houdt. Terwijl het vermogen om hoofd- en bijzaken toch echt op intelligentie duidt. Vervolgens schakel je over op zijn plicht om verantwoording af te leggen. Gezien het onderwerp leek het mij dat je over intelligentie praatte, maar anyway. Iets overwegen duidt imo overigens wel degelijk op intelligentie.

Wat Hugo Borst betreft: ik doelde op een aanval van hem op Davids van een paar weken terug in het AD. Dat was niet als serieus stuk bedoeld, maar puur een poging om Davids, door zo minachtend mogelijk over hem te praten, uit de tent te lokken. Riooljournalistiek dus. Davids toont zich overigens ook intelligenter dan Hugo Borst door niet op zo'n provocatie in te gaan.
pi_57467426
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Okee, was ook niet netjes, is me ontschoten. Blijf er in ieder geval redelijk op reageren.
'Niet bepaald de slimste thuis' is toch hetzelfde als 'dom'?

Dat ik dan even wijs op een domme tel/taalfout van DAM lijkt me niet meer dan logisch en was overigens ludiek bedoeld. Wie in zulke onbeholpen bewoordingen als DAM iemand ervan beschuldigd 'niet de slimste' te zijn, vraagt daarom.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:53:58 #212
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57467458
Maar het komt gewoon hier op neer: Davids is een fijne knul, maar intelligentie rijkt verder dan het eigengereid zijn.
pi_57467492
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:46 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Je zei dat ik er een vreemde definitie van 'intelligentie' op na houdt. Terwijl het vermogen om hoofd- en bijzaken toch echt op intelligentie duidt. Vervolgens schakel je over op zijn plicht om verantwoording af te leggen. Gezien het onderwerp leek het mij dat je over intelligentie praatte, maar anyway. Iets overwegen duidt imo overigens wel degelijk op intelligentie.

Wat Hugo Borst betreft: ik doelde op een aanval van hem op Davids van een paar weken terug in het AD. Dat was niet als serieus stuk bedoeld, maar puur een poging om Davids, door zo minachtend mogelijk over hem te praten, uit de tent te lokken. Riooljournalistiek dus. Davids toont zich overigens ook intelligenter dan Hugo Borst door niet op zo'n provocatie in te gaan.
Van Bommel, zijn vrouw en Keane kunnen erover mee praten hoe hij eerst reageerde dus wat dat betreft is het een hele verbetering
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:58:32 #214
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57467523
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:46 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Je zei dat ik er een vreemde definitie van 'intelligentie' op na houdt. Terwijl het vermogen om hoofd- en bijzaken toch echt op intelligentie een vermogen om hoofd- en bijzaken te scheiden duidt. Vervolgens schakel je over op zijn plicht om verantwoording af te leggen. Gezien het onderwerp leek het mij dat je over intelligentie praatte, maar anyway. Iets overwegen duidt imo overigens wel degelijk op intelligentie bedachtzaamheid.

Wat Hugo Borst betreft: ik doelde op een aanval van hem op Davids van een paar weken terug in het AD. Dat was niet als serieus stuk bedoeld, maar puur een poging om Davids, door zo minachtend mogelijk over hem te praten, uit de tent te lokken. Riooljournalistiek dus. Davids toont zich overigens ook intelligenter kalm/verstandig/etc dan Hugo Borst door niet op zo'n provocatie in te gaan.
Ik geef het op, je definitie van intelligentie is te bizar voor woorden en te breed voor een duidelijke discussie.
colours of my home
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:01:56 #215
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57467575
pi_57467603
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Van Bommel, zijn vrouw en Keane kunnen erover mee praten hoe hij eerst reageerde dus wat dat betreft is het een hele verbetering
Oh, de lijst is nog veel langer, al is dat met zijn ex-vrouw nooit komen vast te staan (en ik ken haar persoonlijk, leuk en intelligent meisje overigens). Maar dáár staat de voetballerij bol van: Van Basten die elleboogstoten uitdeelt, Bergkamp die op een tegenstander gaat staan, Zidane met allerlei fratsen, om over nota bene Van Bommel en Keane maar te zwijgen.
pi_57467624
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:58 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Ik geef het op, je definitie van intelligentie is te bizar voor woorden en te breed voor een duidelijke discussie.
Bedachtzaam, kalm, verstandig.

Heb ik potverdikkie iemand zo ver gekregen dat ie dat soort termen over Davids gebruikt. Zie, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
pi_57467636
Normaal gedrag inderdaad om met je teamgenoten op de vuist gaan en ook heel goed te vergelijken met iemand die op een tegenstander gaat staan

Dat de aanklacht is ingetrokken wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt is. Ik schat de kans vrij groot in dat hij wel zijn handjes heeft laten wapperen
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:09:52 #219
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57467677
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:05 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Bedachtzaam, kalm, verstandig.

Heb ik potverdikkie iemand zo ver gekregen dat ie dat soort termen over Davids gebruikt. Zie, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Nee hoor, ik ben een fan van Edje. Ik heb een zwak voor alle Surinamers. Ik vind hem wel een heethoofd, en in dat opzicht is het een verstandige beslisisng van hem geweest om z'n interviews sterk af te kaderen want zelfbeheersing is niet zijn sterkste punt.
colours of my home
pi_57467716
D E T E L E G R A A F B I N N E N L A N D

Aangifte mishandeling tegen Davids

AMSTERDAM - Justitie in Amsterdam start een strafrechtelijk onderzoek tegen international Edgar Davids wegens bedreiging en zware mishandeling van zijn (ex-)vriendin. Aanleiding tot het onderzoek is een aanklacht van het 23-jarige Amsterdamse fotomodel Sarah H., die jarenlang samenwoonde met Davids en een tweejarig kindje van hem heeft.

De vrouw zegt dat zij de afgelopen jaren in Italië en Nederland vele malen ernstig is mishandeld en bedreigd door de Juventus-voetballer.

Sarah H. heeft gisteren in bijzijn van haar advocaat mr. A. Moszkowicz officieel aangifte gedaan bij de recherche van politiebureau IJ-tunnel in Amsterdam-Oost.

De Amsterdamse politie en advocaat Moszkowicz hebben dit gisteren tegenover deze krant bevestigd.

De mishandelingen door Davids zouden volgens de aanklacht al zijn begonnen kort nadat hij in '98 een relatie met het Amsterdamse model kreeg. Vooral in periodes dat Davids geblesseerd was, had hij volgens zijn vriendin talloze driftaanvallen en koelde hij zijn woede op haar.

Zeven tot acht keer werd Sarah H., dochter van een gerenommeerd arts, door Davids finaal in elkaar geslagen. Het letsel was soms zo ernstig dat zij weken niet als model kon werken. Ook kneep Davids zijn slachtoffer een keer zo langdurig de keel dicht, dat ze dacht te worden vermoord, zo heeft H. gisteren tegenover de politie verklaard.

De agressie bij Davids nam volgens het slachtoffer toe toen de profvoetballer afgelopen zomer betrokken raakte bij het nandrolon-schandaal, waardoor hij een schorsing opliep.

Sarah H. werd tijdens een woede-uitbarsting van haar vriend door een raam geduwd, waardoor ze een diepe snijwond aan haar arm opliep. Daarna kreeg ze nog een keiharde vuistslag van Davids in haar gezicht.

De clubarts van Juventus behandelde de verwondingen maar zou hebben geweigerd een medische verklaring over de aard van het letsel op te stellen.

Volgens bronnen uit de omgeving van de slachtoffer zou de laatste mishandeling dateren van vorige week maandag. Davids, die in Nederland was in verband met de interland van Oranje tegen Engeland, zou zijn vriendin toen hebben aangevallen in Diemen en hebben geroepen dat hij haar iets heel ergs zou aandoen als ze naar de politie zou stappen.

Volgens Moszkowicz heeft zijn cliënte lang getwijfeld over de aangifte. "Het ligt natuurlijk emotioneel moeilijk om zoiets tegen de vader van je kind te moeten doen", aldus de advocaat, die zegt alle vertrouwen in het politieonderzoek te hebben.

De aangifte van gisteren, die wordt ondersteund door gedetailleerde medische verklaringen en foto's van een ernstig toegetakelde Sarah, kan verstrekkende gevolgen hebben voor de middenvelder van Oranje.

De recherche van bureau IJ-tunnel begint vandaag een uitgebreid onderzoek, waarbij ook de voetballer zal worden verhoord. Politie en justitie nemen mishandelingen in de relatiesfeer hoog op en zijn vorig jaar zelfs een speciaal project gestart om geweld in huiselijke kring terug te dringen.

Een van de maatregelen is dat aangiftes van mishandeling in de relatiesfeer niet meer kunnen worden ingetrokken. Dit om te voorkomen dat de dader zijn slachtoffer zo onder druk zet, dat deze de zaak niet doorzet.

Mocht Davids door het openbaar ministerie worden gedagvaard, dan hangt de international een pittige straf boven het hoofd. Profbokser Regilio Tuur werd vorig jaar wegens mishandeling van zijn vriendin veroordeeld tot 310 uur dienstverlening, vijf maanden voorwaardelijke gevangenisstraf en een verplichte psychologische behandeling.

Het is niet voor het eerst dat Davids met justitie in aanraking komt. In Milaan raakte hij zes jaar geleden betrokken bij een vechtpartij op straat. Twee mannen en een vrouw kregen ruzie met de middenvelder, omdat die zijn auto dubbel parkeerde en daarmee de auto van de drie klem zette. Bij het handgemeen ging Davids het drietal te lijf met een met metaal versierde handschoen, waarvoor hij later werd aangeklaagd door justitie. De zaak werd later geschikt door betaling van ruim 20.000 euro door Davids aan de slachtoffers.

De middenvelder, die gisteren in Turijn was in verband met de Champions League-wedstrijd Juventus-Deportivo La Coruna, was niet voor commentaar bereikbaar.

zoek naar gerelateerde artikelen

wo 20 februari 2002

© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
pi_57467738
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Normaal gedrag inderdaad om met je teamgenoten op de vuist gaan
Is Davids ooit met teamgenoten op de vuist gegaan dan? Was je erbij?
quote:
en ook heel goed te vergelijken met iemand die op een tegenstander gaat staan
Inderdaad. Of vind jij van niet?
quote:
Dat de aanklacht is ingetrokken wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt is. Ik schat de kans vrij groot in dat hij wel zijn handjes heeft laten wapperen
Ontken ik toch ook niet? Het zou best gebeurd kunnen zijn. Maar nu het niet vast staat past het beter er over te zwijgen en niet af te gaan op hoe groot jij de kans in schat dat het wel gebeurd is.
pi_57467764
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:14 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Is Davids ooit met teamgenoten op de vuist gegaan dan? Was je erbij?
[..]

Ja, nee

Inderdaad. Of vind jij van niet?
[..]

Nee

Ontken ik toch ook niet? Het zou best gebeurd kunnen zijn. Maar nu het niet vast staat past het beter er over te zwijgen en niet af te gaan op hoe groot jij de kans in schat dat het wel gebeurd is.

Dan heb ik het wel over die keer dat hij veroordeeld is voor openbare geweldpleging in Italie
pi_57467792
Mensen te lijf gaan met een boksbeugel getuigt naast een asociaal en laf karakter ook op het snel verliezen van de zelfbeheersing vindt je niet?
pi_57467804
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:09 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben een fan van Edje. Ik heb een zwak voor alle Surinamers. Ik vind hem wel een heethoofd, en in dat opzicht is het een verstandige beslisisng van hem geweest om z'n interviews sterk af te kaderen want zelfbeheersing is niet zijn sterkste punt.
Hij heeft nooit veel interviews gegeven, ook niet voor 1996, dus daar heeft het niks mee te maken.

Die opmerking toen was een groteske misser. Maar het is veelzeggend dat Hiddink nu geen kwaad woord meer over hem zal zeggen en dat respect is wederzijds.

Zelfbeheersing is idd niet Davids sterkste punt. Maar het beeld van domme aap dat bij veel mensen leeft, is gewoon onterecht en zal trouwens door geen enkele (oud)trainer of (oud) medespeler worden onderschreven.
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:23:55 #225
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57467842
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen te lijf gaan met een boksbeugel getuigt naast een asociaal en laf karakter ook op het snel verliezen van de zelfbeheersing vindt je niet?
Ik ken mensen die dat doen, die ontzettend lief en zachtaardig zijn.
pi_57467859
En hebben die ook een asociaal en laf karakter?
pi_57467865
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat was er in Italië aan de hand dan met boksbeugels want het zegt mij even niks.

Overigens kan hij best een driftkikker zijn. Of zijn geweest, wat ik eerder denk.
pi_57467910
Moet je dat artikel effe lezen

Misschien moet je Ajax - PSV nog effe nakijken, kun je ook meteen kijken of ie daar in het veld intelligent overkomt
  woensdag 19 maart 2008 @ 01:29:39 #229
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57467917
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hebben die ook een asociaal en laf karakter?
Sommige gaan op zondag 2 keer naar de kerk.
pi_57467963
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moet je dat artikel effe lezen
Het staat in de Telegraaf dus het is waar?
quote:
Misschien moet je Ajax - PSV nog effe nakijken, kun je ook meteen kijken of ie daar in het veld intelligent overkomt
Dat is in het veld hé. Er wordt gevoetbald, er staat wat op het spel. Anders ga je lekker korfballen. Of op je tegenstander staan.

Weet je, als je zou zeggen dat ie jou met een boksbeugel te lijf is gegaan zou ik je wél meteen geloven.
pi_57468078
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:34 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Het staat in de Telegraaf dus het is waar?
[..]

Ja, of je moet de Telegraaf aanklagen

Dat is in het veld hé. Er wordt gevoetbald, er staat wat op het spel. Anders ga je lekker korfballen. Of op je tegenstander staan.

Het was bij zowel Keane en Van Bommel geen wedstrijd

Weet je, als je zou zeggen dat ie jou met een boksbeugel te lijf is gegaan zou ik je wél meteen geloven.

Hij slaat liever vrouwen
pi_57468983
Toch wel jammer dat mensen over iemands karakter kunnen oordelen zonder iemand te kennen. Dat men hem dom nomet (of hoe je het ook wil horen) terwijl ze nog nooit wat met hem te maken hebben.

Ed zal genoeg misdaan hebben, maar het moment waar jullie het nu over hebben (Het mishandelen van zijn ex vrouw) is 1 van de dingen waarvan later gebleken is dat het niet waar is. Ze heeft haar aanklacht ingetrokken en je hebt er nooit meer wat over gelezen.

Edgar is gesloten richting de pers ja, gek? Nee, alles wat hij zegt komt anders in de pers als dat hij zei. Ken je Edgar privé dan is het een schat van een jongen, gek op kinderen. Al is het druk bij een training en hij heeft nog niet iedereen een handtekening kunnen geven, dan haalt hij ze naar binnen toe. Hij heeft al ontelbare dingen voor mij gedaan die ik hier niet ga opnoemen, maar Edgar niet sociaal noemen?

DAM, na zijn loopbaan in de goot raken? Die jongen kan overal werken, NIKE etc. Hij is nog steeds een enorm marketing doel..
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_57469020
Rijkaard kon aan de slag als assistent bij Hiddink anders was hij gewoon failliet gegaan.

Je overschat zijn waarde, zeker na een jaar of 5 na het eind van zijn carriere.

Maar ik ben blij dat ik nu weet dat wanneer een aanklacht wordt ingetrokken het niet waar is. Wat zou het lekker leven zijn zo

[ Bericht 2% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 19-03-2008 07:34:22 ]
pi_57469036
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 07:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Rijkaard kon aan de slag als assistent bij Van Gaal anders was hij gewoon failliet gegaan.

Je overschat zijn waarde, zeker na een jaar of 5 na het eind van zijn carriere.

Maar ik ben blij dat ik nu weet dat wanneer een aanklacht wordt ingetrokken het niet waar is. Wat zou het lekker leven zijn zo
Rijkaar failliet? Dacht het niet hoor.. Edgar heeft ook miljoenen, zijn vrouw heeft een goeie baan. Hij is nooit iemand geweest die alles meteen gaat uitgeven..

En dat over die aanklacht, dat zeg ik omdat ik er even wat meer van afweet dan jij
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_57469058
Blijkt niet uit je posting. Anders zou je geweten hebben dat een ingetrokken verklaring geen reden is tot een seponering

Rijkaard was na zijn onderbroeken verhaal gewoon bijna failliet. Zijn assistentschap heeft hem toen gered. Echt opvallend is het natuurlijk niet dat iemand die voor een stereotoren een contract tekent failliet gaat
pi_57469093
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 07:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blijkt niet uit je posting. Anders zou je geweten hebben dat een ingetrokken verklaring geen reden is tot een seponering
En een aanklacht is geen reden om er van uit te gaan dat alles waar is
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_57469138
Nee, een vrouw dient voor haar lol een aanklacht in tegen de vader van haar kinderen

Als Davids nu zowel in als buiten het veld een Litmanen zou zijn geweest zou je nog twijfels kunen hebben
pi_57469158
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 07:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, een vrouw dient voor haar lol een aanklacht in tegen de vader van haar kinderen

Als Davids nu zowel in als buiten het veld een Litmanen zou zijn geweest zou je nog twijfels kunen hebben
Als mijn moeder nu pissig is op mijn vader, en aangifte doet, dan is het waar?

Dat ze hem weer heeft ingetrokken zegt wel genoeg denk ik
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_57469169
Schokkend politiedossier: Davids schopt vriendin half uur lang

AMSTER- DAM - Een maand geleden deed Sarah H. (23) aangifte tegen Juventus-voetballer Edgar Davids wegens zware mishandeling en bedreiging met de dood. De jonge vrouw, die inmiddels wordt bijgestaan door advocaat mr. A. Moszkowicz, vertelde bij de politie van bureau IJ-tunnel in Amsterdam gedetailleerd over hoe haar in '98 begonnen relatie met de vice-aanvoerder van Oranje uiteindelijk uitmondde in uitspattingen van huiselijk geweld.

Inmiddels steken roddels de kop op, als zou Sarah vooral naar de politie zijn gestapt om Davids geld af te troggelen. De vrouw ontkent dit met klem en ook uit het politiedossier blijkt niets over eventuele financiële motieven. Wel verloopt het strafrechtelijk onderzoek tegen Davids moeizaam, vooral omdat de mishandelingen volgens Sarah meestal plaatsvonden als er geen getuigen bij waren. De afranselingen zouden zich wel een paar keer voor de ogen van het tweejarige zoontje van Edgar Davids en Sarah hebben afgespeeld, maar daar kan de politie bewijstechnisch niets mee.

Aan de hand van doktersverklaringen, foto's en zogeheten 'de-auditu-getuigen' (bijvoorbeeld mensen die iets kunnen zeggen over de lichamelijke en geestelijke toestand van Sarah H. kort na de veronderstelde mishandelingen) probeerde de recherche de afgelopen weken tot een reconstructie te komen. In het onderzoek zoekt de politie vooral naar bewijzen van in totaal acht door de aangeefster beschreven geweldsincidenten die in één jaar tijd zouden hebben plaatsgevonden.

Woedeaanval
Volgens Sarah H. - een fotomodel, dat de afgelopen jaren diverse keren op covers van lifestylebladen was te zien - kreeg zij eind '98 een relatie met Davids, die toen al in Italië voetbalde. Vanaf juni '99 begonnen volgens haar de problemen. Edgar en Sarah verbleven in die periode op vakantie in Miami, toen Davids plotseling een woedeaanval kreeg en zijn op dat moment drie maanden zwangere vriendin trakteerde op een bombardement van schoppen en slagen. Sarah vertelde bij de politie dat zij de enorme pijn een week na mishandeling nog voelde.

Omstreeks september was er volgens haar een incident in het appartement van het stel aan de Via Vincenzo Vella in Turijn, gevolgd door nog een aantal zware mishandelingen in de periode tussen februari en mei 2000. Volgens Sarah gaat het in totaal om vijf of zes mishandelingen in Italië. In sommige gevallen zou haar (ex-)vriend een half uur lang op haar hebben ingeschopt. Bij de politie heeft de vrouw verklaard dat Davids na de klappen steeds haar paspoort en portemonnee afpakte, zodat ze niet naar Nederland kon.

In juli 2000 was er een ruzie in het huis van de international in Diemen over een reis naar Los Angeles. Sarah had te kennen gegeven dat zij niet mee wilde, waarna ze volgens eigen zeggen opnieuw een reeks schoppen en slagen kreeg te incasseren. Davids kneep haar keel dicht, zolang dat ze het gevoel kreeg te stikken, verklaarde Sarah bij de politie. Kleding werd van haar lijf gerukt en Edgar zou letterlijk hebben gezegd: "Niemand verlaat mij, kankerhoer. Ik vermoord je als je de politie waarschuwt en ik neem je zoon mee."

Toen Sarah naar beneden wilde lopen (de huiskamer bevindt zich in de woning in Diemen op de eerste verdieping), kreeg ze aan de bovenkant van de trap een enorme zet van Davids, waardoor ze over twintig houten treden naar beneden viel. Zonder zich om zijn vriendin - die bont en blauw onder aan de trap lag - te bekommeren, draaide de Juventus-ster alle deuren op slot, verstopte weer paspoort en portemonnee en ging slapen, aldus het relaas van Sarah bij de politie.

Gebalde vuist
Op 29 april 2001 vond in het huis van Davids in Turijn, waar op dat moment ook een broer van de voetballer en zijn vriendin logeerden, volgens de aangeefster een van de ergste mishandelingen plaats. In de badkamer ontstond een worsteling waarbij Sarah een harde duw kreeg, waardoor zij met haar rechterarm door het ruitje van de badkamerdeur viel. Vervolgens kreeg ze nog met gebalde vuist een klap tegen de rechterkant van haar gezicht, zo heeft ze bij de politie verklaard. De spelersarts van Juventus werd gewaarschuwd, die op een scooter naar het huis van Davids kwam. De arm werd gehecht, maar de arts weigerde een letselbriefje op te maken. Begin mei is Sarah naar een arts in Diemen gegaan om de hechtingen te laten verwijderen. Deze doktersverklaring alsmede foto's van de mishandeling zijn inmiddels in handen van de politie.

De laatste mishandeling dateert volgens Sarah van 11 februari 2002. De relatie was toen al beëindigd, maar het stel bleef elkaar zien, voornamelijk vanwege de omgang met hun zoontje. In de auto ontstond ruzie, omdat Sarah haar ex verweet te weinig tijd voor zijn kind vrij te maken. Toen de auto voor de woning in Diemen stilstond, zou Davids hebben geweigerd de autosleutels aan Sarah te overhandigen. Hij zou zijn uitgestapt en Sarah, die op de passagiersstoel zat, met zijn zware Timberland-schoenen keihard tegen de zijkant van haar hoofd en in het gezicht hebben geschopt, waardoor ze onder meer een gescheurde lip opliep. "Als je de politie erbij haalt, vermoord ik je", kreeg Sarah volgens haar zeggen nog te horen. Ook van dit letsel is door een arts van het Gezondheidscentrum Diemen-Noord een rapport opgemaakt, dat aan de politie is overhandigd.

"We zijn nu nog volop bezig met het horen van getuigen om zo het dossier zo compleet mogelijk te maken", zegt mr. Robert Meulenbroek, woordvoerder van het Amsterdamse parket. "Pas daarna zal de verdachte worden opgeroepen om hem met de informatie te confronteren." De voetballer zelf ontkent nog steeds alle beschuldigingen. Via zijn advocaat mr. Gerard Spong laat hij weten geen commentaar te willen geven.

zoek naar gerelateerde artikelen

wo 20 maart 2002

© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden
pi_57469180
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 07:53 schreef denthemen het volgende:

[..]

Als mijn moeder nu pissig is op mijn vader, en aangifte doet, dan is het waar?

Dat ze hem weer heeft ingetrokken zegt wel genoeg denk ik
Ik zou zeggen dat je eerst eens moet gaan lezen, om te beginnen met de posting onder die van jou en dan het andere artikel

Maar je weet inderdaad meer van, dat blijkt helemaal uit je postings
pi_57469195
Zoiets veroordeel je ook niet
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_57469212
Edgar Davids weer betrokken bij vechtpartij
Gepost door Peter (oldenzaaltjuh) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: dinsdag 12 juli 2005 @ 18:50
Nyrem had ons via de nieuws-submit te melden:

Edgar Davids is in het Braziliaanse Rio de Janeiro slaags geraakt met zijn tegenstanders tijdens een vriendschappelijk duel. De wedstrijd ging tussen een Nederlands gelegenheidselftal en Brazilianen uit de wijk Barra da Tijuca in het kader van een documentaire over straatvoetbal in Brazilie.

Volgens de Italiaanse sportkrant la Gazzetta dello Sport werd een tegenstander van Davids in het gezicht gespuugd door hem. Toen hij daarvoor een grove tackle terug ontving, brak er een groot gevecht uit. Na de ruzie werden alle camera's van het aanwezige televisiestation afgepakt door Davids en zijn ploeggenoten. Ze werden pas terug gegeven nadat beloofd was dat er niks mee gedaan zou worden. Eén fotograaf werd over het hoofd gezien.

Het is niet de eerste keer dat Davids bij een gevecht betrokken raakte. In 1996 viel hij in Milaan al twee mensen met een boksbeugel aan en in 2000 werd hij door zijn ex-vrouw aangeklaagd wegens mishandeling. Twee jaar geleden was hij samen met Jerrel Hasselbaink en Mario Melchiot ook betrokken bij een vechtpartij in Londen.

Voor meer sportnieuws kun je terecht bij sport.fok.nl

Verder nog een bijna gevecht(voor hem gelukkig) met Van Bommel, een vechtpartij op de training bij Inter en een mat partij met Keane(die ongeveer net zo´n klein is als zijn ex-vrouw)

Gaat lekker met Edgar
  woensdag 19 maart 2008 @ 08:23:08 #243
3185 Adelante
To let it go now
pi_57469386
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 08:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Edgar Davids weer betrokken bij vechtpartij
Gepost door Peter (oldenzaaltjuh) - Bron: Algemeen Dagblad
Nyrem had ons via de nieuws-submit te melden:

Edgar Davids is in het Braziliaanse Rio de Janeiro slaags geraakt met zijn tegenstanders tijdens een vriendschappelijk duel. De wedstrijd ging tussen een Nederlands gelegenheidselftal en Brazilianen uit de wijk Barra da Tijuca in het kader van een documentaire over straatvoetbal in Brazilie.

Volgens de Italiaanse sportkrant la Gazzetta dello Sport werd een tegenstander van Davids in het gezicht gespuugd door hem. Toen hij daarvoor een grove tackle terug ontving, brak er een groot gevecht uit. Na de ruzie werden alle camera's van het aanwezige televisiestation afgepakt door Davids en zijn ploeggenoten. Ze werden pas terug gegeven nadat beloofd was dat er niks mee gedaan zou worden. Eén fotograaf werd over het hoofd gezien.

Het is niet de eerste keer dat Davids bij een gevecht betrokken raakte. In 1996 viel hij in Milaan al twee mensen met een boksbeugel aan en in 2000 werd hij door zijn ex-vrouw aangeklaagd wegens mishandeling. Twee jaar geleden was hij samen met Jerrel Hasselbaink en Mario Melchiot ook betrokken bij een vechtpartij in Londen.

Voor meer sportnieuws kun je terecht bij sport.fok.nl

Verder nog een bijna gevecht(voor hem gelukkig) met Van Bommel, een vechtpartij op de training bij Inter en een mat partij met Keane(die ongeveer net zo´n klein is als zijn ex-vrouw)

Gaat lekker met Edgar

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_57478228
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 07:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]
Maar je weet inderdaad meer van, dat blijkt helemaal uit je postings
Jongen je zou eens moeten weten
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_57479537
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 01:01 schreef Grulez het volgende:
[ afbeelding ]
Lief
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:45:24 #246
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57488874
Goede pot van Davids.
colours of my home
pi_57489159
Speelde een foutloze partij vandaag. Dit zie ik graag vaker

Voor mij blijft het nog altijd een held ondanks zijn mindere wedstrijden in januari/februari.
  donderdag 20 maart 2008 @ 00:18:13 #248
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_57491409
Het was dan ook een vechtwedstrijd met veel slordigheden en matig voetbal. Ideaal voor Davids. Zijn eerste ruime voldoende(7) dit seizoen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 00:20:04 #249
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57491441
Speelde inderdaad vandaag een prima degelijke partij, maar kon niet, zoals hij in het verleden wel deed, de boel echt aanjagen.
Vooral controlerend en verdedigend vandaag goed.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 20 maart 2008 @ 09:29:44 #250
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_57494255
Respect voor Davids dat hij zich wist in te houden.
Verder een degelijke wedstrijd gespeeld, maar helaas heeft hij niet de rol kunnen spelen die hij vorige jaar speelde tegen PSV.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_57495462
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 09:29 schreef BoNi het volgende:
Respect voor Davids dat hij zich wist in te houden.
Verder een degelijke wedstrijd gespeeld, maar helaas heeft hij niet de rol kunnen spelen die hij vorige jaar speelde tegen PSV.
Davids speelde prima.

Jammer dat hij niet de rol had van eerder dit seizoen...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_57518770
Topic opgeschoond.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_58001761
quote:
‘Een fitte Davids is een aanwinst voor Ajax'
Datum: 11-apr-2008 15:14

Of Edgar Davids (foto) ook komend seizoen de clubkleuren van Ajax verdedigt, is nog onduidelijk. De 35-jarige oud-international is met Ajax in gesprek over een contractverlenging. Als het aan de huidige Ajax-trainer Adrie Koster ligt, speelt Davids ook volgend jaar in Amsterdam. ‘Een fitte Davids is een aanwinst voor de ploeg. Maar uiteindelijk moeten Ajax en Marco van Basten bekijken wat ze met hem willen. Ik ben positief over de inbreng van Edgar dit seizoen,’ aldus Koster vrijdag. (HM)
quote:
Edgar Davids wellicht terug naar Italië
Datum: 12-apr-2008 13:22

Edgar Davids (foto) keert na dit seizoen wellicht terug naar de Italiaanse Serie A. Dat zegt de Ajax-speler op zaterdag in een gesprek met Sky Italia. Davids mag in de zomer transfervrij vertrekken bij de Amsterdammers. De voetballer vertelt in het interview dat hij met goede gevoelens terug kijkt op zijn voetbaljaren in Italië. Vooral bij Juventus had de voormalig international het naar zijn zin.

In 1996 vertrok Davids van Ajax naar AC Milaan, maar in december 1997 verkaste hij naar Juventus. Met die club won de middenvelder drie maal de Italiaanse landstitel. In 2004 werd Davids verhuurd aan Barcelona. De Catalanen wilden hem inlijven, maar het kwam nooit tot een akkoord. Via omzwervingen bij Internazionale en Tottenham Hotspur keerde hij in 2006 terug op het oude Ajax-nest in Amsterdam. Met Ajax won de speler vorig jaar de beker. Davids is inmiddels 35 jaar. (JZ)
pi_58011563
Jammer als hij weer terug gaat naar Italië. Wel begrijpelijk, daar heeft hij zijn beste jaren gehad en hij zal ook wel van het land houden, maar echt niet dat een club als Juventus, Milan, Inter of Roma hem wil hebben. De rest is vergeleken met Ajax allemaal een degradatie, zal dan wel een subtopper worden als Fiorentina of Udinese.
pi_58012069
Fiorentina staat in de halve finale van de UEFA Cup, Ajax niet. Dus dat is momenteel geen degradatie.
Het verschil is alleen dat ie dan niet meedoet om de titel.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_58012194
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:35 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Fiorentina staat in de halve finale van de UEFA Cup, Ajax niet. Dus dat is momenteel geen degradatie.
Het verschil is alleen dat ie dan niet meedoet om de titel.
Fiorentina kun je inderdaad nog wel tot de toppers rekenen, maar ik vind wel dat Davids bij een club hoort te spelen die kampioen kan worden. Clubs als Palermo, Napoli, Atalanta etc moet-ie gewoon niet doen.
pi_58012396
M'n gevoel zegt dat het een vreemde stap is om weer naar Italië te gaan. Vooral omdat ik hem niet meer zie vlammen bij een van de topclubs daar.
pi_58013380
Geruchten zijn er altijd, hij zou in 2002 al terug naar Ajax gaan

Ik heb niks over Italie of wat dan ook gehoord, ga er voorlopig nog vanuit dat het niks is
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_58186048
quote:
Davids stopt vrijwel zeker na play-offs
20 april 2008

Edgar Davids beëindigt na de play-offs zo goed als zeker zijn loopbaan. Dat heeft de middenvelder zondag laten weten aan Tele2. "Dat is voor 98 procent zeker", sprak hij na afloop van het duel met Heracles (5-1).

Mocht de ex-international alsnog zijn carrière vervolgen, dan gebeurt dat sowieso niet bij Ajax.
Er werd echter geen afscheid van hem genomen vandaag .
  zondag 20 april 2008 @ 19:59:30 #260
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_58186217
Wellicht krijgt ie dat nog ?

Zou wel erg jammer zijn als Davids besluit te stoppen.
pi_58186400
Ach, hij heeft een mooie loopbaan gehad.

Om vast te speculeren over wat ie hierna gaat doen: zou ie trainer worden?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_58186431
Edje
pi_58187217
Edgar . 1 van mijn favoriete Nederlandse spelers allertijden.
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  † In Memoriam † zondag 20 april 2008 @ 20:40:02 #264
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_58187255
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:06 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ach, hij heeft een mooie loopbaan gehad.

Om vast te speculeren over wat ie hierna gaat doen: zou ie trainer worden?
edgar davids
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_58248890
quote:
Davids staat open voor 'sportieve uitdaging'
23 april 2008

Edgar Davids wil best nog een jaartje doorgaan met voetballen. Na de wedstrijd tegen Heracles Almelo zei hij dat het voor '98 procent' zeker was dat hij zou stoppen, maar dat bedoelde hij anders. "Ik doelde toen op Ajax, het in 98 procent dat ik daar weg ga. Daar zat het misverstand. Ik heb nog geen beslissing genomen over wat ik na de zomer ga doen", zegt de mddenvelder in Voetbal International.

Davids, die eerder uitkwam voor AC Milan, Juventus, Barcelona, Inter en Tottenham Hotspur, ziet het best zitten om nog een keer van club te wisselen. "Ik houd alle opties open. Stoppen met voetbal is een mogelijkheid, maar als er een interessante aanbieding komt zal ik daarover nadenken. Dan heb ik het niet over een club uit Qatar of zo. Mocht ik doorgaan, dan gaat het me om de sportieve uitdaging."

De 35-jarige Davids speelde dit seizoen slechts veertien duels voor Ajax. Dat kwam vooral omdat hij de eerste seizoenshelft miste door een beenbreuk.
pi_58248936
dat wordt dus AZ
pi_58249102
quote:
Op woensdag 23 april 2008 11:15 schreef MaxPower het volgende:
dat wordt dus AZ
Ruilen tegen De Zeeuw
pi_58249504
quote:
"Stoppen met voetbal is een mogelijkheid, maar als er een interessante aanbieding komt zal ik daarover nadenken. Dan heb ik het niet over een club uit Qatar of zo. Mocht ik doorgaan, dan gaat het me om de sportieve uitdaging."
pi_58375053
quote:
'Instelling een van de grote problemen van huidig Ajax'

28/04/2008 23:00

Edgar Davids beslist na de play-offs over zijn nabije toekomst. Stoppen of toch nog doorgaan. En daarna trainer worden? 'Dat zou best kunnen.'

Vraaggesprekken met Edgar Davids zijn een zeldzaamheid. De nieuwe Voetbal International bevat een zeer uitgebreid interview met de Ajacied. Acht pagina's lang komt de 74-voudig international aan het woord over onder meer zijn clubs, loopbaan en het verschil tussen goed voetballen en topvoetbal spelen.

Davids vindt dat Italië het land is dat het vaakst komt bovendrijven in de golfbewegingen die de krachtsverhoudingen bepalen: 'Mensen kunnen zeuren wat ze willen over catenaccio, het blijkt de meest effectieve manier van voetballen. Kijk maar hoe PSV in de strijd om de UEFA Cup door Fiorentina werd uitgeschakeld. Die duels vond ik niet enerverend om te zien, maar zeker in de return was het krachtsverschil gigantisch.'

Hij blijkt grote waarde te hechten aan teamgeest: 'Inter heeft een veel betere en bredere selectie, maar ik geloof niet dat het ze veel geholpen heeft tegen Liverpool. Die hebben een écht team. Dat aspect wordt nog steeds onderbelicht in het topvoetbal. Of dacht je dat FC Porto een paar jaar geleden de beste voetballers van Europa had toen ze de Champions League wonnen?'

Davids zegt zijn stimulans van nature te bezitten: 'Het maakt mij niet uit of ik tegen Real Madrid of FC Zwolle speel. Ik ga met dezelfde instelling de wedstrijd in. Ik denk dat dat ook een van de grote problemen is bij de selectie van Ajax. Sommige spelers hebben wat moeite om ook tegen kleinere clubs het allerbeste te geven.'
pi_58376460
Staan al een aantal prima uitspraken in het stukje hierboven. Morgen maar de nieuew Voetbal International halen, lijkt mij een interessant interview. Edgar .
pi_58382426
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:00 schreef RayMania het volgende:
Staan al een aantal prima uitspraken in het stukje hierboven. Morgen maar de nieuew Voetbal International halen, lijkt mij een interessant interview. Edgar .
De man heeft een goed verhaal. Klasse van verslaggever Zwartkruis dat hij die teksten uit Davids heeft weten te halen.
  dinsdag 29 april 2008 @ 16:12:24 #272
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_58382602
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 16:06 schreef Beschouw het volgende:

[..]

De man heeft een goed verhaal. Klasse van verslaggever Zwartkruis dat hij die teksten uit Davids heeft weten te halen.
Inderdaad. En het interview telt maar liefst acht pagina's als ik het goed heb.
pi_58383980
Heel mooi stuk met Edje! Net helemaal doorgelezen...
pi_58396323
Prima interview idd en een aanrader voor iedereen die nog altijd denkt dat Davids een voetballende aap is.

Wat me bij hem altijd opvalt is zijn grote interesse in en kennis van andere clubs en spelers en zelfs andere sporters. Zie ik bij weinig andere voetballers terug.
pi_58397102
quote:
Op woensdag 30 april 2008 11:56 schreef Soul79 het volgende:
Prima interview idd en een aanrader voor iedereen die nog altijd denkt dat Davids een voetballende aap is.

Wat me bij hem altijd opvalt is zijn grote interesse in en kennis van andere clubs en spelers en zelfs andere sporters. Zie ik bij weinig andere voetballers terug.
De meeste mensen die een negatief oordeel hebben over Davids hebben na het zogenaamde 'kabelincident' eenmaal een mening gevormd en zijn daar vervolgens nooit meer vanaf te krijgen....(nigger gotta know his place)
pi_58398147
quote:
Op woensdag 30 april 2008 12:54 schreef Pulu het volgende:

[..]

De meeste mensen die een negatief oordeel hebben over Davids hebben na het zogenaamde 'kabelincident' eenmaal een mening gevormd en zijn daar vervolgens nooit meer vanaf te krijgen....(nigger gotta know his place)
Dat zie je toch overal? Mensen die Van Gaal arrogant vinden etc. Maar dat zijn ook mensen die niet zien hoeveel die mannen voor goede doelen doen etc.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_58400013
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 17:23 schreef Pulu het volgende:
Heel mooi stuk met Edje! Net helemaal doorgelezen...
Ook net gelezen. Uitstekend verhaal, Davids heeft wel verstand van het spelletje.
pi_58400436
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:45 schreef RayMania het volgende:

[..]

Ook net gelezen. Uitstekend verhaal, Davids heeft wel verstand van het spelletje.
Scan enzo
pi_58432414
Hij zou naar Sampdoria of Salzburg gaan volgens Sky Italia.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 13:11:02 #280
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_58434559
Jammer dat hij geblesseerd is .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_58456746
quote:
Blessure Davids valt mee, hoopt nog op finale playoffs
Edgar Davids heeft goede hoop dat hij dit seizoen nog voor Ajax in actie kan komen, zo meldt De Telegraaf. Een MRI-scan in het ziekenhuis wees zaterdag uit dat de aanvoerder van Ajax slechts een verrekking in de linkerlies heeft. Davids bekijkt de komende dagen samen met de medische staf van Ajax hoe hij herstelt. Het duel van maandag lijkt te vroeg te komen voor Davids.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  zaterdag 3 mei 2008 @ 17:58:50 #282
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_58457167
Heel mooi. Zou wel erg zijn als hij zijn laatste wedstrijd had gespeeld. Nu kunnen we hopelijk nog in stijl afscheid nemen. Al snap ik nog steeds niet dat hij weg wil.
#FreeHat
pi_58597350
quote:
Ook de ontmoeting van Cvitanich met Edgar Davids was indrukwekkend. "Hij kwam naar me toe om me te feliciteren met mijn transfer en me welkom te heten. Hij spreekt Spaans en we hebben gepraat over het Argentijnse voetbal. Hij kent Verón en Simeone persoonlijk. Dat moment met Davids was heel speciaal. Ik kon nauwelijks geloven dat hij naar me toekwam voor een praatje."
Zulke dingen zie je allemaal niet van buitenaf. Leuk om te lezen.
pi_58602803
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:39 schreef RayMania het volgende:

[..]

Buiten het veld is hij sowieso een heel ander mens
pi_58604737
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 18:39 schreef RayMania het volgende:

[..]

Davids Wat een ervaring heeft hij ook. Hij heeft met bijna alle wereldspelers samen gespeeld.
pi_58604989
quote:
Edgar Davids naar SDVB?
Bestuur eersteklasser reageert enthousiast

BARNEVELD Hij speelde voor AC Milan, FC Barcelona en Juventus. Nu Edgar Davids in de herfst van zijn loopbaan is beland, heeft hij nog één wens: voetballen voor SDV Barneveld.
Dat zegt hij in een interview met Voetbal International, een gerenommeerd voetbaltijdschrift.

Davids wil voor SDV Barneveld spelen omdat zijn beste vriend, Dick Schreuder, daar trainer is.

Binnen de geledingen van Sterk Door Vriendschap Barneveld (SDVB), dat uitkomt in de eerste klasse zaterdag, is enthousiast gereageerd. Bestuurssecretaris Ton Lam zegt op de website van SDVB dat ‘vast wel een sponsor' gaat worden gevonden voor de transfer van Davids. Hoeveel geld met zijn eventuele komst gemoeid gaat, is onbekend.

Verder zeggen kringen rond het bestuur volgens de website dat voor een speler van het statuur-Davids ‘uiteraard' ruimte wordt vrijgemaakt. Ook Alfred Schreuder, trainer bij SDVB en oud-topvoetballer, is verheugd.

Davids, 35 jaar, maakte bij Ajax dit jaar zijn laatste seizoen als betaald voetballer mee. De laatste twee jaar speelde hij voor de Amsterdamse club, waar hij in 1991 zijn debuut maakte.

Een succesvolle loopbaan leverde een indrukwekkend palmares op; Davids kwam in actie voor Tottenham Hotspur, Internazionale, FC Barcelona, Juventus en AC Milan. Hij speelde 74 interlands en scoorde 6 keer.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_58606642
Zou wel een ongelooflijke stunt zijn.
pi_58606657
Newcastle heeft ook een oogje op Davids
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_58606705
Dat van Barneveld heeft hij altijd puur als grap gezien, -J-D-, wat is je bron? Leuke club natuurlijk
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_58606717
quote:
Op zondag 11 mei 2008 11:01 schreef denthemen het volgende:
Dat van Barneveld heeft hij altijd puur als grap gezien, -J-D-, wat is je bron? Leuke club natuurlijk
Newcastle een leuke club?
Het is de meest saaie club van Engeland samen met Bolton
pi_58606732
The People
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_58607075
Dat over Barneveld was natuurlijk een grapje van Davids.

Maar dan nog, sinds wanneer is Dick Schreuder de 'beste vriend' van Davids? Hoe kennen die twee elkaar überhaupt? Surinaamse Ajacied Davids uit Amsterdam-Noord en de niet doorgebroken PSV-er Schreuder uit biblebelt-dorp Barneveld
  zondag 11 mei 2008 @ 11:44:20 #293
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_58607202
quote:
Op zondag 11 mei 2008 11:01 schreef denthemen het volgende:
Hier Dennis, je bron

http://www.ajaxshowtime.com/index.php?msg=17003&page=1
pi_58781769
quote:
Edgar Davids en Ajax gaan uit elkaar. De Amsterdamse club heeft laten weten dat het contract van de 35-jarige Davids niet wordt verlengd. Davids had eerder al aangegeven dat hij aan zijn laatste seizoen bij Ajax bezig was, al beweren ingewijden dat de middenvelder de mogelijkheid tot verlenging van zijn contract open hield.

Davids kwam halverwege het seizoen 2006-2007 terug bij Ajax na een lang verblijf in het buitenland. In totaal speelde hij 184 wedstrijden voor Ajax, waarin hij 36 doelpunten maakte. Davids maakte deel uit van de ploeg waarmee Ajax de Champions League won in 1995.

"Aan de ene kant vind ik het jammer dat we uit elkaar gaan, want ik ben Amsterdammer en Ajacied. Maar het is ook niet zo dat ik ten koste van alles bij Ajax kan blijven," was het commentaar van Davids op zijn vertrek.

pi_58781901
Ajax legend
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 mei 2008 @ 20:16:29 #296
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_58787681
Hij had ook niet langer door moeten gaan!

Hij blijft wel een icoon!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_58788116
Binnenlandse clubs zouden interesse hebben, maar ik kan me Davids eerlijk gezegd niet bij een andere club dan Ajax voorstellen in Nederland...
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:53:46 #298
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58788402
Lijkt mij niet dat hij bijvoorbeeld naar AZ zou gaan.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_58788618
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:53 schreef _Mike_ het volgende:
Lijkt mij niet dat hij bijvoorbeeld naar AZ zou gaan.
Dat lijkt me wel de enige mogelijke club
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_58789031
AZ is absoluut een optie, Van Gaal hé.. Maar of er interesse is weet ik niet, maar hij is hélemaal gek van Van Gaal
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')