abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56434970
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:11 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Niet 1 keer, iedere Feyenoorder die ik hier zie begint erover en vindt het een soort poetic justice.
nou dat heb ik ff gemist dan
quote:
Oh en ik praat Davids actie niet goed (waar leid je dat uit af?)
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:18 schreef Soul79 het volgende:
Oh en als Buijs 74 interlands op zijn naam heeft, vier Champions League finales heeft gespeeld en 5 jaar basisspeler van Juventus is geweest, dan mag ook Dennie Buijs zich van mij net zo misdragen
quote:
maar het maakt van hem geen minder groot speler, terwijl Buijs gewoon een kleintje is en zal blijven.
ja, daar ben ik het met je eens
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:11 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nee, ik reageerde niet op jou.
ok
pi_56436287
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
Een beetje meer respect zou menigeen hier sieren ondanks zijn belachelijke overtredingen gisteren is Davids nog steeds een levende legende van het nederlands voetbal en inderdaad hij had wellicht al moeten stoppen dit seizoen en deze Davids is een schim van zichzelf, toch is het hoogst bewonderendswaardig dat een speler van zijn kaliber in nederland weer bij Ajax komt voetballen puur om de liefde voor het spelletje en de club, iets waar iedere voetballiefhebber trots op mag zijn!
Zo en nu een biertje voor jou
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:08:52 #103
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_56436385
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:04 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Zo en nu een biertje voor jou
En een toetsenbord met een punt.
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:52:31 #104
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_56442792
Heheh, die Ajacieden ook, het is en blijft een reactief volkje...

Ja, Davids speelde compleet kut, hij werd overlopen en kon die frustratie niet de baas en ging dus schandalig in de rondte trappen, dat is allemaal waar. Had ie niet moeten doen. Maar maakt dat 'm meteen een schlemiel die permanent te zwak is voor zelfs amateurniveau ofzo? Wat een bullshit weer. Kom op, laten we even de 'mening van de dag' erbijhalen.

.
quote:
Vóór de blessure van Davids schreven tig jeauden het volgende:

Ja man, Davids je weet, dragende speler, commandeert het middenveld blah blah... zorgt dat het hele team loopt blah blah... zonder Davids zijn we niks blah zwam bladieblah... wat een geluk dat we Davids hebben blah blah blah... *klaarkomt*
quote:
Toen Davids zich dom blesseerde schreven tig jeauden het volgende:

Godverdomme niet Davids, kutzooi, die hebben we nodig lalalalablablala...
quote:
Tijdens de blessure van Davids schreven tig jeauden het volgende:

*Emomuziek* OMFG, nu worden we uit de CL gekickt door Slavia, boehoehoe, Kopenhagen all over again! Oh shit, wacht, nu worden we zelfs gekontneukt door fucking Dynamo Kiev! Blah blah blah en het loopt zo kut en dat komt omdat we dragende spelers als Davids missen en jankjankiejank!
quote:
Toen Davids terugkwam en (nog) totaal uit vorm bleek te zijn schreven tig jeauden na anderhalve wedstrijd het volgende:

Waaaaah!!11! Davids is kilometers over de top, een schim van zichzelf, een parodie! Hij moet vandaag nog stoppen wtf wtf1!1!!1rwrqwqWdsffhkq
Zien jullie zelf niet hoe verschrikkelijk scheef dat is?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_56445317
2 wedstrijden valt mee, maar dat was ook voor de tweede overtreding. Die wedstrijd voorwaardelijk is ook binnen lijkt me dankzij zijn eerdere overtreding op Farfan en dan doe er nog maar eens 2 bij.
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2008 @ 22:49:50 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56445831
ik denk dat het een grotere straf was geweest om hem te laten spelen in deze vorm
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56446752

vrijdag 1 februari 2008 @ 10:04:36 #108
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_56452338
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:52 schreef Kriegel het volgende:
Heheh, die Ajacieden ook, het is en blijft een reactief volkje...

Ja, Davids speelde compleet kut, hij werd overlopen en kon die frustratie niet de baas en ging dus schandalig in de rondte trappen, dat is allemaal waar. Had ie niet moeten doen. Maar maakt dat 'm meteen een schlemiel die permanent te zwak is voor zelfs amateurniveau ofzo? Wat een bullshit weer. Kom op, laten we even de 'mening van de dag' erbijhalen.

.
[..]

[..]

[..]

[..]

Zien jullie zelf niet hoe verschrikkelijk scheef dat is?
Naast feit dat je nogal generaliseert zie ik evengoed niet waarom dit verschrikkelijk scheef is.....
Want vorig seizoen wás Davids ontzettend belangrijk en dragend op het middenveld en het wás ongelofelijk kut dat hij geblesseerd raakte en de kans ís zeker niet te verwaarlozen dat we mét Davids op het middenveld wél langer Europees hadden gespeeld en gezien de blessure, de duur van het herstel en de leeftijd van Davids ís het zeker niet uit te sluiten dat dit ervoor gezorgd heeft dat deze blessure Davids de das om heeft gedaan.......

Neemt niet weg dat ik wel verwacht dat Davids absoluut nog van waarde gaat zijn voor Ajax dit seizoen.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_56461226
Davids is passé. Heb je niets meer aan. Zet Lindgren maar op zijn plek.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 19:06:24 #110
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_56464454
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 16:25 schreef Beschouw het volgende:
Geef de man ook een eerlijke kans, hij is nog totaal niet fit
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_56465305
quote:
Davids is passé. Heb je niets meer aan.
pi_56465511
quote:
pi_56953251
quote:
Davids: "Volgend seizoen niet meer bij Ajax"
24 februari 2008

Edgar Davids is bezig aan zijn laatste seizoen bij Ajax. De middenvelder liet zondag tegenover RTL weten dat hij volgend seizoen niet meer in Amsterdamse dienst zal zijn. Mogelijk hangt hij zijn schoenen zelfs helemaal aan de wilgen. "Aan alles komt een eind", liet de 34-jarige middenvelder nuchter weten.

Davids speelt pas sinds januari 2007 voor Ajax, dat hem destijds overnam van het Engelse Tottenham Hotspur. In zijn eerste half jaar was de middenvelder enorm belangrijk voor de Amsterdamse ploeg, maar dit seizoen is zijn bijdrage, mede door een scheenbeenbreuk, zeer beperkt. Eerder speelde hij voor Juventus, AC Milan en FC Barcelona. Zijn grootste successen boekte hij in 1995, toen hij met Ajax zowel de Champions League als de wereldbeker won.

Met het Nederlands elftal bereikte Davids in 1998 de halve finale van het WK. De laatste jaren werd hij door coach Marco van Basten, die eerder deze week bekend maakte dat hij volgend seizoen trainer van Ajax is, amper gebruikt.
  zondag 24 februari 2008 @ 19:41:37 #114
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56953315
Verstandige keuze, heeft zijn beste tijd duidelijk gehad.
Werd vanmiddag maar weer eens zichtbaar, ondanks een mooie assist.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  zondag 24 februari 2008 @ 19:53:04 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56953548
Verstandig besluit, hoewel ik z'n gedrevenheid wel zal missen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56953586
Zal wel naar Qatar gaan.
pi_56953605
Ik sluit me aan bij de vorige twee sprekers. Hij heeft een mooie loopbaan gehad, was een uniek karakter.
That's all folks!
pi_56953616
Hij was er vrij duidelijk over
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 februari 2008 @ 19:56:43 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56953641
Ik zou als ik Davids was nog een jaartje cashen in het middenoosten, al is zijn bankrekening goed gevuld
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_56953682
quote:
Op zondag 24 februari 2008 19:55 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik sluit me aan bij de vorige twee sprekers. Hij heeft een mooie loopbaan gehad, was een uniek karakter.
Yep. Geweldige speler. Jammer van deze afsluiter, een beetje een miscasting.
pi_56953821
Ik hoop dat hij naar PSV gaat, daar geroemd wordt om zijn verleden, passie en techniek en prijzen wint als aanvoerder daar en als een held vertrekt!
  zondag 24 februari 2008 @ 21:04:43 #122
3185 Adelante
To let it go now
pi_56955094
Hij kan dit niveau niet meer aan en trekt een verstandige conclusie voor ie een parodie op zichzelf wordt. Neemt niet weg dat ie in Turkmenistan of nog verder weg nog prima wat jaartjes voetballes tegen geruime betaling kan verzorgen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56955208
quote:
Op zondag 24 februari 2008 21:04 schreef Adelante het volgende:
Hij kan dit niveau niet meer aan en trekt een verstandige conclusie voor ie een parodie op zichzelf wordt. Neemt niet weg dat ie in Turkmenistan of nog verder weg nog prima wat jaartjes voetballes tegen geruime betaling kan verzorgen.
Eigenlijk denk ik dat hij veel te wijs is om zoiets te doen. Dat is toch echt meer iets voor De Boertjes en mensen met een vergelijjkbaar aantal hersencellen. Davids is een grootheid en kan volgens mij een grootheid blijven door niet alleen voor het geld te gaan maar zijn faam en status voor betere doelen aan te wenden.
pi_56955272
Ik zie Edgar nog wel een avontuur aangaan in de MLS.
LA Galaxy.
pi_56955555
Lijkt me ook wel een goede optie ja, USA.
Is toch een wat lager niveau geloof ik, maar nog wel lekker ballen
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  zondag 24 februari 2008 @ 22:46:40 #126
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_56957793
Voor het geld doet ie het niet meer, hij geeft de laatste paar seizoenen z'n salaris al aan goede doelen. Deed ie bij Tottenham al en bij Ajax ook
Jawel, je keek.
pi_56960871
En hoe weet jij dat?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 25 februari 2008 @ 02:25:46 #128
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56960891
quote:
Op zondag 24 februari 2008 21:12 schreef Radegast het volgende:
LA Galaxy.
Die zitten al tegen hun salary cap aan nu Babayaro er ook bij is gekomen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56960946
Hij kan per definitie niet zelf beslissen waar hij wil spelen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_56984976
quote:
Davids' geest wil nog, maar het lijf protesteert

PROFIEL, Charles Bromet
gepubliceerd op 26 februari 2008 02:46, bijgewerkt op 26 februari 2008 07:53

AMSTERDAM - De Ajacied overweegt zijn carrière na dit seizoen te beëindigen. Die ontboezeming komt niet als een verrassing.

‘Aan alles komt een einde.’ Vijf simpele woorden die droefenis en berusting zouden kunnen suggereren, kwamen even kalm als vanzelfsprekend over de lippen van Edgar Davids. Hij had het over zijn eigen voetbalcarrière. Die zou na dit seizoen wel eens voorgoed voorbij kunnen zijn.

In de catacomben van het Rat Verlegh Stadion in Breda, waar Ajax met 3-2 had gewonnen van NAC, deed Davids zondag iets wat hij normaal gesproken nooit doet: hij gaf, voor de camera van RTL, antwoord op een vraag die geen betrekking had op de zojuist gespeelde wedstrijd. Voorts zei hij: ‘Het kan zomaar zijn dat dit mijn laatste seizoen is.’

Technisch directeur Martin van Geel was maandag nog niet op de hoogte van de ontboezeming van Davids. ‘Woensdag heb ik een afspraak met Edgar en dan gaan we eens rustig kijken naar hoe en wat. Ik wil niet op de zaken vooruitlopen. Als ik hem zie voetballen, zie ik in elk geval 100 procent gedrevenheid. Maar hij is degene die zijn lichaam dagelijks voelt.’

Opmerkelijk kunnen de uitspraken van Davids in elk geval niet worden genoemd. Want zijn terugkeer bij Ajax – eind januari vorig jaar kwam de middenvelder over van Tottenham Hotspur – is vooralsnog niet geworden wat hij ervan had gehoopt.

In de tweede helft van het vorige seizoen vormde hij met Wesley Sneijder en Gabri nog een uitstekend middenveld, dat Ajax net niet naar de landstitel kon leiden.

‘Dankzij de aanwezigheid van Davids had Ajax veel meer power op het middenveld. Hij zweepte het publiek op en vervulde een voortrekkersrol’, zegt Bryan Roy. Begin jaren negentig nam Davids de plaats in van Roy, nadat die was vertrokken naar Foggia. ‘De roep om Davids was vorig seizoen groot en hij stelde het team niet teleur.’

Dit seizoen was voor Davids al verpest, voordat het goed en wel van start was gegaan. In een oefenwedstrijd tegen Go Ahead Eagles was hij nalatig door geen scheenbeschermers te dragen. Hij brak zijn been, voor de tweede keer in zijn carrière, en had maanden nodig om te revalideren.

Scheidsrechter Dick Jol leidde de bewuste wedstrijd in Deventer en had moeite te geloven dat Davids zo onverstandig was zijn scheenbeschermers achterwege te laten. ‘Hij heeft ze waarschijnlijk afgedaan in de spelerstunnel, nadat hij al was gecontroleerd. Het maximale dat je dan kan gebeuren, is dat je je poot breekt.’

Op 13 januari maakte Davids zijn rentree, in de met 6-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen AZ. ‘Er werd toen van hem verwacht dat hij er gelijk stond, maar dat gaat niet’, weet Roy uit ervaring.

‘Het zijn ook niet de jaren die nu vat op hem krijgen. Paolo Maldini is 39 jaar en doet nog gewoon mee. Het heeft puur te maken met die blessure. Edgar is een op en top professional. Als je dan net terugkomt van een blessure, en je kunt het even niet belopen, ben je in Nederland gelijk oud en versleten. Totale onzin!’

Ajax-teammanager David Endt: ‘Edgar zoekt naar zijn vorm. Daarbij zal hij zelf ook verbaasd zijn dat het lichaam niet meer allemaal uitvoert wat de geest wil.’

De wedstrijd van zondag in Breda telde twee voor Davids karakteristieke momenten. Eerst was er de kinderlijke blijdschap, nadat hij met zijn zwakke rechterbeen Huntelaar in staat had gesteld de openingstreffer achter NAC-doelman Ten Rouwelaar te koppen.

Pijnlijk was het vervolgens te zien hoe Davids een tegenstander wilde passeren met een schaarbeweging. De technisch hoogbegaafde middenvelder van voorheen oogde zelden zo stroef en schilderde daarmee een droevig zelfportret van een artiest op zijn retour.

‘Mij krijg je niet mee in dat geschreeuw dat de jaren voor Davids zijn gaan tellen’, stelt Roy. ‘Hij heeft het zichzelf opgelegd om nog één keer terug te komen op niveau en dat is alleen maar te prijzen. Geef hem wat tijd, zou ik zeggen.’ Het is echter de vraag of Davids, van wie het contract afloopt, zichzelf die tijd gunt. Onder de nieuwe Ajax-coach Van Basten verwacht hij niet meer te spelen.

Jol: ‘Ik denk dat Edgar zich te veel heeft geërgerd dit seizoen. Dat bleek bijvoorbeeld in die wedstrijd tegen PSV, toen hij tot twee keer toe een tegenstander onderuit schopte. Je krijgt hem emotioneel moeilijk terug op aarde. Hij zit snel aan zijn plafond. Ik denk dat het nu wel klaar is voor Edgar.

‘Het zou ook zonde zijn als hij een mooie carrière omlaaghaalt door nu een potje te kutkammen. Jammer blijft het wel: eerst Jaap Stam weg en nu dan Davids.’

Endt: ‘Letterlijk heeft Edgar gelijk, dat aan alles een einde komt. Maar aan de gloed die ik in zijn ziel zie, denk ik niet dat dat eindpunt al bereikt hoeft te zijn.’
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:44:07 #131
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_56985580
Telegraaf vandaag.
quote:

Edgar Davids stapt in Amsterdamse horeca

AMSTERDAM, dinsdag
Ajacied Edgar Davids zal zijn loopbaan hoogstwaarschijnlijk in de horeca voortzetten. De voetballer, die heeft aangekondigd na dit seizoen te willen stoppen, heeft zijn oog laten vallen op restaurant annex cocktailbar Vuong in Amsterdam.

De oude eigenaar Tau Lounge bv, van topondernemer en oprichter van club Jimmy Woo Casper Reinders, heeft bevestigd dat de horecagelegenheid in de Korte Leidse Dwarsstraat per 1 januari is verkocht.

Vuong is momenteel gesloten en medewerkers van Tau Lounge bevestigen dat Davids’ zaakwaarnemer en advocaat mr. R.D. Geerlings de tent heeft overgenomen. Het lijkt waarschijnlijk dat hij dit heeft gedaan in opdracht van Davids, die volgens het personeel van Tau Lounge niet wil dat zijn naam wordt genoemd als nieuwe eigenaar.

Horeca-etablissementen zijn steeds vaker in trek bij voetballers. Meest bekende uitbater is Patrick Kluivert die in Barcelona eigenaar is van lounge club Carpe Diem. Verder kocht Marc Overmars een eetcafé in Epe, schafte Willy van de Kerhof een restaurant in Leende aan en is voormalig Roda JC-aanvaller Max Huiberts sinds 1998 verbonden aan Grand café Max in Zwolle.
pi_56989298
Over een paar jaar dus failliet waarschijnlijk
  dinsdag 26 februari 2008 @ 16:22:42 #133
131729 jna
pi_56989398
quote:
Op maandag 25 februari 2008 02:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe weet jij dat?
heeft ie in een tv interview verteld
Jawel, je keek.
pi_56989455
quote:
Op zondag 24 februari 2008 21:12 schreef Radegast het volgende:
LA Galaxy.
Lijkt me niks voor hem.

Die halfbakken soccer cultuur daar zal hem niet aanstaan, en de sterrencultus rond figuren als Beckham verafschuwt hij. En hij is er ook niet de man naar om het puur om het cashen te doen.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 16:26:05 #135
131729 jna
pi_56989495
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:24 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Lijkt me niks voor hem.

Die halfbakken soccer cultuur daar zal hem niet aanstaan, en de sterrencultus rond figuren als Beckham verafschuwt hij. En hij is er ook niet de man naar om het puur om het cashen te doen.
Hij heeft wel een paar keer gezegd dat ie Amerika helemaal te gek vindt dus het zou mij ook niet verbazen
Jawel, je keek.
pi_56989690
De sportcultuur in het algemeen zal hem wel bevallen (hij revalideerde vorig jaar ook in Miami), maar niet de soccercultuur.
pi_56989767
Mensen die zelf vertellen dat ze veel geld aan goede doelen geven :´)
  dinsdag 26 februari 2008 @ 16:42:34 #138
131729 jna
pi_56989900
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dit was juist de eerste keer dat ie het in het openbaar vertelde veel geld aan goede doelen te geven en je kon ook zien dat hij zo snel mogelijk van onderwerp wou veranderen in het gesprek omdat ie er niet mee wilt patsen. Hij doet trouwens al jaren veel voor goede doelen zonder het openbaar te maken.
Jawel, je keek.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 16:46:02 #139
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_56989991
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:26 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Als ie alleen een kuitenbijter was geweest was ie niet 5 jaar een dragende speler van Juventus geweest. Vraag anders ff aan zijn voormalig trainers Van Gaal, Lippi, Hiddink en Rijkaard en zijn medespelers Zidane, Nedved, Del Piero, Deschamps, Seedorf, Bergkamp etc. of ie alleen een 'kuitenbijtertje' was

Davids was technisch één van de beste middenvelders die Ajax of Nederland ooit gehad heeft, en als je dat niet hebt gezien snap je niks van voetbal.

Dat men hem nu op grond van een paar slechte wedstrijden (op zijn 34e!) en een domme actie uitkotst, zegt veel over Hollandse voetbalfans: rancuneuze, opportunistische ramptoeristen met extreem korte termijn geheugen Zie ook het plotselinge gejuich voor Seedorf na hem jarenlang uitgekotst te hebben, of hoe Gullit ooit in het Olympisch Stadion werd uitgefloten. Of: hoe een klein land inderdaad heel klein kan zijn.....
Prima stukkie.

Alleen dat Gullit uitgefloten werd in het Olympisch is natuurlijk dan weer niet zo raar ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_56990023
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die snel en ondoordacht conclusies trekken, gebaseerd op geruchten en vooroordelen

Als hij zichzelf op de borst zou willen kloppen zou hij wel aanschuiven bij ouwehoerprogramma's als Studio Voetbal, of interviews geven aan flauwekulbladen. Een van de redenen dat ik Edgar zo waardeer is dat hij dat niet doet.
pi_56990113
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:46 schreef Doc het volgende:

Alleen dat Gullit uitgefloten werd in het Olympisch is natuurlijk dan weer niet zo raar ...
Raar was het niet, infantiel was het wel.

Zes jaar eerder was hij de held van het EK en als hij zo vriendelijk was geweest om Nederland eerder dat jaar naar de wereldtitel te leiden, was hij toegejuicht. Hij bedankte voor de eer en hoon was zijn deel. Erg triest.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 17:00:39 #142
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_56990363
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:50 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Raar was het niet, infantiel was het wel.

Zes jaar eerder was hij de held van het EK en als hij zo vriendelijk was geweest om Nederland eerder dat jaar naar de wereldtitel te leiden, was hij toegejuicht. Hij bedankte voor de eer en hoon was zijn deel. Erg triest.
Je kan de academische discussie aangaan of uitfluiten van welke speler dan ook infantiel is of niet, maar goed. Hij werd uitgefloten in een wedstrijd van Milan tegen Ajax. Supporters van ajax hebben weinig te maken met wat Gullit voor Oranje betekende (voor de meeste Ajax supporters was het EK van 88 meer het EK van MvB dan van RG). Daar speelde meer dat hij ex-F'noord en ex-PSV is ...
pi_56990445
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:00 schreef Doc het volgende:

[..]

Je kan de academische discussie aangaan of uitfluiten van welke speler dan ook infantiel is of niet, maar goed. Hij werd uitgefloten in een wedstrijd van Milan tegen Ajax. Supporters van ajax hebben weinig te maken met wat Gullit voor Oranje betekende (voor de meeste Ajax supporters was het EK van 88 meer het EK van MvB dan van RG). Daar speelde meer dat hij ex-F'noord en ex-PSV is ...
Maar eerder zeg je dat 'het weer niet zo raar is' dat hij uitgefloten werd. Wat is er dan logisch aan?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 17:04:24 #144
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_56990468
Overigens moet ik zeggen dat het moment dat ik Davids het meest kwalijk nam, het moment was dat hij zonder scheenbbeschermers het veld op kwam ...

DAT was echt onprofessioneel en onverantwoord.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 17:05:09 #145
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_56990487
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar eerder zeg je dat 'het weer niet zo raar is' dat hij uitgefloten werd. Wat is er dan logisch aan?
Dat Gullit ex-F'noord (en ex-PSV) is. En dat ligt niet echt lekker in Amsterdam.

Of hij dan in Oranje ook een belangrijke rol speelde is voor Ajax-supporters op zich minder interessant. Ik dacht dat ik dat in de post die je quote uitleg, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg.
pi_56990562
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:04 schreef Doc het volgende:
Overigens moet ik zeggen dat het moment dat ik Davids het meest kwalijk nam, het moment was dat hij zonder scheenbbeschermers het veld op kwam ...

DAT was echt onprofessioneel en onverantwoord.
Dat was inderdaad de enige fout waar ik hem op kan betrappen. Dat ie iemand frusti een trap geeft is jammer, dat hoort erbij. Het is gewoon fokking jammer dat een icoon en all-round held als Davids vrij roemloos stopt, had een mooier eind bij gehoord vind ik
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_56990891
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:00 schreef Doc het volgende:

[..]

Even terug naar hoe het ging: het werd Gullit enorm kwalijk genomen dat hij voor het WK bedankt had. Bovendien gaf hij naderhand een interview waarin hij zei dat 4 spitsen van Oranje op het WK geen knikker hadden geraakt, waaronder dus Ajax spitsen. Gullit was verder geen voorstander van het (in zijn ogen te naïef-aanvallende) Ajax-systeem. Vandaar dat gefluit. Voorheen werd hij niet uitgefloten, ook al is hij idd meer PSV en Feyenoord dan Ajax. Daarmee had het niet zoveel te maken.
pi_56991075
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:05 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat Gullit ex-F'noord (en ex-PSV) is. En dat ligt niet echt lekker in Amsterdam.

Of hij dan in Oranje ook een belangrijke rol speelde is voor Ajax-supporters op zich minder interessant. Ik dacht dat ik dat in de post die je quote uitleg, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg.
Oh okay, ik was me er niet zo van bewust dat ex-Feyenoord en ex-PSV een reden is voor uitfluiten maar ik ben dan ook supporter van club met een fanschare die uit louter watjes bestaat
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 17:42:14 #149
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_56991477
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:19 schreef Soul79 het volgende:

ook al is hij idd meer PSV en Feyenoord dan Ajax. Daarmee had het niet zoveel te maken.
Hoezo had het daar niet mee te maken? Heb je poll gehouden in het stadion? Het was de enige thuis wedstrijd die ik die CL campagne gemist heb dus je had het mij niet kunnen vragen.

Of Gullit al dan niet op WK zou spelen boeide mij bijzonder weinig, en dat gold ook voor de Ajaxsupporters die ik ken - en die wel bij de wedstrijd waren. Gullit was toen imho op z'n retour en ik heb hem geen minuut gemist. Onder de mij bekenden was dat geen reden om hem toendertijd uit te fluiten.
pi_56991920
Mensen die Davids typeren als kuitenbijtertje hebben geen verstand van voetbal....
pi_56991936
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:42 schreef Doc het volgende:

[..]

Hoezo had het daar niet mee te maken? Heb je poll gehouden in het stadion? Het was de enige thuis wedstrijd die ik die CL campagne gemist heb dus je had het mij niet kunnen vragen.

Of Gullit al dan niet op WK zou spelen boeide mij bijzonder weinig, en dat gold ook voor de Ajaxsupporters die ik ken - en die wel bij de wedstrijd waren. Gullit was toen imho op z'n retour en ik heb hem geen minuut gemist.
Even los van de hele discussie: Gullit toen op zn retour? Hij had net een geweldig seizoen bij Sampdoria achter de rug, itt Rijkaard en Bergkamp die een zwak jaar hadden gehad bij resp. Ajax en Inter. Die opmerking 'ik heb hem geen minuut gemist' vind ik onvoorstelbaar denigrerend, gegeven hoe zwak Oranje dat WK was in aanvallend opzicht.

Anyway, ik weet nog heel goed de stemming in die weken en die was, na het WK, zeer anti-Gullit en dat had alles daarmee te maken. Het zal overigens best dat veel fans niet eens wisten waarom ze hem eigenlijk uitfloten. Ze deden gewoon gezellig mee met de hype, zoals dat zo vaak gaat in Nederland
pi_56992040
Cocktail drinken bij Edje
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 18:27:17 #153
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_56992413
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:02 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Even los van de hele discussie: Gullit toen op zn retour? Hij had net een geweldig seizoen bij Sampdoria achter de rug, itt Rijkaard en Bergkamp die een zwak jaar hadden gehad bij resp. Ajax en Inter. Die opmerking 'ik heb hem geen minuut gemist' vind ik onvoorstelbaar denigrerend, gegeven hoe zwak Oranje dat WK was in aanvallend opzicht.
Sorry, maar gedurende het hele WK heb ik geen minuut gehad " fuck, ik wou dat Gullit erbij was geweest". Als dat denigrerend is ...
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:02 schreef Soul79 het volgende:

Anyway, ik weet nog heel goed de stemming in die weken en die was, na het WK, zeer anti-Gullit en dat had alles daarmee te maken. Het zal overigens best dat veel fans niet eens wisten waarom ze hem eigenlijk uitfloten. Ze deden gewoon gezellig mee met de hype, zoals dat zo vaak gaat in Nederland
Waar haal de wijsheid vandaan dat zaken omtrent Oranje DE reden van DE Ajaxsupporters was oom hem uit te fluiten? En helemaal dat als ze dat niet bewust als reden hadden ze Gullit alleen maar uitfloten om met een hype mee te lopen? Echt, op de tribunes en in Amsterdam onder supporters met wie ik omging speelde dat absoluut niet. Dat hij ex-F'noord (en ex-PSV) was speelde daar echt als rol (of jij me geloven wil of niet)- net zoals de reden waarom VPersie als hij met AFC op bezoek komt uitgefloten wordt.
pi_56993065
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:27 schreef Doc het volgende:

[..]

Sorry, maar gedurende het hele WK heb ik geen minuut gehad " fuck, ik wou dat Gullit erbij was geweest". Als dat denigrerend is ...
Dan heb je weinig kritisch gekeken
quote:
[..]

Waar haal de wijsheid vandaan dat zaken omtrent Oranje DE reden van DE Ajaxsupporters was oom hem uit te fluiten? En helemaal dat als ze dat niet bewust als reden hadden ze Gullit alleen maar uitfloten om met een hype mee te lopen? Echt, op de tribunes en in Amsterdam onder supporters met wie ik omging speelde dat absoluut niet. Dat hij ex-F'noord (en ex-PSV) was speelde daar echt als rol (of jij me geloven wil of niet)- net zoals de reden waarom VPersie als hij met AFC op bezoek komt uitgefloten wordt.
Als Van Persie deze zomer Oranje Europees kampioen maakt, dan wordt hij bij een denkbeeldige Ajax-Arsenal dit najaar echt niet uitgefloten. Laat staan bij een Ajax-Arsenal in pak 'em beet 2015.

En als dat wel zou gebeuren zou dat net zo infantiel zijn als Gullit uitfluiten vanwege een verleden bij Feyenoord (9 jaar daarvoor) en PSV (7 jaar daarvoor)

Overigens heeft het gegeven dat Gullit geen Ajacied is geweest, sterker nog, zich als Amsterdammer altijd nogal heeft afgekeerd van Ajax, er natuurlijk wel mee te maken. Van Basten, Bergkamp of Rijkaard zou zoiets nooit overkomen, hoe negatief ze ook over Ajax zouden praten.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 19:22:32 #155
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_56994031
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:51 schreef Soul79 het volgende:

Dan heb je weinig kritisch gekeken
Gut gut - als iemand het niet met je eens is, kijkt-ie niet goed ... Denk jij altijd dat je meningen feiten zijn?
quote:

Als Van Persie deze zomer Oranje Europees kampioen maakt, dan wordt hij bij een denkbeeldige Ajax-Arsenal dit najaar echt niet uitgefloten. Laat staan bij een Ajax-Arsenal in pak 'em beet 2015.

En als dat wel zou gebeuren zou dat net zo infantiel zijn als Gullit uitfluiten vanwege een verleden bij Feyenoord (9 jaar daarvoor) en PSV (7 jaar daarvoor)
Volgens mij overschat je de rol van Oranje voor de belevenis op de tribune bij Ajax. Wat er met Oranje gebeurt boeit volgens mij minimaal voor clubsupporters. MvB is ook nooit populair geworden bij F'noord - ook niet na het EK 88. Die zien eerder die 8-2 als je aan MvB denken...
quote:

Overigens heeft het gegeven dat Gullit geen Ajacied is geweest, sterker nog, zich als Amsterdammer altijd nogal heeft afgekeerd van Ajax, er natuurlijk wel mee te maken. Van Basten, Bergkamp of Rijkaard zou zoiets nooit overkomen, hoe negatief ze ook over Ajax zouden praten.
Uiteraard. Dat sluit ook aan op het punt dat ik wilde maken.
pi_56994645
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:22 schreef Doc het volgende:

[..]

Gut gut - als iemand het niet met je eens is, kijkt-ie niet goed ... Denk jij altijd dat je meningen feiten zijn?
Stel je niet aan De opmerking 'Ik heb hem geen minuut gemist' klonk venijniger dan kennelijk door jou bedoeld. En ik kan me serieus moeilijk voorstellen dat je, toen Oranje de grootste moeite had van Saoedi-Arabië te winnen, niet even dacht, goh, met Gullit hadden we voorin toch ff wat meer routine/dynamiek/dreiging gehad.
quote:
[..]

Volgens mij overschat je de rol van Oranje voor de belevenis op de tribune bij Ajax. Wat er met Oranje gebeurt boeit volgens mij minimaal voor clubsupporters. MvB is ook nooit populair geworden bij F'noord - ook niet na het EK 88. Die zien eerder die 8-2 als je aan MvB denken...
Tja, ik spreek voor mezelf maar Ajax-fans zijn doorgaans niet zo rancuneus als Feyenoordfans. (PSV fans zijn het andere uiterste, die juichten zelfs voor Kluivert ) Ik vind mezelf al tamelijk erg want ik gun vooral PSV geen enkel succes, ook niet Europees (1988 is nog steeds trauma voor me).
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 20:33:04 #157
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_56996038
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:41 schreef Soul79 het volgende:

Stel je niet aan De opmerking 'Ik heb hem geen minuut gemist' klonk venijniger dan kennelijk door jou bedoeld. En ik kan me serieus moeilijk voorstellen dat je, toen Oranje de grootste moeite had van Saoedi-Arabië te winnen, niet even dacht, goh, met Gullit hadden we voorin toch ff wat meer routine/dynamiek/dreiging gehad.
Nope - niet echt. Ik vond het toen meer jammer dat MvB niet meeging. Daar was toen heel even sprake van (incl personferentie als iik het me goed herinner ), maar dat duurde niet lang.

Ik kan me die wedstrijden nog allemaal erg goed herinneren, waar ik ze zag en met wie en wat ik daarvoor en daarna deed. Leuk dat zo'n topic als dit me dit nu allemaal herinner (twee van de wedstrijden heb ik toen in de USA gezien).
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:41 schreef Soul79 het volgende:

Tja, ik spreek voor mezelf maar Ajax-fans zijn doorgaans niet zo rancuneus als Feyenoordfans. (PSV fans zijn het andere uiterste, die juichten zelfs voor Kluivert ) Ik vind mezelf al tamelijk erg want ik gun vooral PSV geen enkel succes, ook niet Europees (1988 is nog steeds trauma voor me).
Qua fanatisme/rancune krijg ik van een paar F'noord supporters die ik persoonlijk ken nog wel eens te horen dat ik volgens hen eigenlijk een F'noord supporter die in de verkeerde stad geboren is - Iets wat ik uiteraard volledig ontken

Maar goed het zal er vanaf hangen met welke Ajax supporters je om gaat. Ik stond zelf vroeger - dat is weer 20 a 25 jaar geleden - nogal eens op F en een deel van de vrienden heeft daar langer gestaan. Daar leeft dat wellicht meer (voor die tijd - meer als kind- zette ik in de Panini boekjes altijd een zwart kruis dwars over de twee paginaas van F'noord en verscheurde plaatjes van F'noorders; het zat er al jong in ...)

Maar goed - genoeg jeugd en studenten herinneringen. Over naar DAVIDS (de held )

heeft hij op deze foto nou een kaballa armbanje om???

[ Bericht 2% gewijzigd door Doc op 26-02-2008 20:41:42 ]
pi_57416976
Toch ook weer vandaag aan alle kanten voorbijgelopen op het middenveld. Sprintduels verliezen van Boutahar, Messoudi en Poepon; toch ook niet de meest fanatieke sprinters.

Ondanks zijn staat van dienst hoop ik dat Lindgren woensdag kan spelen, maar waarschijnlijk zal ook Davids spelen omdat Gabri en De Jong ook geblesseerd zijn.

Doodzonde zo'n laatste seizoen.
pi_57426327
quote:
'Red Bull Salzburg aast op Ajacied Edgar Davids'
Datum: 17-mrt-2008 08:37

Ajacied Edgar Davids (foto, rechts) staat in de belangstelling van Red Bull Salzburg, berichten diverse Oostenrijkse media. Volgens de televisiezender LAOLA1 zoekt de nieuwe werkgever van Co Adriaanse nog een ervaren kracht om volgend seizoen te landen in de Champions League. Red Bull strandde in 2006 en 2007 in de laatste voorronde. Davids brak begin jaren negentig door bij Ajax toen Adriaanse er de functie van hoofdopleidingen bekleedde. Zijn contract bij Ajax loopt eind juni af. (MA)
  maandag 17 maart 2008 @ 10:05:17 #160
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_57427224
ik geloof er niks van
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_57437858
Volgens mij heeft Davids niks maar dan ook niks met Adriaanse, dus lijkt me sterk eigenlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_57437948
Ik denk vooral andersom

Al is het wel fun om Davids het trainingsregime van Co te laten ondergaan, dan gooit hij vanzelf de handdoek in de ring
pi_57438397
quote:
Op maandag 17 maart 2008 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk vooral andersom

Al is het wel fun om Davids het trainingsregime van Co te laten ondergaan, dan gooit hij vanzelf de handdoek in de ring
Als iemand graag veel en vaak traint is het Edje wel
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_57438603
Het gaat vooral om de prestaties op de trainingen

Maar als hij lekker nog een jaartje achteraan wil sjokken moet ie dat lekker doen
pi_57439300
Ik gun die man een goed afscheid. Waardige afsluiting. En ik kijk met lede ogen aan hoe hij op het veld geklopt wordt telkens op zijn kwaliteiten. Misschien tijdelijk maar zijn huidige spel is alles behalve Davids.
pi_57439394
gister was hij absoluut niet goed, maar de wedstrijden ervoor was hij gewoon ruim voldoende, waar was je toen DAM?

Aan het rondbellen voor je talentjes?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  maandag 17 maart 2008 @ 21:26:34 #167
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_57439970
Ruim voldoende is wel erg overdreven, magere voldoendes waren dat. Een stap naar Oostenrijk is misschien wel een goede. Spelers als Kovac, Zickler.. allang niet meer de snelste blinken er ook uit. De VS lijkt me overigens meers iet voor davids.
pi_57455179
Ik hoop dat hij zich morgen beter in toom kan houden als in de vorige wedstrijd tegen PSV, mocht de wedstrijd niet verlopen naar zijn zin.
pi_57455488
Hopelijk begint Ibi met een panna, dan wil hij revanche nemen en gaat hij een op een spelen tegen Ibi
pi_57455521
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 16:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hopelijk begint Ibi met een panna, dan wil hij revanche nemen en gaat hij een op een spelen tegen Ibi
bibi doet niet eens mee omdat hij een trefbal tegen z'n enkeltje kreeg
pi_57455653
Heeft Davids even geluk
pi_57464624
quote:
Op maandag 17 maart 2008 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk vooral andersom

Je weet echt helemaal niets van Edgar Davids he?

Davids is het grootste trainingsbeest ooit en het zal prima klikken tussen hem en Adriaanse. Allebei winnaars die graag met winnaars omgaan.
pi_57465479
Was geen antwoord

Davids kan het gewoon allemaal niet meer volgen, hij moet lekker stoppen en gaan investeren. Dikke kans dat hij dan over een paar jaar in de goot ligt.
pi_57465547
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was geen antwoord

Davids kan het gewoon allemaal niet meer volgen, hij moet lekker stoppen en gaan investeren. Dikke kans dat hij dan over een paar jaar in de goot ligt.
Geef dan eens een keer antwoord.

Ook op de vraag waarom David over een paar jaar in de goot ligt.
pi_57465734
Omdat bijna alle voetballers van Surinaamse afkomst met veel geld zo eindigen

Dikke kans dat het Davids ook gebeurt, zeker omdat hij ook niet bepaald de slimste thuis is
pi_57465918
Probeer het eens?

Maar slim zou zijn om zijn verdiende geld op de bank voor 10 jaar vast te zetten en te leven van zijn CFK pensioen

Sommige mensen moeten gewoon niet in zaken gaan
pi_57465928
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat bijna alle voetballers van Surinaamse afkomst met veel geld zo eindigen

Dikke kans dat het Davids ook gebeurt, zeker omdat hij ook niet bepaald de slimste thuis is
Ik herhaal het nog maar eens: je kent Davids echt niet he? (nu zonder smiley!!!!) Serieus: waar baseer je, los van je vooroordelen, nu eigenlijk op dat Davids dom is?

Davids is een intelligente, bedachtzame jongen die zelden meer zegt dan hij nodig vindt. Totaal anders dan losbol Kluivert, kletsmajoor Seedorf of grootheidswaanzinnige Bogarde. Hij is niet geletterd, zoals zoveel voetballers, maar dat is iets anders. Zaken laat hij dus over aan zijn advocaat.

Het feit dat Davids uit principe niet aanschuift bij oeverloze ouwehoerprogramma's als Studio Voetbal vind ik al iets waar meer voetballers een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:43:45 #178
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57465982
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:42 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik herhaal het nog maar eens: je kent Davids echt niet he? (nu zonder smiley!!!!) Serieus: waar baseer je, los van je vooroordelen, nu eigenlijk op dat Davids dom is?

Davids is een intelligente
Toen ben ik gestopt met lezen. Mss komt hij dommer over dan hij in werkelijkheid is, maar intelligent is toch echt iets anders.
pi_57466041
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:42 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Davids is een intelligente, bedachtzame jongen die zelden meer zegt dan hij nodig vindt. Totaal anders dan losbol Kluivert, kletsmajoor Seedorf of grootheidswaanzinnige Bogarde. Hij is niet geletterd, zoals zoveel voetballers, maar dat is iets anders. Zaken laat hij dus over aan zijn advocaat.

Het feit dat Davids uit principe niet aanschuift bij oeverloze ouwehoerprogramma's als Studio Voetbal vind ik al iets waar meer voetballers een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Seedorf en Reiziger zijn een van de weinige redelijk stabiele voetballers van Surinaamse afkomst

Maar jij mag best vinden dat Davids slim is
pi_57466190
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:43 schreef Grulez het volgende:

[..]

Toen ben ik gestopt met lezen. Mss komt hij dommer over dan hij in werkelijkheid is, maar intelligent is toch echt iets anders.
Nogmaals: waar baseer je dat op? Op die interviewtjes die hij na de wedstrijd geeft?

Dat hij intelligent is blijkt alleen al uit het feit dat het hem niks kan schelen hoe hij overkomt bij Jan Publiek. Een minder intelligent figuur - zoals Seedorf - zou daar enorm over inzitten en mediatrainers in de arm nemen en zijn best doen goed over te komen. Davids niet, die staat daar boven.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:01:52 #181
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57466439
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:52 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Dat hij intelligent is blijkt alleen al uit het feit dat het hem niks kan schelen hoe hij overkomt bij Jan Publiek. Een minder intelligent figuur - zoals Seedorf - zou daar enorm over inzitten en mediatrainers in de arm nemen en zijn best doen goed over te komen. Davids niet, die staat daar boven.
Dat heeft niets te maken met intelligentie, maar meer met ego en autisme. Intelligentie kan je inderdaad niet inschatten aan de hand van interviews, maar we zijn het er toch hopelijk over eens dat Seedorf zowel eloquenter als sociaal meer vaardig overkomt dan Davids.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_57466457
Zullen we gewoon weer een normale discussie voeren en op elkaar zijn argumenten ingaan?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:05:00 #183
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57466485
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:52 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Nogmaals: waar baseer je dat op? Op die interviewtjes die hij na de wedstrijd geeft?

De link die jij legt tussen intelligentie en het niet kunnen schelen wat anderen denken, kan je natuurlijk aan allerlei andere factoren toewijzen. Zelfverzekerdheid en arrogantie bijvoorbeeld hebben weinig met intelligentie te maken. Ik vind eerder dat je als publiek figuur en aanvoerder juist meer met je presentatie mag bezighouden. Als hij zo'n intelligente jongeman is, moet dat natuurlijk geen probleem zijn. De keren dat ik Davids op tv zie, komt hij zeker niet dom over, alleen ook niet intelligent.
pi_57466519
Je zou zomaar in een gekke bui kunnen denken dat een voetballer zijn marktwaarde mede en voor sommige vooral wordt bepaalt hoe iemand overkomt in de pers en dat het bij zijn werk hoort
pi_57466563
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was geen antwoord

Davids heeft al goed geinvesteerd hoor
pi_57466603
Is niet te hopen voor hem
pi_57466615
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is niet te hopen voor hem
Is toch echt zo
pi_57466646
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:01 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met intelligentie, maar meer met ego en autisme. Intelligentie kan je inderdaad niet inschatten aan de hand van interviews, maar we zijn het er toch hopelijk over eens dat Seedorf zowel eloquenter als sociaal meer vaardig overkomt dan Davids.
Zo komt Seedorf over ja. Ik vind het van intelligentie getuigen dat Davids er niet mee zit hoe hij over komt. Dat 'autisme' noemen slaat nergens op, het is gewoon een bewuste keuze van hem. En van een groot ego heeft Davids ook geen last. Hoe kom je daarbij?

Heel af en toe geeft Davids een uitgebreid interview. Lees die eens een keer ipv maar wat te roepen. Het zal je verbazen hoe gepassioneerd Davids over sport kan spreken. Stukken overtuigender iig dan die vaak holle frasen van Seedorf.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:14:20 #189
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57466687
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:12 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Zo komt Seedorf over ja. Ik vind het van intelligentie getuigen dat Davids er niet mee zit hoe hij over komt. Dat 'autisme' noemen slaat nergens op, het is gewoon een bewuste keuze van hem. En van een groot ego heeft Davids ook geen last. Hoe kom je daarbij?

Heel af en toe geeft Davids een uitgebreid interview. Lees die eens een keer ipv maar wat te roepen. Het zal je verbazen hoe gepassioneerd Davids over sport kan spreken. Stukken overtuigender iig dan die vaak holle frasen van Seedorf.
Allemaal mooi en aardig wat je zegt, alleen de link met intelligentie zie ik niet.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:15:02 #190
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57466710
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:12 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Waarom vind je dat van intelligentie getuigen? Dat heeft toch nauwelijks iets met het verstandelijke vermogen van de man te maken?
colours of my home
pi_57466724
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:05 schreef Grulez het volgende:

[..]

De link die jij legt tussen intelligentie en het niet kunnen schelen wat anderen denken, kan je natuurlijk aan allerlei andere factoren toewijzen. Zelfverzekerdheid en arrogantie bijvoorbeeld hebben weinig met intelligentie te maken. Ik vind eerder dat je als publiek figuur en aanvoerder juist meer met je presentatie mag bezighouden. Als hij zo'n intelligente jongeman is, moet dat natuurlijk geen probleem zijn. De keren dat ik Davids op tv zie, komt hij zeker niet dom over, alleen ook niet intelligent.
Heel soms geeft hij uitgebreidere interviews. En waarom? Als hem duidelijk is dat de interviewer een serieus gesprek wil over zijn beleving van sport, ipv die lege routinegesprekjes na de wedstrijd of sensatiebeluste massamedia.

En als je díe interviews leest, zul je Davids ook nooit meer arrogant noemen, want dat is hij totaal niet.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:16:54 #192
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57466758
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:15 schreef Soul79 het volgende:

[..]

En als je díe interviews leest, zul je Davids ook nooit meer arrogant noemen, want dat is hij totaal niet.
Dat zeg ik ook nergens.
pi_57466796
Ik vind het zelf als geweldig van Davids dat hij zoveel aan goede doelen geeft, volgens mij de laatste jaren zelfs zijn salaris. Tuurlijk doen meer voetballers, maar die lopen er zo mee te koop, maar van Davids wist ik het nooit.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_57466876
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:15 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Waarom vind je dat van intelligentie getuigen? Dat heeft toch nauwelijks iets met het verstandelijke vermogen van de man te maken?
Intelligentie zie ik onder meer als het vermogen om hoofd- en bijzaken te kunnen onderscheiden. Dus: presteren op het veld en verder niks. Dat brengt Davids in praktijk en dat zouden meer sporters moeten doen.

Overigens wordt hiermee de bewijslast omgedraaid: waaruit zou dan blijken dat hij dom is?
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:24:06 #195
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57466939
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:21 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Intelligentie zie ik onder meer als het vermogen om hoofd- en bijzaken te kunnen onderscheiden. Dus: presteren op het veld en verder niks. Dat brengt Davids in praktijk en dat zouden meer sporters moeten doen.

Overigens wordt hiermee de bewijslast omgedraaid: waaruit zou dan blijken dat hij dom is?
Dom en niet-intelligent zijn twee verschillende dingen he.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:24:18 #196
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57466943
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:21 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval een vrij unieke definitie van intelligentie. Sowieso niet een die breed gedragen wordt in de maatschappij.

Ik vind persoonlijk dat een aanvoerder zijn verantwoordelijkheid richting de media en de supporters moet nemen. Vooral de laatste heeft recht op uitleg.
colours of my home
pi_57466950
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denk ik niet
Ik doelde hier op:
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Seedorf en Reiziger zijn een van de weinige redelijk stabiele voetballers van Surinaamse afkomst
Seedorf en Reiziger zijn twee voetballers, niet één. Zo'n telfout heb ik Davids nooit horen maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door -Vaduz- op 19-03-2008 00:47:36 (hou het ontopic, speel t niet op de man) ]
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:26:22 #198
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57466990
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:24 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik doelde hier op:
[..]

Seedorf en Reiziger zijn twee voetballers, niet één. Zo'n telfout heb ik Davids nooit horen maken. Hoe dan ook ben jij nou niet echt de uitgelezen persoon om Davids dom te noemen.
Mooie drogreden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_57467068
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:24 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval een vrij unieke definitie van intelligentie. Sowieso niet een die breed gedragen wordt in de maatschappij.

Ik vind persoonlijk dat een aanvoerder zijn verantwoordelijkheid richting de media en de supporters moet nemen. Vooral de laatste heeft recht op uitleg.
Hoofd- en bijzaken onderscheiden wordt in onze samenleving niet belangrijk gevonden? Nou nou.

Wat je bedoelt is dat jij het belangrijk vindt dat een aanvoerder verantwoording aflegt. Maar 1) juist dát heeft niets met intelligentie te maken, 2) Davids legt verantwoording af, zij het in korte tv-interviews en niet bij riooljournalisten als Hugo Borst en 3) dat hij dát niet doet, doet hij om weloverwogen redenen en iets wel overwegen getuigt van intelligentie, toch? Dat jij het er niet mee eens bent is weer wat anders.

Overigens vind ik dit een tamelijk onzinnige discussie. Ik dacht net zo over Davids als jullie, tot ik eens wat uitgebreide interviews met hem las en leerde door zijn imago en alle vooroordelen heen te prikken. Ik kan het je aanraden.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:31:35 #200
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57467085
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:30 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Hoofd- en bijzaken onderscheiden wordt in onze samenleving niet belangrijk gevonden? Nou nou.
Lezen: jouw definitie van intelligentie wordt niet breed gedragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')