Oh thanks voor de hint! Ik zag niet eens meer dat dat kon!quote:Op maandag 31 december 2007 10:20 schreef Fogel het volgende:
Ik heb gewoon de layout teruggezet, geen probleem. die nieuwe baggerlayout wil ik niet.
Ze zijn meen ik niet goedkoper, alhoewel er soms acties zijn. Reserveren moet wel voor de langere afstanden en hogesnelheidstreinen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:22 schreef Douwe het volgende:
Dan toch maar weer even een reis-gerelateerd iets tussendoor: weet iemand of treintickets in Spanje goedkoper zijn als je ze online boekt? En of je überhaupt moet reserveren voor het traject Madrid-Toledo?
Schijn kan bedriegen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:39 schreef Douwe het volgende:
Mooi, ga ik dat stadje eens even bekijken... Retourtje Madrid is alweer in de pocket
[ afbeelding ]
Ik vind m dr aardig hightech uitzien voor een regionaal boemeltje
Kijk maar naar de trein van 8.30quote:
Zo te zien kost deze 14,nogiets voor heen en terug (los te kopen als enkeltjes van 5 en 9 euro). Gewoon naar Atocha gaan en een kaartje uit de automaat halen en zien wat er gebeurt.quote:Is dit nou die trein die ¤8,60 kost, of is deze duurder? En deze is wel online te reserveren? (sorry, roestig Spaans)
Verwarming was kapot, het werd wel erg koud binnenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:57 schreef Thetallguy het volgende:
TRV-jaar van mijn ouders is goed begonnen. om 12u vertrokken richting Istanbul, en kreeg net een smsje dat ze in Munchen zitten omdat het vliegtuig technische mankementen heeft
Pegasus Airlines
Ja godver, ik hoef alleen heen, terug doe ik met een huurauto omdat ik nog een Avis coupon had ligenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:28 schreef DutchTrain het volgende:
Er gaan geen andere treinen dan deze. Vreemdgenoeg kost het 8,60 heen en 5,80 terug
http://horarios.renfe.es/hir/index.jsp?page=hjhir130.jsp&O=MADRI&D=92102&AF=2007&MF=MM&DF=DD&SF=NaN&ID=s
En anders neem je de bus... daar ben je zeker een tijdje naar op zoek bij het busstation
Gewoon vragen of mensen hun jas aan doen en lekker verdertuffenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:34 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Verwarming was kapot, het werd wel erg koud binnen
Tijdje op reparatie moeten wachten in Munchen dus en uiteindelijk met 6u vertraging in Istanbul aangekomen
Wel geweldig... Heb je zo'n mega hightech ding waar echt vanalles aan kapot kan... gaat iets pietluttigs als de verwarming stukquote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:34 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Verwarming was kapot, het werd wel erg koud binnen
Tijdje op reparatie moeten wachten in Munchen dus en uiteindelijk met 6u vertraging in Istanbul aangekomen
Toch zijn die in Spanje best comfortabel. Viel mij in ieder geval erg mee. Je zit er echt in van die ruime leren fauteuils!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:44 schreef Douwe het volgende:
terug doe ik met een huurauto omdat ik nog een Avis coupon had ligen
En langeafstandsbussen zijn niet aan de orde
Het zijn hoe dan ook ondingen, die veel te vaak stoppen. Ik ga nog liever fietsenquote:Op woensdag 2 januari 2008 02:14 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Toch zijn die in Spanje best comfortabel. Viel mij in ieder geval erg mee. Je zit er echt in van die ruime leren fauteuils!![]()
Niet van die Hollandse bussen ofzo!
Ik heb er welgeteld één hele dag voor uitgetrokken, plus nog 2 voor de omgeving... Ik ga t reddenquote:Veel plezier in Toledo! Het is inderdaad wel een aardig stadje,
maar verwacht er ook weer niet té veel van, want dan valt het juist weer een beetje tegen.
=> http://www.watvoorkuddedierbenjij.nl/quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:26 schreef Fogel het volgende:
Ik kwam vandaag een kudde Nederlanders tegen in de supermarkt
Bekende uitspraak. Gelukkig staat die PI erbij.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:55 schreef DutchTrain het volgende:
Hmm, nee, dank je, ik spaar alleen die groene briefjes
Jij spaart ze ookquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:00 schreef Jaguarized het volgende:
Bekende uitspraak. Gelukkig staat die PI erbij.
Deze?quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:55 schreef DutchTrain het volgende:
Hmm, nee, dank je, ik spaar alleen die groene briefjes
En overigens niet alleen die, maar volgens mijn dochter was Zwarte Piet er ook. Ze riep opeens heel enthousiast "Zwarte Piet!!!", in het Noors gevolgd door "ik krijg zo een cadeau, ik krijg zo een cadeau". Moest ik haar op een discrete manier gaan uitleggen dat er ook donker gekleurde mensen (OK, deze was ongeveer aboriginal-donker) zijn die geen zwarte piet zijn en dus ook niet aan ieder kind cadeaus uitdelen...quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:26 schreef Fogel het volgende:
Ik kwam vandaag een kudde Nederlanders tegen in de supermarkt
Ligt eraan wat je met spannend bedoelt.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:05 schreef DutchTrain het volgende:
Gaat er nog iemand een spannende reis maken deze week
Vliegen met een Q400, een ritje met RandstadRail, vliegen met een heteluchtballon of een Cessna. Dat soort dingen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Ligt eraan wat je met spannend bedoelt.
Ik denk dat jullie maar op vakantie moeten met BHFHquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:36 schreef Fogel het volgende:
En overigens niet alleen die, maar volgens mijn dochter was Zwarte Piet er ook. Ze riep opeens heel enthousiast "Zwarte Piet!!!", in het Noors gevolgd door "ik krijg zo een cadeau, ik krijg zo een cadeau". Moest ik haar op een discrete manier gaan uitleggen dat er ook donker gekleurde mensen (OK, deze was ongeveer aboriginal-donker) zijn die geen zwarte piet zijn en dus ook niet aan ieder kind cadeaus uitdelen...
Only in Trondheim...
Wat is er spannend aan RR?quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vliegen met een Q400, een ritje met RandstadRail, vliegen met een heteluchtballon of een Cessna. Dat soort dingen.
Maar als ik je aanbevolen restaurant ga bezoeken, denk je dan dat ze veel cadeaus krijgen met zo'n "kleurrijk" management?quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie maar op vakantie moeten met BHFH
Je moet zeggen dat je kinderen jarig zijn. Dan komt al het bedienend personeel rond de tafel een liedje zingen en krijgen ze een taartje met een kaarsje. gebeurde echt in alle Spur restaurants meerdere keren dat we er waren. Toen ook maar bij iemand uit onze groep laten doenquote:Op donderdag 3 januari 2008 20:21 schreef Fogel het volgende:
Maar als ik je aanbevolen restaurant ga bezoeken, denk je dan dat ze veel cadeaus krijgen met zo'n "kleurrijk" management?
Dat hebben vrienden van me bij de Black Angus (steakhouseketen in West-USA) geflikt, zeggen dat ik jarig was. Na een flinke lap vlees verorberd te hebben, komen ze dan aanzetten met een ENORM dessert (het leek in ieder geval enorm na zo'n grote steak) en inderdaad ook al het bedienend personeel blij zingen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je moet zeggen dat je kinderen jarig zijn. Dan komt al het bedienend personeel rond de tafel een liedje zingen en krijgen ze een taartje met een kaarsje. gebeurde echt in alle Spur restaurants meerdere keren dat we er waren. Toen ook maar bij iemand uit onze groep laten doen![]()
Gisteren nog in gereden, en ik kan nog steeds posten.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:10 schreef DutchTrain het volgende:
Het Rotterdamse deel niet zo. Het Haagse daarentegen is nog altijd niet echt op orde als ik de berichten mag geloven...
Wow, maar liefst 10 minuten moeten wachten op het OV... was het hier maar zo, dan zou ik misschien overwegen om een keer met het OV te gaan.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:45 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Gisteren nog in gereden, en ik kan nog steeds posten.
Ik vind er weinig mis meemaar rij alleen stukjes in Den Haag zelf ermee, naar Zoetermeer toe schijnt ie idd nooit echt op tijd te rijden. Dan 3 achterelkaar, dan 10 minuten niks.
Overmacht.quote:Op zondag 6 januari 2008 00:29 schreef Fogel het volgende:
Bijvoorbeeld dat er in de herfst niet geclaimed kan worden omdat er dan blaadjes op de rails liggen?
Oh jawel hoor.quote:Op zondag 6 januari 2008 00:59 schreef k_man het volgende:
Ze betalen niet uit voor van tevoren aangekondige vertragingen a.g.v. werkzaamheden.
Nope.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:03 schreef Thetallguy het volgende:
Als je deze link gebruikt?
https://klanten.ns.nl/psp/ps/CUSTOMER/CRM/c/NS_REGISTRATIE.NS_MIJNNS_AANMELD.GBL?languageCd=DUT&page_id=zonder
Ja als je claim wordt goedgekeurd ben je dom. Matige grap.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:22 schreef k_man het volgende:
Omdat bij de NS net zulke domme mensen werken als jij?
Het is mij toch net geluktquote:
quote:We hebben uw aanmelding ontvangen en uw account is aangemaakt. U dient uw account alleen nog te activeren. Hiertoe hebben wij zojuist een bericht gestuurd naar uw e-mail adres:
Er is hier maar één dom en dat ben jij omdat je niet eens weet hoe je moet inloggen.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:26 schreef k_man het volgende:
Nee, als je claim onterecht wordt goedgekeurd is de medewerker dom.
En dat jij dom bent blijkt wel weer uit bovenstaande reactie. En vast ook uit je volgende.
Als ik op jouw linkje klik kom ik op een site waar ik m'n username en password moet invoeren. Op die pagina staat wel een linkje om je aan te melden, alleen verwijst die link kennelijk naar dezelfde pagina als waar je al bent. Ik kom er iig niet verder.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:27 schreef Thetallguy het volgende:
Het is mij toch net gelukt
Thank you for just proving my point.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:28 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Er is hier maar één dom en dat ben jij omdat je niet eens weet hoe je moet inloggen.![]()
![]()
![]()
Tuurlijk. k_man heeft behoefte aan gemeenschapszin dus als er niemand op hem reageert is dat ook weer zo sneu.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:33 schreef Thetallguy het volgende:
Kansloze discussie hebben jullie trouwens zeg
Jij bent te dom voor een relquote:Op zondag 6 januari 2008 01:41 schreef Douwe het volgende:
Zo we hebben een rel dus? Dan meld ik me ook even
Op dvd een tijdje terug.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:39 schreef DutchTrain het volgende:
Nog iemand naar deze film gekeken vanavond ?
[ afbeelding ]
In Explorer lukte het niet, in Firefox wel.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:31 schreef Thetallguy het volgende:
Gebruik jouw link die je hier ergens postte, klik daar op terug onderaan de pagina, dan op 'terug naar mijnNS', vervolgens krijg je weer een inlogscherm, en als je dan op maak een nieuw account aan klikt zou het moeten werken
Bij mij juist andersom, het kostte wat moeite..quote:Op zondag 6 januari 2008 01:45 schreef k_man het volgende:
[..]
In Explorer lukte het niet, in Firefox wel.
Vaatje mee voor op de camping in Oostenrijkquote:Op zondag 6 januari 2008 01:42 schreef Thetallguy het volgende:
Wat een drukte ineens, was er al bier?
[ afbeelding ]
Welnee. Alleen voelt Jag zich kennelijk serieus aangesproken als ik impliceer dat ie dom is.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:41 schreef Douwe het volgende:
Zo we hebben een rel dus? Dan meld ik me ook even
Die heb ik nog nietquote:Op zondag 6 januari 2008 01:46 schreef Thetallguy het volgende:
Maarja nu heb ik iig ook een MijnNS account![]()
Ik ook. Laat nu dat geld maar binnenstromen.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:46 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Bij mij juist andersom, het kostte wat moeite..
Maarja nu heb ik iig ook een MijnNS account![]()
quote:Op zondag 6 januari 2008 01:52 schreef Douwe het volgende:
Word dit de legendarische nacht waarin we 5 topics zouden voltypen?Of komt die later?
quote:Op zondag 6 januari 2008 02:03 schreef DutchTrain het volgende:
Over k_man's problemen kunnen nog wel wat topics geopend worden
KLB => Formuliertjes van Klote NS etc.
DIG => Formuliertjes in Firefox vs IE
R&P => Ook dit lukt me al niet
SEX => Gemeenschapszin
KAA => Hoeveel geld krijgen jullie terug bij vertraging
WGR => Moet terugontvangen geld van NS aangeven?
GC => Hoeveel geld hebben jullie al terug gekregen bij vertraging
TRV => Wat is de langste treinreis met de meeste kans op vertraging
FOT => Post hier foto's van je vertraagde trein
US => Jij en je vertragingsformulier
PTA => Hoe kun je treinen vertragen?
LIF => Wat vinden jullie van de kleur van de vertraagde treinen?
T&L => Vertragingsformulier of vertragingformulier?
WFL => Relatieve tijd van belang voor vertraging?
STA => Welke stations zijn vertragingsgevoelig?
KPD => Keiharde pr0n in vertraagde treinen
SPT => Spelletje: meeste vertraging op een dag
FEE => Meer kans op vertraging bij gladheid?
...
quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:17 schreef Jaguarized het volgende:
Zuid Afrika met kinderen
Wtf.Hoe komt BHFH ineens aan een vriendin en kinderen?!
Nooit gezien. Is dat interessantquote:
Ze zenden de aflevering van vorige keer uit. Prutsers.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:45 schreef DutchTrain het volgende:
3 op reis op tv: 6 januari 2008 om 19:55 uur op NED3
Ik dacht al, is ze nou nog steeds - al 3 afleveringen lang - mijnen aan het opruimenquote:Op zondag 6 januari 2008 20:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Ze zenden de aflevering van vorige keer uit. Prutsers.
Nee, bestaat al een paar jaar. In deze tijd hebben ze alle oude jaaroverzichten en oudejaarsconferences. Ook wel leuk om te kijkenquote:Op maandag 7 januari 2008 18:38 schreef Fogel het volgende:
Nederland 4??? Is dat nieuw?
Ik denk dat de reizigers die daar vast zitten met Iran Air of Air Mahan vlogen, maar zo'n reactie is natuurlijkquote:De woordvoerder zei dat de gestrande Nederlanders zonodig met de KLM-vlucht dinsdag terug naar Nederland kunnen tegen de geldende condities.
Het VVV van het land waar dat soort programma ´s opgenomen wordt is ook vaak sponsor. Dus willen ze natuurlijk wel wat beelden.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:28 schreef Douwe het volgende:
Wie is de mol is eigenlijk ook een verkapt reisprogramma... Vind altijd dat ze best veel van een 'land' laten zien.
Beetje jammer dat alleen dit ene negatieve berichtje in het nieuws komt... Zoals ik al vaker heb gezegd, ik heb nooit problemen ondervonden en liet ook gewoon m'n laptop staan of nam hem mee als ik bij iemand ging overnachten. Blijft een geweldig concept, heb alleen geen ruimte meer in m'n nieuwe huisje.quote:Op maandag 7 januari 2008 20:36 schreef Fogel het volgende:
Nederlander jat geld tijdens 'couchsurfen'
Het ging mij meer om hoe KLM over wil komen in de berichtgeving; eerst de opmerking dat zij wel vliegen naar Teheran en dan impliciet opmerken dat iedereen die geld heeft wel mee kan.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:39 schreef Fogel het volgende:
Zolang de KLM -of partner airline- ze niet daar achter heeft gelaten, hebben ze helemaal niks hiermee te maken. Dat ze gewoon geld willen vangen om mensen te vervoeren is niet meer dan normaal. Zover ik weet hebben ze totaal geen verplichting om die mensen te helpen (tenzij ze natuurlijk een KLM of partner airline ticket).
Zou wel vreemd zijn als iedere keer als het wel goed gaat er een berichtje in de krant komtquote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:31 schreef flipsen het volgende:
[..]
Beetje jammer dat alleen dit ene negatieve berichtje in het nieuws komt... Zoals ik al vaker heb gezegd, ik heb nooit problemen ondervonden en liet ook gewoon m'n laptop staan of nam hem mee als ik bij iemand ging overnachten. Blijft een geweldig concept, heb alleen geen ruimte meer in m'n nieuwe huisje.
Dat programma blijft ook na 20 herhalingen geniaal.quote:Op maandag 7 januari 2008 10:25 schreef UIO_AMS het volgende:
The Travel Channel: voor de 20ste keer de herhaling van The Diceman kijken. Blijft een mooi gegeven. Inmiddels heb ik een mooie dobbelsteen aangeschaft voor de komende rondrit door Frankrijk.
Nee, maar een trein bestaat uit rijtuigen en in de trein zitten tussen verschillende rijtuigen met verschillende herkomsten of bestemmingen. Die trein bestaat dus uit Duitse, Tsjechische, Poolse, Wit Russische, Russische en Oostenrijkse rijtuigen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:02 schreef Douwe het volgende:
En een trein uit Minsk/Moskou naar Amsterdam rijd niet via München, me dunkt
En in Brest wielstellen wisselen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:28 schreef Douwe het volgende:
Ah op die manier. Lekker dan, als je naar Moksou wilt ben je dus uren bezig met koppelen en ontkoppelen?
Europesche is een verzekeringsmaatschappij. Maar T&L kenner k_man kan ongetwijfeld uitkomst bieden.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:59 schreef Fogel het volgende:
Hoeveel Europesche hoofdsteden zijn er op het moment eigenlijk? En zijn de 25 die je al bezocht hebt nog steeds hoofdstad?
En sinds wanneer schrijven we Europese zonder ch? Hoeveel groene boekjes heb ik overgeslagen?![]()
Ja, en dat in de komende 4 dagenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:33 schreef Fogel het volgende:
Dus je hebt er nog een stuk of 5-10 te gaan?
Naar het kasteel geweest ?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:00 schreef Jaguarized het volgende:
Vandaag weer een TRV-verantwoorde trip naar Baarn gemaakt via Amsterdam.
Uhuh, 2 weken oftewel 10 school/werkdagen. Maar daar wordt dus niet echt aan gehoudenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:32 schreef DutchTrain het volgende:
Er bestaat toch wel een vaste maximale termijn in werkdagen waarbinnen ze je de uitslag moeten laten weten
En ze hebben een nationaal voetbalelftal dat door de FIFA erkend is! Dan ben je natuurlijk zeker een land.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:24 schreef Fogel het volgende:
Færøyene zijn 'half-zelfstandig', ze hebben een eigen regering, eigen wetten, eigen kustwacht (maar het leger is wel van Denemarken), maar horen nog wel bij Denemarken. Ze vallen niet alleen niet onder schengen, maar zijn zelfs geen deel van de EU!
Zegt de voetbalkenner onder onsquote:Op zondag 13 januari 2008 14:42 schreef UIO_AMS het volgende:
En ze hebben een nationaal voetbalelftal dat door de FIFA erkend is! Dan ben je natuurlijk zeker een land.
Ik woon wel praktisch naast een InHolland... maar ik heb die ellende proberen te omzeilen door naar een normale school te gaanquote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:37 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Uhuh, 2 weken oftewel 10 school/werkdagen. Maar daar wordt dus niet echt aan gehouden
Zat Douwe niet ook op InHolland, misschien dat hij ook nog meer goeie ervaringen heeft met de cijferadministratie
Eén van de vele. niet van Doornroosjequote:Op zondag 13 januari 2008 16:09 schreef Jaguarized het volgende:
Welk kasteel?
Waarschijnlijk een van de beste keuzes in je levenquote:Op zondag 13 januari 2008 15:42 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik woon wel praktisch naast een InHolland... maar ik heb die ellende proberen te omzeilen door naar een normale school te gaan
Schotland maakt in ieder geval wel hun eigen bankbiljetten, dat doen ze op de Færøyene niet.quote:Op zondag 13 januari 2008 15:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zegt de voetbalkenner onder ons
en hoe zit dat dan met Wales , Noord Ierland en Schotland?
Ohnee. Ik werd daar opgehaald en vervolgens via een binnendoorweggetje richting Amersfoort en naar huis.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Eén van de vele. niet van Doornroosje
En voor de PTA liefhebbers, het was blijkbaar uitverkoop in de Karel Doormanstraat... het stond er vol met Jaguars, dure Audi's en de nieuwste Mercedessen. En ook een DB9, een Lexus en een Maserati.
Macau en Hong Kong maken ook hun eigen bankbiljetten, die onderling en in delen van Mainland China ook geaccepteerd worden, maar toch zijn ze geen land en hebben ze geen eigen voetbalteamquote:Op maandag 14 januari 2008 00:02 schreef Fogel het volgende:
Schotland maakt in ieder geval wel hun eigen bankbiljetten, dat doen ze op de Færøyene niet.
Maar ze zijn wel lid van de FIFA?quote:Op maandag 14 januari 2008 00:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Macau en Hong Kong maken ook hun eigen bankbiljetten, die onderling en in delen van Mainland China ook geaccepteerd worden, maar toch zijn ze geen land en hebben ze geen eigen voetbalteam
quote:
Neequote:Op maandag 14 januari 2008 00:28 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Jij nog een spannende reis gemaakt
Ik ben net door het wilde westen van Rotterdam naar huis gefietst, na het zien van Soko.
Tussen de Middellandstraat en de Binnenweg... ook nu weer een politie-achtervolging gaande en wat drugsdeals (op de Franse auto's af te gaan).quote:Op maandag 14 januari 2008 00:32 schreef marcb1974 het volgende:
het wilde westen van Rotterdam? Waar is dat
Ze hebben beiden een bij de FIFA aangesloten voetbalteamquote:Op maandag 14 januari 2008 00:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Macau en Hong Kong maken ook hun eigen bankbiljetten, die onderling en in delen van Mainland China ook geaccepteerd worden, maar toch zijn ze geen land en hebben ze geen eigen voetbalteam
Oh ja, er was een stadion op Taipa. In Hong Kong geen stadion gezien, zal wel ergens verstopt zijn.quote:Op maandag 14 januari 2008 00:41 schreef Thetallguy het volgende:
Ze hebben beiden een bij de FIFA aangesloten voetbalteam
Macau staat zelfs hoger dan Faroer op de FIFA ranglijst!
Is niet de meest fijne buurt. Maar valt wel mee toch?quote:Op maandag 14 januari 2008 00:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Tussen de Middellandstraat en de Binnenweg... ook nu weer een politie-achtervolging gaande en wat drugsdeals (op de Franse auto's af te gaan).
Volgens Wikipedia moet je Bevolking, Grondgebied en een Politieke en Wettelijke organisatie hebben. Een voetbalteam en valuta maakt dus niks uitquote:Op maandag 14 januari 2008 00:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Oh ja, er was een stadion op Taipa. In Hong Kong geen stadion gezien, zal wel ergens verstopt zijn.
Maar goed, nu hebben we nog steeds niet de criteria voor land...
'Zuid' is een stad van 250.000 inwoners en kent ook een paar buurten die wat minder zijn. Die zijn alleen steeds moeilijker te vinden. Wilde laatst iemand uit Noorwegen laten zien wat nu 'probleemwijken' zijn, maar het Afrikaanderplein, de Millinxbuurt en Oud Charlois zagen er uit als mooi nette buurten...quote:Op maandag 14 januari 2008 00:46 schreef marcb1974 het volgende:
Is niet de meest fijne buurt. Maar valt wel mee toch?
heb meer moeite met zuid
Het is beter geworden jaquote:Op maandag 14 januari 2008 01:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
'Zuid' is een stad van 250.000 inwoners en kent ook een paar buurten die wat minder zijn. Die zijn alleen steeds moeilijker te vinden. Wilde laatst iemand uit Noorwegen laten zien wat nu 'probleemwijken' zijn, maar het Afrikaanderplein, de Millinxbuurt en Oud Charlois zagen er uit als mooi nette buurten...
Heb een paar jaar op zuid gewoond en op straat nooit zoiets gezien als wat je in West elke avond op straat kan zien aan drugs en criminaliteit.
Erkenning door andere landen is ook wel fijn. Zie Sealand, zie Transnistrië.quote:Op maandag 14 januari 2008 00:57 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia moet je Bevolking, Grondgebied en een Politieke en Wettelijke organisatie hebben. Een voetbalteam en valuta maakt dus niks uit
Ik heb zelfs gevoetbald in het stadion op Taipa.quote:Op maandag 14 januari 2008 00:44 schreef DutchTrain het volgende:
Oh ja, er was een stadion op Taipa. In Hong Kong geen stadion gezien, zal wel ergens verstopt zijn.
lurker meldt zich:quote:Op maandag 14 januari 2008 00:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
maar het vierde criteria, de capaciteit om relaties aan te gaan met andere landen vereist ook erkenning. Een ander land zal geen relaties met jou aangaan als het land je niet erkent.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:15 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik heb zo'n Lonely Planet van ministaten. Daaruit blijkt volgens mij dat erkenning door andere staten een minimum vereiste is. De vier criteria van hierboven zijn dus nog niet voldoende. Of het is maar net welke draai je eraan geeft.
Sealand, dat was toch niet erkend? En kon ook niet als staat gezien worden geloof ik.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Vanavond zal ik het nog eens opzoeken in die Lonely Planet. Vooral de geschiedenis van Sealand is een opvallende in het aspect van erkenning.
quote:De Engelse marine heeft in 1968 een poging gedaan Sealand te heroveren, waarbij Bates en consorten zich met vuurwapens verweerd hebben. Prince Roy werd gearresteerd, maar de hierop volgende rechtszaak werd geseponeerd. De Engelse rechter vond namelijk dat Engeland geen enkele zeggenschap over Sealand kan hebben, omdat het buiten de territoriale wateren ligt.
Hieruit, en uit een hele lijst andere feiten, concludeert Prince Roy dat Sealand 'de facto' (blijkend uit de manier waarop andere landen met Sealand zijn omgegaan) erkend is als onafhankelijke staat. Geen enkele staat heeft Sealand overigens ooit expliciet erkend, maar Sealand is verder ook nooit een stroobreed in de weg gelegd. Op de site van Sealand staan stukken door twee professoren in internationaal recht (waaronder een uit Nijmegen), die bevestigen dat Sealand een onafhankelijke staat is.
Inmiddels is het internationale recht overigens zodanig gewijzigd dat het niet meer mogelijk is een nieuwe staat uit te roepen op een onnatuurlijk stuk land. Sealand kan dus geen navolging meer krijgen.
Zelfs luiers verschonen is nuttiger.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:52 schreef k_man het volgende:
Wat kan er nou beter zijn dan je te verdiepen in een topic op Fok Sealand?
(H)ik want bijna jarigquote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:00 schreef Douwe het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd voor feest. Wie regelt het bier?
Alleen voor mensen die kunnen spellenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:05 schreef Douwe het volgende:
Ik stem voor. Wanneer? DT betaald, toch?
Had ik hier nog niet geschreven dat een bezoek aan Disneyland cultureler verantwoord is dan een bezoek aan de binnenstad van Praag. Bovendien is het bier er 10x zo duur als in de rest van het land.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:59 schreef Fogel het volgende:
Een TRV verantwoorde meet in Praag doen om het te vieren? Zowel bier als cultuur in voldoende mate aanwezig
Ik ben in 1998 en 1999 in Praag geweest en was daar met iemand die er zo'n 4 jaar woonde. De tourist traps zoveel mogelijk vermeden dus (maar heb uiteraard wel het 'standaardrondje' gedaan).quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Had ik hier nog niet geschreven dat een bezoek aan Disneyland cultureler verantwoord is dan een bezoek aan de binnenstad van Praag. Bovendien is het bier er 10x zo duur als in de rest van het land.
Maar de aanbieding van Skyeurope is nog wel verlengd tot morgen, dus je hebt nog wel voor 56 euro een retourtje op het moment.
Dan dus een TRV bier-meet in Plzen, de geboorteplaats van het bierquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ben in 1998 en 1999 in Praag geweest en was daar met iemand die er zo'n 4 jaar woonde. De tourist traps zoveel mogelijk vermeden dus (maar heb uiteraard wel het 'standaardrondje' gedaan).
Maaruh, Disney world ben ik wellicht volgende maand bij in de buurt, dus da's ook een optie wat mij betreft.
En: SkyEurope heeft geen route vanaf hier.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:20 schreef Fogel het volgende:
Ik ben in 1998 en 1999 in Praag geweest en was daar met iemand die er zo'n 4 jaar woonde. De tourist traps zoveel mogelijk vermeden dus (maar heb uiteraard wel het 'standaardrondje' gedaan).
Maaruh, Disney world ben ik wellicht volgende maand bij in de buurt, dus da's ook een optie wat mij betreft.
En: SkyEurope heeft geen route vanaf hier.
Zoiets probeerde ze ook met mij in Brussel... een 3 gangen menu met prijzen geven en vervolgens op bij het afrekenen proberen me te laten betalen voor alles afzonderlijk wat een euro of 10 meer was. Mooi niet aan meegewerkt.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ben ook in die tijd in Praag geweest en later ook nog, maar herkende het nu niet meer terug.
Dacht er vorig jaar in een zijstraatje bij een plaatselijk café'tje even te lunchen. Volgens de aanbieding buiten op het bord een dagmenu van 5 euro... bestel je dat, blijkt dat ze ook vrolijk 5 euro rekenen voor de groente en 5 euro voor de aardappelen en 6 euro voor een klein biertje
Maar goed, dat was dan ook de enige keer dat ik me echt afgezet voelde op mijn reizen vorig jaar.
Brno is leuker
Maar ik moet dus nog naar Bratislava
Ik kwam uit de richting van České Budějovice, en ging richting Karlovy Vary... misschien heb ik net de verkeerde kanten van de stad gezien? Ik vond het centrum er eigenlijk wel leuk uitzienquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:40 schreef Fogel het volgende:
De hoeren zijn die lichtgekleedde dames die naast de weg staan en eruit zien alsof ze niet op de bus staan te wachten. Als je het jammer vind dat je ze gemist hebt, moet je de volgende keer maar in de schemering/donker erheen rijden en je ziet meer hoeren dan bomen langs die weg... en er staan niet echt weinig bomen...
Toaal geen idee meer hoe we zijn gereden, vanaf de grens waarschijnlijk gewoon de borden naar Praag gevolgd.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:44 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik kwam uit de richting van České Budějovice, en ging richting Karlovy Vary... misschien heb ik net de verkeerde kanten van de stad gezien? Ik vond het centrum er eigenlijk wel leuk uitzien
Interessantquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:43 schreef Fogel het volgende:
Als je naar Valletta gaat, neem je dan ook even een kijkje hoe het hier vordert?
Danny Wallace, mijn held. Samen met Dave Gorman natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:18 schreef DutchTrain het volgende:
Om nog even door te gaan over de ministaten... http://www.citizensrequired.com was het BBC programma daarover. De DVD schijnt nu ook eindelijk uit te zijn na twee jaar
Staat op m'n lijstje voor aankopen in London...
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:51 schreef k_man het volgende:
(Die ik bij nader inzien niet geopend blijk te hebben, maar goed.)
Het bijzondere cadeau was van NS / Prorail die mij een rechtstreekse trein van Amsterdam Bijlmer naar Rotterdam Centraal aanboden, zonder tussenstop in 42 minuten. (een omgeleide BeNeLuxtrein, die een extra stop maakte)quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:58 schreef Fogel het volgende:
Hoe was de verjaardag?
GAVE topic-reeks!!quote:Op maandag 21 januari 2008 15:11 schreef UIO_AMS het volgende:
Hé k_man, je reeks is zelfs op geenstijl te bewonderen: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1171891.html#comments
Herkenbaar... ik bracht ooit mijn moeder in verlegenheid met 'zó hey, die heeft een dikke kont!'! Vanaf dat moment mocht ik thuisblijven als mn moeder boodschappen deedquote:Op maandag 21 januari 2008 18:23 schreef Fogel het volgende:
Kinderen (in dit geval mijn zoon) zijn "leuk" want ze kunnen je in verlegenheid brengen door bijvoorbeeld in de supermarkt het volgende te zeggen terwijl je wacht totdat de broodsnijmachine vrij komt: "pappa, kijk, die mevrouw * ) heeft grote tieten"...![]()
Hij had wel gelijk overigens.
* ) Die brood staat te snijden
Maar jij was toen 15 ofzo?quote:Op maandag 21 januari 2008 21:34 schreef Douwe het volgende:
[..]
Herkenbaar... ik bracht ooit mijn moeder in verlegenheid met 'zó hey, die heeft een dikke kont!'! Vanaf dat moment mocht ik thuisblijven als mn moeder boodschappen deed![]()
Nee nog geen keuze gemaakt uit het enorme aanbod hippe hotels. Eerst maar eens gaan kijken in welk gebied ik eigenlijk wil zitten. Het zal waarschijnlijk Sliema of StJulians worden, ik verwacht niet dat het er erg druk is met dronken Engelsen in februari.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:23 schreef Fogel het volgende:
Maar je hebt uiteindelijk wel wat gevonden?
Was dat in het Noors of het Nederlands. In het Noors ben ik wel benieuwd naar de vertalingquote:Op maandag 21 januari 2008 18:23 schreef Fogel het volgende:
Kinderen (in dit geval mijn zoon) zijn "leuk" want ze kunnen je in verlegenheid brengen door bijvoorbeeld in de supermarkt het volgende te zeggen terwijl je wacht totdat de broodsnijmachine vrij komt: "pappa, kijk, die mevrouw * ) heeft grote tieten"...![]()
Hij had wel gelijk overigens.
* ) Die brood staat te snijden
Laatbloeierquote:
In het Noors, mijn kinderen weigeren Nederlands tegen me te praten...quote:Op maandag 21 januari 2008 22:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Was dat in het Noors of het Nederlands. In het Noors ben ik wel benieuwd naar de vertaling
Omdat iedereen wel kan bedenken dat je daar waarschijnlijk best zo'n ding kunt huren.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:03 schreef DutchTrain het volgende:
En waarom heeft er nog niemand opgemerkt in dit topic dat er geen weg is naar IJsland om met je camper overheen te rijden
Ja, bij hem in de buurt!!quote:Op maandag 21 januari 2008 23:14 schreef k_man het volgende:
Omdat iedereen wel kan bedenken dat je daar waarschijnlijk best zo'n ding kunt huren.
quote:Op maandag 21 januari 2008 16:23 schreef Matje-1989 het volgende:
Ik heb al even gekeken naar de huur van een camper, en dat weegt ook aardig in de kosten..
Vond het zelf dus al aardig duur, maargoed. Het mooiste zou zijn wanneer ik iemand in
de buurt had die een camper aan me wil verhuren/kwijtwil voor een paar weken.
Eerste van het jaar?quote:
Daar komen ze bij IJmuiden wel achterquote:Op maandag 21 januari 2008 23:03 schreef DutchTrain het volgende:
En waarom heeft er nog niemand opgemerkt in dit topic dat er geen weg is naar IJsland om met je camper overheen te rijden
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:35 schreef UIO_AMS het volgende:
De onderzoeken van maandag waren fysiek zwaar, maar de neurologe (lekker ding trouwens) was tevreden. Binnenkort een EMG-onderzoek dat meer licht op de zaak moet werpen. Eventueel gevolgd door een spierpunctie. Elektrische stootjes door m'n lichaam en een stukje spierweefsel laten wegsnijden. Tof.
Naja dan moetie maar gewoon mee, jammer voor ze schoolquote:Op woensdag 23 januari 2008 01:47 schreef flipsen het volgende:
Je moet een boete betalen (indeplaats-stelling) en wellicht de vlucht in z'n geheel opnieuw. Als die vriend geen geldige reden heeft (voor de eventuele annuleringsverzekering), betaal je dus 2x voor de vlucht! Jullie zijn de lievelingen van reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen
na een snelle search. geen fuel surcharge en wel de rest oid dusquote:I've seen the same on an OSL-AMS-NCE award. In the end the taxes charged were about 50% of taxes quoted.
I believe it is the website that has some trouble taking out the non-tax-tax-categories. In theory the only things you are to pay for an award flight are the taxes which KLM/AF collect on behalf of the airport authorities etc.
I can confirm that on my (paper) award ticket (11 April 2005) I only have RN, UB and VV surcharges. Total of about GBP 32 for an LHR-AMS-LHR C award ticket. Revenue tickets also incur a GBP 18 fuel surcharge, though I think the fuel surcharge was probably slightly lower (but definitively not 0) in April.
Dat is het verneukeratieve aan die 'gratis' tickets. Ik heb voldoende miles voor bijv. een retourtje Londen, maar dan betaal ik bij KLM nog steeds meer aan tax dan bij Easyjet voor het hele ticket.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:44 schreef Jaguarized het volgende:
Even een praktische vraag he. Als je bij de KLM via Web@wards een ticket boekt voor laten we zeggen 10.000 miles voor een retour, betaal je dan alsnog de tax of komen er verder geen kosten meer bij? Ik gok op het eerste overigens.
Dat is tegenwoordig alleen nog maar bij Ryanairquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:38 schreef Fogel het volgende:
"vroeger" kreeg je nog echt de hele vlucht gratis, incl tax, etc. Jammer dat het niet meer zo is.
Echt helemaal gratis, of kostte het stiekum toch 2 cent?quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig alleen nog maar bij Ryanair
*gratis naar Malta vliegen gaat
Ik zie aan de foto dat het leven je daar zwaar valt. Vreselijk voor je. Eet je wel genoeg fruit?quote:Op maandag 28 januari 2008 19:40 schreef Vogue het volgende:
Hmm hij zou het toch moeten doen ...Maarja. Dan moet je de link maar even copy pasten. Ik ga weer verder met mijn rotwerk. Bah, ben mijn reis naar Barbados aan het plannen. Vervelend.
Je bent de eerste die naar de TT vraagt. De 10.000 staat voor het aantal TRV topics dat er is op het forum... en dat gaat dit jaar zeer waarschijnlijk de 10.000 halenquote:Op maandag 28 januari 2008 20:10 schreef Vogue het volgende:
Maarreh... even over de TT. Op naar de 10.000, is dat niet ietwat positief ingeschat? Dit topic gaat altijd een beetje traaaaaaaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |