abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56703651
Ik kan het me niet voorstellen dat de HAH eruit gaat, eigenlijk.

Zonder HAH zouden we op dinsdag bijna geen post hebben, beetje dure grap om dan duizenden postbodes aan het werk te zetten. De HAH hoeft niet vreselijk veel extra tijd te kosten (in Assen staat er in ieder geval een machine voor... twee à drie man kunnen in een middagje tijd alle HAH zetten en bundelen voor het hele postkantoor) en qua wegbrengen hoeft het geen ramp te zijn (al zijn er nogal wat minder prettige HAH-formaten).

Er wordt volgens mij best goed betaald door de bedrijven om de HAH met de post mee te geven.

Het zou idd onzin zijn om er weer tijd vanaf te halen, al is het volgens mij bij ons al het geval dat de postbezorgers een paar minuten minder krijgen als ze geen HAH hebben (al ben ik naïef genoeg om aan te nemen dat ze gewoon standaard meer tijd voor de wijken hebben, omdat ze praktisch iedere dag HAH hebben).

Ze zijn er natuurlijk wel toe in staat, dat bleek al sinds ze de tijd voor de voorbereiding in tweeën gedeeld hebben toen de HSM's werden toegepast (wat véél te weinig tijd is) en dat er tijd van de uitvoering afging omdat ze 'uitvonden' dat postbodes de post al pakken terwijl ze naar een brievenbus lopen, ipv dat pas te doen nadat ze voor de bus zijn gaan staan.

Nou ja, we zullen het vanzelf wel zien.

[ Bericht 40% gewijzigd door Jordy-B op 13-02-2008 14:24:58 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_56703859
Wat verdien je nou eik ongeveer met zo een baantje?

Niet ik ik het meteen zelf wil gaan doen hoor, maar wat me hier in de buurt op valt is dat die bezorgers gewoon echt ALTIJD vrolijk kijken en ook vrolijk zijn.

Komt dat door een riant salaris? Of hebben ze hier gewoon toevallig vrolijke postbezorgers?
pi_56704182
Als postbezorger verdien je minimumloon, geloof ik.

Postbodes krijgen meer salaris, maar hebben meer werkzaamheden (postbezorgers bezorgen alleen post, postbodes doen ook sortering/expeditie/buslichtingen/aangetekende brieven, etc).

Als zaterdagbaantje (als zaterdagpostbode) verdient het lang niet gek... ligt er een beetje aan hoe oud je bent, maar voor een tiener is het echt geen gek salaris.

Het is heerlijk werk. Je bent lekker buiten aan het werk (wat echt lekker is... het regent lang niet zo vaak als je zou denken) en je hoeft niet te stressen (op de drie weken voor de kerst na, dan)... Het is wel zwaar lichamelijk werk (dwz, je moet veel lopen en een fiets fietst niet echt licht als hij volgepakt is), dus het is niet voor iedereen geschikt.

Er zijn veel vrolijke postbodes, al wordt dat met de bezuinigingen van de laatste paar jaar wel steeds minder. Je kan als bedrijf het snelst winst maken door te bezuinigen en je kan het meest bezuinigen op personeelskosten.
Ook is de toekomst bij de TNT niet echt zeker, omdat er steeds minder post wordt bezorgd en binnenkort de postmarkt wel vrij zal worden, waardoor TNT veel concurrentie te verduren zal krijgen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_56704588
De vrolijke waar ik het over had zijn geen tieners die het als bijbaantje doen, maar gewoon mensen van middelbare leeftijd zegmaar.

En die zijn dus altijd vrolijk
  FOK!fotograaf woensdag 13 februari 2008 @ 15:44:09 #105
73911 ultra_ivo
pi_56705360
Het werk is inderdaad een hoop lol. Organsiatorisch loopt het nog wel eens spaak, vooral sinds de privatisering.
pi_56705502
Ben 21 jaar. En vind het heerlijk werken bij TNT als zaterdagpostbode. En als ik bijvoorbeeld een week vrij heb, bel ik de vesting of ze nog mensen nodig hebben en 9 van de 10 keer is dit ook nog eens het geval:P

[ Bericht 0% gewijzigd door SharkPB op 14-02-2008 14:35:23 ]
pi_56710248
ik ben dus zo een postbezorger (PBZer) en ja hoor ik verdien 8,08 per uur. Ik zit nu in schaal 2 van de postbezorgerschalen en toch word het nog aangevuld tot het minimum dus daar zitten we nog onder.
Als ik erover nadenk barst ik spontaan in tranen uit. Voorheen was het zo dat ik altijd wel zo een 10 minuten overhield aan mijn wijk dus dat compenseerde een klein beetje maar ook dat zal wel verdwijnen.
Toch doe ik het werk met plezier omdat ik het gewoon ontzettend ontspannend vind zeker met mooit weer.
Ik geniet altijd van mijn rondje hoe stom het ook klinkt. Ik zat vroeger op kantoor maar doe dit met zeker zo veel plezier.
  woensdag 13 februari 2008 @ 20:17:16 #108
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_56711218
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:50 schreef SharkPB het volgende:
Ben 21 jaar. En vind het heerlijk werken bij TNT als zaterdagpostbode. En als ik bijvoorbeeld een week vrij heb, bel ik de vesting of ze nog mensen nodig hebben en week en 9 van de 10 keer is dit ook nog eens het geval:P
Ja, voor mij geldt dit ook. Soms zit ik weleens te denken over hoe het zou zijn om de rest van mijn leven dit werk te doen. Lekker zorgeloos elke dag weten wat je moet doen. Ook dat informele, persoonlijke sfeertje op kantoor vind ik wel aardig. Maar uiteindelijk zal dat niet voor voldoende uitdaging in het leven zorgen denk ik. Het is wellicht meer voor mensen die werk als bijkomstigheid zien en hun persoonlijke succes ergens anders proberen te vinden. Desalniettemin vindt ik het voor nu heerlijk om door het Friese land te scheuren voor de buslichting of om met een team een dorpje te zetten.
Nothing is what it seems
pi_56711295
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:07 schreef NED het volgende:
De vrolijke waar ik het over had zijn geen tieners die het als bijbaantje doen, maar gewoon mensen van middelbare leeftijd zegmaar.

En die zijn dus altijd vrolijk
Het volk wat hier rondloopt schiet ook spontaan vol als André opeens voorbij komt, dus dan hébben we het over een groep mensen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  woensdag 13 februari 2008 @ 20:25:20 #110
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_56711482
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:19 schreef Nosh het volgende:

[..]

Het volk wat hier rondloopt schiet ook spontaan vol als André opeens voorbij komt, dus dan hébben we het over een groep mensen.
Aah, je bent op de postmortale duetklapper getrakteerd begrijp ik
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_56723364
*Medewerker klantenservice TPP meldt*
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:06:58 #112
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_56736930
Damn moest laatst in opleiding voor haalritten... opzich wel leuk maar wat een gedoe zeg. Minuut te vroeg is niet goed, minuut te laat is niet goed (wordt je toch knettergek van als je je continue druk moet maken over het aantal auto's dat er door kunnen rijden zodra het stoplicht op groen staat )

Lijst met adressen klopte ook niet.

Ben blij dat ik morgen weer 'gewoon' 2 wijkjes mag lopen.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_56738383
Klein probleempje bij de opperste baas van onze Duitse collega's:

http://www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,535211,00.html
quote:
VERDACHT AUF STEUERHINTERZIEHUNG
Zumwinkel von Polizei abgeholt

Von Barbara Schmid

Dramatische Stunden in der Villa Zumwinkel und in der Post-Zentrale: Zeitgleich griffen die Staatsanwälte zu, ließen beide Gebäude durchsuchen, weil der Konzernchef über Liechtenstein Millionenbeträge am Fiskus vorbeigeschleust haben soll. Gegen Mittag fuhr dann der Manager von seinem Grundstück - in einem Polizeiwagen.
Hamburg - Es war eine konzertierte Aktion, der Termin stand seit Wochen fest: Am frühen Morgen, Punkt sieben Uhr, fuhren Staatsanwälte und Steuerfahnder zeitgleich vor der Zentrale der Post und vor der Villa von Post-Chef Klaus Zumwinkel im Kölner Stadtteil Marienburg vor. Seit Wochen war die Operation unter strengster Geheimhaltung geplant worden, nur wenige waren eingeweiht.
Durchsucht wurden die Wohn- und Büroräume, weil dem dienstältesten Chef eines Dax-Unternehmens - Zumwinkel leitet die Post seit 18 Jahren - Steuerhinterziehung mit Hilfe einer Stiftung im Fürstentum Liechtenstein vorgeworfen wird. Dieses Steuersparmodell soll Zumwinkel, der sich selbst als Multimillionär bezeichnet, schon seit Mitte der achtziger Jahre praktizieren. Das Vermögen der Stiftung betrug zuletzt mehr als zehn Millionen Euro. Aus umfangreichen Aufzeichnungen eines Liechtensteiner Geldinstituts soll hervorgehen, dass der Post-Chef auch überlegte, sein Vermögen nach Asien oder auf die Cayman-Inseln zu verlagern.

Um kurz vor neun Uhr fuhr schließlich Zumwinkels Anwalt in einem schwarzen Porsche-Cabrio vor. Der Postchef wird ihn brauchen: Denn für den Fall, dass sich bei den heutigen Durchsuchungen die Gefahr einer Verdunkelung herausstellt, ist ein Haftbefehl gegen ihn schon vorbereitet.

Am späten Vormittag sperrte die Polizei das Haus von Zumwinkel ab. Kurz darauf verließ der Post-Chef, gut fünf Stunden nach Beginn der Durchsuchung, in einem Polizeiwagen das Gelände. Der Wagen war zuvor rückwärts auf die Einfahrt des Anwesens gefahren und hatte dann direkt vor der Haustür geparkt. Somit musste Zumwinkel nur wenige Treppenstufen hinabsteigen, bevor er in das Fahrzeug gelangte.

Anonyme Anzeige

Das Fahrzeug - ein Mercedes-Zivilwagen mit Blaulicht - fuhr eskortiert von einem Polizeimotorrad davon. Offenbar befindet sich Zumwinkel auf dem Weg zur Staatsanwaltschaft nach Bochum. Dort soll er vernommen werden, sagte ein Sprecher der Schwerpunktstaatsanwaltschaft für Wirtschaftssachen. Er gehe davon aus, dass Zumwinkel freiwillig mitgekommen sei.

Kurz nach Zumwinkel verließ auch dessen Anwalt das Haus. Wenige Minuten später trugen Ermittler Kisten mit Unterlagen aus der Villa, die sie anschließend in die Kofferräume ihrer Autos verstauten.

Gegen einen Familienangehörigen Zumwinkels wird bereits seit Sommer vergangenen Jahres wegen Steuerhinterziehung ermittelt. In diesem Fall soll es um Millionen in Liechtensteiner Stiftungen gehen. Eine anonyme Anzeige hatte dieses Steuerverfahren ausgelöst.
Zumwinkel ist einer der einflussreichsten Strippenzieher unter den Dax-Konzernchefs. Er sitzt den Aufsichtsräten der Postbank und der Telekom vor. Er hegt Pläne, die Postbank mit einem anderen Institut, etwa der Deutschen Bank, zu fusionieren und so eine Mega-Bank zu gründen. Damit wollte sich Zumwinkel einen glanzvollen Abgang verschaffen. Daraus wird nun wohl nichts.

Die Post selbst hält ihren Vorstand trotz der Ermittlungen gegen den Konzernchef für "voll handlungsfähig", wie ein Sprecher sagte. "Die Geschäfte laufen normal." Hinter den Kulissen gibt es aber offenbar schon Vorbereitungen für die Zeit nach Zumwinkel. Laut "Financial Times Deutschland" hat Vorstandsmitglied Frank Appel vorerst die Führung des Konzerns übernommen. Appel stimme sich dabei mit Aufsichtsratschef Jürgen Weber ab, berichtet die Zeitung auf ihrer Internetseite. Die Deutsche Post wollte dies nicht kommentieren. Der 46-jährige Appel ist seit 2002 Logistik-Vorstand der Post und designierter Nachfolger von Zumwinkel, der seinen Posten bis Ende des Jahres ohnehin aus Altersgründen abgeben wollte.

Zumwinkel schon im Dezember in der Kritik

Erst im vergangenen Dezember war Zumwinkel ins Kreuzfeuer der Kritik geraten, als er unmittelbar nach der Verabschiedung des Post-Mindestlohn-Gesetzes ein umfangreiches Aktienpaket abgestoßen hatte. Der Kurs der Papiere war nach der Verabschiedung deutlich gestiegen. Zumwinkel verdiente an dem Verkauf zwar mehrere Millionen, musste sich aber hinterher für sein Verhalten entschuldigen.
Die Post selbst hat heute zwar ein Ermittlungsverfahren gegen ihren Vorstandschef bestätigt, will sich derzeit aber nicht näher zu den Umständen und zur Lage nach den Durchsuchungen äußern. Die Staatsanwaltschaft Bochum bestätigte die Durchsuchungen in Bonn und Köln "wegen eines Steuerstrafverfahrens".

Nicht äußern wollte sich die Bundesregierung: Die Angelegenheit sei Sache der Staatsanwaltschaft. "Das haben wir nicht zu kommentieren", sagte eine Sprecherin des Bundeswirtschaftsministeriums. Ähnlich äußerte sich ein Vertreter des Finanzministeriums. Der Bund ist nach wie vor größter Einzelaktionär der Post.

Die Börse reagierte uneinheitlich auf die Nachricht des Ermittlungsverfahrens: Während die Aktie der Deutschen Post in der ersten Stunde nach Handelsbeginn um fast fünf Prozent nach oben sprang, rutschten die Papiere der Postbank mit 0,88 Prozent leicht ins Minus. Offenbar spekulieren die Anleger auf einen neuen Post-Chef - sehen aber einen möglichen Verkauf der Postbank kritisch.

Mit Material von dpa/ddp/AFP
pi_56739229
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:02 schreef caferacer het volgende:
er gaan hier geruchten dat hier HAH eruit zou gaan.
Ik hoop het dus niet dan kunnen we allemaal weer contract uren inleveren.
Ik hoop dus iedere week op bergen post en vind het helemaal niet fijn als er zo weinig is.
Bij ons is het afgelopen week toch behoorlijk minimaal geweest en HAH alleen nog op dinsdag.
Hoe zit het bij jullie ?
Ik weet uit vrij betrouwbare bron dat de HAH er zeker de eerste maanden niet uit gaat. TNT verdient niet veel op de HAH, maar het zorgt er vooral voor dat de dalende hoeveelheid post min of meer constant blijft door toenemd aantal HAH. Als ze HAH aan de concurrenten over zouden laten gaan, dan zouden de postbodes veel tijd in moeten leveren en zou het effect van de reorganisaties nog groter zijn.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2008 @ 00:00:10 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56739391
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:06 schreef kvdv het volgende:
Damn moest laatst in opleiding voor haalritten... opzich wel leuk maar wat een gedoe zeg. Minuut te vroeg is niet goed, minuut te laat is niet goed (wordt je toch knettergek van als je je continue druk moet maken over het aantal auto's dat er door kunnen rijden zodra het stoplicht op groen staat )

Lijst met adressen klopte ook niet.
Heb ook wel eens de haalrit gereden. Ik vertrok dan express laat, omdat ik anders onderweg 5 tot 10 minuten moest wachten onderweg. Door de bedrijven in een iets andere volgorde aan te doen, kwam ik overal wel keurig op tijd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56751475
Pakket voor de deur aangetroffen moet ik nu een klacht indienen bij m'n collega's?
pi_56752074
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 15:51 schreef Joncho het volgende:
Pakket voor de deur aangetroffen moet ik nu een klacht indienen bij m'n collega's?
Dat zijn die pakketbezorgers die onder contract werken. Hier doen die dat ook, heb er ook al een klacht over ingediend want ze leggen overal pakketten gewoon voor de deur.
pi_56770274
Vanuit Engeland is mij een pakket toegezonden via de Engelse Royal Mail. Wordt dit bij aankomst in Nederland gewoon door TNT bezorgd of komt er een bejaarde Sandd/Selectmail-bezorger bij mij aan de deur?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_56770600
Hey alle college.

gister druk, vandaag weer rustig.

Hoe is het bij u allen ????
pi_56771355
Dood aan degene die heeft bedacht dat de combinatie van een verticale brievenbus, roest en een gebrek aan smeerolie een goede idee was.

Zeker met een flinke stapel post in je handen (even en oneven, in een behoorlijk lange straat), hél.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 15:38:46 #121
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_56771552
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 15:26 schreef Nosh het volgende:
Dood aan degene die heeft bedacht dat de combinatie van een verticale brievenbus, roest en een gebrek aan smeerolie een goede idee was.

Zeker met een flinke stapel post in je handen (even en oneven, in een behoorlijk lange straat), hél.
Of mensen die de boel tochtvrij houden door een sterke metalen veer aan de binnenkant van die klep bevestigen. Zie maar eens met 1 hand dat ding open te houden en die post erdoor te schuiven.

jaja... het leven van een gleuvenvuller gaat niet over rozen
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_56771649
Een verticale, naar binnen openende bus met sterke veer...

Zeg maar dag tegen je vingertoppen en hallo tegen de blauwe nagels en geschramde vingerkootjes..
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:00:30 #123
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_56774022
gewoon de post ff tussen je knieën en roppen met de boel
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2008 @ 19:13:43 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56775498
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:00 schreef e-wok het volgende:
gewoon de post ff tussen je knieën en roppen met de boel
Doe ik bij een bepaalde bus ook altijd

Vandaag echt erg weinig post. Alleen was het wel telkens 1 brief per huis, zodat ik alsnog redelijk lang onderweg was. Daarnaast was het precies volgens de volgorde van de HSM gezet en dat is nou juist niet de manier om het goed te doen en als het volgens het boekje was gezet dan was het wel redelijk goed gekomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56778017
Wij hadden ook weinig, het probleem alleen is dat ze vandaag de helft van de anwb erbij hebben gestopt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')