abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2008 @ 08:27:59 #251
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63556739
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:19 schreef Michielos het volgende:
Wij danken u Bastard. Is ie "leuk" of is het "goed"?
Zoals je ziet interpreteer ik de kaarten wellicht iets anders.
Ja maar dat is logisch vind ik.. kijk in grote lijnen zie je wel hetzelfde, jij haalt er andere kenmerken van de kaart uit aan, je leest meer de symboliek van de omgeving op de kaart. (Wil zelf nog steeds een goed symboliek boek hebben)
Vond het ook leuk te lezen dat de ridders haar gemoedstoestand weergeven, waar ik ze meestal betrek op een extern persoon of een eigen eigenschap van zichzelf.
The truth was in here.
  donderdag 27 november 2008 @ 08:29:40 #252
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63556766
heb mijn vorige bericht iets aangepast. Ja ik keek voornamelijk naar het paard, bij stokken heb je echt zo een egzet paard, bij kelken zo een rustig paard en de ridder ziet er gemutlich uit zeg maar
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 27 november 2008 @ 09:34:05 #253
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63557777
Hey, effe 1 ding, ik wil mijn legging niet van Michielos krijgen
zzz
  donderdag 27 november 2008 @ 09:51:57 #254
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63558218
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:34 schreef L.Denninger het volgende:
Hey, effe 1 ding, ik wil mijn legging niet van Michielos krijgen
tssssk

[ Bericht 15% gewijzigd door Michielos op 27-11-2008 09:57:57 ]
pi_63589027
Mits iemand een legging wil kan dat ook via mij,

Heb vandaag iemand uit de buurt hier gelegd en die vond het mooi

Gewoon lijstje afgaan dus?
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:50:46 #256
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63589214
ik wil wel een reading van je.
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:04:11 #257
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63589593
MIjn vraag flammie; zal ik de liefde van mn leven ontmoeten?
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:53:50 #258
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_63592526
Ik wil graag een reading van Bastard
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:56:50 #259
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63592612
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:04 schreef Michielos het volgende:
MIjn vraag flammie; zal ik de liefde van mn leven ontmoeten?
Legging van L.Denninger:

Nee, je zult de liefde van ene Frank den Beijaard's leven ontmoeten.
Daardoor blijft Frank den Beijaard z'n leven lang alleen en sterft ongelukkig op kerstavond.
Ik hoop dat je trots bent op jezelf.

Herken je hier iets in, kun je hier iets mee ?
zzz
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:06:01 #260
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63592848
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:56 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Legging van L.Denninger:

Nee, je zult de liefde van ene Frank den Beijaard's leven ontmoeten.
Daardoor blijft Frank den Beijaard z'n leven lang alleen en sterft ongelukkig op kerstavond.
Ik hoop dat je trots bent op jezelf.

Herken je hier iets in, kun je hier iets mee ?
nog niet. ik moet dit even laten bezinken.. IK kom er zeker nog op terug
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:07:02 #261
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63592885
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:53 schreef mazaru het volgende:
Ik wil graag een reading van Bastard

voorkeursbehandeling alert !!
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:56:55 #262
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63594188
Even de SC tot een minimum beperken svp, dit is/was een vrij serieus topic.
The truth was in here.
  woensdag 3 december 2008 @ 20:20:57 #263
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63734838
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:30 schreef Tristessa het volgende:
Ik had me al een keer aangemeld geloof ik, maar ik doe het gewoon nog een keer . Het zou leuk zijn als iemand voor mij een algemene legging zou willen doen!
Tristessa, your next on the list Een dikke maand gewacht, hopen dat het het waard was!
Goed.. ik ga ze schudden voor je.. een algemene legging.
Zoals je wellicht wel weet, ik leg 10 kaarten in het Keltisch kruis, dit geeft een compleet plaatje voor je denk ik.

Laten we beginnen met de eerste kaart, dit is meteen een kaart uit de grote arcana, het is op de positie van het heden, het nu. Het is de kaart De duivel. We zien op de kaart de duivel afgebeeld, of de god Pan. zijn rechterhand omhoog, zijn linkerhand naar beneden en aan zijn troon zien we een man en een vrouw vastgeketend.
Het geeft aan dat er van binnenuit angsten opgeworpen worden, het vrezen van iets niet kunnen behalen. Het masker opdoen voor de andere mensen bang om herkend te worden, of bang voor jezelf, andere mensen mogen je niet leren kennen.
Als het om een beslissing gaat dan ben je bang om een verkeerde beslissing te maken.. het is eigenlijk een kaart van angst(en). Het is een kaart van facade, een rol die gespeeld moet worden waar je niet uit los kan komen.

Wat kruist het pad of wat zou hulp danwel een obstakel zijn, het is de kaart zwaarden vijf, we zien hier een strijd die gestreden is.. mensen die afdruipen na een strijd en nog steeds een slagvaardig persoon staan. Het is een kaart van drijfveren zoals wraakgevoelens.. uit wraak iets terug doen bij de andere. Het kan ook duiden op iets behalen, en nu het er is is het niet wat men dacht te willen krijgen. Het 'punten scoren' bij een ander persoon. Het is een kaart die wil aangeven dat er nagedacht moet worden.. over de reden waarom we iets willen behalen, wat zijn de drijfveren en zijn deze zuiver? Het is ook een kaart, omdat hij gekruisd ligt op de vorige kaart dat het kan aangeven dat je in strijd bent met jezelf. De vorige kaart een angst kaart, dat je jezelf steeds afvraagt wat je beweegredenen zijn?

Wat hebben we in het verleden, het is bekers 9. De 9 van bijna compleet maken of zijn, nog niet voltooid. De bekers van gevoelens. Op het plaatje zien we een man voor een tafel zitten met zn handen over elkaar.. afwachtend. De kaart ligt onderstboven wat aangeeft dat de wensen niet behaald worden een teleurstelling. Kan duiden op een slechte gezondheid, het geluk en plezier wat er was is ineens weg.

Het recente verleden geeft een mooie grote arcana kaart weer. Het is de Zegewagen. Misschien slaat het op de kaart er voor van bijna voltooing, het is nu behaald. Er is een geweldig balans behaald. Er is een zelfbeheersing, rust en discipline die de overwinning behaald heeft. Er is balans met gevoel en verstand. Er is ook een uitdrukking van centreren op de kaart, het middelpunt staan wellicht. Het beheersen van gewoonten, het in bedwang hebben van problemen of verslavingen.
Maar het meerendeel wat de kaart ons wil zeggen is overwinning. Of met het intellect dus een cursus behalen misschien of op het gevoel het zelfexpressie onder controle hebben denk ik ook.

Wat geeft de mogelijke toekomst, wederom een kaart uit de grote arcana. De hogepriester.
Een persoon op een troon, een staf in de hand, 2 mannen op de voorgrond waarschijnlijk geknield maar die zien we niet echt. Dat is wat de kaart ook een beetje zegt, er worden dingen aan het zicht ontrokken. Verborgen factoren (dat is eigenlijk ook wat de eerste kaart aangaf) . Het is een onzekerheidsgevoel-kaart, de toekomst alvast willen weten, zit het wel goed.
Misschien zijn er veranderende omstandigheden die zich voor gaan doen of je gaan beinvloeden. Je weet ze nog niet, het is nog niet geheel bekend. Het betreft vaak wel een gelukkige wending van omstandigheden, mogelijk dat je dit zelf ook wel aan voelt komen maar dat de daden er nog niet zijn, merk je dat er iets in de lucht hangt.

De nabije toekomst, een schildknaap van kelken. Een kans of een mogelijkheid die zich mogelijk voor gaat doen. Liefde en emotie stroomt, stemmen klinken lief en behagelijk, ontvangkelijk opstellen.
Het is het scheppende, het artistieke bezig zijn, het vinden van een nieuwe opleiding, het talent laten uitkomen. Creatieve ideen krijgen, een creatieve stimulans krijgen.. wellicht zelfs ook een uiting van de kaart het zwanger zijn of worden?! Daar zeg ik wellicht iets verrassends hoor hahaha.. maar het is een mogelijke uiting van de kaart. Het is een scheppend en creatief bezig zijn kaart.

Ok.. wat vind jij in de situatie, wat is je houding wellicht.. het is staven 5 ondersteboven. Ambitie maar ook strijd. Strijd moeten leveren en rivaliteit. Het moeten discusseren of in een redetwist terecht zijn gekomen en je er niet aan kunnen ontrekken, je bent wel degene die er uiteindelijk beter van zal worden.
Het kan ook juist wijzen op het uiteindelijk hebben beeindigd van die strijd. De kaart ligt ondersteboven, dus dat moeten we benadrukken, er komt dan een draai of een stop dat conflict. De routine word doorbroken kaart.
Kan ook (weer) de innerlijke strijd zijn het in strijd zijn met jezelf. Een tweestrijd hebben maar het wel onder controle hebben, mogelijk zelfs het overwinnen van een verslaving.

Wat is de omgeving.. de ruimte voor het ontplooien van iets. Als het die creatieve uiting er is, dan is er ook grond voor. We hebben een aas, munten aas. Misschien niet eens een onfortuinlijk creatieve uiting dus.
De aas is de oorsprong, de wortel, misschien geeft het aan dat het kan uitgroeien naar meer, maar de bodem of de roots zouden er kunnen liggen. Er zal resultaat geboekt kunnen gaan worden.. inspanningen gaan beloond worden. Misschien een nieuwe baan zelfs.

Juist, wat is de hoop en vrees kaart, ridders van staven ondersteboven.
Staven, toch weer die ambitie, tot nu toe laat de legging ook veel beroering zien of het geestelijk bezig zijn, het creeren. Deze kaart kan ook weer aangeven dat er een belangrijke kwestie is die zich voor doet.. wellicht hoop je er ook wel op zoals de hogepriester al zei. Het is een vurige kaart, strijdlust, en ambitie.
Hij ligt ondersteboven, wat hem nog eens extra aanwakkert. Uitkijken dat we dus niet teveel vuur gaan krijgen, dat zou verstoring kunnen geven en juist niet datgene wat we willen hebben. Uitkijken dat je jezelf niet geheel laat begaan, het jezelf onder controle moeten houden. Geen scheldkannonade's opwerpen om maar wat te zeggen.

Uiteindelijke afloop, De zon, ook weer een kaart uit de grote arcana.. De zon brengt geluk, de zon geeft (persoonlijke) transformatie. Het verwerven van kundigheid, ook weer het voltooien van iets artistieks. Het kan een huwelijkskaart zijn, wat op romantiek wijst.. dat doet de nabije toekomst ook trouwens die zee van emotie. Het is ook een uiting van leiderschap en gezag.. voornaamste karaktertrek van deze kaart is toch wel (weder)geboorte.. of vanuit jezelf , het opnieuw jezelf vinden, misschien verandering zelfs qua uiterlijk. Het is een kaart van groei en veilige omstandigheden. Het is een positieve omgeving na die positieve wending wellicht.

En dat is ook een mooie kaart om te hebben als afsluiting denk ik, zo van dat het wel snor zit?
Het is vrij lastig om er een goed samenhangend verhaal van te maken.. ik zie die tweestrijd met jezelf een aantal keer, en toch ook dat evenwicht mentaal als fysiek. Misschien dat je in het verleden zo erg aan jezelf getwijfeld hebt en het behalen van iets een tweezijdige overwinning gaf. Ook een overwinning op jezelf naast datgene wat je deed. De strijd die uiteindelijk toch gestreden is afgelopen is.
Ik zie ook veel creatieviteit, of uitingen erin, ideeen. Deze ideen zouden vorm kunnen gaan krijgen, de grond word er gelegd in de omgeving, het idee kan geplant worden en uitgroeien.
Er zou mogelijk een romantisch samenzijn kunnen zijn.. ik zou zelfs de woorden huwelijk of geboorte kunnen aangeven omdat 2 kaarten zeggen namelijk die schildknaap en die zon. Het is een mogelijke uitleg van die kaarten.

Goed.. aan jou nu.. does it make sense?
Heb je er vragen of opmerkingen over?

Je weet me te vinden
The truth was in here.
  woensdag 3 december 2008 @ 23:05:27 #264
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63741279
goeie legging, niet zoals ik sommige kaarten zou interpreteren maar een goede legging nevertheless. Ik lees de duivel bv anders(aangezien de ketenen zo los zitten dat ze er zo afgegooid kunnen worden duidt het mijn inziens meer op persoonlijke belemmeringen en blind zijn dat je de ketenen zo kunt afgooien), bij zwaarden 5 zie ik inderdaad iemand die schaamte opwekt bij anderen en er nog eens extra op gaat zitten, bij kelken 9 ziet de man er niet echt afwachtend uit, hij heeft een gesloten houding maar hij kijkt verzadigd, gelukzalig.

Maar je interpreteert natuurlijk de kaarten zoals ze bij haar horen. Tarot is niet zozeer enkel stockreading maar ook intuitie erover laten schijnen en dat doe je goed.
  donderdag 4 december 2008 @ 08:12:22 #265
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63746718
Thanks Het is inderdaad ook een beetje een passen en meten.. wat betekent de kaart, is hij ondersteboven, wat zegt het in de vraag, op de positie van de legging, wat is de samenhang dan..

Kelken 9 is een gelukzalige man, in goede tijd, maar als de kaart op de kop ligt is geluk opeens verdwenen, de gelukkige tijd die we kenden zijn we kwijt geraakt, de bekers vallen leeg. Althans zo voel ik hem aan zeg maar.
The truth was in here.
pi_63748021
Wow! Ik heb je legging nu even snel doorgenomen (sorry, heb niet veel tijd nu .) en ik moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben tot nu toe! Ik herken erg veel dingen die je zegt, ik moet eerlijk toegeven dat het me best wel raakt allemaal... Als ik straks weer thuis ben zal ik er nog eens goed voor zitten. Ik laat het nu nog even bezinken.

Ontzettend bedankt Bastard !
  donderdag 4 december 2008 @ 14:54:07 #267
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63756030
iedereen laat alles maar bezinken
  donderdag 4 december 2008 @ 16:25:25 #268
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63758567
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:54 schreef Michielos het volgende:
iedereen laat alles maar bezinken
Ja, logisch.. eerst maar eens kijken waar het betrekking op kan hebben, zien of het ergens inpast.
Ik kreeg laatst een reading over mij, van een inmiddels wel een te noemen vriendin via een foto van mijzelf.. ze kon mij precies vertellen waar mijn knelpunten zaten, en welke 'doosjes' ik voor mijzelf liever gesloten hield somde zij zo op. Dat is confronterend ook al weet je het in je achterhoofd misschien wel.. het vraagt om een stukje erkenning en daarna een stukje verwerking.
Bezinken is prima
The truth was in here.
pi_63767998
Voor diegenen die niet kunnen wachten is er altijd nog:
http://www.orakels.com/php/?m=extra
Staan hele goeie bij en ze werken aardig moet ik zeggen....
*hoopvol kijkt*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_63778968
Bastard, ik heb je hele legging aandachtig doorgelezen. Het is echt opmerkelijk hoe goed sommige dingen passen, je beschrijft vrijwel volledig wat er in mijn hoofd speelt, wat me bezig houdt. Wat je schrijft over angst en onzekerheid, niet weten waar het naar toe gaat, innerlijke strijd, het is zó passend, eng gewoon. En ook dat ik me creatief wil uiten en daarvoor een weg zoek, hoe kun je dat weten, denk ik dan?

Hier kan maar één conclusie gelden: het maakt niet uit voor wie je de kaarten legt, wat je leest past ons allemaal.
Mu!
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:48:47 #271
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63779284
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:36 schreef SingleCoil het volgende:
Bastard, ik heb je hele legging aandachtig doorgelezen. Het is echt opmerkelijk hoe goed sommige dingen passen, je beschrijft vrijwel volledig wat er in mijn hoofd speelt, wat me bezig houdt. Wat je schrijft over angst en onzekerheid, niet weten waar het naar toe gaat, innerlijke strijd, het is zó passend, eng gewoon. En ook dat ik me creatief wil uiten en daarvoor een weg zoek, hoe kun je dat weten, denk ik dan?

Hier kan maar één conclusie gelden: het maakt niet uit voor wie je de kaarten legt, wat je leest past ons allemaal.

Nou niet voor mij persoonlijk anders...
The truth was in here.
pi_63779456
Ja, leg dan maar eens uit hoe het kan dat jij voor één iemand een legging doet en dat die dan voor iemand anders helemaal klopt. Of wilde je beweren dat wat jij schrijft voor mij niet kan kloppen?

Ik vind het juist prachtig, dat je dat allemaal zo goed kunt lezen uit de kaarten
Mu!
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:50:51 #273
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63782374
kan kloppen, de grote arcana zijn kaarten die een vehraal van eenieders leven vormen. Alhoewel bastard nergens specifiek is vind ik wel dat hij op een mooie manier de kaarten leest.
dit heet overigens stockreading(met het tarotboek in de hand) of warm reading(het klopt voor eenieder).
Ik herken mezelf overigens ook in bepaalde stukken, daar niet van. De kunst van Tarot is echter om niet specifiek te zijn. Net alsof de kaarten zeggen:

jij hebt gisteren je behang geverft met x38738 neofluide verf
Jij hebt gisteren je vis gevoerd met 3 korreltjes, daarna 2 minuten lang het gras gedaan

ofzo. come on
Ik weet overigens ook wel dat meerdere zaken op meerdere mensen van toepassing zijn. Ik vind het echter gewoon leuk om te bekijken hoe Bastard het doet en hoe de mensen het laten "bezinken".
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:04:43 #274
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63782713
Daarbij komt de vraagstelling.. ik zeg het nog maar eens.. een algemene legging zal een algemeen antwoord geven.
Natuurlijk hebben meerdere mensen in het verleden succesen geboekt of verdriet gekend.. dat is niet de uitdaging.

Het leuke is als je iets kan vertellen wat ook echt spoort bij de vraagsteller, als het over de liefde gaat en je kan zien aan de kaarten dat de liefde is bekoeld, dat je daar redenen in ziet en verteld en vervolgens kan horen dat dat inderdaad waar is... dat word al wat specifieker.

Nee, er komen inderdaad geen lottogetallen uitrollen nee
The truth was in here.
pi_63809479
Als iemand eens de I Tjing wil proberen dan wil ik dat wel doen. Wat is de I Tjing? Zie hier. Op die site vind je ook meer info over mijn persoontje, mocht je willen weten met wie je te maken hebt.

Wat ik niet doe? Geen vragen over de toekomst of over gezondheid, b.v.
- word ik rijk?
- wanneer ga ik dood?
- zal het wat worden tussen X en mij?
- waar komen mijn maagklachten vandaan?

Bij de laatste vraag of soortgelijke: ga naar de dokter. Wat ik wel doe? Vragen over het hier en nu, of de oorzaak van, b.v.
- wat moet ik nu doen?
- in welke fase zit ik nu?
- wat is de oorzaak van dit?
- waar moet ik op letten, wat is nu belangrijk voor mij?

Ik wacht met spanning af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')