Goed dat je weet wat je valkuil is, dat weten, is al een stap in de goeie richting. Nu ook echt meer eten meenemen, zodat je 's avonds niet meer van die vreetbuien hebtquote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, hier ben ik ook eindelijk weer. Afgelopen week niet echt goed gegaan qua eten. Wel echt geprobeerd, maar doordat ik deze week weer naar de uni moest en daar veel energie verbruik had ik gewoon echt te weinig aan mijn normale voedingspatroon. Wat resulteerde in vreetbuien 's avonds. Wel geprobeerd om goede dingen te eten tijdens die vreetbuien, maar er is geen grammetje afgegaan deze week. Ik was ook voor het eerst sinds tijden weer flink ongesteld en had daardoor ook elke avond onwijze migraine. Gewoon een kloteweek dus.
Vanaf vandaag ga ik weer een herstart maken. En op dagen dat ik veel te doen heb qua colleges en andere afspraken neem ik gewoon meer eten mee. Ik moet overdag maar meer eten om die vreetbuien 's avonds te laten ophouden, zo schiet ik ook niets op natuurlijk. Maar ik weet nu mijn valkuil, dus ik heb er vertrouwen in dat het nu weer goedkomt. Het is gewoon even wennen natuurlijk, jezelf een nieuw eetpatroon aanleren.
kaas met tonijn.. enlighten me! Is dat lekker?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:02 schreef freecell het volgende:
Het is even wennen inderdaad, maar als je op een gegeven moment gewend bent, wordt het échtv anzelfsprekend dat je niet snaait. Hoe kan het dat je op de uni zoveel energie verbruikt?
Liejannuh: ik zeg altijd slalade of slalaladeIk vind het vrolijk
En ik ben aan het lunchen met een dubbele boterham met 30+ kaas, peper, zout en tonijn!
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:08 schreef NoralyZ het volgende:
Ik heb televisie gehaald!!!![]()
![]()
![]()
met een 6.3, ik ben tevreden!
Heerlijk!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
kaas met tonijn.. enlighten me! Is dat lekker?![]()
Nou, mijn dagen op de uni zijn nogal gevuld. Plus ik heb een en ander aan lichamelijke klachten dus van het reizen alleen ben ik vaak al doodop.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:02 schreef freecell het volgende:
Het is even wennen inderdaad, maar als je op een gegeven moment gewend bent, wordt het écht vanzelfsprekend dat je niet snaait. Hoe kan het dat je op de uni zoveel energie verbruikt?
Dat is inderdaad niet gek, en slim om nu iets meer te etenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, mijn dagen op de uni zijn nogal gevuld. Plus ik heb een en ander aan lichamelijke klachten dus van het reizen alleen ben ik vaak al doodop.
Voorbeeldje van donderdag: van 11 tot 3 college, daarna een vergadering, daarna een bijeenkomst, vervolgens sporten en om 19.15 kwam ik eindelijk helemaal kapot thuis.
Dat is even wat anders dan de hele dag thuis zitten en alleen de telefoon aannemen voor de zaak van mijn vriend, computeren en een beetje leren. Dat is wat ik in mijn eerste 1,5 lijnweek deed. Niet gek achteraf bekeken, dat dat toen goed ging. Ik verbrandde eigenlijk vrij weinig!
Sultana, Evergreen, plakjes komkommer, dat soort dingen. Maar misschien is het toch geen slecht idee om eens een volkorenbroodje extra te nemen, daar heb je natuurlijk meer aan. Ik zal eens zien hoe het van de week loopt, het wordt komende weken helaas alleen maar drukker. Ik kan gewoon slecht tegen veranderingen in mijn ritme. Dat is volgens mij eigenlijk de grootste boosdoener. Ik zal eens kijken of ik de boel wat gestroomlijnder kan gaan aanpakken!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet gek, en slim om nu iets meer te eten
Wat soort dingen eet je dan extra?
Nee, gewoon de volgende lopen, ook als je het gevoel hebt dat het hgeel moeilijk ik. Een les pas opnieuw lopen als je echt afgeknapt bent tijdens die les.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Even een Evy-vraagje. Volgen jullie echt de lessen achter elkaar? Of is het handiger om een les net zo lang te lopen tot je m helemaal goed aankunt?
Gewoon achter elkaarquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Even een Evy-vraagje. Volgen jullie echt de lessen achter elkaar? Of is het handiger om een les net zo lang te lopen tot je m helemaal goed aankunt?
Eerste keer is dat wel wennen, zo lang in de auto zitten. Maar ik ben al een aantal keren van/ naar mijn ouders gereden vanuit Almelo, dat is 100 km, en als je het vaker gedaan hebt is het niet zo spannend meerquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:20 schreef Miss_S het volgende:
Ik ga vandaag het langste stuk met de auto rijden sinds ik mijn rijbewijs heb
Ik ga naar mijn vriendje en dat is toch al snel 85km verderop
Ik vind het ook niet spannend hoorquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:20 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Eerste keer is dat wel wennen, zo lang in de auto zitten. Maar ik ben al een aantal keren van/ naar mijn ouders gereden vanuit Almelo, dat is 100 km, en als je het vaker gedaan hebt is het niet zo spannend meer
Hier gelunched met 1 snee brood met grillworst en sate ( die moest op) en 1 met komkommersalade.
Zometeen ff de stad in, over de markt lopen en plantje voor mn vaders verjaardag kopen
Je kunt elke week wel 400 km rijden, maar als het steeds maar kleine stukjes zijn, is het toch heel anders dan wanneer je langere afstanden rijdt. Vind ik dan tenminstequote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet spannend hooralleen maar lekker
Ik rijd elke week zo'n 400km
Zit nu trouwens snoeppaprika's te eten
15 min op de snelweg of 30, maakt niet zo veel uitquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Je kunt elke week wel 400 km rijden, maar als het steeds maar kleine stukjes zijn, is het toch heel anders dan wanneer je langere afstanden rijdt. Vind ik dan tenminste
Op het moment rijd ik weinig auto, vanwege mn lichamelijke klachten gewoon niet in staat om me goed te kunnen concentreren, teveel pijn, dus dan lijkt het me maar beter om niet te rijdenIk hoef gelukkig ook niet persee ergens heen met de auto, rijd alleen maar voor mn plezier
Ik hou ook van rijden, vind het nu echt leuk om te doen ( in tegenstelling toen ik net mn rijbewijs had en het het nog beetje eng vond zoals je weet) Maar nu stap ik gerust in de auto, maakt me niet uit welke afstand. Allleen nu met zoveel pijn lijkt het me gewoon niet verstandig. maar als het een dag wat beter gaat, dan rij ik gewoon zonder problemen tegenwoordigquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
15 min op de snelweg of 30, maakt niet zo veel uit
En ik hou echt van rijden, en het is natuurlijk goed om nadat je je rijbewijs hebt gehaald te blijven rijden
Wel fijn dat je het niet meer eng vindquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik hou ook van rijden, vind het nu echt leuk om te doen ( in tegenstelling toen ik net mn rijbewijs had en het het nog beetje eng vond zoals je weet) Maar nu stap ik gerust in de auto, maakt me niet uit welke afstand. Allleen nu met zoveel pijn lijkt het me gewoon niet verstandig. maar als het een dag wat beter gaat, dan rij ik gewoon zonder problemen tegenwoordig
Maar goed, daar gaat dit topic verder niet over
ik hou verder niet echt van vis, alleen een lekkerbekje of vissticks lust ik verder, maar van haring en andere soorten vis hou ik nietquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:52 schreef freecell het volgende:
In kibbeling zit dan weer vis, ook erg gezondOm je in de war te maken
Je kan ook een andere vissoort nemen om te snacken? Haring? Makreel? Lekkerbekje (zelfde als kibbeling, maar minder vet, doordat het een groter stuk is)
Inderdaad lekker iets anders van vis nemenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:52 schreef freecell het volgende:
In kibbeling zit dan weer vis, ook erg gezondOm je in de war te maken
Je kan ook een andere vissoort nemen om te snacken? Haring? Makreel? Lekkerbekje (zelfde als kibbeling, maar minder vet, doordat het een groter stuk is)
Dat is wel raarquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:53 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik hou verder niet echt van vis, alleen een lekkerbekje of vissticks lust ik verder, maar van haring en andere soorten vis hou ik nietEens even kijken hoeveel een lekkerbekje is dan
Edit: een lekkerbekje is precies hetzelfde als een portie kibbeling volgens de caloriechecker. Ook qua (verzadigd) vet dus.
Ik heb geen idee hoe dat dan zit, er staat niet bij hoe zwaar een portie is, en ik zou het zo ook niet weten.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat is wel raar
Is een protie dan misschien zwaarder? Want omdat een lekkerbekje 1 stuk is, is er in verhouding minder oppervlakte. Dat betekend dus dat er in verhouding minder in aanraking komt met het frituurvet. Dus zou het minder vet moeten zijn toch?
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:38 schreef minilotje het volgende:
Hoi dames. Groetjes vanuit de bus. Ik ben even aan het testen hoe makkelijk het is om te posten via mijn telefoon! :-)
Gewoon geen vis eten die uit de frituur komtquote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat is wel raar
Is een protie dan misschien zwaarder? Want omdat een lekkerbekje 1 stuk is, is er in verhouding minder oppervlakte. Dat betekend dus dat er in verhouding minder in aanraking komt met het frituurvet. Dus zou het minder vet moeten zijn toch?
Sorryquote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:41 schreef motorbloempje het volgende:
bedankt Sylvana
*boos kijkt*
nu heb ik dus zin in kibbelingenen dan nog wel de vers gemaakten van mijn pa
![]()
die kan dat zooooo lekker...
zal eens vragen of hij wat meel mee wil nemen als René jarig is volgende weekdan kan ik zelf eens gaan bakken!!!
Heb één keer AH-kip gehaald, maar was daar niet zo tevreden over (hele kip), vrij magertjes enzo (weinig vlees) dus sindsdien altijd 'vers' bij de poelierquote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:44 schreef Sylvana het volgende:
Uhm, de supermarkt is hier gewoon tot 20 uur los op zaterdag? Dus waarom haal je die kip niet nog ff dan?
Nog niet gehad, is dat lekker?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:32 schreef minilotje het volgende:
...een Iglo Kombini Visstick Tomaat/Mozarella )
Dan gaat het toch de gezonde kant op?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:23 schreef motorbloempje het volgende:
oh, ik heb wel écht overgewicht hoormaar zit net met mn bmi onder de 27
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |