Zelfs na die lange periode is de opzegtermijn een maand voor de werknemer. De werkgever daarentegen heeft bij een contract voor onbepaalde tijd een opzegtermijn van 1 tot 4 maanden afhankelijk van de duur van het dienstverband.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:56 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Mag het, na 11.5 jaar zaterdagpostbode?Al een twee jaar een andere baan doordeweeks, nu een vast contract en genoeg salaris om 4 dagen te gaan werken. Da's wel nodig, ik doe nog "even" een HBO in deeltijd er naast.
Welk kantoor in EHV ben/was je werkzaam?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 00:23 schreef gr8w8 het volgende:
Netjes een brief, met die maand en einde deze maand. Even kijken hoeveel uur ik nog vrij heb en of ik dat nog op kan nemen en wanneer, moet goedkomen.
Ik neem een ander soort discriminatie waar op mijn kantoor, namelijk leeftijdsdiscriminatie. Het lijkt wel of er alleen nog maar zaterdagbestellers worden aangenomen die maximaal 17 jaar oud zijn. Weer een bezuinigingsmaatregel?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:23 schreef lucky_birdie het volgende:
Fijn, vandaag voor zowat ieder huis een brief van de gemeente.. Had ineens twee rode bakken extra door dat geintje, en de bakken kwamen bijna een uur later uit de machine dan normaal..
Maar goed.. uiteindelijk was ik maar 20 minuten later dan normaal klaar met m'n wijk..
Mag ik trouwens nog ff klagen?
Wat mij laatst trouwens weer opviel (viel een collega van me trouwens ook al op) dat het wel lijkt alsof er gediscrimineert word op het postkantoor..![]()
Een tijd geleden moest / mocht een zaterdagpostbode *man* iemand opleiden, en vandaag was weer een mannelijke collega iemand aan het opleiden.
Terwijl ze beiden nog maar een paar maanden zaterdagwerker zijn, en geen van beiden doordeweeks werkt.
typisch..
Dat laatste is bij ons niet gebeurd. Wel is er van elke wijk 5 tot 15 minuten afgehaald omdat we geen pakketten meer hebben. Dat je nu wel constant extra aangetekenden meekrijgt omdat de postbezorgers die niet mogen meenemen wordt even vergeten. En dat terwijl het uitreiken van een aangetekende (zeker bij een legitimatiezending) tot wel ff wat meer tijd kost!quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:19 schreef Jordy-B het volgende:
Ze zijn er natuurlijk wel toe in staat, dat bleek al sinds ze de tijd voor de voorbereiding in tweeën gedeeld hebben toen de HSM's werden toegepast (wat véél te weinig tijd is) en dat er tijd van de uitvoering afging omdat ze 'uitvonden' dat postbodes de post al pakken terwijl ze naar een brievenbus lopen, ipv dat pas te doen nadat ze voor de bus zijn gaan staan.![]()
Nou ja, we zullen het vanzelf wel zien.
Ik zit komende weken doordeweek ook in Geldrop tijdelijk.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 19:22 schreef gr8w8 het volgende:
Yup, ook in Geldrop weer puinhoop met gemeente en onsbrabantnet. Gewone enveloppen met goed geprinte adressen, dat kan zo'n machine ook niet aan he.
Bedoel je in je bestelling, of in je eigen bus? En was er dan de hele week geen hah of alleen op de dagen dat jij werkte?quote:Op donderdag 28 februari 2008 11:13 schreef Sjoewe het volgende:
Ik heb al twee maanden geen HAH meer gehad.
Niet in mijn bestelling. Op zaterdag.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bedoel je in je bestelling, of in je eigen bus? En was er dan de hele week geen hah of alleen op de dagen dat jij werkte?
Wij hebben 2 weken gehad met alleen 2 of 3x hah op dinsdag, de week daarna hadden we weer iedere dag hah. Deze week alleen dinsdag 3 en woensdag 2.
Ik had me ook voorbereid op het ergste... 't viel allemaal nogal mee. Geen tot weinig harde wind gehad in mijn wijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:26 schreef Ohrpolster. het volgende:
Toch wel een lekker dagje vandaag hoor, niet veel post, geen regen gehad eigenlijk, wel harde wind maar niks uit m'n handen laten waaienIk had erger verwacht iig...
Daarvoor heeft dat ding ook een remquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:40 schreef Nosh het volgende:
Viel harstikke mee. Welgeteld één windvlaag gehad, en dat was toen ik naar buiten stapte.
En mijn bezorgkar ging de hort op, maar dat was het dan ook wel qua drama
Ik heb natuurlijk altijd het karretje zonder rem... Of helemaal geen karretje. Een van onze steunpunt adressen heeft opgezegd, dus de karretjes die daar altijd stonden, zijn weg gehaald. En verspreid over de wijk. Nou leuk dat ze dat even tegen me gezegd hadden, not. Gelukkig kwam ik een collega tegen die met de tas aan het lopen was, opdat ik 'zijn' karretje kon pakken.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarvoor heeft dat ding ook een remEn die rem heb ik vandaag veelvuldig moeten gebruiken, omdat het zeer hard waaide. De ene na de andere windvlaag kwam voorbij, maar doordat er weinig post was en door goed op te letten, was het geen probleem.
op zaterdag zelf het liefst zo vroeg mogelijk. Zo gauw je weer beter bent moet je je beter melden, ook al is dit dinsdag en hoef je zaterdag pas te werken. Ben zaterdagmedewerker.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:02 schreef caferacer het volgende:
hoe werkt het bij jullie met ziekmeldingen ?
ben je handig met paint? gewoon zwarte vlekken over de gezichten maken, dan kunnen wij wat meer zienquote:Op zondag 2 maart 2008 11:15 schreef gr8w8 het volgende:
(Niet de beste foto van het spektakel, wel diegene waar niemand met z'n gezicht er op staat.)
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarvoor heeft dat ding ook een remEn die rem heb ik vandaag veelvuldig moeten gebruiken, omdat het zeer hard waaide. De ene na de andere windvlaag kwam voorbij, maar doordat er weinig post was en door goed op te letten, was het geen probleem.
Wil je anders morgen een wijkvan mij overnemen? Zowel ´s ochtends als ´s middags heb ik een wijk die elk, zeker met 2 hah, ongeveer 2.5 uur lopen zijn. En natuurlijk is er nog de VOS, een aantal verdeelwijken voorbereiden en agt. van postbezorgers rijden. Dus dat betekent 6.30 beginnen en waarschijnlijk niet voor 16.00 uur klaar. Voor een keertje niet erg (het geld is welkom), maar ik hoop toch niet dat dit de hele week zo gaat.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:09 schreef Nosh het volgende:
Net gebeld dat er morgen helaas geen werk is. Dat is het kutte van een drie uren-contract.
Ik zou willen dat ik zo'n dienst hadquote:Op maandag 3 maart 2008 19:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wil je anders morgen een wijkvan mij overnemen? Zowel ´s ochtends als ´s middags heb ik een wijk die elk, zeker met 2 hah, ongeveer 2.5 uur lopen zijn. En natuurlijk is er nog de VOS, een aantal verdeelwijken voorbereiden en agt. van postbezorgers rijden. Dus dat betekent 6.30 beginnen en waarschijnlijk niet voor 16.00 uur klaar. Voor een keertje niet erg (het geld is welkom), maar ik hoop toch niet dat dit de hele week zo gaat.
Wordt ik dus net gebeld of ik wel wil komen werken.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:09 schreef Nosh het volgende:
Net gebeld dat er morgen helaas geen werk is. Dat is het kutte van een drie uren-contract.
Ik kan nu ook even een wijkje in Tuindorp lopen, dus it is all good in the hood.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:56 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Wordt ik dus net gebeld of ik wel wil komen werken.
Ik ga morgen "effe oin wajkiej lopuh. jochiej."quote:Op dinsdag 4 maart 2008 10:19 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik kan nu ook even een wijkje in Tuindorp lopen, dus it is all good in the hood.
Welke site is dat IBK Web?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:04 schreef Joncho het volgende:
Heerlijk die mededelingen op IBK Web: "Postbezorger heeft maandenlang post achter gehouden, post wordt alsnog met begeleidend schrijven bezorgt."
Intranet van TNT Postquote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:06 schreef ries het volgende:
[..]
Welke site is dat IBK Web?
Vandaag hier drie keer huis aan huis wederom met nieuw op dinsdag boerenbond krantje erbij. Normaal altijd gamma ah of karwei
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |