quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:19 schreef Cyberia18 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit komt wel overeen met mijn gevoelens over zijn optreden van vandaag.
kan hij mooi een paar weken hard aan werken en dan kunnen we over 1,5 maand echt oordelenquote:
Misschien moet je daarvoor hele wedstrijden zien ipv samenvattingen. De klasse van Davids is er al een jaar niet meer, misschien wel langer; want ook bij de Spurs speelde hij meer niet dan wel. Seedorf staat ondanks een mindere vorm wel altijd in de basis, terwijl Maldini altijd nog iets toevoegt.quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:10 schreef golfer het volgende:
Leuk, al die kortzichtige op de laatste paar wedstrijden gebaseerde reakties hier.
Vorig jaar nog een held toen ie bij Ajax terugkeerde en nu alweer uitgekotst door de successupportertjes?
Alsof grootheden als Maldini of Seedorf niet ook eens zo'n periode hebben meegemaakt.
Davids heeft de klasse en de mentaliteit om er gewoon weer bovenop te komen en nog heel veel voor z'n club te kunnen betekenen.
Dank je, je verwoordt heel goed wat ik ook bedoelde.quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:26 schreef Soul79 het volgende:
Als ie alleen een kuitenbijter was geweest was ie niet 5 jaar een dragende speler van Juventus geweest. Vraag anders ff aan zijn voormalig trainers Van Gaal, Lippi, Hiddink en Rijkaard en zijn medespelers Zidane, Nedved, Del Piero, Deschamps, Seedorf, Bergkamp etc. of ie alleen een 'kuitenbijtertje' was![]()
Davids was technisch één van de beste middenvelders die Ajax of Nederland ooit gehad heeft, en als je dat niet hebt gezien snap je niks van voetbal.
Dat men hem nu op grond van een paar slechte wedstrijden (op zijn 34e!) en een domme actie uitkotst, zegt veel over Hollandse voetbalfans: rancuneuze, opportunistische ramptoeristen met extreem korte termijn geheugenZie ook het plotselinge gejuich voor Seedorf na hem jarenlang uitgekotst te hebben, of hoe Gullit ooit in het Olympisch Stadion werd uitgefloten. Of: hoe een klein land inderdaad heel klein kan zijn.....
Echte groten maken niet zo'n overtreding golfer.quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Dank je, je verwoordt heel goed wat ik ook bedoelde.
Belachelijk hoe er hier in Nederland wordt omgegaan met zulke grote spelers/sporters.
Belachelijk dat je niet over een grote speler mag zeggen dat ie kut voetbalt als ie een paar ouder is. Fantastisch hoe Davids bij Juventus was. Fantastisch hoe hij een halfjaar bij Barcelona heeft gevoetbald. Maar dat neemt niet weg dat hij nu slecht in vorm is, ondanks blessures of ritme. Dat neemt niet weg dat hij kinderlijk opzij werd gezet door Bakkal, Farfan en Simons, en amper een voetballende oplossing heeft gezocht of in ieder geval de verdediging niet in problemen heeft gebracht.quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Dank je, je verwoordt heel goed wat ik ook bedoelde.
Belachelijk hoe er hier in Nederland wordt omgegaan met zulke grote spelers/sporters.
Van Basten maakte ook nare overtredingen (elleboogstoten!), Bergkamp ging eens op een tegenstander staan (WK '98 tegen Joegoslavië, vlak voor Davids de winnende er in knalde). Om over Zidane en Maradona maar te zwijgen..... Die overtredingen vergeef ik hem.quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Echte groten maken niet zo'n overtreding golfer.
Je hebt gelijk hoor maar ik vind je wel iets naief om hem met Maldini en Seedorf te vergelijken .
Ik heb al gezegd dat ie dit seizoen ondermaats presteert, maar ik erger mij aan de manier waarop ie door kortzichtige successupportertjes nu helemaal wordt afgemaakt, zonder te herinneren hoe belangrijk hij is geweest en ook nog als ie weer in vorm komt nog kan zijn voor een elftal.quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tuurlijk is ie vorig jaar van meer waarde geweest, maar op dit moment is hij geen toegevoegde waarde. Heel sneu, heel triest, maar wel de werkelijkheid. Dan kan je wel veren in zijn reet blijven duwen voor de afgelopen 10 jaar, maar dan blijft dit seizoen toch echt een deceptie. Dat zegt verder niets over de Davids tussen '96 en '03.
Het gaat niet om normale kritiek, die is op zich terecht. Het gaat om dat massale, rancuneuze, bijna triomfantelijke uitkotsen dat Nederlanders over het algemeen graag doen. (Niet alleen in het voetbal, de onderbuikhaat tegen de 'linkse kerk' e.d. werkt ook op die manier. "Als Nederlanders zich ergens tegen keren, dan doen ze dat massaal", zo verwoordde de Amerikaanse historicus James Kennedy die neiging. Maar ik dwaal af)quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Belachelijk dat je niet over een grote speler mag zeggen dat ie kut voetbalt als ie een paar ouder is. Fantastisch hoe Davids bij Juventus was. Fantastisch hoe hij een halfjaar bij Barcelona heeft gevoetbald. Maar dat neemt niet weg dat hij nu slecht in vorm is, ondanks blessures of ritme. Dat neemt niet weg dat hij kinderlijk opzij werd gezet door Bakkal, Farfan en Simons, en amper een voetballende oplossing heeft gezocht of in ieder geval de verdediging niet in problemen heeft gebracht.
Tuurlijk is ie vorig jaar van meer waarde geweest, maar op dit moment is hij geen toegevoegde waarde. Heel sneu, heel triest, maar wel de werkelijkheid. Dan kan je wel veren in zijn reet blijven duwen voor de afgelopen 10 jaar, maar dan blijft dit seizoen toch echt een deceptie. Dat zegt verder niets over de Davids tussen '96 en '03.
Het spijt me maar ik vond hem vandaag gewoon bedroevend spelen. Ik schrijf hem nu ook niet af maar zo'n matige optreden had ik niet verwacht.quote:
Inderdaad, bij RTL reageerde hij ook al als zo'n softie met zo'n dooddoener 'het is niet slim'.quote:Op donderdag 31 januari 2008 06:39 schreef ASroma het volgende:
koster die hem ook niet durft aan te pakken
Zonde van de tijd, dat om de tafel zitten. Denk dat Edgar Davids nu definitief verleden tijd is, zonde.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:51 schreef Radegast het volgende:
Hij gaat binnenkort om de tafel met Ajax, de uitkomst lijkt me al duidelijk..
Gelukkig zijn we niet zoals in Engeland of Italie waar die heldenverering idiote proporties heeft. Hier slaan we misschien weer wat door naar de andere kant.quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:55 schreef golfer het volgende:
Het gaat mij niet eens zozeer om Davids. Het gaat mij vooral om de manier waarop wij in Nederland met grote sportmensen omgaan.
In landen als Italië of Engeland zou zoiets ondenkbaar zijn.
met zijn arrogante kop vorig seizoen, bakt er niets van dit jaar.quote:Op donderdag 31 januari 2008 03:02 schreef mcyodogg het volgende:
Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 03:02 schreef mcyodogg het volgende:
Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |