Het is vast een goed mens.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Tuurlijk heeft Davids zijn makken, dat is duidelijk, maar we kennen hem niet zoals de mensen waarmee hij bevriend is hem kennen. Ik vond de anekdote in Holland Sport wel mooi, dat hij iemand met autopech had geholpen en er niet aan voorbij ging als bekend persoon.

DAM, kappen met deze manier van posten. Je bevordert zo niet de discussie of de gespreksstof die daarvoor door moet gaan.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe heet die ziekte ook alweer als je dingen ziet staan die er niet staan?

Je maakt nogal vreemde aannames. Ten eerste vervang je nu het woord intelligent door belangrijk, ten tweede suggereer je dat ik heb gezegd dat ik intelligentie gelijkstel aan verantwoording afleggen. Ook opvallend dat je Hugo Borst een riooljournalist noemt- het is misschien geen Reve maar ook echt geen Wilma Nanninga. Iets overwegen heeft trouwens ook niets te maken met intelligentie, maar simpelweg met karakter.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:30 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Hoofd- en bijzaken onderscheiden wordt in onze samenleving niet belangrijk gevonden? Nou nou.
Wat je bedoelt is dat jij het belangrijk vindt dat een aanvoerder verantwoording aflegt. Maar 1) juist dát heeft niets met intelligentie te maken, 2) Davids legt verantwoording af, zij het in korte tv-interviews en niet bij riooljournalisten als Hugo Borst en 3) dat hij dát niet doet, doet hij om weloverwogen redenen en iets wel overwegen getuigt van intelligentie, toch? Dat jij het er niet mee eens bent is weer wat anders.
Overigens vind ik dit een tamelijk onzinnige discussie. Ik dacht net zo over Davids als jullie, tot ik eens wat uitgebreide interviews met hem las en leerde door zijn imago en alle vooroordelen heen te prikken. Ik kan het je aanraden.

Inderdaad, je zei dat Davids 'niet bepaald de slimste is'.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die zeg dat ik iemand dom noem, als dat er niet staat ook niet

Maar waarom moet je die dan weer belachelijk maken, is niet nodig toch?quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die zegt dat ik iemand dom noem, terwijl dat er niet staat ook niet
Maar bedankt voor je onpartijdige manier van moderaten

Je zei dat ik er een vreemde definitie van 'intelligentie' op na houdt. Terwijl het vermogen om hoofd- en bijzaken toch echt op intelligentie duidt. Vervolgens schakel je over op zijn plicht om verantwoording af te leggen. Gezien het onderwerp leek het mij dat je over intelligentie praatte, maar anyway. Iets overwegen duidt imo overigens wel degelijk op intelligentie.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:39 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Je maakt nogal vreemde aannames. Ten eerste vervang je nu het woord intelligent door belangrijk, ten tweede suggereer je dat ik heb gezegd dat ik intelligentie gelijkstel aan verantwoording afleggen. Ook opvallend dat je Hugo Borst een riooljournalist noemt- het is misschien geen Reve maar ook echt geen Wilma Nanninga. Iets overwegen heeft trouwens ook niets te maken met intelligentie, maar simpelweg met karakter.
Daarbij heb ik Davids ook nooit dom genoemd.

'Niet bepaald de slimste thuis' is toch hetzelfde als 'dom'?quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Okee, was ook niet netjes, is me ontschoten. Blijf er in ieder geval redelijk op reageren.

Van Bommel, zijn vrouw en Keane kunnen erover mee praten hoe hij eerst reageerde dus wat dat betreft is het een hele verbeteringquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:46 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Je zei dat ik er een vreemde definitie van 'intelligentie' op na houdt. Terwijl het vermogen om hoofd- en bijzaken toch echt op intelligentie duidt. Vervolgens schakel je over op zijn plicht om verantwoording af te leggen. Gezien het onderwerp leek het mij dat je over intelligentie praatte, maar anyway. Iets overwegen duidt imo overigens wel degelijk op intelligentie.
Wat Hugo Borst betreft: ik doelde op een aanval van hem op Davids van een paar weken terug in het AD. Dat was niet als serieus stuk bedoeld, maar puur een poging om Davids, door zo minachtend mogelijk over hem te praten, uit de tent te lokken. Riooljournalistiek dus. Davids toont zich overigens ook intelligenter dan Hugo Borst door niet op zo'n provocatie in te gaan.

Ik geef het op, je definitie van intelligentie is te bizar voor woorden en te breed voor een duidelijke discussie.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:46 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Je zei dat ik er een vreemde definitie van 'intelligentie' op na houdt. Terwijl het vermogen om hoofd- en bijzaken toch echt op intelligentie een vermogen om hoofd- en bijzaken te scheiden duidt. Vervolgens schakel je over op zijn plicht om verantwoording af te leggen. Gezien het onderwerp leek het mij dat je over intelligentie praatte, maar anyway. Iets overwegen duidt imo overigens wel degelijk op intelligentie bedachtzaamheid.
Wat Hugo Borst betreft: ik doelde op een aanval van hem op Davids van een paar weken terug in het AD. Dat was niet als serieus stuk bedoeld, maar puur een poging om Davids, door zo minachtend mogelijk over hem te praten, uit de tent te lokken. Riooljournalistiek dus. Davids toont zich overigens ook intelligenter kalm/verstandig/etc dan Hugo Borst door niet op zo'n provocatie in te gaan.

Oh, de lijst is nog veel langer, al is dat met zijn ex-vrouw nooit komen vast te staan (en ik ken haar persoonlijk, leuk en intelligent meisje overigens). Maar dáár staat de voetballerij bol van: Van Basten die elleboogstoten uitdeelt, Bergkamp die op een tegenstander gaat staan, Zidane met allerlei fratsen, om over nota bene Van Bommel en Keane maar te zwijgen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Van Bommel, zijn vrouw en Keane kunnen erover mee praten hoe hij eerst reageerde dus wat dat betreft is het een hele verbetering

Bedachtzaam, kalm, verstandig.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:58 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Ik geef het op, je definitie van intelligentie is te bizar voor woorden en te breed voor een duidelijke discussie.

Nee hoor, ik ben een fan van Edje. Ik heb een zwak voor alle Surinamers. Ik vind hem wel een heethoofd, en in dat opzicht is het een verstandige beslisisng van hem geweest om z'n interviews sterk af te kaderen want zelfbeheersing is niet zijn sterkste punt.quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:05 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Bedachtzaam, kalm, verstandig.
Heb ik potverdikkie iemand zo ver gekregen dat ie dat soort termen over Davids gebruikt. Zie, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Is Davids ooit met teamgenoten op de vuist gegaan dan? Was je erbij?quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Normaal gedrag inderdaad om met je teamgenoten op de vuist gaan
Inderdaad. Of vind jij van niet?quote:en ook heel goed te vergelijken met iemand die op een tegenstander gaat staan
Ontken ik toch ook niet? Het zou best gebeurd kunnen zijn. Maar nu het niet vast staat past het beter er over te zwijgen en niet af te gaan op hoe groot jij de kans in schat dat het wel gebeurd is.quote:Dat de aanklacht is ingetrokken wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt is. Ik schat de kans vrij groot in dat hij wel zijn handjes heeft laten wapperen

quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:14 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Is Davids ooit met teamgenoten op de vuist gegaan dan? Was je erbij?
[..]
Ja, nee
Inderdaad. Of vind jij van niet?
[..]
Nee
Ontken ik toch ook niet? Het zou best gebeurd kunnen zijn. Maar nu het niet vast staat past het beter er over te zwijgen en niet af te gaan op hoe groot jij de kans in schat dat het wel gebeurd is.
Dan heb ik het wel over die keer dat hij veroordeeld is voor openbare geweldpleging in Italie

Hij heeft nooit veel interviews gegeven, ook niet voor 1996, dus daar heeft het niks mee te maken.quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:09 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben een fan van Edje. Ik heb een zwak voor alle Surinamers. Ik vind hem wel een heethoofd, en in dat opzicht is het een verstandige beslisisng van hem geweest om z'n interviews sterk af te kaderen want zelfbeheersing is niet zijn sterkste punt.

Ik ken mensen die dat doen, die ontzettend lief en zachtaardig zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen te lijf gaan met een boksbeugel getuigt naast een asociaal en laf karakter ook op het snel verliezen van de zelfbeheersing vindt je niet?

Wat was er in Italië aan de hand dan met boksbeugels want het zegt mij even niks.quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen te lijf gaan met een boksbeugel getuigt naast een asociaal en laf karakter ook op het snel verliezen van de zelfbeheersing vindt je niet?

Sommige gaan op zondag 2 keer naar de kerk.quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hebben die ook een asociaal en laf karakter?

Het staat in de Telegraaf dus het is waar?quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moet je dat artikel effe lezen
Dat is in het veld hé. Er wordt gevoetbald, er staat wat op het spel. Anders ga je lekker korfballen. Of op je tegenstander staan.quote:Misschien moet je Ajax - PSV nog effe nakijken, kun je ook meteen kijken of ie daar in het veld intelligent overkomt

quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:34 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Het staat in de Telegraaf dus het is waar?
[..]
Ja, of je moet de Telegraaf aanklagen
Dat is in het veld hé. Er wordt gevoetbald, er staat wat op het spel. Anders ga je lekker korfballen. Of op je tegenstander staan.
Het was bij zowel Keane en Van Bommel geen wedstrijd
Weet je, als je zou zeggen dat ie jou met een boksbeugel te lijf is gegaan zou ik je wél meteen geloven.
Hij slaat liever vrouwen

Rijkaar failliet? Dacht het niet hoor.. Edgar heeft ook miljoenen, zijn vrouw heeft een goeie baan. Hij is nooit iemand geweest die alles meteen gaat uitgeven..quote:Op woensdag 19 maart 2008 07:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Rijkaard kon aan de slag als assistent bij Van Gaal anders was hij gewoon failliet gegaan.
Je overschat zijn waarde, zeker na een jaar of 5 na het eind van zijn carriere.
Maar ik ben blij dat ik nu weet dat wanneer een aanklacht wordt ingetrokken het niet waar is. Wat zou het lekker leven zijn zo

En een aanklacht is geen reden om er van uit te gaan dat alles waar isquote:Op woensdag 19 maart 2008 07:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blijkt niet uit je posting. Anders zou je geweten hebben dat een ingetrokken verklaring geen reden is tot een seponering

Als mijn moeder nu pissig is op mijn vader, en aangifte doet, dan is het waar?quote:Op woensdag 19 maart 2008 07:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, een vrouw dient voor haar lol een aanklacht in tegen de vader van haar kinderen
Als Davids nu zowel in als buiten het veld een Litmanen zou zijn geweest zou je nog twijfels kunen hebben

Ik zou zeggen dat je eerst eens moet gaan lezen, om te beginnen met de posting onder die van jou en dan het andere artikelquote:Op woensdag 19 maart 2008 07:53 schreef denthemen het volgende:
[..]
Als mijn moeder nu pissig is op mijn vader, en aangifte doet, dan is het waar?
Dat ze hem weer heeft ingetrokken zegt wel genoeg denk ik

Gepubliceerd: dinsdag 12 juli 2005 @ 18:50quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Edgar Davids weer betrokken bij vechtpartij
Gepost door Peter (oldenzaaltjuh) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: dinsdag 12 juli 2005 @ 18:50
Nyrem had ons via de nieuws-submit te melden:
Edgar Davids is in het Braziliaanse Rio de Janeiro slaags geraakt met zijn tegenstanders tijdens een vriendschappelijk duel. De wedstrijd ging tussen een Nederlands gelegenheidselftal en Brazilianen uit de wijk Barra da Tijuca in het kader van een documentaire over straatvoetbal in Brazilie.
Volgens de Italiaanse sportkrant la Gazzetta dello Sport werd een tegenstander van Davids in het gezicht gespuugd door hem. Toen hij daarvoor een grove tackle terug ontving, brak er een groot gevecht uit. Na de ruzie werden alle camera's van het aanwezige televisiestation afgepakt door Davids en zijn ploeggenoten. Ze werden pas terug gegeven nadat beloofd was dat er niks mee gedaan zou worden. Eén fotograaf werd over het hoofd gezien.
Het is niet de eerste keer dat Davids bij een gevecht betrokken raakte. In 1996 viel hij in Milaan al twee mensen met een boksbeugel aan en in 2000 werd hij door zijn ex-vrouw aangeklaagd wegens mishandeling. Twee jaar geleden was hij samen met Jerrel Hasselbaink en Mario Melchiot ook betrokken bij een vechtpartij in Londen.
Voor meer sportnieuws kun je terecht bij sport.fok.nl
Verder nog een bijna gevecht(voor hem gelukkig) met Van Bommel, een vechtpartij op de training bij Inter en een mat partij met Keane(die ongeveer net zo´n klein is als zijn ex-vrouw)
Gaat lekker met Edgar

Jongen je zou eens moeten wetenquote:Op woensdag 19 maart 2008 07:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar je weet inderdaad meer van, dat blijkt helemaal uit je postings

Liefquote:

Davids speelde prima.quote:Op donderdag 20 maart 2008 09:29 schreef BoNi het volgende:
Respect voor Davids dat hij zich wist in te houden.
Verder een degelijke wedstrijd gespeeld, maar helaas heeft hij niet de rol kunnen spelen die hij vorige jaar speelde tegen PSV.

quote:‘Een fitte Davids is een aanwinst voor Ajax'
Datum: 11-apr-2008 15:14
Of Edgar Davids (foto) ook komend seizoen de clubkleuren van Ajax verdedigt, is nog onduidelijk. De 35-jarige oud-international is met Ajax in gesprek over een contractverlenging. Als het aan de huidige Ajax-trainer Adrie Koster ligt, speelt Davids ook volgend jaar in Amsterdam. ‘Een fitte Davids is een aanwinst voor de ploeg. Maar uiteindelijk moeten Ajax en Marco van Basten bekijken wat ze met hem willen. Ik ben positief over de inbreng van Edgar dit seizoen,’ aldus Koster vrijdag. (HM)
quote:Edgar Davids wellicht terug naar Italië
Datum: 12-apr-2008 13:22
Edgar Davids (foto) keert na dit seizoen wellicht terug naar de Italiaanse Serie A. Dat zegt de Ajax-speler op zaterdag in een gesprek met Sky Italia. Davids mag in de zomer transfervrij vertrekken bij de Amsterdammers. De voetballer vertelt in het interview dat hij met goede gevoelens terug kijkt op zijn voetbaljaren in Italië. Vooral bij Juventus had de voormalig international het naar zijn zin.
In 1996 vertrok Davids van Ajax naar AC Milaan, maar in december 1997 verkaste hij naar Juventus. Met die club won de middenvelder drie maal de Italiaanse landstitel. In 2004 werd Davids verhuurd aan Barcelona. De Catalanen wilden hem inlijven, maar het kwam nooit tot een akkoord. Via omzwervingen bij Internazionale en Tottenham Hotspur keerde hij in 2006 terug op het oude Ajax-nest in Amsterdam. Met Ajax won de speler vorig jaar de beker. Davids is inmiddels 35 jaar. (JZ)

Fiorentina kun je inderdaad nog wel tot de toppers rekenen, maar ik vind wel dat Davids bij een club hoort te spelen die kampioen kan worden. Clubs als Palermo, Napoli, Atalanta etc moet-ie gewoon niet doen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:35 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Fiorentina staat in de halve finale van de UEFA Cup, Ajax niet. Dus dat is momenteel geen degradatie.
Het verschil is alleen dat ie dan niet meedoet om de titel.

Er werd echter geen afscheid van hem genomen vandaagquote:Davids stopt vrijwel zeker na play-offs
20 april 2008
Edgar Davids beëindigt na de play-offs zo goed als zeker zijn loopbaan. Dat heeft de middenvelder zondag laten weten aan Tele2. "Dat is voor 98 procent zeker", sprak hij na afloop van het duel met Heracles (5-1).
Mocht de ex-international alsnog zijn carrière vervolgen, dan gebeurt dat sowieso niet bij Ajax.
 .
.

. 1 van mijn favoriete Nederlandse spelers allertijden.
. 1 van mijn favoriete Nederlandse spelers allertijden.

quote:Op zondag 20 april 2008 20:06 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ach, hij heeft een mooie loopbaan gehad.
Om vast te speculeren over wat ie hierna gaat doen: zou ie trainer worden?
 edgar davids
 edgar davids  

quote:Davids staat open voor 'sportieve uitdaging'
23 april 2008
Edgar Davids wil best nog een jaartje doorgaan met voetballen. Na de wedstrijd tegen Heracles Almelo zei hij dat het voor '98 procent' zeker was dat hij zou stoppen, maar dat bedoelde hij anders. "Ik doelde toen op Ajax, het in 98 procent dat ik daar weg ga. Daar zat het misverstand. Ik heb nog geen beslissing genomen over wat ik na de zomer ga doen", zegt de mddenvelder in Voetbal International.
Davids, die eerder uitkwam voor AC Milan, Juventus, Barcelona, Inter en Tottenham Hotspur, ziet het best zitten om nog een keer van club te wisselen. "Ik houd alle opties open. Stoppen met voetbal is een mogelijkheid, maar als er een interessante aanbieding komt zal ik daarover nadenken. Dan heb ik het niet over een club uit Qatar of zo. Mocht ik doorgaan, dan gaat het me om de sportieve uitdaging."
De 35-jarige Davids speelde dit seizoen slechts veertien duels voor Ajax. Dat kwam vooral omdat hij de eerste seizoenshelft miste door een beenbreuk.

quote:"Stoppen met voetbal is een mogelijkheid, maar als er een interessante aanbieding komt zal ik daarover nadenken. Dan heb ik het niet over een club uit Qatar of zo. Mocht ik doorgaan, dan gaat het me om de sportieve uitdaging."

quote:'Instelling een van de grote problemen van huidig Ajax'
28/04/2008 23:00
Edgar Davids beslist na de play-offs over zijn nabije toekomst. Stoppen of toch nog doorgaan. En daarna trainer worden? 'Dat zou best kunnen.'
Vraaggesprekken met Edgar Davids zijn een zeldzaamheid. De nieuwe Voetbal International bevat een zeer uitgebreid interview met de Ajacied. Acht pagina's lang komt de 74-voudig international aan het woord over onder meer zijn clubs, loopbaan en het verschil tussen goed voetballen en topvoetbal spelen.
Davids vindt dat Italië het land is dat het vaakst komt bovendrijven in de golfbewegingen die de krachtsverhoudingen bepalen: 'Mensen kunnen zeuren wat ze willen over catenaccio, het blijkt de meest effectieve manier van voetballen. Kijk maar hoe PSV in de strijd om de UEFA Cup door Fiorentina werd uitgeschakeld. Die duels vond ik niet enerverend om te zien, maar zeker in de return was het krachtsverschil gigantisch.'
Hij blijkt grote waarde te hechten aan teamgeest: 'Inter heeft een veel betere en bredere selectie, maar ik geloof niet dat het ze veel geholpen heeft tegen Liverpool. Die hebben een écht team. Dat aspect wordt nog steeds onderbelicht in het topvoetbal. Of dacht je dat FC Porto een paar jaar geleden de beste voetballers van Europa had toen ze de Champions League wonnen?'
Davids zegt zijn stimulans van nature te bezitten: 'Het maakt mij niet uit of ik tegen Real Madrid of FC Zwolle speel. Ik ga met dezelfde instelling de wedstrijd in. Ik denk dat dat ook een van de grote problemen is bij de selectie van Ajax. Sommige spelers hebben wat moeite om ook tegen kleinere clubs het allerbeste te geven.'

.
.

De man heeft een goed verhaal. Klasse van verslaggever Zwartkruis dat hij die teksten uit Davids heeft weten te halen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:00 schreef RayMania het volgende:
Staan al een aantal prima uitspraken in het stukje hierboven. Morgen maar de nieuew Voetbal International halen, lijkt mij een interessant interview. Edgar.

Inderdaad. En het interview telt maar liefst acht pagina's als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:06 schreef Beschouw het volgende:
[..]
De man heeft een goed verhaal. Klasse van verslaggever Zwartkruis dat hij die teksten uit Davids heeft weten te halen.

De meeste mensen die een negatief oordeel hebben over Davids hebben na het zogenaamde 'kabelincident' eenmaal een mening gevormd en zijn daar vervolgens nooit meer vanaf te krijgen....(nigger gotta know his place)quote:Op woensdag 30 april 2008 11:56 schreef Soul79 het volgende:
Prima interview idd en een aanrader voor iedereen die nog altijd denkt dat Davids een voetballende aap is.
Wat me bij hem altijd opvalt is zijn grote interesse in en kennis van andere clubs en spelers en zelfs andere sporters. Zie ik bij weinig andere voetballers terug.

Dat zie je toch overal? Mensen die Van Gaal arrogant vinden etc. Maar dat zijn ook mensen die niet zien hoeveel die mannen voor goede doelen doen etc.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:54 schreef Pulu het volgende:
[..]
De meeste mensen die een negatief oordeel hebben over Davids hebben na het zogenaamde 'kabelincident' eenmaal een mening gevormd en zijn daar vervolgens nooit meer vanaf te krijgen....(nigger gotta know his place)

Ook net gelezen. Uitstekend verhaal, Davids heeft wel verstand van het spelletje.quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:23 schreef Pulu het volgende:
Heel mooi stuk met Edje! Net helemaal doorgelezen...

Scan enzoquote:Op woensdag 30 april 2008 16:45 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ook net gelezen. Uitstekend verhaal, Davids heeft wel verstand van het spelletje.

.
.

quote:Blessure Davids valt mee, hoopt nog op finale playoffs
Edgar Davids heeft goede hoop dat hij dit seizoen nog voor Ajax in actie kan komen, zo meldt De Telegraaf. Een MRI-scan in het ziekenhuis wees zaterdag uit dat de aanvoerder van Ajax slechts een verrekking in de linkerlies heeft. Davids bekijkt de komende dagen samen met de medische staf van Ajax hoe hij herstelt. Het duel van maandag lijkt te vroeg te komen voor Davids.

Zulke dingen zie je allemaal niet van buitenaf. Leuk om te lezen.quote:Ook de ontmoeting van Cvitanich met Edgar Davids was indrukwekkend. "Hij kwam naar me toe om me te feliciteren met mijn transfer en me welkom te heten. Hij spreekt Spaans en we hebben gepraat over het Argentijnse voetbal. Hij kent Verón en Simeone persoonlijk. Dat moment met Davids was heel speciaal. Ik kon nauwelijks geloven dat hij naar me toekwam voor een praatje."

Buiten het veld is hij sowieso een heel ander mensquote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:39 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zulke dingen zie je allemaal niet van buitenaf. Leuk om te lezen.

Davidsquote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:39 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zulke dingen zie je allemaal niet van buitenaf. Leuk om te lezen.
 Wat een ervaring heeft hij ook. Hij heeft met bijna alle wereldspelers samen gespeeld.
  Wat een ervaring heeft hij ook. Hij heeft met bijna alle wereldspelers samen gespeeld.   

quote:Edgar Davids naar SDVB?
Bestuur eersteklasser reageert enthousiast
BARNEVELD Hij speelde voor AC Milan, FC Barcelona en Juventus. Nu Edgar Davids in de herfst van zijn loopbaan is beland, heeft hij nog één wens: voetballen voor SDV Barneveld.
Dat zegt hij in een interview met Voetbal International, een gerenommeerd voetbaltijdschrift.
Davids wil voor SDV Barneveld spelen omdat zijn beste vriend, Dick Schreuder, daar trainer is.
Binnen de geledingen van Sterk Door Vriendschap Barneveld (SDVB), dat uitkomt in de eerste klasse zaterdag, is enthousiast gereageerd. Bestuurssecretaris Ton Lam zegt op de website van SDVB dat ‘vast wel een sponsor' gaat worden gevonden voor de transfer van Davids. Hoeveel geld met zijn eventuele komst gemoeid gaat, is onbekend.
Verder zeggen kringen rond het bestuur volgens de website dat voor een speler van het statuur-Davids ‘uiteraard' ruimte wordt vrijgemaakt. Ook Alfred Schreuder, trainer bij SDVB en oud-topvoetballer, is verheugd.
Davids, 35 jaar, maakte bij Ajax dit jaar zijn laatste seizoen als betaald voetballer mee. De laatste twee jaar speelde hij voor de Amsterdamse club, waar hij in 1991 zijn debuut maakte.
Een succesvolle loopbaan leverde een indrukwekkend palmares op; Davids kwam in actie voor Tottenham Hotspur, Internazionale, FC Barcelona, Juventus en AC Milan. Hij speelde 74 interlands en scoorde 6 keer.

Newcastle een leuke club?quote:Op zondag 11 mei 2008 11:01 schreef denthemen het volgende:
Dat van Barneveld heeft hij altijd puur als grap gezien, -J-D-, wat is je bron? Leuke club natuurlijk

Hier Dennis, je bronquote:Op zondag 11 mei 2008 11:01 schreef denthemen het volgende:
Dat van Barneveld heeft hij altijd puur als grap gezien, -J-D-, wat is je bron? Leuke club natuurlijk

quote:Edgar Davids en Ajax gaan uit elkaar. De Amsterdamse club heeft laten weten dat het contract van de 35-jarige Davids niet wordt verlengd. Davids had eerder al aangegeven dat hij aan zijn laatste seizoen bij Ajax bezig was, al beweren ingewijden dat de middenvelder de mogelijkheid tot verlenging van zijn contract open hield.
Davids kwam halverwege het seizoen 2006-2007 terug bij Ajax na een lang verblijf in het buitenland. In totaal speelde hij 184 wedstrijden voor Ajax, waarin hij 36 doelpunten maakte. Davids maakte deel uit van de ploeg waarmee Ajax de Champions League won in 1995.
"Aan de ene kant vind ik het jammer dat we uit elkaar gaan, want ik ben Amsterdammer en Ajacied. Maar het is ook niet zo dat ik ten koste van alles bij Ajax kan blijven," was het commentaar van Davids op zijn vertrek.

Dat lijkt me wel de enige mogelijke clubquote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:53 schreef _Mike_ het volgende:
Lijkt mij niet dat hij bijvoorbeeld naar AZ zou gaan.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |