Ach, als het toch aangeboden wordt; Hit me!quote:Op maandag 14 januari 2008 10:34 schreef MNR het volgende:
Ik heb een nieuw deck tarot: liefdestarot. Dus als éen van de bovenstaande personen een specifieke legging mbt de liefde wil, mag hij/zij hier reageren.
Wel snel reageren, want ik leg alleen vandaag en morgen
Hahaha! Voor jou altijdquote:Op maandag 14 januari 2008 10:45 schreef jogy het volgende:
Ach, als het toch aangeboden wordt; Hit me!.
Als anderen niet willen, wil ik graag opteren voor de reservebank indien mogelijkquote:Op maandag 14 januari 2008 10:34 schreef MNR het volgende:
Ik heb een nieuw deck tarot: liefdestarot. Dus als éen van de bovenstaande personen een specifieke legging mbt de liefde wil, mag hij/zij hier reageren.
Wel snel reageren, want ik leg alleen vandaag en morgen
Flirten is nog steeds beetje een enigma voor mij. R. Ik ben nogal slecht in de kunst van het loze gelulquote:
Thanks voor je feedback.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:28 schreef jogy het volgende:
Bedankt. Flirten dus
.
Oh en ik moet zeggen dat het wel klopt met de laatste tijd, wat de kaarten dus zeggen.
Prima. Zie PM.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:31 schreef So_Addictive het volgende:
ooohhh ik wilde ook graag een liefdes-legging!
Och, aanspreken lukt wel maar dan gaat ht al snel nergens heenquote:Op maandag 14 januari 2008 14:07 schreef MNR het volgende:
[..]
Thanks voor je feedback.
En wat het flirten betreft, je weet wel, beetje lachen, complimentjes geven.. dat kun jij volgens mij best
Flirten
Thanks!quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:53 schreef MNR het volgende:
Voor Ripley:
Je vraag: 'vertel me wat ik moet weten over mijn relatie'
Er vielen 2 kaarten op de grond. De rozenaas en de rozenprins. Daarnaast speelt de schelpen 4 (omgekeerd) een rol in je liefdesleven.
Krijg het idee dat jij geen haast hebt in je relatie, dat het allemaal vrij stabiel is en rustig. Je bent in ieder geval niet van plan om (binnenkort) radicale beslisingen of veranderingen door te voeren. Een langdurige relatie?
Hoe dan ook, passie is dan behoorlijk aanwezig, maar een tijdje minder geweest? Kan er niet goed mijn vinger op leggen. Je kaarten duiden in ieder geval op activiteit, energie, ambitie en sociale settings en situaties. Ze duiden ook op flirten, seks en passie in relaties.
Er wordt een begin gemaakt, maar het loopt niet helemaal lekker. Iemand waar jij niet zo op valt is misschien al te geinteresseerd in jou. Of het brengt je in verlegenheid dat je te ver en te snel gaat met iemand die niet op jou valt. Een nieuw begin of doorbraak in een relatie krijgt geen kans door een gebrek aan vertrouwen, eerlijkheid of misschien gewoon energie. Er zijn meer intimiteit, passie en blijken van genegenheid nodig. Er moet meer vertrouwen komen, anders volgt er frustratie en getob. Trek niet al te snel conclusies en sta niet door. Met het vingertje wijzen kan uitlopen op een emotionele uitzinkingen.
Je andere kaart vertelt je dit:
De rozenprins heeft zijn gekoesterde bloem te vaak overgeplant en is nu bang dat hij doodgaat. Deze kaart ondersteboven geeft aan dat je moet oppassen om niet iemand 'voor zijn eigen bestwil' te willen veranderen!
Jouw toekomstplannen en die van je partner zien er niet hetzelfde uit. Het komt er nu op aan dingen te forceren, vooral een reis, een verhuizing of een verbetering van je positie. Zeker verhuizen kan een hoop irritatie en geruzie geven met vrienden en familie. Houd je kalm als een jonger iemand in jouw buurt gaat snoeven, ruzien of andere irrationeel gedrag vertoont.
Voel je je verveeld en heb je behoefte aan meer passie of avontuur in je liefdesleven, dan zou er iemand kunnen opduiken die je helemaal hoteldebotel maakt. Vermaakt je, maar verwacht niet te veel terug. Maak het niet te snel aan, vooral niet met een dwingeland die jou aantrekt met zijn vurige hartstocht. Hij zou wel eens een hartenbreker kunnen zijn.
Dit is niet de beste tijd om een partner duidelijk te maken dat er aan je relatie gewerkt moet worden. Er zou iets lelijks boven kunnen komen drijven dat blijvende negatieve gevolgen heeft, vooral lang ingehouden, halfbakken dingen die er ineens uitfloepen en die je meteen betreurt. Houd gedachten en ambities voor jezelf nu, anders zullen rotopmerkingen je reputatie schaden.
Uit je kaarten krijg ik een beetje het idee dat je over je relatie hebt nagedacht. Het gekke is dat ik in de kaarten juist lees dat je je hier niet teveel mee moet houden. Het is schadelijk voor je relatie. En verder krijg ik juist het idee dat er een hele positieve periode aankomt. Want volgens mij is jouw visie nu of heel binnenkort juist positief ingesteld en ga je juist een hele leuke periode tegemoet.
Tot dusver je legging.
Volgens mij heb je dat antwoord al een keer eerder gekregen via een leggingquote:Op donderdag 17 januari 2008 11:23 schreef Ripley het volgende:
[..]
Thanks!
Wat ik er in herken is dat ik de neiging heb om me veel te druk te maken over mijn relatie, een soort angst om te verliezen of zoEn mijn liefje woont een flink eind weg, denk dat dat die factor is die moeilijk is.
En wat ik er van meeneem is dat ik me dus beter nu niet zo druk kan maken en gewoon er van ga genieten in de komende tijd
Ik ben een vrouw, J. Hardleers dusquote:Op donderdag 17 januari 2008 13:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens mij heb je dat antwoord al een keer eerder gekregen via een legging.
quote:Op maandag 14 januari 2008 21:52 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, aanspreken lukt wel maar dan gaat ht al snel nergens heen. Ah well, komt wel goed hoor, soms is de vonk er wel en gaat het helemaal ok, ben niet helemaal hopeloos
.
.
Neh, ik ken de theorie onderhand wel hoor en sporadisch als ik de stoute schoenen aantrek dan is het bijna altijd raak, echter ben ik die stoute schoenen ergens kwijtgeraakt en zit er nog een andere dame in mijn kop die er vooralsnog niet uit wilt maar wat wel een kansloze queste is ( En ja, dat is wel definitief, het was nou niet bepaald een stiekeme crush of wat dan ook )quote:
Graag gedaan, nogmaals excuses voor de vertragingquote:Op donderdag 17 januari 2008 21:18 schreef Electro-Worm het volgende:
Hartelijk bedankt voor je legging Jogy,
quote:Op maandag 14 januari 2008 09:39 schreef jogy het volgende:
Openstaande leggingen:
- Electro-Worm (voor Jogy) (Bijna klaar)
- Janieke
- JennyA
- So_Addictive
- liekio
- Waris7
- oranjekoek
- L.Denninger
- Boswachtertje
- Jaheur
Nee, je hoeft van tevoren niet iets over jezelf te vertellen. Tarot mag je gewoon als een spiegel zien, het is niet magisch. Het is een instrument om jezelf meer inzicht te gevenquote:Op zondag 20 januari 2008 01:50 schreef Dibble het volgende:
btw, waarvan gaan jullie uit? Moet je dan eerst info geven over jezelf zodat de tarot legger daar iets mee kan?
Je hebt mazzel, ik heb net een attente PM gehad, dus ik geef jou mijn 3de legging dit weekendquote:Op zondag 20 januari 2008 19:45 schreef Janieke het volgende:
MNR, nu je toch bezig bent... Ik ging eigenlijk voor een algemenere legging, maar een legging of liefdesgebied zou ik ook zeer op prijs stellen!
quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:01 schreef nokwanda het volgende:
Ik zou trouwens ook wel een legging willen hebben. Alleen kan ik niet kiezen of ik dat over werk wil hebben of over de liefde.
Ik heb zelf overigens wel een redelijk idee over waar ik heen ga, maar ik zou wel aanvullende tips willen.
Had jouw vraag nog zien staan, maar omdat je nog niet had gekozen, dacht ik, ze geeft het zelf wel aan wanneer ze eruit is.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:04 schreef nokwanda het volgende:
Nou..... in dat geval ga ik voor de liefde. Vooral omdat ik jouw leggingen zo leuk vind overkomenquote:Op maandag 21 januari 2008 11:16 schreef MNR het volgende:
[..]
Had jouw vraag nog zien staan, maar omdat je nog niet had gekozen, dacht ik, ze geeft het zelf wel aan wanneer ze eruit is.
Voor nu leg ik nog voor Janieke en Dibble. Janieke, jouw legging plaats ik rond 13u.
Ik ga nu geen legging voor je doen. Eerst maak ik de openstaande vragen af voordat ik een ander legging aanneem. Daarnaast vind ik het prettig om zelf te bepalen wanneer ik een legging wil geven.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:11 schreef nokwanda het volgende:
Nou..... in dat geval ga ik voor de liefde. Vooral omdat ik jouw leggingen zo leuk vind overkomen
je hebt een prettige manier van verwoorden imo.
Ik zou ook nog wel een legging willen die carriere gericht is, maar wellicht dat een ander dat op zou kunnen pikken.
Prima, spreken we het zo afquote:Op maandag 21 januari 2008 13:19 schreef nokwanda het volgende:
Mocht je een volgende keer tijd en zin hebben om een legging voor me te doen dan hoor/lees ik het graag.
Ik zou niet willen dat iemand dat met tegenzin deed, natuurlijk
Zoo en nu kom ik er even op terug!quote:Op donderdag 17 januari 2008 00:14 schreef MNR het volgende:
Voor So_Addictive
Jij wilde graag een algemene legging, of er binnenkort iets leuks aan zat te komen.
Wel, ik trok de edelsteen 10 (omgekeerd) voor je. Daarnaast kreeg ik de kaart Kracht voor je. Zal uitleggen waar ze voor staan
Je zit heel dicht tegen de ware liefde aan, maar eerst vragen kwesties rondom veiligheid om een oplossing. Jij en/of je partner voelen je wellicht heel erg kwetsbaar en onbeschermd of door elkaar en/of gevestigde regels en structuren verstikt. De realiteit ten aanzien van rijkdom, status en invloed kan een belastend obstakel vormen, als je je niet laat leiden door de spirit van vriendelijkheid, begrip en compromis die eigen is aan de ware liefde. Een van jullie of jullie allebei kan er te veel over inzitten wat anderen doen of zeggen, met name de familie. Een erfenis kan uitgesteld worden of tegenvallen. Een verloving kan problemen geven.
Het leuke is dat er een hele positieve kaart tegenover ligt:
De dame en de tijger! (deze staan op de kaart Kracht). Alles ligt binnen je handbereik! We zien het symbool van oneindigheid boven het hoofd van de vrouw, dat zich aftekent tegen de emtionele maan. De maan zelf zit achter een door mensenhand gemaakt zuil en een sterke, in mist gehulde boom. Dit geeft aan dat je situatie de zegen heeft van oneindige wijsheid en dat jij de kracht en positieve energie zult hebben om binnenkort een fantastische relatie aan te gaan. De sleutel tot een relatie met de ware liefde is zo aan jezelf te werken dat je ware kracht ontwikkelt - spiritueel, mentaal, emotioneel en fysiek. Je moet je menselijke, dierlijke en goddelijke aspecten in evenwicht brengen. Alleen door die kwaliteiten te ontwikkelen, herken je ze in anderen en worden ze omgekeerd door hen in jou herkend.
Weldra je weet wat heldhaftigheid is, wanneer een dierbaar iemand zich dapper betoont of omdat jijzelf iemand in nood hulp biedt. Een goede geliefde zijn betkeent ook een goede vriend zijn en de ups en downs van het leven samen dleen met geduldige aandacht en zorg voor elkaars welzijn. Samen door zware tijden heengaan, kan een relatie sterker maken.
Als je elkaar wonden en zwakten accepteert, krijg een sterke relatie die berust op loyaliteit en geruststelling. Toon mededogen en begrip om uiting te geven aan jezelf, geen dwang, woede of brute kracht.
Dat was je legging. Laat maar weten hoe het afloopt
Dat is niet erg. Veel plezier en bedankt voor je reactiequote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:33 schreef So_Addictive het volgende:
Ik had het graag wat meer willen toelichten, maar ik weet op dit moment niet zo goed hoe
Zelfvertrouwen/afstemming/placebo ( doorhalen wat niet van toepassing is )quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:34 schreef Bastard het volgende:
Wat ik mij afvraag he steeds als ik dit topic zie, waarom vragen de kaartleggers om een geboortedatum en naam? Dat heeft te maken met afstemming voor de legging ofzo?
Dat is wel makkelijker maar aan de andere kant kan je het dan ook 'sturen' omdat het iemand is die je kent. Dus kan je ook je eigen invulling geven aan een bepaalde kaart die eigenlijk helemaal niet waar hoeft te zijn. Het voordeel van een legging voor een totale onbekende of relatief onbekende is dat het ( danwel niet onbewuste ) 'cold readen' niet voor kan komen op het internet en ben je sneller geneigd om de daadwerkelijke lijn in een legging te ontdekken.quote:Ik ben zelf alleen in ervaring met leggingen doen in familie en vriendenkring, en dan laat ik de vraagsteller zelf schudden (er zijn tarotisten die de kaarten door niemand laten aanraken) en krijg dan een gesprek met iemand, over wat de kaarten vertellen en wat ze er zelf van vinden of hoe ze denken dat het in hun situatie past. Een interactie tussen de vraagsteller en de tarotist vind ik zelf erg belangrijk voor de duiding, ook voor de tarotist erg leerzaam.
Ik vraag mij dus af of dit werkt zo? Ik zou het misschien eens moeten proberen natuurlijk.
Ok, dus je zet de legging clean in zogezegd, puur wat de kaart verteld in samenhang met de andere kaarten. Het kan en werkt ook zeker wel hoor, je hebt niet dat je word beinvloed op enige manier.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Zelfvertrouwen/afstemming/placebo ( doorhalen wat niet van toepassing is ).
[..]
Dat is wel makkelijker maar aan de andere kant kan je het dan ook 'sturen' omdat het iemand is die je kent. Dus kan je ook je eigen invulling geven aan een bepaalde kaart die eigenlijk helemaal niet waar hoeft te zijn. Het voordeel van een legging voor een totale onbekende of relatief onbekende is dat het ( danwel niet onbewuste ) 'cold readen' niet voor kan komen op het internet en ben je sneller geneigd om de daadwerkelijke lijn in een legging te ontdekken.
De wisselwerking is niet direct nee maar vaak geven degene waar het voor gelegd is wel een reactie via dit topic of via de PM die dan laat weten of het wel of niet klopt. Dus eigenlijk 'moet' in 1 keer goed gaan. Het is echter wel zaak om dus een goed gevoel te hebben bij de gedane legging en dan niet of het overeenkomt met jouw vermoeden maar of er een bepaalde wederkerend thema zit in de kaarten, een 'lijn' zeg maar. Persoonlijk heb ik al een paar keer gehad dat ik een legging had die redelijk coherent overkwam maar totaal niet de richting in die ik verwacht had. Achteraf klopte die echter wel precies.quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:37 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ok, dus je zet de legging clean in zogezegd, puur wat de kaart verteld in samenhang met de andere kaarten. Het kan en werkt ook zeker wel hoor, je hebt niet dat je word beinvloed op enige manier.
Maar je weet ook absoluut niet of wat je verteld ook daadwerkelijk klopt, omdat de wisselwerking dan ontbreekt. Nogmaals ik heb er geen ervaring in.
Zoiets ja. Maar het feit dat iemand zegt dat ie een vraag heeft zonder de vraag daadwerkelijk aan jouw te stellen is ook genoeg om een vraaglegging te doen zonder dus de vraag te weten, die weten 'zij' wel. Raar maar leukquote:Blijft over.. hoe doe je dan de vraagstelling als tarotist?
"Laat mij zien hoe het met Jogy zijn werk gaat in de komende 3 maanden"? Want met de geboortedatum doe je weinig en toestemming heb je al (essentieel).
Voor mezelf is het een afstemming ja. Zo heb ik het ook geleerd met Reiki II: reiki geven op afstand. Dan moest je je op dezelfde manier afstemmen en daarom doe ik dat ook zo met tarot leggen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:34 schreef Bastard het volgende:
Wat ik mij afvraag he steeds als ik dit topic zie, waarom vragen de kaartleggers om een geboortedatum en naam? Dat heeft te maken met afstemming voor de legging ofzo?
Wat Jogy ook al zei, zo heb je geen invloeden van cold reading en kan de vragensteller het antwoord niet beïnvloeden waardoor de kans op een zuivere legging groter is. Ik ben het wel met je eens dat een legging op afstand moeilijker uit te leggen is. Eén tarotkaart kan namelijk op pakweg 20 manieren uitgelegd worden. Daarom probeer ik de betekenis altijd intuïtief af te leiden (voor zover dat goed gaat, laatste paar keer zat ik er wat naast geloof ikquote:Ik ben zelf alleen in ervaring met leggingen doen in familie en vriendenkring, en dan laat ik de vraagsteller zelf schudden (er zijn tarotisten die de kaarten door niemand laten aanraken) en krijg dan een gesprek met iemand, over wat de kaarten vertellen en wat ze er zelf van vinden of hoe ze denken dat het in hun situatie past. Een interactie tussen de vraagsteller en de tarotist vind ik zelf erg belangrijk voor de duiding, ook voor de tarotist erg leerzaam.
Ik vraag mij dus af of dit werkt zo? Ik zou het misschien eens moeten proberen natuurlijk.
Oepsquote:Op woensdag 13 februari 2008 13:41 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Jij zou mijn jaarlegging van vorig jaar nog evalueren he
Klopt helemaal, het is een rumoerig jaar geweest en ik ben er in volle overgave in meegegaan, kon ook niet echt anders maarja.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:08 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik heb voor jou een algemene legging gedaan over 2007. Ik wou daarvoor eerst een Keltisch Kruis leggen, maar die leek me niet zo geschikt om een heel jaar te voorspellen. Dus ik heb gekozen voor de 21-kaartenlegging, alleen heb ik 7 kaarten gelegd ipv 21. 21 vind ik wel weer wat te veel van het goede..
Bij deze legging leg je zeven stapeltjes van elk drie kaarten waarbij elk stapeltje staat voor gebeurtenissen op een bepaald gebied. In dit geval heb ik voor elk gebied 1 kaart gelegd:
1. Gebeurtenissen thuis en in de familie:
De Gehangene
Kernwoorden: opoffering, verslaving, ommekeer, concessies, overgave.
De Gehangene gaat over de bereidheid jezelf weg te strepen. Meegaand zijn, besluitloos en het doen van concessies. Het kan zo zijn dat je omgeving je offers niet ziet of niet waardeert. Je geeft je echter over aan de situatie. Ook kan deze kaart aangeven dat je het gevoel hebt dat de dingen op z’n kop staan.
Meerdere raakpunten in deze, ten eerste heb ik zoals vele met mij een zwakte voor sigaretten maar meer tot the point is dat ik vorig jaar een einde gemaakt heb aan een afhankelijkheid aan iemand die al veelstelang in mijn psyche heeft rondgespookt. Naja einde; het is iig wel volledig duidelijk dat de gevoelens voor elkaar zodanig scheef hangen dat ik altijd degen zal zijn die er meer in investeert dus is er een streep onder gezet.quote:2. Gebeurtenissen die direct op de vragensteller slaan:
De Duivel
Kernwoorden: machteloosheid, afhankelijkheid, hulpeloosheid, onderdrukking, leedvermaak, verslaving, tegennatuurlijk.
Ik krijg de indruk dat deze kaart een soort waarschuwing is. Hij duidt op een slechte invloed of raad en het verliezen van de eigen wil. Wie of wat heeft jou in zijn macht? Wie of wat maakt jou afhankelijk? Of heb jij de macht over iemand anders? Denk bij deze kaart ook aan de verslavende invloed van bepaalde genotsmiddelen.
Klopt ook voor een deel, de keren dat ik zo was heb ik de leukste tijden meegemaakt met bepaalde mensenquote:3. Gebeurtenissen rondom vriendschap en romantiek:
De Dwaas
Kernwoorden: dwaasheid, enthousiasme, het nieuwe, loslaten, gedachteloosheid, zorgeloosheid.
De Dwaas geeft aan dat je je vrienden en geliefden benadert met openheid en zonder vooroordelen. Je geniet van de mensen om je heen. Deze kaart duidt op plezierige en vrolijke tijden. Een tikkeltje onverantwoordelijk, maar wel vreugdevol en ongecompliceerd.
Heh, wederom goed geplaatst in het licht van de meest belangrijke gebeurtenissen van vorig jaar en heeft wat mij betreft te maken met de streep die ik eronder heb gezet.quote:4. De uiteindelijke wens van de vraagsteller:
Zeven van de Staven
Kernwoorden: verrassend initiatief, openbaring, uitdaging, moedigheid.
Zeven van de Staven symboliseert de wens moedig op te treden en 100% achter de eigen mening staan. Het gaat hier om volharding, eigen ideeën verdedigen en jezelf bewijzen. Een hele strijdbare kaart.
Ik heb wel een paar leuke tijden gehad vorig jaar, dat valt zeker niet te ontkennen en mijn vrienden hebben mij goed opgevangen in de tijd dat ik het moeilijk had, ben ik nog steeds heel blij mee. Ookal was vorig jaar uiteindelijk niet echt eentje die ik graag og eens zou willen meemaken weet ik wel wat ik aan mijn vrienden heb.quote:5. Het onverwachte, dat positief of negatief op de vierde kaart kan werken:
Tien van de Kelken
Kernwoorden: thuisvoelen, vreugde, harmonie, redding, liefdevolle vriendschap, gezin, succes, rijkdom, liefde, familie
Dit is een hele blije kaart. Hij staat voor geluk in de ruimste zin van het woord en het gevoel in de zevende hemel te zijn. In mijn boek staat zelfs ‘volmaakt geluk’ en de vreugde over de vervulling van een wens. Je komt dus onverwacht met de neus in de boter
. In combinatie met de Dwaas denk ik hier aan geluk op het gebied van liefde en gezin.
Bij de kernwoorden 'verlies' denk ik aan mijn moeder die is overleden maar de rest van de verklaring kan ik gelukkig niet goed plaatsen. Ik heb geen strijd gehad of achterbaks geroddel ontdekt of uitgesproken over andere zover ik mij kan herinneren. Geen ruzie gehad van enige betekenis oid.quote:6. Huidige of toekomstige invloeden:
Zwaarden Vijf
Kernwoorden: nederlaag, verlies, smaad, angst, verraad.
Deze kaart gaat over conflicten, akelige ruzies en vernederingen. In combinatie met de Duivel denk ik hier weer aan een bepaalde negatieve invloed. Een invloed die jij op een ander hebt of die iemand anders op jou heeft. Er gebeuren dingen achter je rug om of doe jij achter de rug om van een ander. Pas op voor kwaadsprekerij en geroddel.
Nieuwe baan, oude liefde verwerkt en een totale zelfacceptatie maar dat is ook niet zo moeilijk omdat ik gewoon haske goed ben natuurlijkquote:
7. Geluk en voorspoed die de vragensteller te wachten staan:
De Wereld
Kernwoorden: voldoening, zelfverwerkelijking, onbegrensde mogelijkheden, volmaaktheid, harmonie.
De laatste kaart van de Grote Arcana en een erg mooie kaart. Deze kaart draait om het volledig jezelf accepteren, het bereiken van doelen, succes in wat je doet en vooral ontplooiing en zelfverwezenlijking. Persoonlijk denk ik dat deze kaart aangeeft dat je je leven volledig in eigen hand hebt: jij hebt de touwtjes in handen. Jij bepaald wat je wil, hoe je het wil en wanneer je het krijgt. Je staat ‘on top of the world’.
Dat was het ook zeker wel ja. kan mij niet heugen dat ik ooit een meer verwarrend jaartje heb mogen meemaken.quote:Opvallend is dat vier van de zeven kaarten uit de Grote Arcana komen. Dit moet wel een heftig jaartje worden..
.
Geen dank of course. Het was inderdaad een heftig jaartje zo te lezen.. Hopelijk heeft het komende jaar mooiere dingen voor je in pettoquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:48 schreef jogy het volgende:
Dat was het ook zeker wel ja. kan mij niet heugen dat ik ooit een meer verwarrend jaartje heb mogen meemaken.
Thanks again.
Het jaartje was zeker wel eentje die ik niet snel zal vergeten nee. Op de eindejaarsborrel kwam mijn net kersverse manager nog op mij af met de vraag 'heb je vertrouwen in het nieuwe jaar?quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:33 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Geen dank of course. Het was inderdaad een heftig jaartje zo te lezen.. Hopelijk heeft het komende jaar mooiere dingen voor je in petto. Thanks voor je feedback!
Wel grappig, ik weet nog heel goed hoe ik bij deze legging vorig jaar zo'n sterk gevoel had dat iemand je zat te waarschuwen. Vooral met De Duivel en Zwaarden Vijf. Ik kon toen niet echt zeggen waar het op sloeg maar het gevoel was heel sterk.
Hihiquote:En uiteraard ben je heel goed![]()
.
Echt heel tof MNRquote:Op zondag 18 mei 2008 12:49 schreef MNR het volgende:
Hey box, ik doe de legging toch voor je. Dit weekend wil ik wel tijd voor je vrij maken
Het staat er later vandaag op
quote:
Ik woon vlak bij Rotterdam, beetje ver voor tien minutenquote:Op woensdag 25 juni 2008 07:28 schreef MNR het volgende:
Voor de geinteresseerden en als tussenoplossing: op de Tilburgse kermis staat een hele goede tarotlegger/paragnost. Het is wel 10 Euro voor 10 minuten of 15 voor een kwartier, maar hij in staat om hele goede specifieke informatie te geven.
Ben zelf 3x bij deze man geweest en heb goede ervaringen met hem (in die zin dat hij in staat is om hele gerichte, juiste informatie af te geven). Mocht je geinteresseerd zijn en richting de kermis gaan, hij staat op het NS plein.
Geppie, als wijze van proef voor mijzelf heb ik besloten om het ook gewoon eens te proberen om een sessie te geven zonder interactie van de vraagstelster.quote:Op woensdag 25 juni 2008 00:13 schreef geppie het volgende:
Hoi allemaal![]()
Is er misschien iemand die voor mij een algemene legging wilt doen?
Specifieke zaken die ik zou willen weten; of er op korte termijn een verhuizing op komst is en hoe zal het aankomende moederschap mij vergaan?
Ik hoor graag van iemand
Alsjeblieft een PM terugquote:Op donderdag 26 juni 2008 01:06 schreef geppie het volgende:
Wauw Bastard ik zie nu pas dat je op mij gereageerd hadWat lief van je!
Ik heb het snel door gelezen maar ik ben nu eigenlijk te moe om het tot mij door te laten dringendus ik lees het morgen even aandachtig opnieuw en ik laat je zsm weten wat ik ervan vond.
Bedankt
Dit graag. Mijn zus heeft laatst op mij geoefendquote:Op donderdag 31 januari 2008 11:50 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik wil ook wel weer een legging, gewoon een algemene ofzo voor de verandering
Tarot kaarten of orakel kaarten?quote:Op zondag 29 juni 2008 20:04 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb per ongeluk kaarten gevonden, iets met engelen. Kan ik daar mee kaarten leggen?
Zal ik vanavond eens proberen voor je.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 19:11 schreef Panthera1984 het volgende:
Dit is leuk! Volgens mij heb ik zoiets wel eens gehad in 2005 ook via FOK! weet niet echt meer wat er stond, mag ik er nu ook een vragen?
Het mag wel over werk gaan.
voor mij een liefdeslegging danquote:Op donderdag 3 juli 2008 18:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zal ik vanavond eens proberen voor je.
(Ik weet het, ik volg de lijst niet, deze leek me ook wat gedateerd en ik denk dat ik beter op een onderwerp voor iemand kan leggen)
Orakel. Wat is het verschil tussen beide?quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Tarot kaarten of orakel kaarten?
Als je de naam weet van het deck is er wellicht wel wat over te vinden voor je!
Beste Pantheraquote:Op donderdag 3 juli 2008 18:44 schreef Panthera1984 het volgende:
hey bedankt!
Orakelkaarten zijn kaarten die je extra bij een sessie door iemand zou kunnen laten trekken. Bijvoorbeeld na een tarotsessie, een meditatie of een reikibehandeling.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:38 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Orakel. Wat is het verschil tussen beide?
Boodschappen van de Engelen
Wat de engelen je willen laten weten
Doreen Virtue
Ik vind ze wel stomIk wil die van dinges Waite oid
Welke kaarten komen steeds naar voren?quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:11 schreef SHE het volgende:
Lieve spirituelen,
Wil iemand een legging/trekking/dobbel voor me doen. Het is belangrijk.
Ik heb zelf al kaarten gelegd, maar ik blijf griezelig genoeg steeds dezelfde kaarten trekken![]()
Vervolgens liet ik mijn moeder vanavond mijn (griekse) koffie lezen en daarmee heb ik mezelf nu de stuipen op het lijf gejaagd![]()
Geboortedatum: 26-05-1978, plaats Den Haag, tijd 01.37
pentagrammen 5, de zwaarden 4 en zwaarden 10quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:20 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Welke kaarten komen steeds naar voren?
Behoorlijk heftige kaarten.. Ik snap dat je je zorgen maaktquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:38 schreef SHE het volgende:
[..]
pentagrammen 5, de zwaarden 4 en zwaarden 10
Het kan ook allemaal wel meevallen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:20 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Behoorlijk heftige kaarten.. Ik snap dat je je zorgen maakt. Uiteraard weet je vast al dat Tarotkaarten niks zeggen over de feitelijke toekomst maar meer over de meest waarschijnlijke toekomst. Alles staat altijd open voor verandering.
Ik kan zo niet zeggen waar deze kaarten betrekking op hebben, maar als ik ze zou zo moeten interpreteren zou ik zeggen dat er iets zwaars op je schouders rust. Alle drie de kaarten geven een bepaald soort crisis aan, een feitelijke of een emotionele in jezelf. De eerste duidt op tegenslag, nood, angst en verlatenheid, maar ook het samen ergens doorheen slaan. De tweede staat voor isolatie en afstand. Hij zegt dat je niet de kop moet laten hangen nu je in een situatie zit waarin je eigenlijk geen kant op kan. De positie is heel ongemakkelijk aangezien je voor je gevoel niets kan doen. Je terugtrekken is dan niet de beste optie. Hij kan ook staan voor ziekte. Zwaarden Tien staat voor de dood en het einde van iets. Aangezien je deze kaart trekt en niet de kaart De Dood, is dit een einde wat door iets of iemand wordt veroorzaakt en dus niet natuurlijk is. Het kan betekenen dat je afscheid moet nemen van iets of iemand of dat je zelf een abrupt einde aan de situatie moet maken.
Om deze situatie om te wenden moet je ervoor zorgen dat, wat er nu of in de toekomst ook gebeurd, je niet jezelf gaat isoleren of terugtrekken. Beide eerste kaarten geven dit namenlijk aan. Ik kan nu helaas geen kaarten voor je leggen (zou ook niet helemaal fair zijn voor de tig ander mensen in de wachtrij), maar misschien heb je ook wat aan deze extra uitleg.
Kun je er alle kanten mee op, met die kaarten?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het kan ook allemaal wel meevallen.
Pentagrammen vijf staat voor eenzaamheid en verlatenheid. Maar laat tegelijkertijd ook een verlicht raam zien waar de twee mensen blindelings aan voorbij lopen. Dat verlichte raam heeft de betekenis dat er ook een uitweg is. De twee figuren zijn samen, dat betekent ook dat je er niet alleen voor staat.
Zwaarden vier kan voor ziekte staan en voor stilstand en stagnatie. Maar het kan ook betekenen dat er een tijd aankomt waar je verplicht een stapje terug moet doen, en tijd voor je zelf moet nemen. Dat het zeer noodzakelijk is om een rustpauze in je leven te krijgen
Zwaarden tien kan voor de dood staan, maar ook voor het einde van een waanidee.
In mijn boek staat dit:
Zwaarden Tien staat net als De Dood (XIII) voor einde en afscheid, voor het grote loslaten. Anders echter dan bij De Dood, die het natuurlijke einde symboliseert, wordt met Zwaarden Tien het willekeurige, eventueel gewelddadig, daardoor vaak ook ontijdige einde uitgedrukt.Hoewel met dat einde dikwijls een zware levenservaring gepaard gaat, hoeft dat niet per se zo te zijn: de veelheid der zwaarden symboliseert de gebalde kracht van he verstand, dat er met geweld een streep onder zet. Daarmee kan niet alleen een einde komen aan enorm belangrijke, ons zeer verrijkende ervaringen, maar ook aan onaangename situaties, slechte gewoontes en terneerdrukkende ons schadende levensfasen. Hoe het ook zij, het gaat altijd om een pijnlijk afscheid. Of we het met een bezwaard gemoed beleven of, zoals een operatieve ingreep, uiteindelijk met opluchting, kan alleen uit de context gehaald worden. Of het plaatsvindende einde noodzakelijk of ten onrechte, absurd of voorbarig is, kunnen de overige kaarten zeggen.
quote:Op zondag 6 juli 2008 20:53 schreef yyentle het volgende:
[..]
Kun je er alle kanten mee op, met die kaarten?
Dat is de positie van de uiteindelijke toekomst, maar dat maakt de weg er naar toe, de andere 9 net zo belangrijk.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:13 schreef Queen_Bee het volgende:
Daar is kaart tien toch voor?
Je hebt PMquote:Op maandag 7 juli 2008 13:58 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb t dus over dat keltisch 10.
quote:
Oeh was heuuul privequote:Op maandag 7 juli 2008 15:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
![]()
Ik vind dit ook wel interessant.
Tenzij het een prive PM'etje is, dan heb ik niets gezegd
*herkenning* Wat betreft verleden klopt dit wel. De laatste 7 jaar werk ik op hetzelfde niveau. Er zijn ook plannen voor verandering.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Beste Panthera![]()
Ik heb de vraag gesteld en de kaarten geschud voor je..
De keltische kruis legging van 10 kaarten met op de eerste positie de weergave van jou als vraagstelster, je huidige positie.
Staven 10
Staven houden zich bezig met ambitie, doeleinden, ondernemingen, zin in avontuur.
Op deze kaart zien we een persoon met 10 lange staven aan het sjouwen, werk en plicht is de toon.
Het zou kunnen zijn dat je teveel hooi op je vork neemt, dat je je teveel aantrekt en zorgen op je neemt waardoor het je misschien wat te zwaar word allemaal. De kaart wijst er tevens op dat je zo druk kan zijn met diverse dingen, dat je er geen 1 ervan goed zou kunnen afronden.. je zou er goed aan doen om eens wat meer te ontspannen.
De tweede kaart is de kaart van Hulp of opstakels.. wat kruist je pad.
De kaart Kracht
Ik vind dit zelf 1 van de mooiste kaarten uit de grootte arcana, er staat een vrouw op afgebeeld met een Lemniscaat boven haar hoofd ( 8 ) het symbool voor oneindigheid.
Zij is getooid in een witte jurk versierd met bloemen en aait een dier wat sterk lijkt op een leeuw.
De Symboliek is dat de persoon niet meer beheersd word door haar onbewuste angsten maar dat ze deze aan kan. De betekenis is zelfbegrip. Door zelfanalyse en zelfkennis hebben angsten en complexen geen grip meer op je. Je kan eigenschappen aangesproken hebben die je verder helpen, wellicht dus een periode van groei bewerkstelligen daardoor.
De derde kaart, het verleden.
De kaart De dood ondersteboven
Dit is wellicht de meest gevreesde kaart in een legging als je de films wilt geloven, dat komt voornamelijjk door onbegip. De betekenis is namelijk het afsluiten van het 1 en het starten van iets anders. Echter omdat de kaart ondersteboven ligt duidt hij anders. Hij duidt nu namelijk op inactiviteit.. een impasse waarin je verkeerd hebt. Ik zeg hebt omdat de kaart op de positie van het verleden ligt. Veranderingen lagen wellicht in het verschiet.
Er waren momenten van ontevredenheid, maar daar sloot/sluit ik me voor af, daar mocht/mag ik van mijzelf niet naar luisteren... Slaat het daar op? Ik verdien(de) geld, kan de huur betalen, dus je moet gelukkig zijn.quote:De vierde kaart is op de positie van het meer recente verleden.
Zwaarden 2
Zwaarden staan voor het verstand het intellect, dit is tweesnijdend wat suggereert dat onze gedachten tweeledig kunnen zijn.
Op deze kaart zien we een geblindoekte vrouw met 2 zwaarden in haar handen, zij zit op een bankje met de rug gekeerd naar het water. Water staat voor emotie. Als het ware keert de vrouw zich dus af van haar emotie en door de blindoek kan zij niet veel zien. Ze is eigenlijk in afwachting van het einde van de huidige situatie. Eigenlijk kunnen we deze kaart doortrekken dus vanuit de positie van het verleden waar inactiviteit was, zo ook op deze kaart het wachten op verandering. Uiteindelijk zal er toch een beslissing genomen moeten worden?
De interpretatie van deze kaart is me niet geheel duidelijk, want het niveau waarop ik werk is vrij laag, wel verdien ik nu meer, en zou ik dat niet graag afstaan nee. Aan de andere kant, van die ontwikkeling, ik ben van plan om iets te gaan leren, meer voor zelfontplooing dan om hoger op te komen. Om tijd daarvoor vrij te maken wil ik graag part-time gaan werken, en indirect verdien ik daar dan wel minder mee. Wellicht mag ik wel niet blijven in de functie die ik bekleed.quote:De vijfde kaart is de positie van een mogelijke toekomst Staven 7
Er staat een persoon op afgebeeld die druk aan het werk is, dat wil zeggen druk aan het werk met het behouden van zijn positie. Hij heeft het makkelijker omdat hij op een hoger gelegen plateau staat. Hij biedt weerstand aan invloeden van onderaf vol zelfvertrouwen. Het kan zijn dat je van ver bent moeten komen voor de positie die bereikt is, en dat je deze positie niet zomaar afgeeft.
Als we de lijn doortrekken van de vorige 2 kaarten, er dient zich een ontwikkeling aan die het hoofd geboden zal moeten worden, er zullen knopen doorgehakt moeten gaan worden.
De onderneming kan van grootte betekenis zijn.
Ik houd me in het algemeen al niet heel veel bezig met roddels of directie veranderingen, ik hoop dat het nu dan ook goed komt.quote:De zesde positie is de kaart van de nabije toekomst.
Munten 8 ondersteboven.
Wat je kan, dat kan je behoorlijk goed.. het komt alleen niet helemaal uit de verf.. dit kan komen door bijvoorbeeld frustraties. of je word daar nou juist weer gefrustreerd van Je talenten en vaardigheden zijn er wel maar worden nu voor minder waardige doeleinden gebruikt.
Tevens is de duiding dat er gekessebes is, valse spelletjes worden er gespeeld waar jij de dupe van bent. Laat je er niet in meeslepen, hou je daar niet mee bezig. Concentreer je op de lange baan...
Het is zo, dat ik meestal er van uitga dat ik geen grip op de zaken heb, ik kan doen wat ik wil, waar ik de mogelijkheden voor heb, maar voor de rest hebben anderen mijn loopbaan en leven in handen. Ik ben een speelbal en kan slechts effect meegeven. Aan de andere kant wil ik ervoor zorgen dat ik dan iig een ontwikkelde bal ben, die mensen graag houden, en mij niet verder spelen.quote:De zevende positie is de kaart van jou houding tov de kwestie.
Zwaarden 10
Pff wat een sombere kaart.. een persoon ligt op de grond in de nacht, doorboord met wel 10 zwaarden. De donkere lucht staat voor naargeestigheid maar aan de horizon is licht te zien hetgeen duidt op hoop.
Plannen lijken niet uit te komen, plannen op de loopbaan in dit geval. De slag is verloren en hoop lijkt op een dieptepunt te zijn. Misschien denk je zelf dat je situatie niet veranderd of soms uitzichtloos is, misschien is daar de angst die van binnenuit spreekt. Maar denk aan de tweede kaart van de legging, de angste die je kan overwinnen!
Geen idee. Zover ik weet doet de manager het gewoon goed, bovendien word er nooit iemand ontslagen hier, ik werk wel voor een overheidsinstantie, dus in het algemeen staat dat voor weinig vooruitgang.quote:De achtste kaart is de kaart van de omgeving.
Staven 3 ondersteboven
Deze kaart geeft aan dat de persoon die eerder bewonderd werd, van zijn voetstuk gevallen is. Geen ontwikkeling in de onderneming, teveel gebrek aan samenwerking en slecht teamwork.
Ik ben inderdaad geen doorzetter, mede ook omdat ik het idee heb dat ik niet echt vat heb op wat me gebeurt.quote:De negende kaart is op positie van Hoop en Vrees,
Het is De magier ondersteboven
Kaarten van de grootte arcana zoals we eerder al hebben gezien in Kracht en De dood en dan nu de Magier geven aan dat het een gewichtige kwestie voor je kan zijn. Toch een onderwerp waar je best wel mee worstelt. Dat terzijde.
Deze kaart ondersteboven geeft aan ongerealiseerde plannen of doeleinden, deze komen voort uit gebrek aan doorzettingsvermogen. Dit kan duiden op doorzettingsvermogen van jou, maar ook op dat van een ander die bij de situatie betrokken is. (mannelijk persoon) die bijvoorbeeld zijn belofte niet nakomt.
Ik geloof wel dat dit heel sprekend voor mij is, financiële onafhankelijkheid is zowat het allerbelangrijkst voor me. Die vaste baan die erin staat, nou ik hoop hetquote:De uiteindelijke toekomst kaart 10
Koningin van munten
Aha, we zien op de afbeelding een vrouw op haar troon tussen weelderige bloemen en plantengroei. Symbolisch de rijkdom van je energie. Kernwoorden zijn betrouwbaar, wijs, praktisch en emotioneel volwassen. Dat laatste lijkt me ook weer betrekking te hebben op je onbewuste angsten die je met kracht teboven komt of bent gekomen. Ze is volhardend en standvastig wanneer er doelen bereikt moeten worden en dan met name naar financiele onafhankelijkheid. Munten kaarten staan ook voor de zaken als geld en werk. (mooi dat het aansluit in de oorspronkelijke vraag he)
De kaart staat voor een vaste baan en bereid zijn daar hard voor te werken (Zie positie 5 waar er verdedigd moest worden om datgene te behouden wat je behaalt hebt) Deze vrouw is vol vertrouwen en praktisch.
Ik heb er graag op gereageerd hoorquote:Dit was de legging en de duiding van de kaarten... ik hoop dat je er wat mee kunt, dat je er herkenning in hebt. Wat mij persoonlijk opvalt is dat het ook echt over werk en financien gaat, ik zie geen kaart wat betrekking heeft op relatie of liefde bijvoorbeeld, dat is de vraag dan ook niet.. anders waren er andere kaarten bij betrokken geweest waarschijnlijk.
Als samenvatting zou ik dus zeggen dat je aan de bak zal moeten.. de afwachtende positie achter je laten, de kans grijpen die zich voordoet en deze verdedigen. Ontgroei je innelijke angsten van, je hebt er de kracht ook voor. Wees niet somber, niet bij de pakken neer gaan zitten uiteindelijk komt het wel goed.
Ik ken je helemaal niet, wie weet praat ik hier daarom onzin, het is lastig om kaarten te duiden zonder weerwoord dus ik geef je klinisch weer waar de kaarten voor staan zonder een nuance in te bouwen.
Misschien wil je er op reageren, hier of via andere wegen
Klopt, je emotie of gevoel wil wel, maar je luistert er niet naar.. wat je zegt ik moet tevreden zijn en drukt je gevoel op de achtergrond.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:59 schreef Panthera1984 het volgende:
Er waren momenten van ontevredenheid, maar daar sloot/sluit ik me voor af, daar mocht/mag ik van mijzelf niet naar luisteren... Slaat het daar op? Ik verdien(de) geld, kan de huur betalen, dus je moet gelukkig zijn.
[..]
Ik ben blij dat het aansluit voor je, en ben blij dat je er op wilde reageren! Inderdaad wat je zegt, de kans dat je zoveel kaarten trekt die aansluiten voor jou over het onderwerp voor jou, de kans is klein.quote:Ik heb er graag op gereageerd hoor. Ik herken er zeker dingen in, en denk dat dit echt niet voor iedereen van toepassing kan zijn. De toekomst is rooskleurig mits ik mijn angst en afwachtende houding achter me laat. Dit is een hart onder de riem, een teken dat ik in de juiste richting zit. Datgene wat je over de toekomst zegt, ik kan het alleen maar hopen. Ik denk dat het een goede mogelijkheid is.
Ja doe mij maar !quote:Op donderdag 18 september 2008 13:17 schreef Bastard het volgende:
Zullen we anders een nieuw lijstje maken.. het is toch een beetje onduidelijk wie er nog zit te wachten op een legging en waarvoor. En misschien is in de tussentijd het antwoord al op diegene zn pad gekomen en heeft de legging geen toegevoegde waarde meer.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.. iedereen die iets voor iemand anders kan betekenen dmv leggingen, lezingen, runen etc zijn hierbij uitgenodigd om te helpen.
En diegene die een vraag hebben mogen hem hier stellen.
Zonde van zo'n leuk topic om die te laten verstoffen.
Ook bij mij zou er op werkgebied het een en ander kunnen veranderen en waarschijnlijk heb ik binnenkort een grote keuze te maken hierin (waar ik nu al een tijd over twijfel als ik het verstandelijk bekijk, maar binnenkort zal ik toch wel de knoop door moeten hakken)...quote:Op donderdag 18 september 2008 13:32 schreef nokwanda het volgende:
Hier staan mij weer grote veranderingen te wachten.
Vooral op werkgebied. Ik heb verschillende opties en heb de keus om er actief mee om te gaan of om het af te wachten. Nu is afwachten doorgaans niet mijn sterkste kant, dus kijk ik vrolijk om me heen waar mijn kansen liggen.
Ik zou graag willen weten of dat de juiste aanpak is.
Maar eigenlijk ben ik ook wel geinteresseerd in een algemene legigng waarbij dit eventueel ook naar voren zou kunenn komen. Misschien zijn er ook wel andere aspecten in mijn leven waar ik nu minder of geen aandacht aan besteed waar dat eigenlijk wel zou moeten.
Een sollicitatiegesprek dat ik heb is vervroegd, dus als iemand zin heeft om voor woensdag nog kaarten te leggen...quote:Op donderdag 18 september 2008 14:02 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ook bij mij zou er op werkgebied het een en ander kunnen veranderen en waarschijnlijk heb ik binnenkort een grote keuze te maken hierin (waar ik nu al een tijd over twijfel als ik het verstandelijk bekijk, maar binnenkort zal ik toch wel de knoop door moeten hakken)...
Maar wat Nokwanda schrijft over algemene legging waarin dit naar voren zou kunnen komen klinkt mij ook wel weer goed in de oren, om dezelfde reden die zij geeft...
Ik hoor graag wat de kaarten te zeggen hebben(03-03-1979)
Ok, sorry ik heb het de afgelopen een beetje te druk gehad om kaarten te leggen, vanavond het rijk alleenquote:Op dinsdag 23 september 2008 18:54 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Een sollicitatiegesprek dat ik heb is vervroegd, dus als iemand zin heeft om voor woensdag nog kaarten te leggen...
Ten eerste vind ik het echt onnodig dat je 'sorry' zegt omdat je het te druk hebt gehad om te leggen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ok, sorry ik heb het de afgelopen een beetje te druk gehad om kaarten te leggen, vanavond het rijk alleen![]()
Kaarsje aan, ontspannen muziekje, wierookje aan en de kaartenbak erbij gepakt...aangezien voor jou de tijd dringt doe ik eerst jou.
Ik gebruik even de foto uit je fotoboek om mezelf zo goed mogelijk af te stemmen op je, en ga gewoon leggen. Dan moet jij maar zien wat er van klopt.. of niet klopt!
Ik heb de kaarten geschud voor je en tijdens het schudden viel er een kaart uit, deze kaart moeten we er dan bij leggen omwille van de vraag.. het is de kaart munten 8.
Dat is wel mooi ook de kaart staat voor werken aan een opleiding, training voor een baan. De algeme duiding is "aan iets werken" . Kennis die in het verleden is opgedaan kan in de praktijk worden gebracht.
Dat is alvast een mooi begin he!
Nu de rest van de legging, ik heb 10 kaarten neergelegd.
Op de eerste positie de situatie van nu.. wat brengt je hier, wat is je nu.
Ik heb de kaart Het oordeel omgedraaid voor je.. de kaart ligt ondersteboven, wat een ietwat negatieve kleur geeft. De kaart staat voor verandering of de kansen er op, maar door eigen denken zou er stagnatie kunnen optreden. Je zou bevreesd kunnen zijn om een nieuwe situatie aan te pakken. Je zou mogelijk moeite hebben om een transformatie te laten gebeuren.
Kaart 2 staat voor hulp of belemmeringen, dit is de bekende kaart in de tarot geworden, dit is de kaart van de dood. Wees niet bevreesd! De kaart staat voor het afsluiten van het ene, en het starten van iets nieuws. Een nieuwe cyclus zal worden gestart, het ochtendgloren van de nieuwe dag is aangebroken.
Kaart 3 is Zwaarden aas, ook op de kop. Azen zijn vaak de wortels in het spel of in de legging, ze zijn gewichtig omdat ze de basis aangeven.
Dit is de positie van het verleden, op de kaart zien we omdat hij ondersteboven ligt een zwaard op de kop bungelen. Je zou je bedreigd hebben gevoeld (verleden) of onder druk gezet, het slachtoffer van iets geworden zijn. Zwaarden geven de ratio aan, misschien is er een hoop weerstand geweest voor je.,
Kaart 4, het recente verleden,. Dit is munten 2, munten geven de praktische dingen weer.
Deze kaart heeft het lemniscaat afgebeeld staan, dat staat voor de eeuwige schommelingen en wisselingen die we tegen komen. Dit heeft betrekking op alles wat we bezitten, beminnen, ons werk en onze plek in het leven. Het staat voor de ontwikkeling van kind tot ouder.. het lemniscaat leert ons dat we ons niet aan de schommelingen kunnen onttrekken. Flexibilieit en aanpassingsvermogen komen goed van pas.
Kaart 5, de mogelijke toekomst is de kaart van de ridder van kelken, dit is misschien een persoon op je pad die je ontmoet, maar kan ook duiden op een emotionele of een romantische gebeurtenis.
Deze persoon staat voor artistieke gave, hij is sensitief en tikje dromerig. Hij moet doen waarin hij gelooft, ongeacht of het op het materialistische vlak ligt.
Hij kan goed mensen helpen dat kan hij omdat hij aanvoelt wat de mensen nodig hebben.
Kaart 6, de nabije toekomst. Zwaarden 10..Dit is een beetje een sombere kaart, en staat voor dromen die niet uitkomen. Inspanningen schieten te kort om een doel te verwezelijken. Het kan zijn dat er 'rampspoed' is zonder eigen toedoen. Dat is mogelijkheid, vul ik dan maar snel aan!! Zoals we al hebben gezien aan het lemniscaat in de legging kunnen we ons niet aan schommelingen onttrekken.
Kaart 7 staat voor jou houding tov de kwestie.
De koningin van munten.. ondersteboven.
De koningin ondersteboven kan een onzeker persoontje zijn, over zichzelf of over situaties waar ze in staat. Ze heeft een creatieve geest die het even laat afweten. Ze steunt wellicht op andere mensen, die voor de beslissingen moeten nemen. Ze tobt wat, word wat humeurig wellicht geeft zelfs misschien andere mensen de schuld van eigen daden.
Ze neigt er naar om door andere geleefd te worden ipv zelf de beslissingen nemen.
Kaart 8, de houding van de omgeving.
Munten 7 (verrassend veel munten) herriner je munten 8 die viel.. de kansen die er liggen, dit is de situatie er aan voorafgaande. Iets is er gegroeid dankzij de inspanningen, er is hard gewerkt aan iets en de resultaten zijn er wel maar er is iets van ontevredenheid. Er kan iets heel moois zjin opgebouwd.. maar de spirit mist of het enthausiasme om er van te genieten.
Kaart 9 geeft hoop en vrees aan. De kaart is de kaart De geliefden.
De kaart zegt heel kort "de juiste keus is gemaakt" Echter om de juiste keus te maken dient de vraagstelster, jij dus te weten wie hij is (of zij) of wat hij werkelijk nodig heeft. Ik proef ook vanuit de kaart 7 de onzekerheid, het niet vertrouwen op je eigen. Dit is in ieder geval de kaart van harmonie het in balans zijn met jezelf (hallo lemniscaat denk ik weer).
Kaart 10 tenslotte de uiteindelijke toekomst (tromgeroffel) de kaart is staven 4.
Hee eindelijk een staven kaart een onderneming. Kaart 4 is een mooie kaart, we zien mensen dansen met bloemen boven het hoofd, feesten op een overwinning onder een soort van boog van bloemen. Op de achtergrond een grote woning en wat kleine kinderen.
Je proeft het al, het is de kaart van de overwinning, De inspanningen worden beloond.
Al met al denk ik dat de legging weergeeft dat je op jezelf kan vertrouwen, op je eigen creatieve geest.. dat er voor gewerkt is en dat je beloont zal gaan worden.
Natuurlijk is er de mogelijke toekomst, ik denk dat die ten dele valt als je het jezelf aan praat, dat hoeft dus helemaal niet. Hou het in balans!
Nou dat is vlgs mij precies wat de kaarten je ook willen vertellen.. blijf niet hangen in het verleden, succes is daar als je je positief opstelt en het verleden laat voor wat het is.. geweest.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:34 schreef nokwanda het volgende:
Danke je wel Bastard.
En inderdaad klopt het wel dat ik soms stukjes van mijn sarcastische, al te gedreven en wat harde kanten omhoog zie komen. Ik herken het nu en doe al een paar dagen mijn best om dat niet te laten overheersen omdat ik daar niet voor wil kiezen. En inderdaad is er een situatie waarin het erop lijkt dat me net voor de top iets goeds door de neus geboord wordt. Het voelt wel een beetje als genaaid worden, maar dan net niet helemaal en door externe omstandigheden en keuzes van mensen di me lief zijn. Maar ik kies ervoor om die keuzes te respecteren en de gevolgen die daar voor mij aan vast hangen te keren tot kansen. Op dit moment kan ik even niet veel, maar dat kan in no time veranderen. Hier vind ik wel goede handvaten over hoe ik dat het beste kan doen. Dus niet door negatieve zaken boven te laten komen drijven, maar door alles in het positieve te keren. Niet zwelgen in het verleden dus.
Geweldig beginquote:Dan moet jij maar zien wat er van klopt.. of niet klopt!
Ik heb de kaarten geschud voor je en tijdens het schudden viel er een kaart uit, deze kaart moeten we er dan bij leggen omwille van de vraag.. het is de kaart munten 8.
Dat is wel mooi ook de kaart staat voor werken aan een opleiding, training voor een baan. De algeme duiding is "aan iets werken" . Kennis die in het verleden is opgedaan kan in de praktijk worden gebracht.
Dat is alvast een mooi begin he!
Uhm, hoe ga ik dit duidelijk uitleggen. Waar ik bang voor ben in de veranderingen in eventuele nieuwe baan (baan C) is dat deze baan mogelijk teveel lijkt op een van mijn banen (zeg baan A) nu. De andere baan (werk B) die ik heb, wekt veel onrust bij me op, maar is ook totaal verschillend van werk A. Waar ik bang voor ben is dus eentonigheid, terwijl ik al eens eerder tijdelijk bij baan C heb bijgesprongen en ik het toen een hele fijne werkplek vond (zover ik dat voor die korte periode kon zien). Verdere vrees voor baan C (dan dat het misschien teveel lijkt op baan A) heb ik geloof ik niet... Wel vind ik het lastig om bij baan B weg te gaan (als dat zo gebeurt tenminste). Ik werk net een jaar in een nieuwe functie en ik trek me toch wel (te)veel aan over wat andere collega's (en omgeving) daarvan zullen denken (zoals je merkt denk ik graag voor anderen hihiquote:Nu de rest van de legging, ik heb 10 kaarten neergelegd.
Op de eerste positie de situatie van nu.. wat brengt je hier, wat is je nu.
Ik heb de kaart Het oordeel omgedraaid voor je.. de kaart ligt ondersteboven, wat een ietwat negatieve kleur geeft. De kaart staat voor verandering of de kansen er op, maar door eigen denken zou er stagnatie kunnen optreden. Je zou bevreesd kunnen zijn om een nieuwe situatie aan te pakken. Je zou mogelijk moeite hebben om een transformatie te laten gebeuren.
Ok, dat is mooi!quote:Kaart 2 staat voor hulp of belemmeringen, dit is de bekende kaart in de tarot geworden, dit is de kaart van de dood. Wees niet bevreesd! De kaart staat voor het afsluiten van het ene, en het starten van iets nieuws. Een nieuwe cyclus zal worden gestart, het ochtendgloren van de nieuwe dag is aangebroken.
In mijn huidige baan B (die ik event. zou verlaten voor nieuwe baan) heb ik me inderdaad vaak onder druk gezet gevoeld, veel verantwoordelijkheid gevoeld die op mijn functie wordt gelegd (collega's geven vaak hetzelfde aan) en weinig ondersteuning/begeleiding te hebben gehad toen ik net begon. Inmiddels wel erg geprobeerd dat los te laten en mijn eigen weg te lopen op mijn manier. Daarnaast heb ik een jaar geleden al erg getwijfeld over deze baan B, wel of niet te nemen. Toen de knoop doorgehakt toch te proberen gezien het voor mij redelijk onbekende werkveld. Weet alleen niet of dit genoeg 'verleden' isquote:Kaart 3 is Zwaarden aas, ook op de kop. Azen zijn vaak de wortels in het spel of in de legging, ze zijn gewichtig omdat ze de basis aangeven.
Dit is de positie van het verleden, op de kaart zien we omdat hij ondersteboven ligt een zwaard op de kop bungelen. Je zou je bedreigd hebben gevoeld (verleden) of onder druk gezet, het slachtoffer van iets geworden zijn. Zwaarden geven de ratio aan, misschien is er een hoop weerstand geweest voor je.,
Dit is erg typerend voor de staat waarin ik ong. een maand geleden zat, nadat ik van vakantie terug kwam en weer in Nl moest wennen aan alles en iedereen (incl. werk. gestructureerde leven hier, de NL mentaliteit). Erg aan het zoeken naar doel van mijn leven, na al die vrijheid. Zoeken naar balans, van hele mooie ervaringen/herinneringen naar dipgevoelens omdat alles -na de vakantie- weer zo 'gewoon' was (daar tegenaan schoppend omdat ik vrijheid wilde en dat niet kon ervaren) met daarna(ast) veel heftige gebeurtenissen in mijn omgeving.quote:Kaart 4, het recente verleden,. Dit is munten 2, munten geven de praktische dingen weer.
Deze kaart heeft het lemniscaat afgebeeld staan, dat staat voor de eeuwige schommelingen en wisselingen die we tegen komen. Dit heeft betrekking op alles wat we bezitten, beminnen, ons werk en onze plek in het leven. Het staat voor de ontwikkeling van kind tot ouder.. het lemniscaat leert ons dat we ons niet aan de schommelingen kunnen onttrekken. Flexibilieit en aanpassingsvermogen komen goed van pas.
Oeh, wat zou dat geweldig zijnquote:Kaart 5, de mogelijke toekomst is de kaart van de ridder van kelken, dit is misschien een persoon op je pad die je ontmoet, maar kan ook duiden op een emotionele of een romantische gebeurtenis.
Deze persoon staat voor artistieke gave, hij is sensitief en tikje dromerig. Hij moet doen waarin hij gelooft, ongeacht of het op het materialistische vlak ligt.
Hij kan goed mensen helpen dat kan hij omdat hij aanvoelt wat de mensen nodig hebben.
Hmmm..ok... Ben nu wel nieuwsgierig naar wat voor doel ik mogelijk niet kan verwezelijken, maar dat merk ik vanzelf (of nietquote:Kaart 6, de nabije toekomst. Zwaarden 10..Dit is een beetje een sombere kaart, en staat voor dromen die niet uitkomen. Inspanningen schieten te kort om een doel te verwezelijken. Het kan zijn dat er 'rampspoed' is zonder eigen toedoen. Dat is mogelijkheid, vul ik dan maar snel aan!! Zoals we al hebben gezien aan het lemniscaat in de legging kunnen we ons niet aan schommelingen onttrekken.
Dit is ook een rake opmerking... Ik ben behoorlijk onzeker, komt wel steeds met vlagen minder en soms meer, maar ook in de basis zit dat (helaas) wel. Ik ben ook wel snel geneigd om de mening van een bepaald iemand over te nemen, ben me daar bewust van en probeer eerst zelf een beslissing te nemen voor ik diegene daarover spreek. Dat geleefd worden zit denk ik in het feit dat ik graag wegdroom en liever niet altijd met beide benen op de grond staquote:Kaart 7 staat voor jou houding tov de kwestie.
De koningin van munten.. ondersteboven.
De koningin ondersteboven kan een onzeker persoontje zijn, over zichzelf of over situaties waar ze in staat. Ze heeft een creatieve geest die het even laat afweten. Ze steunt wellicht op andere mensen, die voor de beslissingen moeten nemen. Ze tobt wat, word wat humeurig wellicht geeft zelfs misschien andere mensen de schuld van eigen daden.
Ze neigt er naar om door andere geleefd te worden ipv zelf de beslissingen nemen.
Hier moet ik bijna van huilen! Als dit om huidige baan B gaat; ik heb er ook hard aan gewerkt, maar toch het gevoel dat ik tekort blijf schieten of niet genoeg mijn best doe, dat ik niet kan tippen aan collega's (weer die verdomde onzekerheid). Terwijl alles in principe loopt en ik geen klachten krijg, soms zelfs juist een positieve opmerking... Wel merk ik verminderde motivatie voor bepaalde (administratieve) zaken, waar ik me vervolgens vaak schuldig over voel omdat ik er bijv. soms langer over doe dan ik in principe zou kunnen.quote:Kaart 8, de houding van de omgeving.
Munten 7 (verrassend veel munten) herriner je munten 8 die viel.. de kansen die er liggen, dit is de situatie er aan voorafgaande. Iets is er gegroeid dankzij de inspanningen, er is hard gewerkt aan iets en de resultaten zijn er wel maar er is iets van ontevredenheid. Er kan iets heel moois zjin opgebouwd.. maar de spirit mist of het enthausiasme om er van te genieten.
Haha, en dat is juist het moeilijke...kies ik voor de (meer creatieve) uitdagingen in mijn huidige (vaak stressige) baan B (die ik soms heel moeilijk vind door mijn onzekerheid) met de niet prettig werkende, grote organisatie, of kies ik voor een fijne, kleine omgeving van deze nieuwe baan C met werkzaamheden die vergelijkbaar zijn met wat ik in mijn andere baan A al doe, maar minder stressvol zijn dan baan B en bovendien mensen die jaren aan me gedacht hebben als deze situatie (pensioen van iemand) zou komen en me gevraagd hebben op gesprek te komen... Dilemma's. Gelukkig nog eerst een soll.gesprek te voeren! Ook niet geheel onbelangrijkquote:Kaart 9 geeft hoop en vrees aan. De kaart is de kaart De geliefden.
De kaart zegt heel kort "de juiste keus is gemaakt" Echter om de juiste keus te maken dient de vraagstelster, jij dus te weten wie hij is (of zij) of wat hij werkelijk nodig heeft. Ik proef ook vanuit de kaart 7 de onzekerheid, het niet vertrouwen op je eigen. Dit is in ieder geval de kaart van harmonie het in balans zijn met jezelf (hallo lemniscaat denk ik weer).
Wat een heerlijke kaart om mee af te sluiten als ik dit zo leesquote:Kaart 10 tenslotte de uiteindelijke toekomst (tromgeroffel) de kaart is staven 4.
Hee eindelijk een staven kaart een onderneming. Kaart 4 is een mooie kaart, we zien mensen dansen met bloemen boven het hoofd, feesten op een overwinning onder een soort van boog van bloemen. Op de achtergrond een grote woning en wat kleine kinderen.
Je proeft het al, het is de kaart van de overwinning, De inspanningen worden beloond.
Al jaren kom ik overal opmerkingen tegen (van mensen, kaartjes e.d.) 'vertrouw maar'. Blijft toch een thema voor me en ik ga zeker proberen dat voor ogen te (blijven) houden en me wat minder te gaan focussen op mijn onzekerheid !quote:Al met al denk ik dat de legging weergeeft dat je op jezelf kan vertrouwen, op je eigen creatieve geest.. dat er voor gewerkt is en dat je beloont zal gaan worden.
Natuurlijk is er de mogelijke toekomst, ik denk dat die ten dele valt als je het jezelf aan praat, dat hoeft dus helemaal niet. Hou het in balans!
Ok, fijnquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:38 schreef nokwanda het volgende:
Zeg konijntje, alle begrip hoor. Voordringen is heus niet erg als je haast hebt, of gewoon als jij het nu net effe beter kunt gebruiken. En als Bastard het gevoel had dat ie voor jou nu moest leggen, dan is het helemaal goed.
Ik heb je maar een keer ontmoet, maar toch zag ik er al rake dingen in.
Dank je wel voor je reactie er opquote:Op woensdag 24 september 2008 09:47 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Bedankt voor je legging Bastard!
Ik weet ook dat de kaarten me niet kunnen vertellen wat te doen, maar zie het als verheldering op mijn eigen gevoelens en gedachten, zoals jij het een hulpmiddel benoemd... niet dat dat altijd mijn beelden verhelderd voor zo'n eeuwige twijfelkont als ik, hahaquote:Op woensdag 24 september 2008 10:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dank je wel voor je reactie er op, dat is lief van je.
De legging ging ook niet over "welke baan moet ik nemen" het was een algemene legging voor je.. de vraagstelling moet zo duidelijk mogelijk zijn, of zo specifiek mogelijk. Het is duidelijk dat je op dit moment in je leven op dit pad staat, keuzes, wat is wijsheid, wat is slim om te doen.
Ik betwijfel of de kaarten je kunnen vertellen wat je zou moeten kiezen, de vrije wil om te doen wat je wil gaan doen behoort helemaal tot de menselijke vrijheid. Ga je linksaf of ga je rechtsaf.. uiteindelijk maakt het niet uit, misschien is de ene weg langer om op een bepaald punt te komen op je eigenlijk bedoelde pad, misschien is de ander een shortcut.. je komt beide op hetzelfde uit als je begrijpt wat ik bedoel.
De tarot is de spiegel, een hulpmiddel voor je om de dingen duidelijk te zien zodat je er zelf verder mee kan gaan. Alsof iemand anders buiten je eigen denken een idee geeft "heb je daar al aan gedacht of dat al gezien".
Succes met je keuze, het komt allemaal goed
Hoi Electro Worm, ik zou graag voor je de kaarten willen leggen maar dan zou ik graag je geboortedatum willen hebben, en het liefste een fotootje willen zien om de legging op jou af te stemmenquote:Op donderdag 18 september 2008 13:53 schreef Electro-Worm het volgende:
[..]
Ja doe mij maar !![]()
Weet niet waarom, ik vind het gewoon leuk om die dingen te lezen en het te vergelijken.
Hallo Oranjekoek!quote:Op donderdag 18 september 2008 14:30 schreef oranjekoek het volgende:
Ja, lijkt me ook wel weer leuk! De vorige klopte helemaal! 08-08-1975
Aangezien Bastard zo goed bezig is, wellicht toch nog een keertje extra vragenquote:
Zo! Ik heb het er warm vanquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hallo Oranjekoek!
Ik hoop dat je iets kan met deze legging.
Dat kan ook, dat het karaktereigenschappen zijn van jezelf, die je dan in de toekomst nodig zult hebben in de kwestie,,quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:34 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Zo! Ik heb het er warm vanNog even over nadenken
Heel erg bedankt! Kan kaart 6 niet voor mezelf staan?
Electro Worm, eindelijk even wat rust gevonden om de kaarten te leggen voor jouquote:Op donderdag 18 september 2008 13:53 schreef Electro-Worm het volgende:
[..]
Ja doe mij maar !![]()
Weet niet waarom, ik vind het gewoon leuk om die dingen te lezen en het te vergelijken.
deze stond ook nogquote:Op donderdag 3 juli 2008 23:11 schreef SHE het volgende:
Lieve spirituelen,
Wil iemand een legging/trekking/dobbel voor me doen. Het is belangrijk.
Geboortedatum: 26-05-1978, plaats Den Haag, tijd 01.37
Ik vind het moeilijk om te zeggen of ik me er in kan herkennen of niet. Wel zitten er een aantal elementen in die ik kan plaatsen. Wel kan ik het zelf in relatie brengen met werken waar ik vroeger nooit aan moest denken. Nu is er langzaam het besef aan het komen dat ik er niet omheen kom. Ik zal er nog eens goed naar gaan kijkenquote:Hmm, Boswachtertje, ik moet zeggen dat ik niet heel vrolijk word van de legging en ook niet goed weet hoe ik het verder rooskleuriger zou kunnen vertellen. Even samenvattend, je gaat op zoek naar een evenwicht, je gaat weg van een periode of situatie, en je zou er blij herrineringen aam overhouden.
Er is in het verleden een verspilling van talent geweest, misschien gelanterfant en ondanks de wijze woorden uit de omgeving heeft dat niet tot inkeer gebracht. Er is een verlies van financieen, er word te weinig gedaan om een ommekeer te maken.
Je ziet de situatie aankomen, en je hebt er berusting in, de strijd zal worden geleverd en een heftige strijd ook waarschijnlijk maar uiteindelijk word een doel niet behaald.
Dat is wat de kaarten mij vertellen die ik hier voor mij op de tafel heb liggen.... en ik durf het bijna niet te vragen, maar herken je hier iets in?
Het hoeft niet zozeer betrekking te hebben op een opleiding, het kan ook een andere situatie zijn waarop word gedoeld, dat zie ik er niet duidelijk in naar voren komen namelijk. Ja gebruik van talenten maar dat kunnen er wel meer zijn.
Beetje... Maar goed en fijn dat deze legging je eigen gevoel over de situatie zo bevestigd...quote:
Nee She, ik ken je zelfs niet eensquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:40 schreef SHE het volgende:
Ongelofelijk.
Jij wist helemaal niets natuurlijk en ik ga het hier ook helemaal niet neerzetten, maar de kaarten zijn belachelijk accuraat voor de situatie.
Ik kan eea wel uitleggen via PM![]()
Wel fijn dat mijn voorgevoel bevestigd wordt; ik word er namelijk gek van. Het is namelijk een ontzettend overheersend gevoel van onrust, wetende dat er *iets* gebeurt en dat ik scherp moet blijven.
De laatste keer dat ik dat had, was 7 jr geleden. En toen kwam het ook uit
Ik hoop dat ik inmiddels de wijsheid heb wel een juiste beslissing te nemen.
Thnx Bastard, voor je goede legging en je duidelijke uitleg.
Even voor mijn beeldvorming; die kaart sprong er echt uit? ( als in: letterlijk? )
Staat er opquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:58 schreef Vivi het volgende:
Edit; verkeerde quote
Anyway, ik wil ook graag op het lijstje *liefkijkt* alshetmagalshetmag...
Thanks, ik zit namelijk echt in een kloteperiode en ik ben benieuwd of en wanneer het weer wat beter wordtquote:
"Of" is nooit de vraagquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:09 schreef Vivi het volgende:
[..]
Thanks, ik zit namelijk echt in een kloteperiode en ik ben benieuwd of en wanneer het weer wat beter wordt.
Ik wil graag een algemene leggingquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:24 schreef Bastard het volgende:
Ok, een nieuw lijstje om het even bij te houden dan!
Ik zal hem maken op basis van datum aanvraag, wel zo eerlijk, Boswachtertje staat dan geloof ik bovenaan? (24 juni)
-SHE
-Cyntiaa
-vamperotica
-Flauriana
-Nikee_83
-littledrummergirl
-Vivi (liefdeslegging)
-edit- lijst gewijzigd.
Soms niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:12 schreef nokwanda het volgende:
[..]
"Of" is nooit de vraag
Die voorspelling kan ik je zo wel doen. Dus dat is al een positieve
Ik ga eea toch naar je PM-en. Ik heb wat hulp nodig bij de interpretatie van de uitleg.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee She, ik ken je zelfs niet eensWeet ook echt niet waar het over gaat..
Het enige wat ik weet en dat heb ik al eens eerder gehad.. dat je een legging gaat doen voor iemand die belangrijk is, een boodschap zal hebben. En dat wist ik al toen ik je vraag voor een legging zag staan, soort beladen gevoel. Sommige leggingen zijn leggingen, niet minder belangrijk voor een persoon en soms moet je iets echt vertellen aan iemand. Het verklaart ook waarom mijn uitleg soepel uit de vingers kwam, maar het is voor mij als iets vertellen waar ik geen weet van heb en ergens ook helemaal de plank mis zou kunnen slaan.. en toch vertel.
Een uitleg hoef je mij verder niet te geven, hoewel het voor mij persoonlijk altijd fijn is om te weten hoe een kaart word uitgelegd en waarom, dat leer ik door de interactie van de vraagsteller.
En ja, die kaart sprong er uit en kwam rechtop voor mn gezicht te liggen.. dat is geen toeval dan!
Cyntiaa, op deze druilige zondagmiddag heb ik even de kaarten voor je gepakt, en ik ga de vraag stellen wat jou toekomst in petto heeft.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:16 schreef Cyntiaa het volgende:
Helemaal goed... Ik zie het vanzelf verschijnen
Wow, bedankt voor je zeer duidelijke legging. Ik herken er zeer veel in, vooral de eindconclusie waar je het over hebt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Cyntiaa, op deze druilige zondagmiddag heb ik even de kaarten voor je gepakt, en ik ga de vraag stellen wat jou toekomst in petto heeft.
10 kaarten, 10 betekenissen op 10 diverse plekken.
Ik ga ze eerst even goed schudden..bij deze.
En leg ze vervolgens neer.. zo dat zijn een hoop krachtige kaarten. Alvorens ik begin, ook bij jou viel er een kaart uit het deck toen ik mij op jou vraag concentreerde. Het is de kaart "de dood" .. geen probleem dit is een positieve kaart. Het geeft letterlijk aan dat er iets veranderd, iets gaat over en waarna er ruimte voor iets nieuws om te gaan groeien. Alsof er een fase word afgesloten en er een nieuw begin gemaakt kan gaan worden. De kaart staat voor transformatie.
Nu de kaarten van 1 tot en met 10, op de eerste plek wat brengt jou hier, wat gebeurt er nu en dat is ook een mooie kaart. Het is de kaart "de geliefden" .
Misschien dat het betrekking heeft op de eerste kaart die er uitviel, deze kaart betekent "de juiste keuze" Alsof je voor een keuze staat, linksom of rechtsom, uit huis gaan of die baan gaan nemen, dat zijn de keuzes waar je aan kan denken. Dus de meer invloedrijke keuzes die men in het leven maakt. Het kan zijn dat je de keuze gaat maken om bijvoorbeeld te gaan samen wonen, het is een kaart van harmonie.
De tweede kaart, wat kruist er op het pad of wat zijn de dingen die helpen of belemmeren bij de vraag. Het is de kaart de zegewagen, ook een kaart uit de grote arcana dus!
Het geeft aan dat je de gevoelens beheersd, onder controle hebt. Zelfbeheersing en evenwichtige rust geeft de doorslag naar succes. Negatieve gedachten hebben we in bedwang, we weten wie we zijn en wat we kunnen. De hoofduitleg van deze kaart is het overwinnen en onder controle krijgen van moeilijkheden.
De derde kaart geeft het verleden, het vroeger aan.. het is wederom een kaart uit het grote deck, het is de kaart gerechtigheid en deze ligt op de kop. Op de kop geeft de kaart aan dat er een onrechtvaardige en bevooroordeelde situatie was waar je het slachtoffer van was. De rechten worden geschonden en je krijgt niet wat je verdient te krijgen. Het kan ook duiden op problemen in het onderwijs, botsingen bijvoorbeeld met een leraar, of zakken voor een diploma,.Het geeft in ieder geval een verstoring aan van lichaam en geest, of beter gezegd gevoel en denken.. dat ligt of lag niet op 1 lijn en daardoor is er geen gezonde groei.
Ik denk dat het te maken heeft met het niet behalen van mijn diploma en het gezeur wat ik daarom heb gehad op mijn vorige school.
vierde kaart van het recente verleden is de kaart zwaarden 10 ondersteboven. De tien staat voor een voltooing van een aangelegenheid. De kaart geeft aan dat de situatie zich aan het verbeteren is... dat zal wel tov het verleden zijn neem ik aan. Je instelling of kijk op dingen veranderen, wellicht heb je aan iemand 'daarboven' om hulp gevraagd en heb je die hulp gekregen om tot een nieuw inzicht te komen. De problemen beginnen te vervagen, en hoop begint te schijnen.
Ik ben op dit moment bezig met het afmaken van de opleiding en alles gaat nu 10x beter dan op de vorige school![]()
De mogelijke toekomst, de maan uit de grote arcana. De maan waarschuwt jou voor iemand die je voor de gek wil houden. Of misschien hou je jezelf wel voor de gek. De maan geeft schommelingen aan, een onverwachte gebeurtenis, of een plotseling verkregen informatie die een nieuwe wending kunnen gaan geven.
Het gaat meestal niet om leuke nieuwe informatie je word er gedesillioneerd van of misschien gekwetst. Waakzaamheid is daarom het advies. Maar er is ook nog een minder praktische uitleg aan deze kaart, en die is een stuk positiever. Het geeft aan dat er nieuwe informatie verkregen zou kunnen gaan worden dmv een droom of een visioen. Of een paranormale ingeving op een andere manier.. nieuw inzicht zal dan worden getoond. Wederom, waakzaamheid is geboden om deze informatie op te vangen.
Er is iets, voor mij plotsing, gebeurd tussen mijn vriend en mij. En ik ben daardoor meer waakzaam voor herhaling.
De kaart van de nabije toekomst is de kaart staven 6, dit is een kaart van succes, victorie, overwinning.
Na hard werken is de beloning ook daar, concurrentie als die er was is verdwenen, je plukt de vruchten van volharding.
Kaart 7, hoe zie jij nou de situatie aan.. dat geeft pentakels ridder weer, ben misschien een vrouw met mannelijke karaktereigenschappen? Praktisch ingesteld, betrouwbaar, hardwerkend, volharding. (dit zijn de dingen in je karakter die in de nabije toekomst wel je succes gaan bezorgen) je houdt van je bezittingen wellicht, mag ze ook graag tonen aan andere mensen. Stabiele persoonlijkheid, betrouwbaar, behoedzaam verantwoordelijkheidsgevoel.
Ik bezit de karaktereigenschappen die je hierboven beschreven hebt, ik ben benieuwd wat ze in de toekomst voor mij gaan betekenen.
Kaart 8, de kaart van de omgeving, hoe kijkt de omgeving er tegen aan of wat is de omgeving waar het zich gaat afspelen, het is de kaart Koningen zwaarden ondersteboven, meestal duidt het dan op een volwassen vrouwelijk persoon. Deze persoon heeft kennelijk invloed op de toekomst, of heeft er wel mee te maken aan de zijlijn. Het is een vrouw met waarschijnlijk de volgende kenmerken, het is meestal een roddeltante, ze zal je op de hoogte brengen van het laatste (slechte) nieuws. Het is een beetje een negatieve persoonlijkheid, daarmee bedoel ik iemand die eerst het slechte ziet van een situatie en daarna pas iets positiefs kan ontdekken. Ze kan ontmoedigend werken, ze houdt zich vast aan het verleden ipv een nieuwe sitiuatie met een nieuwe kijk op te pakken. Zelfmedelijdem is haar daarom niet vreemd.
Niet iemand die je kan helpen denk ik.. ik weet niet of je iemand kent met die karaktereigenschappen.
Voor mijn gevoel moet dit over de moeder van mijn vriend gaan, niet al haar bedoelingen voelen positief bij mij..
Kaart 9, Schildknaap staven ondersteboven, op de positie van hoop of vrees, iets wat je kan helpen om tot een succes te komen, het kan soms een gebeurtenis aangeven.
Hij betekent dat je er van alles aan zal doen om maar op te vallen, van een mug een olifant maken, theatraal gedrag, de dingen overtrekken. Als het nieuws betreft is er ongunstig nieuws.. en dat is misschien wel waar je bang voor bent.
Kaart 10 munten 9 ondersteboven, de uiteindelijke afloop.
Dwaze stappen kunnen genomen worden is de uitleg van de kaart.Onbezonnen acties ondernomen, je zou naar je innerlijke stem moeten luisteren voor een juist advies. Een kaart van verlies.
En daarmee is misschien ook wel het kringetje rond.. ik bedoel, we hebben de kaart de dood als hoofdkaart, de kaart van iets afsluiten, of verliezen waarna iets nieuws weer gaat starten.
Het betekent ook dat de situatie die veranderd, wel de juiste keuze is, misschien dat je de sitiuatie niet helemaal in de hand hebt, dat je er onbezonnen een besluit in neemt, maar dat het uiteindelijk onbedoeld wellicht wel de juiste was.
Ik denk ook dat de situatie nog niet zo heel lang geleden dan al in verandering is gekomen, misschien ben je je er bewust van, of heb je iemand leren kennen die er betrekking op zal hebben.
Onthoud 1 ding, ook al verlies je iets waardevols, iets materialistisch, er is ook een gewin bij, een gewin aan inzicht. En dat geeft altijd de juiste keuze aan, uiteindelijk.
Soms moet er iets veranderen om tot een juist inzicht te gaan komen namelijk.
Nou met die woorden sluit ik af, en laat ik de uitleg bij jou.. misschien dat je ergens herkenning in ziet, dat je er vragen over hebt. Dat kan hier of via PM.
Liefs,
B.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:41 schreef vamperotica het volgende:
Bastard...Dank je! Ik ga 'm morgen ff goed doorlezen, kan er nu mn kop nie bijhouden!
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:11 schreef draculettetje het volgende:
[..]
voor als je het goed hebt door gelezen!
kijk dat kan natuurlijk ook nog.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:57 schreef Bastard het volgende:
Hmm ja kaart 8, het is een kaart met de betekenis zoals ik zei, het is een thuiskaart, het mooie jeugdherrineringen kaart, kan ook wijzen op een datum die word gevierd.
De kaart ligt op de positie van de omgeving, het zij de kaart van wat zegt de omgeving van de desbetreffende situatie, het kan ook zijn 'in welke omgeving doet de situatie zich voor' .
Ik wil niet de kaart een andere betekenis geven, maar na wat je zegt, het samenwonen, het huisje opbouwen zou dan op die kaart kunnen slaan.
Ik vroeg het van die hond(en) omdat er tegen mij werd gezegd dat ze genieten van jou als je met de hond bezig bent.. dat mocht ik zeggen, maar ik denk ik check het eerst even.. was voor mij ook nieuw
Zeker, je staat op het lijstjequote:Op dinsdag 11 november 2008 15:44 schreef Lonaa het volgende:
Hallo!
Bastard, zou je voor mij ook een keer een algemene legging willen leggen?
Goede vraag! Ligt helemaal aan de vraagstelling van de legging eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:23 schreef nokwanda het volgende:
Bastard, hoe zit het met het tijdsverloop in jouw leggingen, of is dat per persoon verschillend?
Ik bedoel: hoeveel tijd beschrijven jouw kaarten ongeveer per legging?
Goed, Nikee.. jij bent, van Flauriana nog geen foto mogen zien, en dat is haar goed recht .. maar ik kijk liever iemand aan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:52 schreef Nikee_83 het volgende:
Hier de volgende!
Ik zou ook heel graag een legging willen! En dan op het gebied van de liefde.
Gegevens en foto kan ik doormailen.
Michielos, je staat er op maatquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:00 schreef Bastard het volgende:
Update lijstje
-Flauriana
-Vivi
-Cyntiaa (liefdeslegging)
-Tristessa
- mazaru
- vamperotica (liefdeslegging)
- pieterb (Liefdeslegging)
- Lonaa
- Michielos
- Windigo
Euh goed, werkmogelijkheden, relatieperikelen, en verhuizen in 1..quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:26 schreef Vivi het volgende:
Oke, ik ben next dus ik zal mijn vraagstelling iets specifieker maken; ik wil graag wetenwelke kant het opgaat in mijn huidige relatie en qua werk wil ik een bepaalde richting uit en hoe ik dat het beste kan aanpakken. Oh ja, en of ik een andere woning krijg.
Euh..als ik van mijn relatie mijn werk maak belanden we meteen in dubieze sferenquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Euh goed, werkmogelijkheden, relatieperikelen, en verhuizen in 1..Ik ga het proberen voor je, maar hier is moeilijk een vraag van te maken. Zijn er dingen te combineren?
ik gebruik never drugs!Ik ben nogal prettig gestoord..en ik hou daarvan dus...quote:Op zondag 16 november 2008 01:04 schreef Michielos het volgende:
is het een drug ofzo:')
je hebt een heftige avond gehad he
Komt wel tot rust tzt...quote:Op zondag 16 november 2008 01:40 schreef Vivi het volgende:
Tja, mijn hele jaar verloopt nogal heftig, en ik wacht al een tijdje dussss......
quote:Op zondag 16 november 2008 12:56 schreef Vivi het volgende:
Ik bedoelde alleen maar dat ik geen voorkruipers tolereer
Hoi Nikee, bedankt voor je reactie!quote:Op maandag 17 november 2008 23:12 schreef Nikee_83 het volgende:
Dankje voor de legging Bastard!
Ik herken er wel verschillende dingen in.
Ht is een tijdje geleden uitgegaan tussen mij en mn ex, dus dat is denk ik de ridder van pentakels die je bedoelt. Waren in feite een beetje uit elkaar gegroeid. Hij is idd meer een vrijbuiter, dat klopt. Alleen denk ik wel dat een beklemmend of bedreigd gevoel een te zwaar woord is. Hmm, dat gebroken hart... herkenbaar...
Ondanks dat ik innerlijk wel aan het tobben ben, heeft de staven 5 denk ik op dit moment vooral betrekking op externe omstandigheden. Denk eigenlijk zelfs buiten de liefde om, namelijk werkgerelateerd. Zit nu in een hele drukke periode met veel deadlines en veel overwerken. Ben op dat gebied ook wel een vechter, kan bij wijze van spreken vechten en doorgaan tot ik erbij neerval. De balans werk en prive klopt ook niet echt meer. Dat is ook de reden dat ik nu nieuwe dingen aan het bedenken ben voor als het straks wat rustiger is.. een reis, een cursus, nieuwe dingen ondernemen etc. Ben dus idd wel creatief en op zoek naar avontuur, hou wel van risico's nemen.
En tja, wat hoop ik precies? Weet het zelf niet goed. Toch hopen dat het nog niet definitief voorbij was tussen mij en mn ex, of misschien een nieuw persoon in de plaats? Ben benieuwd wie die koning pentakels zal zijn.
De zegewagen klinkt goed. De baas zijn over mn gevoel. Heb de laatste tijd idd nogal last gehad van ups en downs.
Heel erg bedankt, Bastard! Erg fijn om positieve dingen te lezen. Verder behoorlijk herkenbaar en ook wel confronterend, terwijl ik veel natuurlijk al wel wist. Ook fijn om te weten dat alles uiteindelijk wel goed komt en dat ik verder gewoon in mezelf moet geloven en op de goede weg zit.
Wil je er ook op dan?quote:Op maandag 17 november 2008 23:38 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik wacht al jarennnnnn!!!!!!
Whahaha ik ken jou van vorig jaar toen we samen aan iets bezig warenquote:
Als je toen goed opgelet had had je al kunnen weten dat ik er in geïnteresseerd benquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:19 schreef Windigo het volgende:
[..]
Whahaha ik ken jou van vorig jaar toen we samen aan iets bezig warenHad ik nooit van jou gedacht! Leuk om te zien..
Ach, ik had zo mijn eigen preoccupatiesquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als je toen goed opgelet had had je al kunnen weten dat ik er in geïnteresseerd ben
Zeker!quote:
En dan ... zal degene die je kaarten wil gaan leggen tzt vragen om meer info.quote:Op maandag 24 november 2008 14:17 schreef L.Denninger het volgende:
Hoe werkt dit nou eigenlijk ?
Ik sta op de lijst, en dan ?
ik wil an sich wel meehelpen. Heb Rider Waithe Tarot ;Pquote:Op dinsdag 18 november 2008 08:26 schreef Bastard het volgende:
Update lijstje
-Flauriana
-Cyntiaa (liefdeslegging)
-Tristessa
- mazaru
- vamperotica (liefdeslegging)
- pieterb (Liefdeslegging)
- Lonaa
- Michielos
- Windigo
- zhe-devilll
- qu63
- L.Denninger
Iedereen die kaarten kan leggen, of een andere manier heeft van lezen of voorspellen is natuurlijk van harte welkom om te komen helpen, ik denk zeg dat maar even anders moeten mensen soms lang wachten
Staat er op.quote:Op woensdag 26 november 2008 06:09 schreef Flammie het volgende:
Leg ook eens wat kaarten voor mij bastard als je wil
Ik hoop dat jij me wel goed nieuws kan brengen =]
quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:03 schreef Bastard het volgende:
Cyntiaa, een liefdeslegging heb jij gevraagd.. die ga ik zo leggen en uitleggen voor je
Even nog wat te drinken pakken!
Goed, we kunnen van start, mn bakkie nespresso bij mij
10 kaarten, zoals de vorige keer ook gelegd, zelfde systeem..
De vraag is om wat te laten zien over je liefdesleven, en ik heb de kaarten geschud en op de tafel gelegd.
Op de eerste positie heb ik de zwaarden vijf ondersteboven, dit is op de positie van nu. Deze kaart geeft aan dat er mogelijk spelletjes gespeeld worden of zijn. We zien verslagenheid en pijn iemand heeft je pijn gedaan of heeft je op je punt gezet en dat heeft je een rotgevoel gegeven. Er kunnen wraakgevoelens meespelen, of bij de ander of bij jou.
Wat kruist het pad, of wat is de hulp dan wel obstakel hierin de situatie. We zien de kaart van de grote arcana, vaak een levensles wat er geleerd word, dit is de kaart de Toren. Beetje een schrikwekkend beeld hier op de kaart afgebeeld. Een bliksem slaat in de toren, en die schiet in brand, er vallen mensen uit naar beneden. En er is een donkere achtergrond met donderwolken. Inderdaad, niet echt een positieve kaart. Het betekent dat er plots iets gebeurt is. De waarheid komt aan het licht en komt als een donderslag bij heldere hemel aan.
Een situatie zal getoond worden zoals ze echt is.. dat kan positief opgevat worden natuurlijk, er komt of is duidelijkheid aan het licht gekomen. Het geeft in ieder geval ook aan dat de huidige structuur gewijzigd word.
Wat hebben we in het verleden.. er is een ridderkaart, de ridder van staven. Vaak ook echt een mannelijk persoon, of duidt de karaktereigenschappen van een vrouw aan met mannelijke trekjes, sterke persoonlijkheid dus misschien.
Maar ik vermoed in het licht van de legging dat we hem even moeten duiden aan een mannelijk persoon.
Iemand die je hebt leren kennen, een impulsief persoon, strijdlustig, moedig en aanwezige persoonlijkheid. Makkelijk om in discussie met hem te gaan want hij heeft vaak een duidelijke mening. Je kan hem liefhebben en haten tegelijkertijd maar je kan niet om zijn enthausiasme en spontaniteit heen. Het is een extrovert persoon, zal misschien veel mensen kennen, vrienden hebben.
Dat is als het om een persoon gaat.. als het niet om een persoon gaat maar een situatie zouden we kunnen zeggen dat er een belangrijke kwestie is waar je voor hebt gestaan in het verleden.
Wat zegt het recente verleden. Bekers 5 ondersteboven, wat deze kaart een wat gemoedelijker karakter geeft.. bekers.. emotie..liefde.. er is vermoedelijk een emotionele strijd geweest en we zijn in rouw gedompeld gezien aan de zwarte rouwkleed wat we dragen. Echter, niet alles is verloren er staan bekers rechtop, er is hoop te zien, mogelijk een terugkeer van een persoon uit het verleden. Er zou sprake kunnen zijn van hernieuwd vertrouwen in een situatie.
De mogelijke toekomst.. staven 3.. staven, actie. 3 is groei. We hebben een onderneming die we gestart zijn, waar we hoopvol naar uitkijken. Er zouden mogelijk resultaten geboekt kunnen worden, die zou voor de deur staan. Kan duiden op een goed advies, of goed samenwerkingsverband.
De nabije toekomst, munten 6 ondersteboven. Misschien de uitkomst van wat de mogelijke toekomst aangeeft, het resultaat. Het resultaat zal niet zijn wat je verdient te krijgen. Een oneerlijke verdeling, onfatsoenlijk of onwettige gebeurtenis speelt parten, dwang.
Er zou misschien in alle onschuld een tegenvaller kunnen komen, je hebt de kleine lettertjes niet gelezen. Een verkeerde voorstelling van iets gemaakt.
Vaak duidt munten ook echt op financieen, een tegenvallende gebeurtenis, geen belastingterugave waar je hem wel had verwacht bijvoorbeeld.
Hoe kijk jij er tegenaan.. we hebben het rad van fortuin ondersteboven. Waar dat een positieve kaart zou zijn, ligt hij nu ondersteboven en is hij minder goedgezind. Het geeft aan dat er mogelijk een terugkeer van problemen word geconstateerd. Iets wat eerder is voorgevallen, gebeurt weer.. of je bent bang dat het nog een keer gebeurt en houdt er sterk rekening mee.
Ik denk nu aan de toren, die voorstelling van figuren die uit elkaar vallen, mogelijk ben je bang voor een herhaling hiervan. Het kan zijn dat je een gevoel hebt veel werk verricht te hebben, en nog te weinig resultaat daarvan terug ziet. Timing speelt daarin een rol.
De kaart van de omgeving, wat leuk in deze legging, de kaart van De geliefde.. maar wel ondersteboven.
Het geeft aan dat er onbalans is, of een verkeerde beslissing. Het duidt aan het leven met je hoofd en niet je hart, en dat geeft niet evenwichtige aan van de kaart. Verder zou het bemoeienissen kunnen aangeven van buitenaf in de kwestie waardoor je in onbalans raakt. Die raad wil je helemaal niet horen, niet weten. Hierdoor verloopt misschien een genezingsproces trager dan verwacht.
Hoop en vrees, munten 10, zeer positief.. de voltooing van 10 laat ons zien dat er geluk is. Weelde en gelukkig zijn. Rijkdom in al zijn facetten. Alles is in orde, stabiliteit. Zou ook kunnen duiden op een overgang.. van vrijgezel naar getrouwd zijn, van alleen wonend samen wonen, werkeloosheid word weer werk hebben.
Dit is denk duidelijk de situatie waar jij op hoopt dat het word, het zou zo en zo kunnen zijn denk je.
De uiteindelijke uitkomst, we zien bekers 2 ondersteboven. Wel het duellisme, het samen 1 kunnen zijn maar is vaak sprake van discussie en moeilijkheden. Een bekoelde liefde zou het kunnen aangeven, toch door verstoring van het evenwicht van eerder denk ik. Voornamelijk bijjjezelf, je zou wel willen maar te diep gekwetst en niet alles op kunnen brengen meer. Miisschien ook door de kaart uit de omgeving, het leven met je hoofd en niet je hart, of die uitspraken uit de omgeving die stoort.
Het geeft aan dat er geen balans tussen jullie meer is, de een geeft, de ander neemt...
Goed, dat is de duiding van de kaarten. Nu weet ik niet of je op dit moment een liefde hebt, zo ja dan gok ik, afgaande op de kaarten dat het niet een heel gelukkig relatie is waar je zo van droomt te hebben (hoop en vreeskaart)
Anderzijds als je geen relatie hebt is het niet zo heel lang geleden dan overgegaan.. (en daarna aangegaan zie recente verleden) maar er is sprake van iets wat zich heeft afgespeeld tussen jullie wat jij zeker niet had zien aankomen. (De toren) . Er heerst even een verslagenheid bij je denk ik dan, op liefdesgebied even geen positief nieuws, wellicht zit je nog midden in de verwerking ervan.. om later weer verder te kunnen gaan. Het is wel belangrijk voor je om dit mee te maken, gezien de grote arcana kaarten, een les of dingen die je er uit op kan pikken waardoor je sterker, slimmer of misschien zelfs minder naief van zal gaan worden. Als het maar niet betekent dat je denkt dat alles slecht is of echt overal gevaar loert, dat is gewoon niet zo.
Heb je hier wat aan, herken je er iets in?
quote:Op donderdag 18 september 2008 13:17 schreef Bastard het volgende:
Zullen we anders een nieuw lijstje maken.. het is toch een beetje onduidelijk wie er nog zit te wachten op een legging en waarvoor. En misschien is in de tussentijd het antwoord al op diegene zn pad gekomen en heeft de legging geen toegevoegde waarde meer.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.. iedereen die iets voor iemand anders kan betekenen dmv leggingen, lezingen, runen etc zijn hierbij uitgenodigd om te helpen.
En diegene die een vraag hebben mogen hem hier stellen.
Zonde van zo'n leuk topic om die te laten verstoffen.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:01 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Dit graag. Mijn zus heeft laatst op mij geoefenden ik wil eens zien of er ong hetzelfde uitkomt
Ja maar dat is logisch vind ik.. kijk in grote lijnen zie je wel hetzelfde, jij haalt er andere kenmerken van de kaart uit aan, je leest meer de symboliek van de omgeving op de kaart. (Wil zelf nog steeds een goed symboliek boek hebben)quote:Op donderdag 27 november 2008 08:19 schreef Michielos het volgende:
Wij danken u Bastard. Is ie "leuk" of is het "goed"?
Zoals je ziet interpreteer ik de kaarten wellicht iets anders.
tsssskquote:Op donderdag 27 november 2008 09:34 schreef L.Denninger het volgende:
Hey, effe 1 ding, ik wil mijn legging niet van Michielos krijgen
Legging van L.Denninger:quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:04 schreef Michielos het volgende:
MIjn vraag flammie; zal ik de liefde van mn leven ontmoeten?
nog niet. ik moet dit even laten bezinken.. IK kom er zeker nog op terugquote:Op vrijdag 28 november 2008 12:56 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Legging van L.Denninger:
Nee, je zult de liefde van ene Frank den Beijaard's leven ontmoeten.
Daardoor blijft Frank den Beijaard z'n leven lang alleen en sterft ongelukkig op kerstavond.
Ik hoop dat je trots bent op jezelf.
Herken je hier iets in, kun je hier iets mee ?
Tristessa, your next on the listquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:30 schreef Tristessa het volgende:
Ik had me al een keer aangemeld geloof ik, maar ik doe het gewoon nog een keer. Het zou leuk zijn als iemand voor mij een algemene legging zou willen doen!
Ja, logisch.. eerst maar eens kijken waar het betrekking op kan hebben, zien of het ergens inpast.quote:
quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:36 schreef SingleCoil het volgende:
Bastard, ik heb je hele legging aandachtig doorgelezen. Het is echt opmerkelijk hoe goed sommige dingen passen, je beschrijft vrijwel volledig wat er in mijn hoofd speelt, wat me bezig houdt. Wat je schrijft over angst en onzekerheid, niet weten waar het naar toe gaat, innerlijke strijd, het is zó passend, eng gewoon. En ook dat ik me creatief wil uiten en daarvoor een weg zoek, hoe kun je dat weten, denk ik dan?
Hier kan maar één conclusie gelden: het maakt niet uit voor wie je de kaarten legt, wat je leest past ons allemaal.
quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:23 schreef hmesker het volgende:
Ja, dat forum ken ik, ik ken Hilary al vrij lang. Ik kijk er nog regelmatig maar ben er niet meer actief op. Het is het beste Engelstalige forum over de I Tjing. Ook haar weblog is lezenswaardig. En als ik zelf weer eens iets significants heb geschreven is ze altijd zo aardig om er naar te verwijzen. 't Is een klein wereldje, de I Tjing.
Eh, nee. Ik heb op m'n website een forum, maar daar gebeurt niet veel. In Nederland is er niet zoveel belangstelling voor de I Tjing. De meeste mensen vinden het te moeilijk geloof ik.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:33 schreef mazaru het volgende:
Is er ook een Nederlandstalig forum die zo actief is?
Ik vind dit wel een intressante vraag voor mijzelf... zou je dat voor mij in de I-Tjing eens willen lezen?quote:
Doe mij ff een plezier zeg! Filosofie is een wetenschap hoor!quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:02 schreef hmesker het volgende:
Maar we gaan een beetje off-topic. Anders een nieuw onderwerp voor starten? Overigens denk ik eerder dat dit onder filosofie e.d. geschaard moet worden i.p.v. paranormale zaken, maar dat is mijn mening.
Beweer ik iets anders dan? Het enige wat ik bedoelde is dat een discussie over de I Tjing beter in het Filosofie gedeelte kan. Vind ik. Maar wie ben ik.quote:Op maandag 8 december 2008 10:28 schreef Konijntjes het volgende:
Doe mij ff een plezier zeg! Filosofie is een wetenschap hoor!
De meerwaarde is dat een échte lezer de uitkomst kan koppelen aan jouw situatie c.q. vraag, en de hele legging persoonlijker kan maken, meer op details kan ingaan én vragen over de legging kan beantwoorden.quote:Op maandag 8 december 2008 10:53 schreef Michielos het volgende:
dus dat computerprogramma heeft een gave.....
als zelfs een computerprogramma kaarten kan leggen, wat is de meerwaarde dan van een tarotlezer die enkel stockreading doet?
Niet, hihi. Dat komt inderdaad een beetje knullig over. Maar wat mij betreft heb je niet een gave nodig om met dit soort hulpmiddelen te kunnen werken. Als dat wel het geval zou zijn heb ik een probleem.....quote:Ik was toevallig zaterdag bij een Lenormand kaartlegster. Ze hield het boek er gewoon bij... Tsja, wat een gave heb je dan..
De stukjes karton niet nee, maar in samenspraak met de gebruik(st)er kan het een handig hulpmiddel zijn, net als andere blik-openers als astrologie, numerologie. En I Tjing natuurlijkquote:In de grofste zin van het woord geloof ik dus niet dat gekleurde prenten op stukjes karton je enig inzicht kunnen geven in je verleden, heden, laat staan toekomst.
Ik denk dat als je een blikopener wilt je beter naar een gediplomeerd psycholoog of psychiater kan gaan dan om papiertjes om raad te "vragen".. die zoals je in dit topic al vaker ziet, niet specifiek zijn maar op iedereen van toepassing zou kiunnen zijn/quote:Op maandag 8 december 2008 10:59 schreef hmesker het volgende:
[..]
De meerwaarde is dat een échte lezer de uitkomst kan koppelen aan jouw situatie c.q. vraag, en de hele legging persoonlijker kan maken, meer op details kan ingaan én vragen over de legging kan beantwoorden.
[..]
Niet, hihi. Dat komt inderdaad een beetje knullig over. Maar wat mij betreft heb je niet een gave nodig om met dit soort hulpmiddelen te kunnen werken. Als dat wel het geval zou zijn heb ik een probleem.....
[..]
De stukjes karton niet nee, maar in samenspraak met de gebruik(st)er kan het een handig hulpmiddel zijn, net als andere blik-openers als astrologie, numerologie. En I Tjing natuurlijk
Psychologen en psychiaters zijn er voor (grote) psychische problemen, en voor het gebruik van een orakel moet je een stabiele persoonlijkheid hebben. Zit je echter met een dilemma, een keuze die je moet maken en waar je niet uitkomt ondanks dat je alle voors en tegens tegen elkaar hebt afgezet, wil je een stukje inzicht, dan wil een orakel je nog wel eens buiten je gefixeerde denkraam plaatsen. Het gebruik van tarot e.d. moet niet overschat worden, maar zeker ook niet onderschat. Verder geldt: gebruik het met mate.quote:Op maandag 8 december 2008 11:22 schreef Michielos het volgende:
Ik denk dat als je een blikopener wilt je beter naar een gediplomeerd psycholoog of psychiater kan gaan dan om papiertjes om raad te "vragen".. die zoals je in dit topic al vaker ziet, niet specifiek zijn maar op iedereen van toepassing zou kiunnen zijn/
Eindeloos. Niets heeft betekenis van zichzelf, iets krijgt pas betekenis als je er betekenis aan geeft. Het blijft een persoonlijk proces, dat orakelen. Maar in principe kan alles als orakel worden gebruikt.quote:Op maandag 8 december 2008 11:39 schreef Michielos het volgende:
of je raadpleegt het serviesgoed.. of ik vraag de tafel om raad. hoever zou je kunnen gaan met dit soort dingen?
quote:Op maandag 8 december 2008 11:39 schreef Michielos het volgende:
of je raadpleegt het serviesgoed.. of ik vraag de tafel om raad. hoever zou je kunnen gaan met dit soort dingen?
en dat is het hem dan juist. Als het een persoonlijk proces zou zijn, zou je geen orakel nodig hebben, laat staan een boekje om dingen in op te zoeken.quote:Op maandag 8 december 2008 11:41 schreef hmesker het volgende:
[..]
Eindeloos. Niets heeft betekenis van zichzelf, iets krijgt pas betekenis als je er betekenis aan geeft. Het blijft een persoonlijk proces, dat orakelen. Maar in principe kan alles als orakel worden gebruikt.
Thanks, dat ga ik doen! Maar nu even niet, mijn collega's zullen het wat vreemd vinden als ik hier een beetje met muntjes op de tafel ga zitten gooien.quote:Op maandag 8 december 2008 10:31 schreef hmesker het volgende:
Dag Bastard,
Op deze pagina staat hoe je een hexagram kan gooien. Zou je dit voor me willen doen en me de uitkomst laten weten? Dan zal ik het voor je interpreteren. Dank!
Waarom zou je geen orakel nodig hebben als het een persoonlijk proces is? Verder ben ik van mening dat een orakel er is om zichzelf overbodig te maken. Je kan best zonder. Maar handig is het soms wel.quote:Op maandag 8 december 2008 11:43 schreef Michielos het volgende:
en dat is het hem dan juist. Als het een persoonlijk proces zou zijn, zou je geen orakel nodig hebben, laat staan een boekje om dingen in op te zoeken.
quote:Op maandag 8 december 2008 12:18 schreef Bastard het volgende:
Thanks, dat ga ik doen! Maar nu even niet, mijn collega's zullen het wat vreemd vinden als ik hier een beetje met muntjes op de tafel ga zitten gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |