Ga gerust je gang...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie dat de OP ook weer eens bijgewerkt dient te worden
Vroeger op de nachtdienst als we met een jonge ploeg waren Studio Brussel. Waren de beste radiouren.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:44 schreef Beach het volgende:
Bij ons Veronica.
Gaat nog wel.
Soms zet ik hem weleens op 538 maar dan is het heibel in de tent
quote:
Jup. En geen idee, het werd me in de schoot gegooid toen ik vroeg of het mogelijk was om van bezorger naar bode te gaan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:13 schreef Sjoewe het volgende:
Maar dan op zaterdag ook sorteren? En wie gaat je inwerken?
Nope.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:21 schreef Sjoewe het volgende:
Hmm, eigenlijk hoor je drie inwerkdagen te krijgen. Niet dat het heel erg moeilijk is hoor, maar sommige dingen moet je gewoon even weten. En als je dacht dat huisnummers logische opeenvolgende dingen zijn. No wai
Heb je al een idee welke wijk je krijgt?
Bij ons weigeren ze dat...quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:57 schreef Kaos het volgende:
Als zaterdagwerker kan je ook nu al je vakantieuren laten uitbetalen met een maximum van 200 uur per jaar.
In geval van een buspakje (zonder streepjescode dan dus): afwachten. Deze dingen zijn niet traceerbaar en de klantenservice kan hier sowieso weinig mee doen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:38 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoi TNT'ers.
Vorige week zaterdag iets in een bubbeltjesenvelop verstuurd en laten frankeren. 't pakketje is nog steeds niet aangekomen. Wat denken jullie dat ik nu kan doen?
Bij ons ook. Wat ze vergeten is dat ze het toch ooit een keer moeten uitbetalen, nml wanneer je ontslag neemt. En ieder jaar dat ze langer wachten gaat het ze meer geld kosten, want je uurloon gaat alsmaar omhoog! Dus is het goedkoper om het nu uit te betalen.quote:
Dat argument heb ik ook eens aangedragen. Een beetje stom dat ze er niet op in gaan.quote:Op donderdag 31 januari 2008 18:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons ook. Wat ze vergeten is dat ze het toch ooit een keer moeten uitbetalen, nml wanneer je ontslag neemt. En ieder jaar dat ze langer wachten gaat het ze meer geld kosten, want je uurloon gaat alsmaar omhoog! Dus is het goedkoper om het nu uit te betalen.
Ja dat wel...quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:33 schreef Jordy-B het volgende:
Hoe zit het met de belasting? Is die niet erg hoog als je de verlofuren laat uitkeren?
Da's volgens mij waar het probleem zit... We hebben bij ons best vaak dat als een collega weggaat, hij/zij eerst een paar maanden verlof heeft en dan nog één keer 'n wijkje moet wegbrengen (maar voornamelijk bezig is met handjes schudden, zoenen uitdelen en taart snijden)quote:
De HRSSC heeft nooit een opdracht gehadquote:Op donderdag 31 januari 2008 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
het zou nu al uitbetaald moeten zijn. Ik denk dat je even contact op moet nemen met het HRSSC van de regio waar jij gewerkt hebt. Nummer staat wel op het salarisstrookje wat je altijd kreeg van TNT
Hier is het droog en schijnt de zon!quote:
Bij ons werkt het ook zo, met het opschrijven van begin- en eindtijden. En ook bij ons gaat binnenkort weer het mes in de voorbereidingstijden, aangezien we achter schijnen te lopen bij de TNO-norm. Wij werken ons een slag in de rondte, maar een of andere wiskundige heeft kennnelijk berekend dat ik nog niet hard genoeg ga.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 20:33 schreef caferacer het volgende:
Hoi collega's
Ik werk dus voor de vestiging Castricum (Noordholland) en raad eens.. ze gaan weer knippen in de tijd.
Wat een geleuter allemaal. Nu gaat er weer per wijk zo een 5 minuten vanaf terwijl ze toch (in ieder geval nu) uitbetalen precies wat je loopt. Loop je korter, krijg je minder etc (zie harmony uitdraaien). Zijn ze bij jullie ook de boel weer aan het veranderen ?
Ik vind het wel bedroevend hoe weinig post er is lately. Deze kerst was al een stuk minder dan KNJ vorig jaar.
Bij jullie in de regio ook ?
Ik hoop dat we maar een hoop HAH hebben kan ik mijn uren in ieder geval nog halen.
Precies, en bij de TNT doen ze nooit rare of onlogische dingenquote:Op zaterdag 2 februari 2008 21:27 schreef Jordy-B het volgende:
Hier staat er gewoon een vaste tijd voor de wijken. Het zou een beetje raar zijn als je minder zou verdienen als je harder werkt (en dus sneller klaar bent).
Ik werk al 5 jaar bij de tnt maar nog nooit van een steunpunt gehoord. Wat is het precies?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 17:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Dubbel huis aan huis op Carnavalsdinsdag. Da's een probleem. Alle steunpunten waren dicht. DUs inderhaast wat rond moeten bellen om nog ergens een tankstation te vinden dat open was en voor een dagje steunpunt wilde spelen. Wanneer snappen diegenen die de opdrachten aannemen eens dat op carnavalsdinsdag in het zuiden er niet veel te bezorgen is.
Bij ons heet het een zakjesadres.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:34 schreef sk888er het volgende:
[..]
Ik werk al 5 jaar bij de tnt maar nog nooit van een steunpunt gehoord. Wat is het precies?
Bij ons een nabrengadres.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons heet het een zakjesadres.
Bij mij staat er gewoon een post verrekende arbeidskortingquote:Op donderdag 7 februari 2008 13:51 schreef Hooghoudt het volgende:
He ex-collega's, ik heb een vraagje. Ik heb pas m'n jaaropgave gekregen, maar kan nergens vinden waar de arbeidskorting staat. Iemand enig idee?
stap naar je vestigingsmanagerquote:Op donderdag 7 februari 2008 16:56 schreef Ohrpolster. het volgende:
Vandaag de brief over het nieuwe kledingbeleid in de bus gehad. Punten worden toegekend op basis van de functie en het aantal dagen (dus niet aantal uren) dat de medewerker werkzaam is. De zaterdagmedewerkers kunnen voor niet meer dan 1 dag p/w punten krijgen. Toch vrij apart, er zijn genoeg zaterdagmedewerkers die op meerdere dagen per week werken....
Ik zal met de info uit de brief eens naar m'n teamcoach stappen om te vragen waarom ik na zo'n anderhalf jaar als zaterdagmedewerker nog steeds geen kleding heb gekregen, 'terwijl de zichtbaarheid (herkenbaarjeid richting de klant) centraal staat'...benieuwd of ie zo'n pakketje voor me kan bestellen. Hij zal wel weer ontwijkend antwoordenKan het misschien beter ergens hogerop proberen denk ik?
Nee, maar het werd me echt verplicht. In december was het wel handig, omdat ik toen tijdelijk de haal en brengrit deed.quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:31 schreef e-wok het volgende:
hesje? lmao die heb ik in de tijd zonder kleding echt niet gedragen. We zijn toch geen gemeentewerkers of wel?
Ja, dat was ik.quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Een van de die-hard posters hier heeft eind vorig jaar eens een briefje naar de grote baas geschreven, met succes!
toch?
Die post heb ik er niet staan. Een vriendin van me ook niet, trouwens.quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mij staat er gewoon een post verrekende arbeidskorting
Mja, het komt er op neer dat wanneer je nog geen kleding hebt en je door je proeftijd bent, je leidinggevende voor je moet bestellen. Pas na een jaar of 3 krijg je budgetpunten en kun je zelf gaan bestellen. Tenminste zo heb ik het begrepen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik vond het een vreemde brief. Zaterdagbestellers kunnen wel "zomerkleding bovenlichaam" bestellen, maar geen winterkleding voor het bovenlichaam? Ook zijn de pantalon klassiek en de riem alleen nog maar voor teamcoaches. Het klootjesvolk moet zeker maar met 'n postelastiek z'n broek ophouden. En de sweater is ook nergens te bekennen! We krijgen als zaterdagbesteller wel meer punten nu, 141 ipv 135, maar we kunnen er kennelijk minder voor bestellen.
Dat had ik ook begrepen, maar kun je dan als zaterdagbesteller na die 3 jaar alleen maar bestellen uit het basispakket voor zaterdagbestellers en postbezorgers of ook uit het basispakket voor postbodes? Ik hoop het laatste, anders moeten zdw's en pbz's verstoken blijven van warme bovenkleding. Maar ik had het gevraagd aan iem. van Procesmiddelen, maar die zei dat je echt alleen kleding voor je eigen doelgroep mocht bestellen. Maar ik denk toch dat hij het mis heeft, deels. We mogen natuurlijk geen kleding bestellen voor compleet andere functies, bijv. een oranje teamcoach overhemd. Maar een pullover toch wel?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het komt er op neer dat wanneer je nog geen kleding hebt en je door je proeftijd bent, je leidinggevende voor je moet bestellen. Pas na een jaar of 3 krijg je budgetpunten en kun je zelf gaan bestellen. Tenminste zo heb ik het begrepen.
Akelig. Gecondoleerd nog.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 10:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Dinsdag wordt de overleden collega gecremeerd. Van andere vestigingen komen collega's helpen om te zorgen dat wij met het hele DVG naar de crematie kunnen. WOrdt dus een rare dag dinsdag.
Het was inderdaad heerlijk weer. Tevens voor mij de eerste keer werken op zaterdag. Had maar 1 route... ook nog 's een superrelaxte (allemaal hofjes, sluit goed op elkaar aan, allemaal dezelfde brievenbussen enzo.)quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:07 schreef Nosh het volgende:
[..]
Akelig. Gecondoleerd nog..
En voor het schrille contrast: wat een belachelijk relaxete dag was dit. Eerste keer alleen, zonnetje erbij, lekker tempo, muziekje, heerlijk..
Had wel een redelijk normale hoeveelheid post, alleen was de hoeveelheid bussen die ik aan moest doen minder en de hoeveelheid per bus iets meer. Hierdoor was ik wel een stuk sneller klaar dan gewoonlijkquote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:21 schreef Jordy-B het volgende:
lekker temperatuurtje, zonnetje, bijna geen wind, geen reet post... Lekker.
Er was bij ons ongeveer 2/3 van het normale volume...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had wel een redelijk normale hoeveelheid post, alleen was de hoeveelheid bussen die ik aan moest doen minder en de hoeveelheid per bus iets meer. Hierdoor was ik wel een stuk sneller klaar dan gewoonlijk
Je kan het servicenummer bellen, maar zonder track&trace kunnen ze niet veel beginnen, dunkt me.quote:Op zondag 10 februari 2008 09:47 schreef --Christiaan-- het volgende:
Pakketje (zie boven) is nog steeds niet ontvangen, ontvanger begint vervelend te doen. Nog iets dat ik kan proberen?
Misschien probeert de ontvanger je op te lichten.quote:Op zondag 10 februari 2008 09:47 schreef --Christiaan-- het volgende:
Pakketje (zie boven) is nog steeds niet ontvangen, ontvanger begint vervelend te doen. Nog iets dat ik kan proberen?
Dat verhaal is mij niet bekend. Het zou trouwens niet netjes zijn als er dan weer tijd af zou gaan. Nu het wordt gestapeld is er al tijd van de voorbereiding afgegaan terwijl er bij de uitvoering geen minuut is bijgekomen. Dus in feite krijgen we nu al geen tijd voor het HAH, zou een beetje raar zijn als er dus nu iets af gaat. Maar TNT is er gek genoeg voor. Bovendien verdient TNT een hoop geld aan het HAH, en wie gaat het dan bezorgen? De afzender betaalt nu extra voor bezorging door de TNT, doordat het tegelijk met de gewone post bezorgd wordt en dus een hogere attentiewaarde heeft. Dat gaat teniet als het bij bijv. dochterbedrijf VSP in zo'n ingesealed pakket verdwijnt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:02 schreef caferacer het volgende:
er gaan hier geruchten dat hier HAH eruit zou gaan.
Ik hoop het dus niet dan kunnen we allemaal weer contract uren inleveren.
Ik hoop dus iedere week op bergen post en vind het helemaal niet fijn als er zo weinig is.
Bij ons is het afgelopen week toch behoorlijk minimaal geweest en HAH alleen nog op dinsdag.
Hoe zit het bij jullie ?
Ja, voor mij geldt dit ook. Soms zit ik weleens te denken over hoe het zou zijn om de rest van mijn leven dit werk te doen. Lekker zorgeloos elke dag weten wat je moet doen. Ook dat informele, persoonlijke sfeertje op kantoor vind ik wel aardig. Maar uiteindelijk zal dat niet voor voldoende uitdaging in het leven zorgen denk ik. Het is wellicht meer voor mensen die werk als bijkomstigheid zien en hun persoonlijke succes ergens anders proberen te vinden. Desalniettemin vindt ik het voor nu heerlijk om door het Friese land te scheuren voor de buslichting of om met een team een dorpje te zetten.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:50 schreef SharkPB het volgende:
Ben 21 jaar. En vind het heerlijk werken bij TNT als zaterdagpostbode. En als ik bijvoorbeeld een week vrij heb, bel ik de vesting of ze nog mensen nodig hebben en week en 9 van de 10 keer is dit ook nog eens het geval:P
Het volk wat hier rondloopt schiet ook spontaan vol als André opeens voorbij komt, dus dan hébben we het over een groep mensen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:07 schreef NED het volgende:
De vrolijke waar ik het over had zijn geen tieners die het als bijbaantje doen, maar gewoon mensen van middelbare leeftijd zegmaar.
En die zijn dus altijd vrolijk
Aah, je bent op de postmortale duetklapper getrakteerd begrijp ikquote:Op woensdag 13 februari 2008 20:19 schreef Nosh het volgende:
[..]
Het volk wat hier rondloopt schiet ook spontaan vol als André opeens voorbij komt, dus dan hébben we het over een groep mensen.
quote:VERDACHT AUF STEUERHINTERZIEHUNG
Zumwinkel von Polizei abgeholt
Von Barbara Schmid
Dramatische Stunden in der Villa Zumwinkel und in der Post-Zentrale: Zeitgleich griffen die Staatsanwälte zu, ließen beide Gebäude durchsuchen, weil der Konzernchef über Liechtenstein Millionenbeträge am Fiskus vorbeigeschleust haben soll. Gegen Mittag fuhr dann der Manager von seinem Grundstück - in einem Polizeiwagen.
Hamburg - Es war eine konzertierte Aktion, der Termin stand seit Wochen fest: Am frühen Morgen, Punkt sieben Uhr, fuhren Staatsanwälte und Steuerfahnder zeitgleich vor der Zentrale der Post und vor der Villa von Post-Chef Klaus Zumwinkel im Kölner Stadtteil Marienburg vor. Seit Wochen war die Operation unter strengster Geheimhaltung geplant worden, nur wenige waren eingeweiht.
Durchsucht wurden die Wohn- und Büroräume, weil dem dienstältesten Chef eines Dax-Unternehmens - Zumwinkel leitet die Post seit 18 Jahren - Steuerhinterziehung mit Hilfe einer Stiftung im Fürstentum Liechtenstein vorgeworfen wird. Dieses Steuersparmodell soll Zumwinkel, der sich selbst als Multimillionär bezeichnet, schon seit Mitte der achtziger Jahre praktizieren. Das Vermögen der Stiftung betrug zuletzt mehr als zehn Millionen Euro. Aus umfangreichen Aufzeichnungen eines Liechtensteiner Geldinstituts soll hervorgehen, dass der Post-Chef auch überlegte, sein Vermögen nach Asien oder auf die Cayman-Inseln zu verlagern.
Um kurz vor neun Uhr fuhr schließlich Zumwinkels Anwalt in einem schwarzen Porsche-Cabrio vor. Der Postchef wird ihn brauchen: Denn für den Fall, dass sich bei den heutigen Durchsuchungen die Gefahr einer Verdunkelung herausstellt, ist ein Haftbefehl gegen ihn schon vorbereitet.
Am späten Vormittag sperrte die Polizei das Haus von Zumwinkel ab. Kurz darauf verließ der Post-Chef, gut fünf Stunden nach Beginn der Durchsuchung, in einem Polizeiwagen das Gelände. Der Wagen war zuvor rückwärts auf die Einfahrt des Anwesens gefahren und hatte dann direkt vor der Haustür geparkt. Somit musste Zumwinkel nur wenige Treppenstufen hinabsteigen, bevor er in das Fahrzeug gelangte.
Anonyme Anzeige
Das Fahrzeug - ein Mercedes-Zivilwagen mit Blaulicht - fuhr eskortiert von einem Polizeimotorrad davon. Offenbar befindet sich Zumwinkel auf dem Weg zur Staatsanwaltschaft nach Bochum. Dort soll er vernommen werden, sagte ein Sprecher der Schwerpunktstaatsanwaltschaft für Wirtschaftssachen. Er gehe davon aus, dass Zumwinkel freiwillig mitgekommen sei.
Kurz nach Zumwinkel verließ auch dessen Anwalt das Haus. Wenige Minuten später trugen Ermittler Kisten mit Unterlagen aus der Villa, die sie anschließend in die Kofferräume ihrer Autos verstauten.
Gegen einen Familienangehörigen Zumwinkels wird bereits seit Sommer vergangenen Jahres wegen Steuerhinterziehung ermittelt. In diesem Fall soll es um Millionen in Liechtensteiner Stiftungen gehen. Eine anonyme Anzeige hatte dieses Steuerverfahren ausgelöst.
Zumwinkel ist einer der einflussreichsten Strippenzieher unter den Dax-Konzernchefs. Er sitzt den Aufsichtsräten der Postbank und der Telekom vor. Er hegt Pläne, die Postbank mit einem anderen Institut, etwa der Deutschen Bank, zu fusionieren und so eine Mega-Bank zu gründen. Damit wollte sich Zumwinkel einen glanzvollen Abgang verschaffen. Daraus wird nun wohl nichts.
Die Post selbst hält ihren Vorstand trotz der Ermittlungen gegen den Konzernchef für "voll handlungsfähig", wie ein Sprecher sagte. "Die Geschäfte laufen normal." Hinter den Kulissen gibt es aber offenbar schon Vorbereitungen für die Zeit nach Zumwinkel. Laut "Financial Times Deutschland" hat Vorstandsmitglied Frank Appel vorerst die Führung des Konzerns übernommen. Appel stimme sich dabei mit Aufsichtsratschef Jürgen Weber ab, berichtet die Zeitung auf ihrer Internetseite. Die Deutsche Post wollte dies nicht kommentieren. Der 46-jährige Appel ist seit 2002 Logistik-Vorstand der Post und designierter Nachfolger von Zumwinkel, der seinen Posten bis Ende des Jahres ohnehin aus Altersgründen abgeben wollte.
Zumwinkel schon im Dezember in der Kritik
Erst im vergangenen Dezember war Zumwinkel ins Kreuzfeuer der Kritik geraten, als er unmittelbar nach der Verabschiedung des Post-Mindestlohn-Gesetzes ein umfangreiches Aktienpaket abgestoßen hatte. Der Kurs der Papiere war nach der Verabschiedung deutlich gestiegen. Zumwinkel verdiente an dem Verkauf zwar mehrere Millionen, musste sich aber hinterher für sein Verhalten entschuldigen.
Die Post selbst hat heute zwar ein Ermittlungsverfahren gegen ihren Vorstandschef bestätigt, will sich derzeit aber nicht näher zu den Umständen und zur Lage nach den Durchsuchungen äußern. Die Staatsanwaltschaft Bochum bestätigte die Durchsuchungen in Bonn und Köln "wegen eines Steuerstrafverfahrens".
Nicht äußern wollte sich die Bundesregierung: Die Angelegenheit sei Sache der Staatsanwaltschaft. "Das haben wir nicht zu kommentieren", sagte eine Sprecherin des Bundeswirtschaftsministeriums. Ähnlich äußerte sich ein Vertreter des Finanzministeriums. Der Bund ist nach wie vor größter Einzelaktionär der Post.
Die Börse reagierte uneinheitlich auf die Nachricht des Ermittlungsverfahrens: Während die Aktie der Deutschen Post in der ersten Stunde nach Handelsbeginn um fast fünf Prozent nach oben sprang, rutschten die Papiere der Postbank mit 0,88 Prozent leicht ins Minus. Offenbar spekulieren die Anleger auf einen neuen Post-Chef - sehen aber einen möglichen Verkauf der Postbank kritisch.
Mit Material von dpa/ddp/AFP
Ik weet uit vrij betrouwbare bron dat de HAH er zeker de eerste maanden niet uit gaat. TNT verdient niet veel op de HAH, maar het zorgt er vooral voor dat de dalende hoeveelheid post min of meer constant blijft door toenemd aantal HAH. Als ze HAH aan de concurrenten over zouden laten gaan, dan zouden de postbodes veel tijd in moeten leveren en zou het effect van de reorganisaties nog groter zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:02 schreef caferacer het volgende:
er gaan hier geruchten dat hier HAH eruit zou gaan.
Ik hoop het dus niet dan kunnen we allemaal weer contract uren inleveren.
Ik hoop dus iedere week op bergen post en vind het helemaal niet fijn als er zo weinig is.
Bij ons is het afgelopen week toch behoorlijk minimaal geweest en HAH alleen nog op dinsdag.
Hoe zit het bij jullie ?
Heb ook wel eens de haalrit gereden. Ik vertrok dan express laat, omdat ik anders onderweg 5 tot 10 minuten moest wachten onderweg. Door de bedrijven in een iets andere volgorde aan te doen, kwam ik overal wel keurig op tijdquote:Op donderdag 14 februari 2008 22:06 schreef kvdv het volgende:
Damn moest laatst in opleiding voor haalritten... opzich wel leuk maar wat een gedoe zeg. Minuut te vroeg is niet goed, minuut te laat is niet goed (wordt je toch knettergek van als je je continue druk moet maken over het aantal auto's dat er door kunnen rijden zodra het stoplicht op groen staat)
Lijst met adressen klopte ook niet.
Dat zijn die pakketbezorgers die onder contract werken. Hier doen die dat ook, heb er ook al een klacht over ingediend want ze leggen overal pakketten gewoon voor de deur.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 15:51 schreef Joncho het volgende:
Pakket voor de deur aangetroffenmoet ik nu een klacht indienen bij m'n collega's?
Of mensen die de boel tochtvrij houden door een sterke metalen veer aan de binnenkant van die klep bevestigen. Zie maar eens met 1 hand dat ding open te houden en die post erdoor te schuiven.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:26 schreef Nosh het volgende:
Dood aan degene die heeft bedacht dat de combinatie van een verticale brievenbus, roest en een gebrek aan smeerolie een goede idee was.
Zeker met een flinke stapel post in je handen (even en oneven, in een behoorlijk lange straat), hél.
Doe ik bij een bepaalde bus ook altijdquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:00 schreef e-wok het volgende:
gewoon de post ff tussen je knieën en roppen met de boel
Het is inderdaad wel erg rustig, zeker ook op zaterdag, wat voorheen toch veruit de drukste dag was. Ook zie ik dat Sandd en Selektmail lopen met post onder de 50 gram, wat volgens mij absoluut niet mag omdat de postmarkt nog niet volledig is vrijgegeven!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 22:39 schreef ries het volgende:
Ik heb de afgelopen weken ook veel minder post bezorgd dan de weken ervoor. Het is erg rustig en bijna geen huis aan huis. Mijn teamcoach vertelde mij ook dat het gerucht al een tijdje gaat dat de HAH eruit gaat naar VSP. Dat is niet te hopen want als er HAH is dan haal ik nog mijn uren maar met gewone post haast niet. Ben elke dag zo wat om 13.00 klaar met 2 wijken. Hoe is dat bij de anderen hier?
Ik ben zelf postbezorger. Ik heb gelukkig nog steeds 2 vaste wijken die ik elke dag gewoon doe maar ik ben er gewoon veel sneller klaar mee en dan loop ik al langzamer en neem ik pauze thuis maar ik ben ook iemand die houd van doorwerken dus nog langzamer werken kan ik echt niet. Ik hoop dat het snel wat meer word anders zal ik toch eens verder moeten kijken voor een andere deeltijdbaan waar je wel je uren haalt.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:49 schreef caferacer het volgende:
Hoi Ries
Bij ons ook dramatisch weinig HAH, dinsdag 3, rest van de week niets.
Hoe wij aan onze uren moeten komen ??
Ik heb een 6 uurs contract net verlengd voor onbepaalde tijd. Persoonlijk werk ik liever voor mijn geld dan dat ik mijn uren niet eens haal. Ik vind het echt balen.
ben jij PBZ of zaterdagkracht ?
Voor ons pbz al weinig werk wat dacht je van de deeltijdwerkers en full time mensen ??
Die worden nu van hot naar her geplaatst en dan maar hopen geloof ik dat ze het zat worden.
pfffff
Flink sjouwen geblazen. ANWB en Veronica en hele dikke Gamma & AH. Fijn dat het weer eens druk was, maar ik werd er wel meteen weer aan herinnerd waarom ik zo'n hekel had aan meerdere hah los achter de hand. Ik heb nog pijn in mijn handen en polsen! En dan heb ik nog kleinere rondjes gemaakt ook, dus ik was nu 2.45 uur bezig met 1 wijk waar geloof ik 2.10 voor staat!quote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:10 schreef caferacer het volgende:
Eindelijk !!! vandaag weer eens retedruk om het zo maar te zeggen.
Ik hoop dat er de rest van de week ook nog wat te bezorgen valt.
'k plak banden altijd direct in de wijk (mits er nog wat te plakken valt, natuurlijk)... Kost je misschien tien minuutjes extra, maar je kan de rest van je wijk tenminste normaal afmaken...quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:47 schreef ries het volgende:
Hier was het vandaag ook flink sjouwen. Dikke Gamma en ah zorgden voor zware tassen! Daarnaast bezorg ik ook nog in een nieuwbouwwijk (paleiskwartier) en nu is er een nieuw gedeelte bijgekomen met 125 adressen dus dat is weer extra werk. Verder bij de tweede wijk een lekke band gehad, een spijker in de band, leuk is dat. Het laatste gedeelte moeten lopen met al die HAH. Hebben jullie daar ook wel eens last van, ik had vorige week nog een lekke achterband en nu dus de voorband! Maar ja zal de rest van de week wel weer geen hah zijn denk ik hier.
Dan moet je wel banden kunnen plakken. Ik kan het dus niet heb het ooit geprobeerd maar maakte het alleen maar erger. Dat doet mijn vader altijd voor mequote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
'k plak banden altijd direct in de wijk (mits er nog wat te plakken valt, natuurlijk)... Kost je misschien tien minuutjes extra, maar je kan de rest van je wijk tenminste normaal afmaken...
Tis een eitje, als je maar niet je buitenband er terug op legt m.b.v. de bandenlichtersquote:Op woensdag 20 februari 2008 00:42 schreef ries het volgende:
[..]
Dan moet je wel banden kunnen plakken. Ik kan het dus niet heb het ooit geprobeerd maar maakte het alleen maar erger. Dat doet mijn vader altijd voor me
Het moet sowieso niet, maar het kan vaak wel... Met name in de vakanties, en 's avonds bij de expeditie of (als je in het bezit bent van een rijbewijs) haalritten.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:23 schreef ATP het volgende:
vanaf 1 maart ook beginnen als zaterdagpostbode, ben benieuwd. Vroeg me af of het vaak voorkomt dat je als zaterdagpostbode door de weeks zou moeten/kunnen werken.
Doe ik ook. Zaterdagwerker,maar werk twee dagen erbij, en als ik er vijf zou van willen maken kan dat ook.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:23 schreef ATP het volgende:
vanaf 1 maart ook beginnen als zaterdagpostbode, ben benieuwd. Vroeg me af of het vaak voorkomt dat je als zaterdagpostbode door de weeks zou moeten/kunnen werken.
Hier ook. Werk voornamelijk doordeweeks, maar heb het contract van een zaterdagwerker (dan ligt het uurloon wat hoger).quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:01 schreef Nosh het volgende:
[..]
Doe ik ook. Zaterdagwerker,maar werk twee dagen erbij, en als ik er vijf zou van willen maken kan dat ook.
Mag het, na 11.5 jaar zaterdagpostbode?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
idd een maand.
Je hebt er genoeg van?
Zelfs na die lange periode is de opzegtermijn een maand voor de werknemer. De werkgever daarentegen heeft bij een contract voor onbepaalde tijd een opzegtermijn van 1 tot 4 maanden afhankelijk van de duur van het dienstverband.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:56 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Mag het, na 11.5 jaar zaterdagpostbode?Al een twee jaar een andere baan doordeweeks, nu een vast contract en genoeg salaris om 4 dagen te gaan werken. Da's wel nodig, ik doe nog "even" een HBO in deeltijd er naast.
Welk kantoor in EHV ben/was je werkzaam?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 00:23 schreef gr8w8 het volgende:
Netjes een brief, met die maand en einde deze maand. Even kijken hoeveel uur ik nog vrij heb en of ik dat nog op kan nemen en wanneer, moet goedkomen.
Ik neem een ander soort discriminatie waar op mijn kantoor, namelijk leeftijdsdiscriminatie. Het lijkt wel of er alleen nog maar zaterdagbestellers worden aangenomen die maximaal 17 jaar oud zijn. Weer een bezuinigingsmaatregel?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:23 schreef lucky_birdie het volgende:
Fijn, vandaag voor zowat ieder huis een brief van de gemeente.. Had ineens twee rode bakken extra door dat geintje, en de bakken kwamen bijna een uur later uit de machine dan normaal..
Maar goed.. uiteindelijk was ik maar 20 minuten later dan normaal klaar met m'n wijk..
Mag ik trouwens nog ff klagen?
Wat mij laatst trouwens weer opviel (viel een collega van me trouwens ook al op) dat het wel lijkt alsof er gediscrimineert word op het postkantoor..![]()
Een tijd geleden moest / mocht een zaterdagpostbode *man* iemand opleiden, en vandaag was weer een mannelijke collega iemand aan het opleiden.
Terwijl ze beiden nog maar een paar maanden zaterdagwerker zijn, en geen van beiden doordeweeks werkt.
typisch..
Dat laatste is bij ons niet gebeurd. Wel is er van elke wijk 5 tot 15 minuten afgehaald omdat we geen pakketten meer hebben. Dat je nu wel constant extra aangetekenden meekrijgt omdat de postbezorgers die niet mogen meenemen wordt even vergeten. En dat terwijl het uitreiken van een aangetekende (zeker bij een legitimatiezending) tot wel ff wat meer tijd kost!quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:19 schreef Jordy-B het volgende:
Ze zijn er natuurlijk wel toe in staat, dat bleek al sinds ze de tijd voor de voorbereiding in tweeën gedeeld hebben toen de HSM's werden toegepast (wat véél te weinig tijd is) en dat er tijd van de uitvoering afging omdat ze 'uitvonden' dat postbodes de post al pakken terwijl ze naar een brievenbus lopen, ipv dat pas te doen nadat ze voor de bus zijn gaan staan.![]()
Nou ja, we zullen het vanzelf wel zien.
Ik zit komende weken doordeweek ook in Geldrop tijdelijk.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:22 schreef gr8w8 het volgende:
Yup, ook in Geldrop weer puinhoop met gemeente en onsbrabantnet. Gewone enveloppen met goed geprinte adressen, dat kan zo'n machine ook niet aan he.
Bedoel je in je bestelling, of in je eigen bus? En was er dan de hele week geen hah of alleen op de dagen dat jij werkte?quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:13 schreef Sjoewe het volgende:
Ik heb al twee maanden geen HAH meer gehad.
Niet in mijn bestelling. Op zaterdag.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bedoel je in je bestelling, of in je eigen bus? En was er dan de hele week geen hah of alleen op de dagen dat jij werkte?
Wij hebben 2 weken gehad met alleen 2 of 3x hah op dinsdag, de week daarna hadden we weer iedere dag hah. Deze week alleen dinsdag 3 en woensdag 2.
Ik had me ook voorbereid op het ergste... 't viel allemaal nogal mee. Geen tot weinig harde wind gehad in mijn wijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:26 schreef Ohrpolster. het volgende:
Toch wel een lekker dagje vandaag hoor, niet veel post, geen regen gehad eigenlijk, wel harde wind maar niks uit m'n handen laten waaienIk had erger verwacht iig...
Daarvoor heeft dat ding ook een remquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:40 schreef Nosh het volgende:
Viel harstikke mee. Welgeteld één windvlaag gehad, en dat was toen ik naar buiten stapte.
En mijn bezorgkar ging de hort op, maar dat was het dan ook wel qua drama
Ik heb natuurlijk altijd het karretje zonder rem... Of helemaal geen karretje. Een van onze steunpunt adressen heeft opgezegd, dus de karretjes die daar altijd stonden, zijn weg gehaald. En verspreid over de wijk. Nou leuk dat ze dat even tegen me gezegd hadden, not. Gelukkig kwam ik een collega tegen die met de tas aan het lopen was, opdat ik 'zijn' karretje kon pakken.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarvoor heeft dat ding ook een remEn die rem heb ik vandaag veelvuldig moeten gebruiken, omdat het zeer hard waaide. De ene na de andere windvlaag kwam voorbij, maar doordat er weinig post was en door goed op te letten, was het geen probleem.
op zaterdag zelf het liefst zo vroeg mogelijk. Zo gauw je weer beter bent moet je je beter melden, ook al is dit dinsdag en hoef je zaterdag pas te werken. Ben zaterdagmedewerker.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:02 schreef caferacer het volgende:
hoe werkt het bij jullie met ziekmeldingen ?
ben je handig met paint? gewoon zwarte vlekken over de gezichten maken, dan kunnen wij wat meer zienquote:Op zondag 2 maart 2008 11:15 schreef gr8w8 het volgende:
(Niet de beste foto van het spektakel, wel diegene waar niemand met z'n gezicht er op staat.)
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarvoor heeft dat ding ook een remEn die rem heb ik vandaag veelvuldig moeten gebruiken, omdat het zeer hard waaide. De ene na de andere windvlaag kwam voorbij, maar doordat er weinig post was en door goed op te letten, was het geen probleem.
Wil je anders morgen een wijkvan mij overnemen? Zowel ´s ochtends als ´s middags heb ik een wijk die elk, zeker met 2 hah, ongeveer 2.5 uur lopen zijn. En natuurlijk is er nog de VOS, een aantal verdeelwijken voorbereiden en agt. van postbezorgers rijden. Dus dat betekent 6.30 beginnen en waarschijnlijk niet voor 16.00 uur klaar. Voor een keertje niet erg (het geld is welkom), maar ik hoop toch niet dat dit de hele week zo gaat.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:09 schreef Nosh het volgende:
Net gebeld dat er morgen helaas geen werk is. Dat is het kutte van een drie uren-contract.
Ik zou willen dat ik zo'n dienst hadquote:Op maandag 3 maart 2008 19:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wil je anders morgen een wijkvan mij overnemen? Zowel ´s ochtends als ´s middags heb ik een wijk die elk, zeker met 2 hah, ongeveer 2.5 uur lopen zijn. En natuurlijk is er nog de VOS, een aantal verdeelwijken voorbereiden en agt. van postbezorgers rijden. Dus dat betekent 6.30 beginnen en waarschijnlijk niet voor 16.00 uur klaar. Voor een keertje niet erg (het geld is welkom), maar ik hoop toch niet dat dit de hele week zo gaat.
Wordt ik dus net gebeld of ik wel wil komen werken.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:09 schreef Nosh het volgende:
Net gebeld dat er morgen helaas geen werk is. Dat is het kutte van een drie uren-contract.
Ik kan nu ook even een wijkje in Tuindorp lopen, dus it is all good in the hood.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:56 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Wordt ik dus net gebeld of ik wel wil komen werken.
Ik ga morgen "effe oin wajkiej lopuh. jochiej."quote:Op dinsdag 4 maart 2008 10:19 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik kan nu ook even een wijkje in Tuindorp lopen, dus it is all good in the hood.
Welke site is dat IBK Web?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:04 schreef Joncho het volgende:
Heerlijk die mededelingen op IBK Web: "Postbezorger heeft maandenlang post achter gehouden, post wordt alsnog met begeleidend schrijven bezorgt."
Intranet van TNT Postquote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:06 schreef ries het volgende:
[..]
Welke site is dat IBK Web?
Vandaag hier drie keer huis aan huis wederom met nieuw op dinsdag boerenbond krantje erbij. Normaal altijd gamma ah of karwei
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |