abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56190490
Ikzelf zit er al een jaar of wat aan te denken om naar het buitenland
te gaan, backpacken is niet het goede woord. Maar gewoon een rondreis
te maken door bijvoorbeeld Ysland of Noorwegen. Een land dat dus veel te bieden
heeft en anders is dan alle Europese landen als Italië of Spanje etc.

Maar hoe kan je dit het beste regelen? Hoeveel geld moet je ongeveer hebben
voor een rondreis?Ik heb er zelf namelijk geen idee van. Ik wil dus niet met een
busreis of zoiets, maar bijvoorbeeld met een camper/jeep met vrienden
op pad. Ik ben benieuwd naar jullie tips en andere dingen
pi_56194497
Zoek uit wat je precies wilt, en met wie. Daarna op zoek naar goedkope tickets, dan op zoek naar camper(s) en een route uitstippelen. Geld hangt helemaal af van je eigen budget en wat je precies wil gaan doen, maar ik zou gewoon het geld wat je in nederland uitgeeft aan eten en drinken keer 2 doen, en dan 25 euro pp aan activietein virijhouden per dag. Dan heb je het wel ruim denk ik!

Anueringsverzekeringen moet je zelf bepalen of je het wil of niet neemt (heb je stervende familie, een eigen bedrijf, etc. zou ik het wel doen). Reizverzekering zit vaak als in je pakket, eerst ff checken dus voordat je dat afsluit.
pi_56195050
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:00 schreef steve2003 het volgende:
Zoek uit wat je precies wilt, en met wie. Daarna op zoek naar goedkope tickets, dan op zoek naar camper(s) en een route uitstippelen. Geld hangt helemaal af van je eigen budget en wat je precies wil gaan doen, maar ik zou gewoon het geld wat je in nederland uitgeeft aan eten en drinken keer 2 doen, en dan 25 euro pp aan activietein virijhouden per dag. Dan heb je het wel ruim denk ik!

Anueringsverzekeringen moet je zelf bepalen of je het wil of niet neemt (heb je stervende familie, een eigen bedrijf, etc. zou ik het wel doen). Reizverzekering zit vaak als in je pakket, eerst ff checken dus voordat je dat afsluit.
Ja, verzekering is niet het probleem.
Maar het gaat me om de kosten die er worden gemaakt als je bijvoorbeeld 3 weken naar
IJSland gaat in een camper. Het is ook niet een idee voor deze zomer ofzo Maar gewoon
voor over een jaar of 2. Lekker touren en iets van de wereld/andere landen zien.

Maar mijn vraag is meer of je het hebt over 5000euro of 10000 euro of nog meer.
  maandag 21 januari 2008 @ 13:23:11 #4
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_56198061
Hangt er vanaf in welk land je terechtkomt.
Ik heb me laten vertellen dat Scandinavie vrij duur is, maar als je bv naar Afrika trekt is het een heel ander verhaal. Als je voor IJsland wil gaan, dan denk ik dat je voor kosten eten/drinken best gewoon dezelfde prijzen rekent als in NL. Daar reken je nog een bepaald budget bovenop voor je uitstappen. Dat laatste hangt uiteraard af van welke uitstappen je precies wil doen, maar dit kan je ruim op voorhand uitzoeken op internet (ook wat de +/- kostprijs is ervan). Overige prijzen (vliegticket, camper, etc) kan je ook op voorhand uitzoeken.

Is ook afhankelijk van hoe lang je wil gaan rondtrekken en of je ook ergens langere tijd blijft of niet etc.
  Moderator maandag 21 januari 2008 @ 14:55:52 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56200089
quote:
Op zondag 20 januari 2008 23:00 schreef Matje-1989 het volgende:
Ikzelf zit er al een jaar of wat aan te denken om naar het buitenland
te gaan, backpacken is niet het goede woord. Maar gewoon een rondreis
te maken door bijvoorbeeld Ysland of Noorwegen. Een land dat dus veel te bieden
heeft en anders is dan alle Europese landen als Italië of Spanje etc.

Maar hoe kan je dit het beste regelen? Hoeveel geld moet je ongeveer hebben
voor een rondreis?Ik heb er zelf namelijk geen idee van. Ik wil dus niet met een
busreis of zoiets, maar bijvoorbeeld met een camper/jeep met vrienden
op pad. Ik ben benieuwd naar jullie tips en andere dingen
Ik zou niet snel Spanje willen afdoen. Het binnenland heeft best veel te bieden: Salamanca, de Cantabrische kust met de Picos de Europa, Granada, Sevilla, etc.

Zweden is ook een favoriet bij mij. Prima te doen met eigen vervoer, of middels een goedkope vlucht en dan daar een auto huren of met het openbaar vervoer (ScandinaviaCard, net zoiets als interrailen). Prijzen zijn vergelijkbaar met Nederland en je hebt er ontzettend veel hostels voor een redelijke prijs. Het enige dat in Scandinavië iets duurder is, is alcohol en sigaretten. Maar met eigen vervoer kun je dat gewoon meenemen.

De route kun je gewoon zelf uitstippelen aan de hand van een reisgids als de Lonely Planet of de Rough Guide. Daarin staan ook de prijzen van wat alles kost. Dan kun je dus ook daar een redelijke inschatting van maken. Al kom je toch nooit helemaal terecht zoals je het gepland had. Zo sliep ik in het noorden van Zweden plotseling een paar nachten in een bejaardenhersteloord.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_56201864
Ja, ik heb Spanje toch wel afgeserveerd omdat ik die kant al ben op geweest.
Zo'n reis zou ik nog wel eens willen maken, richting het zouden. Maar niet als
rondreis, maar meer met het vliegtuig en dan lekker naar de stranden.

Nu gaat het om een reis wat echt anders is. Daarom leek mij ijsland ook geweldig, andere
landen zoals Noorwegen etc lijkt me ook wel wat. Aan de andere kant Australië....

Ik heb al even gekeken naar de huur van een camper, en dat weegt ook aardig in de kosten..
Vond het zelf dus al aardig duur, maargoed. Het mooiste zou zijn wanneer ik iemand in
de buurt had die een camper aan me wil verhuren/kwijtwil voor een paar weken. Dat scheelt
aardig in de kosten. De meeste campers zijn ook te rijden met B rijbewijs heb ik me laten vertellen.
  maandag 21 januari 2008 @ 22:50:31 #7
104963 ETA
European Travel Author
pi_56211036
kijk eens op op de website van gapadventures en trekamerica, bekijk eens of zulke reizen je bevalt. Lekker makkelijk omdat veel dingen zijn geregeld en niet een standaard busreis.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_56219054
Haal eens wat reisbrochures met camperrondreisinfo; of loop eens een reisburo binnen.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:31:59 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56227857
De prijs van zoiets hangt natuurlijk ontzettend af van waar je precies heen gaat. IJsland is prijzig, Kroatië wat minder, om het maar eens heel kort te zeggen. Wat wil je: ideeën over waar heen te gaan? Tips voor de huur van een camper?

Overigens is 2 jaar vooraf plannen wel aan de lange kant, voor een vakantie van drie weken.
En ik weet niet wat een camper huren kost, maar 10.000 euro is natuurlijk belachelijk (of bedoel je voor 6 man?).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')