abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 januari 2008 @ 12:51:01 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56360127
Ik ben een beetje aan het soggen vandaag . Vanochtend wel gedaan wat ik écht moest doen, maar wat uitgesteld kon worden tot morgen, heb ik uitgesteld .

Ben het allereerste seizoen van Melrose Place aan het bekijken. Zo leuk! . Het grappige is dat vier personages uit Beverly Hills 90210 in de pilot van MP zitten. Die zijn gewoon even overgekomen uit BH dus .

En ik vond motormuis Jake destijds heel en nu nog steeds . Ik weet niet meer vanaf welk seizoen ik de serie ben gaan volgen, maar heb heel wat afleveringen gezien .

Binnenkort ook de oude episodes van Beverly Hills maar weer (eens) gaan bekijken .
Niet meer actief op Fok!
pi_56360172
Ik heb nu de eerste 3 seizoenen van Beverly Hills op dvd, blijft toch leuk
Melrose Place heb ik eigenlijk nooit gekeken
pi_56360249
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:50 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Sate schnitzel is lekker Is gewoon een schnitzel gevuld met sate-saus
ik vroeg me al af waar die saté dan aan bod kwam ja
Ja doei.
pi_56360294
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:50 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Sate schnitzel is lekker Is gewoon een schnitzel gevuld met sate-saus
ook lekker mager dus
Maar gelukkig loopt het meeste eruit als je het probeert te snijden
  maandag 28 januari 2008 @ 13:04:28 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56360378
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ook lekker mager dus
En dat kun je dan vervolgens lekker oplepelen . Ik heb nog een potje satésaus van oud en nieuw in de koelkast staan .

Heb ook nog een aangebroken pakje crème fraiche staan. Hoe lang is dat eigenlijk nog houdbaar als je het eenmaal geopend hebt?
Niet meer actief op Fok!
pi_56360447
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ook lekker mager dus
Ik eet het nu nooit meer, maar toen ik nog thuis woonde aten we het wel eens, vandaar dat ik het weet Nou eet ik nooit gewoon een stuk vlees, behalve als ik uiteten ga
pi_56360470
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En dat kun je dan vervolgens lekker oplepelen . Ik heb nog een potje satésaus van oud en nieuw in de koelkast staan .

Heb ook nog een aangebroken pakje crème fraiche staan. Hoe lang is dat eigenlijk nog houdbaar als je het eenmaal geopend hebt?
dag of 3 ongeveer, max
Ja doei.
pi_56360484
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:07 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik eet het nu nooit meer, maar toen ik nog thuis woonde aten we het wel eens, vandaar dat ik het weet Nou eet ik nooit gewoon een stuk vlees, behalve als ik uiteten ga
idem

het vlees zit hier altijd wel ergens in, of niet, als we vega eten
Ja doei.
pi_56360504
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:49 schreef Miss_S het volgende:
Nou er klopt weer iets niet in mijn nieuwe rooster ze hebben me bij een les (taalondersteuning) ingepland waar ik me niet voor aangemeld heb
Dus maar weer een mailtje gestuurd, ben benieuwd of ze nog moeilijk gaan doen
Misschien is het een hint

Creme fraiche vertrouw ik zolang er zich geen speciaal laagje op vormt (waterig meestal) of anders ruikt ofzo. Maar meestal verdwijnen dat soort dingen helaas naar de achterkant van de koelkast en kom ik er opeens achter dat het er nog staat als het al te laat is
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:10:18 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56360516
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dag of 3 ongeveer, max
Damn .

* Viking84 crème fraiche weggooien gaat.

Wat zal ik vanavond eens gaan eten? . Mag niet te zwaar op de maag liggen, aangezien ik weer ga hardlopen .
Niet meer actief op Fok!
pi_56360530
Craime fraiche zou ik idd niet langer dan 1-2 dagen bewaren. Maar hier nemen we altijd gewoon zo'n klein pakje, en gaat het allemaal in 1 keer op.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:16:55 #112
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56360665
Ik blijf steken op 69 kilo Het is nu 28 dagen geleden dat ik me hier aanmeldde en -1 kg is wel een heel matig resultaat. Ik heb wel in totaal zes etentjes gehad. En veel gesport heb ik ook al niet. Ik heb wel veel minder gesnoept dan normaal, en ben een stuk bewuster gaan eten. Zelfs tijdens de etentjes heb ik me iets meer beheerst dan normaal - meer spa rood en minder wijn, en vooraf niet de hele broodmand leegeten. Ik ben in elk geval op de goede weg...
  Vis een optie? maandag 28 januari 2008 @ 13:35:33 #113
70532 loveli
N
pi_56361061
Ik ben weer eens met open ogen in mijn favoriete valkuil gesprongen, de weegschaal. Met mijn gewicht is niets mis, maar de vet/spierverhouding kan stukken beter. Maar ik moet nog steeds flink meer bewegen. Binnenkort krijg ik twee weken een hond te logeren, dat zorgt in ieder geval voor wat extra wandelingen.
crap in = crap out
pi_56361119
Nu heb ik wel zin om hard te lopen, maar lief is weg en hij heeft de sleutel mee, komt om 5 uur terug en dan gaan we boodschappen doen en eten. Weet niet of ik daarna nog wel kan (niet donker enzo)

Nu: cup a soup en brood met kipfilet en tomaat.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56361343
Ik heb net een kwartier voor een rek met chocolade gestaan. Ik zwelg momenteel in zelfmedelijden en wil dan alleen maar met héél veel chocolade op de bank liggen en mezelf volstouwen. Ik ken geen andere manier om mezelf te troosten.

Uiteindelijk ben ik maar naar huis gegaan met een zak mandarijntjes. Jeuh.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_56361368
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net een kwartier voor een rek met chocolade gestaan. Ik zwelg momenteel in zelfmedelijden en wil dan alleen maar met héél veel chocolade op de bank liggen en mezelf volstouwen. Ik ken geen andere manier om mezelf te troosten.

Goed zo
pi_56361436
mandarijntjes

zelf net lekker mijn twee bammetjes met kaas een beetje getostificeerd en een half half pakje (250ml dus )magere melk gedronken heerlijk!

nu nog even 3 uurtjes werken, en dan zit 't er alweer op
Ja doei.
pi_56361640
Ik vind de mandarijntjes op het moment niet echt lekker meer. Tijd van het jaar voor sinaasappels
pi_56361644
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:48 schreef Claudia_x het volgende:

Niets mis met een beetje zelfmedelijden op zn tijd. En ik denk dat jij jezelf nu best wel zielig mag vinden. En chocolade is ook gewoon veel lekkerder dan mandarijntjes, helemaal mee eens. De kunst is alleen om niet een pond chocolade op te eten, maar een klein stukje.
Ga anders lekker een stukje wandelen om je hoofd een beetje leeg te maken. Of lekker op de bank hangen en je favoriete film kijken. Of lekker kokkerellen! Ga lekker een soep maken ofzo, kun je je frustratie uitleven op de groenten die je in stukken gaat hakken en het is nog dieet-verantwoord ook!

Ben je nu eigenlijk al afgestudeerd? Of moet ik daar maar niet naar vragen?
pi_56362062
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:03 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Niets mis met een beetje zelfmedelijden op zn tijd. En ik denk dat jij jezelf nu best wel zielig mag vinden. En chocolade is ook gewoon veel lekkerder dan mandarijntjes, helemaal mee eens. De kunst is alleen om niet een pond chocolade op te eten, maar een klein stukje.
Ga anders lekker een stukje wandelen om je hoofd een beetje leeg te maken. Of lekker op de bank hangen en je favoriete film kijken. Of lekker kokkerellen! Ga lekker een soep maken ofzo, kun je je frustratie uitleven op de groenten die je in stukken gaat hakken en het is nog dieet-verantwoord ook!

Ben je nu eigenlijk al afgestudeerd? Of moet ik daar maar niet naar vragen?

Het afstuderen is niet zo fraai afgelopen. Ik heb besloten om mijn dubbel afstuderen te laten schieten, simpelweg omdat ik de stress niet langer aankon. Nu studeer ik medio februari af in alleen wijsgebeerte. De scriptie is ingeleverd. En de opluchting is groot, kan ik je vertellen!

Nu wil ik het allemaal weer op de rails zien te krijgen. Mijn basiseetpatroon is prima, alleen moet ik écht geen chocola kopen. De strategieën die je noemt zijn prima. Het is vooral moeilijk om dat gevoel van 'het kan me geen reet schelen' dat ik bij vlagen heb te relativeren. Ik voel me echt een kleuter, als ik tegen beter weten in een doos Merci koop en in één keer opeet. (Een gelukzalige kleuter, dat wel. )
pi_56362235
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:09 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Misschien is het een hint
Nee hoor hoe ik hier typ, typ ik gelukkig niet mijn verslagen
Maar ik had hun ooit eens een mailtje gestuurd dus denk dat ze daarom mijn naam erbij hebben staan, maar goed ik kom toch lekker niet
pi_56362583
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het afstuderen is niet zo fraai afgelopen. Ik heb besloten om mijn dubbel afstuderen te laten schieten, simpelweg omdat ik de stress niet langer aankon. Nu studeer ik medio februari af in alleen wijsgebeerte. De scriptie is ingeleverd. En de opluchting is groot, kan ik je vertellen!

Nu wil ik het allemaal weer op de rails zien te krijgen. Mijn basiseetpatroon is prima, alleen moet ik écht geen chocola kopen. De strategieën die je noemt zijn prima. Het is vooral moeilijk om dat gevoel van 'het kan me geen reet schelen' dat ik bij vlagen heb te relativeren. Ik voel me echt een kleuter, als ik tegen beter weten in een doos Merci koop en in één keer opeet. (Een gelukzalige kleuter, dat wel. )
Ach, dan maar afstuderen in 1 opleiding. Je krijgt van die andere opleiding vast ook wel wat papieren neem ik aan. Maar ik ken de opluchting van het alles ingeleverd hebben. Zo ontzettend lekker.

En het is best moeilijk om weer even af te kicken van de chocolade. Je wordt namelijk best wel blij van chocolade. Maar je wordt ook echt heel blij van weer in je broeken passen!
  maandag 28 januari 2008 @ 15:08:52 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56362942
@ Claudia_X: Je hebt toch Nederlands gestudeerd? Of heb je daarnaast nog meer studies gedaan? Mijn afstuderen wil ook niet echt vlotten, helaas, maar ik hoop toch in ieder geval voor de zomer klaar te zijn. Dat zou moeten lukken.
Niet meer actief op Fok!
pi_56363130
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:08 schreef Viking84 het volgende:
@ Claudia_X: Je hebt toch Nederlands gestudeerd? Of heb je daarnaast nog meer studies gedaan? Mijn afstuderen wil ook niet echt vlotten, helaas, maar ik hoop toch in ieder geval voor de zomer klaar te zijn. Dat zou moeten lukken.
Ik heb de propedeuse Nederlands gedaan en daarna de doctoraal Taalwetenschap. Een jaar daarna ben ik Wijsbegeerte erbij gaan doen. Uiteindelijk heb ik de interdisciplinaire master Wijsbegeerte v/e Wetenschapsgebied (nl. de Taalwetenschap) gedaan, en daar studeer ik in af. Met Taalwetenschap is het eigenlijk allemaal misgelopen.

(En daar is het ook misgegaan met mijn eetregime... Ik wil deze heupen uit 2006 terug. )

Hoe komt het dat het met je scriptie niet vlot? Als ik je één goed advies mag geven: neem geen genoegen met 'hoop'. Ik heb ook lang gehoopt dat het goed zou komen, terwijl ik gewoon harde afspraken had moeten maken.
  maandag 28 januari 2008 @ 16:07:49 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56364026
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb de propedeuse Nederlands gedaan en daarna de doctoraal Taalwetenschap. Een jaar daarna ben ik Wijsbegeerte erbij gaan doen. Uiteindelijk heb ik de interdisciplinaire master Wijsbegeerte v/e Wetenschapsgebied (nl. de Taalwetenschap) gedaan, en daar studeer ik in af. Met Taalwetenschap is het eigenlijk allemaal misgelopen.

(En daar is het ook misgegaan met mijn eetregime... Ik wil deze heupen uit 2006 terug. )

Hoe komt het dat het met je scriptie niet vlot? Als ik je één goed advies mag geven: neem geen genoegen met 'hoop'. Ik heb ook lang gehoopt dat het goed zou komen, terwijl ik gewoon harde afspraken had moeten maken.
Ah ok, vandaar .
Ja, met mijn scriptie wil het niet vlotten, omdat ik geen proefpersonen bij elkaar krijg. Heb circa 100 scholieren uit gym 4 en 5 nodig en dat is op zich gemakkelijk te regelen via docenten. Helaas geven deze docenten niet thuis. Ze kunnen er geen tijd voor inruimen of ze reageren simpelweg niet. Gelukkig heb ik een goede begeleider. Hij heeft toegezegd dat hij er deze week nog achter aan zal gaan. Dus ik hoop, helaas heb ik momenteel niet meer dan hoop, dat hij meer succes heeft. In ieder geval zit ik er nu wel bovenop. Een afwachtende houding is funest.
Het vinden van proefpersonen is sowieso een groot probleem in Groningen. Deelname aan onderzoeken wordt niet gehonoreerd met studiepunten en er is ook geen geld om proefpersonen tegemoet te komen, dus ben je echt afhankelijk van de bereidwilligheid van mensen. De onderzoeksopzet is klaar, het theoretische kader in principe ook, maar het hoofdstuk resultaten is nog blanco... Als ik eenmaal proefpersonen heb gevonden zal het allemaal heel snel gaan, maar nu ziet het er best wel uitzichtloos uit.

Ik laat mijn scriptiestress mijn goede leefpatroon niet verpesten. Ik vind het juist erg lekker om na een frustrerende dag even te kunnen hardlopen of even in de keuken te kunnen staan. Even wat anders .
Niet meer actief op Fok!
pi_56364030
Scriptie. Zucht. Ik ben al heel lang "bijna klaar" met de eerste conceptversie. Maar dan ga je stage lopen, en dan blijkt dat ineens heel leuk en druk en interessant en dan vlot die scriptie niet echt meer. Ik moet me er toch wel echt toe zetten dat laatste beetje tekst er nog uit te persen en dan ein-de-lijk m'n begeleider de eerste versie te laten beoordelen en door te laten sturen naar de tweede lezer. Bleh.

Weet iemand trouwens waar je Evy nog kunt downloaden? Ik ben ze kwijt, en het leek me juist zo leuk om te doen op de dagen dat ik geen zin/tijd heb te gaan fitnessen.
pi_56364045
Oh Viking, waar heb je die leerlingen voor nodig? Ik geef les in VWO-4, en een deel is natuurlijk Gym, dus misschien kan ik je helpen? (Is wel in Bilthoven, maar toch).
pi_56364183
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:07 schreef Viking84 het volgende:

Ja, met mijn scriptie wil het niet vlotten, omdat ik geen proefpersonen bij elkaar krijg.
Docenten zijn lastig te benaderen. Ze hebben het druk, hebben geen vaste werkplek op school waarop ze telefonisch bereikbaar zijn, en ze checken hun mail niet. Als ik jou was, zou ik zelf op die scholen langsgaan. Ik heb bij mijn promotieonderzoek hetzelfde 'probleem'. Het enige wat werkt is je gezicht laten zien.

Waarom speel je het eigenlijk via de docenten en niet via een directeur of coördinator? En kun je niet eventueel elektronisch het een en ander afnemen waardoor je doelgroep makkelijker bereikbaar wordt? (Ik weet natuurlijk niet wat voor onderzoek je precies wilt gaan doen.)
quote:
Ik laat mijn scriptiestress mijn goede leefpatroon niet verpesten. Ik vind het juist erg lekker om na een frustrerende dag even te kunnen hardlopen of even in de keuken te kunnen staan. Even wat anders .
Hulde!
  maandag 28 januari 2008 @ 16:18:58 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56364223
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh Viking, waar heb je die leerlingen voor nodig? Ik geef les in VWO-4, en een deel is natuurlijk Gym, dus misschien kan ik je helpen? (Is wel in Bilthoven, maar toch).
Het gaat om een onderzoek naar narratieve overtuiging. De leerlingen wordt gevraagd een kort verhaal van 2 A4 te lezen en daar vervolgens een aantal vragen over te beantwoorden. De resultaten van het vooronderzoek liepen sterk uiteen en ik had het vermoeden dat dat lag aan de onrust in de klas. Daarom hadden mijn begeleider en ikzelf bedacht dat het handiger zou zijn om alleen gymnasiumscholieren bij het onderzoek te betrekken. We vermoedden dat die wel wat rustiger zouden zijn. Maar de meeste gymnasiumscholieren volgen hun lessen samen met atheneumscholieren en dat is in praktisch opzicht niet handig (het onderzoek zou tijdens de les Nederlands moeten plaatsvinden).

Omdat het zo moeilijk is om klassen te vinden die exclusief uit gymnasiumleerlingen bestaan (en ik al wel een paar gemengde klassen heb), zit ik me echter af te vragen of ik niet toch beter gewoon met atheneumscholieren in zee zou moeten gaan. Ik zou voorafgaand instructies kunnen geven. Mogelijk dat de klas daar wat rustiger van wordt. Ik heb niet zoveel keus .

Aangezien jij kennelijk docent bent: zijn gymnasiumleerlingen nu serieuzer dan atheneumleerlingen of is dat een mythe?
Niet meer actief op Fok!
pi_56364297
Hey allemaal!

zo hey, nog meer nieuwe namen, nu hou ik t helemaal niet meer bij .
Ik ben n tijdje weggeweest door een nog steeds wat brakke computer en over mn gewicht had ik ook niet veel te melden want: mn weegschaal is stuk (ben er serieus 'doorgezakt' ) (hij kraakte) maar hij komt nu dus niet meer verder dan de 30 en dat kán niet kloppen!

Heb alleen dit topic bijgelezen en er dus een paar gemist... zijn er hele schokkende dingen gebeurd?
  maandag 28 januari 2008 @ 16:26:06 #131
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56364378
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Docenten zijn lastig te benaderen. Ze hebben het druk, hebben geen vaste werkplek op school waarop ze telefonisch bereikbaar zijn, en ze checken hun mail niet. Als ik jou was, zou ik zelf op die scholen langsgaan. Ik heb bij mijn promotieonderzoek hetzelfde 'probleem'. Het enige wat werkt is je gezicht laten zien.
Inderdaad. Hoewel ik binnen twee dagen voldoende reacties had voor het vooronderzoek, heb ik met het hoofdonderzoek minder succes.
Ik heb hun e-mailadressen via een coördinator van de lerarenopleiding gekregen. De e-mailadressen van docenten voor het hoofdonderzoek heb ik van mijn begeleider gekregen (hij kent deze docenten: het zijn collega's en oud-studenten van hem), maar nu heeft niemand gereageerd.
quote:
En kun je niet eventueel elektronisch het een en ander afnemen waardoor je doelgroep makkelijker bereikbaar wordt? (Ik weet natuurlijk niet wat voor onderzoek je precies wilt gaan doen.)
Het is belangrijk dat ik zicht heb op de condities waaronder het onderzoek uitgevoerd wordt. Normaal gesproken was ik de trein in gestapt en had ik mensen in de trein gevraagd mee te doen aan het onderzoek, maar het is voor dit onderzoek helaas heel belangrijk dat mensen geconcentreerd bezig zijn. Afleiding is uit den boze. En dan bestaat je onderzoeksgroep uit scholieren . Ik heb maar twee of drie welwillende docenten nodig en dan heb ik mijn onderzoeksgroep bij elkaar... grrr... Maar ik denk dat ik dan toch doorga met atheneumscholieren. Beter een niet helemaal perfecte onderzoeksgroep dan helemaal geen onderzoeksgroep, dunkt me . Ik ben al sinds september bezig en nu wil ik dat onderzoek wel eens uitvoeren.

Oh en @ de rest: ik houd nu op met hierover te praten, hoor . Niet echt on topic ofzo .
Niet meer actief op Fok!
pi_56364515
Ik vind zelf dat er niet zoveel verschil zit tussen Gymnasium- en Atheneumleerlingen als het aankomt op concentratie. Alleen de leerlingen die van de HAVO zijn doorgestroomd naar het Atheneum zijn soms wat minder gefocust en wat onrustiger, in verhouding. Die zijn meer van het aanpakken en minder van het stilzitten en luisteren. Wel vind ik de gymnasium leerlingen (die ik heb) vaak wat ongeinteresseerder, maar dat is natuurlijk per klas verschillend. Onverschilligheid en ongeïnteresseerd zijn zie je namelijk in heel VWO-4 terug .

Als je zelf zicht wil hebben op de condities dan wordt Bilthoven natuurlijk lastig. Ik hoop voor je dat je genoeg scholieren kan vinden, en wat helpt is inderdaad langsgaan en uitleggen wat het concreet inhoudt, meedoen aan zo'n onderzoek. Misschien vind je een docent die het wel kan inplannen in z'n lessenserie of in een project. Houd er rekening mee dat nu op zich een goede tijd is, de meeste toetsweken zitten erop, de nieuwe periodes zijn vaak weer begonnen, en de krokusvakantie komt eraan. Zo'n lesje voor de vakantie willen docenten nog wel eens mee smokkelen of eens iets 'geks' inplannen. Of misschien kan je er aan verbinden dat jij in ruil iets vertelt over de opleiding die je hebt gedaan, of over studeren in het algemeen?
  maandag 28 januari 2008 @ 16:37:14 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56364654
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind zelf dat er niet zoveel verschil zit tussen Gymnasium- en Atheneumleerlingen als het aankomt op concentratie. Alleen de leerlingen die van de HAVO zijn doorgestroomd naar het Atheneum zijn soms wat minder gefocust en wat onrustiger, in verhouding. Die zijn meer van het aanpakken en minder van het stilzitten en luisteren. Wel vind ik de gymnasium leerlingen (die ik heb) vaak wat ongeinteresseerder, maar dat is natuurlijk per klas verschillend. Onverschilligheid en ongeïnteresseerd zijn zie je namelijk in heel VWO-4 terug .

Als je zelf zicht wil hebben op de condities dan wordt Bilthoven natuurlijk lastig. Ik hoop voor je dat je genoeg scholieren kan vinden, en wat helpt is inderdaad langsgaan en uitleggen wat het concreet inhoudt, meedoen aan zo'n onderzoek. Misschien vind je een docent die het wel kan inplannen in z'n lessenserie of in een project. Houd er rekening mee dat nu op zich een goede tijd is, de meeste toetsweken zitten erop, de nieuwe periodes zijn vaak weer begonnen, en de krokusvakantie komt eraan. Zo'n lesje voor de vakantie willen docenten nog wel eens mee smokkelen of eens iets 'geks' inplannen. Of misschien kan je er aan verbinden dat jij in ruil iets vertelt over de opleiding die je hebt gedaan, of over studeren in het algemeen?
Bedankt voor je reactie .
Hier heb ik veel aan. Ik ben nu mijn prof aan het mailen om het toch maar gewoon bij atheneumscholieren te laten . Ik heb nog een paar adresjes waarbij ik terecht kan en dan moet ik wel aan voldoende proefpersonen kunnen komen. Eventueel kan ik ook nog havo 4-scholieren bij het onderzoek betrekken .

En de periode is wel gunstig inderdaad . Ik was inderdaad van plan om na afloop van het onderzoek over de resultaten van het onderzoek te komen vertellen. Dat heb ik ook afgesproken met de docenten van het vooronderzoek, dus dat vinden ze vaak wel een leuke deal.

En nu houd ik echt op hierover .
Niet meer actief op Fok!
pi_56365537
Zo, er zit eindelijk wat schot in de zaak qua ziekenhuisbezoeken:

Vandaag: Urine ingeleverd

Donderdag 31 januari: 13.30 uur: CT-scan. Maar moet om 12.40 uur al aanwezig zijn om contrastvloestof te drinken.

Maandag 4 februari: 9.15 uur: Cystoscopie ( gaan ze weer van een uitgang ingang maken, oftewel met buisje in urinebuis/blaas)

Woensdag 6 februari: 16.10 uur: Uitslagen

Dus gaat gelukkig wel snel achter elkaar nu, dus hopelijk weet ik over 1,5 week eindelijk wat ik heb

Zo boodschappen doen, denk dat het toch een keer pasta wordt, wel zin in
pi_56365545
Gegeten vandaag:
3 crackers met hagelslag
1 kommetje musli (80 gr) met yoghurt (40 gram)
1 beker chocomel halfvol
1 glas optimel drink light
1 stukje pure chocolade
1 perzik snoepje

Vorig jaar leefde ik op snoep en nu vind ik het niet eens meer zo lekker Ga nog een banaantje eten en dan koken
pi_56365763
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:02 schreef freecell het volgende:
Ik vind de mandarijntjes op het moment niet echt lekker meer. Tijd van het jaar voor sinaasappels
Ik heb je advies maar even opgevolgd en een net sinaasappels gekocht zonet. En ze zijn inderdaad heerlijk
pi_56365841
Ik heb Evy gevonden! En net les 1 gerend! Ging wel lekker eigenlijk, maar heuvelop is 't wel zwaar zeker als ze dan roept dat je er bijna bent.

Sylvana - Fijn dat er nu wat meer gedaan wordt! Het klinkt allemaal erg vervelend, maar ik hoop dat het helpt om uit te zoeken wat jou zo'n pijn bezorgt.
pi_56365973
quote:
Op maandag 28 januari 2008 17:28 schreef Razztwizzle het volgende:

Sylvana - Fijn dat er nu wat meer gedaan wordt! Het klinkt allemaal erg vervelend, maar ik hoop dat het helpt om uit te zoeken wat jou zo'n pijn bezorgt.
Thnx en ja, het zijn idd niet de meest fijne onderzoeken die ik moet ondergaan, maar als ze daardoor erachter komen wat ik heb, moet het maar
  maandag 28 januari 2008 @ 17:36:09 #139
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_56366008
Pffff helemaal niks gedaan vandaag. Bah eigenlijk heel slecht.
Zit mezelf al een half uur te motiveren om naar de accu handel te gaan voor een nieuwe accu. En dat ik vanavond naar de sportschool ga. Maar in beiden heb ik absoluut geen zin.

Motivatie
[smoes mode]
Mijn verstandskies is getrokken en ik heb nog steeds behoorlijke last, dus echt zwaar fysieke inspanning is nou niet zo prettig voor 't gapende gat in mijn mond...
[/smoes mode]

't is helaas wel zo, maar goed. Zou evengoed kunnen cardioën.

Vanavond wel nog wat klussen in huis, dat moet gewoon. MIsschien nog 's wat poetsen of zo, maar dat gaat zeker lukken.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_56366241
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:16 schreef Aventura het volgende:
Ik blijf steken op 69 kilo Het is nu 28 dagen geleden dat ik me hier aanmeldde en -1 kg is wel een heel matig resultaat. Ik heb wel in totaal zes etentjes gehad. En veel gesport heb ik ook al niet. Ik heb wel veel minder gesnoept dan normaal, en ben een stuk bewuster gaan eten. Zelfs tijdens de etentjes heb ik me iets meer beheerst dan normaal - meer spa rood en minder wijn, en vooraf niet de hele broodmand leegeten. Ik ben in elk geval op de goede weg...
Ik ben ook nu vandaag 3 weken bezig en als er woensdag niets verder af is, sta ik op een halve kilo in de min :S
Schiet niet echt op .. van snoep eten etc wordt ik snel dik, maar alsik het laat gaat het jammergenoeg niet snel eraf :S
Ik sport niet echt daadwerkelijk, maar stilzitten doe ik ook niet. Geef nu 2 dagen in de week les aan kleuters en dan zit je nooit stil en de rest van de week meestal naar school en wij hebben geen busverbinding, dus 20 min heen en terug lopen sowieso ... excl de rest van de dag ...
Pff ... motivatie zakt btje weg ....
pi_56366326
quote:
Op maandag 28 januari 2008 17:23 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:

[..]

Ik heb je advies maar even opgevolgd en een net sinaasappels gekocht zonet. En ze zijn inderdaad heerlijk
Zeg ik nog eens iets nuttigs

Ik ga morgen even naar de markt en dan ga ik ook een bunch of sinaasappels en chinese peren halen.
pi_56366701
*gaap*
Veel te hard gewerkt vandaag, veel te lang in de kou op de bus staan wachten en veel te ongesteld!
Wegen doe ik over een paar dagen weer, als ik over mijn maandelijkse gedoe heenben.

Vandaag gegeten:
- Bord volle yoghurt met een appel in stukjes, honing en Allbran Plus. (ontbijt)
- Knoflookwraps met jonge kaas en tomaatjes. En een halve verse ananas. (lunch)
- Straks, als avondeten: bami bomvol groenten, zelfgemaakte babi pangang en eieren in hete pindasaus. Restje stroopwafelroomijs als toetje, als het nog past.

Succes allemaal trouwens, vooral aan de hardlopers. Ik kerm al van ellende als ik de was van mijn balkon moet halen, laat staan dat ik buiten zou moeten gaan hollen.
Was het maar lente!

Oh, en sterkte voor Sylvana natuurlijk! Hopen dat ze snel uitvinden wat er loos is.
pi_56366799
thnx minilotje

ik ga maar es met eten beginnen, voor een keer weer pasta met roomsaus, champignons en hamblokjes
pi_56366852
Ik ga ook eten maken nu.
En na het eten lekker hoepelen!
pi_56366860
Net thuis van stage, zometeen weer een stoommaaltijd zalm
Heb nog niet echt veel gegeten vandaag

Maar kreeg net een smsjes van mijn vriendje dat hij croissantjes voor me heeft gehaald
pi_56366896
Het wil even niet echt lukken met afvallen, maar het gezonder/minder eten en actiever doen vandaag is in ieder geval al wel gelukt .

Gegeten:
- 1 boterham met hagelslag, 2 kapjes (dunne korsten, totaal 1 boterham waard) ook met hagelslag
- 1 boterham kipfilet
- 2 boterhammen 30+ kaas (Milner, extra gerijpt, enige kaas die echt lekker is)
- geen tussendoortje
- zuurkoolschotel uit de oven (Sonja Bakker, moeder wilde meteen nieuwe recepten proberen) met toetje (iets van ijs met aardbeien, mandarijntjes en optimel vanilleyoghurt, maar het ijs moest light zijn maar dat was op. Verder heel gezond en vooral superlekker )
- Straks: een peer met misschien wat magere kwark

En nu zit ik zo ongelooflijk bomvol, terwijl ik bijna niets van de zuurkool opheb, ik hou er niet zo van . Verder naar school gefietst, en van huis van vriend naar huis gefietst.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 28 januari 2008 @ 18:21:42 #147
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56366916
Bij mij gaat het ook erg langzaam hoor, echt vast kom ik niet onder de 75 en dat vind ik behoorlijk irritant worden
Bernie en ik zijn tof.
pi_56367015
Ik moet mezelf ook inhouden om niet te gaan vreten enzo ... ben al 3 weken bezig vet op te letten en goed te eten en dan is er een halve kilo weg ...
Kheb de hele tijd nu last van eetbuien. Niets helpt gewoon ...

Vandaag:
O: 2 crackers met jam, drinkyoghurtmelkspul
L: broodje kipfilet, appel, cracker met kipfilet
A: hollands pannetje met wortels (is nog niet klaar)
T: ontbijtkoek, broodje kipfilet, beschuitje met muisjes (was weer iemand geboren )

Ik heb toch geen reden om nog meer eten te willen .... pff ...
pi_56367139
ik ga het denk ik ook net niet redden om op 1 februari precies op 62,9 te staan: ik schommel de hele tijd tussen de 63,5 en 63,9 en ik heb nog maar een paar dagen. Nou ja, tant pis.

Ben vannacht opgestaan en heb de overige 4 Pimm's koekjes opgegeten. Dan hoef ik er nu niet meer aan te denken. Ik weet niet of ik die calorieen bij vandaag of gisteren moet optellen, gisteren komt me beter uit, dus gisteren it is

Vandaag weer de hele dag administratie gedaan (als jullie ooit een eigen bedrijf starten: Bitte, don't underestimate de administratie ), gegeten tot nog toe:

10h30-Ontbijt: tosti van volkoren brood met 30+ kaas, lente-ui en een beetje chilisaus
15h30-Lunch: beetje rijst van gisteren met gestoofde lente ui en een kommetje optimelvla met een lepel frambozenjam.
17h30-Tussendoor: 1 wodka (de 1e in een week!!)

Vanavond: boerenkoolstamppot met rundergehaktballetjes.
pi_56367147
Hier gaat het ook niet echt hard, 0.6 kg in 3 weken is ook niet echt veel. Schommel de hele tijd tussen de 61 en de 60.4, waarvan het vaker 61 is dan 60.4. Ben begonnen op 61.6, en hoop echt dat ik toch onder die 60 kg kom, maar ben bang dat ze dan eerst moeten weten wat er met me lichaam aan de hand is voordat mn lichaam wil afvallen...

Maar toch gewoon nu al zoveel mogelijk gezond eten en bewegen, in hoeverre ik daar tot in staat ben natuurlijk. Vandaag doodop van het uit eten van gister, was erg vermoeiend, dus vanavond rustig dagje en niet zwemmen. En dan kijk ik wel hoe het woensdag gaat, of ik dan wel gewoon weer ga
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')