Ik vind het moeilijk om te zeggen of ik me er in kan herkennen of niet. Wel zitten er een aantal elementen in die ik kan plaatsen. Wel kan ik het zelf in relatie brengen met werken waar ik vroeger nooit aan moest denken. Nu is er langzaam het besef aan het komen dat ik er niet omheen kom. Ik zal er nog eens goed naar gaan kijkenquote:Hmm, Boswachtertje, ik moet zeggen dat ik niet heel vrolijk word van de legging en ook niet goed weet hoe ik het verder rooskleuriger zou kunnen vertellen. Even samenvattend, je gaat op zoek naar een evenwicht, je gaat weg van een periode of situatie, en je zou er blij herrineringen aam overhouden.
Er is in het verleden een verspilling van talent geweest, misschien gelanterfant en ondanks de wijze woorden uit de omgeving heeft dat niet tot inkeer gebracht. Er is een verlies van financieen, er word te weinig gedaan om een ommekeer te maken.
Je ziet de situatie aankomen, en je hebt er berusting in, de strijd zal worden geleverd en een heftige strijd ook waarschijnlijk maar uiteindelijk word een doel niet behaald.
Dat is wat de kaarten mij vertellen die ik hier voor mij op de tafel heb liggen.... en ik durf het bijna niet te vragen, maar herken je hier iets in?
Het hoeft niet zozeer betrekking te hebben op een opleiding, het kan ook een andere situatie zijn waarop word gedoeld, dat zie ik er niet duidelijk in naar voren komen namelijk. Ja gebruik van talenten maar dat kunnen er wel meer zijn.
Beetje... Maar goed en fijn dat deze legging je eigen gevoel over de situatie zo bevestigd...quote:
Nee She, ik ken je zelfs niet eensquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:40 schreef SHE het volgende:
Ongelofelijk.
Jij wist helemaal niets natuurlijk en ik ga het hier ook helemaal niet neerzetten, maar de kaarten zijn belachelijk accuraat voor de situatie.
Ik kan eea wel uitleggen via PM![]()
Wel fijn dat mijn voorgevoel bevestigd wordt; ik word er namelijk gek van. Het is namelijk een ontzettend overheersend gevoel van onrust, wetende dat er *iets* gebeurt en dat ik scherp moet blijven.
De laatste keer dat ik dat had, was 7 jr geleden. En toen kwam het ook uit
Ik hoop dat ik inmiddels de wijsheid heb wel een juiste beslissing te nemen.
Thnx Bastard, voor je goede legging en je duidelijke uitleg.
Even voor mijn beeldvorming; die kaart sprong er echt uit? ( als in: letterlijk? )
Staat er opquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:58 schreef Vivi het volgende:
Edit; verkeerde quote
Anyway, ik wil ook graag op het lijstje *liefkijkt* alshetmagalshetmag...
Thanks, ik zit namelijk echt in een kloteperiode en ik ben benieuwd of en wanneer het weer wat beter wordtquote:
"Of" is nooit de vraagquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:09 schreef Vivi het volgende:
[..]
Thanks, ik zit namelijk echt in een kloteperiode en ik ben benieuwd of en wanneer het weer wat beter wordt.
Ik wil graag een algemene leggingquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:24 schreef Bastard het volgende:
Ok, een nieuw lijstje om het even bij te houden dan!
Ik zal hem maken op basis van datum aanvraag, wel zo eerlijk, Boswachtertje staat dan geloof ik bovenaan? (24 juni)
-SHE
-Cyntiaa
-vamperotica
-Flauriana
-Nikee_83
-littledrummergirl
-Vivi (liefdeslegging)
-edit- lijst gewijzigd.
Soms niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:12 schreef nokwanda het volgende:
[..]
"Of" is nooit de vraag
Die voorspelling kan ik je zo wel doen. Dus dat is al een positieve
Ik ga eea toch naar je PM-en. Ik heb wat hulp nodig bij de interpretatie van de uitleg.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee She, ik ken je zelfs niet eensWeet ook echt niet waar het over gaat..
Het enige wat ik weet en dat heb ik al eens eerder gehad.. dat je een legging gaat doen voor iemand die belangrijk is, een boodschap zal hebben. En dat wist ik al toen ik je vraag voor een legging zag staan, soort beladen gevoel. Sommige leggingen zijn leggingen, niet minder belangrijk voor een persoon en soms moet je iets echt vertellen aan iemand. Het verklaart ook waarom mijn uitleg soepel uit de vingers kwam, maar het is voor mij als iets vertellen waar ik geen weet van heb en ergens ook helemaal de plank mis zou kunnen slaan.. en toch vertel.
Een uitleg hoef je mij verder niet te geven, hoewel het voor mij persoonlijk altijd fijn is om te weten hoe een kaart word uitgelegd en waarom, dat leer ik door de interactie van de vraagsteller.
En ja, die kaart sprong er uit en kwam rechtop voor mn gezicht te liggen.. dat is geen toeval dan!
Cyntiaa, op deze druilige zondagmiddag heb ik even de kaarten voor je gepakt, en ik ga de vraag stellen wat jou toekomst in petto heeft.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:16 schreef Cyntiaa het volgende:
Helemaal goed... Ik zie het vanzelf verschijnen
Wow, bedankt voor je zeer duidelijke legging. Ik herken er zeer veel in, vooral de eindconclusie waar je het over hebt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Cyntiaa, op deze druilige zondagmiddag heb ik even de kaarten voor je gepakt, en ik ga de vraag stellen wat jou toekomst in petto heeft.
10 kaarten, 10 betekenissen op 10 diverse plekken.
Ik ga ze eerst even goed schudden..bij deze.
En leg ze vervolgens neer.. zo dat zijn een hoop krachtige kaarten. Alvorens ik begin, ook bij jou viel er een kaart uit het deck toen ik mij op jou vraag concentreerde. Het is de kaart "de dood" .. geen probleem dit is een positieve kaart. Het geeft letterlijk aan dat er iets veranderd, iets gaat over en waarna er ruimte voor iets nieuws om te gaan groeien. Alsof er een fase word afgesloten en er een nieuw begin gemaakt kan gaan worden. De kaart staat voor transformatie.
Nu de kaarten van 1 tot en met 10, op de eerste plek wat brengt jou hier, wat gebeurt er nu en dat is ook een mooie kaart. Het is de kaart "de geliefden" .
Misschien dat het betrekking heeft op de eerste kaart die er uitviel, deze kaart betekent "de juiste keuze" Alsof je voor een keuze staat, linksom of rechtsom, uit huis gaan of die baan gaan nemen, dat zijn de keuzes waar je aan kan denken. Dus de meer invloedrijke keuzes die men in het leven maakt. Het kan zijn dat je de keuze gaat maken om bijvoorbeeld te gaan samen wonen, het is een kaart van harmonie.
De tweede kaart, wat kruist er op het pad of wat zijn de dingen die helpen of belemmeren bij de vraag. Het is de kaart de zegewagen, ook een kaart uit de grote arcana dus!
Het geeft aan dat je de gevoelens beheersd, onder controle hebt. Zelfbeheersing en evenwichtige rust geeft de doorslag naar succes. Negatieve gedachten hebben we in bedwang, we weten wie we zijn en wat we kunnen. De hoofduitleg van deze kaart is het overwinnen en onder controle krijgen van moeilijkheden.
De derde kaart geeft het verleden, het vroeger aan.. het is wederom een kaart uit het grote deck, het is de kaart gerechtigheid en deze ligt op de kop. Op de kop geeft de kaart aan dat er een onrechtvaardige en bevooroordeelde situatie was waar je het slachtoffer van was. De rechten worden geschonden en je krijgt niet wat je verdient te krijgen. Het kan ook duiden op problemen in het onderwijs, botsingen bijvoorbeeld met een leraar, of zakken voor een diploma,.Het geeft in ieder geval een verstoring aan van lichaam en geest, of beter gezegd gevoel en denken.. dat ligt of lag niet op 1 lijn en daardoor is er geen gezonde groei.
Ik denk dat het te maken heeft met het niet behalen van mijn diploma en het gezeur wat ik daarom heb gehad op mijn vorige school.
vierde kaart van het recente verleden is de kaart zwaarden 10 ondersteboven. De tien staat voor een voltooing van een aangelegenheid. De kaart geeft aan dat de situatie zich aan het verbeteren is... dat zal wel tov het verleden zijn neem ik aan. Je instelling of kijk op dingen veranderen, wellicht heb je aan iemand 'daarboven' om hulp gevraagd en heb je die hulp gekregen om tot een nieuw inzicht te komen. De problemen beginnen te vervagen, en hoop begint te schijnen.
Ik ben op dit moment bezig met het afmaken van de opleiding en alles gaat nu 10x beter dan op de vorige school![]()
De mogelijke toekomst, de maan uit de grote arcana. De maan waarschuwt jou voor iemand die je voor de gek wil houden. Of misschien hou je jezelf wel voor de gek. De maan geeft schommelingen aan, een onverwachte gebeurtenis, of een plotseling verkregen informatie die een nieuwe wending kunnen gaan geven.
Het gaat meestal niet om leuke nieuwe informatie je word er gedesillioneerd van of misschien gekwetst. Waakzaamheid is daarom het advies. Maar er is ook nog een minder praktische uitleg aan deze kaart, en die is een stuk positiever. Het geeft aan dat er nieuwe informatie verkregen zou kunnen gaan worden dmv een droom of een visioen. Of een paranormale ingeving op een andere manier.. nieuw inzicht zal dan worden getoond. Wederom, waakzaamheid is geboden om deze informatie op te vangen.
Er is iets, voor mij plotsing, gebeurd tussen mijn vriend en mij. En ik ben daardoor meer waakzaam voor herhaling.
De kaart van de nabije toekomst is de kaart staven 6, dit is een kaart van succes, victorie, overwinning.
Na hard werken is de beloning ook daar, concurrentie als die er was is verdwenen, je plukt de vruchten van volharding.
Kaart 7, hoe zie jij nou de situatie aan.. dat geeft pentakels ridder weer, ben misschien een vrouw met mannelijke karaktereigenschappen? Praktisch ingesteld, betrouwbaar, hardwerkend, volharding. (dit zijn de dingen in je karakter die in de nabije toekomst wel je succes gaan bezorgen) je houdt van je bezittingen wellicht, mag ze ook graag tonen aan andere mensen. Stabiele persoonlijkheid, betrouwbaar, behoedzaam verantwoordelijkheidsgevoel.
Ik bezit de karaktereigenschappen die je hierboven beschreven hebt, ik ben benieuwd wat ze in de toekomst voor mij gaan betekenen.
Kaart 8, de kaart van de omgeving, hoe kijkt de omgeving er tegen aan of wat is de omgeving waar het zich gaat afspelen, het is de kaart Koningen zwaarden ondersteboven, meestal duidt het dan op een volwassen vrouwelijk persoon. Deze persoon heeft kennelijk invloed op de toekomst, of heeft er wel mee te maken aan de zijlijn. Het is een vrouw met waarschijnlijk de volgende kenmerken, het is meestal een roddeltante, ze zal je op de hoogte brengen van het laatste (slechte) nieuws. Het is een beetje een negatieve persoonlijkheid, daarmee bedoel ik iemand die eerst het slechte ziet van een situatie en daarna pas iets positiefs kan ontdekken. Ze kan ontmoedigend werken, ze houdt zich vast aan het verleden ipv een nieuwe sitiuatie met een nieuwe kijk op te pakken. Zelfmedelijdem is haar daarom niet vreemd.
Niet iemand die je kan helpen denk ik.. ik weet niet of je iemand kent met die karaktereigenschappen.
Voor mijn gevoel moet dit over de moeder van mijn vriend gaan, niet al haar bedoelingen voelen positief bij mij..
Kaart 9, Schildknaap staven ondersteboven, op de positie van hoop of vrees, iets wat je kan helpen om tot een succes te komen, het kan soms een gebeurtenis aangeven.
Hij betekent dat je er van alles aan zal doen om maar op te vallen, van een mug een olifant maken, theatraal gedrag, de dingen overtrekken. Als het nieuws betreft is er ongunstig nieuws.. en dat is misschien wel waar je bang voor bent.
Kaart 10 munten 9 ondersteboven, de uiteindelijke afloop.
Dwaze stappen kunnen genomen worden is de uitleg van de kaart.Onbezonnen acties ondernomen, je zou naar je innerlijke stem moeten luisteren voor een juist advies. Een kaart van verlies.
En daarmee is misschien ook wel het kringetje rond.. ik bedoel, we hebben de kaart de dood als hoofdkaart, de kaart van iets afsluiten, of verliezen waarna iets nieuws weer gaat starten.
Het betekent ook dat de situatie die veranderd, wel de juiste keuze is, misschien dat je de sitiuatie niet helemaal in de hand hebt, dat je er onbezonnen een besluit in neemt, maar dat het uiteindelijk onbedoeld wellicht wel de juiste was.
Ik denk ook dat de situatie nog niet zo heel lang geleden dan al in verandering is gekomen, misschien ben je je er bewust van, of heb je iemand leren kennen die er betrekking op zal hebben.
Onthoud 1 ding, ook al verlies je iets waardevols, iets materialistisch, er is ook een gewin bij, een gewin aan inzicht. En dat geeft altijd de juiste keuze aan, uiteindelijk.
Soms moet er iets veranderen om tot een juist inzicht te gaan komen namelijk.
Nou met die woorden sluit ik af, en laat ik de uitleg bij jou.. misschien dat je ergens herkenning in ziet, dat je er vragen over hebt. Dat kan hier of via PM.
Liefs,
B.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:41 schreef vamperotica het volgende:
Bastard...Dank je! Ik ga 'm morgen ff goed doorlezen, kan er nu mn kop nie bijhouden!
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:11 schreef draculettetje het volgende:
[..]
voor als je het goed hebt door gelezen!
kijk dat kan natuurlijk ook nog.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:57 schreef Bastard het volgende:
Hmm ja kaart 8, het is een kaart met de betekenis zoals ik zei, het is een thuiskaart, het mooie jeugdherrineringen kaart, kan ook wijzen op een datum die word gevierd.
De kaart ligt op de positie van de omgeving, het zij de kaart van wat zegt de omgeving van de desbetreffende situatie, het kan ook zijn 'in welke omgeving doet de situatie zich voor' .
Ik wil niet de kaart een andere betekenis geven, maar na wat je zegt, het samenwonen, het huisje opbouwen zou dan op die kaart kunnen slaan.
Ik vroeg het van die hond(en) omdat er tegen mij werd gezegd dat ze genieten van jou als je met de hond bezig bent.. dat mocht ik zeggen, maar ik denk ik check het eerst even.. was voor mij ook nieuw
Zeker, je staat op het lijstjequote:Op dinsdag 11 november 2008 15:44 schreef Lonaa het volgende:
Hallo!
Bastard, zou je voor mij ook een keer een algemene legging willen leggen?
Goede vraag! Ligt helemaal aan de vraagstelling van de legging eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:23 schreef nokwanda het volgende:
Bastard, hoe zit het met het tijdsverloop in jouw leggingen, of is dat per persoon verschillend?
Ik bedoel: hoeveel tijd beschrijven jouw kaarten ongeveer per legging?
Goed, Nikee.. jij bent, van Flauriana nog geen foto mogen zien, en dat is haar goed recht .. maar ik kijk liever iemand aan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:52 schreef Nikee_83 het volgende:
Hier de volgende!
Ik zou ook heel graag een legging willen! En dan op het gebied van de liefde.
Gegevens en foto kan ik doormailen.
Michielos, je staat er op maatquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:00 schreef Bastard het volgende:
Update lijstje
-Flauriana
-Vivi
-Cyntiaa (liefdeslegging)
-Tristessa
- mazaru
- vamperotica (liefdeslegging)
- pieterb (Liefdeslegging)
- Lonaa
- Michielos
- Windigo
Euh goed, werkmogelijkheden, relatieperikelen, en verhuizen in 1..quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:26 schreef Vivi het volgende:
Oke, ik ben next dus ik zal mijn vraagstelling iets specifieker maken; ik wil graag wetenwelke kant het opgaat in mijn huidige relatie en qua werk wil ik een bepaalde richting uit en hoe ik dat het beste kan aanpakken. Oh ja, en of ik een andere woning krijg.
Euh..als ik van mijn relatie mijn werk maak belanden we meteen in dubieze sferenquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Euh goed, werkmogelijkheden, relatieperikelen, en verhuizen in 1..Ik ga het proberen voor je, maar hier is moeilijk een vraag van te maken. Zijn er dingen te combineren?
ik gebruik never drugs!Ik ben nogal prettig gestoord..en ik hou daarvan dus...quote:Op zondag 16 november 2008 01:04 schreef Michielos het volgende:
is het een drug ofzo:')
je hebt een heftige avond gehad he
Komt wel tot rust tzt...quote:Op zondag 16 november 2008 01:40 schreef Vivi het volgende:
Tja, mijn hele jaar verloopt nogal heftig, en ik wacht al een tijdje dussss......
quote:Op zondag 16 november 2008 12:56 schreef Vivi het volgende:
Ik bedoelde alleen maar dat ik geen voorkruipers tolereer
Hoi Nikee, bedankt voor je reactie!quote:Op maandag 17 november 2008 23:12 schreef Nikee_83 het volgende:
Dankje voor de legging Bastard!
Ik herken er wel verschillende dingen in.
Ht is een tijdje geleden uitgegaan tussen mij en mn ex, dus dat is denk ik de ridder van pentakels die je bedoelt. Waren in feite een beetje uit elkaar gegroeid. Hij is idd meer een vrijbuiter, dat klopt. Alleen denk ik wel dat een beklemmend of bedreigd gevoel een te zwaar woord is. Hmm, dat gebroken hart... herkenbaar...
Ondanks dat ik innerlijk wel aan het tobben ben, heeft de staven 5 denk ik op dit moment vooral betrekking op externe omstandigheden. Denk eigenlijk zelfs buiten de liefde om, namelijk werkgerelateerd. Zit nu in een hele drukke periode met veel deadlines en veel overwerken. Ben op dat gebied ook wel een vechter, kan bij wijze van spreken vechten en doorgaan tot ik erbij neerval. De balans werk en prive klopt ook niet echt meer. Dat is ook de reden dat ik nu nieuwe dingen aan het bedenken ben voor als het straks wat rustiger is.. een reis, een cursus, nieuwe dingen ondernemen etc. Ben dus idd wel creatief en op zoek naar avontuur, hou wel van risico's nemen.
En tja, wat hoop ik precies? Weet het zelf niet goed. Toch hopen dat het nog niet definitief voorbij was tussen mij en mn ex, of misschien een nieuw persoon in de plaats? Ben benieuwd wie die koning pentakels zal zijn.
De zegewagen klinkt goed. De baas zijn over mn gevoel. Heb de laatste tijd idd nogal last gehad van ups en downs.
Heel erg bedankt, Bastard! Erg fijn om positieve dingen te lezen. Verder behoorlijk herkenbaar en ook wel confronterend, terwijl ik veel natuurlijk al wel wist. Ook fijn om te weten dat alles uiteindelijk wel goed komt en dat ik verder gewoon in mezelf moet geloven en op de goede weg zit.
Wil je er ook op dan?quote:Op maandag 17 november 2008 23:38 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik wacht al jarennnnnn!!!!!!
Whahaha ik ken jou van vorig jaar toen we samen aan iets bezig warenquote:
Als je toen goed opgelet had had je al kunnen weten dat ik er in geïnteresseerd benquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:19 schreef Windigo het volgende:
[..]
Whahaha ik ken jou van vorig jaar toen we samen aan iets bezig warenHad ik nooit van jou gedacht! Leuk om te zien..
Ach, ik had zo mijn eigen preoccupatiesquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als je toen goed opgelet had had je al kunnen weten dat ik er in geïnteresseerd ben
Zeker!quote:
En dan ... zal degene die je kaarten wil gaan leggen tzt vragen om meer info.quote:Op maandag 24 november 2008 14:17 schreef L.Denninger het volgende:
Hoe werkt dit nou eigenlijk ?
Ik sta op de lijst, en dan ?
ik wil an sich wel meehelpen. Heb Rider Waithe Tarot ;Pquote:Op dinsdag 18 november 2008 08:26 schreef Bastard het volgende:
Update lijstje
-Flauriana
-Cyntiaa (liefdeslegging)
-Tristessa
- mazaru
- vamperotica (liefdeslegging)
- pieterb (Liefdeslegging)
- Lonaa
- Michielos
- Windigo
- zhe-devilll
- qu63
- L.Denninger
Iedereen die kaarten kan leggen, of een andere manier heeft van lezen of voorspellen is natuurlijk van harte welkom om te komen helpen, ik denk zeg dat maar even anders moeten mensen soms lang wachten
Staat er op.quote:Op woensdag 26 november 2008 06:09 schreef Flammie het volgende:
Leg ook eens wat kaarten voor mij bastard als je wil
Ik hoop dat jij me wel goed nieuws kan brengen =]
quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:03 schreef Bastard het volgende:
Cyntiaa, een liefdeslegging heb jij gevraagd.. die ga ik zo leggen en uitleggen voor je
Even nog wat te drinken pakken!
Goed, we kunnen van start, mn bakkie nespresso bij mij
10 kaarten, zoals de vorige keer ook gelegd, zelfde systeem..
De vraag is om wat te laten zien over je liefdesleven, en ik heb de kaarten geschud en op de tafel gelegd.
Op de eerste positie heb ik de zwaarden vijf ondersteboven, dit is op de positie van nu. Deze kaart geeft aan dat er mogelijk spelletjes gespeeld worden of zijn. We zien verslagenheid en pijn iemand heeft je pijn gedaan of heeft je op je punt gezet en dat heeft je een rotgevoel gegeven. Er kunnen wraakgevoelens meespelen, of bij de ander of bij jou.
Wat kruist het pad, of wat is de hulp dan wel obstakel hierin de situatie. We zien de kaart van de grote arcana, vaak een levensles wat er geleerd word, dit is de kaart de Toren. Beetje een schrikwekkend beeld hier op de kaart afgebeeld. Een bliksem slaat in de toren, en die schiet in brand, er vallen mensen uit naar beneden. En er is een donkere achtergrond met donderwolken. Inderdaad, niet echt een positieve kaart. Het betekent dat er plots iets gebeurt is. De waarheid komt aan het licht en komt als een donderslag bij heldere hemel aan.
Een situatie zal getoond worden zoals ze echt is.. dat kan positief opgevat worden natuurlijk, er komt of is duidelijkheid aan het licht gekomen. Het geeft in ieder geval ook aan dat de huidige structuur gewijzigd word.
Wat hebben we in het verleden.. er is een ridderkaart, de ridder van staven. Vaak ook echt een mannelijk persoon, of duidt de karaktereigenschappen van een vrouw aan met mannelijke trekjes, sterke persoonlijkheid dus misschien.
Maar ik vermoed in het licht van de legging dat we hem even moeten duiden aan een mannelijk persoon.
Iemand die je hebt leren kennen, een impulsief persoon, strijdlustig, moedig en aanwezige persoonlijkheid. Makkelijk om in discussie met hem te gaan want hij heeft vaak een duidelijke mening. Je kan hem liefhebben en haten tegelijkertijd maar je kan niet om zijn enthausiasme en spontaniteit heen. Het is een extrovert persoon, zal misschien veel mensen kennen, vrienden hebben.
Dat is als het om een persoon gaat.. als het niet om een persoon gaat maar een situatie zouden we kunnen zeggen dat er een belangrijke kwestie is waar je voor hebt gestaan in het verleden.
Wat zegt het recente verleden. Bekers 5 ondersteboven, wat deze kaart een wat gemoedelijker karakter geeft.. bekers.. emotie..liefde.. er is vermoedelijk een emotionele strijd geweest en we zijn in rouw gedompeld gezien aan de zwarte rouwkleed wat we dragen. Echter, niet alles is verloren er staan bekers rechtop, er is hoop te zien, mogelijk een terugkeer van een persoon uit het verleden. Er zou sprake kunnen zijn van hernieuwd vertrouwen in een situatie.
De mogelijke toekomst.. staven 3.. staven, actie. 3 is groei. We hebben een onderneming die we gestart zijn, waar we hoopvol naar uitkijken. Er zouden mogelijk resultaten geboekt kunnen worden, die zou voor de deur staan. Kan duiden op een goed advies, of goed samenwerkingsverband.
De nabije toekomst, munten 6 ondersteboven. Misschien de uitkomst van wat de mogelijke toekomst aangeeft, het resultaat. Het resultaat zal niet zijn wat je verdient te krijgen. Een oneerlijke verdeling, onfatsoenlijk of onwettige gebeurtenis speelt parten, dwang.
Er zou misschien in alle onschuld een tegenvaller kunnen komen, je hebt de kleine lettertjes niet gelezen. Een verkeerde voorstelling van iets gemaakt.
Vaak duidt munten ook echt op financieen, een tegenvallende gebeurtenis, geen belastingterugave waar je hem wel had verwacht bijvoorbeeld.
Hoe kijk jij er tegenaan.. we hebben het rad van fortuin ondersteboven. Waar dat een positieve kaart zou zijn, ligt hij nu ondersteboven en is hij minder goedgezind. Het geeft aan dat er mogelijk een terugkeer van problemen word geconstateerd. Iets wat eerder is voorgevallen, gebeurt weer.. of je bent bang dat het nog een keer gebeurt en houdt er sterk rekening mee.
Ik denk nu aan de toren, die voorstelling van figuren die uit elkaar vallen, mogelijk ben je bang voor een herhaling hiervan. Het kan zijn dat je een gevoel hebt veel werk verricht te hebben, en nog te weinig resultaat daarvan terug ziet. Timing speelt daarin een rol.
De kaart van de omgeving, wat leuk in deze legging, de kaart van De geliefde.. maar wel ondersteboven.
Het geeft aan dat er onbalans is, of een verkeerde beslissing. Het duidt aan het leven met je hoofd en niet je hart, en dat geeft niet evenwichtige aan van de kaart. Verder zou het bemoeienissen kunnen aangeven van buitenaf in de kwestie waardoor je in onbalans raakt. Die raad wil je helemaal niet horen, niet weten. Hierdoor verloopt misschien een genezingsproces trager dan verwacht.
Hoop en vrees, munten 10, zeer positief.. de voltooing van 10 laat ons zien dat er geluk is. Weelde en gelukkig zijn. Rijkdom in al zijn facetten. Alles is in orde, stabiliteit. Zou ook kunnen duiden op een overgang.. van vrijgezel naar getrouwd zijn, van alleen wonend samen wonen, werkeloosheid word weer werk hebben.
Dit is denk duidelijk de situatie waar jij op hoopt dat het word, het zou zo en zo kunnen zijn denk je.
De uiteindelijke uitkomst, we zien bekers 2 ondersteboven. Wel het duellisme, het samen 1 kunnen zijn maar is vaak sprake van discussie en moeilijkheden. Een bekoelde liefde zou het kunnen aangeven, toch door verstoring van het evenwicht van eerder denk ik. Voornamelijk bijjjezelf, je zou wel willen maar te diep gekwetst en niet alles op kunnen brengen meer. Miisschien ook door de kaart uit de omgeving, het leven met je hoofd en niet je hart, of die uitspraken uit de omgeving die stoort.
Het geeft aan dat er geen balans tussen jullie meer is, de een geeft, de ander neemt...
Goed, dat is de duiding van de kaarten. Nu weet ik niet of je op dit moment een liefde hebt, zo ja dan gok ik, afgaande op de kaarten dat het niet een heel gelukkig relatie is waar je zo van droomt te hebben (hoop en vreeskaart)
Anderzijds als je geen relatie hebt is het niet zo heel lang geleden dan overgegaan.. (en daarna aangegaan zie recente verleden) maar er is sprake van iets wat zich heeft afgespeeld tussen jullie wat jij zeker niet had zien aankomen. (De toren) . Er heerst even een verslagenheid bij je denk ik dan, op liefdesgebied even geen positief nieuws, wellicht zit je nog midden in de verwerking ervan.. om later weer verder te kunnen gaan. Het is wel belangrijk voor je om dit mee te maken, gezien de grote arcana kaarten, een les of dingen die je er uit op kan pikken waardoor je sterker, slimmer of misschien zelfs minder naief van zal gaan worden. Als het maar niet betekent dat je denkt dat alles slecht is of echt overal gevaar loert, dat is gewoon niet zo.
Heb je hier wat aan, herken je er iets in?
quote:Op donderdag 18 september 2008 13:17 schreef Bastard het volgende:
Zullen we anders een nieuw lijstje maken.. het is toch een beetje onduidelijk wie er nog zit te wachten op een legging en waarvoor. En misschien is in de tussentijd het antwoord al op diegene zn pad gekomen en heeft de legging geen toegevoegde waarde meer.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.. iedereen die iets voor iemand anders kan betekenen dmv leggingen, lezingen, runen etc zijn hierbij uitgenodigd om te helpen.
En diegene die een vraag hebben mogen hem hier stellen.
Zonde van zo'n leuk topic om die te laten verstoffen.
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 18:01 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Dit graag. Mijn zus heeft laatst op mij geoefenden ik wil eens zien of er ong hetzelfde uitkomt
Ja maar dat is logisch vind ik.. kijk in grote lijnen zie je wel hetzelfde, jij haalt er andere kenmerken van de kaart uit aan, je leest meer de symboliek van de omgeving op de kaart. (Wil zelf nog steeds een goed symboliek boek hebben)quote:Op donderdag 27 november 2008 08:19 schreef Michielos het volgende:
Wij danken u Bastard. Is ie "leuk" of is het "goed"?
Zoals je ziet interpreteer ik de kaarten wellicht iets anders.
tsssskquote:Op donderdag 27 november 2008 09:34 schreef L.Denninger het volgende:
Hey, effe 1 ding, ik wil mijn legging niet van Michielos krijgen
Legging van L.Denninger:quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:04 schreef Michielos het volgende:
MIjn vraag flammie; zal ik de liefde van mn leven ontmoeten?
nog niet. ik moet dit even laten bezinken.. IK kom er zeker nog op terugquote:Op vrijdag 28 november 2008 12:56 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Legging van L.Denninger:
Nee, je zult de liefde van ene Frank den Beijaard's leven ontmoeten.
Daardoor blijft Frank den Beijaard z'n leven lang alleen en sterft ongelukkig op kerstavond.
Ik hoop dat je trots bent op jezelf.
Herken je hier iets in, kun je hier iets mee ?
Tristessa, your next on the listquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:30 schreef Tristessa het volgende:
Ik had me al een keer aangemeld geloof ik, maar ik doe het gewoon nog een keer. Het zou leuk zijn als iemand voor mij een algemene legging zou willen doen!
Ja, logisch.. eerst maar eens kijken waar het betrekking op kan hebben, zien of het ergens inpast.quote:
quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:36 schreef SingleCoil het volgende:
Bastard, ik heb je hele legging aandachtig doorgelezen. Het is echt opmerkelijk hoe goed sommige dingen passen, je beschrijft vrijwel volledig wat er in mijn hoofd speelt, wat me bezig houdt. Wat je schrijft over angst en onzekerheid, niet weten waar het naar toe gaat, innerlijke strijd, het is zó passend, eng gewoon. En ook dat ik me creatief wil uiten en daarvoor een weg zoek, hoe kun je dat weten, denk ik dan?
Hier kan maar één conclusie gelden: het maakt niet uit voor wie je de kaarten legt, wat je leest past ons allemaal.
quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:23 schreef hmesker het volgende:
Ja, dat forum ken ik, ik ken Hilary al vrij lang. Ik kijk er nog regelmatig maar ben er niet meer actief op. Het is het beste Engelstalige forum over de I Tjing. Ook haar weblog is lezenswaardig. En als ik zelf weer eens iets significants heb geschreven is ze altijd zo aardig om er naar te verwijzen. 't Is een klein wereldje, de I Tjing.
Eh, nee. Ik heb op m'n website een forum, maar daar gebeurt niet veel. In Nederland is er niet zoveel belangstelling voor de I Tjing. De meeste mensen vinden het te moeilijk geloof ik.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:33 schreef mazaru het volgende:
Is er ook een Nederlandstalig forum die zo actief is?
Ik vind dit wel een intressante vraag voor mijzelf... zou je dat voor mij in de I-Tjing eens willen lezen?quote:
Doe mij ff een plezier zeg! Filosofie is een wetenschap hoor!quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:02 schreef hmesker het volgende:
Maar we gaan een beetje off-topic. Anders een nieuw onderwerp voor starten? Overigens denk ik eerder dat dit onder filosofie e.d. geschaard moet worden i.p.v. paranormale zaken, maar dat is mijn mening.
Beweer ik iets anders dan? Het enige wat ik bedoelde is dat een discussie over de I Tjing beter in het Filosofie gedeelte kan. Vind ik. Maar wie ben ik.quote:Op maandag 8 december 2008 10:28 schreef Konijntjes het volgende:
Doe mij ff een plezier zeg! Filosofie is een wetenschap hoor!
De meerwaarde is dat een échte lezer de uitkomst kan koppelen aan jouw situatie c.q. vraag, en de hele legging persoonlijker kan maken, meer op details kan ingaan én vragen over de legging kan beantwoorden.quote:Op maandag 8 december 2008 10:53 schreef Michielos het volgende:
dus dat computerprogramma heeft een gave.....
als zelfs een computerprogramma kaarten kan leggen, wat is de meerwaarde dan van een tarotlezer die enkel stockreading doet?
Niet, hihi. Dat komt inderdaad een beetje knullig over. Maar wat mij betreft heb je niet een gave nodig om met dit soort hulpmiddelen te kunnen werken. Als dat wel het geval zou zijn heb ik een probleem.....quote:Ik was toevallig zaterdag bij een Lenormand kaartlegster. Ze hield het boek er gewoon bij... Tsja, wat een gave heb je dan..
De stukjes karton niet nee, maar in samenspraak met de gebruik(st)er kan het een handig hulpmiddel zijn, net als andere blik-openers als astrologie, numerologie. En I Tjing natuurlijkquote:In de grofste zin van het woord geloof ik dus niet dat gekleurde prenten op stukjes karton je enig inzicht kunnen geven in je verleden, heden, laat staan toekomst.
Ik denk dat als je een blikopener wilt je beter naar een gediplomeerd psycholoog of psychiater kan gaan dan om papiertjes om raad te "vragen".. die zoals je in dit topic al vaker ziet, niet specifiek zijn maar op iedereen van toepassing zou kiunnen zijn/quote:Op maandag 8 december 2008 10:59 schreef hmesker het volgende:
[..]
De meerwaarde is dat een échte lezer de uitkomst kan koppelen aan jouw situatie c.q. vraag, en de hele legging persoonlijker kan maken, meer op details kan ingaan én vragen over de legging kan beantwoorden.
[..]
Niet, hihi. Dat komt inderdaad een beetje knullig over. Maar wat mij betreft heb je niet een gave nodig om met dit soort hulpmiddelen te kunnen werken. Als dat wel het geval zou zijn heb ik een probleem.....
[..]
De stukjes karton niet nee, maar in samenspraak met de gebruik(st)er kan het een handig hulpmiddel zijn, net als andere blik-openers als astrologie, numerologie. En I Tjing natuurlijk
Psychologen en psychiaters zijn er voor (grote) psychische problemen, en voor het gebruik van een orakel moet je een stabiele persoonlijkheid hebben. Zit je echter met een dilemma, een keuze die je moet maken en waar je niet uitkomt ondanks dat je alle voors en tegens tegen elkaar hebt afgezet, wil je een stukje inzicht, dan wil een orakel je nog wel eens buiten je gefixeerde denkraam plaatsen. Het gebruik van tarot e.d. moet niet overschat worden, maar zeker ook niet onderschat. Verder geldt: gebruik het met mate.quote:Op maandag 8 december 2008 11:22 schreef Michielos het volgende:
Ik denk dat als je een blikopener wilt je beter naar een gediplomeerd psycholoog of psychiater kan gaan dan om papiertjes om raad te "vragen".. die zoals je in dit topic al vaker ziet, niet specifiek zijn maar op iedereen van toepassing zou kiunnen zijn/
Eindeloos. Niets heeft betekenis van zichzelf, iets krijgt pas betekenis als je er betekenis aan geeft. Het blijft een persoonlijk proces, dat orakelen. Maar in principe kan alles als orakel worden gebruikt.quote:Op maandag 8 december 2008 11:39 schreef Michielos het volgende:
of je raadpleegt het serviesgoed.. of ik vraag de tafel om raad. hoever zou je kunnen gaan met dit soort dingen?
quote:Op maandag 8 december 2008 11:39 schreef Michielos het volgende:
of je raadpleegt het serviesgoed.. of ik vraag de tafel om raad. hoever zou je kunnen gaan met dit soort dingen?
en dat is het hem dan juist. Als het een persoonlijk proces zou zijn, zou je geen orakel nodig hebben, laat staan een boekje om dingen in op te zoeken.quote:Op maandag 8 december 2008 11:41 schreef hmesker het volgende:
[..]
Eindeloos. Niets heeft betekenis van zichzelf, iets krijgt pas betekenis als je er betekenis aan geeft. Het blijft een persoonlijk proces, dat orakelen. Maar in principe kan alles als orakel worden gebruikt.
Thanks, dat ga ik doen! Maar nu even niet, mijn collega's zullen het wat vreemd vinden als ik hier een beetje met muntjes op de tafel ga zitten gooien.quote:Op maandag 8 december 2008 10:31 schreef hmesker het volgende:
Dag Bastard,
Op deze pagina staat hoe je een hexagram kan gooien. Zou je dit voor me willen doen en me de uitkomst laten weten? Dan zal ik het voor je interpreteren. Dank!
Waarom zou je geen orakel nodig hebben als het een persoonlijk proces is? Verder ben ik van mening dat een orakel er is om zichzelf overbodig te maken. Je kan best zonder. Maar handig is het soms wel.quote:Op maandag 8 december 2008 11:43 schreef Michielos het volgende:
en dat is het hem dan juist. Als het een persoonlijk proces zou zijn, zou je geen orakel nodig hebben, laat staan een boekje om dingen in op te zoeken.
quote:Op maandag 8 december 2008 12:18 schreef Bastard het volgende:
Thanks, dat ga ik doen! Maar nu even niet, mijn collega's zullen het wat vreemd vinden als ik hier een beetje met muntjes op de tafel ga zitten gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |