quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:30 schreef Tristessa het volgende:Ik had me al een keer aangemeld geloof ik, maar ik doe het gewoon nog een keer

. Het zou leuk zijn als iemand voor mij een algemene legging zou willen doen!
Tristessa, your next on the list

Een dikke maand gewacht, hopen dat het het waard was!
Goed.. ik ga ze schudden voor je.. een algemene legging.
Zoals je wellicht wel weet, ik leg 10 kaarten in het Keltisch kruis, dit geeft een compleet plaatje voor je denk ik.
Laten we beginnen met de eerste kaart, dit is meteen een kaart uit de grote arcana, het is op de positie van het heden, het nu. Het is de kaart De duivel. We zien op de kaart de duivel afgebeeld, of de god Pan. zijn rechterhand omhoog, zijn linkerhand naar beneden en aan zijn troon zien we een man en een vrouw vastgeketend.
Het geeft aan dat er van binnenuit angsten opgeworpen worden, het vrezen van iets niet kunnen behalen. Het masker opdoen voor de andere mensen bang om herkend te worden, of bang voor jezelf, andere mensen mogen je niet leren kennen.
Als het om een beslissing gaat dan ben je bang om een verkeerde beslissing te maken.. het is eigenlijk een kaart van angst(en). Het is een kaart van facade, een rol die gespeeld moet worden waar je niet uit los kan komen.
Wat kruist het pad of wat zou hulp danwel een obstakel zijn, het is de kaart zwaarden vijf, we zien hier een strijd die gestreden is.. mensen die afdruipen na een strijd en nog steeds een slagvaardig persoon staan. Het is een kaart van drijfveren zoals wraakgevoelens.. uit wraak iets terug doen bij de andere. Het kan ook duiden op iets behalen, en nu het er is is het niet wat men dacht te willen krijgen. Het 'punten scoren' bij een ander persoon. Het is een kaart die wil aangeven dat er nagedacht moet worden.. over de reden waarom we iets willen behalen, wat zijn de drijfveren en zijn deze zuiver? Het is ook een kaart, omdat hij gekruisd ligt op de vorige kaart dat het kan aangeven dat je in strijd bent met jezelf. De vorige kaart een angst kaart, dat je jezelf steeds afvraagt wat je beweegredenen zijn?
Wat hebben we in het verleden, het is bekers 9. De 9 van bijna compleet maken of zijn, nog niet voltooid. De bekers van gevoelens. Op het plaatje zien we een man voor een tafel zitten met zn handen over elkaar.. afwachtend. De kaart ligt onderstboven wat aangeeft dat de wensen niet behaald worden een teleurstelling. Kan duiden op een slechte gezondheid, het geluk en plezier wat er was is ineens weg.
Het recente verleden geeft een mooie grote arcana kaart weer. Het is de Zegewagen. Misschien slaat het op de kaart er voor van bijna voltooing, het is nu behaald. Er is een geweldig balans behaald. Er is een zelfbeheersing, rust en discipline die de overwinning behaald heeft. Er is balans met gevoel en verstand. Er is ook een uitdrukking van centreren op de kaart, het middelpunt staan wellicht. Het beheersen van gewoonten, het in bedwang hebben van problemen of verslavingen.
Maar het meerendeel wat de kaart ons wil zeggen is overwinning. Of met het intellect dus een cursus behalen misschien of op het gevoel het zelfexpressie onder controle hebben denk ik ook.
Wat geeft de mogelijke toekomst, wederom een kaart uit de grote arcana. De hogepriester.
Een persoon op een troon, een staf in de hand, 2 mannen op de voorgrond waarschijnlijk geknield maar die zien we niet echt. Dat is wat de kaart ook een beetje zegt, er worden dingen aan het zicht ontrokken. Verborgen factoren (dat is eigenlijk ook wat de eerste kaart aangaf) . Het is een onzekerheidsgevoel-kaart, de toekomst alvast willen weten, zit het wel goed.
Misschien zijn er veranderende omstandigheden die zich voor gaan doen of je gaan beinvloeden. Je weet ze nog niet, het is nog niet geheel bekend. Het betreft vaak wel een gelukkige wending van omstandigheden, mogelijk dat je dit zelf ook wel aan voelt komen maar dat de daden er nog niet zijn, merk je dat er iets in de lucht hangt.
De nabije toekomst, een schildknaap van kelken. Een kans of een mogelijkheid die zich mogelijk voor gaat doen. Liefde en emotie stroomt, stemmen klinken lief en behagelijk, ontvangkelijk opstellen.
Het is het scheppende, het artistieke bezig zijn, het vinden van een nieuwe opleiding, het talent laten uitkomen. Creatieve ideen krijgen, een creatieve stimulans krijgen.. wellicht zelfs ook een uiting van de kaart het zwanger zijn of worden?! Daar zeg ik wellicht iets verrassends hoor hahaha.. maar het is een mogelijke uiting van de kaart. Het is een scheppend en creatief bezig zijn kaart.
Ok.. wat vind jij in de situatie, wat is je houding wellicht.. het is staven 5 ondersteboven. Ambitie maar ook strijd. Strijd moeten leveren en rivaliteit. Het moeten discusseren of in een redetwist terecht zijn gekomen en je er niet aan kunnen ontrekken, je bent wel degene die er uiteindelijk beter van zal worden.
Het kan ook juist wijzen op het uiteindelijk hebben beeindigd van die strijd. De kaart ligt ondersteboven, dus dat moeten we benadrukken, er komt dan een draai of een stop dat conflict. De routine word doorbroken kaart.
Kan ook (weer) de innerlijke strijd zijn het in strijd zijn met jezelf. Een tweestrijd hebben maar het wel onder controle hebben, mogelijk zelfs het overwinnen van een verslaving.
Wat is de omgeving.. de ruimte voor het ontplooien van iets. Als het die creatieve uiting er is, dan is er ook grond voor. We hebben een aas, munten aas. Misschien niet eens een onfortuinlijk creatieve uiting dus.
De aas is de oorsprong, de wortel, misschien geeft het aan dat het kan uitgroeien naar meer, maar de bodem of de roots zouden er kunnen liggen. Er zal resultaat geboekt kunnen gaan worden.. inspanningen gaan beloond worden. Misschien een nieuwe baan zelfs.
Juist, wat is de hoop en vrees kaart, ridders van staven ondersteboven.
Staven, toch weer die ambitie, tot nu toe laat de legging ook veel beroering zien of het geestelijk bezig zijn, het creeren. Deze kaart kan ook weer aangeven dat er een belangrijke kwestie is die zich voor doet.. wellicht hoop je er ook wel op zoals de hogepriester al zei. Het is een vurige kaart, strijdlust, en ambitie.
Hij ligt ondersteboven, wat hem nog eens extra aanwakkert. Uitkijken dat we dus niet teveel vuur gaan krijgen, dat zou verstoring kunnen geven en juist niet datgene wat we willen hebben. Uitkijken dat je jezelf niet geheel laat begaan, het jezelf onder controle moeten houden. Geen scheldkannonade's opwerpen om maar wat te zeggen.
Uiteindelijke afloop, De zon, ook weer een kaart uit de grote arcana.. De zon brengt geluk, de zon geeft (persoonlijke) transformatie. Het verwerven van kundigheid, ook weer het voltooien van iets artistieks. Het kan een huwelijkskaart zijn, wat op romantiek wijst.. dat doet de nabije toekomst ook trouwens die zee van emotie. Het is ook een uiting van leiderschap en gezag.. voornaamste karaktertrek van deze kaart is toch wel (weder)geboorte.. of vanuit jezelf , het opnieuw jezelf vinden, misschien verandering zelfs qua uiterlijk. Het is een kaart van groei en veilige omstandigheden. Het is een positieve omgeving na die positieve wending wellicht.
En dat is ook een mooie kaart om te hebben als afsluiting denk ik, zo van dat het wel snor zit?
Het is vrij lastig om er een goed samenhangend verhaal van te maken.. ik zie die tweestrijd met jezelf een aantal keer, en toch ook dat evenwicht mentaal als fysiek. Misschien dat je in het verleden zo erg aan jezelf getwijfeld hebt en het behalen van iets een tweezijdige overwinning gaf. Ook een overwinning op jezelf naast datgene wat je deed. De strijd die uiteindelijk toch gestreden is afgelopen is.
Ik zie ook veel creatieviteit, of uitingen erin, ideeen. Deze ideen zouden vorm kunnen gaan krijgen, de grond word er gelegd in de omgeving, het idee kan geplant worden en uitgroeien.
Er zou mogelijk een romantisch samenzijn kunnen zijn.. ik zou zelfs de woorden huwelijk of geboorte kunnen aangeven omdat 2 kaarten zeggen namelijk die schildknaap en die zon. Het is een mogelijke uitleg van die kaarten.
Goed.. aan jou nu.. does it make sense?

Heb je er vragen of opmerkingen over?
Je weet me te vinden