abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 februari 2008 @ 23:58:50 #151
80382 manny
30 is best veel
pi_56918052
HAH gaat er voorlopig niet uit. Ik bemoei me hier intensief mee, en spreek hier regelmatig over met mensen van hoofdkantoor. HAH volumes liggen momenteel iets lager, maar is nog steeds een product van TNT en het wordt ook nog gewoon verkocht door onze accountmanagers.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 februari 2008 @ 00:11:02 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56918293
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 23:56 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Mag het, na 11.5 jaar zaterdagpostbode? Al een twee jaar een andere baan doordeweeks, nu een vast contract en genoeg salaris om 4 dagen te gaan werken. Da's wel nodig, ik doe nog "even" een HBO in deeltijd er naast.
Zelfs na die lange periode is de opzegtermijn een maand voor de werknemer. De werkgever daarentegen heeft bij een contract voor onbepaalde tijd een opzegtermijn van 1 tot 4 maanden afhankelijk van de duur van het dienstverband.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 23 februari 2008 @ 00:23:13 #153
15869 gr8w8
Better by design.
pi_56918508
Netjes een brief, met die maand en einde deze maand. Even kijken hoeveel uur ik nog vrij heb en of ik dat nog op kan nemen en wanneer, moet goedkomen.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 00:34:46 #154
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_56918673
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 00:23 schreef gr8w8 het volgende:
Netjes een brief, met die maand en einde deze maand. Even kijken hoeveel uur ik nog vrij heb en of ik dat nog op kan nemen en wanneer, moet goedkomen.
Welk kantoor in EHV ben/was je werkzaam?
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_56926276
Fijn, vandaag voor zowat ieder huis een brief van de gemeente.. Had ineens twee rode bakken extra door dat geintje, en de bakken kwamen bijna een uur later uit de machine dan normaal..

Maar goed.. uiteindelijk was ik maar 20 minuten later dan normaal klaar met m'n wijk..

Mag ik trouwens nog ff klagen?

Wat mij laatst trouwens weer opviel (viel een collega van me trouwens ook al op) dat het wel lijkt alsof er gediscrimineert word op het postkantoor..

Een tijd geleden moest / mocht een zaterdagpostbode *man* iemand opleiden, en vandaag was weer een mannelijke collega iemand aan het opleiden.
Terwijl ze beiden nog maar een paar maanden zaterdagwerker zijn, en geen van beiden doordeweeks werkt.

typisch..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_56927600
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:23 schreef lucky_birdie het volgende:
Fijn, vandaag voor zowat ieder huis een brief van de gemeente.. Had ineens twee rode bakken extra door dat geintje, en de bakken kwamen bijna een uur later uit de machine dan normaal..

Maar goed.. uiteindelijk was ik maar 20 minuten later dan normaal klaar met m'n wijk..

Mag ik trouwens nog ff klagen?

Wat mij laatst trouwens weer opviel (viel een collega van me trouwens ook al op) dat het wel lijkt alsof er gediscrimineert word op het postkantoor..

Een tijd geleden moest / mocht een zaterdagpostbode *man* iemand opleiden, en vandaag was weer een mannelijke collega iemand aan het opleiden.
Terwijl ze beiden nog maar een paar maanden zaterdagwerker zijn, en geen van beiden doordeweeks werkt.

typisch..
Ik neem een ander soort discriminatie waar op mijn kantoor, namelijk leeftijdsdiscriminatie. Het lijkt wel of er alleen nog maar zaterdagbestellers worden aangenomen die maximaal 17 jaar oud zijn. Weer een bezuinigingsmaatregel?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_56928063
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:19 schreef Jordy-B het volgende:
Ze zijn er natuurlijk wel toe in staat, dat bleek al sinds ze de tijd voor de voorbereiding in tweeën gedeeld hebben toen de HSM's werden toegepast (wat véél te weinig tijd is) en dat er tijd van de uitvoering afging omdat ze 'uitvonden' dat postbodes de post al pakken terwijl ze naar een brievenbus lopen, ipv dat pas te doen nadat ze voor de bus zijn gaan staan.

Nou ja, we zullen het vanzelf wel zien.
Dat laatste is bij ons niet gebeurd. Wel is er van elke wijk 5 tot 15 minuten afgehaald omdat we geen pakketten meer hebben. Dat je nu wel constant extra aangetekenden meekrijgt omdat de postbezorgers die niet mogen meenemen wordt even vergeten. En dat terwijl het uitreiken van een aangetekende (zeker bij een legitimatiezending) tot wel ff wat meer tijd kost!

Ook bij ons werden bij de invoering van de HSM de voorbereidingstijden gehalveerd. Ook werden de kasten opnieuw ingedeeld, en werden de vakken vergroot, dwz er moest een groter aantal afgiftepunten per vak komen. Al snel bleek dat geen goed plan. De voorbereidingstijden waren onhaalbaar en zodra er wat meer plaatwerk was paste de post niet meer in de vakken. Dus kregen we na verloop van tijd weer meer voorbereidingstijd en werd het aantal afgiftepunten per vak weer kleiner.

Maar ze geven het niet op, want binnenkort gaat er weer het mes in de tijden. Ze willen toch de voorbereidingsnorm weer omhoog trekken naar de zogenaamde TNO-norm van 850 stuks per uur, dezelfde norm die eerder onhaalbaar bleek. Ook gaan ze de het aantal vakken weer verkleinen, en deze moeten bovendien in alfabetische volgorde komen!

Dus ik voorspel dat het weer een puinhoop wordt. De norm en de inkrimping van het aantal vakken is eerder in de praktijk al een drama gebleken, dus ik zie niet in waarom het deze x ineens wel een succes zou worden! En doordat straks alle vakken op een andere plek zitten kan je weer helemaal opnieuw gaan zoeken met instraten!

Een ander probleem krijg je bij bussenfrontjes van flats. Vaak heb je dat bijv. frontje A loopt van 1-5+11-15+21-25, en B van 6-10-16-20, etc. Vroeger had je dan gewoon vakjes in je kast lopende van 1-5,6-10, etc. En bij het afbundelen pakte je de vakjes dan om en om. Maar nu mag dat niet meer, want je moet minstens 15 afgiftepunten per vakje hebben (benieuwd hoe dat dan moet met straatjes met maar 6 huizen, krijgen we dan meerdere straten in 1 vak?). Dus dan krijg je nu een vakje 1-5+11-15+21-25.
Dus dat wordt een zoekplaatje! En dan heb ik het nog niet eens over flats die nog onlogischer genummerd zijn, bijv 114-122+134-142+154-162 etc. Bovendien mogen de nummers ook niet meer in loopvolgorde op het vakje staan, bijv. Hoofdstraat 11-1, als je van hoog naar laag loopt. Nee, dan moet er staan Hoofdstraat 1-11 HL!

Als iemand mij nu kan uitleggen op welke wijze deze flauwekul kan bijdragen aan een slimmere en meer efficiente manier van werken?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_56928943
We hebben eigenlijk altijd al de straatnamen op de kast op alfabetische volgorde gehad... En altijd de huisnummers van laag naar hoog.
Ik haat het als het in loopvolgorde wordt neergezet, maar dat is net wat je gewend bent.

Een paar maanden geleden hebben ze hier de kasten kleiner gemaakt door vakjes samen te voegen, omdat er ruimte gemaakt moest worden voor een opgeheven vestiging die bij ons in het gebouw kwam. Puinzooi was het... en ook net voor de kerst aan, dus dat kwam mooi uit.
Op zich valt het wel mee als je tijdens het ingooien de adressen die standaard veel post krijgen even apart legt (in een apart vakje, of op/onder de kast, net waar er plek is). Over het algemeen hebben de echt drukke adressen gelukkig nog wel een vakje voor zichzelf.

Wat die frontjes betreft: De machinepost moet altijd in loopvolgorde staan (maar dan achterstevoren, natuurlijk), dus de kast zal aan de hand van de machinepost worden aangepast.
Het is dus niet onwaarschijnlijk dat je een vakje krijgt met huisnummers 6-10 èn 1-5.

Ik heb in mijn wijk ook wel dat soort vakjes. Er staat dan zeg maar "2-20, 1-19", maar als je de machinepost bekijkt is het meer "2-8, 1-7, 10-16, 9-19, 18-20"... Dat werkt niet prettig (om het plaatwerk tussen de machinepost te zetten), maar het is ook geen drama, ofzo.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jordy-B op 24-02-2008 01:25:09 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 februari 2008 @ 17:58:35 #159
73911 ultra_ivo
pi_56929170
De vakken alfabetisch is erg handig als je vreemd moet lopen. Dan kun je tenminste het vak vinden bij het instraten.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:22:27 #160
15869 gr8w8
Better by design.
pi_56930982
Yup, ook in Geldrop weer puinhoop met gemeente en onsbrabantnet. Gewone enveloppen met goed geprinte adressen, dat kan zo'n machine ook niet aan he.
pi_56938869
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 19:22 schreef gr8w8 het volgende:
Yup, ook in Geldrop weer puinhoop met gemeente en onsbrabantnet. Gewone enveloppen met goed geprinte adressen, dat kan zo'n machine ook niet aan he.
Ik zit komende weken doordeweek ook in Geldrop tijdelijk.
Op mijn eigen vestiging weinig werk voor zaterdagpostbodes nu.

Vorige week al begonnen, maar dan zul je net zien dat als je eindelijk werk hebt... je teen gaat ontsteken
Geen pretje.
pi_56989807
vandaag 3 hah, veel zieken en 1 grote chaos !!
pi_57025929
Hier was het dinsdag hah(Gamma, Karwei, Ah) en woensdag hah (uitvaartcentrum) en rest van de week niet. Het was wel een rotdag dinsdag met 3x hah en de harde wind en regen zeg. Vooral het gammablaadje waaide steeds weg of uit elkaar! Nu is het weer wat beter maar richting het weekend kans op storm!
pi_57026284
'k heb zelf meer problemen met het wegwaaien/uit de bundel vallen van de AH... ligt aan de manier waarop de HAH hier gezet wordt.

Maar inderdaad irritante wind... Niet zozeer harde wind, maar die windvlagen zorgen toch wel voor problemen.
Normaal heb ik de HAH op de arm en dan de post in de hand, maar dinsdag moest ik vanwege die wind toch maar met de achter-de-hand-methode werken. Is op zich niet zo'n punt, want de achter-de-hand-methode werkt prima... Het is alleen wat zwaarder om het hele zwikkie vast te houden als je vrij grote rondjes wil lopen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_57030342
Ik gebruik gewoon een schoudertas voor de HAH. Duurt misschien wat langer, maar geen last van kapotte/wegwaaiende folders.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 28 februari 2008 @ 11:13:22 #166
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57030442
Ik heb al twee maanden geen HAH meer gehad.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_57048851
Wij hadden woensdag Hah van een uitvaartcentrum en dat waren gewone enveloppen. Dat was af en toe oppassen dat je niet ipv zo'n envelop een normale envelop erin gooide dat is me namelijk een keer gebeurd al! Want de gewone enveloppen zijn hetzelfde formaat als die hah.
pi_57058700
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:13 schreef Sjoewe het volgende:
Ik heb al twee maanden geen HAH meer gehad.
Bedoel je in je bestelling, of in je eigen bus? En was er dan de hele week geen hah of alleen op de dagen dat jij werkte?

Wij hebben 2 weken gehad met alleen 2 of 3x hah op dinsdag, de week daarna hadden we weer iedere dag hah. Deze week alleen dinsdag 3 en woensdag 2.
pi_57068173
Wij hebben iig dinsdag AH + gamma, en soms hah op andere dagen.

Wat ik trouwens echt schandalig vind, is dat we nu nog steeds post krijg voor een huisartsenpraktijk, die al bijna een jaar geleden verhuist is.

Het word regelmatig retour gestuurd, maar we blijven niet bezig

De brievenbus is nog steeds open, en er zit nog steeds niets anders in het pand.. dus hupsake! zo de post in de bus geflikkerd
En wtf.. er lag echt een enorme stapel post in de bus..

Nou lekker is dat, zo'n huisarts
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  vrijdag 29 februari 2008 @ 21:56:46 #170
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57071256
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 12:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bedoel je in je bestelling, of in je eigen bus? En was er dan de hele week geen hah of alleen op de dagen dat jij werkte?

Wij hebben 2 weken gehad met alleen 2 of 3x hah op dinsdag, de week daarna hadden we weer iedere dag hah. Deze week alleen dinsdag 3 en woensdag 2.
Niet in mijn bestelling. Op zaterdag.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zaterdag 1 maart 2008 @ 05:59:11 #171
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_57075890
Heerlijk weertje vandaag

Suc6
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  zaterdag 1 maart 2008 @ 06:01:22 #172
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57075891
Nog vijf zaterdagen te gaan!
  zaterdag 1 maart 2008 @ 08:36:30 #173
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57076215
Succes iedereen, zo.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_57078786
Zo dadelijk maar eens half ziek de straat op, jottem
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage zaterdag 1 maart 2008 @ 13:01:59 #175
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_57079673
Waai waai waai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')