en dat zal jammer genoeg wel heel vaak voorkomen...quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:15 schreef Re het volgende:
[..]
ja uhmmm dat zal best maar elke ouder die bewust honden bij kleine kinderen laat heeft niet begrepen wat de risico's zijn of accepteren de risico's. Het kromme is dat men veel panischer is om hun kind te beschermen tegen dingen die veel minder vaak voorkomen terwijl ze dus een huppelende tijdbom ernaast hebben lopen.
Op die leeftijd was jij dus een ettertje, tjsa maar wat heeft dat te maken met het gedrag van dit peurtertje en dat van zijn moeder en de hond ?quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:51 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik was toen 9 en speelde treintje met de hond, waarbij ik zijn staart als schakel gebruikte.
De kat krabte bijna mijn oog eruit toen ik 10 was, omdat ik vond dat ze in een lego-ton moest. Vreemd he?
De lucht zit klaarblijkelijk in je hoofd. Ik zal mezelf voor jou nog maar eens herhalen; een peuter heeft geen jota bij een hond te zoeken. Ook niet bij een kat. Bij geen enkel dier.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Op die leeftijd was jij dus een ettertje, tjsa maar wat heeft dat te maken met het gedrag van dit peurtertje en dat van zijn moeder en de hond ?
Een kind van 9 of 10 jaar hoort te weten dat je dieren niet mag pesten, een peuter snapt dat nog niet. Je hele betoog is dus gewoon * lucht *
Je bent sindsdien niet veel veranderd.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:55 schreef SHE het volgende:
[..]
De lucht zit klaarblijkelijk in je hoofd. Ik zal mezelf voor jou nog maar eens herhalen; een peuter heeft geen jota bij een hond te zoeken. Ook niet bij een kat. Bij geen enkel dier.
Daarnaast trek je zoals een hoop mensen hier in dit topic weer eens lekker voorbarig je conclusies.
Ik was geen etter en heb zowel de kat als de hond nooit opzettelijk pijn gedaan; dat ik in mijn spelende fantasie dacht dat zij het spel net zo leuk vonden als ik, is pure kinderlijkheid.
Misschien dat jij HP de Tijd las op je negende, ( wat ik natuurlijk niet echt geloof ) maar ik was voornamelijk fantasierijk, onbezonnen en impulsief.
Daar begint het allang, dat begint al bij de baby die je leert "zachtjes" te aaien ipv plukken haar te pakken.quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:35 schreef milagro het volgende:
[..]
sorry, hoor, maar we hebben het hier over een kind van TWEE...
die breng je nog geen zaken als verantwoordelijkheidsgevoel bij, en als Supermom denkt dat dat wel al kan op die leeftijd, dan zijn er legio andere oorzaak en gevolg spelletjes, hoor , die het lesje net zo goed leert, maar wel zonder ' echte blikschade'.
ik ben dan ms een hysterische onbenul, fijn, maar een moeder die haar kind laat bijten door de hond als leermoment, die is compleet van de flegmatische pot gerukt.
Yep 100% toezicht, gaat al 8 jaar meer dan prima, al langer omdat daarvoor er ook weleens oppaskinderen waren.quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:37 schreef Re het volgende:
[..]
aan flarden is misschien wat stevig gezegd maar honden kunnen echt flinke en permanente schade aanrichten zonder vals te zijn hoor... Maar jij denkt dat je 100% toezicht kan garanderen?... jij bent toch ook gebeten? ik neem aan dat dat ook onder 100% toezicht was?
Heeft die hond daarna ooit nog gebeten?quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:58 schreef Disorder het volgende:
Ach, bij een vriend van me is hetzelfde gebeurd. Het is het jaar 1987. Jonger broertje van hem ging op de hond zitten. Hond auw, hond bijten. De hond is gebleven. Ik snap het wel, geloof ik. Kinderen mutileren is gewoon gaaf.
Ik weet niet wat je denkt te bereiken door a la Viva lezeressen , je tergend simpele conclusies te trekken, maar ik schat zo in dat je zelfgenoegzaam en kirrend op je hema stoeltje zit te wippen omdat je denkt dat je een punt hebt gemaakt.quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je bent sindsdien niet veel veranderd.![]()
Een hond die bijt omdat je zijn staart als *schakel *gebruikt ? Tenzij je hem extreem veel pijn deed -en dat verwacht ik toch niet op 9 jarige leeftijd tenzij je oerstom bent- is IMO vals.
Een kat die je zomaar opeens bijna een oog uitkrabt omdat jij 'm ergens in wilt stoppen.. tsja die wil het nog wel het voordeel van de twijfel gunnen. Maar het dier had je toch lang voordat het zich tot deze brute actie genoodzaakt zag al duidelijk moeten maken dat het er niet van gediend was. Daarom noem ik je gedag etteren. Tenzij je ( zoals ik al eerder zei) ongehoord dom bent, dat kan natuurlijk ook.
Vind het wel vreemd dat je moeder er niet al veel eerder in geslaagd is om je te leren hoe je met dieren om moet gaan.
Mijn grap terzijde. Nee, dat heeft ie niet nog een keer gedaan. Het was geen agressief beest. Hij voelde zich bedreigd en beet in een reflex.quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Heeft die hond daarna ooit nog gebeten?
Een Maltezer Leeuwtje bijt een keer van zich af, zo een vechthond scheurt een kind aan stukken.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
moeder heeft gelijkof je nou een malteeuws leeuwtje of een pitbull heb, als je hem pest ben je de gebeten hond
En als jij iets fout doet, word je ook niet meteen afgemaakt
Ook een vechthond kent nog gewone sociale omgang, in een gevecht zal hij eerder winnen omdat hij gewoon feller en sterker is op dat gebied.quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Een Maltezer Leeuwtje bijt een keer van zich af, zo een vechthond scheurt een kind aan stukken.
Ook een vechthond bijt van zich af.quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Een Maltezer Leeuwtje bijt een keer van zich af, zo een vechthond scheurt een kind aan stukken.
Zo'n hond moet ook wel enige opvoeding genoten hebben om zo samen bij een klein kind in 1 kamer te vertoeven.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 01:49 schreef zhe-devilll het volgende:
Die moeder, that bitch had haar kind moeten leren dat je geen dieren plaagt!
En ze is geen kind waardig zo te zien...
bah wat een kut wijf
Viva e.d. blaadjes lees ik nooit en conclusies trekken kunnen er meer.quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:08 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je denkt te bereiken door a la Viva lezeressen , je tergend simpele conclusies te trekken, maar ik schat zo in dat je zelfgenoegzaam en kirrend op je hema stoeltje zit te wippen omdat je denkt dat je een punt hebt gemaakt.
Zal ik het je makkelijk maken en je gewoon in je waarde laten?
Ik denk inderdaad dat ik niet kan tippen aan je uitzonderlijke intellectuele capaciteiten.
Heb je hier ook meer onderbouwing voor dan je grote duim en B-films? Dat lijkt me namelijk onzin. In dit geval is het goed mogelijk dat het kind over de grenzen van de hond ging die daardoor van zich afhapte, maar om nu te zeggen dat ie daardoor in een bloeddorstige moordmachine veranderdquote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:51 schreef Heathen. het volgende:
Omdat honden in staat zijn hun eigen baasje op te eten als ze honger hebben. En daar mee bedoel ik dus dat je bijvoorbeeld maar al te vaak verhalen hoort dat een lijk is aangevreten door honden.
Een hond is nog altijd een gevaarlijk beest wanneer je hem niet kan vertrouwen. Zodra honden ooit bloed hebben geproeft zit het in hun systeem dat ze mensen kunnen bijten.
Wat is jouw onderbouwing dat het dan niet zo is? Daar ben ik dan eerst wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:09 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Heb je hier ook meer onderbouwing voor dan je grote duim en B-films? Dat lijkt me namelijk onzin.
100% toezicht?quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:47 schreef erodome het volgende:
Yep 100% toezicht, gaat al 8 jaar meer dan prima, al langer omdat daarvoor er ook weleens oppaskinderen waren.
Combi van goed opletten, aandacht bij de boel houden en opvoeding van zowel kinderen als honden.
Of zie je dat zelf anders?quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:36 schreef erodome het volgende:
Ik ken wel meer kinderen die gebeten zijn, inc mijn eigen zoontje door een hond van een vriendje, geen van hen heeft daar een trauma aan over gehouden.
Mijn zoon heeft nogsteeds littekens op zijn neus staan ervan, was aardig gebeten, vader van dat vriendje had ze alleen gelaten met een ietwat onzekere hond, mijn kind wilde de hond gaan aaien in de mand(gvd hij zou moeten weten dat dat niet mag dacht ik nog) en klats hebben was het....
Sorry hoor, maar dan heb je het over dieren die wel moeten omdat ze anders dood gaan van de honger, zelfs mensen eten mensen als het zover komt....daar is zelfs een film van gemaakt!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:51 schreef Heathen. het volgende:
Omdat honden in staat zijn hun eigen baasje op te eten als ze honger hebben. En daar mee bedoel ik dus dat je bijvoorbeeld maar al te vaak verhalen hoort dat een lijk is aangevreten door honden.
Een hond is nog altijd een gevaarlijk beest wanneer je hem niet kan vertrouwen. Zodra honden ooit bloed hebben geproeft zit het in hun systeem dat ze mensen kunnen bijten.
Dat was niet MIJN hond, dat was bij een vriendje thus, waar vader geen toezicht heeft gehouden waar hij dat wel had moeten doen, als je wat wil quoten is goed lezen wel zo handig.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
100% toezicht?! In ditzelfde topic tijpte je:
[..]
Of zie je dat zelf anders?
Bij mijn eigen honden, jezus zeg wat een gemierenneuk zeg...ik kan niet de hoeder van alles op deze wereld zijn, ik ben best een moederkloek, maar dat is overdrijven.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En dus heb je geen 100% toezicht gehouden, zoals je zelf beweerde.
Dat was mijn punt.
Helemaal mee eens..quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:55 schreef SHE het volgende:
Ik zal mezelf voor jou nog maar eens herhalen; een peuter heeft geen jota bij een hond te zoeken. Ook niet bij een kat. Bij geen enkel dier.
Volgens mij is er in dit topic nou al een paar keer uitgelegd dat dat complete bullshit is. Honden zijn geen vampiers, zoals ero al zei.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 02:32 schreef Oblivion het volgende:
nee, een hond die eenmaal bloed heeft geproefd......
Nee, het gaat ook niet om de vampieren stijl, maar elk vergelijkbaar kindje wat dan binnenkomt kan mevroi wel domineren... op een hele verkeerde manier.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 08:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgens mij is er in dit topic nou al een paar keer uitgelegd dat dat complete bullshit is. Honden zijn geen vampiers, zoals ero al zei.
Dat sowieso niet, maar met 'bloed proeven' heeft het allemaal niets te maken.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:31 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, het gaat ook niet om de vampieren stijl, maar elk vergelijkbaar kindje wat dan binnenkomt kan mevroi wel domineren... op een hele verkeerde manier.
Nah, toch maar niet alleen laten...
Mijn jack russel gaat aan de lijn aan mij vast als er kinderen komen spelen(en vooral als ze willen ravotten echt), is geen enkel probleem want hij zit toch al aan een onzichtbaar lijntje vast aan me.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 02:32 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Helemaal mee eens..
Heb zelf een hele lieve Jack, maar....
Als het zoontje van de buurvrouw op bezoek komt kwispelt ze ineens niet meer met haar staart...
Weg zoon, ik wil 'm niet in huis hebben zolang deze knul groter is, het is heel duidelijk dat zij hem niet als haar meerdere ziet...
Weghouden dus....
Heb ook al zijn zussen ( 6 ) ervan op de hoogte gesteld, ik wil mijn ontzettende lieve hond niet kwijt en zijn gezicht heel houden, dus komt zoontje lief van de buuf niet meer zomaar in huis....
Alleen als ik absolute overzicht kan houden.
nee, een hond die eenmaal bloed heeft geproefd......
Nooit alleen laten, alleen jij als baas kan een kind kunstmatig hoger in rang brengen, jij bepaald hoe en wat namelijk.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:31 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, het gaat ook niet om de vampieren stijl, maar elk vergelijkbaar kindje wat dan binnenkomt kan mevroi wel domineren... op een hele verkeerde manier.
Nah, toch maar niet alleen laten...
Nou idd, bij een verminking denk ik aan veel ergere dingen..quote:Op woensdag 30 januari 2008 07:18 schreef Mute_Me het volgende:
Verminkt vind ik ook wel een groot woord, ik zie 4 schrammetjes..
quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:00 schreef SharQueDo het volgende:
Kankermoeder idd. Hond + moeder afmaken.
nu wel.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:13 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Alsof een kind van twee de gevolgen kan overzien van zijn daden, in dit geval het provoceren van een hond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |