abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56335120

Het vorige deel: Slank de lente in # 121

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_56335126
En ik zei dus:

Goodmorning ladies (en een enkele heer). Gisteren ging het wel aardig, op het werk niet zoveel gegeten want er is toch nooit wat te doen. En de bak spekkies ( ) die ze op de balie hadden gezet genegeerd. 's Avonds risotto gemaakt, voor het eerst, met prei en kip en paprika. Was heerlijk! Maar k denk dat de grote hoeveelheden kaas erdoorheen niet bijster slim waren voor de lijn. Maar 's avonds eigenlijk niets meer gehad, alleen een paar tomaatjes en wat hummus, dus dan mag het vind ik.

En dan nu maar weer eens sporten. Ik werd zo vreemd wakker, ik had gedroomd dat ik (samen met Hans Teeuwen ) was gaan hardlopen. Maar doordat ik in m'n droom had hardgelopen werd ik wakker met een enorme zin om te gaan sporten (en nee, geen zin in Hans Teeuwen). Dus die zin ga ik nu maar eens uitbuiten.

Ohja, en morgen voor het eerst weer op de weegschaal. Ben erg benieuwd!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2008 09:53:42 ]
pi_56335138
M'n post uit het vorige topic nog maar een keer
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:10 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
Jullie topic gaat steeds drukker worden, want ik meld me ook .

Ik ben 1.63 en weeg 62.2 kilo. Geen echt overgewicht dus, maargoed, volgensmij hebben jullie dat hier allemaal niet . Ben alleen mijn buikje meer dan zat, dus het is tijd dat ik er eens wat aan ga doen!
Ik wist trouwens helemaal niet hoe zwaar ik was, want ik had geen weegschaal, maar die heb ik vandaag gekocht! Net als een mp3speler, want ik ga ook maar Evy lopen

Fijne avond nog
pi_56335272
Welkom mademoiselle, hardlopen is erg nuttig voor afvallen en met Evy is het goed op te bouwen. Heb je jezelf al een doel gesteld?

Mijn laatste post was iets met lekkere subwaybroodjes, nog te halen rijbewijzen, een bos vol niet-hardlopende hardlopers en lekker avondeten.
Ohja en ook iets met studeren, dat ook nog moet gebeuren tussendoor.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56335454
quote:
Op zondag 27 januari 2008 09:52 schreef Razztwizzle het volgende:
En ik zei dus:

Hans Teeuwen verhaal
Ik kan me ergere hardlooppartners voorstellen

Ik heb ook weleens dat ik zo realistisch droom dat het de hele verdere dag nog doorwerkt. Zowel bij leuke dromen als bij nachtmerries en dat laatste is dan natuurlijk minder....
pi_56335794
Iedereen lijkt wel aan de risotto te gaan de laatste tijd Of het valt me gewoon ineens op.

En hardlopen met Hans Teeuwen Die zou best een grappige sportcoach kunnen zijn.

Mademoiselle Moi heel erg welkom!

Ik ga straks lekker zwemmen en dan vanavond snert eten bij mijn mama Veel plezier allemaal vandaag!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56336190
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:07 schreef Isabeau het volgende:
Iedereen lijkt wel aan de risotto te gaan de laatste tijd Of het valt me gewoon ineens op.
Dat is de schuld van ColdFeet.

Ik heb mijn rondje rennen voor vandaag er weer op zitten. Ga nog even stofzuigen zo en dan lekker een pompoen linzen soep maken.
pi_56336888
Ik heb mijn sporten er ook weer opzitten. Half uur fietsen naar de sportschool, een uur bodyshape en daarna met wind mee in 20 minuten terug naar huis fietsen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_56337020
quote:
Op zondag 27 januari 2008 10:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Welkom mademoiselle, hardlopen is erg nuttig voor afvallen en met Evy is het goed op te bouwen. Heb je jezelf al een doel gesteld?

Mijn laatste post was iets met lekkere subwaybroodjes, nog te halen rijbewijzen, een bos vol niet-hardlopende hardlopers en lekker avondeten.
Ohja en ook iets met studeren, dat ook nog moet gebeuren tussendoor.
Bedoel je qua afvallen of qua hardlopen?
Een 'doel' wat ik nu heb gesteld is 55 kilo, maar ik kijk eigenlijk liever gewoon naar hoe m'n lichaam er uit ziet. Dus als ik 56 kilo weeg en het buikje is mooi plat, dan hoef ik echt die ene kilo er niet per se af.

Ik stond trouwens vanochtend op de weegschaal en woog 61.5 kilo, terwijl ik gisteravond uit eten ben geweest, haha. Naja, dat zal er morgen dan wel bij zitten.

En qua hardlopen; Gewoon maar eens lekker kijken hoe het gaat en ik wil toch wel alle Evy <5km hebben gelopen .
pi_56337708
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:35 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dat is de schuld van ColdFeet.
Ik ga zo weer een kommetje risotto maken, als late lunch, zie CUL.

Bewaar je een bakje van die soep voor me? Klinkt heerlijk!
pi_56338129
goedemorgen, Teeveepee

net gebrunched met 3 minibroodjes en nu even tv kijken, relaxen en de broodjes laten zakken
René heeft zijn hardloopschoenen terug, dus vanaf vandaag gaan we samen hardlopen, dus straks samen aan de les 10 van Evy gezellig
Ja doei.
pi_56338174
Goeiemiddag allemaal

Welkom mademoiselle moi! Succes

Gister was echt een heerlijke dag. Lekker naar Amsterdam wezen winkelen (mijn maten zijn nog steeds onveranderd, heb er nu wel 2 warme truien bij) en broodje gegeten bij de V&D. Wow, dat zijn echt complete maaltijden zeg! Mexiaanse kip met sla was erg lekker, maar vast ook niet gezond ... (wit pittenbroodje, half kuipje mayo en een enorm stuk vlees )

Dan verjaardag van mijn moeder, en daarna 's avonds nog 3 uur gesnowboard in een hal. Ik was echt doodop toen ik thuiskwam . (en mn enkel deed echt pijn, heb hem vrijdag tijdens het sporten dus toch kapot geschopt/gekneusd. In plaats van hem rust te geven ga ik dan gewoon een hele dag lopen en druk doen. Had in Amsterdam wel een enkelsteunband om, maar die mag je niet te lang omhouden. Pijn joh!)

Zal nu wel aangekomen zijn, zo ongelooflijk veel gegeten 's avonds: overdag vergat ik het steeds, en toen ik thuiskwam kreeg ik nog allemaal verjaardagsspul te eten.
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 22:11 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Jij bent echt geen typisch meisje-meisje he
Hoe kom je daar nou bij? En het is nog erger dan het lijkt ... krijg vaak genoeg te horen dat ik meer een jongen ben dan een meisje: hekel aan make up, roze, niet bang voor pijn, hou van vechten, superbéta (klas vol jongens), kan niet omgaan met meiden, bot (te vaak op tere zieltjes getrapt), foute humor, mannentruien (ja zelfs mijn kleding is soms mannelijk, maar dat probeer ik te verbeteren) en zo kan ik nog wel even doorgaan ... enige dat mij vrouwelijk maakt zijn de maandelijkse periode, mijn felheid tijdens ruzies en mijn lichaamsvormen .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56338284
quote:
Op zondag 27 januari 2008 13:13 schreef Chicolate het volgende:
Hoe kom je daar nou bij? En het is nog erger dan het lijkt ... krijg vaak genoeg te horen dat ik meer een jongen ben dan een meisje: hekel aan make up, roze, niet bang voor pijn, hou van vechten, superbéta (klas vol jongens), kan niet omgaan met meiden, bot (te vaak op tere zieltjes getrapt), foute humor, mannentruien (ja zelfs mijn kleding is soms mannelijk, maar dat probeer ik te verbeteren) en zo kan ik nog wel even doorgaan ... enige dat mij vrouwelijk maakt zijn de maandelijkse periode, mijn felheid tijdens ruzies en mijn lichaamsvormen .
Hoe bekend
Ja doei.
pi_56338427
quote:
Op zondag 27 januari 2008 13:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoe bekend
Ik werd laatst op straat aangesproken met "jongen" . Maar was gewoon dom: ik heb lang haar, maar had een muts op, een snowboardjas (lichtblauw! Welke man draagt er een vrouwenjas!) en een gewone spijkerbroek met een laag kruis.

Nu ga ik mijn klerenkast opruimen, alles wat niet meer past eruit gooien en vooral de te grote en vormeloze sporttruien. Die mag ik echt nooit meer aan .
pi_56339316
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 15:48 schreef mordradead het volgende:
Gisteren had ik niet zoveel gegeten en dat heb ik gemerkt, 2 jellynogwat dingen met alcohol en 5 drankjes..... normaal moet dat toch kunnen maar ik was helemaal de weg kwijt. Verder een supergeslaagd feest gehad, net met de collega een gebakken eitje gehad omdat het z'n laatste werkdag was... morgen even kijken hoe het er voor staat, zal wel iets bij zijn
Gister paar drankjes gedronken: malibucola, 2safari cola en bacardi cola en 2 biertjes.. Normaal kan ik echt 4x zoveel drinken maar het viel echt te slecht
pi_56339406
Wat ben je sportief Chicolate ! Ik wou dat ik zo veel motivatie op kon brengen om te sporten. Ik ga op zich best regelmatig naar de sportschool hoor, maar ik moet mezelf er echt heenslepen, en ook niet op het moment dat ik denk "ik ga", er "zometeen" achter denken, want dan ga ik niet . Uiteindelijk vind ik het altijd heerlijk hoor, daar niet van, maar echt een hobby zal het niet worden.

Vanmorgen dus gesport (zonder Hans Teeuwen dus helaas ). Mijn sportschoolrondje bestaat uit mezelf eerst een kwartier helemaal kapot fietsen op de, ja, de fiets dan maar (hometrainer?). Daarna even water drinken en bijkomen, dan een rondje krachttraining van ongeveer een half uur, en dan 20 minuten lopen op de loopband, niet rennen want dat vind ik eng op zo'n ding, maar wel stevig doorlopen op ongeveer 6,5 kilometer per uur en een helling van 6%. Daarna nog een kwartier crosstrainer en dan kan je me opvegen . Lekker douchen, soms nog even zonnebank, mezelf dwingen twee flesjes water naar binnen te krijgen anders krijg ik hoofdpijn, en dan weer op de fiets naar huis. Lekker met nat haar .

Wat ik me alleen altijd afvraag: is dit nou een heel effectieve volgorde van sporten? Kan ik niet beter beginnen met krachttraining en dan de cardio-apparaten? Of andersom? Iemand hier die dat weet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2008 14:05:21 ]
pi_56339568
Hoi
pi_56340423
quote:
Op zondag 27 januari 2008 14:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat ben je sportief Chicolate ! Ik wou dat ik zo veel motivatie op kon brengen om te sporten. Ik ga op zich best regelmatig naar de sportschool hoor, maar ik moet mezelf er echt heenslepen, en ook niet op het moment dat ik denk "ik ga", er "zometeen" achter denken, want dan ga ik niet . Uiteindelijk vind ik het altijd heerlijk hoor, daar niet van, maar echt een hobby zal het niet worden.

Vanmorgen dus gesport (zonder Hans Teeuwen dus helaas ). Mijn sportschoolrondje bestaat uit mezelf eerst een kwartier helemaal kapot fietsen op de, ja, de fiets dan maar (hometrainer?). Daarna even water drinken en bijkomen, dan een rondje krachttraining van ongeveer een half uur, en dan 20 minuten lopen op de loopband, niet rennen want dat vind ik eng op zo'n ding, maar wel stevig doorlopen op ongeveer 6,5 kilometer per uur en een helling van 6%. Daarna nog een kwartier crosstrainer en dan kan je me opvegen . Lekker douchen, soms nog even zonnebank, mezelf dwingen twee flesjes water naar binnen te krijgen anders krijg ik hoofdpijn, en dan weer op de fiets naar huis. Lekker met nat haar .

Wat ik me alleen altijd afvraag: is dit nou een heel effectieve volgorde van sporten? Kan ik niet beter beginnen met krachttraining en dan de cardio-apparaten? Of andersom? Iemand hier die dat weet?
Het beste voor de vetverbranding is om eerst krachttraining te doen. En dan te eindigen met cardio. En alleen water drinken, geen AA ofzo. Want met krachttraining gebruik je de stoffen in je lichaam die je lichaam eerst gebruikt voordat die vet gaat verbranden (koolhydraten enzo.)
Dus als je dan daarna cardio gaat doen. Verbrand je gelijk vet. En het beste is dan nog om pas een uur na de training weer te eten. Want zodra je klaar bent met je cardio, gaat alles wat je doet op je vetverbranding (douchen, lopen, zitten, naar huis gaan, tv kijken enz.). Net zolang tot je lichaam weer een alternatief binnenkrijgt door middel van eten.
pi_56340602
zo maar eens omkleden en naar buiten slepen op de sportschoenen

net even naar het rooster voor dit semester gekeken, en denk dat ik voor het volle pond ( ) ga!

Kort samengevat: ik stap over naar de Radboud Universiteit in februari na het halen van een toelatingstoets, vanuit het HBO. Heb wel VWO gedaan, maar had niet de wiskunde eisen voor de studie die ik wilde doen en nu ook écht ga doen

Zou éigenlijk 3 van de 5 vakken volgen, maar nu ik even naar het gehele rooster kijk (van de 5 dus) zie ik dat er een mogelijkheid is om én te werken, én alle 5 de vakken te volgen dus dat scheelt me aardig wat tijd, als ik die andere twee ook zou halen. Wordt wel moeilijk, want eigenlijk heb je er de vakken van semester één voor nodig.. maargoed.. niet geschoten is altijd mis
Ja doei.
pi_56340789
quote:
Op zondag 27 januari 2008 14:45 schreef Huppelei het volgende:

[..]

Het beste voor de vetverbranding is om eerst krachttraining te doen. En dan te eindigen met cardio. En alleen water drinken, geen AA ofzo. Want met krachttraining gebruik je de stoffen in je lichaam die je lichaam eerst gebruikt voordat die vet gaat verbranden (koolhydraten enzo.)
Dus als je dan daarna cardio gaat doen. Verbrand je gelijk vet. En het beste is dan nog om pas een uur na de training weer te eten. Want zodra je klaar bent met je cardio, gaat alles wat je doet op je vetverbranding (douchen, lopen, zitten, naar huis gaan, tv kijken enz.). Net zolang tot je lichaam weer een alternatief binnenkrijgt door middel van eten.
Dat is nog eens een duidelijke uitleg . Ik deed altijd maar wat (maar wel het goede, blijkt )
pi_56341860
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ga zo weer een kommetje risotto maken, als late lunch, zie CUL.

Bewaar je een bakje van die soep voor me? Klinkt heerlijk!
De soep staat nu te pruttelen! Kom je een bakje halen of zal ik 'm langsbrengen van de week?
pi_56342551
dat was lekker

en met René erbij leek het nog sneller te gaan dan normaal misschien omdat we tussen het lopen door lekker keuvelden enzo..

les 10 zit erop, woendag les 11
Ja doei.
pi_56342705
Hardlopen gaat een stuk sneller als je aan het praten bent! Klopt helemaal (bij mij was dat iig wel zo ... in je eentje lijkt het uren te duren, met iemand erbij is het meer zo van "oh, zijn we al klaar?") Leuk dat jullie samen kunnen hardlopen!
quote:
Op zondag 27 januari 2008 14:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat valt wel mee hoor , gister was een uitzonderlijk sportieve dag, gewoonlijk bestaat mijn zaterdag uit een uurtje kranten lopen en de rest van de tijd op mn stoel voor computer/bureau zitten.

En ik hou gewoon van sporten. Niet van alle sporten, fitness vind ik echt dodelijk saai, maar wel van de sporten die ik doe. Sporten doe ik omdat het leuk is, afvallen is een bijzaak. Ik zou iets als fitness nooit vol kunnen houden: dat zou ik doen voor het afvallen en de spierontwikkeling, maar de bezigheid zelf is zo saai dat ik het opgeef. En aangezien jij fitness wel leuk vind: gewoon gaan inderdaad, minder ertegenop zien, misschien zoeken naar een groepsles die erg leuk is, en waar wat sociale druk heerst . Dan ga je 'perongeluk' afvallen tijdens het sporten .
pi_56343004
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:25 schreef conleche het volgende:

Maar jij loopt dan ook meteen door tot je de longen uit je lijf wilt kotsen. Dan zou ik het ook niet meer zo leuk vinden.
Dat is de enige manier waarop ik genoegen kan scheppen in het hardlopen: voelen dat ik mijn grenzen aan het verleggen ben. Ik begrijp heel goed waarom Evy werkt en leuk gevonden wordt. Maar dat is niets voor mij, aanmodderen* met een minuutje hier en daar. Ik ren liever op mijn eigen muziek, en met een stopwatch bij de hand om mijn rondetijden te klokken.
quote:
25 min. per 5k heb ik nog niet gehaald, maar ik vind 27 ook zeer acceptabel.
Mooie tijd! Voor het eerst de 5km binnen het half uur rennen vond ik een memorabel moment.
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik droom nog steeds regelmatig over de risotto bianco die ik in Bagni di Lucca heb gegeten. Ken je de venkelrisotto van Jamie Oliver trouwens?

*Wat voor mij aanvoelt als 'aanmodderen' is natuurlijk een veel verstandigere manier van opbouwen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 27-01-2008 17:03:07 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_56343350
Vandaag voor het eerst 10 km. gelopen 57 minuten over gedaan. Dat is wel iets langzamer gemiddeld dan bij de 5k, maar ik ben toch blij!! Voor de rest vandaag bepaald geen NEAT dag. Ik heb voor ik ging rennen 3 afleveringen van Desperate Housewives gezien en ik ben nu weer klaar voor wat afleveringen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')