Of mensen die de boel tochtvrij houden door een sterke metalen veer aan de binnenkant van die klep bevestigen. Zie maar eens met 1 hand dat ding open te houden en die post erdoor te schuiven.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:26 schreef Nosh het volgende:
Dood aan degene die heeft bedacht dat de combinatie van een verticale brievenbus, roest en een gebrek aan smeerolie een goede idee was.
Zeker met een flinke stapel post in je handen (even en oneven, in een behoorlijk lange straat), hél.
Doe ik bij een bepaalde bus ook altijdquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:00 schreef e-wok het volgende:
gewoon de post ff tussen je knieën en roppen met de boel
Het is inderdaad wel erg rustig, zeker ook op zaterdag, wat voorheen toch veruit de drukste dag was. Ook zie ik dat Sandd en Selektmail lopen met post onder de 50 gram, wat volgens mij absoluut niet mag omdat de postmarkt nog niet volledig is vrijgegeven!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 22:39 schreef ries het volgende:
Ik heb de afgelopen weken ook veel minder post bezorgd dan de weken ervoor. Het is erg rustig en bijna geen huis aan huis. Mijn teamcoach vertelde mij ook dat het gerucht al een tijdje gaat dat de HAH eruit gaat naar VSP. Dat is niet te hopen want als er HAH is dan haal ik nog mijn uren maar met gewone post haast niet. Ben elke dag zo wat om 13.00 klaar met 2 wijken. Hoe is dat bij de anderen hier?
Ik ben zelf postbezorger. Ik heb gelukkig nog steeds 2 vaste wijken die ik elke dag gewoon doe maar ik ben er gewoon veel sneller klaar mee en dan loop ik al langzamer en neem ik pauze thuis maar ik ben ook iemand die houd van doorwerken dus nog langzamer werken kan ik echt niet. Ik hoop dat het snel wat meer word anders zal ik toch eens verder moeten kijken voor een andere deeltijdbaan waar je wel je uren haalt.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:49 schreef caferacer het volgende:
Hoi Ries
Bij ons ook dramatisch weinig HAH, dinsdag 3, rest van de week niets.
Hoe wij aan onze uren moeten komen ??
Ik heb een 6 uurs contract net verlengd voor onbepaalde tijd. Persoonlijk werk ik liever voor mijn geld dan dat ik mijn uren niet eens haal. Ik vind het echt balen.
ben jij PBZ of zaterdagkracht ?
Voor ons pbz al weinig werk wat dacht je van de deeltijdwerkers en full time mensen ??
Die worden nu van hot naar her geplaatst en dan maar hopen geloof ik dat ze het zat worden.
pfffff
Flink sjouwen geblazen. ANWB en Veronica en hele dikke Gamma & AH. Fijn dat het weer eens druk was, maar ik werd er wel meteen weer aan herinnerd waarom ik zo'n hekel had aan meerdere hah los achter de hand. Ik heb nog pijn in mijn handen en polsen! En dan heb ik nog kleinere rondjes gemaakt ook, dus ik was nu 2.45 uur bezig met 1 wijk waar geloof ik 2.10 voor staat!quote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:10 schreef caferacer het volgende:
Eindelijk !!! vandaag weer eens retedruk om het zo maar te zeggen.
Ik hoop dat er de rest van de week ook nog wat te bezorgen valt.
'k plak banden altijd direct in de wijk (mits er nog wat te plakken valt, natuurlijk)... Kost je misschien tien minuutjes extra, maar je kan de rest van je wijk tenminste normaal afmaken...quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:47 schreef ries het volgende:
Hier was het vandaag ook flink sjouwen. Dikke Gamma en ah zorgden voor zware tassen! Daarnaast bezorg ik ook nog in een nieuwbouwwijk (paleiskwartier) en nu is er een nieuw gedeelte bijgekomen met 125 adressen dus dat is weer extra werk. Verder bij de tweede wijk een lekke band gehad, een spijker in de band, leuk is dat. Het laatste gedeelte moeten lopen met al die HAH. Hebben jullie daar ook wel eens last van, ik had vorige week nog een lekke achterband en nu dus de voorband! Maar ja zal de rest van de week wel weer geen hah zijn denk ik hier.
Dan moet je wel banden kunnen plakken. Ik kan het dus niet heb het ooit geprobeerd maar maakte het alleen maar erger. Dat doet mijn vader altijd voor mequote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
'k plak banden altijd direct in de wijk (mits er nog wat te plakken valt, natuurlijk)... Kost je misschien tien minuutjes extra, maar je kan de rest van je wijk tenminste normaal afmaken...
Tis een eitje, als je maar niet je buitenband er terug op legt m.b.v. de bandenlichtersquote:Op woensdag 20 februari 2008 00:42 schreef ries het volgende:
[..]
Dan moet je wel banden kunnen plakken. Ik kan het dus niet heb het ooit geprobeerd maar maakte het alleen maar erger. Dat doet mijn vader altijd voor me
Het moet sowieso niet, maar het kan vaak wel... Met name in de vakanties, en 's avonds bij de expeditie of (als je in het bezit bent van een rijbewijs) haalritten.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:23 schreef ATP het volgende:
vanaf 1 maart ook beginnen als zaterdagpostbode, ben benieuwd. Vroeg me af of het vaak voorkomt dat je als zaterdagpostbode door de weeks zou moeten/kunnen werken.
Doe ik ook. Zaterdagwerker,maar werk twee dagen erbij, en als ik er vijf zou van willen maken kan dat ook.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:23 schreef ATP het volgende:
vanaf 1 maart ook beginnen als zaterdagpostbode, ben benieuwd. Vroeg me af of het vaak voorkomt dat je als zaterdagpostbode door de weeks zou moeten/kunnen werken.
Hier ook. Werk voornamelijk doordeweeks, maar heb het contract van een zaterdagwerker (dan ligt het uurloon wat hoger).quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:01 schreef Nosh het volgende:
[..]
Doe ik ook. Zaterdagwerker,maar werk twee dagen erbij, en als ik er vijf zou van willen maken kan dat ook.
Mag het, na 11.5 jaar zaterdagpostbode?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
idd een maand.
Je hebt er genoeg van?
Zelfs na die lange periode is de opzegtermijn een maand voor de werknemer. De werkgever daarentegen heeft bij een contract voor onbepaalde tijd een opzegtermijn van 1 tot 4 maanden afhankelijk van de duur van het dienstverband.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:56 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Mag het, na 11.5 jaar zaterdagpostbode?Al een twee jaar een andere baan doordeweeks, nu een vast contract en genoeg salaris om 4 dagen te gaan werken. Da's wel nodig, ik doe nog "even" een HBO in deeltijd er naast.
Welk kantoor in EHV ben/was je werkzaam?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 00:23 schreef gr8w8 het volgende:
Netjes een brief, met die maand en einde deze maand. Even kijken hoeveel uur ik nog vrij heb en of ik dat nog op kan nemen en wanneer, moet goedkomen.
Ik neem een ander soort discriminatie waar op mijn kantoor, namelijk leeftijdsdiscriminatie. Het lijkt wel of er alleen nog maar zaterdagbestellers worden aangenomen die maximaal 17 jaar oud zijn. Weer een bezuinigingsmaatregel?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:23 schreef lucky_birdie het volgende:
Fijn, vandaag voor zowat ieder huis een brief van de gemeente.. Had ineens twee rode bakken extra door dat geintje, en de bakken kwamen bijna een uur later uit de machine dan normaal..
Maar goed.. uiteindelijk was ik maar 20 minuten later dan normaal klaar met m'n wijk..
Mag ik trouwens nog ff klagen?
Wat mij laatst trouwens weer opviel (viel een collega van me trouwens ook al op) dat het wel lijkt alsof er gediscrimineert word op het postkantoor..![]()
Een tijd geleden moest / mocht een zaterdagpostbode *man* iemand opleiden, en vandaag was weer een mannelijke collega iemand aan het opleiden.
Terwijl ze beiden nog maar een paar maanden zaterdagwerker zijn, en geen van beiden doordeweeks werkt.
typisch..
Dat laatste is bij ons niet gebeurd. Wel is er van elke wijk 5 tot 15 minuten afgehaald omdat we geen pakketten meer hebben. Dat je nu wel constant extra aangetekenden meekrijgt omdat de postbezorgers die niet mogen meenemen wordt even vergeten. En dat terwijl het uitreiken van een aangetekende (zeker bij een legitimatiezending) tot wel ff wat meer tijd kost!quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:19 schreef Jordy-B het volgende:
Ze zijn er natuurlijk wel toe in staat, dat bleek al sinds ze de tijd voor de voorbereiding in tweeën gedeeld hebben toen de HSM's werden toegepast (wat véél te weinig tijd is) en dat er tijd van de uitvoering afging omdat ze 'uitvonden' dat postbodes de post al pakken terwijl ze naar een brievenbus lopen, ipv dat pas te doen nadat ze voor de bus zijn gaan staan.![]()
Nou ja, we zullen het vanzelf wel zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |