Klinkt als mijn smoesjes dat mijn sportbh's in de was zatenquote:Op maandag 28 januari 2008 20:28 schreef mordradead het volgende:
Ik zou gaan hardlopen... is m'n broek in de was en m'n andere heeft m'n moeder weggegooitkorte broek vind ik nog wat te koud..... morgen dus maar nieuwe broek kopen en hardlopen/fietsen... dat laatste heb ik ook allang niet gedaan zeg.
Net weer rijles geregelt.. voor de vakantie gestopt want ik vind het niks aan maar omdat ik op reis wil en het met liften soms wel handig is toch maar weer bezig gaan
oké cool ... wat voor opleiding hoort daarbij SPW ofso?quote:Op maandag 28 januari 2008 20:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Buitenschoolse opvang, heb vorig jaar ookal Tussenschoolse opvang als werk gedaan
Zou niet echt les willen geven, of misschien in de kleuter klas maar zoiets als de BSO lijkt me erg leuk
Ik doe pedagogiek (is HBO en niet echt nodig voor BSO) maar goed misschien denk ik wel anders over het soort werk dat ik wil gaan doen over een paar jaarquote:Op maandag 28 januari 2008 20:31 schreef Jeipod het volgende:
[..]
oké cool ... wat voor opleiding hoort daarbij SPW ofso?
zit zelf zoals misschien al bekend was op de pabo .. .ben nu aan mn eindstage bezig (jeej)
Geen idee! Maar ik las zaterdag wel in de krant dat een broodje kroket gezonder is dan een broodje kaasquote:Op maandag 28 januari 2008 20:30 schreef motorbloempje het volgende:
iemand die trouwens weet of er verschil zit tussen gesmolten kaas en gewone kaas?
heb ergens gehoord dat een boterham met kaas gezonder is dan een tosti bijvoorbeeld..![]()
vraag me nog steeds af of ik dan vanmiddag ongezonder heb gelunched door mijn meegenomen boterhammen de tostificeren
quote:Amsterdam, zaterdag 26 januari 2008
Een broodje kroket blijkt beter dan een broodje kaas
Martijn Katan is gefascineerd door de werking van het menselijk lichaam. "Een heel klein stukje lijf, zelfs de allerkleinste mier, zit nog gecompliceerder in elkaar dan een Boeing 747. De nieuwste computer is er nog beginnerslego bij."
Als onderzoeker realiseert hij zich terdege dat het een systeem is 'dat je verstand nog altijd te boven kan gaan'. "Bijna iedereen denkt te weten wat gezond eten is. De enige die het niet zeker weet, is misschien de voedingswetenschapper zelf." Die beseft dat nieuwe 'ontdekkingen' niet zelden weer herzien moeten worden doordat ze door de tijd en nieuwe onderzoeken worden ingehaald.
Hebben rode wijn en chocolade, zoals wordt beweerd, inderdaad een gunstig effect op het hart? De liefhebbers willen het maar wat graag geloven."Maar op z'n vroegst weten we dat pas zeker over tien tot twintig jaar," zegt Katan. Nieuws over voeding is echter 'hot' en blijft niet lang op de plank. Maar wat is nu waar? Wanneer eet je een broodje - écht - gezond en wanneer een broodje aap?
Tijdens het schrijven van zijn boek stuitte Katan op zaken waar hij nog nooit bij had stilgestaan. "Ik had me bijvoorbeeld nooit gerealiseerd dat veel mensen denken dat je lichaam 's nachts stilstaat en dat het moet worden opgestart door te ontbijten." Op een lege maag zou het lichaam immers niet goed aan de slag kunnen? Een fabel, aldus Katan. "Net zoals de veronderstelling dat je 's avonds voor het slapen gaan niet meer zou mogen eten. De motor van je lijf loopt namelijk 24 uur per dag."
Terug naar het ontbijt. "Er zijn inderdaad aanwijzingen dat je wat suffer bent op een lege maag. Aan de andere kant is het effect van ontbijten een stuk minder groot dan het drinken van twee koppen koffie."
Maar van koffie drogen we toch uit? Alweer een fabel, doceert de hoogleraar.
"Mensen die dagelijks koffie drinken," weet hij, "hebben net zo veel vocht in hun lichaam als mensen die cafeïne vermijden." En voor diegenen die zich toch druk maken over hun cafestol en cholesterol? Bij filter- en Senseokoffie komt het cholesterolverhogende cafestol niet in je kopje. Dus: geen probleem.
Vaak zijn fabels hardnekkig en ook wel begrijpelijk. Want wat kan er nou gezond zijn aan een kroket?
Katan ontdekte echter - tot zijn eigen verrassing - dat er wel degelijk iets te zeggen was in het voordeel van 'de ongezondste snack van Nederland'.
"De laatste jaren is het frituurvet sterk verbeterd en de kroket levert, zo blijkt, ook behoorlijk wat ijzer op." Waar dat ijzer vandaan komt? Katan heeft er nog geen sluitende verklaring voor gevonden. "Eerst dacht ik nog aan een tikfout, maar dat was niet zo. Het zou misschien kunnen komen door het gebruik van orgaanvlees. Lever is bijvoorbeeld heel rijk aan vitamine C en mineralen. Of misschien door een beetje bloedpoeder? Ik heb er met de industrie over gebeld. Maar die zeiden dat dat niet zo is."
Dus blijft hij zoeken. Zijn conclusie op dit ogenblik: "In vergelijking met een broodje kaas bevat een broodje kroket minder vet en
calorieën, veel minder van het ongezonde verzadigde vet, meer opneembaar ijzer, en qua vitamines schelen ze weinig. Alles bij elkaar is een kroket beter dan kaas."
Niet iedereen zal even blij zijn met een aantal conclusies die Katan trekt. Want zijn biologische groenten en fruit nu echt beter voor onze gezondheid? Katan zou het graag beamen. "Ik ben erg geporteerd voor biologische landbouw. Dan denk ik aan de antroposofische boerderijen die ik wel eens bezoek. Daar wordt met aandacht en liefde omgegaan met de natuur en het milieu."
Maar onderzoek wees uit dat er in biologisch geteelde groenten vrijwel dezelfde hoeveelheden voedingsstoffen zitten als in de conventionele varianten. "Toen het NOS Journaal me vroeg daarover iets te zeggen, vond ik dat heel moeilijk. Maar het is zoals het is."
Wel staat vast dat het complete eet/leefpatroon van mensen die bewust biologisch of vegetarisch eten beter is. "Ze zijn meer bezig met gezonde voeding, roken minder, zijn serieuzer. Ze krijgen ook minder auto-ongelukken, niet door het eten van onbespoten sla, maar omdat ze niet zo snel met twaalf pilsjes achter het stuur gaan zitten."
Over alcohol is Katan duidelijk. Daar kan een mens kanker van krijgen. "We zijn tegenwoordig overal bang voor. Voor hormonen in het vlees, pesticiden en andere chemicaliën in het voedsel. Terwijl het effect daarvan op het lichaam vrijwel nihil is. Maar dat je van alcoholgebruik onder meer borstkanker en mond- en keelkanker kunt krijgen, hoor je weinig tot niks. Zelfs artsen kennen het verband tussen alcohol en borstkanker niet."
Nee, het is niet zijn bedoeling om de lezers angst aan te jagen met wat ze allemaal wel of niet kunnen oplopen. Wat men uit zijn boek wil halen om gezonder te leven is aan eenieder om zelf te bepalen.
Veel fruit eten bijvoorbeeld? Sommige mensen voelen zich schuldig als ze hun dagelijkse twee stuks fruit niet halen. Maar, aldus Katan, zo ernstig is dat helemaal niet. "Zolang je tenminste dat fruit niet systematisch vervangt door vruchtenvlaai of appeltaart. Fruit eten is vooral goed omdat er weinig calorieën in zitten en als je behoefte hebt aan iets zoets is het veel beter dan een reep ."
Onderzoek heeft wel uitgewezen dat fruiteters minder vaak een hartinfarct krijgen. Katan: "Maar fruiteters joggen meer, roken minder, zijn slanker en eten meer vis, allemaal dingen die goed zijn voor het hart." Op dit ogenblik, zegt hij, denken de meeste deskundigen dat fruit tegen de meeste soorten kanker weinig doet. Dus ook vers geperst sinaasappelsap niet. "Daar zit net zoveel suiker in als cola. Zeker vier klontjes."
Natuurlijk moet men fruit en groenten blijven eten voor een goede voeding, al vindt Katan wel dat de hype eromheen overdreven is. "Groenten en fruit zijn prima, maar je moet niet de suggestie wekken dat daar allerlei magische stoffen in zitten die effecten hebben op bijvoorbeeld het voorkomen van kanker."
H ebben moderne yoghurtjes als Yakult of Activia wel een gunstige werking op het lijf? Katan: "Je moet die reclame bekijken met het oog van een advocaat. Eigenlijk beloven de meeste producten niks. Activia zegt wel dat het de stoelgang bevordert, maar Danone heeft mij nu verteld wat ze daarmee bedoelen. Activia claimt niet dat het effect heeft op hoe vaak je ontlasting produceert, of hoe hard je moet persen, of hoe hard of zacht je ontlasting is. Activia claimt alleen dat het ervoor zorgt dat voedsel sneller door je darmen gaat. Wat je daaraan hebt? Geen idee!"
"Becel pro-activ-yoghurt verlaagt wel het cholesterol met ongeveer acht procent. Maar dat is niet aanzienlijk, zoals ze zelf beweren. Een goed medicijn verlaagt het cholesterolgehalte met dertig tot veertig procent."
En al die nieuwe groenten- en fruitsapjes in handzame flesjes? Katan: "Of die sapjes gezond zijn is onduidelijk." Waarom ze dan toch zo'n succes zijn? "Het is niet mijn vak om te snappen wat mensen denken. Ik gok dat ze een quick fix willen. Zo van: 'Ik drink zo'n flesje en hoef verder geen moeite meer te doen.' We leven in een tijd dat steeds meer voedsel voor het grijpen ligt. Makkelijk voedsel dat je met één hand kunt eten en overal mee naar toe kunt nemen zonder dat het gaat lekken. Daartegenover staat dat de mogelijkheden om al die calorieën weer te verbranden, afnemen. Je hoeft minder af te wassen, overal is wel een knopje of een machientje voor. Van je bed ga je naar de eetkamerstoel, van daaruit naar je autostoel en je bureaustoel en dan weer naar huis, op de bank."
Dus wordt de mens dikker. "In het begin zag je dat probleem vooral bij lager opgeleiden. Hoger opgeleiden letten dikwijls meer op hun eetpatroon. Maar nu zien we dat ze aan een inhaalslag zijn begonnen. Ik denk dat alle dijken op een gegeven moment barsten, met zo veel eten om ons heen."
Meer bewegen, de auto thuislaten en de kinderen per (bak)fiets naar school brengen. Het zijn enkele wapens in de strijd tegen het vet. En natuurlijk geen vette hap meer op school, geen frisautomaten, meer gym. Katan: "Dat klinkt allemaal logisch, maar of het werkt weet je pas als je het in de praktijk test. In Frankrijk hebben ze de frisdrankautomaten in scholen verboden, en nu zie je een hele nieuwe industrie van Algerijnen die er met karretjes met fris langsgaan."
Een andere oplossing dan? "In twee dorpjes in Noord-Frankrijk sloegen ze de handen ineen om vetzucht te lijf te gaan. "Met meer gym, extra fiets-en wandelpaden en adviezen van diëtisten en fitnesstrainers. Iedereen deed mee: politici, dokters, supermarkten. Uiteindelijk zag je er minder dikke kinderen dan in plaatsen waar niets werd gedaan." Het programma wordt inmiddels in heel Frankrijk beproefd, en ook in Zwolle is men met een dergelijk onderzoek begonnen."
Voelt hij een zendingsdrang in zich? "Ik heb een drang om uit te vinden hoe de dingen in elkaar zitten en dat te vertellen. Of men er iets mee doet raakt me minder. Mensen hoeven niks van me aan te nemen." Wat men wel moet blijven doen is genieten van eten.
"Je moet je er wel lekker bij voelen. Anders kun je net zo goed de soep, groenten en het vlees tegelijkertijd in de mixer gooien."
Is broccoli goed tegen kanker, is biologisch eten echt gezonder en wat is er mis - of niet - met de kroket? Prof. dr. Martijn Katan, hoogleraar voedingsleer aan de VU, schreef er een openhartig boek over: Wat is nu gezond? Vol fabels en feiten over ons dagelijks eten.
Wat is nu gezond?
Fabels en feiten over voeding.
Feit: Blijvend afvallen is moeilijk, omdat we doorlopend lekkere dingen voorgeschoteld krijgen en zelden worden gedwongen om te bewegen. Slechts tien tot twintig procent slaagt. Dat is minder dan bij het afkicken van heroïne.
Fabel: Verontreinigingen in voedsel zijn een belangrijke oorzaak van kanker.
Feit: Of dioxines, bestrijdingsmiddelen en hormonen in voedsel kanker veroorzaken, staat niet echt vast. Het aantal mensen dat er kanker van krijgt, is in elk geval klein in vergelijking met het aantal dat kanker krijgt van alcohol of vetzucht.
Fabel: Gedroogde pruimen werken laxerend.
Feit: Eén volkorenboterham werkt laxerender dan vijf gedroogde pruimen.
Fabel: Fruit is rijk aan vitamines.
Feit: Appels, druiven en peren bevatten nauwelijks vitamines. Citrusfruit is wel rijk aan vitamine C, maar daar krijgen we al genoeg van binnen. Sinaasappels zijn wel een goede bron van foliumzuur.
Fabel: Fritessaus maakt dik en is slecht voor het cholesterol.
Feit: Fritessaus bestaat grotendeels uit water en voor de rest uit plantaardige olie, rijk aan onverzadigd vet. Fritessaus verlaagt het cholesterolgehalte van het bloed en bevat niet veel calorieën.
Copyright: Het Parool
quote:Op maandag 28 januari 2008 20:35 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Geen idee! Maar ik las zaterdag wel in de krant dat een broodje kroket gezonder is dan een broodje kaas
Lang artikel, maar wel heel interessant!
[..]
Eigenlijk niet echt, vind rijden niet zo leuk... ik word liever geredenquote:Op maandag 28 januari 2008 20:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Klinkt als mijn smoesjes dat mijn sportbh's in de was zatenmaar het is wel zo, je gaat niet in een korte broek lopen nu
En nu wel weer beetje zin in rijles?
Ik vond rijlessen ook niet echt geweldig, maar het zelf rijden is echt leukquote:Op maandag 28 januari 2008 20:50 schreef mordradead het volgende:
[..]
Eigenlijk niet echt, vind rijden niet zo leuk... ik word liever gereden![]()
Ik moet ook nog even op zoek naar een nieuwe opleiding trouwensmorgen even dat maar regelen dan, vriend van me heeft ergens allemaal gesprekken gehad en testen gedaan en hem hielp het heel veel.
Zo maar even een broodje kroket denk ik
Ik ben maar foto's in gaan plakken. Loop pas een paar jaar achter, kan mn reizen weer herleven en het is een hels karwei. Zakjes suiker van een paar jaar oud waar ik toen een leuk souvenir in zagquote:Op maandag 28 januari 2008 20:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
En met de hand al wat kleine dingen doen is ook geen idee?
Ik zou ook graag beter met het naaimachine om kunnen gaanheb het een tijdje gekunnen omdat het voor school moest
Succes ermee! Mijn vader moest het ook vaak doen, en dan liet hij mijn moeder en mij soms meebeslissen, omdat het gewoon heel erg moeilijk is daar eerlijk in te zijnquote:Op maandag 28 januari 2008 20:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Je mag wel langskomen bij mij, ik heb nog 30 posteropdrachten die ik na moet kijken, waar ik niet uitkom omdat het heel subjectief is en geen meerkeuze
Misschien is het handig als je niet direct klaarstaat met een mening als je niet weet waat je het over hebt, that's all.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
En dan moet je maar zo stom op mij reageren?
Ik moet eigenlijk gewoon mijn mond houden?
En in het afvallen geloven er wel veel in wonderpilletjes en zover als ik weet gelukkig hier niemand, maar goed ik had het natuurlijk nooit mogen zeggen
hmm oké ... misschien ook een opleiding wat ik overweeg na een aantal jaren werken ... heb shcoon genoeg van school, dus eerst maar money verdienen en op mezelf gaan ...quote:Op maandag 28 januari 2008 20:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik doe pedagogiek (is HBO en niet echt nodig voor BSO) maar goed misschien denk ik wel anders over het soort werk dat ik wil gaan doen over een paar jaar
Foto's inplakken vind ik echt zo'n vervelend werk, maar wel leuk om terug te kijken en beleven natuurlijkquote:Op maandag 28 januari 2008 21:11 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik ben maar foto's in gaan plakken. Loop pas een paar jaar achter, kan mn reizen weer herleven en het is een hels karwei. Zakjes suiker van een paar jaar oud waar ik toen een leuk souvenir in zag.
Geen zin in school vanavond in ieder geval.
[..]
Succes ermee! Mijn vader moest het ook vaak doen, en dan liet hij mijn moeder en mij soms meebeslissen, omdat het gewoon heel erg moeilijk is daar eerlijk in te zijn!
Leuk artikel! Maar neem het zoals alle dingen rondom gezond met een korrel zout, ga nu niet opeens aan de broodjes kroket ofzoquote:Op maandag 28 januari 2008 20:35 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Geen idee! Maar ik las zaterdag wel in de krant dat een broodje kroket gezonder is dan een broodje kaas
Lang artikel, maar wel heel interessant!
[..]
Ik vind het tot nutoe een erg leuke opleiding, zou hierna nog wel verder willen gaan studeren maar dat zie ik dan welquote:Op maandag 28 januari 2008 21:17 schreef Jeipod het volgende:
[..]
hmm oké ... misschien ook een opleiding wat ik overweeg na een aantal jaren werken ... heb shcoon genoeg van school, dus eerst maar money verdienen en op mezelf gaan ...
Ik vind rijles btw wel leuk! Heb hele leuke instructeurs .. en het feit dat er een grote L op mn dak staat werkt rustgevendDenk dat als ik binnekort mn rijbewijs heb en ik zelf moet gaan rijden het ff wennen wordt .... geen L meer op het dak dus zelf de fouten incasseren
Ik heb het zakje leeggegooid en zonder de suiker ingeplaktquote:Op maandag 28 januari 2008 21:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Foto's inplakken vind ik echt zo'n vervelend werk, maar wel leuk om terug te kijken en beleven natuurlijk
En heb je het zakje suiker ook ingeplakt?
Iets 'zwaars' gegeten ?quote:Op maandag 28 januari 2008 21:24 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben terug van het hardlopen. De 3 x 3 min gingen goed, maar na 1 x 6 (van de 3 x 6) ging het fout. Had al een zeurend pijntje in m'n zij en dat werd hoe langer hoe erger.
Uiteindelijk afgehaakt dus. Morgen proberen we het weer
. Vorige week had ik ook zoiets en toen ging het de keer daarop fantastisch, dus
.
Nu ga ik even verder kijken naar Melrose Place. Weltrusten alvast
.
Believe me: het studeren lijkt nu nog zo leuk, maar je zult het ook wel een keer zat zijn, hoorquote:Op maandag 28 januari 2008 21:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik vind het tot nutoe een erg leuke opleiding, zou hierna nog wel verder willen gaan studeren maar dat zie ik dan wel
Ik reed vandaag achter mijn oude rijlesautowas wel leuk
Ja maar ik heb leren altijd leuk gevonden, en er zijn zoveel dingen die ik leuk vindquote:Op maandag 28 januari 2008 21:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Believe me: het studeren lijkt nu nog zo leuk, maar je zult het ook wel een keer zat zijn, hoor.
Eigenlijk wil ik nog graag een andere studie doen na m'n huidige, maar ik weet dat mijn concentratievermogen niet meer is wat het was en ik wil toch wel eens m'n eigen centjes gaan verdienen.
Yepquote:Op maandag 28 januari 2008 21:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Iets 'zwaars' gegeten ?
Ik heb daar ook afentoe last van en prettig is het inderdaad niet
Soms kan je er ook geen rekening meehouden, daarom loop ik nu liever in de ochtend. Mijn ontbijt is meestal niet zo zwaarquote:Op maandag 28 januari 2008 21:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Yep.
Heb een burrito gehad (besteld) en hij was niet eens lekker.
Vorige week maandag had ik dus ook een steek en dat kwam nadat ik patat had gegeten (ook al zaten er wel 3 uren tussen eten en hardlopen).
Conclusie: geen troep meer eten voor het hardlopen. Of liever: helemaal geen troep meer. Op zo nu en dan een broodje kroket na dan![]()
.
Ik bewaar dat soort dingen ook altijd, entreebewijzen, kaartjes, programmaboekjes, en bij mij komen ze allemaal op mn prikbord en kaarten op mn deur. Zo is mn kamer een stuk vrolijkerquote:Op maandag 28 januari 2008 21:27 schreef mordradead het volgende:
Ik heb dit jaar ook van alles bewaard, bijna van alles nog bonnetjes en sowieso alle tickets/entreebewijzen nog... van het jaar ervoor kwam ik vandaag wel een entreebewijs tegen dus die kan er ook nog wel in. Ik maak het digitaal, even kijken hoe zo'n boek er uit komt te zienwel vervelend dat ik van 5 mensen foto's heb
ik ben bang dat ik een toffe ga missen
Leuk en leerzaam artikel!quote:Op maandag 28 januari 2008 21:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind dat soort relativerende artikelen altijd wel leuk. Er wordt toch een hoop onzin geschreven over eten en voedsel en afvallen en gezond en ongezond. Dan word ik altijd wel blij van mensen die dat weer een beetje rechttrekken.
Ik heb leren ook altijd leuk gevondenquote:Op maandag 28 januari 2008 21:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja maar ik heb leren altijd leuk gevonden, en er zijn zoveel dingen die ik leuk vind
Maar we zullen inderdaad zien, eerst dit halen
Godsdienst lijkt me ook echt zo interessantquote:Op maandag 28 januari 2008 21:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb leren ook altijd leuk gevonden. Behoorde op de havo tot de top 3 vd klas
(onze mentrix hield van die lijstjes bij). Maar als ik de bovenbouw van de havo meetel (en dat doe ik, want ik was een bolleboos), studeer ik straks alweer 9 jaar en op een gegeven moment ben je er wel een beetje klaar mee
. Misschien dat dat *straks* wel weer opleeft, hoor en ik nog wel eens een deeltijdstudie ga doen (godsdienstwetenschap
). Maar eerst maar eens aan het werk
.
Maaruhm, kun je wat vertellen over de inhoud en dergelijke dan?quote:Op maandag 28 januari 2008 21:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik vind het tot nutoe een erg leuke opleiding, zou hierna nog wel verder willen gaan studeren maar dat zie ik dan wel
Ik reed vandaag achter mijn oude rijlesautowas wel leuk
Ik was eerst van plan om dat nog een jaartje voltijd te doen, maar ik wil eigenlijk ook wel eens geld gaan verdienen en nog een jaar lenen puur voor de leuk is best wel ingrijpend. Mijn moeder heeft het uit mijn hoofd gepraatquote:Op maandag 28 januari 2008 21:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Godsdienst lijkt me ook echt zo interessant![]()
Zal inderdaad nog wel deeltijdstudie's worden later
Misschien handig als je me pm'ed of in het fotoboek reageert, anders word het wel heel offtopic hierquote:Op maandag 28 januari 2008 21:34 schreef Jeipod het volgende:
[..]
Maaruhm, kun je wat vertellen over de inhoud en dergelijke dan?Altijd handig om het van iemand te horen die de opleiding daadwerkelijk doet
Hehe, ja wij komen met rijlessen veel lui tegen die hij ooit heeft gehad ... en sommige lui altijd btje treiteren enzo ... bv bij het optrekken bij een stoplicht ... of als je ervoor rijdt langzamer gaan en alarmlichten aan doendat soort stomme dingen ...
Nee juist redelijk gezond volgens mij, volkoren pistoletjes, magere kwark, stoommaaltijd zalm en een glas coolbestquote:Op maandag 28 januari 2008 22:03 schreef Sylvana het volgende:
Wat heb je dan gegeten? Als het anders dan normaal was, niet veel meer, maar minder gezond, dan heb je al snel dat je denkt dat je teveel heb gegeten, ook al was het maar 1200 kcal.
Dat valt idd wel mee dan ja, dan weet ik het ook niet.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Nee juist redelijk gezond volgens mij, volkoren pistoletjes, magere kwark, stoommaaltijd zalm en een glas coolbest
En zit nu een liga te eten, dus dat is dan het enige dat eigenlijk niet in het rijtje hoort
Ben gewoon een raar meisjequote:Op maandag 28 januari 2008 22:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat valt idd wel mee dan ja, dan weet ik het ook niet.
quote:Op maandag 28 januari 2008 22:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik neem/nam wel eens vezelpillen
Nu heb ik een nieuwe filosofieBijna alleen dingen eten waarvan je naar de wc moet
![]()
!
Ik vind het wel fijn om 1-2x per week naar de wc te gaanquote:
ik ga gemiddeld zo'n 10-15 keer per dagquote:Op maandag 28 januari 2008 22:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn om 1-2x per week naar de wc te gaan
Liefst elke dag dan is mn buik ook minder opgeblazen
Dat eerst zinnetje was sarcastisch of niet? Hoop ik tenminstequote:Op maandag 28 januari 2008 22:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn om 1-2x per week naar de wc te gaan
Liefst elke dag dan is mn buik ook minder opgeblazen
Oei oei oei!!!quote:Op maandag 28 januari 2008 22:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik neem/nam wel eens vezelpillen
ja ik heb ook een potje multi vitamine en een potje vitamine C maar heb het idee als ik alles bij elkaar eet het niet zo goed werkt of zoquote:Op maandag 28 januari 2008 23:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oei oei oei!!!
Laat me raden, je hebt ook weleens vitamine C geslikt?
JUNK
Maar is 1 a 2 keer per week niet veelste weinig?quote:Op maandag 28 januari 2008 23:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Sarcastisch? Nou ja ik vind het wel fijn om na 5 dagen niet naar de wc gemoeten weer eens wel te gaan
En ik eet elke dag musli/drink veel water/ eet veel crackers dus daar ligt het niet echt aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |