abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56406549
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Die hond bedenkt zich nu niet meer want die heeft zich nu boven het kind geplaatst en dat betekent dat hij het kind vaker gaat "corrigeren". Met dank aan de moeder. Kan die hond niks aan doen, die doet gewoon het enige wat ie snapt en aanvoelt.
Onzin, het is een fabeltje dat als een hond een keer bijt hij het steeds makkelijker gaat doen, dat ligt geheel aan de reden van bijten, het hoe en waarom.

Dit is amper een beet te noemen(kijk naar de grote van de hond en naar de schade, een echte beet gaat tot op het bot, geeft niet maar een krasje al is het een nare), je kan het vergelijken met een tik op de vingers als zo'n ukkepuk in je haar hangt ofzo...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:11:29 #102
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56406592
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Onzin, het is een fabeltje dat als een hond een keer bijt hij het steeds makkelijker gaat doen, dat ligt geheel aan de reden van bijten, het hoe en waarom.

Dit is amper een beet te noemen(kijk naar de grote van de hond en naar de schade, een echte beet gaat tot op het bot, geeft niet maar een krasje al is het een nare), je kan het vergelijken met een tik op de vingers als zo'n ukkepuk in je haar hangt ofzo...
Met het verschil dat een beet van een hond, een waarschuwingsbeet ook, meer scahde aanricht.

moeder moet beter opletten.
Hond is niet schuldig, kind ook niet, moeder.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_56406703
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:11 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Met het verschil dat een beet van een hond, een waarschuwingsbeet ook, meer scahde aanricht.

moeder moet beter opletten.
Hond is niet schuldig, kind ook niet, moeder.
Ja, die snauw richt meer schade aan, daarom is moeder zo fout, die had dit nooit moeten laten gebeuren, die had de hond moeten beschermen, het kind niet zijn gang moeten laten gaan.

Dit is een te harde leerschool.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:21:34 #104
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56406821
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, die snauw richt meer schade aan, daarom is moeder zo fout, die had dit nooit moeten laten gebeuren, die had de hond moeten beschermen, het kind niet zijn gang moeten laten gaan.

Dit is een te harde leerschool.
Nee hoor, wat SHE al schreef, katten en honden horen niet in de legoton. Het kind weet nu meteen wat ie vooral niet moet doen. Dat had hij kunnen weten als hij de peutertest niet had verknald.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:25:30 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56406909
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Mwoa, wie kent het verhaal niet van de familie die de hond liet inslapen nadat hij een kind had gebeten, maar dat de dierenarts toen het te laat was erachter kwam dat het oor van de hond vol zat met nietjes...
dat broodje aap verhaal komt altijd weer langs inderdaad in dit soort topics
quote:
Dit had sowieso niet mogen gebeuren, je laat geen klein kind alleen met een dergelijke hond, gewoon onverstandig. Maar om hem nu af te maken of weg te doen? Nee, het is duidelijk dat de hond niet echt aanviel, dit ziet eruit als een waarschuwings- of correctie-beet, alleen jammer dat het net in het gezicht was. Moeders moet voortaan beter opletten wat het kind en de hond aan het doen zijn...
ja of muilkorf die hond dan of laat zoonlief spelen met een barbapappakostuum aan ...

beste is natuurlijk gewoon voorkomen en dat is dus geen potentieel gevaarlike honden nemen als je kleine kinderen hebt...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_56406924
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:21 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Nee hoor, wat SHE al schreef, katten en honden horen niet in de legoton. Het kind weet nu meteen wat ie vooral niet moet doen. Dat had hij kunnen weten als hij de peutertest niet had verknald.
Ach ga heen zeg, je behoort gewoon als ranghogere je taak te doen, oppassen dus, hond beschermen tegen kind, kind leren normaal om te gaan met hond.

Er hoeft niet gebeten te worden, als er gebeten wordt heeft de ranghogere in huis zijn taak niet gedaan, dat is echt heel slecht.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:26:47 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56406941
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:21 schreef Aoristus het volgende:

[..]

daar heb je zo weinig aan als je kind dood of invalide wordt gebeten he ... tof leermoment!
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:28:22 #108
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56406979
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:25 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

ja of muilkorf die hond dan of laat zoonlief spelen met een barbapappakostuum aan ...

beste is natuurlijk gewoon voorkomen en dat is dus geen potentieel gevaarlike honden nemen als je kleine kinderen hebt...
Alle honden zijn potentieel gevaarlijk.
Ook dat Mathezer leeuwtje kan behoorlijk bijten.

Voorkomen kan ook door beter op te letten.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:29:50 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56407011
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:28 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Alle honden zijn potentieel gevaarlijk.
Ook dat Mathezer leeuwtje kan behoorlijk bijten.

Voorkomen kan ook door beter op te letten.
niemand kan 100% opletten...
pi_56407069
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Verreweg de meeste beten vallen niet door dominantie, maar juist door onzekerheid.

Als een hond pakt vanuit dominatie dan is het een heel stuk erger als dit, als je naar de verwonding kijkt zie je dat het niet meer dan een fikse snauw is geweest, dat mensenkinderen daar erg kwetsbaar voor zijn kan de hond niet weten.

Als een hond uit dominantie bijt dan eist hij overgave, dat gaat ee kind niet doen op een hondenmanier, die gaat gillen en wapperen(mensenreactie), dat is levensgevaarlijk bij een dominant agressieve hond, die dan in veel gevallen door zal gaan tot die overgave komt(een pup die zich niet overgeeft gaat dood).

Een kind onder de 12 staat NOOIT onder de hond, dat is alleen mogelijk in BIJZIJN van de ranghogere, van de baas dus, als je ze alleen laat met elkaar staat elke hond automatisch hoger in rang dan een klein kind, daarom mogen honden en kinderen niet alleen met elkaar gelaten worden.
Buiten het feit om dat een kind van 2 geen grensen kent, de hond erge pijn kan doen, kan een hond ee fikse goedzak zijn, maar het houdt echt ergens op.
Ja je hebt ook angstbijters maar wat dacht je van kleine hondjes die meestal zo verwend zijn dat ze uit dominantie bijten,hoor je natuurlijk nooit wat van want het heeft meestal weinig impact. Is meestal ook een waarschuwing ja maar maakt dat het minder erg?
Wat je over rangorde zegt zo bedoelde ik het ook.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:36:03 #111
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56407158
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:29 schreef Re het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, maar je zou wel gewoon je kind van twee uit de buurt van de hond houden, zoals je hem/haar ook uit de buurt houdt van een drukke straat of een vijver.
Zorgen dat ze niet in dezelfde ruimte zijn, en dat je, als ze dat wel zijn er bovenop zit.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:37:20 #112
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_56407178
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:29 schreef Re het volgende:

[..]

Dat is waar en het is niet uitgesloten dat dit jongetje van het hardleerse soort is dat over een tijdje de hond wéér aan zijn oren trekt.

Als je zo duidelijk bewijs hebt dat hond en kind in de fout gaan moet je ze uit elkaar houden. Dus hond moet weg.

Ik heb zelf een hond weg moeten doen omdat mijn eerste kind hem * mishandelde * de hond liet het zonder mopperen toe maar ikke NIET !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:39:58 #113
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56407233
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Ach ga heen zeg, je behoort gewoon als ranghogere je taak te doen, oppassen dus, hond beschermen tegen kind, kind leren normaal om te gaan met hond.

Er hoeft niet gebeten te worden, als er gebeten wordt heeft de ranghogere in huis zijn taak niet gedaan, dat is echt heel slecht.
Als dat kind weet dat het hondendekentje een no-go area is, dan heeft ie daar maar rekening mee te houden. Kinderen zijn niet helemaal debiel. Ik zie dit voorval als een wijze levensles.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:40:22 #114
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56407240
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:26 schreef Re het volgende:

[..]

daar heb je zo weinig aan als je kind dood of invalide wordt gebeten he ... tof leermoment!
Het kind was dan in de eerste instantie al niet goed bij zijn hoofd
pi_56407242
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:01 schreef Scorpie het volgende:
Dat beetje blauw zijn volgens mij hechtingen
leuk zo'n firefox plugin waarmee je kan inzoomen .. geen hechtingen, een dikke krab boven het oog, twee kleintjes eronder, 2 kleine putjes op z'n neus en net naast het oog en een krabje over de wenkbrauw heeb naar het voorhoofd .. op die foto lijkt het een stuk smeriger omdat die zo te zien net die 2 kleine wondjes onder zijn oog heeft open gekrabd en het bloed daarvan een beetje uitgesmeerd is
quote:
Heel knap, misschien moet je dierenfluisteraar worden. Aangezien het kind ook niet kan praten, zullen we niet te weten komen wat er precies gebeurt is. Voor hetzelfde geld greep de hond het kind als eerste, who knows. Wel leuk dat je per definitie opkomt voor de hond, doe je dat ook bij je eigen kids als die gegrepen worden door je hond?
Tja, als je al zo'n tijdje rond huppelt als ik zie je wel overeenkomsten in soortgelijke gevallen, heeft niets met dierenfluisteraar of wat dan ook te maken ..
Maar jij wil een dier afmaken omdat die misschien als eerste gebeten zou kunnen hebben, terwijl je weet dat je kind die hond ondanks alle waarschuwingen maar niet met rust wil laten ?
En nee, ik kom niet per definitie op voor een hond, maar als mijn kinderen dat beest maar blijven treiteren, wachten tot ik de kamer uit ben en dan erop af en die slapende hond aan de staart trekken, ja, dan neem ik het op voor de hond .. niet dat die niet ook op z'n donder krijgt, ik ben de baas dus ik straf en niet hij, maar ik ga die kinderen toch echt niet leren dat zij die hond mogen treiteren en als die wat terug doet moet die weg .. dat zou mi erop neerkomen dat ik mijn kids bewust opvoed tot bully, pestkop of hoe je het wil noemen
quote:
En als moeder en pa zelf tekortschieten in de opvoeding van zowel dier als kind, moet 1 van de 2 de deur uit imo. Dat zou dus de hond moeten zijn, of zet je liever het kind dat jij als 'dader' aanmerkt buiten de deur?
aan dit topic te zien zijn er anders heel wat kinderen van ouders die in de opvoeding tekort zijn geschoten .. er is hier geen dader, alleen maar een kind dat de gevolgen van zijn plagerijen moest ondervinden ..

Wat was de reden ook alweer voor veel mensen om een huisdier aan te schaffen, op laten groeien met je kind .. het leren van verantwoordelijkheid voor een ander levend wezen ?
quote:
Dat weet ik zelf ook, kom zelf uit een boerenfamilie dus
aah, en als jij de ouwe waakhond van je Pa had zitten treiteren en dat beest had naar je gehapt had die de deur uit gemoeten ? Geloof je het zelf ?
pleased to meet you
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:41:15 #116
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56407268
Natuurlijk kun je niet alles voorkomen, mijn dochtertje heeft, toen ze anderhalf was ongeveer haar vinger tot op het bot toe opengehaald toen er een tafel bovenop viel waar ze aan was gaan hangen(dat ging dus duidelijk niet),de oudste rende met haar hoofd recht tegen de hoek van een tafel en dat moest gelijmd worden.

Dat neemt niet weg dat je met dieren, vijvers, drukke straten, meer oplet dan met tafels.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:44:02 #117
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56407342
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:40 schreef moussie het volgende:

En nee, ik kom niet per definitie op voor een hond, maar als mijn kinderen dat beest maar blijven treiteren, wachten tot ik de kamer uit ben en dan erop af en die slapende hond aan de staart trekken, ja, dan neem ik het op voor de hond ..
Ik zou het mijn hond ook niet kwalijk nemen,(wel mopperen, van schrik sowieso) maar mezelf des te meer.

Je laat je kind niet alleen in de kamer met een hond als ie zo jong is!!
pi_56407596
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:40 schreef moussie het volgende:
[..]

Tja, als je al zo'n tijdje rond huppelt als ik zie je wel overeenkomsten in soortgelijke gevallen, heeft niets met dierenfluisteraar of wat dan ook te maken ..
Hoe kan je dat nou zeggen? Je baseert heel het onderstaande verhaal op 1 enkele eigen ervaring?
quote:
Maar jij wil een dier afmaken omdat die misschien als eerste gebeten zou kunnen hebben, terwijl je weet dat je kind die hond ondanks alle waarschuwingen maar niet met rust wil laten ?
Hoe weet jij dat dat kind dat doet dan? Dat haal ik niet uit de OP? Ga je nu dingen insinueren die gebeurd kunnen zijn, of neem je dingen voor waar aan die niet zijn te verifieren?
En ik heb nooit gezegd dat ze dat beest moeten afmaken, maar de MOEDER moet haar VERANTWOORDELIJKHEID nemen en dat beest de deur uit doen. Ze kan blijkbaar niet voor 2 dingen tegelijk zorgen.
quote:
En nee, ik kom niet per definitie op voor een hond, maar als mijn kinderen dat beest maar blijven treiteren, wachten tot ik de kamer uit ben en dan erop af en die slapende hond aan de staart trekken, ja, dan neem ik het op voor de hond .. niet dat die niet ook op z'n donder krijgt, ik ben de baas dus ik straf en niet hij,
maar ik ga die kinderen toch echt niet leren dat zij die hond mogen treiteren en als die wat terug doet moet die weg .. dat zou mi erop neerkomen dat ik mijn kids bewust opvoed tot bully, pestkop of hoe je het wil noemen
Nu doe je het weer; je gaat onbewust af op insinuaties, veronderstellingen en eigen ervaring. Je hebt geen feitenkennis in deze situatie, dus het is helemaal niet relevant hoe jij zou reageren hierin. Beperk je tot de feiten en concludeer daaruit dat de situatie onwerkbaar is.
quote:
aan dit topic te zien zijn er anders heel wat kinderen van ouders die in de opvoeding tekort zijn geschoten .. er is hier geen dader, alleen maar een kind dat de gevolgen van zijn plagerijen moest ondervinden ..
Ja hoor, weer een conclusie die je doet aan de hand van veronderstellingen.
quote:
Wat was de reden ook alweer voor veel mensen om een huisdier aan te schaffen, op laten groeien met je kind .. het leren van verantwoordelijkheid voor een ander levend wezen ?
Wat dacht je van de gezelligheid van een huisdier? Of het feit dat het huisdier er eerder is dan het kind?
quote:
aah, en als jij de ouwe waakhond van je Pa had zitten treiteren en dat beest had naar je gehapt had die de deur uit gemoeten ? Geloof je het zelf ?
Dan had de hond een trap gekregen en ik waarschijnlijk ook. En als dat beest mij had gegrepen zonder aanleiding was hij in het land door zijn kop geschoten, zoals het hoort

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2008 12:55:48 ]
pi_56407645
wat een gehuil om een kind dat een hond treiterd/pest/irriteerd. en daarvoor door de hond wordt geweerd. Wat vanm de hond een LOGISCHE reactie is.

Puntje bij paaltje, ma had beter op moeten letten, niet de hond zijn schuld.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op woensdag 30 januari 2008 12:58 schreef het.ismij het volgende:
wat een gehuil om een kind dat een hond treiterd/pest/irriteerd. en daarvoor door de hond wordt geweerd. Wat vanm de hond een LOGISCHE reactie is.

Puntje bij paaltje, ma had beter op moeten letten, niet de hond zijn schuld.
Precies. Dus ook niet het kind zijn schuld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2008 13:03:55 ]
pi_56407731
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Precies. Dus ook niet de kind zijn schuld.
inderdaad. Want die weet niet beter.
Op woensdag 30 januari 2008 12:39 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Als dat kind weet dat het hondendekentje een no-go area is, dan heeft ie daar maar rekening mee te houden. Kinderen zijn niet helemaal debiel. Ik zie dit voorval als een wijze levensles.
Het kind is 2!!!!!!!!!!!

Daarvan kan je niet verwachten dat die de regels omtrent honden begrijpt en zich er volledig aan houdt, daarom moeten de ouders waken dat de regels in acht genomen worden, dat de plaats van de hond met rust gelaten wordt zodat als het kind een jaar of 4 is deze dit echt volledig begrijpt en zich eraan houdt.
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:38:06 #123
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56408388

Moeder sluit 'trouwe' viervoeter in armen na mishandeling zoontje door hond.

Zo komt die foto op mij over. Dat dat wijf zo weet te poseren is al uiterst dubieus. Wat een trailer trash.

Lekkere Telegraaf foto, alhoewel, die kunnen van deze opzet nog veel leren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56408424
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:55 schreef Scorpie het volgende:
Hoe kan je dat nou zeggen? Je baseert heel het onderstaande verhaal op 1 enkele eigen ervaring?
ik woon anders niet in mijn eentje op een eiland .. en even buiten de persoonlijke kring, in dik 10 jaar wachten en kletsen op het schoolplein hoor je heel wat
quote:
Hoe weet jij dat dat kind dat doet dan? Dat haal ik niet uit de OP? Ga je nu dingen insinueren die gebeurd kunnen zijn, of neem je dingen voor waar aan die niet zijn te verifieren?
En ik heb nooit gezegd dat ze dat beest moeten afmaken, maar de MOEDER moet haar VERANTWOORDELIJKHEID nemen en dat beest de deur uit doen. Ze kan blijkbaar niet voor 2 dingen tegelijk zorgen.
Nee, dat haal ik niet uit de OP maar uit mijn riante levenservaring .. je wil niet weten hoe vaak ik die zin heb gehoord Hij/zij zal wel weer aan het pesten zijn geweest' ..

en in de tussentijd neem jij wel dingen aan die verder niet te verifiëren zijn en trekt daaruit de conclusie dat moeder haar taak niet aan kan ?
quote:
Nu doe je het weer; je gaat onbewust af op insinuaties, veronderstellingen en eigen ervaring. Je hebt geen feitenkennis in deze situatie, dus het is helemaal niet relevant hoe jij zou reageren hierin. Beperk je tot de feiten en concludeer daaruit dat de situatie onwerkbaar is.

[..]

Ja hoor, weer een conclusie die je doet aan de hand van veronderstellingen.
Nou nee, ik ga af op de posts in dit topic, menigeen die een knauw krab heeft gehad omdat die niet wou luisteren en die beesten zijn stuk voor stuk niet 'verwijdert'.
Maar ik begrijp dat jij wel feitenkennis hebt, hoe jij zou reageren in die situatie is wel relevant .. ?
quote:
Wat dacht je van de gezelligheid van een huisdier? Of het feit dat het huisdier er eerder is dan het kind?
Niet iedereen neemt een huisdier voor de gezelligheid, dat is stadse luxe, en of je een hond daarmee niet gigantisch tekort doet (oa afhankelijk van de maat) is nog maar de vraag, 3 keer per dag uitgelaten worden in een betonnen jungle lijkt me niet echt leuk ..
en ja, soms is het huisdier er eerder, en bij sommige rassen zie je idd dat die het kleintje niet accepteren omdat de pikorde verandert .. stafford-achtigen vallen daar naar mijn beste weten niet onder, dat zijn meer die rassen die nog dichter bij de wolf staan, huskies, herders ed ..
quote:
Dan had de hond een trap gekregen en ik waarschijnlijk ook. En als dat beest mij had gegrepen zonder aanleiding was hij in het land door zijn kop geschoten, zoals het hoort
Tja, je zegt het zelf .. als er wel een aanleiding was had jij waarschijnlijk ook een trap gekregen

Deze hond zal waarschijnlijk een behoorlijke tik op z'n neus hebben gekregen, dit kind hoeft geen trap meer te krijgen, die heeft die al gehad .. en als er reden was om aan te nemen dat die hond het heeft gedaan zonder enige aanleiding zou die afgemaakt worden
pleased to meet you
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:40:18 #125
185631 Guncta
En un momento dado
pi_56408441
Idd en dan nog, alsof het kind kan inschatten wat de consequenties kunnen zijn?
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_56408482
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:38 schreef popolon het volgende:
[ afbeelding ]
Moeder sluit 'trouwe' viervoeter in armen na mishandeling zoontje door hond.

Zo komt die foto op mij over. Dat dat wijf zo weet te poseren is al uiterst dubieus. Wat een trailer trash.

Lekkere Telegraaf foto, alhoewel, die kunnen van deze opzet nog veel leren.
waar halen ze dat 'in de armen sluiten' eigenlijk vandaan .. die hond staat er maar gewoon bij haar voeten zoals een trouwe hond behoort te doen .. ze aait hem niet, haalt hem niet aan, niets ?
pleased to meet you
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:43:38 #127
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56408513
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:42 schreef moussie het volgende:

[..]

waar halen ze dat 'in de armen sluiten' eigenlijk vandaan .. die hond staat er maar gewoon bij haar voeten zoals een trouwe hond behoort te doen .. ze aait hem niet, haalt hem niet aan, niets ?
quote:
Zo komt die foto op mij over.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56408597
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:25 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

Dat broodje aap verhaal is wel berust op een echt geval, maar wordt nogal vaak in verschillende variatie's verteld.
Wel gebeuren er wel vaker van dat soort dingen, van geknipte oren tot potloodpunten in ogen en oren en andere ellende.

Wat bedoel je met potienteel gevaarlijke honden eigenlijk???????
Oh wacht, de hond heeft ergens in de verte wat weg van een pitbull type, dat zal het zijn...
Het is geen pitbull, alhoewel die daar wel veel voorkomen, tot de hetze tegen pitbulls was dit namelijk gezinshond nummer 1 omdat hij erg geduldig is en een hoge pijngrens heeft(en dus niet zo snel reageert op pijnprikkels die een kind perongelijk kan geven).
pi_56408623
Ze moet dat jochie dus uit de buurt houden van die hond, of andersom. Totdat die wat ouder is en niet zomaar die hond pijn gaat doen. En tja.. misschien is het verder inderdaad een fijne hond en was dit gewoon eenmalig. Maar wil je dat risico lopen?
pi_56408709
denk dat de hoofdschuldige de moeder is, daarna het kind en dan de hond.

als een hond lang genoeg getreiterd word dan bijt die een keer van zich af.
ik peste wel eens de poedel van mijn oma en dat resulteerde ook wel eens in een flinke bijtwond in mijn vingers.
eigen schuld, dikke vinger. de hond kreeg geen straf, ik wel.

kinderen en dieren gaan samen maar dan moet het kind zeker respect worden bijgebracht voor dieren.
als een kind elke dag een ander kind pest op de kleuterschool dan kan de gepeste kleuter terug slaan maar ook met een mes of een passer of zo steken, maak je dat kind dan ook af?

als ik de moeder zo zie is het white trash en altijd zie je dat white trash grote honden heeft die verkeerd worden opgevoed.
een hond is niet gevaarlijk, de opvoeding kan gevaarlijk zijn van een dier....

een kennis van mij had een doperman pincher, groot beest en als je haar zag dan boezemde dat wel angst in.
kon het altijd goed vinden met dat beest tot stoeien aan toe.
toen die kennis een baby kreeg was er ook niks aan de hand.
nou ja, vreemden moesten niet bij de wieg komen of direct bij het kind omdat de hond de baby beschermde alsof het haar eigen kind was.

ligt in 99% van de gevallen aan de eigenaren van een hond en niet aan het beestje
pi_56408760
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat broodje aap verhaal is wel berust op een echt geval, maar wordt nogal vaak in verschillende variatie's verteld.
Wel gebeuren er wel vaker van dat soort dingen, van geknipte oren tot potloodpunten in ogen en oren en andere ellende.

Oh wacht, de hond heeft ergens in de verte wat weg van een pitbull type, dat zal het zijn...
Het is geen pitbull, alhoewel die daar wel veel voorkomen, tot de hetze tegen pitbulls was dit namelijk gezinshond nummer 1 omdat hij erg geduldig is en een hoge pijngrens heeft(en dus niet zo snel reageert op pijnprikkels die een kind perongelijk kan geven).
Is het niet een Staffordshire?
De Golden retriever is ook gezinshond nummer 1 geweest....
pi_56408765
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:53 schreef Zeg_Maar het volgende:

een kennis van mij had een doperman pincher, groot beest en als je haar zag dan boezemde dat wel angst in.
kon het altijd goed vinden met dat beest tot stoeien aan toe.
toen die kennis een baby kreeg was er ook niks aan de hand.
nou ja, vreemden moesten niet bij de wieg komen of direct bij het kind omdat de hond de baby beschermde alsof het haar eigen kind was.
Dat had mijn oom met mijn nichtje.
2 enorme vrouwtjes rotweilers.
Me nichtje zat op de rug van die beesten weet ik het wat. Ze kon echt alles doen met die beesten.
Maar o wee als ze wat deed wat niet mocht en ze kreeg een tik op der vingers, die honden beschermen haar gigantisch. ook met uitlaten enzo, geen andere honden e.d. in de buurt.
Op woensdag 30 januari 2008 13:39 schreef moussie het volgende:

[..]

ik woon anders niet in mijn eentje op een eiland .. en even buiten de persoonlijke kring, in dik 10 jaar wachten en kletsen op het schoolplein hoor je heel wat
[..]
Dan nog; geen feitelijke onderbouwing, alleen maar hear-say.
quote:
Nee, dat haal ik niet uit de OP maar uit mijn riante levenservaring .. je wil niet weten hoe vaak ik die zin heb gehoord Hij/zij zal wel weer aan het pesten zijn geweest' ..
quote:
en in de tussentijd neem jij wel dingen aan die verder niet te verifiëren zijn en trekt daaruit de conclusie dat moeder haar taak niet aan kan ?
[..]
Ik neem 1 ding aan: kind is gebeten door hond. Moeder heeft het niet kunnen voorkomen. En vandaaruit redeneer ik verder ja. Dat is dus een feitelijke onderbouwing.
quote:
Nou nee, ik ga af op de posts in dit topic, menigeen die een knauw krab heeft gehad omdat die niet wou luisteren en die beesten zijn stuk voor stuk niet 'verwijdert'.
Maar ik begrijp dat jij wel feitenkennis hebt, hoe jij zou reageren in die situatie is wel relevant .. ?
Zie hierboven.
quote:
Niet iedereen neemt een huisdier voor de gezelligheid, dat is stadse luxe, en of je een hond daarmee niet gigantisch tekort doet (oa afhankelijk van de maat) is nog maar de vraag, 3 keer per dag uitgelaten worden in een betonnen jungle lijkt me niet echt leuk ..
Net alsof je in de stad geen hondenuitlaat plekken hebt
quote:
en ja, soms is het huisdier er eerder, en bij sommige rassen zie je idd dat die het kleintje niet accepteren omdat de pikorde verandert .. stafford-achtigen vallen daar naar mijn beste weten niet onder, dat zijn meer die rassen die nog dichter bij de wolf staan, huskies, herders ed ..
http://www.waarmaarraar.n(...)bijt_baby_dood.html, hier betrof het ook een Husky.
Dat kind heeft zijn lesje wel geleerd
quote:
[..]

Tja, je zegt het zelf .. als er wel een aanleiding was had jij waarschijnlijk ook een trap gekregen
Waarschijnlijk ja. En dan had mijn pa het moeten zien gebeuren, anders was het niet zover gekomen. Zoals je hierboven kan lezen is die baby ook zonder een aanmerkelijke reden doodgebeten, behalve de roedel-theorie. Geloof je de hond dan ook in dit geval?
quote:
Deze hond zal waarschijnlijk een behoorlijke tik op z'n neus hebben gekregen, dit kind hoeft geen trap meer te krijgen, die heeft die al gehad ..
Ja, en die baby van het verhaal hier boven kan het niet meer navertellen. Die zal de hond ook wel hebben gepest
quote:
en als er reden was om aan te nemen dat die hond het heeft gedaan zonder enige aanleiding zou die afgemaakt worden
Dat is gelukkig met die Husky ook gebeurt. Wel iets te laat natuurlijk, de baby heeft het ook niet overleefd.
pi_56408899
in een grote stand hoor je eigenlijk ook geen grote hond te hebben, klein keffertje oke (alhoewel die ook veel beweging nodig hebben).

onze honden, 2 poedels, hebben een enorme tuin (2 a 3 voetbalvelden) waar ze de hele dag kunnen ravotten, veel beter voor die beesten
pi_56408948
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:56 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Is het niet een Staffordshire?
De Golden retriever is ook gezinshond nummer 1 geweest....
Ziet er uit als een bastaart, is geen staff, geen pit, die zijn kleiner en veel gedrongener, zijn echt een en al spier, hebben een lekker breedbekkikkerhoofd, zware schedel, vierkante gedrongen bouw, dat heeft deze hond niet.

Deze hond heeft een atletisch lijf, wat langer, niet zo heel vierkant en het hoofd is niet geblokt, de stop is wel vrij duidelijk aanwezig, misschien zit er ergens wat van dat bloed in.

De golden is hier gezinshond nummer 1, in landen als amerika en australie, waar de pit een erkend ras is(en niet dus de losse fok zoals hier met vanalles erin gekruist) was het gezinshond nummer 1 en werd dit ras aangeraden voor gezinnen.
Dat is pas gestopt toen een journalist naar hondengevechten is gaan kijken en vanuit dat persectief is gaan schrijven over dat ras, dus niet met als vb een gewone gezinshond, maat honden getraind om te vechten, die daar voor hun leven moeten knokken.
pi_56409018
het is toch ook zo dat met golden retrievers meer ongelukken/bijtgevallen komen dan met "gevaarlijke" honden?

ze mogen de wet wel eens veranderen.
slechte fokkers aanpakken, die beesten verwaarlozen en met alles kruizen.
(onze hond kwam bij een broodfokker vandaan en ik vond alle honden echt zo zielig, wou ze allemaal wel mee nemen)

een keuring of diploma die je nodig hebt om een hond aan te schaffen en grote honden alleen voor mensen die er echt mee kunnen omgaan.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:10:08 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56409084
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:47 schreef erodome het volgende:

[..]

oh, ik zou de orginele bron wel eens willen weten, juist die variaties en ja het is echt zo opmerkingen maken het een broodje aap
quote:
daar waar er potentie is voor een gevaarlijke omgeving heb je te maken met een potentieel gevaarlijke hond... dit heeft geheel niets met pitbulls te maken.
pi_56409098
doodschieten de hond
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_56409156
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:07 schreef Zeg_Maar het volgende:
het is toch ook zo dat met golden retrievers meer ongelukken/bijtgevallen komen dan met "gevaarlijke" honden?

ze mogen de wet wel eens veranderen.
slechte fokkers aanpakken, die beesten verwaarlozen en met alles kruizen.
(onze hond kwam bij een broodfokker vandaan en ik vond alle honden echt zo zielig, wou ze allemaal wel mee nemen)

een keuring of diploma die je nodig hebt om een hond aan te schaffen en grote honden alleen voor mensen die er echt mee kunnen omgaan.
Vele malen meer, zelfs als we het in verhouding brengen(er zijn natuurlijk meer goldens, dus dat direct naast elkaar leggen is niet eerlijk).

Alle pitbulls, fila's, staffen, mastino's en dogo samen zorgen voor nog geen procent van alle bijtgevallen, maar die komen wel uitgebreid in het nieuws waardoor het lijkt alsof dat vaker gebeurt.

Bijt er hier een poedel dan komt het misschien in het regionale krantje ergens achterin, bijt een pit aan de andere kant van de wereld dan staat het op de voorpagina van de telegraaf...

Wat wel zo is is dat als een pit bijt dat meestal ook wel aardige schade heeft, hij heeft een enorme kaakkracht, hoge pijngrens, korte waarschuwing ervoor(dat langere waarschuwen is er een beetje uitgefokt, is natuurlijk niet spannend als honden met elkaar moeten vechten en dat ze dat oplossen met wat gebrom en om elkaar heen lopen).

Men vergeet vaak dat de pit gefokt is om met andere honden te knokken, niet met mensen, als een pit lelijk deed tegen een mens dan werd hij zonder pardon afgeschoten.
Ook als ze de honden uit elkaar wilde halen, deze honden kan je dat bij doen, bij andere rassen kan ik het niet aanraden om tussen 2 knokkende honden in te gaan staan.
Men vergeet ook vaak dat een vechthond, die daarvoor gebruikt wordt een afschuwelijk verleden heeft, ze knokken niet zomaar zo, daar gaat heel wat mishandeling aan vooraf om ze zo gek te krijgen.
Al jong worden ze tegenover kleinere en zwakkere honden gezet die zo gek als een deur zijn, waardoor ze erg snel leren dat het of knokken of doodgaan is.
pi_56409216
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:10 schreef Re het volgende:

[..]

oh, ik zou de orginele bron wel eens willen weten, juist die variaties en ja het is echt zo opmerkingen maken het een broodje aap
Ik ken zo'n verhaal met foto's van een dierenarts, geen nietjes, maar wel een ruitje uit het oor geknipt.
Heb zelf een hond gezien met het tandvlees stuk omdat het kind er met een pen in had geramt.

Da soort dingen gebeuren gewoon als ouders niet opletten met hele kleintjes, die zien het als speelgoed en begrijpen niet da het pijn doet, dat moeten ze nog leren, van hun ouders, niet van de hond.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:16:36 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56409236
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:13 schreef erodome het volgende:

Wat wel zo is is dat als een pit bijt dat meestal ook wel aardige schade heeft, hij heeft een enorme kaakkracht, hoge pijngrens, korte waarschuwing ervoor(dat langere waarschuwen is er een beetje uitgefokt, is natuurlijk niet spannend als honden met elkaar moeten vechten en dat ze dat oplossen met wat gebrom en om elkaar heen lopen).
dit lijkt me de essentie van het verbod hoor, het zijn gevechtshonden en eenmaal vast dan blijven ze vast houden niet al die andere sentimentele vooroordelen
pi_56409365
Mensen die die hond en dat wijf verdedigen mogen wmb echt op voorhand onklaar gemaakt worden voor reproductie.
Stelletje mongolen.
-
pi_56409390
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:16 schreef Re het volgende:

[..]

dit lijkt me de essentie van het verbod hoor, het zijn gevechtshonden en eenmaal vast dan blijven ze vast houden niet al die andere sentimentele vooroordelen
Nee hoor, dat is niet de essentie van het verbod, er is gewoon ingegaan op een hetze zonder na te denken over hoe het probleem echt op te lossen.
Een populistische oplossing die niets oplost, maar waardoor politiek zich op de borst kon kloppen.

Alle honden die niet door de beugel kunnen(vroeger in de middeleeuwen stond er voor de stad een beugel, als een hond daar niet door kon zonder te bukken mocht hij niet in de stad wonen) zijn instaat om enorme schade aan te richten en zelfs te doden, zeker als we het over kinderen hebben.

Dan hebben we het over alles vanaf cocker spaniel....

Er zijn veel engere rassen dan de pit, neem de greec sheepdog, ok erg zeldzaam, maar die loopt met een stuk boomstam om zijn nek om hem in toom te houden en maakt alles af behalve de herder die bij de schapen in de buurt komt.

Het probleem ligt niet bij de pit of bij welk ander ras dan ook, het probleem ligt bij nare tokkie's die een macho hond willen die gevaarlijk is, die luitjes hebben nu geen pit meer, maar andere rassen die net zo gevaarlijk zijn als die pit ook was van hun.
Kan je nog meer rassen gaan verbieden, die mensen blijven honden nemen en ze vals maken, tot je hen aanpakt en verbied ooit nog een hond te hebben zal het probleem blijven bestaan.
pi_56409426
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mensen die die hond en dat wijf verdedigen mogen wmb echt op voorhand onklaar gemaakt worden voor reproductie.
Stelletje mongolen.
Dat denk ik van mensen die roepen dat die hond dood moet om een simpele snauw, die naa maar waar is, geen drama, wel erg....
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:25:06 #145
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56409435
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Het kind is 2!!!!!!!!!!!

Daarvan kan je niet verwachten dat die de regels omtrent honden begrijpt en zich er volledig aan houdt, daarom moeten de ouders waken dat de regels in acht genomen worden, dat de plaats van de hond met rust gelaten wordt zodat als het kind een jaar of 4 is deze dit echt volledig begrijpt en zich eraan houdt.
je kan zeggen wat je wilt, maar ik blijf partij kiezen voor de hond. Kinderen van 2 horen in een box opgesloten te zitten
pi_56409464
het gaat niet om de kwantiteit in deze, maar om de "kwaliteit " van de beet.

een pitbull's beet is gewoon al snel desastreus, een tekkel die trap je met 1 schop weg.

kunnen we dus eindelijk eens ophoeren met dat suffe percentagegezeik en dat de pitbullachtigen van nature heel lief zijn?
die beesten zijn gefokt op nietlief, hence the jaws!!!!!!!!!

en voor de rest houd ik van Daggla
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_56409493
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat denk ik van mensen die roepen dat die hond dood moet om een simpele snauw, die naa maar waar is, geen drama, wel erg....
Een simpele snauw?
Heb je dat kind gezien? Dat kind is 2 ja, idioot....
-
pi_56409517
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:26 schreef milagro het volgende:

een pitbull's beet is gewoon al snel desastreus, een tekkel die trap je met 1 schop weg.

kunnen we dus eindelijk eens ophoeren met dat suffe percentagegezeik en dat de pitbullachtigen van nature heel lief zijn?

Waar is dat monsterlijke beest dan met zijn geweldige schade?????
Want je vond dit een pitbull aan je vorige reactie's te zien, vertel eens, waar is die enorme schade dan?
pi_56409531
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:26 schreef milagro het volgende:

Inderdaad. Ik kan echt niet begrijpen dat mensen een hondenleven gelijkleggen aan dat van een mens. Of met het "maar mensen doen dat ook" argument komen.
Wmb halen ze dat kind zsm weg bij wijf. Fucking trailer trash.

Mensenleven >>>>>>>>>>>> dan heel lang niets >>>>>>>>>>>>> hondenleven.
-
pi_56409584
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Waar is dat monsterlijke beest dan met zijn geweldige schade?????
Want je vond dit een pitbull aan je vorige reactie's te zien, vertel eens, waar is die enorme schade dan?
Ja, leuk toch voor een kind van 2 om in z'n fucking GEZICHT!!!!!!!!!!!!!! gebeten wordt door een hond.
En die enorme schade kan ook van binnen zitten. Of denk je dat dat kind dit vergeet? .
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')