Vivi, voor jou vanavond 10 kaarten die naar ik hoop je iets duidelijkheid kunnen geven over de zaken waar je mee 'worstelt'.
Ik doe een algemene legging, hebben we wel een breed vlak, we zien wel wat er naar voren gaat komen daarmee

Goed daar gaan we, met kaart 1, het nu, wat speelt er.
We zien zwaarden aas op de kop, het is een kaart van tegenspoed.. of eigenlijk het gevoel hebben van onveiligheid, niet behachelijk voelen. Je hebt misschien het idee dat er onheil nadert en dat de succes uitblijft. Mogelijk heb je jezelf in die positie gebracht.
Kaart 2, wat kruist het pad, of wat is de hulp of belemmeringen in de situatie.
Het is de kaart bekers 10, een kaart van harmonie. We zien hier een gelukkig paar mensen met een paar kinderen, het is een gezegende situatie. Duidt op partnerschap, of een sterke band.
Komt bij mij over alsof je een bijzondere vriend of vriendin hebt, die je helpt in de moeilijke momenten die je misschien kent.. helpt bij het onbehagen wat je dan kennelijk vlgs de eerste kaart hebt. Goed mogelijk ook is dat je thuissituatie je veel steun geeft in deze tijd?
Ok, wat zien we in het verre verleden, minimaal een jaar terug, we zien de hogepriesteres uit de grote arcana,
Er zijn verborgen factoren die spelen op de situatie nu voor handen, we zien veranderlijke omstandigheden als de kaart op tafel ligt. De symboliek wat dat aangeeft is de maan op de kaart, deze staat voor de overgang, echter zou dat wel als verrassing bij je gekomen kunnen zijn. Het zou ook goed een belangrijke verandering kunnen zijn geweest, eentje die je dieper inzicht heeft gegeven.
Wat zien we in het recente verleden, we zien de koning van pentakels. Vaak ook echt een mannelijk persoon in onze omgeving.
Deze rustig en bedachtzame man, berekenend van karakter, goed met financien waarschijnlijk, misschiien een beroep als makelaar, of in de bouw, misschien in de mechanica heeft invloed gehad op je situatie. Hij gelooft pas wat als hij met zn eigen ogen gezien heeft, kan conservatief zijn.
Dan krijgen we de mogelijke toekomst, bekers 6.. het is een kaart van (moeten) gaan loslaten. Een gebeurtenis in het verleden mag van je afgeworpen worden. Want het leven is NU en niet in de jaren terug of in je jaren die komen, dit is het moment zegt de kaart. Dat valt waarschijnlijk niet mee, maar het zal je helpen om de dingen eens op een rij te zetten of op te ruimen wat er gespeeld heeft,. Kan betekenen afscheid nemen van oude vrienden of bekenden je hebt ze niet meer nodig omdat je verder gegroeid bent.
Sluit mijnsinziens goed aan bij de kaart het verleden, dat wat er (onverwachts) gebeurt is, wat waarschijnlijk een duidelijkheid heeft gegeven over iets of iemand, misschien wel die koning van net, wat een impact heeft op je. Deze kaart zegt, laat dat los. Ik zou zeggen dat we de dingen meemaken om te leren, het is gebeurt, we leren en gaan weer verder, nieuwe dingen meemaken.
De nabije toekomst dan, wat zegt die kaart, het is de keizerin ondersteboven.
Ook een kaart uit de grote arcana, ook een belangrijke kaart, vaak inzichten in de levenslessen voor ons. Of belangrijke zaken waar we rekening mee kunnen of moeten houden.
Deze kaart zegt dat er geen groei is, geblokkeerde gevoelens. Het niet los kunnen laten van iets van eerder waardoor er stagnatie is in de ontwikkeling.
Het iets willen bereiken maar dat het niet lukt. Frustraties of boosheid over het geheel kunnen je ziek maken.
Wat deze kaart ook aan kan geven is dat er een pijn is op het liefdesvlak, bijvoorbeeld een huwelijksaanzoek wat geweigerd word of overspel. Het moeite hebben met de liefde geven..Oei. Ik weet niet of die zaken zo spelen voor je, hoe je relatie is mits je er 1 hebt natuurlijk. Ik dacht op kaart 2 namelijk het andere uitersten te zien.. tenzij de kaart als belemmering gezien moet worden, maar hij is toch positief.. vraag ik me hardop af. Het is in ieder geval wel de beschrijving van de kaart.
Gaan we verder, hoe ben jij in de situatie. We zien de zon, wederom grote arcana,, belangrijk.
De zon brengt persoonlijke transformatie.. geeft een geslaagde prestatie.
Mogelijk het herstel van ziekte. Wedergeboorte is de hoofdbetekenis van de kaart, problemen overwinnen, wedergeboorte kan ook letterlijk zijn.. een nieuwe look aanmeten, ander kapsel wat vervolgens dan weer een goed gevoel geeft.
Misschien dat die kaart van de mogelijke toekomst dan niet nodig is.. denk ik weer hardop. Dat je het wel doort hebt dat je in het nu moet leven, het verleden los laat dat het geen betrekking meer op je heeft. Of misschien weet je het wel en doe je het nog niet..?
De volgende kaart is die van de omgeving, op welk omgeving heeft deze vraag invloed, of heeft de omgeving invloed op jou.
We hebben hier ook waarschijnlijk weer een man, een zwaarden koning ondersteboven. Kan ook een situatie zijn.. in dat laatste geval ben je slachtoffer van een onrechtvaardig besluit. (Hallo zwaarden aas) het kan een persoon zijn die wraak zoekt of wraakgevoelens heeft.Wee degene die zijn pad kruist want hij kan hard toeslaan. Iemand die hem tegenwerkt zet hij aan de kant. Het beramen van snode plannen, het zetten van vallen, het moedwillig tegenwerken. Onrechtvaardigheid op zijn top misschien.. kan ook letterlijk gezien worden alsin dat je het recht tegen je hebt, problemen met de wet.
Ik denk dat deze man, of situatie jou dat onbehachelijk gevoel geeft?
Misschien dat je daarmee moet kappen? Ik heb ook geen idee hoor, jij weet vast beter te verduidelijken waar de kaarten mogelijk voor staan dan ik..
Ik geef alleen de uitleg van ze..
De volgende kaart is de kaart van hoop en vrees, kan je meehelpen om verder te komen. Zwaarden 6.
Dit is een mogelijke reiskaart, vaak een reis van afscheid nemen van iets en verder gaan, de golven op de voorgrond van de kaart duiden op de roerige periode die we achter ons willen laten en we nemen ons hele hebben en houwe mee om verder te gaan. Op zoek naar de betere tijden op zoek naar de emotionele stabiliteit die we willen hebben. En ja, deze kaart kan ook duiden op een verhuizing als zodanig! De moeilijkheid raakt je dan niet meer.
Uiteindelijke afloop. Munten 9 ondersteboven.
We zien dat de situatie nog niet ten einde is want het is een kaart van bijna completie van iets maar nog net niet helemaal. Vandaar ook de 9 en niet de 10. Duidt ook op verlies, ik denk het verlies wat je kan hebben om beter te worden, vandaar de reiskaart van net, het weggaan van iets.
Wat deze kaart wil zeggen is dat je naar jezelf moet luisteren, wees wijs die komt van binnen.
En dat is ook wat je waarschijnlijk wel weet.. althans als ik naar de kaart de zon kijk. Je weet dan waarschijnlijk wel wat je moet doen.. maar nu nog het doen er van.
Dat was m dan alweer.. de legging van de 10 kaarten vandaag.. een roerige periode, wat je ook wel een beetje liet doorschemeren in een paar posts hier.
De periode is nog niet om, mogelijk ben je nog steeds het slachtoffer van onrecht, of van een man die erg tegenwerkt bij je?
Herken je deze situatie een beetje? Of heb ik het helemaal mis hier?
Die tweede kaart is wel een beetje de vreemd eend in de bijt moet ik zeggen, of het nou de hulp is of de belemmering, wat denk jij er van?