Alsof dat kind bewust is van zijn handelen. Kankermoeder is hetquote:
Moeder houdt hond die haar zoontje aanviel
Het gezicht van een tweejarig Australisch jongetje is verminkt door de hond van de familie. De moeder van Noah geeft het kind de schuld van de aanval en heeft besloten de hond te houden. ''Mensen vertellen mij dat ik het beest eigenhandig dood moet schieten, maar hoeveel ik ook van Noah hou, ik denk dat hij haar aan het provoceren was.''
Het jongetje had aan de oren van de hond getrokken. ''Het is een leuke hond, ik heb nooit problemen met haar gehad en ik denk niet dat dit haar fout is'', aldus de moeder.
naar mijn idee moeten je kinderen ALTIJD voorgaan..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:38 schreef santax het volgende:
Echt zo een stukje dat geschreven is door iemand die en geen kinderen heeft en geen dieren heeft.
*kijk de moeder eens een slechte moeder zijn*
En als ik toevallig wel kinderen heb en ook een huisdier en dezelfde mening deel, wat dan?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:38 schreef santax het volgende:
Echt zo een stukje dat geschreven is door iemand die en geen kinderen heeft en geen dieren heeft.
*kijk de moeder eens een slechte moeder zijn*
Echt niet, zat honden gezien die zich plagerijen van kinderen maar lieten aanleunen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
moeder heeft gelijkof je nou een malteeuws leeuwtje of een pitbull heb, als je hem pest ben je de gebeten hond
ik heb nooit mensen kunnen begrijpen die het lef hebben om te roepen dat hun huisdier boven hun kind gaat...quote:
Alsof een kind van twee de gevolgen kan overzien van zijn daden, in dit geval het provoceren van een hond.quote:''Mensen vertellen mij dat ik het beest eigenhandig dood moet schieten, maar hoeveel ik ook van Noah hou, ik denk dat hij haar aan het provoceren was.''
Ik denk dat hij er wel van geleerd heeft.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:13 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Alsof een kind van twee de gevolgen kan overzien van zijn daden, in dit geval het provoceren van een hond.
quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:17 schreef Deetch het volgende:
die hond geeft haar natuurlijk elke nacht "sweet lovin" en totdat haar zoon oud genoeg is moet ze het daarmee doen (pun intended) aangezien pa allang op de vlucht is voor zo'n bjstandsloeder.
Dat klopt. Maar je moet dieren ook niet bij kinderen laten.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:29 schreef Meddo het volgende:
kutkinderen.. kunnen ook nooit ergens van af blijven![]()
Als een kind van 2 aan jouw oor trekt, weet ik zeker dat jij die geen klap geeft.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:37 schreef Frasier het volgende:
Had dat kind maar niet aan z'n oren moeten trekken. Als iemand aan mijn oren trekt geef ik diegene ook een klap.
Nee natuurlijk niet. Maar dat beest ziet geen verschil, dat heeft niks met valsheid te maken.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als een kind van 2 aan jouw oor trekt, weet ik zeker dat jij geen beuk uitdeelt.
Niemand beweert dat dat beest vals is. De enige die schuldig is, is die moeder.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:40 schreef Frasier het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar dat beest ziet geen verschil, dat heeft niks met valsheid te maken.
nu je het zegt, dat gebeurde ook bij Southpark. Cartman moest getraind worden om submissive onderdanig te worden..quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:44 schreef Mejoon het volgende:
Die hond mag vast in bed en op de bank...heeft uitgevonden dat hij het kind mag en kan domineren. Gaat zeker nog een keer gebeuren. Honden die bijten zijn dominant. In een roedel laat de leider zich namelijk ook niet zomaar bijten. En een hond moet onder een kind staan anders krijg je dit soort dingen.
Die beesten zijn slopers, als dat beest echt kwaad had gewild, was dat kind nu mol geweest.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:44 schreef Mejoon het volgende:
Die hond mag vast in bed en op de bank...heeft uitgevonden dat hij het kind mag en kan domineren. Gaat zeker nog een keer gebeuren. Honden die bijten zijn dominant. In een roedel laat de leider zich namelijk ook niet zomaar bijten. En een hond moet onder een kind staan anders krijg je dit soort dingen.
Oortjes trekken of niet beest hoort niet te bijten. Een waarschuwing geven ok maar waar was die moeder dan? Liet ze die hond alleen met het kind ofzo?quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
nu je het zegt, dat gebeurde ook bij Southpark. Cartman moest getraind worden om submissive onderdanig te worden..
Maar toch ging dat niet over het trekken aan oortjes. Dat pikt geen enkel beest.
Ja die moeder mag god op haar blote knietjes danken dat het niet te uit de hand is gelopen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die beesten zijn slopers, als dat beest echt kwaad had gewild, was dat kind nu mol geweest.
Als een kind een in de ogen van de een labrador prikt, of hard aan de oren of staart trekt, dan bijt die ook.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:49 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Oortjes trekken of niet beest hoort niet te bijten. Een waarschuwing geven ok maar waar was die moeder dan? Liet ze die hond alleen met het kind ofzo?
Beestje moet niet dood maar als ik die moeder was zou ik hem wel weg doen.
Ja mijn zoontje is een keer gebeten door een labrador omdat ie over hem heen aan het kruipen was toen de oppas niet aan het opletten was.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals, wanneer een kind een in de ogen van de een labrador prikt, of hard aan de oren of staart trekt, dan bijt die ook.
Maar katten zijn ook netzo gevaarlijk.
Katten zullen wel een haal geven als ze worden lastiggevallen, maar de resultaten zijn meestal veel minder ernstig. Een kat zal, tenzij hij echt wordt vastgehouden en 'in het nauw' zit, 1 mep of knauw geven en wegspringen, en is bovendien een stuk kleiner zodat ook de schade van die ene haal of knauw veel minder groot is. Een hond die bijt, zeker een hond van dit formaat, doet bij de eerste beet al meer schade, en het is ook waarschijnlijker dat 'ie vasthoud en/of nog een keer bijt ipv eenmalig & wegwezen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:53 schreef JohnDope het volgende:
Als een kind een in de ogen van de een labrador prikt, of hard aan de oren of staart trekt, dan bijt die ook.
En bijvoorbeeld katten zijn ook net zo gevaarlijk.
Het is een kind van 2.quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat een gezeik om niets hier allemaal zeg. Ze had misschien al duizend keer ingegrepen toen dat kind aan de oren van dat beest trok. Nu moest het kind maar eens voelen wat de gevolgen zijn. Je kunt niet aan de gang blijven met zeggen 'niet doen, dat vindt de hond niet leuk.'
Dus? Ook dan kan het leren over oorzaak en gevolg. Ik durf te wedden dat het kind het wel zal laten dat beest aan de oren te trekken in de toekomst. Net zoals het niet meer aan de staart van een kat zou trekken als het om de staart van een kat ging. Of niet meer naar de kaarsen greep als het om kaarsen ging, want dat doet ook zeer als je dat vastpakt. Je leert dat soort dingen JUIST op die leeftijd.quote:
Je hoeft geen honden-kenner te zijn om te kunnen begrijpen dat de verantwoordelijkheid bij moeders ligt en dat dit zeker vaker gaat gebeueren. Want bij de etensbak staan is anders dan aan de oortjes trekken. Bij de mand staan ook.quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dus? Ook dan kan het leren over oorzaak en gevolg. Ik durf te wedden dat het kind het wel zal laten dat beest aan de oren te trekken in de toekomst. Net zoals het niet meer aan de staart van een kat zou trekken als het om de staart van een kat ging. Of niet meer naar de kaarsen greep als het om kaarsen ging, want dat doet ook zeer als je dat vastpakt. Je leert dat soort dingen JUIST op die leeftijd.
Ach, stel je niet zo vreselijk aan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 06:45 schreef Sakura het volgende:
Dat mens moet onmiddelijk uit de ouderlijke macht gezet worden, tering, wat een tyfus wijf, samen met de hond direct afmaken.
Dat kind heeft een levenslang trauma, en dan geeft dan mens ook dat kind nog eens de schuld.
Ik kots op dat soort mensen die de hond "gelijk" geven.![]()
![]()
Dan nog, als moeder zeg je desnoods 5miljoen keer: niet doen!quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dus? Ook dan kan het leren over oorzaak en gevolg. Ik durf te wedden dat het kind het wel zal laten dat beest aan de oren te trekken in de toekomst. Net zoals het niet meer aan de staart van een kat zou trekken als het om de staart van een kat ging. Of niet meer naar de kaarsen greep als het om kaarsen ging, want dat doet ook zeer als je dat vastpakt. Je leert dat soort dingen JUIST op die leeftijd.
Volgens mij is het juist goed dat het kind de gevolgen van zijn daden heeft ondervonden bij een betrouwbaar huisdier, en niet bij de mogelijk wel valse hond van een willekeurige voorbijganger.quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:03 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dan nog, als moeder zeg je desnoods 5miljoen keer: niet doen!
Zeker bij een grote hond, lijkt het me vrij verstandig om te zorgen dat het niet zover komt dat het kind "de gevolgen van zijn daden ondervindt".
Een hond is per definitie niet betrouwbaar.quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist goed dat het kind de gevolgen van zijn daden heeft ondervonden bij een betrouwbaar huisdier, en niet bij de mogelijk wel valse hond van een willekeurige voorbijganger.
Je kunt er als moeder/vader ook voor kiezen zelf het kind een tik op de vingers te geven, is een stuk gecontroleerder dan wat een hond doet, en net zo effectief. Verder is het nu maar de vraag hoe de verhouding tussen hond en kind is. Als de hond nu het idee heeft hoger te staan dan het kind kan het zo maar weer gebeuren dat er iets gebeurd. Ik zou er dan ook niet voor kiezen de hond te houden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist goed dat het kind de gevolgen van zijn daden heeft ondervonden bij een betrouwbaar huisdier, en niet bij de mogelijk wel valse hond van een willekeurige voorbijganger.
Die hond bedenkt zich nu niet meer want die heeft zich nu boven het kind geplaatst en dat betekent dat hij het kind vaker gaat "corrigeren". Met dank aan de moeder. Kan die hond niks aan doen, die doet gewoon het enige wat ie snapt en aanvoelt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:34 schreef Aoristus het volgende:
dat jochie bedenkt zich nu wel 2x voordat hij die hond aan zijn oortjes trekt. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks leren
Zo betrouwbaar was ie kennelijk niet.quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
praat toch geen poep, man.quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat een gezeik om niets hier allemaal zeg. Ze had misschien al duizend keer ingegrepen toen dat kind aan de oren van dat beest trok. Nu moest het kind maar eens voelen wat de gevolgen zijn. Je kunt niet aan de gang blijven met zeggen 'niet doen, dat vindt de hond niet leuk.'
Tikje overdreven reactie.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:07 schreef milagro het volgende:
ergo, je laat je kind NIET alleen met die hond, en ook zorg je ervoor dat als het kind samen is met de hond, jij dat kind naast je hebt, of de hond op ingrijpafstand, zodat je ofwel de 1, ofwel de ander METEEN kan weghalen als er gevaar dreigt.
je kan een kind van twee niet op die manier de les lezen, een hond is een dodelijk wapen, in feite, een tik op de vingers is dat niet.
idiote sukkel.
ja, jij ja.
Mijn hond anders wel. Grappig, heeft het dan misschien toch iets met opvoeding te maken?quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:45 schreef Aoristus het volgende:
Maar toch ging dat niet over het trekken aan oortjes. Dat pikt geen enkel beest.
Een reden temeer om het kind en de hond apart te houden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:15 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Tikje overdreven reactie.
Een hond is een dodelijk wapen? Ik zie mezelf al aankomen met mijn malteserleeuwtje.
Ik wil niet goedpraten wat die hond heeft gedaan, maar zoals eerder gesteld. je weet niet wat eraan vooraf is gegaan.
misschien liep dat kind al de hele dag te kloten zoals gesteld. Geen enkele hond op de wereld bijt dan niet van zich af, net als mensen.
En wie zegt dat de moeder niet gewoon in de buurt was? een hond is snel, en een beet heb je zo te pakken
Dus ga nou geen rare dingen roepen, zonder dat je de feiten kent, en iemand een idiote sukkel noemt
zo een hond is IN DIE CONTEXT een dodelijk wapen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:15 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Tikje overdreven reactie.
Een hond is een dodelijk wapen? Ik zie mezelf al aankomen met mijn malteserleeuwtje.
Ik wil niet goedpraten wat die hond heeft gedaan, maar zoals eerder gesteld. je weet niet wat eraan vooraf is gegaan.
misschien liep dat kind al de hele dag te kloten zoals gesteld. Geen enkele hond op de wereld bijt dan niet van zich af, net als mensen.
En wie zegt dat de moeder niet gewoon in de buurt was? een hond is snel, en een beet heb je zo te pakken
Dus ga nou geen rare dingen roepen, zonder dat je de feiten kent, en iemand een idiote sukkel noemt
Precies, en dat weet dat kind waar het over gaat nu ook.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:33 schreef SHE het volgende:
Ik ben als kind gebeten door mijn hond en gekrabt door mijn kat. En flink ook, want een enkel litteken zie je nu nog.
Mijn ouders hebben die dieren ook niet afgemaakt, simpelweg omdat ik er nogal om vroeg. Het trekken aan staarten en in een lego-ton stoppen van katten is nu eenmaal niet de bedoeling,
Ik leerde dus heel snel dat je altijd lief moet zijn voor dieren.
Als dat kind was doodgebeten, had het niks meer geweten. Je laat je kind toch ook niet met het stopcontact spelen, omdat hij 'zelf uit moet vinden dat het pijn doet'? Een hond moet niet opgevat worden als onschuldig speeltje, daar is hij simpelweg te gevaarlijk voor.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Precies, en dat weet dat kind waar het over gaat nu ook.
Zie jij het verschil in bijten in het gezicht van een kind en het waarschuwend happen naar die grijpgrage handjes?quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Precies, en dat weet dat kind waar het over gaat nu ook.
quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:50 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Als dat kind was doodgebeten, had het niks meer geweten. Je laat je kind toch ook niet met het stopcontact spelen, omdat hij 'zelf uit moet vinden dat het pijn doet'? Een hond moet niet opgevat worden als onschuldig speeltje, daar is hij simpelweg te gevaarlijk voor.
Dit was een waarschuwingsbeet en dan wordt het kind niet doodgebeten. En dat happen gebeurt gewoon naar hetgeen wat het dichtst in de buurt is, in dit geval zijn gezicht. Pech gehad.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:50 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Zie jij het verschil in bijten in het gezicht van een kind en het waarschuwend happen naar die grijpgrage handjes?
Of een haal van een kat als het kind aan de staart trekt en een kat die je kind helemaal openhaalt?
Het een is een waarschuwing, het andere niet.
Bij een waarschuwing kun je best een wondje hebben, ik heb vaak zat een haal gehad van de kat, en ben ook een keer ontzettend geschrokken van de hond van de buren, die beet ineens naar mijn hand.
Je hebt helemaal gelijk, een hond is niet gevaarlijk en de overeenkomsten tussen wat jij zegt en je kind laten overrijden door een bus of zichzelf laten electrocuteren is er niet.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
[..]
Dit was een waarschuwingsbeet en dan wordt het kind niet doodgebeten. En dat happen gebeurt gewoon naar hetgeen wat het dichtst in de buurt is, in dit geval zijn gezicht. Pech gehad.
Oftewel hou je kid maar gewoon weg van je huisdieren?en laa them niet spelen met je hond.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:33 schreef milagro het volgende:
[..]
zo een hond is IN DIE CONTEXT een dodelijk wapen
je laat kleine kinderen gewoon niet op grijpafstand bij een hond, en zeker niet een hondensoort met hoe je het ook wendt of keert een reputatie van plots aanvallen.
echt niet iedere hond die je aan de oren trekt , valt meteen aan, hoor.
als eigenaar moet je je hond kennen, als moeder moet je weten hoe een peuter denkt, NIET dus wat betreft dit, dus dien jij de situatie te voorkomen, en dat kan heel makkelijk, gewoon hond en kind niet alleen laten, en niet op grijpgraaiprikindeogen afstand.
Tsja en nu was die moeder te laat met ingrijpen.quote:los daarvan heb je ook gewoon foute honden, dan gezanik dat een hond "natuurlijk" reageert en het nooit zijn fout is, ja, dag, juist mensen die honden lijken gelijk te stellen aan mensen zouden dat moeten beseffen, foute mensen, foute honden .. ze bestaan beiden.
gaan lopen blaten "wie niet horen wil, moet dan maar voelen" in dez situatie is gewoon poep praten, we hebben het hier over een kind van twee... daar is enkel de moeder verantwoordelijk voor, en ZIJ moet ingrijpen, en niet de hond daar de kans toe geven.
zotte redenaties hier, echt
Als je kind zo klein is, kan ie beter nog niet spelen met de hond.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:08 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Oftewel hou je kid maar gewoon weg van je huisdieren?en laa them niet spelen met je hond.
Want dat is nu in princiepe wat je nu zegt. Wat is dat nu weer voor onzin?
[..]
Tsja en nu was die moeder te laat met ingrijpen.
Het klinkt keihard, en in jou ogen zot, maar hij weet nu iig wel wat hij niet meer moet doen.
Dat is wel een feit nu. Ikz eg niet wie niet horen wil moet maar voelen. beter lezen
De natuur heeft het zo bepaaldquote:Op woensdag 30 januari 2008 09:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Die hond bedenkt zich nu niet meer want die heeft zich nu boven het kind geplaatst en dat betekent dat hij het kind vaker gaat "corrigeren". Met dank aan de moeder. Kan die hond niks aan doen, die doet gewoon het enige wat ie snapt en aanvoelt.
Dat idee had ik ook. Jammer dat dat in de OP niet naarvoren komt. Nu komt het over alsof de moeder meer van de hond dan van het kind houdt.quote:Nee, het is duidelijk dat de hond niet echt aanviel, dit ziet eruit als een waarschuwings- of correctie-beet, alleen jammer dat het net in het gezicht was
Kijk eens goed naar het oogquote:Op woensdag 30 januari 2008 11:30 schreef moussie het volgende:
tjeezes zeg, waar gaat dit over, dat kind heeft wat krabben in zijn gezicht, en zo te zien zijn die nogal oppervlakkig, ik zie iig geen hechtdraadjes ..
Zelfs de moeder doet slechts een gissing wat er gebeurd kan zijn, en jij weet nu al wat het kind deed?quote:Voor de rest, wat is dit voor onzin, de hond voelt zich nu boven het kind gesteld ? Zelfs de meest onderdanige hond/kat/beest/mens bijt van zich af als die keer op keer getreiterd wordt, dat zegt voor de rest weinig over de pikorde, pas als die hond hapt terwijl er eigenlijk niets is gebeurd heb je reden om je zorgen te maken
Dat kind is 2(!!!) jaar oud, denk je nou werkelijk dat hij weet wat hij uberhaupt aan het doen is ?quote:Daarnaast heb je ook nog het leuke aspect wat die hond nu afmaken/wegdoen het kind zou leren .. dat je (huis)dieren straffeloos mag treiteren ?
Ja dus? Nooit Old Jeller gezien ofzo?quote:Aan die foto te zien woont dat mens ergens in de outback, wie weet heeft zij jaren besteedt om van die hond een goede boederijhond te maken en heeft die al tig keer hun levens gered door voor slangen en andere enge beesten te waarschuwen .. wat dat aangaat leven de aussies buiten de binnensteden nog een stukje dichter bij de natuur dan wij hier met af en toe een stukje groen tussen al dat beton, daar is een goede hond vaak meer dan een huisdier en/of statussymbool .. daar is het het extra paar ogen, oren en neus, die, omdat ze scherper zijn dan die van de mens, je leven kunnen redden
Het beest valt niet zo maar aan maar in reactie op .. als je begint dingen/dieren de deur uit te doen omdat het niet willen luisteren van je kind gevolgen heeft, waar houdt het dan op ?quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:33 schreef Scorpie het volgende:
Dat beest hoeft niet te worden afgemaakt, maar wegdoen lijkt me wel een goede optie.
Die hond had gewoon onmiddellijk een flinke schop terug moeten krijgen van die vrouw. Dat de hond leert dat het kind absoluut in geen enkel geval gebeten mag worden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:30 schreef moussie het volgende:
tjeezes zeg, waar gaat dit over, dat kind heeft wat krabben in zijn gezicht, en zo te zien zijn die nogal oppervlakkig, ik zie iig geen hechtdraadjes ..
Voor de rest, wat is dit voor onzin, de hond voelt zich nu boven het kind gesteld ? Zelfs de meest onderdanige hond/kat/beest/mens bijt van zich af als die keer op keer getreiterd wordt, dat zegt voor de rest weinig over de pikorde, pas als die hond hapt terwijl er eigenlijk niets is gebeurd heb je reden om je zorgen te maken
Daarnaast heb je ook nog het leuke aspect wat die hond nu afmaken/wegdoen het kind zou leren .. dat je (huis)dieren straffeloos mag treiteren ?
Wat een extreme speculatie zeg. Gaat echt nergens over.quote:Aan die foto te zien woont dat mens ergens in de outback, wie weet heeft zij jaren besteedt om van die hond een goede boederijhond te maken en heeft die al tig keer hun levens gered door voor slangen en andere enge beesten te waarschuwen .. wat dat aangaat leven de aussies buiten de binnensteden nog een stukje dichter bij de natuur dan wij hier met af en toe een stukje groen tussen al dat beton, daar is een goede hond vaak meer dan een huisdier en/of statussymbool .. daar is het het extra paar ogen, oren en neus, die, omdat ze scherper zijn dan die van de mens, je leven kunnen redden
quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Het beest valt niet zo maar aan maar in reactie op .. als je begint dingen/dieren de deur uit te doen omdat het niet willen luisteren van je kind gevolgen heeft, waar houdt het dan op ?
quote:En nu niet weer beginnen van : het kind is pas 2, die begrijpt het niet .. onzin, een kind van 2 weet heel goed dat het de huisdieren niet mag treiteren, het is niet voor niets dat ze het alleen maar doen als mama even niet kijkt !
O alsjeblieft, zeg.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een kind van 2 die niet luistert is normaler dan een beest dat je kop er bijna afbijt omdat je aan zijn oor trekt.
[..]
Ze snappen dat heel goed, anders zouden ze dingen niet stiekem doen.quote:Echt, welk woord snap je niet van de zin 'kinderen van 2 snappen de consequenties van hun daden niet' ?
Inderdaad...zijn ook puppycursussen voor. En vooral mannetjes houden hun jaarlijkse roedeluitdagingsmomenten. Wanneer onze hond even eigenwijs begint te worden? Is het tijd voor de strenge bepaling van de rangorde.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:44 schreef Mejoon het volgende:
Alsof die hond denkt, weet je wat, dat kind is 2, die snapt nog niet wat ik blaf. Laat maar, later is ie vast oud genoeg om door te hebben dat dit niet mag. Als troost ga ik wel ff mijn zak schoonlikken.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een kind van 2 die niet luistert is normaler dan een beest dat je kop er bijna afbijt omdat je aan zijn oor trekt.
[..]Echt, welk woord snap je niet van de zin 'kinderen van 2 snappen de consequenties van hun daden niet' ?
Ow, je vind het wel meevallen, die foto?quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
O alsjeblieft, zeg.Overdrijven is ook een vak.
Ze snappen dat het niet mag van mamma, niet dat het beest hap kan doen.quote:[..]
Ze snappen dat heel goed, anders zouden ze dingen niet stiekem doen.
Zeg ik dat dan? Ik zeg dat je de hond weg moet halen uit die omgeving, waarin de moeder OVERDUIDELIJK tekortschiet.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:53 schreef Guncta het volgende:
[..]
Alsof die hond denkt, weet je wat, dat kind is 2, die snapt nog niet wat ik blaf. Laat maar, later is ie vast oud genoeg om door te hebben dat dit niet mag. Als troost ga ik wel ff mijn zak schoonlikken.
Dat ligt helemaal aan de situatie. Als zo`n beest mij zonder reden zou aanvallen en zou bijten zou het one-way ticket zijn richting de DA voor een spuitje, ook al ben ik zelf hondenbezitter.quote:Een hond die bijt is niet meteen vals, al word je dat vaak wel wijsgemaakt.
Als dat zo zou zijn dan zou onze rottweiler al 3 keer zijn afgemaakt en een gevaar voor ons gezin zijn.
een krabje en een beetje blauw .. verkeerd van de fiets vallen ziet er erger uitquote:
Zo ongeveer wel ja .. als je zelf kinderen en huisdieren hebt hoef je geen Einstein te zijn om dat te beredenerenquote:Zelfs de moeder doet slechts een gissing wat er gebeurd kan zijn, en jij weet nu al wat het kind deed?
Ze weten iig wel dat ze iets doen dat niet mag, vandaar dat ze het stiekem doen .. en nee, uiteraard zie je de consequenties niet op die leeftijd, maar telt dat niet voor een merendeel van alles in je jeugd, dat je moet afgaan op het oordeel van je ouders omdat jezelf de gevolgen van je handelen niet kan overzien ?quote:Dat kind is 2(!!!) jaar oud, denk je nou werkelijk dat hij weet wat hij uberhaupt aan het doen is ?
Kon jij op je 2e al de consequenties van je daden inzien??
nope, wel Lassie ...quote:Ja dus? Nooit Old Jeller gezien ofzo?
quote:Als dat zo zou zijn dan zou onze rottweiler al 3 keer zijn afgemaakt en een gevaar voor ons gezin zijn.
Het waren alle 3 waarschuwingshappen en dus niet doorhappen, voorgeleidt door blaffen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? Ik zeg dat je de hond weg moet halen uit die omgeving, waarin de moeder OVERDUIDELIJK tekortschiet.
[..]
Dat ligt helemaal aan de situatie. Als zo`n beest mij zonder reden zou aanvallen en zou bijten zou het one-way ticket zijn richting de DA voor een spuitje, ook al ben ik zelf hondenbezitter.
Dat beetje blauw zijn volgens mij hechtingenquote:Op woensdag 30 januari 2008 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
een krabje en een beetje blauw .. verkeerd van de fiets vallen ziet er erger uit
Heel knap, misschien moet je dierenfluisteraar worden. Aangezien het kind ook niet kan praten, zullen we niet te weten komen wat er precies gebeurt is. Voor hetzelfde geld greep de hond het kind als eerste, who knows. Wel leuk dat je per definitie opkomt voor de hond, doe je dat ook bij je eigen kids als die gegrepen worden door je hond?quote:[..]
Zo ongeveer wel ja .. als je zelf kinderen en huisdieren hebt hoef je geen Einstein te zijn om dat te beredeneren
[..]
En als moeder en pa zelf tekortschieten in de opvoeding van zowel dier als kind, moet 1 van de 2 de deur uit imo. Dat zou dus de hond moeten zijn, of zet je liever het kind dat jij als 'dader' aanmerkt buiten de deur?quote:Ze weten iig wel dat ze iets doen dat niet mag, vandaar dat ze het stiekem doen .. en nee, uiteraard zie je de consequenties niet op die leeftijd, maar telt dat niet voor een merendeel van alles in je jeugd, dat je moet afgaan op het oordeel van je ouders omdat jezelf de gevolgen van je handelen niet kan overzien ?
[..]
Dat weet ik zelf ook, kom zelf uit een boerenfamilie dusquote:nope, wel Lassie ...![]()
en het in dit geval treffendere Flying Doctors en Steve Irwin en last but not least stukkies van die Snake Hunter op zijn motor (kan even niet op de naam komen), en daar hoor je dus idd vaak dat de hond zat te waarschuwen .. plus dat ik dus weet dat mensen buiten de grote steden een andere kijk hebben op honden, op een boerderij heeft zo'n dier een andere functie/status dan op 3 hoog achter
Verreweg de meeste beten vallen niet door dominantie, maar juist door onzekerheid.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:44 schreef Mejoon het volgende:
Wacht even hoor, jouw hond blaft, en als ik dan doorloop grijpt hij mij? En dat vind jij een waarschuwing ? Dacht niet dat hij dat ooit moest flikken, dan kreeg hij gelijk een trap op zijn kop bij mij.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:01 schreef Guncta het volgende:
[..]
Het waren alle 3 waarschuwingen en niet doorhappen, voorgeleidt door blaffen.
Beide partijen viel niks kwalijk te nemen, aangezien veel mensen leren dat je, als een hond blaft, je door moet lopen. Zo'n gevoel heb ik ook met dit topic trouwens. De enige die de schuld kan krijgen is de moeder.
Ik zie de gevolgen van één enkele beet, helaas op de verkeerde plek terecht gekomen. Voor hetzelfde geld was de beet op de arm terecht gekomen, of op zijn hand.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ow, je vind het wel meevallen, die foto?![]()
[..]
Als jij te horen krijgt dat het niet mag, maar dit ondanks dat iedere keer wel poogt te doen, dan moet je maar op de harde manier leren wat de consequenties zijn. Ik heb zelf nooit zoiets gehad, omdat ik braaf naar mijn ouders luisterde als ze zeiden dat ik iets niets mocht doen. Als het een snel lerende knul is, zal hij het in het vervolg wel laten niet naar zijn moeder te luisteren als die wat verbiedt. Want nu weet hij dat de gevolgen van niet luisteren helemaal niet leuk zijn.quote:Ze snappen dat het niet mag van mamma, niet dat het beest hap kan doen.
En dat is wat ik bedoel met dat het kind niet de daden van zijn acties kan overzien.
Als hij zijn hand op het gasfornuis legt en het vuur staat aan, dan is dat zeker ook zijn eigen schuld, ook al snapt hij niet wat er gebeurt als hij dat doet?
Als jij dat niet snapt, dan snap je zelf ook oorzaak en gevolg niet![]()
Ik begin te geloven dat hier op Fok allemaal supermannen zitten, die binnen een maand nadat ze uit de baarmoeder gescheten zijn volledig ontwikkeld waren en gelijk wisten dat ze vooral niet moesten spelen met dieren
Wie zegt dat die hond niet heeft gewaarschuwt?quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:49 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Oortjes trekken of niet beest hoort niet te bijten. Een waarschuwing geven ok maar waar was die moeder dan? Liet ze die hond alleen met het kind ofzo?
Beestje moet niet dood maar als ik die moeder was zou ik hem wel weg doen.
Als ze alleen achterom komen wel en vreemd zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wacht even hoor, jouw hond blaft, en als ik dan doorloop grijpt hij mij? En dat vind jij een waarschuwing ? Dacht niet dat hij dat ooit moest flikken, dan kreeg hij gelijk een trap op zijn kop bij mij.
Zo voed je je hond niet op, hoe dominant dan ook.
Dat is dus gewoon een goeie waakhondquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:07 schreef Guncta het volgende:
[..]
Als ze alleen achterom komen wel en vreemd zijn.
Als ze een keertje langs zijn geweest, geen probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |