quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:10 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:Jullie topic gaat steeds drukker worden, want ik meld me ook
.
Ik ben 1.63 en weeg 62.2 kilo. Geen echt overgewicht dus, maargoed, volgensmij hebben jullie dat hier allemaal niet. Ben alleen mijn buikje meer dan zat, dus het is tijd dat ik er eens wat aan ga doen!
Ik wist trouwens helemaal niet hoe zwaar ik was, want ik had geen weegschaal, maar die heb ik vandaag gekocht! Net als een mp3speler, want ik ga ook maar Evy lopen![]()
Fijne avond nog
Ik kan me ergere hardlooppartners voorstellenquote:
Dat is de schuld van ColdFeet.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:07 schreef Isabeau het volgende:
Iedereen lijkt wel aan de risotto te gaan de laatste tijdOf het valt me gewoon ineens op.
Bedoel je qua afvallen of qua hardlopen?quote:Op zondag 27 januari 2008 10:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Welkom mademoiselle, hardlopen is erg nuttig voor afvallen en met Evy is het goed op te bouwen. Heb je jezelf al een doel gesteld?
Mijn laatste post was iets met lekkere subwaybroodjes, nog te halen rijbewijzen, een bos vol niet-hardlopende hardlopers en lekker avondeten.
Ohja en ook iets met studeren, dat ook nog moet gebeuren tussendoor.
quote:
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Jij bent echt geen typisch meisje-meisje he
Hoe bekendquote:Op zondag 27 januari 2008 13:13 schreef Chicolate het volgende:
Hoe kom je daar nou bij?En het is nog erger dan het lijkt ... krijg vaak genoeg te horen dat ik meer een jongen ben dan een meisje: hekel aan make up, roze, niet bang voor pijn, hou van vechten, superbéta (klas vol jongens), kan niet omgaan met meiden, bot (te vaak op tere zieltjes getrapt), foute humor, mannentruien (ja zelfs mijn kleding is soms mannelijk, maar dat probeer ik te verbeteren) en zo kan ik nog wel even doorgaan ... enige dat mij vrouwelijk maakt zijn de maandelijkse periode, mijn felheid tijdens ruzies en mijn lichaamsvormen
.
Ik werd laatst op straat aangesproken met "jongen"quote:
Gister paar drankjes gedronken: malibucola, 2safari cola en bacardi cola en 2 biertjes.. Normaal kan ik echt 4x zoveel drinken maar het viel echt te slechtquote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:48 schreef mordradead het volgende:
Gisteren had ik niet zoveel gegeten en dat heb ik gemerkt, 2 jellynogwat dingen met alcohol en 5 drankjes..... normaal moet dat toch kunnen maar ik was helemaal de weg kwijt. Verder een supergeslaagd feest gehad, net met de collega een gebakken eitje gehad omdat het z'n laatste werkdag was... morgen even kijken hoe het er voor staat, zal wel iets bij zijn![]()
Het beste voor de vetverbranding is om eerst krachttraining te doen. En dan te eindigen met cardio. En alleen water drinken, geen AA ofzo. Want met krachttraining gebruik je de stoffen in je lichaam die je lichaam eerst gebruikt voordat die vet gaat verbranden (koolhydraten enzo.)quote:Op zondag 27 januari 2008 14:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat ben je sportief Chicolate! Ik wou dat ik zo veel motivatie op kon brengen om te sporten. Ik ga op zich best regelmatig naar de sportschool hoor, maar ik moet mezelf er echt heenslepen, en ook niet op het moment dat ik denk "ik ga", er "zometeen" achter denken, want dan ga ik niet
. Uiteindelijk vind ik het altijd heerlijk hoor, daar niet van, maar echt een hobby zal het niet worden.
Vanmorgen dus gesport (zonder Hans Teeuwen dus helaas). Mijn sportschoolrondje bestaat uit mezelf eerst een kwartier helemaal kapot fietsen op de, ja, de fiets dan maar (hometrainer?). Daarna even water drinken en bijkomen, dan een rondje krachttraining van ongeveer een half uur, en dan 20 minuten lopen op de loopband, niet rennen want dat vind ik eng op zo'n ding, maar wel stevig doorlopen op ongeveer 6,5 kilometer per uur en een helling van 6%. Daarna nog een kwartier crosstrainer en dan kan je me opvegen
. Lekker douchen, soms nog even zonnebank, mezelf dwingen twee flesjes water naar binnen te krijgen anders krijg ik hoofdpijn, en dan weer op de fiets naar huis. Lekker met nat haar
.
Wat ik me alleen altijd afvraag: is dit nou een heel effectieve volgorde van sporten? Kan ik niet beter beginnen met krachttraining en dan de cardio-apparaten? Of andersom? Iemand hier die dat weet?
Dat is nog eens een duidelijke uitlegquote:Op zondag 27 januari 2008 14:45 schreef Huppelei het volgende:
[..]
Het beste voor de vetverbranding is om eerst krachttraining te doen. En dan te eindigen met cardio. En alleen water drinken, geen AA ofzo. Want met krachttraining gebruik je de stoffen in je lichaam die je lichaam eerst gebruikt voordat die vet gaat verbranden (koolhydraten enzo.)
Dus als je dan daarna cardio gaat doen. Verbrand je gelijk vet. En het beste is dan nog om pas een uur na de training weer te eten. Want zodra je klaar bent met je cardio, gaat alles wat je doet op je vetverbranding (douchen, lopen, zitten, naar huis gaan, tv kijken enz.). Net zolang tot je lichaam weer een alternatief binnenkrijgt door middel van eten.
De soep staat nu te pruttelen!quote:Op zondag 27 januari 2008 12:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]Ik ga zo weer een kommetje risotto maken, als late lunch, zie CUL.
Bewaar je een bakje van die soep voor me? Klinkt heerlijk!
Dat valt wel mee hoorquote:Op zondag 27 januari 2008 14:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat ben je sportief Chicolate! Ik wou dat ik zo veel motivatie op kon brengen om te sporten. Ik ga op zich best regelmatig naar de sportschool hoor, maar ik moet mezelf er echt heenslepen, en ook niet op het moment dat ik denk "ik ga", er "zometeen" achter denken, want dan ga ik niet
. Uiteindelijk vind ik het altijd heerlijk hoor, daar niet van, maar echt een hobby zal het niet worden.
Dat is de enige manier waarop ik genoegen kan scheppen in het hardlopen: voelen dat ik mijn grenzen aan het verleggen ben. Ik begrijp heel goed waarom Evy werkt en leuk gevonden wordt. Maar dat is niets voor mij, aanmodderen* met een minuutje hier en daar. Ik ren liever op mijn eigen muziek, en met een stopwatch bij de hand om mijn rondetijden te klokken.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:25 schreef conleche het volgende:
Maar jij loopt dan ook meteen door tot je de longen uit je lijf wilt kotsen. Dan zou ik het ook niet meer zo leuk vinden.![]()
Mooie tijd!quote:25 min. per 5k heb ik nog niet gehaald, maar ik vind 27 ook zeer acceptabel.
Ik droom nog steeds regelmatig over de risotto bianco die ik in Bagni di Lucca heb gegeten.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:07 schreef Isabeau het volgende:
Iedereen lijkt wel aan de risotto te gaan de laatste tijdOf het valt me gewoon ineens op.
10 kilometer!quote:Op zondag 27 januari 2008 17:04 schreef conleche het volgende:
Vandaag voor het eerst 10 km. gelopen![]()
57 minuten over gedaan. Dat is wel iets langzamer gemiddeld dan bij de 5k, maar ik ben toch blij!! Voor de rest vandaag bepaald geen NEAT dag. Ik heb voor ik ging rennen 3 afleveringen van Desperate Housewives gezien en ik ben nu weer klaar voor wat afleveringen
Bikkel!quote:Op zondag 27 januari 2008 17:04 schreef conleche het volgende:
57 minuten over gedaan. Dat is wel iets langzamer gemiddeld dan bij de 5k, maar ik ben toch blij!!
restecp!!!!!quote:Op zondag 27 januari 2008 17:04 schreef conleche het volgende:
57 minuten over gedaan. Dat is wel iets langzamer gemiddeld dan bij de 5k, maar ik ben toch blij!! Voor de rest vandaag bepaald geen NEAT dag. Ik heb voor ik ging rennen 3 afleveringen van Desperate Housewives gezien en ik ben nu weer klaar voor wat afleveringen
Toen ik het nog eens las, vond ik het ook heel onvriendelijk klinken.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:11 schreef motorbloempje het volgende:
wilde net zeggen, over dat aanmodderen
Shit! En ik maar denken dat ik volgende week met Isa in Londen zit!quote:Op zondag 27 januari 2008 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
nog een weekje Isa! En dan weer sushi bouwen
whihiquote:Op zondag 27 januari 2008 17:48 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Shit! En ik maar denken dat ik volgende week met Isa in Londen zit!
Ik hoop voor je dat het niet zo slecht viel als bij mij, ik hoorde gisteren van een vriend van me dat ik hem nog had gebeld maar dat wist ik niet meerquote:Op zondag 27 januari 2008 13:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Gister paar drankjes gedronken: malibucola, 2safari cola en bacardi cola en 2 biertjes.. Normaal kan ik echt 4x zoveel drinken maar het viel echt te slecht
Welkom terugquote:Op zondag 27 januari 2008 18:10 schreef Viking84 het volgende:
Hé schatten van me!.
Een nieuw topic en ik ben ook weer terug. Heel leuk, gezellig weekend gehad. Wel een beetje weinig gegeten, maar mijn riem zit nu op het laatste gaatje(en dat is goed nieuws dus
).
Ben nu mijn kamer aan het opruimen, dus daar ga ik eerst even mee verder. Dan lees ik straks even bij.
Phew! *zweet van voorhoofd veegt* Gelukkig maar.quote:
Mijn avond eten was achteraf heel mager.. Maar vond het superlekker daarom koos ik het eigenlijk.. Denk 10 grote garnalen... stukjes komkommer.. waterkastanje... 50 gr pangafilet.. gewokt in een pittigesaus >> voel je je gelijk veel voller. en mn toetje was een grote kom ananas.. ook niet echt wat je zegt een goede bodem!quote:Op zondag 27 januari 2008 18:14 schreef mordradead het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het niet zo slecht viel als bij mij, ik hoorde gisteren van een vriend van me dat ik hem nog had gebeld maar dat wist ik niet meerHet ergste is trouwens dat ik op de terugweg in slaap ben gevallen op straat (met de fiets) en toen werd ik wakkergemaakt dor iemand die zei: "Ja, je kan hiet niet blijven liggen man" en toen ging ik dus naar huis rond een uur of 7, half 10 was ik uiteraard weer aan het werk en gisteravond nog even een kopje koffie gehad na m'n werk
Overigens ben ik blij dat m'n vrienden zo graag in de shop zittener is geen bier maar wel koffie en daar zitten veel minder Kcal in
Tevens tvp trouwens
Badquote:Op zondag 27 januari 2008 18:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Welkom terug
Ik ben ook een dagje weggeweest
Ik ga niets meer doen vandaag, zometeen lekker in bad
Volgende week ben ik nog van jou hoor!quote:Op zondag 27 januari 2008 17:48 schreef Liejannuh het volgende:
Shit! En ik maar denken dat ik volgende week met Isa in Londen zit!
Ik zou echt mijn bad missen, vind het heerlijk om lekker te liggen lezen in badquote:Op zondag 27 januari 2008 18:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Bad
Ik mis het echt dat ik hier geen bad heb, ik kan echt intens verlangen naar een lekker bad. Het enige wat we hier hebben is een doucheWel een lekkere douche, maar toch.
Gaan we squashen dan?quote:Op zondag 27 januari 2008 18:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgende week ben ik nog van jou hoor!Wat gaan we eigenlijk doen in Londen behalve squashen?
Netjesquote:Op zondag 27 januari 2008 17:04 schreef conleche het volgende:
Hoeveel meer wil je nog afvallen?quote:Op zondag 27 januari 2008 19:16 schreef NiGeLaToR het volgende:
Geinig, ik ziet net dat ik sinds kort ook in dit topic terecht kan/mag
Maarum, ben van 96 tot 85 kg afgedaald door m'n leventje wat te veranderen. Je kent het wel, 2 tot 3 keer in de week sporten (hoeft geen uren, maar wel even lekker intensief) en verder afkicken van suiker en vet.
Magoed, ben er wel achter dat het nogal persoonlijk is.. ik geloof acuut helemaal niet meer in universele dieeten, maar wel in het leren luisteren naar je lichaam (en gewicht).
Enfin, ik ga ongeveer 0,5 a 1 kg per maand naar beneden, wat dan ook duurzame kg's zijn.
Euh, maar niet goed qua afvallen natuurlijk, die vetten. Nja, zo erg is het natuurlijk niet, en je eet vast niet alle olijfolie op.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:13 schreef Huppelei het volgende:
Pff net kip op met zoete aardappels in veel olijf olie. Lekker vet, maarja wel goede vetten!
Huh!quote:Op zondag 27 januari 2008 21:54 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel heeft net een texas bbq pizza op
Af en toe dan maar 's niet zo goed.
Moet wel zeggen, de laatste tijd ben ik echt veel aan het werken en veel werk aan het doen voor verschillende projecten. Daarnaast komt het hele schoolgebeuren nog..Mijn laatste onderwijs semester is afgerond en was er veel gedoe rondom mijn afstuderen. Dat laatste is gelukkig nu voor 99% geregeld.Nog wat kleine dingen moeten nog wat dingen goed krijgen maar dat lukt wel komende week.
Morgen gaat 't weer lekker verder met trainen, want dat lag wel eventjes stil door al die drukte. Enig voordeel van die drukte is dat ik maar weinig at, dus dan alleen nog goeie dingen en weinig slechte dingen.
Trouwens Huppelei, jij bent toch 't neefje van Maarten?
//edit:
zag net dat ik aan de top van het afvallen sta. Damn had er niet eens echt aan gedacht dat 't zoveel is. Leef telkens van kg naar kg's. 28 kg damn
Van 81 naar 70 kilo en van 91 naar 74 cm!quote:Ik ben een jongen van 15 jaar. 1.92 meter. 81 Kilo. BMI van 22. Klinkt allemaal misschien goed. Maar ik heb een buik omtrek van 91 cm
Trés bien!quote:Op zondag 27 januari 2008 17:04 schreef conleche het volgende:
Ik had het 1e seizoen op tv gezien, tweede seizoen gemist en nu heb ik vandaag 7 afleveringen gezien. Heb ook nog seizoen 3, maar dat bewaar ik voor een volgend relaxdagje. Ik heb me helemaal niet schuldig gevoeld!!quote:Op zondag 27 januari 2008 23:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Trés bien!
Morgen ga ik weer. Zou eigenlijk vanavond, maar heb dit weekend mijn voeten stukgelopen, want m'n gastheer had niet gezegd dat hij in the middle of nowhere woonde en dat we overal te voet naartoe moesten. Erg fijn op je hoge hakken. In de trein m'n laarzen uitgegooid en lekker relaxed op het bankje gezeten. Was gelukkig lekker rustig
. Thuis voeten in een bakje water en nu gaat het wel weer, dus morgen gaan we weer verder lopen
.
En Desperate Housewives is helemaal top. Ik ben helemaal bij nu. Eind vorig jaar in een paar dagen 3,5 seizoen gezien
.
Nu ga ik pitten trouwens. Morgen weer studeren.
.
Oke gezellig!quote:Op zondag 27 januari 2008 22:45 schreef zwahiel het volgende:
Haha! Dacht ik al, zag je al in zijn hyves staan. Ben 'n collega, vriend en schoolgenoot van 'm hier in Utrecht. Vannacht nog met 'm gewerkt. Nog 'n Schakelaar hier dus. Trouwens 74 is toch hardstikke dun al? Wanneer was je begonnen eigenlijk dan?
BTW aangezien dat afvallen van mij inmiddels ook jaar twee in gaat. Mijn naam mag ook bij OP erbij :>
zwahiel = Wiel
(jawel zo heet ik echt)
Dirt.. dat vnid ik zo gaaf/raar/gaaf/raarquote:Op maandag 28 januari 2008 08:51 schreef Viking84 het volgende:
Morgen. Nu aan het ontbijten en zometeen aan de studie. Bleh, geen zin in. Ik heb nog 2,5 episode van het eerste seizoen van DIRT die ik nog moet zien, maar daar ga ik mezelf maar mee belonen vanavond
.
Courteney Coxquote:Op maandag 28 januari 2008 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dirt.. dat vnid ik zo gaaf/raar/gaaf/raar
helaas dinsdag gemist, maar zal 't eens bijwerken vandeweek
Wij (=studenten) hebben hier (= Utrecht) helemaal geen vakantie! Ik heb deze week een weekje vrij, ware het niet dat ik een filosofievak heb. En filosofie heeft andere vakanties. Wat er dus voor zorgt dat ik eigenlijk helemaal geen vakantie heb, alleen soms een Nederlands-vrije-week en soms een filosofie-vrije-week. Stomme universiteit...quote:Op maandag 28 januari 2008 09:57 schreef motorbloempje het volgende:
Carnaval.. het enige leuke daaraan is is dat wij hier ook een week vakantie hebben![]()
ik (=student) heb hier (= Nijmegen) vakantie omdat al die debielen hier sowieso carnaval vierenquote:Op maandag 28 januari 2008 10:00 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Wij (=studenten) hebben hier (= Utrecht) helemaal geen vakantie! Ik heb deze week een weekje vrij, ware het niet dat ik een filosofievak heb. En filosofie heeft andere vakanties. Wat er dus voor zorgt dat ik eigenlijk helemaal geen vakantie heb, alleen soms een Nederlands-vrije-week en soms een filosofie-vrije-week. Stomme universiteit...
quote:Op maandag 28 januari 2008 09:53 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik vind de schizo leuk.
Maar dat terzijde.
Want... Ik ben vandaag onder de 70 kilo! 69,6 om precies te zijn!![]()
![]()
Jeuh!
Heb geen vakantie, maar van het weekend (in tilburg) was het natuurlijk wel 'enorm gezellig' in de stad.quote:Op maandag 28 januari 2008 09:57 schreef motorbloempje het volgende:
Carnaval.. het enige leuke daaraan is is dat wij hier ook een week vakantie hebben![]()
Gelukkig niet neequote:Op maandag 28 januari 2008 10:03 schreef freecell het volgende:
Van carnaval merken wij hier hélemaal niks
Hier wel, maar daarom gaan we altijd maar op vakantiequote:
Het lijkt mij dus echt vre-se-lijk. Ik ben helemaal niet zo'n feestbeest, dus ik vind het nogal sneu: al die lallende mensen op straat.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hier wel, maar daarom gaan we altijd maar op vakantie
Ookal is het best grappig om te verkleden
Ik vind het ook echt beschamend, als je ziet hoe mensen gaan doenquote:Op maandag 28 januari 2008 10:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dus echt vre-se-lijk. Ik ben helemaal niet zo'n feestbeest, dus ik vind het nogal sneu: al die lallende mensen op straat.
Ik blijf tijdens de Groningse KEI-week (introductieweek voor nieuwe studenten) dan ook maar het liefst zoveel mogelijk weg uit het centrum.
Heeft niet iedereen dan vakantie op de middelbare en basisschool?quote:Op maandag 28 januari 2008 10:33 schreef Chicolateopschool het volgende:
Zo, voor alle vervelende uurtjes op school maar even een kloontje aangemaakt ... zat hier toch al iedere maandag te lezen ... en er komen nog veel meer tussenuren aan: mijn rooster is omgegooid en ik zit nu 4 dagen tot half 4, en 1 dag (dat was half 1) tot half 3. Ik baal zo ongelooflijk, voor dat ene uurtje moet ik die dag 3 uur wachten(hmmm ik kan de smileys niet vinden nog)...
Het is afgelopen weekend even niet zo lekker gegaan met gezond eten, en daar begin ik vandaag maar weer mee. Was ook wel nodig, er zijn broeken die ik pastte, maar nu niet meer. Weet niet wat de weegschaal zegt, kon ik niet bij vanochtend.
Oh en carnaval merk ik hier niets van, doen ze hier niet aan en we krijgen er ook echt geen vrij voor.
Fijne dag verder allemaal! Ik ga even boos wezen (groot PO opgekregen en die roosterzooi) en dan maar naar mijn volgende les ...
Carnaval nodig hebben om ongegeneerd veel te zuipen en neuken is idd lamequote:Op maandag 28 januari 2008 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind carnaval nog steeds een raar excuus om ongegeneerd veel te zuipen en te neuken (en aan te komen) maar ik ben dan ook een 'nuchtere westerling'ofzo..
op 't werk zijn ze ook al volop in de voorbereiding.. ik wíl niet weten wat ze voor verkleedpartijen gaan doen
Haha, met die Schakelaar is 't altijd wel gezellig ja!quote:Op maandag 28 januari 2008 07:42 schreef Huppelei het volgende:
[..]
Oke gezellig!![]()
Ik ben begonnen in november, dus nu 3 maanden bezig. En 74 is ook wel slank ja. Maar het is meer dat vet onder me taille dat ik nog wel wil. En dat is moeilijk aangezien dat het oudste vet is.
Sate schnitzel is lekkerquote:Op maandag 28 januari 2008 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
dat klinkt wel heel lekker
wij eten vanavond eenSate-schnitzel
met sperziebonen en krieltjes
quote:Op maandag 28 januari 2008 12:50 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Sate schnitzel is lekkerIs gewoon een schnitzel gevuld met sate-saus
ook lekker mager dusquote:Op maandag 28 januari 2008 12:50 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Sate schnitzel is lekkerIs gewoon een schnitzel gevuld met sate-saus
En dat kun je dan vervolgens lekker oplepelenquote:Op maandag 28 januari 2008 12:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ook lekker mager dus
Maar gelukkig loopt het meeste eruit als je het probeert te snijden
Ik eet het nu nooit meer, maar toen ik nog thuis woonde aten we het wel eens, vandaar dat ik het weetquote:Op maandag 28 januari 2008 12:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ook lekker mager dus
Maar gelukkig loopt het meeste eruit als je het probeert te snijden
dag of 3 ongeveer, maxquote:Op maandag 28 januari 2008 13:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En dat kun je dan vervolgens lekker oplepelen. Ik heb nog een potje satésaus van oud en nieuw in de koelkast staan
.
Heb ook nog een aangebroken pakje crème fraiche staan. Hoe lang is dat eigenlijk nog houdbaar als je het eenmaal geopend hebt?
idemquote:Op maandag 28 januari 2008 13:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik eet het nu nooit meer, maar toen ik nog thuis woonde aten we het wel eens, vandaar dat ik het weetNou eet ik nooit gewoon een stuk vlees, behalve als ik uiteten ga
Misschien is het een hintquote:Op maandag 28 januari 2008 12:49 schreef Miss_S het volgende:
Nou er klopt weer iets niet in mijn nieuwe roosterze hebben me bij een les (taalondersteuning) ingepland waar ik me niet voor aangemeld heb
Dus maar weer een mailtje gestuurd, ben benieuwd of ze nog moeilijk gaan doen
Damnquote:
Goed zoquote:Op maandag 28 januari 2008 13:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net een kwartier voor een rek met chocolade gestaan. Ik zwelg momenteel in zelfmedelijden en wil dan alleen maar met héél veel chocolade op de bank liggen en mezelf volstouwen. Ik ken geen andere manier om mezelf te troosten.![]()
Uiteindelijk ben ik maar naar huis gegaan met een zak mandarijntjes. Jeuh.
Niets mis met een beetje zelfmedelijden op zn tijd. En ik denk dat jij jezelf nu best wel zielig mag vinden.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net een kwartier voor een rek met chocolade gestaan. Ik zwelg momenteel in zelfmedelijden en wil dan alleen maar met héél veel chocolade op de bank liggen en mezelf volstouwen. Ik ken geen andere manier om mezelf te troosten.![]()
Uiteindelijk ben ik maar naar huis gegaan met een zak mandarijntjes. Jeuh.
quote:Op maandag 28 januari 2008 14:03 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Niets mis met een beetje zelfmedelijden op zn tijd. En ik denk dat jij jezelf nu best wel zielig mag vinden.En chocolade is ook gewoon veel lekkerder dan mandarijntjes, helemaal mee eens. De kunst is alleen om niet een pond chocolade op te eten, maar een klein stukje.
Ga anders lekker een stukje wandelen om je hoofd een beetje leeg te maken. Of lekker op de bank hangen en je favoriete film kijken. Of lekker kokkerellen! Ga lekker een soep maken ofzo, kun je je frustratie uitleven op de groenten die je in stukken gaat hakken en het is nog dieet-verantwoord ook!
Ben je nu eigenlijk al afgestudeerd? Of moet ik daar maar niet naar vragen?
Nee hoorquote:Op maandag 28 januari 2008 13:09 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Misschien is het een hint![]()
Ach, dan maar afstuderen in 1 opleiding. Je krijgt van die andere opleiding vast ook wel wat papieren neem ik aan. Maar ik ken de opluchting van het alles ingeleverd hebben. Zo ontzettend lekker.quote:Op maandag 28 januari 2008 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Het afstuderen is niet zo fraai afgelopen. Ik heb besloten om mijn dubbel afstuderen te laten schieten, simpelweg omdat ik de stress niet langer aankon. Nu studeer ik medio februari af in alleen wijsgebeerte. De scriptie is ingeleverd. En de opluchting is groot, kan ik je vertellen!
Nu wil ik het allemaal weer op de rails zien te krijgen. Mijn basiseetpatroon is prima, alleen moet ik écht geen chocola kopen. De strategieën die je noemt zijn prima. Het is vooral moeilijk om dat gevoel van 'het kan me geen reet schelen' dat ik bij vlagen heb te relativeren. Ik voel me echt een kleuter, als ik tegen beter weten in een doos Merci koop en in één keer opeet. (Een gelukzalige kleuter, dat wel.)
Ik heb de propedeuse Nederlands gedaan en daarna de doctoraal Taalwetenschap. Een jaar daarna ben ik Wijsbegeerte erbij gaan doen. Uiteindelijk heb ik de interdisciplinaire master Wijsbegeerte v/e Wetenschapsgebied (nl. de Taalwetenschap) gedaan, en daar studeer ik in af. Met Taalwetenschap is het eigenlijk allemaal misgelopen.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:08 schreef Viking84 het volgende:
@ Claudia_X: Je hebt toch Nederlands gestudeerd? Of heb je daarnaast nog meer studies gedaan? Mijn afstuderen wil ook niet echt vlotten, helaas, maar ik hoop toch in ieder geval voor de zomer klaar te zijn. Dat zou moeten lukken.
Ah ok, vandaarquote:Op maandag 28 januari 2008 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb de propedeuse Nederlands gedaan en daarna de doctoraal Taalwetenschap. Een jaar daarna ben ik Wijsbegeerte erbij gaan doen. Uiteindelijk heb ik de interdisciplinaire master Wijsbegeerte v/e Wetenschapsgebied (nl. de Taalwetenschap) gedaan, en daar studeer ik in af. Met Taalwetenschap is het eigenlijk allemaal misgelopen.
(En daar is het ook misgegaan met mijn eetregime... Ik wil deze heupen uit 2006 terug.)
Hoe komt het dat het met je scriptie niet vlot? Als ik je één goed advies mag geven: neem geen genoegen met 'hoop'. Ik heb ook lang gehoopt dat het goed zou komen, terwijl ik gewoon harde afspraken had moeten maken.
Docenten zijn lastig te benaderen. Ze hebben het druk, hebben geen vaste werkplek op school waarop ze telefonisch bereikbaar zijn, en ze checken hun mail niet. Als ik jou was, zou ik zelf op die scholen langsgaan. Ik heb bij mijn promotieonderzoek hetzelfde 'probleem'. Het enige wat werkt is je gezicht laten zien.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:07 schreef Viking84 het volgende:
Ja, met mijn scriptie wil het niet vlotten, omdat ik geen proefpersonen bij elkaar krijg.
Hulde!quote:Ik laat mijn scriptiestress mijn goede leefpatroon niet verpesten. Ik vind het juist erg lekker om na een frustrerende dag even te kunnen hardlopen of even in de keuken te kunnen staan. Even wat anders.
Het gaat om een onderzoek naar narratieve overtuiging. De leerlingen wordt gevraagd een kort verhaal van 2 A4 te lezen en daar vervolgens een aantal vragen over te beantwoorden. De resultaten van het vooronderzoek liepen sterk uiteen en ik had het vermoeden dat dat lag aan de onrust in de klas. Daarom hadden mijn begeleider en ikzelf bedacht dat het handiger zou zijn om alleen gymnasiumscholieren bij het onderzoek te betrekken. We vermoedden dat die wel wat rustiger zouden zijn. Maar de meeste gymnasiumscholieren volgen hun lessen samen met atheneumscholieren en dat is in praktisch opzicht niet handig (het onderzoek zou tijdens de les Nederlands moeten plaatsvinden).quote:Op maandag 28 januari 2008 16:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh Viking, waar heb je die leerlingen voor nodig? Ik geef les in VWO-4, en een deel is natuurlijk Gym, dus misschien kan ik je helpen? (Is wel in Bilthoven, maar toch).
Inderdaad. Hoewel ik binnen twee dagen voldoende reacties had voor het vooronderzoek, heb ik met het hoofdonderzoek minder succes.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Docenten zijn lastig te benaderen. Ze hebben het druk, hebben geen vaste werkplek op school waarop ze telefonisch bereikbaar zijn, en ze checken hun mail niet. Als ik jou was, zou ik zelf op die scholen langsgaan. Ik heb bij mijn promotieonderzoek hetzelfde 'probleem'. Het enige wat werkt is je gezicht laten zien.
Het is belangrijk dat ik zicht heb op de condities waaronder het onderzoek uitgevoerd wordt. Normaal gesproken was ik de trein in gestapt en had ik mensen in de trein gevraagd mee te doen aan het onderzoek, maar het is voor dit onderzoek helaas heel belangrijk dat mensen geconcentreerd bezig zijn. Afleiding is uit den boze. En dan bestaat je onderzoeksgroep uit scholierenquote:En kun je niet eventueel elektronisch het een en ander afnemen waardoor je doelgroep makkelijker bereikbaar wordt? (Ik weet natuurlijk niet wat voor onderzoek je precies wilt gaan doen.)
Bedankt voor je reactiequote:Op maandag 28 januari 2008 16:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind zelf dat er niet zoveel verschil zit tussen Gymnasium- en Atheneumleerlingen als het aankomt op concentratie. Alleen de leerlingen die van de HAVO zijn doorgestroomd naar het Atheneum zijn soms wat minder gefocust en wat onrustiger, in verhouding. Die zijn meer van het aanpakken en minder van het stilzitten en luisteren. Wel vind ik de gymnasium leerlingen (die ik heb) vaak wat ongeinteresseerder, maar dat is natuurlijk per klas verschillend. Onverschilligheid en ongeïnteresseerd zijn zie je namelijk in heel VWO-4 terug.
Als je zelf zicht wil hebben op de condities dan wordt Bilthoven natuurlijk lastig. Ik hoop voor je dat je genoeg scholieren kan vinden, en wat helpt is inderdaad langsgaan en uitleggen wat het concreet inhoudt, meedoen aan zo'n onderzoek. Misschien vind je een docent die het wel kan inplannen in z'n lessenserie of in een project. Houd er rekening mee dat nu op zich een goede tijd is, de meeste toetsweken zitten erop, de nieuwe periodes zijn vaak weer begonnen, en de krokusvakantie komt eraan. Zo'n lesje voor de vakantie willen docenten nog wel eens mee smokkelen of eens iets 'geks' inplannen. Of misschien kan je er aan verbinden dat jij in ruil iets vertelt over de opleiding die je hebt gedaan, of over studeren in het algemeen?
Ik heb je advies maar even opgevolgd en een net sinaasappels gekocht zonet. En ze zijn inderdaad heerlijkquote:Op maandag 28 januari 2008 14:02 schreef freecell het volgende:
Ik vind de mandarijntjes op het moment niet echt lekker meer. Tijd van het jaar voor sinaasappels
Thnx en ja, het zijn idd niet de meest fijne onderzoeken die ik moet ondergaan, maar als ze daardoor erachter komen wat ik heb, moet het maarquote:Op maandag 28 januari 2008 17:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Sylvana - Fijn dat er nu wat meer gedaan wordt! Het klinkt allemaal erg vervelend, maar ik hoop dat het helpt om uit te zoeken wat jou zo'n pijn bezorgt.
Ik ben ook nu vandaag 3 weken bezig en als er woensdag niets verder af is, sta ik op een halve kilo in de min :Squote:Op maandag 28 januari 2008 13:16 schreef Aventura het volgende:
Ik blijf steken op 69 kiloHet is nu 28 dagen geleden dat ik me hier aanmeldde en -1 kg is wel een heel matig resultaat. Ik heb wel in totaal zes etentjes gehad. En veel gesport heb ik ook al niet. Ik heb wel veel minder gesnoept dan normaal, en ben een stuk bewuster gaan eten. Zelfs tijdens de etentjes heb ik me iets meer beheerst dan normaal - meer spa rood en minder wijn, en vooraf niet de hele broodmand leegeten. Ik ben in elk geval op de goede weg...
quote:Op maandag 28 januari 2008 17:23 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
[..]
Ik heb je advies maar even opgevolgd en een net sinaasappels gekocht zonet. En ze zijn inderdaad heerlijk
Hier hetzelfde maar dan met de 70quote:Op maandag 28 januari 2008 18:21 schreef mordradead het volgende:
Bij mij gaat het ook erg langzaam hoor, echt vast kom ik niet onder de 75 en dat vind ik behoorlijk irritant worden
gelukkig nietquote:Op maandag 28 januari 2008 19:08 schreef dp81 het volgende:
Hallo, ik heb twee jaar geleden al mijn overtollige+veel meer kilo's kwijt geraakt (nog steeds kwijt gelukkig)
De laatste tijd zie ik dat mensen aan de verboden pilletjes gaan, zoals; ephedrine, clenbuterol, T3 of DNP.
Ik ben benieuwd naar de resultaten van die middeltjes, want ik heb er zelf nog nooit aangezeten.
Zijn er hier mensen die specifiek daarmee ervaring hebben ?
Die mensen durven zich hier niet te melden, want dan worden ze meteen omgepraat/voor gek uitgemaakt door alle verstandige mensen hierquote:Op maandag 28 januari 2008 19:30 schreef dp81 het volgende:
Toch worden er veel pillen verkocht, dus relatief gezien moeten er hier toch ook wel mensen zijn die dit ooit geprobeerd hebben ? of nog steeds doen.
Jij kwaakt ook maar wat, hèquote:Op maandag 28 januari 2008 19:24 schreef Miss_S het volgende:
Nee volgens mij zitten er hier geen mensen die in wonderpilletjes geloven
Het effect gaat nog wel wat verder: het geeft een energiek gevoel, remt de eetlust, ik meen me te herinneren dat clenbuterol ook als anabolen kan worden gebruikt....quote:Op maandag 28 januari 2008 19:30 schreef dp81 het volgende:
Toch worden er veel pillen verkocht, dus relatief gezien moeten er hier toch ook wel mensen zijn die dit ooit geprobeerd hebben ? of nog steeds doen.
Daarbij zijn er claims dat die middelen de stofwisseling met meerdere procenten verhoogt.
Ephedrine wordt gezegd 3 % , Clenbuterol 10 % en DNP 10 % per 100 mcg.
nou, je weet er al genoeg vanquote:Op maandag 28 januari 2008 19:30 schreef dp81 het volgende:
Daarbij zijn er claims dat die middelen de stofwisseling met meerdere procenten verhoogt.
Ephedrine wordt gezegd 3 % , Clenbuterol 10 % en DNP 10 % per 100 mcg.
geen idee, maar het soort mensen dat Sonja't is er volgens mij eerder toe in staat dan mensen die hier en in het Dieettopic zitten die liever GEZOND en normaal afvallenquote:Op maandag 28 januari 2008 19:38 schreef egeltje1985 het volgende:
@ MoBlo: slikken de sonja-bakkeraars enge pillen? Brr, gelukkig heb ik me bij jullie (= de slank de blabla in topics) aangesloten zeg.![]()
ja ik vind dit wel interessant om te weten, omdat er altijd geroepen wordt dat ze 0,0 helpen.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:36 schreef ColdFeet het volgende:
Vanwaar je vraag, eigenlijk?
Ik sonja bakker ook... zo'n beetje. nu iets minder volgens het boek. Ik ben persoonlijk door SB juist veel gezonder gaan eten. Want al dat fruit in die weekmenu's at ik daarvoor echt niet. Ik weet wel dat het niet geweldig is, maar het heeft mij wel bewust gemaakt van mn eten en het afvallen gaat ook goed. Wel vind ik dat er in die boeken te weinig aandacht is voor bewegen. Maar daar heb ik Evy voor.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
geen idee, maar het soort mensen dat Sonja't is er volgens mij eerder toe in staat dan mensen die hier en in het Dieettopic zitten die liever GEZOND en normaal afvallen![]()
Ik crosspost even vanuit het dieettopic:quote:Op maandag 28 januari 2008 19:42 schreef dp81 het volgende:
[..]
ja ik vind dit wel interessant om te weten, omdat er altijd geroepen wordt dat ze 0,0 helpen.
Natuurlijk werkt het wel. Bij de meeste mensen iig. Je valt er reuze fijn van af. Hoe kom je erbij dat het niet werkt?quote:Je krijgt er veel energie van, wat het afvallen natuurlijk bespoedigt, en je eetlust wordt minder, maar de bijwerkingen zijn bij de dosis die je slikt niet mals: slapeloosheid, hartkloppingen, soms ook hartritmestoornissen, opgejaagd gevoel, e.d.
Daarnaast is het ook zinnig om je af te vragen wat het lange-termijneffect is; je kunt die dingen niet blijven slikken.
Ik zou het mensen niet aanraden.
En of je er uiteindelijk iets mee opschiet: als vet en ongezond eten je probleem was, waardoor je dik werd, is dat nog steeds niet opgelost en val je meteen weer terug naar je oude voedingspatroon. Vermoed dat het op zich prima werkt, die middeltjes, maar meer als je voor een bruiloft of feest snel wil afvallen, niet als je het de rest van je leven kwijt wil zijnquote:Op maandag 28 januari 2008 19:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik crosspost even vanuit het dieettopic:
[..]
Natuurlijk werkt het wel. Bij de meeste mensen iig. Je valt er reuze fijn van af. Hoe kom je erbij dat het niet werkt?
Og het gezond is, dat is een tweede.
en als jij eens gewoon naar je eigen topic gingquote:Op maandag 28 januari 2008 19:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jij kwaakt ook maar wat, hè![]()
De grap van de middelen die hij noemt is dat ze wel degelijk werken! Niks wonderpillen aan... Alleen wat vervelende bijwerkingen. Daarom zijn ze dus ook verboden.
tsja.. ik ben echt anti-Sonjaquote:Op maandag 28 januari 2008 19:46 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik sonja bakker ook... zo'n beetje. nu iets minder volgens het boek. Ik ben persoonlijk door SB juist veel gezonder gaan eten. Want al dat fruit in die weekmenu's at ik daarvoor echt niet. Ik weet wel dat het niet geweldig is, maar het heeft mij wel bewust gemaakt van mn eten en het afvallen gaat ook goed. Wel vind ik dat er in die boeken te weinig aandacht is voor bewegen. Maar daar heb ik Evy voor.
Zo kan je ook het beste met SB omgaanquote:Op maandag 28 januari 2008 19:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Over Sonja Bakker: maar haar recepten zijn slank en vaak echt heel erg lekker! Heb eens zitten bladeren in het nieuwste boek (Gezond genieten) en daar staan echt heel erg lekkere dingen in, waar je veel van mag eten! Weekmenu's hoef ik niet.
Ze gaat langzaam vooruit, merkte ik. Het wordt steeds beter, die recepten van haar. Niet meer van die zielloze vet- en suikerarme muffinsquote:Op maandag 28 januari 2008 19:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
En of je er uiteindelijk iets mee opschiet: als vet en ongezond eten je probleem was, waardoor je dik werd, is dat nog steeds niet opgelost en val je meteen weer terug naar je oude voedingspatroon. Vermoed dat het op zich prima werkt, die middeltjes, maar meer als je voor een bruiloft of feest snel wil afvallen, niet als je het de rest van je leven kwijt wil zijn.
En ik doe het ook liever op de gezonde manier, hou niet zo van hulpmiddelen.
Over Sonja Bakker: maar haar recepten zijn slank en vaak echt heel erg lekker! Heb eens zitten bladeren in het nieuwste boek (Gezond genieten) en daar staan echt heel erg lekkere dingen in, waar je veel van mag eten! Weekmenu's hoef ik niet.
Jij bent diegene die meteen over 'kwaakt' zeg, kennelijk vind jij dat ze hier wel pillen gebruikenquote:Op maandag 28 januari 2008 19:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ze gaat langzaam vooruit, merkte ik. Het wordt steeds beter, die recepten van haar. Niet meer van die zielloze vet- en suikerarme muffins
@Miss_S, woef, ja baas. Ik dacht, ik deel eens even wat nuttige kennis... Maar after all ben ik gewoon een ongedisciplineerde fatso
Ik ben nog veel erger gewendquote:Op maandag 28 januari 2008 19:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ze gaat langzaam vooruit, merkte ik. Het wordt steeds beter, die recepten van haar. Niet meer van die zielloze vet- en suikerarme muffins
Ik zal proberen het je uit te leggen:quote:Op maandag 28 januari 2008 19:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Jij bent diegene die meteen over 'kwaakt' zeg, kennelijk vind jij dat ze hier wel pillen gebruiken
en nu ook weer deze reactie, zegt volgens mij genoeg
En dan moet je maar zo stom op mij reageren?quote:Op maandag 28 januari 2008 20:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik zal proberen het je uit te leggen:
Jij roept meteen 'geloven in wonderpilletjes', dan denk ik: miss_S weet niet waar ze het over heeft (het zijn immers GEEN wonderpilletjes) maar die roept dit automatisch & direct....
Ik heb niet de indruk dat iemand hier zo stom zou zijn om die dingen te gebruiken, als dat wel zo is, krijgt diegene direct een PubMed-bombardement van me
Volgens mij zei ze nergens dat mensen hier pillen gebruiken hoorquote:Op maandag 28 januari 2008 19:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Jij bent diegene die meteen over 'kwaakt' zeg, kennelijk vind jij dat ze hier wel pillen gebruiken
en nu ook weer deze reactie, zegt volgens mij genoeg
2 om precies te zijn, maar het ging hier nu niet om wonderpilletjes, maar om stackers en stackers werken wel degelijk! Alleen ze zijn behoorlijk slecht voor je.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef Miss_S het volgende:
En in het afvallen geloven er wel veel in wonderpilletjes en zover als ik weet gelukkig hier niemand, maar goed ik had het natuurlijk nooit mogen zeggen
Daarom waarschijnlijk ook de smiley hequote:Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef freecell het volgende:
[..]
Volgens mij zei ze nergens dat mensen hier pillen gebruiken hoor
En ze kwam wel degelijk met nuttige info. Mensen uit een topic sturen is een beetje not done hè?
Welke 2 in dit topic dan? heb dat vast ff gemistquote:Op maandag 28 januari 2008 20:06 schreef freecell het volgende:
[..]
2 om precies te zijn, maar het ging hier nu niet om wonderpilletjes, maar om stackers en stackers werken wel degelijk! Alleen ze zijn behoorlijk slecht voor je.
dat dusquote:Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef freecell het volgende:
[..]
Volgens mij zei ze nergens dat mensen hier pillen gebruiken hoor
En ze kwam wel degelijk met nuttige info. Mensen uit een topic sturen is een beetje not done hè?
Nou het was niet serieus bedoelt, tuurlijk stuur ik niemand wegquote:Op maandag 28 januari 2008 20:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, heu, je kan niet alles goedpraten met smileys hoor. Ik vond wat ColdFeet zei nuttig, en het is ook wáár.
Dus kan het weer gezellig nu? Ik postte een lijstje! En ik heb gehardgeloopt vandaag, dus ik verwacht nu wel complimenten natuurlijk.
2 in het andere topic. Hier niet voor zover ik weet.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:08 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Welke 2 in dit topic dan? heb dat vast ff gemist
En die dingen noem ik ook wonderpilletjes
Ik wou al zeggen in dit topic verwacht ik dat niet zo snel (als je maar een paar kilo hoeft af te vallen)quote:Op maandag 28 januari 2008 20:13 schreef freecell het volgende:
[..]
2 in het andere topic. Hier niet voor zover ik weet.
Prima als jij het wonderpilletjes noemt, dan zijn paracetamolletjes ook wonderpilletjes.
Stackers is medicatie.
Herbalife ed zijn wonderpilletjes, stackers doen wel degelijk iets met je lijf.
Zo'n hekel aan de lente?quote:
En met de hand al wat kleine dingen doen is ook geen idee?quote:Op maandag 28 januari 2008 20:16 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zo'n hekel aan de lente?![]()
(ok ik ben te flauw ... ik moet eigenlijk iets gaan doen, maar ik weet niet wat ... en ik heb heel erg veel zin om mijn oude shirts te gaan vermaken/innemen, maar dat kan niet omdat mijn moeder niet thuis is, ik niet weet hoe de naaimachine werkt en ik er nog steeds niet uit ben hoe ik dat dan moet doen zonder alles te slopen. Daar wordt ik onrustig en flauw van
.)
Waar geef je eigenlijk les?quote:Op maandag 28 januari 2008 20:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Je mag wel langskomen bij mij, ik heb nog 30 posteropdrachten die ik na moet kijken, waar ik niet uitkom omdat het heel subjectief is en geen meerkeuze
quote:Op maandag 28 januari 2008 20:16 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zo'n hekel aan de lente?![]()
(ok ik ben te flauw ... ik moet eigenlijk iets gaan doen, maar ik weet niet wat ... en ik heb heel erg veel zin om mijn oude shirts te gaan vermaken/innemen, maar dat kan niet omdat mijn moeder niet thuis is, ik niet weet hoe de naaimachine werkt en ik er nog steeds niet uit ben hoe ik dat dan moet doen zonder alles te slopen. Daar wordt ik onrustig en flauw van
.)
wat voor stage doe je ?quote:Op maandag 28 januari 2008 20:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Waar geef je eigenlijk les?
Na een dag weer stage gehad hebben weet ik zeker dat ik met kinderen wil gaan werken
Buitenschoolse opvang, heb vorig jaar ookal Tussenschoolse opvang als werk gedaanquote:
Klinkt als mijn smoesjes dat mijn sportbh's in de was zatenquote:Op maandag 28 januari 2008 20:28 schreef mordradead het volgende:
Ik zou gaan hardlopen... is m'n broek in de was en m'n andere heeft m'n moeder weggegooitkorte broek vind ik nog wat te koud..... morgen dus maar nieuwe broek kopen en hardlopen/fietsen... dat laatste heb ik ook allang niet gedaan zeg.
Net weer rijles geregelt.. voor de vakantie gestopt want ik vind het niks aan maar omdat ik op reis wil en het met liften soms wel handig is toch maar weer bezig gaan
oké cool ... wat voor opleiding hoort daarbij SPW ofso?quote:Op maandag 28 januari 2008 20:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Buitenschoolse opvang, heb vorig jaar ookal Tussenschoolse opvang als werk gedaan
Zou niet echt les willen geven, of misschien in de kleuter klas maar zoiets als de BSO lijkt me erg leuk
Ik doe pedagogiek (is HBO en niet echt nodig voor BSO) maar goed misschien denk ik wel anders over het soort werk dat ik wil gaan doen over een paar jaarquote:Op maandag 28 januari 2008 20:31 schreef Jeipod het volgende:
[..]
oké cool ... wat voor opleiding hoort daarbij SPW ofso?
zit zelf zoals misschien al bekend was op de pabo .. .ben nu aan mn eindstage bezig (jeej)
Geen idee! Maar ik las zaterdag wel in de krant dat een broodje kroket gezonder is dan een broodje kaasquote:Op maandag 28 januari 2008 20:30 schreef motorbloempje het volgende:
iemand die trouwens weet of er verschil zit tussen gesmolten kaas en gewone kaas?
heb ergens gehoord dat een boterham met kaas gezonder is dan een tosti bijvoorbeeld..![]()
vraag me nog steeds af of ik dan vanmiddag ongezonder heb gelunched door mijn meegenomen boterhammen de tostificeren
quote:Amsterdam, zaterdag 26 januari 2008
Een broodje kroket blijkt beter dan een broodje kaas
Martijn Katan is gefascineerd door de werking van het menselijk lichaam. "Een heel klein stukje lijf, zelfs de allerkleinste mier, zit nog gecompliceerder in elkaar dan een Boeing 747. De nieuwste computer is er nog beginnerslego bij."
Als onderzoeker realiseert hij zich terdege dat het een systeem is 'dat je verstand nog altijd te boven kan gaan'. "Bijna iedereen denkt te weten wat gezond eten is. De enige die het niet zeker weet, is misschien de voedingswetenschapper zelf." Die beseft dat nieuwe 'ontdekkingen' niet zelden weer herzien moeten worden doordat ze door de tijd en nieuwe onderzoeken worden ingehaald.
Hebben rode wijn en chocolade, zoals wordt beweerd, inderdaad een gunstig effect op het hart? De liefhebbers willen het maar wat graag geloven."Maar op z'n vroegst weten we dat pas zeker over tien tot twintig jaar," zegt Katan. Nieuws over voeding is echter 'hot' en blijft niet lang op de plank. Maar wat is nu waar? Wanneer eet je een broodje - écht - gezond en wanneer een broodje aap?
Tijdens het schrijven van zijn boek stuitte Katan op zaken waar hij nog nooit bij had stilgestaan. "Ik had me bijvoorbeeld nooit gerealiseerd dat veel mensen denken dat je lichaam 's nachts stilstaat en dat het moet worden opgestart door te ontbijten." Op een lege maag zou het lichaam immers niet goed aan de slag kunnen? Een fabel, aldus Katan. "Net zoals de veronderstelling dat je 's avonds voor het slapen gaan niet meer zou mogen eten. De motor van je lijf loopt namelijk 24 uur per dag."
Terug naar het ontbijt. "Er zijn inderdaad aanwijzingen dat je wat suffer bent op een lege maag. Aan de andere kant is het effect van ontbijten een stuk minder groot dan het drinken van twee koppen koffie."
Maar van koffie drogen we toch uit? Alweer een fabel, doceert de hoogleraar.
"Mensen die dagelijks koffie drinken," weet hij, "hebben net zo veel vocht in hun lichaam als mensen die cafeïne vermijden." En voor diegenen die zich toch druk maken over hun cafestol en cholesterol? Bij filter- en Senseokoffie komt het cholesterolverhogende cafestol niet in je kopje. Dus: geen probleem.
Vaak zijn fabels hardnekkig en ook wel begrijpelijk. Want wat kan er nou gezond zijn aan een kroket?
Katan ontdekte echter - tot zijn eigen verrassing - dat er wel degelijk iets te zeggen was in het voordeel van 'de ongezondste snack van Nederland'.
"De laatste jaren is het frituurvet sterk verbeterd en de kroket levert, zo blijkt, ook behoorlijk wat ijzer op." Waar dat ijzer vandaan komt? Katan heeft er nog geen sluitende verklaring voor gevonden. "Eerst dacht ik nog aan een tikfout, maar dat was niet zo. Het zou misschien kunnen komen door het gebruik van orgaanvlees. Lever is bijvoorbeeld heel rijk aan vitamine C en mineralen. Of misschien door een beetje bloedpoeder? Ik heb er met de industrie over gebeld. Maar die zeiden dat dat niet zo is."
Dus blijft hij zoeken. Zijn conclusie op dit ogenblik: "In vergelijking met een broodje kaas bevat een broodje kroket minder vet en
calorieën, veel minder van het ongezonde verzadigde vet, meer opneembaar ijzer, en qua vitamines schelen ze weinig. Alles bij elkaar is een kroket beter dan kaas."
Niet iedereen zal even blij zijn met een aantal conclusies die Katan trekt. Want zijn biologische groenten en fruit nu echt beter voor onze gezondheid? Katan zou het graag beamen. "Ik ben erg geporteerd voor biologische landbouw. Dan denk ik aan de antroposofische boerderijen die ik wel eens bezoek. Daar wordt met aandacht en liefde omgegaan met de natuur en het milieu."
Maar onderzoek wees uit dat er in biologisch geteelde groenten vrijwel dezelfde hoeveelheden voedingsstoffen zitten als in de conventionele varianten. "Toen het NOS Journaal me vroeg daarover iets te zeggen, vond ik dat heel moeilijk. Maar het is zoals het is."
Wel staat vast dat het complete eet/leefpatroon van mensen die bewust biologisch of vegetarisch eten beter is. "Ze zijn meer bezig met gezonde voeding, roken minder, zijn serieuzer. Ze krijgen ook minder auto-ongelukken, niet door het eten van onbespoten sla, maar omdat ze niet zo snel met twaalf pilsjes achter het stuur gaan zitten."
Over alcohol is Katan duidelijk. Daar kan een mens kanker van krijgen. "We zijn tegenwoordig overal bang voor. Voor hormonen in het vlees, pesticiden en andere chemicaliën in het voedsel. Terwijl het effect daarvan op het lichaam vrijwel nihil is. Maar dat je van alcoholgebruik onder meer borstkanker en mond- en keelkanker kunt krijgen, hoor je weinig tot niks. Zelfs artsen kennen het verband tussen alcohol en borstkanker niet."
Nee, het is niet zijn bedoeling om de lezers angst aan te jagen met wat ze allemaal wel of niet kunnen oplopen. Wat men uit zijn boek wil halen om gezonder te leven is aan eenieder om zelf te bepalen.
Veel fruit eten bijvoorbeeld? Sommige mensen voelen zich schuldig als ze hun dagelijkse twee stuks fruit niet halen. Maar, aldus Katan, zo ernstig is dat helemaal niet. "Zolang je tenminste dat fruit niet systematisch vervangt door vruchtenvlaai of appeltaart. Fruit eten is vooral goed omdat er weinig calorieën in zitten en als je behoefte hebt aan iets zoets is het veel beter dan een reep ."
Onderzoek heeft wel uitgewezen dat fruiteters minder vaak een hartinfarct krijgen. Katan: "Maar fruiteters joggen meer, roken minder, zijn slanker en eten meer vis, allemaal dingen die goed zijn voor het hart." Op dit ogenblik, zegt hij, denken de meeste deskundigen dat fruit tegen de meeste soorten kanker weinig doet. Dus ook vers geperst sinaasappelsap niet. "Daar zit net zoveel suiker in als cola. Zeker vier klontjes."
Natuurlijk moet men fruit en groenten blijven eten voor een goede voeding, al vindt Katan wel dat de hype eromheen overdreven is. "Groenten en fruit zijn prima, maar je moet niet de suggestie wekken dat daar allerlei magische stoffen in zitten die effecten hebben op bijvoorbeeld het voorkomen van kanker."
H ebben moderne yoghurtjes als Yakult of Activia wel een gunstige werking op het lijf? Katan: "Je moet die reclame bekijken met het oog van een advocaat. Eigenlijk beloven de meeste producten niks. Activia zegt wel dat het de stoelgang bevordert, maar Danone heeft mij nu verteld wat ze daarmee bedoelen. Activia claimt niet dat het effect heeft op hoe vaak je ontlasting produceert, of hoe hard je moet persen, of hoe hard of zacht je ontlasting is. Activia claimt alleen dat het ervoor zorgt dat voedsel sneller door je darmen gaat. Wat je daaraan hebt? Geen idee!"
"Becel pro-activ-yoghurt verlaagt wel het cholesterol met ongeveer acht procent. Maar dat is niet aanzienlijk, zoals ze zelf beweren. Een goed medicijn verlaagt het cholesterolgehalte met dertig tot veertig procent."
En al die nieuwe groenten- en fruitsapjes in handzame flesjes? Katan: "Of die sapjes gezond zijn is onduidelijk." Waarom ze dan toch zo'n succes zijn? "Het is niet mijn vak om te snappen wat mensen denken. Ik gok dat ze een quick fix willen. Zo van: 'Ik drink zo'n flesje en hoef verder geen moeite meer te doen.' We leven in een tijd dat steeds meer voedsel voor het grijpen ligt. Makkelijk voedsel dat je met één hand kunt eten en overal mee naar toe kunt nemen zonder dat het gaat lekken. Daartegenover staat dat de mogelijkheden om al die calorieën weer te verbranden, afnemen. Je hoeft minder af te wassen, overal is wel een knopje of een machientje voor. Van je bed ga je naar de eetkamerstoel, van daaruit naar je autostoel en je bureaustoel en dan weer naar huis, op de bank."
Dus wordt de mens dikker. "In het begin zag je dat probleem vooral bij lager opgeleiden. Hoger opgeleiden letten dikwijls meer op hun eetpatroon. Maar nu zien we dat ze aan een inhaalslag zijn begonnen. Ik denk dat alle dijken op een gegeven moment barsten, met zo veel eten om ons heen."
Meer bewegen, de auto thuislaten en de kinderen per (bak)fiets naar school brengen. Het zijn enkele wapens in de strijd tegen het vet. En natuurlijk geen vette hap meer op school, geen frisautomaten, meer gym. Katan: "Dat klinkt allemaal logisch, maar of het werkt weet je pas als je het in de praktijk test. In Frankrijk hebben ze de frisdrankautomaten in scholen verboden, en nu zie je een hele nieuwe industrie van Algerijnen die er met karretjes met fris langsgaan."
Een andere oplossing dan? "In twee dorpjes in Noord-Frankrijk sloegen ze de handen ineen om vetzucht te lijf te gaan. "Met meer gym, extra fiets-en wandelpaden en adviezen van diëtisten en fitnesstrainers. Iedereen deed mee: politici, dokters, supermarkten. Uiteindelijk zag je er minder dikke kinderen dan in plaatsen waar niets werd gedaan." Het programma wordt inmiddels in heel Frankrijk beproefd, en ook in Zwolle is men met een dergelijk onderzoek begonnen."
Voelt hij een zendingsdrang in zich? "Ik heb een drang om uit te vinden hoe de dingen in elkaar zitten en dat te vertellen. Of men er iets mee doet raakt me minder. Mensen hoeven niks van me aan te nemen." Wat men wel moet blijven doen is genieten van eten.
"Je moet je er wel lekker bij voelen. Anders kun je net zo goed de soep, groenten en het vlees tegelijkertijd in de mixer gooien."
Is broccoli goed tegen kanker, is biologisch eten echt gezonder en wat is er mis - of niet - met de kroket? Prof. dr. Martijn Katan, hoogleraar voedingsleer aan de VU, schreef er een openhartig boek over: Wat is nu gezond? Vol fabels en feiten over ons dagelijks eten.
Wat is nu gezond?
Fabels en feiten over voeding.
Feit: Blijvend afvallen is moeilijk, omdat we doorlopend lekkere dingen voorgeschoteld krijgen en zelden worden gedwongen om te bewegen. Slechts tien tot twintig procent slaagt. Dat is minder dan bij het afkicken van heroïne.
Fabel: Verontreinigingen in voedsel zijn een belangrijke oorzaak van kanker.
Feit: Of dioxines, bestrijdingsmiddelen en hormonen in voedsel kanker veroorzaken, staat niet echt vast. Het aantal mensen dat er kanker van krijgt, is in elk geval klein in vergelijking met het aantal dat kanker krijgt van alcohol of vetzucht.
Fabel: Gedroogde pruimen werken laxerend.
Feit: Eén volkorenboterham werkt laxerender dan vijf gedroogde pruimen.
Fabel: Fruit is rijk aan vitamines.
Feit: Appels, druiven en peren bevatten nauwelijks vitamines. Citrusfruit is wel rijk aan vitamine C, maar daar krijgen we al genoeg van binnen. Sinaasappels zijn wel een goede bron van foliumzuur.
Fabel: Fritessaus maakt dik en is slecht voor het cholesterol.
Feit: Fritessaus bestaat grotendeels uit water en voor de rest uit plantaardige olie, rijk aan onverzadigd vet. Fritessaus verlaagt het cholesterolgehalte van het bloed en bevat niet veel calorieën.
Copyright: Het Parool
quote:Op maandag 28 januari 2008 20:35 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Geen idee! Maar ik las zaterdag wel in de krant dat een broodje kroket gezonder is dan een broodje kaas
Lang artikel, maar wel heel interessant!
[..]
Eigenlijk niet echt, vind rijden niet zo leuk... ik word liever geredenquote:Op maandag 28 januari 2008 20:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Klinkt als mijn smoesjes dat mijn sportbh's in de was zatenmaar het is wel zo, je gaat niet in een korte broek lopen nu
En nu wel weer beetje zin in rijles?
Ik vond rijlessen ook niet echt geweldig, maar het zelf rijden is echt leukquote:Op maandag 28 januari 2008 20:50 schreef mordradead het volgende:
[..]
Eigenlijk niet echt, vind rijden niet zo leuk... ik word liever gereden![]()
Ik moet ook nog even op zoek naar een nieuwe opleiding trouwensmorgen even dat maar regelen dan, vriend van me heeft ergens allemaal gesprekken gehad en testen gedaan en hem hielp het heel veel.
Zo maar even een broodje kroket denk ik
Ik ben maar foto's in gaan plakken. Loop pas een paar jaar achter, kan mn reizen weer herleven en het is een hels karwei. Zakjes suiker van een paar jaar oud waar ik toen een leuk souvenir in zagquote:Op maandag 28 januari 2008 20:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
En met de hand al wat kleine dingen doen is ook geen idee?
Ik zou ook graag beter met het naaimachine om kunnen gaanheb het een tijdje gekunnen omdat het voor school moest
Succes ermee! Mijn vader moest het ook vaak doen, en dan liet hij mijn moeder en mij soms meebeslissen, omdat het gewoon heel erg moeilijk is daar eerlijk in te zijnquote:Op maandag 28 januari 2008 20:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Je mag wel langskomen bij mij, ik heb nog 30 posteropdrachten die ik na moet kijken, waar ik niet uitkom omdat het heel subjectief is en geen meerkeuze
Misschien is het handig als je niet direct klaarstaat met een mening als je niet weet waat je het over hebt, that's all.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
En dan moet je maar zo stom op mij reageren?
Ik moet eigenlijk gewoon mijn mond houden?
En in het afvallen geloven er wel veel in wonderpilletjes en zover als ik weet gelukkig hier niemand, maar goed ik had het natuurlijk nooit mogen zeggen
hmm oké ... misschien ook een opleiding wat ik overweeg na een aantal jaren werken ... heb shcoon genoeg van school, dus eerst maar money verdienen en op mezelf gaan ...quote:Op maandag 28 januari 2008 20:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik doe pedagogiek (is HBO en niet echt nodig voor BSO) maar goed misschien denk ik wel anders over het soort werk dat ik wil gaan doen over een paar jaar
Foto's inplakken vind ik echt zo'n vervelend werk, maar wel leuk om terug te kijken en beleven natuurlijkquote:Op maandag 28 januari 2008 21:11 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik ben maar foto's in gaan plakken. Loop pas een paar jaar achter, kan mn reizen weer herleven en het is een hels karwei. Zakjes suiker van een paar jaar oud waar ik toen een leuk souvenir in zag.
Geen zin in school vanavond in ieder geval.
[..]
Succes ermee! Mijn vader moest het ook vaak doen, en dan liet hij mijn moeder en mij soms meebeslissen, omdat het gewoon heel erg moeilijk is daar eerlijk in te zijn!
Leuk artikel! Maar neem het zoals alle dingen rondom gezond met een korrel zout, ga nu niet opeens aan de broodjes kroket ofzoquote:Op maandag 28 januari 2008 20:35 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Geen idee! Maar ik las zaterdag wel in de krant dat een broodje kroket gezonder is dan een broodje kaas
Lang artikel, maar wel heel interessant!
[..]
Ik vind het tot nutoe een erg leuke opleiding, zou hierna nog wel verder willen gaan studeren maar dat zie ik dan welquote:Op maandag 28 januari 2008 21:17 schreef Jeipod het volgende:
[..]
hmm oké ... misschien ook een opleiding wat ik overweeg na een aantal jaren werken ... heb shcoon genoeg van school, dus eerst maar money verdienen en op mezelf gaan ...
Ik vind rijles btw wel leuk! Heb hele leuke instructeurs .. en het feit dat er een grote L op mn dak staat werkt rustgevendDenk dat als ik binnekort mn rijbewijs heb en ik zelf moet gaan rijden het ff wennen wordt .... geen L meer op het dak dus zelf de fouten incasseren
Ik heb het zakje leeggegooid en zonder de suiker ingeplaktquote:Op maandag 28 januari 2008 21:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Foto's inplakken vind ik echt zo'n vervelend werk, maar wel leuk om terug te kijken en beleven natuurlijk
En heb je het zakje suiker ook ingeplakt?
Iets 'zwaars' gegeten ?quote:Op maandag 28 januari 2008 21:24 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben terug van het hardlopen. De 3 x 3 min gingen goed, maar na 1 x 6 (van de 3 x 6) ging het fout. Had al een zeurend pijntje in m'n zij en dat werd hoe langer hoe erger.
Uiteindelijk afgehaakt dus. Morgen proberen we het weer
. Vorige week had ik ook zoiets en toen ging het de keer daarop fantastisch, dus
.
Nu ga ik even verder kijken naar Melrose Place. Weltrusten alvast
.
Believe me: het studeren lijkt nu nog zo leuk, maar je zult het ook wel een keer zat zijn, hoorquote:Op maandag 28 januari 2008 21:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik vind het tot nutoe een erg leuke opleiding, zou hierna nog wel verder willen gaan studeren maar dat zie ik dan wel
Ik reed vandaag achter mijn oude rijlesautowas wel leuk
Ja maar ik heb leren altijd leuk gevonden, en er zijn zoveel dingen die ik leuk vindquote:Op maandag 28 januari 2008 21:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Believe me: het studeren lijkt nu nog zo leuk, maar je zult het ook wel een keer zat zijn, hoor.
Eigenlijk wil ik nog graag een andere studie doen na m'n huidige, maar ik weet dat mijn concentratievermogen niet meer is wat het was en ik wil toch wel eens m'n eigen centjes gaan verdienen.
Yepquote:Op maandag 28 januari 2008 21:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Iets 'zwaars' gegeten ?
Ik heb daar ook afentoe last van en prettig is het inderdaad niet
Soms kan je er ook geen rekening meehouden, daarom loop ik nu liever in de ochtend. Mijn ontbijt is meestal niet zo zwaarquote:Op maandag 28 januari 2008 21:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Yep.
Heb een burrito gehad (besteld) en hij was niet eens lekker.
Vorige week maandag had ik dus ook een steek en dat kwam nadat ik patat had gegeten (ook al zaten er wel 3 uren tussen eten en hardlopen).
Conclusie: geen troep meer eten voor het hardlopen. Of liever: helemaal geen troep meer. Op zo nu en dan een broodje kroket na dan![]()
.
Ik bewaar dat soort dingen ook altijd, entreebewijzen, kaartjes, programmaboekjes, en bij mij komen ze allemaal op mn prikbord en kaarten op mn deur. Zo is mn kamer een stuk vrolijkerquote:Op maandag 28 januari 2008 21:27 schreef mordradead het volgende:
Ik heb dit jaar ook van alles bewaard, bijna van alles nog bonnetjes en sowieso alle tickets/entreebewijzen nog... van het jaar ervoor kwam ik vandaag wel een entreebewijs tegen dus die kan er ook nog wel in. Ik maak het digitaal, even kijken hoe zo'n boek er uit komt te zienwel vervelend dat ik van 5 mensen foto's heb
ik ben bang dat ik een toffe ga missen
Leuk en leerzaam artikel!quote:Op maandag 28 januari 2008 21:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind dat soort relativerende artikelen altijd wel leuk. Er wordt toch een hoop onzin geschreven over eten en voedsel en afvallen en gezond en ongezond. Dan word ik altijd wel blij van mensen die dat weer een beetje rechttrekken.
Ik heb leren ook altijd leuk gevondenquote:Op maandag 28 januari 2008 21:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja maar ik heb leren altijd leuk gevonden, en er zijn zoveel dingen die ik leuk vind
Maar we zullen inderdaad zien, eerst dit halen
Godsdienst lijkt me ook echt zo interessantquote:Op maandag 28 januari 2008 21:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb leren ook altijd leuk gevonden. Behoorde op de havo tot de top 3 vd klas
(onze mentrix hield van die lijstjes bij). Maar als ik de bovenbouw van de havo meetel (en dat doe ik, want ik was een bolleboos), studeer ik straks alweer 9 jaar en op een gegeven moment ben je er wel een beetje klaar mee
. Misschien dat dat *straks* wel weer opleeft, hoor en ik nog wel eens een deeltijdstudie ga doen (godsdienstwetenschap
). Maar eerst maar eens aan het werk
.
Maaruhm, kun je wat vertellen over de inhoud en dergelijke dan?quote:Op maandag 28 januari 2008 21:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik vind het tot nutoe een erg leuke opleiding, zou hierna nog wel verder willen gaan studeren maar dat zie ik dan wel
Ik reed vandaag achter mijn oude rijlesautowas wel leuk
Ik was eerst van plan om dat nog een jaartje voltijd te doen, maar ik wil eigenlijk ook wel eens geld gaan verdienen en nog een jaar lenen puur voor de leuk is best wel ingrijpend. Mijn moeder heeft het uit mijn hoofd gepraatquote:Op maandag 28 januari 2008 21:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Godsdienst lijkt me ook echt zo interessant![]()
Zal inderdaad nog wel deeltijdstudie's worden later
Misschien handig als je me pm'ed of in het fotoboek reageert, anders word het wel heel offtopic hierquote:Op maandag 28 januari 2008 21:34 schreef Jeipod het volgende:
[..]
Maaruhm, kun je wat vertellen over de inhoud en dergelijke dan?Altijd handig om het van iemand te horen die de opleiding daadwerkelijk doet
Hehe, ja wij komen met rijlessen veel lui tegen die hij ooit heeft gehad ... en sommige lui altijd btje treiteren enzo ... bv bij het optrekken bij een stoplicht ... of als je ervoor rijdt langzamer gaan en alarmlichten aan doendat soort stomme dingen ...
Nee juist redelijk gezond volgens mij, volkoren pistoletjes, magere kwark, stoommaaltijd zalm en een glas coolbestquote:Op maandag 28 januari 2008 22:03 schreef Sylvana het volgende:
Wat heb je dan gegeten? Als het anders dan normaal was, niet veel meer, maar minder gezond, dan heb je al snel dat je denkt dat je teveel heb gegeten, ook al was het maar 1200 kcal.
Dat valt idd wel mee dan ja, dan weet ik het ook niet.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Nee juist redelijk gezond volgens mij, volkoren pistoletjes, magere kwark, stoommaaltijd zalm en een glas coolbest
En zit nu een liga te eten, dus dat is dan het enige dat eigenlijk niet in het rijtje hoort
Ben gewoon een raar meisjequote:Op maandag 28 januari 2008 22:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat valt idd wel mee dan ja, dan weet ik het ook niet.
quote:Op maandag 28 januari 2008 22:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik neem/nam wel eens vezelpillen
Nu heb ik een nieuwe filosofieBijna alleen dingen eten waarvan je naar de wc moet
![]()
!
Ik vind het wel fijn om 1-2x per week naar de wc te gaanquote:
ik ga gemiddeld zo'n 10-15 keer per dagquote:Op maandag 28 januari 2008 22:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn om 1-2x per week naar de wc te gaan
Liefst elke dag dan is mn buik ook minder opgeblazen
Dat eerst zinnetje was sarcastisch of niet? Hoop ik tenminstequote:Op maandag 28 januari 2008 22:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn om 1-2x per week naar de wc te gaan
Liefst elke dag dan is mn buik ook minder opgeblazen
Oei oei oei!!!quote:Op maandag 28 januari 2008 22:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik neem/nam wel eens vezelpillen
ja ik heb ook een potje multi vitamine en een potje vitamine C maar heb het idee als ik alles bij elkaar eet het niet zo goed werkt of zoquote:Op maandag 28 januari 2008 23:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oei oei oei!!!
Laat me raden, je hebt ook weleens vitamine C geslikt?
JUNK
Maar is 1 a 2 keer per week niet veelste weinig?quote:Op maandag 28 januari 2008 23:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Sarcastisch? Nou ja ik vind het wel fijn om na 5 dagen niet naar de wc gemoeten weer eens wel te gaan
En ik eet elke dag musli/drink veel water/ eet veel crackers dus daar ligt het niet echt aan
ja veel meer kan je ook niet doenquote:Op maandag 28 januari 2008 23:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja vind ik ook.. maar als vezelpillen/brood/fruit/enz niet helpt
Niet per se. De een gaat twee keer per dag, de ander een keer per week. Pas als het patroon afwijkt van de normale frequentie is er reden om er eens beter op te letten.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar is 1 a 2 keer per week niet veelste weinig?
Dat kan je lichaamstype/bouw zijn, ik zie weleens mensen die letterlijk een kont van 1 meter dik hebben en dan een naar verhouding klein bovenlichaam.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 01:35 schreef zwahiel het volgende:
zeg hier is een interessante:
Aan de voorkant en borst en zo gaat 't vet weg, maar nu zit ik met een soort halve zwemband aan de achterkant van mijn lijf. Zo halverwegen de zijkant dijt het een beetje uit en achterop heb ik nu een soort achterbumper zitten
Aan de voorkant begint eindelijk een soortement van lijnenspel zichtbaar te worden (nah entlich!) Maar de achterkant faalt nog een beetje en begint nu extra op te vallen bij mij. Dat moet natuurlijk niet, iemand nog tips?
Ow ok, weer iets geleerdquote:Op maandag 28 januari 2008 23:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet per se. De een gaat twee keer per dag, de ander een keer per week. Pas als het patroon afwijkt van de normale frequentie is er reden om er eens beter op te letten.
Dat zat ik vanmorgen ook te denken, echt stom is datquote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:43 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen
Nog even ontbijten en dan maar weer naar school. Gewoon weer een bakje kwark met muesli, ga proberen komende tijd even geen hagelslag meer te eten (en 's morgens blief ik niet veel meer dan hagelslag op brood) om een beetje af te kicken van al dat zoet. Kijken of dat lukt, want ik begin weer boller te worden ...
Gek trouwens, als je afvalt, bijvoorbeeld van 70 naar 65, ben je heel erg blij met die 65. Val je verder af naar 60, en kom je daarna aan tot 63, dan is die 63 opeens niet mooi en wat dikkig ... terwijl je daar eerst een moord voor had gedaan. Niet dat ik zoveel afval, maar bij mij zie je ieder kilootje en het valt me nu opeens heel erg op dat ik eigenlijk alleen genoegen neem met het laagste gewicht.
Soms zeggen mensen precies het juiste. Dank je welquote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:43 schreef Chicolate het volgende:
Gek trouwens, als je afvalt, bijvoorbeeld van 70 naar 65, ben je heel erg blij met die 65. Val je verder af naar 60, en kom je daarna aan tot 63, dan is die 63 opeens niet mooi en wat dikkig ... terwijl je daar eerst een moord voor had gedaan. Niet dat ik zoveel afval, maar bij mij zie je ieder kilootje en het valt me nu opeens heel erg op dat ik eigenlijk alleen genoegen neem met het laagste gewicht.
Volgens mij bestaat een te lage tailleomtrek niet. Zolang je geen ondergewicht hebt, zal het wel goed zijnquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:28 schreef dp81 het volgende:
hallo mensen, er is veel bekend over een te hoge tailleomtrek, maar wanneer is je tailleomtrek te laag ?
Ik heb zelf slechts een tailleomtrek van 70 cm (ik ben wel een man..) en er is echt alleen maar over een te hoge tailleomtrek informatie te vinden. mijn BMI zit rond de 20,0 dus in dat opzicht geen ondergewicht.
Iemand die er meer over kan vertellen ?
Dan ben je wel meteen wakkerquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:30 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen.
Ik ben alweer even bezig. Vanochtend heeft één van de katjes op verschillende plekken in de gang gekotst. Eén keer raden wie erin ging staan
.
Even afmaken waar ik nu mee bezig ben en dan ga ik even lekker douchen. Vanavond weer hardlopen
. Hopelijk met meer succes dan nu
. Als het goed is, komt Marks hartslagmeter met afstandssensor straks ook binnen, dus dan weten we vanavond ook meteen hoe hard we nu eigenlijk gelopen hebben
.
Als ik kijk naar de centimers die in veel tabelletjes genoemd worden dan zit ik er ver uit de buurt, om die reden ben ik benieuwd.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:30 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat een te lage tailleomtrek niet. Zolang je geen ondergewicht hebt, zal het wel goed zijn![]()
En op zich is 70 cm toch ook weer niet zo weinig?
En vind je het ook lekker om te fietsen? of eigenlijk liever nietquote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:03 schreef Aventura het volgende:
Net weer een half uur gefietst naar mijn werk. Ik merk nu toch vooruitgang - ik woog vanmorgen 68,5 kilo ongeveer. Dat gaat de goede kant op. De klio's gaan er snel af als ik beweeg merk ik.
Niet erg verrassend
De kater is gecastreerdquote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:13 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Viking: is het wel slim om je katjes zo bij elkaar te laten als de een krols is? Of vind je het niet erg als je straks een huis vol hebt? We waren best blij toen het katje van m'n vriend gesteriliseerd was, want het was gewoon zielig hoe ze met het tapijt bezig was![]()
Zover als ik weet niet, daarom was het juist grappigquote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:18 schreef freecell het volgende:
Kotsen katten ook als ze zwanger zijn?
Het heerst wel geloof ik, Jaina heeft vanacht ook gekotst (een heel huis met plavuizen en laminaat en eht beest kotst op het enige kleed)
70 CM is niet echt idioot weinig taille toch? Ik zit op 73 en dat is echt niet te weinig.
Net even mijn man gemeten, die heeft een taille van 60
Dat doen ze expres, katjes willen niet op een harde ondergrond kotsen (dan spettert het tegen hun pootjes ofzoquote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:18 schreef freecell het volgende:
Kotsen katten ook als ze zwanger zijn?
Het heerst wel geloof ik, Jaina heeft vanacht ook gekotst (een heel huis met plavuizen en laminaat en eht beest kotst op het enige kleed)
70 CM is niet echt idioot weinig taille toch? Ik zit op 73 en dat is echt niet te weinig.
Net even mijn man gemeten, die heeft een taille van 60
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
happiness allover![]()
81,9
goedemorgen
Daarom houden we ook allemaal van kattenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:44 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat doen ze expres, katjes willen niet op een harde ondergrond kotsen (dan spettert het tegen hun pootjes ofzo).
Ik heb een taille van 68 cm, maar voor een man is 70 wel vrij laag denk ik. Maar ongezond zal het niet zijn, als je niet ook nog te weinig weegt.
Die van mij kotsen vrijwel altijd in de gang. Zeer zelden op mijn kamer en al helemaal zeer zelden op mijn bed ofzo.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:44 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat doen ze expres, katjes willen niet op een harde ondergrond kotsen (dan spettert het tegen hun pootjes ofzo).
Ik heb een taille van 68 cm, maar voor een man is 70 wel vrij laag denk ik. Maar ongezond zal het niet zijn, als je niet ook nog te weinig weegt.
Succes met je tentamenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:53 schreef egeltje1985 het volgende:
Goeiesmorgens! Ik ben nog even hard aan het leren. En dan vanmiddag tentamen. En dan zie ik net een mailtje van een docent dat ik voor een nieuw vak komende maandag 2 dingen moet lezen en er vragen bij moet maken. Euh, wanneer moet ik dat doen? Ik heb geeneens tijd om de artikelen te kopiëren... Snif. (Woehoe, iemand anders gaat het voor mij kopiëren. Leve de mobiele telefoon!)
Owja, het is een topc over slank worden. Nou, door al het stressen van het leren val ik volgens mij wel af.Ik heb totnutoe 2 crackers op, met magere smeerworst. Jum. Ik ben met kleren aan nu wel tevreden over hoe ik er uit zie, maar ik vind mezelf nog niet bikini-klaar. Maar ik hoop dat het hardlopen daar verandering in gaat brengen.
Dus ik was niet de enige die daar last van hadquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Goedemorgen y'allnet weer lekker gesport, en omdat ik niet had ontbeten (helemaal geen trek
) voordat ik wegging, dus ik eet nu maar een extra uitgebreid ontbijt: een bagel met philadelphia light bieslook en gerookte zalm
!
Lekker. Nadeel alleen is dat ik met zo'n rooie kop aan kom op het werk...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
En vind je het ook lekker om te fietsen? of eigenlijk liever niet
Wel fijn dat je het inderdaad lekker vind.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:04 schreef Aventura het volgende:
[..]
Lekker. Nadeel alleen is dat ik met zo'n rooie kop aan kom op het werk...
Nee, verbazingwekkend genoeg niet! Viel me heel erg mee, ik had namelijk wel een appel meegenomen voor als ik na het sporten ineens heel erg honger zou krijgen. Wel veel water tussendoor gedronken, maar de appel zit nog in m'n tas.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dus ik was niet de enige die daar last van had
Geen last van gekregen dat je niet ontbeten had?
Gelukkigquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:06 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nee, verbazingwekkend genoeg niet! Viel me heel erg mee, ik had namelijk wel een appel meegenomen voor als ik na het sporten ineens heel erg honger zou krijgen. Wel veel water tussendoor gedronken, maar de appel zit nog in m'n tas.
Omdat je dan teveel loopt of ligt het aan de loopband?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Gewoon m'n standaardrondje gedaan: kwartier fietsen, dan half uur gewichten, dan kwartier lopen en kwartier crosstrainer.
Ik begin wel een stevige hekel aan de loopband te krijgen, misschien maar eens een sportschoolmedewerker vragen wat ik daar voor in de plaats zou kunnen doen. Doordat ik nu tussendoor ook Evy hardloop krijg ik op de loopband best snel last van m'n knieën.
Ja dat kan ik me voorstellen, tijdens een les had Evy het over dat je om je heen moest kijken en genieten.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Geen idee, maar is gewoon niet meer zo leuk om op de loopband (met nep-fris-briesje) te lopen als je tussendoor ook al buiten rent, dat is namelijk veel fijner. Dan ga ik liever op zoek naar een ander cardio apparaat waarmeer ik net zoveel verbrand.
Maar jij sport toch altijd binnen?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:25 schreef Miss_S het volgende:
Ik sportte eerst heel veel in de avond, maar nu het vroeg donker word vind ik dat toch niet zo fijn meer
Komt in de zomer wel weer
Ja, maar als ik dan naar buiten kijk is het donker en dat vind ik niet echt fijnquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Maar jij sport toch altijd binnen?
Buiten lopen, in het parkje vind ik altijd leuk. Zeker met mooi weer. Alleen jammer dat ze het nu zo aan het verbouwen/slopen/? zijn...
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:25 schreef Miss_S het volgende:
Ik sportte eerst heel veel in de avond, maar nu het vroeg donker word vind ik dat toch niet zo fijn meer
Komt in de zomer wel weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |