abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56399230
quote:

Moeder houdt hond die haar zoontje aanviel

Het gezicht van een tweejarig Australisch jongetje is verminkt door de hond van de familie. De moeder van Noah geeft het kind de schuld van de aanval en heeft besloten de hond te houden. ''Mensen vertellen mij dat ik het beest eigenhandig dood moet schieten, maar hoeveel ik ook van Noah hou, ik denk dat hij haar aan het provoceren was.''

Het jongetje had aan de oren van de hond getrokken. ''Het is een leuke hond, ik heb nooit problemen met haar gehad en ik denk niet dat dit haar fout is'', aldus de moeder.
Alsof dat kind bewust is van zijn handelen. Kankermoeder is het
Verwijderd door Admin.
pi_56399300
kutkinderen.. kunnen ook nooit ergens van af blijven
You dream it, I live it.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:30:21 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_56399327
prima keuze, kind wegdoen en de hond houden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56399396
moeder heeft gelijk of je nou een malteeuws leeuwtje of een pitbull heb, als je hem pest ben je de gebeten hond

En als jij iets fout doet, word je ook niet meteen afgemaakt
pi_56399501
wtf.... ...zulke moeders zouden verboden moeten worden...
pi_56399548
Echt zo een stukje dat geschreven is door iemand die en geen kinderen heeft en geen dieren heeft.
*kijk de moeder eens een slechte moeder zijn*
pi_56399664
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:38 schreef santax het volgende:
Echt zo een stukje dat geschreven is door iemand die en geen kinderen heeft en geen dieren heeft.
naar mijn idee moeten je kinderen ALTIJD voorgaan.. ...hoeveel je ook van je huisdier houdt...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:43:38 #8
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_56399678
En terecht, je kind maak je ook niet af als hij ruzie heeft gemaakt.
Wel een agressieve kuthond trouwens
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_56400049
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:38 schreef santax het volgende:
En als ik toevallig wel kinderen heb en ook een huisdier en dezelfde mening deel, wat dan?
ne okuyon, bokmu var?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:59:18 #10
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_56400069
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
moeder heeft gelijk of je nou een malteeuws leeuwtje of een pitbull heb, als je hem pest ben je de gebeten hond
Echt niet, zat honden gezien die zich plagerijen van kinderen maar lieten aanleunen.

Die hond werd misschien geprovoceerd, maar ik zou hem toch iig het huis uit doen...
[KNE]-Mod
pi_56400075
Een ww-huisvrouw wat niet eens fatsoenlijk kan koken lijkt het wel op de foto
ne okuyon, bokmu var?
  woensdag 30 januari 2008 @ 00:00:03 #12
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56400091
als je nou van die hond houdt
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_56400103
Kankermoeder idd. Hond + moeder afmaken.
pi_56400140
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:00 schreef Aoristus het volgende:
als je nou van die hond houdt
ik heb nooit mensen kunnen begrijpen die het lef hebben om te roepen dat hun huisdier boven hun kind gaat...
  woensdag 30 januari 2008 @ 00:11:10 #15
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_56400294
Zo leren kinderen toch ook dat je niet met katten moet sollen? Als je als ouder al tien keer 'Niet doen.' gezegd hebt, de kat gewoon eens terug laten krabben en zo leert het kind meteen dat een kat het niet op prijs stelt als het aan de staart getrokken word. Dit is waarschijnlijk precies zo'n geval. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 30 januari 2008 @ 00:13:10 #16
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_56400329
quote:
''Mensen vertellen mij dat ik het beest eigenhandig dood moet schieten, maar hoeveel ik ook van Noah hou, ik denk dat hij haar aan het provoceren was.''
Alsof een kind van twee de gevolgen kan overzien van zijn daden, in dit geval het provoceren van een hond.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 30 januari 2008 @ 00:13:57 #17
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_56400349
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:13 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Alsof een kind van twee de gevolgen kan overzien van zijn daden, in dit geval het provoceren van een hond.
Ik denk dat hij er wel van geleerd heeft.
A.F.C. Ajax
pi_56400417
die hond geeft haar natuurlijk elke nacht "sweet lovin" en totdat haar zoon oud genoeg is moet ze het daarmee doen (pun intended) aangezien pa allang op de vlucht is voor zo'n bjstandsloeder.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_56400571
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:17 schreef Deetch het volgende:
die hond geeft haar natuurlijk elke nacht "sweet lovin" en totdat haar zoon oud genoeg is moet ze het daarmee doen (pun intended) aangezien pa allang op de vlucht is voor zo'n bjstandsloeder.
ne okuyon, bokmu var?
pi_56400658
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:29 schreef Meddo het volgende:
kutkinderen.. kunnen ook nooit ergens van af blijven
Dat klopt. Maar je moet dieren ook niet bij kinderen laten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 30 januari 2008 @ 00:34:04 #21
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56400667
dat jochie bedenkt zich nu wel 2x voordat hij die hond aan zijn oortjes trekt. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks leren
pi_56400716
Had dat kind maar niet aan z'n oren moeten trekken. Als iemand aan mijn oren trekt geef ik diegene ook een klap.
X
X
X
pi_56400726
-edit- Nutteloos

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 11:13:26 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56400739
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:37 schreef Frasier het volgende:
Had dat kind maar niet aan z'n oren moeten trekken. Als iemand aan mijn oren trekt geef ik diegene ook een klap.
Als een kind van 2 aan jouw oor trekt, weet ik zeker dat jij die geen klap geeft.
pi_56400756
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als een kind van 2 aan jouw oor trekt, weet ik zeker dat jij geen beuk uitdeelt.
Nee natuurlijk niet. Maar dat beest ziet geen verschil, dat heeft niks met valsheid te maken.
X
X
X
pi_56400797
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:40 schreef Frasier het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Maar dat beest ziet geen verschil, dat heeft niks met valsheid te maken.
Niemand beweert dat dat beest vals is. De enige die schuldig is, is die moeder.
pi_56400810
Die hond mag vast in bed en op de bank...heeft uitgevonden dat hij het kind mag en kan domineren. Gaat zeker nog een keer gebeuren. Honden die bijten zijn dominant. In een roedel laat de leider zich namelijk ook niet zomaar bijten. En een hond moet onder een kind staan anders krijg je dit soort dingen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 00:45:47 #28
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56400825
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:44 schreef Mejoon het volgende:
Die hond mag vast in bed en op de bank...heeft uitgevonden dat hij het kind mag en kan domineren. Gaat zeker nog een keer gebeuren. Honden die bijten zijn dominant. In een roedel laat de leider zich namelijk ook niet zomaar bijten. En een hond moet onder een kind staan anders krijg je dit soort dingen.
nu je het zegt, dat gebeurde ook bij Southpark. Cartman moest getraind worden om submissive onderdanig te worden..
Maar toch ging dat niet over het trekken aan oortjes. Dat pikt geen enkel beest.
pi_56400842
quote:
Die beesten zijn slopers, als dat beest echt kwaad had gewild, was dat kind nu mol geweest.
pi_56400882
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:45 schreef Aoristus het volgende:

[..]

nu je het zegt, dat gebeurde ook bij Southpark. Cartman moest getraind worden om submissive onderdanig te worden..
Maar toch ging dat niet over het trekken aan oortjes. Dat pikt geen enkel beest.
Oortjes trekken of niet beest hoort niet te bijten. Een waarschuwing geven ok maar waar was die moeder dan? Liet ze die hond alleen met het kind ofzo?
Beestje moet niet dood maar als ik die moeder was zou ik hem wel weg doen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 00:50:15 #31
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56400891
Lekkere sensationele foto.

Maar goed, die hond weet nu dat 'ie de baas is, dit gaat weer gebeuren. En dan zal 't wel eens kunnen zijn dat dat kereltje het niet navertelt.

Wat een takkewijf.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56400909
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die beesten zijn slopers, als dat beest echt kwaad had gewild, was dat kind nu mol geweest.
Ja die moeder mag god op haar blote knietjes danken dat het niet te uit de hand is gelopen.
pi_56400921
dubbel
pi_56400943
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:49 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Oortjes trekken of niet beest hoort niet te bijten. Een waarschuwing geven ok maar waar was die moeder dan? Liet ze die hond alleen met het kind ofzo?
Als een kind een in de ogen van de een labrador prikt, of hard aan de oren of staart trekt, dan bijt die ook.
En bijvoorbeeld katten zijn ook net zo gevaarlijk.
pi_56400991
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nogmaals, wanneer een kind een in de ogen van de een labrador prikt, of hard aan de oren of staart trekt, dan bijt die ook.
Maar katten zijn ook netzo gevaarlijk.
Ja mijn zoontje is een keer gebeten door een labrador omdat ie over hem heen aan het kruipen was toen de oppas niet aan het opletten was.
Het is ook een kwestie van kinderen opvoeden, niet bij honden alleen laten. Snap sowieso niet dat mensen met jonge kinderen huisdieren nemen.
Ik heb er zelf mee gewacht tot mijn zoontje 5 jaar was en meer kon begrijpen.
Jonge kinderen en dieren is gewoon geen goede combinatie.
  Donald Duck held woensdag 30 januari 2008 @ 01:00:32 #36
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56401040
Die hond moet leren dat ie in het gezin op de laagste plaats staat.
Overigens zou ik die hond persoonlijk ter plekke doodgeslagen hebben als ie mijn kind zou aanvallen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_56401576
Als ze heeft gezien wat er gebeurde had ze in moeten grijpen, wat dat aangaat is het zeker een kutmoeder. Maar het kind bedenkt zich nog wel een tweede keer om dat nog eens te doen. Btw. ik zie geen echte verminking buiten de snee op z'n ooglid? Trekt wel weg.
Eigen brokjes eerst.
pi_56401690
Zo heeft dat jongetje waarschijnlijk geleerd dat 'ie die hond niet moet pesten. Ik zou die hond ook niet weg doen.

En sowieso, een kat had 'em ook zo kunnen toetakelen of een kleiner hondje, maar dat deze hond zo groot is speelt erg mee bij de reactie hierop bij mensen.
I think you're the same as me.
We see things they'll never see...
You and I are gonna live forever.
  woensdag 30 januari 2008 @ 02:16:50 #39
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56401710
Er is toch geen excuus om zo'n hond je zoontje van twee te laten bijten. Wat een achterlijk mens.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_56401759
Wat is het beroep van moeder, nog minder als een hoer laat me dat bedenken.
pi_56402096
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:53 schreef JohnDope het volgende:
Als een kind een in de ogen van de een labrador prikt, of hard aan de oren of staart trekt, dan bijt die ook.
En bijvoorbeeld katten zijn ook net zo gevaarlijk.
Katten zullen wel een haal geven als ze worden lastiggevallen, maar de resultaten zijn meestal veel minder ernstig. Een kat zal, tenzij hij echt wordt vastgehouden en 'in het nauw' zit, 1 mep of knauw geven en wegspringen, en is bovendien een stuk kleiner zodat ook de schade van die ene haal of knauw veel minder groot is. Een hond die bijt, zeker een hond van dit formaat, doet bij de eerste beet al meer schade, en het is ook waarschijnlijker dat 'ie vasthoud en/of nog een keer bijt ipv eenmalig & wegwezen.
pi_56402121
Dat mens moet onmiddelijk uit de ouderlijke macht gezet worden, tering, wat een tyfus wijf, samen met de hond direct afmaken.
Dat kind heeft een levenslang trauma, en dan geeft dan mens ook dat kind nog eens de schuld.

Ik kots op dat soort mensen die de hond "gelijk" geven.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_56402191
idd Sakura en zie haar ook nog eens lachen op de foto... triest wijf.

kleine kinderen en huisdieren das is heel erg opletten geblazen. En vooral het kind goed opvoeden dat je niet zomaar met de hond moet 'spelen' als oren trekken, pootje staan etc.
pi_56402226
Verminkt vind ik ook wel een groot woord, ik zie 4 schrammetjes..
Verder is het hele artikel een beetje telegraaf stijl, dus eigenlijk de moeite van een topic openen niet waard (of erop reageren).
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_56402346
de moeder is de schuldige.

als je een hond hebt, helemaal zo'n hond als dit, dan heb je als ouder te zorgen dat je nog kleine kind nooit alleen is met dat beest.

ergo, die moeder moet afgemaakt worden, hond weg, kind bij papa.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_56402390
Heeft er iemand al gezegd/geconstateerd, dat dat die moeder misschien wel opgesloten moet worden?
Wie laat er nu een kind van twee alleen (spelen) met een hond?
En als ze erbij was en ze heeft gezien, dat het kind aan het "provoceren" was, waarom deed ze er dan niets aan?

Wat mij betreft is de enige schuldige hier de moeder.
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:33:19 #47
12913 GreatWhiteSilence
pi_56402715
Wat een gezeik om niets hier allemaal zeg. Ze had misschien al duizend keer ingegrepen toen dat kind aan de oren van dat beest trok. Nu moest het kind maar eens voelen wat de gevolgen zijn. Je kunt niet aan de gang blijven met zeggen 'niet doen, dat vindt de hond niet leuk.'
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_56402743
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat een gezeik om niets hier allemaal zeg. Ze had misschien al duizend keer ingegrepen toen dat kind aan de oren van dat beest trok. Nu moest het kind maar eens voelen wat de gevolgen zijn. Je kunt niet aan de gang blijven met zeggen 'niet doen, dat vindt de hond niet leuk.'
Het is een kind van 2.
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:40:20 #49
12913 GreatWhiteSilence
pi_56402781
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:36 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Het is een kind van 2.
Dus? Ook dan kan het leren over oorzaak en gevolg. Ik durf te wedden dat het kind het wel zal laten dat beest aan de oren te trekken in de toekomst. Net zoals het niet meer aan de staart van een kat zou trekken als het om de staart van een kat ging. Of niet meer naar de kaarsen greep als het om kaarsen ging, want dat doet ook zeer als je dat vastpakt. Je leert dat soort dingen JUIST op die leeftijd.
pi_56402786
Schandalig, de hond afmaken gaat mischien wat te ver, maar iig uit huis plaatsen lijkt me wel op zijn plaats.
pi_56402812
Op zich is dit ook een manier van opvoeden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_56402909
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dus? Ook dan kan het leren over oorzaak en gevolg. Ik durf te wedden dat het kind het wel zal laten dat beest aan de oren te trekken in de toekomst. Net zoals het niet meer aan de staart van een kat zou trekken als het om de staart van een kat ging. Of niet meer naar de kaarsen greep als het om kaarsen ging, want dat doet ook zeer als je dat vastpakt. Je leert dat soort dingen JUIST op die leeftijd.
Je hoeft geen honden-kenner te zijn om te kunnen begrijpen dat de verantwoordelijkheid bij moeders ligt en dat dit zeker vaker gaat gebeueren. Want bij de etensbak staan is anders dan aan de oortjes trekken. Bij de mand staan ook.
pi_56402945
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 06:45 schreef Sakura het volgende:
Dat mens moet onmiddelijk uit de ouderlijke macht gezet worden, tering, wat een tyfus wijf, samen met de hond direct afmaken.
Dat kind heeft een levenslang trauma, en dan geeft dan mens ook dat kind nog eens de schuld.

Ik kots op dat soort mensen die de hond "gelijk" geven.
Ach, stel je niet zo vreselijk aan.
Vroeger hadden we een labrador die voor mij als klein Bertje door 't vuur ging.
Maar klein Bertje heeft ook wel eens een hauw gekregen van de hond omdat klein Bertje z'n kluif telkens wegtrok. Bertje brullen natuurlijk.
Commentaar van m'n moeder: "Eigen schuld", plakte een pleister op m'n hand en ging verder met waar ze mee bezig was.
Zo leerde Bertje wat respect te krijgen voor alles wat leeft, Bertje vond (en vind) het tenslotte ook niet leuk wanneer z'n karbonaadje telkens wordt weggetrokken. (Wat gij niet wilt dat u geschiedt...)
En Blacky (origineel he?) afmaken? Wel 't laatste waar aan gedacht werd. En een trauma? Valt best mee, ik mis de hond 30 jaar na dato soms nóg.
't Enige trauma wat ik eraan over heb gehouden is dat m'n moeder er een gewone pleister opplakte en geen pretpleister (bestonden ook nog niet toen)
Enne...Mijn moeder is de beste moeder van de hele wereld, als je dat maar weet.
Over 4 maanden wordt ik zelf papa. Nou hebben wij geen hond, maar wel wat katten en d'r gaat er niet één de deur uit!
Ik kots op lui die de hond meteen maar af willen maken...
Zelf leren nadenken is op school uit de mode, sinds de invoering van het kringgesprek...
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:58:21 #54
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_56402988
Het is niet de schuld van de hond, maar ook zeker niet van het kind. Een kind met een hond samen moet altijd door een ouder in de gaten gehouden worden en de ouder (als alfa leider van de hond) moet er gewoon voor zorgen dat dit niet gebeurd. Oftewel de hond optijd straffen voor zijn gedrag ofwel het kind bij de hond weghalen .

Van mij mogen de hond en het kind blijven, maar moet die moeder maar eens een paar maanden (of weken of dagen ) de cel in .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:03:10 #55
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56403046
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dan nog, als moeder zeg je desnoods 5miljoen keer: niet doen!
Zeker bij een grote hond, lijkt het me vrij verstandig om te zorgen dat het niet zover komt dat het kind "de gevolgen van zijn daden ondervindt".
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:19:27 #56
12913 GreatWhiteSilence
pi_56403279
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:03 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dan nog, als moeder zeg je desnoods 5miljoen keer: niet doen!
Zeker bij een grote hond, lijkt het me vrij verstandig om te zorgen dat het niet zover komt dat het kind "de gevolgen van zijn daden ondervindt".
Volgens mij is het juist goed dat het kind de gevolgen van zijn daden heeft ondervonden bij een betrouwbaar huisdier, en niet bij de mogelijk wel valse hond van een willekeurige voorbijganger.
pi_56403418
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist goed dat het kind de gevolgen van zijn daden heeft ondervonden bij een betrouwbaar huisdier, en niet bij de mogelijk wel valse hond van een willekeurige voorbijganger.
Een hond is per definitie niet betrouwbaar.
Deze vrouw mogen ze echt het kind afpakken wmb.
-
pi_56403563
quote:

[..]

Je kunt er als moeder/vader ook voor kiezen zelf het kind een tik op de vingers te geven, is een stuk gecontroleerder dan wat een hond doet, en net zo effectief. Verder is het nu maar de vraag hoe de verhouding tussen hond en kind is. Als de hond nu het idee heeft hoger te staan dan het kind kan het zo maar weer gebeuren dat er iets gebeurd. Ik zou er dan ook niet voor kiezen de hond te houden.

Het lijkt me overigens dat de moeder in deze kwestie de meeste blaam treft, zeker omdat ze het heeft over porvoceren wat impliceert dat ze erbij was toen het gebeurde.
pi_56403667
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:34 schreef Aoristus het volgende:
dat jochie bedenkt zich nu wel 2x voordat hij die hond aan zijn oortjes trekt. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks leren
Die hond bedenkt zich nu niet meer want die heeft zich nu boven het kind geplaatst en dat betekent dat hij het kind vaker gaat "corrigeren". Met dank aan de moeder. Kan die hond niks aan doen, die doet gewoon het enige wat ie snapt en aanvoelt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:51:11 #60
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56403722
quote:

[..]

Zo betrouwbaar was ie kennelijk niet.

En wat hierbvoven ook al gezegd wordt, als je een kind straf geeft, ondervindt het ook negatieve gevolgen en dan is het meer gecontroleerd.
Toen mijn dochtertje van anderhalf zich lostrok en de straat op wilde rennen voor een bus, riep ik ook dat ze dat niet moest doen en trok ik haar aan haar arm van de weg af, daarna heb ik haar verteld dat dat HEEL gevaarlijk is en dat ze dat noooooit meer mag doen. (boos, dan snapt ze het wel)
Al zou ze dat honderd keer doen, ik zou haar elke keer wegtrekken.
Stel je voor dat ik jouw redenatie zou volgen.
Nee! Nee!
Nou ja, laat haar maar onder die bus lopen, dan weet ze dat het pijn doet en is dit ook gelijk de laatste keer geweest.
pi_56403984
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
praat toch geen poep, man.

dat kun je doen als een kind aan je dvd speler zit, er weer een boterham in propt, dat tik je het op de vingers, na waarschuwingen.

bij een hond ligt de verantwoordelijkheid bij de volwassene, die moet verdomme nadenken en beseffen dat geen enkele hond te vertrouwen is samen met een klein kind EN vice versa.

ergo, je laat je kind NIET alleen met die hond, en ook zorg je ervoor dat als het kind samen is met de hond, jij dat kind naast je hebt, of de hond op ingrijpafstand, zodat je ofwel de 1, ofwel de ander METEEN kan weghalen als er gevaar dreigt.

je kan een kind van twee niet op die manier de les lezen, een hond is een dodelijk wapen, in feite, een tik op de vingers is dat niet.

idiote sukkel.
ja, jij ja.
pi_56404106
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:07 schreef milagro het volgende:
ergo, je laat je kind NIET alleen met die hond, en ook zorg je ervoor dat als het kind samen is met de hond, jij dat kind naast je hebt, of de hond op ingrijpafstand, zodat je ofwel de 1, ofwel de ander METEEN kan weghalen als er gevaar dreigt.

je kan een kind van twee niet op die manier de les lezen, een hond is een dodelijk wapen, in feite, een tik op de vingers is dat niet.

idiote sukkel.
ja, jij ja.
Tikje overdreven reactie.
Een hond is een dodelijk wapen? Ik zie mezelf al aankomen met mijn malteserleeuwtje.
Ik wil niet goedpraten wat die hond heeft gedaan, maar zoals eerder gesteld. je weet niet wat eraan vooraf is gegaan.
misschien liep dat kind al de hele dag te kloten zoals gesteld. Geen enkele hond op de wereld bijt dan niet van zich af, net als mensen.
En wie zegt dat de moeder niet gewoon in de buurt was? een hond is snel, en een beet heb je zo te pakken
Dus ga nou geen rare dingen roepen, zonder dat je de feiten kent, en iemand een idiote sukkel noemt
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:15:32 #63
171357 Rikketik
pi_56404107
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:45 schreef Aoristus het volgende:
Mijn hond anders wel. Grappig, heeft het dan misschien toch iets met opvoeding te maken?
pi_56404311
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:15 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Een hond is een dodelijk wapen? Ik zie mezelf al aankomen met mijn malteserleeuwtje.
Ik wil niet goedpraten wat die hond heeft gedaan, maar zoals eerder gesteld. je weet niet wat eraan vooraf is gegaan.
misschien liep dat kind al de hele dag te kloten zoals gesteld. Geen enkele hond op de wereld bijt dan niet van zich af, net als mensen.
En wie zegt dat de moeder niet gewoon in de buurt was? een hond is snel, en een beet heb je zo te pakken
Dus ga nou geen rare dingen roepen, zonder dat je de feiten kent, en iemand een idiote sukkel noemt
Een reden temeer om het kind en de hond apart te houden.
En ja, met name grote honden zijn dodelijke wapens. En net zoals je je kind niet met wapens om leert gaan door het zichzelf in het gezicht te laten knallen omdat het de veiligheidspal niet kan hanteren, laat je een kind de regeltjes ook niet uitvogelen bij een hond. Dat er ook knappertjespistolen bestaan doet niets af aan het bestaan van revolvers, toch?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_56404409
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:15 schreef het.ismij het volgende:

[..]

zo een hond is IN DIE CONTEXT een dodelijk wapen.

je laat kleine kinderen gewoon niet op grijpafstand bij een hond, en zeker niet een hondensoort met hoe je het ook wendt of keert een reputatie van plots aanvallen.

echt niet iedere hond die je aan de oren trekt , valt meteen aan, hoor.
als eigenaar moet je je hond kennen, als moeder moet je weten hoe een peuter denkt, NIET dus wat betreft dit, dus dien jij de situatie te voorkomen, en dat kan heel makkelijk, gewoon hond en kind niet alleen laten, en niet op grijpgraaiprikindeogen afstand.

zo simpel is het.

los daarvan heb je ook gewoon foute honden, dan gezanik dat een hond "natuurlijk" reageert en het nooit zijn fout is, ja, dag, juist mensen die honden lijken gelijk te stellen aan mensen zouden dat moeten beseffen, foute mensen, foute honden .. ze bestaan beiden.

gaan lopen blaten "wie niet horen wil, moet dan maar voelen" in dez situatie is gewoon poep praten, we hebben het hier over een kind van twee... daar is enkel de moeder verantwoordelijk voor, en ZIJ moet ingrijpen, en niet de hond daar de kans toe geven.

zotte redenaties hier, echt
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:33:46 #66
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56404412
Ik ben als kind gebeten door mijn hond en gekrabt door mijn kat. En flink ook, want een enkel litteken zie je nu nog.
Mijn ouders hebben die dieren ook niet afgemaakt, simpelweg omdat ik er nogal om vroeg. Het trekken aan staarten en in een lego-ton stoppen van katten is nu eenmaal niet de bedoeling,
Ik leerde dus heel snel dat je altijd lief moet zijn voor dieren.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:42:45 #67
12913 GreatWhiteSilence
pi_56404583
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:33 schreef SHE het volgende:
Ik ben als kind gebeten door mijn hond en gekrabt door mijn kat. En flink ook, want een enkel litteken zie je nu nog.
Mijn ouders hebben die dieren ook niet afgemaakt, simpelweg omdat ik er nogal om vroeg. Het trekken aan staarten en in een lego-ton stoppen van katten is nu eenmaal niet de bedoeling,
Ik leerde dus heel snel dat je altijd lief moet zijn voor dieren.
Precies, en dat weet dat kind waar het over gaat nu ook.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:50:32 #68
171357 Rikketik
pi_56404747
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Als dat kind was doodgebeten, had het niks meer geweten. Je laat je kind toch ook niet met het stopcontact spelen, omdat hij 'zelf uit moet vinden dat het pijn doet'? Een hond moet niet opgevat worden als onschuldig speeltje, daar is hij simpelweg te gevaarlijk voor.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:50:46 #69
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56404751
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Zie jij het verschil in bijten in het gezicht van een kind en het waarschuwend happen naar die grijpgrage handjes?
Of een haal van een kat als het kind aan de staart trekt en een kat die je kind helemaal openhaalt?

Het een is een waarschuwing, het andere niet.
Bij een waarschuwing kun je best een wondje hebben, ik heb vaak zat een haal gehad van de kat, en ben ook een keer ontzettend geschrokken van de hond van de buren, die beet ineens naar mijn hand.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:59:30 #70
12913 GreatWhiteSilence
pi_56404998
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:50 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Als dat kind was doodgebeten, had het niks meer geweten. Je laat je kind toch ook niet met het stopcontact spelen, omdat hij 'zelf uit moet vinden dat het pijn doet'? Een hond moet niet opgevat worden als onschuldig speeltje, daar is hij simpelweg te gevaarlijk voor.
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:50 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Zie jij het verschil in bijten in het gezicht van een kind en het waarschuwend happen naar die grijpgrage handjes?
Of een haal van een kat als het kind aan de staart trekt en een kat die je kind helemaal openhaalt?

Het een is een waarschuwing, het andere niet.
Bij een waarschuwing kun je best een wondje hebben, ik heb vaak zat een haal gehad van de kat, en ben ook een keer ontzettend geschrokken van de hond van de buren, die beet ineens naar mijn hand.
Dit was een waarschuwingsbeet en dan wordt het kind niet doodgebeten. En dat happen gebeurt gewoon naar hetgeen wat het dichtst in de buurt is, in dit geval zijn gezicht. Pech gehad.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:06:03 #71
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56405156
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

[..]

Dit was een waarschuwingsbeet en dan wordt het kind niet doodgebeten. En dat happen gebeurt gewoon naar hetgeen wat het dichtst in de buurt is, in dit geval zijn gezicht. Pech gehad.
Je hebt helemaal gelijk, een hond is niet gevaarlijk en de overeenkomsten tussen wat jij zegt en je kind laten overrijden door een bus of zichzelf laten electrocuteren is er niet.

Een hond is gevaarlijk, je kan het je als ouder niet veroorloven niet op te letten.

Het ligt niet aan de hond, afmaken slaat imo nergens op, van mij mag ze die hond best houden, je geeft toch om zo'n beest, maar het gaat mij te ver om te zeggen: tja, zo leert het kind het wel af.
Dat geldt voor alles, als je je kind van het dak af laat lopen, leert ie het vast wel af, maar dat is niet altijd een goede oplossing. Als het om een hond gaat, is het geen goede oplossing, die kan je kind namelijk doodbijten of voor het leven verminken.
Ook met een waarschuwingsbeet.
pi_56405206
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:33 schreef milagro het volgende:

[..]

zo een hond is IN DIE CONTEXT een dodelijk wapen

je laat kleine kinderen gewoon niet op grijpafstand bij een hond, en zeker niet een hondensoort met hoe je het ook wendt of keert een reputatie van plots aanvallen.

echt niet iedere hond die je aan de oren trekt , valt meteen aan, hoor.
als eigenaar moet je je hond kennen, als moeder moet je weten hoe een peuter denkt, NIET dus wat betreft dit, dus dien jij de situatie te voorkomen, en dat kan heel makkelijk, gewoon hond en kind niet alleen laten, en niet op grijpgraaiprikindeogen afstand.
Oftewel hou je kid maar gewoon weg van je huisdieren?en laa them niet spelen met je hond.
Want dat is nu in princiepe wat je nu zegt. Wat is dat nu weer voor onzin?
quote:
los daarvan heb je ook gewoon foute honden, dan gezanik dat een hond "natuurlijk" reageert en het nooit zijn fout is, ja, dag, juist mensen die honden lijken gelijk te stellen aan mensen zouden dat moeten beseffen, foute mensen, foute honden .. ze bestaan beiden.

gaan lopen blaten "wie niet horen wil, moet dan maar voelen" in dez situatie is gewoon poep praten, we hebben het hier over een kind van twee... daar is enkel de moeder verantwoordelijk voor, en ZIJ moet ingrijpen, en niet de hond daar de kans toe geven.

zotte redenaties hier, echt
Tsja en nu was die moeder te laat met ingrijpen.
Het klinkt keihard, en in jou ogen zot, maar hij weet nu iig wel wat hij niet meer moet doen.
Dat is wel een feit nu. Ikz eg niet wie niet horen wil moet maar voelen. beter lezen
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:11:34 #73
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56405283
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:08 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Oftewel hou je kid maar gewoon weg van je huisdieren?en laa them niet spelen met je hond.
Want dat is nu in princiepe wat je nu zegt. Wat is dat nu weer voor onzin?
[..]

Tsja en nu was die moeder te laat met ingrijpen.
Het klinkt keihard, en in jou ogen zot, maar hij weet nu iig wel wat hij niet meer moet doen.
Dat is wel een feit nu. Ikz eg niet wie niet horen wil moet maar voelen. beter lezen
Als je kind zo klein is, kan ie beter nog niet spelen met de hond.
Mijn kinderen moesten de beesten met rust laten en ze alleen aaien als ik erbij was en dan heel zachtjes en rustig.
Niet spelen. Dat doen ze sinds ze wat groter zijn, maar ze weten nu ook dat het kan zijn dat de katten uithalen als ze er genoeg van hebben en ze kunnen ook aan de beesten zelf zien of ze te ver gaan, dus houden ze op voor het zo ver is.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:12:26 #74
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56405301
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Die hond bedenkt zich nu niet meer want die heeft zich nu boven het kind geplaatst en dat betekent dat hij het kind vaker gaat "corrigeren". Met dank aan de moeder. Kan die hond niks aan doen, die doet gewoon het enige wat ie snapt en aanvoelt.
De natuur heeft het zo bepaald
pi_56405347
Mwoa, wie kent het verhaal niet van de familie die de hond liet inslapen nadat hij een kind had gebeten, maar dat de dierenarts toen het te laat was erachter kwam dat het oor van de hond vol zat met nietjes...

Dit had sowieso niet mogen gebeuren, je laat geen klein kind alleen met een dergelijke hond, gewoon onverstandig. Maar om hem nu af te maken of weg te doen? Nee, het is duidelijk dat de hond niet echt aanviel, dit ziet eruit als een waarschuwings- of correctie-beet, alleen jammer dat het net in het gezicht was. Moeders moet voortaan beter opletten wat het kind en de hond aan het doen zijn...
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:20:20 #76
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_56405489
Dat jochie is veel te jong om verantwoordelijk te zijn voor zijn eigen daden. De moeder kan duidelijk de verantwoordelijkheid voor hem en en haar hond niet aan.
Situatie kan lelijk uit de hand lopen, risico is -lijkt mij- aanwezig dat het kind zwaar lichamelijk letsel of nóg erger oploopt.

Kind uit huis plaatsen tot moeder tot bezinning komt en als het kind weer thuis is zeer regelmatig toezicht houden want de moeder is duidelijk niet in staat om zelf goed voor haar kind te zorgen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:21:24 #77
185631 Guncta
En un momento dado
pi_56405502
ik snap niet waarom die hond moet worden afgemaakt. Alsof alle honden vals zijn, nadat ze 1 keer hebben gebeten. Misschien was het wel gewoon van zich afbijten. Zo te zien heeft hij zich nog aardig ingehouden. Jammer ook dat er niet instaat of ze hem echt van hem af moeten trekken, of dat hij zelf meteen is weggegaan.
Vind het namelijk alleen maar een positief iets als honden duidelijk zijn.

Het is, zoals het ik het kan zien, de schuld van de moeder. Dieren laat je niet alleen met kinderen.
Kinderen hebben niet de 'gave' om in te zie wat wel en niet mag.

Dat leer je ze aan, zoals een geweten wat zich in de jaren ontwikkeld.
quote:
Nee, het is duidelijk dat de hond niet echt aanviel, dit ziet eruit als een waarschuwings- of correctie-beet, alleen jammer dat het net in het gezicht was
Dat idee had ik ook. Jammer dat dat in de OP niet naarvoren komt. Nu komt het over alsof de moeder meer van de hond dan van het kind houdt.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_56405656
Sneu voor het kind, absoluut, maar goed, weer een wijze les geleerd.
Nee, ik zeg niet dat je kind laten bijten door een hond de beste lesmethode is, maar goed, als het dan toch gebeurd, kun je het maar beter van de positieve kant bekijken. Beter licht gebeten door een hond die enkel een waarschuwing geeft en hiervan leren, dan door bijvoorbeeld later een vreemde hond gebeten worden die gewoonweg vals is, en wel gelijk naar de keel 'grijpt'.

Ik ben zelf ook wel meerdere keren gekrabt of gebeten door mijn katten en ook wel eens door een hond; als klein meisje met je hoofd op de buik van een hond gaan liggen, die slaapt en hierdoor wakker schrikt, wil ook nog wel eens een haal in je gezicht opleveren; t was misschien niet eens echt de bedoeling van de hond, het was immers een schrikreactie... zoiets zou bij de hond uit het bericht ook gewoon gebeurd kunnen zijn natuurlijk.
pi_56405689
tjeezes zeg, waar gaat dit over, dat kind heeft wat krabben in zijn gezicht, en zo te zien zijn die nogal oppervlakkig, ik zie iig geen hechtdraadjes ..

Voor de rest, wat is dit voor onzin, de hond voelt zich nu boven het kind gesteld ? Zelfs de meest onderdanige hond/kat/beest/mens bijt van zich af als die keer op keer getreiterd wordt, dat zegt voor de rest weinig over de pikorde, pas als die hond hapt terwijl er eigenlijk niets is gebeurd heb je reden om je zorgen te maken
Daarnaast heb je ook nog het leuke aspect wat die hond nu afmaken/wegdoen het kind zou leren .. dat je (huis)dieren straffeloos mag treiteren ?

Aan die foto te zien woont dat mens ergens in de outback, wie weet heeft zij jaren besteedt om van die hond een goede boederijhond te maken en heeft die al tig keer hun levens gered door voor slangen en andere enge beesten te waarschuwen .. wat dat aangaat leven de aussies buiten de binnensteden nog een stukje dichter bij de natuur dan wij hier met af en toe een stukje groen tussen al dat beton, daar is een goede hond vaak meer dan een huisdier en/of statussymbool .. daar is het het extra paar ogen, oren en neus, die, omdat ze scherper zijn dan die van de mens, je leven kunnen redden
pleased to meet you
pi_56405744
Dat beest hoeft niet te worden afgemaakt, maar wegdoen lijkt me wel een goede optie.
pi_56405778
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:30 schreef moussie het volgende:
tjeezes zeg, waar gaat dit over, dat kind heeft wat krabben in zijn gezicht, en zo te zien zijn die nogal oppervlakkig, ik zie iig geen hechtdraadjes ..
Kijk eens goed naar het oog
quote:
Voor de rest, wat is dit voor onzin, de hond voelt zich nu boven het kind gesteld ? Zelfs de meest onderdanige hond/kat/beest/mens bijt van zich af als die keer op keer getreiterd wordt, dat zegt voor de rest weinig over de pikorde, pas als die hond hapt terwijl er eigenlijk niets is gebeurd heb je reden om je zorgen te maken
Zelfs de moeder doet slechts een gissing wat er gebeurd kan zijn, en jij weet nu al wat het kind deed?
quote:
Daarnaast heb je ook nog het leuke aspect wat die hond nu afmaken/wegdoen het kind zou leren .. dat je (huis)dieren straffeloos mag treiteren ?
Dat kind is 2(!!!) jaar oud, denk je nou werkelijk dat hij weet wat hij uberhaupt aan het doen is ?
Kon jij op je 2e al de consequenties van je daden inzien??
quote:
Aan die foto te zien woont dat mens ergens in de outback, wie weet heeft zij jaren besteedt om van die hond een goede boederijhond te maken en heeft die al tig keer hun levens gered door voor slangen en andere enge beesten te waarschuwen .. wat dat aangaat leven de aussies buiten de binnensteden nog een stukje dichter bij de natuur dan wij hier met af en toe een stukje groen tussen al dat beton, daar is een goede hond vaak meer dan een huisdier en/of statussymbool .. daar is het het extra paar ogen, oren en neus, die, omdat ze scherper zijn dan die van de mens, je leven kunnen redden
Ja dus? Nooit Old Jeller gezien ofzo?
pi_56405940
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:33 schreef Scorpie het volgende:
Dat beest hoeft niet te worden afgemaakt, maar wegdoen lijkt me wel een goede optie.
Het beest valt niet zo maar aan maar in reactie op .. als je begint dingen/dieren de deur uit te doen omdat het niet willen luisteren van je kind gevolgen heeft, waar houdt het dan op ?

En nu niet weer beginnen van : het kind is pas 2, die begrijpt het niet .. onzin, een kind van 2 weet heel goed dat het de huisdieren niet mag treiteren, het is niet voor niets dat ze het alleen maar doen als mama even niet kijkt !
pleased to meet you
  Donald Duck held woensdag 30 januari 2008 @ 11:44:10 #83
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56405972
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:30 schreef moussie het volgende:

Die hond had gewoon onmiddellijk een flinke schop terug moeten krijgen van die vrouw. Dat de hond leert dat het kind absoluut in geen enkel geval gebeten mag worden.
quote:
Wat een extreme speculatie zeg. Gaat echt nergens over.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_56405978
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Het beest valt niet zo maar aan maar in reactie op .. als je begint dingen/dieren de deur uit te doen omdat het niet willen luisteren van je kind gevolgen heeft, waar houdt het dan op ?

Een kind van 2 die niet luistert is normaler dan een beest dat je kop er bijna afbijt omdat je aan zijn oor trekt.
quote:
En nu niet weer beginnen van : het kind is pas 2, die begrijpt het niet .. onzin, een kind van 2 weet heel goed dat het de huisdieren niet mag treiteren, het is niet voor niets dat ze het alleen maar doen als mama even niet kijkt !
Echt, welk woord snap je niet van de zin 'kinderen van 2 snappen de consequenties van hun daden niet' ?
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:51:26 #85
12913 GreatWhiteSilence
pi_56406137
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een kind van 2 die niet luistert is normaler dan een beest dat je kop er bijna afbijt omdat je aan zijn oor trekt.
[..]
O alsjeblieft, zeg. Overdrijven is ook een vak.
quote:
Echt, welk woord snap je niet van de zin 'kinderen van 2 snappen de consequenties van hun daden niet' ?
Ze snappen dat heel goed, anders zouden ze dingen niet stiekem doen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:52:30 #86
78780 deedeetee
pi_56406160
Kinderen van 2 kunnen/mogen niet verantwoordelijk gehouden voor hun daden. De ouders zijn de verantwoordelijken voor die daden. Als een kind op de leeftijd iets vernield moeten de ouders dokken.
De hond had dus de moeder moeten bijten want het was háár verantwoording/schuld Ben benieuwd of de hond dan óók had mogen blijven....

Uiteraard is dit een onzin post....
pi_56406161
quote:
Inderdaad...zijn ook puppycursussen voor. En vooral mannetjes houden hun jaarlijkse roedeluitdagingsmomenten. Wanneer onze hond even eigenwijs begint te worden? Is het tijd voor de strenge bepaling van de rangorde.

Je kunt het al heel eenvoudig houden het hele jaar door...door het gezin voor de hond naar buiten te laten gaan. Gaat de hond trekken? Juist de andere kant op lopen dan de hond in planning heeft. Dan zijn er nog andere dingen zoals eten. De etensbak wegzetten wanneer jullie eten en de hond pas laten eten wanneer jullie gegeten hebben. Bak af en toe wegpakken wanneer hij aan het eten is...dit doen ook de roedel leiders met prooi. Die beslissen zelfs wanneer er gegeten wordt en wanneer de roedelleider tussendoor nog trek krijgt? Jaagt hij de lagere rang hond van de prooi weg.

Zelfs een kind even in de mand laten zitten af en toe en de hond eruit (ja, klinkt vreemd) maar zo beseft de hond zijn plaats in de roedel....want zo zien honden de mensen...als deel van een roedel..en degene die het meest dominant is? Is de roedelleider en bepaald de rangen. (klinkt maf, maar zo heb ik het geleerd op puppycursus)

Het instinct van een hond zit er nu eenmaal in. Begin niet aan huisdieren wanneer je ze niet respecteert en ze als mens (kind) gaat zien.

Wel een lugubere foto trouwens. Moeder zit hond te aaien terwijl kind daar alleen staat. Vermoed dat het in opdracht is van de fotograaf....anders krijg ik hier een vreemd gevoel bij.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:53:26 #88
185631 Guncta
En un momento dado
pi_56406184
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Alsof die hond denkt, weet je wat, dat kind is 2, die snapt nog niet wat ik blaf. Laat maar, later is ie vast oud genoeg om door te hebben dat dit niet mag. Als troost ga ik wel ff mijn zak schoonlikken.

Een hond die bijt is niet meteen vals, al word je dat vaak wel wijsgemaakt.
Als dat zo zou zijn dan zou onze rottweiler al 3 keer zijn afgemaakt en een gevaar voor ons gezin zijn.
pi_56406241
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

O alsjeblieft, zeg. Overdrijven is ook een vak.
Ow, je vind het wel meevallen, die foto?
quote:
[..]

Ze snappen dat heel goed, anders zouden ze dingen niet stiekem doen.
Ze snappen dat het niet mag van mamma, niet dat het beest hap kan doen.
En dat is wat ik bedoel met dat het kind niet de daden van zijn acties kan overzien.
Als hij zijn hand op het gasfornuis legt en het vuur staat aan, dan is dat zeker ook zijn eigen schuld, ook al snapt hij niet wat er gebeurt als hij dat doet?
Als jij dat niet snapt, dan snap je zelf ook oorzaak en gevolg niet

Ik begin te geloven dat hier op Fok allemaal supermannen zitten, die binnen een maand nadat ze uit de baarmoeder gescheten zijn volledig ontwikkeld waren en gelijk wisten dat ze vooral niet moesten spelen met dieren
pi_56406273
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:53 schreef Guncta het volgende:

[..]

Alsof die hond denkt, weet je wat, dat kind is 2, die snapt nog niet wat ik blaf. Laat maar, later is ie vast oud genoeg om door te hebben dat dit niet mag. Als troost ga ik wel ff mijn zak schoonlikken.
Zeg ik dat dan? Ik zeg dat je de hond weg moet halen uit die omgeving, waarin de moeder OVERDUIDELIJK tekortschiet.
quote:
Een hond die bijt is niet meteen vals, al word je dat vaak wel wijsgemaakt.
Als dat zo zou zijn dan zou onze rottweiler al 3 keer zijn afgemaakt en een gevaar voor ons gezin zijn.
Dat ligt helemaal aan de situatie. Als zo`n beest mij zonder reden zou aanvallen en zou bijten zou het one-way ticket zijn richting de DA voor een spuitje, ook al ben ik zelf hondenbezitter.
pi_56406300
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:35 schreef Scorpie het volgende:
Kijk eens goed naar het oog
een krabje en een beetje blauw .. verkeerd van de fiets vallen ziet er erger uit
quote:
Zelfs de moeder doet slechts een gissing wat er gebeurd kan zijn, en jij weet nu al wat het kind deed?
Zo ongeveer wel ja .. als je zelf kinderen en huisdieren hebt hoef je geen Einstein te zijn om dat te beredeneren
quote:
Dat kind is 2(!!!) jaar oud, denk je nou werkelijk dat hij weet wat hij uberhaupt aan het doen is ?
Kon jij op je 2e al de consequenties van je daden inzien??
Ze weten iig wel dat ze iets doen dat niet mag, vandaar dat ze het stiekem doen .. en nee, uiteraard zie je de consequenties niet op die leeftijd, maar telt dat niet voor een merendeel van alles in je jeugd, dat je moet afgaan op het oordeel van je ouders omdat jezelf de gevolgen van je handelen niet kan overzien ?
quote:
Ja dus? Nooit Old Jeller gezien ofzo?
nope, wel Lassie ...
en het in dit geval treffendere Flying Doctors en Steve Irwin en last but not least stukkies van die Snake Hunter op zijn motor (kan even niet op de naam komen), en daar hoor je dus idd vaak dat de hond zat te waarschuwen .. plus dat ik dus weet dat mensen buiten de grote steden een andere kijk hebben op honden, op een boerderij heeft zo'n dier een andere functie/status dan op 3 hoog achter
pleased to meet you
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:59:13 #92
78780 deedeetee
pi_56406315
quote:
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:01:49 #93
185631 Guncta
En un momento dado
pi_56406366
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan? Ik zeg dat je de hond weg moet halen uit die omgeving, waarin de moeder OVERDUIDELIJK tekortschiet.
[..]

Dat ligt helemaal aan de situatie. Als zo`n beest mij zonder reden zou aanvallen en zou bijten zou het one-way ticket zijn richting de DA voor een spuitje, ook al ben ik zelf hondenbezitter.
Het waren alle 3 waarschuwingshappen en dus niet doorhappen, voorgeleidt door blaffen.
Beide partijen viel niks kwalijk te nemen, aangezien veel mensen leren dat je, als een hond blaft, je door moet lopen. Zo'n gevoel heb ik ook met dit topic trouwens. De enige die de schuld kan krijgen is de moeder.
pi_56406367
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:58 schreef moussie het volgende:

[..]

een krabje en een beetje blauw .. verkeerd van de fiets vallen ziet er erger uit
Dat beetje blauw zijn volgens mij hechtingen
quote:
[..]

Zo ongeveer wel ja .. als je zelf kinderen en huisdieren hebt hoef je geen Einstein te zijn om dat te beredeneren
[..]
Heel knap, misschien moet je dierenfluisteraar worden. Aangezien het kind ook niet kan praten, zullen we niet te weten komen wat er precies gebeurt is. Voor hetzelfde geld greep de hond het kind als eerste, who knows. Wel leuk dat je per definitie opkomt voor de hond, doe je dat ook bij je eigen kids als die gegrepen worden door je hond?
quote:
Ze weten iig wel dat ze iets doen dat niet mag, vandaar dat ze het stiekem doen .. en nee, uiteraard zie je de consequenties niet op die leeftijd, maar telt dat niet voor een merendeel van alles in je jeugd, dat je moet afgaan op het oordeel van je ouders omdat jezelf de gevolgen van je handelen niet kan overzien ?
[..]
En als moeder en pa zelf tekortschieten in de opvoeding van zowel dier als kind, moet 1 van de 2 de deur uit imo. Dat zou dus de hond moeten zijn, of zet je liever het kind dat jij als 'dader' aanmerkt buiten de deur?
quote:
nope, wel Lassie ...
en het in dit geval treffendere Flying Doctors en Steve Irwin en last but not least stukkies van die Snake Hunter op zijn motor (kan even niet op de naam komen), en daar hoor je dus idd vaak dat de hond zat te waarschuwen .. plus dat ik dus weet dat mensen buiten de grote steden een andere kijk hebben op honden, op een boerderij heeft zo'n dier een andere functie/status dan op 3 hoog achter
Dat weet ik zelf ook, kom zelf uit een boerenfamilie dus
pi_56406405
quote:
Verreweg de meeste beten vallen niet door dominantie, maar juist door onzekerheid.

Als een hond pakt vanuit dominatie dan is het een heel stuk erger als dit, als je naar de verwonding kijkt zie je dat het niet meer dan een fikse snauw is geweest, dat mensenkinderen daar erg kwetsbaar voor zijn kan de hond niet weten.

Als een hond uit dominantie bijt dan eist hij overgave, dat gaat ee kind niet doen op een hondenmanier, die gaat gillen en wapperen(mensenreactie), dat is levensgevaarlijk bij een dominant agressieve hond, die dan in veel gevallen door zal gaan tot die overgave komt(een pup die zich niet overgeeft gaat dood).

Een kind onder de 12 staat NOOIT onder de hond, dat is alleen mogelijk in BIJZIJN van de ranghogere, van de baas dus, als je ze alleen laat met elkaar staat elke hond automatisch hoger in rang dan een klein kind, daarom mogen honden en kinderen niet alleen met elkaar gelaten worden.
Buiten het feit om dat een kind van 2 geen grensen kent, de hond erge pijn kan doen, kan een hond ee fikse goedzak zijn, maar het houdt echt ergens op.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_56406419
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:01 schreef Guncta het volgende:

[..]

Het waren alle 3 waarschuwingen en niet doorhappen, voorgeleidt door blaffen.
Beide partijen viel niks kwalijk te nemen, aangezien veel mensen leren dat je, als een hond blaft, je door moet lopen. Zo'n gevoel heb ik ook met dit topic trouwens. De enige die de schuld kan krijgen is de moeder.
Wacht even hoor, jouw hond blaft, en als ik dan doorloop grijpt hij mij? En dat vind jij een waarschuwing ? Dacht niet dat hij dat ooit moest flikken, dan kreeg hij gelijk een trap op zijn kop bij mij.
Zo voed je je hond niet op, hoe dominant dan ook.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:05:06 #97
12913 GreatWhiteSilence
pi_56406426
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ow, je vind het wel meevallen, die foto?
[..]
Ik zie de gevolgen van één enkele beet, helaas op de verkeerde plek terecht gekomen. Voor hetzelfde geld was de beet op de arm terecht gekomen, of op zijn hand.
quote:
Ze snappen dat het niet mag van mamma, niet dat het beest hap kan doen.
En dat is wat ik bedoel met dat het kind niet de daden van zijn acties kan overzien.
Als hij zijn hand op het gasfornuis legt en het vuur staat aan, dan is dat zeker ook zijn eigen schuld, ook al snapt hij niet wat er gebeurt als hij dat doet?
Als jij dat niet snapt, dan snap je zelf ook oorzaak en gevolg niet

Ik begin te geloven dat hier op Fok allemaal supermannen zitten, die binnen een maand nadat ze uit de baarmoeder gescheten zijn volledig ontwikkeld waren en gelijk wisten dat ze vooral niet moesten spelen met dieren
Als jij te horen krijgt dat het niet mag, maar dit ondanks dat iedere keer wel poogt te doen, dan moet je maar op de harde manier leren wat de consequenties zijn. Ik heb zelf nooit zoiets gehad, omdat ik braaf naar mijn ouders luisterde als ze zeiden dat ik iets niets mocht doen. Als het een snel lerende knul is, zal hij het in het vervolg wel laten niet naar zijn moeder te luisteren als die wat verbiedt. Want nu weet hij dat de gevolgen van niet luisteren helemaal niet leuk zijn.
pi_56406432
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:49 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Wie zegt dat die hond niet heeft gewaarschuwt?

Alhoewel het afschuwelijk is voor het kind gaat het om een enkele hap, niet eens een hele heftige(dan was de schade vele malen groter geweest, het is geen heel klein hondje ofzo), het is een waarschuwingssnaw geweest, niet meer, niet minder.

Supererg voor het kind, maar niets echt naars vanuit de hond.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:07:01 #99
185631 Guncta
En un momento dado
pi_56406478
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wacht even hoor, jouw hond blaft, en als ik dan doorloop grijpt hij mij? En dat vind jij een waarschuwing ? Dacht niet dat hij dat ooit moest flikken, dan kreeg hij gelijk een trap op zijn kop bij mij.
Zo voed je je hond niet op, hoe dominant dan ook.
Als ze alleen achterom komen wel en vreemd zijn.
Als ze een keertje langs zijn geweest, geen probleem.
pi_56406546
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:07 schreef Guncta het volgende:

[..]

Als ze alleen achterom komen wel en vreemd zijn.
Als ze een keertje langs zijn geweest, geen probleem.
Dat is dus gewoon een goeie waakhond Dan snap ik de context
pi_56406549
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Onzin, het is een fabeltje dat als een hond een keer bijt hij het steeds makkelijker gaat doen, dat ligt geheel aan de reden van bijten, het hoe en waarom.

Dit is amper een beet te noemen(kijk naar de grote van de hond en naar de schade, een echte beet gaat tot op het bot, geeft niet maar een krasje al is het een nare), je kan het vergelijken met een tik op de vingers als zo'n ukkepuk in je haar hangt ofzo...
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:11:29 #102
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56406592
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Onzin, het is een fabeltje dat als een hond een keer bijt hij het steeds makkelijker gaat doen, dat ligt geheel aan de reden van bijten, het hoe en waarom.

Dit is amper een beet te noemen(kijk naar de grote van de hond en naar de schade, een echte beet gaat tot op het bot, geeft niet maar een krasje al is het een nare), je kan het vergelijken met een tik op de vingers als zo'n ukkepuk in je haar hangt ofzo...
Met het verschil dat een beet van een hond, een waarschuwingsbeet ook, meer scahde aanricht.

moeder moet beter opletten.
Hond is niet schuldig, kind ook niet, moeder.
pi_56406703
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:11 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Met het verschil dat een beet van een hond, een waarschuwingsbeet ook, meer scahde aanricht.

moeder moet beter opletten.
Hond is niet schuldig, kind ook niet, moeder.
Ja, die snauw richt meer schade aan, daarom is moeder zo fout, die had dit nooit moeten laten gebeuren, die had de hond moeten beschermen, het kind niet zijn gang moeten laten gaan.

Dit is een te harde leerschool.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:21:34 #104
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56406821
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, die snauw richt meer schade aan, daarom is moeder zo fout, die had dit nooit moeten laten gebeuren, die had de hond moeten beschermen, het kind niet zijn gang moeten laten gaan.

Dit is een te harde leerschool.
Nee hoor, wat SHE al schreef, katten en honden horen niet in de legoton. Het kind weet nu meteen wat ie vooral niet moet doen. Dat had hij kunnen weten als hij de peutertest niet had verknald.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:25:30 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56406909
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Mwoa, wie kent het verhaal niet van de familie die de hond liet inslapen nadat hij een kind had gebeten, maar dat de dierenarts toen het te laat was erachter kwam dat het oor van de hond vol zat met nietjes...
dat broodje aap verhaal komt altijd weer langs inderdaad in dit soort topics
quote:
Dit had sowieso niet mogen gebeuren, je laat geen klein kind alleen met een dergelijke hond, gewoon onverstandig. Maar om hem nu af te maken of weg te doen? Nee, het is duidelijk dat de hond niet echt aanviel, dit ziet eruit als een waarschuwings- of correctie-beet, alleen jammer dat het net in het gezicht was. Moeders moet voortaan beter opletten wat het kind en de hond aan het doen zijn...
ja of muilkorf die hond dan of laat zoonlief spelen met een barbapappakostuum aan ...

beste is natuurlijk gewoon voorkomen en dat is dus geen potentieel gevaarlike honden nemen als je kleine kinderen hebt...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_56406924
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:21 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Nee hoor, wat SHE al schreef, katten en honden horen niet in de legoton. Het kind weet nu meteen wat ie vooral niet moet doen. Dat had hij kunnen weten als hij de peutertest niet had verknald.
Ach ga heen zeg, je behoort gewoon als ranghogere je taak te doen, oppassen dus, hond beschermen tegen kind, kind leren normaal om te gaan met hond.

Er hoeft niet gebeten te worden, als er gebeten wordt heeft de ranghogere in huis zijn taak niet gedaan, dat is echt heel slecht.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:26:47 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56406941
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:21 schreef Aoristus het volgende:

[..]

daar heb je zo weinig aan als je kind dood of invalide wordt gebeten he ... tof leermoment!
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:28:22 #108
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56406979
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:25 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

ja of muilkorf die hond dan of laat zoonlief spelen met een barbapappakostuum aan ...

beste is natuurlijk gewoon voorkomen en dat is dus geen potentieel gevaarlike honden nemen als je kleine kinderen hebt...
Alle honden zijn potentieel gevaarlijk.
Ook dat Mathezer leeuwtje kan behoorlijk bijten.

Voorkomen kan ook door beter op te letten.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:29:50 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56407011
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:28 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Alle honden zijn potentieel gevaarlijk.
Ook dat Mathezer leeuwtje kan behoorlijk bijten.

Voorkomen kan ook door beter op te letten.
niemand kan 100% opletten...
pi_56407069
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Verreweg de meeste beten vallen niet door dominantie, maar juist door onzekerheid.

Als een hond pakt vanuit dominatie dan is het een heel stuk erger als dit, als je naar de verwonding kijkt zie je dat het niet meer dan een fikse snauw is geweest, dat mensenkinderen daar erg kwetsbaar voor zijn kan de hond niet weten.

Als een hond uit dominantie bijt dan eist hij overgave, dat gaat ee kind niet doen op een hondenmanier, die gaat gillen en wapperen(mensenreactie), dat is levensgevaarlijk bij een dominant agressieve hond, die dan in veel gevallen door zal gaan tot die overgave komt(een pup die zich niet overgeeft gaat dood).

Een kind onder de 12 staat NOOIT onder de hond, dat is alleen mogelijk in BIJZIJN van de ranghogere, van de baas dus, als je ze alleen laat met elkaar staat elke hond automatisch hoger in rang dan een klein kind, daarom mogen honden en kinderen niet alleen met elkaar gelaten worden.
Buiten het feit om dat een kind van 2 geen grensen kent, de hond erge pijn kan doen, kan een hond ee fikse goedzak zijn, maar het houdt echt ergens op.
Ja je hebt ook angstbijters maar wat dacht je van kleine hondjes die meestal zo verwend zijn dat ze uit dominantie bijten,hoor je natuurlijk nooit wat van want het heeft meestal weinig impact. Is meestal ook een waarschuwing ja maar maakt dat het minder erg?
Wat je over rangorde zegt zo bedoelde ik het ook.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:36:03 #111
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56407158
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:29 schreef Re het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, maar je zou wel gewoon je kind van twee uit de buurt van de hond houden, zoals je hem/haar ook uit de buurt houdt van een drukke straat of een vijver.
Zorgen dat ze niet in dezelfde ruimte zijn, en dat je, als ze dat wel zijn er bovenop zit.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:37:20 #112
78780 deedeetee
pi_56407178
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:29 schreef Re het volgende:

[..]

Dat is waar en het is niet uitgesloten dat dit jongetje van het hardleerse soort is dat over een tijdje de hond wéér aan zijn oren trekt.

Als je zo duidelijk bewijs hebt dat hond en kind in de fout gaan moet je ze uit elkaar houden. Dus hond moet weg.

Ik heb zelf een hond weg moeten doen omdat mijn eerste kind hem * mishandelde * de hond liet het zonder mopperen toe maar ikke NIET !
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:39:58 #113
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56407233
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Ach ga heen zeg, je behoort gewoon als ranghogere je taak te doen, oppassen dus, hond beschermen tegen kind, kind leren normaal om te gaan met hond.

Er hoeft niet gebeten te worden, als er gebeten wordt heeft de ranghogere in huis zijn taak niet gedaan, dat is echt heel slecht.
Als dat kind weet dat het hondendekentje een no-go area is, dan heeft ie daar maar rekening mee te houden. Kinderen zijn niet helemaal debiel. Ik zie dit voorval als een wijze levensles.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:40:22 #114
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56407240
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:26 schreef Re het volgende:

[..]

daar heb je zo weinig aan als je kind dood of invalide wordt gebeten he ... tof leermoment!
Het kind was dan in de eerste instantie al niet goed bij zijn hoofd
pi_56407242
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:01 schreef Scorpie het volgende:
Dat beetje blauw zijn volgens mij hechtingen
leuk zo'n firefox plugin waarmee je kan inzoomen .. geen hechtingen, een dikke krab boven het oog, twee kleintjes eronder, 2 kleine putjes op z'n neus en net naast het oog en een krabje over de wenkbrauw heeb naar het voorhoofd .. op die foto lijkt het een stuk smeriger omdat die zo te zien net die 2 kleine wondjes onder zijn oog heeft open gekrabd en het bloed daarvan een beetje uitgesmeerd is
quote:
Heel knap, misschien moet je dierenfluisteraar worden. Aangezien het kind ook niet kan praten, zullen we niet te weten komen wat er precies gebeurt is. Voor hetzelfde geld greep de hond het kind als eerste, who knows. Wel leuk dat je per definitie opkomt voor de hond, doe je dat ook bij je eigen kids als die gegrepen worden door je hond?
Tja, als je al zo'n tijdje rond huppelt als ik zie je wel overeenkomsten in soortgelijke gevallen, heeft niets met dierenfluisteraar of wat dan ook te maken ..
Maar jij wil een dier afmaken omdat die misschien als eerste gebeten zou kunnen hebben, terwijl je weet dat je kind die hond ondanks alle waarschuwingen maar niet met rust wil laten ?
En nee, ik kom niet per definitie op voor een hond, maar als mijn kinderen dat beest maar blijven treiteren, wachten tot ik de kamer uit ben en dan erop af en die slapende hond aan de staart trekken, ja, dan neem ik het op voor de hond .. niet dat die niet ook op z'n donder krijgt, ik ben de baas dus ik straf en niet hij, maar ik ga die kinderen toch echt niet leren dat zij die hond mogen treiteren en als die wat terug doet moet die weg .. dat zou mi erop neerkomen dat ik mijn kids bewust opvoed tot bully, pestkop of hoe je het wil noemen
quote:
En als moeder en pa zelf tekortschieten in de opvoeding van zowel dier als kind, moet 1 van de 2 de deur uit imo. Dat zou dus de hond moeten zijn, of zet je liever het kind dat jij als 'dader' aanmerkt buiten de deur?
aan dit topic te zien zijn er anders heel wat kinderen van ouders die in de opvoeding tekort zijn geschoten .. er is hier geen dader, alleen maar een kind dat de gevolgen van zijn plagerijen moest ondervinden ..

Wat was de reden ook alweer voor veel mensen om een huisdier aan te schaffen, op laten groeien met je kind .. het leren van verantwoordelijkheid voor een ander levend wezen ?
quote:
Dat weet ik zelf ook, kom zelf uit een boerenfamilie dus
aah, en als jij de ouwe waakhond van je Pa had zitten treiteren en dat beest had naar je gehapt had die de deur uit gemoeten ? Geloof je het zelf ?
pleased to meet you
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:41:15 #116
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56407268
Natuurlijk kun je niet alles voorkomen, mijn dochtertje heeft, toen ze anderhalf was ongeveer haar vinger tot op het bot toe opengehaald toen er een tafel bovenop viel waar ze aan was gaan hangen(dat ging dus duidelijk niet),de oudste rende met haar hoofd recht tegen de hoek van een tafel en dat moest gelijmd worden.

Dat neemt niet weg dat je met dieren, vijvers, drukke straten, meer oplet dan met tafels.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:44:02 #117
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56407342
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:40 schreef moussie het volgende:

En nee, ik kom niet per definitie op voor een hond, maar als mijn kinderen dat beest maar blijven treiteren, wachten tot ik de kamer uit ben en dan erop af en die slapende hond aan de staart trekken, ja, dan neem ik het op voor de hond ..
Ik zou het mijn hond ook niet kwalijk nemen,(wel mopperen, van schrik sowieso) maar mezelf des te meer.

Je laat je kind niet alleen in de kamer met een hond als ie zo jong is!!
pi_56407596
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:40 schreef moussie het volgende:
[..]

Tja, als je al zo'n tijdje rond huppelt als ik zie je wel overeenkomsten in soortgelijke gevallen, heeft niets met dierenfluisteraar of wat dan ook te maken ..
Hoe kan je dat nou zeggen? Je baseert heel het onderstaande verhaal op 1 enkele eigen ervaring?
quote:
Maar jij wil een dier afmaken omdat die misschien als eerste gebeten zou kunnen hebben, terwijl je weet dat je kind die hond ondanks alle waarschuwingen maar niet met rust wil laten ?
Hoe weet jij dat dat kind dat doet dan? Dat haal ik niet uit de OP? Ga je nu dingen insinueren die gebeurd kunnen zijn, of neem je dingen voor waar aan die niet zijn te verifieren?
En ik heb nooit gezegd dat ze dat beest moeten afmaken, maar de MOEDER moet haar VERANTWOORDELIJKHEID nemen en dat beest de deur uit doen. Ze kan blijkbaar niet voor 2 dingen tegelijk zorgen.
quote:
En nee, ik kom niet per definitie op voor een hond, maar als mijn kinderen dat beest maar blijven treiteren, wachten tot ik de kamer uit ben en dan erop af en die slapende hond aan de staart trekken, ja, dan neem ik het op voor de hond .. niet dat die niet ook op z'n donder krijgt, ik ben de baas dus ik straf en niet hij,
maar ik ga die kinderen toch echt niet leren dat zij die hond mogen treiteren en als die wat terug doet moet die weg .. dat zou mi erop neerkomen dat ik mijn kids bewust opvoed tot bully, pestkop of hoe je het wil noemen
Nu doe je het weer; je gaat onbewust af op insinuaties, veronderstellingen en eigen ervaring. Je hebt geen feitenkennis in deze situatie, dus het is helemaal niet relevant hoe jij zou reageren hierin. Beperk je tot de feiten en concludeer daaruit dat de situatie onwerkbaar is.
quote:
aan dit topic te zien zijn er anders heel wat kinderen van ouders die in de opvoeding tekort zijn geschoten .. er is hier geen dader, alleen maar een kind dat de gevolgen van zijn plagerijen moest ondervinden ..
Ja hoor, weer een conclusie die je doet aan de hand van veronderstellingen.
quote:
Wat was de reden ook alweer voor veel mensen om een huisdier aan te schaffen, op laten groeien met je kind .. het leren van verantwoordelijkheid voor een ander levend wezen ?
Wat dacht je van de gezelligheid van een huisdier? Of het feit dat het huisdier er eerder is dan het kind?
quote:
aah, en als jij de ouwe waakhond van je Pa had zitten treiteren en dat beest had naar je gehapt had die de deur uit gemoeten ? Geloof je het zelf ?
Dan had de hond een trap gekregen en ik waarschijnlijk ook. En als dat beest mij had gegrepen zonder aanleiding was hij in het land door zijn kop geschoten, zoals het hoort

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2008 12:55:48 ]
pi_56407645
wat een gehuil om een kind dat een hond treiterd/pest/irriteerd. en daarvoor door de hond wordt geweerd. Wat vanm de hond een LOGISCHE reactie is.

Puntje bij paaltje, ma had beter op moeten letten, niet de hond zijn schuld.
Op woensdag 30 januari 2008 12:58 schreef het.ismij het volgende:
wat een gehuil om een kind dat een hond treiterd/pest/irriteerd. en daarvoor door de hond wordt geweerd. Wat vanm de hond een LOGISCHE reactie is.

Puntje bij paaltje, ma had beter op moeten letten, niet de hond zijn schuld.
Precies. Dus ook niet het kind zijn schuld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2008 13:03:55 ]
pi_56407731
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Precies. Dus ook niet de kind zijn schuld.
inderdaad. Want die weet niet beter.
Op woensdag 30 januari 2008 12:39 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Als dat kind weet dat het hondendekentje een no-go area is, dan heeft ie daar maar rekening mee te houden. Kinderen zijn niet helemaal debiel. Ik zie dit voorval als een wijze levensles.
Het kind is 2!!!!!!!!!!!

Daarvan kan je niet verwachten dat die de regels omtrent honden begrijpt en zich er volledig aan houdt, daarom moeten de ouders waken dat de regels in acht genomen worden, dat de plaats van de hond met rust gelaten wordt zodat als het kind een jaar of 4 is deze dit echt volledig begrijpt en zich eraan houdt.
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:38:06 #123
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56408388

Moeder sluit 'trouwe' viervoeter in armen na mishandeling zoontje door hond.

Zo komt die foto op mij over. Dat dat wijf zo weet te poseren is al uiterst dubieus. Wat een trailer trash.

Lekkere Telegraaf foto, alhoewel, die kunnen van deze opzet nog veel leren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56408424
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:55 schreef Scorpie het volgende:
Hoe kan je dat nou zeggen? Je baseert heel het onderstaande verhaal op 1 enkele eigen ervaring?
ik woon anders niet in mijn eentje op een eiland .. en even buiten de persoonlijke kring, in dik 10 jaar wachten en kletsen op het schoolplein hoor je heel wat
quote:
Hoe weet jij dat dat kind dat doet dan? Dat haal ik niet uit de OP? Ga je nu dingen insinueren die gebeurd kunnen zijn, of neem je dingen voor waar aan die niet zijn te verifieren?
En ik heb nooit gezegd dat ze dat beest moeten afmaken, maar de MOEDER moet haar VERANTWOORDELIJKHEID nemen en dat beest de deur uit doen. Ze kan blijkbaar niet voor 2 dingen tegelijk zorgen.
Nee, dat haal ik niet uit de OP maar uit mijn riante levenservaring .. je wil niet weten hoe vaak ik die zin heb gehoord Hij/zij zal wel weer aan het pesten zijn geweest' ..

en in de tussentijd neem jij wel dingen aan die verder niet te verifiëren zijn en trekt daaruit de conclusie dat moeder haar taak niet aan kan ?
quote:
Nu doe je het weer; je gaat onbewust af op insinuaties, veronderstellingen en eigen ervaring. Je hebt geen feitenkennis in deze situatie, dus het is helemaal niet relevant hoe jij zou reageren hierin. Beperk je tot de feiten en concludeer daaruit dat de situatie onwerkbaar is.

[..]

Ja hoor, weer een conclusie die je doet aan de hand van veronderstellingen.
Nou nee, ik ga af op de posts in dit topic, menigeen die een knauw krab heeft gehad omdat die niet wou luisteren en die beesten zijn stuk voor stuk niet 'verwijdert'.
Maar ik begrijp dat jij wel feitenkennis hebt, hoe jij zou reageren in die situatie is wel relevant .. ?
quote:
Wat dacht je van de gezelligheid van een huisdier? Of het feit dat het huisdier er eerder is dan het kind?
Niet iedereen neemt een huisdier voor de gezelligheid, dat is stadse luxe, en of je een hond daarmee niet gigantisch tekort doet (oa afhankelijk van de maat) is nog maar de vraag, 3 keer per dag uitgelaten worden in een betonnen jungle lijkt me niet echt leuk ..
en ja, soms is het huisdier er eerder, en bij sommige rassen zie je idd dat die het kleintje niet accepteren omdat de pikorde verandert .. stafford-achtigen vallen daar naar mijn beste weten niet onder, dat zijn meer die rassen die nog dichter bij de wolf staan, huskies, herders ed ..
quote:
Dan had de hond een trap gekregen en ik waarschijnlijk ook. En als dat beest mij had gegrepen zonder aanleiding was hij in het land door zijn kop geschoten, zoals het hoort
Tja, je zegt het zelf .. als er wel een aanleiding was had jij waarschijnlijk ook een trap gekregen

Deze hond zal waarschijnlijk een behoorlijke tik op z'n neus hebben gekregen, dit kind hoeft geen trap meer te krijgen, die heeft die al gehad .. en als er reden was om aan te nemen dat die hond het heeft gedaan zonder enige aanleiding zou die afgemaakt worden
pleased to meet you
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:40:18 #125
185631 Guncta
En un momento dado
pi_56408441
Idd en dan nog, alsof het kind kan inschatten wat de consequenties kunnen zijn?
pi_56408482
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:38 schreef popolon het volgende:
[ afbeelding ]
Moeder sluit 'trouwe' viervoeter in armen na mishandeling zoontje door hond.

Zo komt die foto op mij over. Dat dat wijf zo weet te poseren is al uiterst dubieus. Wat een trailer trash.

Lekkere Telegraaf foto, alhoewel, die kunnen van deze opzet nog veel leren.
waar halen ze dat 'in de armen sluiten' eigenlijk vandaan .. die hond staat er maar gewoon bij haar voeten zoals een trouwe hond behoort te doen .. ze aait hem niet, haalt hem niet aan, niets ?
pleased to meet you
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:43:38 #127
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56408513
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:42 schreef moussie het volgende:

[..]

waar halen ze dat 'in de armen sluiten' eigenlijk vandaan .. die hond staat er maar gewoon bij haar voeten zoals een trouwe hond behoort te doen .. ze aait hem niet, haalt hem niet aan, niets ?
quote:
Zo komt die foto op mij over.
pi_56408597
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:25 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

Dat broodje aap verhaal is wel berust op een echt geval, maar wordt nogal vaak in verschillende variatie's verteld.
Wel gebeuren er wel vaker van dat soort dingen, van geknipte oren tot potloodpunten in ogen en oren en andere ellende.

Wat bedoel je met potienteel gevaarlijke honden eigenlijk???????
Oh wacht, de hond heeft ergens in de verte wat weg van een pitbull type, dat zal het zijn...
Het is geen pitbull, alhoewel die daar wel veel voorkomen, tot de hetze tegen pitbulls was dit namelijk gezinshond nummer 1 omdat hij erg geduldig is en een hoge pijngrens heeft(en dus niet zo snel reageert op pijnprikkels die een kind perongelijk kan geven).
pi_56408623
Ze moet dat jochie dus uit de buurt houden van die hond, of andersom. Totdat die wat ouder is en niet zomaar die hond pijn gaat doen. En tja.. misschien is het verder inderdaad een fijne hond en was dit gewoon eenmalig. Maar wil je dat risico lopen?
pi_56408709
denk dat de hoofdschuldige de moeder is, daarna het kind en dan de hond.

als een hond lang genoeg getreiterd word dan bijt die een keer van zich af.
ik peste wel eens de poedel van mijn oma en dat resulteerde ook wel eens in een flinke bijtwond in mijn vingers.
eigen schuld, dikke vinger. de hond kreeg geen straf, ik wel.

kinderen en dieren gaan samen maar dan moet het kind zeker respect worden bijgebracht voor dieren.
als een kind elke dag een ander kind pest op de kleuterschool dan kan de gepeste kleuter terug slaan maar ook met een mes of een passer of zo steken, maak je dat kind dan ook af?

als ik de moeder zo zie is het white trash en altijd zie je dat white trash grote honden heeft die verkeerd worden opgevoed.
een hond is niet gevaarlijk, de opvoeding kan gevaarlijk zijn van een dier....

een kennis van mij had een doperman pincher, groot beest en als je haar zag dan boezemde dat wel angst in.
kon het altijd goed vinden met dat beest tot stoeien aan toe.
toen die kennis een baby kreeg was er ook niks aan de hand.
nou ja, vreemden moesten niet bij de wieg komen of direct bij het kind omdat de hond de baby beschermde alsof het haar eigen kind was.

ligt in 99% van de gevallen aan de eigenaren van een hond en niet aan het beestje
pi_56408760
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat broodje aap verhaal is wel berust op een echt geval, maar wordt nogal vaak in verschillende variatie's verteld.
Wel gebeuren er wel vaker van dat soort dingen, van geknipte oren tot potloodpunten in ogen en oren en andere ellende.

Oh wacht, de hond heeft ergens in de verte wat weg van een pitbull type, dat zal het zijn...
Het is geen pitbull, alhoewel die daar wel veel voorkomen, tot de hetze tegen pitbulls was dit namelijk gezinshond nummer 1 omdat hij erg geduldig is en een hoge pijngrens heeft(en dus niet zo snel reageert op pijnprikkels die een kind perongelijk kan geven).
Is het niet een Staffordshire?
De Golden retriever is ook gezinshond nummer 1 geweest....
pi_56408765
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:53 schreef Zeg_Maar het volgende:

een kennis van mij had een doperman pincher, groot beest en als je haar zag dan boezemde dat wel angst in.
kon het altijd goed vinden met dat beest tot stoeien aan toe.
toen die kennis een baby kreeg was er ook niks aan de hand.
nou ja, vreemden moesten niet bij de wieg komen of direct bij het kind omdat de hond de baby beschermde alsof het haar eigen kind was.
Dat had mijn oom met mijn nichtje.
2 enorme vrouwtjes rotweilers.
Me nichtje zat op de rug van die beesten weet ik het wat. Ze kon echt alles doen met die beesten.
Maar o wee als ze wat deed wat niet mocht en ze kreeg een tik op der vingers, die honden beschermen haar gigantisch. ook met uitlaten enzo, geen andere honden e.d. in de buurt.
Op woensdag 30 januari 2008 13:39 schreef moussie het volgende:

[..]

ik woon anders niet in mijn eentje op een eiland .. en even buiten de persoonlijke kring, in dik 10 jaar wachten en kletsen op het schoolplein hoor je heel wat
[..]
Dan nog; geen feitelijke onderbouwing, alleen maar hear-say.
quote:
Nee, dat haal ik niet uit de OP maar uit mijn riante levenservaring .. je wil niet weten hoe vaak ik die zin heb gehoord Hij/zij zal wel weer aan het pesten zijn geweest' ..
quote:
en in de tussentijd neem jij wel dingen aan die verder niet te verifiëren zijn en trekt daaruit de conclusie dat moeder haar taak niet aan kan ?
[..]
Ik neem 1 ding aan: kind is gebeten door hond. Moeder heeft het niet kunnen voorkomen. En vandaaruit redeneer ik verder ja. Dat is dus een feitelijke onderbouwing.
quote:
Nou nee, ik ga af op de posts in dit topic, menigeen die een knauw krab heeft gehad omdat die niet wou luisteren en die beesten zijn stuk voor stuk niet 'verwijdert'.
Maar ik begrijp dat jij wel feitenkennis hebt, hoe jij zou reageren in die situatie is wel relevant .. ?
Zie hierboven.
quote:
Niet iedereen neemt een huisdier voor de gezelligheid, dat is stadse luxe, en of je een hond daarmee niet gigantisch tekort doet (oa afhankelijk van de maat) is nog maar de vraag, 3 keer per dag uitgelaten worden in een betonnen jungle lijkt me niet echt leuk ..
Net alsof je in de stad geen hondenuitlaat plekken hebt
quote:
en ja, soms is het huisdier er eerder, en bij sommige rassen zie je idd dat die het kleintje niet accepteren omdat de pikorde verandert .. stafford-achtigen vallen daar naar mijn beste weten niet onder, dat zijn meer die rassen die nog dichter bij de wolf staan, huskies, herders ed ..
http://www.waarmaarraar.n(...)bijt_baby_dood.html, hier betrof het ook een Husky.
Dat kind heeft zijn lesje wel geleerd
quote:
[..]

Tja, je zegt het zelf .. als er wel een aanleiding was had jij waarschijnlijk ook een trap gekregen
Waarschijnlijk ja. En dan had mijn pa het moeten zien gebeuren, anders was het niet zover gekomen. Zoals je hierboven kan lezen is die baby ook zonder een aanmerkelijke reden doodgebeten, behalve de roedel-theorie. Geloof je de hond dan ook in dit geval?
quote:
Deze hond zal waarschijnlijk een behoorlijke tik op z'n neus hebben gekregen, dit kind hoeft geen trap meer te krijgen, die heeft die al gehad ..
Ja, en die baby van het verhaal hier boven kan het niet meer navertellen. Die zal de hond ook wel hebben gepest
quote:
en als er reden was om aan te nemen dat die hond het heeft gedaan zonder enige aanleiding zou die afgemaakt worden
Dat is gelukkig met die Husky ook gebeurt. Wel iets te laat natuurlijk, de baby heeft het ook niet overleefd.
pi_56408899
in een grote stand hoor je eigenlijk ook geen grote hond te hebben, klein keffertje oke (alhoewel die ook veel beweging nodig hebben).

onze honden, 2 poedels, hebben een enorme tuin (2 a 3 voetbalvelden) waar ze de hele dag kunnen ravotten, veel beter voor die beesten
pi_56408948
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:56 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Is het niet een Staffordshire?
De Golden retriever is ook gezinshond nummer 1 geweest....
Ziet er uit als een bastaart, is geen staff, geen pit, die zijn kleiner en veel gedrongener, zijn echt een en al spier, hebben een lekker breedbekkikkerhoofd, zware schedel, vierkante gedrongen bouw, dat heeft deze hond niet.

Deze hond heeft een atletisch lijf, wat langer, niet zo heel vierkant en het hoofd is niet geblokt, de stop is wel vrij duidelijk aanwezig, misschien zit er ergens wat van dat bloed in.

De golden is hier gezinshond nummer 1, in landen als amerika en australie, waar de pit een erkend ras is(en niet dus de losse fok zoals hier met vanalles erin gekruist) was het gezinshond nummer 1 en werd dit ras aangeraden voor gezinnen.
Dat is pas gestopt toen een journalist naar hondengevechten is gaan kijken en vanuit dat persectief is gaan schrijven over dat ras, dus niet met als vb een gewone gezinshond, maat honden getraind om te vechten, die daar voor hun leven moeten knokken.
pi_56409018
het is toch ook zo dat met golden retrievers meer ongelukken/bijtgevallen komen dan met "gevaarlijke" honden?

ze mogen de wet wel eens veranderen.
slechte fokkers aanpakken, die beesten verwaarlozen en met alles kruizen.
(onze hond kwam bij een broodfokker vandaan en ik vond alle honden echt zo zielig, wou ze allemaal wel mee nemen)

een keuring of diploma die je nodig hebt om een hond aan te schaffen en grote honden alleen voor mensen die er echt mee kunnen omgaan.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:10:08 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56409084
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:47 schreef erodome het volgende:

[..]

oh, ik zou de orginele bron wel eens willen weten, juist die variaties en ja het is echt zo opmerkingen maken het een broodje aap
quote:
daar waar er potentie is voor een gevaarlijke omgeving heb je te maken met een potentieel gevaarlijke hond... dit heeft geheel niets met pitbulls te maken.
pi_56409098
doodschieten de hond
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_56409156
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:07 schreef Zeg_Maar het volgende:
het is toch ook zo dat met golden retrievers meer ongelukken/bijtgevallen komen dan met "gevaarlijke" honden?

ze mogen de wet wel eens veranderen.
slechte fokkers aanpakken, die beesten verwaarlozen en met alles kruizen.
(onze hond kwam bij een broodfokker vandaan en ik vond alle honden echt zo zielig, wou ze allemaal wel mee nemen)

een keuring of diploma die je nodig hebt om een hond aan te schaffen en grote honden alleen voor mensen die er echt mee kunnen omgaan.
Vele malen meer, zelfs als we het in verhouding brengen(er zijn natuurlijk meer goldens, dus dat direct naast elkaar leggen is niet eerlijk).

Alle pitbulls, fila's, staffen, mastino's en dogo samen zorgen voor nog geen procent van alle bijtgevallen, maar die komen wel uitgebreid in het nieuws waardoor het lijkt alsof dat vaker gebeurt.

Bijt er hier een poedel dan komt het misschien in het regionale krantje ergens achterin, bijt een pit aan de andere kant van de wereld dan staat het op de voorpagina van de telegraaf...

Wat wel zo is is dat als een pit bijt dat meestal ook wel aardige schade heeft, hij heeft een enorme kaakkracht, hoge pijngrens, korte waarschuwing ervoor(dat langere waarschuwen is er een beetje uitgefokt, is natuurlijk niet spannend als honden met elkaar moeten vechten en dat ze dat oplossen met wat gebrom en om elkaar heen lopen).

Men vergeet vaak dat de pit gefokt is om met andere honden te knokken, niet met mensen, als een pit lelijk deed tegen een mens dan werd hij zonder pardon afgeschoten.
Ook als ze de honden uit elkaar wilde halen, deze honden kan je dat bij doen, bij andere rassen kan ik het niet aanraden om tussen 2 knokkende honden in te gaan staan.
Men vergeet ook vaak dat een vechthond, die daarvoor gebruikt wordt een afschuwelijk verleden heeft, ze knokken niet zomaar zo, daar gaat heel wat mishandeling aan vooraf om ze zo gek te krijgen.
Al jong worden ze tegenover kleinere en zwakkere honden gezet die zo gek als een deur zijn, waardoor ze erg snel leren dat het of knokken of doodgaan is.
pi_56409216
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:10 schreef Re het volgende:

[..]

oh, ik zou de orginele bron wel eens willen weten, juist die variaties en ja het is echt zo opmerkingen maken het een broodje aap
Ik ken zo'n verhaal met foto's van een dierenarts, geen nietjes, maar wel een ruitje uit het oor geknipt.
Heb zelf een hond gezien met het tandvlees stuk omdat het kind er met een pen in had geramt.

Da soort dingen gebeuren gewoon als ouders niet opletten met hele kleintjes, die zien het als speelgoed en begrijpen niet da het pijn doet, dat moeten ze nog leren, van hun ouders, niet van de hond.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:16:36 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56409236
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:13 schreef erodome het volgende:

Wat wel zo is is dat als een pit bijt dat meestal ook wel aardige schade heeft, hij heeft een enorme kaakkracht, hoge pijngrens, korte waarschuwing ervoor(dat langere waarschuwen is er een beetje uitgefokt, is natuurlijk niet spannend als honden met elkaar moeten vechten en dat ze dat oplossen met wat gebrom en om elkaar heen lopen).
dit lijkt me de essentie van het verbod hoor, het zijn gevechtshonden en eenmaal vast dan blijven ze vast houden niet al die andere sentimentele vooroordelen
pi_56409365
Mensen die die hond en dat wijf verdedigen mogen wmb echt op voorhand onklaar gemaakt worden voor reproductie.
Stelletje mongolen.
-
pi_56409390
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:16 schreef Re het volgende:

[..]

dit lijkt me de essentie van het verbod hoor, het zijn gevechtshonden en eenmaal vast dan blijven ze vast houden niet al die andere sentimentele vooroordelen
Nee hoor, dat is niet de essentie van het verbod, er is gewoon ingegaan op een hetze zonder na te denken over hoe het probleem echt op te lossen.
Een populistische oplossing die niets oplost, maar waardoor politiek zich op de borst kon kloppen.

Alle honden die niet door de beugel kunnen(vroeger in de middeleeuwen stond er voor de stad een beugel, als een hond daar niet door kon zonder te bukken mocht hij niet in de stad wonen) zijn instaat om enorme schade aan te richten en zelfs te doden, zeker als we het over kinderen hebben.

Dan hebben we het over alles vanaf cocker spaniel....

Er zijn veel engere rassen dan de pit, neem de greec sheepdog, ok erg zeldzaam, maar die loopt met een stuk boomstam om zijn nek om hem in toom te houden en maakt alles af behalve de herder die bij de schapen in de buurt komt.

Het probleem ligt niet bij de pit of bij welk ander ras dan ook, het probleem ligt bij nare tokkie's die een macho hond willen die gevaarlijk is, die luitjes hebben nu geen pit meer, maar andere rassen die net zo gevaarlijk zijn als die pit ook was van hun.
Kan je nog meer rassen gaan verbieden, die mensen blijven honden nemen en ze vals maken, tot je hen aanpakt en verbied ooit nog een hond te hebben zal het probleem blijven bestaan.
pi_56409426
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mensen die die hond en dat wijf verdedigen mogen wmb echt op voorhand onklaar gemaakt worden voor reproductie.
Stelletje mongolen.
Dat denk ik van mensen die roepen dat die hond dood moet om een simpele snauw, die naa maar waar is, geen drama, wel erg....
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:25:06 #145
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56409435
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Het kind is 2!!!!!!!!!!!

Daarvan kan je niet verwachten dat die de regels omtrent honden begrijpt en zich er volledig aan houdt, daarom moeten de ouders waken dat de regels in acht genomen worden, dat de plaats van de hond met rust gelaten wordt zodat als het kind een jaar of 4 is deze dit echt volledig begrijpt en zich eraan houdt.
je kan zeggen wat je wilt, maar ik blijf partij kiezen voor de hond. Kinderen van 2 horen in een box opgesloten te zitten
pi_56409464
het gaat niet om de kwantiteit in deze, maar om de "kwaliteit " van de beet.

een pitbull's beet is gewoon al snel desastreus, een tekkel die trap je met 1 schop weg.

kunnen we dus eindelijk eens ophoeren met dat suffe percentagegezeik en dat de pitbullachtigen van nature heel lief zijn?
die beesten zijn gefokt op nietlief, hence the jaws!!!!!!!!!

en voor de rest houd ik van Daggla
pi_56409493
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat denk ik van mensen die roepen dat die hond dood moet om een simpele snauw, die naa maar waar is, geen drama, wel erg....
Een simpele snauw?
Heb je dat kind gezien? Dat kind is 2 ja, idioot....
-
pi_56409517
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:26 schreef milagro het volgende:

een pitbull's beet is gewoon al snel desastreus, een tekkel die trap je met 1 schop weg.

kunnen we dus eindelijk eens ophoeren met dat suffe percentagegezeik en dat de pitbullachtigen van nature heel lief zijn?

Waar is dat monsterlijke beest dan met zijn geweldige schade?????
Want je vond dit een pitbull aan je vorige reactie's te zien, vertel eens, waar is die enorme schade dan?
pi_56409531
quote:

Inderdaad. Ik kan echt niet begrijpen dat mensen een hondenleven gelijkleggen aan dat van een mens. Of met het "maar mensen doen dat ook" argument komen.
Wmb halen ze dat kind zsm weg bij wijf. Fucking trailer trash.

Mensenleven >>>>>>>>>>>> dan heel lang niets >>>>>>>>>>>>> hondenleven.
-
pi_56409584
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Waar is dat monsterlijke beest dan met zijn geweldige schade?????
Want je vond dit een pitbull aan je vorige reactie's te zien, vertel eens, waar is die enorme schade dan?
Ja, leuk toch voor een kind van 2 om in z'n fucking GEZICHT!!!!!!!!!!!!!! gebeten wordt door een hond.
En die enorme schade kan ook van binnen zitten. Of denk je dat dat kind dit vergeet? .
-
pi_56409602
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:27 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Een simpele snauw?
Heb je dat kind gezien? Dat kind is 2 ja, idioot....
Ja, die heb ik gezien, snee boven het oog, putjes onder het oog, daar houdt het zo'n beetje bij op, ik heb zwaardere verwondingen gehad van katten....
Mijn zoon was zwaarder gewond toen hij van zijn fiets af is geklapt.

Niet overdrijven hoor, het valt echt wel mee, wat uitgesmeerd bloed, daardoor lijkt het erger, echt telegraafstyle...

Ik zeg niet dat het leuk is en die moeder verdient een enorm pak slaag dat ze dit heeft laten gebeuren, kind kan er niets aan doen, die is gewoon te klein om te begrijpen wat hij doet.
Hond is niet slecht om een snauw, moeder is slecht omdat ze het heeft laten gebeuren.

Die kan beter de hond wegdoen als ze toch geen zin heeft er goed op te letten en zelf in te grijpe waar nodig.
pi_56409648
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, die heb ik gezien, snee boven het oog, putjes onder het oog, daar houdt het zo'n beetje bij op, ik heb zwaardere verwondingen gehad van katten....
Mijn zoon was zwaarder gewond toen hij van zijn fiets af is geklapt.

Niet overdrijven hoor, het valt echt wel mee, wat uitgesmeerd bloed, daardoor lijkt het erger, echt telegraafstyle...

Ik zeg niet dat het leuk is en die moeder verdient een enorm pak slaag dat ze dit heeft laten gebeuren, kind kan er niets aan doen, die is gewoon te klein om te begrijpen wat hij doet.
Hond is niet slecht om een snauw, moeder is slecht omdat ze het heeft laten gebeuren.

Die kan beter de hond wegdoen als ze toch geen zin heeft er goed op te letten en zelf in te grijpe waar nodig.
-edit- Nutteloos

Hond is onbetrouwbaar vanwege die snauw en zou daarom al niet meer in de buurt van het kind mogen en moeten komen.
Echt fucking hell als je dat niet begrijpt

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 15:08:29 ]
-
pi_56409659
ik heb hier een peuter van de buren op bezoek
ik ga maar eens een pan kokend heet water op tafel zetten en dan tegen de peuter zeggen dat hij er vanaf moet blijven... doet hij dat niet, en die pan valt om met alle brandwonden van dien, dan had het pestjoch maar moeten luisteren, goede les, hij zal nooit meer met zijn fikken aan de pan zitten, zo leert een kind tenminste wat mag en niet mag, daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.

en ja, stelletje sukkels, dat is precies zoals jelui sukkels redeneren, moet dat kind maar niet....

nee, de MOEDER moet niet.
de hond hoeft niet dood, maar wel weg.
kleine kinderen en dergelijke honden gaan niet samen.
koop een chihuahua, die bijt ook, maar de eerste peuter die door een chihuahua doodgebeten is, moet nog verzonnen worden in iemands broodje aap verhaal, dus kom maar op.
pi_56409701
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:31 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, leuk toch voor een kind van 2 om in z'n fucking GEZICHT!!!!!!!!!!!!!! gebeten wordt door een hond.
En die enorme schade kan ook van binnen zitten. Of denk je dat dat kind dit vergeet? .
Ik ken wel meer kinderen die gebeten zijn, inc mijn eigen zoontje door een hond van een vriendje, geen van hen heeft daar een trauma aan over gehouden.
Mijn zoon heeft nogsteeds littekens op zijn neus staan ervan, was aardig gebeten, vader van dat vriendje had ze alleen gelaten met een ietwat onzekere hond, mijn kind wilde de hond gaan aaien in de mand(gvd hij zou moeten weten dat dat niet mag dacht ik nog) en klats hebben was het....

Hij heeft ook al geen fietstrama over gehouden van die keer dat hij uit de bocht schoot en zijn hele arm open had liggen, waar hij langer last van heeft gehad dan van die beet.
Ook heb ik geen bomentrauma nadat ik als kind een keer vies uit een boom gevallen ben, langs een spijker in de boom kwam en mijn borstkas open had en helemaal bont en blauw was.

Het trauma in deze komt meestal van volwasse mensen die er een enorm drama van maken, met een beetje geluk zitten kind en hond alwee gebroederlijk tegen elkaar aan namelijk.
pi_56409735
-edit- Hoeft geen uitleg denk ik.

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 15:10:35 ]
pi_56409739
Tamelijk angstwekkend dat sommige mensen met kinderen dit als een goed leermoment voor het gebeten knaapje zien.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_56409763
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Tamelijk angstwekkend dat sommige mensen met kinderen dit als een goed leermoment voor het gebeten knaapje zien.
Zeker gezien het feit dat sommigen daadwerkelijk kinderen opvoeden. .
-
pi_56409789
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:36 schreef erodome het volgende:
Ik ken wel meer kinderen die gebeten zijn, inc mijn eigen zoontje door een hond van een vriendje, geen van hen heeft daar een trauma aan over gehouden.
Mijn zoon heeft nogsteeds littekens op zijn neus staan ervan, was aardig gebeten, vader van dat vriendje had ze alleen gelaten met een ietwat onzekere hond, mijn kind wilde de hond gaan aaien in de mand(gvd hij zou moeten weten dat dat niet mag dacht ik nog) en klats hebben was het....
Ik neem aan dat je die bewuste hond flink beloond hebt voor het fantastische leermoment wat-ie je kind heeft bezorgd?

!.
pi_56409810
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zeker gezien het feit dat sommigen daadwerkelijk kinderen opvoeden. .
Nou ja, eerst de hond opvoeden natuurlijk, een kind leert vanzelf wel wat wel en niet kan en mag.
Dat zijn van die goede leermomentjes.
pi_56409978
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je die bewuste hond flink beloond hebt voor het fantastische leermoment wat-ie je kind heeft bezorgd?

!.
Ho ho ho, doe even dat idiote idee niet op mij afschuiven, ik vind het niet ok als een hond dat doet, ik vind dat ouders honden en kinderen niet alleen met elkaar moeten laten en dit soort dingen moeten voorkomen.

Ik heb de hond niet de schuld gegeven, maar ben wel boos geweest op vader die de boel met elkaar alleen heeft gelaten, wat ik zwaar onverantwoordelijk gedrag vind.

Ouders horen kinderen op te voeden, als ze op een leeftijd zijn dat ze dingen nog niet echt kunnen begrijpen dien je dat als ouders hartstikke goed in de gaten te houden en niet zijn beloop te laten gaan.

Als een kind een hond treitert, of dat nu expres is of niet dan behoort een ouder in te grijpen, niet de hond.
MAAR, je kan niet van de hond verwachten dat als er niemand ingrijpt hij alles maar over zich heen laat komen, dat kan en mag je niet verwachten.

Het is wel een leerschool, maar een die nooit had mogen plaatsvinden.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:55:24 #161
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56410159
quote:

Er zijn ook teckels bekend die kinderen doodgebeten hebben...
pi_56410314
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:55 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Er zijn ook teckels bekend die kinderen doodgebeten hebben...
ja er zijn ook moeders bekend die hun kinderen doodgebeten hebben....

pik anders de essentie even op, en niet het specifieke woordje, oftewel tekkel, poedel, chihuahua, wat zijn de hoerige odds, en zo?? precies, dank je.

en nu algemeen :

vermoeiend dit.
ik gun iedereen zijn eigen leermomentjes, hoor, maar ik zie liever de hond zijn neus eens flink stoten dan een peuter..

wat is er nu erger, een hond die aan zijn oren getrokken wordt, of een kind dat daarom een beet krijgt van willekeurig welke BIJTGRAGE hond, een hond die meteen hapt als er aan zijn oren getrokken wordt is gewoon fucking gevaarlijk.

een kind die de kans krijgt MEERDERE keren aan honds oren trekken, die moet zijn moeder laten aborteren.

simpel.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:03:46 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56410352
cavia's kunnen ook verdomd gemeen bijten trouwens
pi_56410373
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:03 schreef Re het volgende:
rode mieren ook

en sommige mannen
pi_56410411
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:03 schreef Re het volgende:
Mijn nichtje is boven haar oog gebeten door haar konijn...die gaat dus mooi de deur uit.
pi_56410549
Hallow!

Zijn we klaar met dat gebagger?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:12:29 #167
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56410553
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:02 schreef milagro het volgende:

[..]

ja er zijn ook moeders bekend die hun kinderen doodgebeten hebben....

pik anders de essentie even op, en niet het specifieke woordje, oftewel tekkel, poedel, chihuahua, wat zijn de hoerige odds, en zo?? precies, dank je.

en nu algemeen :

vermoeiend dit.
ik gun iedereen zijn eigen leermomentjes, hoor, maar ik zie liever de hond zijn neus eens flink stoten dan een peuter..

wat is er nu erger, een hond die aan zijn oren getrokken wordt, of een kind dat daarom een beet krijgt van willekeurig welke BIJTGRAGE hond, een hond die meteen hapt als er aan zijn oren getrokken wordt is gewoon fucking gevaarlijk.

een kind die de kans krijgt MEERDERE keren aan honds oren trekken, die moet zijn moeder laten aborteren.

simpel.
Ik bedoelde te zeggen dat je gewoon op moet letten met WELKE HOND DAN OOK.

En verder heb je gelijk, maar je lult in de lucht, net als ik trouwens, want de meeste mensen zijn het hier wel mee eens, dus waarom er nu nog ge"ruzied" wordt, snap ik niet helemaal.
pi_56410563
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:06 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Mijn nichtje is boven haar oog gebeten door haar konijn...die gaat dus mooi de deur uit.
nee, die gaat in die pan die ik net op tafel gezet heb
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:14:32 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56410601
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:06 schreef Mejoon het volgende:

[..]

daar kan dat nichtje toch niets aan doen
pi_56410649
Na deze post gaat het gebagger de mand in.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:18:54 #171
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56410703
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:16 schreef paddy het volgende:
Na deze post gaat het gebagger de mand in.
kom op zeg.... 't is toch een logisch gevolg...

komen aardig wat leermomentjes voorbij hier
pi_56410710
-edit- Mooi plaatje, maar hou het even ontopic

[ Bericht 80% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 15:30:09 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:23:28 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56410806
-edit- Offtopic

[ Bericht 93% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 15:32:35 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:33:54 #174
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56411017
-edit-

[ Bericht 37% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 15:49:07 ]
pi_56411198
potentieel leermomentje

nou, on topic, toch?
pi_56411240
geslaagd leermomentje

helaas werd papa ook gebeten, maar baby 'doet het in ieder geval nooit meer!!'
pi_56411274
echt milagro,.. k ben wel wat anders van je gewend dat dit overdreven gezeur.
Op woensdag 30 januari 2008 15:42 schreef milagro het volgende:
geslaagd leermomentje

[ afbeelding ]

Als dat hem niet zal leren! Potverdikkeme zeg, dat kind is oud genoeg om te weten dat hij de hond niet mag aankijken!
pi_56411348
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:44 schreef het.ismij het volgende:
echt milagro,.. k ben wel wat anders van je gewend dat dit overdreven gezeur.
lekker belangrijk, schat.... leermomentje : wen niet zo snel aan dingen.
pi_56411368
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:47 schreef milagro het volgende:

[..]

lekker belangrijk, schat.... leermomentje : wen niet zo snel aan dingen.
volgens mij ben je met het verkeerde been uit bed gestapt.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:49:07 #181
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56411393

van de site van de laatste foto
quote:
The Humane Society estimates that there are 800,000 dog bites that require medical attention every year. Dog bites rank second behind sexually transmitted diseases as the most costly health problem in the country. Over 60% of those bitten are children and 80% of the fatalities are children.
ik neem aan dat bewuste ouders hun kroost ook op pad sturen voor onbeschermde sex, leermomentje
pi_56411482
Echt ongelofelijk hoe overtrokken er gereageerd wordt.
Alsof dat door een normale huis tuin en keuken hond gebeurd?
Hoeveel van die 800.000 zullen er wel niet door "vechthonden" gemaakt worden.
Ik gok zomaar. veel.
Op woensdag 30 januari 2008 15:48 schreef het.ismij het volgende:

[..]

volgens mij ben je met het verkeerde been uit bed gestapt.
nee, hoor, prima bui, alleen ik ben wat allergisch voor dom geblaat over leermomentjes van mensen die meer begaan zijn met een aan zijn oren getrokken pitbull dan met een gebeten peuter.

als je ook maar 1 seconde denkt dat een 2 jarige dergelijke leermomentjes kan hebben zonder ernstige gevolgen spoor je gewoon niet.

leermomentjes zijn geen kokendheet water, geen balkons met stoelen waar je peuter op kan klauteren, geen openstaande ramen op tig hoog, geen loslopende peuters ben je vijver in de tuin en dus ook geen honden met kaken die je in 1 hap de strot doorbijten.... leermomentjes zijn "UH UH, NEE, MAG NIET" als je kind zijn liga in je dvdspeler probeert te douwen, die dvdspeler bijt niet namelijk.
pi_56411527
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:42 schreef milagro het volgende:
geslaagd leermomentje

[ afbeelding ]

Is de baby door die beet gestorven? En ja, zoals je eerder kon lezen snap ik niet dat ouders hun kleine kinderen met huisdieren alleen laten.
pi_56411595
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:52 schreef het.ismij het volgende:
Ik gok zomaar. veel.
Ik ben het anders wel met Milagro eens hoor
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:54 schreef milagro het volgende:

[..]

leermomentjes zijn geen kokendheet water, geen balkons met stoelen waar je peuter op kan klauteren, geen openstaande ramen op tig hoog, geen loslopende peuters ben je vijver in de tuin en dus ook geen honden met kaken die je in 1 hap de strot doorbijten.... leermomentjes zijn "UH UH, NEE, MAG NIET" als je kind zijn liga in je dvdspeler probeert te douwen, die dvdspeler bijt niet namelijk.
Vooral dit gedeelte. Ik snap persoonlijk niet dat mensen niet snappen dat honden een instinct hebben. Dat het geen kinderen zijn, maar dieren.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:59:19 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56411618
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:52 schreef het.ismij het volgende:
Ik gok zomaar. veel.
quote:
According to a 1994 study by Mathews and Lattal approximately one million dog bites occur every year in the United States – according to the study 60-70% of those involve children, boys are bitten more often than girls and a third of the dogs that attack children are owned by the family.
1/3 ongeveer dus door honden uit de eigen familie...
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:02:12 #187
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56411657
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:59 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

1/3 ongeveer dus door honden uit de eigen familie...
Ik had eigenlijk meer verwacht...
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:03:55 #188
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56411700
Honden.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_56411723
Wat milagro zegt
pi_56411774
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:25 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

Alsof dat kind bewust is van zijn handelen. Kankermoeder is het
Nee jij bent lekker

Ligt een beetje aan hoe dat voorval verliep, maar denk toch dat ik de hond wel had 'weggegeven' of wat dan ook. Ik had het niet laten afmaken, vind ik dan ook weer onnodig. Al helemaal als het beest nog nooit had aangevallen, dieren zijn ook maar dieren. Die schieten ook wel eens uit hun slof, net als mensen. En dieren kun je het nog minder kwalijk nemen eigenlijk.
Ik vind honden met kleine kinderen overigens nooit 'n goeie combi, maar dat terzijde.
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:12:20 #191
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56411865
-edit- Nutteloos

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 16:44:25 ]
pi_56411875
Er zit wel een aanzienlijk verschil tussen de beet uit het nieuwsbericht en de verwondingen op de foto's die Milagro heeft gepost.... het nieuwsbericht was een waarschuwingsbeet, op de andere foto's is het echt een aanval. Een waarschuwing is terecht wanneer de hond getreitert is, een aanval niet.

En wat reageert iedereen hier verder wel lekker overtrokken (al gezegd, maar ik zeg het nog maar eens).
Misschien was het wel gewoon een stom ongeluk? Net zoals ik een pagina terug heb beschreven; de hond schrok van het jongetje - dat van mijn part net zoals ik op de hond zijn buik ging liggen - en raakte daardoor het gezicht met zijn nagels?? Houd je ook van die lelijke krassen aan over.

Maar goed, getreiter of ongeluk, het was een leermoment, hoewel het nooit had mogen gebeuren. De moeder is de verantwoordelijke, die had moeten opletten. Je kunt immers niet verwachten van een kind van 2 dat het alles al weet, evenmin kun je verwachten van een hond dat hij altijd alles maar toe laat. Het is geen robot die je zo kunt progameren dat ie zodra er aan zn oren getrokken wordt op stand-by gaat....
pi_56411877
Go get 'em Milagro.. .
-
pi_56411924
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Go get 'em Milagro.. .
nah, ik heb het wel gezegd zo ongeveer.. boven je staat weer zo'n leuke post, over een leermomentje , een terechte beet... naar een kind toe

-edit-

[ Bericht 12% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 16:45:17 ]
pi_56411948
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:12 schreef Candaasje het volgende:
Er zit wel een aanzienlijk verschil tussen de beet uit het nieuwsbericht en de verwondingen op de foto's die Milagro heeft gepost.... het nieuwsbericht was een waarschuwingsbeet, op de andere foto's is het echt een aanval. Een waarschuwing is terecht wanneer de hond getreitert is, een aanval niet.

En wat reageert iedereen hier verder wel lekker overtrokken (al gezegd, maar ik zeg het nog maar eens).
Misschien was het wel gewoon een stom ongeluk? Net zoals ik een pagina terug heb beschreven; de hond schrok van het jongetje - dat van mijn part net zoals ik op de hond zijn buik ging liggen - en raakte daardoor het gezicht met zijn nagels?? Houd je ook van die lelijke krassen aan over.

Maar goed, getreiter of ongeluk, het was een leermoment, hoewel het nooit had mogen gebeuren. De moeder is de verantwoordelijke, die had moeten opletten. Je kunt immers niet verwachten van een kind van 2 dat het alles al weet, evenmin kun je verwachten van een hond dat hij altijd alles maar toe laat. Het is geen robot die je zo kunt progameren dat ie zodra er aan zn oren getrokken wordt op stand-by gaat....
Juist. Honderd procent mee eens.
pi_56411986
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:15 schreef milagro het volgende:

[..]

nah, ik heb het wel gezegd zo ongeveer.. boven je staat weer zo'n leuke post, over een leermomentje , een terechte beet... naar een kind toe

-edit-
Terecht, terecht. Meer 'logische beet' denk ik. Als een kind aan de oren van een hond gaat trekken, kan de hond bijten. Conclusie, moeder moet hond niet alleen in de buurt van haar kind laten, vind ik. Gebeurt dat wel een keer, zoals nu, en krijgt het kind een knauw, volgende keer hond niet bij kind laten dan. Tot het kind oud genoeg is of geleerd heeft dieren niet te treiteren.

Afmaken is totaal onnodig en het andere uiterste.

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 16:47:07 ]
pi_56412045
@Milagro: Ja, terecht vanuit de hond gezien. Het is begrijpelijk dat de hond dat doet. Natuurlijk gedrag dat je er nooit of te nimmer helemaal uit zal krijgen. (Net zoals mensen kennen dieren een punt dat het genoeg is geweest). MAAR, nee, het is niet terecht dat het kind ook echt gebeten/gekrabt is; de moeder had dat moeten voorkomen, absoluut! Het is niet de taak van de hond om te straffen.

Enne, leermomentje. Wilde je ontkennen dat dat het niet is dan? Tuurlijk wel! Hoe ernstig en naar een gebeurtenis kan zijn..ik denk niet dat dat kind ooit nog eens een hond treiter (of wat hij ook mag hebben gedaan door deze schrammen te hebben opgelopen). Zeg niet dat het een 'juist' leermoment was, maar het was een leermoment, zonder meer.

@Taursu: danku
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:20:56 #198
78780 deedeetee
pi_56412047
Ik kan er met m'n verstand niet bij dat iemand een honden beet een * waarschuwing * kan noemen.
Als ik mijn kind waarschuw komt er géén bloed aan te pas ! Tenzij het kind met een mes in de hond heeft staan kerven vind ik dat die hond helemaal fout zat. Zere oren is geen reden voor een beet. Een hond die dat doet hoort niet in de buurt van kleine kinderen.

Dat hij nog veel grotere schade had kunnen toebrengen is gewoon een slap excuus om dat beest te verdedigen. Oké het is maar een hond en ik zou hem er niet voor af laten maken. Maar ik zou hem nooit meer in de buurt van een kind vertrouwen. Dat vertrouwen is hij overduidelijk niet waard.

Een hond is nu eenmaal géén mens en je mag dan ook niet te veel van zo'n dier verwachten. Maar je hoort wel je gezonde verstand te gebruiken en ervoor te zorgen dat hij een kind geen schade kan toebrengen.
Ook al vind je dat het kind een tik op zijn vingers verdiend. Regel het dan zelf, maar laat dat nooit en te nimmer door de hond regelen.
pi_56412082
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:18 schreef Taurus het volgende:

[..]

Terecht, terecht. Meer 'logische beet' denk ik. Als een kind aan de oren van een hond gaat trekken, kan de hond bijten. Conclusie, moeder moet hond niet alleen in de buurt van haar kind laten, vind ik. Gebeurt dat wel een keer, zoals nu, en krijgt het kind een knauw, volgende keer hond niet bij kind laten dan. Tot het kind oud genoeg is of geleerd heeft dieren niet te treiteren.

Afmaken is totaal onnodig en het andere uiterste.
dat zeg ik dus ook, MOEDER moet voorkomen dat er ueberhaupt leermomentjes zich voor kunnen doen.

die hond zou ik weg doen, maar goed, ik zou niet eens zo'n beest in huis halen of geen kids nemen als het welzijn van die hond prioriteit 1 is voor me.

maar mensen die praten over leermomentjes en die hond volledig vrijpleiten... het is helemaal niet normaal dat een hond meteen hapt, ook niet als het al 3 keer aan zijn oren getrokken is... en een kind, zoals ik al zei, dat de kans krijgt van een moeder om het meer dan eens te doen, diens moeder moet verdomme beter weten dan die hond alleen te laten met haar kind.

en zoals ook al gezegd, sommige honden deugen gewoon niet, klaar.
daar helpt geen verstandig baasje tegen...
pi_56412127
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:15 schreef milagro het volgende:

[..]

-edit-
Dat zijn mensen die het nog recht weten te lullen als die hond van 2 dat kind had verkracht.
JA HAD HET BAASJE HEM MAAR MOETEN LATEN HELPEN!!! FOUT VAN DE BAZIN.
Boeit niet wiens fout het is, maar het is van God los dat je je kind nog in de buurt van zo'n kankerbeest wil hebben.

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 16:46:10 ]
-
pi_56412143
Eh, er is wel degelijk sprake van een waarschuwing hoor. Als blaffen als waarschuwing niet helpt, dan geeft een hond een tik. Een hond kan immers niet anders communiceren dan eerst lichaamstaal (verstoord bewegen van kop/ledematen), blaffen..en als dat allemaal niet wertk...ja dan maar een tik.
Als het namelijk geen waarschuwing was geweest, had het kind het waarschijnlijk niet overleefd.

Overigens, elk dier doet dat. Katten grommen eerst en spannen hun lichaam... luister je dan nog niet? hup tik.
Zo gaat dat ook in het wild, moederhonden en moederkatjes doen namelijk precies hetzelfde met hun eigen kroost.

Enne, vroeger deden mensen niet veel anders hoor en nog steeds bestaat de zogenaamde corrigerende tik.. of je die wilt gebruiken is een tweede, maar nog niet zo lang geleden was een oorvijg doodnormaal. En tja,..geen bloed...we hebben geen klauwen....
pi_56412159
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:20 schreef Candaasje het volgende:
@Milagro: Ja, terecht vanuit de hond gezien. Het is begrijpelijk dat de hond dat doet. Natuurlijk gedrag dat je er nooit of te nimmer helemaal uit zal krijgen. (Net zoals mensen kennen dieren een punt dat het genoeg is geweest). MAAR, nee, het is niet terecht dat het kind ook echt gebeten/gekrabt is; de moeder had dat moeten voorkomen, absoluut! Het is niet de taak van de hond om te straffen.

Enne, leermomentje. Wilde je ontkennen dat dat het niet is dan? Tuurlijk wel! Hoe ernstig en naar een gebeurtenis kan zijn..ik denk niet dat dat kind ooit nog eens een hond treiter (of wat hij ook mag hebben gedaan door deze schrammen te hebben opgelopen). Zeg niet dat het een 'juist' leermoment was, maar het was een leermoment, zonder meer.

@Taursu: danku
Ja, nee. Dat is de manier om een kind iets af te leren. Door hem te traumatiseren.
De manier om er voor te zorgen dat je kind niet op te jonge leeftijd het bed induikt is gewoon keihard misbruiken als ze 10 is. Leermomentje enzo. .
-edit- Nutteloos

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 16:49:00 ]
-
pi_56412178
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:24 schreef Candaasje het volgende:
Enne, vroeger deden mensen niet veel anders hoor en nog steeds bestaat de zogenaamde corrigerende tik.. of je die wilt gebruiken is een tweede, maar nog niet zo lang geleden was een oorvijg doodnormaal. En tja,..geen bloed...we hebben geen klauwen....
Vroeger werd een mens gemiddeld maar 33.
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:27:08 #204
78780 deedeetee
pi_56412192
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:20 schreef Candaasje het volgende:

Leermomentje ??? Ik acht het niet uitgesloten dat sommige kinderen wrok gaan koesteren tegen de hond en op wraak gaan zinnen met een nog akeliger resultaat. Weet dat kind veel dat als hij met zijn steppie of een honkbalknuppel op de hond in rost hij aan repen word gescheurt ?

Het voornaamste dat dit kind geleerd heeft is dat honden gemeen kunnen bijten en dat zijn moeder daar geen problemen mee heeft. Ik betwijfel dat die wetenschap echt veel nut heeft voor het kind.
pi_56412214
LEES Nou eens!
Ik zei dat het geen "JUIST" leermoment was, want het had nooit mogen gebeuren.
Ik zei alleen dat het WEL een leermoment IS, hoe je het went of keert. Het kind heeft immers op een nare manier ervaren wat treiteren kan veroorzaken. Niet dat het had mogen gebeuren, maar het is gebeurd waardoor het kind het waarschijnlijk nooit meer zal doen.
Dat bedoel ik met leermoment; het ervaren en er vervolgens naar handelen in de toekomst.
Niet dat er geen betere leermethodes zijn, want die zijn er wel.
pi_56412238
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:27 schreef Candaasje het volgende:
LEES Nou eens!
Ik zei alleen dat het WEL een leermoment IS, hoe je het went of keert. Het kind heeft immers op een nare manier ervaren wat treiteren kan veroorzaken. Niet dat het had mogen gebeuren, maar het is gebeurd waardoor het kind het waarschijnlijk nooit meer zal doen.
Dat bedoel ik met leermoment; het ervaren en er vervolgens naar handelen in de toekomst.
EDIT: Dit was voor Dada bedoeld.
pi_56412250
SORRY Ik ben zo verschrikkelijk aan het klooien met de functies... hoe verwijder ik berichten?
pi_56412255
Moest het al een leermoment zijn, dan zeker ook voor de hond.
Die mag blijkbaar van zich afbijten, dat mag van het baasje immers.
pi_56412297
Neuh, want de hond had een tik op zn neus moeten krijgen. Hij moet namelijk leren dat hijj niet mag straffen.
pi_56412362
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:31 schreef Candaasje het volgende:
Neuh, want de hond had een tik op zn neus moeten krijgen. Hij moet namelijk leren dat hijj niet mag straffen.
Dat heeft-ie dus niet geleerd, hij mag immers van die vrouw "zijn plek in de roedel" weer innemen, ónder de vrouw en bóven het kind.
pi_56412376
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:31 schreef Candaasje het volgende:
Honden begrijpen een tik op de neus niet eens ...ja ze worden er angstig van. Even off-topic.
pi_56412443
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:25 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, nee. Dat is de manier om een kind iets af te leren. Door hem te traumatiseren.
De manier om er voor te zorgen dat je kind niet op te jonge leeftijd het bed induikt is gewoon keihard misbruiken als ze 10 is. Leermomentje enzo. .
Mag toch hopen dat jij geen kinderen hebt of ambieert die te krijgen.
Achteraf bezien uiteraard. Dit is geen leermoment die je in moet calculeren of waar je van uit moet gaan, maar als het gebeurd ís, ís het een leermoment, al denk ik dat dit kind dat niet zo zal opvatten. (te jong)
Maar natuurlijk achteraf. Niemand beweert hier dat het goed is als een kind 'n knauw krijgt, zodat het leert lief met dieren om te gaan Dus die laatste regel slaat (goddank) nergens op.
pi_56412527
Goed, misschien geen tik op de neus, maar honden zijn wel degelijk te straffen. De vrouw had dat gewoon goed moeten doen.
Van mijn part doet ze trouwens wel die hond weg, maar zoals sommigen hier de hond willen laten afmaken, nee dat vind ik niet terecht.
pi_56412530
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:22 schreef milagro het volgende:

[..]

dat zeg ik dus ook, MOEDER moet voorkomen dat er ueberhaupt leermomentjes zich voor kunnen doen.

die hond zou ik weg doen, maar goed, ik zou niet eens zo'n beest in huis halen of geen kids nemen als het welzijn van die hond prioriteit 1 is voor me.

maar mensen die praten over leermomentjes en die hond volledig vrijpleiten... het is helemaal niet normaal dat een hond meteen hapt, ook niet als het al 3 keer aan zijn oren getrokken is... en een kind, zoals ik al zei, dat de kans krijgt van een moeder om het meer dan eens te doen, diens moeder moet verdomme beter weten dan die hond alleen te laten met haar kind.

en zoals ook al gezegd, sommige honden deugen gewoon niet, klaar.
daar helpt geen verstandig baasje tegen...
Ik vind het niet zo vreemd dat 'n hond bijt als je 'm pijn doet. Dat dan weer niet Juist omdat het een redelijk 'normale' reactie is van de hond, vind ik kleine kinderen en honden samen niet zo handig. (een van de redenen, ik heb het sowieso niet zo op honden). Maar ik vind het niet levensgevaarlijk of een 'kankermoeder' omdat ze die hond houdt.
En technisch gezien ís het een leermomentje. Je moet leermomentjes alleen niet willen creeeren, maar ik vind ook dat je dat niet automatisch of bewust doet als je 'n hond in huis hebt. Maar achteraf bezien is dit uiteraard een leermomentje, val daar toch niet zo over. Dat is gewoon 'n constatering. Blijf sowieso even rustig ademen, schelden in een betoog of discussie is een zwaktebod en niet nodig om je punt te benadrukken.
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:47:13 #215
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56412615
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:35 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Honden begrijpen een tik op de neus niet eens ...ja ze worden er angstig van. Even off-topic.
Maar een kind daarentegen snapt een tik op de neus prima. Volgens mij is het een oneerlijke vergelijking. De moeder deugt niet, misschien moet die in het resocialisatietraject.
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:49:50 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56412692
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:12 schreef Candaasje het volgende:
Misschien was het wel gewoon een stom ongeluk?
mooi gezegd!.... maar oh wee als je er een andere conclusie uit haalt dan gewoon voorkomen dat een hond en kind samen komen... neem geen hond! of geen kinderen als je zo'n verminkt koppie erg vindt

jaja je kunt je hond opvoeden ... steek wat meer tijd in het opvoeden van je kinderen zou ik zeggen dan nutteloos energie te steken in het proberen op te voeden van een hond wat instinctief nog altijd een jachtinstinct heeft
pi_56412721
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat heeft-ie dus niet geleerd, hij mag immers van die vrouw "zijn plek in de roedel" weer innemen, ónder de vrouw en bóven het kind.
Denk dus ook dat je gelijk hebt in dit geval. Denk ook dat de hond boven het kind staat in de roedel in dit gezin.
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:52:56 #218
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56412754
te koop: licht beschadigd kind, minimale gebruikssporen maar verder in perfecte staat, prijs n.o.t. k.
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:55:15 #219
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56412801
Ik heb liever die hond, handig man .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:00:51 #220
78780 deedeetee
pi_56412891
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:27 schreef Candaasje het volgende:
LEES Nou eens!
Jij gaat ervan uit dat het kind zijn eigen gedrag als treiteren ziet, ik ga daar niet van uit. Weet dat joch veel, hij was gewoon met die hond aan 't spelen en toen beet die hond opeens......
Mijn 2 jarige zoon stond eens met een klauwhamer in zijn hand -gepikt van zijn pa die aan 't klussen was-op de bank naast zijn grote zus die er op zat en vroeg met een heel lief stemmetje * zal ik jouw hier eens mee op je hoofd slaan ? *

Denk je nu echt dat hij snapte dat hij zijn zus er mee dood zou slaan ? Hij is inmiddels veel ouder en heeft nooit tekenen van geweldadigheid vertoont. Is nooit een vechtjas geweest op school. Hij timmerde gewoon graag en een 2 jarige mept dan op alles wat hij ziet. Ook op een glazen tafelblad of het hoofd van zijn zus..... Nou je van het laatste begreep hij mss wel dat het wellicht niet zo op prijs zou worden gesteld, maar toch.

Sommige kinderen vinden het leuk om overal aan te draaien, zoals de oren van de hond
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:03:55 #221
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56412957
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:00 schreef deedeetee het volgende:

Sommige kinderen vinden het leuk om overal aan te draaien, zoals de oren van de hond
neem een hond, dan leren ze dat vanzelf wel af
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:10:59 #222
78780 deedeetee
pi_56413079
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:03 schreef Re het volgende:

[..]

neem een hond, dan leren ze dat vanzelf wel af
Nee de grote zus waar ik 't over had deed dat, en ze vond het ook leuk om de hond te schoppen en meer van dat soort nare dingen. De hond deed nooit iets terug. Ik heb het dier niet lang gehad maar hem aan een oudere dame gegeven die erg blij was met zo'n lieve hond.
Toen heb ik geen hond meer durven nemen tot ik zeker wist dat geen van mijn kinderen het dier kwaad zou doen. Ik ben helemaal geen voorstander van het kwellen van dieren maar vind wel dat een kind ten alle tijde vóór gaat.

Ik hoorde van een kennis dat haar zoontje hun collie met een grote naald had gestoken totdat er een flinke wond ontstond. de hond had niks terug gedaan, het gewoon lijdzaam verdragen Je moet er niet aan denken, het arme dier
pi_56419176
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:54 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, hoor, prima bui, alleen ik ben wat allergisch voor dom geblaat over leermomentjes van mensen die meer begaan zijn met een aan zijn oren getrokken pitbull dan met een gebeten peuter.

als je ook maar 1 seconde denkt dat een 2 jarige dergelijke leermomentjes kan hebben zonder ernstige gevolgen spoor je gewoon niet.

Dat betekend gewoon simpelweg je kind in de gaten houden en van kleins afaan bezig zijn met leren, leren respecteren, dieren, mensen, spullen, alles....

Als ze klein zijn moet je daarin bij alles waken, hoe ouder ze worden hoe losser je het laat.
Als ouder hoor je in te grijpen, als je een hond hebt dien je de taal van een hond in zoverre te begrijpen dat je ziet wanneer er spanning komt, dan kan je ingrijpen, je leert je kind dat een hond een hond is en dat deze ook tanden heeft, verdomde handig, niet alleen voor je eigen hond, maar vooral ook voor honden buiten.

De grote van de hond heeft er geen ene flikker mee te maken als we het over ukkepukken hebben, ook die kleine hondjes richten afschuwelijke schade aan dan.
Je behoort er gewoon goed mee om te gaan.

Maar als een hond bijt betekend dat niet gelijk dat die hond in zijn algemeenheid gevaarlijk is, hij is een hond en vertoont honden gedrag, hij zou nooit toe moeten komen aan iemand bijten, jij bent de alpha, jij lost problemen op, is dat niet het geval dan moest je eerst maar eens wat meer van honden leren voordat je aan een hond begon.

Dat neemt niet weg dat het dier vanuit zijn optie wel in zijn recht staat als hij niet alles over zich heen laat komen, dat is noch de schuld van de hond noch van het kind.

Ik word ziek van dat gezeur over gevaarlijke honden, enge monsters, als deze hond echt schade had willen berokkenen dan was dit kind nu dood geweest, zeker met de richting die de hond heeft genomen, zo simpel liggen de zaken.
Zo beroerd is die hond blijkbaar ook weer niet dus, alleen door me zijn tanden tegen het hoofd aan te tikken wat harder veroorzaakt hij al lichte verwondingen, dit was gewoon een snauw, naa maar waar, get over it, leer ervan, dan doel ik op moeder die beter moet opvoeden, aan verschillende kanten en snel ook.
pi_56419870
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:49 schreef Re het volgende:

[..]

mooi gezegd!.... maar oh wee als je er een andere conclusie uit haalt dan gewoon voorkomen dat een hond en kind samen komen... neem geen hond! of geen kinderen als je zo'n verminkt koppie erg vindt

jaja je kunt je hond opvoeden ... steek wat meer tijd in het opvoeden van je kinderen zou ik zeggen dan nutteloos energie te steken in het proberen op te voeden van een hond wat instinctief nog altijd een jachtinstinct heeft
Oh aub zeg!!!!

Jachtinstinct, je weet echt niet waar je het over hebt he?
Mijn god zeg...

Wat heeft jachtinstinct nu weer met dit geval te maken???????????
Waar is de jachtprikkel, het jachtgedrag?????

Dit heeft NIETS met het jachtinstinct van de hond te maken, zelfs een schaap heeft grensen in de omgang.

Zou een hond achter een jogger, een rennend kind aangaan, dan kan het wel zo zijn dat dat jachtinstinct is, dat is dan ook serieus gevaarlijk, bij een goed opkomende jachtdrift wordt er namelijk niet zacht gebeten.
pi_56420642
Het enige wat die moeder fout heeft gedaan is onvoldoende toezicht houden. Het is een hele forse hond en dan is het logisch als het dier een klein kind als ranglagere beschouwt. Kind nooit alleen laten met een hond, makkelijk zat.
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:59:22 #226
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56422036
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Oh aub zeg!!!!

Jachtinstinct, je weet echt niet waar je het over hebt he?
Mijn god zeg...

Wat heeft jachtinstinct nu weer met dit geval te maken???????????
Waar is de jachtprikkel, het jachtgedrag?????

Dit heeft NIETS met het jachtinstinct van de hond te maken, zelfs een schaap heeft grensen in de omgang.

Zou een hond achter een jogger, een rennend kind aangaan, dan kan het wel zo zijn dat dat jachtinstinct is, dat is dan ook serieus gevaarlijk, bij een goed opkomende jachtdrift wordt er namelijk niet zacht gebeten.
och, noem het wat je wilt, honden bijten nou eenmaal mensen, uitgelokt of spontaan... ze bijten, hap hap stuk uit je gezicht .... dat doet tie anders nooooooit
pi_56424130
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:34 schreef milagro het volgende:
ik heb hier een peuter van de buren op bezoek
ik ga maar eens een pan kokend heet water op tafel zetten en dan tegen de peuter zeggen dat hij er vanaf moet blijven... doet hij dat niet, en die pan valt om met alle brandwonden van dien, dan had het pestjoch maar moeten luisteren, goede les, hij zal nooit meer met zijn fikken aan de pan zitten, zo leert een kind tenminste wat mag en niet mag, daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.

en ja, stelletje sukkels, dat is precies zoals jelui sukkels redeneren, moet dat kind maar niet....

nee, de MOEDER moet niet.
de hond hoeft niet dood, maar wel weg.
kleine kinderen en dergelijke honden gaan niet samen.
koop een chihuahua, die bijt ook, maar de eerste peuter die door een chihuahua doodgebeten is, moet nog verzonnen worden in iemands broodje aap verhaal, dus kom maar op.
Iets dergelijks heeft mijn moeder wel gedaan toen ik niet met m'n tengeltjes van het gasfornuis kon afblijven.
100x gewaarschuwd en de 101e keer waren de pitjes gloeiend heet.
Bertje blaren en brullen, maar heeft nooit meer aan dat gasfornuis gezeten.
Geslaagd leermomentje en driewerf hoera voor mijn moeder...
Kortom: moeder en hond mogen blijven en kindlief weet in 't vervolg precies wat goed voor 'm is...
Zelf leren nadenken is op school uit de mode, sinds de invoering van het kringgesprek...
pi_56425143
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Een hond zal zichzelf altijd hoger in rang zien dan een kind, dat is ook precies de reden dat je (kleine) kinderen niet alleen moet laten met honden. Hoe graag wij ook zouden zien dat de hond het laagst in rang is, een hond kijkt naar fysieke kracht en dominantie en hij bezit van beide meer dan een kind en is dus hoger in rang.
Wat hij alleen wel moet leren is dat de ouder(s) de roedelleiders zijn en dat hij van hen niet aan het kind mag komen. Een kwestie van opvoeden.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_56426542
Kind verminkt? Man, daar zie je over 3 maanden niets meer van. De foto is ook nogal suggestief. Maar inderdaad, ik persoonlijk zou de hond wel naar het asiel brengen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:24:18 #230
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56432128
Tja, ik begrijp de hevige reacties wel.
Mijn moeder heeft mij dan weer wel laten bijten, simpelweg omdat ik niet wilde luisteren.
Toen mijn traantjes gedroogd waren, heeft ze mij rustig uitgelegd wat honden en katten doen, hoe ze leven en waarom je ze niet moet plagen, treiteren en in tonnen moet stoppen.
Ik heb echt nooit meer zoiets meegemaakt en heb zelfs de meest valse schepsels onder controle.
Je kan dat pedagogisch onverantwoord vinden, maar wij weten in dit geval helemaal niet of de hond vals was en waarom het hapte.

Ik ben blij dat mijn moeder niet hysterisch de kat en hond uit huis deed, maar ze mij leerde dieren normaal te behandelen.
Dat heeft goed gewerkt.
Ik denk dat ik pas een trauma had ontwikkeld als zij paniekend de dieren had laten afmaken.

Afmaken en deporteren doen we in ons huis pas als een beest vals is. Maar ik ben nog steeds van mening dat ik nooit een vals dier zal hebben, omdat ik van jongs af aan ben opgevoed met dieren en inmiddels wel weet hoe je ze respectvol moet behandelen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:26:32 #231
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56432193
Overigens wel vermakelijk, al die hondenpsychologen in dit topic.
Jullie zit er zover naast met de 'roedel-conclusie' dat het bijna aandoenlijk is.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:34:03 #232
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56432395
je doet het goed als hondenadvocaat, She
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:36:00 #233
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56432442
Ach, dieren zijn half zo bedreigend en hysterisch als mensen. Ik zou er zo voor tekenen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:46:37 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56432696
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:26 schreef SHE het volgende:
Overigens wel vermakelijk, al die hondenpsychologen in dit topic.
Jullie zit er zover naast met de 'roedel-conclusie' dat het bijna aandoenlijk is.
1.000.000 geregistreerde bijtincidenten per jaar in de VS... wat de gemeenschap net zoveel kost als de kosten voor sexueel overdraagbare ziektes...boeit het echt hoe je het noemt of wil verklaren... erg aandoenelijk hoor
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:29:20 #235
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56433785
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:46 schreef Re het volgende:

[..]

1.000.000 geregistreerde bijtincidenten per jaar in de VS... wat de gemeenschap net zoveel kost als de kosten voor sexueel overdraagbare ziektes...boeit het echt hoe je het noemt of wil verklaren... erg aandoenelijk hoor
1. Wat de neuk heeft de VS hier mee te maken
2. Yep, honden en neuken verbieden. Hoppa!
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:40:01 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56434035
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:29 schreef SHE het volgende:

[..]

1. Wat de neuk heeft de VS hier mee te maken
2. Yep, honden en neuken verbieden. Hoppa!
daar worden nou eenmaal studies gedaan maar goed alleen in amerika bijten honden, hier in Nederland zijn het allemaal brave tedere berekenbare viervoeters , en dat je het tweede stuk niet begrijpt is je ook niet aan te rekenen
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:49:11 #237
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56434270
Ja, alleen in Amerika worden er onderzoeken naar gedaan.
Je zou een virtuele pets moeten krijgen voor alle onzin die je uitkraamt.
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:53:01 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56434355
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:49 schreef SHE het volgende:
Ja, alleen in Amerika worden er onderzoeken naar gedaan.
Je zou een virtuele pets moeten krijgen voor alle onzin die je uitkraamt.
ja hoor het is onzin.... honden bijten en verminken kleine kinderen, dat is een feit...ouders zijn panisch om hun kinderen te beschermen tegen schade maar neuh, honden die zijn zo lief en onschadelijk....

en nee argumentatie dat mijn opa ook 90 is geworden met ketingroken houdt niet echt stand...
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:29:59 #239
204737 Nico1971
Oehoeboeroe!!!
pi_56436875
ik heb zelf ook een hond een hele lieve trouwens,maar sommige kinderen vinden het fantastisch om hem te pesten,met stokken en zo,en telkens maar WAF,WAF naar m schreeuwen en vervolgens snel achter een geparkeerde auto duiken....ben zelf ook jong geweest,kan me alleen niet herinneren dat ik dat ooit gedaan heb...MAAR die moeder zou echt haar HONDJE maar eens afstand van moeten doen,heppie die wond al gezien,boven dat jongetje z'n oog?????het is gewoon voor allebei zielig zo.......
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:45:26 #240
204737 Nico1971
Oehoeboeroe!!!
pi_56437192
kwestie van opvoeding(OPVOEDING??????)naar je kinderen toe....
pi_56437419
@RE: zullen we het er maar niet over gaan hebben hoeveel gevallen er van dieren- (in dit geval honden-) mishandeling door mensen er zijn?? Ik heb nog niet gezocht, maar zonder de gemelde gevallen gok ik dat het getal op...wat zal het zijn.. minstens dezelfde hoogte ligt?
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:15:46 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56437813
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:56 schreef Candaasje het volgende:
@RE: zullen we het er maar niet over gaan hebben hoeveel gevallen er van dieren- (in dit geval honden-) mishandeling door mensen er zijn?? Ik heb nog niet gezocht, maar zonder de gemelde gevallen gok ik dat het getal op...wat zal het zijn.. minstens dezelfde hoogte ligt?
ja uhmmm dat zal best maar elke ouder die bewust honden bij kleine kinderen laat heeft niet begrepen wat de risico's zijn of accepteren de risico's. Het kromme is dat men veel panischer is om hun kind te beschermen tegen dingen die veel minder vaak voorkomen terwijl ze dus een huppelende tijdbom ernaast hebben lopen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:18:00 #243
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56437859
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:53 schreef Re het volgende:

[..]

ja hoor het is onzin.... honden bijten en verminken kleine kinderen, dat is een feit...ouders zijn panisch om hun kinderen te beschermen tegen schade maar neuh, honden die zijn zo lief en onschadelijk....

en nee argumentatie dat mijn opa ook 90 is geworden met ketingroken houdt niet echt stand...
Gast, ben je dronken ofzo?
Waarom strooi je met het argument dat honden bijten alsof je de fucking relativiteits theorie hebt gekraakt?
Tuurlijk bijten honden; net als katten, net als muizen , net als cavia's.
Ze blaffen ook.
Het is mij nog niet gelukt een hond te laten miauwen.

Het feit dat een hond kan bijten, maakt hem nog geen dodelijk wapen.
Het maakt hem een risico-factor, zoals er heel veel risico's zijn voor een klein kind.
Het is de nobele taak van de ouder, ten alle tijden toezicht te bieden bij het spelen met dieren. Zelfs onschuldig ogende dieren als nijntjes en hamster. Ook die krengen kunnen verschrikkelijk lelijk bijten.
Daarnaast moet een ouder een kind leren , dat een hond geen speelgoed is. Geen enkel dier is speelgoed.
Het kind moet verantwoordelijkheidsgevoel en besef worden bijgebracht en ook daar ligt de taak bij de ouder, en de ouder alleen.

Dat een hond hapt naar een kind wat hem pijn doet, treitert of mishandeld, is in alle opzichten normaal.
Het heeft geen kloot met roedel posities, noch plaatsing te maken.
Vwb de casus in de OP, kunnen we in alle redelijkheid concluderen dat we te weinig info hebben om moord , brand en doodslag te roepen.
Wie dat wel doet, is in mijn optiek een kortzichtige, hysterische onbenul.

Power to the woofies.
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:24:50 #244
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56438015
zinloze discussie SHE, laat me zien hoeveel zieknhuis opnames/bezoeken er zijn door katten of cavia's vergeleken met honden

Niemand kan garandeern dat hij/zij 100% toezicht heeft op een hond als dat bij een kind is en nee, kleine kinderen hebben geheel geen verantwoordelijkheidsgevoel en dus alleen het feit dat honden kunnen happen is blijkbaar meer acceptabel en ongevaarlijk dan de 500 andere maatregelen die men onderneemt om kind schadevrij te houden... dat is gewoon krom.

en dat jouw hond per ongeluk niet je hele gezicht aan flarden heeft gebeten daar mag je je gelukkig mee prijzen (en waarschijnlijk een heleboel anderen ook)
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:31:47 #245
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56438186
En nu bewijs je weer dat je de klepel niet weet te vinden.

Een hond bijt je gezicht niet aan flarden. Althans, een normale hond doet dat niet. Die hapt of bijt oppervlakkig als waarschuwing. En daar is altijd een reden voor.
Precies daarom laat je kind en huisdier ook niet bij elkaar zonder toezicht, om de simpele reden dat beiden ALTIJD ontoerekenings vatbaar zijn.

Alleen dolle, en extreem valse honden zijn in staat een gezicht aan flarden te bijten en ja, die moeten afgemaakt worden.
En de discussie lijkt inderdaad zinloos; maar ik ben inmiddels wel gewend dat Fok! een prima afspiegeling is van de maatschappij.
Wat mij betreft gaan we domme en valse mensen afmaken. Veel constructiever.
pi_56438264
quote:
Het kind moet verantwoordelijkheidsgevoel en besef worden bijgebracht
sorry, hoor, maar we hebben het hier over een kind van TWEE...

die breng je nog geen zaken als verantwoordelijkheidsgevoel bij, en als Supermom denkt dat dat wel al kan op die leeftijd, dan zijn er legio andere oorzaak en gevolg spelletjes, hoor , die het lesje net zo goed leert, maar wel zonder ' echte blikschade'.

ik ben dan ms een hysterische onbenul, fijn, maar een moeder die haar kind laat bijten door de hond als leermoment, die is compleet van de flegmatische pot gerukt.
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:37:51 #247
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56438343
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:31 schreef SHE het volgende:
En nu bewijs je weer dat je de klepel niet weet te vinden.

Een hond bijt je gezicht niet aan flarden. Althans, een normale hond doet dat niet. Die hapt of bijt oppervlakkig als waarschuwing. En daar is altijd een reden voor.
Precies daarom laat je kind en huisdier ook niet bij elkaar zonder toezicht, om de simpele reden dat beiden ALTIJD ontoerekenings vatbaar zijn.

Alleen dolle, en extreem valse honden zijn in staat een gezicht aan flarden te bijten en ja, die moeten afgemaakt worden.
En de discussie lijkt inderdaad zinloos; maar ik ben inmiddels wel gewend dat Fok! een prima afspiegeling is van de maatschappij.
Wat mij betreft gaan we domme en valse mensen afmaken. Veel constructiever.
aan flarden is misschien wat stevig gezegd maar honden kunnen echt flinke en permanente schade aanrichten zonder vals te zijn hoor... Maar jij denkt dat je 100% toezicht kan garanderen?... jij bent toch ook gebeten? ik neem aan dat dat ook onder 100% toezicht was?
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:43:35 #248
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56438484
Ja dat denk ik.
Want ik zou een hond nooit in 1 huis met een kind laten leven. Een hond hoort buiten, zo ben ik en zijn mijn dieren opgevoed.
En ga je toch aan de speel met een hond, dat moet dat op gepaste leeftijd en onder militair toezicht. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Een kind van twee heeft geen fuck bij een hond te zoeken, die zijn zoals ik al eerder meldde allebei ontoerekenings vatbaar. Niet alleen de hond, ook het kind en het kind misschien nog wel meer.

Voor Milagro: Dat jij je kinderen anders opvoed is jouw keuze. Gelukkig beslis je dat zelf. Maar roepen dat een hond maar afgemaakt moet worden , zonder dat de aanleiding fatsoenlijk is onderzocht , vind ik een hele griezelige wending in dit topic.
De mensen die dat hebben geroepen, zijn wat mij betreft te eng om kinderen groot te brengen.
pi_56438507
Een paard kan je met gemak doodtrappen. Een kat kan ontzettende krab- en bijtwonden toebrengen, en die hoeven niet minder te zijn dan die van een hond als poezebeest een erg slechte dag heeft. Hoe lief het dier ook is normaalgesproken, er is altijd de kans dat er iets gebeurd; ELK dier kan wel iets doen. Daar zijn het nou eenmaal dieren en geen robots voor die je kunt programeren. Dus als je het risico niet wilt lopen dat je kind eens een verwonding op loopt, neem dan gewoon geen huisdieren, maar doe dat pas later. Scheelt een hoop gedoe en een hoop spuitjes in elk geval. (Of, als je wel huisdieren neemt, zorg dan dat je zowel dier als kind de regels leert. )
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:51:00 #250
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56438618
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:37 schreef Re het volgende:

[..]

aan flarden is misschien wat stevig gezegd maar honden kunnen echt flinke en permanente schade aanrichten zonder vals te zijn hoor... Maar jij denkt dat je 100% toezicht kan garanderen?... jij bent toch ook gebeten? ik neem aan dat dat ook onder 100% toezicht was?
Ik was toen 9 en speelde treintje met de hond, waarbij ik zijn staart als schakel gebruikte.
De kat krabte bijna mijn oog eruit toen ik 10 was, omdat ik vond dat ze in een lego-ton moest. Vreemd he?
Hadden mijn ouders dan de hond en kat maar naar het asiel moeten brengen? Hell no, ze hebben gedaan wat elke normale ouder zou hebben gedaan. Ze hebben een heel goed gesprek met mij gehad.

Maar vrees niet, er zijn gelukkig nog ouders die het kind dan doodknuffelen, snoep geven voor de schrik en de hond in kwestie laten afmaken. Want dat is pas echte moederliefde.
  donderdag 31 januari 2008 @ 18:18:36 #251
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56439164
mja, het is al goed hoor...
  donderdag 31 januari 2008 @ 18:39:23 #252
204737 Nico1971
Oehoeboeroe!!!
pi_56439649
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:15 schreef Re het volgende:

[..]

ja uhmmm dat zal best maar elke ouder die bewust honden bij kleine kinderen laat heeft niet begrepen wat de risico's zijn of accepteren de risico's. Het kromme is dat men veel panischer is om hun kind te beschermen tegen dingen die veel minder vaak voorkomen terwijl ze dus een huppelende tijdbom ernaast hebben lopen.
en dat zal jammer genoeg wel heel vaak voorkomen...
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:00:46 #253
78780 deedeetee
pi_56440146
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:51 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik was toen 9 en speelde treintje met de hond, waarbij ik zijn staart als schakel gebruikte.
De kat krabte bijna mijn oog eruit toen ik 10 was, omdat ik vond dat ze in een lego-ton moest. Vreemd he?
Op die leeftijd was jij dus een ettertje, tjsa maar wat heeft dat te maken met het gedrag van dit peurtertje en dat van zijn moeder en de hond ?

Een kind van 9 of 10 jaar hoort te weten dat je dieren niet mag pesten, een peuter snapt dat nog niet. Je hele betoog is dus gewoon * lucht *
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:55:52 #254
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56441395
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Op die leeftijd was jij dus een ettertje, tjsa maar wat heeft dat te maken met het gedrag van dit peurtertje en dat van zijn moeder en de hond ?

Een kind van 9 of 10 jaar hoort te weten dat je dieren niet mag pesten, een peuter snapt dat nog niet. Je hele betoog is dus gewoon * lucht *
De lucht zit klaarblijkelijk in je hoofd. Ik zal mezelf voor jou nog maar eens herhalen; een peuter heeft geen jota bij een hond te zoeken. Ook niet bij een kat. Bij geen enkel dier.

Daarnaast trek je zoals een hoop mensen hier in dit topic weer eens lekker voorbarig je conclusies.
Ik was geen etter en heb zowel de kat als de hond nooit opzettelijk pijn gedaan; dat ik in mijn spelende fantasie dacht dat zij het spel net zo leuk vonden als ik, is pure kinderlijkheid.
Misschien dat jij HP de Tijd las op je negende, ( wat ik natuurlijk niet echt geloof ) maar ik was voornamelijk fantasierijk, onbezonnen en impulsief.
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:46:33 #255
78780 deedeetee
pi_56442643
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:55 schreef SHE het volgende:

[..]

De lucht zit klaarblijkelijk in je hoofd. Ik zal mezelf voor jou nog maar eens herhalen; een peuter heeft geen jota bij een hond te zoeken. Ook niet bij een kat. Bij geen enkel dier.

Daarnaast trek je zoals een hoop mensen hier in dit topic weer eens lekker voorbarig je conclusies.
Ik was geen etter en heb zowel de kat als de hond nooit opzettelijk pijn gedaan; dat ik in mijn spelende fantasie dacht dat zij het spel net zo leuk vonden als ik, is pure kinderlijkheid.
Misschien dat jij HP de Tijd las op je negende, ( wat ik natuurlijk niet echt geloof ) maar ik was voornamelijk fantasierijk, onbezonnen en impulsief.
Je bent sindsdien niet veel veranderd.

Een hond die bijt omdat je zijn staart als *schakel *gebruikt ? Tenzij je hem extreem veel pijn deed -en dat verwacht ik toch niet op 9 jarige leeftijd tenzij je oerstom bent- is IMO vals.
Een kat die je zomaar opeens bijna een oog uitkrabt omdat jij 'm ergens in wilt stoppen.. tsja die wil het nog wel het voordeel van de twijfel gunnen. Maar het dier had je toch lang voordat het zich tot deze brute actie genoodzaakt zag al duidelijk moeten maken dat het er niet van gediend was. Daarom noem ik je gedag etteren. Tenzij je ( zoals ik al eerder zei) ongehoord dom bent, dat kan natuurlijk ook.

Vind het wel vreemd dat je moeder er niet al veel eerder in geslaagd is om je te leren hoe je met dieren om moet gaan.
pi_56442939
Ach, bij een vriend van me is hetzelfde gebeurd. Het is het jaar 1987. Jonger broertje van hem ging op de hond zitten. Hond auw, hond bijten. De hond is gebleven. Ik snap het wel, geloof ik. Kinderen mutileren is gewoon gaaf.
pi_56444073
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:35 schreef milagro het volgende:

[..]

sorry, hoor, maar we hebben het hier over een kind van TWEE...

die breng je nog geen zaken als verantwoordelijkheidsgevoel bij, en als Supermom denkt dat dat wel al kan op die leeftijd, dan zijn er legio andere oorzaak en gevolg spelletjes, hoor , die het lesje net zo goed leert, maar wel zonder ' echte blikschade'.

ik ben dan ms een hysterische onbenul, fijn, maar een moeder die haar kind laat bijten door de hond als leermoment, die is compleet van de flegmatische pot gerukt.
Daar begint het allang, dat begint al bij de baby die je leert "zachtjes" te aaien ipv plukken haar te pakken.
Je kan en mag niet verwachten dat alle regels begrepen worden en nageleeft worden, daar is dat toezicht voor nodig, maar leren doen ze dan allang en weten meer als je denkt vaak.

Vorige week zaten we nog met familie bij elkaar, de verschillende kinderen van familieleden en de verschillende honden van familieleden.
Nu kregen de honden wat lekkers, wil 1 van de kinderen wat van dat voedsel van de grond pakken om aan de juiste hond te geven.
Mijn heerlijke bijdehante nichtje van 2,5 kwam ertussen hoor, mag niet aan eten van hondjes komen, dan kunnen ze boos worden(zijn goed opgevoede honden, keurig met voedsel, maar je leert toch dat een hond daar vervelend op kan reageren).

2,5 is dat kind, maar weet snerterig goed dat dat niet mag, weet erg goed hoe ze met honden om moet gaan, op een peutermanier natuurlijk en als je het zonder toezicht laat gaat het vast en zeker fout, maar zo met toezicht doet ze het geweldig.

Ik denk trouwens niet dat er ook maar 1 moeder is die gewoon maar laat bijten, wat niet betekend dat als het kind een klier is, er al 80.000 keer wat is gezegd er een keer een snauw kan vallen en moeder dan eigen schuld dikke bult zegt als het allemaal maar een storm in een glas water is.

Zelfde met kinderen die wippen op hun stoel en omvallen, wordt er ook vaak gevraagd deed het pijn, waar er bij het antwoord nee jammer wordt gezegd.
Niemand die zich druk maakt als een kind dan een buil op zijn hoofd heeft, niemand wilde dat dat kind zou vallen, maar als het dan toch gebeurt en er is amper wat aan de hand hoeft medelijden niet perse de boventoon te voeren.
pi_56444109
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:37 schreef Re het volgende:

[..]

Yep 100% toezicht, gaat al 8 jaar meer dan prima, al langer omdat daarvoor er ook weleens oppaskinderen waren.

Combi van goed opletten, aandacht bij de boel houden en opvoeding van zowel kinderen als honden.
pi_56444193
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:58 schreef Disorder het volgende:
Ach, bij een vriend van me is hetzelfde gebeurd. Het is het jaar 1987. Jonger broertje van hem ging op de hond zitten. Hond auw, hond bijten. De hond is gebleven. Ik snap het wel, geloof ik. Kinderen mutileren is gewoon gaaf.
Heeft die hond daarna ooit nog gebeten?
  donderdag 31 januari 2008 @ 22:08:37 #260
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56444688
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je bent sindsdien niet veel veranderd.

Een hond die bijt omdat je zijn staart als *schakel *gebruikt ? Tenzij je hem extreem veel pijn deed -en dat verwacht ik toch niet op 9 jarige leeftijd tenzij je oerstom bent- is IMO vals.
Een kat die je zomaar opeens bijna een oog uitkrabt omdat jij 'm ergens in wilt stoppen.. tsja die wil het nog wel het voordeel van de twijfel gunnen. Maar het dier had je toch lang voordat het zich tot deze brute actie genoodzaakt zag al duidelijk moeten maken dat het er niet van gediend was. Daarom noem ik je gedag etteren. Tenzij je ( zoals ik al eerder zei) ongehoord dom bent, dat kan natuurlijk ook.

Vind het wel vreemd dat je moeder er niet al veel eerder in geslaagd is om je te leren hoe je met dieren om moet gaan.
Ik weet niet wat je denkt te bereiken door a la Viva lezeressen , je tergend simpele conclusies te trekken, maar ik schat zo in dat je zelfgenoegzaam en kirrend op je hema stoeltje zit te wippen omdat je denkt dat je een punt hebt gemaakt.
Zal ik het je makkelijk maken en je gewoon in je waarde laten?
Ik denk inderdaad dat ik niet kan tippen aan je uitzonderlijke intellectuele capaciteiten.
pi_56444693
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Heeft die hond daarna ooit nog gebeten?
Mijn grap terzijde. Nee, dat heeft ie niet nog een keer gedaan. Het was geen agressief beest. Hij voelde zich bedreigd en beet in een reflex.
  donderdag 31 januari 2008 @ 22:52:05 #262
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_56445881
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:33 schreef admiraal_anaal het volgende:

En als jij iets fout doet, word je ook niet meteen afgemaakt
Een Maltezer Leeuwtje bijt een keer van zich af, zo een vechthond scheurt een kind aan stukken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_56446805
Ja, daarom is dat kind nu ook echt aan stukken gescheurd, nie waar?........
pi_56447464
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 22:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Een Maltezer Leeuwtje bijt een keer van zich af, zo een vechthond scheurt een kind aan stukken.
Ook een vechthond kent nog gewone sociale omgang, in een gevecht zal hij eerder winnen omdat hij gewoon feller en sterker is op dat gebied.

Maar dat heeft weinig met de omgang in het gezin te maken, daar kent ook de vechthond de gewone correctie, of de knauw om de reflex als je het perse over bijten wil hebben.
Als een vechthond echt agressief wordt dan is het gevolg meestal ook wel daar, maar vooral die kleine beten(die erg naar kunnen neerkomen) komen vaak niet voort uit echte agressie, het komt niet tot echt tonen van kracht.

Binnen het gezin zijn de vechtrassen vaak juist erg vriendelijk, erg geduldig, erg aanhankelijk.
Het is niet hun schuld, vooral sinds de mediahetze erover jaren terug, dat lijpo's ze kochten en gingen fokken, want daar zitten de extremere gevallen van pit aanvallen...
Ik zeg niet dat een pit een beginnershond is, dat is bij de ongelukken ook vaak een fout, een pit is een terrier, dat zijn honden met een hoog onderhoud, die vragen veel van hun eigenaren.
De pit is erg levendig, speels, in voor een lolletje, wil veel beweging, dat zijn toch wel een beetje terrier eigenschappen, ze hebben veel drive, ze hebben ook veel zachtheid, als je ze een beetje leuk beweging geeft zijn ze binnen juist weer de kalmheid zelve, alhoewel een spelletje eigenlijk nooit afgeslagen wordt

In zijn algemeenheid zullen de meeste honden nooit bijten, bij degene die dat wel doen was het meestal te verkomen geweest en soms is het gewoon het noodlot.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 01:22:37 #265
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_56449376
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 22:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ook een vechthond bijt van zich af.
Omdat ze het label vechthond hebben betekend niet dat ze alles en iedereen zonder aanleiding in reepjes schuren. Het verschil zit in het formaat en de kracht van een hond.
Een grotere hond die van zich afbijt geeft grotere wonden.

Deze hond gaf een snauw, waarschijnlijk snapte het kind de andere signalen niet die de hond gaf en ging lekker door met "spelen", waardoor de hond het kind ging straffen. Ik snap best dat een 2-jarige de hond niet begrijpt als die aangeeft dat hij het niet leuk vind. Het is tenslotte maar een kind.
Als een hond van dit formaat echt kwaad had gewild had je reepjes kind gehad.
Deze hond kan dus best een lief beestje zijn.

De enige die je in dit verhaal kan aankijken is de moeder. Een kind is een kind, als ze weten dat iets niet mag doen ze het als mama weg is (ook al is het in hun ogen misschien onschuldig spelen). Een hond is een hond, als je die te lang port hapt ie.
Een moeder mag niet van een kind van 2 verwachten dat hij de taal van de hond begrijpt, en van de hond kan je niet verwachten dat ie alles maar pikt.
Kinderen horen niet alleen te zijn met een hond. Altijd moet er toezicht zijn om dit soort dngen te voorkomen.
De moeder schoot hierin te kort, dus zie ik haar als de verantwoordelijke. Ze draagt immers de verantwoording voor kind en hond.
De hond kan ze misschien beter wel wegdoen. Het beest weet nu dat hij het kind ongestraft kan straffen en zal dat een 2e keer niet laten tot het een keer helemaal fout gaat. Maar afmaken hoeft niet.

Ik heb zelf 3 honden, en regelmatig een kind van 3 te logeren. Nooit en te nimmer is die alleen met mijn honden, hoe betrouwbaar ze ook zijn. Het blijven grote honden met grote tanden die een kind makkelijk de strot doorbijten mochten ze kwaad worden. Ze mag spelen met de honden, als ik ernaast zit/sta. Sta ik een meter verderop word er niet geaait, geknuffelt en gespeeld met ze.
pi_56449422
Als die blaag zijn poten aan de kachel brandt dan doe je toch ook niet de kachel weg?
*****Kraak........
pi_56449661
Die moeder, that bitch had haar kind moeten leren dat je geen dieren plaagt!
En ze is geen kind waardig zo te zien...
bah wat een kut wijf
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_56449915
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 01:49 schreef zhe-devilll het volgende:
Die moeder, that bitch had haar kind moeten leren dat je geen dieren plaagt!
En ze is geen kind waardig zo te zien...
bah wat een kut wijf
Zo'n hond moet ook wel enige opvoeding genoten hebben om zo samen bij een klein kind in 1 kamer te vertoeven.
Van beide kun je niet verwachten dat ze elkaar snappen.
*****Kraak........
  vrijdag 1 februari 2008 @ 11:38:15 #269
78780 deedeetee
pi_56454689
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 22:08 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je denkt te bereiken door a la Viva lezeressen , je tergend simpele conclusies te trekken, maar ik schat zo in dat je zelfgenoegzaam en kirrend op je hema stoeltje zit te wippen omdat je denkt dat je een punt hebt gemaakt.
Zal ik het je makkelijk maken en je gewoon in je waarde laten?
Ik denk inderdaad dat ik niet kan tippen aan je uitzonderlijke intellectuele capaciteiten.
Viva e.d. blaadjes lees ik nooit en conclusies trekken kunnen er meer.

En de rest ? ach........
  vrijdag 1 februari 2008 @ 11:44:04 #270
196697 Heathen.
Its No Game
pi_56454840
Wanneer een hond bloed heeft geproeft moet het worden afgeschoten. 't Is alleen jammer dat de hond daar van het slachtoffer is want als die moeder een beetje verantwoordlijkheid had houd je kinderen altijd uit de buurt van honden.
pi_56454907
Onzin dat een hond dan gelijk afgeschoten moet worden. Een kat maak je ook niet gelijk af als hij je te pakken heeft, een paard dat je heeft gebeten of getrapt ook niet, een muis, rat, hamster, agaponis, etc ook niet. Waarom een hond dan wel direct?
  vrijdag 1 februari 2008 @ 11:51:35 #272
196697 Heathen.
Its No Game
pi_56455062
Omdat honden in staat zijn hun eigen baasje op te eten als ze honger hebben. En daar mee bedoel ik dus dat je bijvoorbeeld maar al te vaak verhalen hoort dat een lijk is aangevreten door honden.
Een hond is nog altijd een gevaarlijk beest wanneer je hem niet kan vertrouwen. Zodra honden ooit bloed hebben geproeft zit het in hun systeem dat ze mensen kunnen bijten.
pi_56455488
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:51 schreef Heathen. het volgende:
Omdat honden in staat zijn hun eigen baasje op te eten als ze honger hebben. En daar mee bedoel ik dus dat je bijvoorbeeld maar al te vaak verhalen hoort dat een lijk is aangevreten door honden.
Een hond is nog altijd een gevaarlijk beest wanneer je hem niet kan vertrouwen. Zodra honden ooit bloed hebben geproeft zit het in hun systeem dat ze mensen kunnen bijten.
Heb je hier ook meer onderbouwing voor dan je grote duim en B-films? Dat lijkt me namelijk onzin. In dit geval is het goed mogelijk dat het kind over de grenzen van de hond ging die daardoor van zich afhapte, maar om nu te zeggen dat ie daardoor in een bloeddorstige moordmachine veranderd . Ik blijf van mening dat de moeder de verantwoordelijke is in deze zaak, en als het mijn hond zou zijn geweest dan had ik hem weggedaan, puur omdat het vertrouwen weg is.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 12:54:51 #274
196697 Heathen.
Its No Game
pi_56456404
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:09 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Heb je hier ook meer onderbouwing voor dan je grote duim en B-films? Dat lijkt me namelijk onzin.
Wat is jouw onderbouwing dat het dan niet zo is? Daar ben ik dan eerst wel benieuwd naar.
pi_56456699
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:47 schreef erodome het volgende:
Yep 100% toezicht, gaat al 8 jaar meer dan prima, al langer omdat daarvoor er ook weleens oppaskinderen waren.

Combi van goed opletten, aandacht bij de boel houden en opvoeding van zowel kinderen als honden.
100% toezicht? ! In ditzelfde topic tijpte je:
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:36 schreef erodome het volgende:
Of zie je dat zelf anders?
pi_56459181
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:51 schreef Heathen. het volgende:
Sorry hoor, maar dan heb je het over dieren die wel moeten omdat ze anders dood gaan van de honger, zelfs mensen eten mensen als het zover komt....daar is zelfs een film van gemaakt!

Dat heeft niets met bloed proeven en dan bloeddorstig worden te maken, het zijn honden hoor, ze heten geen dracula....

Als jij dagen en dagen opgesloten zit zonder eten of wat dan ook dan ga je wanhopige dingen doen om toch te blijven leven, zo zit het met een hond, kat of wat dan ook die zijn dooie baasje heeft aangevreten.

Het is een fabel dat als een hond bloed heeft gepreoft deze gevaarlijk wordt, wat wel zo is is dat als een hond echt heeft gejaagd en succes heeft gehad dat het lastiger wordt naarmate er meer succeservaringen zijn om het af te leren, maar dit heeft niets met jacht of wat dan ook te maken.
Je kan dit vergelijken met een tik op de broek geven, of uit pijnreactie iemand van je af duwen zonder echt pijn te willen doen.

Honden zien mensen niet als prooi, op een echte uitzondering na die door extreme honger een wanhoopsdaad is begaan.
pi_56459208
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 13:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

100% toezicht? ! In ditzelfde topic tijpte je:
[..]

Of zie je dat zelf anders?
Dat was niet MIJN hond, dat was bij een vriendje thus, waar vader geen toezicht heeft gehouden waar hij dat wel had moeten doen, als je wat wil quoten is goed lezen wel zo handig.
Ik was daar dus niet bij anders was het niet gebeurt.
pi_56459222
En dus heb je geen 100% toezicht gehouden, zoals je zelf beweerde.
Dat was mijn punt.
pi_56459338
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 14:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En dus heb je geen 100% toezicht gehouden, zoals je zelf beweerde.
Dat was mijn punt.
Bij mijn eigen honden, jezus zeg wat een gemierenneuk zeg...ik kan niet de hoeder van alles op deze wereld zijn, ik ben best een moederkloek, maar dat is overdrijven.

In mijn huis geeft een hond geen enkel risiko, daar zorg ik voor, dat is wat ik zeg, ik kan niet op alle honden op deze wereld passen.
pi_56473939
Vroeger hadden we een klein hondje, was niks mis mee gewoon een leuk, lief hondje. Mijn zoontje toen 3 jaar was buiten met het hondje ik was erbij maar de bel ging. Fout Fout ik liep naar binnen. Maar was snel weer terug want mijn zoon gilde moord en brand. Hij was gebeten in zijn arm en niet te zuinig ook. Mn hond bijna dood geschopt, opgesloten en naar de dokter. Alles laten hechten en savonds zitten we te eten en ik vertel heel het verhaal aan mijn man zegt die snottebel die net gebeten is: sjonnie stout sjonnie mag niet naar binnen ( wilde mij achterna) Ik heb Sjonnie staart vastgehouden. Wie is er dan fout?? Niet mijn hond niet mijn kind nee IK ben fout en het gebeurde en zal nooit meer gebeuren. Hond je is ondertussen dood maar hij heeft nog lang bij ons gezeten.Was het een grotere hond geweest dan waren de gevolgen ook groter geweest. Zou ik dan mijn hond opgeruimd hebben ?? Nee dan had ik tegen mn man gezegt ruim mij maar op.
pi_56473993
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:55 schreef SHE het volgende:
Ik zal mezelf voor jou nog maar eens herhalen; een peuter heeft geen jota bij een hond te zoeken. Ook niet bij een kat. Bij geen enkel dier.
Helemaal mee eens..

Heb zelf een hele lieve Jack, maar....
Als het zoontje van de buurvrouw op bezoek komt kwispelt ze ineens niet meer met haar staart...
Weg zoon, ik wil 'm niet in huis hebben zolang deze knul groter is, het is heel duidelijk dat zij hem niet als haar meerdere ziet...
Weghouden dus....
Heb ook al zijn zussen ( 6 ) ervan op de hoogte gesteld, ik wil mijn ontzettende lieve hond niet kwijt en zijn gezicht heel houden, dus komt zoontje lief van de buuf niet meer zomaar in huis....
Alleen als ik absolute overzicht kan houden.

nee, een hond die eenmaal bloed heeft geproefd......
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_56474915
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 02:32 schreef Oblivion het volgende:
Volgens mij is er in dit topic nou al een paar keer uitgelegd dat dat complete bullshit is. Honden zijn geen vampiers, zoals ero al zei.
pi_56475467
Ik vraag me alleen af waarom mensen die kennelijk niet met dieren om kunnen gaan überhaupt een dier nemen.
Neem een gezin bij ons in de buurt. Die mensen kunnen absoluut NIET met dieren omgaan. De kinderen treiteren de dieren; vooral de jongste had nog wel eens de neiging de kat aan de staart te trekken, de kinderen 'spelen' met de dieren; die kinderen werd geleerd dat het volstrekt normaal en leuk is met je konijn te gaan schommelen en het dier van een 2 meter hoge glijbaan af te donderen... is niet normaal en helemaal niet leuk voor het dier... en zo nog wel wat dingen.
Inmiddels is er een nieuwe kat gekocht (hij is nog niet zo schuw als de inmiddels overleden kat, die overigens ook begon te bijten als je z'n staart alleen maar zacht aanraakte, dus misschien valt het nu nog mee met treiteren...) maar ook een hond..... een malthezer-nogwat-geval..... ik ben benieuwd wanneer t eerste kind gebeten wordt...
pi_56476295
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 08:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Volgens mij is er in dit topic nou al een paar keer uitgelegd dat dat complete bullshit is. Honden zijn geen vampiers, zoals ero al zei.
Nee, het gaat ook niet om de vampieren stijl, maar elk vergelijkbaar kindje wat dan binnenkomt kan mevroi wel domineren... op een hele verkeerde manier.

Nah, toch maar niet alleen laten...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_56476666
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 11:31 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Nee, het gaat ook niet om de vampieren stijl, maar elk vergelijkbaar kindje wat dan binnenkomt kan mevroi wel domineren... op een hele verkeerde manier.

Dat sowieso niet, maar met 'bloed proeven' heeft het allemaal niets te maken.
pi_56482151
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 02:32 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Helemaal mee eens..

Heb zelf een hele lieve Jack, maar....
Als het zoontje van de buurvrouw op bezoek komt kwispelt ze ineens niet meer met haar staart...
Weg zoon, ik wil 'm niet in huis hebben zolang deze knul groter is, het is heel duidelijk dat zij hem niet als haar meerdere ziet...
Weghouden dus....
Heb ook al zijn zussen ( 6 ) ervan op de hoogte gesteld, ik wil mijn ontzettende lieve hond niet kwijt en zijn gezicht heel houden, dus komt zoontje lief van de buuf niet meer zomaar in huis....
Alleen als ik absolute overzicht kan houden.

Mijn jack russel gaat aan de lijn aan mij vast als er kinderen komen spelen(en vooral als ze willen ravotten echt), is geen enkel probleem want hij zit toch al aan een onzichtbaar lijntje vast aan me.

Hij kan erg lief zijn, maar met mensen die hij niet zo heel goed kent kan hij ook best fel uit de hoek komen, ik zie het zo gebeuren dat de boel begint te rennen en te doen, dat de hond mee gaat, omhoog komt en snap doet, zal niet ernstig zijn, maar pijnlijk is het wel.
Is ook niet kwaad bedoeld, het is gewoon een doldwaas beest, maar daarin doet hij eerst en denkt hij later, kan het zijn dat hij zijn grensen niet goed in de gaten houdt.

Omdat ik niet echt kan beloven dat hij dan altijd snel genoeg naar mij zal luisteren zit hij gewoon aan me vast, ik heb een jachtlijn die om mijn middel kan, zit er nog een heel eind aan waarin hij zich comfi kan bewegen, hij is toch altijd aan kijn zijde te vinden, het houdt alleen die reflex beweging tegen van erachteraan.

Dat heb ik nog nooit bij een hond van mij hoeven doen, heb hiervoor toch echt een zogenaamde "vechthond" gehad, wiens karakter een stuk makkelijker was dan die van de jack...
Maar ik neem gewoon geen risiko, bij de golden ben ik er zeker van dat als ik kalm zeg er ook kalm gedaan wordt, dat er niet ineens opgesprongen wordt en te entho gedaan gaat worden wat kan resulteren in net te hard zijn, bij die is wat aandacht erop leggen meer dan genoeg, zo is het bij alle honden geweest op de jack russel na.

Zo kan ik die 100% toezicht garanderen
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:47:05 #287
15600 BB-King
Long live the King!
pi_56482239
Ik geef de moeder gelijk in dit geval.

Zo'n beest kan er ook niks aan doen als deze geprovoceerd wordt.
Als er voortaan beter opgelet wordt dan kan je dit makkelijk voorkomen.

Als je een huisdier al lang hebt, dan kun je daar niet zomaar afstand van doen.
Veel mensen begrijpen dit echter niet en hebben dus totaal geen inlevingsvermogen.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_56482371
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 11:31 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Nooit alleen laten, alleen jij als baas kan een kind kunstmatig hoger in rang brengen, jij bepaald hoe en wat namelijk.
Zonder dat volwassen toezicht is een kind gewoon lager in rang(maar ook geen volwassene, godzijgedankt, want anders werd er erg veel meer gebeten!)

Maar dat minder kwispelen enzo heeft weinig met rangen te maken, is meer aangeven dat de hond er niet zo'n zin in heeft, kinderen zijn vaker bedreigend als dat er echt een dominantieslag gelevert wordt.
Kinderen tonen vaak verwarrend en verkeerd gedrag zonder er erg in te hebben, ze rennen op de hond toe wat een onderdanige uiting is, om dan lekker over de hond heen te gaan hangen wat weer een uiting van dominantie is, kijken honden recht aan, zijn druk, maken lawaai, het is ook wat voor een hond, zeker een hond die dat niet echt gewend is.

Als ze kinderen wil domineren zie je gedrag als tegen het kind aan rijden, kop op kind leggen, eroverheen hangen e.d., dat is gedrag waar je op moet passen, dat is een hond die zijn dominantie aan het tonen is en dus ook een risiko is om dat gedrag uit te gaan bouwen(dat moet de kop ingedrukt worden, onmiddelijk!).

Lagere staart, meer tegen het lichaam aangedragen tot gedrukt, oren vlakker in de nek, oogwit laten zien, vermijdingsgedrag e.d. slaan meer op bedreiging, de hond vindt het maar zo zo, vertrouwd het niet helemaal, dat is geen dominantie, dat is onzekerheid.

Verder zie je vaak gapen, uitschudden, overspronggedrag dus, dat zijn stemmingswisselingen en stressgebaren, beter gezegd, daarmee vloeien ze spanning af even.
Als je een hond dat ziet doen is dat niet gelijk een probleem, gaat in in combinatie met bovenstaand gedrag en nog wel meer dan moet je beter op gaan letten, zeker als gespannener wordt, vaker gebeurt.

In alle gevallen werkt het om opdrachten te geven en rust te eisen.
Goed gehoorzaam, goed attent op de baas, en netjes op de plaats waar rust gerespecteert wordt.

Onzekerheid wordt minder als het baasje een duidelijke, kalme leider is, hetzelfde werkt voor dominatie, alhoewel in mijn boekje dominantie tonen afgestraft wordt, ik wens geen rangenkruiperij te zien in mijn huis
pi_56499279
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 07:18 schreef Mute_Me het volgende:
Verminkt vind ik ook wel een groot woord, ik zie 4 schrammetjes..
Nou idd, bij een verminking denk ik aan veel ergere dingen..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_56501645
Ja, maar ja, een woord als 'verminkt' bekt zo lekker in de media.
pi_56501695
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:00 schreef SharQueDo het volgende:
Kankermoeder idd. Hond + moeder afmaken.
pi_56559811
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:13 schreef Rikketik het volgende:

[..]

nu wel.
mensen leren van fouten , je kan een kind 20 keer vertellen dat ie met zijn poten van een hete kachel af moet blijven omdat dat heet is , hij zal het pas echt door hebben na de 21ste keer waarbij hij zijn klauw verbrand.
Dit kind zal nooit meer een hond aan zijn oren trekken , dat heeft ie nu wel geleerd.
Soccer , spice and everything nice
stop overpopulation!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')