abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62255119
Haha ik durf het bijna niet te vragen maar wil je mij op de wachtlijst erbij zetten? Leuk initiatief trouwens
Mijn geboortedatum is 19-03-1981.
pi_62280344
Misschien is het handig als er een nieuw lijstje wordt gemaakt? Ook ik ben erg benieuwd
pi_62308869
Hier de volgende!
Ik zou ook heel graag een legging willen! En dan op het gebied van de liefde.
Gegevens en foto kan ik doormailen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:24:43 #154
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62360250
Ok, een nieuw lijstje om het even bij te houden dan!

Ik zal hem maken op basis van datum aanvraag, wel zo eerlijk, Boswachtertje staat dan geloof ik bovenaan? (24 juni)

-SHE
-Cyntiaa
-vamperotica
-Flauriana
-Nikee_83
-littledrummergirl
-Vivi
-edit- lijst gewijzigd.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bastard op 22-10-2008 08:30:13 ]
The truth was in here.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:25:19 #155
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62360275
Ik kan er morgenavond weer even goed voor gaan zitten.
The truth was in here.
pi_62366570
Dank Bastard!
Ik zie'm vanzelf wel een keer verschijnen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62369303
Helemaal goed... Ik zie het vanzelf verschijnen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 20:43:09 #158
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62415044
Ok, Boswachtertje!
Ik heb gisteren geen kaarten kunnen leggen, de rede weet je.. dus vanavond is voor jou!

Voor jou een algemene legging, kijken wat de toekomst je brengt.
Ik heb de kaarten zojuist geschudt, en voor mij neergelegd.. 10 kaarten in totaal.

Kaart 1, wat brengt je hier, wat is er nu.
Dit is de kaart zwaarden 6, deze kaart staat voor het weggaan van problemen. Het heil word ergens anders gezocht, en je laat een situatie achter je. Er word gezocht naar kalmer water, gezocht naar een emotioneel evenwicht. De moeilijke periode is voorbij.

Kaart 2, dit kruist er, hulp of belemmeringen.
Op deze kaart de bekers 6 zien we vreugde als thema. Gelukkige herrineringen over het verleden en harmonie in emotionele omstandigheden. Het kan wijzen op het vieren van een speciale datum, een herdenking van iets.

Kaart 3 is die van het verleden, en dat is munten 8 ondersteboven. We zien op de kaart iemand die bezig is met het opbouwen van zijn kennis, het uiting geven aan zijn vaardigheden. Het vakmansschap uitoefenen, echter.. de kaart ligt ondersteboven, wat hierbij betekent dat het vakmanschap of de skills niet gebruikt kunnen worden. Je kan iets goed uitoefenen maar het komt niet tot uiting, talenten worden niet gebruikt, of misschien op de verkeerde manier gebruikt?
Het staat voor oplichting, of vervalsing, oneerlijkheid, of in mildere vorm of minder dramatisch zouden we kunnen zeggen dat er een verspilling van talent is, of tijd.

Kaart 4, het meer recente verleden geeft de kluizenaar aan. Dit geeft aan dat er wijze raad uit de omgeving is. Maar het kan ook wijzen op het behalen van een volwassenheid, wijs worden en onafhankelijk worden. Dus of het heeft te maken met het behalen van je eigen wijsheid, dan wel dat er wijsheid dmv een mentor word aangegeven bij jou.

Kaart 5 is de ridder van pentakels, het staat voor de mogelijke toekomst.
Deze ridder staat vaak voor een jong volwassen man. Deze jonge man is veelal bezig met financien, maar niet altijd op een slimme manier. Het kan aangeven dat er verspilling van financieen is, het kan zijn omdat je een gat in je hand hebt, het kan ook zijn dat er verlies van een baan de reden is. Je zou er wijs aan doen om een klein beetje te sparen want er zou een instabiel inkomen kunnen komen!

Op positie 6 hebben we de nabije toekomst en dit is de schildknaap van bekers, schildknapen geven meestal een gebeurtenis aan, en aangezien deze in de nabije toekomst is.. zou er een kans voor het oprapen komen te liggen of een gebeurtenis aan zitten komen.
De uitleg van de kaart is de volgende, hij staat voor een verspilling van talent, dit door dagdromerij of lanterfanten, het doel word uit het oog verloren. Er word een hoop verwacht maar er word te weinig gedaan om het te bereiken. Het is ook een kaart van afzondering, vrienden de rug toekeren, of weigeren een sociaal leven te voeren.

Kaart 7 is de vraagsteller, jou houding voor de kwestie. En dat is de toren ondersteboven. Dit is een kaart uit de grote arcana, een belangrijke kaart dus.
Dit is een kaart van een verwachte verandering, een handteerbare crisis. Het staat vast dat er wat veranderd, en meestal niet ten goede, maar je bent er niet door verrast. Het geeft uiteindelijk een bevrijdend gevoel want je zit niet langer gevangen in een situatie.

Kaart 8 staven 9 is de kaart van de omgeving, negens staan voor bijna voltooing, en we zien op deze kaart dat ook duidelijk naar voren komen. 8 staven zijn er geplant, de 9e word op geleund, en er word uitgeblazen van de inspanningen die er nodig waren. Maar de strijd is nog niet voorbij, er zal nogmaals iets moeten worden verdedigd. Ik denk dat het te maken heeft met de vorige kaart... dat je daar iets aan ziet komen maar dat het hanteerbaar is? De strijd die geleverd zal moet worden kan op allerlei vlakken zijn, thuissituatie, of voor een belangrijke positie.

Kaart 9 is die van hoop of vrees.. en het is kaart 7 van staven, ook hierop zien we strijd en verdediging. Je staat van bovenaf te verdedigen, dat geeft een makkelijke positie om iets te kunnen verdedigen, je ziet het al aankomen. (alweer). Je verdedigt in ieder geval iets wat je zeer dierbaar is, een onderneming misschien. Je hebt er veel voor over om de strijd te winnen, want je hebt al een lange weg afgelegd.
In ieder geval zien we ook hier weer een strijd op de kaart afgebeeld staan.

Kaart 10 is wat er uiteindelijk gebeurt. Dit is zwaarden 5 ondersteboven. Het is de kaart van verlies en van wraakgevoelens. Het is iemand kwetsen en gekwetst worden, of het iets denken te behalen en het niet hebben behaald.

Hmm, Boswachtertje, ik moet zeggen dat ik niet heel vrolijk word van de legging en ook niet goed weet hoe ik het verder rooskleuriger zou kunnen vertellen. Even samenvattend, je gaat op zoek naar een evenwicht, je gaat weg van een periode of situatie, en je zou er blij herrineringen aam overhouden.
Er is in het verleden een verspilling van talent geweest, misschien gelanterfant en ondanks de wijze woorden uit de omgeving heeft dat niet tot inkeer gebracht. Er is een verlies van financieen, er word te weinig gedaan om een ommekeer te maken.
Je ziet de situatie aankomen, en je hebt er berusting in, de strijd zal worden geleverd en een heftige strijd ook waarschijnlijk maar uiteindelijk word een doel niet behaald.
Dat is wat de kaarten mij vertellen die ik hier voor mij op de tafel heb liggen.... en ik durf het bijna niet te vragen, maar herken je hier iets in?
Het hoeft niet zozeer betrekking te hebben op een opleiding, het kan ook een andere situatie zijn waarop word gedoeld, dat zie ik er niet duidelijk in naar voren komen namelijk. Ja gebruik van talenten maar dat kunnen er wel meer zijn.

Nou ja goed, ik hoop dat je er iets aan hebt, misschien wil je er iets op terug zeggen of verder vragen over hebben, je hebt mn PM al gevonden, of anders hier kan ook.
The truth was in here.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:43:54 #159
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62428438
Whoeeee, ik ben next

En ik verwacht een bizarre legging, want ik voel aan mijn water dat ik ongekende hoogten ga bereiken
pi_62438648
quote:
Hmm, Boswachtertje, ik moet zeggen dat ik niet heel vrolijk word van de legging en ook niet goed weet hoe ik het verder rooskleuriger zou kunnen vertellen. Even samenvattend, je gaat op zoek naar een evenwicht, je gaat weg van een periode of situatie, en je zou er blij herrineringen aam overhouden.
Er is in het verleden een verspilling van talent geweest, misschien gelanterfant en ondanks de wijze woorden uit de omgeving heeft dat niet tot inkeer gebracht. Er is een verlies van financieen, er word te weinig gedaan om een ommekeer te maken.
Je ziet de situatie aankomen, en je hebt er berusting in, de strijd zal worden geleverd en een heftige strijd ook waarschijnlijk maar uiteindelijk word een doel niet behaald.
Dat is wat de kaarten mij vertellen die ik hier voor mij op de tafel heb liggen.... en ik durf het bijna niet te vragen, maar herken je hier iets in?
Het hoeft niet zozeer betrekking te hebben op een opleiding, het kan ook een andere situatie zijn waarop word gedoeld, dat zie ik er niet duidelijk in naar voren komen namelijk. Ja gebruik van talenten maar dat kunnen er wel meer zijn.
Ik vind het moeilijk om te zeggen of ik me er in kan herkennen of niet. Wel zitten er een aantal elementen in die ik kan plaatsen. Wel kan ik het zelf in relatie brengen met werken waar ik vroeger nooit aan moest denken. Nu is er langzaam het besef aan het komen dat ik er niet omheen kom. Ik zal er nog eens goed naar gaan kijken

Bedankt in ieder geval en maak je geen zorgen dat het niet allemaal rooskleurig is. Soms is het beter om even hard geconfronteerd te worden met je 'mindere' kant ipv deze maar te negeren en jezelf beter voordoen dan je werkelijk bent. Op dit moment merk ik ook wel dat ik weer bezig ben met het verwerken van het verleden en daarbij kom je soms dingen tegen waar je even van kan schrikken. Maar uiteindelijk draait het wel om de rust die ik zoek. We zullen zien wat de toekomst ons brengt
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_62439110
zou ik ook op de wachtlijst mogen?
( heb twijfels over een keuze die ik moet maken.. weet niet waar dit onder valt, moet ik zeggen, maar als iemand er iets mee kan, graag, pm maar voor meer info )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:36:02 #162
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62448489
Oeh, nieuw lijstje. Ik ga er morgen ook even voor zitten. Lijkt me wel weer een keer leuk .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:32:05 #163
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62563572
Ok, een rustig avondje wederom, tijd voor wat kaarten!
She, jij staat bovenaan, ik ga jouw kaarten leggen met je toestemming, de vraag zal zijn wat de toekomst je brengt!

Goed, daar gaan we.. ik zit rustig, wierrookje weer aan, gordijnen dicht, spot aan..

10 kaarten voor jou She; echter, tijdens het schudden voor jou viel 1 kaart of ik kan wel zeggen sprong uit het deck voor mn neus op tafel: Zwaarden 6
Laat ik deze kaart als eerste erbij pakken en vertellen aan je, deze kaart zal invloed hebben op de uitkomst van de legging.
De betekenis van deze kaart is eigenlijk het weggaan van problemen, je spullen pakken en het ruime sop kiezen, op zoek naar het geluk elders. Op zoek ook vooral naar emotioneel evenwicht daar de 6 staat voor evenwicht, en het water staat voor emotie. Zodoende zal je de dingen weer beter in perspectief kunnen gaan zien. Soms betekent de kaart ook een fysieke verhuizing, ik weet niet of je plannen hierin hebt.

Goed, dan de legging.
Er komen 3 grote arcana kaarten op tafel, vaak doelend op levenslessen die we moeten leren of paden waar we ons op begeven.
De eerste kaart is meteen een grote kaart op de positie van nu, wat brengt je hier, het is de kaart De duivel.
De duivel is de kaart van angst, eigen angsten als het ware dat je in een bepaald patroon vast zit, of sleur en daar niet van los durft te komen. Het kan ook zijn dat er een keuze gemaakt moet worden, of dat je overweegt ergens een keuze in te maken maar de verkeerde keuze dan zal maken.

Tweede kaart is de kaart van wat er kruist, of hulp of belemmeringen.
Het is de kaart Bekers 6, dit is wel een positieve kaart. Bekers geven emotie aan, water is hun eigenschap, en 6 evenwicht. Dit hebben we eerder gezien bij de allereerste kaart he. De kaart staat voor harmonie en evenwicht, met name in de familiesfeer, je hebt waarschijnlijk een sterke familieband als hulp in deze. Het is de kaart van een gelukkige thuisomgeving. Aangezien deze kaart op tafel ligt, samen met de zwaarden 6 zouden we dit ook kunnen zien als een "naar huis gaan" situatie.. op zoek naar dat emotionele evenwicht, nieuwe positieve veranderingen.

Kaart 3, het verleden. Het verleden toont een man, een koning van zwaarden, en zijn kenmerken zijn dat het een man is die vaak al het een en ander meegemaakt heeft voor zn kiezen gehad heeft, hierdoor sterk is geworden, hij heeft zich niet klein laten krijgen. Overdenkt goed voor hij een besluit neemt, zal dat niet abrupt doen. Meestal diplomatiek, afgewogen met emotie. Meestal is de koning een mannelijk persoon, of kan een vrouw zijn met mannelijke trekjes, in deze zou het ook een rechtvaardig besluit kunnen zijn.

Het recente verleden is ook een kaart van evenwicht, het is staven 2.
Het is de kaart van iets bereikt hebben, succes gehad hebben, en nu overwegen wat een goede tweede stap zou kunnen gaan zijn. Er zijn goede bedoelingen en toewijding beschikbaar. Aan de ene kant is er een idee aan de andere kant de overweging hoe goed het idee is en hoe het te bereiken is.

De volgende kaart is de kaart van de mogelijke toekomst, het is de koning van munten, ondersteboven. Ook nu weer, meestal duidt de kaart op een mannelijk persoon. Wellicht iemand die je gaat helpen bij datgene wat jij wil gaan bereiken, of misschien juist iemand die je zou moeten ontwijken.
In ieder geval wijst deze kaart op een wat snauwerige man, een vrij materailistisch ingestelde persoonlijkheid. Hij is sluw en heeft er vaak wel wat voor over om aan zijn financieele gewin te komen.
Hij verafgod mensen die zelf ook hoog op de financiele ladder staan, dat wil hij ook graag bereiken,. Hij is meestal voorzien van een groot ego, en koppig. Het kan een zogenaamde workaholic zijn. Het is iemand die in ieder geval veel aan zichzelf denkt in de eerste plaats, en daarna pas aan een andere persoon.

De zesde kaart, de nabije toekomst is ook weer een kaart uit de grote arcana, het is de kaart De toren (Samen met de duivel misschien wel de 2 minst leuke kaarten uit het deck) maar deze kaart staat ondersteboven en dat geeft een nieuwe kijk op de kaart.
Het geeft in ieder geval aan dat er een situatie veranderd, of aan verandering onderheven is. Maar het is niet dat je het plotseling hebt, je weet er van, je weet hoe je de situatie zal moeten aanpakken. Handteerbare crisis zogezegd, geen paniek in de tent. De waarheid die boven komt is positief van aard, de wending heeft een positieve uitwerking. Niet langer meer vastzitten.
En om dan de vergelijking te maken met de eerste kaart is natuurlijk makkelijk, dat je op het moment vastzit geeft de duivel aan, misschien bang voor de verandering, zou het goed zijn of komen. En dan is het antwoord ja, wat je doet geeft een positieve uitwerking voor jouw.

Hoe kijk je er nou zelf tegenaan, hoe zie jij het in.. dat geeft de volgende grote arcana kaart weer, dat is de kaart de dood (ja je hebt inderdaad lekkere kaarten getrokken she) ook deze kaart ligt ondersteboven.
Het geeft aan dat je in een impasse zit, tijdelijke impasse want veranderingen liggen in het verschiet. En waarschijnlijk ben jeje daar ook bewust wel van op de hoogte. Misschien denk je, ja zo kan het toch ook niet langer?

De kaart van de omgeving, is wederom een thuiskaart.. het is staven 4. Het is de kaart van huiselijk harmonie, het is een kaart van feest, het is de kaart van het feest na de oogst. Het is een kaart van een viering, de omgeving is of zal blij zijn met de verandering denk ik nu. Of juichen het misschien toe?

Dan de kaart van hoop en vrees.. het is de kaart Het oordeel, sorry ja een 4de grote arcana kaart ik zei eerder maar 3 he. Het kenmerkt even los van de betekenis ervan dat dit toch een belangrijk kruispunt voor je is She, er staat iets op tilt, er zijn levenslessen te leren, wat er ook gebeurt het heeft voor jou een belangrijke uitwerking! Goed, de betekenis dan ook maar doen he.
Het oordeel is een kaart van vrijmaking, transformatie, het begint afgezaagd te klinken nu, maar ook weer die verandering. Het geeft een toegenomen bewustzijn aan, het geeft een bevrijding van angst aan, en nieuwe energie. Het geeft evenwicht in verstand, geest en lichaam, dat is de beloning die het oordeel jou zal geven.
De verlossing zal een verhuizing kunnen zijn, of een andere baan, andere bezigheden. Ik ben geneigd te denken aan de eerste uitleg, aangezien de significatie kaart, de kaart die uit het deck viel ook een reis aangeeft, het weggaan van... in ieder geval een roerige situatie. En ook niet de bekers 6 geeft een "naar huis gaan" situatie, en nu deze kaart, dan kan ik niet anders denken aan een fysieke verhuizing of in ieder geval aangezien de kaart op hulp of belemmeringen ligt, dat je bij de thuissituatie eens ten rade zou moeten gaan. Deze hebben je wel vaker goed geholpen denk ik, ze staan weer voor je klaar en zullen je helpen om die angsten te overwinnen die er bestaan. Of je net dat steuntje in de rug te kunnen geven.

Kaart 10, de uiteindelijke afloop.. bekers 7.. bekers is weer die emotie. Het is de emotie die in kalmer water is gekomen, het is de kaart van keuzes hebben in overvloed. Maar wat moet je nou kiezen? Zal ik kiezen voor de andere levensstijl , zal ik kiezen voor het geld, zal ik kiezen voor succes, zal ik kiezen voor spirituele (geestelijke) groei, het is een beetje de kaart van besluiteloos zijn maar de kansen wel zien. Je wilt het wel graag hebben.. 1 mogelijkheid hiervan maar je kiest nog niet. Misschien toch weer die angst omtrent iets wat er onder water ligt bij je.

Goed, als slot.. je hebt gelijk, je voelt letterlijk aan je water zoals je zelf al zei dat er iets speelt wat tot grootte hoogte leidt. En dat is ook wat ik hier naar voren zie komen voor je.. het is grappig, dat zegt de kaart de dood ook.. je ziet een handteerbare verandering op komst komen.
Ik kan niet goed duiden waar het nou om zou gaan, maar dat zal jij wel kunnen invullen voor jezelf. Als ik een wilde gok zou moeten maken dan heeft dat te maken met die koning van munten, dat is geen vriendelijke man, het is niet iemand die jou geestelijke verrijking kan geven die je zelf wel graag zou willen opdoen. Is het de angst om die man los te laten misschien, of die geldsituatie los te laten? Die zekerheid is lekker, maar word je dan gelukkig?
De verlossing ligt dan toch in het naar huis gaan, en als dat niet letterlijk vertaald kan worden dan is het naar huis gaan in jezelf, naar binnen gaan en kijken wat She dan echt wilt doen.

Ok, mn vingers vlogen over het toetsenbord tijdens deze legging, ik heb zelf daarmee sterk het idee dat jij dit verhaal te horen moest krijgen,.. of dat zo is laat ik geheel aan jou ter beoordeling.
The truth was in here.
pi_62563645
Nou SHE.... Dat zegt genoeg!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:40:45 #165
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62563816
Ongelofelijk.
Jij wist helemaal niets natuurlijk en ik ga het hier ook helemaal niet neerzetten, maar de kaarten zijn belachelijk accuraat voor de situatie.

Ik kan eea wel uitleggen via PM
Wel fijn dat mijn voorgevoel bevestigd wordt; ik word er namelijk gek van. Het is namelijk een ontzettend overheersend gevoel van onrust, wetende dat er *iets* gebeurt en dat ik scherp moet blijven.
De laatste keer dat ik dat had, was 7 jr geleden. En toen kwam het ook uit

Ik hoop dat ik inmiddels de wijsheid heb wel een juiste beslissing te nemen.
Thnx Bastard, voor je goede legging en je duidelijke uitleg.

Even voor mijn beeldvorming; die kaart sprong er echt uit? ( als in: letterlijk? )
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:41:37 #166
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62563840
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:34 schreef vamperotica het volgende:
Nou SHE.... Dat zegt genoeg!
Jij weet waar het over gaat he?
pi_62564250
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:41 schreef SHE het volgende:

[..]

Jij weet waar het over gaat he?
Beetje... Maar goed en fijn dat deze legging je eigen gevoel over de situatie zo bevestigd...
You go girl!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:58:22 #168
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62564456
Edit; verkeerde quote

Anyway, ik wil ook graag op het lijstje *liefkijkt* alshetmagalshetmag...

[ Bericht 37% gewijzigd door Vivi op 21-10-2008 21:06:29 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:02:18 #169
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62564592
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:40 schreef SHE het volgende:
Ongelofelijk.
Jij wist helemaal niets natuurlijk en ik ga het hier ook helemaal niet neerzetten, maar de kaarten zijn belachelijk accuraat voor de situatie.

Ik kan eea wel uitleggen via PM
Wel fijn dat mijn voorgevoel bevestigd wordt; ik word er namelijk gek van. Het is namelijk een ontzettend overheersend gevoel van onrust, wetende dat er *iets* gebeurt en dat ik scherp moet blijven.
De laatste keer dat ik dat had, was 7 jr geleden. En toen kwam het ook uit

Ik hoop dat ik inmiddels de wijsheid heb wel een juiste beslissing te nemen.
Thnx Bastard, voor je goede legging en je duidelijke uitleg.

Even voor mijn beeldvorming; die kaart sprong er echt uit? ( als in: letterlijk? )
Nee She, ik ken je zelfs niet eens Weet ook echt niet waar het over gaat..
Het enige wat ik weet en dat heb ik al eens eerder gehad.. dat je een legging gaat doen voor iemand die belangrijk is, een boodschap zal hebben. En dat wist ik al toen ik je vraag voor een legging zag staan, soort beladen gevoel. Sommige leggingen zijn leggingen, niet minder belangrijk voor een persoon en soms moet je iets echt vertellen aan iemand. Het verklaart ook waarom mijn uitleg soepel uit de vingers kwam, maar het is voor mij als iets vertellen waar ik geen weet van heb en ergens ook helemaal de plank mis zou kunnen slaan.. en toch vertel.
Een uitleg hoef je mij verder niet te geven, hoewel het voor mij persoonlijk altijd fijn is om te weten hoe een kaart word uitgelegd en waarom, dat leer ik door de interactie van de vraagsteller.

En ja, die kaart sprong er uit en kwam rechtop voor mn gezicht te liggen.. dat is geen toeval dan!
The truth was in here.
pi_62564740
SHE... Ik vind het hele mooie kaarten eik.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:08:19 #171
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62564836
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:58 schreef Vivi het volgende:
Edit; verkeerde quote

Anyway, ik wil ook graag op het lijstje *liefkijkt* alshetmagalshetmag...
Staat er op
The truth was in here.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:09:55 #172
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62564907
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Staat er op
Thanks, ik zit namelijk echt in een kloteperiode en ik ben benieuwd of en wanneer het weer wat beter wordt .

pi_62565014
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:09 schreef Vivi het volgende:

[..]

Thanks, ik zit namelijk echt in een kloteperiode en ik ben benieuwd of en wanneer het weer wat beter wordt .

"Of" is nooit de vraag
Die voorspelling kan ik je zo wel doen. Dus dat is al een positieve
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:17:18 #174
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62565174
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:24 schreef Bastard het volgende:
Ok, een nieuw lijstje om het even bij te houden dan!

Ik zal hem maken op basis van datum aanvraag, wel zo eerlijk, Boswachtertje staat dan geloof ik bovenaan? (24 juni)

-SHE
-Cyntiaa
-vamperotica
-Flauriana
-Nikee_83
-littledrummergirl
-Vivi (liefdeslegging)

-edit- lijst gewijzigd.
Ik wil graag een algemene legging .
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:20:16 #175
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62565278
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:12 schreef nokwanda het volgende:

[..]

"Of" is nooit de vraag
Die voorspelling kan ik je zo wel doen. Dus dat is al een positieve
Soms niet.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:39:23 #176
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62565982
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee She, ik ken je zelfs niet eens Weet ook echt niet waar het over gaat..
Het enige wat ik weet en dat heb ik al eens eerder gehad.. dat je een legging gaat doen voor iemand die belangrijk is, een boodschap zal hebben. En dat wist ik al toen ik je vraag voor een legging zag staan, soort beladen gevoel. Sommige leggingen zijn leggingen, niet minder belangrijk voor een persoon en soms moet je iets echt vertellen aan iemand. Het verklaart ook waarom mijn uitleg soepel uit de vingers kwam, maar het is voor mij als iets vertellen waar ik geen weet van heb en ergens ook helemaal de plank mis zou kunnen slaan.. en toch vertel.
Een uitleg hoef je mij verder niet te geven, hoewel het voor mij persoonlijk altijd fijn is om te weten hoe een kaart word uitgelegd en waarom, dat leer ik door de interactie van de vraagsteller.

En ja, die kaart sprong er uit en kwam rechtop voor mn gezicht te liggen.. dat is geen toeval dan!
Ik ga eea toch naar je PM-en. Ik heb wat hulp nodig bij de interpretatie van de uitleg.
Het is namelijk dusdanig ingewikkeld dat ik bang ben het onjuist te interpreteren.

Doe ik vanavond wat later; als ik wat rust in mijn donder heb. Ik zou het fijn vinden als je dat nog zou willen lezen en gerichte feedback kon geven.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:40:07 #177
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62573348
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:17 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik wil graag een algemene legging .
Bij deze
The truth was in here.
  zondag 26 oktober 2008 @ 14:03:07 #178
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62687248
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 09:16 schreef Cyntiaa het volgende:
Helemaal goed... Ik zie het vanzelf verschijnen
Cyntiaa, op deze druilige zondagmiddag heb ik even de kaarten voor je gepakt, en ik ga de vraag stellen wat jou toekomst in petto heeft.

10 kaarten, 10 betekenissen op 10 diverse plekken.

Ik ga ze eerst even goed schudden..bij deze.
En leg ze vervolgens neer.. zo dat zijn een hoop krachtige kaarten. Alvorens ik begin, ook bij jou viel er een kaart uit het deck toen ik mij op jou vraag concentreerde. Het is de kaart "de dood" .. geen probleem dit is een positieve kaart. Het geeft letterlijk aan dat er iets veranderd, iets gaat over en waarna er ruimte voor iets nieuws om te gaan groeien. Alsof er een fase word afgesloten en er een nieuw begin gemaakt kan gaan worden. De kaart staat voor transformatie.

Nu de kaarten van 1 tot en met 10, op de eerste plek wat brengt jou hier, wat gebeurt er nu en dat is ook een mooie kaart. Het is de kaart "de geliefden" .
Misschien dat het betrekking heeft op de eerste kaart die er uitviel, deze kaart betekent "de juiste keuze" Alsof je voor een keuze staat, linksom of rechtsom, uit huis gaan of die baan gaan nemen, dat zijn de keuzes waar je aan kan denken. Dus de meer invloedrijke keuzes die men in het leven maakt. Het kan zijn dat je de keuze gaat maken om bijvoorbeeld te gaan samen wonen, het is een kaart van harmonie.

De tweede kaart, wat kruist er op het pad of wat zijn de dingen die helpen of belemmeren bij de vraag. Het is de kaart de zegewagen, ook een kaart uit de grote arcana dus!
Het geeft aan dat je de gevoelens beheersd, onder controle hebt. Zelfbeheersing en evenwichtige rust geeft de doorslag naar succes. Negatieve gedachten hebben we in bedwang, we weten wie we zijn en wat we kunnen. De hoofduitleg van deze kaart is het overwinnen en onder controle krijgen van moeilijkheden.

De derde kaart geeft het verleden, het vroeger aan.. het is wederom een kaart uit het grote deck, het is de kaart gerechtigheid en deze ligt op de kop. Op de kop geeft de kaart aan dat er een onrechtvaardige en bevooroordeelde situatie was waar je het slachtoffer van was. De rechten worden geschonden en je krijgt niet wat je verdient te krijgen. Het kan ook duiden op problemen in het onderwijs, botsingen bijvoorbeeld met een leraar, of zakken voor een diploma,.Het geeft in ieder geval een verstoring aan van lichaam en geest, of beter gezegd gevoel en denken.. dat ligt of lag niet op 1 lijn en daardoor is er geen gezonde groei.

vierde kaart van het recente verleden is de kaart zwaarden 10 ondersteboven. De tien staat voor een voltooing van een aangelegenheid. De kaart geeft aan dat de situatie zich aan het verbeteren is... dat zal wel tov het verleden zijn neem ik aan. Je instelling of kijk op dingen veranderen, wellicht heb je aan iemand 'daarboven' om hulp gevraagd en heb je die hulp gekregen om tot een nieuw inzicht te komen. De problemen beginnen te vervagen, en hoop begint te schijnen.

De mogelijke toekomst, de maan uit de grote arcana. De maan waarschuwt jou voor iemand die je voor de gek wil houden. Of misschien hou je jezelf wel voor de gek. De maan geeft schommelingen aan, een onverwachte gebeurtenis, of een plotseling verkregen informatie die een nieuwe wending kunnen gaan geven.
Het gaat meestal niet om leuke nieuwe informatie je word er gedesillioneerd van of misschien gekwetst. Waakzaamheid is daarom het advies. Maar er is ook nog een minder praktische uitleg aan deze kaart, en die is een stuk positiever. Het geeft aan dat er nieuwe informatie verkregen zou kunnen gaan worden dmv een droom of een visioen. Of een paranormale ingeving op een andere manier.. nieuw inzicht zal dan worden getoond. Wederom, waakzaamheid is geboden om deze informatie op te vangen.

De kaart van de nabije toekomst is de kaart staven 6, dit is een kaart van succes, victorie, overwinning.
Na hard werken is de beloning ook daar, concurrentie als die er was is verdwenen, je plukt de vruchten van volharding.

Kaart 7, hoe zie jij nou de situatie aan.. dat geeft pentakels ridder weer, ben misschien een vrouw met mannelijke karaktereigenschappen? Praktisch ingesteld, betrouwbaar, hardwerkend, volharding. (dit zijn de dingen in je karakter die in de nabije toekomst wel je succes gaan bezorgen) je houdt van je bezittingen wellicht, mag ze ook graag tonen aan andere mensen. Stabiele persoonlijkheid, betrouwbaar, behoedzaam verantwoordelijkheidsgevoel.

Kaart 8, de kaart van de omgeving, hoe kijkt de omgeving er tegen aan of wat is de omgeving waar het zich gaat afspelen, het is de kaart Koningen zwaarden ondersteboven, meestal duidt het dan op een volwassen vrouwelijk persoon. Deze persoon heeft kennelijk invloed op de toekomst, of heeft er wel mee te maken aan de zijlijn. Het is een vrouw met waarschijnlijk de volgende kenmerken, het is meestal een roddeltante, ze zal je op de hoogte brengen van het laatste (slechte) nieuws. Het is een beetje een negatieve persoonlijkheid, daarmee bedoel ik iemand die eerst het slechte ziet van een situatie en daarna pas iets positiefs kan ontdekken. Ze kan ontmoedigend werken, ze houdt zich vast aan het verleden ipv een nieuwe sitiuatie met een nieuwe kijk op te pakken. Zelfmedelijdem is haar daarom niet vreemd.
Niet iemand die je kan helpen denk ik.. ik weet niet of je iemand kent met die karaktereigenschappen.

Kaart 9, Schildknaap staven ondersteboven, op de positie van hoop of vrees, iets wat je kan helpen om tot een succes te komen, het kan soms een gebeurtenis aangeven.
Hij betekent dat je er van alles aan zal doen om maar op te vallen, van een mug een olifant maken, theatraal gedrag, de dingen overtrekken. Als het nieuws betreft is er ongunstig nieuws.. en dat is misschien wel waar je bang voor bent.

Kaart 10 munten 9 ondersteboven, de uiteindelijke afloop.
Dwaze stappen kunnen genomen worden is de uitleg van de kaart.Onbezonnen acties ondernomen, je zou naar je innerlijke stem moeten luisteren voor een juist advies. Een kaart van verlies.

En daarmee is misschien ook wel het kringetje rond.. ik bedoel, we hebben de kaart de dood als hoofdkaart, de kaart van iets afsluiten, of verliezen waarna iets nieuws weer gaat starten.
Het betekent ook dat de situatie die veranderd, wel de juiste keuze is, misschien dat je de sitiuatie niet helemaal in de hand hebt, dat je er onbezonnen een besluit in neemt, maar dat het uiteindelijk onbedoeld wellicht wel de juiste was.
Ik denk ook dat de situatie nog niet zo heel lang geleden dan al in verandering is gekomen, misschien ben je je er bewust van, of heb je iemand leren kennen die er betrekking op zal hebben.
Onthoud 1 ding, ook al verlies je iets waardevols, iets materialistisch, er is ook een gewin bij, een gewin aan inzicht. En dat geeft altijd de juiste keuze aan, uiteindelijk.
Soms moet er iets veranderen om tot een juist inzicht te gaan komen namelijk.

Nou met die woorden sluit ik af, en laat ik de uitleg bij jou.. misschien dat je ergens herkenning in ziet, dat je er vragen over hebt. Dat kan hier of via PM.

Liefs ,

B.
The truth was in here.
pi_62709652
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 14:03 schreef Bastard het volgende:

[..]

Cyntiaa, op deze druilige zondagmiddag heb ik even de kaarten voor je gepakt, en ik ga de vraag stellen wat jou toekomst in petto heeft.

10 kaarten, 10 betekenissen op 10 diverse plekken.

Ik ga ze eerst even goed schudden..bij deze.
En leg ze vervolgens neer.. zo dat zijn een hoop krachtige kaarten. Alvorens ik begin, ook bij jou viel er een kaart uit het deck toen ik mij op jou vraag concentreerde. Het is de kaart "de dood" .. geen probleem dit is een positieve kaart. Het geeft letterlijk aan dat er iets veranderd, iets gaat over en waarna er ruimte voor iets nieuws om te gaan groeien. Alsof er een fase word afgesloten en er een nieuw begin gemaakt kan gaan worden. De kaart staat voor transformatie.

Nu de kaarten van 1 tot en met 10, op de eerste plek wat brengt jou hier, wat gebeurt er nu en dat is ook een mooie kaart. Het is de kaart "de geliefden" .
Misschien dat het betrekking heeft op de eerste kaart die er uitviel, deze kaart betekent "de juiste keuze" Alsof je voor een keuze staat, linksom of rechtsom, uit huis gaan of die baan gaan nemen, dat zijn de keuzes waar je aan kan denken. Dus de meer invloedrijke keuzes die men in het leven maakt. Het kan zijn dat je de keuze gaat maken om bijvoorbeeld te gaan samen wonen, het is een kaart van harmonie.

De tweede kaart, wat kruist er op het pad of wat zijn de dingen die helpen of belemmeren bij de vraag. Het is de kaart de zegewagen, ook een kaart uit de grote arcana dus!
Het geeft aan dat je de gevoelens beheersd, onder controle hebt. Zelfbeheersing en evenwichtige rust geeft de doorslag naar succes. Negatieve gedachten hebben we in bedwang, we weten wie we zijn en wat we kunnen. De hoofduitleg van deze kaart is het overwinnen en onder controle krijgen van moeilijkheden.

De derde kaart geeft het verleden, het vroeger aan.. het is wederom een kaart uit het grote deck, het is de kaart gerechtigheid en deze ligt op de kop. Op de kop geeft de kaart aan dat er een onrechtvaardige en bevooroordeelde situatie was waar je het slachtoffer van was. De rechten worden geschonden en je krijgt niet wat je verdient te krijgen. Het kan ook duiden op problemen in het onderwijs, botsingen bijvoorbeeld met een leraar, of zakken voor een diploma,.Het geeft in ieder geval een verstoring aan van lichaam en geest, of beter gezegd gevoel en denken.. dat ligt of lag niet op 1 lijn en daardoor is er geen gezonde groei.

Ik denk dat het te maken heeft met het niet behalen van mijn diploma en het gezeur wat ik daarom heb gehad op mijn vorige school.

vierde kaart van het recente verleden is de kaart zwaarden 10 ondersteboven. De tien staat voor een voltooing van een aangelegenheid. De kaart geeft aan dat de situatie zich aan het verbeteren is... dat zal wel tov het verleden zijn neem ik aan. Je instelling of kijk op dingen veranderen, wellicht heb je aan iemand 'daarboven' om hulp gevraagd en heb je die hulp gekregen om tot een nieuw inzicht te komen. De problemen beginnen te vervagen, en hoop begint te schijnen.

Ik ben op dit moment bezig met het afmaken van de opleiding en alles gaat nu 10x beter dan op de vorige school

De mogelijke toekomst, de maan uit de grote arcana. De maan waarschuwt jou voor iemand die je voor de gek wil houden. Of misschien hou je jezelf wel voor de gek. De maan geeft schommelingen aan, een onverwachte gebeurtenis, of een plotseling verkregen informatie die een nieuwe wending kunnen gaan geven.
Het gaat meestal niet om leuke nieuwe informatie je word er gedesillioneerd van of misschien gekwetst. Waakzaamheid is daarom het advies. Maar er is ook nog een minder praktische uitleg aan deze kaart, en die is een stuk positiever. Het geeft aan dat er nieuwe informatie verkregen zou kunnen gaan worden dmv een droom of een visioen. Of een paranormale ingeving op een andere manier.. nieuw inzicht zal dan worden getoond. Wederom, waakzaamheid is geboden om deze informatie op te vangen.

Er is iets, voor mij plotsing, gebeurd tussen mijn vriend en mij. En ik ben daardoor meer waakzaam voor herhaling.

De kaart van de nabije toekomst is de kaart staven 6, dit is een kaart van succes, victorie, overwinning.
Na hard werken is de beloning ook daar, concurrentie als die er was is verdwenen, je plukt de vruchten van volharding.

Kaart 7, hoe zie jij nou de situatie aan.. dat geeft pentakels ridder weer, ben misschien een vrouw met mannelijke karaktereigenschappen? Praktisch ingesteld, betrouwbaar, hardwerkend, volharding. (dit zijn de dingen in je karakter die in de nabije toekomst wel je succes gaan bezorgen) je houdt van je bezittingen wellicht, mag ze ook graag tonen aan andere mensen. Stabiele persoonlijkheid, betrouwbaar, behoedzaam verantwoordelijkheidsgevoel.

Ik bezit de karaktereigenschappen die je hierboven beschreven hebt, ik ben benieuwd wat ze in de toekomst voor mij gaan betekenen.

Kaart 8, de kaart van de omgeving, hoe kijkt de omgeving er tegen aan of wat is de omgeving waar het zich gaat afspelen, het is de kaart Koningen zwaarden ondersteboven, meestal duidt het dan op een volwassen vrouwelijk persoon. Deze persoon heeft kennelijk invloed op de toekomst, of heeft er wel mee te maken aan de zijlijn. Het is een vrouw met waarschijnlijk de volgende kenmerken, het is meestal een roddeltante, ze zal je op de hoogte brengen van het laatste (slechte) nieuws. Het is een beetje een negatieve persoonlijkheid, daarmee bedoel ik iemand die eerst het slechte ziet van een situatie en daarna pas iets positiefs kan ontdekken. Ze kan ontmoedigend werken, ze houdt zich vast aan het verleden ipv een nieuwe sitiuatie met een nieuwe kijk op te pakken. Zelfmedelijdem is haar daarom niet vreemd.
Niet iemand die je kan helpen denk ik.. ik weet niet of je iemand kent met die karaktereigenschappen.

Voor mijn gevoel moet dit over de moeder van mijn vriend gaan, niet al haar bedoelingen voelen positief bij mij..

Kaart 9, Schildknaap staven ondersteboven, op de positie van hoop of vrees, iets wat je kan helpen om tot een succes te komen, het kan soms een gebeurtenis aangeven.
Hij betekent dat je er van alles aan zal doen om maar op te vallen, van een mug een olifant maken, theatraal gedrag, de dingen overtrekken. Als het nieuws betreft is er ongunstig nieuws.. en dat is misschien wel waar je bang voor bent.

Kaart 10 munten 9 ondersteboven, de uiteindelijke afloop.
Dwaze stappen kunnen genomen worden is de uitleg van de kaart.Onbezonnen acties ondernomen, je zou naar je innerlijke stem moeten luisteren voor een juist advies. Een kaart van verlies.

En daarmee is misschien ook wel het kringetje rond.. ik bedoel, we hebben de kaart de dood als hoofdkaart, de kaart van iets afsluiten, of verliezen waarna iets nieuws weer gaat starten.
Het betekent ook dat de situatie die veranderd, wel de juiste keuze is, misschien dat je de sitiuatie niet helemaal in de hand hebt, dat je er onbezonnen een besluit in neemt, maar dat het uiteindelijk onbedoeld wellicht wel de juiste was.
Ik denk ook dat de situatie nog niet zo heel lang geleden dan al in verandering is gekomen, misschien ben je je er bewust van, of heb je iemand leren kennen die er betrekking op zal hebben.
Onthoud 1 ding, ook al verlies je iets waardevols, iets materialistisch, er is ook een gewin bij, een gewin aan inzicht. En dat geeft altijd de juiste keuze aan, uiteindelijk.
Soms moet er iets veranderen om tot een juist inzicht te gaan komen namelijk.

Nou met die woorden sluit ik af, en laat ik de uitleg bij jou.. misschien dat je ergens herkenning in ziet, dat je er vragen over hebt. Dat kan hier of via PM.

Liefs ,

B.
Wow, bedankt voor je zeer duidelijke legging. Ik herken er zeer veel in, vooral de eindconclusie waar je het over hebt.

Dankje! Misschien kan je later nog eens een liefdestrekking voor me doen ?

maandag 27 oktober 2008 @ 09:00:57 #180
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62709821
Update lijstje

-Flauriana
-Nikee_83
-Vivi
-Cyntiaa (liefdeslegging)
-Tristessa
- mazaru
- vamperotica (liefdeslegging)
- pieterb (Liefdeslegging)
- Lonaa

[ Bericht 6% gewijzigd door Bastard op 11-11-2008 16:02:42 ]
The truth was in here.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:23:41 #181
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62762459
Vamperotica, voor jou een legging vandaag
Ben er helemaal klaar voor.. kaarsjes aan, muziekje aan, wierrookje!

Ik heb de vraag algemeen gehouden daar er geen bijzondere wensen waren.
Dus we doen voor jou ook het keltisch kruis, krijgen we een beetje inzicht van vroeger, heden en toekomst.

De kaart zijn geschud..
Te beginnen bij kaart 1, wat brengt je nu, wat speelt er mee.
Het is munten 5, deze kaart geeft in de kern armoede aan, er is mogelijk een verstoring opgetreden en we hebben nu te maken met een tegenslag. Dat kan inderdaad wijzen op financieen, bijvoorbeeld het verlies van een baan, of tegenwoordig zouden we kunnen zeggen verlies met aandelen... het kan ook zijn dat je van je geloof bent afgestapt. Je zou zwaarmoedig er van kunnen zijn geworden of een negatieve kijk hebben gekregen..het vertrouwen verloren.

Kaart 2 is wat er kruist, of hulp en belemmeringen op het pad.
Dit is zwaarden 9, ook deze kaart geeft aan dat er problemen zijn waar je zelfs snachts wakker van kan liggen, bezorgd zijn om iets. Dit hoeft niet altijd op jou te slaan, maar misschien leef je heel erg mee met iemand in je omgeving die iets vervelends heeft meegemaakt en dat je je dat aantrekt. Misschien heb jij iets gedaan bij iemand anders waardoor je de schuld voelt? Maar is het dan wel compleet jou schuld geweest?

Het verleden, munten 7 ondersteboven, In het verleden zijn er ook geldzorgen geweest, schulden, hypotheek, moeilijjk de eindjes aan elkaar kunnen knopen denk ik dan. Bezorgdheid heeft erover geheerst, het liefst laat je het verleden wat dat betreft gewoon achter je. Er is een flinke desillusie geweest wellicht.
Als het om gezondheid gaat, dat kan ik niet zo weten, maar dan betekent de kaart dat je erg ziek bent geweest, kan wijzen ook op het verlies van pasgeborene.. ik noem de verschillende aspecten van de kaart even..

Het recente verleden, staven 8 ondersteboven, dit is een kaart van obstakels.. jeetje tot nu toe hebben we nog niet een positieve noot aangeslagen. Die zal er ongetwijfeld wel bestaan voor je neem ik aan, maar dit zijn wellicht de zaken die voor je kenmerkend zijn.
Het zou kunnen zijn dat je je zin graag doordrijft, vandaar dat de obstakels er zijn. De obstakels zouden niet altijd nodig zijn zegt de kaart.. maar je houdt aan en zoekt het conflict op. Het is tevens een reiskaart.. als je onlangs op reis bent geweest is de reis afgebroken geweest.

De volgende kaart, de mogelijke toekomst.. staven 7 ondersteboven.
Deze kaart geeft aan dat de mogelijke confrontatie, er niet komt.. hee, heb je iets geleerd vanuit het verleden misschien.. de vorige kaart gaf aan dat je misschien zelf de obstakels creeerd, mogelijk zul je in de toekomst hiervan geleerd hebben, en er poezelig omheen manouvreren. Er word misschien een ruzie verwacht, maar deze komt er dan niet. Je verdedigt een onderwerp wel met hart en ziel, waar nodig zou zijn.

Kaart van de nabije toekomst.. zwaarden 5, ondersteboven. De kaart zegt verlies of een mislukking. Misschien doordat je het zelf in de hand had, misschien omdat iemand anders er schuld aan heeft, mogelijk zijn er spelletjes gespeeld waar je het slachtoffer van bent geworden.. hij geeft het advies om niet met wraakgevoelens te blijven zitten, je kwetst enkel jezelf.

Hoe kijk je er zelf tegenaan.. dat zegt zwaarden 2 ondersteboven voor je.
Deze kaart zegt dat je een besluitvaardig type bent, zegt misschien de dingen eerder dan dat er over nagedacht is. Dit besluit wat genomen is/word kan slaan op de situatie van de mogelijke toekomst, of de uiteindelijke toekomst die ik straks uitleg.
Misschien heb je een besluit genomen om niet te strijden voor iets, zoals de kaart aangaf.

De omgeving, zwaarden 6, in de omgeving zien we mensen gebukt gaan onder leed. En dat zou te maken kunnen hebben met jou zorgen waar je misschien letterlijk wakker van kan liggen.
Het leed is al geleden, en zou losgelaten moeten worden.. we moeten voorruit kijken.

De kaart van hoop en vrees, dit is een kaart van stabiliteit, met name op financieel vlak. Het onder controle hebben van..
Het kan ook zijn sparen van geld, dat dat verstandig zou zijn... voor later als het nodig is. Het op de centen zitten.
Als het niet op de financieen betrekking heeft, dan kan het een bezitterigheid uitbeelden of het claimen van mensen. Vasthouden aan een situatie maar in het beste geval geeft de kaart de financiele zekerheid.
Gezien de kaarten in het verleden, je hoopt op een financieel betere positie.

Kaart 10, de uiteindelijke weg, munten 3.. toch ook weer de munten die vaak voor de financien staan, of het aardse gebonden zaken, eigendommen en werk. De zwaarden waar we er ook 4 van hebben liggen geven de strijd aan, nadenken, wikken en wegen, acties. En deze legging kenmerkt zich met geldzorgen, en zorgen in het algemeen. De laatste kaart is wel een positievere kaart, het geeft groei aan. Aangezien de kaart munten zijn, kan het groei op de financiele vlakken zijn. Misschien dus verstandig om even te sparen, of misschien is datgene wat je hoopt dan wel uitgekomen. De vaardigheden worden in praktijk gebracht, kan een promotie betekenen. Je zal er wel je best voor moeten doen om het te bereiken, maar iets in me zegt me dat je wel een vechtertje bent.

Nou dat is de legging, een beetje zwaarmoedige legging ergens.. de zorgen die er zijn, of omtrent je eigen, maar ook zeker om de omgeving die je bezig houden. Het leven komt jou niet aanwaaien en derhalve moet je misschien altijd meer knokken dan een ander dat hoeft te doen. Wellicht heb je dan de neiging om de dingen zwaarmoedig in te zien.. misschien ook wel niet hoor.. dat je iets hebt van "mij krijgen ze er niet onder!"
Het advies is zit even op je centen, maar er komt rustiger vaarwater aan.

Goed dat was m alweer, de kaarten liggen er, de uitleg is gegeven., jij mag de herkenning erin zien, of ook helemaal niet natuurlijk, dat kan ook.. als je er vragen over hebt, dan zie ik ze tegemoet!
The truth was in here.
pi_62762730
Ik had me al een keer aangemeld geloof ik, maar ik doe het gewoon nog een keer . Het zou leuk zijn als iemand voor mij een algemene legging zou willen doen!
pi_62769335
Bastard...Dank je! Ik ga 'm morgen ff goed doorlezen, kan er nu mn kop nie bijhouden!
pi_62793747
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:41 schreef vamperotica het volgende:
Bastard...Dank je! Ik ga 'm morgen ff goed doorlezen, kan er nu mn kop nie bijhouden!
voor als je het goed hebt door gelezen!
pi_62795033
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:11 schreef draculettetje het volgende:

[..]

voor als je het goed hebt door gelezen!
Da hak vanmorgen al...
pi_62795181
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:43 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Da hak vanmorgen al...
da wist ik nie natuurlijk
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:36:46 #187
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_62797184
Mag ik ook weer in het lijstje?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_62798081
Zet mij er nog maar eens op ( als er veel gegadigden zijn, wacht ik nog wel ff hoor)
Gaarne een liefdeslegging!
pi_62869013
Ik wil ook graag een legging of een lezing. Liefst tarot. Werkt dat zo, gewoon roepen? Zo ja, alvast bedankt. Ik wacht met smart!
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:15:49 #190
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62944602
Littledrummergirl, voor jou een legging vandaag.. je hebt een foto in het fotoboek staan, ik werk graag met een foto als ik tarotkaarten leg.
Ik zie dat jij graag werkt met gehandicapten, dat is mooi maar zwaar werk denk ik... heb zelf ook een verplegingachtergrond.

Goed, je vraag was, of je de juiste keuze (gaat) maken.. ik weet verder niet op welk vlak je deze keuze bedoelt, en of die al gemaakt zou zijn. Misschien dat de kaarten het wel kunnen vertellen, spannend!

Ok, we zitten er klaar voor, en ik ga de kaarten schudden.. 10 kaarten in het keltisch kruis om een duidelijk beeld te geven.
Kaart 1 dat is zwaarden 9 op de kop.. het zijn voornamelijk zwaarden en bekers die nu op tafel liggen, misschien geeft dat aan dat je rationeel denkt over een keuze, en dat je gevoel of emotie iets anders zegt?
Zwaarden 9 ondersteboven positie van nu, wat brengt je hier.
De kaart geeft aan dat je er zorgen waren, die nu van je af glijden, er zou hoop zijn of een nieuw geloof in iets wat de boze wolken doet verdampen. Morgen is een nieuwe dag geeft de kaart aan, dat geeft goede hoop.

Kaart 2 wat kruist het pas, wat speelt er mee, bekers 5. Bekers 5 geeft verlies aan, het was iets wat hoogstwaarschijnlijk op emotioneel vlak heeft gespeeld, het zou het verlies van een dierbare kunnen zijn, of het verlies van iets dierbaars. Er staan enkele kelken nog overeind, er is wel hoop, of er is troost. Sluit wat dat betreft wel aan bij de vorige kaart, wat ook de hoop aangaf.

Het verleden, Matigheid uit de grote arcana, het is een kaart van falen.. falen door eigen toedoen, een actie die misplaatst was. Onvermogen om met de situatie om te gaan, misschien was je ongeduldig of prikkelbaar en hebt daarmee de ramen ingegooid. Had er misschien beter water bij de wijn gedaan kunnen worden, of onderhandeld kunnen worden?
Als het een keuze betrof, was je wellicht niet in staat om te doen wat je zou willen doen.

Het meer recente verleden, zwaarden 2 ondersteboven. Ook hier weer de tweestrijd, echter, je bent je wel degelijk bewust van de keuze die gemaakt moet worden, sterker nog, de keuze is al gemaakt Er is een een keuze gemaakt in emotioneel evenwicht, uiteindelijk was je dus overeen gekomen rationeel en emotioneel om een keuze te maken.

Vervolgens geeft de volgende kaart aan wat de mogelijke toekomst dan is.. zwaarden 5 ondersteboven. De mogelijkheid bestaat dat op verlies, mogelijk door toedoen van andere mensen. Maar kan ook door eigen toedoen komen.. en dat is altijd de uikomst van een keuze die gemaakt word denk ik, uiteindelijk moeten we dan maar zien hoe het afloopt, of de keuze juist was.. de mogelijkheid bestaat dat het de verkeerde was zegt de kaart.

De volgende kaart, de nabije toekomst, is toch ook weer een keuze kaart, grappig om dat dan terug te zien ook in de legging he? Ik vind van wel.
We zien op de kaart staven 2 ondersteboven, het is de man die in het verleden iets behaald heeft en nu weloverwogen een volgende stap wil gaan maken. Maar goed, de kaart ligt ondersteboven, deze geeft aan dat als de keuze gemaakt is, dat er nog steeds getwijfeld word, is de juiste keus wel gemaakt? Misschien is het resultaat van de keuze nou niet bepaald wat er verwacht werd? Is er sprake van enig teleurstelling? De keuze is in ieder geval wel oprecht gemaakt, met een duidelijk voors en tegens afwegen.

Wat vind jij nou van de situatie.. dat word uitgebeeld op de volgende kaart als koning van pentakels. Ik zeg het nog maar een keer, koningen en koninginnen (moeilijk woord) zijn vaak echte mensen. Aangezien dit de positie van jou is moet ik haast wel concluderen dat je de volgende eigenschappen over de keuze hebt.
We zien op de kaart een koning te midden van zijn rijkdommen genieten, dit is vergaard na hard werken en doorzettingsvermogen. Er is sprake van even een kleine pauze waarin alles word overzien. Je zou er waarschijnlijk nu financieel op vooruit zijn gegaan. Het is een vrij nuchtere man toch, hij gelooft wat hij ziet, wat je niet kan waarnemen bestaat niet.
Kan een wat ouderwetse opvattingen hebben mbt gezin, dat zal misschien voor jou nog niet spelen. Toewijding in zijn werk, het in positie nemen om er financieel beter op te worden.
Zover ik nu dus denk heeft je keuze misschien met je werk te maken.. je zou er financieel beter op worden, of je hebt jezelf in een positie gebracht waarbij een financieele zekerheid werd gesteld. Bijvoorbeeld het tekenen van een vast contract ipv weg te gaan.

Goed, de omgeving wat vind die er van.. we zien bekers 6, een lieve huiselijke kaart. Waarschijnlijk staan je ouders helemaal achter je keuze, of het thuisfront, zou ook je man of vriend kunnen zijn. Het is meer een kaart van het 'thuisfront' dus ik denk aan je ouders die meeleven, en nu een klein feestje vieren.

Dan komen we bij de 9e kaart aan, kaart van hoop en vrees, ook weer die 2, ook weer die keuzekaart, we zien een bekerskaart emotie.
We zien ook een man en een vrouw afgebeeld, er is sprake van evenwicht. Evenwicht in verstand en gevoel, het is een kaart van geven en nemen, het is een kaart van een goed gesprek met de partner, uitwisselen van ideen en goed overleg. Ik vermoed dat je de keuze met je partner doorbesproken hebt, dat daar een overeenstemming is gekomen en dat je je gesterkt voelt door zijn idee.

Uiteindelijke afloop, zwaarden aas. Een zwaarden kaart geeft aan dat er een begin is gemaakt, dit is wat er aan ten grondslag ligt, de bodem is gemaakt.
We zien op de kaart een hand uit een wolk komen met een zwaard in de hand met daarboven een kroon en een lauwerkrans.
Er is kracht, er is wil er is symboliek van problemen die overwonnen zijn, er is althans een begin gemaakt. Uiteindelijke doorslag zal toch op ratio zijn geweest, wat uiteindelijk dan ook in een rustig en kalm gevoel er over heeft gezorgd.
Er is vrede over.

Nou ja goed Littledrummergirl, Sylvia, je vraag lijkt mij hier heel erg duidelijk beantwoord te worden of niet?
Er is zoveel symboliek in de legging, de tweeen de staven en bekers op de tafel, en uiteindelijk 1 muntenkaart. Het doet mij althans in de stellige overuiging verkeren dat de keuze al gemaakt is, weloverwogen is, en dat je waarschijnlijk financiele zekerheid van hebt gekregen.
Ik vermoed dan een opslag, of een andere afdeling waar je een betere positie hebt gekregen. Of dat je een vast contract hebt..
Kan ook natuurlijk een geheel ander vlak zijn waar de keuze op gemaakt diende te worden.. ik ben in ieder geval nieuwsgierig!
Wil je even zeggen wat je van de legging vond?

Succes in ieder geval met deze keuze, lijkt mij de juiste.. al was het alleen maar omdat hij weloverwogen was, als er ergens goed over nagedacht word en er een keus word gemaakt waar je achter staat, is het altijd een goede keus

Groetjes,

Oh voor ik het vergeet, heb jij een hond, speel jij met honden? Gekke vraag ik weet het...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bastard op 04-11-2008 20:21:38 ]
The truth was in here.
pi_62976055
dankjewel!

om meteen even je laatste vraag te beantwoorden, ben altijd gek op honden geweest, van mn ouders mocht ik er nooit een hebben, maar mn schoonouders hebben er nu een waar ik helemaal gek op ben , als we zelf ooit genoeg tijd hebben nemen we er zeker weer een!

wat betreft de keuzes Ik ben onlangs samen gaan wonen ( huurhuis) en aan een nieuwe studie begonnen.. van die twee dingen weet ik bijna zeker dat het goede keuzes waren, ik twijfel nog een beetje over het koophuis.

en qua geld tja ik heb onlangs een contract getekend voor n bijbaan en mn vriend heeft ook net een contract getekend voor n nieuwe baan.

je kaart 8 snap ik nog niet helemaal, er staat iets over support van het thuisfront. Die is er zeg maar niet echt, ze zijn nou zachtgezegd niet echt blij met de keuzes die ik maak ( mn opleiding wel overigens) en mn vriend... ik weet ook niet echt of de kaart daar op slaat ( hijs wel heel lief hoor )

kaart 9 klopt wel goed denk ik ben er heel erg mee bezig om te blijven praten zeg maar, uit te vinden wat de ander vind en waarom.

mocht je nog meer willen weten, geef gerust een gil
  woensdag 5 november 2008 @ 19:57:31 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62979371
Hmm ja kaart 8, het is een kaart met de betekenis zoals ik zei, het is een thuiskaart, het mooie jeugdherrineringen kaart, kan ook wijzen op een datum die word gevierd.
De kaart ligt op de positie van de omgeving, het zij de kaart van wat zegt de omgeving van de desbetreffende situatie, het kan ook zijn 'in welke omgeving doet de situatie zich voor' .
Ik wil niet de kaart een andere betekenis geven, maar na wat je zegt, het samenwonen, het huisje opbouwen zou dan op die kaart kunnen slaan.

Ik vroeg het van die hond(en) omdat er tegen mij werd gezegd dat ze genieten van jou als je met de hond bezig bent.. dat mocht ik zeggen, maar ik denk ik check het eerst even.. was voor mij ook nieuw
The truth was in here.
pi_62979590
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:57 schreef Bastard het volgende:
Hmm ja kaart 8, het is een kaart met de betekenis zoals ik zei, het is een thuiskaart, het mooie jeugdherrineringen kaart, kan ook wijzen op een datum die word gevierd.
De kaart ligt op de positie van de omgeving, het zij de kaart van wat zegt de omgeving van de desbetreffende situatie, het kan ook zijn 'in welke omgeving doet de situatie zich voor' .
Ik wil niet de kaart een andere betekenis geven, maar na wat je zegt, het samenwonen, het huisje opbouwen zou dan op die kaart kunnen slaan.

Ik vroeg het van die hond(en) omdat er tegen mij werd gezegd dat ze genieten van jou als je met de hond bezig bent.. dat mocht ik zeggen, maar ik denk ik check het eerst even.. was voor mij ook nieuw
kijk dat kan natuurlijk ook nog.

en nu ben ik even heel nieuwsgierig, wie de "ze"zijn die van me genieten met de hond
pi_63131124
Hallo!

Bastard, zou je voor mij ook een keer een algemene legging willen leggen?
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 11 november 2008 @ 16:03:43 #195
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63131741
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:44 schreef Lonaa het volgende:
Hallo!

Bastard, zou je voor mij ook een keer een algemene legging willen leggen?
Zeker, je staat op het lijstje

Kan even duren.. ook buiten FOK! om wordt ik gevraagd om leggingen.
The truth was in here.
pi_63133876
Bastard, hoe zit het met het tijdsverloop in jouw leggingen, of is dat per persoon verschillend?
Ik bedoel: hoeveel tijd beschrijven jouw kaarten ongeveer per legging?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 11 november 2008 @ 18:45:28 #197
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63135970
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:23 schreef nokwanda het volgende:
Bastard, hoe zit het met het tijdsverloop in jouw leggingen, of is dat per persoon verschillend?
Ik bedoel: hoeveel tijd beschrijven jouw kaarten ongeveer per legging?
Goede vraag! Ligt helemaal aan de vraagstelling van de legging eigenlijk.
Als je vraagt "zal de opleiding die ik start met succes afgerond worden" en de opleiding duurt 2 jaar dan kun je er vanuit gaan dat de legging voor die 2 jaar staat. Ik gok zo dat er kaarten in voorkomen die zeggen dat hard werken beloond zal worden op de uiteindelijke toekomst en op de mogelijke toekomst meer een succes kaart. Maw, je zou iets kunnen halen, mits je er je best voor doet... wat ook logisch is toch?
Maar als je vraag kortere tijd vraagt, dan is het de tijdspanne dus ook korter.. stel ik wil mijn schoonfamilie uitnodigen voor de kerstdagen, doe ik daar slim aan.. ik zeg maar wat natuurlijk maar je kan alles vragen aan de kaarten uiteindelijk, dan zal de uitkomst dus ook voor die periode gelden, of die situatie.

Doorsnee genomen zou ik zeggen dat het verleden staat voor echt verleden, jaren terug, jeugd, achtergrond. Recente verleden weken tot enkele maanden terug. Nabije toekomst weken tot enkele maanden en de uiteindelijke toekomst voor een 3 maanden of half jaar jaar tot misschien wel een jaar. Maar nogmaals dat heeft met de vraag en de vraagstelling te maken.

Wat ik ook wil aanhalen, de meeste mensen vragen om een toekomstbeeld.. een algemene legging, logisch en dat begrijp ik helemaal. Maar dat is meestal toch de wat meer vagere uitleggingen die je er aan moet of kan geven. Tenzij er echt duidelijke boodschappen liggen, combinaties van kaarten anders is het een vaag verhaal. Maar als je een specifieke vraag hebt, dan zal je zien dat de kaarten ook specifieker invulling kunnen geven in een verhaal. Stel bijvoorbeeld je wil weten hoe een situatie zal verlopen, dan heb je een duidelijker beeld over hoe iets kan gaan, wat de factoren zijn die meespelen en waar je rekening mee kan houden. Zeg maar dat je het kader dan kleiner houdt en daarbinnenin weer beter kan zien.
Of specifiek vraagt over je werk, of daar verandering in komt, kun je het specificeren op het werk en de kansen die er in liggen of dingen waar je op kan letten. Terwijl wat is de toekomstlegging, dan zou een stukje werk aangehaald kunnen worden, maar ga je er niet de diepte op in.... en ook daarin heb ik uitzonderingen gezien, dat je iets vraagt en eigenlijk totaal ergens anders over een antwoord krijgt omdat dat dan duidelijk doorgegeven moet worden denk ik.
Hmm vage uitleg misschien, maar kan hem niet makkelijker maken denk ik
The truth was in here.
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:10:46 #198
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63138769
Bastard, zou ik ook een kaartlegging van je mogen?
Ik vind het interessant!
(welk tarot deck gebruik je? ik heb hier crowley, Rider-Waithe en tarot of the Witches liggen.)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:26:02 #199
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63139339
Oke, ik ben next dus ik zal mijn vraagstelling iets specifieker maken; ik wil graag wetenwelke kant het opgaat in mijn huidige relatie en qua werk wil ik een bepaalde richting uit en hoe ik dat het beste kan aanpakken. Oh ja, en of ik een andere woning krijg .
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:05:30 #200
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63140596
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:52 schreef Nikee_83 het volgende:
Hier de volgende!
Ik zou ook heel graag een legging willen! En dan op het gebied van de liefde.
Gegevens en foto kan ik doormailen.
Goed, Nikee.. jij bent, van Flauriana nog geen foto mogen zien, en dat is haar goed recht .. maar ik kijk liever iemand aan.

Voor jou een legging met betrekking op de liefde, ik hou het keltisch kruis als legging aan omdat ik anders een andere legging zou moeten gaan doen met een kaart of 4, die vervolgens uitbeelden "dit vind ik van de relatie" en "dat vind mijn partner er van" leuk als je samen bent misschien en ook zeker een relatie hebt anders gaat de vlieger al niet op. En ik weet eerlijk gezegd helemaal niets van je, of je een partner hebt, of in between bent of twijfelt of whatever.. misschien dat de legging ons dit zal gaan vertellen!

10 kaarten dus voor jou, ik ga ze zo even schudden....

Ok.. ze zijn inmiddels geschud, ik heb ze voor me neergelegd.. en ik ga ze 1 voor 1 benoemen op de positie waar ze op liggen.
We beginnen bij de eerste kaart de ingeving hier is die van nu, wat is er nu aan de hand wat brengt je hier. Een zwaarden aas op de kop, De azen staan voor de wortels, de ondergrond van wat er is. Het is een vrij negatieve kaart zo op de kop, het zwaard bungelt ondersteboven nu, beetje dreigend. Zou je je bedreigd kunnen voelen, beklemmend of het slachtoffer van de situatie zijn, mogelijk een situatie die jezelf gecreerd hebt.

Wat kruist daar bij, wat is er op het pad wat hulp of een obstakel is.. dat is een ridder van pentakels.
Ik vermoed een mannelijk persoon wat er een oorzaak aan je gevoel is.. deze ridder heeft andere idealen als dat jij die hebt misschien, mogelijk heeft dat gebotst, of botst dat nu nog. Samen met de azen zijn het de meest belangrijkste kaarten van de kleine arcana (1 tm 10 incl hofkaarten) dus hij geeft voor mij mogelijk aan dat hij aan de grondslag ligt van je beklemmende gevoel.
Het is een man die werkt aan zijn toekomst en zekerheid, steekt daar veel tijd in, is volhardend en bezig met het vergaren van spulletjes. Hij kan wel delen, maar moet er zeker van zijn dat hij er iets voor terug zal krijgen. Betrouwbaar, zeker, behoedzaam zijn karaktereigenschappen van hem. Een harde werker.
Ik zeg even dat deze persoon 2 kanten op kan voor jou.. de kaart ligt op hulp of obstakels.. of hij werkt tegen, of hij werkt mee.. ik ga kijken welke kant ik op moet denken.

Het verleden, het verleden bekers 10.. de tien voor de afronding van projecten, het gelukzalige gevoelsleven, jij dacht in het verleden mogelijk "dit is het, ik ben gelukkig nu". We zien op de kaart een mooie regenboog, 2 kindjes dansen, een man en een vrouw, een huisje.. boompje, beestje. Het is een kaart van harmonie en liefde, gelukzaligheid, mogelijk een bestempeling ervan als een huwelijk of samenlevingscontract.

En toen kwam het recente verleden, de schildknaap van staven ondersteboven. Een schildknaap geeft vaak een gebeurtenis aan, iets wat zich voordoet. Deze kaart ondersteboven geeft aan dat er een vraag om aandacht is, gekoesterd worden, bemind. Mogelijk is er dat minder gekomen voor je.. dwaal je wellicht af naar theatraal gedrag om de aandacht toch te krijgen, ik bedoel maakt van een mug een olifant. De kaart zou een afbeelding kunnen zijn van een gebroken hart...

Daar is de mogelijke toekomst... wederom staven.. ze is nu koningin van de staven. Dit is ook iemand die graag de aandacht heeft, graag in het middelpunt van de aandacht staat. Ze is de leeuw des huizes. Een rustig type meestal met een brandend verlangen naar avontuur of spanning. Ze valt op, ook bij de andere mensen, omdat ze een warm hart heeft, een gouden hart voor de mensen die haar dierbaar zijn. Ze is eerlijk, majesteitelijk maar ook competatief.
Creatief van geest, sterke ideeen.. dit komt ook naar voren in haar werk, teamplayer op het werk en thuis. Neemt daarin ook graag het voortouw.
Dit beeld heb ik voor me als jou zoals jij het graag wilt zien, zoals jij graag tot uiting komt, helemaal in je element willen zijn.

De nabije toekomst, wederom schildknaap, ditmaal zwaarden.
Diplomatie en diplomatiek handelen is de weg. Verstandelijjk zijn en soepel opstellen. We zien op de kaart de wind waaien en de vogels (ideeen) door de lucht vliegen.. wellicht heb je een idee, wil je die tot uiting gaan brengen. Aanpassingsvermogen, flexibiliteit verandering in dagelijkse routine zegt de kaart.
Mogelijk ben je op zoek naar nieuwe stimulerende onderwerpen, mogelijk gaat zich iets (onverwachtsO nieuws voordoen.

De kaart van jou houding in de kwestie, dat zou de volgende kaart uitbeelden. Een slagveld.. haha nee hoor, dat is wat ik zo zie op de kaart, staven 5. Het is wel een kaart van strijd, de vijf is van de actie, de staven is van de actie. Ik zie op de kaart ook wedijver, stress, rivaliteit. In ieder geval is de harmonie die we dus eerder gekend hebben, hier helemaal niet op terug te vinden.
Je hebt moed nodig in de kwestie om terug te vechten, wil je wel vechten schiet me te binnen.. je bent wel een vechter denk ik, voor de goede eerlijke zaak dan.
Er speelt zich wellicht op het moment wel een conflict af, innerlijk of door externe omstandigheden waar je moet vechten. Innerlijk omdat je met je gevoel aan het vechten bent?
Ook de vorige kaart liet dat zien he.. de ideen die er bestaan, het uitvogelen wat te doen, flexibel zijn of verandering van gedachte.

Ok, de volgende kaart, de omgeving, wat speelt er parten in de omgeving.. de officiele term wat is de houding van de omgeving weet ik niet of die zo te gebruiken is.
Er ligt namelijk de kaart van zwaarden 3.. right. De afbeelding is een groot rood hart met op de achtergrond donkere wolken en 3 zwaarden door het hart gestoken. Misschien wel 1 van de meest tragische of dramatische kaarten uit het deck dus.
Het hart, onze gevoelsaard is verwond.. er is sprake van tegenslag, verlies en we trekken ons dat erg aan (ligt aan het hart, hartezeer zijn enkelijke steekwoorden)
Er is sprake van droefheid, leed waar je onder gebukt gaat, eliminatie van een persoon. Het is ook het 'losmaken' van een situatie, het afscheid nemen.
Kan afscheid zijn van een instelling of een mening, kan afscheid zijn van een persoon.. ik ga even van de persoon uit, mogelijk toch die ridder van pentakels waar ik het eerder over had met je.
Die schildknaap van staven ondersteboven was ook al een gebroken hart.

Dan komt de hoop en vrees. We zien een koning van pentakels, ik weet niet of we het over dezelfde persoon hebben... kan zijn he dat iemand de adolecentie is ontgroeid en nu de koning is geworden, kan ook zijn dat we het hebben over een nieuw persoon die je zal gaan helpen. Mannelijk persoon denk ik dan.
Het is iemand die de omgeving wel heeft gezien, zijn dingen heeft geleerd en nu te midden van zijn rijkdommen die zijn vergaard kan genieten. Kan helpen bij andere mensen om ook de rijkdom te proeven voor hun eigen. Hij weet immers wat de valkuilen zijn, zou je kunnen behoeden. Hij ziet mogelijkheden waar jij ze nog niet zag, ziet een stuk land en kan daar prima op bouwen en oogsten.
Het is ook een man die financieel is ingesteld.. geld opent deuren zegt hij, weet hoe je winst kan maken van weinig financiele middelen. Hij beoordeelt de mensen eerder op hun bezit, dan op hun innerlijk. Gelooft wat hij ziet, niet in fabeltjes. Hij geeft ook graag geld uit, kadootjes, geld, dat is zijn manier om het tonen van liefde.
Ik denk nu.. hoop je nou dat die persoon volwassen word, hoop je dat hij de man word en niet de jongen blijft, of hebben we het over een nieuw persoon die je helpt.. ik weet het nog niet..

Dan de uiteindelijke afloop Nikee.. hoe leuk kan je het hebben met "De zegewagen" zo heet de kaart, het is de kaart uit de grote arcana.
Doet mij denken dat wat er gebeurt is, of wellicht nog mee bezig bent, wel uiteindelijk een les voor je is.. iets waar je dus wijzer van word. Sterker van word, nodig om te groeien in je leven, een stuk bagage waaruit je kan putten.. ook al is het niet altijd leuk, hou je er wel weer iets aan over om het zo even te zeggen.
Goed, wat betekent de kaart dan.. nou de kaart betekent heersen over je gevoel. Zelfbeheersing, evenwicht, discipline. Gevoelens verkeren weer in harmonie, geen stemmingswisselingen meer.. de wagen op de kaart staat in het midden.. het centreren het middelpunt zijn of het 1 zijn met jezelf.
Ik zeg het volgende.. denk niet langer na bij wat je voelt, zet juist de vraagtekens bij gevoeligheid van je gedachten. Ben je werkelijk wat je naar buiten laat zien of ben je innerlijk juist iemand anders en mag je jezelf meer laten zien?
We kunnen negatieve gevoelens in bedwang houden, overgevoeligheid of depressiviteit.
Het is de kaart van het overwinnen, en het onder controle krijgen van moeilijke omstandigheden. Zelfexpressie.

Nou.. dat is m Nikee.. de legging is gelegd en verteld.. zelf hou ik hier en daar als je het niet erg vind een slag om de arm. Met name om die ridder... is het een obstakel of hulp, ik neig naar te zeggen dat je partner niet op 1 lijn ligt met jou gevoelens. Het letterlijke 'dwarsliggen' zien we op de tafel eigenlijk.
Waar eens werd gedacht gelukkig te zijn, is dat omgedraaid.. er veranderde wat, ik weet niet wat maar je kreeg niet meer het idee dat je gelukkig was. Ging om aandacht vragen wellicht.. je stelt jezelf misschien de vraag mag ik niet die koningin van staven zijn? Jawel dat mag jij ook.. iedereen mag voor zichzelf zijn wat hij wil zijn. Iedereen mag tonen wie de werkelijk jij bent, het hoeft niet in een pasvorm.
Je hebt er ook zo je ideen over, de verandering in de lucht.. de strijd die je voert.. innerlijk vermoed ik op de staven 5, maar ook uiterlijk.
Het hartenzeer komt sterk naar voren in de legging.. je bent er misschien wel klaar mee.. en wilt verder.
Wat dan die koning doet op hoop en vrees.. het zijn niet de karaktereigenschappen van jou, het zijn die van een ander. Wellicht dezelfde ridder maar die nu bijgedraaid is.. nog steeds zichzelf, maar wel ok.. of een andere persoon, of .. nou ja misschien wil je me helpen met de uitleg ervan.
Uiteindelijk, kom je wel weer in evenwicht, de zegewagen zal zegevieren! Het weer 1 worden met jezelf. en tonen van jezelf de harmonie weer hervinden. En als dat weer eenmaal op de rit is, heb je er van geleerd en ben je klaar voor een nieuwe aas.. nieuwe grond.

Goed, dat was m.. hoop dat je er wat mee kan.. belangrijker nog, of je het herkent natuurlijk!
Bij vragen of opmerkingen gewoon stellen hoor, hier of op mail, PM.
The truth was in here.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:08:53 #201
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63140700
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:00 schreef Bastard het volgende:
Update lijstje

-Flauriana
-Vivi
-Tristessa
- mazaru
- Lonaa
- Michielos
- Windigo
Michielos, je staat er op maat
RW deck overigs.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bastard op 12-11-2008 07:59:21 ]
The truth was in here.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:10:36 #202
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63140751
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:26 schreef Vivi het volgende:
Oke, ik ben next dus ik zal mijn vraagstelling iets specifieker maken; ik wil graag wetenwelke kant het opgaat in mijn huidige relatie en qua werk wil ik een bepaalde richting uit en hoe ik dat het beste kan aanpakken. Oh ja, en of ik een andere woning krijg .
Euh goed, werkmogelijkheden, relatieperikelen, en verhuizen in 1.. Ik ga het proberen voor je, maar hier is moeilijk een vraag van te maken. Zijn er dingen te combineren?
The truth was in here.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:46:17 #203
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63142041
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:10 schreef Bastard het volgende:

[..]

Euh goed, werkmogelijkheden, relatieperikelen, en verhuizen in 1.. Ik ga het proberen voor je, maar hier is moeilijk een vraag van te maken. Zijn er dingen te combineren?
Euh..als ik van mijn relatie mijn werk maak belanden we meteen in dubieze sferen .

Oh ja, en mijn gezondheid is ook bagger..maar goed, doe maar gewoon wat en dan merk ik vanzelf wel wat er boven komt drijven .

Ik zit gewoon in een algehele impasse .
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:50:27 #204
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63142235
Ok, nou ben nu al nieuwsgierig wat de kaarten gaan zeggen dan!
The truth was in here.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:54:01 #205
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63142408
Ik al drie weken!
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:59:44 #206
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63142664
Ja sorry hoor Ik weet dat mensen lang wachten.. maar ik doe het liever als ik alleen thuis ben. Kinderen op bed, vrouw naar cursus of avonddienst, tv uit, kaarsje aan.. wierrook aan, kat op tafel en dan in alle rust kijken wat er komen gaat. Beter resultaat ook denk ik.
The truth was in here.
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:04:23 #207
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63142828
Snap ik, ik bedoelde er niks vervelends mee hoor .
  woensdag 12 november 2008 @ 07:36:13 #208
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_63149551
Hoi Bastard, zou je voor mij ook een algemene legging voor de komende tijd kunnen doen? Ik ben zelf ook bezig met tarot en runen, maar soms is het goed om dingen door een ander te laten interpreteren
  woensdag 12 november 2008 @ 07:59:33 #209
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63149712
Je staat er op!
The truth was in here.
  woensdag 12 november 2008 @ 08:59:26 #210
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_63150319
Dankjewel
pi_63253964
Hijg pug..ik heb er een nodig nu!
AUB!
Wanhopig kijkt erbij!
HELPPPPPPPPPPPPP!!!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 16 november 2008 @ 01:04:02 #212
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63253977
is het een drug ofzo:')
je hebt een heftige avond gehad he
pi_63254174
quote:
Op zondag 16 november 2008 01:04 schreef Michielos het volgende:
is het een drug ofzo:')
je hebt een heftige avond gehad he
ik gebruik never drugs!Ik ben nogal prettig gestoord..en ik hou daarvan dus...
do not darken me..
maar de hele week is nogal hefttig verlopen..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 16 november 2008 @ 01:40:20 #214
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63254431
Tja, mijn hele jaar verloopt nogal heftig, en ik wacht al een tijdje dussss......
pi_63254456
quote:
Op zondag 16 november 2008 01:40 schreef Vivi het volgende:
Tja, mijn hele jaar verloopt nogal heftig, en ik wacht al een tijdje dussss......
Komt wel tot rust tzt...
  zondag 16 november 2008 @ 10:30:03 #216
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_63257282
Geduld is de sleutel mensen
  zondag 16 november 2008 @ 12:56:03 #217
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63259593
Ik bedoelde alleen maar dat ik geen voorkruipers tolereer
  maandag 17 november 2008 @ 19:47:11 #218
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63297433
Vivi, voor jou vanavond 10 kaarten die naar ik hoop je iets duidelijkheid kunnen geven over de zaken waar je mee 'worstelt'.
Ik doe een algemene legging, hebben we wel een breed vlak, we zien wel wat er naar voren gaat komen daarmee

Goed daar gaan we, met kaart 1, het nu, wat speelt er.
We zien zwaarden aas op de kop, het is een kaart van tegenspoed.. of eigenlijk het gevoel hebben van onveiligheid, niet behachelijk voelen. Je hebt misschien het idee dat er onheil nadert en dat de succes uitblijft. Mogelijk heb je jezelf in die positie gebracht.

Kaart 2, wat kruist het pad, of wat is de hulp of belemmeringen in de situatie.
Het is de kaart bekers 10, een kaart van harmonie. We zien hier een gelukkig paar mensen met een paar kinderen, het is een gezegende situatie. Duidt op partnerschap, of een sterke band.
Komt bij mij over alsof je een bijzondere vriend of vriendin hebt, die je helpt in de moeilijke momenten die je misschien kent.. helpt bij het onbehagen wat je dan kennelijk vlgs de eerste kaart hebt. Goed mogelijk ook is dat je thuissituatie je veel steun geeft in deze tijd?

Ok, wat zien we in het verre verleden, minimaal een jaar terug, we zien de hogepriesteres uit de grote arcana,
Er zijn verborgen factoren die spelen op de situatie nu voor handen, we zien veranderlijke omstandigheden als de kaart op tafel ligt. De symboliek wat dat aangeeft is de maan op de kaart, deze staat voor de overgang, echter zou dat wel als verrassing bij je gekomen kunnen zijn. Het zou ook goed een belangrijke verandering kunnen zijn geweest, eentje die je dieper inzicht heeft gegeven.

Wat zien we in het recente verleden, we zien de koning van pentakels. Vaak ook echt een mannelijk persoon in onze omgeving.
Deze rustig en bedachtzame man, berekenend van karakter, goed met financien waarschijnlijk, misschiien een beroep als makelaar, of in de bouw, misschien in de mechanica heeft invloed gehad op je situatie. Hij gelooft pas wat als hij met zn eigen ogen gezien heeft, kan conservatief zijn.

Dan krijgen we de mogelijke toekomst, bekers 6.. het is een kaart van (moeten) gaan loslaten. Een gebeurtenis in het verleden mag van je afgeworpen worden. Want het leven is NU en niet in de jaren terug of in je jaren die komen, dit is het moment zegt de kaart. Dat valt waarschijnlijk niet mee, maar het zal je helpen om de dingen eens op een rij te zetten of op te ruimen wat er gespeeld heeft,. Kan betekenen afscheid nemen van oude vrienden of bekenden je hebt ze niet meer nodig omdat je verder gegroeid bent.
Sluit mijnsinziens goed aan bij de kaart het verleden, dat wat er (onverwachts) gebeurt is, wat waarschijnlijk een duidelijkheid heeft gegeven over iets of iemand, misschien wel die koning van net, wat een impact heeft op je. Deze kaart zegt, laat dat los. Ik zou zeggen dat we de dingen meemaken om te leren, het is gebeurt, we leren en gaan weer verder, nieuwe dingen meemaken.

De nabije toekomst dan, wat zegt die kaart, het is de keizerin ondersteboven.
Ook een kaart uit de grote arcana, ook een belangrijke kaart, vaak inzichten in de levenslessen voor ons. Of belangrijke zaken waar we rekening mee kunnen of moeten houden.
Deze kaart zegt dat er geen groei is, geblokkeerde gevoelens. Het niet los kunnen laten van iets van eerder waardoor er stagnatie is in de ontwikkeling.
Het iets willen bereiken maar dat het niet lukt. Frustraties of boosheid over het geheel kunnen je ziek maken.
Wat deze kaart ook aan kan geven is dat er een pijn is op het liefdesvlak, bijvoorbeeld een huwelijksaanzoek wat geweigerd word of overspel. Het moeite hebben met de liefde geven..Oei. Ik weet niet of die zaken zo spelen voor je, hoe je relatie is mits je er 1 hebt natuurlijk. Ik dacht op kaart 2 namelijk het andere uitersten te zien.. tenzij de kaart als belemmering gezien moet worden, maar hij is toch positief.. vraag ik me hardop af. Het is in ieder geval wel de beschrijving van de kaart.

Gaan we verder, hoe ben jij in de situatie. We zien de zon, wederom grote arcana,, belangrijk.
De zon brengt persoonlijke transformatie.. geeft een geslaagde prestatie.
Mogelijk het herstel van ziekte. Wedergeboorte is de hoofdbetekenis van de kaart, problemen overwinnen, wedergeboorte kan ook letterlijk zijn.. een nieuwe look aanmeten, ander kapsel wat vervolgens dan weer een goed gevoel geeft.
Misschien dat die kaart van de mogelijke toekomst dan niet nodig is.. denk ik weer hardop. Dat je het wel doort hebt dat je in het nu moet leven, het verleden los laat dat het geen betrekking meer op je heeft. Of misschien weet je het wel en doe je het nog niet..?

De volgende kaart is die van de omgeving, op welk omgeving heeft deze vraag invloed, of heeft de omgeving invloed op jou.
We hebben hier ook waarschijnlijk weer een man, een zwaarden koning ondersteboven. Kan ook een situatie zijn.. in dat laatste geval ben je slachtoffer van een onrechtvaardig besluit. (Hallo zwaarden aas) het kan een persoon zijn die wraak zoekt of wraakgevoelens heeft.Wee degene die zijn pad kruist want hij kan hard toeslaan. Iemand die hem tegenwerkt zet hij aan de kant. Het beramen van snode plannen, het zetten van vallen, het moedwillig tegenwerken. Onrechtvaardigheid op zijn top misschien.. kan ook letterlijk gezien worden alsin dat je het recht tegen je hebt, problemen met de wet.
Ik denk dat deze man, of situatie jou dat onbehachelijk gevoel geeft?
Misschien dat je daarmee moet kappen? Ik heb ook geen idee hoor, jij weet vast beter te verduidelijken waar de kaarten mogelijk voor staan dan ik..
Ik geef alleen de uitleg van ze..

De volgende kaart is de kaart van hoop en vrees, kan je meehelpen om verder te komen. Zwaarden 6.
Dit is een mogelijke reiskaart, vaak een reis van afscheid nemen van iets en verder gaan, de golven op de voorgrond van de kaart duiden op de roerige periode die we achter ons willen laten en we nemen ons hele hebben en houwe mee om verder te gaan. Op zoek naar de betere tijden op zoek naar de emotionele stabiliteit die we willen hebben. En ja, deze kaart kan ook duiden op een verhuizing als zodanig! De moeilijkheid raakt je dan niet meer.

Uiteindelijke afloop. Munten 9 ondersteboven.
We zien dat de situatie nog niet ten einde is want het is een kaart van bijna completie van iets maar nog net niet helemaal. Vandaar ook de 9 en niet de 10. Duidt ook op verlies, ik denk het verlies wat je kan hebben om beter te worden, vandaar de reiskaart van net, het weggaan van iets.
Wat deze kaart wil zeggen is dat je naar jezelf moet luisteren, wees wijs die komt van binnen.
En dat is ook wat je waarschijnlijk wel weet.. althans als ik naar de kaart de zon kijk. Je weet dan waarschijnlijk wel wat je moet doen.. maar nu nog het doen er van.

Dat was m dan alweer.. de legging van de 10 kaarten vandaag.. een roerige periode, wat je ook wel een beetje liet doorschemeren in een paar posts hier.
De periode is nog niet om, mogelijk ben je nog steeds het slachtoffer van onrecht, of van een man die erg tegenwerkt bij je?
Herken je deze situatie een beetje? Of heb ik het helemaal mis hier?
Die tweede kaart is wel een beetje de vreemd eend in de bijt moet ik zeggen, of het nou de hulp is of de belemmering, wat denk jij er van?
The truth was in here.
  maandag 17 november 2008 @ 21:21:39 #219
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63300148
Ik ken Vief maar een klein beetje en zelfs ik herken de kaarten.
Je doet hele goede leggingen Bastard.

En voor Vief.
pi_63301091
Vief....
pi_63303996
Dankje voor de legging Bastard!

Ik herken er wel verschillende dingen in.
Ht is een tijdje geleden uitgegaan tussen mij en mn ex, dus dat is denk ik de ridder van pentakels die je bedoelt. Waren in feite een beetje uit elkaar gegroeid. Hij is idd meer een vrijbuiter, dat klopt. Alleen denk ik wel dat een beklemmend of bedreigd gevoel een te zwaar woord is. Hmm, dat gebroken hart... herkenbaar...

Ondanks dat ik innerlijk wel aan het tobben ben, heeft de staven 5 denk ik op dit moment vooral betrekking op externe omstandigheden. Denk eigenlijk zelfs buiten de liefde om, namelijk werkgerelateerd. Zit nu in een hele drukke periode met veel deadlines en veel overwerken. Ben op dat gebied ook wel een vechter, kan bij wijze van spreken vechten en doorgaan tot ik erbij neerval. De balans werk en prive klopt ook niet echt meer. Dat is ook de reden dat ik nu nieuwe dingen aan het bedenken ben voor als het straks wat rustiger is.. een reis, een cursus, nieuwe dingen ondernemen etc. Ben dus idd wel creatief en op zoek naar avontuur, hou wel van risico's nemen.

En tja, wat hoop ik precies? Weet het zelf niet goed. Toch hopen dat het nog niet definitief voorbij was tussen mij en mn ex, of misschien een nieuw persoon in de plaats? Ben benieuwd wie die koning pentakels zal zijn.
De zegewagen klinkt goed. De baas zijn over mn gevoel. Heb de laatste tijd idd nogal last gehad van ups en downs.

Heel erg bedankt, Bastard! Erg fijn om positieve dingen te lezen. Verder behoorlijk herkenbaar en ook wel confronterend, terwijl ik veel natuurlijk al wel wist. Ook fijn om te weten dat alles uiteindelijk wel goed komt en dat ik verder gewoon in mezelf moet geloven en op de goede weg zit.
  maandag 17 november 2008 @ 23:15:30 #222
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63304100
bastard , deze feedback is heel goed voor je skills als tarotlezer. dat is natuurlijk wel tof he
ik zou sowieso altijd om feedback vragen.
  maandag 17 november 2008 @ 23:24:48 #223
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63304381
Poe, heftig, om het zo te lezen! Allereerst bedankt uiteraard! Ik ga het ff op me in laten werken en nog eens over lezen...en ik PM je er dan nog over als dat mag .
  maandag 17 november 2008 @ 23:26:10 #224
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_63304437
Mag ik ook een legging?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 17 november 2008 @ 23:31:50 #225
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63304613
ik denk dat bastard dat wel goed vind;)
pi_63304783
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:56 schreef Vivi het volgende:
Ik bedoelde alleen maar dat ik geen voorkruipers tolereer
ik wacht al jarennnnnn!!!!!!
  dinsdag 18 november 2008 @ 01:16:35 #227
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63306573
Ik ook !

Wie legt mij neer ?
zzz
  dinsdag 18 november 2008 @ 08:23:48 #228
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63307914
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:12 schreef Nikee_83 het volgende:
Dankje voor de legging Bastard!

Ik herken er wel verschillende dingen in.
Ht is een tijdje geleden uitgegaan tussen mij en mn ex, dus dat is denk ik de ridder van pentakels die je bedoelt. Waren in feite een beetje uit elkaar gegroeid. Hij is idd meer een vrijbuiter, dat klopt. Alleen denk ik wel dat een beklemmend of bedreigd gevoel een te zwaar woord is. Hmm, dat gebroken hart... herkenbaar...

Ondanks dat ik innerlijk wel aan het tobben ben, heeft de staven 5 denk ik op dit moment vooral betrekking op externe omstandigheden. Denk eigenlijk zelfs buiten de liefde om, namelijk werkgerelateerd. Zit nu in een hele drukke periode met veel deadlines en veel overwerken. Ben op dat gebied ook wel een vechter, kan bij wijze van spreken vechten en doorgaan tot ik erbij neerval. De balans werk en prive klopt ook niet echt meer. Dat is ook de reden dat ik nu nieuwe dingen aan het bedenken ben voor als het straks wat rustiger is.. een reis, een cursus, nieuwe dingen ondernemen etc. Ben dus idd wel creatief en op zoek naar avontuur, hou wel van risico's nemen.

En tja, wat hoop ik precies? Weet het zelf niet goed. Toch hopen dat het nog niet definitief voorbij was tussen mij en mn ex, of misschien een nieuw persoon in de plaats? Ben benieuwd wie die koning pentakels zal zijn.
De zegewagen klinkt goed. De baas zijn over mn gevoel. Heb de laatste tijd idd nogal last gehad van ups en downs.

Heel erg bedankt, Bastard! Erg fijn om positieve dingen te lezen. Verder behoorlijk herkenbaar en ook wel confronterend, terwijl ik veel natuurlijk al wel wist. Ook fijn om te weten dat alles uiteindelijk wel goed komt en dat ik verder gewoon in mezelf moet geloven en op de goede weg zit.
Hoi Nikee, bedankt voor je reactie!
Altijd fijn voor mij om te weten of de interpretatie die ik er in zie, ook daadwerkelijk overeen komt bij de vraagsteller. Voor hetzelfde geld liggen er hele andere kaarten, kaarten die onwijs positief zijn, maar dat zou dan niet kloppen met jou liefdesverhaal. Dus wat dat betreft is het altijd leuk natuurlijk om te zien dat de kaarten juist zijn, en de interpretatie bij benadering of goed is.
Net wat je zelf ook zegt, je weet zelf ook wel wat de huidige situatie is, alleen de tarot kan soms dingen aangeven die meer in je achterhoofd zaten.. zoals bijvoorbeeld die wens dat je ex toch wel bij zou kunnen draaien. Dat is de koning op hoop en vrees dan ook denk ik. Alleen word het nu uitgesproken. En dat is vaak zo in de tarot vind ik eigenlijk.. vaak niet iets nieuws, maar meer bevestiging.
Wat je zegt over staven 5 kan ook goed kloppen, staven zijn ook vaak actie/werk gerelateerd.. aangezien we het over de liefde hebben heb ik het daarop proberen te vertalen, maar jou interpretatie komt beter overeen met die van mij. Zie je, de hulp van de vraagsteller is echt nodig bij de juiste duiding van de kaarten.
Bedankt!
The truth was in here.
  dinsdag 18 november 2008 @ 08:26:18 #229
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63307941
Update lijstje

-Flauriana
-Tristessa
- mazaru
- Lonaa
- Michielos (liefdeslegging)
- Windigo
- zhe-devilll
- qu63
- L.Denninger
- Flammie

Iedereen die kaarten kan leggen, of een andere manier heeft van lezen of voorspellen is natuurlijk van harte welkom om te komen helpen, ik denk zeg dat maar even anders moeten mensen soms lang wachten

[ Bericht 17% gewijzigd door Bastard op 26-11-2008 08:03:00 (upgedate!) ]
The truth was in here.
  dinsdag 18 november 2008 @ 08:27:15 #230
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63307960
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:38 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ik wacht al jarennnnnn!!!!!!
Wil je er ook op dan?
The truth was in here.
pi_63310216
Yay! Bijna aan de beurt. Voor informatie/foto's die nodig zijn voor de legging voor mij, mag diegene mij een PM sturen!
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:19:01 #232
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_63311406
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:26 schreef qu63 het volgende:
Mag ik ook een legging?
Whahaha ik ken jou van vorig jaar toen we samen aan iets bezig waren Had ik nooit van jou gedacht! Leuk om te zien..
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:30:38 #233
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_63311723
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:19 schreef Windigo het volgende:

[..]

Whahaha ik ken jou van vorig jaar toen we samen aan iets bezig waren Had ik nooit van jou gedacht! Leuk om te zien..
Als je toen goed opgelet had had je al kunnen weten dat ik er in geïnteresseerd ben
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:50:47 #234
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_63314180
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:30 schreef qu63 het volgende:

[..]

Als je toen goed opgelet had had je al kunnen weten dat ik er in geïnteresseerd ben
Ach, ik had zo mijn eigen preoccupaties *Zet discussie voor in FoBo*
pi_63314809
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:27 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wil je er ook op dan?
Zeker!
  maandag 24 november 2008 @ 14:17:03 #236
31101 _Led_
pi_63477732
Hoe werkt dit nou eigenlijk ?
Ik sta op de lijst, en dan ?
zzz
  maandag 24 november 2008 @ 14:54:09 #237
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63478643
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:17 schreef L.Denninger het volgende:
Hoe werkt dit nou eigenlijk ?
Ik sta op de lijst, en dan ?
En dan ... zal degene die je kaarten wil gaan leggen tzt vragen om meer info.
Waar zou je iets over willen weten, heb je een kwestie die speelt. Sommige vragen om geboortedatum en plaats, ik vraag altijd om een foto van de persoon erbij. En vervolgens kun je de legging dan hier terug vinden, of op de PM als je dat liever hebt.
The truth was in here.
  maandag 24 november 2008 @ 14:57:20 #238
31101 _Led_
pi_63478716
Oh ik wil mijn legging met iedereen delen natuurlijk
Dan kunnen we er nog eens naar kijken als we dit topic over 15 jaar weer opgraven
zzz
  maandag 24 november 2008 @ 15:01:43 #239
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63478832
De uitkomst van een tarotlegging is afhankelijk van de vraag natuurlijk maar de gemiddelde tijdspanne is toch wel een paar maanden, scheelt weer.
The truth was in here.
  maandag 24 november 2008 @ 17:03:42 #240
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63482429
doe mij ook maar een liefdeslegging bastard(ik sta al op t lijstje)
  maandag 24 november 2008 @ 17:05:17 #241
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63482469
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:26 schreef Bastard het volgende:
Update lijstje

-Flauriana
-Tristessa
- mazaru
- Lonaa
- Michielos
- Windigo
- zhe-devilll
- qu63
- L.Denninger

Iedereen die kaarten kan leggen, of een andere manier heeft van lezen of voorspellen is natuurlijk van harte welkom om te komen helpen, ik denk zeg dat maar even anders moeten mensen soms lang wachten
ik wil an sich wel meehelpen. Heb Rider Waithe Tarot ;P
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:03:03 #242
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63516999
Cyntiaa, een liefdeslegging heb jij gevraagd.. die ga ik zo leggen en uitleggen voor je
Even nog wat te drinken pakken!

Goed, we kunnen van start, mn bakkie nespresso bij mij

10 kaarten, zoals de vorige keer ook gelegd, zelfde systeem..
De vraag is om wat te laten zien over je liefdesleven, en ik heb de kaarten geschud en op de tafel gelegd.
Op de eerste positie heb ik de zwaarden vijf ondersteboven, dit is op de positie van nu. Deze kaart geeft aan dat er mogelijk spelletjes gespeeld worden of zijn. We zien verslagenheid en pijn iemand heeft je pijn gedaan of heeft je op je punt gezet en dat heeft je een rotgevoel gegeven. Er kunnen wraakgevoelens meespelen, of bij de ander of bij jou.

Wat kruist het pad, of wat is de hulp dan wel obstakel hierin de situatie. We zien de kaart van de grote arcana, vaak een levensles wat er geleerd word, dit is de kaart de Toren. Beetje een schrikwekkend beeld hier op de kaart afgebeeld. Een bliksem slaat in de toren, en die schiet in brand, er vallen mensen uit naar beneden. En er is een donkere achtergrond met donderwolken. Inderdaad, niet echt een positieve kaart. Het betekent dat er plots iets gebeurt is. De waarheid komt aan het licht en komt als een donderslag bij heldere hemel aan.
Een situatie zal getoond worden zoals ze echt is.. dat kan positief opgevat worden natuurlijk, er komt of is duidelijkheid aan het licht gekomen. Het geeft in ieder geval ook aan dat de huidige structuur gewijzigd word.

Wat hebben we in het verleden.. er is een ridderkaart, de ridder van staven. Vaak ook echt een mannelijk persoon, of duidt de karaktereigenschappen van een vrouw aan met mannelijke trekjes, sterke persoonlijkheid dus misschien.
Maar ik vermoed in het licht van de legging dat we hem even moeten duiden aan een mannelijk persoon.
Iemand die je hebt leren kennen, een impulsief persoon, strijdlustig, moedig en aanwezige persoonlijkheid. Makkelijk om in discussie met hem te gaan want hij heeft vaak een duidelijke mening. Je kan hem liefhebben en haten tegelijkertijd maar je kan niet om zijn enthausiasme en spontaniteit heen. Het is een extrovert persoon, zal misschien veel mensen kennen, vrienden hebben.
Dat is als het om een persoon gaat.. als het niet om een persoon gaat maar een situatie zouden we kunnen zeggen dat er een belangrijke kwestie is waar je voor hebt gestaan in het verleden.

Wat zegt het recente verleden. Bekers 5 ondersteboven, wat deze kaart een wat gemoedelijker karakter geeft.. bekers.. emotie..liefde.. er is vermoedelijk een emotionele strijd geweest en we zijn in rouw gedompeld gezien aan de zwarte rouwkleed wat we dragen. Echter, niet alles is verloren er staan bekers rechtop, er is hoop te zien, mogelijk een terugkeer van een persoon uit het verleden. Er zou sprake kunnen zijn van hernieuwd vertrouwen in een situatie.

De mogelijke toekomst.. staven 3.. staven, actie. 3 is groei. We hebben een onderneming die we gestart zijn, waar we hoopvol naar uitkijken. Er zouden mogelijk resultaten geboekt kunnen worden, die zou voor de deur staan. Kan duiden op een goed advies, of goed samenwerkingsverband.

De nabije toekomst, munten 6 ondersteboven. Misschien de uitkomst van wat de mogelijke toekomst aangeeft, het resultaat. Het resultaat zal niet zijn wat je verdient te krijgen. Een oneerlijke verdeling, onfatsoenlijk of onwettige gebeurtenis speelt parten, dwang.
Er zou misschien in alle onschuld een tegenvaller kunnen komen, je hebt de kleine lettertjes niet gelezen. Een verkeerde voorstelling van iets gemaakt.
Vaak duidt munten ook echt op financieen, een tegenvallende gebeurtenis, geen belastingterugave waar je hem wel had verwacht bijvoorbeeld.

Hoe kijk jij er tegenaan.. we hebben het rad van fortuin ondersteboven. Waar dat een positieve kaart zou zijn, ligt hij nu ondersteboven en is hij minder goedgezind. Het geeft aan dat er mogelijk een terugkeer van problemen word geconstateerd. Iets wat eerder is voorgevallen, gebeurt weer.. of je bent bang dat het nog een keer gebeurt en houdt er sterk rekening mee.
Ik denk nu aan de toren, die voorstelling van figuren die uit elkaar vallen, mogelijk ben je bang voor een herhaling hiervan. Het kan zijn dat je een gevoel hebt veel werk verricht te hebben, en nog te weinig resultaat daarvan terug ziet. Timing speelt daarin een rol.

De kaart van de omgeving, wat leuk in deze legging, de kaart van De geliefde.. maar wel ondersteboven.
Het geeft aan dat er onbalans is, of een verkeerde beslissing. Het duidt aan het leven met je hoofd en niet je hart, en dat geeft niet evenwichtige aan van de kaart. Verder zou het bemoeienissen kunnen aangeven van buitenaf in de kwestie waardoor je in onbalans raakt. Die raad wil je helemaal niet horen, niet weten. Hierdoor verloopt misschien een genezingsproces trager dan verwacht.

Hoop en vrees, munten 10, zeer positief.. de voltooing van 10 laat ons zien dat er geluk is. Weelde en gelukkig zijn. Rijkdom in al zijn facetten. Alles is in orde, stabiliteit. Zou ook kunnen duiden op een overgang.. van vrijgezel naar getrouwd zijn, van alleen wonend samen wonen, werkeloosheid word weer werk hebben.
Dit is denk duidelijk de situatie waar jij op hoopt dat het word, het zou zo en zo kunnen zijn denk je.

De uiteindelijke uitkomst, we zien bekers 2 ondersteboven. Wel het duellisme, het samen 1 kunnen zijn maar is vaak sprake van discussie en moeilijkheden. Een bekoelde liefde zou het kunnen aangeven, toch door verstoring van het evenwicht van eerder denk ik. Voornamelijk bijjjezelf, je zou wel willen maar te diep gekwetst en niet alles op kunnen brengen meer. Miisschien ook door de kaart uit de omgeving, het leven met je hoofd en niet je hart, of die uitspraken uit de omgeving die stoort.
Het geeft aan dat er geen balans tussen jullie meer is, de een geeft, de ander neemt...

Goed, dat is de duiding van de kaarten. Nu weet ik niet of je op dit moment een liefde hebt, zo ja dan gok ik, afgaande op de kaarten dat het niet een heel gelukkig relatie is waar je zo van droomt te hebben (hoop en vreeskaart)
Anderzijds als je geen relatie hebt is het niet zo heel lang geleden dan overgegaan.. (en daarna aangegaan zie recente verleden) maar er is sprake van iets wat zich heeft afgespeeld tussen jullie wat jij zeker niet had zien aankomen. (De toren) . Er heerst even een verslagenheid bij je denk ik dan, op liefdesgebied even geen positief nieuws, wellicht zit je nog midden in de verwerking ervan.. om later weer verder te kunnen gaan. Het is wel belangrijk voor je om dit mee te maken, gezien de grote arcana kaarten, een les of dingen die je er uit op kan pikken waardoor je sterker, slimmer of misschien zelfs minder naief van zal gaan worden. Als het maar niet betekent dat je denkt dat alles slecht is of echt overal gevaar loert, dat is gewoon niet zo.

Heb je hier wat aan, herken je er iets in?
The truth was in here.
pi_63527228
Leg ook eens wat kaarten voor mij bastard als je wil

Ik hoop dat jij me wel goed nieuws kan brengen =]
  woensdag 26 november 2008 @ 08:03:27 #244
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63527654
quote:
Op woensdag 26 november 2008 06:09 schreef Flammie het volgende:
Leg ook eens wat kaarten voor mij bastard als je wil

Ik hoop dat jij me wel goed nieuws kan brengen =]
Staat er op.
The truth was in here.
pi_63528165
Te gek bedankt !!
pi_63528449
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:03 schreef Bastard het volgende:
Cyntiaa, een liefdeslegging heb jij gevraagd.. die ga ik zo leggen en uitleggen voor je
Even nog wat te drinken pakken!

Goed, we kunnen van start, mn bakkie nespresso bij mij

10 kaarten, zoals de vorige keer ook gelegd, zelfde systeem..
De vraag is om wat te laten zien over je liefdesleven, en ik heb de kaarten geschud en op de tafel gelegd.
Op de eerste positie heb ik de zwaarden vijf ondersteboven, dit is op de positie van nu. Deze kaart geeft aan dat er mogelijk spelletjes gespeeld worden of zijn. We zien verslagenheid en pijn iemand heeft je pijn gedaan of heeft je op je punt gezet en dat heeft je een rotgevoel gegeven. Er kunnen wraakgevoelens meespelen, of bij de ander of bij jou.

Wat kruist het pad, of wat is de hulp dan wel obstakel hierin de situatie. We zien de kaart van de grote arcana, vaak een levensles wat er geleerd word, dit is de kaart de Toren. Beetje een schrikwekkend beeld hier op de kaart afgebeeld. Een bliksem slaat in de toren, en die schiet in brand, er vallen mensen uit naar beneden. En er is een donkere achtergrond met donderwolken. Inderdaad, niet echt een positieve kaart. Het betekent dat er plots iets gebeurt is. De waarheid komt aan het licht en komt als een donderslag bij heldere hemel aan.
Een situatie zal getoond worden zoals ze echt is.. dat kan positief opgevat worden natuurlijk, er komt of is duidelijkheid aan het licht gekomen. Het geeft in ieder geval ook aan dat de huidige structuur gewijzigd word.

Wat hebben we in het verleden.. er is een ridderkaart, de ridder van staven. Vaak ook echt een mannelijk persoon, of duidt de karaktereigenschappen van een vrouw aan met mannelijke trekjes, sterke persoonlijkheid dus misschien.
Maar ik vermoed in het licht van de legging dat we hem even moeten duiden aan een mannelijk persoon.
Iemand die je hebt leren kennen, een impulsief persoon, strijdlustig, moedig en aanwezige persoonlijkheid. Makkelijk om in discussie met hem te gaan want hij heeft vaak een duidelijke mening. Je kan hem liefhebben en haten tegelijkertijd maar je kan niet om zijn enthausiasme en spontaniteit heen. Het is een extrovert persoon, zal misschien veel mensen kennen, vrienden hebben.
Dat is als het om een persoon gaat.. als het niet om een persoon gaat maar een situatie zouden we kunnen zeggen dat er een belangrijke kwestie is waar je voor hebt gestaan in het verleden.

Wat zegt het recente verleden. Bekers 5 ondersteboven, wat deze kaart een wat gemoedelijker karakter geeft.. bekers.. emotie..liefde.. er is vermoedelijk een emotionele strijd geweest en we zijn in rouw gedompeld gezien aan de zwarte rouwkleed wat we dragen. Echter, niet alles is verloren er staan bekers rechtop, er is hoop te zien, mogelijk een terugkeer van een persoon uit het verleden. Er zou sprake kunnen zijn van hernieuwd vertrouwen in een situatie.

De mogelijke toekomst.. staven 3.. staven, actie. 3 is groei. We hebben een onderneming die we gestart zijn, waar we hoopvol naar uitkijken. Er zouden mogelijk resultaten geboekt kunnen worden, die zou voor de deur staan. Kan duiden op een goed advies, of goed samenwerkingsverband.

De nabije toekomst, munten 6 ondersteboven. Misschien de uitkomst van wat de mogelijke toekomst aangeeft, het resultaat. Het resultaat zal niet zijn wat je verdient te krijgen. Een oneerlijke verdeling, onfatsoenlijk of onwettige gebeurtenis speelt parten, dwang.
Er zou misschien in alle onschuld een tegenvaller kunnen komen, je hebt de kleine lettertjes niet gelezen. Een verkeerde voorstelling van iets gemaakt.
Vaak duidt munten ook echt op financieen, een tegenvallende gebeurtenis, geen belastingterugave waar je hem wel had verwacht bijvoorbeeld.

Hoe kijk jij er tegenaan.. we hebben het rad van fortuin ondersteboven. Waar dat een positieve kaart zou zijn, ligt hij nu ondersteboven en is hij minder goedgezind. Het geeft aan dat er mogelijk een terugkeer van problemen word geconstateerd. Iets wat eerder is voorgevallen, gebeurt weer.. of je bent bang dat het nog een keer gebeurt en houdt er sterk rekening mee.
Ik denk nu aan de toren, die voorstelling van figuren die uit elkaar vallen, mogelijk ben je bang voor een herhaling hiervan. Het kan zijn dat je een gevoel hebt veel werk verricht te hebben, en nog te weinig resultaat daarvan terug ziet. Timing speelt daarin een rol.

De kaart van de omgeving, wat leuk in deze legging, de kaart van De geliefde.. maar wel ondersteboven.
Het geeft aan dat er onbalans is, of een verkeerde beslissing. Het duidt aan het leven met je hoofd en niet je hart, en dat geeft niet evenwichtige aan van de kaart. Verder zou het bemoeienissen kunnen aangeven van buitenaf in de kwestie waardoor je in onbalans raakt. Die raad wil je helemaal niet horen, niet weten. Hierdoor verloopt misschien een genezingsproces trager dan verwacht.

Hoop en vrees, munten 10, zeer positief.. de voltooing van 10 laat ons zien dat er geluk is. Weelde en gelukkig zijn. Rijkdom in al zijn facetten. Alles is in orde, stabiliteit. Zou ook kunnen duiden op een overgang.. van vrijgezel naar getrouwd zijn, van alleen wonend samen wonen, werkeloosheid word weer werk hebben.
Dit is denk duidelijk de situatie waar jij op hoopt dat het word, het zou zo en zo kunnen zijn denk je.

De uiteindelijke uitkomst, we zien bekers 2 ondersteboven. Wel het duellisme, het samen 1 kunnen zijn maar is vaak sprake van discussie en moeilijkheden. Een bekoelde liefde zou het kunnen aangeven, toch door verstoring van het evenwicht van eerder denk ik. Voornamelijk bijjjezelf, je zou wel willen maar te diep gekwetst en niet alles op kunnen brengen meer. Miisschien ook door de kaart uit de omgeving, het leven met je hoofd en niet je hart, of die uitspraken uit de omgeving die stoort.
Het geeft aan dat er geen balans tussen jullie meer is, de een geeft, de ander neemt...

Goed, dat is de duiding van de kaarten. Nu weet ik niet of je op dit moment een liefde hebt, zo ja dan gok ik, afgaande op de kaarten dat het niet een heel gelukkig relatie is waar je zo van droomt te hebben (hoop en vreeskaart)
Anderzijds als je geen relatie hebt is het niet zo heel lang geleden dan overgegaan.. (en daarna aangegaan zie recente verleden) maar er is sprake van iets wat zich heeft afgespeeld tussen jullie wat jij zeker niet had zien aankomen. (De toren) . Er heerst even een verslagenheid bij je denk ik dan, op liefdesgebied even geen positief nieuws, wellicht zit je nog midden in de verwerking ervan.. om later weer verder te kunnen gaan. Het is wel belangrijk voor je om dit mee te maken, gezien de grote arcana kaarten, een les of dingen die je er uit op kan pikken waardoor je sterker, slimmer of misschien zelfs minder naief van zal gaan worden. Als het maar niet betekent dat je denkt dat alles slecht is of echt overal gevaar loert, dat is gewoon niet zo.

Heb je hier wat aan, herken je er iets in?

Wederom erg bedankt, Bastard!

Ik lees het even door en laat het even bezinken. Kom er op terug!
  donderdag 27 november 2008 @ 07:33:54 #247
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63556241
Ok mijn eerste poging tot een tarot lezing: Here goes:

Eerste kaart(het heden):
De dwaas(normale georienteerd)
:
Interpretatie: De zon achter de dwaas doet denken aan die ene goddelijke geest die alles wat geschapen is met leven vult. Simone, zoals je ziet staat de dwaas op het punt om van de rots af te stappen. Uit zijn hand groeit een bloem en het witte hondje volgt hem speels. De dwaas doet mij laten denken dat jij extravert bent, een sociaal aangelegd type dat er niet tegen kan om alleen op haar kamer te zitten. Het feit dat de dwaas van plan is om van de heuvel af “het diepe in te springen” so to speak doet mij vermoeden dat je er zelf al eens over gedacht hebt een nieuw avontuur te beginnen. In de context van de vraag denk ik hierbij aan een nieuwe baan. De vraag die hierbij rust is:
“voel jij je opeens avontuurlijk?” en “heb je er zelf al aangedacht om een nieuwe baan aan te nemen?” Het detail hierbij is belangrijk.

De 2de kaart omvat een obstakel of een geschenk dat je hierbij zult ontvangen. Het is:

De maan(correct georienteerd):
Interpretatie: Ha, Simone een 2de kaart uit de grote Arcana, juist georienteerd. Zoals je ziet komt er een rivierkreeft uit het water. Dit symboliseert het leven waarin alles ontstaat. Zoals je verder ziet zie je een hond en een wolf blaffen naar de maan, die al zijn facetten laat zien(halve maan, volle maan e.d.). Deze kaart betekend dat wil je het pad naar dit nieuwe volgen, het pad naar de bergen, je zorgvuldig moet zijn en geen stap moet overslaan. Alles moet meegemaakt worden. In de context van je vraag kan deze kaart indien je werk zoekt een zegening zijn. Het betekend dat indien jij ZOU besluiten weg te gaan bij de Jumbo, jij dit weldoordacht doet. Je bent niet het type dat intuitief en impulsief ontslag neemt om vervolgens haar heil bij de eerste de beste nieuwe werkgever te zoeken, Simone.
Dit is echter een tussenkaart van de eerste. Tot dusver is de conclusie : “Je bent een extravert persoon, je zult niet alleen werken voor het geld maar ook voor de sociale contacten. Je hebt er zelf al eens over nagedacht om ergens anders te gaan werken. Indien jij besluit ergens anders te gaan werken, doe jij dit welbewust en weloverwogen.” De derde kaart is het recente verleden:

Ridder van pentakels(juist georienteerd):
Interpretatie: De ridder zit zoals je kunt zien op een stevig gebouwd paard, met een groot pentakel in zijn handen. Pentakels staan doorgaans voor materialistische zaken Simone(het engelse begrip in de Tarot is dan ook “coins” ipv Pentacle), de ridder van pentakels is erop gericht om dagelijkse zaken zoals werk, geld, milieu op een correcte wijze op te lossen. De kaart geeft zoals gezegd het recente verleden aan. Hierbij kun je denken aan het peinzen over je werk, wellicht voel je je ondergewaardeerd op je werk en ben je net als een werkpaard “overgewerkt”. Het kan zomaar zijn dat je weinig zin had een tijdlang om te werken maar dat je het sociaal contact an sich wel waardeerde. In de context van je vraagstelling zou het zomaar waar kunnen zijn. Je ziet jezelf als een goede werker(je bent i.t.t. andere “werkers” bij de Jumbo waarschijnlijk niet het type dat de handen in haar zakken steekt en even niks gaat doen), maar ook als een sociaal wezen zoals al eerder vermeldt was. De conclusie die ik uit het recente verleden trek is “Je hebt je een tijd overwerkt gevoeld of misschien zelfs ondergewaardeerd”. De kaart vertoont als laatste een mooie triade met hetgeen al eerder aan bod is gekomen.

De 4de kaart: het verleden.
Koningin van Staven(Juist georienteerd)

Interpretatie: Het archetype dat deze kaart symboliseert, Simone, is een koningin, deftig en wel die met haar symbolen van domein in haar handen zit. IN haar rechterhand een staaf en in haar linkerband een zonnebloem, welke duidt op goddelijkheid. Haar troon is versiert met leeuwen welke duiden op eigenzinnigheid, eigentrots en waardigheid, allemaal facetten zoals jij in het leven stond/staat. Een zwarte kat, die op de voorgrond suggereert spiritualiteit of een zeker geloof hierin. De koningin komt op mij over als assertief zijnde, als iemand met liefde en begrip. Voelde jij jezelf wellicht als een empatisch mens, dat meer mensenkennis lijkt te hebben dan andere mensen om je heen? De kaart geeft verder belasting aan wat wellicht de 3de kaart meer kracht bijzet. De vragen die bij deze kaart rijzen zijn “Waarom heb jij jezelf teveel belast?”, “In welke mate ben je gegroeid i.t.t. vroeger?”
De vijfde kaart sugereert de mogelijke toekomst(aah we komen ergens ). De conclusie die ik op basis van de voorgaande 4 kaarten trek is een extravert persoon met zeer goede social skills, begripvol t.o.v. andere mensen. Het werk bij de Jumbo is je misschien gaan vervelen maar je vindt het sociaal contact dat je met bepaalde mensen hebt daar zeer goed. Ook zie ik je als een betere werker dan sommige andere mensen daar. OK de 4de kaart:

De MOGELIJKE(zie disclaimer laatste pagina) toekomst:
Zwaarden 3 (juist georienteerd)
Interpretatie: Ai, Simone, de harten 3. Ja er is pijn en lijden. Lijden hoort bij het leven. Verlichting of regen, komt van rouwen en huilen. 3 grote zwaarden doorklieven een hart. Het hart suggereert echter dat pijn ten aller tijden verlicht kan worden wanneer je je hart verzoekt om te begrijpen wat je wilt bereiken of niet wilt doen. In de context van je vraag vermoed ik persoonlijk dat er binnen een half jaar een onaangename situatie plaatsvindt op het werk, of het nu de Jumbo is, of een andere zaak waar je wilt of gaat werken. Deze situatie zal je misschien verdrietig maken, doch op basis van de voorgaande kaarten vermoed ik dat jij hier op een correcte, vlotte manier doorheen zult komen. Je bent het type nu eenmaal niet om stil te staan bij dit soort akkefietjes, Simone. Hoe dan ook, binnen een half jaar zal deze situatie plaatsvinden. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat er iets ergs gebeurd met een collega op het werk, waar jij bevriend mee bent. Aangezien jouw sociale vaardigheden goed zijn, vermoed ik dat jij diegene hier uitstekend mee kunt helpen.

Hoe kijk jij er tegenaan?
De ridder der Kelken(correct georienteerd)
Interpretatie: De ridder van kelken is een niet oorlogszuchtige ridder, ik zou zelfs durven zeggen bevallig, Simone. In zijn hand heeft hij een kelk welke verlangen, creatieve verbeelding en gevoelens suggereert. Zijn gevleugelde helm suggereert dat zijn verbeelding een vlucht genomen heeft. De kelken ridder is een persoon dat zichzelf ontwikkeld om anderen onbaatzuchtig van dienst te zijn. Hoe jij er zelf tegen aankijkt , Simone , volgens deze kaart is als de persoon die het werk bij de Jumbo leuk vind om sociale en dienstelijke redenen. Dit betekend niet dat jij er heel erg mee zou zitten als je ontslagen wordt omdat jij zoals er al uit een vorige kaart gekomen kwam , je snel kunt aanpassen en vrienden kunt maken. Je bent zoals eerder gezegd een extravert type, met bovengemiddelde sociale vaardigheden. Het werk van de Jumbo is soms vermoeiend, soms ga je er met tegenzin heen, maar je hebt over het algemeen een goeie band met je collegae. Indien jij bijvoorbeeld ontslagen wordt, zou je het jammer vinden, maar het zou niet bepaald een hartbreuk veroorzaken.

Conclusie: jijzelf zou geen echte problemen ervaren indien jij ontslagen zou worden bij de Jumbo of er weg wil gaan. Je vindt snel nieuw werk en past ook hier je in een snel tempo aan. Wees blij met je extraversie(socialiteit) en sociale vaardigheden. Er zijn mensen zo introvert dat ze geeneens een normaal gesprek kunnen aangaan..

De omgeving:
Interpretatie(kelken 6): Deze kaart symboliseert samenwerking! In de context van je vraag kan dit puur en alleen aanduiden dat jij een prettige collega bent om mee samen te werken Simone. Nee , vijanden zul jij bijna niet hebben en die paar “vijanden” die je hebt, zijn je moeite en tijd niet waard. We zien twee kinderen kelken met bloemen in een tuin sorteren. De man die op de achtergrond staat suggereert je toekijkende baas of bazin. De boodschap die hierbij naar voren komt is een zeer prettige. Je werkt goed samen en dan heb ik het niet alleen op het werk maar ook op andere gebieden. Noem het je sociale vaardigheden wat dan ook, maar jij kunt enkel vrienden maken in je leven, Simone. Een prima kaart. Het universeel archetype van deze kaart vormt een mooie triade met bijvoorbeeld een negatievere kaart namelijk de harten 3. Indien het een collega van je is , of een vriendin die een groot lijden tegemoet komt, is er deze kaart die juist DIE persoon gerust kan stellen. Jij stelt je op als iemand die op het juiste moment compassie kan tonen en bent een ware vriend alsmede een prettige collega!

Hoop en vrees:
Interpretatie: De kelken 2 heeft in dit geval een omgekeerde werking, Simone , omdat hij omgekeerd ten tonele verscheen. Op het plaatje is te zien een man en een vrouw die samen toosten. Aan hun gespiegelde houding en gebaren valt te zien dat het intimiteit uitstraalt. De caduceus van Hermes, het gezicht van genezing en vernieuwing herrijst vanaf de 2 kelken, die staan voor spirituele of geestelijke wijsheid. In de context van je vraag EN het feit dat de kaart omgedraaid ten tonele verscheen kan het duiden op de vrees van het alleen zijn, het duellisme en het denken met je hoofd op momenten dat je hart moet spreken. Het kan ook duiden op de vrees dat je aanwezigheid niet op prijs wordt gesteld of dat het werk dat jij zo goed doet, ondergewaardeerd wordt.

De kaart kan in omgedraaide positie ook een wegcijfering betekenen. Wellicht dat jij je ten koste van andere mensen wegcijfert. De vraag die hieruit naar boven rijst is “Hou jij evenveel van jezelf als van anderen?” en wat is je vrees hierin?

De laatste kaart, de algehele conclusie:

Interpretatie: Gerechtigheid(juist georienteerd) WOW!! Gerechtigheid is de conclusie die ten dele valt. Wat er ook gebeurt Simone, je zult de juiste keuze maken. Je hard werken en collegialiteit ZULLEN beloond worden en je neemt verantwoordelijkheid voor je acties. Op het plaatje kun je zien dat gerechtigheid tussen 2 palen zit, wat neutraliteit en uitgebalanceerdheid suggereert. Gerechtigheid houdt in zijn rechterhand een weegschaal vast en in zijn linkerhand het zwaard van oordeelkundigheid. Gerechtigheid maakt besluiten op basis van weldoordachte keuzes wat de voorgaande kaarten eigenlijk ook al laten zien. De uitgestrekte voet van gerechtigheid laat zien, Simone, dat hij altijd bereid is om te handelen en om te helpen. Gerechtigheid zorgt voor evenwicht en balans. Buiten het werk om kun je denken aan bepaalde zaken die je kwaad maken. Denk hierbij aan oneerlijke voorkeursbehandelingen en oneerlijkheden die een obsessie voor je lijken te zijn.
In de context van werk , Simone, zien we dat de keuze om bij de Jumbo te blijven werken, geheel jouw keuze is. Je zult niet ontslagen worden , juist omdat jij een goede collega bent, die tenminste weet wat werken is. Mocht jij ervoor kiezen om ergens anders te gaan werken, slaap gerust, door je uitstraling en sociale vaardigheden zul jij ook in een nieuwe omgeving je draai goed kunnen vinden!
Simone, je komt er wel! En dat is mijn conclusie.

haar reactie:

Michiel- WIe wilt een tarot reading? zegt:
for u
-Michiel- WIe wilt een tarot reading? zegt:

hahahaha

De overdracht van "Tarot lezing.doc" is voltooid.

simonee; •$0. zegt:
damnnn
simonee; •$0. zegt:
dit gaat even dure
ja haha

heb er plaatjes bijgezet

simonee; •$0. zegt:
damnnn
simonee; •$0. zegt:
eg wel goeie
simonee; •$0. zegt:

zullen vast
simonee; •$0. zegt:
nu nog kijke of t goed met me gezint is
spelfouten inzitten
simonee; •$0. zegt:
maak nix
simonee; •$0. zegt:
damn diejs goed
simonee; •$0. zegt:
ff verder leze
simonee; •$0. zegt:
damnnn
simonee; •$0. zegt:

simonee; •$0. zegt:
diejs goed
simonee; •$0. zegt:
niet te geloven
simonee; •$0. zegt:
ik ga t nog ns leze
loool ik hoop dat je t mooi vond ofzo
simonee; •$0. zegt:
ja hendig goed !!
simonee; •$0. zegt:
ik kan gewoon niet stoppen het te leze
dan heb ik t goed gedaan
simonee; •$0. zegt:
ja

----------------

Ok, dankjewel. Mag ik nu ook leggingen doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Michielos op 27-11-2008 08:25:46 ]
  donderdag 27 november 2008 @ 07:42:45 #248
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63556300
quote:
Op donderdag 18 september 2008 13:17 schreef Bastard het volgende:
Zullen we anders een nieuw lijstje maken.. het is toch een beetje onduidelijk wie er nog zit te wachten op een legging en waarvoor. En misschien is in de tussentijd het antwoord al op diegene zn pad gekomen en heeft de legging geen toegevoegde waarde meer.

Nieuwe ronde nieuwe kansen.. iedereen die iets voor iemand anders kan betekenen dmv leggingen, lezingen, runen etc zijn hierbij uitgenodigd om te helpen.
En diegene die een vraag hebben mogen hem hier stellen.

Zonde van zo'n leuk topic om die te laten verstoffen.
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 18:01 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Dit graag. Mijn zus heeft laatst op mij geoefend en ik wil eens zien of er ong hetzelfde uitkomt
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 27 november 2008 @ 08:16:56 #249
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63556624
Leuke legging en interpretatie Michielos!
The truth was in here.
  donderdag 27 november 2008 @ 08:19:38 #250
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63556649
Wij danken u Bastard. Is ie "leuk" of is het "goed"?
Zoals je ziet interpreteer ik de kaarten wellicht iets anders.
Ik doe niet echt aan stockreading, het licht moet vallen op hoe ik de kaarten op dat moment zie, en hoe ik mijn intuitie erop laat schijnen.
  donderdag 27 november 2008 @ 08:27:59 #251
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63556739
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:19 schreef Michielos het volgende:
Wij danken u Bastard. Is ie "leuk" of is het "goed"?
Zoals je ziet interpreteer ik de kaarten wellicht iets anders.
Ja maar dat is logisch vind ik.. kijk in grote lijnen zie je wel hetzelfde, jij haalt er andere kenmerken van de kaart uit aan, je leest meer de symboliek van de omgeving op de kaart. (Wil zelf nog steeds een goed symboliek boek hebben)
Vond het ook leuk te lezen dat de ridders haar gemoedstoestand weergeven, waar ik ze meestal betrek op een extern persoon of een eigen eigenschap van zichzelf.
The truth was in here.
  donderdag 27 november 2008 @ 08:29:40 #252
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63556766
heb mijn vorige bericht iets aangepast. Ja ik keek voornamelijk naar het paard, bij stokken heb je echt zo een egzet paard, bij kelken zo een rustig paard en de ridder ziet er gemutlich uit zeg maar
  donderdag 27 november 2008 @ 09:34:05 #253
31101 _Led_
pi_63557777
Hey, effe 1 ding, ik wil mijn legging niet van Michielos krijgen
zzz
  donderdag 27 november 2008 @ 09:51:57 #254
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63558218
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:34 schreef L.Denninger het volgende:
Hey, effe 1 ding, ik wil mijn legging niet van Michielos krijgen
tssssk

[ Bericht 15% gewijzigd door Michielos op 27-11-2008 09:57:57 ]
pi_63589027
Mits iemand een legging wil kan dat ook via mij,

Heb vandaag iemand uit de buurt hier gelegd en die vond het mooi

Gewoon lijstje afgaan dus?
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:50:46 #256
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63589214
ik wil wel een reading van je.
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:04:11 #257
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63589593
MIjn vraag flammie; zal ik de liefde van mn leven ontmoeten?
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:53:50 #258
38396 mazaru
pi_63592526
Ik wil graag een reading van Bastard
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:56:50 #259
31101 _Led_
pi_63592612
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:04 schreef Michielos het volgende:
MIjn vraag flammie; zal ik de liefde van mn leven ontmoeten?
Legging van L.Denninger:

Nee, je zult de liefde van ene Frank den Beijaard's leven ontmoeten.
Daardoor blijft Frank den Beijaard z'n leven lang alleen en sterft ongelukkig op kerstavond.
Ik hoop dat je trots bent op jezelf.

Herken je hier iets in, kun je hier iets mee ?
zzz
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:06:01 #260
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63592848
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:56 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Legging van L.Denninger:

Nee, je zult de liefde van ene Frank den Beijaard's leven ontmoeten.
Daardoor blijft Frank den Beijaard z'n leven lang alleen en sterft ongelukkig op kerstavond.
Ik hoop dat je trots bent op jezelf.

Herken je hier iets in, kun je hier iets mee ?
nog niet. ik moet dit even laten bezinken.. IK kom er zeker nog op terug
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:07:02 #261
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63592885
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:53 schreef mazaru het volgende:
Ik wil graag een reading van Bastard

voorkeursbehandeling alert !!
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:56:55 #262
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63594188
Even de SC tot een minimum beperken svp, dit is/was een vrij serieus topic.
The truth was in here.
  woensdag 3 december 2008 @ 20:20:57 #263
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63734838
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:30 schreef Tristessa het volgende:
Ik had me al een keer aangemeld geloof ik, maar ik doe het gewoon nog een keer . Het zou leuk zijn als iemand voor mij een algemene legging zou willen doen!
Tristessa, your next on the list Een dikke maand gewacht, hopen dat het het waard was!
Goed.. ik ga ze schudden voor je.. een algemene legging.
Zoals je wellicht wel weet, ik leg 10 kaarten in het Keltisch kruis, dit geeft een compleet plaatje voor je denk ik.

Laten we beginnen met de eerste kaart, dit is meteen een kaart uit de grote arcana, het is op de positie van het heden, het nu. Het is de kaart De duivel. We zien op de kaart de duivel afgebeeld, of de god Pan. zijn rechterhand omhoog, zijn linkerhand naar beneden en aan zijn troon zien we een man en een vrouw vastgeketend.
Het geeft aan dat er van binnenuit angsten opgeworpen worden, het vrezen van iets niet kunnen behalen. Het masker opdoen voor de andere mensen bang om herkend te worden, of bang voor jezelf, andere mensen mogen je niet leren kennen.
Als het om een beslissing gaat dan ben je bang om een verkeerde beslissing te maken.. het is eigenlijk een kaart van angst(en). Het is een kaart van facade, een rol die gespeeld moet worden waar je niet uit los kan komen.

Wat kruist het pad of wat zou hulp danwel een obstakel zijn, het is de kaart zwaarden vijf, we zien hier een strijd die gestreden is.. mensen die afdruipen na een strijd en nog steeds een slagvaardig persoon staan. Het is een kaart van drijfveren zoals wraakgevoelens.. uit wraak iets terug doen bij de andere. Het kan ook duiden op iets behalen, en nu het er is is het niet wat men dacht te willen krijgen. Het 'punten scoren' bij een ander persoon. Het is een kaart die wil aangeven dat er nagedacht moet worden.. over de reden waarom we iets willen behalen, wat zijn de drijfveren en zijn deze zuiver? Het is ook een kaart, omdat hij gekruisd ligt op de vorige kaart dat het kan aangeven dat je in strijd bent met jezelf. De vorige kaart een angst kaart, dat je jezelf steeds afvraagt wat je beweegredenen zijn?

Wat hebben we in het verleden, het is bekers 9. De 9 van bijna compleet maken of zijn, nog niet voltooid. De bekers van gevoelens. Op het plaatje zien we een man voor een tafel zitten met zn handen over elkaar.. afwachtend. De kaart ligt onderstboven wat aangeeft dat de wensen niet behaald worden een teleurstelling. Kan duiden op een slechte gezondheid, het geluk en plezier wat er was is ineens weg.

Het recente verleden geeft een mooie grote arcana kaart weer. Het is de Zegewagen. Misschien slaat het op de kaart er voor van bijna voltooing, het is nu behaald. Er is een geweldig balans behaald. Er is een zelfbeheersing, rust en discipline die de overwinning behaald heeft. Er is balans met gevoel en verstand. Er is ook een uitdrukking van centreren op de kaart, het middelpunt staan wellicht. Het beheersen van gewoonten, het in bedwang hebben van problemen of verslavingen.
Maar het meerendeel wat de kaart ons wil zeggen is overwinning. Of met het intellect dus een cursus behalen misschien of op het gevoel het zelfexpressie onder controle hebben denk ik ook.

Wat geeft de mogelijke toekomst, wederom een kaart uit de grote arcana. De hogepriester.
Een persoon op een troon, een staf in de hand, 2 mannen op de voorgrond waarschijnlijk geknield maar die zien we niet echt. Dat is wat de kaart ook een beetje zegt, er worden dingen aan het zicht ontrokken. Verborgen factoren (dat is eigenlijk ook wat de eerste kaart aangaf) . Het is een onzekerheidsgevoel-kaart, de toekomst alvast willen weten, zit het wel goed.
Misschien zijn er veranderende omstandigheden die zich voor gaan doen of je gaan beinvloeden. Je weet ze nog niet, het is nog niet geheel bekend. Het betreft vaak wel een gelukkige wending van omstandigheden, mogelijk dat je dit zelf ook wel aan voelt komen maar dat de daden er nog niet zijn, merk je dat er iets in de lucht hangt.

De nabije toekomst, een schildknaap van kelken. Een kans of een mogelijkheid die zich mogelijk voor gaat doen. Liefde en emotie stroomt, stemmen klinken lief en behagelijk, ontvangkelijk opstellen.
Het is het scheppende, het artistieke bezig zijn, het vinden van een nieuwe opleiding, het talent laten uitkomen. Creatieve ideen krijgen, een creatieve stimulans krijgen.. wellicht zelfs ook een uiting van de kaart het zwanger zijn of worden?! Daar zeg ik wellicht iets verrassends hoor hahaha.. maar het is een mogelijke uiting van de kaart. Het is een scheppend en creatief bezig zijn kaart.

Ok.. wat vind jij in de situatie, wat is je houding wellicht.. het is staven 5 ondersteboven. Ambitie maar ook strijd. Strijd moeten leveren en rivaliteit. Het moeten discusseren of in een redetwist terecht zijn gekomen en je er niet aan kunnen ontrekken, je bent wel degene die er uiteindelijk beter van zal worden.
Het kan ook juist wijzen op het uiteindelijk hebben beeindigd van die strijd. De kaart ligt ondersteboven, dus dat moeten we benadrukken, er komt dan een draai of een stop dat conflict. De routine word doorbroken kaart.
Kan ook (weer) de innerlijke strijd zijn het in strijd zijn met jezelf. Een tweestrijd hebben maar het wel onder controle hebben, mogelijk zelfs het overwinnen van een verslaving.

Wat is de omgeving.. de ruimte voor het ontplooien van iets. Als het die creatieve uiting er is, dan is er ook grond voor. We hebben een aas, munten aas. Misschien niet eens een onfortuinlijk creatieve uiting dus.
De aas is de oorsprong, de wortel, misschien geeft het aan dat het kan uitgroeien naar meer, maar de bodem of de roots zouden er kunnen liggen. Er zal resultaat geboekt kunnen gaan worden.. inspanningen gaan beloond worden. Misschien een nieuwe baan zelfs.

Juist, wat is de hoop en vrees kaart, ridders van staven ondersteboven.
Staven, toch weer die ambitie, tot nu toe laat de legging ook veel beroering zien of het geestelijk bezig zijn, het creeren. Deze kaart kan ook weer aangeven dat er een belangrijke kwestie is die zich voor doet.. wellicht hoop je er ook wel op zoals de hogepriester al zei. Het is een vurige kaart, strijdlust, en ambitie.
Hij ligt ondersteboven, wat hem nog eens extra aanwakkert. Uitkijken dat we dus niet teveel vuur gaan krijgen, dat zou verstoring kunnen geven en juist niet datgene wat we willen hebben. Uitkijken dat je jezelf niet geheel laat begaan, het jezelf onder controle moeten houden. Geen scheldkannonade's opwerpen om maar wat te zeggen.

Uiteindelijke afloop, De zon, ook weer een kaart uit de grote arcana.. De zon brengt geluk, de zon geeft (persoonlijke) transformatie. Het verwerven van kundigheid, ook weer het voltooien van iets artistieks. Het kan een huwelijkskaart zijn, wat op romantiek wijst.. dat doet de nabije toekomst ook trouwens die zee van emotie. Het is ook een uiting van leiderschap en gezag.. voornaamste karaktertrek van deze kaart is toch wel (weder)geboorte.. of vanuit jezelf , het opnieuw jezelf vinden, misschien verandering zelfs qua uiterlijk. Het is een kaart van groei en veilige omstandigheden. Het is een positieve omgeving na die positieve wending wellicht.

En dat is ook een mooie kaart om te hebben als afsluiting denk ik, zo van dat het wel snor zit?
Het is vrij lastig om er een goed samenhangend verhaal van te maken.. ik zie die tweestrijd met jezelf een aantal keer, en toch ook dat evenwicht mentaal als fysiek. Misschien dat je in het verleden zo erg aan jezelf getwijfeld hebt en het behalen van iets een tweezijdige overwinning gaf. Ook een overwinning op jezelf naast datgene wat je deed. De strijd die uiteindelijk toch gestreden is afgelopen is.
Ik zie ook veel creatieviteit, of uitingen erin, ideeen. Deze ideen zouden vorm kunnen gaan krijgen, de grond word er gelegd in de omgeving, het idee kan geplant worden en uitgroeien.
Er zou mogelijk een romantisch samenzijn kunnen zijn.. ik zou zelfs de woorden huwelijk of geboorte kunnen aangeven omdat 2 kaarten zeggen namelijk die schildknaap en die zon. Het is een mogelijke uitleg van die kaarten.

Goed.. aan jou nu.. does it make sense?
Heb je er vragen of opmerkingen over?

Je weet me te vinden
The truth was in here.
  woensdag 3 december 2008 @ 23:05:27 #264
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63741279
goeie legging, niet zoals ik sommige kaarten zou interpreteren maar een goede legging nevertheless. Ik lees de duivel bv anders(aangezien de ketenen zo los zitten dat ze er zo afgegooid kunnen worden duidt het mijn inziens meer op persoonlijke belemmeringen en blind zijn dat je de ketenen zo kunt afgooien), bij zwaarden 5 zie ik inderdaad iemand die schaamte opwekt bij anderen en er nog eens extra op gaat zitten, bij kelken 9 ziet de man er niet echt afwachtend uit, hij heeft een gesloten houding maar hij kijkt verzadigd, gelukzalig.

Maar je interpreteert natuurlijk de kaarten zoals ze bij haar horen. Tarot is niet zozeer enkel stockreading maar ook intuitie erover laten schijnen en dat doe je goed.
  donderdag 4 december 2008 @ 08:12:22 #265
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63746718
Thanks Het is inderdaad ook een beetje een passen en meten.. wat betekent de kaart, is hij ondersteboven, wat zegt het in de vraag, op de positie van de legging, wat is de samenhang dan..

Kelken 9 is een gelukzalige man, in goede tijd, maar als de kaart op de kop ligt is geluk opeens verdwenen, de gelukkige tijd die we kenden zijn we kwijt geraakt, de bekers vallen leeg. Althans zo voel ik hem aan zeg maar.
The truth was in here.
pi_63748021
Wow! Ik heb je legging nu even snel doorgenomen (sorry, heb niet veel tijd nu .) en ik moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben tot nu toe! Ik herken erg veel dingen die je zegt, ik moet eerlijk toegeven dat het me best wel raakt allemaal... Als ik straks weer thuis ben zal ik er nog eens goed voor zitten. Ik laat het nu nog even bezinken.

Ontzettend bedankt Bastard !
  donderdag 4 december 2008 @ 14:54:07 #267
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63756030
iedereen laat alles maar bezinken
  donderdag 4 december 2008 @ 16:25:25 #268
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63758567
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:54 schreef Michielos het volgende:
iedereen laat alles maar bezinken
Ja, logisch.. eerst maar eens kijken waar het betrekking op kan hebben, zien of het ergens inpast.
Ik kreeg laatst een reading over mij, van een inmiddels wel een te noemen vriendin via een foto van mijzelf.. ze kon mij precies vertellen waar mijn knelpunten zaten, en welke 'doosjes' ik voor mijzelf liever gesloten hield somde zij zo op. Dat is confronterend ook al weet je het in je achterhoofd misschien wel.. het vraagt om een stukje erkenning en daarna een stukje verwerking.
Bezinken is prima
The truth was in here.
pi_63767998
Voor diegenen die niet kunnen wachten is er altijd nog:
http://www.orakels.com/php/?m=extra
Staan hele goeie bij en ze werken aardig moet ik zeggen....
*hoopvol kijkt*
pi_63778968
Bastard, ik heb je hele legging aandachtig doorgelezen. Het is echt opmerkelijk hoe goed sommige dingen passen, je beschrijft vrijwel volledig wat er in mijn hoofd speelt, wat me bezig houdt. Wat je schrijft over angst en onzekerheid, niet weten waar het naar toe gaat, innerlijke strijd, het is zó passend, eng gewoon. En ook dat ik me creatief wil uiten en daarvoor een weg zoek, hoe kun je dat weten, denk ik dan?

Hier kan maar één conclusie gelden: het maakt niet uit voor wie je de kaarten legt, wat je leest past ons allemaal.
Mu!
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:48:47 #271
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63779284
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:36 schreef SingleCoil het volgende:
Bastard, ik heb je hele legging aandachtig doorgelezen. Het is echt opmerkelijk hoe goed sommige dingen passen, je beschrijft vrijwel volledig wat er in mijn hoofd speelt, wat me bezig houdt. Wat je schrijft over angst en onzekerheid, niet weten waar het naar toe gaat, innerlijke strijd, het is zó passend, eng gewoon. En ook dat ik me creatief wil uiten en daarvoor een weg zoek, hoe kun je dat weten, denk ik dan?

Hier kan maar één conclusie gelden: het maakt niet uit voor wie je de kaarten legt, wat je leest past ons allemaal.

Nou niet voor mij persoonlijk anders...
The truth was in here.
pi_63779456
Ja, leg dan maar eens uit hoe het kan dat jij voor één iemand een legging doet en dat die dan voor iemand anders helemaal klopt. Of wilde je beweren dat wat jij schrijft voor mij niet kan kloppen?

Ik vind het juist prachtig, dat je dat allemaal zo goed kunt lezen uit de kaarten
Mu!
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:50:51 #273
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63782374
kan kloppen, de grote arcana zijn kaarten die een vehraal van eenieders leven vormen. Alhoewel bastard nergens specifiek is vind ik wel dat hij op een mooie manier de kaarten leest.
dit heet overigens stockreading(met het tarotboek in de hand) of warm reading(het klopt voor eenieder).
Ik herken mezelf overigens ook in bepaalde stukken, daar niet van. De kunst van Tarot is echter om niet specifiek te zijn. Net alsof de kaarten zeggen:

jij hebt gisteren je behang geverft met x38738 neofluide verf
Jij hebt gisteren je vis gevoerd met 3 korreltjes, daarna 2 minuten lang het gras gedaan

ofzo. come on
Ik weet overigens ook wel dat meerdere zaken op meerdere mensen van toepassing zijn. Ik vind het echter gewoon leuk om te bekijken hoe Bastard het doet en hoe de mensen het laten "bezinken".
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:04:43 #274
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63782713
Daarbij komt de vraagstelling.. ik zeg het nog maar eens.. een algemene legging zal een algemeen antwoord geven.
Natuurlijk hebben meerdere mensen in het verleden succesen geboekt of verdriet gekend.. dat is niet de uitdaging.

Het leuke is als je iets kan vertellen wat ook echt spoort bij de vraagsteller, als het over de liefde gaat en je kan zien aan de kaarten dat de liefde is bekoeld, dat je daar redenen in ziet en verteld en vervolgens kan horen dat dat inderdaad waar is... dat word al wat specifieker.

Nee, er komen inderdaad geen lottogetallen uitrollen nee
The truth was in here.
pi_63809479
Als iemand eens de I Tjing wil proberen dan wil ik dat wel doen. Wat is de I Tjing? Zie hier. Op die site vind je ook meer info over mijn persoontje, mocht je willen weten met wie je te maken hebt.

Wat ik niet doe? Geen vragen over de toekomst of over gezondheid, b.v.
- word ik rijk?
- wanneer ga ik dood?
- zal het wat worden tussen X en mij?
- waar komen mijn maagklachten vandaan?

Bij de laatste vraag of soortgelijke: ga naar de dokter. Wat ik wel doe? Vragen over het hier en nu, of de oorzaak van, b.v.
- wat moet ik nu doen?
- in welke fase zit ik nu?
- wat is de oorzaak van dit?
- waar moet ik op letten, wat is nu belangrijk voor mij?

Ik wacht met spanning af.
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:05:38 #276
38396 mazaru
pi_63810251
Ik ben op het moment ook mezelf aan het verdiepen in de I Tjing.
Ken je dit forum al?
http://www.onlineclarity.co.uk/
pi_63810783
Ja, dat forum ken ik, ik ken Hilary al vrij lang. Ik kijk er nog regelmatig maar ben er niet meer actief op. Het is het beste Engelstalige forum over de I Tjing. Ook haar weblog is lezenswaardig. En als ik zelf weer eens iets significants heb geschreven is ze altijd zo aardig om er naar te verwijzen. 't Is een klein wereldje, de I Tjing .
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:33:39 #278
38396 mazaru
pi_63811055
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:23 schreef hmesker het volgende:
Ja, dat forum ken ik, ik ken Hilary al vrij lang. Ik kijk er nog regelmatig maar ben er niet meer actief op. Het is het beste Engelstalige forum over de I Tjing. Ook haar weblog is lezenswaardig. En als ik zelf weer eens iets significants heb geschreven is ze altijd zo aardig om er naar te verwijzen. 't Is een klein wereldje, de I Tjing .

Ik lees daar al een tijdje mee. En ik moet zeggen dat het heel leerzaam is.
Is er ook een Nederlandstalig forum die zo actief is?
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:45:09 #279
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63811287
I Tjing zag ik van de week op History HD, eerste keer dat ik er iets over hoorde
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_63811663
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:33 schreef mazaru het volgende:
Is er ook een Nederlandstalig forum die zo actief is?
Eh, nee. Ik heb op m'n website een forum, maar daar gebeurt niet veel. In Nederland is er niet zoveel belangstelling voor de I Tjing. De meeste mensen vinden het te moeilijk geloof ik.

Maar we gaan een beetje off-topic. Anders een nieuw onderwerp voor starten? Overigens denk ik eerder dat dit onder filosofie e.d. geschaard moet worden i.p.v. paranormale zaken, maar dat is mijn mening.
  maandag 8 december 2008 @ 08:02:35 #281
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63843018
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:30 schreef hmesker het volgende:

- in welke fase zit ik nu?
Ik vind dit wel een intressante vraag voor mijzelf... zou je dat voor mij in de I-Tjing eens willen lezen?

Leuk idee trouwens!
The truth was in here.
pi_63843103
=lullig bedoelde opmerking mag je weglaten=

[ Bericht 77% gewijzigd door Bastard op 08-12-2008 08:39:55 ]
  maandag 8 december 2008 @ 10:28:13 #283
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63845460
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:02 schreef hmesker het volgende:
Maar we gaan een beetje off-topic. Anders een nieuw onderwerp voor starten? Overigens denk ik eerder dat dit onder filosofie e.d. geschaard moet worden i.p.v. paranormale zaken, maar dat is mijn mening.
Doe mij ff een plezier zeg! Filosofie is een wetenschap hoor!
pi_63845540
Dag Bastard,

Op deze pagina staat hoe je een hexagram kan gooien. Zou je dit voor me willen doen en me de uitkomst laten weten? Dan zal ik het voor je interpreteren. Dank!
pi_63845693
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:28 schreef Konijntjes het volgende:

Doe mij ff een plezier zeg! Filosofie is een wetenschap hoor!
Beweer ik iets anders dan? Het enige wat ik bedoelde is dat een discussie over de I Tjing beter in het Filosofie gedeelte kan. Vind ik. Maar wie ben ik.
  maandag 8 december 2008 @ 10:38:11 #286
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63845708
Ik heb het online orakel even geraadpleegd. Het is bepaald niet goed met mij gesteld. Leest U even mee?

Jullie moeten mij niet, hè ?
  maandag 8 december 2008 @ 10:53:44 #287
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63846068
dus dat computerprogramma heeft een gave.....
als zelfs een computerprogramma kaarten kan leggen, wat is de meerwaarde dan van een tarotlezer die enkel stockreading doet?
Ik was toevallig zaterdag bij een Lenormand kaartlegster. Ze hield het boek er gewoon bij... Tsja, wat een gave heb je dan..

In de grofste zin van het woord geloof ik dus niet dat gekleurde prenten op stukjes karton je enig inzicht kunnen geven in je verleden, heden, laat staan toekomst.
Waar ik wel tot in zekere mate in geloof zijn Jung's archetypen. Alleen dit is een volledig ander verhaal/
pi_63846182
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:53 schreef Michielos het volgende:
dus dat computerprogramma heeft een gave.....
als zelfs een computerprogramma kaarten kan leggen, wat is de meerwaarde dan van een tarotlezer die enkel stockreading doet?
De meerwaarde is dat een échte lezer de uitkomst kan koppelen aan jouw situatie c.q. vraag, en de hele legging persoonlijker kan maken, meer op details kan ingaan én vragen over de legging kan beantwoorden.
quote:
Ik was toevallig zaterdag bij een Lenormand kaartlegster. Ze hield het boek er gewoon bij... Tsja, wat een gave heb je dan..
Niet, hihi. Dat komt inderdaad een beetje knullig over. Maar wat mij betreft heb je niet een gave nodig om met dit soort hulpmiddelen te kunnen werken. Als dat wel het geval zou zijn heb ik een probleem.....
quote:
In de grofste zin van het woord geloof ik dus niet dat gekleurde prenten op stukjes karton je enig inzicht kunnen geven in je verleden, heden, laat staan toekomst.
De stukjes karton niet nee, maar in samenspraak met de gebruik(st)er kan het een handig hulpmiddel zijn, net als andere blik-openers als astrologie, numerologie. En I Tjing natuurlijk
  maandag 8 december 2008 @ 11:22:55 #289
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63846699
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:59 schreef hmesker het volgende:

[..]

De meerwaarde is dat een échte lezer de uitkomst kan koppelen aan jouw situatie c.q. vraag, en de hele legging persoonlijker kan maken, meer op details kan ingaan én vragen over de legging kan beantwoorden.

[..]

Niet, hihi. Dat komt inderdaad een beetje knullig over. Maar wat mij betreft heb je niet een gave nodig om met dit soort hulpmiddelen te kunnen werken. Als dat wel het geval zou zijn heb ik een probleem.....
[..]

De stukjes karton niet nee, maar in samenspraak met de gebruik(st)er kan het een handig hulpmiddel zijn, net als andere blik-openers als astrologie, numerologie. En I Tjing natuurlijk
Ik denk dat als je een blikopener wilt je beter naar een gediplomeerd psycholoog of psychiater kan gaan dan om papiertjes om raad te "vragen".. die zoals je in dit topic al vaker ziet, niet specifiek zijn maar op iedereen van toepassing zou kiunnen zijn/
  maandag 8 december 2008 @ 11:34:44 #290
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63846961
Kijk, iedereen wil natuurlijk graag gewoon gelukkig zijn,
En als je dat in je dagelijkse bestaan niet goed lukt, duffe baan, lelijke man, akelige familie, nare buren, slechte auto en een lek dak, dan is het niet vreemd dat je je een wereld voor probeert te stellen waar dat allemaal niet bestaat, een spirituele wereld waar je in kunt ontsnappen en waar alles mooi en fijn is. Als je lang genoeg in die wereld rondloopt wordt 'ie net zo echt, of misschien wel echter, dan de wereld van belastingsaanslagen en kredietcrises. Daar is op zich helemaal niks mis mee.
Ga alleen niet denken dat die spirituele wereld daarbuiten ook maar enige betekenis heeft. Het feit dat gelijkgestemden graag zouden willen dat dat anders was en daar ook luidkeels over betogen maakt het niks echter, het blijft een fanatasiewereld.
pi_63847000
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:22 schreef Michielos het volgende:
Ik denk dat als je een blikopener wilt je beter naar een gediplomeerd psycholoog of psychiater kan gaan dan om papiertjes om raad te "vragen".. die zoals je in dit topic al vaker ziet, niet specifiek zijn maar op iedereen van toepassing zou kiunnen zijn/
Psychologen en psychiaters zijn er voor (grote) psychische problemen, en voor het gebruik van een orakel moet je een stabiele persoonlijkheid hebben. Zit je echter met een dilemma, een keuze die je moet maken en waar je niet uitkomt ondanks dat je alle voors en tegens tegen elkaar hebt afgezet, wil je een stukje inzicht, dan wil een orakel je nog wel eens buiten je gefixeerde denkraam plaatsen. Het gebruik van tarot e.d. moet niet overschat worden, maar zeker ook niet onderschat. Verder geldt: gebruik het met mate.
  maandag 8 december 2008 @ 11:38:31 #292
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63847050
of je gooit gewoon met een dobbelsteen
  maandag 8 december 2008 @ 11:39:55 #293
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63847086
of je raadpleegt het serviesgoed.. of ik vraag de tafel om raad. hoever zou je kunnen gaan met dit soort dingen?
pi_63847125
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:39 schreef Michielos het volgende:
of je raadpleegt het serviesgoed.. of ik vraag de tafel om raad. hoever zou je kunnen gaan met dit soort dingen?
Eindeloos. Niets heeft betekenis van zichzelf, iets krijgt pas betekenis als je er betekenis aan geeft. Het blijft een persoonlijk proces, dat orakelen. Maar in principe kan alles als orakel worden gebruikt.
  maandag 8 december 2008 @ 11:43:48 #295
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63847168
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:39 schreef Michielos het volgende:

Het moet natuurlijk wel een beetje aantrekkelijk zijn, voor de meisjes...ik bedoel, een vuilniszakkenlezer zal denkelijk minder populair zijn dan een bloemenfluisteraar
  maandag 8 december 2008 @ 11:43:52 #296
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63847171
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:41 schreef hmesker het volgende:

[..]

Eindeloos. Niets heeft betekenis van zichzelf, iets krijgt pas betekenis als je er betekenis aan geeft. Het blijft een persoonlijk proces, dat orakelen. Maar in principe kan alles als orakel worden gebruikt.
en dat is het hem dan juist. Als het een persoonlijk proces zou zijn, zou je geen orakel nodig hebben, laat staan een boekje om dingen in op te zoeken.
  maandag 8 december 2008 @ 12:17:00 #297
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63847850
Kan ik discussie over de werking van de tarot even doorverwijzen naar Tarot, de basis , bedankt
The truth was in here.
  maandag 8 december 2008 @ 12:18:12 #298
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63847870
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:31 schreef hmesker het volgende:
Dag Bastard,

Op deze pagina staat hoe je een hexagram kan gooien. Zou je dit voor me willen doen en me de uitkomst laten weten? Dan zal ik het voor je interpreteren. Dank!
Thanks, dat ga ik doen! Maar nu even niet, mijn collega's zullen het wat vreemd vinden als ik hier een beetje met muntjes op de tafel ga zitten gooien.
The truth was in here.
pi_63847879
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:43 schreef Michielos het volgende:
en dat is het hem dan juist. Als het een persoonlijk proces zou zijn, zou je geen orakel nodig hebben, laat staan een boekje om dingen in op te zoeken.
Waarom zou je geen orakel nodig hebben als het een persoonlijk proces is? Verder ben ik van mening dat een orakel er is om zichzelf overbodig te maken. Je kan best zonder. Maar handig is het soms wel.
pi_63847924
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:18 schreef Bastard het volgende:
Thanks, dat ga ik doen! Maar nu even niet, mijn collega's zullen het wat vreemd vinden als ik hier een beetje met muntjes op de tafel ga zitten gooien.
Ze zijn wellicht niet gewend om je met geld te zien smijten.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')