quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:52 schreef Nikee_83 het volgende:Hier de volgende!
Ik zou ook heel graag een legging willen! En dan op het gebied van de liefde.
Gegevens en foto kan ik doormailen.
Goed, Nikee.. jij bent, van Flauriana nog geen foto mogen zien, en dat is haar goed recht .. maar ik kijk liever iemand aan.

Voor jou een legging met betrekking op de liefde, ik hou het keltisch kruis als legging aan omdat ik anders een andere legging zou moeten gaan doen met een kaart of 4, die vervolgens uitbeelden "dit vind ik van de relatie" en "dat vind mijn partner er van" leuk als je samen bent misschien en ook zeker een relatie hebt anders gaat de vlieger al niet op. En ik weet eerlijk gezegd helemaal niets van je, of je een partner hebt, of in between bent of twijfelt of whatever.. misschien dat de legging ons dit zal gaan vertellen!
10 kaarten dus voor jou, ik ga ze zo even schudden....
Ok.. ze zijn inmiddels geschud, ik heb ze voor me neergelegd.. en ik ga ze 1 voor 1 benoemen op de positie waar ze op liggen.
We beginnen bij de eerste kaart de ingeving hier is die van nu, wat is er nu aan de hand wat brengt je hier. Een zwaarden aas op de kop, De azen staan voor de wortels, de ondergrond van wat er is. Het is een vrij negatieve kaart zo op de kop, het zwaard bungelt ondersteboven nu, beetje dreigend. Zou je je bedreigd kunnen voelen, beklemmend of het slachtoffer van de situatie zijn, mogelijk een situatie die jezelf gecreerd hebt.
Wat kruist daar bij, wat is er op het pad wat hulp of een obstakel is.. dat is een ridder van pentakels.
Ik vermoed een mannelijk persoon wat er een oorzaak aan je gevoel is.. deze ridder heeft andere idealen als dat jij die hebt misschien, mogelijk heeft dat gebotst, of botst dat nu nog. Samen met de azen zijn het de meest belangrijkste kaarten van de kleine arcana (1 tm 10 incl hofkaarten) dus hij geeft voor mij mogelijk aan dat hij aan de grondslag ligt van je beklemmende gevoel.
Het is een man die werkt aan zijn toekomst en zekerheid, steekt daar veel tijd in, is volhardend en bezig met het vergaren van spulletjes. Hij kan wel delen, maar moet er zeker van zijn dat hij er iets voor terug zal krijgen. Betrouwbaar, zeker, behoedzaam zijn karaktereigenschappen van hem. Een harde werker.
Ik zeg even dat deze persoon 2 kanten op kan voor jou.. de kaart ligt op hulp of obstakels.. of hij werkt tegen, of hij werkt mee.. ik ga kijken welke kant ik op moet denken.
Het verleden, het verleden bekers 10.. de tien voor de afronding van projecten, het gelukzalige gevoelsleven, jij dacht in het verleden mogelijk "dit is het, ik ben gelukkig nu". We zien op de kaart een mooie regenboog, 2 kindjes dansen, een man en een vrouw, een huisje.. boompje, beestje. Het is een kaart van harmonie en liefde, gelukzaligheid, mogelijk een bestempeling ervan als een huwelijk of samenlevingscontract.
En toen kwam het recente verleden, de schildknaap van staven ondersteboven. Een schildknaap geeft vaak een gebeurtenis aan, iets wat zich voordoet. Deze kaart ondersteboven geeft aan dat er een vraag om aandacht is, gekoesterd worden, bemind. Mogelijk is er dat minder gekomen voor je.. dwaal je wellicht af naar theatraal gedrag om de aandacht toch te krijgen, ik bedoel maakt van een mug een olifant. De kaart zou een afbeelding kunnen zijn van een gebroken hart...
Daar is de mogelijke toekomst... wederom staven.. ze is nu koningin van de staven. Dit is ook iemand die graag de aandacht heeft, graag in het middelpunt van de aandacht staat. Ze is de leeuw des huizes. Een rustig type meestal met een brandend verlangen naar avontuur of spanning. Ze valt op, ook bij de andere mensen, omdat ze een warm hart heeft, een gouden hart voor de mensen die haar dierbaar zijn. Ze is eerlijk, majesteitelijk maar ook competatief.
Creatief van geest, sterke ideeen.. dit komt ook naar voren in haar werk, teamplayer op het werk en thuis. Neemt daarin ook graag het voortouw.
Dit beeld heb ik voor me als jou zoals jij het graag wilt zien, zoals jij graag tot uiting komt, helemaal in je element willen zijn.
De nabije toekomst, wederom schildknaap, ditmaal zwaarden.
Diplomatie en diplomatiek handelen is de weg. Verstandelijjk zijn en soepel opstellen. We zien op de kaart de wind waaien en de vogels (ideeen) door de lucht vliegen.. wellicht heb je een idee, wil je die tot uiting gaan brengen. Aanpassingsvermogen, flexibiliteit verandering in dagelijkse routine zegt de kaart.
Mogelijk ben je op zoek naar nieuwe stimulerende onderwerpen, mogelijk gaat zich iets (onverwachtsO nieuws voordoen.
De kaart van jou houding in de kwestie, dat zou de volgende kaart uitbeelden. Een slagveld.. haha nee hoor, dat is wat ik zo zie op de kaart, staven 5. Het is wel een kaart van strijd, de vijf is van de actie, de staven is van de actie. Ik zie op de kaart ook wedijver, stress, rivaliteit. In ieder geval is de harmonie die we dus eerder gekend hebben, hier helemaal niet op terug te vinden.
Je hebt moed nodig in de kwestie om terug te vechten, wil je wel vechten schiet me te binnen.. je bent wel een vechter denk ik, voor de goede eerlijke zaak dan.
Er speelt zich wellicht op het moment wel een conflict af, innerlijk of door externe omstandigheden waar je moet vechten. Innerlijk omdat je met je gevoel aan het vechten bent?
Ook de vorige kaart liet dat zien he.. de ideen die er bestaan, het uitvogelen wat te doen, flexibel zijn of verandering van gedachte.
Ok, de volgende kaart, de omgeving, wat speelt er parten in de omgeving.. de officiele term wat is de houding van de omgeving weet ik niet of die zo te gebruiken is.
Er ligt namelijk de kaart van zwaarden 3.. right. De afbeelding is een groot rood hart met op de achtergrond donkere wolken en 3 zwaarden door het hart gestoken. Misschien wel 1 van de meest tragische of dramatische kaarten uit het deck dus.
Het hart, onze gevoelsaard is verwond.. er is sprake van tegenslag, verlies en we trekken ons dat erg aan (ligt aan het hart, hartezeer zijn enkelijke steekwoorden)
Er is sprake van droefheid, leed waar je onder gebukt gaat, eliminatie van een persoon. Het is ook het 'losmaken' van een situatie, het afscheid nemen.
Kan afscheid zijn van een instelling of een mening, kan afscheid zijn van een persoon.. ik ga even van de persoon uit, mogelijk toch die ridder van pentakels waar ik het eerder over had met je.
Die schildknaap van staven ondersteboven was ook al een gebroken hart.
Dan komt de hoop en vrees. We zien een koning van pentakels, ik weet niet of we het over dezelfde persoon hebben... kan zijn he dat iemand de adolecentie is ontgroeid en nu de koning is geworden, kan ook zijn dat we het hebben over een nieuw persoon die je zal gaan helpen. Mannelijk persoon denk ik dan.
Het is iemand die de omgeving wel heeft gezien, zijn dingen heeft geleerd en nu te midden van zijn rijkdommen die zijn vergaard kan genieten. Kan helpen bij andere mensen om ook de rijkdom te proeven voor hun eigen. Hij weet immers wat de valkuilen zijn, zou je kunnen behoeden. Hij ziet mogelijkheden waar jij ze nog niet zag, ziet een stuk land en kan daar prima op bouwen en oogsten.
Het is ook een man die financieel is ingesteld.. geld opent deuren zegt hij, weet hoe je winst kan maken van weinig financiele middelen. Hij beoordeelt de mensen eerder op hun bezit, dan op hun innerlijk. Gelooft wat hij ziet, niet in fabeltjes. Hij geeft ook graag geld uit, kadootjes, geld, dat is zijn manier om het tonen van liefde.
Ik denk nu.. hoop je nou dat die persoon volwassen word, hoop je dat hij de man word en niet de jongen blijft, of hebben we het over een nieuw persoon die je helpt.. ik weet het nog niet..
Dan de uiteindelijke afloop Nikee.. hoe leuk kan je het hebben met "De zegewagen" zo heet de kaart, het is de kaart uit de grote arcana.
Doet mij denken dat wat er gebeurt is, of wellicht nog mee bezig bent, wel uiteindelijk een les voor je is.. iets waar je dus wijzer van word. Sterker van word, nodig om te groeien in je leven, een stuk bagage waaruit je kan putten.. ook al is het niet altijd leuk, hou je er wel weer iets aan over om het zo even te zeggen.
Goed, wat betekent de kaart dan.. nou de kaart betekent heersen over je gevoel. Zelfbeheersing, evenwicht, discipline. Gevoelens verkeren weer in harmonie, geen stemmingswisselingen meer.. de wagen op de kaart staat in het midden.. het centreren het middelpunt zijn of het 1 zijn met jezelf.
Ik zeg het volgende.. denk niet langer na bij wat je voelt, zet juist de vraagtekens bij gevoeligheid van je gedachten. Ben je werkelijk wat je naar buiten laat zien of ben je innerlijk juist iemand anders en mag je jezelf meer laten zien?
We kunnen negatieve gevoelens in bedwang houden, overgevoeligheid of depressiviteit.
Het is de kaart van het overwinnen, en het onder controle krijgen van moeilijke omstandigheden. Zelfexpressie.
Nou.. dat is m Nikee.. de legging is gelegd en verteld.. zelf hou ik hier en daar als je het niet erg vind een slag om de arm. Met name om die ridder... is het een obstakel of hulp, ik neig naar te zeggen dat je partner niet op 1 lijn ligt met jou gevoelens. Het letterlijke 'dwarsliggen' zien we op de tafel eigenlijk.
Waar eens werd gedacht gelukkig te zijn, is dat omgedraaid.. er veranderde wat, ik weet niet wat maar je kreeg niet meer het idee dat je gelukkig was. Ging om aandacht vragen wellicht.. je stelt jezelf misschien de vraag mag ik niet die koningin van staven zijn? Jawel dat mag jij ook.. iedereen mag voor zichzelf zijn wat hij wil zijn. Iedereen mag tonen wie de werkelijk jij bent, het hoeft niet in een pasvorm.
Je hebt er ook zo je ideen over, de verandering in de lucht.. de strijd die je voert.. innerlijk vermoed ik op de staven 5, maar ook uiterlijk.
Het hartenzeer komt sterk naar voren in de legging.. je bent er misschien wel klaar mee.. en wilt verder.
Wat dan die koning doet op hoop en vrees.. het zijn niet de karaktereigenschappen van jou, het zijn die van een ander. Wellicht dezelfde ridder maar die nu bijgedraaid is.. nog steeds zichzelf, maar wel ok.. of een andere persoon, of .. nou ja misschien wil je me helpen met de uitleg ervan.
Uiteindelijk, kom je wel weer in evenwicht, de zegewagen zal zegevieren! Het weer 1 worden met jezelf. en tonen van jezelf de harmonie weer hervinden. En als dat weer eenmaal op de rit is, heb je er van geleerd en ben je klaar voor een nieuwe aas.. nieuwe grond.
Goed, dat was m.. hoop dat je er wat mee kan.. belangrijker nog, of je het herkent natuurlijk!
Bij vragen of opmerkingen gewoon stellen hoor, hier of op mail, PM.