abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56367164
Ah, leuk, ik ga ook even een overzichtje plaatsen

Ontbijt: een kom Special K rood fruit met melk, glas water
Lunch: 2 volkoren boterhammen met halvarine en beenham, 1 banaan
Avondeten: Spaghetti met rundergehakt en groenten in ene pittige tomatensaus, daarover parmezaanse kaas.
Tussendoor: 1 sinaasappel, 1 plak volkoren ontbijtkoek

Moet nog avondeten en misschien dat ik vanavond ook nog een tussendoortje neem
pi_56367215
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:21 schreef mordradead het volgende:
Bij mij gaat het ook erg langzaam hoor, echt vast kom ik niet onder de 75 en dat vind ik behoorlijk irritant worden
Hier hetzelfde maar dan met de 70
pi_56367447
Oh trouwens, beterschap zwahiel en succes Sylvana, fijn dat het nu wat vaart achter zit!

En veel succes voor iedereen die er even doorheen zit, waarbij het even niet lekker loopt of op een andere manier succes nodig heeft (ik lees te snel en onthou te weinig, dus hier maar geen namen bij)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56367974
Hallo, ik heb twee jaar geleden al mijn overtollige+veel meer kilo's kwijt geraakt (nog steeds kwijt gelukkig)

De laatste tijd zie ik dat mensen aan de verboden pilletjes gaan, zoals; ephedrine, clenbuterol, T3 of DNP.
Ik ben benieuwd naar de resultaten van die middeltjes, want ik heb er zelf nog nooit aangezeten.
Zijn er hier mensen die specifiek daarmee ervaring hebben ?
pi_56368363
Nee volgens mij zitten er hier geen mensen die in wonderpilletjes geloven
pi_56368404
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:08 schreef dp81 het volgende:
Hallo, ik heb twee jaar geleden al mijn overtollige+veel meer kilo's kwijt geraakt (nog steeds kwijt gelukkig)

De laatste tijd zie ik dat mensen aan de verboden pilletjes gaan, zoals; ephedrine, clenbuterol, T3 of DNP.
Ik ben benieuwd naar de resultaten van die middeltjes, want ik heb er zelf nog nooit aangezeten.
Zijn er hier mensen die specifiek daarmee ervaring hebben ?
gelukkig niet

probeer het anders in het Sonja Bakker topic

Ik heb zooooo ranzig gegeten

De schnitzel en de aardappelen waren aangebakken ik ben NIET GOED in eenvoudig en snel koken dat laat ik wel aan René over voortaan!
Ja doei.
pi_56368496
Toch worden er veel pillen verkocht, dus relatief gezien moeten er hier toch ook wel mensen zijn die dit ooit geprobeerd hebben ? of nog steeds doen.
Daarbij zijn er claims dat die middelen de stofwisseling met meerdere procenten verhoogt.
Ephedrine wordt gezegd 3 % , Clenbuterol 10 % en DNP 10 % per 100 mcg.
pi_56368545
No thnx ... lijkt me onnatuurlijk en als het zo moet, dan maar niet
pi_56368546
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:30 schreef dp81 het volgende:
Toch worden er veel pillen verkocht, dus relatief gezien moeten er hier toch ook wel mensen zijn die dit ooit geprobeerd hebben ? of nog steeds doen.
Die mensen durven zich hier niet te melden, want dan worden ze meteen omgepraat/voor gek uitgemaakt door alle verstandige mensen hier
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56368581
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:24 schreef Miss_S het volgende:
Nee volgens mij zitten er hier geen mensen die in wonderpilletjes geloven
Jij kwaakt ook maar wat, hè
De grap van de middelen die hij noemt is dat ze wel degelijk werken! Niks wonderpillen aan... Alleen wat vervelende bijwerkingen. Daarom zijn ze dus ook verboden.

[ Bericht 0% gewijzigd door ColdFeet op 28-01-2008 19:40:27 ]
pi_56368637
quote:
Daarbij zijn er claims dat die middelen de stofwisseling met meerdere procenten verhoogt.
Het effect gaat nog wel wat verder: het geeft een energiek gevoel, remt de eetlust, ik meen me te herinneren dat clenbuterol ook als anabolen kan worden gebruikt....

No thanks. Ik geloof dat het gros hier liever op een gezonde manier met zn gewicht bezig is...

Vanwaar je vraag, eigenlijk?
pi_56368665
quote:
nou, je weet er al genoeg van dus probeer het een keer en je zult vanzelf zien wat voor crap het is
Ja doei.
  maandag 28 januari 2008 @ 19:38:33 #163
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56368692
Afslankpillen: volgens mij heb je twee soorten. De pillen die niet werken en de pillen die wel werken maar ook gevaarlijk zijn. Dus het lijkt me sowieso niet verstandig...

@ MoBlo: slikken de sonja-bakkeraars enge pillen? Brr, gelukkig heb ik me bij jullie (= de slank de blabla in topics) aangesloten zeg.

Ik heb net een lekkere salade op en verse pasta (die van de AH). Jumjum. Ik hou me de laatste tijd eigenlijk niet meer zo precies aan SB. Ik probeer gewoon gezond en slankmatend te eten. En tot nu toe gaat het goed. Na mn tripje naar Valencia (en Carnaval) ga ik maar weer eens mijn hardloopschoenen aantrekken. Dan gaat het afvallen denk ik weer wat sneller.
pi_56368730
Ik heb er informatie over gezocht, maar was ook benieuwd naar ervaringen bij dieeters.
De meeste die het gebruiken zijn alleen maar bodybuilders namelijk.
pi_56368742
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:38 schreef egeltje1985 het volgende:
@ MoBlo: slikken de sonja-bakkeraars enge pillen? Brr, gelukkig heb ik me bij jullie (= de slank de blabla in topics) aangesloten zeg.
geen idee, maar het soort mensen dat Sonja't is er volgens mij eerder toe in staat dan mensen die hier en in het Dieettopic zitten die liever GEZOND en normaal afvallen
Ja doei.
pi_56368785
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:36 schreef ColdFeet het volgende:
Vanwaar je vraag, eigenlijk?
ja ik vind dit wel interessant om te weten, omdat er altijd geroepen wordt dat ze 0,0 helpen.
pi_56368812
@egeltje, ik vind het ook niet echt iets voor Sonjabakkeraars hoor. Wat er ook op Sonja aan te merken is, ze probéért in ieder geval mensen een gezondere levensstijl aan te leren, en het moge duidelijk zijn dat stackers e.d. daar niet inpassen.
  maandag 28 januari 2008 @ 19:46:00 #168
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56368872
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

geen idee, maar het soort mensen dat Sonja't is er volgens mij eerder toe in staat dan mensen die hier en in het Dieettopic zitten die liever GEZOND en normaal afvallen
Ik sonja bakker ook... zo'n beetje. nu iets minder volgens het boek. Ik ben persoonlijk door SB juist veel gezonder gaan eten. Want al dat fruit in die weekmenu's at ik daarvoor echt niet. Ik weet wel dat het niet geweldig is, maar het heeft mij wel bewust gemaakt van mn eten en het afvallen gaat ook goed. Wel vind ik dat er in die boeken te weinig aandacht is voor bewegen. Maar daar heb ik Evy voor.
pi_56368906
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:42 schreef dp81 het volgende:

[..]

ja ik vind dit wel interessant om te weten, omdat er altijd geroepen wordt dat ze 0,0 helpen.
Ik crosspost even vanuit het dieettopic:
quote:
Je krijgt er veel energie van, wat het afvallen natuurlijk bespoedigt, en je eetlust wordt minder, maar de bijwerkingen zijn bij de dosis die je slikt niet mals: slapeloosheid, hartkloppingen, soms ook hartritmestoornissen, opgejaagd gevoel, e.d.

Daarnaast is het ook zinnig om je af te vragen wat het lange-termijneffect is; je kunt die dingen niet blijven slikken.

Ik zou het mensen niet aanraden.
Natuurlijk werkt het wel. Bij de meeste mensen iig. Je valt er reuze fijn van af. Hoe kom je erbij dat het niet werkt?

Of het gezond is, dat is een tweede.
pi_56368951
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:47 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik crosspost even vanuit het dieettopic:
[..]

Natuurlijk werkt het wel. Bij de meeste mensen iig. Je valt er reuze fijn van af. Hoe kom je erbij dat het niet werkt?

Og het gezond is, dat is een tweede.
En of je er uiteindelijk iets mee opschiet: als vet en ongezond eten je probleem was, waardoor je dik werd, is dat nog steeds niet opgelost en val je meteen weer terug naar je oude voedingspatroon. Vermoed dat het op zich prima werkt, die middeltjes, maar meer als je voor een bruiloft of feest snel wil afvallen, niet als je het de rest van je leven kwijt wil zijn .

En ik doe het ook liever op de gezonde manier, hou niet zo van hulpmiddelen.

Over Sonja Bakker: maar haar recepten zijn slank en vaak echt heel erg lekker! Heb eens zitten bladeren in het nieuwste boek (Gezond genieten) en daar staan echt heel erg lekkere dingen in, waar je veel van mag eten! Weekmenu's hoef ik niet .
pi_56368991
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:34 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Jij kwaakt ook maar wat, hè
De grap van de middelen die hij noemt is dat ze wel degelijk werken! Niks wonderpillen aan... Alleen wat vervelende bijwerkingen. Daarom zijn ze dus ook verboden.
en als jij eens gewoon naar je eigen topic ging
pi_56369003
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:46 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik sonja bakker ook... zo'n beetje. nu iets minder volgens het boek. Ik ben persoonlijk door SB juist veel gezonder gaan eten. Want al dat fruit in die weekmenu's at ik daarvoor echt niet. Ik weet wel dat het niet geweldig is, maar het heeft mij wel bewust gemaakt van mn eten en het afvallen gaat ook goed. Wel vind ik dat er in die boeken te weinig aandacht is voor bewegen. Maar daar heb ik Evy voor.
tsja.. ik ben echt anti-Sonja Al die shitverhalen die ik gehoord heb en nog steeds hoor van m'n collega's vind het gewoon zonde..

want ondanks dat ze idd wel pleit voor een gezonder levensstijl.. juist door met van die vastgestelde menu's te komen, en boeken etc.. ik merk gewoon dat mensen 'afhankelijk' worden, en niet meer zelf nadenken over een gezonde levensstijl.. en dan nadat ze het boek 'doorgewerkt' hebben een 'pauze' nemen en dan weer verschrikkelijk aankomen omdat ze die lijdraad dan missen...

dat is wat ik hoor iig van de Sonja Bakkeraars in mijn omgeving..
Ja doei.
pi_56369046
Ja doei.
pi_56369093
net het werkplaatshandboek van mijn motortype binnen gehad kan ik lekker sleutelen
Ja doei.
pi_56369124
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:50 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Over Sonja Bakker: maar haar recepten zijn slank en vaak echt heel erg lekker! Heb eens zitten bladeren in het nieuwste boek (Gezond genieten) en daar staan echt heel erg lekkere dingen in, waar je veel van mag eten! Weekmenu's hoef ik niet .
Zo kan je ook het beste met SB omgaan
En de variatie die ze voorschrijft is ook erg goed
pi_56369129
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:50 schreef Chicolate het volgende:

[..]

En of je er uiteindelijk iets mee opschiet: als vet en ongezond eten je probleem was, waardoor je dik werd, is dat nog steeds niet opgelost en val je meteen weer terug naar je oude voedingspatroon. Vermoed dat het op zich prima werkt, die middeltjes, maar meer als je voor een bruiloft of feest snel wil afvallen, niet als je het de rest van je leven kwijt wil zijn .

En ik doe het ook liever op de gezonde manier, hou niet zo van hulpmiddelen.

Ze gaat langzaam vooruit, merkte ik. Het wordt steeds beter, die recepten van haar. Niet meer van die zielloze vet- en suikerarme muffins

@Miss_S, woef, ja baas. Ik dacht, ik deel eens even wat nuttige kennis... Maar after all ben ik gewoon een ongedisciplineerde fatso
pi_56369152
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ze gaat langzaam vooruit, merkte ik. Het wordt steeds beter, die recepten van haar. Niet meer van die zielloze vet- en suikerarme muffins

@Miss_S, woef, ja baas. Ik dacht, ik deel eens even wat nuttige kennis... Maar after all ben ik gewoon een ongedisciplineerde fatso
Jij bent diegene die meteen over 'kwaakt' zeg, kennelijk vind jij dat ze hier wel pillen gebruiken
en nu ook weer deze reactie, zegt volgens mij genoeg
pi_56369191
tudududududududu

thee goedkoop, lekker en gezond wat wil je nog meer

[ Bericht 76% gewijzigd door motorbloempje op 28-01-2008 20:47:56 ]
Ja doei.
pi_56369226
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ben nog veel erger gewend : zielloze Hollandse kost (groente, aardappelen met jus en vlees) of wat andere standaardmeuk. Dan is dit echt een hele verbetering . Sowieso omdat er nu veel meer keuze is, en het niet meteen vreselijk vet is (ik kan al niet tegen frituurvet, en gewoon vet eten reageer ik ook heel slecht op sinds ik zelf gezonder ben gaan eten).
pi_56369229
Over die pillen, er is toch iemand in het Dieetclubtopic die Herbalife doet? Dat is toch ook zo'n maf afvalsupplementgedoe? M'n tante is daar ooit heel veel mee afgevallen, maar toen ze stopte vloog het er weer aan en nu is ze zelfs zwaarder .

En: Ik zag lijstjes! Ik durf ze nooit te posten omdat het zo saai leest, maar nu mag ik ook, vind ik .

Ontbijt: Yoghurt, twee mandarijnen, een appel, muesli, en een enorme mok thee.
Lunch: Drie volkorenboterhammen met ham en komkommer, en een bakje rauwkost (tomaat, komkommer, sla, gekookt eitje). Beker karnemelk erbij.
Avondeten: Stoofpotje gemaakt van riblappen (stond gisteren al te pruttelen ) in bier met heel veel ui en knoflook. Patatjes erbij, en sla . Een mok koffie verkeerd na.

Straks eet ik nog een festini ijsje, en dan vind ik het wel weer goed voor vandaag. Niet een enorm magere dag, maar dat kan ik ook echt niet als ik het heel druk heb. De knäckebrod bewaar ik wel voor de dagen dat ik toch nergens heen hoef, maar op dagen vol college, overleggen, en 's avonds hardlopen heb ik echt wel drie goede maaltijden nodig.
pi_56369250
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Jij bent diegene die meteen over 'kwaakt' zeg, kennelijk vind jij dat ze hier wel pillen gebruiken
Ik zal proberen het je uit te leggen:
Jij roept meteen 'geloven in wonderpilletjes', dan denk ik: miss_S weet niet waar ze het over heeft (het zijn immers GEEN wonderpilletjes) maar die roept dit automatisch & direct....

Ik heb niet de indruk dat iemand hier zo stom zou zijn om die dingen te gebruiken, als dat wel zo is, krijgt diegene direct een PubMed-bombardement van me
pi_56369284
in het dieettopic zijn er twee mensen die pillen 'doen':

ymme doet (en verkoopt) herballife
en Riann doet Sanaslank

ik vind het persoonlijk erg jammer dat mensen dit gaan gebruiken
Ja doei.
pi_56369286
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik zal proberen het je uit te leggen:
Jij roept meteen 'geloven in wonderpilletjes', dan denk ik: miss_S weet niet waar ze het over heeft (het zijn immers GEEN wonderpilletjes) maar die roept dit automatisch & direct....

Ik heb niet de indruk dat iemand hier zo stom zou zijn om die dingen te gebruiken, als dat wel zo is, krijgt diegene direct een PubMed-bombardement van me
En dan moet je maar zo stom op mij reageren?
Ik moet eigenlijk gewoon mijn mond houden?

En in het afvallen geloven er wel veel in wonderpilletjes en zover als ik weet gelukkig hier niemand, maar goed ik had het natuurlijk nooit mogen zeggen
pi_56369299
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Volgens mij zei ze nergens dat mensen hier pillen gebruiken hoor
En ze kwam wel degelijk met nuttige info. Mensen uit een topic sturen is een beetje not done hè?
pi_56369342
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef Miss_S het volgende:

En in het afvallen geloven er wel veel in wonderpilletjes en zover als ik weet gelukkig hier niemand, maar goed ik had het natuurlijk nooit mogen zeggen
2 om precies te zijn, maar het ging hier nu niet om wonderpilletjes, maar om stackers en stackers werken wel degelijk! Alleen ze zijn behoorlijk slecht voor je.
pi_56369367
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef freecell het volgende:

[..]

En ze kwam wel degelijk met nuttige info. Mensen uit een topic sturen is een beetje not done hè?
Daarom waarschijnlijk ook de smiley he
pi_56369386
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:06 schreef freecell het volgende:

[..]

2 om precies te zijn, maar het ging hier nu niet om wonderpilletjes, maar om stackers en stackers werken wel degelijk! Alleen ze zijn behoorlijk slecht voor je.
Welke 2 in dit topic dan? heb dat vast ff gemist
En die dingen noem ik ook wonderpilletjes
pi_56369391
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef freecell het volgende:

[..]

dat dus
Ja doei.
pi_56369428
Ja, heu, je kan niet alles goedpraten met smileys hoor. Ik vond wat ColdFeet zei nuttig, en het is ook wáár.

Dus kan het weer gezellig nu? Ik postte een lijstje! En ik heb gehardgeloopt vandaag, dus ik verwacht nu wel complimenten natuurlijk .
pi_56369461
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, heu, je kan niet alles goedpraten met smileys hoor. Ik vond wat ColdFeet zei nuttig, en het is ook wáár.

Dus kan het weer gezellig nu? Ik postte een lijstje! En ik heb gehardgeloopt vandaag, dus ik verwacht nu wel complimenten natuurlijk .
Nou het was niet serieus bedoelt, tuurlijk stuur ik niemand weg
Maar ik vind het ook niet kunnen dat je me zo aanspreekt zoals hij/zij (ik heb eigenlijk geen idee ) deed

En voor het hardlopen
pi_56369475
* motorbloempje is erg trots op Razztwizzle

ik hóóp dat het nu weer gezellig kan... heb 't erg naar mijn zin in het Slank de ****** in topic
Ja doei.
pi_56369518
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:08 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Welke 2 in dit topic dan? heb dat vast ff gemist
En die dingen noem ik ook wonderpilletjes
2 in het andere topic. Hier niet voor zover ik weet.
Prima als jij het wonderpilletjes noemt, dan zijn paracetamolletjes ook wonderpilletjes.
Stackers is medicatie.
Herbalife ed zijn wonderpilletjes, stackers doen wel degelijk iets met je lijf.
pi_56369591
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:13 schreef freecell het volgende:

[..]

2 in het andere topic. Hier niet voor zover ik weet.
Prima als jij het wonderpilletjes noemt, dan zijn paracetamolletjes ook wonderpilletjes.
Stackers is medicatie.
Herbalife ed zijn wonderpilletjes, stackers doen wel degelijk iets met je lijf.
Ik wou al zeggen in dit topic verwacht ik dat niet zo snel (als je maar een paar kilo hoeft af te vallen)
Van paracetamol val je toch niet af? of wel
En alles wat daarbij helpt vind ik wondermiddeltjes, en het is altijd beter om op een gewone gezonde manier je levensstijl aanpassen
pi_56369613
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:11 schreef motorbloempje het volgende:

Slank de ****** in topic
Zo'n hekel aan de lente?

(ok ik ben te flauw ... ik moet eigenlijk iets gaan doen, maar ik weet niet wat ... en ik heb heel erg veel zin om mijn oude shirts te gaan vermaken/innemen, maar dat kan niet omdat mijn moeder niet thuis is, ik niet weet hoe de naaimachine werkt en ik er nog steeds niet uit ben hoe ik dat dan moet doen zonder alles te slopen . Daar wordt ik onrustig en flauw van .)
pi_56369633
Je mag wel langskomen bij mij, ik heb nog 30 posteropdrachten die ik na moet kijken, waar ik niet uitkom omdat het heel subjectief is en geen meerkeuze
pi_56369650
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:16 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Zo'n hekel aan de lente?

(ok ik ben te flauw ... ik moet eigenlijk iets gaan doen, maar ik weet niet wat ... en ik heb heel erg veel zin om mijn oude shirts te gaan vermaken/innemen, maar dat kan niet omdat mijn moeder niet thuis is, ik niet weet hoe de naaimachine werkt en ik er nog steeds niet uit ben hoe ik dat dan moet doen zonder alles te slopen . Daar wordt ik onrustig en flauw van .)
En met de hand al wat kleine dingen doen is ook geen idee?
Ik zou ook graag beter met het naaimachine om kunnen gaan heb het een tijdje gekunnen omdat het voor school moest
pi_56369685
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Je mag wel langskomen bij mij, ik heb nog 30 posteropdrachten die ik na moet kijken, waar ik niet uitkom omdat het heel subjectief is en geen meerkeuze
Waar geef je eigenlijk les?
Na een dag weer stage gehad hebben weet ik zeker dat ik met kinderen wil gaan werken
pi_56369723
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:16 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Zo'n hekel aan de lente?

kan het niet eens uitspreken

maargoed..

ik denk dat dp81 zijn/haar antwoord nu al wel heeft dankzij ColdFeet
uiteindelijk moet ieder voor zich weten of hij of zij pillen gebruikt, in welke vorm dan ook.. kan er alleen maar over zeggen dat ik het crap vind (en dat dat wrsch zelfs een feit is ) maar je kan moeilijk iemand tegenhouden.. of ze het nu voor 100kilo of 10 kilo kwijtraken doen... het enige wat je kunt doen is het afraden, met redenen zoals ColdFeet uitgebreid gaf (medische etc.) maarja.. of iemand er gehoor aan geeft, dat is aan hen zelf..
Ja doei.
pi_56369858
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:19 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Waar geef je eigenlijk les?
Na een dag weer stage gehad hebben weet ik zeker dat ik met kinderen wil gaan werken
wat voor stage doe je ?
pi_56369898
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:26 schreef Jeipod het volgende:

[..]

wat voor stage doe je ?
Buitenschoolse opvang, heb vorig jaar ookal Tussenschoolse opvang als werk gedaan
Zou niet echt les willen geven, of misschien in de kleuter klas maar zoiets als de BSO lijkt me erg leuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')