abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:39:23 #176
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62565982
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee She, ik ken je zelfs niet eens Weet ook echt niet waar het over gaat..
Het enige wat ik weet en dat heb ik al eens eerder gehad.. dat je een legging gaat doen voor iemand die belangrijk is, een boodschap zal hebben. En dat wist ik al toen ik je vraag voor een legging zag staan, soort beladen gevoel. Sommige leggingen zijn leggingen, niet minder belangrijk voor een persoon en soms moet je iets echt vertellen aan iemand. Het verklaart ook waarom mijn uitleg soepel uit de vingers kwam, maar het is voor mij als iets vertellen waar ik geen weet van heb en ergens ook helemaal de plank mis zou kunnen slaan.. en toch vertel.
Een uitleg hoef je mij verder niet te geven, hoewel het voor mij persoonlijk altijd fijn is om te weten hoe een kaart word uitgelegd en waarom, dat leer ik door de interactie van de vraagsteller.

En ja, die kaart sprong er uit en kwam rechtop voor mn gezicht te liggen.. dat is geen toeval dan!
Ik ga eea toch naar je PM-en. Ik heb wat hulp nodig bij de interpretatie van de uitleg.
Het is namelijk dusdanig ingewikkeld dat ik bang ben het onjuist te interpreteren.

Doe ik vanavond wat later; als ik wat rust in mijn donder heb. Ik zou het fijn vinden als je dat nog zou willen lezen en gerichte feedback kon geven.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:40:07 #177
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62573348
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:17 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik wil graag een algemene legging .
Bij deze
The truth was in here.
  zondag 26 oktober 2008 @ 14:03:07 #178
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62687248
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 09:16 schreef Cyntiaa het volgende:
Helemaal goed... Ik zie het vanzelf verschijnen
Cyntiaa, op deze druilige zondagmiddag heb ik even de kaarten voor je gepakt, en ik ga de vraag stellen wat jou toekomst in petto heeft.

10 kaarten, 10 betekenissen op 10 diverse plekken.

Ik ga ze eerst even goed schudden..bij deze.
En leg ze vervolgens neer.. zo dat zijn een hoop krachtige kaarten. Alvorens ik begin, ook bij jou viel er een kaart uit het deck toen ik mij op jou vraag concentreerde. Het is de kaart "de dood" .. geen probleem dit is een positieve kaart. Het geeft letterlijk aan dat er iets veranderd, iets gaat over en waarna er ruimte voor iets nieuws om te gaan groeien. Alsof er een fase word afgesloten en er een nieuw begin gemaakt kan gaan worden. De kaart staat voor transformatie.

Nu de kaarten van 1 tot en met 10, op de eerste plek wat brengt jou hier, wat gebeurt er nu en dat is ook een mooie kaart. Het is de kaart "de geliefden" .
Misschien dat het betrekking heeft op de eerste kaart die er uitviel, deze kaart betekent "de juiste keuze" Alsof je voor een keuze staat, linksom of rechtsom, uit huis gaan of die baan gaan nemen, dat zijn de keuzes waar je aan kan denken. Dus de meer invloedrijke keuzes die men in het leven maakt. Het kan zijn dat je de keuze gaat maken om bijvoorbeeld te gaan samen wonen, het is een kaart van harmonie.

De tweede kaart, wat kruist er op het pad of wat zijn de dingen die helpen of belemmeren bij de vraag. Het is de kaart de zegewagen, ook een kaart uit de grote arcana dus!
Het geeft aan dat je de gevoelens beheersd, onder controle hebt. Zelfbeheersing en evenwichtige rust geeft de doorslag naar succes. Negatieve gedachten hebben we in bedwang, we weten wie we zijn en wat we kunnen. De hoofduitleg van deze kaart is het overwinnen en onder controle krijgen van moeilijkheden.

De derde kaart geeft het verleden, het vroeger aan.. het is wederom een kaart uit het grote deck, het is de kaart gerechtigheid en deze ligt op de kop. Op de kop geeft de kaart aan dat er een onrechtvaardige en bevooroordeelde situatie was waar je het slachtoffer van was. De rechten worden geschonden en je krijgt niet wat je verdient te krijgen. Het kan ook duiden op problemen in het onderwijs, botsingen bijvoorbeeld met een leraar, of zakken voor een diploma,.Het geeft in ieder geval een verstoring aan van lichaam en geest, of beter gezegd gevoel en denken.. dat ligt of lag niet op 1 lijn en daardoor is er geen gezonde groei.

vierde kaart van het recente verleden is de kaart zwaarden 10 ondersteboven. De tien staat voor een voltooing van een aangelegenheid. De kaart geeft aan dat de situatie zich aan het verbeteren is... dat zal wel tov het verleden zijn neem ik aan. Je instelling of kijk op dingen veranderen, wellicht heb je aan iemand 'daarboven' om hulp gevraagd en heb je die hulp gekregen om tot een nieuw inzicht te komen. De problemen beginnen te vervagen, en hoop begint te schijnen.

De mogelijke toekomst, de maan uit de grote arcana. De maan waarschuwt jou voor iemand die je voor de gek wil houden. Of misschien hou je jezelf wel voor de gek. De maan geeft schommelingen aan, een onverwachte gebeurtenis, of een plotseling verkregen informatie die een nieuwe wending kunnen gaan geven.
Het gaat meestal niet om leuke nieuwe informatie je word er gedesillioneerd van of misschien gekwetst. Waakzaamheid is daarom het advies. Maar er is ook nog een minder praktische uitleg aan deze kaart, en die is een stuk positiever. Het geeft aan dat er nieuwe informatie verkregen zou kunnen gaan worden dmv een droom of een visioen. Of een paranormale ingeving op een andere manier.. nieuw inzicht zal dan worden getoond. Wederom, waakzaamheid is geboden om deze informatie op te vangen.

De kaart van de nabije toekomst is de kaart staven 6, dit is een kaart van succes, victorie, overwinning.
Na hard werken is de beloning ook daar, concurrentie als die er was is verdwenen, je plukt de vruchten van volharding.

Kaart 7, hoe zie jij nou de situatie aan.. dat geeft pentakels ridder weer, ben misschien een vrouw met mannelijke karaktereigenschappen? Praktisch ingesteld, betrouwbaar, hardwerkend, volharding. (dit zijn de dingen in je karakter die in de nabije toekomst wel je succes gaan bezorgen) je houdt van je bezittingen wellicht, mag ze ook graag tonen aan andere mensen. Stabiele persoonlijkheid, betrouwbaar, behoedzaam verantwoordelijkheidsgevoel.

Kaart 8, de kaart van de omgeving, hoe kijkt de omgeving er tegen aan of wat is de omgeving waar het zich gaat afspelen, het is de kaart Koningen zwaarden ondersteboven, meestal duidt het dan op een volwassen vrouwelijk persoon. Deze persoon heeft kennelijk invloed op de toekomst, of heeft er wel mee te maken aan de zijlijn. Het is een vrouw met waarschijnlijk de volgende kenmerken, het is meestal een roddeltante, ze zal je op de hoogte brengen van het laatste (slechte) nieuws. Het is een beetje een negatieve persoonlijkheid, daarmee bedoel ik iemand die eerst het slechte ziet van een situatie en daarna pas iets positiefs kan ontdekken. Ze kan ontmoedigend werken, ze houdt zich vast aan het verleden ipv een nieuwe sitiuatie met een nieuwe kijk op te pakken. Zelfmedelijdem is haar daarom niet vreemd.
Niet iemand die je kan helpen denk ik.. ik weet niet of je iemand kent met die karaktereigenschappen.

Kaart 9, Schildknaap staven ondersteboven, op de positie van hoop of vrees, iets wat je kan helpen om tot een succes te komen, het kan soms een gebeurtenis aangeven.
Hij betekent dat je er van alles aan zal doen om maar op te vallen, van een mug een olifant maken, theatraal gedrag, de dingen overtrekken. Als het nieuws betreft is er ongunstig nieuws.. en dat is misschien wel waar je bang voor bent.

Kaart 10 munten 9 ondersteboven, de uiteindelijke afloop.
Dwaze stappen kunnen genomen worden is de uitleg van de kaart.Onbezonnen acties ondernomen, je zou naar je innerlijke stem moeten luisteren voor een juist advies. Een kaart van verlies.

En daarmee is misschien ook wel het kringetje rond.. ik bedoel, we hebben de kaart de dood als hoofdkaart, de kaart van iets afsluiten, of verliezen waarna iets nieuws weer gaat starten.
Het betekent ook dat de situatie die veranderd, wel de juiste keuze is, misschien dat je de sitiuatie niet helemaal in de hand hebt, dat je er onbezonnen een besluit in neemt, maar dat het uiteindelijk onbedoeld wellicht wel de juiste was.
Ik denk ook dat de situatie nog niet zo heel lang geleden dan al in verandering is gekomen, misschien ben je je er bewust van, of heb je iemand leren kennen die er betrekking op zal hebben.
Onthoud 1 ding, ook al verlies je iets waardevols, iets materialistisch, er is ook een gewin bij, een gewin aan inzicht. En dat geeft altijd de juiste keuze aan, uiteindelijk.
Soms moet er iets veranderen om tot een juist inzicht te gaan komen namelijk.

Nou met die woorden sluit ik af, en laat ik de uitleg bij jou.. misschien dat je ergens herkenning in ziet, dat je er vragen over hebt. Dat kan hier of via PM.

Liefs ,

B.
The truth was in here.
pi_62709652
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 14:03 schreef Bastard het volgende:

[..]

Cyntiaa, op deze druilige zondagmiddag heb ik even de kaarten voor je gepakt, en ik ga de vraag stellen wat jou toekomst in petto heeft.

10 kaarten, 10 betekenissen op 10 diverse plekken.

Ik ga ze eerst even goed schudden..bij deze.
En leg ze vervolgens neer.. zo dat zijn een hoop krachtige kaarten. Alvorens ik begin, ook bij jou viel er een kaart uit het deck toen ik mij op jou vraag concentreerde. Het is de kaart "de dood" .. geen probleem dit is een positieve kaart. Het geeft letterlijk aan dat er iets veranderd, iets gaat over en waarna er ruimte voor iets nieuws om te gaan groeien. Alsof er een fase word afgesloten en er een nieuw begin gemaakt kan gaan worden. De kaart staat voor transformatie.

Nu de kaarten van 1 tot en met 10, op de eerste plek wat brengt jou hier, wat gebeurt er nu en dat is ook een mooie kaart. Het is de kaart "de geliefden" .
Misschien dat het betrekking heeft op de eerste kaart die er uitviel, deze kaart betekent "de juiste keuze" Alsof je voor een keuze staat, linksom of rechtsom, uit huis gaan of die baan gaan nemen, dat zijn de keuzes waar je aan kan denken. Dus de meer invloedrijke keuzes die men in het leven maakt. Het kan zijn dat je de keuze gaat maken om bijvoorbeeld te gaan samen wonen, het is een kaart van harmonie.

De tweede kaart, wat kruist er op het pad of wat zijn de dingen die helpen of belemmeren bij de vraag. Het is de kaart de zegewagen, ook een kaart uit de grote arcana dus!
Het geeft aan dat je de gevoelens beheersd, onder controle hebt. Zelfbeheersing en evenwichtige rust geeft de doorslag naar succes. Negatieve gedachten hebben we in bedwang, we weten wie we zijn en wat we kunnen. De hoofduitleg van deze kaart is het overwinnen en onder controle krijgen van moeilijkheden.

De derde kaart geeft het verleden, het vroeger aan.. het is wederom een kaart uit het grote deck, het is de kaart gerechtigheid en deze ligt op de kop. Op de kop geeft de kaart aan dat er een onrechtvaardige en bevooroordeelde situatie was waar je het slachtoffer van was. De rechten worden geschonden en je krijgt niet wat je verdient te krijgen. Het kan ook duiden op problemen in het onderwijs, botsingen bijvoorbeeld met een leraar, of zakken voor een diploma,.Het geeft in ieder geval een verstoring aan van lichaam en geest, of beter gezegd gevoel en denken.. dat ligt of lag niet op 1 lijn en daardoor is er geen gezonde groei.

Ik denk dat het te maken heeft met het niet behalen van mijn diploma en het gezeur wat ik daarom heb gehad op mijn vorige school.

vierde kaart van het recente verleden is de kaart zwaarden 10 ondersteboven. De tien staat voor een voltooing van een aangelegenheid. De kaart geeft aan dat de situatie zich aan het verbeteren is... dat zal wel tov het verleden zijn neem ik aan. Je instelling of kijk op dingen veranderen, wellicht heb je aan iemand 'daarboven' om hulp gevraagd en heb je die hulp gekregen om tot een nieuw inzicht te komen. De problemen beginnen te vervagen, en hoop begint te schijnen.

Ik ben op dit moment bezig met het afmaken van de opleiding en alles gaat nu 10x beter dan op de vorige school

De mogelijke toekomst, de maan uit de grote arcana. De maan waarschuwt jou voor iemand die je voor de gek wil houden. Of misschien hou je jezelf wel voor de gek. De maan geeft schommelingen aan, een onverwachte gebeurtenis, of een plotseling verkregen informatie die een nieuwe wending kunnen gaan geven.
Het gaat meestal niet om leuke nieuwe informatie je word er gedesillioneerd van of misschien gekwetst. Waakzaamheid is daarom het advies. Maar er is ook nog een minder praktische uitleg aan deze kaart, en die is een stuk positiever. Het geeft aan dat er nieuwe informatie verkregen zou kunnen gaan worden dmv een droom of een visioen. Of een paranormale ingeving op een andere manier.. nieuw inzicht zal dan worden getoond. Wederom, waakzaamheid is geboden om deze informatie op te vangen.

Er is iets, voor mij plotsing, gebeurd tussen mijn vriend en mij. En ik ben daardoor meer waakzaam voor herhaling.

De kaart van de nabije toekomst is de kaart staven 6, dit is een kaart van succes, victorie, overwinning.
Na hard werken is de beloning ook daar, concurrentie als die er was is verdwenen, je plukt de vruchten van volharding.

Kaart 7, hoe zie jij nou de situatie aan.. dat geeft pentakels ridder weer, ben misschien een vrouw met mannelijke karaktereigenschappen? Praktisch ingesteld, betrouwbaar, hardwerkend, volharding. (dit zijn de dingen in je karakter die in de nabije toekomst wel je succes gaan bezorgen) je houdt van je bezittingen wellicht, mag ze ook graag tonen aan andere mensen. Stabiele persoonlijkheid, betrouwbaar, behoedzaam verantwoordelijkheidsgevoel.

Ik bezit de karaktereigenschappen die je hierboven beschreven hebt, ik ben benieuwd wat ze in de toekomst voor mij gaan betekenen.

Kaart 8, de kaart van de omgeving, hoe kijkt de omgeving er tegen aan of wat is de omgeving waar het zich gaat afspelen, het is de kaart Koningen zwaarden ondersteboven, meestal duidt het dan op een volwassen vrouwelijk persoon. Deze persoon heeft kennelijk invloed op de toekomst, of heeft er wel mee te maken aan de zijlijn. Het is een vrouw met waarschijnlijk de volgende kenmerken, het is meestal een roddeltante, ze zal je op de hoogte brengen van het laatste (slechte) nieuws. Het is een beetje een negatieve persoonlijkheid, daarmee bedoel ik iemand die eerst het slechte ziet van een situatie en daarna pas iets positiefs kan ontdekken. Ze kan ontmoedigend werken, ze houdt zich vast aan het verleden ipv een nieuwe sitiuatie met een nieuwe kijk op te pakken. Zelfmedelijdem is haar daarom niet vreemd.
Niet iemand die je kan helpen denk ik.. ik weet niet of je iemand kent met die karaktereigenschappen.

Voor mijn gevoel moet dit over de moeder van mijn vriend gaan, niet al haar bedoelingen voelen positief bij mij..

Kaart 9, Schildknaap staven ondersteboven, op de positie van hoop of vrees, iets wat je kan helpen om tot een succes te komen, het kan soms een gebeurtenis aangeven.
Hij betekent dat je er van alles aan zal doen om maar op te vallen, van een mug een olifant maken, theatraal gedrag, de dingen overtrekken. Als het nieuws betreft is er ongunstig nieuws.. en dat is misschien wel waar je bang voor bent.

Kaart 10 munten 9 ondersteboven, de uiteindelijke afloop.
Dwaze stappen kunnen genomen worden is de uitleg van de kaart.Onbezonnen acties ondernomen, je zou naar je innerlijke stem moeten luisteren voor een juist advies. Een kaart van verlies.

En daarmee is misschien ook wel het kringetje rond.. ik bedoel, we hebben de kaart de dood als hoofdkaart, de kaart van iets afsluiten, of verliezen waarna iets nieuws weer gaat starten.
Het betekent ook dat de situatie die veranderd, wel de juiste keuze is, misschien dat je de sitiuatie niet helemaal in de hand hebt, dat je er onbezonnen een besluit in neemt, maar dat het uiteindelijk onbedoeld wellicht wel de juiste was.
Ik denk ook dat de situatie nog niet zo heel lang geleden dan al in verandering is gekomen, misschien ben je je er bewust van, of heb je iemand leren kennen die er betrekking op zal hebben.
Onthoud 1 ding, ook al verlies je iets waardevols, iets materialistisch, er is ook een gewin bij, een gewin aan inzicht. En dat geeft altijd de juiste keuze aan, uiteindelijk.
Soms moet er iets veranderen om tot een juist inzicht te gaan komen namelijk.

Nou met die woorden sluit ik af, en laat ik de uitleg bij jou.. misschien dat je ergens herkenning in ziet, dat je er vragen over hebt. Dat kan hier of via PM.

Liefs ,

B.
Wow, bedankt voor je zeer duidelijke legging. Ik herken er zeer veel in, vooral de eindconclusie waar je het over hebt.

Dankje! Misschien kan je later nog eens een liefdestrekking voor me doen ?

maandag 27 oktober 2008 @ 09:00:57 #180
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62709821
Update lijstje

-Flauriana
-Nikee_83
-Vivi
-Cyntiaa (liefdeslegging)
-Tristessa
- mazaru
- vamperotica (liefdeslegging)
- pieterb (Liefdeslegging)
- Lonaa

[ Bericht 6% gewijzigd door Bastard op 11-11-2008 16:02:42 ]
The truth was in here.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:23:41 #181
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62762459
Vamperotica, voor jou een legging vandaag
Ben er helemaal klaar voor.. kaarsjes aan, muziekje aan, wierrookje!

Ik heb de vraag algemeen gehouden daar er geen bijzondere wensen waren.
Dus we doen voor jou ook het keltisch kruis, krijgen we een beetje inzicht van vroeger, heden en toekomst.

De kaart zijn geschud..
Te beginnen bij kaart 1, wat brengt je nu, wat speelt er mee.
Het is munten 5, deze kaart geeft in de kern armoede aan, er is mogelijk een verstoring opgetreden en we hebben nu te maken met een tegenslag. Dat kan inderdaad wijzen op financieen, bijvoorbeeld het verlies van een baan, of tegenwoordig zouden we kunnen zeggen verlies met aandelen... het kan ook zijn dat je van je geloof bent afgestapt. Je zou zwaarmoedig er van kunnen zijn geworden of een negatieve kijk hebben gekregen..het vertrouwen verloren.

Kaart 2 is wat er kruist, of hulp en belemmeringen op het pad.
Dit is zwaarden 9, ook deze kaart geeft aan dat er problemen zijn waar je zelfs snachts wakker van kan liggen, bezorgd zijn om iets. Dit hoeft niet altijd op jou te slaan, maar misschien leef je heel erg mee met iemand in je omgeving die iets vervelends heeft meegemaakt en dat je je dat aantrekt. Misschien heb jij iets gedaan bij iemand anders waardoor je de schuld voelt? Maar is het dan wel compleet jou schuld geweest?

Het verleden, munten 7 ondersteboven, In het verleden zijn er ook geldzorgen geweest, schulden, hypotheek, moeilijjk de eindjes aan elkaar kunnen knopen denk ik dan. Bezorgdheid heeft erover geheerst, het liefst laat je het verleden wat dat betreft gewoon achter je. Er is een flinke desillusie geweest wellicht.
Als het om gezondheid gaat, dat kan ik niet zo weten, maar dan betekent de kaart dat je erg ziek bent geweest, kan wijzen ook op het verlies van pasgeborene.. ik noem de verschillende aspecten van de kaart even..

Het recente verleden, staven 8 ondersteboven, dit is een kaart van obstakels.. jeetje tot nu toe hebben we nog niet een positieve noot aangeslagen. Die zal er ongetwijfeld wel bestaan voor je neem ik aan, maar dit zijn wellicht de zaken die voor je kenmerkend zijn.
Het zou kunnen zijn dat je je zin graag doordrijft, vandaar dat de obstakels er zijn. De obstakels zouden niet altijd nodig zijn zegt de kaart.. maar je houdt aan en zoekt het conflict op. Het is tevens een reiskaart.. als je onlangs op reis bent geweest is de reis afgebroken geweest.

De volgende kaart, de mogelijke toekomst.. staven 7 ondersteboven.
Deze kaart geeft aan dat de mogelijke confrontatie, er niet komt.. hee, heb je iets geleerd vanuit het verleden misschien.. de vorige kaart gaf aan dat je misschien zelf de obstakels creeerd, mogelijk zul je in de toekomst hiervan geleerd hebben, en er poezelig omheen manouvreren. Er word misschien een ruzie verwacht, maar deze komt er dan niet. Je verdedigt een onderwerp wel met hart en ziel, waar nodig zou zijn.

Kaart van de nabije toekomst.. zwaarden 5, ondersteboven. De kaart zegt verlies of een mislukking. Misschien doordat je het zelf in de hand had, misschien omdat iemand anders er schuld aan heeft, mogelijk zijn er spelletjes gespeeld waar je het slachtoffer van bent geworden.. hij geeft het advies om niet met wraakgevoelens te blijven zitten, je kwetst enkel jezelf.

Hoe kijk je er zelf tegenaan.. dat zegt zwaarden 2 ondersteboven voor je.
Deze kaart zegt dat je een besluitvaardig type bent, zegt misschien de dingen eerder dan dat er over nagedacht is. Dit besluit wat genomen is/word kan slaan op de situatie van de mogelijke toekomst, of de uiteindelijke toekomst die ik straks uitleg.
Misschien heb je een besluit genomen om niet te strijden voor iets, zoals de kaart aangaf.

De omgeving, zwaarden 6, in de omgeving zien we mensen gebukt gaan onder leed. En dat zou te maken kunnen hebben met jou zorgen waar je misschien letterlijk wakker van kan liggen.
Het leed is al geleden, en zou losgelaten moeten worden.. we moeten voorruit kijken.

De kaart van hoop en vrees, dit is een kaart van stabiliteit, met name op financieel vlak. Het onder controle hebben van..
Het kan ook zijn sparen van geld, dat dat verstandig zou zijn... voor later als het nodig is. Het op de centen zitten.
Als het niet op de financieen betrekking heeft, dan kan het een bezitterigheid uitbeelden of het claimen van mensen. Vasthouden aan een situatie maar in het beste geval geeft de kaart de financiele zekerheid.
Gezien de kaarten in het verleden, je hoopt op een financieel betere positie.

Kaart 10, de uiteindelijke weg, munten 3.. toch ook weer de munten die vaak voor de financien staan, of het aardse gebonden zaken, eigendommen en werk. De zwaarden waar we er ook 4 van hebben liggen geven de strijd aan, nadenken, wikken en wegen, acties. En deze legging kenmerkt zich met geldzorgen, en zorgen in het algemeen. De laatste kaart is wel een positievere kaart, het geeft groei aan. Aangezien de kaart munten zijn, kan het groei op de financiele vlakken zijn. Misschien dus verstandig om even te sparen, of misschien is datgene wat je hoopt dan wel uitgekomen. De vaardigheden worden in praktijk gebracht, kan een promotie betekenen. Je zal er wel je best voor moeten doen om het te bereiken, maar iets in me zegt me dat je wel een vechtertje bent.

Nou dat is de legging, een beetje zwaarmoedige legging ergens.. de zorgen die er zijn, of omtrent je eigen, maar ook zeker om de omgeving die je bezig houden. Het leven komt jou niet aanwaaien en derhalve moet je misschien altijd meer knokken dan een ander dat hoeft te doen. Wellicht heb je dan de neiging om de dingen zwaarmoedig in te zien.. misschien ook wel niet hoor.. dat je iets hebt van "mij krijgen ze er niet onder!"
Het advies is zit even op je centen, maar er komt rustiger vaarwater aan.

Goed dat was m alweer, de kaarten liggen er, de uitleg is gegeven., jij mag de herkenning erin zien, of ook helemaal niet natuurlijk, dat kan ook.. als je er vragen over hebt, dan zie ik ze tegemoet!
The truth was in here.
pi_62762730
Ik had me al een keer aangemeld geloof ik, maar ik doe het gewoon nog een keer . Het zou leuk zijn als iemand voor mij een algemene legging zou willen doen!
pi_62769335
Bastard...Dank je! Ik ga 'm morgen ff goed doorlezen, kan er nu mn kop nie bijhouden!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62793747
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:41 schreef vamperotica het volgende:
Bastard...Dank je! Ik ga 'm morgen ff goed doorlezen, kan er nu mn kop nie bijhouden!
voor als je het goed hebt door gelezen!
pi_62795033
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:11 schreef draculettetje het volgende:

[..]

voor als je het goed hebt door gelezen!
Da hak vanmorgen al...
pi_62795181
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:43 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Da hak vanmorgen al...
da wist ik nie natuurlijk
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:36:46 #187
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_62797184
Mag ik ook weer in het lijstje?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_62798081
Zet mij er nog maar eens op ( als er veel gegadigden zijn, wacht ik nog wel ff hoor)
Gaarne een liefdeslegging!
pi_62869013
Ik wil ook graag een legging of een lezing. Liefst tarot. Werkt dat zo, gewoon roepen? Zo ja, alvast bedankt. Ik wacht met smart!
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:15:49 #190
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62944602
Littledrummergirl, voor jou een legging vandaag.. je hebt een foto in het fotoboek staan, ik werk graag met een foto als ik tarotkaarten leg.
Ik zie dat jij graag werkt met gehandicapten, dat is mooi maar zwaar werk denk ik... heb zelf ook een verplegingachtergrond.

Goed, je vraag was, of je de juiste keuze (gaat) maken.. ik weet verder niet op welk vlak je deze keuze bedoelt, en of die al gemaakt zou zijn. Misschien dat de kaarten het wel kunnen vertellen, spannend!

Ok, we zitten er klaar voor, en ik ga de kaarten schudden.. 10 kaarten in het keltisch kruis om een duidelijk beeld te geven.
Kaart 1 dat is zwaarden 9 op de kop.. het zijn voornamelijk zwaarden en bekers die nu op tafel liggen, misschien geeft dat aan dat je rationeel denkt over een keuze, en dat je gevoel of emotie iets anders zegt?
Zwaarden 9 ondersteboven positie van nu, wat brengt je hier.
De kaart geeft aan dat je er zorgen waren, die nu van je af glijden, er zou hoop zijn of een nieuw geloof in iets wat de boze wolken doet verdampen. Morgen is een nieuwe dag geeft de kaart aan, dat geeft goede hoop.

Kaart 2 wat kruist het pas, wat speelt er mee, bekers 5. Bekers 5 geeft verlies aan, het was iets wat hoogstwaarschijnlijk op emotioneel vlak heeft gespeeld, het zou het verlies van een dierbare kunnen zijn, of het verlies van iets dierbaars. Er staan enkele kelken nog overeind, er is wel hoop, of er is troost. Sluit wat dat betreft wel aan bij de vorige kaart, wat ook de hoop aangaf.

Het verleden, Matigheid uit de grote arcana, het is een kaart van falen.. falen door eigen toedoen, een actie die misplaatst was. Onvermogen om met de situatie om te gaan, misschien was je ongeduldig of prikkelbaar en hebt daarmee de ramen ingegooid. Had er misschien beter water bij de wijn gedaan kunnen worden, of onderhandeld kunnen worden?
Als het een keuze betrof, was je wellicht niet in staat om te doen wat je zou willen doen.

Het meer recente verleden, zwaarden 2 ondersteboven. Ook hier weer de tweestrijd, echter, je bent je wel degelijk bewust van de keuze die gemaakt moet worden, sterker nog, de keuze is al gemaakt Er is een een keuze gemaakt in emotioneel evenwicht, uiteindelijk was je dus overeen gekomen rationeel en emotioneel om een keuze te maken.

Vervolgens geeft de volgende kaart aan wat de mogelijke toekomst dan is.. zwaarden 5 ondersteboven. De mogelijkheid bestaat dat op verlies, mogelijk door toedoen van andere mensen. Maar kan ook door eigen toedoen komen.. en dat is altijd de uikomst van een keuze die gemaakt word denk ik, uiteindelijk moeten we dan maar zien hoe het afloopt, of de keuze juist was.. de mogelijkheid bestaat dat het de verkeerde was zegt de kaart.

De volgende kaart, de nabije toekomst, is toch ook weer een keuze kaart, grappig om dat dan terug te zien ook in de legging he? Ik vind van wel.
We zien op de kaart staven 2 ondersteboven, het is de man die in het verleden iets behaald heeft en nu weloverwogen een volgende stap wil gaan maken. Maar goed, de kaart ligt ondersteboven, deze geeft aan dat als de keuze gemaakt is, dat er nog steeds getwijfeld word, is de juiste keus wel gemaakt? Misschien is het resultaat van de keuze nou niet bepaald wat er verwacht werd? Is er sprake van enig teleurstelling? De keuze is in ieder geval wel oprecht gemaakt, met een duidelijk voors en tegens afwegen.

Wat vind jij nou van de situatie.. dat word uitgebeeld op de volgende kaart als koning van pentakels. Ik zeg het nog maar een keer, koningen en koninginnen (moeilijk woord) zijn vaak echte mensen. Aangezien dit de positie van jou is moet ik haast wel concluderen dat je de volgende eigenschappen over de keuze hebt.
We zien op de kaart een koning te midden van zijn rijkdommen genieten, dit is vergaard na hard werken en doorzettingsvermogen. Er is sprake van even een kleine pauze waarin alles word overzien. Je zou er waarschijnlijk nu financieel op vooruit zijn gegaan. Het is een vrij nuchtere man toch, hij gelooft wat hij ziet, wat je niet kan waarnemen bestaat niet.
Kan een wat ouderwetse opvattingen hebben mbt gezin, dat zal misschien voor jou nog niet spelen. Toewijding in zijn werk, het in positie nemen om er financieel beter op te worden.
Zover ik nu dus denk heeft je keuze misschien met je werk te maken.. je zou er financieel beter op worden, of je hebt jezelf in een positie gebracht waarbij een financieele zekerheid werd gesteld. Bijvoorbeeld het tekenen van een vast contract ipv weg te gaan.

Goed, de omgeving wat vind die er van.. we zien bekers 6, een lieve huiselijke kaart. Waarschijnlijk staan je ouders helemaal achter je keuze, of het thuisfront, zou ook je man of vriend kunnen zijn. Het is meer een kaart van het 'thuisfront' dus ik denk aan je ouders die meeleven, en nu een klein feestje vieren.

Dan komen we bij de 9e kaart aan, kaart van hoop en vrees, ook weer die 2, ook weer die keuzekaart, we zien een bekerskaart emotie.
We zien ook een man en een vrouw afgebeeld, er is sprake van evenwicht. Evenwicht in verstand en gevoel, het is een kaart van geven en nemen, het is een kaart van een goed gesprek met de partner, uitwisselen van ideen en goed overleg. Ik vermoed dat je de keuze met je partner doorbesproken hebt, dat daar een overeenstemming is gekomen en dat je je gesterkt voelt door zijn idee.

Uiteindelijke afloop, zwaarden aas. Een zwaarden kaart geeft aan dat er een begin is gemaakt, dit is wat er aan ten grondslag ligt, de bodem is gemaakt.
We zien op de kaart een hand uit een wolk komen met een zwaard in de hand met daarboven een kroon en een lauwerkrans.
Er is kracht, er is wil er is symboliek van problemen die overwonnen zijn, er is althans een begin gemaakt. Uiteindelijke doorslag zal toch op ratio zijn geweest, wat uiteindelijk dan ook in een rustig en kalm gevoel er over heeft gezorgd.
Er is vrede over.

Nou ja goed Littledrummergirl, Sylvia, je vraag lijkt mij hier heel erg duidelijk beantwoord te worden of niet?
Er is zoveel symboliek in de legging, de tweeen de staven en bekers op de tafel, en uiteindelijk 1 muntenkaart. Het doet mij althans in de stellige overuiging verkeren dat de keuze al gemaakt is, weloverwogen is, en dat je waarschijnlijk financiele zekerheid van hebt gekregen.
Ik vermoed dan een opslag, of een andere afdeling waar je een betere positie hebt gekregen. Of dat je een vast contract hebt..
Kan ook natuurlijk een geheel ander vlak zijn waar de keuze op gemaakt diende te worden.. ik ben in ieder geval nieuwsgierig!
Wil je even zeggen wat je van de legging vond?

Succes in ieder geval met deze keuze, lijkt mij de juiste.. al was het alleen maar omdat hij weloverwogen was, als er ergens goed over nagedacht word en er een keus word gemaakt waar je achter staat, is het altijd een goede keus

Groetjes,

Oh voor ik het vergeet, heb jij een hond, speel jij met honden? Gekke vraag ik weet het...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bastard op 04-11-2008 20:21:38 ]
The truth was in here.
pi_62976055
dankjewel!

om meteen even je laatste vraag te beantwoorden, ben altijd gek op honden geweest, van mn ouders mocht ik er nooit een hebben, maar mn schoonouders hebben er nu een waar ik helemaal gek op ben , als we zelf ooit genoeg tijd hebben nemen we er zeker weer een!

wat betreft de keuzes Ik ben onlangs samen gaan wonen ( huurhuis) en aan een nieuwe studie begonnen.. van die twee dingen weet ik bijna zeker dat het goede keuzes waren, ik twijfel nog een beetje over het koophuis.

en qua geld tja ik heb onlangs een contract getekend voor n bijbaan en mn vriend heeft ook net een contract getekend voor n nieuwe baan.

je kaart 8 snap ik nog niet helemaal, er staat iets over support van het thuisfront. Die is er zeg maar niet echt, ze zijn nou zachtgezegd niet echt blij met de keuzes die ik maak ( mn opleiding wel overigens) en mn vriend... ik weet ook niet echt of de kaart daar op slaat ( hijs wel heel lief hoor )

kaart 9 klopt wel goed denk ik ben er heel erg mee bezig om te blijven praten zeg maar, uit te vinden wat de ander vind en waarom.

mocht je nog meer willen weten, geef gerust een gil
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 5 november 2008 @ 19:57:31 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62979371
Hmm ja kaart 8, het is een kaart met de betekenis zoals ik zei, het is een thuiskaart, het mooie jeugdherrineringen kaart, kan ook wijzen op een datum die word gevierd.
De kaart ligt op de positie van de omgeving, het zij de kaart van wat zegt de omgeving van de desbetreffende situatie, het kan ook zijn 'in welke omgeving doet de situatie zich voor' .
Ik wil niet de kaart een andere betekenis geven, maar na wat je zegt, het samenwonen, het huisje opbouwen zou dan op die kaart kunnen slaan.

Ik vroeg het van die hond(en) omdat er tegen mij werd gezegd dat ze genieten van jou als je met de hond bezig bent.. dat mocht ik zeggen, maar ik denk ik check het eerst even.. was voor mij ook nieuw
The truth was in here.
pi_62979590
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:57 schreef Bastard het volgende:
Hmm ja kaart 8, het is een kaart met de betekenis zoals ik zei, het is een thuiskaart, het mooie jeugdherrineringen kaart, kan ook wijzen op een datum die word gevierd.
De kaart ligt op de positie van de omgeving, het zij de kaart van wat zegt de omgeving van de desbetreffende situatie, het kan ook zijn 'in welke omgeving doet de situatie zich voor' .
Ik wil niet de kaart een andere betekenis geven, maar na wat je zegt, het samenwonen, het huisje opbouwen zou dan op die kaart kunnen slaan.

Ik vroeg het van die hond(en) omdat er tegen mij werd gezegd dat ze genieten van jou als je met de hond bezig bent.. dat mocht ik zeggen, maar ik denk ik check het eerst even.. was voor mij ook nieuw
kijk dat kan natuurlijk ook nog.

en nu ben ik even heel nieuwsgierig, wie de "ze"zijn die van me genieten met de hond
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_63131124
Hallo!

Bastard, zou je voor mij ook een keer een algemene legging willen leggen?
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 11 november 2008 @ 16:03:43 #195
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63131741
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:44 schreef Lonaa het volgende:
Hallo!

Bastard, zou je voor mij ook een keer een algemene legging willen leggen?
Zeker, je staat op het lijstje

Kan even duren.. ook buiten FOK! om wordt ik gevraagd om leggingen.
The truth was in here.
pi_63133876
Bastard, hoe zit het met het tijdsverloop in jouw leggingen, of is dat per persoon verschillend?
Ik bedoel: hoeveel tijd beschrijven jouw kaarten ongeveer per legging?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 11 november 2008 @ 18:45:28 #197
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63135970
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:23 schreef nokwanda het volgende:
Bastard, hoe zit het met het tijdsverloop in jouw leggingen, of is dat per persoon verschillend?
Ik bedoel: hoeveel tijd beschrijven jouw kaarten ongeveer per legging?
Goede vraag! Ligt helemaal aan de vraagstelling van de legging eigenlijk.
Als je vraagt "zal de opleiding die ik start met succes afgerond worden" en de opleiding duurt 2 jaar dan kun je er vanuit gaan dat de legging voor die 2 jaar staat. Ik gok zo dat er kaarten in voorkomen die zeggen dat hard werken beloond zal worden op de uiteindelijke toekomst en op de mogelijke toekomst meer een succes kaart. Maw, je zou iets kunnen halen, mits je er je best voor doet... wat ook logisch is toch?
Maar als je vraag kortere tijd vraagt, dan is het de tijdspanne dus ook korter.. stel ik wil mijn schoonfamilie uitnodigen voor de kerstdagen, doe ik daar slim aan.. ik zeg maar wat natuurlijk maar je kan alles vragen aan de kaarten uiteindelijk, dan zal de uitkomst dus ook voor die periode gelden, of die situatie.

Doorsnee genomen zou ik zeggen dat het verleden staat voor echt verleden, jaren terug, jeugd, achtergrond. Recente verleden weken tot enkele maanden terug. Nabije toekomst weken tot enkele maanden en de uiteindelijke toekomst voor een 3 maanden of half jaar jaar tot misschien wel een jaar. Maar nogmaals dat heeft met de vraag en de vraagstelling te maken.

Wat ik ook wil aanhalen, de meeste mensen vragen om een toekomstbeeld.. een algemene legging, logisch en dat begrijp ik helemaal. Maar dat is meestal toch de wat meer vagere uitleggingen die je er aan moet of kan geven. Tenzij er echt duidelijke boodschappen liggen, combinaties van kaarten anders is het een vaag verhaal. Maar als je een specifieke vraag hebt, dan zal je zien dat de kaarten ook specifieker invulling kunnen geven in een verhaal. Stel bijvoorbeeld je wil weten hoe een situatie zal verlopen, dan heb je een duidelijker beeld over hoe iets kan gaan, wat de factoren zijn die meespelen en waar je rekening mee kan houden. Zeg maar dat je het kader dan kleiner houdt en daarbinnenin weer beter kan zien.
Of specifiek vraagt over je werk, of daar verandering in komt, kun je het specificeren op het werk en de kansen die er in liggen of dingen waar je op kan letten. Terwijl wat is de toekomstlegging, dan zou een stukje werk aangehaald kunnen worden, maar ga je er niet de diepte op in.... en ook daarin heb ik uitzonderingen gezien, dat je iets vraagt en eigenlijk totaal ergens anders over een antwoord krijgt omdat dat dan duidelijk doorgegeven moet worden denk ik.
Hmm vage uitleg misschien, maar kan hem niet makkelijker maken denk ik
The truth was in here.
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:10:46 #198
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63138769
Bastard, zou ik ook een kaartlegging van je mogen?
Ik vind het interessant!
(welk tarot deck gebruik je? ik heb hier crowley, Rider-Waithe en tarot of the Witches liggen.)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:26:02 #199
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63139339
Oke, ik ben next dus ik zal mijn vraagstelling iets specifieker maken; ik wil graag wetenwelke kant het opgaat in mijn huidige relatie en qua werk wil ik een bepaalde richting uit en hoe ik dat het beste kan aanpakken. Oh ja, en of ik een andere woning krijg .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:05:30 #200
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63140596
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:52 schreef Nikee_83 het volgende:
Hier de volgende!
Ik zou ook heel graag een legging willen! En dan op het gebied van de liefde.
Gegevens en foto kan ik doormailen.
Goed, Nikee.. jij bent, van Flauriana nog geen foto mogen zien, en dat is haar goed recht .. maar ik kijk liever iemand aan.

Voor jou een legging met betrekking op de liefde, ik hou het keltisch kruis als legging aan omdat ik anders een andere legging zou moeten gaan doen met een kaart of 4, die vervolgens uitbeelden "dit vind ik van de relatie" en "dat vind mijn partner er van" leuk als je samen bent misschien en ook zeker een relatie hebt anders gaat de vlieger al niet op. En ik weet eerlijk gezegd helemaal niets van je, of je een partner hebt, of in between bent of twijfelt of whatever.. misschien dat de legging ons dit zal gaan vertellen!

10 kaarten dus voor jou, ik ga ze zo even schudden....

Ok.. ze zijn inmiddels geschud, ik heb ze voor me neergelegd.. en ik ga ze 1 voor 1 benoemen op de positie waar ze op liggen.
We beginnen bij de eerste kaart de ingeving hier is die van nu, wat is er nu aan de hand wat brengt je hier. Een zwaarden aas op de kop, De azen staan voor de wortels, de ondergrond van wat er is. Het is een vrij negatieve kaart zo op de kop, het zwaard bungelt ondersteboven nu, beetje dreigend. Zou je je bedreigd kunnen voelen, beklemmend of het slachtoffer van de situatie zijn, mogelijk een situatie die jezelf gecreerd hebt.

Wat kruist daar bij, wat is er op het pad wat hulp of een obstakel is.. dat is een ridder van pentakels.
Ik vermoed een mannelijk persoon wat er een oorzaak aan je gevoel is.. deze ridder heeft andere idealen als dat jij die hebt misschien, mogelijk heeft dat gebotst, of botst dat nu nog. Samen met de azen zijn het de meest belangrijkste kaarten van de kleine arcana (1 tm 10 incl hofkaarten) dus hij geeft voor mij mogelijk aan dat hij aan de grondslag ligt van je beklemmende gevoel.
Het is een man die werkt aan zijn toekomst en zekerheid, steekt daar veel tijd in, is volhardend en bezig met het vergaren van spulletjes. Hij kan wel delen, maar moet er zeker van zijn dat hij er iets voor terug zal krijgen. Betrouwbaar, zeker, behoedzaam zijn karaktereigenschappen van hem. Een harde werker.
Ik zeg even dat deze persoon 2 kanten op kan voor jou.. de kaart ligt op hulp of obstakels.. of hij werkt tegen, of hij werkt mee.. ik ga kijken welke kant ik op moet denken.

Het verleden, het verleden bekers 10.. de tien voor de afronding van projecten, het gelukzalige gevoelsleven, jij dacht in het verleden mogelijk "dit is het, ik ben gelukkig nu". We zien op de kaart een mooie regenboog, 2 kindjes dansen, een man en een vrouw, een huisje.. boompje, beestje. Het is een kaart van harmonie en liefde, gelukzaligheid, mogelijk een bestempeling ervan als een huwelijk of samenlevingscontract.

En toen kwam het recente verleden, de schildknaap van staven ondersteboven. Een schildknaap geeft vaak een gebeurtenis aan, iets wat zich voordoet. Deze kaart ondersteboven geeft aan dat er een vraag om aandacht is, gekoesterd worden, bemind. Mogelijk is er dat minder gekomen voor je.. dwaal je wellicht af naar theatraal gedrag om de aandacht toch te krijgen, ik bedoel maakt van een mug een olifant. De kaart zou een afbeelding kunnen zijn van een gebroken hart...

Daar is de mogelijke toekomst... wederom staven.. ze is nu koningin van de staven. Dit is ook iemand die graag de aandacht heeft, graag in het middelpunt van de aandacht staat. Ze is de leeuw des huizes. Een rustig type meestal met een brandend verlangen naar avontuur of spanning. Ze valt op, ook bij de andere mensen, omdat ze een warm hart heeft, een gouden hart voor de mensen die haar dierbaar zijn. Ze is eerlijk, majesteitelijk maar ook competatief.
Creatief van geest, sterke ideeen.. dit komt ook naar voren in haar werk, teamplayer op het werk en thuis. Neemt daarin ook graag het voortouw.
Dit beeld heb ik voor me als jou zoals jij het graag wilt zien, zoals jij graag tot uiting komt, helemaal in je element willen zijn.

De nabije toekomst, wederom schildknaap, ditmaal zwaarden.
Diplomatie en diplomatiek handelen is de weg. Verstandelijjk zijn en soepel opstellen. We zien op de kaart de wind waaien en de vogels (ideeen) door de lucht vliegen.. wellicht heb je een idee, wil je die tot uiting gaan brengen. Aanpassingsvermogen, flexibiliteit verandering in dagelijkse routine zegt de kaart.
Mogelijk ben je op zoek naar nieuwe stimulerende onderwerpen, mogelijk gaat zich iets (onverwachtsO nieuws voordoen.

De kaart van jou houding in de kwestie, dat zou de volgende kaart uitbeelden. Een slagveld.. haha nee hoor, dat is wat ik zo zie op de kaart, staven 5. Het is wel een kaart van strijd, de vijf is van de actie, de staven is van de actie. Ik zie op de kaart ook wedijver, stress, rivaliteit. In ieder geval is de harmonie die we dus eerder gekend hebben, hier helemaal niet op terug te vinden.
Je hebt moed nodig in de kwestie om terug te vechten, wil je wel vechten schiet me te binnen.. je bent wel een vechter denk ik, voor de goede eerlijke zaak dan.
Er speelt zich wellicht op het moment wel een conflict af, innerlijk of door externe omstandigheden waar je moet vechten. Innerlijk omdat je met je gevoel aan het vechten bent?
Ook de vorige kaart liet dat zien he.. de ideen die er bestaan, het uitvogelen wat te doen, flexibel zijn of verandering van gedachte.

Ok, de volgende kaart, de omgeving, wat speelt er parten in de omgeving.. de officiele term wat is de houding van de omgeving weet ik niet of die zo te gebruiken is.
Er ligt namelijk de kaart van zwaarden 3.. right. De afbeelding is een groot rood hart met op de achtergrond donkere wolken en 3 zwaarden door het hart gestoken. Misschien wel 1 van de meest tragische of dramatische kaarten uit het deck dus.
Het hart, onze gevoelsaard is verwond.. er is sprake van tegenslag, verlies en we trekken ons dat erg aan (ligt aan het hart, hartezeer zijn enkelijke steekwoorden)
Er is sprake van droefheid, leed waar je onder gebukt gaat, eliminatie van een persoon. Het is ook het 'losmaken' van een situatie, het afscheid nemen.
Kan afscheid zijn van een instelling of een mening, kan afscheid zijn van een persoon.. ik ga even van de persoon uit, mogelijk toch die ridder van pentakels waar ik het eerder over had met je.
Die schildknaap van staven ondersteboven was ook al een gebroken hart.

Dan komt de hoop en vrees. We zien een koning van pentakels, ik weet niet of we het over dezelfde persoon hebben... kan zijn he dat iemand de adolecentie is ontgroeid en nu de koning is geworden, kan ook zijn dat we het hebben over een nieuw persoon die je zal gaan helpen. Mannelijk persoon denk ik dan.
Het is iemand die de omgeving wel heeft gezien, zijn dingen heeft geleerd en nu te midden van zijn rijkdommen die zijn vergaard kan genieten. Kan helpen bij andere mensen om ook de rijkdom te proeven voor hun eigen. Hij weet immers wat de valkuilen zijn, zou je kunnen behoeden. Hij ziet mogelijkheden waar jij ze nog niet zag, ziet een stuk land en kan daar prima op bouwen en oogsten.
Het is ook een man die financieel is ingesteld.. geld opent deuren zegt hij, weet hoe je winst kan maken van weinig financiele middelen. Hij beoordeelt de mensen eerder op hun bezit, dan op hun innerlijk. Gelooft wat hij ziet, niet in fabeltjes. Hij geeft ook graag geld uit, kadootjes, geld, dat is zijn manier om het tonen van liefde.
Ik denk nu.. hoop je nou dat die persoon volwassen word, hoop je dat hij de man word en niet de jongen blijft, of hebben we het over een nieuw persoon die je helpt.. ik weet het nog niet..

Dan de uiteindelijke afloop Nikee.. hoe leuk kan je het hebben met "De zegewagen" zo heet de kaart, het is de kaart uit de grote arcana.
Doet mij denken dat wat er gebeurt is, of wellicht nog mee bezig bent, wel uiteindelijk een les voor je is.. iets waar je dus wijzer van word. Sterker van word, nodig om te groeien in je leven, een stuk bagage waaruit je kan putten.. ook al is het niet altijd leuk, hou je er wel weer iets aan over om het zo even te zeggen.
Goed, wat betekent de kaart dan.. nou de kaart betekent heersen over je gevoel. Zelfbeheersing, evenwicht, discipline. Gevoelens verkeren weer in harmonie, geen stemmingswisselingen meer.. de wagen op de kaart staat in het midden.. het centreren het middelpunt zijn of het 1 zijn met jezelf.
Ik zeg het volgende.. denk niet langer na bij wat je voelt, zet juist de vraagtekens bij gevoeligheid van je gedachten. Ben je werkelijk wat je naar buiten laat zien of ben je innerlijk juist iemand anders en mag je jezelf meer laten zien?
We kunnen negatieve gevoelens in bedwang houden, overgevoeligheid of depressiviteit.
Het is de kaart van het overwinnen, en het onder controle krijgen van moeilijke omstandigheden. Zelfexpressie.

Nou.. dat is m Nikee.. de legging is gelegd en verteld.. zelf hou ik hier en daar als je het niet erg vind een slag om de arm. Met name om die ridder... is het een obstakel of hulp, ik neig naar te zeggen dat je partner niet op 1 lijn ligt met jou gevoelens. Het letterlijke 'dwarsliggen' zien we op de tafel eigenlijk.
Waar eens werd gedacht gelukkig te zijn, is dat omgedraaid.. er veranderde wat, ik weet niet wat maar je kreeg niet meer het idee dat je gelukkig was. Ging om aandacht vragen wellicht.. je stelt jezelf misschien de vraag mag ik niet die koningin van staven zijn? Jawel dat mag jij ook.. iedereen mag voor zichzelf zijn wat hij wil zijn. Iedereen mag tonen wie de werkelijk jij bent, het hoeft niet in een pasvorm.
Je hebt er ook zo je ideen over, de verandering in de lucht.. de strijd die je voert.. innerlijk vermoed ik op de staven 5, maar ook uiterlijk.
Het hartenzeer komt sterk naar voren in de legging.. je bent er misschien wel klaar mee.. en wilt verder.
Wat dan die koning doet op hoop en vrees.. het zijn niet de karaktereigenschappen van jou, het zijn die van een ander. Wellicht dezelfde ridder maar die nu bijgedraaid is.. nog steeds zichzelf, maar wel ok.. of een andere persoon, of .. nou ja misschien wil je me helpen met de uitleg ervan.
Uiteindelijk, kom je wel weer in evenwicht, de zegewagen zal zegevieren! Het weer 1 worden met jezelf. en tonen van jezelf de harmonie weer hervinden. En als dat weer eenmaal op de rit is, heb je er van geleerd en ben je klaar voor een nieuwe aas.. nieuwe grond.

Goed, dat was m.. hoop dat je er wat mee kan.. belangrijker nog, of je het herkent natuurlijk!
Bij vragen of opmerkingen gewoon stellen hoor, hier of op mail, PM.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')