abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:05:38 #276
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_63810251
Ik ben op het moment ook mezelf aan het verdiepen in de I Tjing.
Ken je dit forum al?
http://www.onlineclarity.co.uk/
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_63810783
Ja, dat forum ken ik, ik ken Hilary al vrij lang. Ik kijk er nog regelmatig maar ben er niet meer actief op. Het is het beste Engelstalige forum over de I Tjing. Ook haar weblog is lezenswaardig. En als ik zelf weer eens iets significants heb geschreven is ze altijd zo aardig om er naar te verwijzen. 't Is een klein wereldje, de I Tjing .
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:33:39 #278
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_63811055
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:23 schreef hmesker het volgende:
Ja, dat forum ken ik, ik ken Hilary al vrij lang. Ik kijk er nog regelmatig maar ben er niet meer actief op. Het is het beste Engelstalige forum over de I Tjing. Ook haar weblog is lezenswaardig. En als ik zelf weer eens iets significants heb geschreven is ze altijd zo aardig om er naar te verwijzen. 't Is een klein wereldje, de I Tjing .

Ik lees daar al een tijdje mee. En ik moet zeggen dat het heel leerzaam is.
Is er ook een Nederlandstalig forum die zo actief is?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:45:09 #279
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63811287
I Tjing zag ik van de week op History HD, eerste keer dat ik er iets over hoorde
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_63811663
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:33 schreef mazaru het volgende:
Is er ook een Nederlandstalig forum die zo actief is?
Eh, nee. Ik heb op m'n website een forum, maar daar gebeurt niet veel. In Nederland is er niet zoveel belangstelling voor de I Tjing. De meeste mensen vinden het te moeilijk geloof ik.

Maar we gaan een beetje off-topic. Anders een nieuw onderwerp voor starten? Overigens denk ik eerder dat dit onder filosofie e.d. geschaard moet worden i.p.v. paranormale zaken, maar dat is mijn mening.
  maandag 8 december 2008 @ 08:02:35 #281
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63843018
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:30 schreef hmesker het volgende:

- in welke fase zit ik nu?
Ik vind dit wel een intressante vraag voor mijzelf... zou je dat voor mij in de I-Tjing eens willen lezen?

Leuk idee trouwens!
The truth was in here.
pi_63843103
=lullig bedoelde opmerking mag je weglaten=

[ Bericht 77% gewijzigd door Bastard op 08-12-2008 08:39:55 ]
  maandag 8 december 2008 @ 10:28:13 #283
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63845460
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:02 schreef hmesker het volgende:
Maar we gaan een beetje off-topic. Anders een nieuw onderwerp voor starten? Overigens denk ik eerder dat dit onder filosofie e.d. geschaard moet worden i.p.v. paranormale zaken, maar dat is mijn mening.
Doe mij ff een plezier zeg! Filosofie is een wetenschap hoor!
pi_63845540
Dag Bastard,

Op deze pagina staat hoe je een hexagram kan gooien. Zou je dit voor me willen doen en me de uitkomst laten weten? Dan zal ik het voor je interpreteren. Dank!
pi_63845693
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:28 schreef Konijntjes het volgende:

Doe mij ff een plezier zeg! Filosofie is een wetenschap hoor!
Beweer ik iets anders dan? Het enige wat ik bedoelde is dat een discussie over de I Tjing beter in het Filosofie gedeelte kan. Vind ik. Maar wie ben ik.
  maandag 8 december 2008 @ 10:38:11 #286
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63845708
Ik heb het online orakel even geraadpleegd. Het is bepaald niet goed met mij gesteld. Leest U even mee?

Jullie moeten mij niet, hè ?
  maandag 8 december 2008 @ 10:53:44 #287
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63846068
dus dat computerprogramma heeft een gave.....
als zelfs een computerprogramma kaarten kan leggen, wat is de meerwaarde dan van een tarotlezer die enkel stockreading doet?
Ik was toevallig zaterdag bij een Lenormand kaartlegster. Ze hield het boek er gewoon bij... Tsja, wat een gave heb je dan..

In de grofste zin van het woord geloof ik dus niet dat gekleurde prenten op stukjes karton je enig inzicht kunnen geven in je verleden, heden, laat staan toekomst.
Waar ik wel tot in zekere mate in geloof zijn Jung's archetypen. Alleen dit is een volledig ander verhaal/
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_63846182
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:53 schreef Michielos het volgende:
dus dat computerprogramma heeft een gave.....
als zelfs een computerprogramma kaarten kan leggen, wat is de meerwaarde dan van een tarotlezer die enkel stockreading doet?
De meerwaarde is dat een échte lezer de uitkomst kan koppelen aan jouw situatie c.q. vraag, en de hele legging persoonlijker kan maken, meer op details kan ingaan én vragen over de legging kan beantwoorden.
quote:
Ik was toevallig zaterdag bij een Lenormand kaartlegster. Ze hield het boek er gewoon bij... Tsja, wat een gave heb je dan..
Niet, hihi. Dat komt inderdaad een beetje knullig over. Maar wat mij betreft heb je niet een gave nodig om met dit soort hulpmiddelen te kunnen werken. Als dat wel het geval zou zijn heb ik een probleem.....
quote:
In de grofste zin van het woord geloof ik dus niet dat gekleurde prenten op stukjes karton je enig inzicht kunnen geven in je verleden, heden, laat staan toekomst.
De stukjes karton niet nee, maar in samenspraak met de gebruik(st)er kan het een handig hulpmiddel zijn, net als andere blik-openers als astrologie, numerologie. En I Tjing natuurlijk
  maandag 8 december 2008 @ 11:22:55 #289
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63846699
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:59 schreef hmesker het volgende:

[..]

De meerwaarde is dat een échte lezer de uitkomst kan koppelen aan jouw situatie c.q. vraag, en de hele legging persoonlijker kan maken, meer op details kan ingaan én vragen over de legging kan beantwoorden.

[..]

Niet, hihi. Dat komt inderdaad een beetje knullig over. Maar wat mij betreft heb je niet een gave nodig om met dit soort hulpmiddelen te kunnen werken. Als dat wel het geval zou zijn heb ik een probleem.....
[..]

De stukjes karton niet nee, maar in samenspraak met de gebruik(st)er kan het een handig hulpmiddel zijn, net als andere blik-openers als astrologie, numerologie. En I Tjing natuurlijk
Ik denk dat als je een blikopener wilt je beter naar een gediplomeerd psycholoog of psychiater kan gaan dan om papiertjes om raad te "vragen".. die zoals je in dit topic al vaker ziet, niet specifiek zijn maar op iedereen van toepassing zou kiunnen zijn/
  maandag 8 december 2008 @ 11:34:44 #290
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63846961
Kijk, iedereen wil natuurlijk graag gewoon gelukkig zijn,
En als je dat in je dagelijkse bestaan niet goed lukt, duffe baan, lelijke man, akelige familie, nare buren, slechte auto en een lek dak, dan is het niet vreemd dat je je een wereld voor probeert te stellen waar dat allemaal niet bestaat, een spirituele wereld waar je in kunt ontsnappen en waar alles mooi en fijn is. Als je lang genoeg in die wereld rondloopt wordt 'ie net zo echt, of misschien wel echter, dan de wereld van belastingsaanslagen en kredietcrises. Daar is op zich helemaal niks mis mee.
Ga alleen niet denken dat die spirituele wereld daarbuiten ook maar enige betekenis heeft. Het feit dat gelijkgestemden graag zouden willen dat dat anders was en daar ook luidkeels over betogen maakt het niks echter, het blijft een fanatasiewereld.
pi_63847000
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:22 schreef Michielos het volgende:
Ik denk dat als je een blikopener wilt je beter naar een gediplomeerd psycholoog of psychiater kan gaan dan om papiertjes om raad te "vragen".. die zoals je in dit topic al vaker ziet, niet specifiek zijn maar op iedereen van toepassing zou kiunnen zijn/
Psychologen en psychiaters zijn er voor (grote) psychische problemen, en voor het gebruik van een orakel moet je een stabiele persoonlijkheid hebben. Zit je echter met een dilemma, een keuze die je moet maken en waar je niet uitkomt ondanks dat je alle voors en tegens tegen elkaar hebt afgezet, wil je een stukje inzicht, dan wil een orakel je nog wel eens buiten je gefixeerde denkraam plaatsen. Het gebruik van tarot e.d. moet niet overschat worden, maar zeker ook niet onderschat. Verder geldt: gebruik het met mate.
  maandag 8 december 2008 @ 11:38:31 #292
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63847050
of je gooit gewoon met een dobbelsteen
  maandag 8 december 2008 @ 11:39:55 #293
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63847086
of je raadpleegt het serviesgoed.. of ik vraag de tafel om raad. hoever zou je kunnen gaan met dit soort dingen?
pi_63847125
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:39 schreef Michielos het volgende:
of je raadpleegt het serviesgoed.. of ik vraag de tafel om raad. hoever zou je kunnen gaan met dit soort dingen?
Eindeloos. Niets heeft betekenis van zichzelf, iets krijgt pas betekenis als je er betekenis aan geeft. Het blijft een persoonlijk proces, dat orakelen. Maar in principe kan alles als orakel worden gebruikt.
  maandag 8 december 2008 @ 11:43:48 #295
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63847168
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:39 schreef Michielos het volgende:

Het moet natuurlijk wel een beetje aantrekkelijk zijn, voor de meisjes...ik bedoel, een vuilniszakkenlezer zal denkelijk minder populair zijn dan een bloemenfluisteraar
  maandag 8 december 2008 @ 11:43:52 #296
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63847171
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:41 schreef hmesker het volgende:

[..]

Eindeloos. Niets heeft betekenis van zichzelf, iets krijgt pas betekenis als je er betekenis aan geeft. Het blijft een persoonlijk proces, dat orakelen. Maar in principe kan alles als orakel worden gebruikt.
en dat is het hem dan juist. Als het een persoonlijk proces zou zijn, zou je geen orakel nodig hebben, laat staan een boekje om dingen in op te zoeken.
  maandag 8 december 2008 @ 12:17:00 #297
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63847850
Kan ik discussie over de werking van de tarot even doorverwijzen naar Tarot, de basis , bedankt
The truth was in here.
  maandag 8 december 2008 @ 12:18:12 #298
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63847870
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:31 schreef hmesker het volgende:
Dag Bastard,

Op deze pagina staat hoe je een hexagram kan gooien. Zou je dit voor me willen doen en me de uitkomst laten weten? Dan zal ik het voor je interpreteren. Dank!
Thanks, dat ga ik doen! Maar nu even niet, mijn collega's zullen het wat vreemd vinden als ik hier een beetje met muntjes op de tafel ga zitten gooien.
The truth was in here.
pi_63847879
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:43 schreef Michielos het volgende:
en dat is het hem dan juist. Als het een persoonlijk proces zou zijn, zou je geen orakel nodig hebben, laat staan een boekje om dingen in op te zoeken.
Waarom zou je geen orakel nodig hebben als het een persoonlijk proces is? Verder ben ik van mening dat een orakel er is om zichzelf overbodig te maken. Je kan best zonder. Maar handig is het soms wel.
pi_63847924
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:18 schreef Bastard het volgende:
Thanks, dat ga ik doen! Maar nu even niet, mijn collega's zullen het wat vreemd vinden als ik hier een beetje met muntjes op de tafel ga zitten gooien.
Ze zijn wellicht niet gewend om je met geld te zien smijten.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')